Toon posts:

HP w2207h VGA, HNMI of DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 2.629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: kabel, hdmi, dvi
Na lang zoeken toch maar een topic plaatsen.
Ik heb net een 22 inch HP widescreen beeldscherm gekocht en aangesloten op mijn ASUS N6600GT Silencer door de VGA aansluiting van het beeldscherm via een koppelstuk op de DVI uitgang van mijn videokaart.

Alles werkt, alleen treed er nogal wat vervorming op. Teksten zien er soms nogal vaag uit. De resolute die ik nu gebruik is 1680 x 1050 wat de originel resolutie van het beeldscherm is. En mijn videokaart trekt het blijkbaar.

Nu beschikt het beeldscherm ook over een HDMI ingang. Moet ik die dan met een kabel verbinden met mijn DVI uitgang? Want dit beeld is niet bepaald geweldig. Of ben ik gewoon toe aan een nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Het vage beeld kan komen doordat je de monitor als het ware Analoog (VGA) aansluit. Koppelblokje naar dvi maakt het analoge signaal nog niet digitaal dus, en dus is de kwaliteit nog steeds gelijk aan een 'd-sub' signaal. De kwaliteit van het VGA(D-Sub) signaal hangt overigens af van de kwaliteit VGA aansluiting zelf (videokaart en monitor).

Een digitaal aangesloten beeldscherm zal meestal scherper beeld geven. Doordat er in het digitale proces (ten opzichte van analoog) geen signaal verloren gaat en het signaal volledig wordt doorgegeven.
Zowel DVI als HDMI zijn digitaal, maar HDMI heeft audio er bij in (indien van toepassing).
Beste oplossing: DVI to DVI kabel (monitor naar videokaart).
Of eventueel HDMI to DVI kabel (monitor naar videokaart). Maar de eerste is in principe makkelijker.

[ Voor 70% gewijzigd door blmp op 19-10-2007 22:48 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: kabel, hdmi
De monitor heeft alleen een VGA en HDMI uitgang...dus lijkt me de 2e oplossing beter...
Ga morgen wel even zo'n kabeltje halen

THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 08:43
Matched: hdmi, dvi
Dat kan ik me niet voorstellen, ik heb de HP w2207 (zonder HDMI) en die heeft wel dvi. DVI is de nieuwe standaard dus ik kan me niet voorstellen dat ze die hebben vervangen voor een HDMI poort(er zit ook nog een vga poort op bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal nog ff kijken....

nope, alleen vga en hdmi. staat ook op de doos en in het menu...

edit: ik neem aan dat als ik een HDMI -> DVI kabel koop dat mijn videokaart het signaal gewoon ondersteund, aangezien er een DVI poort op zit. Of is dit weer een compleet ander signaal?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 08:43
Matched: dvi
Je hebt gelijk, zie het ook op de HP site staan. Op tweakers staat wel een dvi ingang vermeld:S.

Dan zou ik ook voor de tweede oplossing gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:35:
zal nog ff kijken....

nope, alleen vga en hdmi. staat ook op de doos en in het menu...

edit: ik neem aan dat als ik een HDMI -> DVI kabel koop dat mijn videokaart het signaal gewoon ondersteund, aangezien er een DVI poort op zit. Of is dit weer een compleet ander signaal?
Signaal is hetzelfde. HDMI geeft aleen een extra mogelijkheid om audio mee te zenden door dezelfde kabel, waarbij je voor dvi apparte kabels nodig hebt.

Dus dan wordt het een HDMI naar DVI kabeltje dus :).

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsure
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-08 16:33
Geen matches
Hallo,

Als je de bijbehorende software installeert kun je de weergavemodus aanpasssen voor bv tekst, film, games.
Dit komt de weergave ten goede.
Wat ik wel heb als ik tv kijk via de tvkaart springt hij op een bepaald moment uit en krijg ik geen beeld meer zelfs niet als ik hem loskoppel en weer terug aansluit.
Ben er nog niet achter hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rsure
Dat komt waarschijnlijk omdat je geen toetsenbord / muis acties uitvoert. Op een gegeven moment springt je computer dan misschien wel naar 'besparingsstand' en wordt je monitor uitgeschakeld. Waarom je hem dan vervolgens niet meer aankrijgt met bewegen van de muis of een toetsaanslag weet ik niet. Dat is vreemd. Dus misschien klopt deze gok wel totaal niet ;-)

@De rest
Er zijn twee versie van de 2207 en de 2408, de 'h' versie met HDMI en VGA (2207h en 2408h) en de gewone versie met DVI en VGA. Ik heb begrepen dat de 'niet-h' versies er uit gaan.

Overigens vind je een hoop info over deze HP schermen in het HP topic:
[TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsure
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-08 16:33
@evdkieft

Hallo,

Ik heb de H versie.
Ik heb ook geen schermbeveiliging ingesteld dus dat heeft niets met de muis of toetsenbord activiteit te maken.
Wel gebruik ik nu nog de vga aansluiting omdat ik geen verloop van hdmi naar dvi heb.
Ik wil dit ook niet aanschaffen omdat ik een kaart met hdmi wil halen
Natuurlijk zou dit er niets mee te maken mogen hebben.
Het gebeurt alleen tijdens tv kijken of bij bepaalde videobestanden afspelen.
Mocht ik het eenmaal weten dan zet ik het hier nog wel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

rsure schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:43:

Wel gebruik ik nu nog de vga aansluiting omdat ik geen verloop van hdmi naar dvi heb.
Ik wil dit ook niet aanschaffen omdat ik een kaart met hdmi wil halen
Meerdere wegen naar Rome...

1) HDMI-DVI kabel a 6,50 (link)

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/22560.jpg

+ Goedkoop
+ Direct aansluiten
- Nieuwe kabel nodig bij HDMI videokaart
- Zoiezo geen geluid

2) HDMI-HDMI kabel a 6,00 (link) + HDMI-DVI adapter a 7,90 (link)

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/13905.jpgAfbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/20179.jpg

+ Compatibel met DVI & HDMI uitgangen
+ Bij HDMI videokaart (& monitor) geluid
- Duurder dan oplossing 1 (niet veel maar toch)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1