Tarry schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:25:
In heb afgelopen vrijdag Telfort Internet besteld. En afgelopen vrijdag InterNLnet opgezegd. De planning is dat het 07-12-07 wordt overgezet. Nu hebben we ook ISDN, maar dit wil ik ook opzeggen. Zo snel mogelijk doen? Advies?
trolleystad schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:02:
[...]
Zie startpost, kopje overstappen.
Je zegt dat je je signaal wilt laten overnemen. Nu heb je interNLnet al opgezegd, dus dat kan al fout gaan. Zeg je je ISDN op (terwijl telfort denkt dat je nog een telefoonabbo hebt) dan gaat het opleveren niet lukken.
Als je nu IPB hebt heb je toch geen ISDN telfonie meer? Dan heb je alleen ADSL op de lijn (annexB) en telefonie komt uit je Experiabox van KPN.
Als je overstapt en je wilt je nummer meenemen naar Telfort moet je zeker
niets opzeggen qua telefonie bij je huidige aanbieder. Gewoon het nummer laten overnemen door Telfort, dan stopt het vanzelf.
Kremx schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:47:
Hmm ik haal maar 1,20 MB/s met mijn
Eweka Payserver van Nieuwsgroepen. Kan het komen doordat de monteur nog moet komen maar het internet het wel al deed? De monteur van KPN komt aanstaande woensdag en het internet zou ik de week van 16 November geactiveerd worden. Kan het zijn dat het nog niet de volledige snelheid heeft:
DSL Line Status:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 9a ab bc bc cc dd cc cc cc cc ba 9a
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
Toch geeft de modem dit: DSL Up 16830 kbps / 1031 kbps
't Kan aan van alles liggen. Je TCP window size op je Windows XP machine die niet optimaal staan. Je gebruikt Wireless wat niet hoger dan dat zal gaan halen of het kan aan
Eweka liggen (aan de newsreader die je hebt toegewezen gekregen).
Wat haal je inderdaad bij zo'n testfile van Leaseweb? En als je er twee tegelijk download op je PC? Wel je PC met een kabel rechtstreeks aan je ZyXEL aansluiten, dus geen wireless of andere routers er tussen zetten.
supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:51:
[...]
Ik bel inderdaad via Budgetphone. Het probleem zit bij het downloaden. Ook als de upload 0 is maar de download hoog, dan begint het geluid te stotteren. Is er geen enkele optie in de ZyXEL om de downstream van VOIP voorrang te geven?
supersatan schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:50:
[...]
Volgens mij moet ik uTorrent een lage prioriteit en VOIP een hoge prioriyeit geven in het volgende menu:
Bandwidth MGMT
Echter weet ik niet precies wat ik daar precies in moet vullen om dit voor elkaar te krijgen.
Dat heeft geen zin, gaat om de downstream en daar kan je geen voorrang op geven. Dat kan alleen de andere kant van de ADSL verbinding doen en niet je modem. Je modem ziet het immers pas als het al door je ADSL lijn heen is en dan is het al te laat.
Er zijn wel hele slimme truken om downstream QoS te doen aan een modem kant maar dat kom je nooit tegen eigenlijk in consumenten producten. Dan moet je modem de TCP sessies afremmen en zo het downstream verkeer afremmen.
Telefonie via VoIP van een derde partij, dus niet van je internet aanbieder zelf, heeft dit probleem altijd. Als je door je downstream volledig te belasten het VoIP verkeer laat 'vechten' om ruimte ga je dat merken in geluid. Je download via uTorrent of een andere download merk je dat niet in natuurlijk, maar wel in een realtime toepassing als VoIP. Je download limiteren tot 90% van je lijnsnelheid is wel een redelijke oplossing.
(dus lijnsnelheid die je in je modem ziet delen door 9.6 en daar dan 90% van nemen)
[
Voor 47% gewijzigd door
bjck op 11-11-2007 20:41
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.