[TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb em besteld bij online-systems, goedkoopste eruit. Ik was ook bang voor dode pixels, maar het wordt netjes verzonden en de monitor zit goed verpakt (en stevig) in de doos.

504,95 check de pricewatch maar. Btw WOW wat een aanbod ineens, paar weken terug toen ik m bestelde waren er slechts 3 webshops die em hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Zie verse Topic Waarschuwing

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ultraman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:08:
[modbreak]Zie verse Topic Waarschuwing[/modbreak]
lol ok sorry, echter vind ik dit wel interessante informatie voor zij die een nieuwe willen aanschaffen. Geeft wat inzicht en zekerheid. Maar ik begrijp het, zal het niet meer posten :). Mensen die dat soort info wel willen, mail me of DM me.

Back ontopic:
Iemand de speakers al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

_Dune_ schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:33:
Weet iemand ook (of kan iemand het eens testen) of je beide input's van de W2207 kunt gebruiken. Dus één Pc op de VGA aansluiting en één PC op de DVI aansluiting aansluiten, is het dan ook mogelijk om via het menu van het scherm te wisselen tussen beide input's?
jah dat kan, ik heb mijn eigne pc altijd aan de dvi, maar als ik een pc ter teparatie heb hang ik die aan de VGA, door 2 knopjes op je scherm in te drukken kunje switchen tussen de 2 inputs!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-03 09:17
Voor je hem bestelt zou ik goed opletten of je de ''H'' versie koopt of niet. Bv. bij de ''H'' versie bij azerty.nl is het fout, je koopt dan de normale.

Had online-systems gebeld of het goed bij hun op de site staat en dat was zo. Ik heb hem vandaag bestelt voor €520, de ''H'' versie. Altijd beter dan de €600 dan bij de bcc waar ik vandaag nog ben geweest. Erg mooi scherm BTW. Ik Schrijf als ik tijd heb en het scherm heb nog wel een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 13:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Krijg je bij de h versie nou wel of niet een dvi-plug/-hdmi-kabel? :O

Het wachten is voor mij op een lage prijs. Ik weet nog dat de 226BW 350 kostte. Nu kost ie nog waar 290Euro... O+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237640

Jullie mogen je vereerd voelen dat ik mijn wispelturigheid ook in dit topic botvier. Ik denk dat het toch de W2207 gaat worden. Ik heb zo langzamerhand mijn eigen argumenten om zeep geholpen:
- De hoge resolutie: 1680x1050 is ook al veel, ga ik die 240x150 nou echt missen?
- Vivid Color: Ach, de kleuren van de 2207 zijn ook al mooi, ga ik dat beetje verschil echt merken?
- 24" ipv 22": Tja, het is 2" meer, maar 22" is al behoorlijk groot, waarom dan nog 2" meer?

En dan de belangrijkste, hij is ruim 150 euro duurder, als je ze beide bij de Mediamarkt zou kopen zit er zelfs bijna 200 euro tussen. Dat is een hoop geld, zeker als je mijn bovenstaande 3 punten bekijkt. M.a.w. ik neig weer veel meer naar de 2207 nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

vraagje, kan deze monitor automatich uitgaan (autosleep ?) als je je pc uitzet?
ik kan enkel een sleep timer on / off (dus op bepaald tijdstijd aan of uit) vinden , als ik m'n pc uitzet blijf het scherm steeds aanstaan...

ik heb de w2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

is bij mijn w2207 ook neits van in te stellen... magoed heb er nooit bij stil gestaan druk de monitor gewoon uit met de knop... zoveel moeite is dat ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel daar heb ik een raar probleem, soms gaat ie moeilijk aan , of moet ik eerst m'n stekker in een ander contact steken en dan gaat ie vlot aan (en nee het ligt niet aan het contact)... very strange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Anoniem: 102124 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:06:
vraagje, kan deze monitor automatich uitgaan (autosleep ?) als je je pc uitzet?
ik kan enkel een sleep timer on / off (dus op bepaald tijdstijd aan of uit) vinden , als ik m'n pc uitzet blijf het scherm steeds aanstaan...

ik heb de w2408
Op de W2207 is dit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

waar kunje dat instellen dan? ben gister nog het helee OSD menu door geweest maar heb het niet gezien? ben wel benieuwd! kan er wel zonder, maar als het kan ist mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd ik wil het ook graag weten, op m'n werk hier hebben we ook low end hp monitors (tft) en na een 20 tal minuten zeggen die ook 'monitor going to sleep' :P

dus moet je het bv ook kunnen instellen op 1 minuut of nog beter, auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Chaoss schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:16:
[...]

waar kunje dat instellen dan? ben gister nog het helee OSD menu door geweest maar heb het niet gezien? ben wel benieuwd! kan er wel zonder, maar als het kan ist mooi mee genomen.
Sorry, weet ik niet uit mijn hoofd, maar heb ze onder het OSD gezien.
Overigens maak ik gebruik van Windows Energiebeheer die na een half uur IDLE-en mijn monitor uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt Placeholder
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Ondersteund de 2207 (of 2408) 1:1 pixelmapping? Ik heb verschillende reviews gelezen en de site van HP doorzocht, maar ik kon hier geen antwoord op vinden. Ik wil nog wel eens wat oude spellen uit de kast halen die over het algemeen alleen 4:3 resoluties ondersteunen, en dan ziet het er niet uit als dat wordt uitgerekt naar 16:10 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Cpt Placeholder schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:02:
Ondersteund de 2207 (of 2408) 1:1 pixelmapping? Ik heb verschillende reviews gelezen en de site van HP doorzocht, maar ik kon hier geen antwoord op vinden. Ik wil nog wel eens wat oude spellen uit de kast halen die over het algemeen alleen 4:3 resoluties ondersteunen, en dan ziet het er niet uit als dat wordt uitgerekt naar 16:10 8)7
pixelmapping van de w2207 is erg goed. Maar je kan in het OSD menu ook keizen om de input 1:1 weer te geven dan krijg je dus 4:3 beeld met zwarte balken aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Anoniem: 237640 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:58:
Jullie mogen je vereerd voelen dat ik mijn wispelturigheid ook in dit topic botvier. Ik denk dat het toch de W2207 gaat worden. Ik heb zo langzamerhand mijn eigen argumenten om zeep geholpen:
- De hoge resolutie: 1680x1050 is ook al veel, ga ik die 240x150 nou echt missen?
- Vivid Color: Ach, de kleuren van de 2207 zijn ook al mooi, ga ik dat beetje verschil echt merken?
- 24" ipv 22": Tja, het is 2" meer, maar 22" is al behoorlijk groot, waarom dan nog 2" meer?

En dan de belangrijkste, hij is ruim 150 euro duurder, als je ze beide bij de Mediamarkt zou kopen zit er zelfs bijna 200 euro tussen. Dat is een hoop geld, zeker als je mijn bovenstaande 3 punten bekijkt. M.a.w. ik neig weer veel meer naar de 2207 nu :)
je kunt het zo bekijken. Maar ik zelf heb de 24`` bestelt omdat ik echt groter wilde dan me vorige 20``. En om 2 `` te vergroten vond ik ook maar zoó. Tuurlijk is die duurder, maar hij heeft wel een paar dingen extra zoals je zelfs beschrijft. En zijn pixel picht is ook een stuk kleiner. Mocht ik ooit weer gaan upgraden naar een groter scherm, dan wordt het een 30`` omdat je dan weer een nieuwe resolutie krijgt. Of dit scherm moet me niet bevallen, maar daar twijfel ik niet an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt Placeholder
  • Laatst online: 30-10-2023
Chaoss schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:26:
[...]

pixelmapping van de w2207 is erg goed. Maar je kan in het OSD menu ook keizen om de input 1:1 weer te geven dan krijg je dus 4:3 beeld met zwarte balken aan de zijkant.
Ok bedankt! Dan zit er niks anders op dan het scherm te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:44

Shva

aka Jos_theboss

ok, ik heb de 2408 sinds maandag binnen, even een kort reviewtje:

Positief:

Scherpte/contrast
scaling
light sensor
weinig ghosting
design

negatief:

kijkhoek
kijkhoek
reflectie (niet voor mij, maar voor sommigen mischien wel)

De kijkhoek is behoorlijk matig, als ik er goed voor zit zie ik rechts al wat verkleuring voorkomen.

Dus als je kritisch bent over de kijkhoek kan je mischien beter naar iets anders zoeken, wat natuurlijk zonde is agz de beeldkwaliteit geweldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Shva schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:30:
De kijkhoek is behoorlijk matig, als ik er goed voor zit zie ik rechts al wat verkleuring voorkomen.

Dus als je kritisch bent over de kijkhoek kan je mischien beter naar iets anders zoeken, wat natuurlijk zonde is agz de beeldkwaliteit geweldig is...
Kijk hoek? Ik heb net vanmiddag bij een Dixxons een 19" variant bekeken en ik moet zeggen dat er niets is was met de kijkhoek, zou deze op een 24" dan zoveel slechter zijn?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

_Dune_ schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:34:
[...]

Kijk hoek? Ik heb net vanmiddag bij een Dixxons een 19" variant bekeken en ik moet zeggen dat er niets is was met de kijkhoek, zou deze op een 24" dan zoveel slechter zijn?
ik denk omdat de afstand van de zijkanten iets verder weg is dan kleinere beelden je er eerder last van krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Shva schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:30:
ok, ik heb de 2408 sinds maandag binnen, even een kort reviewtje:

Positief:

Scherpte/contrast
scaling
light sensor
weinig ghosting
design

negatief:

kijkhoek
kijkhoek
reflectie (niet voor mij, maar voor sommigen mischien wel)

Ik heb hem gister gezien en ik vind het wel goed. Kijkhoek is niet de beste maar als je er normaal voor zit is er niets aan de hand. Als je het met de eerst tft's vergelijkt, pff daar moest je recht voor zitten. Maar buiten dat ik zag geen verkleuring. En over het pluspunt ''weinig ghosting'' ben ik het ook niet mee eens. Met 5 ms zie je dat niet eens meer. Dus kun je er beter neer zetten geen ghosting.

Even een vraagje: Kunnen ze bij glossy schermen de kijkhoek niet groter maken, want niet alleen bij hp, maar ook acer en mss andere merken ook. Die hebben ook over het algemeen een kleiner kijkhoek dan een mat scherm. Maar buiten dat een tn-panel is bekend om de kleinere kijkhoeken. En ik zit toch recht voor me scherm en ga er niet naast zitten daarvoor heb ik hem niet gekocht :P :+

[ Voor 15% gewijzigd door Jeebo op 31-10-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Wat een onzin over die kijkhoek :S Het is zowieso geen PVA scherm dus je kunt niet verwachten dat je in elke situatie hoe je voor het scherm het beste beeld krijgt.

Anyways ik vind de kijkhoek van opzij echt goed, als ik 4 meter verderop in de kamer sta en ik kijk zo schuin mogelijk op het beeld zie ik geen verkleuring oid. Vanaf boven zie je pas een verkleuring als je opstaat en voorover gaat buigen. Vanaf beneden is het het ergste, maar hievoor moet ik bijna mn hoofd op mn bureau leggen, ik weet niet wie er van jullie zo zit maar ik niet!

Kortom: Als je een beetje opzij gaat zitten of met je elleboog op de tafel steunt met je hoofd, krijg je echt geen beeldverandering ofzo hoor :S

En reflectie: Hallo als je die brightview irritant vind waarom koop je dan zo'n type scherm :S? Als die HP's hebben dat, 24, 22, 20 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 23:02
Anoniem: 237640 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:58:
Heb je het al eens uitgerekend? Het lijkt misschien futiel als je het zo zegt, maar kijk hier:

1680x1050 = 1,76 MP
1920x1200 = 2,30 MP

En dat is ruim 30% méér... Ik zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ESteg
Heb je gelijk in natuurlijk, het is wel 30% meer, maar effectief heb je er een 'randje' van 240 pixels aan de zijkant en 150 pixels aan de boven/onderkant bij. Op zich is dat wel een stukje ruimte, maar of ik dat nou echt ga missen? En is het die 150 - 200 euro meer waard?

Misschien is het noemenswaardig om te vermelden dat ik van 17" 4:3 (1280x1024) kom, dan is de stap naar 1680x1050 al best fors.

Maar toegegeven, ik twijfel nog wel hoor en eigenlijk alleen over het prijsverschil. Als hij nou 50 euro duurder was dan was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

peakaboo schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:16:
Wat een onzin over die kijkhoek :S Het is zowieso geen PVA scherm dus je kunt niet verwachten dat je in elke situatie hoe je voor het scherm het beste beeld krijgt.

Anyways ik vind de kijkhoek van opzij echt goed, als ik 4 meter verderop in de kamer sta en ik kijk zo schuin mogelijk op het beeld zie ik geen verkleuring oid. Vanaf boven zie je pas een verkleuring als je opstaat en voorover gaat buigen. Vanaf beneden is het het ergste, maar hievoor moet ik bijna mn hoofd op mn bureau leggen, ik weet niet wie er van jullie zo zit maar ik niet!

Kortom: Als je een beetje opzij gaat zitten of met je elleboog op de tafel steunt met je hoofd, krijg je echt geen beeldverandering ofzo hoor :S

En reflectie: Hallo als je die brightview irritant vind waarom koop je dan zo'n type scherm :S? Als die HP's hebben dat, 24, 22, 20 inch...
hmm misschien heb jij een ander panel erin zitten, ik zie volop rood bij een wat scherpere kijkhoek...

Sterker nog, als ik er recht voor zit zie ik al rood komen aan beide kanten...

[ Voor 3% gewijzigd door Shva op 01-11-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeebo
Sorry, jouw bericht even vergeten te beantwoorden. Als je van 20" komt liggen de overwegingen ongetwijfeld anders. Ik kom zelf op dit moment van 17", dus ik ga al flink vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kleeft natuurlijk ook 1 nadeeltje aan, je native resolutie wordt hoger, waardoor je in games veel eerder van scaling gebruik moet gaan maken.

ik heb mijn HP2207 gekocht voor gaming, de extra werkruimte in office/werkblad/internet zal me echt een zorg zijn, daarvoor was mijn 19" ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Laatst online: 20-05 14:28
Je kan er heel rationeel over nadenken, maar een 24-inch monitor is natuurlijk veel vetter dan een 22-inch. Doe jezelf een lol en koop de 24-inch als je de mogelijkheid hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MaxMadu schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:37:
Je kan er heel rationeel over nadenken, maar een 24-inch monitor is natuurlijk veel vetter dan een 22-inch. Doe jezelf een lol en koop de 24-inch als je de mogelijkheid hebt. :)
Ja inderdaad een 24"is heel leuk, mooi etc, maar of je daar nu €150 - €200 voor hebt dat zal een ieder zelf moeten beslissen (bij mij is het niet , niet of wel kunnen, als ik zou willen zou ik ook twee 24" schermen kunnen kopen, maar dat heb ik er niet voor over) ;) , daarnaast als je games speelt heb je ook een VGA kaart nodig die de resolutie aan kan en bij een 24" wordt dat een behoorlijke investering in je VGA kaart.

Ik denk dat ik voor de 22" ga, dat moet mijn ATi Radeon X1950XT 512MB nog wel te doen zijn met games als World of WarCraft. :D

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 01-11-2007 10:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MaxMadu schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:37:
niet vetter als je alles op non-native resolutie moet draaien

als alleen de groote telt dan hang ik mijn 40" wel aan de pc 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ben op zoek naar een nieuwe monitor, al een jaar zeg maar. Twee kandidaten:
- Samsung 226BW/CW
- HP W2207H

Over de samsung ben ik steeds minder enthousiast. Veel problemen met de verschillende panels, Black bleeding, slechte inkijkhoek, kleuren die niet optimaal zijn.
de 2207 van HP schijnt hier veel minder last van te hebben, is dit ook echt zo? Uit dit topic maak ik op dat deze problemen in ieder geval een stuk minder zijn. Het enige echte nadeel van de HP vind ik de geintegreerde speakers, merk je daar iets van, visueel gezien? En zo ja is het storend.
Qua prijs is er niet zoveel verschil, wanneer je uitgaat van de 226CW en de w2207h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hallo,

ik stond destijds voor dezelfde keuze, vriend van mij heeft de 226BW deze heb ik dus in het echt kunnen bekijken, het design vondt ik iets te kitscherig overkomen, komt daar nog bij dat samsung idd de mist in gegaan is met die panelen van andere fabrikanten van beduidend mindere kwaliteit.

ik heb hiervoor 2 samsung tft gehad (17 en 19") altijd tevreden maar toen maakte samsung nog zijn eigen panelen. dus de prijs kwaliteit verhouding was optimaal.

ik heb nu dus bewust voor de HP gekozen, mooier design (imho dan) betere kwaliteit, hogere afwerking, hoogte verstelbaar, pivot functie... al met al voor mij de reden om de 2207 boven de samsung te kiezen.

die speakers merk je niets van, je ziet ze namelijk niet aan de voorkant! gewoon niet aansluiten en je merkt niet eens datje speakers hebt!

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Chaoss schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:59:
hallo,

ik stond destijds voor dezelfde keuze, vriend van mij heeft de 226BW deze heb ik dus in het echt kunnen bekijken, het design vondt ik iets te kitscherig overkomen, komt daar nog bij dat samsung idd de mist in gegaan is met die panelen van andere fabrikanten van beduidend mindere kwaliteit.

ik heb hiervoor 2 samsung tft gehad (17 en 19") altijd tevreden maar toen maakte samsung nog zijn eigen panelen. dus de prijs kwaliteit verhouding was optimaal.

ik heb nu dus bewust voor de HP gekozen, mooier design (imho dan) betere kwaliteit, hogere afwerking, hoogte verstelbaar, pivot functie... al met al voor mij de reden om de 2207 boven de samsung te kiezen.

die speakers merk je niets van, je ziet ze namelijk niet aan de voorkant! gewoon niet aansluiten en je merkt niet eens datje speakers hebt!
Oke, dan lijkt mij de keus snel gemaakt. Pivot en verstelbaar had ik nog niet eens mee genomen. Net een mailtje de deur uitgedaan naar de betreffende (web)winkel waar ik hem wil aanschaffen, met de vraag wat het beleid ten aanzien van dode pixels is. Ik weiger namelijk een verzekering af te sluiten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

7 dagen niet goed geld terug? :D Wijs die winkel eventueel op de wet. :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

salimrmaf schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:15:
Dit geldt alleen voor Webshops, of-te-wel kopen op afstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kheb mijn w2207 destijds bij de BCC gekocht voor 332,- gewoon een week omruil garantie ivm dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verstandige keuze BigFast ;)

Ik heb inmiddels de keuze voor de 2207 ook gemaakt en ga hem halen bij de MediaMarkt, daar kost hij (geloof ik) 330, nette prijs, en daar schijnen ze niet heel moeilijk te doen over ruilen bij dode pixels. Anders kan ik er altijd nog stennis gaan schoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Shva schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:14:
[...]

hmm misschien heb jij een ander panel erin zitten, ik zie volop rood bij een wat scherpere kijkhoek...

Zou kunnen, maar het lijkt mij sterk. Ik heb niets gelezen, gehoord of gemerkt dat er verschillende panelen in die HP serie zitten. Maybe heb je gelijk. Zou wel zuur zijn voor jou, misschien ligt het aan de 24 inch? Of had jij die ook? Ik heb echt amper kleursverandering, behalve op die hoeken zoals ik het beschreef, maar dat is extreem en zo zit je er nooit voor. Zeker niets met drivers te maken oid? Die zijn gewoon te downloaden vanaf de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Ja ik heb de 2408 (non H versie)

Ik heb de nieuwe drivers gedownload...

Misschien kan ik ergens een revisie nummer vinden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 18:52
Ik heb het scherm ook bekenen in de Dixons, en de kijkhoek viel me heel erg mee. Ik kon gewoon een paar meter opzij stappen en het beeld gewoon goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 11:08
Ik heb ook de w2408 sinds vandaan, misschien dom zonder pixelgarantie maar gelukkig is die helemaal goed. De gewone versie met VGA + DVI wel.

De kijkhoek is echt supergoed, dus ik snap niet hoe je eraan komt dat die slecht is. Ik sta bijna in de hoek van het scherm en dan nog is die helder bij mij.

Kleuren zijn geweldig en een stuk beter als mijn oude Samsung 930BF. Glossy scherm zullen sommige even aan moeten wennen, maar persoonlijk vind ik het juist wel prettiger werken (mooiere kleuren). De randen om het scherm zijn misschien iets te breed voor het mooie, maar dat is meer persoonlijk. De voet is meer een voordeel als lelijk vind ik, al hangt er een blok beton aan, hij moet goed en stevig staan! Die 1920x1200 is echt verder optimaal natuurlijk, productiviteit word hopelijk een stuk verhoogd zodra ik helemaal eraan gewend ben geraakt.

Vraagje alleen nog, is het mogelijk extra garantie te kopen? Ik vind dat jaartje op een scherm van 599,- (advies prijs, ik iets onder de 500,- euro betaald) nogal weinig persoonlijk. Ik weet dat je volgens Europees recht 2 jaar hebt, maar dan moet je schennis schoppen in de winkel en die winkel ben ik zelf werkzaam. Omdat ik inkoopsprijs betaal vind ik het beetje lullig garantie te claimen en herrie te schoppen erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Woodsy schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:11:
Vraagje alleen nog, is het mogelijk extra garantie te kopen? Ik vind dat jaartje op een scherm van 599,- (advies prijs, ik iets onder de 500,- euro betaald) nogal weinig persoonlijk. Ik weet dat je volgens Europees recht 2 jaar hebt, maar dan moet je schennis schoppen in de winkel en die winkel ben ik zelf werkzaam. Omdat ik inkoopsprijs betaal vind ik het beetje lullig garantie te claimen en herrie te schoppen erom.
Toevallig heb ik laatst een e-mail gehad met betrekking tot Carepacks waarin je doorverwezen wordt naar deze site: http://h20219.www2.hp.com...he/10950-0-0-152-472.html Telefonisch kun je eventueel hier terecht: 0800-2940294 (gratis).

Via deze site kun je ook hier terecht komen: http://h20219.www2.hp.com.../Oktober%20Prijslijst.pdf

Tip: NBD staat voor Next Business Day.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 01-11-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

zouden jullie misschien foto's kunnen maken van de kijkhoek? (degene met de 2408)

[ Voor 14% gewijzigd door Shva op 01-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Shva schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:14:
[...]

Dat is vet balen voor je. Waarom ben je niet terug gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Anoniem: 237640 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:14:
@Jeebo
Sorry, jouw bericht even vergeten te beantwoorden. Als je van 20" komt liggen de overwegingen ongetwijfeld anders. Ik kom zelf op dit moment van 17", dus ik ga al flink vooruit ;)
Geloof me, Je went er snel genoeg aan. Te snel. Als je die 22`` haalt en komt in een pc winkel en je ziet de 24`` staan dan heb je zo iets van, wat groot had ik die maar gehaalt. Ik had dit ook met 20``, ik dacht ook van wow, maar later in de pc winkel zie je een 22```staan en toen wilde ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Laatst online: 10-06 22:20
@ die verouderde eindeloze dodepixel angst. Let wel bij het afsluiten van zo'n garantie dat de meeste foutieve pixels pas na 20 branduren naar voren komen. Een 24uurs garantie stelt dus niet zo heelveel voor. Bcc doet ook helemaal niet moeilijk over een dode subpixel

@ de 22" vs 24" discussie. Ga dan eerder voor een 20" 4:3 verhouding, als je die 24" net te duur vind. Dan kan je d'r later altijd nog een 24" bijkopen, als het goed is komt de hoogte van het scherm ongeveer overeen.

@ de lompe voet opmerking van X. Volgens is geen enkel ander scherm zo makkelijk te verdraaien (zit er een draaitafel onder?) en in hoogte te verstellen, te kantelen.. (ik heb het over de w2408)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

salimrmaf schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:15:
offtopic:
Euh... Juist ja. Als jurist ben ik op de hoogte van de wet. En dit geldt niet bij een normale koop :) En bij dit soort aankopen wil ik datgene wat ik koop eerst werkend zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Woodsy schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:11:
Ik heb ook de w2408 sinds vandaan, misschien dom zonder pixelgarantie maar gelukkig is die helemaal goed. De gewone versie met VGA + DVI wel.

De kijkhoek is echt supergoed, dus ik snap niet hoe je eraan komt dat die slecht is. Ik sta bijna in de hoek van het scherm en dan nog is die helder bij mij.

Kleuren zijn geweldig en een stuk beter als mijn oude Samsung 930BF. Glossy scherm zullen sommige even aan moeten wennen, maar persoonlijk vind ik het juist wel prettiger werken (mooiere kleuren). De randen om het scherm zijn misschien iets te breed voor het mooie, maar dat is meer persoonlijk. De voet is meer een voordeel als lelijk vind ik, al hangt er een blok beton aan, hij moet goed en stevig staan! Die 1920x1200 is echt verder optimaal natuurlijk, productiviteit word hopelijk een stuk verhoogd zodra ik helemaal eraan gewend ben geraakt.

jij ziet dus geen rode gloed over het beeld heen komen? :?

foto please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeebo
Nou, ik ben gisteren bij de BCC geweest en daar stonden ze naast elkaar opgesteld. Toegegeven, hij is echt mooi groot, de 2408, maar ik vind hem eigenlijk TE groot zelfs. Ik zou het best overleven om hem te kopen, maar ik zit vrij dicht op mijn monitor. Ik denk echt dat het overkill is. En het prijsverschil he ;) Maar ik verval in herhaling...

Overigens heb ik net even gebeld met het Servicecenter van BCC. Die vertelden me dat het model niet meer binnen zal komen bij de BCC's omdat het een "overjarig model" is. Beetje vreemd. Mijn hoop is nog gevestigd op de Mediamarkt waar er één dezer dagen nog een aantal binnen zouden moeten komen. Vreemd verhaal hoor van de BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 237640 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:22:
@Jeebo
Nou, ik ben gisteren bij de BCC geweest en daar stonden ze naast elkaar opgesteld. Toegegeven, hij is echt mooi groot, de 2408, maar ik vind hem eigenlijk TE groot zelfs. Ik zou het best overleven om hem te kopen, maar ik zit vrij dicht op mijn monitor. Ik denk echt dat het overkill is. En het prijsverschil he ;) Maar ik verval in herhaling...

Overigens heb ik net even gebeld met het Servicecenter van BCC. Die vertelden me dat het model niet meer binnen zal komen bij de BCC's omdat het een "overjarig model" is. Beetje vreemd. Mijn hoop is nog gevestigd op de Mediamarkt waar er één dezer dagen nog een aantal binnen zouden moeten komen. Vreemd verhaal hoor van de BCC.
Dat het mogelijk een over jarig model is moet je niet per jaar zien ;) , HP is namelijk instaat naar een half jaar :( al een serie uit produktie te nemen, tenminste dat idee krijgen wij hier op de zaak. Wij hebben alles van HP en dan praat je over zo'n 4000 desktops en 1200 laptops.

P.s. Ik denk dat ik vanmiddag eens bij de MediaMarkt langs ga. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 02-11-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Laatst online: 10-06 22:20
Vaak heeft een ander filiaal het scherm nog in voorraad. Dan laten ze die naar het filiaal verschepen waar jij hem besteld. Dan issie er in 4 dagen. Best prima dacht ik zo.
En over te groot.. daar wen je aan, ik zit er +-50 cm vanaf. Hetgeen je niet aan went is om vervolgens weer achter een 19" te kruipen.

Wat is dat met die rode gloed? Kan prima film kijken vanaf de bank, staat rechtsonder tegenover het scherm en heb toch echt geen rode gloed. Vanaf een hele scherpe hoek bekeken wordt echt wit wel een btje ivoorachtig ja. Maar dat heb je met elk TN-paneel. Neem ook niet aan dat je foto's gaat zitten bewerken vanaf de zijkant ;) (in bezit van de w2408)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

het probleem is dat als ik er recht voor zit, dat ik al verkleuring zie, verticaal en horizontaal...vooral bij wit beeld is dat irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Shva schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:59:
het probleem is dat als ik er recht voor zit, dat ik al verkleuring zie, verticaal en horizontaal...vooral bij wit beeld is dat irritant....
Volgens mij is jouw scherm gewoon niet helemaal in orde, misschien is het verstandig toch eens contact op te nemen met de winkelier of HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ik denk toch dat het gewoon een TN probleem is, ik zit hier op mijn werk achter een 19" iiyama beeld en heb ik bijna hetzelfde verschijnsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 15-06 23:31

Epsilon

Ik heb de W2408 al een tijdje binnen (augustus) en hij bevalt me erg goed.

Destijds heb ik ook de afweging moeten maken tussen een 22" en een 24" versie. Ik stond op het punt een 22" samsung 226 te kopen, toen ik ergens las dat er een 24" broertje van de W2207 uit kwam (die ondertussen zeer moeilijk leverbaar was).

Waarom heb ik dan voor de 2408 gekozen ipv de 2207?
- Full 1080i HD ondersteuning!! 1680x1050 komt gewoon net te kort.
- Handigere pixel mapping naar 1600x1200 als 4:3 (heb je weer de native reso te pakken, anders blijf je steken op 1280x1024 als je 1:1 pixelmapping wilt houden).

Wat zou wel een reden zijn om de 2207 te kopen?
-De prijs van de 2408 is goed, maar het is wel weer 200euro extra.

even op de vraag ingaan van de speakers:
Die zijn absoluut waardeloos, koop hem daar niet voor!

[ Voor 6% gewijzigd door Epsilon op 02-11-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Epsilon schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:27:
Ik heb de W2408 al een tijdje binnen (augustus) en hij bevalt me erg goed.

Destijds heb ik ook de afweging moeten maken tussen een 22" en een 24" versie. Ik stond op het punt een 22" samsung 226 te kopen, toen ik ergens las dat er een 24" broertje van de W2207 uit kwam (die ondertussen zeer moeilijk leverbaar was).

Waarom heb ik dan voor de 2408 gekozen ipv de 2207?
- Full 1080i HD ondersteuning!! 1680x1050 komt gewoon net te kort.
- Handigere pixel mapping naar 1600x1200 als 4:3 (heb je weer de native reso te pakken, anders blijf je steken op 1280x1024 als je 1:1 pixelmapping wilt houden).

Wat zou wel een reden zijn om de 2207 te kopen?
-De prijs van de 2408 is goed, maar het is wel weer 200euro extra.

even op de vraag ingaan van de speakers:
Die zijn absoluut waardeloos, koop hem daar niet voor!
Beide schermen ondersteund dus wel pixelmapping, maar wanneer je op de niet standaard/native resolutie werkt, bijvoorbeeld bij een game hoe doet deze schermen het dan? Wordt het beeld dan echt slechter of houd het scherm zich dan ook goed.

edit: Het bevenstaande schijnt dus ook wel goed te zitten. :D

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 03-11-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

kan iemand misschien een foto maken van de viewing angle, dan weet ik of het aan mijn scherm ligt....(w2408)

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien een gekke vraag maar kan het nergens (met zekerheid) vinden, zelfs niet in de handleiding die van de HP site te downloaden valt: Kan de 2408h nog 'draaien' (pivotstand) als het scherm tegen de wand gemonteerd wordt in plaats van gebruik te maken van de bijgeleverde voet? Met andere woorden; Zit het draaigedeelte in de voet of in het scherm zelf?

Alvast enorm bedankt voor een reactie!

[ Voor 10% gewijzigd door duppenj op 03-11-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

In de voet; wil je hem aan de muur hangen en hem kunnen draaien, dan heb je een muurbeugel nodig met een verstelbare arm.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppenj
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reactie. Ik had op pagina 2 van dit topic al wel gelezen dat er draaibare beugels zijn maar nog niet door dat dat de enige mogelijk is om de pivot functie te kunnen gebruiken....

Weet je misschien ook welke kabel wordt meegeleverd bij de 2408H variant?
Diverse mensen vragen (waaronder ikzelf) vragen zich af of het een DVI-D naar HDMI is die bijgeleverd wordt of dat het een HDMI naar HDMI kabel is.

[ Voor 35% gewijzigd door duppenj op 04-11-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
duppenj schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:52:
Bedankt voor de snelle reactie. Ik had op pagina 2 van dit topic al wel gelezen dat er draaibare beugels zijn maar nog niet door dat dat de enige mogelijk is om de pivot functie te kunnen gebruiken....

Weet je misschien ook welke kabel wordt meegeleverd bij de 2408H variant?
Diverse mensen vragen (waaronder ikzelf) vragen zich af of het een DVI-D naar HDMI is die bijgeleverd wordt of dat het een HDMI naar HDMI kabel is.
als je nog ff wacht dan kan ik het je vertellen. Deze week krijg ik mijn w2408H binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ben eigenlijk wel benieuwd naar 2foto's van de achterkant van de 2408 en de 2408H
De 2408 heeft dus DVI, maar geen HDMI. De 2408H heeft D-SUB en HDMI.

Ik dacht me te kunnen herinneren dat D-SUB voor een monitor op <2mtr kabel geen snars uitmaakt qua beeldkwaliteit. Heb je echter een graka met alleen DVI, dan zal je toch een convertertje ertussen moeten sjorren, maar of dat zoveel uitmaakt betwijfel ik.

En een DVI->HDMI kabel is dan toch ook een mogelijkheid?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, dvi en hdmi kun je met elkaar gebruiken. Ze zijn hetzelfde, behalve:

andere plug
dvi geen geluid.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Kensei schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:02:

En een DVI->HDMI kabel is dan toch ook een mogelijkheid?
Heb zelf sinds een aantal dagen de 2207H en heb mijn graka via een dvi-hdmi kabel aangesloten,

Maar wat een machtig scherm...Ook ik twijfelde in de winkel tussen 22"en 24" maar mijn budget twijfelde meer naar de 22"......

Ik heb geen enkele slechte pixel kunnen zien en de bleeding valt mee. In de winkel stonden de veelbesproken Samsung's ernaast op display en dezen vertoonden toch serieus meer bleeding. Qua kleuren is dit echt een opfrisser, net alsof het scherm leeft!
Ook heb ik geen last van dat glossy gebeuren, als je eenmaal ergens mee aan de gang bent, zie je, of merk je, er niets meer van.

En als laatste even een bedankje voor alle posters hier, het maakte mijn keuze in elk geval een stuk makkelijker!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Welke kabels kreeg je in de doos? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maargoed als ik het zo lees hebben die H-versies niet zoveel voordeel? kwaliteit van HDMi en DVI is hetzelfde, dan is hdmi leuk als je een dvd speler oid op je tft wilt aansluiten maar wie gebruikt een 22-24"nou als tv das toch veel te klein? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

salimrmaf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:13:
Ja, dvi en hdmi kun je met elkaar gebruiken. Ze zijn hetzelfde, behalve:

andere plug
dvi geen geluid.
Wanneer je gebruik maakt van een ATi/AMD HD2xxx serie VGA kaart dan heb je weldegelijk geluid over je DVI. Als het goed is wordt bij deze kaarten ook een verloop DVI > HDMI meegeleverd die deze geluidskanelen doorgeeft aan de HDMI interfave van je scherm/TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:23:
[...]

Wanneer je gebruik maakt van een ATi/AMD HD2xxx serie VGA kaart dan heb je weldegelijk geluid over je DVI. Als het goed is wordt bij deze kaarten ook een verloop DVI > HDMI meegeleverd die deze geluidskanelen doorgeeft aan de HDMI interfave van je scherm/TV.
Dat is precies waar ik over zit na te denken, zal zo even de doos erbij pakken. Ik heb de 2900XT en de W2408 (niet met HDMI). Wat ik in de toekomst wil gaan doen is een PS3 kopen en die via DVI aansluiten op mijn scherm. Alleen het probleem is, je raad het al, hoe krijg je geluid? Want normaal gesproken komt er geen geluid door DVI. Ik weet dat de 2900XT een ingebouwde geluidschip heeft, dus er zou iets mee kunnen worden gedaan. Verder heb ik nog een geluidskaart met optische aansluiting. Kan ik hiermee iets combineren? En is het mogelijk om een PS3 aan te sluiten en geluid te krijgen met de hardware die ik heb?

Update: Heb net in de doos gekeken (ik heb de asus EAH2900xt versie) en er zitten wat audiokabels in geloof ik en een DVi>Hdmi converter, heb ik deze dan nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door peakaboo op 06-11-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

peakaboo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:53:
[...]

Dat is precies waar ik over zit na te denken, zal zo even de doos erbij pakken. Ik heb de 2900XT en de W2408 (niet met HDMI). Wat ik in de toekomst wil gaan doen is een PS3 kopen en die via DVI aansluiten op mijn scherm. Alleen het probleem is, je raad het al, hoe krijg je geluid? Want normaal gesproken komt er geen geluid door DVI. Ik weet dat de 2900XT een ingebouwde geluidschip heeft, dus er zou iets mee kunnen worden gedaan. Verder heb ik nog een geluidskaart met optische aansluiting. Kan ik hiermee iets combineren? En is het mogelijk om een PS3 aan te sluiten en geluid te krijgen met de hardware die ik heb?

Update: Heb net in de doos gekeken (ik heb de asus EAH2900xt versie) en er zitten wat audiokabels in geloof ik en een DVi>Hdmi converter, heb ik deze dan nodig?
Ja, met deze DVI > HDMI converter zou je een HDMI kabel moeten kunnen aansluiten zodat zowel beeld als audio naar je scherm worden getransporteerd, maar ik zou zeggen pak de handleding er eens bij daar zal het wel in uitgelegd staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:34:
[...]

Ja, met deze DVI > HDMI converter zou je een HDMI kabel moeten kunnen aansluiten zodat zowel beeld als audio naar je scherm worden getransporteerd, maar ik zou zeggen pak de handleding er eens bij daar zal het wel in uitgelegd staan. :)
Even als voorbeeld dan:
Ik steek de converter op de monitor, en sluit de HDMI kabel van de PS3 gewoon aan op die converter. Dat zou alles zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

peakaboo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:19:
[...]
Even als voorbeeld dan:
Ik steek de converter op de monitor, en sluit de HDMI kabel van de PS3 gewoon aan op die converter. Dat zou alles zijn?
Nee dat denk ik niet, de converter is voor jouw VGA kaart bedoeld. De converter dien je op de DVI uitgang van je VGA kaart te zetten, zodat je een HDMI kabel tussen je VGA kaart en een Beeldscherm of TV (met HDMI) kunt aansluiten.

Als jij niet de H versie hebt zal HDMI met dit scherm niet gaan werken, omdat er geen HDMI interface in zit. De converter is er in iedergeval voor om van DVI naar HDMI te gaan en niet van HDMI naar DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:26:
[...]

Nee dat denk ik niet, de converter is voor jouw VGA kaart bedoeld. De converter dien je op de DVI uitgang van je VGA kaart te zetten, zodat je een HDMI kabel tussen je VGA kaart en een Beeldscherm of TV (met HDMI) kunt aansluiten.

Als jij niet de H versie hebt zal HDMI met dit scherm niet gaan werken, omdat er geen HDMI interface in zit. De converter is er in iedergeval voor om van DVI naar HDMI te gaan en niet van HDMI naar DVI.
Ja daar was ik al bang voor. Idd, het is niet de H-versie.

Laat ik het dan concreet vragen: Is het mogelijk om een PS3 aan mijn scherm te koppelen? Dat is namelijk wat ik graag zou willen. (mede omdat de PS3 HD en blueray kan afspelen, en dat kan mn scherm aan en het ziet er ook supermooi uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

peakaboo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:40:
[...]
Ja daar was ik al bang voor. Idd, het is niet de H-versie.

Laat ik het dan concreet vragen: Is het mogelijk om een PS3 aan mijn scherm te koppelen? Dat is namelijk wat ik graag zou willen. (mede omdat de PS3 HD en blueray kan afspelen, en dat kan mn scherm aan en het ziet er ook supermooi uit)
Ik heb werkelijk geen idee welke uitgangen een PS3 heeft, :D Is dit alleen HDMI, ik denk het niet.... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De PS3 heeft;

Component
Hdmi
AV: scart/composiet.

Mijn tip: Gebruik de VGA-aansluiting van je scherm, en de HDMI voor je PS3. DVI-HDMI kabel werkt. Ik heb die kabel hier liggen. Geluid.. Tsja heb je geen surrnund set?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
salimrmaf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:51:
De PS3 heeft;

Component
Hdmi
AV: scart/composiet.

Mijn tip: Gebruik de VGA-aansluiting van je scherm, en de HDMI voor je PS3. DVI-HDMI kabel werkt. Ik heb die kabel hier liggen. Geluid.. Tsja heb je geen surrnund set?
Ik snap het even niet sorry, dus ik moet HDMI naar VGA gaan gebruiken? Wat bedoel je met DVI-Hmdi kabel werkt?

Ik heb maar een 2.1 setje (x-230). Zou ik dus een optisch setje moeten aanschaffen omdat die op de optische uitgang van de PS3 past.

Ik had gehoop dat ik meer uit mn 2900XT kon halen, vanwege Hdmi en die ingebouwde geluidschip. (heb btw wel een razer geluidskaart die optisch heeft)

[ Voor 3% gewijzigd door peakaboo op 06-11-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

peakaboo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:02:
[...]

Ik snap het even niet sorry, dus ik moet HDMI naar VGA gaan gebruiken? Wat bedoel je met DVI-Hmdi kabel werkt?

Ik heb maar een 2.1 setje (x-230). Zou ik dus een optisch setje moeten aanschaffen omdat die op de optische uitgang van de PS3 past.

Ik had gehoop dat ik meer uit mn 2900XT kon halen, vanwege Hdmi en die ingebouwde geluidschip. (heb btw wel een razer geluidskaart die optisch heeft)
Ik moet eerlijk zeggen dat jij zelf ook een beetje onduidelijk bent. Op het eene moment wil jij je PS3 aansluiten op je scherm en het andere moment heb je het er over dat je niet alles uit je ATi kaart kunt halen. :)

Je hebt een scherm zonder HDMI, hierdoor kun je geen HDMI aansluiten op jouw scherm, daar had je de H variant voor moeten hebben. Bij de H versie zal een DVI naar HDMI kabel zitten, maar omdat de PS3 geen DVI heeft zal dit niet werken.

Overigens betwijfel ik of adio wel gaat werken met een dergelijke DVI naar HDMI kabel. ATi/AMD schijnt namelijk nogal uniek te zijn met de audio ondersteuning op hun HD2xxx serie en de verloopjes die zij daar bij meeleveren. Verloopjes van andere fabrikanten ondersteunen vaak het audio deel niet zover ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:17:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat jij zelf ook een beetje onduidelijk bent. Op het eene moment wil jij je PS3 aansluiten op je scherm en het andere moment heb je het er over dat je niet alles uit je ATi kaart kunt halen. :)

Je hebt een scherm zonder HDMI, hierdoor kun je geen HDMI aansluiten op jouw scherm, daar had je de H variant voor moeten hebben. Bij de H versie zal een DVI naar HDMI kabel zitten, maar omdat de PS3 geen DVI heeft zal dit niet werken.

Overigens betwijfel ik of adio wel gaat werken met een dergelijke DVI naar HDMI kabel. ATi/AMD schijnt namelijk nogal uniek te zijn met de audio ondersteuning op hun HD2xxx serie en de verloopjes die zij daar bij meeleveren. Verloopjes van andere fabrikanten ondersteunen vaak het audio deel niet zover ik heb begrepen.
Hehe sorry als dat zo over kwam, het gaat toch echt om de mogelijkheid om de PS3 aan mn scherm te koppelen. Maar dat wordt nogal lastig, miss gaat het niet eens. Waarom ik over die ATI kaart begon was omdat die wel Hdmi en een geluidschip heeft, die ik d8 te kunnen gebruiken daarbij. Maar dan zit je nog zowat je hele PC te gebruiken om een signaal naar je monitor te krijgen haha, veel te ingewikkeld en volgens mij niet eens mogelijk. Volgens mij kan ik beter een mooi HD TV'tje (tje 8)7 ) aanschaffen... Wel jammer, ik d8 dat ik dit scherm voor meerde doeleinden kon gebruiken (kan dus wel, maar dan moet je de H-versie kopen en ik heb deze al en doe m zeker niet weg). Dan maar gewoon op de PC zelf kyken op 1080p :) Bedankt voor je uitleg tot zover al _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

NEE! Geef niet op.

Sorry van mijn brakke uitleg daarnet, komt omdat ik hem op het broertje van de PS3 moest typen (PSP) gaat best meoilijk. :X

Nu in het kort;

Je hebt de W2207 en wilt én de PC, én de PS3 eraan koppelen. Dat gaat.

(Je moet alleen vertellen of het geluid van je PC via de boxen van de HP-scherm gaan, of via de 2.1 setje)

Dan ziet het er zo uit:

PC------------------VGA Kabel---------------2207

PS3----------HDMI-DVI kabel--------------2207

-ALs je al een DVI of HDMI kabel hebt, moet je deze gebruiken;

Je hebt al een HDMI kabel voor je PS3

Je hebt al een DVI kabel voor je PS3

De PS3 heeft niet alleen de HDMI-Out en Optische aansluiting voor geluid, maar ook een normale PS2 aansluiting. Daardoor kun je RGB Scart en zo mee weergeven. Met dit goedkoop kabeltje. kun je ervoor zorgen dat je stereogeluid krijgt. Ik zie dat je stereosetje 1X een 3,5 MM Koptelefoon aansluiting heeft...

Dan heb je deze plug nodig in combinatie met deze verloop kabeltje.

Dit alles is heel simpel. :P De site die ik je geef is goedkoop nog ook! Als je eenmaal de paar kabels hebt, zie je zelf hoe je ze moet verbinden.

Oow ja: Wil je ook geluid van de PC altijd kunnen horen, dan meot je deze ook erbij nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door SalimRMAF op 06-11-2007 17:48 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
salimrmaf schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:31:
NEE! Geef niet op.

Sorry van mijn brakke uitleg daarnet, komt omdat ik hem op het broertje van de PS3 moest typen (PSP) gaat best meoilijk. :X

Nu in het kort;

Je hebt de W2207 en wilt én de PC, én de PS3 eraan koppelen. Dat gaat.

(Je moet alleen vertellen of het geluid van je PC via de boxen van de HP-scherm gaan, of via de 2.1 setje)

Dan ziet het er zo uit:

PC------------------VGA Kabel---------------2207

PS3----------HDMI-DVI kabel--------------2207

-ALs je al een DVI of HDMI kabel hebt, moet je deze gebruiken;

Je hebt al een HDMI kabel voor je PS3

Je hebt al een DVI kabel voor je PS3
Je uitleg was niet echt brak hoor, maar ik heb op dat gebied niet zoveel verstand ervan :). Zal snel nog even uitleggen wat ik wil: Ik heb een W2408 (NIET hdmi dus), en die zou ik in de toekomst aan een PS3 willen koppelen. Wat zijn de opties in geluid? Ik heb een 2.1 X-230 setje van logitech. Geen optisch dus, dan zou ik een nieuw surround sound setje moeten halen. (Ik weet niet of ik ze kan gebruiken, maar ik heb dus Hdmi en geluid op mn 2900XT, daarnaast een optische aansluiting op mn razer barracuda geluiskaart 7.1).

Ik heb voor zover ik weet geen kabels die jij noemt. Ik heb alleen dat Hmdi>DVI convertertje wat bij de videokaart zat. Deze dus.

Ik wil zeker NIET het geluid uit de speakers van de 2408 laten komen, want dat zou echt $&$&@&&(%% zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bekijk mijn post nog eens, ik was nog niet klaar. ;)

Zoals ik daarin heb beschreven, zou het moeten werken.

Suc6! 8)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

_Dune_ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:17:
[...]

Bij de H versie zal een DVI naar HDMI kabel zitten, maar omdat de PS3 geen DVI heeft zal dit niet werken.
Nope, geen DVI naar HDMI kabel in de doos.

In mijn doos zat:

- Een HDMI kabel,

- Een D-sub kabel, voorgemonteerd op het scherm, natuurlijk snel eraf gedraait,

- Een audio kabel, met van die groene mini plugjes,

- Een USB verleng kabel, om vanaf je pc de front/side usb van het scherm aan te sluiten.

En natuurlijk de stroomkabel...

BTW: Beantwoord dat je vraag Salim? en hoe in godsnaam kom jij aan een 9800GTX?

[ Voor 6% gewijzigd door Yor op 06-11-2007 21:26 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yor_13 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:25:
[...]

Nope, geen DVI naar HDMI kabel in de doos.

In mijn doos zat:

- Een HDMI kabel,

- Een D-sub kabel, voorgemonteerd op het scherm, natuurlijk snel eraf gedraait,

- Een audio kabel, met van die groene mini plugjes,

- Een USB verleng kabel, om vanaf je pc de front/side usb van het scherm aan te sluiten.

En natuurlijk de stroomkabel...

BTW: Beantwoord dat je vraag Salim? en hoe in godsnaam kom jij aan een 9800GTX?
Sorry dat meende ik gelezen te hebben. Mijn keuze is nu uiteindelijk toch op een Dell 2007WFP gevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215033

Als je van plan ben om het geluid zeker NIET door de 2408 te laten komen, kan je dan ten alle tijde het beste de 2408(zonder h) nemen?? of zitten er nog meer voordelen aan HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De normale 2207 heeft ook boxen...

9800GTX? :D Lol, mijn sig is mijn pc over 3 maanden. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155473

Ik ben ook vanplan een W2408 te halen. Ik wil hem graag gebruiken met mijn PS3 alleen is het mij nog steeds niet duidelijk of hij ook daadwerkelijk die 1:1 mapping toepast. Ik heb er al veel naar gezocht op google maar heb nergens een bevesteging kunnen vinden.

Berichtje uit een ander forum:
"Khad hiervoor een HP W2207 (met pixel mapping) en daar de PS3 op aangesloten. Je krijgt nooit zwarte balken ook al ondersteunt je monitor pixel mapping (het wordt dus gescaled). Daardoor heb ik hem ook omgeruild voor een LCD TV. Erg jammer, aangezien het beeld toch wel beter op een monitor uitziet dan op een TV."

De W2408 is toch de grote broer van de W2207? Als het waar is wat die persoon daar zegt, dan zal de W2408 ook geen balken weergeven in combinatie met de PS3 ondanks die 1:1 mapping. En zal hij die 1920x1080 oprekken naar 1920x1200 waardoor het beeld dus waziger word. Ik zou graag willen zien dat hij WEL balken weergeeft...

Is er al iemand die een W2408 bezit en deze gebruikt met een PS3 die dit kan bevestigen?

Op dit moment bezit ik een Samsung 226BW en gebruik deze via HDMI>DVI op de PS3... Dit werkt allemaal goed alleen mis ik dus zo'n 1:1 mapping functie... En vind het erg jammer dat hij 1680x1050 is.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
@ Jeffrey:

Ik heb de 2408, maar geen PS3. Ik wil wel hetzelfde gaan doen wat jij wilt :D

Over die 1:1, je kunt in het menu van de monitor kiezen voor custom scaling, dat houd in 1. Fill to screen. 2. Fill to aspect ratio. 3. One to One. Ik weet het zo niet precies uit mn hoofd, maar 1 is iig dat uitrekken, dat krijg je dus wat jij zegt een waziger beeld. 2. Is dat ie zich volgens mij aanpast aan de resolutie die je wilt gebruiken in een spel. Bij 3 krijg je wel balken geloof ik. Volgens mij zal dat geen probleem zijn, je kunt heel veel instellen in het menu :). Hopelijk vertrouw je het nu een beetje.

@ salimrmaf:
Ik heb je toegevoegd op MSN, om je wat vragen te stellen over die PS3+W2408. Nog niet online geweest of zit je lijst vol :P?

[ Voor 10% gewijzigd door peakaboo op 07-11-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

prutser @ ander forum dan :D je kan die pixel mapping instellin in het osd menu... kheb dat eens geprobeerd bij een spel wat op een algere resolutie draaide en toen kreeg mijn 2207 WEL zwarte balken.

weet niet of het van de input afhangt.. dis was dus gewoon pc input via DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Voor de mensen die interesse hebben in de W2408, hier is nog een heel leuk presentatie filmpje met alle features uitgelegd. Zie je hoe het in de praktijk eruit ziet en werkt.

Klik

Hier de review die erbij hoor, ook van dezelfde site. Klik

[ Voor 39% gewijzigd door peakaboo op 07-11-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kheb nog ff naar die pixel mapping,

je gaat in het OSD naar "image Control" dan naar "custom scaling" en daar kunje kiezen uit 2 opties "fill to screen" en "fill to apect ratio"

als je die laatste kiest krijg je dus zwarte blaken als de input resolutie lager is dan 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeffrey, peakaboo, Chaoss
Even de uitleg over die 'fill to aspect ratio'. Aspect ratio = de verhouding tussen breedte en hoogte van je beeld (normaal is 4:3, widescreen is 16:9). Zoals ik het begrijp zal hij dus bij (optienummering van Peakaboo):
1. Het beeld volledig uitrekken tot de 4 randen van je scherm, ongeacht de verhouding, hierbij kan het dus voorkomen dat je 'dikke mannetjes' of juist 'dunne mannetjes' krijgt (en wazig beeld).
2. Het beeld volledig uitrekken, maar daarbij wel de verhouding handhavend, waardoor je wel wazig beeld krijgt, maar geen 'dikke of dunne mannetjes'.
3. Het beeld 1 op 1 laten zien waardoor de resolutie van x bij x pixels gehandhaafd blijft en er helemaal niet wordt uitgerekt (wat de meeste mensen hier willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Laatst online: 29-05 17:49
Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in TFT monitoren aangezien ik een nieuwe compu heb besteld en omdat de 21" crt monitor mijn bureau in tweeën verdeelt. Nu is mijn oog op de 2207 gevallen.

Als ik het goed heb zijn er 3 soorten aansluitingen:
- VGA (oldskool)
- DVI
- HDMI (nieuwer(?))

Ik zie dat er bij de 2207 twee versies zijn, de DVI en de HDMI versie. Ik heb zowel ergens gelezen dat de verschillen minimaal zijn, maar wat raden jullie aan? Nieuwer is natuurlijk niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kweet niet wat je bedoeld met "minimale" verschillen maar kwaliteits verschil is iig _niet_ tussen DVI en HDMI

het enige verschil is dat bij HMDI beeld en geluid door dezelfde kabel kaan en bij de DVI versie moetje de boxen met los audiokabeltje aansluiten.

Het enige voordeel van HDMI is als je een bron hebt met HDMI en VGA aansluiting dat de hdmi dan beter is en je niet met verloopstekkertjes ed hoeft te werken. sluit je het HP scherm alleen aan op de pc dan heeft de HDMI versie geen voordeel.

[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 08-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Hoi,

Ik heb zelf de HDMI versie van de 24`` variant bestelt. De enige reden voor mij is dat ik in de toekomst me PS3 of dvd-recorder kan aan sluiten via hdmi. Ik heb hem niet omdat er beeld en geluid doorheen gaat of zo. Het is ook puur toekomst gericht. Daarom die Ps3 als voorbeeld.Kost iets meer maar in de toekomst ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
1 ding is zeker, je hebt geen kwaliteits verlies iig of je nou DVI of Hdmi gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Gisteren deze monitor gezien in een winkel, maar ik denk toch dat deze voor mij gaat afvallen. het beeld is echt wel mooi, daar twijfel ik niet meer aan, maar...de glossy laag zorgt vor veel weerspiegelingen. Daar wordt ik erg kriegelig van, zelfs met mijn plasma TV thuis.

En ik zal vooral 's avonds de monitor aan hebben, en bijna altijd brand er dan wel licht achter me. Daar zal ik me aan gaan storen, dat weerspiegelen.

Een ander alternatief als 24" is volgens mij Acer, Samsung, Dell en Iiyama.
Dell is te duur. Van wat er overblijft kan ik (nog) niet super veel vinden welke de beste zou zijn.
Acer heeft de naam goedkoperen schermen te gebruiken, Samsung schijnt overall goed te zijn, maar heeft een grote oplichtende aan/uitknop aan de voorkant wat storend kan zijn. Iiyama..geen idee.

Ik lees ook dat de PVA schermen beter zijn dan de TN, maar weet eigenlijk niet eens welke schermen Samsung en Iiyama gebruiken.

Scherm is bedoelt voor games en desktopmeuk. Zou Samsung dan de betere keuze zijn? Ding komt voorlopig aan een X1950Pro 512Mb te hangen, maar tzt aan een Gefroce 8800GT of opvolger of een ATi DX10.1 kaart.

EDIT: en toch blijf ik deze HP errug mooi vinden. Enige alternatief is eigenlijk de Samsung qua prijs/kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 09-11-2007 09:17 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16
Ik heb nu sinds 2 weken de w2408 en was ook huiverig voor de weerspiegeling maar ik moet zeggen dat het reuze meer valt. Alleen als het beeeld zwart is dan zit je wel ff naar je zelf te kijken :P
Maar voor de rest is het zonde om zo'n mooi scherm te laten staan.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Het scherm is dan een gadget: Beeldscherm en spiegel in één. :+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Kensei schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:05:
Gisteren deze monitor gezien in een winkel, maar ik denk toch dat deze voor mij gaat afvallen. het beeld is echt wel mooi, daar twijfel ik niet meer aan, maar...de glossy laag zorgt vor veel weerspiegelingen. Daar wordt ik erg kriegelig van, zelfs met mijn plasma TV thuis.

En ik zal vooral 's avonds de monitor aan hebben, en bijna altijd brand er dan wel licht achter me. Daar zal ik me aan gaan storen, dat weerspiegelen.

Een ander alternatief als 24" is volgens mij Acer, Samsung, Dell en Iiyama.
Dell is te duur. Van wat er overblijft kan ik (nog) niet super veel vinden welke de beste zou zijn.
Acer heeft de naam goedkoperen schermen te gebruiken, Samsung schijnt overall goed te zijn, maar heeft een grote oplichtende aan/uitknop aan de voorkant wat storend kan zijn. Iiyama..geen idee.

Ik lees ook dat de PVA schermen beter zijn dan de TN, maar weet eigenlijk niet eens welke schermen Samsung en Iiyama gebruiken.

Scherm is bedoelt voor games en desktopmeuk. Zou Samsung dan de betere keuze zijn? Ding komt voorlopig aan een X1950Pro 512Mb te hangen, maar tzt aan een Gefroce 8800GT of opvolger of een ATi DX10.1 kaart.

EDIT: en toch blijf ik deze HP errug mooi vinden. Enige alternatief is eigenlijk de Samsung qua prijs/kwaliteit.
die acer moet ook afvallen vanwege de crystalbryte die in het scherm zit. Van Dell ben ik geen fan en samsung is dan je enige keus. de 245T heeft een pva paneel maar is ook 800€ en dan betaal ik liever 300 minder en dat de kleuren mooier zijn en de kijkhoek iets minder en iets weerspiegeling. maar jou keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155473

Bedankt voor de reacties, ik denk dat het nu wel vertrouw en er gewoon 1 ga halen :) Maar eerst die 226bw de deur uit...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts als:
- "Ik heb hem besteld!"
- "Bij shop x is hij op voorraad"
En varianten die niet daadwerkelijk bijdragen aan de discussie zijn niet gewenst.
Let daar op!