* Releasedatum: einde 2008
BF2 vind ik persoonlijk een goede mix tussen arcade, lol en "serieuze game". Modern Warefare is welliswaar serieuzer, maar het hele spel voelt (is) ook moderner.
Ik denk dat ze met BF3 een erg mooie game neer kunnen zetten, gebruikmakend van de hardwaretechnieken die voorhanden zijn.
Wat vooral belangrijk is denk is, is de fairness en beheersbaarheid. Zoals al aangegeven werd gingen in de begindagen de punten enorm hard, en zijn op sommige maps bepaalde partijen in het voordeel. Dat komt het "ik wil nog een keer"-gehalte niet ten goede.
Het ticketsysteem van capture the flag is wel tijdsloos natuurlijk, en het regelmatig heen en weer moeten racen omdat je maatjes verzaakt hebben hun ogen op de vlag te houden zorgt voor leuke uren gameplay.
Het feit dat je af en toe een compleet magazijn nodig hebt om iemand, die dan ook nog eens vrolijk bunnyhoppend wegkomt is niet prettig, en komt ook het realisme niet ten goede.
BF2142 vond ik persoonlijk erg tegenvallen. De gehele gameplay, maar ook de landschappen zijn leuk om de tijd te doden, maar hebben niet echt het "we want more"-gehalte (dat BF2 voor mij wel heeft). Het té moderne karakter haalt ook plezier weg: het spreekt niet echt tot de verbeelding, zoals een MW dat wel doet.
De volledige game + alle booster packs zijn nu voor minder dan twee tientjes te koop, maar telkens de uitbreidingen voor een aanzienlijke prijs neerzetten is ook niet iets dat iedereen kan waarderen. Combineer dan meer maps in één voor een échte booster, of maak een zachter prijsje (commercieel gezien (opslag, distributie, etc.) zal de 1e optie de voorkeur hebben).
Ik ben echt benieuwd wat BF3 ons zal gaan brengen. Je merkt dat BF2 aan het verjaren is. Net als BF1942 blijft het een leuke game om te spelen, maar de tanden destijds beginnen te knagen so to speak

.
Ik vraaf me af of Bad Company 2 stijlen terug gaan zien in BF3 (
http://www.youtube.com/watch?v=KnQc9PjpZsk) (wat een video!;)). Het is een strakke game wat mij betreft, en een combinatie daarvan kan erg goed uitpakken voor BF3. Mooie strakke gameplay, met toch dat tikje arcade. En dan spreek ik dus niet over Battlefield Heroes, die natuurlijk totaal belachelijk is

.
Het is overigens niet voor niets dat men voor BF2 Project Reality heeft uitgebracht. Een soort tweesplitsing voor de game zou ook een optie zijn. Het echt als een team opereren (met vrienden, teamspeak, etc.), sluipen, en tactisch door het veld, gebruikmakend van realistische wapens en voertuigen) is echt top voor de gamer. Aan de andere kant heeft het in het wildeweg rondscheuren met een tank, vijf vijanden overrijden en onderweg de granaatimpacten laten fixen door een monteur in de auto naast jou ook zo zijn charmes. Voor beide stijlen is duidelijk een publiek.
Kortom: ik ben benieuwd en hoop er het beste van!
(PS:
Review BC2:
http://www.youtube.com/watch?v=abLAEhGB5BQ
"Dit is Battlefield zoals we het kennen en willen, maar dan nog beter")
[
Voor 13% gewijzigd door
Eagle Creek op 27-02-2010 23:29
]