Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind het daar een beetje vroeg voor splitsen niet? Plus alle info bij elkaar is wel makkelijk..

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 13-07-2008 13:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Ja, beetje voorbarig. Zo ontzettend veel is er nu ook weer niet. Als je een goede TS hebt waar de verschillen in uitgelegd worden, lijkt mij wel voldoende. Anders krijg je een beetje vreemde situaties, de Mtron Mobi in het ene topic en de Pro in de ander, totdat er een enthousiaste consument is die het geld er wel voor over heeft en opeens naar het andere topic toe zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:01
Het lijkt me handig om even te wachten met splitsen tot er wat benchmarks en reviews voor de OCZ's zijn.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
DaCoTa schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:14:
Ja, beetje voorbarig. Zo ontzettend veel is er nu ook weer niet.
Het gaat niet primair om de schijven zelf, maar om de hele aard van de discussie. Als ik bijvoorbeeld hier met mijn professionele pet op zit dan zoek ik berichten over de opstellingen van 4 of meer disken in RAID en met welke setting en controller dat het beste samenwerkt. De berichten over een enkele OCZ storen dan lichtelijk, want dat is feitelijk een heel ander topic. Daar gaat het om het gebruik van 1 SSD disk die zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Zit ik echter met m'n home user pet op, dan kijk ik weer wel naar de OCZ berichten. Zo'n enkele disk is bijvoorbeeld leuk voor in mijn PS3, maar de discussie is niet echt interesant voor het inrichten van mijn high end server.

De splitsing is dan ook niet primair gebasseerd op SLC of MLC en ook niet op de mtron mobi of pro ofzo, maar puur een discussie met hoe meerdere SSDs scalen met diverse raid controllers in het ene topic en enkele (goedkope) SSDs in het andere topic.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
flowerp schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:12:
[...]

Het gaat niet primair om de schijven zelf, maar om de hele aard van de discussie. Als ik bijvoorbeeld hier met mijn professionele pet op zit dan zoek ik berichten over de opstellingen van 4 of meer disken in RAID en met welke setting en controller dat het beste samenwerkt. De berichten over een enkele OCZ storen dan lichtelijk, want dat is feitelijk een heel ander topic. Daar gaat het om het gebruik van 1 SSD disk die zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Zit ik echter met m'n home user pet op, dan kijk ik weer wel naar de OCZ berichten. Zo'n enkele disk is bijvoorbeeld leuk voor in mijn PS3, maar de discussie is niet echt interesant voor het inrichten van mijn high end server.

De splitsing is dan ook niet primair gebasseerd op SLC of MLC en ook niet op de mtron mobi of pro ofzo, maar puur een discussie met hoe meerdere SSDs scalen met diverse raid controllers in het ene topic en enkele (goedkope) SSDs in het andere topic.
Ik zou niet weten waarom je de Core SSD's niet in een professionele server zou kunnen gebruiken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

DDX

als je specifieke opmerkingen/vragen hebt over raid configuratie met ssd's oid kan je toch altijd appart topic openen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Blaze85 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:48:
[...]
Ik zou niet weten waarom je de Core SSD's niet in een professionele server zou kunnen gebruiken :P.
Tsja, het kan natuurlijk wel, maar het gaat natuurlijk iets minder over een specifieke SSD als wel om de opzet ervan. Er zijn in dit topic een groot aantal posts geplaatst door oa Femme, arjan.t en flapsie die zich duidelijk richten op ultra high performance. Een setup van rond de 3500,- euro is dan helemaal niets. Dwars hier door heen komt dan de discussie van een andere groep mensen die 150,- voor een SSD al te veel vinden. Voor hun toepassing is dat overigens helemaal niet raar, maar het lijkt mij gewoon een andere discussie. Andere mensen en andere toepassingen. Check maar eens wie er alleen over de Core SSD's posten en wie er over Mtron/memoright en Areca posten.

Maar ja, het -hoeft- natuurlijk niet gesplitst te worden. Het was maar een voorstel hoor :P

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Alternate site zouden de 64 en 128GB versies van de OCZ's op voorraad zijn...
http://www.alternate.nl/h...d-State+Disk&&tn=HARDWARE
Iemand al 1 in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 15:25

Snow_King

Konijn is stoer!

flowerp schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:53:
[...]

Tsja, het kan natuurlijk wel, maar het gaat natuurlijk iets minder over een specifieke SSD als wel om de opzet ervan. Er zijn in dit topic een groot aantal posts geplaatst door oa Femme, arjan.t en flapsie die zich duidelijk richten op ultra high performance. Een setup van rond de 3500,- euro is dan helemaal niets. Dwars hier door heen komt dan de discussie van een andere groep mensen die 150,- voor een SSD al te veel vinden. Voor hun toepassing is dat overigens helemaal niet raar, maar het lijkt mij gewoon een andere discussie. Andere mensen en andere toepassingen. Check maar eens wie er alleen over de Core SSD's posten en wie er over Mtron/memoright en Areca posten.

Maar ja, het -hoeft- natuurlijk niet gesplitst te worden. Het was maar een voorstel hoor :P
True, ik ben vooral bezig ze in servers te gebruiken en zo veel mogelijk I/O's er uit te halen, daarom ben ik vooral in IOps geinteresseerd van bepaalde setups.

Maar ik zie ook veel mensen posten die er gewoon een willen in hun desktop, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
Volgens de Alternate site zouden de 64 en 128GB versies van de OCZ's op voorraad zijn...
Iemand al 1 in huis?
helaas kmelektronik geeft 4-5 dagen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Iemand al 1 in huis?
w00t.

Beetje duur alleen bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Verschillende webshops zeggen nu dat ze 'm op voorraad hebben bij de leverancier. Ik word helemaal krank van het wachten. Waarom zijn er nog geen benchmarks? Is er er helemaal geen pipo bij die webshops of leveranciers die niet eventjes die dingen kan benchen? Dit is echt een absurde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38

_Arthur

blub

Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:13:
Verschillende webshops zeggen nu dat ze 'm op voorraad hebben bij de leverancier. Ik word helemaal krank van het wachten. Waarom zijn er nog geen benchmarks? Is er er helemaal geen pipo bij die webshops of leveranciers die niet eventjes die dingen kan benchen? Dit is echt een absurde situatie.
Anders bel je zelf een shop, schaf je hem aan en maak je benchmarks. Heb je daar geen zin in, lekker afwachten en maak je niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

From: service@kmelektronik.de
Subject: Ihre Bestellung bei K&M wird ausgeliefert

eta:

Leistungsdatum: 17.7.2008

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:08:

eta:

_O_.

Ga je 'm benchen? Jij had toch de 128GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:23:
[...]

Anders bel je zelf een shop, schaf je hem aan en maak je benchmarks. Heb je daar geen zin in, lekker afwachten en maak je niet druk.
Ja, eerst aanschaffen en dan benchmarks maken, terwijl ik eerst benches wil zien voor de aanschaf :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

eta:

Zou je als je gaat benchen behalve de standaard benches (atto, hdtune, hdtach)
ook iometer en sandra mee kunnen pakken;

Iometer staat hier beschreven:
Het grote IOMeter benchmark topic

Sisoft sandra deze waarders posten (zoals enlightenment laat zien)
Verwijderd in "[Benchmarks] Het grote: "Post hier je RA..."

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:23:
Ja, eerst aanschaffen en dan benchmarks maken, terwijl ik eerst benches wil zien voor de aanschaf :+.
Dan moet je dus niet zo zeuren en gedult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:22:
[...]

_O_.

Ga je 'm benchen? Jij had toch de 128GB?
128gb ja, ik ga hem zelf uiteindelijk in m'n ibm x60s hangen (core duo 1.66ghz)
maar zal hem ook even in een iets snellere laptop hangen (dell d830 met 2.4ghz core2duo) en daar wat benchmarks runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:33:
[...]

Dan moet je dus niet zo zeuren en gedult hebben.
Ik heb geen geduld :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:00:
[...]

128gb ja, ik ga hem zelf uiteindelijk in m'n ibm x60s hangen (core duo 1.66ghz)
maar zal hem ook even in een iets snellere laptop hangen (dell d830 met 2.4ghz core2duo) en daar wat benchmarks runnen
_O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Iemand al 1 in huis?
Nu weer levertijd onbekend... omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:17:
[...]

Nu weer levertijd onbekend... omg.
Tja, als iedereen de beschikbare exemplaren opkoopt dan krijg je dat natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Roamor schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:18:
[...]

Tja, als iedereen de beschikbare exemplaren opkoopt dan krijg je dat natuurlijk. :)
Lijkt me sterk dat het er al zo snel doorheen was :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me de ongeduld goed voorstellen. Same here :9
Dan weer leverbaar, dan weer niet. En wie wil niet eerst ff benchmarks zien voordat hij/zij tot aanschaf overgaat.

Mailtje naar Max ICT: Eind Aug worden ze verwacht :o

Beter bij een andere winkel kijken dus. En bij Max ICT stond een paar dagen geleden nog dat ze de OCZ Core's op voorraad hadden (bij de leverancier)........

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

wat ik eigenlijk het belangrijkste vind is, wat de prijs zal doen in de toekomst. ik vind het zeker een leuke prijs, maar ik heb altijd schrik voor nieuwe dingen, want soms heb je dingen die na 3 maanden al 20% goedkoper worden.

ik wil de 32GB versie kopen, maar denken jullie dat deze volgendjaar onder de 80euro verkrijgbaar zou zijn.. daar het dan wel een duurkoop zou zijn.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Maar dat is met PC (onderdelen) natuurlijk altijd al zo geweest en zal ook niet veranderen. Kopen als je hem nu nodig hebt, en anders niet. Anders blijf je wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Er is een review: http://www.tomshardware.c...sd-hard-drive,1968-8.html

Ziet er snel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das jammer genoeg niet de "Core"-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat we hier de eerste reviews gaan vinden binnen een paar dagen. Verschillende mensen op dat forum hebben melding gekregen dat hun OCZ Core SSD onderweg is.

http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=510603

Wel je beste duits bovenhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

En kennelijk de eerste benchmarks van de 128GB Core SSD drive: http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=301554&doc2=219147

De benchmark wordt gedraait tegen een Fujitsu 80GB 5400rpm 2.5" disk. Helemaal onderaan de pagina staan de disk tests. Welke toch wat rommelig overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:27:
[...]

das jammer genoeg niet de "Core"-versie
Volgens mij wel :)
This is the latest Flash SSD we received and we were excited to see it in action. Unfortunately, OCZ did not select a catchy product name, as almost all Flash SSD products from various vendors are simply called Flash SSD. OCZ’s latest product, which will arrive soon, will have a decent name and retail as its Core series.
Dus ik gok dat het de nieuwe Core series SSD is :)
En het ziet er an sich niet slecht uit als ik het zo even snel bekijk, zonder te lezen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
_Arthur schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:48:
En kennelijk de eerste benchmarks van de 128GB Core SSD drive: http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=301554&doc2=219147

De benchmark wordt gedraait tegen een Fujitsu 80GB 5400rpm 2.5" disk. Helemaal onderaan de pagina staan de disk tests. Welke toch wat rommelig overkomen.
Wat een bouttest zeg. Wat een idioot die "tester".

Beste Blaze zou je het slowchatten ook elders kunnen gaan doen? De laatste twee pagina's set je reply's neer die wel heel erg deze richting op gaan. Daarbij reageer je tweemaal achtereen binnen 24 uur, dat is het onnodig kicken van een topic. Daarbij dit topic loopt goed genoeg en behoeft geen kick te krijgen. Wanneer jij de laatste reply hebt geplaatst kun je gewoon deze editten en de extra informatie toevoegen.

[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 16-07-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:09:
Dus ik gok dat het de nieuwe Core series SSD is :)
En het ziet er an sich niet slecht uit als ik het zo even snel bekijk, zonder te lezen.
Zonder te lezen is key volgens mij hierzo. Lees het nog eens, en kijk eens of de Core series getest wordt in dit artikel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
MikeVM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:03:
wat ik eigenlijk het belangrijkste vind is, wat de prijs zal doen in de toekomst. ik vind het zeker een leuke prijs, maar ik heb altijd schrik voor nieuwe dingen, want soms heb je dingen die na 3 maanden al 20% goedkoper worden.

ik wil de 32GB versie kopen, maar denken jullie dat deze volgendjaar onder de 80euro verkrijgbaar zou zijn.. daar het dan wel een duurkoop zou zijn.
ja, maar dan heb je wel een jaar plezier gehad van de (verwachte) snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Wachtsyndroom. Alles word altijd goedkoper in computerland..... Gewoon kopen en plezier van hebben en niet elke week kijken wat je aankopen nu weer in prijs gedaald zijn. Raak je alleen maar gefrustreerd van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
Ik heb bij Azerty de verwachte leverdatum opgevraagd, en deze ligt voor de OCZ Core 32GB versie momenteel op eind augustus *zucht*...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD Tune screenshots van 64GB OCZ Core SSD:
http://www.forumdeluxx.de...hread.php?t=510603&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Toch jammer dat de mensen die die OCZ Core SSD's kopen geen clue hebben hoe ze fatsoenlijke benchmarks kunnen maken.

Maar weer wachten op wel fatsoenlijke benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:19:
[...]

Toch jammer dat de mensen die die OCZ Core SSD's kopen geen clue hebben hoe ze fatsoenlijke benchmarks kunnen maken.

Maar weer wachten op wel fatsoenlijke benchmarks.
Ik heb ook geen clue ;)

Wat is er mis met die benchmarks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Interessant!

De resultaten zijn wel erg eigenaardig. Burst rate in read is lager dan de gemiddelde en sloomste read?? Huh?

En de write-resultaten zijn helemaal dramatisch :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een review:
http://www.bluefi.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom laat je 'm eerst een paar keer vallen voordat je hem aansluit 8)7

Verder zien de leessnelheid er goed uit, maar het schrijven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/4rryi8.gif

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2jb31v4.gif

De schrijf-benchs zijn echt dramatisch :'( :o. Heeft iemand een goede verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je zou denken dat het z'n os schijf is of dat er een ander proces bezig is op de schijf.

Bij een ssd zou je aannemen dat het 1 rechte lijn is.

Je kan denk pas een goed beeld vormen als de profs bench marks gaan draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door brid op 16-07-2008 19:21 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

brid schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:20:
Je zou denken dat het z'n os schijf is of dat er een ander proces bezig is op de schijf.

Bij een ssd zou je aannemen dat het 1 rechte lijn is.

Je kan denk pas een goed beeld vormen als de profs bench marks gaan draaien.
Lijkt er niet op: Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/hdtune_benchmark_oczmo0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door R_W op 16-07-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me gerelateerd tot de controller. In hoeverre is die manier van benchen representatief voor gewoon gebruik ? Tis te zeggen na hoeveel MB begint hij zo raar te doen ? Mss heb je deze situatie nauwelijks. Volgens de reviewer merkte hij dat gedrag allesinds niet bij gewoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
Ziet eruit als een writebuffer die volgelopen is.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde van de writespeed, hoe kan dat in hemelsnaam?

hij begint even netjes op 80mb/sec maar daarna is er niet meer dan 20mb/s van over, mag toch wel hopen dat daar een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54

Nakebod

Nope.

Ik wacht idd wel op echte benchmarks voordat ik een goede mening ga vormen :P
Brakke controllers kunnen de hele performance onderuit halen, en ik hoop dat dat hier het geval is. Anders kan het toch een ietwat teleurstellende schijf zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

RnB

Ben ik de enige die het teleurstellende niet echt ziet en het eig wel heel goed vind? 8)
Ik bedoel, als ik het vergelijk met de schijf die ik nu in mijn laptop heb zitten (een WD1200BEVS), dan vind ik dit best wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:52:

hij begint even netjes op 80mb/sec maar daarna is er niet meer dan 20mb/s van over, mag toch wel hopen dat daar een oplossing voor is.
Je zou hopen dat het aan de benchmarks ligt, die misschien niet goed kunnen omgaan met nieuwe SSD's :o.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:24:
Lijkt me gerelateerd tot de controller. In hoeverre is die manier van benchen representatief voor gewoon gebruik ? Tis te zeggen na hoeveel MB begint hij zo raar te doen ? Mss heb je deze situatie nauwelijks. Volgens de reviewer merkte hij dat gedrag allesinds niet bij gewoon gebruik.
Het is uiterst raar omdat geheugen inderdaad vaak in een rechte lijn loopt wat benchen betreft. Zeker omdat de read het wel prima in een redelijk rechte lijn goed doet. Dan zou write ook gewoon moeten eindigen waarmee het start (80mb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

De oplossing is dat die lui eens fatsoenlijk testen ipv gewoon het eerste de beste screenshot het internet op knallen.

Men test ook bijna alleen read-speeds. Behalve die ene HD Tune Pro write bench die nergens op slaat.

De benches die we willen zien: read en write speeds met de verschillende tools. En voor de echte die-hards I/O meter benches met de workloads zoals Femme deze ooit eens ergens heeft gepost.

Dat de OCZ Core SSD's geen rechte lijn laten zien zal vermoedelijk aan het karakter van MLC SSD's liggen. Nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat ze 'slecht' zijn als er geen recht lijntje te zien is.

[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 16-07-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Hij trekt wel een vergelijking met een oude 2,5 inch 5400 RPM HD :|
Wat mij betreft niet helemaal een eerlijke strijd.

Hoe word precies de opststarttijd van XP bepaald? ( Op het moment dat de bureaublad zichtbaar wordt??)

[ Voor 37% gewijzigd door cc12 op 16-07-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we dit allemaal wat moeten relativeren. We zien inderdaad het effect van een writebuffer die vol is. Als hij propvol zit dan zakt hij in extremisch naar 0.1MB/s Maar zodra zijn buffer weer leeg is piekt hij terug naar 80MB/s. Uiteindelijk haalt hij een gemiddelde snelheid van rond de 40MB/s wat zeer waarschijnlijk de werkelijke writespeed is van het fysische medium.

Dus wanneer je niet meer schrijft dan de writebuffer groot is ga je 80MB/s halen. Pas wanneer de writebuffer vol komt te zitten zak je naar de echte writespeed van de fysische drive.

In dagelijks gebruik ga je meestal in de situtatie zitten dat je writebuffer capaciteit over heeft. En ga je tenvolle genieten van 80MB/s writespeed.

Nu is alleen nog de vraag: Hoe groot is zijn writebuffer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Ik denk dat we dit allemaal wat moeten relativeren. We zien inderdaad het effect van een writebuffer die vol is. Als hij propvol zit dan zakt hij in extremisch naar 0.1MB/s Maar zodra zijn buffer weer leeg is piekt hij terug naar 80MB/s. Uiteindelijk haalt hij een gemiddelde snelheid van rond de 40MB/s wat zeer waarschijnlijk de werkelijke writespeed is van het fysische medium.

Dus wanneer je niet meer schrijft dan de writebuffer groot is ga je 80MB/s halen. Pas wanneer de writebuffer vol komt te zitten zak je naar de echte writespeed van de fysische drive.

In dagelijks gebruik ga je meestal in de situtatie zitten dat je writebuffer capaciteit over heeft. En ga je tenvolle genieten van 80MB/s writespeed.

Nu is alleen nog de vraag: Hoe groot is zijn writebuffer ?
Een writebuffer vind ik eigenlijk tamelijk vaag voor een SSD. Is dat de cache van een SSD? Een SSD is toch één en al cache??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ben voor de boot-schijf van een low-end server op zoek naar een IDE-SSD-disk. Ik dacht aan een IDE FlashModule(DOM), maar kom daar 2 types tegen: eentje "met SMI controller" "(nieuw)" en eentje zonder.
Kan iemand me vertellen wat het verschil is? Hier in het topic kan ik het niet vinden, en op google vind ik ook weinig.

2 voorbeelden:
http://shop.transcend.nl/...l.asp?ItemID=TS2GDOM44V-S (met SMI-controller)
en
http://shop.transcend.nl/...ail.asp?ItemID=TS2GDOM44V (zonder? SMI-controller)

[ Voor 0% gewijzigd door Kuhlie op 17-07-2008 11:56 . Reden: CF vervangen SSD, foutje moet kunnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaze85 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:02:
[...]

Een writebuffer vind ik eigenlijk tamelijk vaag voor een SSD. Is dat de cache van een SSD? Een SSD is toch één en al cache??
een al cache zou ik een SSD niet noemen, zeker geen MLC versie. Een snelle write cache lijkt me een logische manier om een MLC te versnellen.

Hier is een reply te vinden van een OCZ medewerker ivm de rare write grafieken:
http://www.xtremesystems....hp?p=3146217&postcount=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/attooczcoreujo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/hdbenchoczcoreg42.jpg

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Total length van de test 4MB 8)7

Als ze nu eens de 256MB versie zouden gebruiken, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

Kijk, dit is een stuk betere test, een HD Tach Long-bench, read en write:

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/hdtachoczcoreincl.wrofi.jpg

En een HD Tach Full-bench, read.

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/hdtachoczcoref5q.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door _Arthur op 17-07-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 15:25

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik vind die snelheden wel erg inzakken op veel momenten, vindt niemand dat vreemd?

Bij de meeste SSD's zijn het allemaal nette, strakke lijnen, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Snow_King schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:29:
Ik vind die snelheden wel erg inzakken op veel momenten, vindt niemand dat vreemd?

Bij de meeste SSD's zijn het allemaal nette, strakke lijnen, nietwaar?
Ik vermoed dat het verschil zit in het feit dat dit MLC's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Deze benchs zien er een stuk beter uit. Het liefst heb ik nog een "bench" waarbij 60GB aan mp3tjes wordt overgepompt via een Veliciraptor naar de Core SSD. Dan weet je pas of die brakke writebuffer uitmaakt in reallife gebruik.
_Arthur schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:36:
[...]

Ik vermoed dat het verschil zit in het feit dat dit MLC's zijn.
Waarom zou dat nou weer zijn? Geheugenchips werden over het algemeen op een stabiele snelheid, of het nou flash SLC is, flash MLC of normaal intern geheugen. Het lijkt duidelijk aan de controller/writebuffer te liggen, of zelfs aan de benchmarks.

Ander grappig detail:
http://azerty.nl/producte...ssd2-1c64g-sata-64gb.html
De prijs van de 64GB Core SSD is in 2 dagen tijd gezakt van 261 euro (eenaduurste) naar 226 euro (goedkoopste in Pricewatch)... iemand die snapt waarom de prijzen bij Azerty zo fluctueren? 8)7

edit: krijg net door dat Friesland Computers vandaag of morgen in ieder geval 5x 128GB en 3x 64GB binnenkrijgen. Deze zijn echter al gereserveerd. Hopelijk zitten er ook een paar Tweakers bij :9.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaze85 op 17-07-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Samsung werkt aan nieuw slc-nand-geheugen voor ssd's

Door Wilbert de Vries, donderdag 17 juli 2008 11:49, views: 3.074

Elektronicafabrikant Samsung werkt aan een nieuwe generatie slc-nand-flash voor gebruik in ssd's. Het nieuwe flashgeheugen zou langer moeten meegaan en daarmee geschikt zijn voor zware serverapplicaties

Samsung verwacht dat zijn nieuwe slc-geheugen vooral zijn weg zal vinden naar ssd's voor gebruik in servers. De fabrikant claimt dat zijn nieuwe geheugen vijf maal langer meegaat dan standaard slc-geheugen. Bovendien, zo stelt Samsung, zal zijn nieuwe geheugen aanzienlijk minder stroom verbruiken omdat het aantal iops per watt honderd keer hoger zou liggen dan dat van conventionele harde schijven.

Slc-geheugen slaat één bit per geheugencel op. De architectuur is hierdoor minder ingewikkeld dan die van mlc-geheugen, wat een positief effect op de toegangstijd heeft. Het nadeel is dat de maximale grootte van het geheugen beperkt is. De door Samsung ontwikkelde nand-chip heeft een capaciteit van 8GB. Het is niet bekend op welke manier Samsung erin is geslaagd zijn slc-nandgeheugen op te voeren; wel heeft het bedrijf laten weten dat het bij de ontwikkeling met Sun heeft samengewerkt. Het ligt voor de hand dat die fabrikant zijn expertise op het gebied van servers en databases ter beschikking heeft gesteld om het geheugen te optimaliseren. Sun zal zijn servers in de nabije toekomst van het nieuwe slc-flashgeheugen voorzien.
nieuws: Samsung werkt aan nieuw slc-nand-geheugen voor ssd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Ritek lijkt hetzelfde kunstje als OCZ te gaan flikken:
Goedkope SSD's van Ritek

Ritek komt eind deze maand met een aantal nieuwe SSD's op de markt die gebaseerd zijn op de goedkope multi-level-cell (MLC) NAND geheugenchips. De SSD's hebben een 2,5'' formaat en zullen beschikbaar zijn in de smaken 32, 64 en 128 GB en krijgen een SATA2 interface. Opvallend is de snelheid van deze MLC-gebaseerde SSD, want die is met 128MB/s voor het lezen en 80MB/s voor het schrijven bijzonder hoog. De schijfjes zullen door het leven gaan als RiDATA Ultra-S Plus.

De fabrikant geeft een levensduur op van 4 miljoen uren MTBF, waarmee de solid-state-disk niet onder hoeft te doen voor de reguliere harddisks met platters en leeskoppen. Meest indrukwekkend is de prijs van de SSD's, want die bedragen respectievelijk $169,90 voor 32GB, $294,90 voor de 64GB versie en $537,90 voor het grootste 128GB model. Met die prijzen komen de SSD's steeds dichter bij het territorium waar nu de 10.000 toeren (Veloci-)Raptor schijven domineren.
http://www.hardware.info/.../Goedkope_SSDs_van_Ritek/

Spuuglelijk zijn ze wel:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info//news/ritek-ssd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

eta:

helaas nog niets ontvangen (en trackingnummer van dhl werk niet op dhl.nl en duitse dhl site kom ik niet echt verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kuhlie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:06:
Ik ben voor de boot-schijf van een low-end server op zoek naar een IDE-SSD-disk. Ik dacht aan een IDE FlashModule(DOM), maar kom daar 2 types tegen: eentje "met SMI controller" "(nieuw)" en eentje zonder.
Kan iemand me vertellen wat het verschil is? Hier in het topic kan ik het niet vinden, en op google vind ik ook weinig.

2 voorbeelden:
http://shop.transcend.nl/...l.asp?ItemID=TS2GDOM44V-S (met SMI-controller)
en
http://shop.transcend.nl/...ail.asp?ItemID=TS2GDOM44V (zonder? SMI-controller)
Ben ik ook wel benieuwd naar

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:28:
[...]

helaas nog niets ontvangen (en trackingnummer van dhl werk niet op dhl.nl en duitse dhl site kom ik niet echt verder)
Zal wel een dagje extra gaan kosten heb ik het idee.

Ander offtopic vraagje: hoe kan je bij Tweakers.net een nieuwssubmit doen??

edit: DirkW, thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Blaze85 op 17-07-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Blaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:21:
Ritek lijkt hetzelfde kunstje als OCZ te gaan flikken:

[...]

http://www.hardware.info/.../Goedkope_SSDs_van_Ritek/

Spuuglelijk zijn ze wel:

[afbeelding]
Wat maakt het uit hoe ze eruit zien? Een gesloten kast en je zit er niets van. /me DirkW wacht nog een tijdje met ssd, die heeft niet zoveel geld voor wat extra snelheid over
Blaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:55:
Ander offtopic vraagje: hoe kan je bij Tweakers.net een nieuwssubmit doen??
http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Hier wordt dus NIET de OCZ CORE 32GB SSD getest. Maar de OCZSSD2-1S32G. Dit is een SLC drive. Deze wordt dus getest: http://www.ocztechnology....rives/ocz_sata_ii_2_5-ssd maar niet deze: http://www.ocztechnology....re_series_sata_ii_2_5-ssd

Korte doch redelijk nette hands-on review van de OCZ Core 64gb SSD: http://blog.laptopmag.com...s-affordable-ssd-hands-on

[ Voor 18% gewijzigd door _Arthur op 18-07-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Blaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:55:
[...]

Zal wel een dagje extra gaan kosten heb ik het idee.
net ontvangen, helaas nu even iets te druk hier op m'n werk om te gaan testen
maar wordt vervolgd iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Snow_King schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:07:
[...]
True, ik ben vooral bezig ze in servers te gebruiken en zo veel mogelijk I/O's er uit te halen, daarom ben ik vooral in IOps geinteresseerd van bepaalde setups.

Maar ik zie ook veel mensen posten die er gewoon een willen in hun desktop, meer niet.
Inderdaad. De hele laatste pagina hier gaat nu over OCZ en die zit ik een beetje door te scannen of er nog leuk mtron of Areca berichten tussen zitten. Als er nu opeens weer een RAID 5 bericht tussen komt is het bijna offtopic voor de huidige flow van de discussie in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
http://www.hardware.info/...nelle_SSDs_van_Transcend/
Goedkope en snelle SSD's van Transcend

De strijd om de goedkoopste SSD's in nog niet gestreden, want in navolging van onder meer OCZ en Ritek komt nu ook Transcend met wel heel scherp geprijsde solid-state-disks. Ongeveer een maand geleden deden ze al een aankondiging van een nieuwe serie schijfjes met een leessnelheid van 119 MB/s, maar nu zijn ook de prijzen van de 32 en 64 GB modellen van de geheugenfabrikant bekend.

De nieuwe Transcend SSD's hebben een JMicron controllerchip en worden geleverd met zowel goedkope MLC als snellere SLC geheugenchips. De SLC uitvoering haalt een schrijfsnelheid van 64 MB/s, tewijl de MLC variant blijft steken op 43 MB/s. De leessnelheid is in alle gevallen een vlotte 119 MB/s. Meest opvallend zijn de zeer scherpe prijzen van de SSD's. De MLC uitvoering van de 32GB en 64GB schijven zijn respectievelijk 99 en 199 euro. De snellere SLC varianten zijn minder interessant met 299 euro voor 32GB en 549 euro voor 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:22:
[...]

net ontvangen, helaas nu even iets te druk hier op m'n werk om te gaan testen
maar wordt vervolgd iig
_O_. Doe maar rustig aan hoor :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:17:
[...]
_O_. Doe maar rustig aan hoor :9.
niets rustig aan doen. er zit hier alleen maar een 100 mensen op u te wachten :-p

verder kan er na het weekend wel een nieuw topic geopend worden.. en dan zullen we jullie met rust laten.Topicstart anyone?, ik wil het wel doen, maar ik weet niet veel van Harde schijven en benchen af.. dus laat ik het aan iemand anders over..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ik heb hem nu in een dell d830 laptop gestoken en vista x64 sp1 setup loopt op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
MikeVM schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:40:
[...]

niets rustig aan doen. er zit hier alleen maar een 100 mensen op u te wachten :-p

verder kan er na het weekend wel een nieuw topic geopend worden.. en dan zullen we jullie met rust laten.Topicstart anyone?, ik wil het wel doen, maar ik weet niet veel van Harde schijven en benchen af.. dus laat ik het aan iemand anders over..
Het enige wat de nieuwe OP nodig heeft is een OCZ Core review met goede benchs :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:50:
ik heb hem nu in een dell d830 laptop gestoken en vista x64 sp1 setup loopt op de achtergrond
Wat hebben mensen toch met laptops tegenwoordig... ik wil zo'n ding zien in een overclockte E8400 :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

tja ik ga hem nou eenmaal zelf in een laptop hangen, heb ook geen 2,5"->3,5" converter anders had ik hem nog wel in een desktop kunnen hangen

iig atto bench:

OCZ-CORE 128GB:
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/ocz-core/ocz-core-128-atto.jpg

kom maar op met verzoeknummers ;)

ter vergelijk nog even een Samsung SATA1/SATA2 die ik een tijdje geleden ook getest heb :

SATA1:
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/samsung-sata1.jpg
SATA2:
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/samsung-sata2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:27:
kom maar op met verzoeknummers ;)
Een HDTach Full Bench Read+Write graag.

Zoiets als deze: http://www.neworder.org/b...-fullbench-read-write.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:27:
tja ik ga hem nou eenmaal zelf in een laptop hangen, heb ook geen 2,5"->3,5" converter anders had ik hem nog wel in een desktop kunnen hangen
Alsof je 'm perse in je desktop moet bevestigen voor wat benchs... leg 'm er gewoon los in ;).

Maar mooie testresultaten _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
PC Vantage zou misschien handig zijn; daarop scoorde de OCZ-II SSD ook enorm goed.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2lkqgxt.gif

:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
wat ik me nu afvraag is zijn dit soort disks ook inzetbaar voor bv webservers/websites/databases

of zijn ssd's hier niet voor bedoelt ?

opzich zou een 4/8gb ssd voor mij all voldoende zijn om all mijn websites op te hosten en de database ook op te zetten.

is de levensduur toereikend hiervoor of is dit nog niet helemaal bekend ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

maratropa schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:31:
[...]

Zou je als je gaat benchen behalve de standaard benches (atto, hdtune, hdtach)
ook iometer en sandra mee kunnen pakken;

Iometer staat hier beschreven:
Het grote IOMeter benchmark topic

Sisoft sandra deze waarders posten (zoals enlightenment laat zien)
Verwijderd in "[Benchmarks] Het grote: "Post hier je RA..."
sisoft sandra heeft weinig zin (half uurtje staan draaien met 0% metertje rechtsbovenin)

iometer iig gedraait, met settings uit het topic :

http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/ocz-core/iometer-results.csv

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

_Arthur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:40:
[...]

Een HDTach Full Bench Read+Write graag.
als ik zo snel kijk is dat koopware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2469

Friesland Computers heeft er 2x 128GB OCZ Core SSD op voorraad.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaze85 op 18-07-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:33:
als ik zo snel kijk is dat koopware ?
De write kan je niet uitvoeren zie ik, aangezien het je OS disk is. De read-versie is free/trial ware, dus die zou je kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
http://www.cdromland.nl/?...producten&mmID=5&subID=10

64GB en 128GB OCZ Core SSD op voorraad.

[ Voor 19% gewijzigd door Blaze85 op 18-07-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

_Arthur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:38:
[...]

De write kan je niet uitvoeren zie ik, aangezien het je OS disk is. De read-versie is free/trial ware, dus die zou je kunnen proberen.
klinkt als een erg oud pakket, moet hem in compatibility mode draaien om hem in vista te runnen
iig :

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/ocz-core/ocz-core-128-hdtach.jpg

2e run :

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/ocz-core/ocz-core-128-hdtach-2e-run.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:54:
[...]

Alsof je 'm perse in je desktop moet bevestigen voor wat benchs... leg 'm er gewoon los in ;).

Maar mooie testresultaten _O_.
hmms je hebt gelijk, sata 2,5" heeft zelfde aansluiting
vanavond hang ik hem dus thuis ook nog wel even in m'n desktop (xeon 3.4ghz)
ik ging nog even uit van de 2,5" ata disken die andere connector ed hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:56:
klinkt als een erg oud pakket, moet hem in compatibility mode draaien om hem in vista te runnen
iig :
2e run :
Het is ook niet het nieuwste tooltje nee. Maar is, wat ik er tot nu toe van heb gezien, erg accuraat en betrouwbaar.

Zijn dit trouwens long/full-benches? Die draaien wat langer en geven een beter beeld.

Die spike in je 2e run is wel frappant, ben benieuwd of je zoiets ook in een long/full bench ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:14:
[...]

hmms je hebt gelijk, sata 2,5" heeft zelfde aansluiting
vanavond hang ik hem dus thuis ook nog wel even in m'n desktop (xeon 3.4ghz)
ik ging nog even uit van de 2,5" ata disken die andere connector ed hadden ;)
Ik heb zelf ook 2x 2,5" HD's in m'n desktop hangen :+.

SATA is gewoon geniaal _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

_Arthur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Het is ook niet het nieuwste tooltje nee. Maar is, wat ik er tot nu toe van heb gezien, erg accuraat en betrouwbaar.

Zijn dit trouwens long/full-benches? Die draaien wat langer en geven een beter beeld.

Die spike in je 2e run is wel frappant, ben benieuwd of je zoiets ook in een long/full bench ziet.
ja zijn long/full benches
zal de bench vanavond thuis nog eens runnen als de hd als 2e schijf in mijn desktop hangt
is nu os schijf, en misschien dat vista wat aan het doen was
al is die iets hogere piek rond de 85gb in beide te zien

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:58:
PC Vantage zou misschien handig zijn; daarop scoorde de OCZ-II SSD ook enorm goed.
helaas freeware versie doet geen hd bench

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
En hoeveel start Windows sneller op tov de vorige HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

heb het idee wel redelijk rap, maarja dit is gewoon laptop waar ik even snel verse install op gegooid heb
zo ff timen vs 80gb 7200rpm die normaal in die laptop zit (ook kale test setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ik heb de hd ook nog even in een desktop machine (optiplex gx755 met qc 2.66) gehangen hier
en hdtach vergeleken met de os schijd (wdc velociraptor 80gb)

OCZ :
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/ocz-core/optiplex-ocz-core-128-hdtach.jpg

WDC :
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/ocz-core/optiplex-wdc-wd800hlfs-hdtach.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:14:
ik heb de hd ook nog even in een desktop machine (optiplex gx755 met qc 2.66) gehangen hier
en hdtach vergeleken met de os schijd (wdc velocirapto 80gb)

OCZ :
[afbeelding]

WDC :
[afbeelding]

piekje naar beneden (50mb/sec) geen idee, paar keer gerund maar komt steeds wel terug (niet op vaste plek)
zie je ook in de benchen van de laptop
Als dat piekje niet op een vaste plek is zal het wel aan de bench liggen ofzo. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.