[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.127 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494

Sorry hoor maat wist niet dat je er last van had. Verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Viendin bij je weg ? Vond het wel intressant om hier te posten imo.

Zef iets verzinnen ?? Hoe kan ik dat nu doen dan ?? Zo'n verhaal kan ik tog niet zomaar uit me nek kopen lullen. Gefrustreed volk hier zeg zoek en leven.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 25-10-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
boaty schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:58:
Kun je nu echt niets zelf verzinnen :S. Je kunt ook gewoon alleen de link posten, maar ik vraag me af of dat uberhaupt zin heeft omdat veel mensen die hier komen toch ook al op hardware.info lezen.
offtopic:
ik niet :*)

Dus bedankt voor de post!

@hierboven: INDERDAAD!

[ Voor 3% gewijzigd door Gurneyhck op 25-10-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

XanderDrake

Build the future!

boaty schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:58:
Kun je nu echt niets zelf verzinnen :S. Je kunt ook gewoon alleen de link posten, maar ik vraag me af of dat uberhaupt zin heeft omdat veel mensen die hier komen toch ook al op hardware.info lezen.
Waarom niet? Ik kom daar niet, en nieuws is nieuws. Het was ook al niet eerder gepost, dusch
Cheetah schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:56:
Bord zal vrm geintegreerde WiFi hebben, en een audio-oplossing die (bijna) even goed of zelfs beter is dan een X-FI (ofwel Dolby Digital Live / DTS Connect compliant).
Ik hoop het voor de toekomstige eigenaren...
Ik vind, dat als nVidia 680i een speedbump geeft, dat ze op zn minst moeten kijken hoe ze de chipset koeler en energie zuiniger moeten maken. Ik ben benieuwd hoe groot de heatsinks en heatpipes van de mobo producenten gaat worden...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

XanderDrake

Build the future!

Terzijde: De 8800GT is gewoon compatible met alle PCI-E sloten. Behalve een heel select aantal, waarbij er 2 keer 16x PCI-E sloten worden gebruikt die niet standaard door de chipset wordt ondersteund en waar een switcher voor moet gebruikt worden. Het enige voorbeeld dat ik kan geven is de is dat Asus P35 moederbord.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44
offtopic:
ik bedoel alleen maar te zeggen dat het volgens mij zinloos is om hele stukken ergens anders vandaan te kopieren: dat je dan misschien beter alleen een link kunt plaatsen, ik had het alleen misschien wel iets beter kunnen verwoorden.

[ Voor 15% gewijzigd door boaty op 25-10-2007 13:26 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Quote/citeer het in ieder geval, want nu denkt men op het eerste gezicht dat jij de bron bent.

Ik zit echter nog te wachten op de eerste tekenen van de 8800gt 256MB. M'n pa is bezig met het uitzoeken van een nieuwe PC, en dat leek mij wel een leuk kaartje voor hem :)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 25-10-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214945

XanderDrake schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:23:
Terzijde: De 8800GT is gewoon compatible met alle PCI-E sloten. Behalve een heel select aantal, waarbij er 2 keer 16x PCI-E sloten worden gebruikt die niet standaard door de chipset wordt ondersteund en waar een switcher voor moet gebruikt worden. Het enige voorbeeld dat ik kan geven is de is dat Asus P35 moederbord.
ik heb een P35 bord en ik heb 1 keer x16 en 1 keer x8 pci-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 21:49
gefeliciteerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Leuk artikel over de PR van NVIDIA met de 8800GT:
http://www.theinquirer.ne...-slides-reveal-masterhood

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 18:02
This one claims "17 New and Released DX10 Games for 2007 Are You Ready?", and shows boxes for Fury, A Russian PT boat game, FPS creator, Universe at War, Hellgate London, Crysis, World in Conflict, Lost Planet, Eve, Gears of War, LOTR Online, UT III, Flight Simulator X, Assasin's Creed, Bioshock, Company of Heroes and the Opposing Fronts expansion.

This should be a list of games, all sponsored by Nvidia, that you should take the benchmarks for very lightly. Nvidia doesn't play fair, so when it owns a game, expect it to not be a fair benchmark.

Loopt nV echt zo vaak te klooien met benchmarks?? :o

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 10:15
Illidan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:12:

Loopt nV zo echt vaak te klooien met benchmarks?? :o
Vaak wel ja. Hier een leuk voorbeeldje :z

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newzhunter/RV670/G92VSRV670.jpg

Althans, ik weet niet of dit (mede) door NVIDIA gedaan is, maar dat ze kloten met benchmarks dat is wel duidelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik had de 8800gt variatie link al wel een keer gepost ^^

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
waar hebben die gasten t nou over , er bekijkt er eentje een diavoorstelling ofzo ? en dat is dan slecht van nvidia ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Nou, slide 20 is een leugen, das niet zo netjes van NVIDIA.
En als het commentaar op slide 19 klopt, dan is HD Decoding behoorlijk inferieur ten opzichte van ATi

19. The one is called "The Benefit - Unprecedented Performance", and it has a chart comparing the 7900GT to the 8800GT and a Core 2 Number Numeral E6400 thrown in for good measure. Decoding HD content, the 8800GT hovers around 20 per cent CPU use, the 7900GT in the low 60s for 3 of the 4, and the E6400 at 80-90%. The graph itself it titled "H.264 Decode: Core 2 Duo E6400 vs. GeForce 7900GT vs. GeForce 8800GT". Note the H.264 very carefully. The bottom has "Lower CPU utilization provides reduced power consumption, and less system noise."

I am going to call bullshit on slides 18 and 19. Nvidia is trying to make it sound like its video decoding works, but it doesn't. It is being really careful to omit VC1, the protocol that the overwhelming majority of HD disks use right now. It also clearly omits any reference to ATI parts in this section so far, but it has them because it uses them earlier and later.

Basically, the reason here is that it can't do the critical step in the decode under VC1. It can do it under H.264 and AVC, but not the one that anyone cares about. Because of this, the HD decode of 8-series NV parts is absolutely horrible if you are using VC1, and most disks do.

NV picked the codecs and disks that don't use VC1 in a cynical attempt to pretend their decode isn't absolute crap. It is. ATI has the full decode in hardware, and the results show it. NV doesn't have it so it has to dodge the question and hope site owners are too dumb to test things. Sadly, it will probably snow most reviewers on this one.

Basically, look at the chart above, and look at the things NV uses to compare. It doesn't compare 8800GT to a GTX, GTS or 8600, no, they use a 7900. Curious, eh? No ATI comparison, or even a mention of VC1 codecs even thought it has the majority of titles on the market.

I wonder what Nvidia is afraid of? A masterful job of selectively quoting the truth there guys, you should be in politics or WMD hunting.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 15:24
Hier de officiele benchmarks van deze 2 kaarten!

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/8803/weexs0.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
mja maar het is dus niet zo dat alle benchmarks die we eerder van de GT hebben gezien dus niet kloppen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Timba- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:25:
waar hebben die gasten t nou over , er bekijkt er eentje een diavoorstelling ofzo ? en dat is dan slecht van nvidia ?
Nee, de X-as is gewoon een [log x], waardoor het verschil in resultaat nóg groter lijkt dan het al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
je bedoel bij dat plaatje van leonpwner , mja dat zag ik ook wel hoor ;) vind ik wel n vernuftig truckje eigenlijk van ze . kan me niet voorstellen dat ati zoiets niet eens gedaan heb .

ik had t meer over dat artikel http://www.theinquirer.ne...-slides-reveal-masterhood , dat vind ik een beetje wazig allemaal .

[ Voor 30% gewijzigd door Timba- op 25-10-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Illidan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:12:
This one claims "17 New and Released DX10 Games for 2007 Are You Ready?", and shows boxes for Fury, A Russian PT boat game, FPS creator, Universe at War, Hellgate London, Crysis, World in Conflict, Lost Planet, Eve, Gears of War, LOTR Online, UT III, Flight Simulator X, Assasin's Creed, Bioshock, Company of Heroes and the Opposing Fronts expansion.

This should be a list of games, all sponsored by Nvidia, that you should take the benchmarks for very lightly. Nvidia doesn't play fair, so when it owns a game, expect it to not be a fair benchmark.

Loopt nV echt zo vaak te klooien met benchmarks?? :o
Ik vraag me echt af welke ATi PR man dat artikel op the Inq heeft samengesteld.
We moeten de benchmarks van 17 (ZEVENTIEN, ofwel zo goed als alle) opkomende DX10 games niet serieus nemen, omdat nV heeft geparticipeerd in de ontwikkeling?? Sure joh... in welk die stadium van denial verkeerd die schrijver?

Never mind het verschil tussen 'sponsored' en 'owned', da's volgens onze schrijvert allemaal hetzelfde.
Let me guess: Alleen Call of Juarez DX10 mag zeker serieus genomen worden? Want immers daar heeft ATi wel de exclusieve distributierechten van aangekocht... (over 'owned' gesproken) :')
12) This one is going to be a little tough to talk you through, is is the GeForce 8800GT vs. Radeon HD 2900 XT. It is at 16x12, 4xAA and 16x AF. They picked this because of the AA bug in ATI parts makes NV seem disproportionately good, had it put a range of rezes and AA/AF modes in, you wouldn't have seen anywhere near the disparity.
"nV kiest alleen de benchmarks met AA omdat ATi AA problemen heeft" *huil*klaag*huil*.
Well.... DUUUHH. We leven in een tijd dat AA door verreweg de meeste serieuze gamers als vereiste wordt gesteld. Dat ATi daar een probleem heeft is niet nV's probleem.
Ik ben het hartgrondig met nVidia eens dat (semi) high-end kaarten gewoon alleen nog met AA moet worden getest zodra de game het ondersteund, en niet meer zonder. Ik ben het 0xAA tijdperk al 4 jaar voorbij... wordt tijd dat de reviewers en bepaalde videokaartfabrikanten dat ook 'ns oppakken :Z

[ Voor 15% gewijzigd door Cheetah op 25-10-2007 18:06 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Cheetah schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:57:
[...]
Ik ben het 0xAA tijdperk al 4 jaar voorbij... wordt tijd dat de reviewers en bepaalde videokaartfabrikanten dat ook 'ns oppakken :Z
Ik kan me zo snel geen videokaartfabrikant bedenken die videokaarten maakt die geen AA kunnen renderen?

Wel eentje die toekomstgericht is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roflol 8600gts
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/p860_550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/p860_lcd_550.jpg

Sparkle heeft een nieuwe versie van de GeForce 8600GTS geïntroduceerd, de Calibre P860+. De videokaart gebaseerd op nVidia's G84 GPU is gebundeld met een zogenaamde 'dochterkaart' (GDP2), een apparaatje dat informatie over de videokaart op een LCD scherm weergeeft. De GDP2 is de tweede generatie van deze dochterkaart en heeft nu de mogelijkheid om handmatig een temperatuuralarm in te stellen.

De Calibre P860+ heeft standaard hogere frequenties dan het 8600GTS referentiemodel: 675 MHz voor de GPU, 1512 MHz voor de shader processoren en 512 MB GDDR3 dat effectief op 2000 MHz werkt. Het LCD display laat de temperatuur en het voltage van de GPU zien, evenals het toerental waarop de fan op dat moment draait.

Sparkle's Calibre P860+ beschikt verder over twee DVI-I poorten en is HDCP-compatible. De adviesprijs is vooralsnog niet bekend.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 25-10-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:00:
Ik kan me zo snel geen videokaartfabrikant bedenken die videokaarten maakt die geen AA kunnen renderen?
Nee, wel eentje die in een niet ongering aantal gevallen gewoon 40-50% dropt bij aanzetten van 4xAA (laat staan hoger) en daardoor qua performance op een zeer bedroevend niveau komt voor een moderne high-end kaart.

Als jij dat 'vooruitstrevend' vindt...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Cheetah schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:04:
[...]

Als jij dat 'vooruitstrevend' vindt...
Nu doe je net alsof ik vind dat een bovengemiddelde performance drop hebben vooruitstrevend is :P Ik vind shaderresolved anti-alliasing vooruitstrevend ja, tov de hardware AA in de GeForce kaarten. Ook de GeForce kaarten zullen shaderresolved AA moeten gaan doen over een tijdje, en dan heeft ATi een voorsprong in de vorm van ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:06:
Nu doe je net alsof ik vind dat een bovengemiddelde performance drop hebben vooruitstrevend is :P Ik vind shaderresolved anti-alliasing vooruitstrevend ja, tov de hardware AA in de GeForce kaarten. Ook de GeForce kaarten zullen shaderresolved AA moeten gaan doen over een tijdje, en dan heeft ATi een voorsprong in de vorm van ervaring.
Het is echt ongelooflijk...
Hoe vaak en in hoeveel topics moet ik je nog uitleggen dat de GF8 ZOWEL hardware ALS shaderresolve AA doet en dus BEIDE prima ondersteund?
Zie CoJ waarin shaderresolve AA geforceerd wordt en de 8800GTX alsnog gewoon wint van de 2900XT... ondanks eerdergenoemde 'onafhankelijkheid' van die benchmark.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Cheetah schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:17:
[...]
Het is echt ongelooflijk...
Hoe vaak en in hoeveel topics moet ik je nog uitleggen dat de GF8 ZOWEL hardware ALS shaderresolve AA doet en dus BEIDE prima ondersteund?
Dat hoef je niet uit te leggen want dat weet ik, maar hij doet het niet shaderbased.

Je hele punt is dus dat de HD2900XT geen hardware AA doet... Nounou, jeetje 8)7

De X1900/X1950 deden dat wel gewoon en deden dat goed. Je begint gelijk over 'bepaalde videokaartfabrikanten', terwijl je het in feite maar over 1 serie hebt. Daarnaast suggereer je dat ATi de performance met AA expres slecht heeft gemaakt om de ontwikkeling ervan te remmen ofzo :?
Cheetah schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:57:
Ik ben het 0xAA tijdperk al 4 jaar voorbij... wordt tijd dat de reviewers en bepaalde videokaartfabrikanten dat ook 'ns oppakken :Z
En het ligt ook aan je definitie van 'bedroevend slecht', ik denk dat ondanks de performance drop hij toch echt sneller is dan mijn overgeclockte 7950gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

de 2900xt is een kak high-end kaart en zijn high-end niet waardig. tis me kotbeu dat die ati-aangangers doen alsof dat niks is. vanaf AA ingeschakeld word zakt de performance in wat dus gewoon een fout in de architectuur of whatever is. deze strijd is gewonnen door de GF8 serie die veel vroeger gelaunched werd en nog steeds beter presteert. bekijk het geheel gewoon nuchter. en btw stel dat shaderresolved aa vooruitstrevend is zal nvidia dat wel op tijd en stond toepassen en niet zoals ATI altijd te vroeg zijn met technieken die toch nie gebruikt worden op het moment zelf of maar brak presteren. voila dit moest er effe uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:22:
Dat hoef je niet uit te leggen want dat weet ik, maar hij doet het niet shaderbased.
Joh... een kaart die shaderbased AA niet shaderbased doet.
Welke magicus hebben ze bij nV aangenomen voor de ontwikkeling van de 8800?

Ondersteuning voor shaderbased AA is in videokaarten een DX10 requirement Einstein. Ook pas tig keer voorbijgekomen. De GF8 had nooit een 'DX10 compliant' label mogen dragen daarzonder.
De X1900/X1950 deden dat wel gewoon en deden dat goed.
Absoluut, dat waren mooie kaartjes.
Je begint gelijk over 'bepaalde videokaartfabrikanten', terwijl je het in feite maar over 1 serie hebt.
Naar ik begrijp is dat de nieuwe policy... dus ja: bepaalde videokaartfabrikanten.
Daarnaast suggereer je dat ATi de performance met AA expres slecht heeft gemaakt om de ontwikkeling ervan te remmen ofzo :?
Nee, heel simpel dat ik de 2900XT gewoon absoluut geen goede kaart vind (om 't liev te zeggen).
Net zoals ik de 'designbeslissing' (lees: -fout) rond AA absoluut geen goede vindt.
En het ligt ook aan je definitie van 'bedroevend slecht', ik denk dat ondanks de performance drop hij toch echt sneller is dan mijn overgeclockte 7950gt.
Het zou er nog bij moeten komen dat de nieuwe high-end trager was dan de vorige upper-midrange.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 25-10-2007 18:33 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheetah schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:29:
[...]
Joh... een kaart die shaderbased AA niet shaderbased doet.
Welke magicus hebben ze bij nV aangenomen voor de ontwikkeling van de 8800?

[...]
Absoluut, dat waren mooie kaartjes.

[...]
Naar ik begrijp is dat de nieuwe policy... dus ja: bepaalde videokaartfabrikanten.

[...]
Nee, heel simpel dat ik de 2900XT gewoon absoluut geen goede kaart vind.
Net zoals ik de 'designbeslissing' (lees: -fout) rond AA absoluut geen goede vindt.

[...]
Het zou er nog bij moeten komen dat de nieuwe high-end trager was dan de vorige upper-midrange.
het heeft geen zin cheetah. die mensen denken niet helder....
ik vind dat CJ er soms ook wat weg van heeft.(constant dat ati verdedigen, ZEKER GEEN SLECHT WOORD voor CJ, hij post zo goed als altijd super goede posts met zeer veel verhelderende uitleg over technieken,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 219166 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:27:
de 2900xt is een kak high-end kaart en zijn high-end niet waardig. tis me kotbeu dat die ati-aangangers doen alsof dat niks is. vanaf AA ingeschakeld word zakt de performance in wat dus gewoon een fout in de architectuur of whatever is. deze strijd is gewonnen door de GF8 serie die veel vroeger gelaunched werd en nog steeds beter presteert. bekijk het geheel gewoon nuchter. en btw stel dat shaderresolved aa vooruitstrevend is zal nvidia dat wel op tijd en stond toepassen en niet zoals ATI altijd te vroeg zijn met technieken die toch nie gebruikt worden op het moment zelf of maar brak presteren. voila dit moest er effe uit :)
Great, en wat heb je nu toegevoegd aan dit topic?
Anoniem: 219166 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:32:
[...]

het heeft geen zin cheetah. die mensen denken niet helder....
Ik denk niet helder 8)7 Dat jij nou alle marketing gelooft zonder na te denken :? En wat bedoel je met 'die mensen'? ATi fanboys? Dat ben ik niet, want zoals ik hierboven al zei heb ik een 7950GT OC \o/

Denk zelf eens helder voor je een loze opmerking maakt. Omdat mensen niet direct jouw blaatpraat overnemen denken ze niet helder na :/ Lekkere manier van discussie voeren.
ik vind dat CJ er soms ook wat weg van heeft.(constant dat ati verdedigen, ZEKER GEEN SLECHT WOORD voor CJ, hij post zo goed als altijd super goede posts met zeer veel verhelderende uitleg over technieken,...
Nog zo'n zinvolle toevoeging aan dit topic :? Zal ik z'n handtekening vragen voor je?

En 'ati verdedigen', hallooo je neemt een standpunt in over een bepaalde stelling en die ondersteun je door te beargumenteren, dat noemt men discussie voeren. Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Heren, rustig aan.

Ondertussen zijn er slides waarbij het commentaar van die gast (Charlie D.) wel enigszins logisch klinkt, zie 18 en 19 over Hardware Decoding. Niet dat dit verder een erg boeiende feature is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Illidan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:03:
Heren, rustig aan.

Ondertussen zijn er slides waarbij het commentaar van die gast wel enigszins logisch klinkt, zie 18 en 19 over Hardware Decoding. Niet dat dit verder een erg boeiende feature is, maar toch.
Voor sommigen wel degelijk een boeiende feature. Sommigen kopen een HD2400/2600 / GF8400/8500 voor hun HTPC met als hoofddoel HD films bekijken.

Om in de trend van 'nvidia cheat' en 'hardware decoding' te blijven nog maar even dit (paar maanden oude) artikeltje erbij gepakt:

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=2777&Itemid=1

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Goh, is Charlie Demerjian van Theinq ook dit jaar weer niet uitgenodigd voor de Nvidia Editors Day en probeert hij ook dit jaar zijn gram weer te halen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:05:
[...]

Voor sommigen wel degelijk een boeiende feature. Sommigen kopen een HD2400/2600 / GF8400/8500 voor hun HTPC met als hoofddoel HD films bekijken.
Absoluut, je kunt je alleen afvragen hoeveel meerwaarde het heeft in een game pc met een snelle cpu. Punt is wel, als je zoiets inbouwt het ook naar behoren moet werken. En nu heb ik na het lezen van dit artikel hier mijn twijfels over.

Iemand hier die wat meer meer verstand heeft over HD Decoding en dus het betreffende commentaar op z'n waarde kan beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leon, je mag zeggen wat je wil en dingen aanbrengen zoals die nvidia cheat. zoiets kan me echt waar geen ene bal schelen. Maar zelfs een kleine kleuter die grafiekjes ziet waar staat NVIDIA zonder en met 4xAA en ATI zonder en met 4xAA, waar de performance bij ATI dan enorme drops krijgt bij AA, zal wel toegeven dat die AA bij ATI(lol) slecht is.
nu zeg ik gewoon niks meer. Laat het gewone nieuws van nvidia maar terug komen ipv hier te vechten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 219166 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:28:
leon, je mag zeggen wat je wil en dingen aanbrengen zoals die nvidia cheat.
Tja, daar ging de discussie over. Iemand kwam met die link naar the inquirer en ik gaf slechts mijn mening en 2 voorbeeldjes :P Interpreteer het zoals je wilt.
Maar zelfs een kleine kleuter die grafiekjes ziet waar staat NVIDIA zonder en met 4xAA en ATI zonder en met 4xAA, waar de performance bij ATI dan enorme drops krijgt bij AA, zal wel toegeven dat die AA bij nvidia slecht is.
Ja, de AA van NVIDIA is inderdaad echt slecht :? 8)7
Illidan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:16:
[...]

Absoluut, je kunt je alleen afvragen hoeveel meerwaarde het heeft in een game pc met een snelle cpu. Punt is wel, als je zoiets inbouwt het ook naar behoren moet werken. En nu heb ik na het lezen van dit artikel hier mijn twijfels over.
Ik heb geen ervaring met UVD, maar wel met PureVideo, en daarover kan ik vertellen dat het in de praktijk bagger werkt.

Eerst moet je software kopen om de features die op je videokaart zitten te benutten. Daarna mag je geen codec packs installeren omdat het dan niet meer werkt, en ten slotte moet je gebruik maken van PowerDVD / WMP om het te kunnen benutten. Nogal een omslagtige manier imho.

Misschien dat UVD direct werkt, misschien dat je daarvoor ook eerst een hoop moet configureren, geen idee. Maar de PC's waar je dit soort kaartje inbouwt zijn meestal geen game PC's maar mediacenter pc's of HTPC's die meestal niet zo'n krachtige CPU hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Anoniem: 219166 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:28:
leon, je mag zeggen wat je wil en dingen aanbrengen zoals die nvidia cheat. zoiets kan me echt waar geen ene bal schelen. Maar zelfs een kleine kleuter die grafiekjes ziet waar staat NVIDIA zonder en met 4xAA en ATI zonder en met 4xAA, waar de performance bij ATI dan enorme drops krijgt bij AA, zal wel toegeven dat die AA bij ATI(lol) slecht is.
nu zeg ik gewoon niks meer. Laat het gewone nieuws van nvidia maar terug komen ipv hier te vechten. :)
Zelfs met AA aan verslaat de HD 2900 de 8800GTS vaker dan niet. Ik snap dus je punt niet echt. In games waar er (vooralsnog) geen AA beschikbaar is (UT3, Bioshock) is de 2900 al helemaal sneller.

Niemand beweert dat de 2900 niet onder de verwachtingen presteert, maar om 't nu een kakkaart te noemen is er wat over.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 156281 op 25-10-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
leonpwner1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:18:

Ik heb geen ervaring met UVD, maar wel met PureVideo, en daarover kan ik vertellen dat het in de praktijk bagger werkt.

Eerst moet je software kopen om de features die op je videokaart zitten te benutten. Daarna mag je geen codec packs installeren omdat het dan niet meer werkt, en ten slotte moet je gebruik maken van PowerDVD / WMP om het te kunnen benutten. Nogal een omslagtige manier imho.

Misschien dat UVD direct werkt, misschien dat je daarvoor ook eerst een hoop moet configureren, geen idee. Maar de PC's waar je dit soort kaartje inbouwt zijn meestal geen game PC's maar mediacenter pc's of HTPC's die meestal niet zo'n krachtige CPU hebben.
Dat die HD Decoding bij NVIDIA een heel gedoe is, is bekend, (je hebt trouwens wel een 30 dgn trial versie) maar wat ik bedoel is of iemand hier daadwerkelijk zelf het verschil heeft gezien tussen UVD en PureVideo.

(wat ik trouwens niet helemaal snap is de lijst van chips die PureVideo ondersteunen:
Graphics Chips Supported

* NVIDIA GeForce 8 Series
* NVIDIA GeForce 7 Series
* NVIDIA GeForce 6 series
* NVIDIA GeForce FX series
* NVIDIA Quadro FX Series

Die oude series kunnen toch niet hardwarematig HD Decoden, dus waar betaal je in hemelsnaam 50dollar voor? (platinum versie) )
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 09:10
Pure Video bestaat al veel langer, Pure Video 2 = HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
The Source schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:26:
Pure Video bestaat al veel langer, Pure Video 2 = HD
Oke, gezien alle recente ophef hierover deed me ten onterechte vermoeden dat het hier ging om een nieuwe feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 156281 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:35:
[...]

Zelfs met AA aan verslaat de HD 2900 de 8800GTS vaker dan niet.
Dat valt heel erg mee (of tegen, wat je wilt).
The NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB makes a great second option though for users with a slightly smaller budget. This card still does very well under Vista with the DX10 games and keeping another $150 in your pocket never hurt anyone. The let down for me here was the Radeon HD 2900 XT from AMD; the card was only able to get off the bottom post in our results in a single test (Call of Juarez)
Bron
Nog een review

Als je al positief over de 2900xt wilt zijn, dan kun je zeggen dat ze vrijwel gelijk presteren, de ene review geeft het voordeel aan de 2900xt, de ander aan de 8800GTS. (maar voor zover ik zie zijn de meeste recente DX10 reviews vaker positief over de 8800 dan de 2900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:40
Te lezen op Fudzilla

We have confirmed that Nvidia will price its Geforce 8800GT cards at €250 and there should be many overclocked and reference cards to pick from.

Qua bang/buck gaat deze kaart dan toch zeer goed scoren :)

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

xentar schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:34:
Te lezen op Fudzilla

We have confirmed that Nvidia will price its Geforce 8800GT cards at €250 and there should be many overclocked and reference cards to pick from.

Qua bang/buck gaat deze kaart dan toch zeer goed scoren :)
Bij azerty is ie nu geprijsd op 220 euro. Was voor mij een reden om hem dus ook maar direct te bestellen. Denk niet dat de prijs veel lager uit zal vallen bij andere shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat nieuwe benchmarks van de 8800GT:
http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=198459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 16:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Hmm, voor zo'n 450euro heb je dus 2x 8800GT in SLI: 18200 3dmark06 pnt. Met wat driver updates zal dat alleen maar beter worden. De aankoop van een Ultra, nee, zelfs van een GTX wordt nu wat moeilijker te rechtvaardigen (gemakshalve even ervan uitgaande dat je een Sli mobo bezit). Sli is inefficiënt, de prestaties vallen in sommige games erg tegen. Aan de andere kant is het voor dat geld wel leuk speelgoed. Aangezien die 8800GT een stuk zuiniger is heb je nu voor sli niet meteen een 800W voeding oid nodig. Begint een beetje te kriebelen >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Illidan op 26-10-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Mja, leuk speelgoed, alleen jammer dat echt WAARDELOOS is onder Vista... Anders had ik ook ff 2 GT's en een SLi mobo besteld. Maar goed, ik wil me niet ergeren aan superbrakke SLI.

3DMark is leuk, maar games is een ander verhaal... :/

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 26-10-2007 13:29 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Illidan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:02:
Hmm, voor zo'n 450euro heb je dus 2x 8800GT in SLI: 18200 3dmark06 pnt. Met wat driver updates zal dat alleen maar beter worden. De aankoop van een Ultra, nee, zelfs van een GTX wordt nu wat moeilijker te rechtvaardigen (gemakshalve even ervan uitgaande dat je een Sli mobo bezit). Sli is inefficiënt, de prestaties vallen in sommige games erg tegen. Aan de andere kant is het voor dat geld wel leuk speelgoed. Aangezien die 8800GT een stuk zuiniger is heb je nu voor sli niet meteen een 800W voeding oid nodig. Begint een beetje te kriebelen >:)
GT is maar 20-30W minder onder full load dan de GTS320. Kan nou niet zeggen dat dat zo veel is aangezien de kaarten nog steeds dik boven de 200W onder full load verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

FnF schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:40:
[...]

GT is maar 20-30W minder onder full load dan de GTS320. Kan nou niet zeggen dat dat zo veel is aangezien de kaarten nog steeds dik boven de 200W onder full load verbruiken.
Nee, het volledige systeem verbruikt dik boven de 200W ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens draai eens voor de lol met beta forecware 167.26. Eerlijk waar je krijgt er een vette performance voor trug in games iets van 10% meer fraps en zo'n 500 3dmarks punten meer in 06. Helaas is dit nog maar een beta driver waar de 8800gt met word getest

Edit
Er zit een nadeel aan je kan met deze driver niet oc-en

http://www.nordichardware.com/news,6967.html

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 26-10-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 21:35
Is er al inmiddels al wat meer bekend over die nieuwe 8800GTS 512mb? Ik zit te twijfelen of ik daar op zal gaan wachten of gewoon voor de 8800gt te gaan. Ik heb dringend een nieuwe kaart nodig namelijk.. Zit nu met een 7900gt die t niet meer zo lekker trekt op 1680x1050. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 09:19
Anoniem: 226494 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:34:
Jongens draai eens voor de lol met beta forecware 167.26. Eerlijk waar je krijgt er een vette performance voor trug in games iets van 10% meer fraps en zo'n 500 3dmarks punten meer in 06. Helaas is dit nog maar een beta driver waar de 8800gt met word getest

Edit
Er zit een nadeel aan je kan met deze driver niet oc-en

http://www.nordichardware.com/news,6967.html
Draai nu met mn gts @ 700/2000 is het met die driver dan hetzelfde of gaat ie terug naar stock? Want die overclock is wel meer dan 500 punten waard. Of zit je dan gewoon "gelockt" op je huidige snelheden die je dan niet meer hoger kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Lrod schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:34:
Is er al inmiddels al wat meer bekend over die nieuwe 8800GTS 512mb? Ik zit te twijfelen of ik daar op zal gaan wachten of gewoon voor de 8800gt te gaan. Ik heb dringend een nieuwe kaart nodig namelijk.. Zit nu met een 7900gt die t niet meer zo lekker trekt op 1680x1050. :P
De nieuwe GTS heeft alle 128 streamprocessors van de G92 geactiveerd en dat op een 256-bit memory interface. De kloksnelheden liggen waarschijnlijk rond de 700Mhz en zal waarschijnlijk voorzien worden van een dual slot cooler. Geruchten gaan over 19 November voor de launch.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CJ schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:55:
[...]

De nieuwe GTS heeft alle 128 streamprocessors van de G92 geactiveerd en dat op een 256-bit memory interface. De kloksnelheden liggen waarschijnlijk rond de 700Mhz en zal waarschijnlijk voorzien worden van een dual slot cooler. Geruchten gaan over 19 November voor de launch.
Zo rond de lancering van de RV670 dus. De prijs zal ook wel aardig meer zijn dan de GT neem ik aan. Ben benieuwd hoe deze kaarten allemaal gaan verhouden met elkaar in prijs en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

169.01 is uit Ik heb hem nog niet geprobeerd
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_169.01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226845

Bij azerty staat de 8800gt 512 al op de site 220 euro met verwachte levertijd van 14 dagen op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Anoniem: 226845 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:17:
Bij azerty staat de 8800gt 512 al op de site 220 euro met verwachte levertijd van 14 dagen op dit moment :)
Zijn er al meer shops die hem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsli
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:10
Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:30:
[...]

Zijn er al meer shops die hem hebben?
eerlijk gezegd geloof ik niet dat ze deze kaart bij azerty al hebben..

ik heb ook een bestelling geplaatst maar verwacht de kaart niet eerder dan over 3 a 4 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Marsli schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:38:
[...]

eerlijk gezegd geloof ik niet dat ze deze kaart bij azerty al hebben..

ik heb ook een bestelling geplaatst maar verwacht de kaart niet eerder dan over 3 a 4 weken..
Nee, maar de leverancier heeft hem wel, en Azerty krijgt de kaart ook zeker wel binnen voor de releasedatum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Om er weer ff tussendoor te komen :)

Ik heb de laatste drivers net gedownload: Namelijk; 169.01_forceware_winxp_32bit_english_beta.
En ik schoot in 3Dmark06 van 9100 naar de 9417, dat is al heel wat. (Gewoon op stock 575/1700 ((fabriek overklok))) Nu wil ik is gaan overklokken, nou heb ik dat gedaan met Ntune van Nvidia control panel, nou dat werkt allemaal goed ik heb 'm op 600/900 gezet en behaalde daarmee een mooie score van 9555 in 3Dmark06 (Klopt het btw dat je niet eens opnieuw hoeft op te starten voordat de Oc werkt? ). Maar nu het probleem, als ik opnnieuw opstart dat is alles weer weg, staat de GPu gewoon weer zoals normaal (575/850).
Hoe krijg ik het zo dat het na een reboot nog steeds zo is?

Alvast bedankt :)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Er is waarschijnlijk een optie om hem bij het opstarten automatisch die clocks te geven. Ikzelf ben niet bekend met nTune, maar volgens mij heeft ook deze dat.
Onzin, een totaal overbodig risico bij een simpele overklok die ook op driver-level kan.

[ Voor 42% gewijzigd door TheZeroorez op 26-10-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Je bios flashen van je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

ik heb hem met de nieuwe crysis singelplayer demo gebruikt!

En dan je zeggen dat met een msi 8800gtx op very high er geen beginnen aan is op high is het een heel ander verhaal.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkphoenix schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:20:
[...]

ik heb hem met de nieuwe crysis singelplayer demo gebruikt!

En dan je zeggen dat met een msi 8800gtx op very high er geen beginnen aan is op high is het een heel ander verhaal.
Leg uit. Is dat spel zo zwaar. Hoe zijn de rest van je settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Dit spel is idd zeer zwaar. Op very high (dx10)1600x1200x16 AF 4AA (TSAA op multi) levert 10 fps (soms drops naar 4 :D. Maar deze demo lost de beloftes van de mooie screens zeker in, omg wat is dit mooi... _/-\o_ het ziet er in real time véél mooier uit dan de screens die uit deze demo komen.

Nu maar wachten op een gfx maar 3 tot 4 keer de perf. van een 8800U, want dat heb je nodig om in volle glorie (HD+AA)van dit spel te kunnen genieten, tenzij er nog veel winst uit optimalisatie gehaald kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door edward2 op 26-10-2007 21:41 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de eindrelease + betere drivers zullen nog serieuse boosts geven, zij maar zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 219166 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:36:
de eindrelease + betere drivers zullen nog serieuse boosts geven, zij maar zeker. :)
dus de GT gaat veel hoger scoren als de GTX .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
Baggerdriver, helft van alle planten zijn corrupt in Crysis bij mij. Spel start niet meer in 64 bit. En qua perf? Tough call, het draait slecht op zowel de WHQL drivers als op deze.

(Q6600@ 3ghz, 8800GTS 640, 2GB, Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

edward2 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:31:
Dit spel is idd zeer zwaar. Op very high (dx10)1600x1200x16 AF 4AA (TSAA op multi) levert 10 fps (soms drops naar 4 :D. Maar deze demo lost de beloftes van de mooie screens zeker in, omg wat is dit mooi... _/-\o_ het ziet er in real time véél mooier uit dan de screens die uit deze demo komen.

Nu maar wachten op een gfx maar 3 tot 4 keer de perf. van een 8800U, want dat heb je nodig om in volle glorie (HD+AA)van dit spel te kunnen genieten, tenzij er nog veel winst uit optimalisatie gehaald kan worden.
Heb jij nog ergens een HD2900XT slingeren om te testen? If yes, testen! If not, haal er een! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

http://www.tweaktown.com/reviews/1210

Tweaktown 8800GT review.

[ Voor 36% gewijzigd door Phyxion op 27-10-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/msi88gt_g_15.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/msi88gt_g_16.gif

Geluidsproductie:

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/msi88gt_g_13.gif

[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 27-10-2007 10:06 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Beloofd aardig wat :)

Die geluidproductie alleen.. waar ik al voor vreesde.. Damn :/

Gelukkig is die aan de getallen te zien wel *naast* de kaart gemeten, maar toch.. Als de GTS koeler erop kon zou het leuk zijn, want die kosten nop omdat velen hem over hebben, zijn van zichzelf al stiller, en hebben minder te koelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheZeroorez schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:28:
Beloofd aardig wat :)

Die geluidproductie alleen.. waar ik al voor vreesde.. Damn :/

Gelukkig is die aan de getallen te zien wel *naast* de kaart gemeten, maar toch.. Als de GTS koeler erop kon zou het leuk zijn, want die kosten nop omdat velen hem over hebben, zijn van zichzelf al stiller, en hebben minder te koelen :+
Nieuwe koeler is wel aan te raden. In TT review staan ook de temps, en de 8800GT wordt echt verschrikkelijk heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Valt wel mee, zo'n kaart mag 120 graden worden. Wat geluidsproductie betreft, het wordt afwachten tot de fabrikanten andere koelers gaan gebruiken ipv het reference model van nVidia.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Laatst online: 28-05 12:39
Jammer van die luidruchtige fan, dat betekent dat je meer geld kwijt bent aan een vervanger of moet wachten tot fabrikanten met een andere oplossing komen.

Passen de huidige Zalman koelers op de 8800GT, denk jullie?

Ik ben verkocht in ieder geval. Ben m'n huidige 7300GS behoorlijk zat, maandag de 8800GT bestellen. Hoop dat ze dan ook meteen in de webshops verschijnen zodat je prijzen en uitvoeringen kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsli
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:10
Hacku schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:37:
Valt wel mee, zo'n kaart mag 120 graden worden. Wat geluidsproductie betreft, het wordt afwachten tot de fabrikanten andere koelers gaan gebruiken ipv het reference model van nVidia.
hmm.. handig voor deze winter periode .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 20:46
T.o.v. 163.75 heb ik een performance boost van 299 punten. (Vista Ultimate 64 bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 23:27

Lucaz

Ondertiteling

Hacku schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:37:
Daar wacht ik denk ik nog even op... Hopelijk gaat dat niet langer dan 2 weken duren...
Zelf de fan eraf slopen en een nieuwe erop zetten heb ik geen goede ervaring mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08
Na het review gedeeltelijk gelezen te hebben vielen me twee dingen op:
  • Het is een overclocked model, daarom zijn de temps misschien wat hoger?
  • De grote merken hebben aangegeven dat ze waarschijnlijk al op maandag hun 8800GS kaarten in australie hebben. Dus het is in iedergeval geen paperlaunch.
  • Idle is de kaart vrij stil, maar onder full-load heel luidruchtig. Dit laatste zal ook wel te maken hebben met het feit dat de kaart stock-overclocked is?
  • De kaart heeft een gigantische goede prijs/prestatie verhouding, maar dat wisten we al.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
MSI verscheept altijd overgeklokte modellen die zelf goedkoper zijn dan de standaard modellen van de concurrent.
Dit laatste zal ook wel te maken hebben met het feit dat de kaart stock-overclocked is?
Nee, dit is de standaard reference koeler van nVidia die op alle kaarten aanwezig zal zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 27-10-2007 12:13 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:17
Een beest van een kaart hoor, hij zet echt super prestaties neer in de Tweaktown review! Jammer dat er geen GTX bij staat, maar zoveel zal het niet verschillen denk ik. Prijstechnisch wel gewoon de helft :*)

Half life- lost Coast is ie op 1920*1200 net zo snel als een HD2900XT op 1280 _/-\o_

Jammer wel van dat kleine irritante fannetje erop; maargoed bij mij gaat er toch wel een dikke Zalman oid op :)

Topkaartje ,als ie sneller is dan de HD38x0 dan wordt dit de vervanger van me X800XT in me volgende PC 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Hacku schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:12:
MSI verscheept altijd overgeklokte modellen die zelf goedkoper zijn dan de standaard modellen van de concurrent.
Ik weet niet of zeker of MSI dat altijd doet, maar dat was me zelf ook al opgevallen. In ieder wel iets waar ze zich mee onderscheiden. OC modellen van merken zijn vaak (een stuk) duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 23:24
Ik was bezig met een nieuw systeem samenstellen met de 8800GTS
Even goed bji cool-price.nl geïnformeerd en hun vertelden mij dat de 8800GT over 2 weken leverbaar was. Hij zou goedkoper zijn en een stuk sneller/beter dan de 8800GTS.

Kan iemand dit bevestigen met wat benchmarks? Op tomshardware staat het nog niet namelijk.

:)

(sorry over de review heen gelezen :( )

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 27-10-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Is het niet zo dat al die test met AA aan zijn gedraaid en daardoor de GT veel hoger scoort dan die kaarten van ati ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
RedHat schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:48:
Ik was bezig met een nieuw systeem samenstellen met de 8800GTS
Even goed bji cool-price.nl geïnformeerd en hun vertelden mij dat de 8800GT over 2 weken leverbaar was. Hij zou goedkoper zijn en een stuk sneller/beter dan de 8800GTS.

Kan iemand dit bevestigen met wat benchmarks? Op tomshardware staat het nog niet namelijk.

:)
even omhoog scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168058

Die 169.01 drivers zijn zeker aan te raden. Ik ga van 11083 (163.75) naar 11480 (169.01). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 168058 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:53:
Die 169.01 drivers zijn zeker aan te raden. Ik ga van 11083 (163.75) naar 11480 (169.01). :)
Draai jij de hele dag 3Dmark dan? In Crysis bijvoorbeeld is de performance juist gehalveerd met die driver, dus dat geeft maar weer aan hoe representatief 3Dmark is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Hmmm de 8800gt gaat wel passen in my asrock 4CoreDual-VSTA? Zo ver ik weet is de 8800gt wel single slot en ik weet niet of mijn 4CoreDual-VSTA wel 2 slots voor een pcie kaart kan heeft omdat het zowel agp als pcie heeft. De agp slot is ook onder de pcie slot.
En hoe zit het met de 1gig versie. Enig idee hoe duur die zal zijn? Ik denk zelf dat ik een 8800gt wel wil maar als de 8800gt 1 gig een stuk beter is dan kan ik beter wachten tot die uit komt. Mijn situatie is wel zo dat ik de 8800gt ga gebruiken tot ik problemen krijg met spelen op low/medium settings. Als de 1gig versie dat dan eens stuk langer volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 22:09
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem met m'n Asrock 939 Dual-Sata2 moederbord welke zowel AGP als PCIe ondersteund. De PCIe poort zit wel op een lastige plaats. Als de GT daarin moet dan ben ik bang dat ie niet gaat passen vanwege m'n HDD's. Er is maar 25cm ruimte. Weet iemand hoelang de GT is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
tomcatha schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:00:
Hmmm de 8800gt gaat wel passen in my asrock 4CoreDual-VSTA? Zo ver ik weet is de 8800gt wel single slot en ik weet niet of mijn 4CoreDual-VSTA wel 2 slots voor een pcie kaart kan heeft omdat het zowel agp als pcie heeft. De agp slot is ook onder de pcie slot.
En hoe zit het met de 1gig versie. Enig idee hoe duur die zal zijn? Ik denk zelf dat ik een 8800gt wel wil maar als de 8800gt 1 gig een stuk beter is dan kan ik beter wachten tot die uit komt. Mijn situatie is wel zo dat ik de 8800gt ga gebruiken tot ik problemen krijg met spelen op low/medium settings. Als de 1gig versie dat dan eens stuk langer volhoud.
komt er ook een 1 gb gt dan ?? daar heb ik niks van meegekregen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:57:
[...]

Draai jij de hele dag 3Dmark dan? In Crysis bijvoorbeeld is de performance juist gehalveerd met die driver, dus dat geeft maar weer aan hoe representatief 3Dmark is ;)
Eigenlijk.. Hoor ik van bijna iedereen het tegengestelde.

Niet gek ook, want 169.01 bestaat voor 80% uit Crysis-demo optimalisatie, en heeft voor de rest alleen wat kleine bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237195

Timba- schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:24:
[...]

komt er ook een 1 gb gt dan ?? daar heb ik niks van meegekregen :o
Nee hoor komt geen 1GB versie. Alleen 256 of 512.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 237195 op 27-10-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
TheZeroorez schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:26:
[...]

Eigenlijk.. Hoor ik van bijna iedereen het tegengestelde.

Niet gek ook, want 169.01 bestaat voor 80% uit Crysis-demo optimalisatie, en heeft voor de rest alleen wat kleine bugfixes.
Big_Noid in "[PC] Crysis # deel 4"
MercedesCLS in "[PC] Crysis # deel 4"
Anoniem: 237950 in "[PC] Crysis # deel 4"
Spacey23 in "[PC] Crysis # deel 4"

Waar las jij iets over performance verbeteringen in Crysis?

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 27-10-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168058

Bij deze dan: bij mij is de fps erop vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

mmm. Ben benieuwd wat voor andere cooler ik er zelf op kan zetten dan. Past die Zalman voor de 8800 erop? Wat voor een PNY 8500GT van mijn vriend kan ik ook geen cooler vinden waarvan ik zeker weet dat hij er op pas :S

En de 2900 doet het beter in WIC. Het spel dat ik nu dag en nacht speel :'(
http://www.tweaktown.com/reviews/1210/10

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 230207 op 27-10-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 230207 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:33:

En de 2900 doet het beter in WIC. Het spel dat ik nu dag en nacht speel :'(
http://www.tweaktown.com/reviews/1210/10
Vreemd, vorige keer zag ik mensen nog naar benchmarks wijzen waar de HD2900XT maar 6 FPS haalde :? 8)7 En nu ineens 34...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het bericht onder jou :P Maar toch vooral techpowerup/Guru3D/etc. waar ik over de driver heb zitten lezen zie ik dat mensen er vooral positief over zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 237195 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:28:
[...]

Nee hoor komt geen 1GB versie. Alleen 256 of 512.
Er komt wel een 1GB versie van de 8800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

leonpwner1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:59:
[...]

Vreemd, vorige keer zag ik mensen nog naar benchmarks wijzen waar de HD2900XT maar 6 FPS haalde :? 8)7 En nu ineens 34...
Dat kwam omdat er een bug zat in de game, of in de drivers. Forgot which one it was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan zeggen dat de perofmrance van crysis demo met die nieuwe driver van nvidia HUGE verbetering is. van 20 => 30-40 fps constant in DX9 alles high op 1280*1024. nu met de finalrelease zal het nog wel redelijk wat beter zijn denk ik en nog wat driveroptimalisaties en we hebben ongeveer 60 fps op 1280*1024 alles high. :) EN WAT IS DAT BEELD MOOI INGAME :d
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.