[TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:15:
[...]

Erg jammer, hoop dat ze nog eens het licht zien en die VGA voor een DVI aansluiting vervangen. Kan ik mooi gamen op de 360 en computeren op DVI (VGA schijnt aanzienlijk slechter te zijn).

Maar het zijn erg mooie monitoren, kwalitatief zijn ze Samsung dik voorbijgestoken!
dvi switch kopen en een verloopje, ben je voor 35 euro wel klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:15:
[...]

Erg jammer, hoop dat ze nog eens het licht zien en die VGA voor een DVI aansluiting vervangen. Kan ik mooi gamen op de 360 en computeren op DVI (VGA schijnt aanzienlijk slechter te zijn).

Maar het zijn erg mooie monitoren, kwalitatief zijn ze Samsung dik voorbijgestoken!
Klopt, had hiervoor een samsung gehad en dat matte is in vergelijking met deze gewoon kleurloos. Zal ook dankzij die brightview komen dat die kleuren nog mooier worden, maar daarom ben ik ook extra voor deze gegaan.

Btw, vga is alleen merkbaar slechter in kwaliteit op hoge resoluties schijnt. Vanaf welke weet ik niet, zou je ff na moeten zoeken op inet. Ik zie het nut opzich nog wel van vga hoor, denk aan onboard vga op het mobo.. Maar waarom niet gewoon vga dvi hdmi, of iig, dvi EN hdmi in 1... Maarja, dat is blijkbaar te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:58
peakaboo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:20:
[...]

Klopt, had hiervoor een samsung gehad en dat matte is in vergelijking met deze gewoon kleurloos. Zal ook dankzij die brightview komen dat die kleuren nog mooier worden, maar daarom ben ik ook extra voor deze gegaan.

Btw, vga is alleen merkbaar slechter in kwaliteit op hoge resoluties schijnt. Vanaf welke weet ik niet, zou je ff na moeten zoeken op inet. Ik zie het nut opzich nog wel van vga hoor, denk aan onboard vga op het mobo.. Maar waarom niet gewoon vga dvi hdmi, of iig, dvi EN hdmi in 1... Maarja, dat is blijkbaar te lastig.
Ja merk het nu ook heb hem nu aangesloten via hdmi-dvi en de kleuren en scherpte komen iets beter tot zijn recht. Al is het toch wel minimaal (maar alle beetjes helpen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik zit nog te twijfelen tussen de DVI en HDMI versie.

Zo'n gast op hardware.info TV vond HDMI maar niks omdat de aansluiting makkelijk losgaat.

Mijn vraag is, is dit werkelijk zo dat de HDMI connector losjes in de monitor zit?

De prijs is bijna hetzelfde van beide 24'' schermen, komen er nog vga kaarten met een hdmi aansluiting?

Ik kom deze nu namelijk haast niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
jordi.c schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:24:

Zo'n gast op hardware.info TV vond HDMI maar niks omdat de aansluiting makkelijk losgaat.

Mijn vraag is, is dit werkelijk zo dat de HDMI connector losjes in de monitor zit?

De prijs is bijna hetzelfde van beide 24'' schermen, komen er nog vga kaarten met een hdmi aansluiting?

Hij zit niet zo los dat ie erzo uitkan vallen hoor.
Maar je moet er ook niet aan gaan trekken, ik vind hem best goed vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
jordi.c schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:24:

Valt idd erg mee hoor, buiten dat, als je er niet aankomt valt ie er toch ook niet uit? Beetje overdreven geredeneert van die gast op HWI..

Ik heb er dus laatst een PS3 aangehangen, en de Hdmi kabel op die converter aangesloten, die viel er ook niet uit, bleef best goed zitten.. maak je daar maar niet druk om :).

Edit: Als je Hmdi neemt om er bijv een console aan te hangen, ik raad je het af omdat ik het geluid van die speakers heb getest op de monitor, en die zijn zoals te verwachten matig. Qua helderheid enz valt het wel mee hoor, en ze kunnen ook best hard. Alleen veeeeel te schel, gewoon niet prettig om naar te luisteren.

[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 09-12-2007 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Bedankt Peakaboo & FulmeN.

Ik ga dan denk ik toch maar voor de HDMI versie aangezien mijn volgende vga kaart ook eentje zal worden met deze connector.

De prijzen van deze schermen zijn trouwens aanzienlijker goedkoper in Duitsland CLICK.

Toch wel de moeite waard om in DE te bestellen een prijsverschil van 70euri!

Hoe zit het eigenlijk als ik de HDMI (h) versie neem en mijn vga kaart heeft DVI aansluiting. Wanneer ik dan een HDMI naar DVI kabel koop, heb ik dan geluid door de speakers van de monitor of is hiervoor een vga kaart met hdmi benodigd?

Goedkopere monitors bij ons op school spelen het geluid gewoon af van websites en deze zijn middels d-sub verbonden, hoe kan dit?

[ Voor 33% gewijzigd door jordi.c op 09-12-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Misschien hebben ze ook een gewone jack-kabel richting de monitor lopen?

Hoe dan ook, bij pixmania o.i.d. is de W2408H € 506,- wat al iets scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 10:30
De schermen zijn echt ongelooflijk mooi, ik heb ze bij de dixons zien staan van het weekend. Ik denk dat ik de 22" neem alleen heeft deze lcd schermen last van backlight bleeding zoals een samsung dat kan hebben met een ander panel? Want ik meen gelezen te hebben dat Samsung bij hun 206 een S C en A panel hebben ofzo.

Kent HP dat ook of hebben die gewoon 1 goed panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
(jarig!)
hp heeft maar 1 panel zover bekend is

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

2 vragen (waarvan één al eerder gesteld)

1. Scaled deze monitor automatisch up of down naar de resolutie waarop een film wordt afgespeeld? Of is dat handmatig in te stellen?

2. Als ik een 42" TV aan mijn graka koppel, is de resolutie van mijn HP ook meteen anders (1900x1024 ofzo en geen 1920x1200). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het is nl weer weg als ik de TV afkoppel (aangesloten op DVI->HDMI) en de PC reboot.
Of is dit meer te wijten aan de graka??

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

EntonoX

Team leider

Kensei schreef op maandag 10 december 2007 @ 06:58:
2 vragen (waarvan één al eerder gesteld)

1. Scaled deze monitor automatisch up of down naar de resolutie waarop een film wordt afgespeeld? Of is dat handmatig in te stellen?

2. Als ik een 42" TV aan mijn graka koppel, is de resolutie van mijn HP ook meteen anders (1900x1024 ofzo en geen 1920x1200). Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het is nl weer weg als ik de TV afkoppel (aangesloten op DVI->HDMI) en de PC reboot.
Of is dit meer te wijten aan de graka??
Monitor schaling kun je in het menu instellen, dus 1:1 weergeven of schalen naar volledig scherm.

optie 2 kan ik je niet mee helpen

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 14:43

Disaster

Kwelling

the squaler1 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:21:
hp heeft maar 1 panel zover bekend is
Ik las dus laatst dat er dus wel verschillende panels in de w2207(h) zitten...

Persoonlijk ben ik nog aan het uitzoeken welke beter zijn, maar verschil is er.

LM220M1 = Samsung
LTM220M1 = Samsung
LM220WE1-TLB1 = LG
MT220WW01-V1 = Innolux
LM220EW01-V2 = Innolux

Meer info (wel in het Duits):
http://www.forumdeluxx.de...hread.php?threadid=408510
http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=402288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Hallo,

Wil iemand de drivers van de w2207 even posten?
Ik ben mn cd kwijt en via de mydisplay software installeert hij hem niet.

Ik bedoel dus de inf bestandjes, staan geloof ik op de cd..

Bvd, Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 09:28
Is dit hem niet gewoon???

Vraag van mij : Op mijn 2408H is elke keer mijn light sensor uit als ik de computer weer opnieuw opstart. Moet hem dus elke keer weer aanzetten in het menu, als de computer opgestart is... Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb nog een tweetal vragen:

1) Is de firmware ook updatable? Zoja, gaat dat dan met die USB kabel?
2) Ik las ergens in een review dat de std. instellingen niet optimaal zijn, weet iemand (of een link) een site met wél de optimale settings?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

woh, i missed that..

bedankt, mijn dag/nacht is weer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordi.c schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:21:

De prijzen van deze schermen zijn trouwens aanzienlijker goedkoper in Duitsland CLICK.

Toch wel de moeite waard om in DE te bestellen een prijsverschil van 70euri!
Die prijzen in Duitsland zijn toch alweer een stukje aantrekkelijker dan de prijzen die in ons land worden gehanteerd. Ik zag echter net dat men in de VS de HP W2408 soms voor zo'n 450 dollar weg doet (komen dan nog wel dikke verzendkosten en invoerkosten bij op), maar met de huidige lage koers zou dat kunnen betekenen dat je, ondanks de bijkomende kosten, nog goedkoper uit zou kunnen zijn dan wanneer je zo'n beeldscherm gewoon in ons eigen land koopt.

Maar, zoals ik al vrees, heeft het natuurlijk helemaal geen zin om hier een Amerikaans beeldscherm neer te zetten, omdat die op 110 V werken en wij 230 V uit de muur halen. Toch?

Verder vraag ik me af hoe de Acer P243W bevalt, die is al een stuk betaalbaarder dan de HP en heeft met 2 ms responstijd en een contrastratio van 3000:1 wel erg lekkere specs. De kleuren zullen misschien niet zo levendig zijn als op de HP, maar met het glossy panel zal het toch ook wel helemaal goed zijn?

Ik wil binnenkort toch eigenlijk wel eens m'n portemonnee opentrekken voor een mooie 24" TFT, maar omdat die krengen zo duur zijn, wil ik wel zo goedkoop mogelijk mijn exemplaar bemachtigen ;) Heeft iemand tips waar te zoeken of moet ik maar een half jaar wachten tot de prijzen wat gedaald zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster

Disaster

Kwelling

Ik zou gewoon een paar maandjes wachten, alhoewel de monitor prijzen volgens recent nieuws juist aan het stijgen zijn.

In Amerika bestellen zou ik al niet doen vanwege eventuele dode pixels, stel voor dat je hem weer terug moet sturen naar de shop. Kost je al snel weer een extra 30,- (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:44:
[...]

He Janno, nee die variant is er niet.. Hdmi + Analoog, OF Dvi + analoog, ik snap ook niet waarom ze niet met beide doen, of densoods alle 3... Maarja, ik heb gister dus met een PS3 op dit scherm gespeed, met die converter van dvi>hdmi en je hebt geen kwaliteits verlies. Boxjes gewoon via een kabel met converter ertussen naar de ps3 laten lopen, via line in. Werkte ideaal, ik hoef geen tv te kopen _/-\o_

Offtopic: Yep een Habu (op de stoel ligt zelfs nog een copperhead ;)) en Tracers, werkt perfect? Nooit problemen mee gehad, daarbij moet ik zelfs zeggen dat ik nooi de software voor de Habu installeer, niet eens nodig. De DPI knoppen (zijkant) werken gewoon, zit geloof ik ook in de firmware geinstalleerd :)
wat voor kabeltje heb je precies gebruikt voor het geluid? Ik heb de w2207H en wil mijn geluid ook op mijn boxen via ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week voor mij de w2207h (HDMI uitvoering) én voor mijn vrouw – als sinterklaascadeau - de w2207 (DVI uitvoering) gekocht.

Om het mooie design, zijn kwaliteit, zijn hoge afwerking en zijn pivot functie heb ik bewust voor de HP gekozen.
De ingebouwde 2x USB (links onderaan het scherm) is erg handig.

De w2207 is absoluut een super scherm. Kleuren zijn geweldig en een stuk beter als mijn oude Philips 190/S 19”scherm. Het beeld is ontzettend strak.
Aan het glossy scherm was ik meteen gewend, de kleuren zijn echt veel beter dan bij een mat scherm. De weerspiegeling scherm valt reuze mee. Inderdaad als het beeld zwart is zie je jezelf wel zitten, maar wanneer het aanstaat heb je daarvan helemaal geen last van.
Kijkhoek is prima.

De voet van deze monitor is inderdaad nogal diep, maar ondanks dat ik een werkblad met een breedte van ongeveer 60 cm. heb, heb ik ruimte zat. Ook leg er de usb-stik, paperclips en ballpoints op. En ook bij mij past de centerspeaker van mijn 5.1-surroundset er onder. Handig !

Op de w2207h zit een HDMI-aansluiting, dus geen DVI !
De w2207 heeft wel DVI. Beiden hebben natuurlijk VGA.
Maar je kunt de w2207h gewoon met een DVI-aansluiting gebruiken. Ze zijn behoudens een andere plug hetzelfde. Je moet dan een DVI-HDMI kabel aanschaffen.
Bij de w2207h wordt geen DVI verloopstekker/plug geleverd.

Aansluiten van de monitoren was geen enkel probleem.
In de doos van w2207 zaten:
1 DVI-kabel
1 usb-kabel,
1 audio-kabel,
en netvoedingskabel

In de doos van w2207h zaten:
1 HDMI-kabel
1 usb-kabel,
1 audio-kabel,
en netvoedingskabel

Bij mij is een van de monitoren DVI aangesloten en andere analoog (VGA).
Ik zie praktisch geen verschil tussen deze twee aansluitmogelijkheden. Analoog is deze HP al een pracht scherm. Bovendien kun je bij de h-versie via het OSD-menu heel gemakkelijk switchen tussen de twee inputs.

De ingebouwde speakers hoeven voor mij niet. Die zijn bij alle monitoren alleen maar geschikt om Windows-geluidjes te laten horen, op kantoren bijvoorbeeld. Wijzelf gebruiken een 5.1 surroundset
Het stroomverbruik van de w2207 is 65 watt, dus maken we nu voor het eerst gebruik van Windows energiebeheer. Na een kwartier wordt bij ons de monitoren uitgeschakeld. Scheelt per jaar enorm in stroomverbruik.

Ik heb het scherm schoongemaakt met Screen Clean Spray van Pelikan (€ 5,-- bij Dynabyte) en een microvezeldoekje. Niet rechtstreeks op het scherm spuiten maar alleen op het doekje aanbrengen. Dit werkt bij dit glossy-scherm heel goed.

Kortom: een prachtig beeldscherm. Zijn prijs helemaal waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31
Er zijn dus verder geen verschillen (in kwaliteit bijv.) tussen de w2207h en w2207 behalve de HDMI input ipv. de DVI?

Welke van de twee verkies jij nu dan boven de andere en waar heb je ze gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve de DVI of HDMI is er geen enkel verschil tussen beide modellen. Ik heb ze gekocht bij Dynabyte en ik was in de veronderstelling dat het beide w2207-modellen waren. Thuis tijden het uitpakken kwam ik er achter dat ik twee verschillende had. Wij hebben slechts één PC met DVI-aansluiting en daarom was het geen probleem. De HDMI-monitor is aan de PC met analoge uitgang gehangen. In de toekomst zal ik voor die laatste PC een andere grafische kaart aanschaffen en wellicht met HDMI-uitgang. Geen enkele winkel in onze woonplaats heeft momenteel een graf. kaart met HDMI in z'n schappen liggen.
Maar in feite maakt het dus niet uit, want je kan E
er ook een DVI>HDMI-adapter (plug) of DVI>HDMI-kabel tussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder afbeeldingen van onze w2207's

Afbeeldingslocatie: http://www.gehandicaptenplatform.nl/w2207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de HDMI zou ik doen mits de prijs gelijk is gezien een HDMI-DVI verloop zo te doen is maar andersom word lastiger (je PS3 op DVI bijv.) maar veel geld zou ik er niet voor overhebben

@countrycrosser, edit de volgende keer ff je bericht ipv een nieuwe d'r onder te posten. gaat met dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:39
Krijg alleen de derde foto te zien? Zou je de anderen kunnen fixen? Ben wel zeer benieuwd naar jouw fotos van deze scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wing_xD schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:13:
[...]

Krijg alleen de derde foto te zien? Zou je de anderen kunnen fixen? Ben wel zeer benieuwd naar jouw fotos van deze scherm.
Ik heb het ff gecheckt, ligt bij mijn provider. Zullen zo wel allen te zijn.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

De 1:1 scalingmode op de w2207 werkt jammergenoeg ook niet echt altijd. Ik heb een Wii via een component -> VGA boxje aan m'n scherm hangen, maar als ik die scalingoptie aanzet is het beeld nog steeds beeldvullend :(

Wel jammer aangezien die optie voor mij toch een van de meest doorslaggevende dingen was voor mijn aankoop.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Verwijderd

offtopic:
Weet iemand of de vezeldoekjes in de was kan?

• Disaster

Disaster

Kwelling

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:10:
offtopic:
Weet iemand of de vezeldoekjes in de was kan?
Ja, die kunnen gewoon in de was. En anders kan je ze altijd nog op de hand wassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 10:30
Ik wil de 22" versie maar die kan je bijna nergens bestellen zonder HDMI want dat gebruik ik toch niet. Weet iemand waar de 22" versie gekocht kan worden zonder HDMI? Zelfs de pricewatch heeft alleen de HDMI variant erin.
Modbreak:Wat denk je zelf dat de relevantie van leverbaarheidsinformatie is over een dag? en een week? en een maand? en een jaar?

Juist ja...

Daarom dat we posts hierover niet willen, zie de topicwaarschuwing die je genegeerd hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 14-12-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:24

Radeon

Today is a good day to die

CreativeMind schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:27:
Ik wil de 22" versie maar die kan je bijna nergens bestellen zonder HDMI want dat gebruik ik toch niet. Weet iemand waar de 22" versie gekocht kan worden zonder HDMI? Zelfs de pricewatch heeft alleen de HDMI variant erin.
Denk dat je sneller bent om effe de MediaMarkt binnen te lopen. Die zouden best nog wel een aantal DVI exemplaren hebben staan

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

hey

ik heb een tijdje met mijn w2207 aan mn nvidia 7900gt gewerkt maar nu ben ik sinds kort geswitched naar een 8800gt en sindsdien werkt de My Display software niet meer.
ik gebruik de nieuwste whql driver van nvidia en versie 1.30 van my display.
zelfs een verse install van xp helpt niet.
hij geeft aan dat mijn scherm niet ondersteund wordt.

iemand anders ook bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Misschien wel handig om te weten, maar op het werk hebben wij sindskort HP w2207h monitoren en ze bevallen opzich prima. Echter, als ik een aantal wallpapers bekijk op deze monitoren, dan zie ik duidelijk kleuroverlopen.

Thuis heb ik een Acer P223W, net zoals de HP w2207h met een glossy scherm. Toch geeft deze Acer monitor de kleuren veel beter weer, je ziet veel minder de kleuroverlopen. Bij het HP scherm lijkt het alsof je 'm op 16 bit kleur hebt staan.

Het voordeel van de HP monitor is dat je 'm op super veel manieren kan instellen (hoogte, kantelen, pivot..) terwijl dit bij de Acer erg beperkt is. Alleen kantelen, that's it.

Ik dacht, misschien kunnen jullie iets met deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Marando schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:34:
Misschien wel handig om te weten, maar op het werk hebben wij sindskort HP w2207h monitoren en ze bevallen opzich prima. Echter, als ik een aantal wallpapers bekijk op deze monitoren, dan zie ik duidelijk kleuroverlopen.

Thuis heb ik een Acer P223W, net zoals de HP w2207h met een glossy scherm. Toch geeft deze Acer monitor de kleuren veel beter weer, je ziet veel minder de kleuroverlopen. Bij het HP scherm lijkt het alsof je 'm op 16 bit kleur hebt staan.

Het voordeel van de HP monitor is dat je 'm op super veel manieren kan instellen (hoogte, kantelen, pivot..) terwijl dit bij de Acer erg beperkt is. Alleen kantelen, that's it.

Ik dacht, misschien kunnen jullie iets met deze info.
Zijn de monitoren via hdmi of vga aangesloten? Want met VGA heb je wel de kans op kleuroverlopen, vooral bij lange kabels en hoege resoluties. volgens mij is dit het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:02
Hier een bezitter van de w2207 en w2408 (beide zonder hdmi). Ik ben met name over de w2207 tevreden. Bij de w2408 zijn me drie dingen opgevallen.

Bepaalde kleuren (rood, groen, blauw) zien er erg fel (te kleurvol) uit. Ik heb verschillende settings geprobeerd, maar het maakte helaas geen verschil.

2e geval is de scherpte van de tekst. De w2207 vond ik lekker scherp, maar de w2408 vind ik op één of andere manier een beetje vettig/wazig. ClearType stond in ieder geval niet aan en de res/verversing stonden op aanbevolen instelling. Heb beide monitoren op verschillende videokaarten aangesloten gehad. De 24" blijft minder scherp.

3e puntje is mij pas opgevallen (na 354 branduren). Bij het aanzetten of uit standby/slaapmodus gaan/halen van de monitor, zie ik in een bepaald gebied van het scherm kort iets oplichten en uit gaan vóór het beeld er is (is te vergelijken met het snel aan-/uit doen van een langzaam oplichtende lamp). Ik weet niet of dit mag. In het begin deed het scherm dit (geloof ik) niet.

Ik vraag mij dus af of het bovenstaande ook bij andere mensen voorkomt en of het normaal is/geen kwaad kan.

Thanks,
b4t

[ Voor 6% gewijzigd door born4trance op 27-12-2007 00:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Een dezer dagen krijg ik ook de HP W2408, dus ik ben mij al breed aan het oriënteren.
En kwam het volgende HP adresje tegen in Canada met een leuke DEMO.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster

Disaster

Kwelling

born4trance schreef op zondag 16 december 2007 @ 02:10:
Hier een bezitter van de w2207 en w2408 (beide zonder hdmi). Ik ben met name over de w2207 tevreden. Bij de w2408 zijn me drie dingen opgevallen.
Persoonlijk heb ik niet zo last van die puntjes. Maar het verschil zou hem kunnen zitten in de verschil in panels. Heb je daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
ik heb sinds 2 weken de hp w2207H, maar ik kom er net achter dat mijn usb poorten het niet doen op mijn monitor... hebben meer mensen hier last van? of doe ik iets fout?
en als ik hp display start dan kan ik niet naar de tab> opties, dan krijg ik de melding, This program cannot display the webpage :?

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook geinteresseerd in de W2207(H)

Wat me nog weerhoudt is dat de monitor tegenover het raam zit, en dat HP slechts 1 jaar garantie geeft tov Samsung 3 jaar. Mij is het vooral om de voet van HP te doen (kantelen, draaien enz).

Ik volg deze topic nog ff. Hoef niet perse vandaag al een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermadcow schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:06:
ik heb sinds 2 weken de hp w2207H, maar ik kom er net achter dat mijn usb poorten het niet doen op mijn monitor... hebben meer mensen hier last van? of doe ik iets fout?
en als ik hp display start dan kan ik niet naar de tab> opties, dan krijg ik de melding, This program cannot display the webpage :?
Stomme vraag misschien maar heb je de usb wel aangesloten op je computer? Heb je die betreffende USB poortje op je computer ook al getest met iets anders (Bluetooth dongle of zo)? Zo sluit je uit of het aan de pc ligt of aan de computer. monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:38:
[...]

Stomme vraag misschien maar heb je de usb wel aangesloten op je computer? Heb je die betreffende USB poortje op je computer ook al getest met iets anders (Bluetooth dongle of zo)? Zo sluit je uit of het aan de pc ligt of aan de computer.
thanks, het was mijn eigen fout. kabel zat niet goed meer. Misschien gebeurd een keer toen ik mijn monitor had gedraaid.

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:36:
Ik ben zelf ook geinteresseerd in de W2207(H)

Wat me nog weerhoudt is dat de monitor tegenover het raam zit, en dat HP slechts 1 jaar garantie geeft tov Samsung 3 jaar. Mij is het vooral om de voet van HP te doen (kantelen, draaien enz).

Ik volg deze topic nog ff. Hoef niet perse vandaag al een keuze te maken.
Ik heb zelf helemaal geen last van spiegeling.

En ja garantie ik denk dat 1 jaar voldoende is, ik denk zelf dat de kans dat de monitor na 1 jaar stuk gaat relatief klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:07:
[...]

Ik heb zelf helemaal geen last van spiegeling.

En ja garantie ik denk dat 1 jaar voldoende is, ik denk zelf dat de kans dat de monitor na 1 jaar stuk gaat relatief klein is.
Staat je monitor dan ook tegenover het raam? (dus dat je met je rug naar het raam zit?) Bij mij is dat wel het geval.

Zo nee, kan iemand anders die deze monitor ook heeft en ook met zijn rug naar de raam toe computert ff reageren of het meevalt of niet?

Ik twijfel namelijk tussen de samsung en de HP. Ze hebben allebei hun pluspunten en minpunten.

Wat betreft de garantie: ik denk zelf ook niet dat ie stukgaat na 1 jaar, maar struikel meer over het feit dat HP maar 1 jaar garantie geeft. Betekent toch wel dat ze niet zoveel vertrouwen in hebben dat hij 3 jaar lang goed zal werken maar slechts 1?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Iemand in mijn omgeving wees mij op deze HP LP2465

Heeft iemand met die HP LP2465 ervaring en hoe zet ik deze tegen over de W2408. Van beide heb ik de specificaties gelezen. Maar ik kom niet zo 1 2 3 op argumenten om voor de een of de ander te gaan.
( te gebruiken hoofdzakelijk bij foto's en ander grafisch werk, kijken van films en gewoon thuis werken)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
De HP LP2465 heeft geen brightview coating, de 2408 wel.
Voor mij reden om voor de 2408 te gaan maar of je brightview mooi vindt of niet is een kwestie van smaak.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Paar dagen geleden twee w2207h's besteld in Duitsland en vandaag binnen gekregen. Het zijn prachtige dingen en overdreven groot, zo twee naast elkaar ;) Helaas heeft een van de schermen een witte horizontale streep over het hele scherm, rechts wat witter dan links :( Als je er met de muis onder doorgaat aan de rechterkant zie je in de streep wel activiteit, maar verder niks. Een soort streep aan dode pixels dus (overigens geen andere dode (sub)pixels op beide schermen).

Ben van plan om eerst maar bij HP Nederland aan te kloppen.
Iemand enig idee hoe klantvriendelijk HP Nederland is wat betreft in het buitenland gekochte producten?

Photoshop voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/schaft/xf/streep.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/schaft/xf/streep2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Kunyfyer op 19-12-2007 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
Heel vreemd... het scherm heeft inmiddels al een uurtje of 12 aangestaan. Ik sta net op om naar bed te gaan, kijk nog ff naar die streep (:(), kijk ff weg en wil m'n monitor uitzetten... hij's weg! :o (de streep, niet de monitor ;))
Hopelijk blijft ie het nu goed doen, scheelt een hoop gedoe.

PS: Was net even op zoek naar een paar mooie 1680x1050 wallpapers, hier staan hele mooie tussen: http://interfacelift.com/...ort=ratings&w=1680&h=1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster

Disaster

Kwelling

Kunyfyer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 01:51:
Heel vreemd... het scherm heeft inmiddels al een uurtje of 12 aangestaan. Ik sta net op om naar bed te gaan, kijk nog ff naar die streep (:(), kijk ff weg en wil m'n monitor uitzetten... hij's weg! :o (de streep, niet de monitor ;))

PS: Was net even op zoek naar een paar mooie 1680x1050 wallpapers, hier staan hele mooie tussen: http://interfacelift.com/...ort=ratings&w=1680&h=1050
Dat is goed nieuws! Ik geloof dat het ook even duurt voordat de kleuren van een monitor optimaal zijn, maar het blijft natuurlijk een raar verhaal/gebeurtenis...

Maar die wallpapers zien er inderdaad erg strak uit, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Kunyfyer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 01:51:

hoe duur was die in duitsland en wat was de levertijd?
(is het verschil met nl de moeite waard?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
Ik heb 'm zelf hier besteld. Op dit moment is ie daar € 288. Verzendkosten waren € 30, valt op zich mee want de doos pastte nauwelijks door de deur :P Verzending duurdde een paar dagen (via GLS).
Denk dat het alleen interessant wordt als je er 2 of meer besteld :)

In de UK zag ik 'm zelfs voor 199 pond, dat is iets meer dan € 250 :o Alleen verzenden die Britse shops nooit naar het vasteland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunyfyer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:56:
Ik heb 'm zelf hier besteld. Op dit moment is ie daar € 288. Verzendkosten waren € 30, valt op zich mee want de doos pastte nauwelijks door de deur :P Verzending duurdde een paar dagen (via GLS).
Denk dat het alleen interessant wordt als je er 2 of meer besteld :)

In de UK zag ik 'm zelfs voor 199 pond, dat is iets meer dan € 250 :o Alleen verzenden die Britse shops nooit naar het vasteland.
288 euro (+30 euro porto) terwijl bij wehkamp.nl voor 298 (+7 euro porto) euro te koop is en je probleemloos gebruik kan maken van de garantie? Dat is die 10tje me wel waard. Zojuist besteld. Hoop dat de spiegeling idd meevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
Wehkamp stond er vorige week nog niet tussen :) En via google ben ik 'm ook niet tegengekomen. Goedkoopste was € 335 en bij Mediamarkt e.d. € 369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunyfyer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:08:
Wehkamp stond er vorige week nog niet tussen :) En via google ben ik 'm ook niet tegengekomen. Goedkoopste was € 335 en bij Mediamarkt e.d. € 369
Vanmiddag om half 5 nog ff bij media markt den haag geweest, er stond daar een W2207 (zonder H dus) voor 369 euro. Heb het idee dat de H versie dus nog duurder is dan 369 euro?

(Wehkamp was 2 dagen terug nog 332 euro, en nu plots 298 euro).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster

Disaster

Kwelling

Laten we op de regels letten van dit soort topics:

Waarschuwing:

Posts als:
- "Ik heb hem besteld!"
- "Bij shop x is hij op voorraad"

En varianten die niet daadwerkelijk bijdragen aan de discussie zijn niet gewenst.
Let daar op!

Ik zou niet willen dat dit topic gesloten zou worden. On topic graag... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb m'n oog laten vallen op de w2408 (DVI) alleen het lijkt erop dat alleen de HDMI variant hier bij de lokale shops te krijgen is als ik de sites van de shops zo zie...
En de shops in de pricewatch: Bij geen van allen leverbaar...

Is dat tijdelijk?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Hey,

Ik heb nu al diverse foto's van de monitor gezien, maar heb nog wel één vraag. Kan iemand me laten zien waar die usb aansluitingen op de monitor zitten? Wil er namelijk dan een printer en de usbkey van me diNovo erin hangen. Kan iemand een foto maken / ervaring posten met de USB hub van de monitor?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Disaster schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:37:
Laten we op de regels letten van dit soort topics:

Waarschuwing:

Posts als:
- "Ik heb hem besteld!"

En varianten die niet daadwerkelijk bijdragen aan de discussie zijn niet gewenst.
Let daar op!

Ik zou niet willen dat dit topic gesloten zou worden. On topic graag... _/-\o_
Ik vroeg me al af of ik tegen de regels bezig was. Ik heb niets gezegd over op voorraad zijn, wel een beetje dat ik hem heb besteld maar wel meer dan dat alleen gezegd.

Mocht het zo zijn dat ik tegen de regels bezig was, sorrie dan praten we maar over iets anders.

Bijv.

@Anthonycd:
de USB-aansluitingen zitten aan de linkerkant van de monitor. Het zijn 2 stuks en ze zitten in de rand van de scherm aan de onderste helft van de zijkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 05:44 ]

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000

Radeon

Today is a good day to die

anthonycd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:37:
Hey,

Ik heb nu al diverse foto's van de monitor gezien, maar heb nog wel één vraag. Kan iemand me laten zien waar die usb aansluitingen op de monitor zitten? Wil er namelijk dan een printer en de usbkey van me diNovo erin hangen. Kan iemand een foto maken / ervaring posten met de USB hub van de monitor?

Alvast bedankt!
De USB hub zit aan linker zijkant ongeveer 5 cm van de onderkant

It's never easy.....

Verwijderd

Hey,

Alvast bedankt!
Kijk hier maar eens http://www.gehandicaptenplatform.nl/w2207.htm

Verwijderd

Hey,

Alvast bedankt!
Oh ja, Anthonycd,
Ik heb de USB-aansluitingen op deze monitor nog gebruikt ivm voldoende usb aan de voorzijde van de pc.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ervaringen met de USB-hub? :+

Alleen maar positieve ervaring hiero :+ gebruik hem regelmatig voor een USB memstick, soms voor een usb-muisje als mijn draadloze muis onverwachts leeg is. hartstikke handig... heb uiteraard nog genoeg USb aansluitingen op mijn mobo over en nog 2 front USB's op mijn kast, maar die van de monitor zijn gewoon het handigst om te gebruiken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bartgrefte schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:52:
Heb m'n oog laten vallen op de w2408 (DVI) alleen het lijkt erop dat alleen de HDMI variant hier bij de lokale shops te krijgen is als ik de sites van de shops zo zie...
En de shops in de pricewatch: Bij geen van allen leverbaar...

Is dat tijdelijk?
Crap!
Net bij BCC geweest, volgens hun gaat/is de DVI-variant d'ruit. HP net gemailt, zelfde antwoord :(

Mijn pc's (huidige) videokaart ondersteund geen HDMI en de toekomstige vervanger komt pas eind januari ofsow... Vandaar "crap"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• philotra

philotra

bartgrefte schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:49:
[...]

Crap!
Net bij BCC geweest, volgens hun gaat/is de DVI-variant d'ruit. HP net gemailt, zelfde antwoord :(

Mijn pc's (huidige) videokaart ondersteund geen HDMI en de toekomstige vervanger komt pas eind januari ofsow... Vandaar "crap"
Dan koop je toch een dvi->hdmi convertertje voor 10 euro?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

philotra schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:02:
[...]

Dan koop je toch een dvi->hdmi convertertje voor 10 euro?
Daar heb je toch niks aan als de videokaart het niet ondersteund?

't gaat trouwens om een Asus VGA GeForce EN6200TC512/TD 256 MB, tijdelijk tot de 3870x2 d'r is

Heb overigens HP de suggestie gegeven een w2408 uit te brengen met DVI+HDMI ipv DSUB+HDMI, de suggestie wordt doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.

[ Voor 85% gewijzigd door Raven op 20-12-2007 16:22 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:29:
[...]

Iemand die hier uitsluitsel kan geven met bron graag?

En waarom blijf je dan niet ff voorlopig D-sub gebruiken?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 16:58 ]

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 15:43
Chaoss schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:09:
ervaringen met de USB-hub? :+

Alleen maar positieve ervaring hiero :+ gebruik hem regelmatig voor een USB memstick, soms voor een usb-muisje als mijn draadloze muis onverwachts leeg is. hartstikke handig... heb uiteraard nog genoeg USb aansluitingen op mijn mobo over en nog 2 front USB's op mijn kast, maar die van de monitor zijn gewoon het handigst om te gebruiken.
Precies, mijn pc staat op de grond en is dus moeilijker bereikbaar. USB stick gewoon in monitor pluggen en klaar is kees. Hebben jullie ook dat die vaak ietsje scheef staat. Je kan hem een paar mm draaien zonder noemenswaardige weerstand dus als ik soms tegen het bureau aan stoot is hij weer scheef :o

• philotra

philotra

bartgrefte schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:29:
[...]

't gaat trouwens om een Asus VGA GeForce EN6200TC512/TD 256 MB, tijdelijk tot de 3870x2 d'r is

Heb overigens HP de suggestie gegeven een w2408 uit te brengen met DVI+HDMI ipv DSUB+HDMI, de suggestie wordt doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.
Je videokaart ondersteunt DVI en met een converter heb je zo HDMI, het is het zelfde signaal, maar dan in een andere fysieke vorm.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Juist, hier staat ook net een W2207H, prachtig schermpje. Alleen ja, niet aan te sluiten zo icm een 8800GT. Heb bij Komplett een adaptertje besteld van Saphire, 5,50 Euro.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

philotra schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:32:
[...]

Je videokaart ondersteunt DVI en met een converter heb je zo HDMI, het is het zelfde signaal, maar dan in een andere fysieke vorm.
Dus het gaat dan wél werken? Ok niet zoveel fps maar hoeft ook (nog) niet, als de desktop maar op 1920*1200 kan draaien.
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:28:
[...]

Iemand die hier uitsluitsel kan geven met bron graag?

En waarom blijf je dan niet ff voorlopig D-sub gebruiken?
Ik weet niet anders dan dat dergelijke resoluties via DSUB niet al te scherp worden weergegeven...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:52:
[...]

Ik weet niet anders dan dat dergelijke resoluties via DSUB niet al te scherp worden weergegeven...
Ah dat is waar ook, zoiets meen ik mij ook ooit gelezen te hebben.

Ik denk dat ik er goed aan doe alvast zo een convertertje aan te schaffen. :)

• alsmagalles
Iedereen heeft het over een converter maar dat is het niet, het gaat om hetzelfde signaal alleen zit er een ander plugje op.

Of je nu de DVi of HDMi versie koopt maakt niet uit, het zijn beide digitale uitgangen. Alleen HDMI pakt ook het audio signaal mee.

Dus ook als je alleen een DVI uitgang hebt op je videokaart kan je prima een HP kopen met HDMI uitgang alleen moet je even een kabel kopen (vanaf ongeveer 10 euro) met DVI en HDMI plug.

De HP met DVI uitgang verdwijnt langzaam.

Verwijderd

alsmagalles schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:51:
Iedereen heeft het over een converter maar dat is het niet, het gaat om hetzelfde signaal alleen zit er een ander plugje op.

Of je nu de DVi of HDMi versie koopt maakt niet uit, het zijn beide digitale uitgangen. Alleen HDMI pakt ook het audio signaal mee.

Dus ook als je alleen een DVI uitgang hebt op je videokaart kan je prima een HP kopen met HDMI uitgang alleen moet je even een kabel kopen (vanaf ongeveer 10 euro) met DVI en HDMI plug.

De HP met DVI uitgang verdwijnt langzaam.
Ik weet niet zeker of je wel begrijpt wat we bedoelen met een converter? In feite is dat niet veel anders dan een snoer met HDMI aan de ene zijde en DVI aan de andere zijde. Wat wij bedoelen met een convertertje is zo een verloopje van HDMI naar DVI.

Ik zal eens kijken wat een betere aanschaf is, een snoer met HDMI <-> DVI of een verloopje HDMI > DVI plus snoer DVI naar DVI.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alsmagalles schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:51:

Dus ook als je alleen een DVI uitgang hebt op je videokaart kan je prima een HP kopen met HDMI uitingang alleen moet je even een kabel kopen (vanaf ongeveer 10 euro) met DVI en HDMI plug.

De HP met DVI uitingang verdwijnt langzaam.
Ok, dan zou ik dus geen problemen hoeven te verwachten als ik m'n GF6200 met een DVI->HDMI kabel/verloopstekker aansluit :), krijg ik mooi desktopje van 1920*1200 ipv 1024*768 :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 20-12-2007 19:31 ]

Oscar Wilde

• DarkChylde
Ik heb 'm ook *O*, de w2207H
Meteen aangesloten. Ziet er goed uit!
Ik heb een lamp achter me, maar reflectie is niet storend..
Wel meteen contrast en brightness omlaag geschroefd :'(
Veelste hoog allemaal... Die voor ingestelde scherm modi (Game, movie, etc) doen ook beetje te fel aan.. Binnenkort maar eens mee spelen

* DarkChylde wist niet dat de BBC BCC prijsgarantie ook geld voor de wehkamp website >:)

De w2207 (zonder hdmi) is inderdaad niet meer leverbaar bij de BCC...
Ze zijn wel hun demo modellen aan het wegdoen van de w2207 en de w2407... laatste kans dus

Ik heb 'm op dit moment met d-sub aangesloten, en moet ook maar ff zoeken naar een dvi-hdmi kabeltje

[ Voor 25% gewijzigd door DarkChylde op 21-12-2007 09:06 ]

• alsmagalles
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:14:
[...]

Ik weet niet zeker of je wel begrijpt wat we bedoelen met een converter? In feite is dat niet veel anders dan een snoer met HDMI aan de ene zijde en DVI aan de andere zijde. Wat wij bedoelen met een convertertje is zo een verloopje van HDMI naar DVI.

Ik zal eens kijken wat een betere aanschaf is, een snoer met HDMI <-> DVI of een verloopje HDMI > DVI plus snoer DVI naar DVI.
Ik snap zeker wat jullie bedoelen altans dat denk ik.

Een converter betekent signaal omzetten bijv. van digitaal naar analoog.

Een kabel met bijv. een HDMI en DVI aansluiting is geen converter, het signaal blijft digitaal en wordt niet omgezet. Alleen de aansluitingen zijn verschillend.

Verwijderd

alsmagalles schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:02:
[...]

Ik snap zeker wat jullie bedoelen altans dat denk ik.

Een converter betekent signaal omzetten bijv. van digitaal naar analoog.

Een kabel met bijv. een HDMI en DVI aansluiting is geen converter, het signaal blijft digitaal en wordt niet omgezet. Alleen de aansluitingen zijn verschillend.
Dit bedoelde ik met een converter maar ik denk dat verloopje een beter woord is: Afbeeldingslocatie: http://www.hqproducts.com/images/products/HQSSVC003.JPG

• alsmagalles
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:07:
[...]

Dit bedoelde ik met een converter maar ik denk dat verloopje een beter woord is: [afbeelding]
Inderdaad we zijn het eens.

Dus in de praktijk maakt het niet echt uit welke HP W2207/2407 je koopt. Beide versies hebben een digitale uitgang alleen kan het zo zijn dat je een verloop of een kabel met 2 verschillende aansluitingen moet aanschaffen.

Verwijderd

DarkChylde schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:42:

* DarkChylde wist niet dat de BBC prijsgarantie ook geld voor de wehkamp website >:)
BBC zend alleen maar beeld en audiomateriaal uit. BCC verkoopt elektrotechnische zooi. 8)

Ik denk dat het door kieskeurig.nl komt want BCC zal dit wel checken aangezien ze zelf er ook instaan? http://www.kieskeurig.nl/...A3A04C12573670048B9E4.htm

Edit: Ik zit nu hard over na te denken om mijn bestelling bij wehkamp.nl te annuleren en naar BCC te gaan. Probleem is dat ik het aankoopbedrag al heb vooruitbetaald. Ik weet niet of Wehkamp.nl wel geld teruggeeft of dat ik een waardebon ga krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 22:36 ]

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een playstation 3 op de w2207h, rekt hij het beeld op of kan je 1:1pixelmapping inschakelen zodat je 2 zwarte balken krijgt?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alsmagalles schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:25:
[...]

Inderdaad we zijn het eens.

Dus in de praktijk maakt het niet echt uit welke HP W2207/2407 je koopt. Beide versies hebben een digitale uitingang alleen kan het zo zijn dat je een verloop of een kabel met 2 verschillende aansluitingen moet aanschaffen.
Monitoren met uitgangen? ;)

Oscar Wilde

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Allemaal bedankt voor de info over de USB aansluiting. Vanaaf ook nog even in het echt gezien en ziet er goed uit.
DarkChylde schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:42:
Ik heb 'm ook *O*, de w2207H
Meteen aangesloten. Ziet er goed uit!
* DarkChylde wist niet dat de BCC prijsgarantie ook geld voor de wehkamp website >:)
offtopic:
als t mag
In welke BCC vestiging heb je jouw mooi W2207H mogen aanschouwen en was men zo vriendelijk om die korting / prijs van de Wehkamp tegemoet te komen? Is dit bij alle BCC's zo met die prijs garantie

De mensen met de HDMI variant, speelt hij automatisch het geluid af via de HDMI en via de monitor dan? En gaat het dan ook nog over je normale speakers / speakeruitgang? Ik wil deze monitor met mijn laptop gaan gebruiken, tis mijn desktopvervanger en nu wil ik het geluid gewoon via de laptop laten lopen, koptelefoonplug naar mijn 4.1 setje. Is dit nog te doen of gaat ie dan toch gewoon het geluid over HDMI gooien?

Alvast bedankt weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Laatst online: 02-03 21:06
Heb vandaag mijn w2408H binnen.

Wat een ding zeg. Mijn vriendin zei nog tegen mij "koop nou die 2207 die is toch groot genoeg" Ik eigenwijs natuurlijk en toch de 2408 aangeschaft. Misschien had ze toch wel een beetje gelijk >:) (not). Maar misschien toch wel een hele (hele) kleine waarschuwing. Kijk wel of je dat ding echt kwijt kan op je bureau. Ik kan geen oordeel geven over de 2207, maar die zal ongetwijfeld ook niet verkeerd zijn qua formaat.

Afijn. Ik zette de monitor aan en wilde mijn muis bewegen, maar betrapte mezelf erop dat ik bang was het beeld te krassen met m'n muis 8)7 Het beeld was zo helder dat ik even de weg kwijt was. Wat een mooi/helder beeld zeg. Het mooiste wat ik ooit gezien heb bij iemand thuis. Morgen ga ik eens verder kijken dan m'n neus lang is, maar vandaag ga ik eens simpel genieten en met een paar mooie wallpapers bekijken.

Ik zeg maar één ding over de HP _/-\o_

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Laatst online: 09-10 19:07

Side-Kick

Timmy!

Kan iemand mij vertellen hoe zwaar de w2207H weegt, zonder voet.
Ik heb namelijk een wallmount die tot 7,2kg ondersteund. In de specs staat dat het beeldscherm 9kg weegt, maar dit is met voet neem ik aan.

Wat betreft de laagste prijs garantie van de BCC.
Wehkamp is een winkel die binnen deze garantie valt. Klik (onderaan de pagina)

[ Voor 45% gewijzigd door Side-Kick op 21-12-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Side-Kick schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:20:
Ik heb namelijk een wallmount die tot 7,2kg ondersteund. In de specs staat dat het beeldscherm 9kg weegt, maar dit is met voet neem ik aan.

wat hij zegt, en laten we nu weer ophouden over de winkels ;-)

Volgens mij staat op de doos dat die 11 kilo weegt.
Misschien HP een mailtje sturen?
Als ik je vraag gisteren had gelezen, dan had ik 'm wel ff op de weegschaal gelegd voor je :+

* DarkChylde heeft hem een flink stuk moet dragen, dus is iig zwaar

Is dit trouwens een goede dvi/hdmi kabel?
http://www.allekabels.nl/.../HDMI-naar-DVI-Kabel.html

En heb je nog te maken met verlies als je een 5 meter kabel ipv een 2.5 meter kabel gebruikt?
(als dit te veel off-topic is, dan hoor dat. Maar is volgens mij wel relevant voor veel w2207h/w2407h bezitters)

[ Voor 36% gewijzigd door DarkChylde op 21-12-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:10:
[...]

En heb je nog te maken met verlies als je een 5 meter kabel ipv een 2.5 meter kabel gebruikt?
(als dit te veel off-topic is, dan hoor dat. Maar is volgens mij wel relevant voor veel w2207h/w2407h bezitters)
Ik las ergens dat naarmate de kabel langer wordt, de draadjes ook dikkerder worden om signaalverlies te beperken. Ook las ik dat je niet onnodig lange kabel moest gebruiken. Daarnaast moet je niet vergeten dat als je straks (???) een videokaart hebt die HDMI uitgang heeft, dat je dan opnieuw een kabel moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Side-Kick schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:20:

wat hij zegt, en laten we nu weer ophouden over de winkels ;-)

Als ik je vraag gisteren had gelezen, dan had ik 'm wel ff op de weegschaal gelegd voor je :+

* DarkChylde heeft hem een flink stuk moet dragen, dus is iig zwaar

Is dit trouwens een goede dvi/hdmi kabel?
http://www.allekabels.nl/.../HDMI-naar-DVI-Kabel.html

edit: topicje op got dat hierover gaat HP w2207h VGA, HNMI of DVI

@Disaster hieronder:
Monster maakt goede kabels, maar voor optisch of digitale kabels van een normale lengte maakt het volgens mij weinig uit. Ik ben benieuwd of jij het verschil ziet tov een standaard kabel ;)

[ Voor 71% gewijzigd door DarkChylde op 21-12-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster

Disaster

Kwelling

Ik heb ook net een Monster Cable DVI --> HDMI kabel gekocht (2 meter).

Ik geloof inderdaad dat het verlies naarmate de kabel langer is groter is, maar of er daadwerkelijk enig verschil zichtbaar zal zijn in dat soort verschil in lengte betwijfel ik. Maar persoonlijk zou ik die gok niet wagen, kan je beter gewoon een 1 a 2 meter kabel halen.

Ook hoor ik dat er tussen verschillende merken verschil in kwaliteit kan schuilen, daarom heb ik nu een Monster Cable besteld. Zodra ik deze binnen heb zal ik hierop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Morgen is er een mooie aanbieding bij de office centre voor de w2007 (niet w2007v, al weet ik niet of er een verschil is). Alleen wil ik wel, als ik een nieuwe monitor koop, een dvi aansluiting hebben. Volgens de info die ik heb opgezocht geeft dvi gewoon een mooier, scherper beeld dan d-sub. Maar op de ene pagina staat dat de w2007 wel een dvi aansluiting heeft en op de andere niet.

Kan iemand mij nu duidelijk maken of de w2007 een dvi aansluiting heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster

Disaster

Kwelling

Tijnisch schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:10:
Morgen is er een mooie aanbieding bij de office centre voor de w2007 (niet w2007v, al weet ik niet of er een verschil is). Alleen wil ik wel, als ik een nieuwe monitor koop, een dvi aansluiting hebben. Volgens de info die ik heb opgezocht geeft dvi gewoon een mooier, scherper beeld dan d-sub. Maar op de ene pagina staat dat de w2007 wel een dvi aansluiting heeft en op de andere niet.

Kan iemand mij nu duidelijk maken of de w2007 een dvi aansluiting heeft?
- De W2207 heeft een DVI en een VGA aansluiting.
- De W2207H heeft een HDMI en een VGA aansluiting.

Daarnaast is HDMI dezelfde kwaliteit als DVI, alleen bevat het signaal ook geluid.

Edit: Sorry, niet goed gelezen. Volgens mij is er maar 1 versie van de w2007:

http://h10010.www1.hp.com...4713-314713-79893997.html

En die heeft inderdaad alleen een VGA D-Sub (Analoog 15-pins miniature D-sub VGA)

[ Voor 15% gewijzigd door Disaster op 21-12-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
Maar... de W2007 dan, de 20" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de topic start:
De serie die eindigen op een H zijn net zoals de model met het zelfde serie nummer alleen hebben deze model een HDMI poort aan boord. Maar LET OP deze modellen bevatten dan weer geen DVI
zefls nog een keer:
Heeft de hp W serie HDMI aansluiting?

Ja alleen met de model waar een H achter staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Laatst online: 09-10 19:07

Side-Kick

Timmy!

DarkChylde schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:01:
[...]

De doos inclusief inhoud weegt inderdaad 11kg en het scherm 9kg.
Ik denk dat er inderdaad niks anders opzit dan HP een mailtje te sturen of er moet iemand anders zijn die zijn scherm voor mij op de weegschaal legt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
Disaster schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:32:

Ik geloof inderdaad dat het verlies naarmate de kabel langer is groter is, maar of er daadwerkelijk enig verschil zichtbaar zal zijn in dat soort verschil in lengte betwijfel ik. Maar persoonlijk zou ik die gok niet wagen, kan je beter gewoon een 1 a 2 meter kabel halen.

Ook hoor ik dat er tussen verschillende merken verschil in kwaliteit kan schuilen, daarom heb ik nu een Monster Cable besteld. Zodra ik deze binnen heb zal ik hierop reageren.
Signaal is digitaal of op afstanden van 2 meter kan je beter een kabel op internet kopen die niet meer mag kosten als 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
Na veel gegoogle ben ik tot de conclusie gekomen dat de HP W2007 wel een DVI aansluiting heeft. Dit wordt ook nog eens bevestigd door hp.com http://www.shopping.hp.co...D%20Monitor&lang=en&cc=us
Raar dan dat hp.nl iets anders zegt, vind je niet?
Ik ga morgen deze monitor aanschaffen en even kijken of hij nou echt een dvi aansluiting heeft of niet. Als hij er wel 1 heeft zou ik graag willen dat de starterspost wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tijnisch schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:06:
Na veel gegoogle ben ik tot de conclusie gekomen dat de HP W2007 wel een DVI aansluiting heeft. Dit wordt ook nog eens bevestigd door hp.com http://www.shopping.hp.co...D%20Monitor&lang=en&cc=us
Raar dan dat hp.nl iets anders zegt, vind je niet?
Ik ga morgen deze monitor aanschaffen en even kijken of hij nou echt een dvi aansluiting heeft of niet. Als hij er wel 1 heeft zou ik graag willen dat de starterspost wordt aangepast.
gebeurt wel vaker, soms zijn er ook meerdere versies onder het zelfde type nummer, vooral bij acer is dit een ramp
informeer dus ook even bij de shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:12:
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een playstation 3 op de w2207h, rekt hij het beeld op of kan je 1:1pixelmapping inschakelen zodat je 2 zwarte balken krijgt?
Mijn ervaring is dat het enigzins aan het spel ligt. Maar 95% van de dingen die ik heb geprobeerd rekt uit helaas :(. Ik had zelf gehoopt dat die 1:1 pixelmapping iets meer effect had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disaster schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:15:
[...]

- De W2207 heeft een DVI en een VGA aansluiting.
- De W2207H heeft een HDMI en een VGA aansluiting.

Daarnaast is HDMI dezelfde kwaliteit als DVI, alleen bevat het signaal ook geluid.
Wat je hebt doorgestreept klopt volkomen hoor?
Disaster schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:32:
Ik heb de W2207H bij BCC gehaald en beroep gedaan op de prijsgarantie en gekregen (moet diegeen hiero nog bedanken voor de tip). Ook heb ik een verloopje gekocht van HDMI naar DVI (niet bij BCC, die monsterspullen zijn schreeuwend duur ze zullen hun geld best waard zijn maar ik denk dat het overdreven is).

Heb alles aangesloten en het viel me op dat de voet scheef staat in verhouding met het scherm zelf. Het is blijkbaar een algemeen probleem? Wat moet ik nu doen, het scherm weer rechttrekken? Het beeld ziet er wel super uit. Ben van een 17 inch "normaal" naar 22 inch "breedbeeld" gegaan.

Mijn nu vrij oude videokaart trekt het allemaal blijkbaar goed, dvdfilms spelen soepel en HL2-ep2 speelt ook soepel op 1680x1050. Geen rare dingen gezien zoals kleuroverlopen of wazige dingen.
Wel had ik verwacht dat de W2207H via de HDMI zichzelf zou instellen en de juiste resolutie zou nemen? Ben nu niet thuis maar vanavond ga ik eens verder kijken en de cdrom eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nu vrij oude videokaart trekt het allemaal blijkbaar goed
misschien lichtelijk offtopic, maar wat voor videokaart gebruik je ? Ben beniewd omdat ik ook een lichtelijk oudere videokaart al heb en er ook aan zit te denken om een nieuw scherm te kopen.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts als:
- "Ik heb hem besteld!"
Let daar op!