[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 09:55
De storingsmelding is weer terug met een nieuwe update.
Update 12:30: De schade aan de glasvezelkabels is dermate groot, dat het op dit moment onbekend is wanneer de reparatie voltooid zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Update 12:30: De schade aan de glasvezelkabels is dermate groot, dat het op dit moment onbekend is wanneer de reparatie voltooid zal zijn.

van de tweaksite (ik heb er gelukkig geen last van,en heb sinds januari er nog maar 1x zo'n 2 uur afgelegen :)

edit : damn you :P

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 15-09-2009 12:54 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, ik zit dus al sinds gistermiddag thuis zonder internet. Had ik gisteren nogal geluk dat ik avonddienst had, maar vandaag dus gewoon dagdienst en 's avonds dus thuis. Ik wou nog enkele virtuele machines installeren bij mij, maar ja zonder internet zijn diverse dingen dan toch wat lastiger :P

(plus dat ik m'n mail wil checken, helaas weet ik m'n wachtwoord daarvan niet uit m'n hoofd anders had ik hier op m'n werk wel gechecked)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zie je maar weer hoe belachelijk belangrijk internet is geworden :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 15-09 08:44
Hmm fijn is dat. Het zal dan wel een of andere lompe bouwvakker zijn geweest die met zijn graafmachientje een paar kabels losgetrokken heeft. Altijd leuk dit soort situaties... not :(.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yay, een nieuwe ETA: 16:00 uur.

Ben benieuwd, ik hoop echt dat het ze lukt. Zou betekenen dat ik vanavond thuis weer internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:05
Laten we het hopen. Ik had nog geprobeerd om mijn IP vast in de Zyxel te zetten, maar dat helpt ook niet. Het is gewoon echt dood. Nog anderhalf uur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Over IP's gesproken, ik heb 2 weken terug mijn ipv6 range in gebruik genomen. Het werkt allemaal prima, heel het huis heeft meteen ipv6 functionaliteit. Jammer dat de rest van de wereld er zo lang over doet alleen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anarchy 99 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:31:
Laten we het hopen. Ik had nog geprobeerd om mijn IP vast in de Zyxel te zetten, maar dat helpt ook niet. Het is gewoon echt dood. Nog anderhalf uur.....
Dat gaan vanzelfsprekend niet werken aangezien er ergens fysiek is mis is :P

Wel erg effectief natuurlijk als er een DHCP-storing is. Als alles weer werkt vandaag (we blijven positief) dan noteer ik even alle gegevens, toch handig mocht er ooit een DHCP-storing zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 15-09-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anarchy 99 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:31:
In dit geval werkt dat inderdaad niet, maar ook normaal als alles wel in orde is zal dat niet gaan werken. Je krijgt dan namelijk geen route van Tweak, en zonder route door de verschillende switches zal er geen verkeer over internet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Nog helemaal niks werkend hier in Reeshof. En ik las op een Telfort gebruikersforum dat ze daar rekening houden met 2 tot 5 dagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

*snif*

't Is gefixed, er is weer internet, kon zojuist m'n PC thuis weer pingen.

Woei!

Op naar huis, werkdag zit er net op dus mooi getimed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Yep, we zijn er weer. Een dikke 24 uur geduurd!
Backup lijn is besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het waren er 26.
Voor mij is één ding duidelijk VoIP is veel te kwetsbaar. Je zal altijd een belbasis abo moeten houden.
Daardoor verliest VoIP veel van z'n waarde.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven nog steeds offline :/

sent from my iPhone :p

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:14:
Eindhoven nog steeds offline :/

sent from my iPhone :p
Eindhoven viel niet eens onder deze storing. Ik neem aan dat er dan toch iets anders mis is bij jou...
KroontjesPen schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:38:
Het waren er 26.
Voor mij is één ding duidelijk VoIP is veel te kwetsbaar. Je zal altijd een belbasis abo moeten houden.
Daardoor verliest VoIP veel van z'n waarde.
Da's een van de redenen waarom we thuis geen VoIP hebben. Is je internet weg dan is ook je telefonie weg en wees realistisch: ik kan me niet herinneren met normale telefonie ooit een storing te hebben gehad, terwijl ik toch meerdere internetstoringen kan herinneren (verspreid over alle providers die ik in de loop der jaren heb gehad, en dan niet alleen ADSL maar ook kabel).

Plus dat VoIP, iig in de tijd dat we het probeerden, toch niet helemaal jofel was terwijl normale telefonie altijd probleemloos werkte zonder geluidsproblemen e.d. Ik neem aan dat dat tegenwoordig iig wel beter zal zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Wildfire op 16-09-2009 09:51 ]

Verwijderd

modem kapot, kan niet meer op inloggen. (ethernet brand ook niet)

komt ie aan dat daar geen garantie meer op zit en 100 euro mag betalen 8)7

en een test modem kost weer 10 euro verzendkosten, maar ik moest gewoon maar de modem van mn buren daarvoor gebruiken.

UPC gebeld en tweakdsl gaat eruit service hebben ze daar gewoon niet.

en als die modem kapot gaat krijg ik gewoon een nieuwe (dat was wel mn eerste vraag :P )

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:48

Gerco

Professional Newbie

P5ycho schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:35:
Over IP's gesproken, ik heb 2 weken terug mijn ipv6 range in gebruik genomen. Het werkt allemaal prima, heel het huis heeft meteen ipv6 functionaliteit. Jammer dat de rest van de wereld er zo lang over doet alleen.
Doet Tweak tegenwoordig dan aan ipv6 of heb je een tunnel? Toen ik het een tijd geleden vroeg zeiden ze dat ze het niet aanboden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Doet Tweak tegenwoordig dan aan ipv6 of heb je een tunnel? Toen ik het een tijd geleden vroeg zeiden ze dat ze het niet aanboden.
Volgens mij kun je dat gewoon aanvragen.
Wilt u IPv6, meld dit aan ipv6@tweak.nl of de helpdesk (let op: de helpdesk zelf kan u hier nog niet mee verder helpen. Het is een experimentele dienst).
http://www.tweakdsl.nl/?page=projects/ipv6

Zelf geen ervaring mee.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:04:
modem kapot, kan niet meer op inloggen. (ethernet brand ook niet)

en een test modem kost weer 10 euro verzendkosten, maar ik moest gewoon maar de modem van mn buren daarvoor gebruiken.

UPC gebeld en tweakdsl gaat eruit service hebben ze daar gewoon niet.

en als die modem kapot gaat krijg ik gewoon een nieuwe (dat was wel mn eerste vraag :P )
Was het dan een huur modem?

Stem blanco!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:04:
Wat is je punt als dat gewoon zo blijkt te zijn?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Geomaris schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:39:
[...]

Volgens mij kun je dat gewoon aanvragen.

[...]

http://www.tweakdsl.nl/?page=projects/ipv6

Zelf geen ervaring mee.
Ze doen nog niet native, maar je kunt idd wel gewoon een tunneltje aanvragen, werkt prima.. (bij mij niet omdat mijn router geen 6-to-4 tunnel kan termineren of doorpatten, dus zit nog met sixxs ayiya tunnel).

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mister_T schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:48:
Ik moet hier toch ook even op reageren.
Ik ben pas overgestapt van B10 naar B12-24 ( jaja, het kan weer ) maar ik heb toch wel waardering voor het uithoudingsvermogen van de helpdesk.
Ik heb bij elkaar toch wel meerdere uren zitten bellen ...
Precies de reden dat ik lekker bij m'n B10 abo via BBned blijf. De afgelopen jaren heb ik daarmee zeer weinig problemen gehad. Jammer dat ze momenteel alleen Tiscali abonnementen hebben. Ik zou wel een 20Mbit BBned abo willen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Gerco schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:08:
[...]

Tweakdsl heeft zijn eigen ipv6 over ipv4 tunnel server.
Je krijgt standaard een /56, genoeg voor 256 subnets. Kun je je koelkast in een ander subnet hangen dan je ipv6-enabled magnetron, als je dat wilt ;)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zijn er bij diegene die last van de storing van 14/15 september hadden die nu ook nog problemen hebben?
Mijn Squeezebox heeft moeite met het verbinden met i-radio. Citycold.be Ternat.
Buffer die op max van 30 sec zit raakt vaak leeg. Daarna weer probleem met verbinding zoeken en houden (time-out).

Zelf verdenk ik mijn modem alleen het probleem begon na die storing. Vandaar de vraag.

Stem blanco!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

BounceMeister schreef op donderdag 17 september 2009 @ 07:25:
[...]

Precies de reden dat ik lekker bij m'n B10 abo via BBned blijf. De afgelopen jaren heb ik daarmee zeer weinig problemen gehad. Jammer dat ze momenteel alleen Tiscali abonnementen hebben. Ik zou wel een 20Mbit BBned abo willen.
Dan stap je toch over. Migreren binnen BBNed is geen probleem meer , mail even naar naar de helpdesk dan krijg je een migratie formulier opgestuurd en is het binnen een week geregeld.

• BounceMeister
  • Niet online
Mister_T schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:34:
[...]
Dan stap je toch over. Migreren binnen BBNed is geen probleem meer , mail even naar naar de helpdesk dan krijg je een migratie formulier opgestuurd en is het binnen een week geregeld.
Bedoel je migreren naar een andere provider maar dan wel via BBned netwerk, of bedoel je dat TweakDSL nu weer wel BBned abonnementen aanbiedt?
Voordeel van Tweak vind ik nog wel dat je geen downloadlimiet hebt en de newsserver vind ik ook wel goed.

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Nee, ik bedoel gewoon bij TweakDSL, je kan sinds kort weer overstappen binnen het BBNed(t)werk

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:18
Er is net via de automatische incasso € 263 afgeschreven bij mij. Ik heb een 2-jaar abbo, die gestart is in maart van dit jaar. Na de eerste grote betaling was ik met de linesharingtoeslag en de belkosten zo'n € 20 per maand kwijt. Op de afschrijving staat dat het is nav de factuur van vandaag, maar die heb ik niet ontvangen. Ook niet in de SPAM filter.

Zijn er mensen met ervaringen van spooknota's enz? Ik dacht dat die vooral bij de kabelaars zaten.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Misschien is er wel een probleem met de email verzending.
Gezien de datum zou ik niet van een spooknota willen spreken.
Anders morgen even bellen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxterR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11-2024

MaxterR

maxter_nl

Heeft iemand toevallig ook de afgelopen 2 dagen geen internet gehad van TweakDSL door een grote storing?

Lode

GTA: maxter_nl PSN: maxter_nl

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Is het momenteel nog steeds mogelijk om Tweak via glasvezel te nemen? Ik heb een lange tijd geleden zoiets gezien op hun website, toen was dat alleen mogelijk in Amsterdam. Tegenwoordig is in mijn woonplaats (dus niet in Amsterdam) ook glasvezel leverbaar, heb inmiddels inschrijfformulieren ontvangen van Solcon en XMS, maar zou eigenlijk liever Tweak behouden, maar dan wel via glasvezel. Want ik wil hoe dan ook glasvezel vanwege de hoge upload snelheid. Indien ik XMS neem, heeft het dan nog zin de nieuwsserver van Tweak te blijven gebruiken, of is de nieuwsserver van XMS vergelijkbaar?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• twisterNL
  • Laatst online: 09-10 23:35
is de website van tweak kapot. Ik krijg namelijk een zwarte achtergrond te zien en verder niks :/

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hmm, dubbel ;)
Zie volgende reactie.

[ Voor 79% gewijzigd door Kixtart op 30-09-2009 18:38 ]

☻/
/▌
/ \

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hier iig niet, maar er staat nu wel reclame op de homepage en andere pagina's (http://www.tweakdsl.nl/images/adv/black_action_consumer.jpg) en zodra je daarop klikt mag je verder.

☻/
/▌
/ \

• twisterNL
  • Laatst online: 09-10 23:35
aha, ik ben nu ook op de website gekomen. De reclame is waarschijnlijk tegengehouden door adblock plus of iets dergelijks. Daardoor was de grootte van de te klikken link 1*1 pixel. Welke ik eerst niet kon vinden

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Smarron

The bend

* De eerste 3 maanden. Daarna € 39,95.

Nou, geweldige aanbieding hoor. :O

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Smarron schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:35:
* De eerste 3 maanden. Daarna € 39,95.
Nou, geweldige aanbieding hoor. :O
Als je wat verder klikt dan is er nog steeds de 2 jaar / 499 Euro aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

[b]Er is net via de automatische incasso € 263 afgeschreven bij mij. Ik heb een 2-jaar abbo, die gestart is in maart van dit jaar.
263 =ongeveer (499 + 25 adm kosten) / 2
Nu staat er bij betalen in 2 termijnen een dikke streep door de administratiekosten, dus dat klopt niet, maar is dit niet gewoon de 2e termijn van je betaling? De 2e termijn wordt 2 maanden na aansluiting gedaan, dus die zou wel wat laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:18
Ben er achter. Is inderdaad de tweede termijn, plus linesharingtoeslag en belkosten. Factuur kwam een dag later. Ik was er vanuit gegaan dat de tweede termijn ook in het tweede jaar zou komen. We hebben hier sinds april van dit jaar internet en in september verwachtte ik dat niet. De medewerker van de helpdesk legde uit dat normaal gesproken de tweede termijn in de tweede maand al moet plaatsvinden, maar dat de incassosoftware nog niet helemaal goed werkt.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Smarron

The bend

fractal schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:38:
[...]

Als je wat verder klikt dan is er nog steeds de 2 jaar / 499 Euro aanbieding.
Ja, daar maak ik op dit moment al ruim een jaar gebruik van, maar je zou zeggen dat ze misschien wel een keer met een andere aanbieding zouden moeten gaan komen.

En dan komen ze met bovenstaand, dat noem ik dan geen aanbieding. Al wil het ze ons wel zo doen geloven.
Hans C schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:19:
Ben er achter. Is inderdaad de tweede termijn, plus linesharingtoeslag en belkosten. Factuur kwam een dag later. Ik was er vanuit gegaan dat de tweede termijn ook in het tweede jaar zou komen. We hebben hier sinds april van dit jaar internet en in september verwachtte ik dat niet. De medewerker van de helpdesk legde uit dat normaal gesproken de tweede termijn in de tweede maand al moet plaatsvinden, maar dat de incassosoftware nog niet helemaal goed werkt.
Bij mij was de 2e termijn ook pas in de 3e of 4e maand afgeschreven.

[ Voor 40% gewijzigd door Smarron op 02-10-2009 06:28 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Mister_T schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:34:
Dan stap je toch over. Migreren binnen BBNed is geen probleem meer
Geen probleem indeed...

Afgelopen woensdag is mijn abo omgezet naar 4-12mbit en sindsdien gaat er geen bit meer over de lijn. De helpdesk snapt er niets van want mijn lijn is gewoon up en mijn dhcp requests komen gewoon langs, maar er komt geen bit mijn kant op...

Ondertussen is er al meer dan een week een nieuw modem onderweg (voor het nieuwe abo) wat inmiddels al een dag of drie bezorgd had moeten zijn.

De afgelopen paar jaar geen seconde storing gehad, maar als dit mijn eerste ervaring met Tweak was zou ik ze meteen de deur weer wijzen (waarschijnlijk zonder ook maar een seconde verbinding gehad te hebben).

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 03-10-2009 19:05 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:39:
Is het momenteel nog steeds mogelijk om Tweak via glasvezel te nemen? Ik heb een lange tijd geleden zoiets gezien op hun website, toen was dat alleen mogelijk in Amsterdam. Tegenwoordig is in mijn woonplaats (dus niet in Amsterdam) ook glasvezel leverbaar, heb inmiddels inschrijfformulieren ontvangen van Solcon en XMS, maar zou eigenlijk liever Tweak behouden, maar dan wel via glasvezel. Want ik wil hoe dan ook glasvezel vanwege de hoge upload snelheid. Indien ik XMS neem, heeft het dan nog zin de nieuwsserver van Tweak te blijven gebruiken, of is de nieuwsserver van XMS vergelijkbaar?
Glasvezel is van de baan. Nog teveel storingen denk ik. Zelf heeft een familielid van mij TweakFiber en heeft zelf geen problemen. Qua kwaliteit van de nieuwsserver.. mijn advies ga over naar een ander nieuwsserver, die van Tweak begint steeds trager en trager te worden i.v.m. overbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Glasvezel is van de baan. Nog teveel storingen denk ik. Zelf heeft een familielid van mij TweakFiber en heeft zelf geen problemen. Qua kwaliteit van de nieuwsserver.. mijn advies ga over naar een ander nieuwsserver, die van Tweak begint steeds trager en trager te worden i.v.m. overbelasting.
Bedankt voor je antwoord, ik had ook op het XMS topic gevraagd naar de nieuwsserver, en gelukkig blijkt die van XMS ook goed te zijn, momenteel 250 dagen retentie. Toch had ik het wel leuk gevonden als ik glasvezel bij Tweak had kunnen nemen, want ik ben altijd prima tevreden geweest bij Tweak. Dat met uitzondering van de trage upload van 1mbps, hoewel dat natuurlijk niks met Tweak te maken heeft, is puur de beperking van adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Gerco schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:55:
Ondertussen is er al meer dan een week een nieuw modem onderweg (voor het nieuwe abo) wat inmiddels al een dag of drie bezorgd had moeten zijn.
Het nieuwe modem is inmiddels aangekomen, slechts twee weken na betaling en een week nadat het bezorgd zou worden.

Zoals verwacht werkt het overigens nog steeds niet. Het oorspronkelijke modem was niet van TweakDSL (aangezien hun modem al lang kapot gegaan was) dus moest het daar wel aan liggen. Niet dus.

Inmiddels 10 dagen verbindingloos en de "technische dienst" gaat er maandag weer naar kijken.

Upgraden binnen BBned probleemloos? NOT!.

Ik dacht altijd dat Tweak een capabele provider was met capabele mensen op de helpdesk. Dat laatste klopt tot op zekere hoogte, maar een probleem wat ze zelf hebben geintroduceerd met een abo upgrade kunnen ze nu opeens niet fixen. Ik begin inmiddels te denken dat Tweak (net als Demon voor ze) is afgegleden tot een vreselijke stapel amateurs.

Ik kan een ieder dan ook van harte afraden om met TweakDSL te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Het probleem is dat ze, zoals bijna alle providers, afhankelijk zijn van de netwerkleverancier. Storingen met mail servers of dhcp server kunnen ze vaak nog oplossen omdat ze dat in eigen beheer hebben, maar problemen met de verbinding zelf moeten altijd doorgespeeld worden naar de leverancier (BBned of BabyXL in dit geval). Het enige wat ze dan nog kunnen doen is oplezen wat voor antwoord de leverancier geeft en mischien daar weer een vraag op terug sturen. Tweak kan gewoon vrij weinig doen. En ik weet uit ervaring dat BBned soms een erg slechte support heeft.

Ik heb het regelmatig meegemaakt dat BBned gewoon bleef ontkennen dat het probleem bij hun zat, terwijl dat (na veel discussie) wel het geval was.

[ Voor 14% gewijzigd door drZymo op 10-10-2009 11:45 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

De DSL lijn is gewoon up, niets aan de hand. Er komt alleen geen data downstream. Upstream gaat prima (DHCP requests enzo), maar er komt gewoon geen packet naar mij.

Wanneer DSL werkt heeft BBned er weinig meer mee te maken volgens mij. BBned delen toch geen IP adressen uit? dat doet Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Klopt, maar BBned is nog wel verantwoordelijk voor het routeren van ATM pakketjes. Als dat al mis gaat dan kan tweak ook vrij weinig doen. Maarja ik ben verder ook niet echt op de hoogte van jouw probleem. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat veel problemen niet altijd de schuld zijn van de provider. Het is dus wat voorbarig om gelijk TweakDSL af te raden. Bij andere providers gaan dit soort dingen ook fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gerco schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:07:
Upgraden binnen BBned probleemloos? NOT!.

Ik dacht altijd dat Tweak een capabele provider was met capabele mensen op de helpdesk. Dat laatste klopt tot op zekere hoogte, maar een probleem wat ze zelf hebben geintroduceerd met een abo upgrade kunnen ze nu opeens niet fixen. Ik begin inmiddels te denken dat Tweak (net als Demon voor ze) is afgegleden tot een vreselijke stapel amateurs.
Heb je een vast IP? Zo ja: vraag eens of ze dat verwijderen? Het klinkt alsof je vaste IP termineert op de verkeerde 10K.

Demon was een prima ISP in de tijd dat jij 99 euro per maand lapte voor je DSL. Toen konden ze echte techneuten betalen. Later moest de prijs omlaag, want de klanten pikte niet meer dat Demon 2-3 maal zo duur was voor hetzelfde product als de concurrentie. Om de kosten in de hand te houden kwamen er bijverdienende studenten op de helpdesk in plaats van mensen die het onderscheid tussen layer-2 en layer-3 kunnen maken en het kwaliteitsniveau van support duikelde omlaag, en opeens liepen alle overgebleven klanten weg want de support was zo kut. Zie ook Cistron. Xs4all. TweakDSL.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

burne schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 02:44:
Heb je een vast IP? Zo ja: vraag eens of ze dat verwijderen? Het klinkt alsof je vaste IP termineert op de verkeerde 10K.
Niet dat ik weet, maar misschien heb ik dat nu wel vanwege troubleshooting pogingen. Momenteel heb ik helemaal geen IP. Ik zal het eens noemen wanneer ik vanavond om een status update ga zeuren.
Demon was een prima ISP in de tijd dat jij 99 euro per maand lapte voor je DSL. Toen konden ze echte techneuten betalen. Later moest de prijs omlaag, want de klanten pikte niet meer dat Demon 2-3 maal zo duur was voor hetzelfde product als de concurrentie.
Het was dus niet hetzelfde product, dat de meeste klanten dat niet inzagen is natuurlijk waar.
Zie ook Cistron. Xs4all. TweakDSL.
Zo zijn er natuurlijk geen fatsoenlijke providers meer over, alleen prijsvechters met een helpdesk van 70c/m en een minimale wachttijd van 10 minuten :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 12-10-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Als er nu echt geleerd is van het prijsvechters gebeuren misschien dan voor mensen die echt nog service willen de mogelijkheid geven tegen extra betaling. Eigen voorrang storingsnummer.
De vraag is wat moet je er voor betalen om dat kosten dekkend te maken voor de ISP.
Is er animo genoeg voor om dat tegen een redelijke prijs te doen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik betaal momenteel nog €35 voor een Tweak B10 abonnement. Dat is max 10Mbit download via BBned. Aan de ene kant wil ik wel of sneller of goedkoper, maar aan de andere kant werkt het nu gewoon en wil ik geen problemen met omschakelen. Ik wil wel bij BBned blijven.

Bij Tweak kan je voor €30 een 4-12Mbit abo nemen, dat scheelt me al €5 per maand. Of tekenen voor 2 jaar en sneller én goedkoper uit zijn, maar er wel 2 jaar aan vast zitten.
Eventueel kan ik nog naar bv computer totaal internet waar je 24Mbit krijgt voor ~19 euro. Dan nog nieuwsgroepen los erbij nemen natuurlijk.
Alleen heeft Tweak geen downloadlimiet, wat wel fijn is, 1:1 Blurays downloaden zonder zorgen. Hoe is dat met de limiet geregeld bij andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je kunt iig geen nieuw abonnement bij BBNed nemen via Tweakdsl. Alleen doorlopende abonnementen blijven bij BBNed wanneer die persoon dat wilt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KroontjesPen schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:52:
Als er nu echt geleerd is van het prijsvechters gebeuren misschien dan voor mensen die echt nog service willen de mogelijkheid geven tegen extra betaling.
Neem een 'zakelijke' verbinding. Silver of gold geven je de garantie dat een storing niet langer dan 8 kantooruren of 8 uren hoe dan ook gaat kosten. (van de andere kant zijn de meeste wide-open-producten niet met een zakelijke SLA te krijgen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Kixtart schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:08:
Je kunt iig geen nieuw abonnement bij BBNed nemen via Tweakdsl. Alleen doorlopende abonnementen blijven bij BBNed wanneer die persoon dat wilt.
Dus ik kan wel overstappen van mijn BBned 10Mbit naar een BBned 4-12Mbit, maar een nieuwe klant kan geen BBned abo krijgen? Of kan overstappen naar een ander soort abo ook niet en kan je bv alleen je huidige 2-jarige abo verlengen voor weer 2 jaar?

Ik had TweakDSL hierover gemaild, maar die geven dus geen antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 12-10-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je moet even de klantenservice raadplegen als je het precies wilt weten. Dit stond iig in een bericht een tijd geleden:
BBNed produkten niet meer beschikbaar

Sinds 2002 is TweakDSL en later ook TweakFiber gericht op onder andere bbned als een van de toeleveranciers. Voor DSL is de andere leverancier GreenISP (Tiscali Wholesale/BabyXL) en vanaf 2008 KPN wholesale.

Als Tweak hebben wij gekozen voor kwaliteit en streven er naar om u dit in alle produktfacetten te laten merken. Dit betekend, dat eventuele verstoringen en leveringsproblemen voor DSL- en Fiber produkten voor alle toeleveranciers zo professioneel mogelijk worden opgepakt, om u, als klant een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden.

Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstaven en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden. Dit heeft onderstaand besluit tot gevolg:

Per maandag 3 december 2007 is er besloten om de nieuwe levering van alle bbned produkten te staken, buiten de orders welke onderweg zijn.

Dit betekend, dat u voor bbned produkten, dus geen upgrades of nieuwe lijnen meer kunt bestellen. Wel zullen wij de storingsafhandelingen volgens de normale procedures volgen.

U als klant op het bbned netwerk kunt kosteloos gebruik maken van alle aanbiedingen, welke wij doen op DSL gebied. U kunt dus ook overstappen naar de verduivelde aanbiedingen.

TweakFiber abonnees ontvangen in de loop van december een apart schrijven met betrekking tot de fiberaansluiting. Nieuwe aansluitingen op TweakFiber zullen met ingang van 3 december 2007 niet meer in behandeling genomen worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24

krietjur

Where am I?

Weet iemand waar de storingspagina is gebleven? De link uit de TS werkt niet meer.

Ik heb sinds gisteravond problemen met de verbinding: DSL lampje gaat uit, na een tijdje gaat deze branden, modem krijgt een IP adres en een paar tellen later is de verbinding weer weg. Rond een uur of 23:00 werkte gisteren de verbinding weer, vanavond weer de hele tijd dezelfde problemen..

(lang leve de onbeveiligde draadloze netwerken waardoor ik toch online kan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Geen idee wat het probleem nu was, maar mijn verbinding werkt weer. Toch vreemd dat wanneer er een TweakDSL ondersteund modem aan de lijn hangt de technische dienst toch blijkbaar iets verder nadenkt dan "dat modem is het probleem" en het dan plots met een paar uurtjes kan oplossen.

Nu nog eens zien dat ik geld terugkrijg. Twee weken geen verbinding terwijl de oorzaak *niet* bij mij ligt (mijn originele modem doet het ook weer prima) en er ook geen storing was lijkt me wel reden tot compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49
Ik heb op dit moment zo'n tweejarig abonnement wat ik geheel vooruit betaald heb. Ik wil daarnaast eigenlijk gaan proberen hoe een Ziggo-abonnement bevalt. Om de kosten te drukken zou ik dan mijn huidige KPN telefoonabonnement stop willen zetten. Kan dat? Of moet ik dan kale lijnkosten aan TweakDSL gaan betalen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziggo?? In dat diepe gat zou ik niet duiken... Zie http://www.uitzendinggemi...db7fe1bd1c6f7317ad9136f00 van afgelopen maandag. Let ook vooral op hoelang die problemen al lopen!

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 21-10-2009 11:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 08-10 11:09
Kale lijnkosten moet je dan gaan betalen ja.... kost zo rond de 10 euro dus ken je netzogoed het budget KPN telefoon lijntje nemen (heb ik gedaan, wat een gehannes natuurlijk, bestelling niet goed, wachten op de lijn... je kent het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49
Room42 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:57:
Ziggo?? In dat diepe gat zou ik niet duiken... Zie http://www.uitzendinggemi...db7fe1bd1c6f7317ad9136f00 van afgelopen maandag. Let ook vooral op hoelang die problemen al lopen!
Tja, eens, maar ik wil het daarom gewoon even proberen en mijn Tweak-lijn ernaast houden. Ik ken ook genoeg mensen bij wie Ziggo wel prima werkt, dus wie weet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
Ben 26 september verhuisd, maar de ADSL verhuizing gaat niet zo lekker.

Had KPN BelBudget met BabyXL TweakDSL.

Ik heb verhuizing aangevraagd bij KPN (volgens KPN zou ADSL mee verhuisd worden, maar dat nam ik al met een korreltje zout). Verhuisformulier naar Tweak gestuurd.

2 oktober werd om 6:33 mijn analoge lijn actief. Geen linesync, volgens Tweak pas na KPN oplevering mogelijk om een nieuwe lijn aan te vragen. OK dan maar... 15 oktober heb ik linesync.

Prachtige sync waarden (zit 400 meter van de centrale Ut-Blt). Helaas is BabyXL in deze centrale niet aanwezig, dus blijkbaar kan de lijn via de andere netwerkleverancier niet wide-open maar tot max 20/1. Wel een beetje jammer want volgens het modem moet bijna 23 Mbit kunnen, maar goed is nog sneller dan voordat ik was verhuisd. Toch jammer dat Tweak geen nieuwe BBNed verbindingen meer doet.

Activatiepagina voor m'n neus, op activeren geklikt en modem herstart. Helaas krijgt m'n Speedtouch 716v5 geen IP via DHCP (staat op juiste VPI/VCI 0.34 en RFC1483 bridging config).

Positief is wel dat de helpdesk 's avonds korte wachttijden heeft. Technische dienst gaat er nu naar kijken... Iemand nog ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door matthijsln op 22-10-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

matthijsln schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:31:
Wel een beetje jammer want volgens het modem moet bijna 23 Mbit kunnen
De hoogst ooit gemelde snelheid voor ADSL2+ is 22.09Mbit/s. Ik ben wel eens in het lab van een DSL-provider geweest en zelfs met een meter kabel haal je geen 24Mbit/s.
Afbeeldingslocatie: http://adsl.xandrios.net/plotgrafiek.php?adsltype=adsl2p&updown=

Over de snelheid moet je je vooral niet rot voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
burne schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

De hoogst ooit gemelde snelheid voor ADSL2+ is 22.09Mbit/s. Ik ben wel eens in het lab van een DSL-provider geweest en zelfs met een meter kabel haal je geen 24Mbit/s.
[afbeelding]

Hehe, nee is ook geen probleem maar ik noem de waardes die de Speedtouch aangeeft (relative capacity occupation (RCO) in DMT screenshot). Als ik überhaupt maar Internet pakketjes heb vind ik het al prima en geen reden om naar een BBNed provider over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Zal je net zien. Kom vandaag thuis en heb Internet verbinding :) Helpdesk belde net ook nog even terug.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijsln op 22-10-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

burne schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

[afbeelding]

Niet geheel waar.
Toen ik nog een 16-24 BBNed lijn had trainde ik in op 24,5 maar na een paar uur zakte dit terug naar 23,5+
Helaas heb ik de screenshot niet meer anders had ik het erbij geplaatst.

Zelfs de helpdesk stond verbaasd toendertijd.
Het geheel is terug te lezen in Deel 25 trouwens maar helaas zonder screenshot :'(

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SteveV schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:17:
Toen ik nog een 16-24 BBNed lijn had trainde ik in op 24,5 maar na een paar uur zakte dit terug naar 23,5+
1: doe eens aardig en reken 24576Kbit/s om in megabit per second.

2: doe eens aardig en reken 22.9Mbit/s om in kilobit per second.

Modems liegen. Hoe harder hoe beter. Lijkt het.

De enige manier om je snelheid te testen is met een stopwatch ergens vandaan een 100mbyte.bin te downloaden en aan de hand van de tijd je snelheid uit te rekenen. Dat is de snelheid van je lijn, zonder leugens van je modem.

Mijn modem beweert dat ik met 8064Kbit/s zou moeten kunnen downloaden maar de waarheid is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$ wget ftp://ftp.iae.nl/100MB.bin
--2009-10-24 02:25:27--  ftp://ftp.iae.nl/100MB.bin
           => `100MB.bin'
Herleiden van ftp.iae.nl (ftp.iae.nl)... 212.61.15.68
Verbinding maken met ftp.iae.nl (ftp.iae.nl)|212.61.15.68|:21... verbonden.
Inloggen als anonymous... Ingelogd!
==> SYST ... gereed.  ==> PWD ... gereed.
==> TYPE I ... gereed.  ==> CWD is niet nodig.
==> SIZE 100MB.bin ... 104857600
==> PASV ... gereed.  ==> RETR 100MB.bin ... gereed.

[   <=>  ] 104.857.600  784K/s   in 2m 17s  

2009-10-24 02:27:44 (747 KB/s) - '`100MB.bin'' opgeslagen [104857600]

dat ik 0.730 megabyte per seconde krijg. Hoe hard liegt mijn modem? Vergelijk de 8064Kbit/s maar met de werkelijke score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als matthijsln op 20000kbps gelimiteerd wordt en zegt dat het hoger moet kunnen kijkt hij vast naar de 'attainable rate' en dat is al helemaal een optimistische waarde en zou het wide-open staan haal je dat ook niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Testen kan ik nu niet meer met die lijn omdat ik ben over gestapt naar Tiscali en toen was de lijn max 20Mbit.
Tegenwoordig zit ik bij een andere provider omdat het de helft kost als bij Tweak alleen geen usenet maar dat was niet mijn voornaamste reden.

Dat een modem liegt ok maar nogsteeds lagen mijn waardes veel hoger als gemiddeld.
Strakke downloads in newsleecher met 2,5mb per seconde is heel goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

SteveV schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:50:
Testen kan ik nu niet meer met die lijn omdat ik ben over gestapt naar Tiscali en toen was de lijn max 20Mbit.
Tegenwoordig zit ik bij een andere provider omdat het de helft kost als bij Tweak alleen geen usenet maar dat was niet mijn voornaamste reden.

Dat een modem liegt ok maar nogsteeds lagen mijn waardes veel hoger als gemiddeld.
Strakke downloads in newsleecher met 2,5mb per seconde is heel goed te noemen.
Welke provider is dat dan? 10.50 euro per maand is best weinig. Of is dat alleen de eerste 3 maanden? Ik betaal 21 euro per maand bij Tweak. Voor 24mb. Dat is al 4 jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is het mogelijk om ssl te gebruiken bij tweakdsl voor het downloaden uit nieuwsgroepen? Welke instellingen moet je dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
feep schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:04:
Is het mogelijk om ssl te gebruiken bij tweakdsl voor het downloaden uit nieuwsgroepen? Welke instellingen moet je dan gebruiken?
Zelf niks kunnen vinden?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
bedankt
Ik heb er wel eens naar gezocht maar kon toen niks vinden. :$ ik moet toch eens beter leren zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
hihi ja zo onlogisch is zoeken naar 'tweakdsl' samen met 'ssl' niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

cjdijk schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Welke provider is dat dan? 10.50 euro per maand is best weinig. Of is dat alleen de eerste 3 maanden? Ik betaal 21 euro per maand bij Tweak. Voor 24mb. Dat is al 4 jaar zo.
Ik betaal 19,50 per maand omdat ik niet in 2x het bedrag voor 2 jaar op kan hoesten.
En ik heb voor 1 jaar gekozen omdat er hier binnenkort glas word uitgerold en ik dan niet 24 maanden hoef te wachten zonder dat het me extra gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
burne schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:35:
[...]

1: doe eens aardig en reken 24576Kbit/s om in megabit per second.

2: doe eens aardig en reken 22.9Mbit/s om in kilobit per second.

Modems liegen. Hoe harder hoe beter. Lijkt het.

De enige manier om je snelheid te testen is met een stopwatch ergens vandaan een 100mbyte.bin te downloaden en aan de hand van de tijd je snelheid uit te rekenen. Dat is de snelheid van je lijn, zonder leugens van je modem.

Mijn modem beweert dat ik met 8064Kbit/s zou moeten kunnen downloaden maar de waarheid is:

code:
1
...

dat ik 0.730 megabyte per seconde krijg. Hoe hard liegt mijn modem? Vergelijk de 8064Kbit/s maar met de werkelijke score.
Dat is natuurlijk onzin he. Je modem liegt niet. Je modem geeft alleen de snelheid aan die je DSL lijn aan harde bits door kan sturen. Dat daar een ATM en TCP/IP stack overheen gaat maakt het geheel een stuk lager. Dat is hetzelfde als een 802.11a WLAN verbinding. Je kan er 54 mbit op het laagste nivo mee halen, maar via TCP is dat maar de helft.

Dat heeft niets met liegen te maken en alles met interpretatie. Wat jij uit die cijfertjes haalt is anders dan wat de modemfabrikant probeert te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben hier al jaren een DSL2 abonnement van Tweak via BBned. Lijn heeft er net twee weken uitgelegen. Vorige week is er een monteur langsgeweest en hij heeft de conclusie getrokken dat er aanzienlijk wat data-verliesoptreedt tussen ons huis en de centrale. Sinds dinsdag hebben we weer verbinding, echter we zijn g ecapped 10 mb. Op zich geen ramp, beter iets dan niets en nu kan er rustig naar een oplossing gekeken worden.

Echter nu hebben we weer iets anders. Elke zoveel tijd lijkt de dns weg te vallen. een ip pingen gaat prima en
met een ip opent firefox google prima. PC opnieuw opstarten en alles werkt weer. Router probleem, we hebben een nieuwe vigor 2820, of toch weer een probleem met onze verbinding?

Iemand enige suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bijna alle modems sjoemelen wel ergens met bits en bytes, en rekenen onjuist om. Z'n modem zegt te willen trainen op 24.5Mbit/s maar bedoelt eigenlijk 24576kbit/s, en dat is effe iets minder. En ook DSL-providers maken consequent fouten. Zo is de maximum-snelheid van ADSL(1) jarenlang als 8192kbit/s of 8.192Mbit/s verkocht. Het is echt toch 8064kbit/s. Het zijn gewoon slordigheden, en dat heeft niets met TCP-overhead te maken. Mijn eerdere voorbeeld laat overigens wel zien wat de invloed van tcp-overhead is.

WiFi heeft 'last' van een totaal ander 'probleem' en dat is dat het half-duplex is. Als de een aan het zenden is moet de ander z'n mond houden. Je kunt grofweg de helft van de tijd zenden, met twee stations op dezelfde frequentie, dus haal je grofweg de helft van de opgegeven 'snelheid'.

Ook hier zou je wel weer van 'liegen' kunnen spreken, want WiFi heeft een symbolrate van 54Ms/s maar fabrikanten hebben dat consequent verkocht als een doorvoersnelheid. Netgear is overigens voor de rechter gesleept over die claims maar heeft geschikt met de klagers.

We dwalen af.
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:30:
Echter nu hebben we weer iets anders. Elke zoveel tijd lijkt de dns weg te vallen.
Je zou eens kunnen kijken of het met opendns beter gaat.

Geef op je PC de volgende twee nameservers op: 208.67.220.220 en 208.67.222.222 en kijk of dat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag merk ik dat mijn email verzonden naar hotmail (verschillende tweakdsl accounts )geweigerd wordt hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Net even getest en die van mij kwam gewoon goed aan op mijn hotmail adres.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:28:
Net even getest en die van mij kwam gewoon goed aan op mijn hotmail adres.
Vanmorgen zag ik net nog een mail gestuurd naar een hotmail adres die gewoon is aangekomen.

Vreemd ik krijg nu deze terug ook als ik mail verstuur van een schoon adres :

This is the mail system at host relay02.cambriumhosting.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<mijn hotmail adres>: host mx1.hotmail.com[65.55.37.120] said: 550 SC-001 Mail
rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection
may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain
reputation problems. If you are not an email/network admin please contact
your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins,
please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and
support (in reply to MAIL FROM command)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:39:
Vreemd ik krijg nu deze terug ook als ik mail verstuur van een schoon adres :

rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection
may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain
reputation problems. If you are not an email/network admin please contact
your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins,
please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and
support (in reply to MAIL FROM command)
Iemand is vergeten (of weigert) beschermingsgeld aan Microsoft te betalen. Serieus. Als je een of ander formulier ondertekent en een paar honderd dollar per jaar aan MicrosoftReturnpath betaalt ben je van het gezeur met hotmail af. (http://www.returnpath.net...ification/faq/#faq_5_text)

'Dit' duurt een paar uur tot een dag of twee, en dan gaat het weer maandenlang goed. Mensen afraden hotmail/live/msn/bingmail gebruiken werkt ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik weet dat M$ een criminele organisatie (Boetes Neelie) is maar zou het toch wel prettig vinden als het gewoon werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:19
Er stond een uitgaande mailserver van ons op de blacklist van microsoft omdat er een gebruiker flink wat spam verstuurde. Hier kwamen we pas (te) laat achter. De mailserver is inmiddels uit de loadbalancers gehaald dus de mail gaat nu over andere mailservers. Met de klant is/wordt contact opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mooi even getest en hij doet het weer bedankt :)

En die spammer, als het een bewuste actie was, gooi die maar van intenet af stelletje Kl........................... zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

4pp3l schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:25:
Er stond een uitgaande mailserver van ons op de blacklist van microsoft omdat er een gebruiker flink wat spam verstuurde. Hier kwamen we pas (te) laat achter. De mailserver is inmiddels uit de loadbalancers gehaald dus de mail gaat nu over andere mailservers. Met de klant is/wordt contact opgenomen.
Geen vals alarm? Wauw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je zou eens kunnen kijken of het met opendns beter gaat.

Geef op je PC de volgende twee nameservers op: 208.67.220.220 en 208.67.222.222 en kijk of dat beter werkt.
[/quote]

Leek beter te gaan, klapt ie dr net weer uit. Dat wordt weer een sessie met de helpdesk ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er sinds deze zomer al bijna 400 KB/s van mijn verbinding verdwenen is.
In Maart zit mijn laatste 2 jarig abbo erop, waarvan ruim 15 maanden op een comfortabele 1700+ KB/s
Na deze zomervakantie was dat ineens 300 KB/s minder en vandaag zie ik (in Newsleecher) dat er weer 100 KB/s ins blaue hinein is.
Met een 1350 KB/s schraap ik nu mijn films binnen.
Nu is dat dat ook best een acceptabele speed, maar ik zie nooit fluctuaties, alles blijkt op full speed te gaan, dus wie zegt mij dat Tweak niet capped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:43:
Ik zie dat er sinds deze zomer al bijna 400 KB/s van mijn verbinding verdwenen is.
In Maart zit mijn laatste 2 jarig abbo erop, waarvan ruim 15 maanden op een comfortabele 1700+ KB/s
Na deze zomervakantie was dat ineens 300 KB/s minder en vandaag zie ik (in Newsleecher) dat er weer 100 KB/s ins blaue hinein is.
Met een 1350 KB/s schraap ik nu mijn films binnen.
Nu is dat dat ook best een acceptabele speed, maar ik zie nooit fluctuaties, alles blijkt op full speed te gaan, dus wie zegt mij dat Tweak niet capped?
Laat je modem eens opnieuw intrainen (modem resetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:20:
Leek beter te gaan, klapt ie dr net weer uit. Dat wordt weer een sessie met de helpdesk ben ik bang
Voordat je belt:

1: modem resetten. (wellicht al gedaan)

2: modem terugzetten op fabrieksinstellingen en opnieuw instellen op je eigen voorkeuren.

3: Zit de PC met een kabel aan het modem? Kun je die kabel vervangen of je PC enige tijd draadloos gebruiken?

4: heb je een oud modem ergens wat je even kunt gebruiken als test?

DNS gebruikt een ander soort pakket dan 'gewoon' internet-verkeer, UDP. Tevens zijn het hele korte pakketten. Het idee van de drie stappen is het modem en de kabel uit te sluiten. Onjuiste instellingen in je modem kunnen dit veroorzaken, en in bepaalde (redelijk zeldzame) gevallen kan ook een slechte kabel voor problemen met kleine datapakketjes veroorzaken.

De helpdesk zal je ook vragen dat nog een keer te doen, weer aardig tegen ze en doe het ook, want er is een hoop denkwerk in die vragenlijst gegaan (waarschijnlijk ook nog mijn denkwerk.. :) ) om stelselmatig zaken uit te sluiten zodat je tot een goede diagnose kunt komen. Het is even doorbijten met dubbel werk maar maakt het voor de helpdesker makkelijker de juiste diagnose te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik heb een ander probleem, bij email forwarding " Maximale aan te maken aantal email aliases / forwards op het ISP domain " komt de mail niet aan .
Ik heb hem actief staan, zonder filter, maar een test emailtje komt niet aan, maar er komt ook geen fout melding.
Ik heb geen idee wat ik fout doe, iemand die me een hint kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:23:
[...]

Voordat je belt:

1: modem resetten. (wellicht al gedaan)

2: modem terugzetten op fabrieksinstellingen en opnieuw instellen op je eigen voorkeuren.

3: Zit de PC met een kabel aan het modem? Kun je die kabel vervangen of je PC enige tijd draadloos gebruiken?

4: heb je een oud modem ergens wat je even kunt gebruiken als test?

DNS gebruikt een ander soort pakket dan 'gewoon' internet-verkeer, UDP. Tevens zijn het hele korte pakketten. Het idee van de drie stappen is het modem en de kabel uit te sluiten. Onjuiste instellingen in je modem kunnen dit veroorzaken, en in bepaalde (redelijk zeldzame) gevallen kan ook een slechte kabel voor problemen met kleine datapakketjes veroorzaken.

De helpdesk zal je ook vragen dat nog een keer te doen, weer aardig tegen ze en doe het ook, want er is een hoop denkwerk in die vragenlijst gegaan (waarschijnlijk ook nog mijn denkwerk.. :) ) om stelselmatig zaken uit te sluiten zodat je tot een goede diagnose kunt komen. Het is even doorbijten met dubbel werk maar maakt het voor de helpdesker makkelijker de juiste diagnose te stellen.
1. Check
2. Check
3. Kabels zijn niet te vervangen. Lopen hier in huis vele meters kabel. Verbinding wordt ook gesplitst via diverse switches en problemen zijn overal hetzelfde. Lijkt mij ook sterk dat bekabeling de oorzaak zou kunnen zijn, nu er voordat de problemen met de lijn begonnen, de dsl verbinding werd elke
paar seconden opnieuw opgebouwd, er nooit problemen waren qua dns. Een Wireless connectie voor langere
tijd uitproberen is nog wel een optie.

4. Zowel onze oude vigor 2800 als de nieuwe 2820 geven dezelfde problemen.

Inmiddels al wel weer gebeld. Er moet toch nog verder naar onze snelheid gekeken worden, kunnen ze dit mooi meenemen. Aardig blijven wordt inmiddels wel op de proef gesteld. Zo uit het niets 3 weken niets dan
verbindingsellende stelt je geduld toch aardig op de proef..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat tweak geen fiber door gaat geven in deventer voor mij reden tot afscheid van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Kijk ereens via Tweak nu UMTS mogelijk.
Ik vraag me af via welke provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:26:
Jammer dat tweak geen fiber door gaat geven in deventer voor mij reden tot afscheid van tweak.
Same here. Zodra glasvezel hier in Veenendaal aangesloten wordt, zal ik helaas afscheid moeten nemen van Tweak. Jammer dat ze daarmee gestopt zijn. Ik heb het tenminste vroeger wel eens gezien, dat Tweak ooit glasvezel (in Amsterdam) kon leveren. Vooral omdat met name veel Tweakers interesse hebben in nieuwe technieken, is dat niet ook de doelgroep van Tweak? Of gaan ze dat ooit weer aanbieden (glasvezel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
vraagje, kan je tegenwoordig al je kpn abbo opzeggen ?

ik wil overstappen van tweak 12-24 van 39,95 naar
tweak 12-24 10 for 2 voor 499
als ik dan ook nog eens van die 9 zoveel van kpn af kan, scheelt het me bijna 30 Euri per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
[b][message=32859503,noline]
ik wil overstappen van tweak 12-24 van 39,95 naar
tweak 12-24 10 for 2 voor 499
als ik dan ook nog eens van die 9 zoveel van kpn af kan, scheelt het me bijna 30 Euri per maand
Helaas nog steeds niet ;(
wordt gewoon als opslag bij Tweak abo geteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Geomaris op 03-11-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Dat zou niet moeten (bij het 39,95 euro abbo in ieder geval, bij de rest word het alsnog meegerekend):
De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:49

Quakie

quakelen

Zijn er bekende problemen rond Rotterdam bekend? Ik kan niks vinden qua storingen, maar ik heb sinds vorige week dat mijn lijn s avonds opnieuw intraint. Meestal max 2 x op een avond en dat is al sowieso 5x gebeurd in week tijd. Hierover had ik uptimes van honderden uren...
Ook is mijn lijn heel erg onstabiel voordat hij opnieuw intraint. Dit zag ik niet toevallig omdat ik wat aan het downloaden was. Bij rest was mijn lijn idle. Uiteraard kan het vaker gebeuren maar dat merk ik niet echt omdat hij relatief ook zo weer een lijn oppakt.

Ik heb modem al gereset, maar mocht niet baten.

Trouwens kan er over mee praten met snelheidsverlies. Zal bij 2e Batch adsl2+ met hoge 20Mbit, daarna is dat 19 geworden, jaar er na hoog in de 18. Nu mag ik blij zijn als ik de 17 haal. Zelfde lijn, zelfde modem, niks gewijzigd.

In begin had ik nog voordeel met Tweak, maar ik download niet extreem, domein kan ik ook wel missen, en we hebben webmail.. kortom dan wordt telfort wel aanlokkelijk.

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1 ... 25 ... 52 Laatste