Mijn WinXP Home heeft ongeveer 3 gig aan schuifruimte nodig. Ik zou niet weten hoeveel Vista nodig heeft. Maar als ze -in mijn geval- een 4 gig ssd zouden hebben tegen een leuke prijs ben ik al erg blij. Natuurlijk wel een ssd waarbij je qua lees- en opstartsnelheid erop vooruit gaat.
Ik hoop dat de grote computerbouwers zoals Dell, HP, Acer, Toshiba etc. zulke ssd geheugens standaard gaan inbouwen. Al zou het om niet zo een grote capaciteit gaan (bijv. 2 gig). Als er tienduizenden of zelfs hondderduizenden worden afgenomen is de kans groot dat de prijzen gaan dalen EN dat dat de ontwikkeling op gang brengt zodat de capaciteit van de SSD steeds meer toeneemt. Oftewel steeds meer geheugen per euro.
De capaciteiten zijn er. Kijk maar naar bovenstaande post. Alleen het bedrag is ZO HOOG dat er weinig afnemers zijn. (Misschien is het voor bepaalde bedrijven interessant en de upper-class tweaker).
Massa-afzet daar gaat het om. Net als bij massaproductie, zoals dat bij de T-FORD is gebeurd. Het enigste is wachten op een grote computerfabrikant die zijn computers standaard wil uitrusten met SSD. Al gaat het maar om een paar gig. Als eenmaal het hek van de dam is........
De enigste op dit moment is Asus met zijn EEE-pc. Maar die EEE heeft min of meer een aparte status. Misschien verandert dat als er meer concurrenten een zelfde type computer op de markt gaan zetten. Het gebruik van SSD moet ook doorsijpelen naar gewone notebooks. Want die 2,5 inch hd's zijn gewoonweg een bottleneck qua opstarten. De desktops hebben daar minder last van.
Het probleem is dat veel computerbouwers wel ssd aanbieden maar vooral als optie. Leuk maar dat zet geen zoden aan de dijk...
[
Voor 3% gewijzigd door
cc12 op 23-01-2008 14:45
]