Gisteren deze monitor gezien in een winkel, maar ik denk toch dat deze voor mij gaat afvallen. het beeld is echt wel mooi, daar twijfel ik niet meer aan, maar...de glossy laag zorgt vor veel weerspiegelingen. Daar wordt ik erg kriegelig van, zelfs met mijn plasma TV thuis.
En ik zal vooral 's avonds de monitor aan hebben, en bijna altijd brand er dan wel licht achter me. Daar zal ik me aan gaan storen, dat weerspiegelen.
Een ander alternatief als 24" is volgens mij Acer, Samsung, Dell en Iiyama.
Dell is te duur. Van wat er overblijft kan ik (nog) niet super veel vinden welke de beste zou zijn.
Acer heeft de naam goedkoperen schermen te gebruiken, Samsung schijnt overall goed te zijn, maar heeft een grote oplichtende aan/uitknop aan de voorkant wat storend kan zijn. Iiyama..geen idee.
Ik lees ook dat de PVA schermen beter zijn dan de TN, maar weet eigenlijk niet eens welke schermen Samsung en Iiyama gebruiken.
Scherm is bedoelt voor games en desktopmeuk. Zou Samsung dan de betere keuze zijn? Ding komt voorlopig aan een X1950Pro 512Mb te hangen, maar tzt aan een Gefroce 8800GT of opvolger of een ATi DX10.1 kaart.
EDIT: en toch blijf ik deze HP errug mooi vinden. Enige alternatief is eigenlijk de Samsung qua prijs/kwaliteit.
[
Voor 4% gewijzigd door
Tallguy op 09-11-2007 09:17
]