Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.126 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:28

scorpie

Supra Addict

Even nog wat dingen over die Jason Booth. Z'n beweegredenen om Sony te bashen kunnen oa zijn dat hij nu bij een nieuwe start up werkt die een Home concurrent moet worden (online social network software voor de ps3). En tevens moet men maar even in die blog zoeken naar de naam Marco. Die kerel is ook ps3 developer, en geeft commentaar op Jason's argumenten over fill rate en dergelijke.

Gisteravond trouwens ff verdergegaan met Resistance, en ik heb nu _de_ kerk achter de rug, heb nu ook dat wapen dat door muren kan schieten (wel weinig ammo zeg, of ligt dat aan mij :? ), en heb er al meteen een award point voor gekregen ofzo (there is nowhere you can hide ofzo?). Ik vind het een steeds betere game worden, met in gedachte houdend dat het een launch game is. Ben echt benieuwd wat developers er over een jaar of 3, 4 weten uit te halen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
scorpie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:05:
Even nog wat dingen over die Jason Booth. Z'n beweegredenen om Sony te bashen kunnen oa zijn dat hij nu bij een nieuwe start up werkt die een Home concurrent moet worden (online social network software voor de ps3). En tevens moet men maar even in die blog zoeken naar de naam Marco. Die kerel is ook ps3 developer, en geeft commentaar op Jason's argumenten over fill rate en dergelijke.

Gisteravond trouwens ff verdergegaan met Resistance, en ik heb nu _de_ kerk achter de rug, heb nu ook dat wapen dat door muren kan schieten (wel weinig ammo zeg, of ligt dat aan mij :? ), en heb er al meteen een award point voor gekregen ofzo (there is nowhere you can hide ofzo?). Ik vind het een steeds betere game worden, met in gedachte houdend dat het een launch game is. Ben echt benieuwd wat developers er over een jaar of 3, 4 weten uit te halen :)
ik ga bij de 4e vijand dood zo erg zuig ik :9
maar ik ga vandaag proberen de 5e dood te krijgen _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

running man schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:05:
Ik ga er denk ik niet heen. Jullie hebben mij overtuigd. Het is idd Too good to be true...

Hij blijft wel gewoon reageren op mijn vragen zoals:
Kan je mij ook je inkoopbon laten zien en kan ik hem zien werken ?
Dat Is volgens hem allemaal geen probleem... 8)7
Als ie van plan is om je neer te steken dan kan ie ook nog wel een gratis 360+wii beloven bij aankoop van een ps3. Spreek anders af op een drukke plaats (in het centrum ofzo) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56

Len

Leeg

Dutchzilla schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:24:
[...]

ik ga bij de 4e vijand dood zo erg zuig ik :9
maar ik ga vandaag proberen de 5e dood te krijgen _/-\o_
Ik ga bij de demo al bij de eerste vijanden dood :S Ik bak er nix van, ik ben ook eigenlijk geen console man.. Geef mij maar een muis/keyboard.
Ik heb gewoon veel problemen met het mikken. Als ik in paniek de x-hair naar boven wil laten gaan dan druk ik de linker joystick naar boven. Als ik de Y-as omdraai dan heb ik juist dat ik in normale loop situaties boven en naar onder kijken door elkaar haal.

Ik heb GRAW2 gekocht en ik heb wel 10 keer die Y-as instelling lopen veranderen. Nu staat het weer standaard en ik heb het mezelf voorgenomen om er maar aan te wennen.

Vandaag Ik heb mijn Logitech diNovo Edge keyboard aangesloten. Gewoon de bijbehorende BT dongle van het keyboard in een USB slot gestoken en het werkte meteen. Het keyboard past mooi bij mijn zwarte samsung TV en PS3. Gamen zal ik er niet mee doen, Ik wil eerst wennen aan de PS3 controller.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/84/jpg/474.1.0.jpg

En op de oplaadstandaard:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/84/jpg/470.1.0.jpg

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 27642 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:44:
Wat die gast (Jason Booth) zegt klopt natuurlijk ook gewoon, EA heeft het ook al gezegt.
Het is gewoon heel lastig om spellen te poorten. Nu heb ik de specs van de grafische kaarten niet nagezocht maar ik geloof hem opzich over de fill rate verhaal ook nog wel.
Wat die gast roept is echt onzin, en het is simpel dat de concluderen: een complexe architectuur en ogenschijnlijk lastig te verkrijgen performance is niet gelijk aan het niet hebben van de mogelijkheid tot performance en het in staat zijn tot mooie dingen.

Ik bedoel: op de C64 zijn ze in staat filled vectors te laten zien. Dat had niemand voor mogelijk gehouden, want het kost veel tijd om het uit te zoeken en je moet slim nadenken. Maar het is niet onmogelijk.

De lulkoek van die gast blijkt gewoon uit de stellingen die hij poneert: ipv dat hij zegt dat wat hij wil bereiken veel tijd kost voor HEM door zn capaciteiten en zn luiheid er op te duiken, gaat hij roepen dat het gewoon niet kan. En daar zit hem nu net de kneep: het punt is nl. dat wanneer je dat gaat roepen, je echt moet realiseren dat wat je beweert ook fysiek niet kan (bv omdat je echt buffers nodig hebt die niet in memory passen). Maar ps3 exclusives bewijzen al dat wat hij beweert onzin is. Wat dan overblijft is een gat tussen bewering en werkelijkheid en je kunt dan dus alleen concluderen dat wat hij beweert onzin is.

1e wet van de demoscene: ookal lijkt iets onmogelijk en heb je alles geprobeerd: er is altijd een scandinavier die volgende week je laat zien dat je niet hard genoeg hebt nagedacht.

Hardware limitaties zijn er om overwonnen te worden. Het punt is dat wanneer je tegen een grens aanloopt je niet moet gaan concluderen dat het tegen die grens aanlopen aangeeft dat iets dus niet kan, maar dat je moet concluderen dat de wijze waarop je het wilde oplossen dus niet kan. Dat is een hele andere conclusie. Pas als je ALLE mogelijkheden hebt afgewogen en bekeken, en het lukt nog niet dan kun je concluderen: het lukt niet. Maar NIET dat het onmogelijk is, zie de 1e wet van de demoscene.

En die wet is ook van toepassing op game development, want ook in de demoscene waren hardware limitaties die grenzen van de sandbox waarbinnen je de oplossingen moest vinden. Je wilde 500 coordinaten roteren op full framerate en je hebt maar 512KB ram? Tja, je precalc table vreet dat allemaal al op, dus dat is niet de oplossing. Misschien een heel ander roteer algoritme gebruiken, wat niet helemaal correct is maar 'goed genoeg lijkt'.

Het domme voorbeeld wat ik aanhaalde van die vectorgraphics op een C64 is tekenend IMHO. Het punt is dat het aangeeft dat niets eigenlijk onmogelijk is, als je maar genoeg tijd en moeite er in steekt.

Wat mij persoonlijk als oud-demoscener (coder) stoort is het moedeloze gezeik van dit soort types die zich developer noemen. Nee, dit soort types zijn geen developers, het zijn code monkeys die nauwelijks snappen wat software development (en gamedev is niets anders dan software development, je hebt alleen andere requirements) inhoudt: JIJ bent degene die de problemen moet oplossen, die een oplossing moet vinden voor een ogenschijnlijk erg complex probleem zodat de goal, de requirements gehaald worden. Dan moet je niet zuchten en steunen dat waar je mee moet werken K*T is, je moet juist de mouwen opstropen en de wil tonen te laten zien dat JIJ juist beter bent dan die groep zuchtende wannabe-professionals die op blogs lopen te zuchten dat iets niet KAN.

En natuurlijk is het soms klotewerk en om moedeloos van te worden en wil je je keyboard wel in tweeen breken en opgeven. Denk je dat iemand die de requirement krijgt om de scene graph engine zodanig te optimaliseren dat het EN minder memory vreet EN de helft minder cycles kost om de polys van de huidige static elements in de scene die zichtbaar is op te hoesten zich soms niet afvraagt welke stropdas die requirements heeft bedacht, want ze stroken duidelijk niet met wat mogelijk is? Tuurlijk! Het punt is alleen dat de 1e wet van de demoscene voorschrijft dat het altijd kan, als je maar hard genoeg nadenkt, en veelal is het ook nog eens zo dat concurrenten je soms laten zien dat het wel mogelijk is, dus als je het opgeeft behoor je kennelijk tot een groep die minder goed is dan wat bij de concurrentie werkt. Lijkt me een prima statement om te maken bij je komende review! ;)

En het is niet anders in game-dev land dan in real-world software land hoor. Ikzelf ben al een dikke maand bezig om (.net 3.5) linq expression trees te parsen van object-tree structures naar onze eigen o/r query API. Er is een implementatie van MS die laat zien dat het kennelijk mogelijk is (linq-to-sql), toch is het soms zo complex dat je denkt, dit kan gewoon niet. Echter, de 1e wet van de demoscene zegt dat je dan gewoon maar harder moet nadenken. Het leuke is dat wanneer je dat dan inderdaad doet, je in gaat zien dat als je maar vaak genoeg probeert en diep nadenkt je er wel uit komt en je doordat je die pogingen gedaan hebt die faalden, je erachter komt dat je slimmer kunt zijn dan wat de concurrentie laat zien. En dat is dan weer het voordeel voor jezelf als software engineer: niet opgeven, maar oplossen.
De PS3 heeft gewoon een zo goed als compleet andere architectuur, en zo heb ik het idee een compleet andere manier van denken over hoe je de graphics op het scherm krijgt.
Ik heb moeite met dit soort uitspraken. Het punt is dat het altijd anders is, er is nl. geen reference waarmee alles mee te vergelijken is. Ook een Xbox360 ziet er van binnen heel anders uit en werkt heel anders dan de intel ref architectuur, dus beweren dat de ps3 'anders' is, is redundant: de xbox360 is dat ook: als je je werk niet kunt parallelliseren, dan krijg je uit een xbox360 ook geen drol performance.
Dus als je dan een spel al 1.5 jaar in productie hebt en voornamelijk gebouwt hebt met een Xbox360, loop je tegen de muur wanneer je het spel klaar gaat stoomen voor de PS3, dat is niet meer dan logisch.
Maar andersom idem dito. Dat heeft niets met zwakheid met hardware te maken, het heeft te maken met het feit dat wanneer jij een blokje door een rond gaatje wilt drukken, je het blokje een staafje moet laten worden en vice versa.

Als ik een .NET applicatie wil porten naar Java heb ik ook grote problemen in bepaalde gevallen en andersom. Als ik een windows applicatie wil porten naar Linux of vice versa heb ik ook problemen, zo gek is dat niet, dat is nl. inherent aan verschillen in platforms. Echter het zijn problemen die overwonnen kunnen worden, als je maar wil.

Wat ik echter niet snap is het feit dat wanneer je WEET dat je multi-platform wilt gaat uitbrengen, je dat dan niet van te voren al inbouwt in je engine. Je game logica is veelal in grote mate te implementeren in scripts of code die zo te porten is. De specifieke problemen vinden plaats in de engine zelf. Maar omdat dat een abstractielaag onder de game-code zit, is dat dus op te lossen zonder dat je daar als game programmeur last van hebt. Is een level te groot voor de PS3's 256MB memory? De engine zorgt maar dat wat zichtbaar is in-memory zit en wat niet zichtbaar is, of niet bereikbaar is (en dus in dit frame of deze minuut niet nodig) swapt ie maar uit en streamt ie het maar weer in wanneer nodig. Dat is engine tech die je moet bouwen wil je wat bereiken, nl. goede gfx op de ps3. Ben je echter liever lui dan moe, dan ben je te beroerd om dat te bouwen en zit er niets anders op dan te beweren dat de ps3 suckt omdat de hoeveelheid memory te laag is of wat voor drogreden dan ook.

Als professioneel software engineer kan ik alleen maar lachen om dit soort jankers: als er geen resources zijn om het in te bouwen (geen tijd, geen geld, geen mankracht etc) dan kun je dat opgeven als reden wanneer je de vraag krijgt waarom je een hondsberoerd werkje hebt afgeleverd. Echter, deze sneuneus gaat beweren dat sommige dingen niet KUNNEN. En dat zijn dus leugens. Het is best wel stuitend, want realiseer je dat consumenten gewoon het volle pond betalen voor het werkje van zn oud-werkgever, en door te beweren dat dingen niet kunnen en DUS dat wanneer het tegenvalt ze dus alles hebben gedaan wat fysiek mogelijk was, en het het beste is wat opgeleverd kon worden. Echter dat is niet zo. Men betaalt dus veel geld (ik vind 64 euro voor een game die in de vs 59$ kost echt veel geld, dan mag het ook wel goed spul zijn) voor een product waar alleen de broodnodige moeite in is gestoken.

Nee, dit soort types moeten zich juist schamen dat ze zich bezighouden met dit soort versluierde oplichting. Want dat is het.
En zijn verhaal over dat je specefiek rekening moet gaan houden met de verdeling voor de SPU's is uiteraard kull. Nu ben ik geen games developer maar ik ga er gewoon vanuit dat Sony standaard libraries zal hebben voor het efficient afhandelen van een groot aantal standaard zaaken. En verder valt het me ook op dat een boel spelletjes de havok physics engine gekocht hebben, dus die gasten zullen ook wel een specefieke interface hebben voor de PS3, zodat een developer daar iig niet zijn hoofd over hoeft te breken.
Tuurlijk moet je rekening houden met verdeling van SPU's. Er zijn ongetwijfeld libraries, maar bv insomniac heeft op hun website allerlei code staan die laat zien hoe je efficient dingen kunt doen, dus 'on the metal'. Veelal is dit te prefereren, omdat je dan voor 100% in control bent. Voor een game engine waarbij elke cycle en elke byte geheugenruimte telt, is het essentieel dat je alles zo effcient mogelijk opzet. Als je dan dmv het gebruik van een library niet meer voor 100% in control bent, dan kun je problemen krijgen. Overigens is het zo dat je gewoon je eigen lib kunt bouwen hiervoor in je engine en voor zaken waar al een functie of code voor beschikbaar is in een 3rd party gewoon die blijven gebruiken of aanroepen. Lijkt me software development 101.
En verder denk ik dat als je een echt probleem hebt met het porten van een game, dat sony niet de beroerdste is om een handje PS3 developers voor een vriendenprijsje op te sturen om te helpen met de game.
Ik heb geen idee, maar ik denk niet dat het zo simpel ligt. Het punt is nl. dat wanneer een 1st party title met een 3rd party title concurreert en de 3rd party title is een port, sony natuurlijk niet staat te trappelen om die 3rd party title dermate te sponsoren dat het goed loopt (althans, dat lijkt me logisch). 1st party developers hebben de beschikking over specifieke sony tools. 3rd party developers niet altijd. Geen idee of die te licensen zijn of dat sony het niet wil hebben dat die tools beschikbaar zijn. Misschien dat oisyn (devver bij nixxes) hier wat over kan melden.
En ik herinner mij zowiezo het developers interview van GoW2 waarbij de developer vertelt dat ze de complete renderengine tot in de kleinste puntjes hebben moeten optimaliseren om om het uberhaupt mogelijk te maken om GoW2 te laten draaien op de PS2. En je voelt en hoort gewoon aan die beste man dat hij dat echt niet vervelend vond om te moeten doen. Want daar ben je immers programmeur voor. Niet om te zeuren dat iets moeilijk is, maar om de uitdaging aan te gaan en het schijnbaar onmogelijke mogelijk te maken. Economisch misschien niet de beste zet, maar als proggrameur heb ik liever een moeilijk probleem dan een makkelijk probleem.
precies! Die programmeur (en jij) snapt het, en het resultaat van GoW2 is er dan ook naar: op een machine van 32MB ram laat hij wel zien wat voor inmens gave gfx zijn engine kan laten zien. En had iemand zonder die drive dat voor mogelijk gehouden? nee. Maar goed, die kende waarschijnlijk de 1e wet van de demoscene dan ook niet ;)

offtopic:
Was gister bij Epica in Amsterdam, en het leek toch echt of Nariko van HS op het podium stond. Haar zwaarden was ze vergeten, maar het publiek vond dat niet zo erg geloof ik ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Modbreak:Compleet offtopic

[ Voor 80% gewijzigd door Crash op 28-10-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Warhawk laat zien dat 720p al behoorlijk "sweet" is kwa grafische kwaliteit. Vergeet niet het gaat niet alleen om resolutie maar ook om kleurdiepte, belichting, shading, schaduw etc waarop je dingen kan verbeteren. Resolutie is maar een onderdeel van het verbeteren van de grafische kwaliteit!

De belichting in GT:HD demo bijvoorbeeld is al heel mooi! En dat is een OUDE demo! Warhawk is niet perfect kwa belichting maar het ziet er goed genoeg uit!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

S2S schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:39:
[...]

Ik moet toch even reageren, das namelijk niet waar. Devs doen alles om de game goed te laten draaien. En als dat betekent dat je de resolutie moet verlagen en laten upscalen door de console, dan doen ze dat. En daarom draait R&C 704p (idd geen 720p) Verder zijn er ook genoeg games op de PS3 die niet op een echte HD resolutie draaien, maar maakt dat de games minder?
Ja, maar R&C upscaled niet, er worden zwarte balkjes onder en boven het beeld geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

ARHHGHGHGHGHGHHGGHHG

Kijk ik net in de brievenbus, ligt daar de enveloppe met R&C al :D Drie dagen geleden pas verstuurd. Dus ik start hem op, krijg ik de melding dat ik eerst 1.94 moet installeren....

Maar ja, dat lijkt mij niet echt handig? Een US firmware op een EU PS3 installeren? Iemand die hier iets over weet?? Ik wil gamen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Zit er een 220/110 schakelaar ofzo op de PS3?
Met andere woorden: kan ik een Jap versie (110v) importeren en hier gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 13:04
pvdlaan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 08:38:
Zo, na wat dagen spelen met de PS3, ben ik toch behoorlijk tevreden over het apparaat :)

Wat ik alleen tegen vind vallen is de geluidskwaliteit.
Ik heb, na behoorlijk wat afwegingen, uiteindelijk mijn xbox met xbmc verkocht voor de PS3.
Deze xbox gebruikte ik merendeel als mediacenter waarmee ik mp3`s kon afspelen in dolby digital,
wat naar mij mening perfect geluid was.

Op de PS3 vind ik dit een beetje tegen vallen, het klinkt wat "blikkerig". :'(
Ik heb de PS3 met een optische kabel verbonden naar m`n NAD T741 reciever,
Als instellingen op de PS3 heb ik het volgende aangevinkt:
Dolby digital 5.1 kanalen, DTS 5.1 kanalen, LPCM kanalen 44,1 en 48 kHz (staan standaard aangevinkt en kunnen ook niet uigezet worden).

Ik krijg het geluid dus ook niet in Dolby Digital, ook niet met een cd`tje.
XBMC speelt geen MP3s en CDs af in met Dolby Digital 5.1. Je kon wel 2-kanaals geluid over 4 speakers laten horen. Dat laatste is op de PS3 niet mogelijk. 2-kanaals geluid blijft 2-kanaals geluid. Je kunt echter wel het geluid van CDs upsamplen naar 88.2 of zelfs 176.4Khz als je versterker dat aan kan. Verder zijn er twee bitmapping-technieken die je kunt inzetten om het CD-geluid te verbeteren.

Uit de online handleiding:
Off: Disable bitmapping.
Type 1: Set to use a technique called “dithering” to reduce noise or distortion produced during audio output.
Type 2: Set to use a technique called “noise shaping” to reduce noise in the audible range.

* When playing audio CDs, [Type 1] and [Type 2] options are effective only when audio is being output at a frequency of 88.2 kHz or 176.4 kHz. Set [Audio CD Output Frequency] to [44.1/88.2/176.4 kHz].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
SH4D3H schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:50:
Zit er een 220/110 schakelaar ofzo op de PS3?
Met andere woorden: kan ik een Jap versie (110v) importeren en hier gewoon gebruiken?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zie:
http://www.ps3focus.nl/v3/nieuws/bekijk.php?id=7112

Achterop de voeding geen schakelaartje, dus helaas

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:00

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hebben jullie deze video van Eye-Create al gezien?
Zitten leuke real time effecten tussen om leuke opnames te maken. :)

Helaas heb ik hem nog niet in de winkel gevonden, overal al uitverkocht (als ze hem al hadden).

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

uuuuuh waar zit ie dan? Ik kan em niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Standaard stekker en er staat geen voltage bij, alleen ~ AC in.
Vreemd :P

@hierboven, het lijkt erof alsof dat gewoon intern geregeld wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door SH4D3H op 27-10-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169123

Len schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:31:
[...]

Ik ga bij de demo al bij de eerste vijanden dood :S Ik bak er nix van, ik ben ook eigenlijk geen console man.. Geef mij maar een muis/keyboard.
Ik heb gewoon veel problemen met het mikken. Als ik in paniek de x-hair naar boven wil laten gaan dan druk ik de linker joystick naar boven. Als ik de Y-as omdraai dan heb ik juist dat ik in normale loop situaties boven en naar onder kijken door elkaar haal.

Ik heb GRAW2 gekocht en ik heb wel 10 keer die Y-as instelling lopen veranderen. Nu staat het weer standaard en ik heb het mezelf voorgenomen om er maar aan te wennen.

Vandaag Ik heb mijn Logitech diNovo Edge keyboard aangesloten. Gewoon de bijbehorende BT dongle van het keyboard in een USB slot gestoken en het werkte meteen. Het keyboard past mooi bij mijn zwarte samsung TV en PS3. Gamen zal ik er niet mee doen, Ik wil eerst wennen aan de PS3 controller.

[afbeelding]

En op de oplaadstandaard:

[afbeelding]
toon volledige bericht
je hoeft de dongle van de keyboard niet te aansluiten op je ps3 want dan heb je 2x bluetooth ontvanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
scorpie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:54:
[...]

uuuuuh waar zit ie dan? Ik kan em niet vinden...
D'r zit een automatische omvormer in de PS3 zelf. Ander netsnoerkabeltje eraan zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:44:
ARHHGHGHGHGHGHHGGHHG

Kijk ik net in de brievenbus, ligt daar de enveloppe met R&C al :D Drie dagen geleden pas verstuurd. Dus ik start hem op, krijg ik de melding dat ik eerst 1.94 moet installeren....

Maar ja, dat lijkt mij niet echt handig? Een US firmware op een EU PS3 installeren? Iemand die hier iets over weet?? Ik wil gamen :'(
Gewoon doen. Ik heb de update ook net gedaan, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ah ok, wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

EfBe schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:41:

[...]

Ik heb moeite met dit soort uitspraken. Het punt is dat het altijd anders is, er is nl. geen reference waarmee alles mee te vergelijken is. Ook een Xbox360 ziet er van binnen heel anders uit en werkt heel anders dan de intel ref architectuur, dus beweren dat de ps3 'anders' is, is redundant: de xbox360 is dat ook: als je je werk niet kunt parallelliseren, dan krijg je uit een xbox360 ook geen drol performance.
Ik denk dat dat nog wel mee valt, volgens mij had de xbox een powerPC cpu, Niet bepaald een super nieuwe architectuur. De PS3 heeft niet alleen een nog nooit eerder gebruikte cpu, maar daar zit dan ook nog eens een andere manier van werken op. Die veel meer leunt op het gebruiken van die cell dan op alles laten doen door je videokaart.

[...]

Wat ik echter niet snap is het feit dat wanneer je WEET dat je multi-platform wilt gaat uitbrengen, je dat dan niet van te voren al inbouwt in je engine.
precies, en ik denk dat veel van die studio's pas te laat zijn gaan testen/developen met hun PS3 devkit. Hun Xbox360 devkit hadden ze al helemaal ingericht en daar draaide het mogelijk al enigsinds, en op de "klote" PS3 draait het nog voor geen meter.

En dat had ook andersom kunnen wezen, echter de PS3 kwam wat later uit dan de xbox360, dus ik vermoed dat ook de devkits pas wat later beschrikbaar geweest zullen zijn.
[...]

Tuurlijk moet je rekening houden met verdeling van SPU's. Er zijn ongetwijfeld libraries, maar bv insomniac heeft op hun website allerlei code staan die laat zien hoe je efficient dingen kunt doen, dus 'on the metal'. Veelal is dit te prefereren, omdat je dan voor 100% in control bent. Voor een game engine waarbij elke cycle en elke byte geheugenruimte telt, is het essentieel dat je alles zo effcient mogelijk opzet. Als je dan dmv het gebruik van een library niet meer voor 100% in control bent, dan kun je problemen krijgen. Overigens is het zo dat je gewoon je eigen lib kunt bouwen hiervoor in je engine en voor zaken waar al een functie of code voor beschikbaar is in een 3rd party gewoon die blijven gebruiken of aanroepen. Lijkt me software development 101.
Dat is het natuurlijk ook, maar als je al aan het ontwikkelen bent en je hebt de PS3devkit nog niet, dan is het redelijk moeilijk om te bepalen welke zaken je wilt abstraheren, als je daar een fout in maakt en de devkit komt binnen en je zet een aantal mensen erop, om de PS3 specefieke calls te gaan invullen, en zij komen na 3 maanden terug met het verhaal dan de engine gerefactored moet worden omdat het blijkt dat X eigenlijk ook ge-abstraheert moet worden, dan kost dat toch weer extra tijd.
[...]

Ik heb geen idee, maar ik denk niet dat het zo simpel ligt. Het punt is nl. dat wanneer een 1st party title met een 3rd party title concurreert en de 3rd party title is een port, sony natuurlijk niet staat te trappelen om die 3rd party title dermate te sponsoren dat het goed loopt (althans, dat lijkt me logisch). 1st party developers hebben de beschikking over specifieke sony tools. 3rd party developers niet altijd. Geen idee of die te licensen zijn of dat sony het niet wil hebben dat die tools beschikbaar zijn. Misschien dat oisyn (devver bij nixxes) hier wat over kan melden.
3de party of niet, ik denk dat sony nu erg voorzichtig is met een mogelijk negatieve tendens vanuit de games industrie. Als een gigant als EA zegt dan ontwikkelen voor de Xbox360 en de PS3 niet lekker is, dan kunnen wij daar om lachen. Voor een sony is het een stuk minder grappig. Denk maar aan alle "developers" die nu nogsteeds denken dat Java traag is. Dit alles omdat het vroeger erg vaak werdt geroepen omdat swing gewoon niet al te lekker was.

Een makkelijke manier om zo'n tendens tegen te gaan, is om te zorgen dat 3de parties zowel als 1st, niks te klagen hebben over support. En ze het liefst een expert op te sturen met de post, die ze vertelt hoe ze optimaal gebruik kunnen maken van de PS3 met hun spel.

Resulteerd uiteindelijk in meer en betere spellen voor de PS3 die dan ook nog eens de lat hoger leggen voor volgende games.
[...]

precies! Die programmeur (en jij) snapt het, en het resultaat van GoW2 is er dan ook naar: op een machine van 32MB ram laat hij wel zien wat voor inmens gave gfx zijn engine kan laten zien. En had iemand zonder die drive dat voor mogelijk gehouden? nee. Maar goed, die kende waarschijnlijk de 1e wet van de demoscene dan ook niet ;)
Ik heb zo'n gevoel dat ik dit stukje beter ergens bovenin mijn post had kunnen zetten. :)

Want begrijp me niet verkeer ik heb echt niet de illusie dat de PS3 slechter is ofzo, ik kan me alleen voorstellen met de bizar lange development cyclus van games dat een boel developers de afgelopen tijd hebben lopen vloeken op de PS3. Niet omdat het allemaal zo erg is, maar omdat ze voor de PS3 toch even een staptje terug moeten doen om het ook op de PS3 te laten werken.

[/quote]
offtopic:
Was gister bij Epica in Amsterdam, en het leek toch echt of Nariko van HS op het podium stond. Haar zwaarden was ze vergeten, maar het publiek vond dat niet zo erg geloof ik ;)
offtopic:
lawl, epica is wel leuk. Maar als ik naar mooie vrouwen en goede muziek wil kijken/luisteren geef mij dan maar Angela van arch enemy of Cristina van lacuna coil. Al lijken die dan weer niet op figuuren uit games, dat dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 17:23
Anoniem: 27642 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat dat nog wel mee valt, volgens mij had de xbox een powerPC cpu, Niet bepaald een super nieuwe architectuur. De PS3 heeft niet alleen een nog nooit eerder gebruikte cpu, maar daar zit dan ook nog eens een andere manier van werken op. Die veel meer leunt op het gebruiken van die cell dan op alles laten doen door je videokaart.
Cell is ook PowerPC. Alleen een "nieuwe". De PPU op de Cell is dacht ik gewoon een Power5 zonder OoO. De SPU's zijn wel helemaal nieuw. De xenon van de 360 zijn gewoon 3 Power5 CPU's in 1. De Xenon is zoveel makkelijker te programmaren omdat de 3 cores van de 360 redelijk veel lijken op normale CPU's. Op de PS3 zit maar 1 "normale" cpu en je moet dus ook alle kracht halen uit de SPU's. En dat is iets anders dan devs gewend zijn.
[...]

precies, en ik denk dat veel van die studio's pas te laat zijn gaan testen/developen met hun PS3 devkit. Hun Xbox360 devkit hadden ze al helemaal ingericht en daar draaide het mogelijk al enigsinds, en op de "klote" PS3 draait het nog voor geen meter.

En dat had ook andersom kunnen wezen, echter de PS3 kwam wat later uit dan de xbox360, dus ik vermoed dat ook de devkits pas wat later beschrikbaar geweest zullen zijn.
Dan pak je development gewoon verkeerd aan. Als je sowieso van plan bent om een spel multiplatform te gaan maken dan kan je toch het beste beginnen met iets waarvan je weet dat het op 360 en op ps3 draait? Achteraf poorten is gewoon een stuk moeilijker omdat als je bijv van 360 naar ps3 poort je rekening moet houden met bepaalde dingen die de 360 wel heeft en de ps3 niet.

Over de devkits: Ik denk dat de developers ze wel op tijd hadden. De PS3 is nu bijna een jaar uit, er zijn al genoeg spellen op de ps3 uitgekomen dus ik geloof niet echt meer dat het aan devkits ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:44:
ARHHGHGHGHGHGHHGGHHG

Waar heb je die besteld? Want ik heb 'm ook 3dagen geleden besteld :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-RazieL- schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

Waar heb je die besteld? Want ik heb 'm ook 3dagen geleden besteld :O
videogamesplus.ca.

De update kun je trouwens gewoon installeren :) Het is echt een superspel :D

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 27-10-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172277

Net de demo gedaan. Het is grafisch best wel een cool spel. Er gebeurt veel om je heen.
Hij speelt ook best lekker weg, alleen het richten op hoge doelen ging me niet lekker af.
Gameplay is helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:10:
[...]
videogamesplus.ca.

De update kun je trouwens gewoon installeren :) Het is echt een superspel :D
Mijn exemplaar is ook binnen. Zeer tevreden over de levertijd, zo snel heb ik geloof ik nooit een pakje uit Canada binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:51
Ik krijg net een folder in de bus (bartsmit) met 15% korting op alle ps3 artikelen o.a. de PS3 40GB versie. Nu 339,15 geen idee of dit vermeld was al maar voor diegene leuk prijsje zo lijkt me!

DINSDAG 6 NOVEMBER EXTRA KOOPAVOND DAN GELDEN DEZE PRIJZEN DUS :)

[edit] srry was de winkel vergeten :D

[ Voor 31% gewijzigd door Falcon Heavy op 27-10-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Als je dan ook nog even de winkelketen noemt zodat mensen zich niet rotzoeken ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Frank J. schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:57:
Ik krijg net een folder in de bus (bartsmit) met 15% korting op alle ps3 artikelen o.a. de PS3 40GB versie. Nu 339,15 geen idee of dit vermeld was al maar voor diegene leuk prijsje zo lijkt me!

[edit] srry was de winkel vergeten :D
Welke bart? (waar dus :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Van wanneer tot wanneer is de aanbieding geldig ?

Kan je het misschien scannen/foto :D

Ik moet de 40GB nog halen :( maar nog niet geld genoeg. Maar voor
~340 red ik het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Anoniem: 125123 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:07:
Ik moet de 40GB nog halen :( maar nog niet geld genoeg. Maar voor
~340 red ik het net.
Je weet dat je er dan nog een game bij moet halen hè?
Anders kun je alleen demo's spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Staat niet echt speciaal een filiaal bij, maar het is het krantje van Hoofddorp. 15% korting op eigenlijk allemaal artikelen, ik ga even een foto maken voor iedereen :)

Foto 1
Foto 2
Foto 3

[ Voor 31% gewijzigd door Falcon Heavy op 27-10-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SH4D3H schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:10:
[...]

Je weet dat je er dan nog een game bij moet halen hè?
Anders kun je alleen demo's spelen :(
Klopt weet nog niet welke spel ik wil hebben.

Demo's zijn er genoeg.

Mooi mooi mooi :o
- Ook geldig vanaf bartsmit.com

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 27-10-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

ymmv schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:56:
[...]

Mijn exemplaar is ook binnen. Zeer tevreden over de levertijd, zo snel heb ik geloof ik nooit een pakje uit Canada binnengekregen.
Jij ook al? Wonen jullie in Canada ofzo? Ik heb 'm nog niet binnen :'( Zondag besteld, 24e kreeg ik een mail dat ie was verzonden. Discriminatie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Anoniem: 125123 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:13:
[...]

Klopt weet nog niet welke spel ik wil hebben.

Demo's zijn er genoeg.

Mooi mooi mooi :o
- Ook geldig vanaf bartsmit.com
Lekker achter mijn pc Assassins/Simpsons/Lego starwars bestellen met korting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Neejoh, gewoon vanaf je PS3 :P

Anyway, ik gebruik nu m'n PS3 ff niet, maar m'n pa is nu een bluray aan het bekijken en snapt gewoon de ps3 remote control *O* Ik heb hier gewoon een persoonlijke overwinning te pakken yeehaaaaaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

-RazieL- schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:24:
[...]

Jij ook al? Wonen jullie in Canada ofzo? Ik heb 'm nog niet binnen :'( Zondag besteld, 24e kreeg ik een mail dat ie was verzonden. Discriminatie :/
Verwacht maar een rekening van de douane in je pakketje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Zo, dat zou klote zijn. Maar ik denk dat ie dinsdag op de mat valt. 24-10-07 18:47 kreeg ik een mail dat ie werd geshipped. Hoelaat was dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
-RazieL- schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:48:
Zo, dat zou klote zijn. Maar ik denk dat ie dinsdag op de mat valt. 24-10-07 18:47 kreeg ik een mail dat ie werd geshipped. Hoelaat was dat bij jullie?
Ook de 24e.

Bewijs...

Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc45/ymmv99/ps3games.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ymmv op 27-10-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Die ene rechtsonder ziet er echt duidelijk gephotoshopped uit hoor, veel te heldere kleuren ten opzichte van de rest!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
scorpie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:50:
Die ene rechtsonder ziet er echt duidelijk gephotoshopped uit hoor, veel te heldere kleuren ten opzichte van de rest!

:+
i agree vette hoax! }:O

Iemand zin in Warhawk ik ga nu online :P

meer info over Haze

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon Heavy op 27-10-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ymmv schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:56:
[...]

Heeft volgens mij ook te maken met de manier waarop het verstuurd is :P Het lijkt van een particulier afkomstig, en de waardeaangifte is $20 :P

En ook hier is hij de 24e verstuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 27-10-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een vriend van mij is jarig, en die wil graag een PS3 hebben. Ik wilde het 60GB Model daarom voor zijn verjaardag kopen, en ben op pad gegaan.

Interotys, FRS, Dixons, Music Store, allen hadden slechts de 40gb op voorraad :? Als ik kijk op bijvoorbeeld PS3home.nl is ook nergens een 60gb te bekennen.

Aangezien hij 60 PS2 games heeft, wil ik hem wel een ding met BC geven. Ze zijn toch niet nu al op :?

EDIT:

@ Hieronder, stond niet in mijn lijstje, maar ben er wel langs gereden :) Niks. Even online kijken dan

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 27-10-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Bij de bartsmit zijn ze nog te koop, (ook online dacht ik), zie paar pagina's terug, daar staat een folder ingescanned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Waar is de goede ouwe tijd gebleven dat het rustig was in dit topic :D
Op naar Deel 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36
-RazieL- schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:48:
Ook hier nog niets en ook verstuurd op de 24e. Hopen dat mijn eerste bestelling niet direct al bij douane terecht is gekomen.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189262

PWM schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:13:
Een vriend van mij is jarig, en die wil graag een PS3 hebben. Ik wilde het 60GB Model daarom voor zijn verjaardag kopen, en ben op pad gegaan.
Zo, goede vriend zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100320

Chocovla schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:45:
[...]

Ook hier nog niets en ook verstuurd op de 24e. Hopen dat mijn eerste bestelling niet direct al bij douane terecht is gekomen.
Dat risico loop je niet voor een game van 70 dollar. De douane is wel gek voor die paar centen.

Mijne is ook nog niet binnen, maar dat is niet erg...Heb ook nog geen PS3 gekocht. :+

Koop er of een bij Bart smit met 15% korting of wacht nog tot ik uncharted binnenheb.

Heb geen haast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

PWM schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:13:
Interotys, FRS, Dixons, Music Store, allen hadden slechts de 40gb op voorraad :? Als ik kijk op bijvoorbeeld PS3home.nl is ook nergens een 60gb te bekennen.

Aangezien hij 60 PS2 games heeft, wil ik hem wel een ding met BC geven. Ze zijn toch niet nu al op :?
Gameshop.nl in Den Haag heeft nog diverse console/controller/game combinaties; ook nog het 60GB starterspack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

ymmv schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:22:
quote:
iKremers schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:44:
ARHHGHGHGHGHGHHGGHHG

Gewoon doen. Ik heb de update ook net gedaan, niks aan de hand.
Weet je zeker dat dit geen problemen later kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

scorpie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:41:
Neejoh, gewoon vanaf je PS3 :P

Anyway, ik gebruik nu m'n PS3 ff niet, maar m'n pa is nu een bluray aan het bekijken en snapt gewoon de ps3 remote control *O* Ik heb hier gewoon een persoonlijke overwinning te pakken yeehaaaaaaaaaa
hahaha ach ja :) zo kun je ook je ouders laten meebetalen aan de aankoop door te zeggen dan het ook een blu-ray speler is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

majoh schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:32:
[...]
Weet je zeker dat dit geen problemen later kan geven?
Als het updaten van een EU PS3 met een US FW problemen zou geven, dan zou Sony wel een fail-safe ingebouwd hebben: Ergo, de update zou geblokkeerd worden door het systeen.

Hier is hij ook geupdate zonder problemen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-04 22:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

Anoniem: 169123 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

je hoeft de dongle van de keyboard niet te aansluiten op je ps3 want dan heb je 2x bluetooth ontvanger :)
toch wel, ik kreeg mijn edge namelijk niet op de ps3 geconnect. misschien deed ik iets fout. zal zo ff checken

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Frank J. schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:12:
[...]

Staat niet echt speciaal een filiaal bij, maar het is het krantje van Hoofddorp. 15% korting op eigenlijk allemaal artikelen, ik ga even een foto maken voor iedereen :)

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Hee woon jij ook in Hoofddorp? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die bart smit folder ook ontvangen vandaag.
Ik woon in Lelystad.

Dus iedereen die nog geen PS3 heeft. Dinsdag 15% korting :D bij bartsmit
Alleen geldig van 17.oo t/m 21.00 uur !! Ook via de website !

15% Korting op het hele assortiment. Dus ook de games en controllers en de rest :D _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 28-10-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vriendin heeft me vandaag gedwongen ps3 te kopen want ze kon het niet aanzien dat ik zo twijfelde :P

Heb laatste 60gb gekocht bij Intertoys in mijn geboortedorp (visite ouders).. .ken de jongen persoonlijk redelijk en hij zei al : als ik ps3 60gb verhaal eerder had geweten had ik er 20 extra besteld..... nu is het maar weer afwachten.

Oftewel..lopen nu als warme broodjes..

ps3 direkt toegang tot router gegeven, hij is nu update aan het draaien. Moet ff het email verhaal doorspitten want wil de gt5 uit de japanse shop :P

Iemand overigens enig idee of de ps2 kabel ook werkt als verbindings kabel tussen ps en tv ? (geen hdmi) ? Heb daar namelijk destijds zo'n betere kwaliteit kabel voor gekocht zodat je betere kleuren kreeg.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Jep, werkt gewoon. Veel plezier met je PS3.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

wow, Killzone 2 op 31 December?
http://www.psxextreme.com/ps3-news/1956.html

Zullen we Vich hier eens heen roepen? :P

edit:
nah, denk het niet.. amazon heeft een releasedate van 4 maart, en dat lijkt me al iets aan de krappe kant...

[ Voor 24% gewijzigd door scorpie op 27-10-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

De kogel is er de kerk ,vanmiddag de PS3 gekocht en het viel me op dat ik meerdere mensen bij verschillende winkels zag weglopen met een PS3. En de winkel waar ik het kocht heeft mij de laatste
60gb verkocht (los console van 60Gb) en daarvoor werden 2 ps3 verkocht en naast mij begon iemand te klagen en wilde dan maar de 40gb. dacht nog wat is hier aan de hand :)

Ik kocht het met 2 games , 2 controllers, 60gb hdd en hdmi voor 540 euro,
games zijn .. man of fall (shooter ) en fifa 2008

doorslag ingebouwde wifi en gratis online gamen, daarbij heeft het ook geholpen dat ik
veel mensen ken met xboxen die minimaal al eens 2x defekt waren en daarbij zit sinds
vanavond mijn broertje ook bij, was wel humor belde me op rond 11 uur.

Vloekend en wel ,zo van die xbox gaat er uit binnen 11 maanden 2de keer defekt en als je nog twijfelt koop geen xbox die van mij trap ik eruit. O , ik zei nog maak je geen zorgen ,jhhaha heb een ps3 gekocht . O beter zei hij ,koop ik er ook eentje ,kunnen we samen online gamen :)

toeval of niet, als ik een xbox had gekocht had ik nu poep gedacht , maar goed PS3 werkt super
en fifa ziet er erg mooi uit. Nu nog assins creed en meer games en we zijn er weer.

P.s. welk debiel bij SOny heeft bedacht dat de dvd ingang zilver moest zijn, zwart was beter geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Anoniem: 103465 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:57:
P.s. welk debiel bij SOny heeft bedacht dat de dvd ingang zilver moest zijn, zwart was beter geweest :)
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind dat hele ding lelijk :+
Gelukkig kan ik hem hier wel aardig verstoppen, als ik er één ga halen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:53:
Jep, werkt gewoon. Veel plezier met je PS3.
Thanks. Geloof dat dat wel gaat lukken.

Tussendoor op de ps2 cod3 nog uitspelen :)

gt5 in zwart wit.. :?.. naja toch bed tijd..

[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 28-10-2007 00:56 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

NTSC <--> PAL ? ;p
Had m'n pa net ook met een dvd Blu-ray kijken, had em ff stopgezet (op pauze) en toen terug naar normaal tv beeld. Bij het terugschakelen was de film ook zwart wit, en moest ik nog een aantal keren op de AV knop rammen om em in RGB mode te krijgen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 103465 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:57:
De kogel is er de kerk ,vanmiddag de PS3 gekocht en het viel me op dat ik meerdere mensen bij verschillende winkels zag weglopen met een PS3. En de winkel waar ik het kocht heeft mij de laatste
60gb verkocht (los console van 60Gb) en daarvoor werden 2 ps3 verkocht en naast mij begon iemand te klagen en wilde dan maar de 40gb. dacht nog wat is hier aan de hand :)

Ik kocht het met 2 games , 2 controllers, 60gb hdd en hdmi voor 540 euro,
games zijn .. man of fall (shooter ) en fifa 2008

Welkom be de BeYond! En ja de PS3 is een zeer volwassen console zo langzamerhand met titels die geen opgewarmde zooi is en een netwerk dat nog niet volledig volwassen is maar al wel behoorlijk goed!

De 60Gb is inderdaad een behoorlijk goede SKU maar de 40Gb is niet slecht hoor, mist wat dingen maar ja goedkoper en als die ook lekker verkoopt krijgen we meer games, meer demo's, meer content! Er zijn ook genoeg games nu dat iedereen wel 1 of 2 vindt die hij/zij leuk vindt.

Misschien zie ik je op PSN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Misschien moeten we binnenkort een GoT PSN avondje houden? Een avondje motorstormen of resistancen coop? Of uiteraard andere games? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 10:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

scorpie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:46:
Misschien moeten we binnenkort een GoT PSN avondje houden? Een avondje motorstormen of resistancen coop? Of uiteraard andere games? :)
Meldt zich! Dat lijkt me een goed plan! :*)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) Eye of Judgment

Ten eerste, wat een supertoffe game! Ik heb tot 2 uur zitten gamen en het laatste potje duurde gewoon anderhalf uur.. pffff! Helaas verloren, maar het is geweldig hoe dat heen en weer kan gaan. Ik liet mijn zus in de kaart-info-modus zien hoe de kaarten herkend worden en die moest haar mond ook echt even van de grond oprapen. Ook leuk hoe je ze kunt prikken met je vinger zodat ze omvallen of gaan aanvallen. Replay-fanaten kunnen hun pret op trouwens, want je kan elk potje nog eens terugzien na afloop.
Ten tweede, ik heb bij wijze van proef deze Biolith kaart op mijn PSP gezet en voor de Eye gehouden... werkte perfect. :P

2) GoT PSN

Lijkt me een hartstikke leuk idee, maar het is zo lastig te organiseren denk ik. Daar ben ik wel erg van onder de indruk geraakt tijdens mijn 3 weken 360 (die nu al defect is 8)7), op Live is het veel makkelijker om elkaar op te zoeken en bij elkaar in dezelfde game te komen.
Ik geloof trouwens niet dat Resistance ook online co-op heeft, maar voor een potje multiplayer in eender welke game ben ik altijd in. Heb je ook Warhawk? Daarbij is het via de Clans pagina wel vrij makkelijk om bij elkaar te komen.

3) Playstation Eye minigames

Ik heb ook wat zitten prutsen met EyeCreate en die minigames die je kunt downloaden via PSN. EyeCreate is een erg simpel videobewerkingsprogrammaatje, maar wel met veel leuke effecten (denk Photoshop, maar dan live) en opties om bijvoorbeeld eenvoudig zo'n 'stop-motion' filmpje te maken.
Dan heb ik nog Trials of Topoq en Creature Feature gespeeld, allebei waarschijnlijk van dezelfde maker want de menustructuur is precies hetzelfde. In de eerste game moet je een balletje van een reeks platformen af laten rollen door te bewegen op de plek waar de vloerpanelen omhoog moeten komen, zodat er een helling ontstaat waar de bal vanaf rolt. Onderweg naar beneden moet je soms dingen ontwijken of juist kapot maken. Feature Creature moet je ook met wapperende handjes bedienen, maar hier moet je een aantal vreemde beestjes door een doolhof leiden, waarbij je ze met je handen mee moet slepen.
Leuke games om die Eye mee te testen/demonstreren, maar je raakt er wel snèl op uitgekeken. Ik had het zelf na 5 min. wel gezien, maar misschien vinden de anderen hier in huis het nog wat. ;)
Oja, d'r is nòg een Eye minigame, een soort van interactief aquarium. Maar die heb ik niet eens gedownload, wat ik er van las is het spannendste wat je daar kunt doen het veroorzaken van golfjes in het water. :z

Weltrusten en vergeet die klok niet hè mensen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 09:07
Michael Knight schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:24:
[...]

Meldt zich! Dat lijkt me een goed plan! :*)
I'm in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb nog geen Warhawk, ik wacht eigenlijk tot ik em op Blu-ray kan kopen zonder headset, want ik heb al een bluetooth Nokia headset, die ik denk ik gewoon moet kunnen pairen aan de ps3 (nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
PS2 heeft vannacht staan downloaden :P GT HDD Concept etc..

Nog aan twijfelen over warhawk.

Motorstorm zal leuk zijn om samen met vriendin te doen vermoed ik, wel humor spel hoewel ik het niet super vind, beetje zwarte cross :+

FOL : Ik vind er niks aan om aliens/wetenschappelijke misbaksels af te knallen... doe mij maar een WWII , WWWIII tussen landen etc.

Ik heb nog nooit een PS3 echt gezien, wel keer demo staan kijken bij dixons maar that's it.

Maar kwa uitzien en alles vind ik het echt super. Viel ons wel op dat ding best zwaar is (ps3 zelf)

Gisteren bij Mediamarkt stond gastje F1 te spelen op een Samsung lcd scherm.. wauw...

We zitten nu in ander huis koop periode maar als alles klaar is komt er vette TV.. wat is alles vooruit gegaan zeg :P ( jaren andere prioriteiten gehad ;) nog steeds maargoed )

Fun.. eerste rondje GT HDD Concept ..tijd van 1:35 met eerste auto.. ranking 479th :P leuk dat online (daar kocht ik hem voor grotendeels)

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 28-10-2007 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 20:36
kan je op de ps3 ook backup film dvds bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cgok schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:17:
Gebrande DVD's werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-04 22:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

cgok schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:17:
geen idee waarom niet, zolang je er geen regiocode op hebt zitten van andere landen dan europa. (gisteren nog 1 backup afgespeeld)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58

Exirion

Gadgetfetisjist

scorpie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:02:
Ik heb nog geen Warhawk, ik wacht eigenlijk tot ik em op Blu-ray kan kopen zonder headset
Online kopen is veel praktischer joh. Hoef je niet steeds schijfjes te zoeken en te wisselen om ff een spelletje te spelen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:55:
[...]

Online kopen is veel praktischer joh. Hoef je niet steeds schijfjes te zoeken en te wisselen om ff een spelletje te spelen :)
Stel nou dat je hem online koopt .. mocht hij van je ps3 af gaan om een of andere reden, kun je hem dan gratis opnieuw downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Capo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:12:
Stel nou dat je hem online koopt .. mocht hij van je ps3 af gaan om een of andere reden, kun je hem dan gratis opnieuw downloaden ?
Ja hoor, geen probleem :) Sony bewaart je koophistorie en jij kunt je aankoopbewijzen (creditkaarafschriften e.d.) bewaren. Mocht er ooit iets fout gaan dan is het wel weer recht te zetten. In ieder geval kun je alles wat je online gekocht hebt in principe zo weer opnieuw downloaden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33
:( Sony

Waarom hebben ze net als op de PS2 in vredesnaam geen DVD over RGB ondersteuning gegeven? Ik zit nog op een SDTV aangesloten via Scart-RGB en DVD playback is groen, vanwege de copieerbeveiliging.

Weet iemand een workaround? En nee, ik wil geen composite.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

uuuuh dat is er wel hoor, gewoon aantal keren op je av knop drukken zodat ie in rgb mode gaat, had m'n pa gisteren ook, maar dan was ie bij hem zwart / wit.

En over dat online Warhawk kopen.. ik heb erover nagedacht, maar ik wil toch wel een extra doosje in huis hebben, staat ook weer 1337 toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Wat bedoel je met AV knop ? het zal vast niet de av knop zijn van de televisie afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189262

Exirion schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:55:
[...]

Inderdaad. Laden vanaf de harddisk is veel handiger en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 00:43

Sandyman538

SandstorM [148839]

Neen... :/

Ik vind het zoveel handiger dat ik hem gewoon kan selecteren in mijn XMB en dat 't dan werkt. Hoef ik niet de hele tijd die discs te vervangen... :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Laatst online: 05:41
/
off topic

damned wintertijd. Waarom gaat mijn windows mobile pda niet automatisch op wintertijd...bed uit.. zie ik dat het pas 10 uur is :( ..

dan maar achter de ps3

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

@Capo, ja die av knop bedoel ik idd. Op onze oude Sony tv moet je een aantal keren op die knop drukken als je van het Playstation av kanaal komt, en weer terug wilt. Als je er 1x op drukt, kom je dan wel bij je Playstation av kanaal, maar dan is het beeld zwart / wit. Dus als je dan nog een cycle door alle av kanalen loopt, kom je weer terug op het Playstation kanaal, en dan is ie weer in kleur.

@anderen over de Warhawk online aankoop:
Jullie hebben wel gelijk wat betreft laadtijden en handigheid enzo, maar als je dat met veel spellen doet, is je xmb ook niet echt overzichtelijk meer. Toegegeven, na een firmware update zou de xmb de games indelen naar genre ofzo, dus dan boeit dat ook niet meer.. Nouja ik kijk nog even de kat uit de boom ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
scorpie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:59:
@Capo, ja die av knop bedoel ik idd. Op onze oude Sony tv moet je een aantal keren op die knop drukken als je van het Playstation av kanaal komt, en weer terug wilt. Als je er 1x op drukt, kom je dan wel bij je Playstation av kanaal, maar dan is het beeld zwart / wit. Dus als je dan nog een cycle door alle av kanalen loopt, kom je weer terug op het Playstation kanaal, en dan is ie weer in kleur.
aaa ik weet wat je bedoelt, vaak bij wat oudere tv's worden niet alle AV ingangen RGB ondersteund, waardoor je op scart 1 geen tot slecht beeld hebt en op AV2 een goed beeld.....
@anderen over de Warhawk online aankoop:
Jullie hebben wel gelijk wat betreft laadtijden en handigheid enzo, maar als je dat met veel spellen doet, is je xmb ook niet echt overzichtelijk meer. Toegegeven, na een firmware update zou de xmb de games indelen naar genre ofzo, dus dan boeit dat ook niet meer.. Nouja ik kijk nog even de kat uit de boom ;p
Dit is complete onzin over de laadtijden! Ik heb de bluray versie en het spel wordt volledig geinstalleerd op de HDD. Je hebt alleen de disc nodig om op te starten daarna kun je hem er gewoon uithalen. Enige voordeel van de download is dat je de disc er niet in en uit hoeft te halen :)

voor de geinteresseerden, over een half uur a uur staat een GOT server online check het Warhawk forum voor meer info, en laat even een bericht achter of je komt dan kan ik kijken of er een password nodig is zodat alleen GOT erop kan :) (20 man server)

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon Heavy op 28-10-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
scorpie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:07:
uuuuh dat is er wel hoor, gewoon aantal keren op je av knop drukken zodat ie in rgb mode gaat, had m'n pa gisteren ook, maar dan was ie bij hem zwart / wit.

En over dat online Warhawk kopen.. ik heb erover nagedacht, maar ik wil toch wel een extra doosje in huis hebben, staat ook weer 1337 toch? :P
Hij staat wel degelijk op het kanaal dat RGB ondersteunt; games zijn immers wel gewoon in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

hmm, vreemd hier geen problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:17:
[...]

Ja hoor, geen probleem :) Sony bewaart je koophistorie en jij kunt je aankoopbewijzen (creditkaarafschriften e.d.) bewaren. Mocht er ooit iets fout gaan dan is het wel weer recht te zetten. In ieder geval kun je alles wat je online gekocht hebt in principe zo weer opnieuw downloaden.
Maar alleen zolang Sony de download service in stand houdt. Sony maakt geen enkele garantie dat jij over twee jaar jouw duur betaalde spel nog steeds kunt downloaden. Dit is principieel mijn bezwaar tegen online distributie. Ik heb liever een fysieke installatiedisk van een spel wat mijn eigendom is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Pffff.....ben even zoet geweest om alle post te lezen sinds gisteren :P Gaat hard hier.
Capo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:10:
Motorstorm zal leuk zijn om samen met vriendin te doen vermoed ik, wel humor spel hoewel ik het niet super vind, beetje zwarte cross :+
Motorstorm heeft geen splitscreen, dus als je m daarvoor zou kopen dan kun je het beter laten. Maar afgezien van dat vind ik het nog steeds een erg leuk spel :)
Frank J. schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:03:
Dit is complete onzin over de laadtijden! Ik heb de bluray versie en het spel wordt volledig geinstalleerd op de HDD. Je hebt alleen de disc nodig om op te starten daarna kun je hem er gewoon uithalen. Enige voordeel van de download is dat je de disc er niet in en uit hoeft te halen :)
De disc heeft ook als voordeel dat je met alle accounts op je PS3 kan Warhawken. Met de PSN versie kan het alleen met de account waar je het spel mee hebt gedownload/geïnstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 28-10-2007 12:05 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

scorpie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:02:
Ik heb nog geen Warhawk, ik wacht eigenlijk tot ik em op Blu-ray kan kopen zonder headset, want ik heb al een bluetooth Nokia headset, die ik denk ik gewoon moet kunnen pairen aan de ps3 (nog niet geprobeerd).
Deze was afgelopen week al te koop in mijn lokale FRS zonder headset... dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hejj heb even het hele topique doorgespit en heb nog een aantal vraagjes.. in mijn zoektocht naar mijn nieuwe console (ben op het moment aan het twijfelen tussen en 360 premium 296.65 en een PS3 40gb 339.15)

- Kan ik op een PS3 een logitech rumblepad 2 aansluiten als 2e controller in een usb poort?!
- Is het online spelen echt gratis, als in.. "ik koop PES of FIFA, meld me aan bij playstation oid. en ga online spelen kostenloos?!" dit omdat het op de Xbox wel geld kost..

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Rosmalen schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:11:
Hejj heb even het hele topique doorgespit en heb nog een aantal vraagjes.. in mijn zoektocht naar mijn nieuwe console (ben op het moment aan het twijfelen tussen en 360 premium 296.65 en een PS3 40gb 339.15)

- Kan ik op een PS3 een logitech rumblepad 2 aansluiten als 2e controller in een usb poort?!
Het zou volgens iemand in deze forumthread moeten werken.
- Is het online spelen echt gratis, als in.. "ik koop PES of FIFA, meld me aan bij playstation oid. en ga online spelen kostenloos?!" dit omdat het op de Xbox wel geld kost..
Online gaming op de PS3 is idd volledig gratis. Daarmee haal je het prijsverschil tov de Xbox 360 al meteen eruit icm die aanbieding van Bart Smit over anderhalve week.

[ Voor 5% gewijzigd door ymmv op 28-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Mjah het punt met Warhawk kan wel zo zijn dat je over 2 jaar dat ding niet meer kan downloaden, maar het is toch een online only spel, dus als je hem niet meer kunt downloaden, zullen er ook geen dedicated servers meer zijn. Maar dan kun je het nog wel altijd spelen als het geinstalleerd is, dat wel.

Enne, als ie van de week al te koop was bij FRS, dan ga ik em denk ik toch maar halen, volgens mij echt een verslavend spel ;p (Ik kijk maar niet al teveel in het warhawk topic :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 03-05 11:12
Vind het maar vreemd dat tekken DR online modus nog steeds niet in de playstation store staat. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze de europese versie afgelopen donderdag zouden lanceren.. echter bleef het bij een trailer :x Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Gisteravond Eye of Judgement zitten spelen, meteen 90 kaarten erbij gekocht, wel jammer zoveel dubbelen er tussen zitten. Maar wat een vet spel. Grappig dat het zo reageert op je als je je vinger er langshaalt. Zonet een potje gespeelt. Duurde 45 min, wel gewonnen! :D

Eerst flink oefenen voordat ik online ga hehehe. Btw, weet iemand wanneer eyedentify uitkomt voor de ps3? En weet iemand waar je Eyetoy games gratis kan spelen op je PS3, waar je deze download? Of zijn de games ervan behoorlijk saai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 123304 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:48:
Gisteravond Eye of Judgement zitten spelen, meteen 90 kaarten erbij gekocht, wel jammer zoveel dubbelen er tussen zitten. Maar wat een vet spel. Grappig dat het zo reageert op je als je je vinger er langshaalt. Zonet een potje gespeelt. Duurde 45 min, wel gewonnen! :D
Wat is de leercurve van het spel?

Ik ben bijvoorbeeld wel goed in borspellen als Catan en Carcasonne, echter kaartspellen als Magic heb ik nooit zo begrepen :)

Is het spel makkelijk aan te leren? Het lijkt mij wel geestig om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Dr. Strangelove schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

Hij staat wel degelijk op het kanaal dat RGB ondersteunt; games zijn immers wel gewoon in kleur.
Volgens mij is er geen oplossing tenzij je er een soldeerbout bij pakt, maar daar mag je hier niet over lullen geloof ik.

Nog kutter wordt het als je een NTSC dvd hebt... ik had ergens een regiovrije NTSC dvd. Kijk je in RGB dan heb je zwart/groen beeld, kijk je in composiet dan heb je zwart/wit beeld... Maar nee zover ik weet is er geen simpele workaround voor dit fraaie stukje defective by design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024
Rosmalen schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:11:

- Is het online spelen echt gratis, als in.. "ik koop PES of FIFA, meld me aan bij playstation oid. en ga online spelen kostenloos?!"
Zoals jij het beschrijft gaat het gebeuren.... Neem daarbij de gadachte dat het PSN doorontwikkeld met functies als Home ed. Sony heeft een goede klasgenoot om bij af te kijken als het aankomt op toe te voegen functies. Ik mis enkel nog een chatfuctie ide je aanhoud terwijl je een game gaat instarten. en ingame XMB access

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
SToRM666 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:04:
Pffff.....ben even zoet geweest om alle post te lezen sinds gisteren :P Gaat hard hier.

[...]

Motorstorm heeft geen splitscreen, dus als je m daarvoor zou kopen dan kun je het beter laten. Maar afgezien van dat vind ik het nog steeds een erg leuk spel :)
That's a bummer :/ ( zat bij starterspack overigens)

Leuk die online uitdaging.. 82th op een parkoer met driften in GT HD concept :P

Beetje FOL online gedaan in deathmatch, best humor.. maar lang geleden dat ik zoiets gedaan heb :)

[ Voor 21% gewijzigd door Capo op 28-10-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Capo, dat ding heet Resistance, Fall Of Men, dus of R:FOM, of gewoon FOM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
oja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 130184 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:56:
[...]

Volgens mij is er geen oplossing tenzij je er een soldeerbout bij pakt, maar daar mag je hier niet over lullen geloof ik.

Nog kutter wordt het als je een NTSC dvd hebt... ik had ergens een regiovrije NTSC dvd. Kijk je in RGB dan heb je zwart/groen beeld, kijk je in composiet dan heb je zwart/wit beeld... Maar nee zover ik weet is er geen simpele workaround voor dit fraaie stukje defective by design.
Om te janken dit soort gezeur. Waarom kan het over HDMI wel en over RGB niet? Vanwege de beveiliging? Een gewone Sony DVD-speler heeft toch ook een werkende scart RGB uitgang?

Overigens had ik op mijn PS2 een DVD en memory card dinges genaam DVD Region X, waarmee je het groene beeld én de regiocodering kon omzeilen, dat werkte perfect.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.