Ik vind het daar een beetje vroeg voor splitsen niet? Plus alle info bij elkaar is wel makkelijk..
[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 13-07-2008 13:04 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Het gaat niet primair om de schijven zelf, maar om de hele aard van de discussie. Als ik bijvoorbeeld hier met mijn professionele pet op zit dan zoek ik berichten over de opstellingen van 4 of meer disken in RAID en met welke setting en controller dat het beste samenwerkt. De berichten over een enkele OCZ storen dan lichtelijk, want dat is feitelijk een heel ander topic. Daar gaat het om het gebruik van 1 SSD disk die zo goedkoop mogelijk moet zijn.DaCoTa schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:14:
Ja, beetje voorbarig. Zo ontzettend veel is er nu ook weer niet.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Ik zou niet weten waarom je de Core SSD's niet in een professionele server zou kunnen gebruikenflowerp schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:12:
[...]
Het gaat niet primair om de schijven zelf, maar om de hele aard van de discussie. Als ik bijvoorbeeld hier met mijn professionele pet op zit dan zoek ik berichten over de opstellingen van 4 of meer disken in RAID en met welke setting en controller dat het beste samenwerkt. De berichten over een enkele OCZ storen dan lichtelijk, want dat is feitelijk een heel ander topic. Daar gaat het om het gebruik van 1 SSD disk die zo goedkoop mogelijk moet zijn.
Zit ik echter met m'n home user pet op, dan kijk ik weer wel naar de OCZ berichten. Zo'n enkele disk is bijvoorbeeld leuk voor in mijn PS3, maar de discussie is niet echt interesant voor het inrichten van mijn high end server.
De splitsing is dan ook niet primair gebasseerd op SLC of MLC en ook niet op de mtron mobi of pro ofzo, maar puur een discussie met hoe meerdere SSDs scalen met diverse raid controllers in het ene topic en enkele (goedkope) SSDs in het andere topic.
Tsja, het kan natuurlijk wel, maar het gaat natuurlijk iets minder over een specifieke SSD als wel om de opzet ervan. Er zijn in dit topic een groot aantal posts geplaatst door oa Femme, arjan.t en flapsie die zich duidelijk richten op ultra high performance. Een setup van rond de 3500,- euro is dan helemaal niets. Dwars hier door heen komt dan de discussie van een andere groep mensen die 150,- voor een SSD al te veel vinden. Voor hun toepassing is dat overigens helemaal niet raar, maar het lijkt mij gewoon een andere discussie. Andere mensen en andere toepassingen. Check maar eens wie er alleen over de Core SSD's posten en wie er over Mtron/memoright en Areca posten.Blaze85 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:48:
[...]
Ik zou niet weten waarom je de Core SSD's niet in een professionele server zou kunnen gebruiken.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Verwijderd
True, ik ben vooral bezig ze in servers te gebruiken en zo veel mogelijk I/O's er uit te halen, daarom ben ik vooral in IOps geinteresseerd van bepaalde setups.flowerp schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:53:
[...]
Tsja, het kan natuurlijk wel, maar het gaat natuurlijk iets minder over een specifieke SSD als wel om de opzet ervan. Er zijn in dit topic een groot aantal posts geplaatst door oa Femme, arjan.t en flapsie die zich duidelijk richten op ultra high performance. Een setup van rond de 3500,- euro is dan helemaal niets. Dwars hier door heen komt dan de discussie van een andere groep mensen die 150,- voor een SSD al te veel vinden. Voor hun toepassing is dat overigens helemaal niet raar, maar het lijkt mij gewoon een andere discussie. Andere mensen en andere toepassingen. Check maar eens wie er alleen over de Core SSD's posten en wie er over Mtron/memoright en Areca posten.
Maar ja, het -hoeft- natuurlijk niet gesplitst te worden. Het was maar een voorstel hoor
helaas kmelektronik geeft 4-5 dagen aanVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
Volgens de Alternate site zouden de 64 en 128GB versies van de OCZ's op voorraad zijn...
http://www.alternate.nl/h...d-State+Disk&&tn=HARDWARE
Iemand al 1 in huis?
w00t.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
Volgens de Alternate site zouden de 64 en 128GB versies van de OCZ's op voorraad zijn...
Iemand al 1 in huis?
Anders bel je zelf een shop, schaf je hem aan en maak je benchmarks. Heb je daar geen zin in, lekker afwachten en maak je niet druk.Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:13:
Verschillende webshops zeggen nu dat ze 'm op voorraad hebben bij de leverancier. Ik word helemaal krank van het wachten. Waarom zijn er nog geen benchmarks? Is er er helemaal geen pipo bij die webshops of leveranciers die niet eventjes die dingen kan benchen? Dit is echt een absurde situatie.
DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:08:
From: service@kmelektronik.de
Subject: Ihre Bestellung bei K&M wird ausgeliefert
eta:
Leistungsdatum: 17.7.2008
Ja, eerst aanschaffen en dan benchmarks maken, terwijl ik eerst benches wil zien voor de aanschaf_Arthur schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:23:
[...]
Anders bel je zelf een shop, schaf je hem aan en maak je benchmarks. Heb je daar geen zin in, lekker afwachten en maak je niet druk.
Zou je als je gaat benchen behalve de standaard benches (atto, hdtune, hdtach)DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:08:
eta:
Dan moet je dus niet zo zeuren en gedult hebben.Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:23:
Ja, eerst aanschaffen en dan benchmarks maken, terwijl ik eerst benches wil zien voor de aanschaf.
128gb ja, ik ga hem zelf uiteindelijk in m'n ibm x60s hangen (core duo 1.66ghz)
Ik heb geen geduld_Arthur schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:33:
[...]
Dan moet je dus niet zo zeuren en gedult hebben.
DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:00:
[...]
128gb ja, ik ga hem zelf uiteindelijk in m'n ibm x60s hangen (core duo 1.66ghz)
maar zal hem ook even in een iets snellere laptop hangen (dell d830 met 2.4ghz core2duo) en daar wat benchmarks runnen
Nu weer levertijd onbekend... omg.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
Iemand al 1 in huis?
Lijkt me sterk dat het er al zo snel doorheen wasRoamor schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:18:
[...]
Tja, als iedereen de beschikbare exemplaren opkoopt dan krijg je dat natuurlijk.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 20:54 ]
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Verwijderd
das jammer genoeg niet de "Core"-versiemarijn schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:21:
Er is een review: http://www.tomshardware.c...sd-hard-drive,1968-8.html
Ziet er snel uit!
Verwijderd
Volgens mij wel
Dus ik gok dat het de nieuwe Core series SSD isThis is the latest Flash SSD we received and we were excited to see it in action. Unfortunately, OCZ did not select a catchy product name, as almost all Flash SSD products from various vendors are simply called Flash SSD. OCZ’s latest product, which will arrive soon, will have a decent name and retail as its Core series.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Wat een bouttest zeg. Wat een idioot die "tester"._Arthur schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:48:
En kennelijk de eerste benchmarks van de 128GB Core SSD drive: http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=301554&doc2=219147
De benchmark wordt gedraait tegen een Fujitsu 80GB 5400rpm 2.5" disk. Helemaal onderaan de pagina staan de disk tests. Welke toch wat rommelig overkomen.
[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 16-07-2008 11:24 ]
Verwijderd
Zonder te lezen is key volgens mij hierzo. Lees het nog eens, en kijk eens of de Core series getest wordt in dit artikel.Nakebod schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:09:
Dus ik gok dat het de nieuwe Core series SSD is
En het ziet er an sich niet slecht uit als ik het zo even snel bekijk, zonder te lezen.
ja, maar dan heb je wel een jaar plezier gehad van de (verwachte) snelheid.MikeVM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:03:
wat ik eigenlijk het belangrijkste vind is, wat de prijs zal doen in de toekomst. ik vind het zeker een leuke prijs, maar ik heb altijd schrik voor nieuwe dingen, want soms heb je dingen die na 3 maanden al 20% goedkoper worden.
ik wil de 32GB versie kopen, maar denken jullie dat deze volgendjaar onder de 80euro verkrijgbaar zou zijn.. daar het dan wel een duurkoop zou zijn.
Verwijderd
Toch jammer dat de mensen die die OCZ Core SSD's kopen geen clue hebben hoe ze fatsoenlijke benchmarks kunnen maken.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:34:
HD Tune screenshots van 64GB OCZ Core SSD:
http://www.forumdeluxx.de...hread.php?t=510603&page=2
Verwijderd
Ik heb ook geen clue_Arthur schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:19:
[...]
Toch jammer dat de mensen die die OCZ Core SSD's kopen geen clue hebben hoe ze fatsoenlijke benchmarks kunnen maken.
Maar weer wachten op wel fatsoenlijke benchmarks.
Interessant!Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:34:
HD Tune screenshots van 64GB OCZ Core SSD:
http://www.forumdeluxx.de...hread.php?t=510603&page=2
Verwijderd
Waarom laat je 'm eerst een paar keer vallen voordat je hem aansluit
[ Voor 21% gewijzigd door brid op 16-07-2008 19:21 ]
Lijkt er niet op:brid schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:20:
Je zou denken dat het z'n os schijf is of dat er een ander proces bezig is op de schijf.
Bij een ssd zou je aannemen dat het 1 rechte lijn is.
Je kan denk pas een goed beeld vormen als de profs bench marks gaan draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door R_W op 16-07-2008 19:23 ]
Verwijderd
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je zou hopen dat het aan de benchmarks ligt, die misschien niet goed kunnen omgaan met nieuwe SSD'sVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:52:
Zonde van de writespeed, hoe kan dat in hemelsnaam?
hij begint even netjes op 80mb/sec maar daarna is er niet meer dan 20mb/s van over, mag toch wel hopen dat daar een oplossing voor is.
Het is uiterst raar omdat geheugen inderdaad vaak in een rechte lijn loopt wat benchen betreft. Zeker omdat de read het wel prima in een redelijk rechte lijn goed doet. Dan zou write ook gewoon moeten eindigen waarmee het start (80mb/s).Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:24:
Lijkt me gerelateerd tot de controller. In hoeverre is die manier van benchen representatief voor gewoon gebruik ? Tis te zeggen na hoeveel MB begint hij zo raar te doen ? Mss heb je deze situatie nauwelijks. Volgens de reviewer merkte hij dat gedrag allesinds niet bij gewoon gebruik.
De oplossing is dat die lui eens fatsoenlijk testen ipv gewoon het eerste de beste screenshot het internet op knallen.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:52:
hij begint even netjes op 80mb/sec maar daarna is er niet meer dan 20mb/s van over, mag toch wel hopen dat daar een oplossing voor is.
[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 16-07-2008 22:02 ]
[ Voor 37% gewijzigd door cc12 op 16-07-2008 22:50 ]
Verwijderd
Ik denk dat we dit allemaal wat moeten relativeren. We zien inderdaad het effect van een writebuffer die vol is. Als hij propvol zit dan zakt hij in extremisch naar 0.1MB/s Maar zodra zijn buffer weer leeg is piekt hij terug naar 80MB/s. Uiteindelijk haalt hij een gemiddelde snelheid van rond de 40MB/s wat zeer waarschijnlijk de werkelijke writespeed is van het fysische medium.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:52:
Een writebuffer vind ik eigenlijk tamelijk vaag voor een SSD. Is dat de cache van een SSD? Een SSD is toch één en al cache??Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:49:
[...]
Ik denk dat we dit allemaal wat moeten relativeren. We zien inderdaad het effect van een writebuffer die vol is. Als hij propvol zit dan zakt hij in extremisch naar 0.1MB/s Maar zodra zijn buffer weer leeg is piekt hij terug naar 80MB/s. Uiteindelijk haalt hij een gemiddelde snelheid van rond de 40MB/s wat zeer waarschijnlijk de werkelijke writespeed is van het fysische medium.
Dus wanneer je niet meer schrijft dan de writebuffer groot is ga je 80MB/s halen. Pas wanneer de writebuffer vol komt te zitten zak je naar de echte writespeed van de fysische drive.
In dagelijks gebruik ga je meestal in de situtatie zitten dat je writebuffer capaciteit over heeft. En ga je tenvolle genieten van 80MB/s writespeed.
Nu is alleen nog de vraag: Hoe groot is zijn writebuffer ?
[ Voor 0% gewijzigd door Kuhlie op 17-07-2008 11:56 . Reden: CF vervangen SSD, foutje moet kunnen ]
Verwijderd
een al cache zou ik een SSD niet noemen, zeker geen MLC versie. Een snelle write cache lijkt me een logische manier om een MLC te versnellen.Blaze85 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:02:
[...]
Een writebuffer vind ik eigenlijk tamelijk vaag voor een SSD. Is dat de cache van een SSD? Een SSD is toch één en al cache??
Total length van de test 4MB
[ Voor 46% gewijzigd door _Arthur op 17-07-2008 08:18 ]
Ik vermoed dat het verschil zit in het feit dat dit MLC's zijn.Snow_King schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:29:
Ik vind die snelheden wel erg inzakken op veel momenten, vindt niemand dat vreemd?
Bij de meeste SSD's zijn het allemaal nette, strakke lijnen, nietwaar?
Waarom zou dat nou weer zijn? Geheugenchips werden over het algemeen op een stabiele snelheid, of het nou flash SLC is, flash MLC of normaal intern geheugen. Het lijkt duidelijk aan de controller/writebuffer te liggen, of zelfs aan de benchmarks._Arthur schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:36:
[...]
Ik vermoed dat het verschil zit in het feit dat dit MLC's zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Blaze85 op 17-07-2008 14:17 ]
nieuws: Samsung werkt aan nieuw slc-nand-geheugen voor ssd'sSamsung werkt aan nieuw slc-nand-geheugen voor ssd's
Door Wilbert de Vries, donderdag 17 juli 2008 11:49, views: 3.074
Elektronicafabrikant Samsung werkt aan een nieuwe generatie slc-nand-flash voor gebruik in ssd's. Het nieuwe flashgeheugen zou langer moeten meegaan en daarmee geschikt zijn voor zware serverapplicaties
Samsung verwacht dat zijn nieuwe slc-geheugen vooral zijn weg zal vinden naar ssd's voor gebruik in servers. De fabrikant claimt dat zijn nieuwe geheugen vijf maal langer meegaat dan standaard slc-geheugen. Bovendien, zo stelt Samsung, zal zijn nieuwe geheugen aanzienlijk minder stroom verbruiken omdat het aantal iops per watt honderd keer hoger zou liggen dan dat van conventionele harde schijven.
Slc-geheugen slaat één bit per geheugencel op. De architectuur is hierdoor minder ingewikkeld dan die van mlc-geheugen, wat een positief effect op de toegangstijd heeft. Het nadeel is dat de maximale grootte van het geheugen beperkt is. De door Samsung ontwikkelde nand-chip heeft een capaciteit van 8GB. Het is niet bekend op welke manier Samsung erin is geslaagd zijn slc-nandgeheugen op te voeren; wel heeft het bedrijf laten weten dat het bij de ontwikkeling met Sun heeft samengewerkt. Het ligt voor de hand dat die fabrikant zijn expertise op het gebied van servers en databases ter beschikking heeft gesteld om het geheugen te optimaliseren. Sun zal zijn servers in de nabije toekomst van het nieuwe slc-flashgeheugen voorzien.
http://www.hardware.info/.../Goedkope_SSDs_van_Ritek/Goedkope SSD's van Ritek
Ritek komt eind deze maand met een aantal nieuwe SSD's op de markt die gebaseerd zijn op de goedkope multi-level-cell (MLC) NAND geheugenchips. De SSD's hebben een 2,5'' formaat en zullen beschikbaar zijn in de smaken 32, 64 en 128 GB en krijgen een SATA2 interface. Opvallend is de snelheid van deze MLC-gebaseerde SSD, want die is met 128MB/s voor het lezen en 80MB/s voor het schrijven bijzonder hoog. De schijfjes zullen door het leven gaan als RiDATA Ultra-S Plus.
De fabrikant geeft een levensduur op van 4 miljoen uren MTBF, waarmee de solid-state-disk niet onder hoeft te doen voor de reguliere harddisks met platters en leeskoppen. Meest indrukwekkend is de prijs van de SSD's, want die bedragen respectievelijk $169,90 voor 32GB, $294,90 voor de 64GB versie en $537,90 voor het grootste 128GB model. Met die prijzen komen de SSD's steeds dichter bij het territorium waar nu de 10.000 toeren (Veloci-)Raptor schijven domineren.
helaas nog niets ontvangen (en trackingnummer van dhl werk niet op dhl.nl en duitse dhl site kom ik niet echt verder)DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:08:
eta:
Ben ik ook wel benieuwd naarKuhlie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:06:
Ik ben voor de boot-schijf van een low-end server op zoek naar een IDE-SSD-disk. Ik dacht aan een IDE FlashModule(DOM), maar kom daar 2 types tegen: eentje "met SMI controller" "(nieuw)" en eentje zonder.
Kan iemand me vertellen wat het verschil is? Hier in het topic kan ik het niet vinden, en op google vind ik ook weinig.
2 voorbeelden:
http://shop.transcend.nl/...l.asp?ItemID=TS2GDOM44V-S (met SMI-controller)
en
http://shop.transcend.nl/...ail.asp?ItemID=TS2GDOM44V (zonder? SMI-controller)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zal wel een dagje extra gaan kosten heb ik het idee.DDX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:28:
[...]
helaas nog niets ontvangen (en trackingnummer van dhl werk niet op dhl.nl en duitse dhl site kom ik niet echt verder)
[ Voor 14% gewijzigd door Blaze85 op 17-07-2008 16:21 ]
Wat maakt het uit hoe ze eruit zien? Een gesloten kast en je zit er niets van. /me DirkW wacht nog een tijdje met ssd, die heeft niet zoveel geld voor wat extra snelheid overBlaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:21:
Ritek lijkt hetzelfde kunstje als OCZ te gaan flikken:
[...]
http://www.hardware.info/.../Goedkope_SSDs_van_Ritek/
Spuuglelijk zijn ze wel:
[afbeelding]
http://tweakers.net/etc.dsp?Action=NewssubmitBlaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:55:
Ander offtopic vraagje: hoe kan je bij Tweakers.net een nieuwssubmit doen??
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hier wordt dus NIET de OCZ CORE 32GB SSD getest. Maar de OCZSSD2-1S32G. Dit is een SLC drive. Deze wordt dus getest: http://www.ocztechnology....rives/ocz_sata_ii_2_5-ssd maar niet deze: http://www.ocztechnology....re_series_sata_ii_2_5-ssd
[ Voor 18% gewijzigd door _Arthur op 18-07-2008 12:17 ]
net ontvangen, helaas nu even iets te druk hier op m'n werk om te gaan testenBlaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Zal wel een dagje extra gaan kosten heb ik het idee.
Inderdaad. De hele laatste pagina hier gaat nu over OCZ en die zit ik een beetje door te scannen of er nog leuk mtron of Areca berichten tussen zitten. Als er nu opeens weer een RAID 5 bericht tussen komt is het bijna offtopic voor de huidige flow van de discussie in dit topic...Snow_King schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:07:
[...]
True, ik ben vooral bezig ze in servers te gebruiken en zo veel mogelijk I/O's er uit te halen, daarom ben ik vooral in IOps geinteresseerd van bepaalde setups.
Maar ik zie ook veel mensen posten die er gewoon een willen in hun desktop, meer niet.
Goedkope en snelle SSD's van Transcend
De strijd om de goedkoopste SSD's in nog niet gestreden, want in navolging van onder meer OCZ en Ritek komt nu ook Transcend met wel heel scherp geprijsde solid-state-disks. Ongeveer een maand geleden deden ze al een aankondiging van een nieuwe serie schijfjes met een leessnelheid van 119 MB/s, maar nu zijn ook de prijzen van de 32 en 64 GB modellen van de geheugenfabrikant bekend.
De nieuwe Transcend SSD's hebben een JMicron controllerchip en worden geleverd met zowel goedkope MLC als snellere SLC geheugenchips. De SLC uitvoering haalt een schrijfsnelheid van 64 MB/s, tewijl de MLC variant blijft steken op 43 MB/s. De leessnelheid is in alle gevallen een vlotte 119 MB/s. Meest opvallend zijn de zeer scherpe prijzen van de SSD's. De MLC uitvoering van de 32GB en 64GB schijven zijn respectievelijk 99 en 199 euro. De snellere SLC varianten zijn minder interessant met 299 euro voor 32GB en 549 euro voor 64GB.
DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:22:
[...]
net ontvangen, helaas nu even iets te druk hier op m'n werk om te gaan testen
maar wordt vervolgd iig
niets rustig aan doen. er zit hier alleen maar een 100 mensen op u te wachten :-p
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Het enige wat de nieuwe OP nodig heeft is een OCZ Core review met goede benchsMikeVM schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:40:
[...]
niets rustig aan doen. er zit hier alleen maar een 100 mensen op u te wachten :-p
verder kan er na het weekend wel een nieuw topic geopend worden.. en dan zullen we jullie met rust laten.Topicstart anyone?, ik wil het wel doen, maar ik weet niet veel van Harde schijven en benchen af.. dus laat ik het aan iemand anders over..
Wat hebben mensen toch met laptops tegenwoordig... ik wil zo'n ding zien in een overclockte E8400DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:50:
ik heb hem nu in een dell d830 laptop gestoken en vista x64 sp1 setup loopt op de achtergrond
Een HDTach Full Bench Read+Write graag.
Alsof je 'm perse in je desktop moet bevestigen voor wat benchs... leg 'm er gewoon los inDDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:27:
tja ik ga hem nou eenmaal zelf in een laptop hangen, heb ook geen 2,5"->3,5" converter anders had ik hem nog wel in een desktop kunnen hangen
sisoft sandra heeft weinig zin (half uurtje staan draaien met 0% metertje rechtsbovenin)maratropa schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:31:
[...]
Zou je als je gaat benchen behalve de standaard benches (atto, hdtune, hdtach)
ook iometer en sandra mee kunnen pakken;
Iometer staat hier beschreven:
Het grote IOMeter benchmark topic
Sisoft sandra deze waarders posten (zoals enlightenment laat zien)
Verwijderd in "[Benchmarks] Het grote: "Post hier je RA..."
[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 17:50 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Blaze85 op 18-07-2008 17:41 ]
De write kan je niet uitvoeren zie ik, aangezien het je OS disk is. De read-versie is free/trial ware, dus die zou je kunnen proberen.DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:33:
als ik zo snel kijk is dat koopware ?
[ Voor 19% gewijzigd door Blaze85 op 18-07-2008 17:42 ]
klinkt als een erg oud pakket, moet hem in compatibility mode draaien om hem in vista te runnen_Arthur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:38:
[...]
De write kan je niet uitvoeren zie ik, aangezien het je OS disk is. De read-versie is free/trial ware, dus die zou je kunnen proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 17:59 ]
hmms je hebt gelijk, sata 2,5" heeft zelfde aansluitingBlaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:54:
[...]
Alsof je 'm perse in je desktop moet bevestigen voor wat benchs... leg 'm er gewoon los in.
Maar mooie testresultaten.
Het is ook niet het nieuwste tooltje nee. Maar is, wat ik er tot nu toe van heb gezien, erg accuraat en betrouwbaar.DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:56:
klinkt als een erg oud pakket, moet hem in compatibility mode draaien om hem in vista te runnen
iig :
2e run :
Ik heb zelf ook 2x 2,5" HD's in m'n desktop hangenDDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:14:
[...]
hmms je hebt gelijk, sata 2,5" heeft zelfde aansluiting
vanavond hang ik hem dus thuis ook nog wel even in m'n desktop (xeon 3.4ghz)
ik ging nog even uit van de 2,5" ata disken die andere connector ed hadden
ja zijn long/full benches_Arthur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:30:
[...]
Het is ook niet het nieuwste tooltje nee. Maar is, wat ik er tot nu toe van heb gezien, erg accuraat en betrouwbaar.
Zijn dit trouwens long/full-benches? Die draaien wat langer en geven een beter beeld.
Die spike in je 2e run is wel frappant, ben benieuwd of je zoiets ook in een long/full bench ziet.
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 18:44 ]
helaas freeware versie doet geen hd benchBlaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:58:
PC Vantage zou misschien handig zijn; daarop scoorde de OCZ-II SSD ook enorm goed.
[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 18-07-2008 23:16 ]
Als dat piekje niet op een vaste plek is zal het wel aan de bench liggen ofzo. Ik zou me er geen zorgen over maken.DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:14:
ik heb de hd ook nog even in een desktop machine (optiplex gx755 met qc 2.66) gehangen hier
en hdtach vergeleken met de os schijd (wdc velocirapto 80gb)
OCZ :
[afbeelding]
WDC :
[afbeelding]
piekje naar beneden (50mb/sec) geen idee, paar keer gerund maar komt steeds wel terug (niet op vaste plek)
zie je ook in de benchen van de laptop
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq