Ja. Maar niet alleen dat, ook je RAM is nooit genoeg voor moderne games. Crysis gebruikt alleen al meer dan 1GB (niet eens op high lol), daar komt nog het geheugen van Windows en de rest van de apps bij...zerokill schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:12:
Mss een domme vraag maar ik moet het toch weten:
Ik heb op dit moment een AMD 64 3000+ en een 7600GT en natuurlijk 1 gig RAM.
Ik wil graag upgraden en de 8800GT kaart ziet er erg goed uit, ik wil alleen niet direct een compleet nieuw systeem kopen.
Kan iemand me vertellen of ik een enorme bottleneck rond me CPU krijg als ik er nu een 8800GT in zou zetten?
waarom een overclockte versie kopen waar je 30-40 euro meer voor betaald terwijl je dit overclocken zelf in +- 5 minuten zelf kan doen, en nog gratis ookTimba- schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:11:
waarom is die overgeklokte msi versie nog nergens te krijgendie willik!

crysis haal ik nu op medium 720P 20fps (ik heb een lage standaardleonpwner1 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:14:
[...]
Ja. Maar niet alleen dat, ook je RAM is nooit genoeg voor moderne games. Crysis gebruikt alleen al meer dan 1GB (niet eens op high lol), daar komt nog het geheugen van Windows en de rest van de apps bij...
maar als ik ook zou upgraden naar X2 4200+ en 1 gig extra dan zou ik medium wel goed moeten kunnen halen he?
Hij zal er inderdaad meer baat bij hebben om even door te sparen, want dit systeem is vrij goed in balans, en een upgrade hieraan is een beetje geld weggooien (achter de feiten aanlopen, duur, en nog steeds te traag enzo..). Je zou er een 7900GT(X) in kunnen zetten, een extra Gigabyte geheugen, en een dualcore, maar dan ben je veel kwijt, en heb je nog steeds een oude basis.leonpwner1 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:14:
[...]
Ja. Maar niet alleen dat, ook je RAM is nooit genoeg voor moderne games. Crysis gebruikt alleen al meer dan 1GB (niet eens op high lol), daar komt nog het geheugen van Windows en de rest van de apps bij...
En ja, met een 8800GT ga je erop vooruit, maar die kaart zal zwaar gelimiteerd worden door de rest van je systeem, net als de meeste games. Lekker zo laten en even wachten dus, is mijn advies. (Of je moet de boel natuurlijk mooi kunnen verpatsen
Net even alles opgezocht:TheZeroorez schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:20:
[...]
Hij zal er inderdaad meer baat bij hebben om even door te sparen, want dit systeem is vrij goed in balans, en een upgrade hieraan is een beetje geld weggooien (achter de feiten aanlopen, duur, en nog steeds te traag enzo..). Je zou er een 7900GT(X) in kunnen zetten, een extra Gigabyte geheugen, en een dualcore, maar dan ben je veel kwijt, en heb je nog steeds een oude basis.
En ja, met een 8800GT ga je erop vooruit, maar die kaart zal zwaar gelimiteerd worden door de rest van je systeem, net als de meeste games. Lekker zo laten en even wachten dus, is mijn advies. (Of je moet de boel natuurlijk mooi kunnen verpatsen)
Als ik een dual core + 1 gig extra erin zou zetten dan zit ik op 170euro. +250euro voor 8800GT = 420 totaal.
Voor 470 euro heb ik een nieuw systeem met een core 2 duo en 2 gig ram. Lekker doorsparen voor zerokill dus maar
bedankt voor info ieg
HardOCP: NVIDIA GeForce 8800 GT in Crysis & UT3 demo
Interessante opmerking op de laatste pagina. Gerucht wordt waarheid:
Interessante opmerking op de laatste pagina. Gerucht wordt waarheid:
UPDATE - 10/29/07-8:29am:
A very interesting addendum to this. I just got off the phone with BFG Tech and NVIDIA has been doing some strange things lately. As of this morning, the GeForce 8800 GTS 640MB (unsure on the 320MB) will have its stream processors officially increased to 112, the same as the GT. This should put the GTS back ahead of the GT as per the paper specs. However, the separation in the products is still going to be very small except for those of you wanting to run high resolutions with AA turned on. To do that you are still going to need a $400+ video card..or so. Our new spec GTS is on the way to us now and we will of course be updating you. Given the GT's faster clocks and possibly larger texture unit, we will have to wait and see. Undoubtedly though, the 8800 GT remains a stellar value at the expected price points.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Help!!! was me net voor
[ Voor 95% gewijzigd door Phyxion op 29-10-2007 20:31 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Uhhh, sorry mijn Duits is erg slecht (als in: ik snap er dus echt geen drol van); wat zijn de verzendkst naar nederland, en binnen hoeveeltijd leverbaar??Aries.Mu schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:58:
Feest:
199€
http://www.grafikkartenpo...talog/index.php?cPath=128
Heb er alvast 2 besteld voor 2 klanten...
Ikzelf wacht nog op de HD3800 en kijk dan wel wat ik koop ivm Phenom X4 / Intel X3210
Edit:
Gigabyte is wel erg lui geweest; niet eens de moeite genomen om een eigen sticker op die kaart te plakken.
[ Voor 11% gewijzigd door Illidan op 29-10-2007 20:35 ]
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Ben niet echt van de Nv kaartjes, maar kwam dit net tegen.
GTS640 112 Stream
Was reeds gepost zoals FnF al zei dus ja wat moet je dan nog he
GTS640 112 Stream
[ Voor 67% gewijzigd door Apoca op 29-10-2007 20:41 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Het artikel is bestelt bij de shop, dus nog niet op voorraad.Illidan schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:31:
[...]
Uhhh, sorry mijn Duits is erg slecht (als in: ik snap er dus echt geen drol van); wat zijn de verzendkst naar nederland, en binnen hoeveeltijd leverbaar??
De prijs is inclusief BTW maar exclusief verzendkosten.
De verzendkosten naar Nederland zijn 13,32 € en wordt verstuurd met de DPD.
Je kan niet onder rembours naar NL laten versturen.
@Apoca: Al gepost
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 29-10-2007 20:37 ]
Waarom niet??Apoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:35:
Ben niet echt van de Nv kaartjes, ....

@ FnF
Dude, your a life saver
[ Voor 18% gewijzigd door Illidan op 29-10-2007 20:38 ]
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Zullen we dat elkaar maar niet aan doen om dat hier te gaan bespreken, ieder zijn merk en type e.d. en daar laat ik het graag bij
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Hmmm, heb je veel AMD aandelen op zak? Dan snap ik het helemaalApoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:43:
[...]
Zullen we dat elkaar maar niet aan doen om dat hier te gaan bespreken, ieder zijn merk en type e.d. en daar laat ik het graag bij
Zo niet, dan is het misschien tijd om er rationeel over na te denken.
[ Voor 9% gewijzigd door Illidan op 29-10-2007 20:53 ]
Anoniem: 146790
Ik heb pas een 8600GTS gehaald, en m'n CPU is de bottleneck, bij sommige spellen dan.zerokill schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:12:
Ik wil graag upgraden en de 8800GT kaart ziet er erg goed uit, ik wil alleen niet direct een compleet nieuw systeem kopen.
Kan iemand me vertellen of ik een enorme bottleneck rond me CPU krijg als ik er nu een 8800GT in zou zetten?
is een 8800GT overkill voor een Pentium M 760 2.0GHz @ 2.4GHz ? ik heb namelijk nu gewoon de onboard graphics en de laatste keer dat ik een goede gaming pc had was in 2000 (een Geforce 2 GTS was mijn laatste 3d kaart haha!).
uuhm dat is wel een hele erge bottleneck...word het niet eens tijd om te gaan upgraden?
En de babylonische spraakverwarring qua naamgeving is nu helemaal compleetApoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:35:
GTS640 112 Stream

A: Jamaar de 8800GTS is toch sneller dan de 8800GT??
B: Neehee de 8800GT is sneller!
A: Jamaar ik zag benchmarks van een oude en nieuwe 8800GTS die sneller was dan de 8800GT!
B: Hoe bedoel je!? 8800GTS is 8800GTS! Etc. etc. etc.
Iemand @nV marketing moet nodig met ontslag

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
denk je? want je hij is net geen twee jaar oud. Toen kwam die cpu heel goed uit de test voor games en ik heb reviews gezien (kan alleen niet zo 1,2,3 vinden waar) waar hij net zo goed presteert als een Athlon64 X2 4800+ in spellen. Maar dat zegt mij weinig aangezien ik al een lange tijd geen games op de pc heb gehad. Het is moeilijk voor mij in te schatten op een goede comboYoghurtO_o schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:15:
uuhm dat is wel een hele erge bottleneck...word het niet eens tijd om te gaan upgraden?
Ik denk dat ze erop gokken dat de gemiddelde consument in de gemiddelde computerwinkel over een gemiddeld maandje te horen krijgt dat de gemiddelde 8800GTS sneller is dan de gemiddelde 8800GT dankzij zijn 112 streamprocessors. Otherwise: slechte keuze. Maar goed, van fouten leer jeCheetah schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:28:
[...]
En de babylonische spraakverwarring qua naamgeving is nu helemaal compleet![]()
A: Jamaar de 8800GTS is toch sneller dan de 8800GT??
B: Neehee de 8800GT is sneller!
A: Jamaar ik zag benchmarks van een oude en nieuwe 8800GTS die sneller was dan de 8800GT!
B: Hoe bedoel je!? 8800GTS is 8800GTS! Etc. etc. etc.
Iemand @nV marketing moet nodig met ontslag
niet om het 1 of ander maar dat kun je bij jezelf toch wel nagaan...zerokill typte::
Ik wil graag upgraden en de 8800GT kaart ziet er erg goed uit,

op een oude porsche 911 turbo uit 1984 zet je toch ook geen turbo op van een porsche 911 uit bouwjaar 2006
soms moet je een beetje "logisch" nadenken en ik weet het.. dat is soms moeilijk ook voor mij maar probeer het in ieder geval
[ Voor 18% gewijzigd door MauSS op 29-10-2007 22:13 ]
A world without gadgets is no world ;)
Anoniem: 174427
Nou de levertijd bij azerty is zojuist verhoogd van 14 dagen naar 21 - 28 dagen -.-
Dat duurt nog wel ff dus
Dat duurt nog wel ff dus
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1772#download
Nieuwe whql driver.Kan iemand dit testen?
Voor de oc van MSI betaal je niet meer, en meestal is die zelf goedkoper dan de standaard modellen van de concurrentie.YoghurtO_o schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:17:
[...]
waarom een overclockte versie kopen waar je 30-40 euro meer voor betaald terwijl je dit overclocken zelf in +- 5 minuten zelf kan doen, en nog gratis ook![]()
Anoniem: 230207
Ik wacht maar even op de XFX. Zit echt een cool plaatje op de cooler
De doos mag er trouwens ook wel wezen.
Ben van plan een GT te kopen over maandje als de markt gestabiliseerd is
Maar deze week moet er eerst een nieuwe voeding/kast komen en overweeg de Sonata III (ter vervanging van mijn P180). Past de GT daarin? Ik begreep namelijk dat de GTX niet past
dit had ik vorige week al vermoed en hier gemeld. leuk als mijn voorgevoelens weer kloppenAnoniem: 174427 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:13:
Nou de levertijd bij azerty is zojuist verhoogd van 14 dagen naar 21 - 28 dagen -.-
Dat duurt nog wel ff dus
Ik heb hem getest met de Crysis demo en nog steeds het (bekende) probleem van crashen. Wel met de 64bit drivers. 3DMark06 wel zo'n 500 punten winst, maar dat was met de 169.01 beta ook al.alikebap schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:13:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1772#download
ach dat plaatje kan je toch voor 5 minuten bewonderen voordat je het in je kast stopt...voor mij gaat het puur om prestaties(maarja ik ben nu eenmaal een benchmarker hehAnoniem: 230207 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:21:
Ik wacht maar even op de XFX. Zit echt een cool plaatje op de coolerDe doos mag er trouwens ook wel wezen.
Anoniem: 91868
Hier baal ik dus ontzettend van!Anoniem: 174427 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:13:
Dat duurt nog wel ff dus
Nou maar hopen dat ze het toch eerder binnenkrijgen.
En natuurlijk heb ik weer eens vooruitbetaald

ik heb ook vooruitbetaald.. maar je mag annuleren schijnbaar als de levertijd verandert..Anoniem: 91868 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:41:
[...]
Hier baal ik dus ontzettend van!![]()
![]()
Nou maar hopen dat ze het toch eerder binnenkrijgen.
En natuurlijk heb ik weer eens vooruitbetaald
Ja of een andere uitzoekenMarsli schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:55:
[...]
ik heb ook vooruitbetaald.. maar je mag annuleren schijnbaar als de levertijd verandert..

En annuleren zie ik ook niet zitten; ik heb ook nog andere daar besteld.
Leuk zo'n preorder als ze niet eens fatsoenlijk met de leverancier iets kunnen regelen.
Anoniem: 237951
Wat dacht je van, dat iedereen nu zo'n kaart wil en er nog maar een paar uit de fabriek zijn gerold. Dus is er een wachtlijst. Gewoon wachten tot iedereen zo;n ding heeft en dan kopen.
aaaaargh @ complus
mij werd beloofd dat ze de kaart of deze vrijdag of volgende week maandag op vooraad zouden hebben, en nu kijk ik weer en ik zie dat ze de datum naar 30 november hebben verschoven
mij werd beloofd dat ze de kaart of deze vrijdag of volgende week maandag op vooraad zouden hebben, en nu kijk ik weer en ik zie dat ze de datum naar 30 november hebben verschoven
Preorder is toch nooit 100% bekend. En als je vooruit hebt betaald dan kun je die kaart gewoon annuleren en krijg je het restbedrag na afhandeling van de order teruggestort.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
meestal niet, maar als ik een duur 0900 nummer bel, en daarna er zeker van word gesteld dat de kaart op vrijdag of maandag beschikbaar is dan wil ik dat dat ook gvd zo is!
Kan zijn dat de nieuwe datum alleen geldt voor nieuwe orders...YoghurtO_o schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:37:
meestal niet, maar als ik een duur 0900 nummer bel, en daarna er zeker van word gesteld dat de kaart op vrijdag of maandag beschikbaar is dan wil ik dat dat ook gvd zo is!
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Er is echt een rush op deze kaart nu, nergens nog goed te krijgen. De weinige plekken die hem al hebben zijn in een paar uur helemaal leeg getrokken.
Ik heb vandaag 2 GTs gehaald bij paradigit. Heb er net 1 naast mijn oude GTS gelegt en ja, ze zijn een stuk groter. Lijkt me gelijk aan een GTX.FokkeH schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:22:
Ben van plan een GT te kopen over maandje als de markt gestabiliseerd isMaar deze week moet er eerst een nieuwe voeding/kast komen en overweeg de Sonata III (ter vervanging van mijn P180). Past de GT daarin? Ik begreep namelijk dat de GTX niet past
Toch maar de 8800GT ipv de 8800GTS met 112 SPLake Forest, IL – (October 29, 2007) – BFG Technologies®, Inc., the leading North American and European NVIDIA supplier of advanced 3D graphics cards, motherboards, power supplies and other PC enthusiast products, announced today the BFG NVIDIA® GeForce® 8800 GTS OC 640MB Extreme Edition PCI Express™ graphics card for a suggested retail price of $499 USD.
“By increasing the number of Stream Processors from 96 to 112 on our award winning BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS OC 640MB graphics card,” said Dean Brady, Sr. Director of marketing at BFG Technologies, “we are able to give our new Extreme Edition an additional performance boost that our customers have come to expect from BFG.”
The BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS EE OC 640MB is available exclusively at CompUSA.
Dus de GT gaat NIET in een Sonata III passen
Man wat ruk, wil kleiner kastje ipv die loodzware P180 met al die ruimte die ik niet gebruik
Zou het maybe wel passen in de 4400 serie van Antec?

Beetje tegenstrijdig met:Paprika schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 03:06:
[...]
Ik heb vandaag 2 GTs gehaald bij paradigit. Heb er net 1 naast mijn oude GTS gelegt en ja, ze zijn een stuk groter. Lijkt me gelijk aan een GTX.
Bron: http://enthusiast.hardocp...xMCwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==Physically the GeForce 8800 GT is the exact same length and width as the GeForce 8800 GTS which is 9” long. The heatsink shroud that covers the entire length of the video card makes it appear longer, but it is not. The main physical difference between the 8800 GTS and the 8800 GT is that the GT has a the single slot cooler
Wie spreekt de waarheid?
Heeft er iemand al een 8800GT getest op een P965 chipset of met andere woorden op een PCI-e 1.0 slot?
volgens de hoofdpagina van tweakers kan dit niet.
volgens sommige verkopers dan weer wel.
en de meninge van de meeste forum bezoekers zijn ook verdeeld.
heeft iemand het al kunnen testen of in een review gelezen dat ze het getest hebben en dat het al dan niet werkte ?
volgens de hoofdpagina van tweakers kan dit niet.
volgens sommige verkopers dan weer wel.
en de meninge van de meeste forum bezoekers zijn ook verdeeld.
heeft iemand het al kunnen testen of in een review gelezen dat ze het getest hebben en dat het al dan niet werkte ?
Anoniem: 236631
Ik heb al veel tegenstrijdige berichten gelezen op internet over pci-e slots.
Sommige sites beweren dat je tenminste 1.1 of 2.0 pci-e moet hebben. Andere beweren dat alles gaat, nog andere beweren dat alles gaat behalve 1.0a.
Weet iemand duidelijk hoe het zit? Want ik lijk weer pech te hebben met 1.0a. 10 Maand oude pc en het lijkt erop dat ik al een nieuw mobo moet kopen :<
Sommige sites beweren dat je tenminste 1.1 of 2.0 pci-e moet hebben. Andere beweren dat alles gaat, nog andere beweren dat alles gaat behalve 1.0a.
Weet iemand duidelijk hoe het zit? Want ik lijk weer pech te hebben met 1.0a. 10 Maand oude pc en het lijkt erop dat ik al een nieuw mobo moet kopen :<
Ik ben benieuwd wat die 8800GT 512Mb gaat doen in SLI?
Ik heb momenteen een single 8800GTX die ik op 621/2000 heb draaien op een 680i moederbord. Nu vind ik de prestaties in Crysis behoorlijk tegenvallen dus ik overweeg een upgrade.
Een extra GTX erbij is lastig omdat ik dan ook een zwaardere voeding nodig heb (nu Antec 550HE) en dat gaat samen behoorlijk wat geld kosten. Nu dacht ik misschien kan ik beter mijn GTX verkopen en wat bijleggen voor twee maal een 8800GT 512Mb in SLI opstelling?
Aangezien een 8800GT bijna GTX performance haalt.... De vraag is hoeveel extra performance levert SLI op? Ik neem aan niet twee maal zoveel?
Ik heb momenteen een single 8800GTX die ik op 621/2000 heb draaien op een 680i moederbord. Nu vind ik de prestaties in Crysis behoorlijk tegenvallen dus ik overweeg een upgrade.
Een extra GTX erbij is lastig omdat ik dan ook een zwaardere voeding nodig heb (nu Antec 550HE) en dat gaat samen behoorlijk wat geld kosten. Nu dacht ik misschien kan ik beter mijn GTX verkopen en wat bijleggen voor twee maal een 8800GT 512Mb in SLI opstelling?
Aangezien een 8800GT bijna GTX performance haalt.... De vraag is hoeveel extra performance levert SLI op? Ik neem aan niet twee maal zoveel?
Hahaha volgens mij zaten er stiekem heel veel mensen op die uitspraak van jou te wachtenAnoniem: 226494 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:56:
Ik heb er stiekem best wel spijt van dat ik 2 maand geleden een ultra heb gekocht
Uhmm misschien interessant voor de mensen die nu een GTS hebben. Er zit een G80 core op dus 128 shaders. Nu is de vraag wat zit er op de nieuwe GTS als dat ook een G80 core is zou je met de bios van een nieuwe GTS kunnen proberen die overige shaders aan de praat te krijgen. Het is alleen even de vraag of het dan ook mogelijk is weer terug te flashen voor het geval die shaders toch kapot blijken te zijn.Apoca schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:35:
GTS640 112 Stream
Als hij 640 MB heeft dan zou je zeggen dat de GTS dus ook nog die 320 Bit memory bus heeft en dus meer geheugen bandbreedte.Anoniem: 106075 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:38:
[...]
maar wat is dat het verschil tussen de 8800GT en de 8800GTS met 112SP ?
En mensen dit is de crysis demo he. Heb het spel ook zitten spelen maar het is nog gigantisch buggy dus performance kan mogelijk nog wat beter gaan worden. Echter denk ik wel dat twee kaartjes in CF of SLi wel aan te raden zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 30-10-2007 09:46 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Anoniem: 106075
waar kan ik de spec van deze kaart vinden ?Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:43:
[...]
[...]
Als hij 640 MB heeft dan zou je zeggen dat de GTS dus ook nog die 320 Bit memory bus heeft en dus meer geheugen bandbreedte.
Anoniem: 237951
Ik Koop de nieuwe 8800 Gt ( a was het maar omdat deze minder stroom verbruikt). Maar ik zit zo te twijfelen of ik er 2 of 1 koop
Hij is nog niet uit maar de oude GTS had 640 MB door zijn 320 Bit bus. Dus als de nieuwe GTS ineens ook meer dan 256 of 512 mb heeft zal dat wel gelijk zijn aan de oude GTS.Anoniem: 106075 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:57:
[...]
waar kan ik de spec van deze kaart vinden ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Iemand enig idee of de 8800gt op deze mobo kan runnen? 4COREDUAL-VSTA
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4COREDUAL-VSTA
De handleiding zegt niet welke versie van pcie het heeft. Hier staat echter praktisch elke 3d kaart behalve de 8800GT: http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=
De handleiding zegt niet welke versie van pcie het heeft. Hier staat echter praktisch elke 3d kaart behalve de 8800GT: http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=
[ Voor 23% gewijzigd door tomcatha op 30-10-2007 11:03 ]
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik heb hier namelijk een Asrock 939 Dual-SATA2 met pci-e 1.0a! Ik heb ook weinig trek om nu al een nieuw moederbord en dan ook een nieuwe processor en geheugen aan te schaffen.Anoniem: 236631 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:16:
Ik heb al veel tegenstrijdige berichten gelezen op internet over pci-e slots.
De 8800GT is ook nog maar net geintroduceerd. Hij is PCI-e 1.1 backwards compatibel, dus dat zou moeten lukkentomcatha schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:58:
Iemand enig idee of de 8800gt op deze mobo kan runnen? 4COREDUAL-VSTA
Anoniem: 226494
Idd hebben die mensen hun plezier weer jah. Zodat ze mij bedroefd kunnen zien over mijn ultra stelletje sadisten.Lucaz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:29:
[...]
Hahaha volgens mij zaten er stiekem heel veel mensen op die uitspraak van jou te wachten
Ik ga hem denk ik wel verkopen voor een leuk prijsje. En dat ik er dan mischien 2 gt's voor trug haal. Of ik wacht nog ff op de 9800 gtx en verkoop hem dan voor nog minder geld
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 30-10-2007 11:44 ]
Raar dat deze kaart nogsteeds niet in de pricewatch staat, heb hem zelfs een aantal dagen geleden ingestuurd naar de pricewatch!
De nieuwe core2duo die in januari pas uit komt staat er al weken in, raar.
De nieuwe core2duo die in januari pas uit komt staat er al weken in, raar.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Deze kaart is (toch?) sneller dan de HD3800 maar de HD3800 heeft DX10.1
Aangezien DX10.1 op Vista komt en waarschijnlijk niet op XP en ik het liefst nog XP blijf draaien is het dan slim om de HD3800 te nemen vanwege zijn toch aanwezige DX10.1 of kan ik dan omdat ik toch XP draai net zo goed de 8800Gt nemen?
Aangezien DX10.1 op Vista komt en waarschijnlijk niet op XP en ik het liefst nog XP blijf draaien is het dan slim om de HD3800 te nemen vanwege zijn toch aanwezige DX10.1 of kan ik dan omdat ik toch XP draai net zo goed de 8800Gt nemen?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Ik weet niet waar jij het ziet staan dat mijn mobo pcie 1.1 isjaapstobbe schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:24:
[...]
De 8800GT is ook nog maar net geintroduceerd. Hij is PCI-e 1.1 backwards compatibel, dus dat zou moeten lukken
Of je koopt nóg een ultra! Weet je zeker dat het snelste hebt wat je kunt krijgen!Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:42:
[...]
Idd hebben die mensen hun plezier weer jah. Zodat ze mij bedroefd kunnen zien over mijn ultra stelletje sadisten.
Ik ga hem denk ik wel verkopen voor een leuk prijsje. En dat ik er dan mischien 2 gt's voor trug haal. Of ik wacht nog ff op de 9800 gtx en verkoop hem dan voor nog minder geld
Alleen de voeding is een beetje het probleem met die GTX/Ultra kaarten in SLI....
Heeft iemand al benchmarks gevonden van 8800GT's in SLI? Jammer dat triple-SLI niet supported is voor 8800GT's.
Heb de MSI GeForce NX8800GT besteld nu maar hopen dat dat gaat werken op een GA-965P-DQ6 (rev. 1.0)
Als t niet werkt wil ik m wel van je overnemen
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Anoniem: 153166
Die kaart is gewoon nergens op voorraad of wel dan ?? Zoek zelf de evga/bfg/asus/msi kaart 8800GT
Welk filiaal was dat? Ik heb net het hoofdkantoor gebeld en die zeiden dat ze pas volgende week in de winkels liggen.Paprika schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 03:06:
[...]
Ik heb vandaag 2 GTs gehaald bij paradigit. Heb er net 1 naast mijn oude GTS gelegt en ja, ze zijn een stuk groter. Lijkt me gelijk aan een GTX.
Ik krijg helaas slechts deze score, maar ik weet niet zeker of ik alles wel goed heb staan, spellen lopen wel zeer soepel.

Specs:
P-D 805@3,6ghz
Asus P5ND2 SLI
2 GB DDR2 (720mhz 4-4-4-12)
Windows XP
Sparkle 8800GT 512

Specs:
P-D 805@3,6ghz
Asus P5ND2 SLI
Windows XP
Sparkle 8800GT 512
[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 30-10-2007 12:44 ]
Ik denk dat je cpu de bottlenek iseX0duS schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:43:
Ik krijg helaas slechts deze score, maar ik weet niet zeker of ik alles wel goed heb staan, spellen lopen wel zeer soepel.
[afbeelding]
Specs:
P-D 805@3,6ghz
Asus P5ND2 SLI
Windows XP
Sparkle 8800GT 512
Is van sapphire.Anoniem: 237195 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:44:
Is Zotac een beetje een goed merk?
Wat voor PCI-E heeft een P5B deluxe wifi/ap met de P965 chipset? 1.0 of 1.0a?
Deze vraag natuurlijk in betrekking tot de 8800GT die ik ga aanschaffen.
Deze vraag natuurlijk in betrekking tot de 8800GT die ik ga aanschaffen.
[ Voor 37% gewijzigd door MeijsteR op 30-10-2007 13:03 ]
WerktLucaz schreef:
Heb de MSI GeForce NX8800GT besteld nu maar hopen dat dat gaat werken op een GA-965P-DQ6 (rev. 1.0)
[ Voor 6% gewijzigd door MauSS op 30-10-2007 13:07 ]
Maastricht.WoutF schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:42:
[...]
Welk filiaal was dat? Ik heb net het hoofdkantoor gebeld en die zeiden dat ze pas volgende week in de winkels liggen.
Niemand die nog een GTX of Ultra voor veel geld wil kopen als je een HD3870 voor 180 of een 8800 GT voor 210 kunt krijgen die maar iets langzamer zijn. Dan moet je je Ultra haast voor 250-300 euro moeten verkopen.Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:42:
[...]
Idd hebben die mensen hun plezier weer jah. Zodat ze mij bedroefd kunnen zien over mijn ultra stelletje sadisten.
Offtopic: ga eens benchmarks bestuderen.Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:13:
[...]
Niemand die nog een GTX of Ultra voor veel geld wil kopen als je een HD3870 voor 180 of een 8800 GT voor 210 kunt krijgen die maar iets langzamer zijn. Dan moet je je Ultra haast voor 250-300 euro moeten verkopen.
WHAHAHAHHA 250 300 PLURO Nerver nooit niet minimaal 400 pluro kan ik hem wel kwijt op marktplaats.Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:13:
[...]
Niemand die nog een GTX of Ultra voor veel geld wil kopen als je een HD3870 voor 180 of een 8800 GT voor 210 kunt krijgen die maar iets langzamer zijn. Dan moet je je Ultra haast voor 250-300 euro moeten verkopen.
Nieuwe 8800 GTS heeft mogelijk ook een G92 chip en dus 256 Bit bus. Dus niet echt veel meerwaarde in mijn ogen. Wellicht hogere clockspeeds dan de GT ?G92 based with 256 bit memory
We have confirmed that Nvidia plans to re launch Geforce 8800GTS cards based on D8P/G92 chip. This mean that the new old 8800GTS card will have 256 bit memory interface but still it should end up faster than its presessor.
The key is the faster Shader clock at a fast clock but we still don’t know when will this card be launched.
A few people are talking on the internet that Nvidia plans to launch this new product in two weeks but it doesn’t make much sense to us as the 8800GT is selling so great that it is in short supply from day one.
Nja maar afwachten waar AMD over twee weken mee komt.
De gene die dat er voor neer telt is imo echt dom bezig. Voor dat geld heb je twee GT's of straks HD3870's die samen veel en veel sneller zijn. Ik zou zeggen veel suc6Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:18:
[...]
WHAHAHAHHA 250 300 PLURO Nerver nooit niet minimaal 400 pluro kan ik hem wel kwijt op marktplaats.
Denk jij dat ik die niet gezien heb of zo ? ik bedoel performance verschil. is misschien 10-20% of zo. En vind jij dat de dubbele prijs waard ?HugoBoss1985 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:17:
[...]
Offtopic: ga eens benchmarks bestuderen.

20% op de hoogste resolutie. Ultra zal weer iets van 10% sneller zijn dan ze GTX. Dus tel maar uit.
[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 30-10-2007 13:24 ]
Ik zet hem er nu op ik durf te wedden dat ik er wel 400 voor krijg. Mijn 8800 640 heb ik ook daar voor 275eu kunnen verkopen afgelopen maand (binnen een paar uur)Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:19:
[...]
Nieuwe 8800 GTS heeft mogelijk ook een G92 chip en dus 256 Bit bus. Dus niet echt veel meerwaarde in mijn ogen. Wellicht hogere clockspeeds dan de GT ?
Nja maar afwachten waar AMD over twee weken mee komt.
[...]
De gene die dat er voor neer telt is imo echt dom bezig. Voor dat geld heb je twee GT's of straks HD3870's die samen veel en veel sneller zijn. Ik zou zeggen veel suc6
Dan zou ik dat als ik jou was meteen doen. Want je kunt er volgens mij op wachten dat die prijzen straks omlaag gaan.Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:22:
[...]
Ik zet hem er nu op ik durf te wedden dat ik er wel 400 voor krijg. Mijn 8800 640 heb ik ook daar voor 275eu kunnen verkopen afgelopen maand (binnen een paar uur)
Kan me helemaal inleven in je situatie is ook wel een beetje belachelijk dat het tegenwoordig zo snel gaat,... kijk dat het gaat gebeuren staat eigenlijk wel vast maar zo snel allemaal. nu een 8800GT en als je 'm overklokt nog sneller is dan een 8800GTX en dan koop je een 8800GT voor 209€ dan ben je toch een beetje min of meer genaaid door Nvidia, want dan is je Ultra eigenlijk nog meer jammer geld... misschien is dan nu het punt aangekomen om naar "Ati" te verkassen en van je geloof af te stappenLudwig83 schreef:
[...]
Zodat ze mij bedroefd kunnen zien over mijn ultra stelletje sadisten.

Een 8800gtx is nog steeds sneller dan een 8800gt (en een 8800gtx heeft meer geheugen, is stiller en blijft koeler met meer stilte) en een 8800gtx kan je ook overklokken.
Ik vraag me eingelijk af hoe groot de performance winst is met een gt in sli tegenover de ultra. Ingame natuurlijk.
Geniet al weer langer dan een jaar van mijn GTX-jes.
Geen reden dus om te balen, bovendien ownen ze nog steeds op hoge resolutie.
Ben wel benieuwd naar de 9800GTX, dan gaat het hier weer kriebelen
Hopen dat dat dan geen opgefokte ultra word, waar ik dus wel bang voor ben als ik nu naar de 8800gt kijk.
Geen reden dus om te balen, bovendien ownen ze nog steeds op hoge resolutie.
Ben wel benieuwd naar de 9800GTX, dan gaat het hier weer kriebelen
Hopen dat dat dan geen opgefokte ultra word, waar ik dus wel bang voor ben als ik nu naar de 8800gt kijk.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Eerste reactie binnen 375 euro Hij wil hem vandaag nog ophalen. Maar goed dat vind ik te weining geld. Voor 450 kan ik hem ook nog wel kwijt aan een of andere g*kAstennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:25:
[...]
Dan zou ik dat als ik jou was meteen doen. Want je kunt er volgens mij op wachten dat die prijzen straks omlaag gaan.
Anoniem: 88208
En weer blijkt, wij (ik gelukkig niet hihi) gooien met miljoenen euro's, en de fabrikant ligt met de hele afdeling dubbel van het lachen.

Jah dat wij de schapen van deze maatschappij zijn is al langer bekentAnoniem: 88208 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:01:
En weer blijkt, wij (ik gelukkig niet hihi) gooien met miljoenen euro's, en de fabrikant ligt met de hele afdeling dubbel van het lachen.

Mijn 7900gto kon voor 140 euries ook de deur uit. En dan mag ik mijn handen dichtknijpen volgens mij
. Dus deze jongen wacht nog even, dan GTO de deur uit en 8800GT in de pocket. Gewoon op Marktplaats gooien, 9/10 weet niet eens van de 8800GT's bestaan af.
[ Voor 17% gewijzigd door eldeegee op 30-10-2007 14:11 ]
Oke dat moet dan wel lukken Antec P150 en ff die laatste update erop gooien.MauSS schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:04:
[...]
Werkt(mits je voeding krachtig genoeg is en laatste bios in je mobo)
"IK heb een 8800 Ultra oc 702/1782/1215 met een stress tempratuur van max 62graden (rivatuner). Ik vind dit aardig aan de koele kant. Klopt dit wel helemaal of moet ik zorgen gaan maken ?"Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:01:
[...]
Eerste reactie binnen 375 euro Hij wil hem vandaag nog ophalen. Maar goed dat vind ik te weining geld. Voor 450 kan ik hem ook nog wel kwijt aan een of andere g*k
Marktplaats:
1 maand oud garantie bewijs heb ik nog van alternate. Ik wil hem weg doen omdat ik een goedkopere vi-kaar in sli wil nemen. Dit is op het moment nog steeds de snelste vi-kaart die te verkrijgen is. Nog nooit overgeklockt !!!! Het spel S.T.A.L.K.E.R zit er gratis bij. Ik heb hem gekocht voor 600 euro
"Nog NOOIT overgelockt!"
daarom prefereer ik tweakers v&a ipv marktplaatsPaprika schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:23:
[...]
Marktplaats:
1 maand oud garantie bewijs heb ik nog van alternate. Ik wil hem weg doen omdat ik een goedkopere vi-kaar in sli wil nemen. Dit is op het moment nog steeds de snelste vi-kaart die te verkrijgen is. Nog nooit overgeklockt !!!! Het spel S.T.A.L.K.E.R zit er gratis bij. Ik heb hem gekocht voor 600 euro
"Nog NOOIT overgelockt!"
Tja dan weet je nog niets zeker. Maar op tweakers heb je al meer kans dat ze eerlijk zijn dan op marktplaats.
Whooptydoo!
Net ff 2 XFX 8800GT's en een ABIT IN9 32X-MAX mobo besteld... Even een dualbootje op mijn PC zetten en benchen en gamen maarrrr....
Vrijdag is het als het goed is binnen... Ik post de results wel.
Net ff 2 XFX 8800GT's en een ABIT IN9 32X-MAX mobo besteld... Even een dualbootje op mijn PC zetten en benchen en gamen maarrrr....

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 30-10-2007 14:42 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hoezo dat dan? En overgeklokt interesseert me niet, als die niet kapot is, is die niet kapot, klaar. En ik prefereer marktplaats, meer kans dat ze hem komen ophalen , ipv dat gezeik met opsturen.Astennu schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:33:
Tja dan weet je nog niets zeker. Maar op tweakers heb je al meer kans dat ze eerlijk zijn dan op marktplaats.
[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 30-10-2007 14:46 ]
LOL...
Ik heb mijn XFX 8800GTX XXX van 2,5 maanden oud verkocht voor 360. Gekocht voor 560...
Boeier!
Ik ben trouwens best nieuwschierig of SLi al een beetje werkt op Vista...
Ik heb mijn XFX 8800GTX XXX van 2,5 maanden oud verkocht voor 360. Gekocht voor 560...
Boeier!
Ik ben trouwens best nieuwschierig of SLi al een beetje werkt op Vista...
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 30-10-2007 14:47 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ach ja ik heb vorige maand ook nog een 7600gt agp verkocht voor 75
Maar ik zie nu dat Azerty opeens heel veel 8800gt's erbij heeft en die staan allemaal op 14 dagen levertijd.
Eens over nadenken om die Asus van 28 dagen te annuleren en daarvoor te gaan; ookal kan de leverstatus van die nieuwe weer veranderen
Maar ik zie nu dat Azerty opeens heel veel 8800gt's erbij heeft en die staan allemaal op 14 dagen levertijd.
Eens over nadenken om die Asus van 28 dagen te annuleren en daarvoor te gaan; ookal kan de leverstatus van die nieuwe weer veranderen
Ik heb bijna het idee dat ik de eerste ben ofzo met een 8800GT 
Overigens zou het best kunnen kloppen dat mijn CPU een héééle dikke bottleneck is voor de GFX kaart, als je kijkt naar mijn score is het vooral de CPU score die erg slecht is, vergeleken met een C2D dan.
Jammer, misschien toch de rest ook maar upgraden dan.
Overigens zou het best kunnen kloppen dat mijn CPU een héééle dikke bottleneck is voor de GFX kaart, als je kijkt naar mijn score is het vooral de CPU score die erg slecht is, vergeleken met een C2D dan.
Jammer, misschien toch de rest ook maar upgraden dan.
You've Got Mail ! (dlludwig @ home . nl)Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:04:
[...]
Jah dat wij de schapen van deze maatschappij zijn is al langer bekend
Anoniem: 218213
het ligt natuurlijk niet alleen aan het geheugen van de gtx ,ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel de gtx kwa architectuur {verkeerd gespeld denk ik} er op achter aan loopt, benchmarks van bedrijven zegt me zowiezo niet zo veel ik wil echt resulaten zien!!
Yeah right ! Toch stond dat in je profiel en heb je ook gereageerd met die e-mailadres ?Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:24:
[...]
lol dat is mijn adres niet als je mij wilt mailen ludo_ludwig@hotmail.com
Zou je aub willen reageren op mijn laatste mail.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.