[TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik was eerst ook hele erg huiverig voor het glossy scherm, vooral omdat ik vlak naast een raam zit... uiteindelijk toch voor de HP gegaan op dat het de beste keuze is op alle gebieden.

de weerspiegeling is me heeeel erg meegevallen! idd als hij uitstaat/zwart spiegeld hij heel erg, staat het scherm aan dan is het al een stuk minder. rolgordijn voor raam half dicht is voor mij voldoende om er totaal geen last van te hebben.

en die glossy laag zorgt wel voor die extreem mooie kleuren op de HP! op een "mat" scherm is het sowiezo al minder mooi...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Chaoss schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:40:
ik was eerst ook hele erg huiverig voor het glossy scherm, vooral omdat ik vlak naast een raam zit... uiteindelijk toch voor de HP gegaan op dat het de beste keuze is op alle gebieden.

de weerspiegeling is me heeeel erg meegevallen! idd als hij uitstaat/zwart spiegeld hij heel erg, staat het scherm aan dan is het al een stuk minder. rolgordijn voor raam half dicht is voor mij voldoende om er totaal geen last van te hebben.

en die glossy laag zorgt wel voor die extreem mooie kleuren op de HP! op een "mat" scherm is het sowiezo al minder mooi...
De pics hier geven mij toch het gevoeld/idee dat de HP mooier beeld geeft, maar ...100euro verschil is bijna 1/2 GF8800GT haha :)
Hebben jullie een vergelijk kunnen doen bij een BCC bijvoorbeeld? Want het lijkt lastig te zijn de 2 naast elkaar te kunnen zien voor een eigen technisch oordeel.

En ik blijf huiverig voor de glossy...ik raak dat gevoel niet kwijt terwijl ik het wel supermooi vind staan....keuzes...bah :(

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 17:14
Kensei schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:57:
[...]

De pics hier geven mij toch het gevoeld/idee dat de HP mooier beeld geeft, maar ...100euro verschil is bijna 1/2 GF8800GT haha :)
Hebben jullie een vergelijk kunnen doen bij een BCC bijvoorbeeld? Want het lijkt lastig te zijn de 2 naast elkaar te kunnen zien voor een eigen technisch oordeel.

En ik blijf huiverig voor de glossy...ik raak dat gevoel niet kwijt terwijl ik het wel supermooi vind staan....keuzes...bah :(
Elke keer als ik nu langs een 24" ijyama of samsung scherm loop in de winkel moet ik grinniken :9
Mijn (studenten)kamer staat op de zon, zo'n btje hele dag een felle witte muur achter me, toch kan ik prima werken op mijn glossy scherm. Heb het scherm ook perse genomen vanwege zijn glosslaag. Maar zoals altijd, smaken verschillen. Bedenk wel dat winkels veel meer scherp TL licht hebben enzo.. je kunt daar niet altijd evengoed oordelen.

Overigens is er ook een Acer scherm van rond de 400 euro wat een PVA paneel bevat. De nieuwe serie van acer (p serie geloof ik) spreekt me daarnaast ook wel aan =) Maar nee, dit scherm heeft alles wat ik wil. (Reacties van visite is ook leuk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

HP 2408:

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/9651/img3547up9.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/5960/img3548gj9.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/2715/img3549rt5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Weet iemand wat de w2207 met DVI en D-Sub doet met een 1080p signaal via D-Sub (VGA)? Verder neem ik aan dat ie 480p en 720p gewoon weergeeft.

Ik ben namelijk van plan een Wii aan te schaffen en via een X2VGA 2 aan te sluiten op m'w2207. Maar het hele idee valt of staat met of dit lukt of niet.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Na een erg lang en erg moeizaam wikken en wegen weekend op de valreep toch maar een HP 2408 (non-H) besteld. Ik had 25min daarvoor de Samsung besteld, maar toch maar afgegaan op de reviews.

Ik denk wel (om wat meer inhoud te geven aan deze posting :) ) dat de Samsung 245B en deze W2408 heeeeel erg dicht bij elkaar liggen qua specs.
Wat voor mij toch doorslaggevend was was de helderheid van het glossy panel. Ik hoop dat het in praktijk ook gaat bevallen. Tevens de stabiliteit van de voet is van belang (wil niet dat zo'n dure monitor van mijn buro afvalt als je aan een knopje zit). Dat ie een 4-poorts USB HUB heeft is praktisch handig.
Maar...toch was het meest belangrijk dat de kleuren en helderheid volgens bijna alle reviews beter is dan de Samsung.
Niet dat de Samsung daarmee slech(er) is, maar ik wil toch een paar jaar met deze monitor doen. Dan is het prijsverschil wat makkelijker weg te strepen.

Wat betreft de discussie over DVI vs HDMI...het is beiden digitaal, dus als je geen geluid gebruikt en geen graka hebt die HDMI OUT heeft, heb je volgens mij weinig aan een H-uitvoering.
HDMI kijk ik wel op mijn normale TV. De HP is meer voor normaal PC gebruik incl gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Laatst online: 17-09 07:59
Je kan de H uitvoering net zo goed nemen als de "normale" het maakt niet uit of nou wel of niet op je graka een HDMI aansluiting zit. Dan neem je toch gewoon een DVI-D naar HDMI kabel. HDMI heeft toch een voordeel dat je geluid kan me sturen. Dit zal wel weer wegvallen omdat veel mensen lossen boxen hebben. Maar HDMI heeft ook het voordeel dat het toch wel een nieuwe standaard is. Je weet niet wat je daar nog allemaal mee kan aansluiten.

HEt is denk ik op dit moment alleen de prijs waar je naar moet kijken. Is de H versie goedkoper neem je die en anders de anderen. Bij de 22"in op dit moment volgens de pricewatch de H versie goedkoper. Dit is weer precies het tegen overgestelde als bij de 24" waar de H versie weer duurder is.

Ik twijfel nog steeds tussen 22" en 24" maar ik neig toch langzaam naar de 24" omdat hij (jawel echt waar) groter is. Maar dat is dat ook wel 150 euro meer wat ook wel weer veel is. En ik denk dat omdat ik van een 17" kom dat een 22" ook al erg groot zal zijn. Alleen is de mode nu toch wel groot groter grootst. En om toch iets te kopen waar ik toch zeker 4 a 5 jaar me kan doen en zo min mogelijk wil achterblijven is toch de 24" weer een betere keuzen!

Ten opzichten van dit scherm : pricewatch: Acer AL2423WD
Welke is dan beter. Dit scherm is 100 euro goedkoper en heeft PVA paneel. Wat dus beter zou moeten zijn. Hij is iets minder mooi kwa disign maar het scheelt 100 euro en misschien wel betere beeld kwaliteit. Maar is dat ook zo?

Sorry niet goed gezocht er staat hier op het forum gewoon dat hij bagger is.
De Acer P243Wd daar in tegen ziet er erg mooi uit en kost net zo veel. Is alleen nog niet hier in de nederlandse webshop gesignaleert. Onze duitse buren kunnen hem al wel kopen: http://www.idealo.de/prei.../806894_-p243wd-acer.html

HEt word steeds moeilijk voor mij om te kiezen. Ik denk dat het nu uiteindelijk gaat om de Acer of de HP
Moeilijk, Moeilijk!

[ Voor 23% gewijzigd door TimK1990 op 12-11-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

TimK1990 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:39:
Je kan de H uitvoering net zo goed nemen als de "normale" het maakt niet uit of nou wel of niet op je graka een HDMI aansluiting zit. Dan neem je toch gewoon een DVI-D naar HDMI kabel.
De echte 'nerds' zijn het hier niet mee eens denk ik, want je praat over een converter, met daardoor de kans op iets signaal verlies. Ik zeg ook bewust nerds (NOFI), maar ik kies zelf voor een directe link, dus geen converter ertussen. DVI is net zo digitaal als HDMI. Ik begrijp ook dat het tzt standaard gaat worden, maar voor normaal PC gebruik (geen films dus) is het voor mij iig niet nodig HDMI te kiezen.

En jij twijfelt tussen HP en Acer...geen Samsung 245B? Dat was voor mij iig de meest compentatieve 24" tov de HP.

[ Voor 7% gewijzigd door Tallguy op 12-11-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Laatst online: 17-09 07:59
Ja de samsung zit ook nog in mijn achter hoofd. Maar ik moet het niet te moeilijk voor me zelf maken.

Hier een mooi vergelijking kwafuncties en spec's: Klikklik

Ik dat dat het verschil zat tussen HDMI en DVI dat HDMI een paar extra aansluitingen heeft voor het geluid en dat de kop anders was maar de rest het zelfde!!

En waarom de Acer er bij. Hij is toch erg goedkoop en als je de spec's moet geloven staat hij bijna gelijk aan de samsung!

[ Voor 6% gewijzigd door TimK1990 op 12-11-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Laatst online: 31-08 11:11
Volgens mij twijfelt iedereen :-)

ik heb hier nog twee vergelijkingen die misschien helpen bij de keuze:

HP vs Samsung 226BW
Pic 1, ingame (s.t.a.l.k.e.r. dacht ik):
226BW - w2207

Pic 2, film
226BW -/- w2207

Allowel ik de beeldkwaliteit van de 2207 veel beter vind, is bij picca 2 de spiegeling wel heel duidelijk zichtbaar.

(hier de duitse bron: click )

[ Voor 7% gewijzigd door Deo_Volente op 13-11-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja dat komt door 't directe felle zon licht (kijk maar hoe je het stof ziet liggen) als ik dat heb moet ik idd m'n gordijnen wat dicht doen. verder vind ik het echt geen probleem en ik was er gigantisch huiverig voor

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 13-11-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Kensei schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:02:
[DVI>HDMI kabel] ... want je praat over een converter, met daardoor de kans op iets signaal verlies. ... DVI is net zo digitaal als HDMI.
Ben je zeker dat zo'n kabel een convertor inhoudt? Zoals je zelf zegt is het 'hetzelfde' digitaal signaal. Is zo'n kabel er dan niet gewoon één met verschillende 'koppen' die rechtstreeks verbonden zijn (dus zonder convertor)?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

gewoon hetzelfde signaal, geen converter alleen ander plugje dus. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

salimrmaf schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:39:
gewoon hetzelfde signaal, geen converter alleen ander plugje dus. :)
idd, ding converteert niks, maar is puur om de aansluiting passend te maken.

'k heb gisteren mijn HP W2408 binnengekregen...prachtbeeld! Wel wennen voor mijn nek, want mijn hoofdje moet nu van rechts naar links bewegen om het hele scherm te kunnen zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kensei
Hoe ver heb jij hem nou van je neus staan? En is het te doen dat heen en weer kijken of valt het eigenlijk reuze mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:08:
@Kensei
Hoe ver heb jij hem nou van je neus staan? En is het te doen dat heen en weer kijken of valt het eigenlijk reuze mee?
80cm tot 1mtr. Heen en weer kijken valt best mee hoor :) Maar het is toch heel klein beetje. Kan ook neit andersmet zo'n groot beeld

Wat ik wel vervelend vind, maar dat ligt eerder aan mijn ATI1950Pro, is dat als ik mijn TV aanzet die verbonden zit aan die ATi met een DVI -> HDMI kabel, mijn resolutie van de HP in de war lijkt te raken.
Die snapt dan 1920x1024 niet meer. Moet ik nog een keer naar kijken, ligt iig niet aan de HP.

Verwijderd

Hm, ik zal hem ongeveer 50 a 60 cm van me vandaan neerzetten. Bedankt voor je reactie, goed om mee te nemen in mijn getwijfel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
  • Laatst online: 02-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:13:
Hm, ik zal hem ongeveer 50 a 60 cm van me vandaan neerzetten. Bedankt voor je reactie, goed om mee te nemen in mijn getwijfel ;)
Zoiets moet mijn monitor ook van me af gaan staan, zit te twijfelen tussen de W2007v en de W2207H. 22" is toch mooier en is z'n meerwaarde wel waard, maar 20" is volgens mij ook groot genoeg. Heb nu een Compaq P1210, 22" (21" visible) CRT bak staan, en groter dan dat moet het echt niet worden. Volgens mij is die W2207H gewoon te groot op zo'n korte afstand. Iemand dezelfde afweging gemaakt?

Edit: en zit er verschil qua kwaliteit tussen de VGA aansluiting van de W2007v en de HDMI->DVI van de W2207H?

[ Voor 8% gewijzigd door afterparty05 op 17-11-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik vraag me af of er standaard een kabel bij de 2408H zit om een DVI-I (Dual Link) kaart te verbinden met het scherm. Een DVI > Hdmi Verloopstekker dus. Ik weet dat het geluid dan niet doorgegeven wordt, maar dat is natuurlijk wel anders op te lossen.

Ik dacht niet dat de vraag al gesteld is :o . Ik heb wel een vraag gezien wat voor kabels er standaard bij het scherm zitten, maar die werd volgens mij niet beantwoord.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
Ik zit nu ook achter een 21"crt met een afstand van 40 cm, en heb ook zitten twijfelen 20" en 22" tft. Heb gekozen voor 22" aangezien dalijk als hij er is zo een 40 cm naar achter kan (de ruimte waar nu de CRT bak zit). Dus dan zit ik ook ca. 80 cm van het beeld vandaan.

Het nadeel is wel dat de 22" dezelfde resolutie gebruikt als de 20" (1680x1050) . Maar ik zit er dalijk toch redelijk ver vanaf, (en nog verder bij film kijken). Dus vond ik het geen probleem.

En ik had ook zoiets van, ik wil nog heel lang doen met de aankoop, dus liever iets te groot dan iets te klein. Kost me wel paar centjes extra maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, bij mij is de kogel door de kerk. Wel grappig, ik zie hier mensen twijfelen tussen 20" en 22" met ook een afstand van ca 60 cm, ik heb dus de 24" besteld terwijl ik ook ongeveer op die afstand zit :)

Ik heb zelf geen ervaring tot nu toe met een DVI aansluiting, maar wat ik overal lees en me ook goed kan voorstellen is dat er zeker verschil in zit. Een standaard VGA aansluiting is analoog, terwijl DVI en HDMI beide digitaal zijn. Of het verschil echt merkbaar is weet ik niet. Kwaliteitsverlies door een converter van DVI naar HDMI is er niet.

Er zit bij de W2408H (en bij de W2207H) standaard geen verloopstekker. Ik heb zelf de W2408H bij online-systems besteld en daar verkopen ze ook DVI->HDMI kabels.

Overigens had ik dezelfde afweging als Deo_Volente. Het kost wat meer, maar dan heb je ook gelijk een hele goeie monitor waar je nog erg lang plezier van zult hebben. En dan weet je ook zeker dat je geen spijt gaat krijgen dat je toch niet net dat maatje groter hebt genomen. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor de mensen die twijfelen tussen twee andere afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:15:
Nou, bij mij is de kogel door de kerk. Wel grappig, ik zie hier mensen twijfelen tussen 20" en 22" met ook een afstand van ca 60 cm, ik heb dus de 24" besteld terwijl ik ook ongeveer op die afstand zit :)

Ik heb zelf geen ervaring tot nu toe met een DVI aansluiting, maar wat ik overal lees en me ook goed kan voorstellen is dat er zeker verschil in zit. Een standaard VGA aansluiting is analoog, terwijl DVI en HDMI beide digitaal zijn. Of het verschil echt merkbaar is weet ik niet. Kwaliteitsverlies door een converter van DVI naar HDMI is er niet.

Er zit bij de W2408H (en bij de W2207H) standaard geen verloopstekker. Ik heb zelf de W2408H bij online-systems besteld en daar verkopen ze ook DVI->HDMI kabels.

Overigens had ik dezelfde afweging als Deo_Volente. Het kost wat meer, maar dan heb je ook gelijk een hele goeie monitor waar je nog erg lang plezier van zult hebben. En dan weet je ook zeker dat je geen spijt gaat krijgen dat je toch niet net dat maatje groter hebt genomen. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor de mensen die twijfelen tussen twee andere afmetingen.
Goeie shop daarzo. Grappig trouwens dat de H versie nu net zo duur is als de gewone 2408 :) Was er maar een met DVI EN Hdmi :( Vga is ook wel handig, ik sluit er regelmatig de laptop op aan voor m'n ma zodat ze wat 'groter' beeld heeft :P (laptop = 17'').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

IK baal ervan dat de 2207H blijft haken op de prijs van 325 euro... :(
Modbreak:Deze post is niet bijster nuttig of wel?

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 18-11-2007 21:48 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon met HDMI, DVI en VGA ;-) Maar ja, het is niet anders. Overigens is hij niet exact even duur, maar 20 euro duurder, aldaar. Vanwege dat kleine verschil heb ik daar toch de H versie gekocht. Bij BCC zit er bijvoorbeeld een schandalige 100 euro tussen die twee versies, alhoewel ze daar de 2408 ook niet meer binnen gaan krijgen.

De 'niet-H' versies gaan eruit trouwens heb ik van diverse winkels begrepen. Alleen de H-versies blijven over. Mocht iemand dus perse een gewone versie willen dan moet je opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een foto van de 24" hp monitor naast een 32" lcd tv?

ik ben namelijk erg benieuwd naar het verschil in grootte.

ik vind overigens dat je bij het kiezen tussen de monitor met hdmi en dvi niet moet kijken of je pc dat heeft of niet, hdmi is gewoon de toekomstige scart en dat gaat veel verder dan alleen de pc, alle apparaten voor beeld (en geluid) gaan daarlijk hdmi ondersteunen en dan is het (volgens mij) wel makkelijk dat je hdmi op je monitor hebt, voor zeg maar eventueel de xbox360, of ps3 of hdtv receiver etc.

ik zou dus toch kiezen voor, in mijn geval, de 24 " met hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lct_sale
Klopt ja, ben ik het ook wel me eens, voorbereid zijn op de toekomst is altijd goed, maar in de meeste gevallen was de monitor bijna 100 euro duurder met HDMI en dat vond ik teveel verschil. Uiteindelijk kwam ik dus met maar 20 euro verschil tegen en dat vond ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:29:
heeft iemand een foto van de 24" hp monitor naast een 32" lcd tv?

ik ben namelijk erg benieuwd naar het verschil in grootte.

ik vind overigens dat je bij het kiezen tussen de monitor met hdmi en dvi niet moet kijken of je pc dat heeft of niet, hdmi is gewoon de toekomstige scart en dat gaat veel verder dan alleen de pc, alle apparaten voor beeld (en geluid) gaan daarlijk hdmi ondersteunen en dan is het (volgens mij) wel makkelijk dat je hdmi op je monitor hebt, voor zeg maar eventueel de xbox360, of ps3 of hdtv receiver etc.

ik zou dus toch kiezen voor, in mijn geval, de 24 " met hdmi.
Eh...HDMI is de toekomstige SCART? Lijkt me niet helemaal te kloppen. SCART is analoog, HDMI (en DVI ook) is digitaal ;) Als jebedoelt dat HDMI de connector van de toekomst wordt ben ik het wel met je eens....zoveel mogelijk wil men digitaal, dus SCART zal gaan verdwijnen op den duur.

En aangezien zowel HDMI als DVI digitaal zijn hoef je niet verplicht een HDMI versie te kiezen; dat hangt helemaal af van wat je uiteindelijk met de monitor gaat doen.
Films erop afspelen gaat net zo goed met DVI, alleen het geluid zal je dan niet via je monitor doen. Maar laten we eerlijk zijn....wie gaat er een film (bijv een HD film) op zijn 24" monitor afspelen...en dan het geluid via die iele speakertjes?? Ik niet...geluid gaat dan via optisch naar mijn 5.1 versterker.

Waarom zou je dan wel HDMI kiezen??? Lijkt mij die 20eur niet waard...en daarom heb ik de DVI versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hangt van je eigen situatie af...hoe handig en belangrijk de HDMI versie is. ik zou mijn HP nooit voor iets anders gebruiken dan als beeldscherm aan de pc dus is DVI prima... maargoed iedereen kan zijn eigen situatie het beste inschatten ik vindt een 22" of 24" way te klein als tv of console beeldscherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:31
Chaoss schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:49:
hangt van je eigen situatie af...hoe handig en belangrijk de HDMI versie is. ik zou mijn HP nooit voor iets anders gebruiken dan als beeldscherm aan de pc dus is DVI prima... maargoed iedereen kan zijn eigen situatie het beste inschatten ik vindt een 22" of 24" way te klein als tv of console beeldscherm :P
Mee eens een 24 beeldscherm staat gelijk aan een tv van 50 cm en voor een console veelste klein vind ik zelf. Ik gebruik voor mijn wii en ps2 een 50 cm tv in een woord TE KLEIN.
Ik denk dat je voor een console een 80 cm wel goed kan gebruiken,

Maar als vermeld @ hierboven iedereen kan zijn of haar situatie zelf het beste inschatten

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kensei
Daar ben ik het wel mee eens hoor, waarom zou je meer betalen voor de HDMI variant terwijl je nooit geluid zal gaan gebruiken? Het probleem bij mij was meer dat ik eigenlijk nergens meer voor een fatsoenlijke prijs de 2408 kon vinden. De 2408H was eigenlijk overal 50 tot 100 euro duurder, behalve bij online-systems, waar de 2408 ook niet meer leverbaar was.

Vandaar dat het dus toch de 2408H is geworden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hij is binnen hoor, mijn W2408H :) En hij is in één woord geweldig. Toegegeven het is net een tikje overdone, zo groot. Maar het beeld is ontzettend strak. Heel helder, erg mooi beeld, mijn vakantiefoto's leven weer helemaal op. Ik heb helemaal geen last van de spiegeling.

De rode waas waar iemand hiervoor over sprak heb ik ook inderdaad. Maar alleen als ik redelijk ver naar de zijkant uitwijk. Nou ben ik niet de meest kritische gebruiker, maar bij normaal gebruik heb ik absoluut nergens last van.

Absolute aanrader dit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:01:
[...]

Mee eens een 24 beeldscherm staat gelijk aan een tv van 50 cm en voor een console veelste klein vind ik zelf. Ik gebruik voor mijn wii en ps2 een 50 cm tv in een woord TE KLEIN.
Ik denk dat je voor een console een 80 cm wel goed kan gebruiken,

Maar als vermeld @ hierboven iedereen kan zijn of haar situatie zelf het beste inschatten
een 24" lcd scherm is toch veel groter dan 50cm? of heb ik dat verkeerd? 24 x 2.54cm = 60,96cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:25:
[...]

een 24" lcd scherm is toch veel groter dan 50cm? of heb ik dat verkeerd? 24 x 2.54cm = 60,96cm
je hebt gelijk 61 cm maar dat is nog niet erg groot om lekker om op te gamen met een gameconsole

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
the squaler1 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:29:
[...]

je hebt gelijk 61 cm maar dat is nog niet erg groot om lekker om op te gamen met een gameconsole
Het hangt er ook daadwerkelijke vanaf waarvoor je de monitor gebruikt, hoe en waar je dan zit lijkt mij.
Als ik Crysis speel op de PC, word ik helemaal lijp hoe vet en groot het beeldscherm wel niet aan doet.
Ik zit er zelf dan ook maar 60Cm vandaan dus ik gebruik hem ook als monitor op me bureau.
De PS3 staat er pal naast en met de juiste 1920x1200 resolutie geeft dit echt een perfecte gamings ervaring. Daarom vind ik het ook zo lachwekkend dat een 50cm TV met een veel lagere resolutie ermee word vergeleken 8)7 . Tis kleiner (diagonaal 11CM is toch best een hoop) en de resolutie is veel hoger en dat maakt het verschil wel erg groot.

Kheb de 24'' HP w2408h een week geleden aangeschaft, en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben en erg blij ben dat ik geen Samsung mat scherm heb besteld. De zwartwaarde is gewoon zwart, en dat is juist erg mooi bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59

Maxow

Hidden Sound System

Hier sinds 2 dagen een uiterst tevreden eigenaar van de 22" variant met HDMI. Moet zeggen dat ik het echt een geweldig scherm vind ten opzichte van m'n vorige monitor (19"). Qua kleuren gewoon zoveel levendiger. CoD4 even gespeeld en het is gewoon een compleet andere ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Leuk om te horen dat mensen mijn mening delen :) Ik denk dat jullie ook, net als ik zelf, het erover eens zijn dat die brightview een degelijke meerwaarde heeft. Veel natuurlijker en mooier, voller die kleuren.

Ook leuk om te horen dat iemand er een PS3 aan heeft hangen, dit is iets wat ik in de toekomst ook wil doen (tegen de tijd dat GT5 uitkomt wil ik ook een PS3 hebben) en aansluiten op mijn 2408 (niet h :)) Hoe doe jij het met geluid? Laat je dat uit die blikjes komen van de monitor zelf :P? Ik heb ze zelf nog nooit durven testen, maar ik verwacht er niet veel van vandaar... Maar ik was eigenlijk vastgelopen bij het punt waar ik het geluid vandaan haal en uit laat komen enzo, heb wel een 2.1 setje waar krachtig geluid uitkomt, maar dat is niet optisch natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door peakaboo op 26-11-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Hier heb ik ook al m'n PS3 aangesloten gehad om m'n 22" variant, alleen volgens mij klopt er iets niet met de aspect ratio. Het lijkt alsof hij verticaal wat uitrekt, waardoor auto's wat aan de hoge kant worden. Ook raar vind ik dat 1080p gewoon werkt, terwijl die resolutie volgens mij niet mogelijk is op de 22"?

Wel haarscherp beeld in ieder geval! En het geluid laat ik lopen via een optische kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Scherm is 16:10, terwijl je resolutie 16:9 is. Bij 1080p wordt er gedownscaled, zodat het in je scherm past. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In de instellingen van het scherm (OSD) kan je die schaling aanpassen, dat hij het aspect niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Ik heb afgelopen zaterdag bij mediamarkt ook wat schermen naast elkaar gezien en mijn conclusie was vrij simpel: HP ziet er echt mooi uit. Ik kijk zelf naar 20" dus heb de HP w2007 vergeleken met de samsung 205BW-206BW en de 2032BW.
Het design van de HP vind ik persoonlijk het mooiste, maar smaken verschillen. Het scherm is gewoon verbluffend. Zo levendige kleuren, echt schitterend. En dat terwijl de schermen allemaal op 1280x1024 stonden en 100% helderheid en contrast. Het spiegeleffect viel erg op als het scherm uitstond, maar eenmaal aan viel het erg mee.
Dus voor mensen die twijfelen: ga de schermen altijd even bekijken bij zaken die er meerdere naast elkaar hebben staan. Dan kun je de goede beslissing nemen.

Ik heb nu een 17" Belinea staan en er komt dus een HP W2007 naast. :)
( En dat voorlopig op een onboard X1250 in afwachting van de leverbaarheid van HD38x0 of 8800GT :X )

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ben ook nog steeds een zeer tevreden gebruiker van de HP w2408.
Elke keer als ik weer thuiskom en een blik op de monitor werp denk ik :Yea!..daar staat ie!
Games zijn inderdaad een heel andere ervaring, hoewel ik een CRT gewend was de iiyama VMP 450 heb ik nog geen moment spijt dat ik over ben op een LCD met een TN-paneel.
Elk spel is weer een nieuwe ervaring op deze monitor.
En je bent meteen af van de elektronenbuis/kanon die in je gezicht blaast.
De kleuren zijn veel dieper en de belichting is ook beter en je ziet alle details...met de CRT had je vaak het idee of er een soort waas over hing en het te donker was.
De monitor past zich aan aan je resolutie, dus het is niet nodig om op de native resolutie van je scherm te spelen..ik speel regelmatig op 1024x768 (crysis) en 1600x1200 (SOF 3) er zitten maar liefst 3 mogelijkheden in de monitor om de scaling aan te passen..perfect dus..aan alles is gedacht lijkt het zo.
Ik speel veel FPS Cryris, GOW, UT2004, COD4 SOF3 en alles gaat razendsnel totaal geen ghosting/inputlag of wat ook, ik sta ook meestal bovenaan na een potje InstaGib online...dus..
het scherm hangt wel via de DVI aan een Nvidia 8800 GTS kaart..
En tot op heden geen pixeldefecten.
Ik ben de schrijver van de eerste review van deze monitor.
Ik heb het scherm inmiddels wel voor de eerste keer schoon gemaakt met SafeClean en een microvezeldoekje van de AH..gaat perfect..en je scherm is meteen wat minder statisch..handig, vooral voor dit scherm!
Nooit geen water of andere rommel gebruiken om schoon te maken,
voor verschillende redenen..beschadigingen van het scherm, en ook de pixels zelf kunnen raar gaan doen als je verkeerd bezig bent.
Als je niet al te kritisch bent in kleurechtheid in bijv. fotobewerking is dit scherm geweldig, en zelfs dan is dit scherm helemaal niet slecht en een beetje tweaken is nooit weg maar wees voorzichtig hiermee ik zou vooral niet teveel bijstellen.
Voor HD content is dit scherm perfect.

[ Voor 33% gewijzigd door ekoningg op 27-11-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

salimrmaf schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:50:
Scherm is 16:10, terwijl je resolutie 16:9 is. Bij 1080p wordt er gedownscaled, zodat het in je scherm past. ;)
Dat vermoeden had ik al wel :p
Phuncz schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:29:
In de instellingen van het scherm (OSD) kan je die schaling aanpassen, dat hij het aspect niet veranderd.
Die instelling heb ik er ingezet, alleen heeft hij toch de aspect ratio niet gehouden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gekocht de HPw2207H.
Prachtig beeld...maarrrrr.
Als ik hem aansluit met een kabel HMDI naar DVI heb ik een groot probleem.
De monitor maakt een raar geluid een soort tikkend en sissend geluid met interval.
Bv een muziekje valt telkens weg en stoort hevig.
Vind dit zoo jammer ben zo positief over het beeld maar het geluid daar kan ik niet mee leven hoor.
Ook al sluit ik audio in het geheel niet aan blijft het probleem bestaan.
Mijn computer is net 3mnd oud en de video kaart is een Geforce 8500 GT
Ik draai onder vista met een score van 5.O.
Dus zou mijn computer optimaal moeten functioneren.
Heeft iemand ook dit probleem of liever nog een oplossing.
Ik wil hem niet graag terubrengen de 2207H
please help me
Gr Erik
Ik wacht echt met smart op een oplossing.
Hp deskhelp kon mij geen oplossing bieden dus nu maar even hier proberen als laatste redmiddel
Zou jullie erg dankbaar zijn voor het meedenken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
Misschien kabel defect?

Ik heb em ook sinds kort (2207h), maar is er veel kwaliteitsverschil tussen vga en hdmi? Ik heb al beetje lopen zoeken maar heeft iemand het op deze monitor geprobeerd? Zo'n converter kost namelijk al snel 5 tot 20 euro(!).

Monitor bevalt super,, _/-\o_ hoor ook van vrienden dat de kleuren veel beter zijn dan bij een mat scherm. Handig voetstuk erbij.. enige wat wel beetje irri is dat ik elke keer in menu van het beeldscherm de keuren weergave aan moet passen wanneer ik na film/game ga browsen, anders zien de letters er een beetje freaky uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Hmm, Playstation3 en aspect ratio behouden gaat niet samen volgens mij. De setting in het menu heeft geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Maxow schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:23:
[...]

Die instelling heb ik er ingezet, alleen heeft hij toch de aspect ratio niet gehouden dan
Het kan ook zijn dat de videokaart de scaling doet, check dat even bij de instellingen of hij stretched of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][Deo_Volente schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:23 Misschien kabel defect?

Verschillende kabels geprobeerd en ook hier bleven de problemen bestaan.

Ik zie wel verschil tussen HDMI en VGA bij HDMI ziet het beeld er strakker ut.

Niemand nog een oplossing of idee voor mij?
Ben ik dan de enigste met het probleem? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Ik kwam in een review tegen dat de rand van het scherm nog een extra functie had: je kunt er een fotolijstje, pennenbakje en nog iets aan klikken. Dit extraatje heet "easy clip" dacht ik, maar dit zit vast niet bij de monitor geleverd? Heeft iemand een idee waar je die easy clip kunt kopen?

edit :

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://h71036.www7.hp.com/hho/images/acc_combo3_180x145%20Easy%20Clip.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Investig8or op 28-11-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
Investig8or schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:20:
Ik kwam in een review tegen dat de rand van het scherm nog een extra functie had: je kunt er een fotolijstje, pennenbakje en nog iets aan klikken. Dit extraatje heet "easy clip" dacht ik, maar dit zit vast niet bij de monitor geleverd? Heeft iemand een idee waar je die easy clip kunt kopen?
nieuws voor mij..geen idee..het lijkt er wel op dat die rand er dus toch niet voor niks zit dan.
Ik vroeg me al af waarom er zoveel ruimte zat tussen achterkant scherm en rand voorkant.
geinig, lijkt me wel ideaal om voor een webcam te gebruiken.
Ik heb iig niks in de doos kunnen vinden wat hierop lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ekoningg op 28-11-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Investig8or schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:20:

edit :

deze dus:
[afbeelding]
Hey das cool! Ook handig als ze die zouden hebben zodat je een A4tje naast het scherm kunt hangen om over te typen e.d. Had het nog nooit gezien iig! Mooie vondst, laat ons weten als je hebt kunnen vinden waar je dit kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

ekoningg schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:14:
[...]

nieuws voor mij..geen idee..het lijkt er wel op dat die rand er dus toch niet voor niks zit dan.
Ik vroeg me al af waarom er zoveel ruimte zat tussen achterkant scherm en rand voorkant.
geinig, lijkt me wel ideaal om voor een webcam te gebruiken.
Ik heb iig niks in de doos kunnen vinden wat hierop lijkt.
Er kan een webcam op, die zou speciaal van HP zijn dacht ik. Maar ik ga wel even zoeken.
peakaboo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:17:
[...]

Hey das cool! Ook handig als ze die zouden hebben zodat je een A4tje naast het scherm kunt hangen om over te typen e.d. Had het nog nooit gezien iig! Mooie vondst, laat ons weten als je hebt kunnen vinden waar je dit kunt krijgen.
Ik heb al een winkel gevonden, maar dat is voor mij niet echt in de buurt:

klik!
De prijs is in ieder geval niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Erg vet, prijs is idd niks. 10eu. Maar je kan toch gewoon via de site bestellen niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

peakaboo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:46:
Erg vet, prijs is idd niks. 10eu. Maar je kan toch gewoon via de site bestellen niet dan?
Nou, ik vind €15 verzendkosten wel wat veel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Investig8or schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:47:
[...]

Nou, ik vind €15 verzendkosten wel wat veel... ;)
Dat had ik idd niet gezien, anders bestel je er toch 1 of meer dingen bij om die kosten te dekken? Deze bijv :P Afbeeldingslocatie: http://www.boekensoft.com/afbeeldingen/big/133/133918.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:54
Ik heb voor mij en mijn vriendin de w2207h gekocht en de schermen zelf bevallen prima alleen de bijgeleverde software geeft wat problemen.

Bij mijn vriendin werkt het naar behoren maar bij mij helaas niet. De balkjes om aanpassingen te maken staan bij mij allemaal helemaal links als ik het programma open. Ze staan dus op een andere posistie dan de balkjes van de monitor zelf terwijl die gelijk zouden moeten zijn. Als ik de brightness aanpas in de software dan verspringt het beeld donker. Als ik het balkje vervolgens helmaal naar rechts schuif word het beeld wel weer lichter maar niet zo light als het hoort. Als ik dat wil moet ik eerst een factory reset doen in de monitor. Instellingen in de monitor zelf werken wel.

Ik dacht eerst dat het misschien de drivers waren van mijn videokaart die voor problemen zorgden met de software van de monitor maar dit lijkt niet zo te zijn. Na dat ik die zelfde drivers (Meest recente Nvidia drivers voor gforce 6 serie) op de pc van mijn vriendin installeerde kreeg ik bij haar geen problemen. Ok opnieuw installeren van de monitor en Nvidia drivers helpt niet. De meest recente drivers van HP heb ik ook al geprobeerd en maken ook niks uit.

Ik tast volledig in het duister, iemand enig idee wat ik verder nog zou kunnen proberen?

Overigens draaien wij allebij XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:25
Heb net me scherm uit de doos gehaald (W2207h), wat een mooi beeld zeg :) en dat op vga, morgen even een hdmi-dvi converter halen.
Afwachten wat deze doet.

Is het trouwens aan te raden de bijgeleverde cd te installeren of heeft het niet veel zin ??

[ Voor 22% gewijzigd door FulmeN op 28-11-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
FulmeN schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:35:
Heb net me scherm uit de doos gehaald (W2207h), wat een mooi beeld zeg :) en dat op vga, morgen even een hdmi-dvi converter halen.
Afwachten wat deze doet.

Is het trouwens aan te raden de bijgeleverde cd te installeren of heeft het niet veel zin ??
Mwa niet noodzakelijk, maar je kunt wel wat makkelijker instellingen wijzigen. Ik heb het met en zonder gehad, qua kwaliteit geen verschil bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwachten wat deze doet.

Hij draait slecht onder Vista die software.

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:16:
[...]

Hij draait slecht onder Vista die software.
Draai vista al maanden en zonder of met software geen problemen hoor.

Verwijderd

Oh dan ligt het aan mij (lol)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Afwachten wat deze doet.

als je met je GPU drivers overweg kunt en met je OSD niet imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit scherm vandaag bekeken in de winkel en het is echt een geweldig scherm, de samsungs komen echt niet niet in de buurt qua beeldkwaliteit en voor iedereen die zo'n schermpje willen kopen is het erg slim om hem eerst in het echt te bekijken in een winkel.

Ik wilde eerst de 2207h kopen maar aangezien ik hem toch gewoon aan mijn pc ga hangen ben ik nu aan het kijken voor de versie zonder hdmi, mijn xbox360 kan ik altijd nog via vga aansluiten.

De prijs van het schermpje ligt wel wat hoger dan de samsungs maar hij is het ook waard omdat het glossy scherm erg veel toevoegd aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

ik heb vanochtend de HP2207H gekocht en zit met twee problemen: ten eerste, als ik de monitor via HDMI aansluit op mijn radeon hd2900XT dan krijg ik zwart beeld, de audio gaat van mijn fatsoenlijke speakersetje gewoon naar de computer, dit kan toch gewoon? iemand meer problemen met HDMI aansluitingen? moet je hiervoor speciaal nog wat instellen?

ten tweede: de software HP My Display herkent de monitor niet eens? meer mensen met dit probleem?

hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 18:33
Heb sinds kort een W2408H samen met een HD2900XT @HDMI, maar heb hier (wat dat betreft) geen last van. Je kan natuurlijk wel je active signal kiezen in je menu van je scherm. Qua speakers moet dat gewoon kunnen...

Waar ik wel last van heb is een dode pixel :( :(
Helaas is hier volgens mij weinig aan te doen...

Ook heb ik dat de light sensor elke keer uit staat als ik opnieuw mijn computer start. Is daar nog wat aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

ik weet dat je dat in je menu kan instellen, ik heb trouwens geprobeerd via switch video input te switchen naar hdmi, die selecteert ie dan, maar nog steeds zwart beeld.....moet ik het anders in het management menu proberen bij default video input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
Heb je hem trouwens wel in de onderste (dichtst bij de pci-e aansluiting) DVI aansluiting zitten??
Want de bovenste ondersteunt geen HDMI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

ja de meest linkse aansluiting ja, ik snap er geen reet van, ik heb beeld tot het blauwe inlogscherm, daar nokt ie ermee.....ik heb alle drivers etc. geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
En als je hem via de VGA aansluit? Dus nu op de andere DVI aansluiting met een DVI naar VGA converter.
(je hebt de HMDI op alle 2 de DVI aansluitingen geprobeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

nee dat nog niet kan ik nog wel doen, VGA werkt gewoon maar dat is analoog toch? ik wil wel de beste beeldkwaliteit hebben dus dan lijkt me hdmi logischer...

edit: waarempel, op de andere DVI poort werkt ie wel gewoon :D niet dat ik zichtbare verbetering in beeldkwaliteit zie maar dat ie 't doet is een geruststelling...thanks!

[ Voor 35% gewijzigd door Guumuus op 02-12-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
Dat was de clue inderdaad...De bovenste ondersteunt geen HDMI, wel de onderste.
VGA is analoog, ja...
Veel plezier met je nieuwe scherm!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Laatst online: 18-09 16:25
Maar wat nu te denken van de nieuwe LG L227WT :)

http://www.reghardware.co.uk/2007/11/29/lg_l227wt_monitor/

http://www.lge.com/products/model/detail/l227wt.jhtml

Size 22W
Resolution 1680 x 1050
Pixel Pitch 0.282 x 0.282
Brightness 300 cd/㎡
Contrast Ratio 5000:1(DFC)
Viewing Angle 170˚/170˚
Response Time 2ms(GTG)
Display Colors 16.7M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even in een zeurbui hoor:

@BasNation
Dit is een HP topic, geen LG topic ;-) Ziet er goed uit though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Laatst online: 18-09 16:25
@ evdkieft

Weet ik, maar er is nog geen woord over gezegd op heel GoT dus ik dacht, ik gooi het ff in de groep. Zit zelf namelijk voornamelijk te kijken naar de HP monitoren lijn voor mijn nieuwe aankoop. Maar die LG ziet er toch wel netjes uit... alleen geen reviews kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Tja BasNation, geef eens aan waarom je een HP W serie zou willen hebben. Zo blijf je ook een beetje ontopic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb een W2207 kunnen bemachtigen van 4 maand oud voor 250 euro. Wat een super monitor met een fris beeld zeg. Ook het design spreekt mij zeer aan.

Even een vraagje:

Ik krijg het scherm niet goed schoon. Heb speciale tft cleaner gebruikt maar het scherm blijft vettig en de stof blijft plakken.

Hoe maken jullie het scherm schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
SafeClean in combinatie met een microvezeldoekje van de AH, en niks anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik gebruik monster screenclean heb ik bij mijn LCD tv gekocht, is een setje van een spuitbusje + een microvezel doekje. je krijgt de "rand" er ook goed mee schoon. was wel idioot duur (19,95 geloof ik) maar het werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: http://www.monstercable.com/gl_include/ASPjpeg/send_binary.asp?Path=D%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Cclients%5CMonstercable%5Clive%5C%5Cimages%5Fdb%5Cflatscreen%5Cscreenclean%5C127954%2Ejpg&Width=300&Height=193&pagename=Productdisplay

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 04-12-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
SafeClean was 7 € voor een flesje bij Paradigit microvezeldoekje was 2.50€ en werkt perfect ook voor de rand inderdaad, trekt meteen minder stof aan en is glossy als nooit tevoren.. 8) Schoonmaken is af en toe wel nodig denk ik, ook als je vlekjes te lang op je scherm laat zitten kunnen ze misschien het scherm aan gaan tasten.
Meteen gebruikt voor de TV ook.

[ Voor 20% gewijzigd door ekoningg op 04-12-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
ekoningg schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:05:
SafeClean was 7 € voor een flesje bij Paradigit microvezeldoekje was 2.50€ en werkt perfect ook voor de rand inderdaad, trekt meteen minder stof aan en is glossy als nooit tevoren.. 8) Schoonmaken is af en toe wel nodig denk ik, ook als je vlekjes te lang op je scherm laat zitten kunnen ze misschien het scherm aan gaan tasten.
Meteen gebruikt voor de TV ook.
Heb ook SafeClean gebruikt maar geen microvezeldoekje dus ga die aanschaffen.

Bedankt voor de TIP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Ik gebruik ook gewoon van die microvezeldoekjes voor mijn lcd en werkt perfect.
Alleen uitkijken dat je niet te hard drukt op je lcd scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
Voor ik wat van dat spul op het scherm spuit, en een beetje verdeeld heb met het doekje, heb ik de monitor ook min. een kwartiertje helemaal uitstaan, en ik wacht ook even voordat ik hem weer aanzet na het schoonmaken.
Niet drukken inderdaad maar van links naar rechts en viceversa over je scherm gaan, van boven naar onder, niet drukken, vegen.

[ Voor 32% gewijzigd door ekoningg op 04-12-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Net dit scherm in actie gezien, en hij ziet er geweldig uit. Ik ben op zoek naar een scherm en n.a.v. reviews was ik wat huiverig om de kijkhoek, met name verticaal. Via normale hoeken is het scherm nog prima te gebruiken. Je moet echt op je knieen gaan zitten wil je een negatief beeld krijgen. De schermen waar ik nog uit zou kunnen kiezen zjn de Iiyama B2403WS, DELL 2407WFP-HC en de HP W2408H.

De DELL is mooi om m'n digitale decoder direct op aan te sluiten via composiet. Maar is dat 120 euro waard (prijsverschil met de HP) terwijl ik de decoder ook via mijn TV-kaart in kan steken. Het enige wat ik dan niet heb, dat is PIP.

Dat is jammer, maar niet erg. Wanneer ik mijn PC gebruik zal ik gewoon PIP hebben via de software, en zo vaak komt het niet voor dat ik iets op TV wil zien terwijl ik op m'n Xbox 360 game.

Het enige wat ik nog zeker wil weten iis of de pixelmapping ook prima werkt via de Xbox 360. Dit is misschien bij de Iiyama een probleem, maar hoe zit het bij de W2408(H)? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Hé..

Heb de W2207 nu een aantal maanden en ben eer zeer tevreden over.
Ik was eerst op zoek naar een 226BW maar hoorde daar niet al teveel goeds over.
Nadat iemand mij wees op dit scherm was ik gelijk verkocht..

Even een fotootje aan mijn wallmount..

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img33/1196778656-220.jpg

clickable uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
pauldegroot schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:23:
Hé..

[afbeelding]

clickable uiteraard
Strak schermpje he? Heb zelfd de 24 inch variant.. Geniet er elke dag weer van als ik em tegen kom, en glimlach dan ;) Moet die logitech speakertjes ook maar eens ophangen of netter plaatsen, staan bij mij altijd los het op het bureau.. Vind die wallmount wel handig, staat ook netter vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Klopt, ik krijg ook elke dag weer een glimlach op mn gezicht..

offtopic:
ik gebruik mn logitech alleen center met een andere sub en achter 2 met de logitech sub. Die zijn wel mooi in de hoek aan het plafond opgehangen. Ik gebruik mn Aiwa XR71 vooral voor geluid, alleen bij filmpjes doet de rest mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoningg
Die wallmount ziet er verdomd goed uit..ik denk dat ik dat ook ga doen..heb ik ook een betere kijkafstand, ik zit er nu ongeveer 40-50 cm vanaf, als ik hem wallmount zo'n 70 cm..vooral met films kijken een iets betere kijkafstand, ik heb de 24" variant.

[ Voor 4% gewijzigd door ekoningg op 04-12-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
twi schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:44:
Net dit scherm in actie gezien, en hij ziet er geweldig uit. Ik ben op zoek naar een scherm en n.a.v. reviews was ik wat huiverig om de kijkhoek, met name verticaal. Via normale hoeken is het scherm nog prima te gebruiken. Je moet echt op je knieen gaan zitten wil je een negatief beeld krijgen. De schermen waar ik nog uit zou kunnen kiezen zjn de Iiyama B2403WS, DELL 2407WFP-HC en de HP W2408H.

De DELL is mooi om m'n digitale decoder direct op aan te sluiten via composiet. Maar is dat 120 euro waard (prijsverschil met de HP) terwijl ik de decoder ook via mijn TV-kaart in kan steken. Het enige wat ik dan niet heb, dat is PIP.

Dat is jammer, maar niet erg. Wanneer ik mijn PC gebruik zal ik gewoon PIP hebben via de software, en zo vaak komt het niet voor dat ik iets op TV wil zien terwijl ik op m'n Xbox 360 game.

Het enige wat ik nog zeker wil weten iis of de pixelmapping ook prima werkt via de Xbox 360. Dit is misschien bij de Iiyama een probleem, maar hoe zit het bij de W2408(H)? Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik hem zelf ook voor mijn Xbox360 (ik heb de W2408H) en het is echt genieten :D Ik heb heb wel op stretch staan dus beeldvullend. Wanneer ik pixelmapping gebruik heb je bij sommige spellen last van tearing. Op stretchen dus niet én je merkt er bijna niets van. Aanrader ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ik kan na donderdag ervaringen posten met de W2408 (dus niet de hdmi versie) en de PS3. Een vriend komt langs ermee en heeft een hdmi>dvi kabel. Ik zal laten weten hoe dat gaat qua beeld(formaat) en kwaliteit e.d.

Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
pauldegroot schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:23:
Hé..

[afbeelding]

clickable uiteraard
Wat kost zo'n Wallmount. Is dit een universele of van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:25
alsmagalles schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:59:
[...]

Wat kost zo'n Wallmount. Is dit een universele of van HP?
Bij de praxis had je ze voor 16 euro draagkracht, tot 15 kg dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
volgens mij kon je hem gewoon met de voet op hangen door deze te buigen.
Met een andere beugel zou je anders je pivot mode verliezen,
Correct me if i wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een w2207 aangeschaft.
Een -h wel te verstaan (w2207h dus).

Veel nagelezen in topics op tweakers, kieskeurig en overig zoekwerk.
Gezien zijn populariteit en naamsbekendheid had ik eerst een Samsung op het oog, een 226BW danwel CW. Maar als je daar meer over gaat lezen en zoeken kom je bijna meer negatieve ervaringen en reacties tegen dan positieve! Het is mij daarom een raadsel waarom die toch nog steeds zoveel aangeraden en verkocht wordt.

Kwam terecht bij de HP en wat opviel is dat ik eigenlijk gewoon GEEN negatieve ervaring tegenkwam! Dat gebeurt niet vaak bij producten en lijkt mij daarom zeker geen verkeerd teken.
Iedereen die er een had aangeschaft was hier erg enthousiast over en las zelfs menigeen die van een Samsung 226 (of andere TFT) afkwam die hem in had geruild en de HP hadden aangeschafd, die dan als veel mooier en beter werd bestempeld.

Ik moet zeggen, mij bevalt hij zo die eerste uren ook erg goed, en heb er gelukkig nog zeker geen spijt van. :)
Hooguit de kijkhoek wellicht die wat matig lijkt,... maargoed je zit er doorgaans dan ook rechtvoor he, en dan is er geen probleem.
Geweldig apparaat, zeker voor zo'n prijs, ik heb in ieder geval bepaald niet het idee ook maar 1 cent teveel betaald te hebben. Voor het gevoel zou je denken als ze er 1000 euro voor vragen vind je het ook niet gek,... maar de prijzen zijn de laatste paar jaar nueenmaal enorm gedaald en zullen gewoonweg niet meer kunnen dalen inmiddels, daar valt het dan niet meer voor te produceren en verschepen e.d. Wel kunnen ze beter worden natuurlijk,... al denk ik dat er momenteel in ieder geval met deze w2207h weinig te wensen over is.

Ik had hiernaast ook nog even een Acer AL2251WA op het oog, maar die heb ik hier in het centrum sowieso nergens gevonden.
V.w.b de schermgrootte: 24" heeft voor mij eigenlijk teveel nadelen tov 22. De hogere resolutie lijkt leuk maar is niet erg handig voor mijn inmiddels wat verouderde ATI9800pro kaartje. Tevens verbruiken die dingen voor zover ik heb gezien ongeveer het dubbele aan stroom tov een 22" en zijn ze ook nog eens zo'n 1,5x zo duur in aanschaf.
Neuh, 22" is zeker groot genoeg, en alweer een stukje ruimer en fijner kijken dan het monitortje die voor deze TFT plaats heeft moeten maken, een inmiddels alweer zo'n 9 jaar oude 19" Iiyama VMP 450 CRT (die toen op de beurs 1400 gulden moest kosten).

Waardige opvolger die HP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
en een positieve review op prad van de 24"
http://www.prad.de/en/mon...8h-part16.html#Conclusion

ziet er erg goed uit, maar blijf toch ff wachten op de eerste bevindingen over de acer P241W (24" voor ronde de 350€ :-o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
DarkChylde schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:26:
en een positieve review op prad van de 24"
http://www.prad.de/en/mon...8h-part16.html#Conclusion

ziet er erg goed uit, maar blijf toch ff wachten op de eerste bevindingen over de acer P241W (24" voor ronde de 350€ :-o)
Ik heb zo'n P versie in de winkel zien staan... Ik kreeg een beetje hetzelfde gevoel als bij de X-222 toen ik die zag, beetje cheap look en als je het voelt ook.. P serie is net een stapje beter, maar ik weet niet, vind het nogsteeds niet helemaal degelijk maargoed hij is natuurlijk wel een stuk goedkoper!

Ps. Net een paar uur gegamed met een vriend (die een PS3 had meegenomen) op mijn W2408 en dat zag er supermooi uit! Werkt gewoon perfect zonder stretching oid. Geluids hebben we via een converter naar een gewone stereo plug laten lopen en die in de 2.1 boxjes gestoken. Kwam gewoon goed geluid uit, ik heb geen optisch setje dus daar konden we niets mee. Voor het beeld hebben we de Dvi --> Hdmi converter gebruikt, die bij de ATI 2900xt zat. Erg handig dus om die te hebben :D Ik ben iig zeer blij, want ik hoef geen TV te kopen nu want die PS3 kan zonder enige moeite op mijn scherm.

[ Voor 30% gewijzigd door peakaboo op 06-12-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Stel je biedt een film aan van 1200x700...scalled de W2408 deze dan naar Full HD (1900x1200) of houdt ie de oorspronkelijke (aangeboden) waarde?

Of is dit zelf nog handmatig in te stellen als niet niet automatisch gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Laatst online: 31-08 10:14
DarkChylde schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:26:
..
Ik heb zelf de P243W aangeschaft nadat me duidelijk werd dat de P241W niet glossy is. Hier in het kort mijn ervaring/mening (een review zit er voorlopig niet in denk ik)
+: Contrast/kleurweergave/geen gepiep of gefluit/geen ghosting/DVI+d-sub+hdmi
-: simpel menu, geen 1:1 pixelmapping voor zover ik weet, niet in hoogte verstelbaar
Ik blijf telkens 'wauw!' denken als ik weer eens een plaatje op het scherm zie. Veel detail in zowel erg donkere als erg lichte passages en dat alles met super contrast, dank zij het glossy scherm ook overdag, ik mis mijn CRT helemaal niet ;)

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Hier een foto'tje van mijn HP W2408, toen ik 3dmark06 aant draaien was.

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0019-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0020-1.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door peakaboo op 07-12-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ziet er goed uit Daan! Is er trouwens ook een 24" variant met HDMI én DVI (meestal hebben ze er een VGA aansluiting bij 8)7)? Dat zou echt perfect zijn en ik zou 'm meteen kopen! _/-\o_

Offtopic: heb jij nou een Microsoft/Razer Habu muis en 4GB Tracers (werkt dat onder Windhoos gewoon?)?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:25:
Ziet er goed uit Daan! Is er trouwens ook een 24" variant met HDMI én DVI (meestal hebben ze er een VGA aansluiting bij 8)7)? Dat zou echt perfect zijn en ik zou 'm meteen kopen! _/-\o_

Offtopic: heb jij nou een Microsoft/Razer Habu muis en 4GB Tracers (werkt dat onder Windhoos gewoon?)?
He Janno, nee die variant is er niet.. Hdmi + Analoog, OF Dvi + analoog, ik snap ook niet waarom ze niet met beide doen, of densoods alle 3... Maarja, ik heb gister dus met een PS3 op dit scherm gespeed, met die converter van dvi>hdmi en je hebt geen kwaliteits verlies. Boxjes gewoon via een kabel met converter ertussen naar de ps3 laten lopen, via line in. Werkte ideaal, ik hoef geen tv te kopen _/-\o_

Offtopic: Yep een Habu (op de stoel ligt zelfs nog een copperhead ;)) en Tracers, werkt perfect? Nooit problemen mee gehad, daarbij moet ik zelfs zeggen dat ik nooi de software voor de Habu installeer, niet eens nodig. De DPI knoppen (zijkant) werken gewoon, zit geloof ik ook in de firmware geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

peakaboo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:44:
[...]

He Janno, nee die variant is er niet.. Hdmi + Analoog, OF Dvi + analoog, ik snap ook niet waarom ze niet met beide doen, of densoods alle 3... Maarja, ik heb gister dus met een PS3 op dit scherm gespeed, met die converter van dvi>hdmi en je hebt geen kwaliteits verlies. Boxjes gewoon via een kabel met converter ertussen naar de ps3 laten lopen, via line in. Werkte ideaal, ik hoef geen tv te kopen _/-\o_

Offtopic: Yep een Habu (op de stoel ligt zelfs nog een copperhead ;)) en Tracers, werkt perfect? Nooit problemen mee gehad, daarbij moet ik zelfs zeggen dat ik nooi de software voor de Habu installeer, niet eens nodig. De DPI knoppen (zijkant) werken gewoon, zit geloof ik ook in de firmware geinstalleerd :)
Erg jammer, hoop dat ze nog eens het licht zien en die VGA voor een DVI aansluiting vervangen. Kan ik mooi gamen op de 360 en computeren op DVI (VGA schijnt aanzienlijk slechter te zijn).

Maar het zijn erg mooie monitoren, kwalitatief zijn ze Samsung dik voorbijgestoken!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts als:
- "Ik heb hem besteld!"
- "Bij shop x is hij op voorraad"
En varianten die niet daadwerkelijk bijdragen aan de discussie zijn niet gewenst.
Let daar op!