[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
Jarpse schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:01:
Dat zou niet moeten (bij het 39,95 euro abbo in ieder geval, bij de rest word het alsnog meegerekend):
Na mijn verhuizing kreeg ik een factuur met non-linesharing kosten voor mijn abbo waar die clausule voor geldt. Vreemder is nog dat er wèl linesharing is :)

Maar goed hopelijk wordt dat nog eens gecrediteerd, de recentste factuur klopt bijna weer want er staan geen linesharingkosten meer op (wel één dag dubbel :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55

Arno

PF5A

Ben ik de enige waar de downtime frequentie van Tweak alleen maar stijgt? Vroeger was Tweak rete stabiel, maar ik lig er nu voor de derde keer binnen een maand uit :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Iemand die kan aangeven hoe lang de storing van de mail nog duurt? Lag er begin van de nacht al uit, nu nog steeds en geen melding op de Tweak website.

-- Edit: laat maar, moest nog wakker worden, storing was al verholpen, moest enkel Thunderbird m'n wachtwoord even opnieuw mededelen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 05-11-2009 10:29 . Reden: Moest nog goed wakker worden, probleem was al wel verholpen :) ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer port 583 eens ipv 119. Bij een ander topic zeiden ze dat dat wel werkt, ik kan het pas testen over 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:58:
Probeer port 583 eens ipv 119. Bij een ander topic zeiden ze dat dat wel werkt, ik kan het pas testen over 2 uur.
Hij heeft het over de mail en niet over newsservers :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:58:
Nee, er is al niets meer aan de hand. Stupid me, moest nog goed wakker worden. Moest alleen m'n wachtwoord ff opnieuw intikken in Thunderbird en alles werkte weer. Probleem was dus al wel gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:10:
[...]

Hij heeft het over de mail en niet over newsservers :)
Ohw sorry :P . Dan heb ik het niet goed gelezen. Nouja, ik ben nu ook iig weer blij dat de newsservers t weer doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

Quakie schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:34:
Zijn er bekende problemen rond Rotterdam bekend? Ik kan niks vinden qua storingen, maar ik heb sinds vorige week dat mijn lijn s avonds opnieuw intraint. Meestal max 2 x op een avond en dat is al sowieso 5x gebeurd in week tijd. Hierover had ik uptimes van honderden uren...
Ook is mijn lijn heel erg onstabiel voordat hij opnieuw intraint. Dit zag ik niet toevallig omdat ik wat aan het downloaden was. Bij rest was mijn lijn idle. Uiteraard kan het vaker gebeuren maar dat merk ik niet echt omdat hij relatief ook zo weer een lijn oppakt.
Zelfde probleem hier, ZW van R'dam ik was al bang dat ze een kabel hadden geraakt.
Ze zijn hier in de straat met grondwerkzaamheden bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Heeft iemand op moment van schrijven, last van emailproblemen?
Popmail ophalen gaat niet en inloggen bij webmail ook niet.
En, dat met verschillende accounts.
________
Update:
Hehehe. Nu wel.
Ik zie veel oude mails terug.
Wat raar. Zeker serverproblemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Dazsur op 16-11-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Veel oude mails ja en daar heb ik meteen mijn probleem: waarom heeft TweakDSL oude e-mails bewaard? Eenmaal opgehaald moet het bij hun weg zijn. Uit het oogpunt van de wettelijke bewaarplicht mogen enkel de verkeersgegevens worden bewaard: wie mailde wie en wanneer, maar dus niet de inhoud zelf.

Is de wettelijke bewaarplicht trouwens al officiëel van start of gebeurt dat pas later?

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 16-11-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Misschien loze mededeling maar ik heb net iets binnen gehaald van 214 dagen oud.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Het lijkt erop dat de backup van de mailserver een incrementele backup is.
Dat kan en mag niet.
Eénmaal opgehaald en verwijderd van de server is echt weg.

---------------------
Mail richting Tweak ->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dazsur schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:59:
Het lijkt erop dat de backup van de mailserver een incrementele backup is.
Dat kan en mag niet.
Eénmaal opgehaald en verwijderd van de server is echt weg.

---------------------
Mail richting Tweak ->
Ik kan me nog wel een backup van enkele dagen indenken ivm calamiteiten, aangezien niet iedereen elke dag z'n mail ophaalt. Maar dan vind ik vijf dagen toch echt een uiterste limiet, maar blijkbaar had TweakDSL nog veeeeeeeeeeel oudere mails. En dat vind ik toch eigenlijk wel een heel groffe schending van de privacy en daardoor schandalig.

Ik ben benieuwd wat TweakDSL je als antwoord geeft. Ik zal mijn reactie laten afhangen van hun reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 06:48

Gerco

Professional Newbie

Wildfire schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:07:
blijkbaar had TweakDSL nog veeeeeeeeeeel oudere mails. En dat vind ik toch eigenlijk wel een heel groffe schending van de privacy en daardoor schandalig.
Wat is er mis met incrementele backups tot het backup medium vol is? Wanneer er niemand in je mails loopt te rondneuzen kan ik dat geen schending van de privacy noemen, hooguit onhandig. Als je tweak niet vertrouwd met de inhoud van je mails moet je hun mail diensten gewoon niet gebruiken.

Moet wanneer jij een mail verwijderd diezelfde mail ook meteen van alle backups worden verwijderd? Ook van de off-site of tape backups?

Als je dat soort beveiliging wilt moet je je eigen mailserver gaan draaien. Ik vind dat Tweak in deze helemaal niets verkeerd doet (behalve dan er een potje van maken). Backups meer dan een week bewaren vind ik eerder prijzenswaardig dan schandalig.

Waar halen jullie trouwens vandaan dat dat allemaal niet *mag*? Ik kan me zo'n wet niet herinneren namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Gerco op 17-11-2009 22:15 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Niet gewoon 'keep messages on server' aangehad?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Kixtart schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:20:
Nope.

Laptop/ mobieltje -> 'berichten op de server laten totdat ik ze verwijder'
Hoofdpc -> 'berichten verwijderen na 3 dagen'

Backups zijn prima, maar geen 'incrementele backups' van 200 dagen geleden.
Mensen die hun mail bijvoorbeeld niet ophalen, zullen nooit hun mail kwijt zijn.

---------------

Er was inderdaad een probleem met het mailgebeuren. Dat is nu opgelost. Mail verwijderd van de server is echt verwijderd. Over de backup geen woord. Waarschijnlijk bedrijfsgeheim.

----------------

Ik ben meer dan tevreden over TweakDSL. Zowel over mail, internet, helpdesk, etc. Maar, daarom is het niet verboden om een discussie te voeren over een probleem(pje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kixtart schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:20:
Nope. Die functie gebruik ik nooit.

Het is trouwens niet dat ik TweakDSL niet vertrouw, maar het gaat om het principe. E-Mail is persoonlijk en ik zie het niet zitten dat welke provider dan ook maandenlang kopieën van e-mails bewaard. Als providers dat dan toch al doen, waarom klagen we dan eigenlijk nog over de bewaarplicht? :?

Ik zou iig graag willen horen waarom TweakDSL heel lang backups van e-mail bewaart. Wat is hun argument hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wildfire schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:29:
Als providers dat dan toch al doen, waarom klagen we dan eigenlijk nog over de bewaarplicht? :?
Omdat de overheid een ander partij is dan je provider? Omdat 'backup' niet dezelfde term is als 'bewaarplicht'? Omdat een emailtje in je inbox iets heel anders is dan wat je provider _zou_ kunnen verstrekken aan vadertje staat?

Ooit, heel lang geleden, moest ik een mailserver rebooten. Na de reboot volgde er een controle van het file-system, die uren duurde. Na al die uren wachten bleek fsck in staat te zijn files van 400 dagen geleden te 'recoveren'. Met als gevolg dat mensen 400 dagen oude email nogmaals te zien kregen.

Zeiken is makkelijk. Het zelf beter doen is een heel ander verhaal.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

burne schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:45:

[...]

Zeiken is makkelijk. Het zelf beter doen is een heel ander verhaal.
Ho, wacht even. Ik zeik niet, ik wil gewoon graag weten waarom mijn provider blijkbaar heel oude mails nog heeft. Een backup is inderdaad een zeer goed principe, maar wat mij betreft is het niet de bedoeling dat de provider nog mail van maanden en maanden geleden heeft. Een paar weekjes is meer dan genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wildfire schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:56:
Ho, wacht even. Ik zeik niet, ik wil gewoon graag weten waarom mijn provider blijkbaar heel oude mails nog heeft. Een backup is inderdaad een zeer goed principe, maar wat mij betreft is het niet de bedoeling dat de provider nog mail van maanden en maanden geleden heeft. Een paar weekjes is meer dan genoeg lijkt me.
burne schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:45:
Ooit, heel lang geleden, moest ik een mailserver rebooten. Na de reboot volgde er een controle van het file-system, die uren duurde. Na al die uren wachten bleek fsck in staat te zijn files van 400 dagen geleden te 'recoveren'. Met als gevolg dat mensen 400 dagen oude email nogmaals te zien kregen.
Je zeikt in mijn ogen omdat je ogenblikkelijk begint over 'privacy', over 'wetten' en over 'bewaarplicht'. Bij gebrek aan een 'officieele' verklaring is het allemaal speculatie en is het nogal overtrokken om zulke grote woorden te gebruiken. In mijn bescheiden mening. Unix filesystems zijn rare beesten die je zo af en toe raar op laten kijken. Zelfs als er van alles 'stuk' gaat houden ze data intact, inclusief files waarvan je dacht dat ze verwijderd waren, en die komen later opeens weer bovendrijven. Mailservers zijn rare beesten, en zeker het dovecot wat tweakdsl gebruikt. Dat is meerdere malen overgestapt op andere indices, en een simpele rebuild van een index zorgt er ook voor dat er opeens weer oude mail zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:19
Volgens mij ontstaat er verwarring over de term 'oude' mails.

Er was een onderdeel van het opslagsysteem gecrashed rond 9 uur 's ochtends. Een backup van het systeem was van 6 uur eerder. Die hebben we teruggezet. Mocht je mails hebben opgehaald tussen 3 uur 's nachts en 9 uur 's ochtends, dan is het mogelijk dat je die nog een keer hebt gehad omdat deze van het backup systeem kwamen.

Toen alles weer up and running was, is er een sync gedaan van mails welke tussen 3 uur 's nachts en 9 uur 's ochtends afgeleverd waren op het gecrashte systeem. Mocht je deze al hebben opgehaald, dan is het mogelijk dat je deze ook twee keer hebt gehad.

Er zijn waarschijnlijk geen mails verloren gegaan en ook is de impact beperkt gebleven.

Ik zie ook niemand melden dat ze oude mails, mails die ouder zijn dan een dag ofzo, dubbel hebben gekregen. Waarom deze discussie die kant op gaat weet ik dus ook niet :)

Het hele backup gebeuren heeft natuurlijk niks te maken met een bewaarplicht en dergelijke. Daar gaat het ook niet om emails, maar om log gegevens van deze emails.

En burne: we gebruiken geen dovecot meer op de nieuwe platformen. Maar je hebt gelijk dat mailservers rare beesten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
@Burne
Het woord 'zeiken' is een wat absurd woord.

Nog een keer dan:
Maandagmiddag na het opgeloste probleem heb ik mail binnengekregen van 3 weken geleden.
Dit was mail welke dus gelijk was opgehaald en verwijderd van de mailserver.
(iemand anders had het over mail van 200 dagen geleden, ontvangen en verwijderd van de server)

Een copie is dus blijven hangen en nogmaals afgelopen maandag op de server verschenen.

Implicatie:
consument -> hé helpdesk, ik heb mail binnengehaald, mijn pc is gecrasht en nu heb ik niks meer. Kunnen jullie aub kijken of er wat mailtjes zijn blijven hangen in het platvorm?

overheid (AIVD): beste Tweakdsl, gaarne de mail van meneer A forwarden naar ons ivm onderzoek naar 'foute snoep'. Het betreft mail van 4 weken geleden. Meneer A had de mail van zijn webmail (server) verwijderd en zijn HDD in stukken geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:19
Dazsur schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:03:
@Burne
Het woord 'zeiken' is een wat absurd woord.

Nog een keer dan:
Maandagmiddag na het opgeloste probleem heb ik mail binnengekregen van 3 weken geleden.
Dit was mail welke dus gelijk was opgehaald en verwijderd van de mailserver.
(iemand anders had het over mail van 200 dagen geleden, ontvangen en verwijderd van de server)

Een copie is dus blijven hangen en nogmaals afgelopen maandag op de server verschenen.

Implicatie:
consument -> hé helpdesk, ik heb mail binnengehaald, mijn pc is gecrasht en nu heb ik niks meer. Kunnen jullie aub kijken of er wat mailtjes zijn blijven hangen in het platvorm?

overheid (AIVD): beste Tweakdsl, gaarne de mail van meneer A forwarden naar ons ivm onderzoek naar 'foute snoep'. Het betreft mail van 4 weken geleden. Meneer A had de mail van zijn webmail (server) verwijderd en zijn HDD in stukken geslagen.
Dat je mail van 3 weken geleden hebt binnengekregen is erg raar. Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit vanuit een corrupt filesystem herstelt is.
Beide implicaties die je schetst zijn verzoeken waaraan we niet kunnen voldoen, omdat we normaal gesproken geen oude mails bewaren. Behalve dan backups maar deze gaan niet zo lang terug voor email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dazsur schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:03:
Helaas. Zo werkt de wet niet. De provider is geen partij in een 'digitale' huiszoeking en met terugwerkende kracht tappen is al helemaal niet voorzien in de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

4pp3l schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:47:

[..]

Ik zie ook niemand melden dat ze oude mails, mails die ouder zijn dan een dag ofzo, dubbel hebben gekregen.
Ik kreeg mailtjes die ik twee weken daarvoor al gehad had. Mijn vader idem dito.

Maar goed, dat allemaal terzijde. Ik heb momenteel een ZyXEL ADSL2+ modem met Wireless-G. Ivm m'n nieuwe Acer laptopje (een 1810T, soort netbook-gevalletje dus) wil ik overstappen naar een nieuw modem met Wireless-N.

Bij ZyXEL zag ik de ZyXEL P-660HN-F1Z, ik neem aan dat deze verder gewoon probleemloos gaat werken. Goeie sync, dat soort zaken.

[ Voor 51% gewijzigd door Wildfire op 20-11-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
zijn er problems met de mail or what?, hij pakt me wachtwoord niet meer, vraagt on outlook opeens voor me wachtwoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Dutch2007 schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:26:
zijn er problems met de mail or what?, hij pakt me wachtwoord niet meer, vraagt on outlook opeens voor me wachtwoord.....
Yep. Bij 3 accounts, verschillende progs bad logins.
Even afwachten.

Update:
Inlogproblemen opgelost. Inloggen gaat trouwens wat sneller. Geen oude mails terug (hehehe).

[ Voor 14% gewijzigd door Dazsur op 23-11-2009 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Is er eigenlijk iemand die stabiel draait op een Copperjet 816-2p modem icm het Tweak 4-12Mbit abbonementt? Ik heb het topic door zocht maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.Volgens Xandrios is het wel mogelijk om de copperjet the flashen zodat hij geschikt is voor ADSL2+ Maar ik lees nergens berichten van mensen die heb ook daadwerkelijk stabiel hebben lopen. De vraag is dus of ik stabiel gebruik kan maken van de copperjet of toch maar de Zyxel2602 moet aanschaffen.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
sunturion schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:07:
Is er eigenlijk iemand die stabiel draait op een Copperjet 816-2p modem icm het Tweak 4-12Mbit abbonementt? Ik heb het topic door zocht maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.Volgens Xandrios is het wel mogelijk om de copperjet the flashen zodat hij geschikt is voor ADSL2+ Maar ik lees nergens berichten van mensen die heb ook daadwerkelijk stabiel hebben lopen. De vraag is dus of ik stabiel gebruik kan maken van de copperjet of toch maar de Zyxel2602 moet aanschaffen.
INGODSNAAM PAK GEEN ZYXEL.

Maar das mijn mening :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Sinds gister rond 15uur geen verbinding meer in 1382 Weesp. Soms slaat hij 3 seconden aan, dan weer dood!

Vanmiddag maar eens bellen, misschien het modem kapot. Of hebben meer mensen last?

Edit1: Mijn modem gereset, want ik kon er niet meer opkomen... Ik kon er daarna weer opkomen. Net gebeld en mn lijn wordt gereset. Maar aangezien ik ineens ook niet meer op mijn modem kon komen, denk ik dat mijn modem kapot is. Maar ik wacht het wel af vandaag!

Edit2: De KPN laten ze de koperkabels onderzoeken. Ze vermoeden dat het niet het modem is?! Vaag, maar wacht de komende 3 dagen wel af!

Edit2: komt de man van de KPN net langs, zet het modem uit/aan. Doet het gebeuren het weer... geeft hij mij de schuld dat ik het had moeten doen... Dat heb ik wel honderd keer gedaan! 8)7 Volgens mij hebben ze zelf een foutje ergens gemaakt!

[ Voor 70% gewijzigd door DiMacho op 25-11-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 08:24

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

ApexAlpha schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:16:

Je hoeft niet te schreeuwen en een ander erbij te halen dat jij een ZyXEL niet goed vindt. :+
Op dit moment moet een ZyXEL 660 in bridge een Fritz!Box 7270 aan de praat houden.
Daarvoor had ik een ZyXEL 2602H-61C en die heeft een lange tijd prima gewerkt hier.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Een Fritzbox 7170 is dus niet aan te raden met tweak BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op BBned zou ik het niet weten Hollanda en zeker niet voor de 7170.
Het kan namelijk best alleen in mijn TIS lijntje zijn.
Ging mij er alleen om dat een persoonlijke ervaring niet zo hier neergezet moet worden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
[...]

Heb je misschien ook een onderbouwing voor die mening? Waarom zou ik geen Zyxel moeten aanschaffen, welke problemen heb je ervaren, refereer je naar het merk in het algemeen of naar de 2602?
Gebruik jij inplaats van de Zyxel gewoon de copperjet 816-2p?
KroontjesPen schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:19:
[...]
Je hoeft niet te schreeuwen en een ander erbij te halen dat jij een ZyXEL niet goed vindt. :+
Op dit moment moet een ZyXEL 660 in bridge een Fritz!Box 7270 aan de praat houden.
Daarvoor had ik een ZyXEL 2602H-61C en die heeft een lange tijd prima gewerkt hier.
Gebruikte jij de ZyXEL 2602H-61C icm met het Tweak 4-12Mbit abbonement op het Tiscali netwerk? Uit dit topic heb ik begrepen dat heel veel mensen problemen op dit netwerk ondervinden? Zijn die problemen eigenlijk enigzins opgelost of nog steeds zo erg?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sinds afgelopen woensdag ervaar ik weer problemen bij het uploaden naar de nieuwsgroepen, hetzelfde als wat ik 3 maanden geleden ook al had. Het uploaden lijkt goed te gaan, maar achteraf blijkt een groot deel incompleet te zijn. Zijn er meer met dit probleem? Inmiddels heb ik ook maar even gebeld met de helpdesk, hopelijk wordt het snel opgelost, het uploaden kost mij op deze manier veel extra tijd, steeds controle achteraf en reposten uit history.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het is hier een Tweak 16-WO abonnement op het Tiscali netwerk sunturion.
Mijn ZyXEL 2602H-61C haalde daar twee jaar geleden zo'n 17Mbit.
Mijn maximale online time was even boven de 1000 uur. De meeste onderbrekingen waren door net werkzaamheden dinsdag 's nacht. Het was hier een prima modem.
Helaas ging mijn ZyXEL stuk. Liet op 'n poort niets meer door en het los nemen van een pc op poort twee gaf ook problemen op de andere poorten.

Nu laat ook mijn lijn het een beetje afweten. Daar blijkt een dure Fritz!Box niet tegen te kunnen.
De zaak draait gelukkig, al is het langzamer en hopelijk kan AVM er iets aan doen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
sunturion schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:35:
[...]

Heb je misschien ook een onderbouwing voor die mening? Waarom zou ik geen Zyxel moeten aanschaffen, welke problemen heb je ervaren, refereer je naar het merk in het algemeen of naar de 2602?
Gebruik jij inplaats van de Zyxel gewoon de copperjet 816-2p?
Ik ervaar hier slecht bereik, slechte NAT, problemen met UPnP, en tijden dat ie 2 seconde wegvalt(irritant bij gamen) ...

Neem het cod6 topic eens door en kijk hoeveel mensen hun Zyxel aan de praat krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door ApexAlpha op 23-11-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ApexAlpha schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:38:
[...]

Ik ervaar hier slecht bereik, slechte NAT, problemen met UPnP, en tijden dat ie 2 seconde wegvalt(irritant bij gamen) ...
Jouw ervaringen zijn niet automatisch generiek voor alle ZyXEL modems. Zelf een 2602 gehad vroeger, werkte erg goed maar OK, pech gehad en ging na een jaartje ofzo kaduuk. Via TweakDSL een nieuwe gekregen, is nu weg ivm vervanging door een andere ZyXEL die draadloos was aangezien ik een laptopje erbij had gekocht. En nu heb ik een nieuwe laptop (nou ja, laptopje dus) met Wireless-N support dus wil ik een nieuw modem met Wireless-N support. En die bleek ZyXEL te hebben, dus deze week arriveert weer een nieuwe ZyXEL.

Verder zelf nooit problemen gehad, geen NAT problemen, goed bereik, geen gezeik met UPnP. Daarnaast is ZyXEL in het wereldje toch wel een van de betere merken als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik zeg tog ook dat het mijn mening is? Ik heb die ervaring met deze zyxel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Grappig, op aanraden van TweakDSL heb ik onlangs een Copperjet ingeruild voor een Zyxel. Nergens last van en Zyxel heeft absoluut goede modellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 23-11-2009 20:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
KroontjesPen schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:02:
Mijn maximale online time was even boven de 1000 uur. De meeste onderbrekingen waren door net werkzaamheden dinsdag 's nacht. Het was hier een prima modem.
Helaas ging mijn ZyXEL stuk. Liet op 'n poort niets meer door en het los nemen van een pc op poort twee gaf ook problemen op de andere poorten.

Nu laat ook mijn lijn het een beetje afweten. Daar blijkt een dure Fritz!Box niet tegen te kunnen.
De zaak draait gelukkig, al is het langzamer en hopelijk kan AVM er iets aan doen.
Toevallig de 7170? Hoe zijn je ervaringen daarmee?

Mijn 2602HW hier laat het na ruim 2 jaar afweten, valt continu uit, moet laptop en/of modem dan rebooten. Lijkt dat 1 of meer poorten kaduuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zoals hier al gezegd KroontjesPen in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"
Hollanda.

[ Voor 50% gewijzigd door KroontjesPen op 23-11-2009 21:56 . Reden: Quote hier neergezet ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
KroontjesPen schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:02:
Wildfire schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:18:
[...]

Jouw ervaringen zijn niet automatisch generiek voor alle ZyXEL modems. Zelf een 2602 gehad vroeger, werkte erg goed maar OK, pech gehad en ging na een jaartje ofzo kaduuk. Via TweakDSL een nieuwe gekregen, is nu weg ivm vervanging door een andere ZyXEL die draadloos was aangezien ik een laptopje erbij had gekocht. En nu heb ik een nieuwe laptop (nou ja, laptopje dus) met Wireless-N support dus wil ik een nieuw modem met Wireless-N support. En die bleek ZyXEL te hebben, dus deze week arriveert weer een nieuwe ZyXEL.

Verder zelf nooit problemen gehad, geen NAT problemen, goed bereik, geen gezeik met UPnP. Daarnaast is ZyXEL in het wereldje toch wel een van de betere merken als ik me niet vergis.
Bor de Wollef schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:33:
[...]

Grappig, op aanraden van TweakDSL heb ik onlangs een Copperjet ingeruild voor een Zyxel. Nergens last van en Zyxel heeft absoluut goede modellen.
Hartelijk bedankt voor jullie feedback. Dat wordt dus overstappen op de Zyxel.
ApexAlpha schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:38:
[...]

Neem het cod6 topic eens door en kijk hoeveel mensen hun Zyxel aan de praat krijgen?
De problemen die jij aankaart zijn inderdaad een domper. Ik was zeker van plan dit spel in de nabije toekomst te spelen. Hopelijk is het probleem in de tussentijd al opgelost. Het belangrijkste is echter dat de lijn stabiel is, NAT correct werkt en dat ik daadwerkelijk de beloofde snelheid van het abbo haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

4pp3l schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:47:

Ik zie ook niemand melden dat ze oude mails, mails die ouder zijn dan een dag ofzo, dubbel hebben gekregen. Waarom deze discussie die kant op gaat weet ik dus ook niet :)
Ook mails dubbel gehad, van tot ruim een week ervoor.

Bij deze de melding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Iemand problemen met Internet van Tweakdsl?
Vanmorgen geen internet en geen ip adres op de wan.
Ook niet na een aantal keer modem stroomloos maken.
Volgens mij loopt het van mij via Tiscali.

Gisteren zag ik even een disconnect op mijn xbox bij het kijken van een film.
Na de film op connect gedrukt en had weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

knakworst

Get more sats!

fonias schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:27:
Iemand problemen met Internet van Tweakdsl?
Geen probleem @ Den Haag - Bnh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CabezaDelZorro
  • Laatst online: 26-09 19:14
Ja volgens de helpdesk een landelijke storing. Ik had gisteravond rond een uur of 22:00 geen internet, en vanochtend ook niet tot een uur of 9 toen werkte het weer. En net heeft het er weer een minuut of 10 uit gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55

Arno

PF5A

Gelukkig niets van gemerkt :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
CabezaDelZorro schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:27:
Ja volgens de helpdesk een landelijke storing. Ik had gisteravond rond een uur of 22:00 geen internet, en vanochtend ook niet tot een uur of 9 toen werkte het weer. En net heeft het er weer een minuut of 10 uit gelegen.
Hmmm, lekker stabiel dan.
Nu inmiddels wel weer internet?

Toch erg jammer dat er niet ergens een pagina is waar je dit realtime kan zien.
Of iig een pagina waarop het gepost wordt dat er een storing is en voor welk gebied.
Het is steeds maar weer gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 11:49
Gister had ik ook rond 22:00 zo'n 5 minuten geen internet. Kan nu trouwens ook niet vanaf mijn werk naar huis pingen. Laatste hop is fo1-asd-ve420-tis1.tc1.cambrium.net. Maar wellicht is er thuis is mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CabezaDelZorro
  • Laatst online: 26-09 19:14
fonias schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:59:
[...]

Hmmm, lekker stabiel dan.
Nu inmiddels wel weer internet?

Toch erg jammer dat er niet ergens een pagina is waar je dit realtime kan zien.
Of iig een pagina waarop het gepost wordt dat er een storing is en voor welk gebied.
Het is steeds maar weer gissen.
Ja het valt zo nu en dan nog een half uurtje weg, maar meeste van de tijd heb ik nu weer internet. Ik heb nog bij de helpdesk aangegeven dat ik het zeer slecht vind dat ze geen website hebben met een overzicht van storingen. Zijn reactie daarop was dat als er een storing is, de mensen dit toch niet kunnen bekijken op de website juist omdat er een storing is.

Beetje kortzichtig van ze natuurlijk, maar daar kan de helpdesk medewerker hoogstwaarschijnlijk weinig aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
CabezaDelZorro schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:27:
[...]

Ja het valt zo nu en dan nog een half uurtje weg, maar meeste van de tijd heb ik nu weer internet. Ik heb nog bij de helpdesk aangegeven dat ik het zeer slecht vind dat ze geen website hebben met een overzicht van storingen. Zijn reactie daarop was dat als er een storing is, de mensen dit toch niet kunnen bekijken op de website juist omdat er een storing is.

Beetje kortzichtig van ze natuurlijk, maar daar kan de helpdesk medewerker hoogstwaarschijnlijk weinig aan doen ;)
Nou inmiddels ben ik thuis en heb weer internet.

Idd erg kortzichtig.
Alsof niet iemand anders of vanaf een andere plek het ff kan/wil checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 08-10 21:39
Ik heb al de hele middag en avond geen internet :( Dit duurt toch echt te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
straat schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:05:
Ik heb al de hele middag en avond geen internet :( Dit duurt toch echt te lang.
gek, heb er maar 1 uurtje uitgelegen daarna deed alles per fect.
CabezaDelZorro schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:27:
ach jah beter dan de hetnet helpdesk die me zegt dat ik een mailtje moet sturen tijdens een storing ...

[ Voor 40% gewijzigd door ApexAlpha op 01-12-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Gisteren avond lag het internet er heel even uit.
Na een dhcp release en renew op de wan poort van mijn firewall was dit keer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
Nou nog steeds nix, helpdesk gebeld maar die geven de schuld aan de netwerkleverancier. Het duurt nu al meer dan 24 uur!

Ze zeggen bij Tweak dat ze nix kunnen doen en ze kunnen me ook niet vertellen wat dan precies het probleem is. Het enige dat ze me wilden zegen wat dat het geen weken ging duren voor ik weer internet had...

Toevallig (?) zie ik als ik inlog op MijnTweak dat een abbo upgrade die ik had aangevraagd een installatiedatum heeft van gisteren. Misschien dat er daar iets is misgegaan wat losstaat van hun andere storing maar ze willen geen individuele gevallen bekijken.

Mooi is dat, teken je een nieuw contract en vanaf dag 1 werkt het niet :(

[edit]Nog maar even gebeld nadat het me opviel dat ik op BBned zat en niet Tiscali, nu bleek er toch iets niet goed te zijn ingesteld bij hun.

[ Voor 42% gewijzigd door straat op 01-12-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

straat schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:37:
[edit]Nog maar even gebeld nadat het me opviel dat ik op BBned zat en niet Tiscali, nu bleek er toch iets niet goed te zijn ingesteld bij hun.
De netwerkstoring betreft alleen telfort, dus met BBNed zou je inderdaad gewoon internet moeten hebben. Je zult ze dus aan het werk moeten zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
Is gebeurd, er was iets mis met het 'handover point'. Binnen een kwartiertje, max half uurtje zou het weer moeten werken. Zojuist na dat halfuur de modem een reboot gegeven maar nog steeds nix. Ik wacht gno wel even... anders weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 21:24
straat schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:37:
Nou nog steeds nix, helpdesk gebeld maar die geven de schuld aan de netwerkleverancier. Het duurt nu al meer dan 24 uur!

Ze zeggen bij Tweak dat ze nix kunnen doen en ze kunnen me ook niet vertellen wat dan precies het probleem is. Het enige dat ze me wilden zegen wat dat het geen weken ging duren voor ik weer internet had...

Toevallig (?) zie ik als ik inlog op MijnTweak dat een abbo upgrade die ik had aangevraagd een installatiedatum heeft van gisteren. Misschien dat er daar iets is misgegaan wat losstaat van hun andere storing maar ze willen geen individuele gevallen bekijken.

Mooi is dat, teken je een nieuw contract en vanaf dag 1 werkt het niet :(

Grappig ik heb ook een upgrade aangevraagd en ik heb sinds gisterochtend 10 uur geen internet.
Ik ga ze toch maar eens bellen.

/edit

Gebeld en ze zeggen dat het bij mij ligt. :/
Bij mij is er niks veranderd en intern is alle communicatie in orde ik krijg alleen geen extern IP adres.

Twee keer dezelfde support medewerker aan de lijn en die zag vanaf zijn kant wel mijn modem en zegt dus dat alles in orde is.

Gaat dit nog een leuk gevecht worden? :(

[ Voor 13% gewijzigd door godlike02 op 02-12-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Gisterenavond en vanochtend wederom geen internet :(
Dat er een keer de verbinding eruit ligt ok maar nu is het al meerdere dagen ellende.
Moet zo niet langer gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
godlike02 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:13:
[...]

Grappig ik heb ook een upgrade aangevraagd en ik heb sinds gisterochtend 10 uur geen internet.
Ik ga ze toch maar eens bellen.

/edit

Gebeld en ze zeggen dat het bij mij ligt. :/
Bij mij is er niks veranderd en intern is alle communicatie in orde ik krijg alleen geen extern IP adres.

Twee keer dezelfde support medewerker aan de lijn en die zag vanaf zijn kant wel mijn modem en zegt dus dat alles in orde is.

Gaat dit nog een leuk gevecht worden? :(
zeg dan gewoon, ik wil dan graag een monteur bestellen, maar als het tóch niet aan mij blijkt te liggen betaal ik niet. Als beide partijen toch zo zeker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
Ik heb al 2 jaar TweakDSL. Toen de aanbieding genomen van 500 euro voor 2 jaar. Opzich wel tevreden over de service, ,maar niet over mijn snelheid. Ik betaal voor een 8Mbit verbinding maar omdat ik 2.5 KM van de wijkcentrale ben connect ik op 6Mbit anders gaat de verbinding klapperen. Daar kan tweakDSL natuurlijk niets aan doen begrijp me niet verkeerd.

Maar wat ik jammer vind is dat ik nu een brief krijg om mijn abonnement te handhaven voor het zeflde geld. Dus weer twee jaar voor 499 maar volgens mij is de snelheid nu 12-24 voor dat bedrag. Hoe dan ook heb ik daar natuurlijk geen bal aan. Ik heb altijd maar 6 Mbit.
Ik zou het wel fijn vinden als ik ook ging betalen naar 6Mbit ipv 24 Mbit. Punt is dat ik bij UPC bijv. wel 25 Mbit haal, en dat is 4 euro per maand duurder. Dat is toch nu wel erg aantrekkelijk. Natuurlijk komen er dan nog wel nieuwsgroepen bij..... maar toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 21:24
ApexAlpha schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:47:
[...]

zeg dan gewoon, ik wil dan graag een monteur bestellen, maar als het tóch niet aan mij blijkt te liggen betaal ik niet. Als beide partijen toch zo zeker zijn?
Probleem is voor nu dat ik even op mijn werk zit en vanavond er niet ben. Ik wil eerst er heel zeker van zijn en dus nog een keer de laatste checks doen.

Tweede probleem is dat ik net een upgrade heb aangevraagd en het mij niks zou verbazen als ze iets te snel aan de knoppen zijn gaan draaien terwijl ik nog niet de nieuwe modem heb. Aan de andere kant zou het wel heel erg snel zijn om al aan die knoppen te draaien. Ik weet ook niet of er met die upgrade nog veranderingen komen in de modem settings of het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de heleboel ligt hier al de hele middag tot nu toe plat bij tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 10:33
Help,

Ik zit met een probleem, ik kan met geen mogelijkheid via mijn laptop verbinding maken met de router (draadloos isdn zyxel router/modem). Ik heb zowel de standaard methodes gebruik als 192.168.1.1 http://192.168.1.254/ ect.

Als ik in dos een ipconfig doe, en dat ip adres intyp gebeurd er ook niet. Ik kan ook geen telnet sessie maken (poort 23 is geblokkeerd)? Heb ook geprobeerd of het uitmaakt of ik een vast ip adres heb of niet....

Maar niets heeft tot nu toe geholpen, weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Egeau schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:17:
[...]

Als ik in dos een ipconfig doe, en dat ip adres intyp gebeurd er ook niet.
Hier kan ik niets van maken :? Wat had je verwacht dat er zou gebeuren??

ipconfig is voor het weergeven van je huidige IP (en wat andere functies die je nu even niet nodig hebt). Wat jij ermee wilt doen is mij een raadsel.

Tip: Werk je vraag even goed uit in een nieuw topic!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 10:12
Egeau schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:17:

Als ik in dos een ipconfig doe, en dat ip adres intyp gebeurd er ook niet. Ik kan ook geen telnet sessie maken (poort 23 is geblokkeerd)? Heb ook geprobeerd of het uitmaakt of ik een vast ip adres heb of niet....
Ik neem aan dat je je router in wilt, het adres van je router is niet je eigen adres (van je pc) maar het gateway adres: probeer deze eens te gebruiken (http/https/ssh of telnet). Dit adres wordt ook bij ipconfig vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in friensland al vanaf vanmiddag geen internet meer via tweakdsl. Meer mensen er last van ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Room42 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:20:
[...]

Hier kan ik niets van maken :? Wat had je verwacht dat er zou gebeuren??

ipconfig is voor het weergeven van je huidige IP (en wat andere functies die je nu even niet nodig hebt). Wat jij ermee wilt doen is mij een raadsel.

Tip: Werk je vraag even goed uit in een nieuw topic!
Ik wil gewoon via mijn laptop wat instellen op mijn router, In de handleiding staat dat ik het modem kan bereiken via 192.168.1.1. Dit lukt dus helaas niet.

Mij vraag is of iemand wel weet het ik in mijn router kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bij ipconfig kijken welk IP adres er bij de gateway staat en dit gebruiken. Maar probeer je dit nu trouwens draadloos, want als je geen draadloze verbinding hebt met de router kan je natuurlijk ook niet hierop inloggen.

Plaatje voor de duidelijkheid mocht je wel een IP hebben. Commando 'ipconfig /all' is hiet gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.kuleuven.be/aiv/aiv-ka/pconderst_netwerkbeheer/DNS/ipconfigAFB2.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 04-12-2009 12:33 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
Kixtart schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:32:
Bij ipconfig kijken welk IP adres er bij de gateway staat en dit gebruiken. Maar probeer je dit nu trouwens draadloos, want als je geen draadloze verbinding hebt met de router kan je natuurlijk ook niet hierop inloggen.

Plaatje voor de duidelijkheid mocht je wel een IP hebben. Commando 'ipconfig /all' is hiet gebruikt:
[afbeelding]
Bedankt voor de tip maar helaas heeft het niet geholpen.

Ik post nu maar een screenshot mee, misschien dat iemand daaraan kan zien wat er mis gaat.

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/7281/80743330.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Egeau schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:35:
Ik post nu maar een screenshot mee, misschien dat iemand daaraan kan zien wat er mis gaat.
Je modem staat in bridge-mode. Heeft iemand anders een handleiding over het in router-mode zetten van een Zyxel? Ik ben al weer een paar jaar uit de DSL-wereld.

Egeau: welk model modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
burne schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:58:
[...]

Je modem staat in bridge-mode. Heeft iemand anders een handleiding over het in router-mode zetten van een Zyxel? Ik ben al weer een paar jaar uit de DSL-wereld.

Ik heb een Thomson speedtouch 716i v5wl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:58:
[...]

Op zich zou dat geen probleem moeten zijn, hoor. Je krijgt rustig meerdere DHCP leases van Tweak. Ik zit geregeld met twee apparaten voor mijn router op het internet (dus na het modem), beide met een eigen extern adres.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:52:
Hier in friensland al vanaf vanmiddag geen internet meer via tweakdsl. Meer mensen er last van ?
Hier sinds vrijdag avond al geen internet :S
We hebben ze meerdere malen aan de lijn gehad, maar ze schuiven de schuld weer af aan de netwerkbeheerders??? Wij zitten over het tiscali netwerk in de buurt van Nijmegen.

Meer mensen met problemen?

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Je kan voor Tiscali ook altijd checken: http://www.xs4all.nl/nieuws/index.php?msect=storingen&taal=nl
Meestal snel en actueel (dus ook voor TweakDSL via TISC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TweakDSL is op haar website duidelijk in de mogelijkheden voor het aanvragen van producten echter over het opzeggen kom ik geen informatie tegen anders dan een vernoeming van termijnen in de algmene voorwaarden. Heeft iemand duidelijke info over de te volgen procedure om een TweakDSL abonnement op te zeggen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Bor de Wollef schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:42:
TweakDSL is op haar website duidelijk in de mogelijkheden voor het aanvragen van producten echter over het opzeggen kom ik geen informatie tegen anders dan een vernoeming van termijnen in de algmene voorwaarden. Heeft iemand duidelijke info over de te volgen procedure om een TweakDSL abonnement op te zeggen?
Het staat volgens oa ook bij aanvraag vermeld.
Volgens mij was het iets van bij 1 jarig contract bij eerste jaar € 75,- opzegkosten, na 2e jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 08:04

smallboy

N/A

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de verbinding?
Ik heb de laatste weken al diverse malen gehad dat de verbinding wegvalt (als ik in m'n modem kijk heb ik geen ip adres).
De helpdesk had het over een landelijke storing bij Tiscali en kon helemaal niets zeggen over hoe lang het nog ging duren. Vandaag al de hele dag geen internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Mijn verbinding bij TweakDSL loopt via BBNed maar het is echt opvallend TRAAG vanavond! Pagina's verversen langzaam, een worden stukje bij beetje opgebouwd, vooral als er veel plaatjes aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
smallboy schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:53:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de verbinding?
Ik heb de laatste weken al diverse malen gehad dat de verbinding wegvalt (als ik in m'n modem kijk heb ik geen ip adres).
De helpdesk had het over een landelijke storing bij Tiscali en kon helemaal niets zeggen over hoe lang het nog ging duren. Vandaag al de hele dag geen internet...
Hier ook geen internet! (Alweer :\) Mij zeggen ze dat er een probleem is met router Bras2 bij Tiscali.
Mensen bij (o.a.?) Telfort hebben ook last van het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Haay schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:05:
Mijn verbinding bij TweakDSL loopt via BBNed maar het is echt opvallend TRAAG vanavond! Pagina's verversen langzaam, een worden stukje bij beetje opgebouwd, vooral als er veel plaatjes aanwezig zijn.
Ben je niet toevallig heel veel verkeer aan het sturen? Een verzadigde upstream (torrenclient? backup naar een remote ding? Virus?) is funest voor de snelheid van je downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 08-10 23:24

d-motion

zow... en dan nu...

Kan iemand eigenlijk wel op de site van tweakdsl.nl komen?

Ik wou even de tarieven nakijken maar heel de tweakdsl site lijkt uit de lucht te zijn...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ligt er hier ook uit, tweakdsl via bbned. Geen problemen hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

3 12/14/2009 22:30:47 board 0 line 0 channel 0, call 9, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
4 12/14/2009 22:30:21 board 0 line 0 channel 0, call 1, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

Afgelopen dagen is het online gamen echt een dra-ma. Heb voor de zekerheid originele Zyxelmodem van ze maar weer eens aangesloten. Andere modem (Siemens) leek zich elke dag wel een paar keer te resetten.
Vanavond opgelet en gezien dat uptime door blijft lopen maar duidelijk de connectie wegvalt, te lang voor het spel dus timeouts. Zie dan bovenstaande zaken in de modemlog.

Voor de duidelijkheid heb ik geen telefonie via Tweak, alleen ADSL. Het is vrijwel elke keer bij gamen op een weekend dat je 1 a 2 keer op een avond eruit wordt gegooid. Geen traceerbare timeouts met zelfde interval.
Heb ook nog gestoeid met bridged/routed maar nu ik reacties hierboven lees kan ik me voorstellen dat mijn testen daardoor iets zijn vertroebeld. Zit in wijkcentrale van 2151 (NV-centrum).

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
Thuis eindelijk weer internet! Las ergens anders dat ze onderhoud zouden toen tussen 24:00 en 07:00 uur aan de BRAS hardware, blijkbaar heeft dat geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Toch even een positief berichtje over Tweakdsl... buiten de storing die ik heb gehad!
Gister een ander modem geplaats. Ik had je bekabelde Zyxel en nu heb ik de draadloze variant. Meteen even gebeld om mijn MACadres door te geven en binnen 5 minuten verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Zyxel P-2602HW-D1A dat ik default bij Tweak kreeg heb ik de manual via google voor gevonden; P-2602H-D1A_3.40.pdf

Het probleem dat bridged draaien op 1 pc (voorheen Vista, nu Win7) prima werkt, maar andere pc (XP) geen IP-adres doorkrijgt [169-reeks] en niets wil doen. Kies ik voor routed, dan krijgen ze allebei *wel* netjes een ipadres uit de interne reeks.

Dan komt elke dag het volgende probleem: geen internetverbinding. Inloggen op modemconsole dat internet Down is, maar lijnsnelheid en uptime modem gewoon normaal zijn. Kan nergens 'keep alive' vinden, en ook na minuten wachten tot modem misschien activiteit/verzoeken ziet en gaat draaien gebeurt er niets. Stekker erin/uit of reboot kiezen, levert na 2 minuten wel een internetconnectie op?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met Tweakdsl in combinatie met de bijgeleverde modem/router de Zyxel P-2602HW-D1A. Ik heb hem al geupdate naar de nieuwste firmware maar dat mocht ook niet baten. De problemen waar ik veelal last van heb zijn de volgende: Een slecht draadloos bereik (het apparaat staat 1 verdieping hoger) Internet wat gewoon uitvalt en de router die dan WAN information doodleuk 0.0.0.0 laat zien.

Een probleem wat sinds een paar dagen speelt zijn de constante disconnects van playstation network. Wat mij ook opvalt is als ik de help documentatie van de router bekijk om bijvoorbeeld draadloze apparaten van het draadloze internet af te knikkeren niet mogelijk is. Ik mis functionaliteiten in deze router. Is dit een algemeen bekend probleem? Of klopt dit gewoon helemaal niet? De apparaten waarmee ik de draadloze verbindingen maak zijn 2 macbook pro's. In het verleden hebben we hier dus nooit problemen mee gehad maar we worden er dus steeds afgedonderd en soms kunnen we wel verbinding maken maar dan kunnen we het internet niet op en dan werkt een router reset alleen maar.

Heeft iemand oplossingen voor deze vervelende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielZ schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:39:
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met Tweakdsl in combinatie met de bijgeleverde modem/router de Zyxel P-2602HW-D1A. Ik heb hem al geupdate naar de nieuwste firmware maar dat mocht ook niet baten. De problemen waar ik veelal last van heb zijn de volgende: Een slecht draadloos bereik (het apparaat staat 1 verdieping hoger) Internet wat gewoon uitvalt en de router die dan WAN information doodleuk 0.0.0.0 laat zien.

Een probleem wat sinds een paar dagen speelt zijn de constante disconnects van playstation network. Wat mij ook opvalt is als ik de help documentatie van de router bekijk om bijvoorbeeld draadloze apparaten van het draadloze internet af te knikkeren niet mogelijk is. Ik mis functionaliteiten in deze router. Is dit een algemeen bekend probleem? Of klopt dit gewoon helemaal niet? De apparaten waarmee ik de draadloze verbindingen maak zijn 2 macbook pro's. In het verleden hebben we hier dus nooit problemen mee gehad maar we worden er dus steeds afgedonderd en soms kunnen we wel verbinding maken maar dan kunnen we het internet niet op en dan werkt een router reset alleen maar.

Draadloos werkt het dus niet lekker zo te lezen. Maar wat gebeurd er als je er een pc met een draad aan hangt?
Heb je de problemen dan nog?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Momenteel geen verbinding in Lelystad via Tiscali/BabyXL, meer mensen met problemen?

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 17-12-2009 09:14 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
megatronics schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:13:
Momenteel geen verbinding in Lelystad via Tiscali/BabyXL, meer mensen met problemen?
Hier in Hoofddorp gaat het gelukkig weer even goed, maar ik zit volgens mij ook op BBned. Wel hebben we hier de laatste tijd veel last van een wegvallende verbinding, oftewel een knipperlicht verbinding. Het lijkt zich verder ook erg vaak om ongeveer hetzelfde tijdstip (17:30-19:30) voor te doen. Nu ligt er een redelijke telefoonkabel tussen splitter en modem, maar dit heeft in al die (+4) jaren van ADSL nooit voor problemen gezorgd. Toch probeer ik nu als het zich voordoet snel met laptop en modem dichter op de splitter te gaan zitten om te kijken of het probleem zich dan oplost of niet. Het lastige blijft dat het natte vinger werk is en moeilijk met elkaar te vergelijken, noise etc is hetzelfde.

Lang verhaal voor eigenlijk een korte vraag: weet iemand een programma'tje die kan bijhouden hoe stabiel de lijn is? Dus hoevaak de verbinding is weggevallen etc.? Dan zou ik eens een week in de huidige situatie kunnen meten en een week naast de splitter, met enkel modem en geen router bijvoorbeeld om te zien in hoeverre de data met elkaar overeenkomt.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ongeveer een half uur na de vorige melding deed alles het weer. Zal wel een hickup zijn geweest.

Edit: het was een hickup:

Storing - BabyXL - Dronten, Emmeloord & Lelystad [17-12-09]

Starttijd: 17-12-2009 09.00
Eindtijd: 17-12-2009 10.00

Update 1: 17-12-2009 10.0

BabyXL meld dat het probleem opgelost is.

Probleem:
Door een storing met BabyXL ondervinden eindgebruikers hinder van een onderbreking in de xDSL en VoIP dienstverlening. Storing geld voor onderstaande locaties:

•Dronten (Dnt-C)
•Emmeloord (Eo-C)
•Lelystad (Lls-C)

BabyXL werkt aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

Met dank aan de Solcon website.

[ Voor 76% gewijzigd door MegaTronics op 17-12-2009 13:30 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielZ schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:39:

Het probleeem dat jij beschrijft speelt bij mij nu ook al een aantal dagen, vaak disconnects van het Playstation Network. Dit is zwaar irritant, ik speel Street Fighter 4 en hierbij wordt bijgehouden hoe vaak iemand disconnect om ragequiters tegen te gaan. Nog ff en niemand wil meer met mij spelen omdat ik nu al op 6% disconnects zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Banjy schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:58:
[...]
Hier in Hoofddorp gaat het gelukkig weer even goed, maar ik zit volgens mij ook op BBned. (..)
Lang verhaal voor eigenlijk een korte vraag: weet iemand een programma'tje die kan bijhouden hoe stabiel de lijn is? Dus hoevaak de verbinding is weggevallen etc.? Dan zou ik eens een week in de huidige situatie kunnen meten en een week naast de splitter, met enkel modem en geen router bijvoorbeeld om te zien in hoeverre de data met elkaar overeenkomt.
Vlakbij in de buurt, met zelfde issue :D

Zie dit bericht dat ik rond mei dit jaar had gepost; je kunt bv het modemconsole openzetten naar de buitenwereld, zodat een gratis monitoringdienst eea een tijd in de gaten kan houden. Overigens hielp het mij weinig; leek wel of door lijn open en ingebruik houden het probleem ophield. Oftewel, leek erop dat initiele DHCP ontvangen goed ging en renew/release niet door leek te komen. Probeer het in elk geval eens.

Oja, heb nu 1,5 dag geen issue mee, maar fingers crossed want mijn hikjes die onregelmatig komen zijn wel eens vaker even langer weg. Site van tweakdsl-modemsupport geeft ook aan dat je na firmwareupdate (deed apparaat zelf via Check button; is ie grijs dan is er niets nieuwers) reset to default factorysettings moet doen omdat sommige waardes niet juist of meer actief kunnen zijn. Probeer dat in elk geval.

Curieus is dat de firmware voor mijn Zyxel P-2602H-D1A een Z in het versienummer bevat, in tegenstelling tot wat op tweaks' site aan firmware staat! Googlen levert op dat mijn V3.40(AJZ.5) ook voor de 2602HW zou werken.

Wel verbaast het me dat ik nergens in lijk te kunnen stellen of het modem in ADSL, ADSL2+ modus moet draaien. Las dat ADSL lager (tot 8MB) gaat maar dat anderen met ADSL2+ alleen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb sinds vandaag het probleem niet meer?! Ik weet niet of er een storing o.i.d is geweest? Ik heb de router gereset naar default factory settings DSL lijn in gesteld. De DNS was verkeerd ingesteld alleen de 3e DNS optie was ingevuld. Dus de 1e en de 2e optie op Obtained by ISP gezet en dit een dag of 2 zo laten staan en nu dus geen problemen...

Ik zit nu ruim anderhalf uur op PSN met uncharted 2 (waar je dus ook "straf punten" en rank reductie krijgt als je disconnect... ), skype aan en nog internet radio aan. En het werkte gewoon. Vervolgens PSN, Skype en mijn nas even wat files laten downloaden (1200kbps) en geen lag geen problemen en hij klapt er niet uit. Ik had al een vervangende modem/router te leen gekregen om het te testen maar dat hoeft dus niet meer hoop ik...

Over de firmware ik heb precies dezelfde versie V3.40(AJZ.5) en voor de rest niet geüpdate o.i.d. Maar ik ben bang dat de problemen weer terug komen. Wel heb ik eergisteren met TweakDSL gebeld en ze hadden een lijn meting gedaan. Ik had vrij veel line noise zeiden ze dus de splitter ertussenuit gehaald maar dat mocht toen dertijd niet baten. Ik heb nog geen bericht van TweakDSL gehad maar misschien hebben ze wel wat aan de lijn gedaan? Er was iig een technische ticket over geplaatst dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 14:53
Ik heb sinds ween week of zes vergelijkbare problemen als andere posters in deze thread. Een zeer slechte lijn kwaliteit met continue time outs en (korte) disconnects. Het verschilt van dag tot dag, soms dagen geen last, soms uren elke 3 seconden een timeout van een seconde (direct resultaat = te lage download snelheden, caching van youtube films etc. erg traag maar vooral zeer slechte ping bij online games ala CoD en WoW. beiden zijn vaak niet speelbaar met een lag van 2000ms). Vanalles geprobeerd, ook zaken die hier zijn gepost maar niets werkt. Uiteraard ticket aan laten maken, maar geen echte actie van Tweakdsl ondervonden.

Morgen bel ik ze nog een keer en als ik dan geen goed gevoel krijg over het te bewandelen pad. Zonde, was altijd erg tevreden, maar dit is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
Khaos schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:40:
Ik heb sinds ween week of zes vergelijkbare problemen als andere posters in deze thread. Een zeer slechte lijn kwaliteit met continue time outs en (korte) disconnects. Het verschilt van dag tot dag, soms dagen geen last, soms uren elke 3 seconden een timeout van een seconde (direct resultaat = te lage download snelheden, caching van youtube films etc. erg traag maar vooral zeer slechte ping bij online games ala CoD en WoW. beiden zijn vaak niet speelbaar met een lag van 2000ms). Vanalles geprobeerd, ook zaken die hier zijn gepost maar niets werkt. Uiteraard ticket aan laten maken, maar geen echte actie van Tweakdsl ondervonden.

Morgen bel ik ze nog een keer en als ik dan geen goed gevoel krijg over het te bewandelen pad. Zonde, was altijd erg tevreden, maar dit is gewoon niet goed.
Gek en klinkt zeker erg herkenbaar. Hier lijkt het nu weer de afgelopen tijd vrij goed te gaan. Maar ben ook misschien iets minder thuis rond de kritische tijden. Valt de verbinding ook echt weg bij jou? Dus dat het modem opnieuw moet gaan intrainen? Ik hoop dat het hier gewoon nu blijft werken, heb zelf niks verandert en blijf het een typisch iets vinden... Wanneer gaan ze heel nederland eens verglazen :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 08:39

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb ook wat raars zeg. En het valt me pas op sinds enkele dagen. Ik heb een hele trage verbinding totdat ik ga trekken van de newsserver. Volgens speedtest.nl max 150 KByte/sec. wanneer ik ga trekken van de newsserver, en ik sluit sabnzbd weer af is het goed, en blijft het ook goed, rond de 1100 KByte/sec. Is dit niet vreemd? Het is net of de router/modem, een linksys wag160N eerst op gang moet komen dmv downloaden van de newsserver.

Herkend iemand dit probleem?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Toch nog steeds vaak kleine timeout dingetjes bij Tweak zo te horen?..Ze doen wel altijd hun uiterste best om het allemaal goed te laten werken..en snel storingen op te lossen! Zit nu al dik 2 jaar bij Telfort op het zelfde Tiscali netwerk als bij TweakDSL.. en dat gaat perfect zonder die hickup dingetjes

Goede keus nog 2 jaar later :D
Pagina: 1 ... 26 ... 52 Laatste