[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

cjdijk schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:21:
[...]
Het zal je misschien een beetje vreemd klinken, maar ik heb geen idee wat irc is. Ik heb er wel eens van gehoord, maar nog nooit gezien of gebruikt. Je mag me wel e-mailen, zie mijn profiel.
Simpelste manier voor jou is dan deze link http://irc.tweakers.net/tweakdsl :) Irc is een communicatiemiddel/chat dus je kunt 1 op 1 met Friek praten.

[ Voor 50% gewijzigd door Kixtart op 13-07-2009 19:29 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:29:
Simpelste manier voor jou is dan deze link http://irc.tweakers.net/tweakdsl :) Irc is een communicatiemiddel/chat dus je kunt 1 op 1 met Friek praten.
offtopic:
Enig nadeel aan Mibbit (de http chat client) enkel draait zolang je een browser laat open staan.
@ cjdijk: Je moet wel soms even (uren) wachten omdat mensen niet aan hun PC zitten. En misschien een echte IRC client installeren ipv webbased. goed, offtopic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

cjdijk schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:13:
[...]

Nee helaas, nog steeds gaat het uploaden erg incompleet. Het lijkt wel af te hangen van het tijdstip. Die eerste upload is veel completer dan die tweede van vanochtend. Het lijkt mij een defecte netwerkkaart, simpel en goedkoop op te lossen dus. Jammer dat ze er niks aan doen, en op deze manier klanten gaan verliezen.
Mijn upload van vanochtend is helemaal goedgegaan, 100% compleet dus. Geen idee of dat toeval is, maar ga vanmiddag maar vast de planning van morgen ochtend uploaden. Als dat ook goedgaat, dan is de storing waarschijnlijk opgelost. :)

Wel vind ik het nog steeds vreemd dat mijn e-mails niet beantwoord zijn. Ik heb er inmiddels 3 verstuurd (afgelopen week), vanaf 3 verschillende adressen (1*tweak, 1*hotmail, 1*zakelijk), maar op geen van deze antwoord gehad. :?

Edit: Helaas te vroeg gejuigd. Vanmiddag toch weer 8 volledig missende rar bestanden (100% incompleet) en eentje gedeeltelijk incompleet, van de 48 rar bestanden, dus totaal 16% incompleet. :( Toch heb ik wel de indruk dat het enigzins verbeterd is.

[ Voor 12% gewijzigd door cjdijk op 14-07-2009 14:48 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 13:02

IvT

Anders schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:14:
[...]

[...]

Toch eens beter lezen, burne, want de zin klopt voor geen meter. Het impliceert dat je een doorlopend abonnement bij TweakDSL na het verstrijken van de minimumtermijn niet meer kan opzeggen.

[...]
Uh, nee, het abonnement loopt af na de minimale tijdsduur en dan gaat er een nieuwe in met een minimale tijdsduur. Dat de zin niet 100% duidelijk is ben ik wel met je eens, maar jou interpretatie vind ik wel heel erg ver gezocht. Ik snap je problemen wel, maar om nou tegen alles aan te schoppen alleen maar omdat het vanuit TweakDSL komt gaat wat ver....

Zelf ga ik ook mijn abonnement opzeggen. Ik hoop dat dat soepel loopt, want als ik zo links en rechts in dit forum erover lees, kan ik mijn borst natmaken. Ik heb ook even gezocht in mijn papieren naar de 75,- afsluitkosten. Van lang lang geleden kon ik het wel terugvinden. Maar in de latere papieren, bijvoorbeeld bij het aangaan van een ander abonnement, kan ik er een stuk minder over terugvinden. Ik ga ervanuit dat ik die moet betalen, maar misschien valt het mee. Ben in 2005 ergens bij Tweak aangesloten en sindsdien 2 keer veranderd van abonnement. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
IvT schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:50:
[...]

Uh, nee, het abonnement loopt af na de minimale tijdsduur en dan gaat er een nieuwe in met een minimale tijdsduur.
En dit mag dus niet meer, ook niet bij abonnementen afgesloten vóór 1 juli 2009. Voor zover ik de nieuwe telecomwet heb begrepen kan Anders zich op dit moment ook beroepen op de nieuwe telecomwet omdat zijn abonnement de eerste contractsperiode al voorbij is en mag hij dus op elk gewenst moment opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dus 16-7 opzeggen en 16-8 einde abonnement en niet zoals TweakDSL in hun AV heeft staan per 'kalendermaand'. TweakDSL zal dus op meerdere punten hun AV moeten gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Even voor de uploaders onder ons. Ik heb de indruk dat het beter gaat als je met slechts 2 threads tegelijk upload. Het viel me op dat er steeds 1 van de 3 bestanden incompleet was. Momenteel ben ik van 3 naar 2 threads gegaan. Dit maakt trouwens niks uit voor de snelheid. Het lijkt alsof de snelheid per thread evenredig is gestegen. Maar het kan ook toeval zijn, dat het beter gaat. Feit blijft dat het gisteren met 2 threads aanzienlijk beter ging dan daarvoor met 3 threads. Dat hoewel ik al jaren met 3 threads upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:39

GekkeR

key = key

Ook hier een toekomstig overstapper.
Had het liefst een Tweakfiber variant willen hebben, maar dat is hier nou eenmaal niet.

Vraag me af hoe het zal verlopen (en zal het hier vermelden :))

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Uh, nee, het abonnement loopt af na de minimale tijdsduur en dan gaat er een nieuwe in met een minimale tijdsduur.
Blijkbaar is per kalendermaand niet duidelijk genoeg. In geval van die 24 maanden-aanbieding mag je dus opzeggen na 24, 25, 26, 27 enz maanden. Tegenwoordig moet dat, van de wetgever, maar bij TweakDSL kan het al sinds 2001, het jaar dat we begonnen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:58:
[...]

Blijkbaar is per kalendermaand niet duidelijk genoeg. In geval van die 24 maanden-aanbieding mag je dus opzeggen na 24, 25, 26, 27 enz maanden. Tegenwoordig moet dat, van de wetgever, maar bij TweakDSL kan het al sinds 2001, het jaar dat we begonnen.
Aangezien je het over 'we' hebt neem ik aan dat je bij TweakDSL werkt. Begrijp ik het goed dat je zegt dat een 2-jarig abonnement niet automatisch met eenzelfde termijn wordt verlengd, maar dat het gewoon per maand opzegbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Klopt, behalve als ze een nieuw 2 jarig abonnement aanbieden en je daarmee akkoord gaat.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Kixtart schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:23:
Klopt, behalve als ze een nieuw 2 jarig abonnement aanbieden en je daarmee akkoord gaat.
Maar dat doet TweakDSL niet. Ze bieden je twee andere abonnementen aan (maandcontract of jaarcontract), hiervoor moet je iets invullen en opsturen. Ga je niet op één van deze aanbiedingen in dan wordt het bestaande abonnement stilzwijgend verlengd voor wederom twee jaar.

Een brief sturen waarin staat dat het abonnement wordt verlengd als je niets doet staat niet gelijk aan akkoord gaan met het verlengen van een abonnement. Vandaar ook de naam 'stilzwijgend' :)

Ik hem mijn abonnement al opgezegd voor het aflopen van de eerste termijn om deze discussie te voorkomen, maar ben toch wel benieuwd hoe TweakDSL omgaat met de nieuwe telecomwet, vandaar mijn interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Het probleem wordt ook wel opgelost :) maar volgens mij draaien ze er een beetje omheen. Ik heb van 2 verschillende helpdeskmedewerkers een mail gekregen, die beide een hele andere kant opgaan. De een vraagt om meer info van mijn kant, en de ander wil er niets mee te maken hebben.

Mail 1:

Beste klant,

Wij hebben nog geen klachten binnen gekregen wat betreft het uploaden.Heeft u toevallig een paar screenshots dan kunnen we dit nakijken.

Met vriendelijke groet,

Uw helpdesk/ JT

Mail 2:

Beste klant,

Helaas kan ik u niet helpen met de upload problemen, aangezien we dit niet ondersteunen. We ondersteunen alleen problemen met downloaden. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
Marcia

Vaag gedoe daar bij Tweaknews :)
Ik ben zojuist gebeld door Tweak, dat zij het probleem gisteren hebben gevonden en verholpen, en of ik nog problemen ondervond met uploaden. Gelukkig is het alsnog opgelost dus, want het uploaden is inderdaad vandaag helemaal in 1 keer goed gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb net de bevestiging van mijn opzegging binnen, maar TweakDSL houdt er wel een beetje een vreemde / onduidelijke manier van communiceren op na. Wat staat er in de brief:
Hierbij laten wij u weten dat wij de opzegging van uw ADSL verbinding ontvangen hebben. Uw verbinding zal per 07-09-2009 opgeheven worden.
Prima, dat was ook de bedoeling.
Indien u besluit uw verbinding, na deze datum, te laten migeren [sic] naar een andere provider, zullen wij blijven factureren tot deze migratie volledig is afgerond.

Het opzeggen van uw contract weerhoudt u er niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.
Wat wordt hier nu weer mee bedoeld? Naast de in mijn ogen nogal onvriendelijke toonzetting vraag ik me af wat de reden is van deze twee zinnen in de bevestingsbrief. Nu is het zo dat mijn ADSL verbinding er helemaal uit gaat en ik op kabel overstap, maar zelfs al zou ik een andere ADSL provider nemen, waarom zou TweakDSL mij dan in hemelsnaam blijven factureren totdat de migratie (welke migratie?!) volledig is afgerond? En wát zouden ze dan willen factureren? Mijn contract is immers per 07-09-2009 beëindigd.

Heb deze vraag ook bij de helpdesk neergelegd, maar misschien dat iemand deze brief al eerder heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

waarom zou TweakDSL mij dan in hemelsnaam blijven factureren totdat de migratie (welke migratie?!) volledig is afgerond?
Gewoonlijk als je overstapt moet je zelf opletten dat je er voor zorgt dat ADSL niet fysiek afgesloten wordt. Normaal zorg je daarvoor door de nieuwe provider in te laten gaan op de dag van afsluiting. Mocht je dat niet doen heb je kans dat je een aantal weken zonder Internet zit en eventueel opnieuw aansluitkosten moet betalen. Ik denk dat dit de reden is dat Tweakdsl hier rekening mee houdt als je daarna toch opeens aangeeft over te willen stappen en tot het moment van de overstap behoud je de verbinding dan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Kixtart schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:08:
[...]

Gewoonlijk als je overstapt moet je zelf opletten dat je er voor zorgt dat ADSL niet fysiek afgesloten wordt. Normaal zorg je daarvoor door de nieuwe provider in te laten gaan op de dag van afsluiting. Mocht je dat niet doen heb je kans dat je een aantal weken zonder Internet zit en eventueel opnieuw aansluitkosten moet betalen. Ik denk dat dit de reden is dat Tweakdsl hier rekening mee houdt als je daarna toch opeens aangeeft over te willen stappen en tot het moment van de overstap behoud je de verbinding dan.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze dat bedoelen. Als je een abonnement beëindigd dan is het toch ook gewoon klaar, einde verhaal. Hoe kan Tweak nu eenzijdig zeggen "We sluiten je pas af zodra je een nieuwe verbinding hebt en in de tussentijd mag je mooi blijven betalen". Wat nou als je helemaal geen nieuwe ADSL provider neemt, zoals ik. Dan zou ik tot einde der dagen aan Tweak blijven betalen.

Die twee zinnen in combinatie met elkaar doen me vermoeden dat er iets heel anders achter zit, maar misschien zie ik spoken dus wacht ik even op de reactie van de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Eerste gedeelte vanwege overstap naar andere provider. Als je dat niet doet dan hoef je dus ook niet te wachten op een migratie naar een andere provider, want je zegt gewoon heel ADSL op.

Tweede gedeelte is volgens mij gewoon een mededeling dat als je nog een factuur moet betalen je deze na opzeggen niet kunt negeren. Of als er in het contract zou staan dat je na beëindigen van het contract het modem terug moet sturen je daar nog steeds toe verplicht bent. Maar we wachten wel even op de helpdesk ja :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Je had helemaal gelijk Kixtart, ik zag spoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Uh, nee, het abonnement loopt af na de minimale tijdsduur en dan gaat er een nieuwe in met een minimale tijdsduur. Dat de zin niet 100% duidelijk is ben ik wel met je eens, maar jou interpretatie vind ik wel heel erg ver gezocht. Ik snap je problemen wel, maar om nou tegen alles aan te schoppen alleen maar omdat het vanuit TweakDSL komt gaat wat ver....

Zelf ga ik ook mijn abonnement opzeggen. Ik hoop dat dat soepel loopt, want als ik zo links en rechts in dit forum erover lees, kan ik mijn borst natmaken. Ik heb ook even gezocht in mijn papieren naar de 75,- afsluitkosten. Van lang lang geleden kon ik het wel terugvinden. Maar in de latere papieren, bijvoorbeeld bij het aangaan van een ander abonnement, kan ik er een stuk minder over terugvinden. Ik ga ervanuit dat ik die moet betalen, maar misschien valt het mee. Ben in 2005 ergens bij Tweak aangesloten en sindsdien 2 keer veranderd van abonnement. We zullen zien.
Ik heb mijn abonnement ook opgezegt ingaande oktober 2009. Maar tijdens het aangaan van het abonnement heb ik nooit iets gehoord over 75 euro afsluitkosten. Waar slaat dat overigens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:05:
[...]

Ik heb mijn abonnement ook opgezegt ingaande oktober 2009. Maar tijdens het aangaan van het abonnement heb ik nooit iets gehoord over 75 euro afsluitkosten. Waar slaat dat overigens op?
Wilde ze bij mij ook in rekening brengen, terwijl ik ook 1 van de mensen was die ruim voor de invoering ervan abo was geworden. Dit ze even laten weten en ze zagen er vanaf.

Ook ik had een heel krom geformuleerde brief. Hij is nu al beter, maar nog redelijk krom.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cyberpope schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Wilde ze bij mij ook in rekening brengen, terwijl ik ook 1 van de mensen was die ruim voor de invoering ervan abo was geworden. Dit ze even laten weten en ze zagen er vanaf.

Ook ik had een heel krom geformuleerde brief. Hij is nu al beter, maar nog redelijk krom.
Die 75 euro vind ik zowieso niet echt klantvriendelijk. Overigens voor wat betreft de stilzwijgende verlenging vond ik nog deze info : http://consuwijzer.nl/Ik_..._stilzwijgende_verlenging

Mocht TweakDSL mij overigens een brief sturen waarin ik de keuze krijg (terwijl ik al heb opgezegd :+) om mijn contract te verlengen (indien ik niet reageer) met 2 jaar, dan gaat er gewoon een klacht naar Consuwijzer...

Update: bij thuiskomst lag er al een brief waarin wordt aangegeven dat mijn abonnement per 17 oktober wordt beeindigt. Wel staat die vage zin er ook op....: Indien u besluit uw verbinding, na deze datum, te laten migeren [sic] naar een andere provider, zullen wij blijven factureren tot deze migratie volledig is afgerond.

Het opzeggen van uw contract weerhoudt u er niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 21-07-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:16
gister heb ik een draytek 2820n annex a gekocht..en wilde de oude zyxel vervangen.

op de draytek site heb ik een handleiding gevolgd voor de config
Zet de optie MPoA op Enable
Selecteer bij Encapsulation 1483 Bridged IP LLC
Geef als VPI waarde 0 op
Geef als VCI waarde 35 op
Zet de Modulation op Multimode
Selecteer Obtain an IP address automatically

nu krijg ik voor adsl status mode = ready met waardes voor up-speed en down-speed (in het groen)
maarre ik krijg geen ip adres? .. ik heb de mac adres vanmijn zyxel modem overgenomen.

iemand suggesties?

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

VPI/VCI op 0 / 34 als je op TiscallyBabyXL netwerk zit. BBned kan eventueel wel, maar alleen bij oude verbindingen waarbij de klant niet overgestapt is, zie ook:
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/support

edit:
Encapsulation VCMUX trouwens

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 01-08-2009 19:31 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:16
maar ik moet wel MPoA (RFC1483/2684) hebben ? ..en niet PPPoE / PPPoA
zal morgen eens proberen met een ander encapsulation (VCMUX).

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

shaowoo schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:02:
PPPoE / PPPoA
zal morgen eens proberen met een ander encapsulation (VCMUX).
Nee, RFC1483.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

shaowoo schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:25:
gister heb ik een draytek 2820n annex a gekocht..en wilde de oude zyxel vervangen.
maarre ik krijg geen ip adres?

iemand suggesties?
Ter aanvulling: Geef even je nieuwe MAC adres door aan Tweak. Dit staat op je modem. Normaal gesproken zou dit vanzelf goed moeten gaan, maar de praktijk blijkt anders. Optioneel zou je het MAC adres van je oude modem kunnen instellen op je nieuwe modem, maar dit vind ik niet zo'n fraaie oplossing (als je modem dat uberhaubt ondersteunt).

[ Voor 4% gewijzigd door cjdijk op 02-08-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:03
Als je er een nieuwe router/modem aan tweakdsl lijn hangt moet je ff een half uurtje wachten.
Hierna krijgt je nieuwe router/modem wel een ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Vanavond was het weer eens een dramatisch avondje Call Of Duty spelen online. Geregeld eruit liggen, modemlog geeft wederom niets hardwarematigs aan (ook geen attacks, filtering). meestal binnen 1 minuut weer connectie; is weken/maanden redelijk goed geweest. Uiteraard op de tweakdsl niets van werkzaamheden te zien, laat staan dat ik na meer dan 14 maanden nog steeds geen info op MijnTweak kan zien qua ingangsdatum abo, lijndetails enzovoorts.

Jammer, want de afnemende stroom binaries-downloads van me kon steeds verder qua retentie terug zag ik. Maar dit komt om de zoveel weken, en voor de critici: ook met andere modems van vorige providers. Geen regelmaat, soms dagen/weken niet. Lijn is wel stabiel qua snelheid.

Jammer, een ISP waar je geen omkijken naar hebt en het normaal verder goed doet... Na vroegah UPC, Demon en Zonnet dacht ik een goeie te hebben. :/

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Hmm ... Ik heb de laatste paar dagen regelmatig dat de ADSL-modem er een paar minuten uitvalt. De modem reset zichzelf en maakt daarna weer verbinding. Vandaag al vier keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Kixtart schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:31:
VPI/VCI op 0 / 34 als je op TiscallyBabyXL netwerk zit. BBned kan eventueel wel, maar alleen bij oude verbindingen waarbij de klant niet overgestapt is, zie ook:
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/support

edit:
Encapsulation VCMUX trouwens
Encapsulation is RFC1483Bridged-IP
Multiplexing is LLC (Tiscali/BaByXL), BBned ook dacht ik.

Encapsulation RFC1483Bridge kan ook als router gebruikt worden, dan heet het soms ENET ENCAP (ZyXEL) of soms MER (Mac Encapsulated Routing). Maar verwar hem niet met RFC1483Routed, dat is een andere encapsulatie (zonder WAN IP) wat niet werkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt bbned/tweak eruit ofzo? Kan al de hele dag geen verbinding meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:43:
Ligt bbned/tweak eruit ofzo? Kan al de hele dag geen verbinding meer maken.
Ik heb verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Waar ik voorheen nog een ware TweakDSL "hippie" was en zelfs medewerker, rest mij nu niets te zeggen dat ze alleen nog maar achterlijk handelen.

Door omstandigheden moest ik weg uit het huis van mijn vriendin, waarbij ik direcht heb gevraagd om de verbinding te slopen. Dit heeft ze al geld opgeleverd aangezien van mijn volledig betaalde 2 jaar internet voor 500 piek maar een jaartje gebruik van heb kunnen maken.

Doordat mijn telefoon een paar dagen eerder was opgezegd dan mijn internet verbinding hebben ze het voor elkaar gekregen om 3 euro non-line-sharing kosten in rekening te brengen. Natuurlijk, dat hoort er bij. alleen heb ik die rekeningen natuurlijk niet gehad omdat ik niet meer in dat huis woon.

Krijg ik nu een incasso bureau achter mijn reet aan voor een bedrag van schrik niet: 75,32. Voor 10 dagen non-line-sharing (het heeft 10 dagen geduurd voor mijn verbinding was gesloopt nadat kpn was opgezegd) van in totaal 2,5 eurootjes. nog afgezien dat het bedrag achterlijk hoog is, is het wettelijk niet eens toegestaan om zoveel kosten in rekening te brengen voor een bedrag onder de 250 euro.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben die paar eurootjes echt wel verschuldigd, dat is het hem niet zelfs niet als ik de brieven niet heb gekregen omdat ik daar niet meer woon, maar hoe halen ze het in de hoofd om 3 piek omhoog te schroeven naar 75 euro? ik ga dan ook geen 75 euro betalen en de niet zo vriendelijke emailtjes, telefoongesprekken en brieven zijn er al geweest.

Ik ben niet meer netjes, en niet meer te spreken over tweakdsl.

Kwa service is het niet meer wat het ooit was en kan je beter gewoon een prijsvechtertje nemen.
de prijsvechtertjes nemen tegenwoordig dezelfde studenten in dienst als dat TweakDSL doet en de kans dat je verbinding op en top is, is bij een prijsvechter niet hoger of lager dan bij een bedrijf van TweakDSL

van klantenservice hebben ze uberhaubt al een tijd niets meer begrepen, je komt er niet meer doorheen tenzij je of flink dreigt of je krijgt gewoon onzin terug. (remember het ziggo nieuwsitem op tweakers.net nav een klantenservice emailtje over traffic shaping een tijdje terug).

Een kleinde edit: het enige positieve van de 'klantenservice' is dat in het kanaal #tweakdsl @ irc wel mensen zitten die weten wat ze doen vanuit Cambrium. En ik heb ook niets negatiefs tegenover deze mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 11-08-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij incassotrajecten zijn dergelijke verhogingen niet ongewoon. Daar komt aanvullende wetgeving voor, maar daar heb jij niets aan. Heb jij niet vanuit je Tweakdsl tijd nog een ingang, die het voor je kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Azqi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19:
Bij incassotrajecten zijn dergelijke verhogingen niet ongewoon. Daar komt aanvullende wetgeving voor, maar daar heb jij niets aan. Heb jij niet vanuit je Tweakdsl tijd nog een ingang, die het voor je kan oplossen?
Een wettelijke bepaling is dat er maximaal 37 euro aan incasso/administratie kosten mogen worden berekent op het oorspronkelijk factuur bedrag (rapport voorwerk II & Staffel incassokosten) tot 250 euro dus het bedrag van 3 euro zou nooit hoger mogen worden dan 40 euro in dit geval. (alsnog een verhoging van 13,5x...) wettelijk gezien is het dus ook gewoon fout wat hier gebeurd.

Ik heb ook geen oud collega's die ik (regelmatig) spreek uit de tijd dat ik voor TweakDSL werkte, daarnaast zou ik die ook niet zo inzetten voor persoonlijke problemen met het bedrijf.

[ Voor 13% gewijzigd door Teckna op 11-08-2009 22:08 ]

• Teckna
Ik heb zojuist een email in mijn inbox gekregen vanuit TweakDSL dat men de openstaande factuur op betaald hebben gezeten de zaak hierbij als 'afgesloten' ziet. Ik weet niet of dit na aanleiding van mijn forum post is geweest, maar mijn vermoeden is van wel aangezien er niet echt medewerking plaats vond voor mijn forum posting en nu 'uit het niets' een email is verstuurd met dat alles op betaald is gezet.

In het emailtje dat ik kreeg stond nog wel, en ik quote: "Maar tijden en bedrijven veranderen". Ik betreur het nog steeds dat TweakDSL een bedrijf is geworden dat op een dergelijke manier met klanten omgaat en zie vrijwel niets meer terug van het bedrijf dat het ooit geweest is. Ik denk dat dit vooral komt omdat de persoonlijke touch die het bedrijf ooit had is weggevallen.

Echter ben ik uiteraard wel blij dat nu uiteindelijk het geheel als afgesloten is beschouwd, en vind ik het ook netjes om hier nog even te melden dat het uiteindelijk ook goed is gekomen, daar wil ik ook het geheel bij afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tweak snapt het inderdaad niet echt meer. Heb ik een maand geleden mijn abonnement per later dit jaar opgezegd (na 2 jaar klant te zijn geweest), krijg ik doodleuk vandaag een brief dat ik mijn abonnement kan verlengen..?! WTF...'k heb overigens wel een bevestiging van mijn opzegging....is de administratie gewoon een beetje een zootje, of is dit standaard bij Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:18:
Tweak snapt het inderdaad niet echt meer. Heb ik een maand geleden mijn abonnement per later dit jaar opgezegd (na 2 jaar klant te zijn geweest), krijg ik doodleuk vandaag een brief dat ik mijn abonnement kan verlengen..?! WTF...'k heb overigens wel een bevestiging van mijn opzegging....is de administratie gewoon een beetje een zootje, of is dit standaard bij Tweak?
Zal wel een automatisch proces zijn wat opzeggingen niet meetelt. Kijk anders eens op je 'mijn tweak' op hun site om te kijken of daar bij je gegevens staat of/per wanneer je opgezegd hebt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaThijs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 22:49
Mijn ouders zijn ook jarenlang trouwe klant geweest van TweakDSL. Pas geleden kwamen we erachter dat ze zo een anderhalf jaar veels te veel hadden betaald voor een veels te laag abonnement (waar je bij Telfort 20mb voor dat bedrag kreeg hadden hun maar 1mb met 256kb up). Na contact gehad te hebben met TweakDSL waar wij vroegen om een mogelijke korting voor een korte periode (aangezien we echt te veel hadden betaald) voor een ander abonnement (voor hetzelfde geld hadden ze al een veel hogere waar we nooit bericht over hadden gehad) kregen we te horen dat het simpelweg pech was en dat we zelf maar beter op hadden moeten letten.....

Een dag later heb ik de boel voor ze opgezegd en overgestapt naar een ander. Al met al erg jammer. Mijn ouders weten niet beter, beetje vuil misbruik maken.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaThijs op 14-08-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
brama schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:26:
[...]

Zal wel een automatisch proces zijn wat opzeggingen niet meetelt. Kijk anders eens op je 'mijn tweak' op hun site om te kijken of daar bij je gegevens staat of/per wanneer je opgezegd hebt.
Voorheen kon ik inderdaad onder het kopie Technische Lijninformatie altijd van alles zien, maar sinds ik heb opgezegd staat daar dus het volgende :
Je maakt misschien nog geen gebruik van onze DSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.

In sommige gevallen kan het zijn dat we geen of niet juiste informatie kunnen genereren van de DSL lijnen die worden gebruikt omdat deze in een omzetting zitten naar een ander produkt.
'k ben benieuwd of het allemaal goed gaat komen, ach..'k heb een bevestiging van de opzegging dus waar maak ik me druk over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

ThaThijs schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:36:
Mijn ouders zijn ook jarenlang trouwe klant geweest van TweakDSL. Pas geleden kwamen we erachter dat ze zo een anderhalf jaar veels te veel hadden betaald voor een veels te laag abonnement (waar je bij Telfort 20mb voor dat bedrag kreeg hadden hun maar 1mb met 256kb up). Na contact gehad te hebben met TweakDSL waar wij vroegen om een mogelijke korting voor een korte periode (aangezien we echt te veel hadden betaald) voor een ander abonnement (voor hetzelfde geld hadden ze al een veel hogere waar we nooit bericht over hadden gehad) kregen we te horen dat het simpelweg pech was en dat we zelf maar beter op hadden moeten letten.....

Een dag later heb ik de boel voor ze opgezegd en overgestapt naar een ander. Al met al erg jammer. Mijn ouders weten niet beter, beetje vuil misbruik maken.
Ook niet echt slim van jou en je ouders he. Bepaalde diensten/verzekeringen moet je gewoon ieder jaar of in ieder geval na het verlopen van de minimale contractsperiode opnieuw bekijken i.v.m. de grote prijsschommelingen. Dat geldt voor internet-, mobiele abonnementen, maar ook b.v. voor je energiecontract en de ziektekostenverzekering. Om dan hier even te komen bashen, vind ik goedkoop.

Natuurlijk, zou Tweak dat ook best anders kunnen doen, maar ze zijn niet de enige. Jouw ouders hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, je kunt ook bewust niks doen en dan maar wat meer betalen. Je moet gewoon eens in de zoveel tijd ff checken of het verschil niet te groot wordt. Ik betaal ook relatief veel bij TweakDSL (50 euro) maar ik zit wel lekker stabiel en zonder gezeur.

(Overigens krijg ik 25% door mijn werkgever vergoedt, dus dan is het nog 'maar' 37,50).

Overigens overweeg ik wel weer na heel veel jaren terug naar UPC te gaan in verband met de hogere upload. Maar ik weet het nog niet. Eerst maar eens verhuizen.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 14-08-2009 10:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
Op 13 augustus jl. ook een brief met als onderwerp: Verlenging TweakDSL abonnement ontvangen.
Keurig op tijd zes weken voor aflopen van het contract, in duidelijke taal maar helaas wel zonder de in de brief gememoreerde (en niet bijgevoegde) antwoord-envelop.

Twee jaar dienstverlening samengevat: weinig uitval van dienstverlening, redelijke snelheid (14 Mbit), prima usenet server, uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding voor de levering van internet. Echter een zeer matige responsie op vragen aan TweakDSL om ondersteuning m.b.t.: vraag om nummerreeks IPv6 (nooit op gereageerd), vraag om een NL domein (valt onder het contract, nimmer gereageerd op vraag daarnaar).
Op dit forum proef ik dat juist die secundaire dienstverlening al langere tijd onder druk staat bij Tweak DSL.

Jammer, nu moet ik gaan afwegen binnen twee weken wat te doen. Niets en het contract stilzwijgend met twee jaar verlengen of switchen naar kabel waar weer andere uitdagingen de kop op steken (goede secundaire dienstverlening en matige infrastructuur t.g.v. exponentiële groei van klanten aantallen en daardoor cappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Ik krijg sinds vanmiddag op bijna alle uitgaande mail van mijn domeinen een foutmelding terug.

Lap tekst en dan de mededeling Your MTA is listed in too many DNSBLs ; check http://rbls.org/?q=85.17.199.53

Wat is dit en wat kan ik er aan doen ?
Mijn bedrijfs email kan ik nu niet beantwoorden vanuit huis.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SteveV schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:36:
Wat is dit en wat kan ik er aan doen ?
Je zult contact op moeten nemen met je hostingboer, want het IP wat je geeft valt niet onder controle van TweakDSL. Je probleem is met neostradabv.nl en dat zal je hoster zijn, gok ik zo.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

burne schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:53:
[...]

Je zult contact op moeten nemen met je hostingboer, want het IP wat je geeft valt niet onder controle van TweakDSL. Je probleem is met neostradabv.nl en dat zal je hoster zijn, gok ik zo.
Inderdaad lag bij mijn hosting bedrijf.
Ze hebben het direct opgelost en de persoon die heeft lopen spammen verwijderd.

Mail server een ander ipadres gegeven en ik kon weer mailen.

Het lag dus niet aan tweak maar ergens anders mijn excuses.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archivist schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:38:
Op 13 augustus jl. ook een brief met als onderwerp: Verlenging TweakDSL abonnement ontvangen.
Keurig op tijd zes weken voor aflopen van het contract, in duidelijke taal maar helaas wel zonder de in de brief gememoreerde (en niet bijgevoegde) antwoord-envelop.

Twee jaar dienstverlening samengevat: weinig uitval van dienstverlening, redelijke snelheid (14 Mbit), prima usenet server, uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding voor de levering van internet. Echter een zeer matige responsie op vragen aan TweakDSL om ondersteuning m.b.t.: vraag om nummerreeks IPv6 (nooit op gereageerd), vraag om een NL domein (valt onder het contract, nimmer gereageerd op vraag daarnaar).
Op dit forum proef ik dat juist die secundaire dienstverlening al langere tijd onder druk staat bij Tweak DSL.

Jammer, nu moet ik gaan afwegen binnen twee weken wat te doen. Niets en het contract stilzwijgend met twee jaar verlengen of switchen naar kabel waar weer andere uitdagingen de kop op steken (goede secundaire dienstverlening en matige infrastructuur t.g.v. exponentiële groei van klanten aantallen en daardoor cappen)
Kabel blijft kabel.. dat ga je vast en zeker wel merken als je nog een tweaknews accountje heb.
Tegenwoordig werkt een SSL verbinding ook niet meer, upc capped momenteel teveel, al zijn er al meldingen dat zij dit gaan aanpassen in verloop van tijd. (Limiters eraf halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archivist schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:38:

Kabel blijft kabel.. dat ga je vast en zeker wel merken als je nog een tweaknews accountje heb.
Tegenwoordig werkt een SSL verbinding ook niet meer, upc capped momenteel teveel, al zijn er al meldingen dat zij dit gaan aanpassen in verloop van tijd. (Limiters eraf halen)

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
Tja, ik doe niet zoveel met usenet, niet meer dan enkele GB per maand (.cbr en tekst), muziek en films maal ik niet om en m'n linux distro draait stabiel. Waar ik wel tegen aanloop is dat de upload snelheid limiterend is als je zoals ik liefst continu verkeer van firewire webcams wilt transporteren naar familie in Verwegistan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Iemand ook last van een trage newsserver/internet? Sinds vanochtend komt mijn snelheid niet boven de 500kb/s, terwijl de modem netjes op 19mbit staat ingetraind. Paar keer al gereset, maar de werkelijke snelheid ook met de BBNed speedtest komt niet hoger dan 500kb/s.

Wel stabiel overigens.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

Ik heb ook BBNed maar ik heb wel de volle snelheid. Misschien een plaatselijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer zijn de openingstijdens van de helpdesk gewijzigd?
Voorheen waren ze toch altijd tot 22:00 (of 21:00?) bereikbaar?
M'n lijn staat te klapperen, dus denk bel ff, krijg ik te horen dat ze van 09:30 tot 17:30 bereikbaar zijn.

Nooit een brief/mail over gehad, jammer.
Nu maar hopen dat het zichzelf oplost.
Remote werken gaat zo niet echt meer lukken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:46:
Sinds wanneer zijn de openingstijdens van de helpdesk gewijzigd?
Voorheen waren ze toch altijd tot 22:00 (of 21:00?) bereikbaar?
M'n lijn staat te klapperen, dus denk bel ff, krijg ik te horen dat ze van 09:30 tot 17:30 bereikbaar zijn.

Nooit een brief/mail over gehad, jammer.
Nu maar hopen dat het zichzelf oplost.
Remote werken gaat zo niet echt meer lukken helaas.
Misschien vanwege de zomer(vakanties) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dit staat iig nog op de site:
U kunt bellen van maandag t/m vrijdag 9:00- 21:00 en in het weekend 12:00-20:00 op:
Tel: 0900-TWEAKHD of tel: 0900-8932543 (lokaal tarief)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Even twee vraagjes over het bellen via Tweak (Voip).

Klopt het dat de nummerherkenning maar half werkt? Bij naar buiten bellen is mijn Tweak nummer wel gewoon zichtbaar, maar bij binnenkomende gesprekken niet. Of moet er daarvoor nog iets ingesteld worden in het modem?

Is het mogelijk een ander nummer te laten zien bij naar buiten bellen? Ik zou eigenlijk graag mijn mobiele nummer daarin ztten. Dus dat als ik via Tweak bel, dat die ander niet mijn Tweak maar maar mijn mobiele nummer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
cjdijk schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:04:

Klopt het dat de nummerherkenning maar half werkt? Bij naar buiten bellen is mijn Tweak nummer wel gewoon zichtbaar, maar bij binnenkomende gesprekken niet. Of moet er daarvoor nog iets ingesteld worden in het modem?

Is het mogelijk een ander nummer te laten zien bij naar buiten bellen? Ik zou eigenlijk graag mijn mobiele nummer daarin ztten. Dus dat als ik via Tweak bel, dat die ander niet mijn Tweak maar maar mijn mobiele nummer ziet.
Je eerste vraag, voor zover ik weet niet. Ik zie alles wat op mijn nummer binnen komt gewoon in asterisk tevoorschijn komen. In de meeste gevallen ligt dit aan de bewuste telefoon.

Wat betreft uitgaande nummerweergave, dat is alleen mogelijk op het nummer waarmee je belt. Een mobiele nummer hierin zetten is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
cjdijk schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:04:

1e Nummerherkenning werkt beide kanten op. Standaard staat het uit bij tweak (maar dat is dacht ik uitgaand). Via mail of telefoontje kan je dat aan laten zetten. Evt instellen hangt af van welk modem je hebt.
2e Displayname is je uitgaande nummer. Dit is bij sommige modems in te stellen.

Verwijderd

[b][message=32209508,noline]

Ook vind ik het grappig dat allerlei providers usenet gaat zitten cappen enzo. Dan denk ik echt van, kom dan naar Tweakdsl
Ikzelf ben ook wel een tevreden gebruiker, ware het niet dat de usenetspeed ergens in Juni ineens van een strakke 1700KB/s (meer dan een jaar) naar een snaarstrakke 1450KB/s is gegaan. 250 KB/s ins blaue hinein?
Niet dat ik me er heel druk om maak, maar ik heb het al eens eerder meegemaakt bij @Home, die ontkenden ook dat er wat mis was waarna er een abbo tussengeschoven werd destijds.
Tweakdsl zegt ook dat er niets aan de hand is. Blijf het vreemd vinden.
Ik ga na afloop van deze 2 jaar toch wel even rondkijken of er nog leuke aanbiedingen zijn. 8)

• Frenkieboy
  • Laatst online: 18-01 22:20
Ik ben helemaal klaar met TweakDSL.

Jazeker, de nieuwsserver is onovertroffen, dat is zeker. alleen de bereidheid van Tweak om problemen op te lossen is daar omgekeerd evenredig aan. Na 2 jaar nog steeds een klapperende verbinding. De ervaring met helpdeskmedewerkers is wisselend. Er zitten enkele zeer ervaren medewerkers, maar de kans is klein dat je er een aan de lijn krijgt. En geloof me, ik heb er veel, heel veel aan de lijn gehad. Mijn verbindingsproblemen zijn nooit opgelost. Ik kreeg zelfs een keer het antwoord dat ik niet moest zeuren. Ik betaalde immers een laag bedrag en daar hoorde een dito verbinding en serviceverlening bij. Gewoon ronduit beschoft :(

Ik kan me voorstellen dat sommige lezers zich niet herkennen in dit verhaal. Gelukkig maar. Koester je probleemloze Tweakdsl verbinding. Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen :'(

Problemen ????? N.S., die hebben pas problemen !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Maar, wat is klapperen? Valt je lijn weg? is je linesync gedropt? enz..

Je kan altijd even langsdroppen in #tweakdsl op irc.tweakers.net in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna een maand ADSL van Tweak. Achter het Zyxel modem heb ik een Fritzbox 7170 hangen met wie ik VoIP wil doen. Alleen het werkt niet.

In het Zyxel modem is geen VoIP geconfigureerd.

In de Fritzbox heb ik staan:

Internet number en user name: 3170... (mijn TweakDSL nummer beginnend met 31)
Registrar: sip.tweakphone.nl
Proxy server: sip.tweakphone.nl
Stun Server: sip.tweakphone.nl:5060

IK heb wel het goede wachtwoord gebruikt, en indien ik deze gegevens in het Zyxel modem hack werkt het Zyxel modem. Maar ik wil het met de Fritzbox doen, omdat deze uitgebreide kiesregels kend.

Wie heeft Tweakphone aan een fritzbox 7170 werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:56:
Ik heb nu bijna een maand ADSL van Tweak. Achter het Zyxel modem heb ik een Fritzbox 7170 hangen met wie ik VoIP wil doen. Alleen het werkt niet.

In het Zyxel modem is geen VoIP geconfigureerd.

In de Fritzbox heb ik staan:

Internet number en user name: 3170... (mijn TweakDSL nummer beginnend met 31)
Registrar: sip.tweakphone.nl
Proxy server: sip.tweakphone.nl
Stun Server: sip.tweakphone.nl:5060

IK heb wel het goede wachtwoord gebruikt, en indien ik deze gegevens in het Zyxel modem hack werkt het Zyxel modem. Maar ik wil het met de Fritzbox doen, omdat deze uitgebreide kiesregels kend.

Wie heeft Tweakphone aan een fritzbox 7170 werkend?
Hoe heb je de zyxel eigenlijk geconfigureerd?
Bridged of routed? Want als deze routed staat, dan moet de SIP poort wel geforward worden naar je fritzbox. Anders kan je fritzbox wel requests doen, maar komt er geen bevestiging dat er ook daadwerkelijk een registratie is.

Mocht het zyxel modem bridged staat kan er volgens mij vrij weinig fout gaan, maar dan moet de fritzbox als router gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleejuhr schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:19:
[...]

Hoe heb je de zyxel eigenlijk geconfigureerd?
Bridged of routed? Want als deze routed staat, dan moet de SIP poort wel geforward worden naar je fritzbox. Anders kan je fritzbox wel requests doen, maar komt er geen bevestiging dat er ook daadwerkelijk een registratie is.
De Zyxel staat op routed en verzorgt het eerste gedeelte van het netwerk met internet. De fritzbox ontvangt als DHCP client een IP adres van de Zyxel. Ik kan in mijn netwerk van iedere computer iedere computer pingen.

De Fritzbox verzorgt ook mijn WLAN en wordt binnenkort FTP server (binnen mijn netwerk).

Wat ik nu zou moeten doen is om in de zyxel de fritzbox als dmz intestellen. Hoe doe ik dat?

Ik ken naturlijk het LAN IP adres van mijn Fritzbox, maar hoe kom ik achter het WAN adres van mijn Fritzbox?

Of moet ik echt het Zyxel modem als bridged instellen (weet nog niet hoe) en dan alles achter mijn Fritzbox aansluiten?

Het erge is dat mijn Fritzbox niet door Tweak gebruikte ADSL protocol ondersteunt.

In de huidige situatie, Zyxel routed en Fritzbox bridged, hoef ik ook geen switch meer in de meterkast te hangen: er zijn net voldoende LAN porten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch gewoon poort 21 met een NAT translatie op de Zyxel door gooien naar die Frizbox?
Maar als ik jou was zou ik dit niet in een provider topic vragen, maar in een apart topic. Daar past het beter en dan krijg je denk ik sneller reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 07:45:
[...]
Het erge is dat mijn Fritzbox niet door Tweak gebruikte ADSL protocol ondersteunt.
Ik geloof er niks van (NOFI). Ik ken erg veel modems, maar heb er nog nooit eentje gezien die niet die simpele DHCP settings die door o.a. Telfort (en TweakDsl) gebruikt worden. Gewoon Encapsulation ENET ENCAP, Multiplexing LLC, VPI 0, VCI 34 (bij BBNed 35). Daarna ziet Tweak een ander MAC adres, en kom je (als het goed is) vanzelf op de activatie pagina van BabyXL, druk op het knopje Activeren, en internet werkt. Wel kan het soms tientallen minuten duren voordat je het uiteindelijke IP krijgt. In een enkel geval kan het gebeuren dat je niet automatisch op de activatie pagina uitkomt, en dien je handmatig naar de activatie pagina te gaan http://1.254.254.253/ Twee modems achter elkaar zetten is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
cjdijk schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

Ik geloof er niks van (NOFI). Ik ken erg veel modems, maar heb er nog nooit eentje gezien die niet die simpele DHCP settings die door o.a. Telfort (en TweakDsl) gebruikt worden. Gewoon Encapsulation ENET ENCAP, Multiplexing LLC, VPI 0, VCI 34 (bij BBNed 35). Daarna ziet Tweak een ander MAC adres, en kom je (als het goed is) vanzelf op de activatie pagina van BabyXL, druk op het knopje Activeren, en internet werkt. Wel kan het soms tientallen minuten duren voordat je het uiteindelijke IP krijgt. In een enkel geval kan het gebeuren dat je niet automatisch op de activatie pagina uitkomt, en dien je handmatig naar de activatie pagina te gaan http://1.254.254.253/ Twee modems achter elkaar zetten is vragen om problemen.
Activeren is de verbinding, dat is eenmalig totdat je een nieuwe aansluiting krijgt (verhuizing bijvoorbeeld). Eenmaal geactiveerd is geactiveerd, ander mac adres maakt niets uit. Je krijgt van TweakDSL gewoon een ander IP dan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

In mijn geval heb ik dan het Tiscali netwerk. Maar mijn Fritzbox kan geen ENET ENCAP, en indien ik lees wat elders mensen hebben geschreven, dan werkt dit protocol niet stabiel op een fritzbox.

Er blijft voor mij dus de volgende vraag: Zyxel modem in bridged mode zetten, en alles met de fritzbox en een switch doen, of Zyxel modem in routed mode laten staan en Fritzbox als DMZ configureren.

Is er iemand die mij het laatste kan uitleggen? Ik weet, hoe ik dat op een computer achter de fritzbox moet doen, maar hoe doe ik het met de fritzbox zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
bjck schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:22:
[...]

Activeren is de verbinding, dat is eenmalig totdat je een nieuwe aansluiting krijgt (verhuizing bijvoorbeeld). Eenmaal geactiveerd is geactiveerd, ander mac adres maakt niets uit. Je krijgt van TweakDSL gewoon een ander IP dan.
Kan wel even duren soms. Ik heb ook wel, als ik het modem wissel dat ik een tijd geen verbinding heb/krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:06:
[...]

In mijn geval heb ik dan het Tiscali netwerk. Maar mijn Fritzbox kan geen ENET ENCAP, en indien ik lees wat elders mensen hebben geschreven, dan werkt dit protocol niet stabiel op een fritzbox.
...
Tiscali netwerk (via TweakDSL) en Tweakphone zou voor een Fritz!Box geen enkel probleem mogen zijn en is dat meestal ook niet (werkt perfect bij mijn 7270). Zorg wel voor de laatste firmware. Loop nog eens goed door de specieke Frits!Box en Fritz!Fon topics, dat moet je voldoende informatie geven over instellingen e.d. (die hierboven ook al zijn genoemd).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:06:
[...]

Uit de handleiding
If your DSL Internet access does not require any ac-
count information, because the connection is es-
tablished via DHCP or static IP address (transpar-
RFC 1483/RFC 2684), select the setting “No ac-
count information required (in accordance with
RFC 1483/RFC 2684)”.

Of je je zyxel in router mode of in bridge mode wil zetten hangt o.a. van de rest van je netwerkconfiguratie.

• BHQ

BHQ

Het eerste ADSL modem wat geen RFC 1483 lust moet ik nog tegenkomen. Soms heeft het een ander naampje weliswaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjonker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Helaas horen wij niet bij de groep 'tevreden TweakDSL klanten'; sterker nog, we zijn er helemaal klaar mee. Vorige week bijna 4 dagen zonder internet gezeten en vandaag wederom de hele dag geen internet. In de afgelopen 2 weken meerdere malen telefonisch contact gehad met de helpdesk, zonder enig resultaat, wel met de kosten. We hebben ons zelfs door de helpdesk een nieuw modem a 100 euro laten aanpraten (wat het uiteindelijk ook niet bleek te doen).

Na twee weken met een instabiele internet verbinding heeft de helpdesk van TweakDSL nog geen enkele verantwoordelijkheid genomen. Pas nadat ik vorige week bijna een gehele werkdag (!) door de helpdesk medewerkers 'bezig ben gehouden' met het in- en uitpluggen en zelfs vervangen van kabels, nieuwe modem aanschaffen en instellingen veranderen werd de storing doorgezet naar een derde lijn. Er is door TweakDSL geen enkel inititief genomen om ons op de hoogte te houden van het probleem; daar moesten we zelf steeds achteraan door te bellen naar hun 0900 nummer.

Na een dag prutsen werd er door TweakDSL een monteur gesuggereerd, waar we voor moesten betalen. Uit pure wanhoop zijn wij hier onder protest mee akkoord gegaan. Dit moesten wij per fax bevestigen. De volgende ochtend heb ik gebeld met de helpdesk om te vragen of die fax aangekomen was en dat bleek niet zo te zijn. Erg vervelend, als zo'n monteur 'binnen 4 dagen' langskomt en je tijd verliest met faxen die niet aankomen. Vervolgens hebben we nogmaals dit akkoord op de fax gedaan. Aan de helpdesk medewerker gevraagd of hij even naar de fax wilde lopen om te verifieeren of de fax nu wel binnen was. Dat bleek niet mogelijk en ik heb het moeten doen met termen als 'inboeken' en 'administratie'. Aan het eind van dag twee kon er eindelijk iemand melden dat de fax was gevonden en een monteur contact met ons op zou nemen om een afspraak te maken.

Op mysterieuze wijze kregen op dag vier ineens weer signaal op ons oude modem. wat eerder in de week door de helpdesk van Tweak als defect was verklaard. Geen terugkoppeling gehad vanuit Tweak, geen excuus, helemaal niets. Van de monteur die ons zou bellen voor een afspraak hebben we nimmer iets gehoord.

En vandaag/vanmorgen was het dus weer raak, geen internetverbinding. Wederom zouden we worden teruggebeld wat uiteindelijk niet gebeurd is. Door weer zelf te bellen met de helpdesk kwamen we er achter dat het probleem bij de netwerkleverancier zou liggen en dat ze niets voor ons konden doen. Dat ze het 'erg vervelend voor ons vonden, dat we na jarenlang iedere maand abonnementsgeld betalen nu zo'n pech hebben. Binnen 5 werkdagen wordt het opgelost'. Tja, zo kan ik het natuurlijk ook.

Mijn bijdrage aan het 'TweakDSL ervaringen topic - Deel 26', ofwel mijn ervaringen:
- TweakDSL neemt geen verantwoordelijkheid voor het functioneren van haar eigen diensten. De helpdesk houdt je uren bezig met dingen die je zelf ook wel had bedenken en legt vervolgens de schuld bij de netwerkleverancier. Hierbij valt het op dat de helpdeskmedewerkers geen idee hebben wie die leverancier is: in verschillende gesprekken hebben zowel KPN, Tiscali als BBNed de schuld toegeschoven gekregen van TweakDSL.
- TweakDSL houdt de klant in geval van storing niet op de hoogte van de status hiervan; wil je hier iets over weten dan dien je te bellen met een 0900 nummer.
- Wanneer je in korte tijd wordt geconfronteerd met (opvolgende, gelijksoortige) storingen dan kunnen ze niets voor je betekenen voor wat betreft de prioriteit hiervan. Escalatie wordt niet toegepast (althans dit is niet zichtbaar voor de klant).

Als klap op de vuurpijl werd vanmiddag tijdens het laatste gesprek met de helpdesk de verbinding verbroken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

rjonker schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:47:
KNIP

Mijn bijdrage aan het 'TweakDSL ervaringen topic - Deel 26', ofwel mijn ervaringen:
Klinkt erg als een verhaal van het kastje naar de muur gestuurd worden. :'(

Wat ik overigens wel jammer vind, is dat je speciaal registreert op deze site om jouw klacht te deponeren in een ervaringen topic, waarbij je in al die jaren tevreden gebruik nooit iets gepost hebt over de positieve ervaringen. Krijg ik een beetje het 'Kassa forum' gevoel van.

Hopelijk schudt deze post iemand wakker en mogen we de oplossing hier binnenkort ook teruglezen. Succes in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 05-09-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik moet hier toch ook even op reageren.
Ik ben pas overgestapt van B10 naar B12-24 ( jaja, het kan weer ) maar ik heb toch wel waardering voor het uithoudingsvermogen van de helpdesk.
Ik heb bij elkaar toch wel meerdere uren zitten bellen en het eerste wat mij opviel is dat ze goed bereikbaar zijn en dat je ze vooral ( als het mogelijk is online ) moet bellen op hun 036 nummer ( zie starttopic )

Ik heb een aantal keren met de helpdesk medewerker door de settings van het modem gelopen, en als dat geen resultaat opleverde werd er zonder problemen een ticket aangemaakt.
Ik heb er ondanks dat het een paar dagen plat heeft gelegen toch nog steeds een goed gevoel bij.
en de bibliotheek weer eens gezien een boek gelezen tv gekeken ik was bijna weer sociaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Jaren heb je het zelfde ip. Zit je aan de andere kant van de oceaan, wil je je mail checken.

Vergeet het maar. Ander ip adres gekregen. Hoe kunnen ze het uitkienen....

Uiteindelijk allemaal wel weer goed gekomen.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Centauriprime schreef op maandag 07 september 2009 @ 05:02:
Jaren heb je het zelfde ip. Zit je aan de andere kant van de oceaan, wil je je mail checken.

Vergeet het maar. Ander ip adres gekregen. Hoe kunnen ze het uitkienen....

Uiteindelijk allemaal wel weer goed gekomen.
Had je dan wel een vast IP adres aangevraagd bij de helpdesk? Bij mij zijn mijn MAC adres van het modem gekoppeld aan een IP adres met daarbij een zelfgekozen ReverseDNS record.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De helpdesk houdt je uren bezig met dingen die je zelf ook wel had bedenken.
Helaas moeten helpdesk medewerkers zich aan een regel houden, en dat is alles uitsluiten voordat er iets aangemaakt worden. Klinkt heel krom, maar ik kan me best voorstellen dat voor een "geavanceerde" gebruiker als jij dit als last ziet.
TweakDSL houdt de klant in geval van storing niet op de hoogte van de status hiervan; wil je hier iets over weten dan dien je te bellen met een 0900 nummer.
Heel vervelend, maar ik denk dat de meeste ADSL bedrijven, meestal pas een update geven op het moment dat zij iets weten. Heb hiervoor bij Orange (lees: Online) gezeten.. en die gaf mij ook nooit een update omdat er nooit wat te vertellen was.. Alleen een handjevol bedrijven hanteren de -geen-update-is-ook-een-update- regel. Weliswaar is het fout als er dus wel een update is geweest, en niet is gebeld. Dan is het een ander verhaal.

Over het algemeen gaat het ook net zo erg bij andere ADSL bedrijven. Misschien erger zelfs, ik zit nu bij Telfort vrijwel zelfde omdat Telfort + Tweak op zelfde netwerk zitten en ervaar gelukkig nog geen problemen, laten we ook hopen dat dit zo blijft:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 20:12

Arno

PF5A

Ik word een beetje moe van die DHCP server van Tweak, ding ligt er dus serieus elke keer weer uit, momenteel zit ik weer met mn HSDPA online en daar betaal ik niet voor :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Vreemd,.. dan zou er niemand een nieuw IP adres meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 20:12

Arno

PF5A

Heb gebeld naar Tweak, blijkbaar ligt zuid-Nederland onderuit. Ze noemde in elk geval veel plaatsen onder de rivieren. Geen indicatie hoe lang het onderuit ligt...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen verbinding meer in Eindhoven op TweakDSL via Tiscali netwerk (wel ADSL2PLUS lijn up op 12Mbit, maar krijg idd geen IP adres). Wel goed te zien dat het een algemeen probleem is, dan hoef ik hier niet verder te zoeken. Maar afwachten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-10 08:29
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:50:
Hier ook geen verbinding meer in Eindhoven op TweakDSL via Tiscali netwerk (wel ADSL2PLUS lijn up op 12Mbit, maar krijg idd geen IP adres). Wel goed te zien dat het een algemeen probleem is, dan hoef ik hier niet verder te zoeken. Maar afwachten dan...
Hier in Boxtel is het ook mis. Geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 12:42
Yup... hier in Eindhoven inderdaad geen IP address. Lijkt wel of dit voor de zoveelste keer gebeurd. Heb er goed de balen van in ieder geval. Volgens de HD inderdaad in heel zuid NL hetzelfde. De leverancier is er mee bezig en ze hopen dat het vanavond of vanacht opgelost word. Dat is nog wel even wachten !!!

Waarom gebeurd dit iedere keer weer 's avonds of in het weekend.

Is het tegenwoordig nu echt zo moeilijk om kritische onderdelen op een of andere manier redunant uit te voeren want 't is iedere keer hetzelfde liedje: 1 onderdeel kapot. Leer er nu potverdikkie eens iets van !

En dan nog iets: Hoe moeilijk kan het zijn om een storing die meerdere gebieden in NL betreft direct op de homepage van Tweak te vermelden want er is ongetwijfeld een pagina waar dit te vinden is maar als ik weer eens last van een storing heb kan ik hem nooit vinden. Alleen in dit topic zie je dan dat je wederom niet de enige bent... Open communicatie en transparant zijn mensen.. scheelt weer een hele wachtrij bij de helpdesk 8)7 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door NightMare op 08-09-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-10 08:29
Werkt weer !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
[En dan nog iets: Hoe moeilijk kan het zijn om een storing die meerdere gebieden in NL betreft direct op de homepage van Tweak te vermelden want er is ongetwijfeld een pagina waar dit te vinden is maar als ik weer eens last van een storing heb kan ik hem nooit vinden. Alleen in dit topic zie je dan dat je wederom niet de enige bent...
Zou idd netjes zijn van TweakDSL. Je kan echter ook gewoon op de sites van andere providers kijken. XS4All geeft storingen van zowel KPN/Tiscali alsook BBnet netjes weer. Ik heb standaard die links in mijn telefoon staan om te kunnen checken als internet er weer eens uitligt (wat dus vaak niet aan de provider, TweakDSL ligt...). :P

Verwijderd

Wilde toch nog even aangeven dat dit eigenlijk de eerste keer is in ruim 2 jaar Tweak dat er zo'n probleem was, en inderdaad later op de avond was het weer in orde. Over het algemeen dus zeker een tevreden gebruiker hier.

Toch merk je dat je tegenwoordig veel meer van Internet afhankelijk bent, bijna net zo erg als de stroom uitvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 15:36
En op dit moment is er weer een storing

Tilburg e.o. liggen weer van de lijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:17

Wildfire

Joy to the world!

erwink schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:13:
En op dit moment is er weer een storing

Tilburg e.o. liggen weer van de lijn af.
Verklaart dus waarom ik geen verbinding met mijn PC thuis kan krijgen... ik vond het al zo vreemd dat TeamViewer geen connectie kon krijgen, terwijl ik toch zeker wist dat deze meedraait thuis :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 14-09-2009 15:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Yup, storing op het DSL netwerk in bepaalde plaatsen. Dus niet de schuld van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jarpse schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:44:
Yup, storing op het DSL netwerk in bepaalde plaatsen. Dus niet de schuld van Tweak.
Nog iets bekend over de status? Verbinding thuis ligt er thuis nog steeds uit zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:00
Storing DSL dienstverlening Tilburg / Spijkenisse / Hellevoetsluis / Krimpen :

Door een storing bij een van onze DSL leveranciers heeft u mogelijk geen verbinding.

Het betreft de wijkcentrales:
Hlv (Hellevoetsluis)
Kmpn-C (Krimpen-Centrum)
Kmpn-Lgld (Krimpen-Langeland)
Spij-C (Spijkenisse-Centrum)
Spij-Ak (Spijkenisse-De Akkers)
Tb-C (Tilburg-Centrum)
Tb-Reit (Tilburg-De Reit)
Tb-Hekt (Tilburg-Heikant)
Tb-Reh (Tilburg-Reeshof)

Van onze leverancier hebben wij vernomen dat er een defect is aan een glasvezel kabel.
Onze leverancier heeft aangegeven dat de reparatie zal duren tot omstreeks 24:00u.
Excuses voor het ongemak.

http://www.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:35
Werkt het inmiddels bij iemand alweer? Ik zit in Tilburg nog steeds zonder internet....
Weet iemand toevallig hoe ik m'n Windows Mobile kan gebruiken om de server toch internet toegang te kunnen geven? (die is mailserver, dus de juiste poorten moeten wel open staan) Of zou die USB stick van KPN mobiel internet een goede backup verbinding zijn?

[ Voor 59% gewijzigd door MrDirect op 15-09-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En het is ondertussen ochtend en de storing is nog steeds niet verholpen. Dit begint erg vervelend te worden, iemand een update?

-- Edit: op TweakDSL website:
Update 01:06u: Onze leverancier heeft vanwege de aard en complexiteit van de storing de verwachtte eindtijd bijgesteld naar 05.00 uur.
Die 5 uur vanochtend is dus ook niet gehaald en ik vrees dat het al een wonder is als het überhaupt nog vandaag wordt opgelost...

[ Voor 54% gewijzigd door Wildfire op 15-09-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Wildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:06:
Die 5 uur vanochtend is dus ook niet gehaald en ik vrees dat het al een wonder is als het überhaupt nog vandaag wordt opgelost...
Dat zal toch zeker wel.

Ik zit nu via Internet Sharing op m'n Windows Mobile te werken, maar heb dus nog steeds geen e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik lees net op IRC dat in Rotterdam een heel kabelbed kapot is en dat reparatie nog wel enige tijd gaat vergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Laten ze de route dan even omleggen. Dit gaat toch nergens over. Internet zou een nucleaire holocaust moeten overleven, maar een gebroken kabeltje in Rotterdam en het stopt al.
M'n DSL is gewoon groen, ik krijg alleen geen IP nummer. Dat moet toch zo te fixen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anarchy 99 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:18:
Laten ze de route dan even omleggen. Dit gaat toch nergens over. Internet zou een nucleaire holocaust moeten overleven, maar een gebroken kabeltje in Rotterdam en het stopt al.
M'n DSL is gewoon groen, ik krijg alleen geen IP nummer. Dat moet toch zo te fixen zijn!
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in... kabeltje doormidden en *poef*, exit internet. Hoezo redudante routing?

Ze mogen mij gerust tijdelijk via een andere route laten internetten. Kunnen ze het weer overzetten naar de oude situatie wanneer het gefixed is.

Dit is inderdaad erg klote, want je zit zo toch al snel meer dan een dag zonder internet. Ja, ik weet dat we geen bedrijf met een SLA zijn maar het blijft lullig -- al is het overmacht :)

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 15-09-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainman
  • Laatst online: 29-08 09:55
De storingsmelding is weg van de TweakDSL site. Weet iemand of internet al weer werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Rainman op 15-09-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nou, bij mij in tilburg ligt alles not steeds plat.. Wat belachelijk dat men geen redundante routering heeft, ik vind dit echt onacceptabel. Je mag toch verwachten dat een kabelbreukje niet je hele lijn platgooit.. Ja, even wat downtime door een herroutering ok, maar dit..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

axis schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:26:
nou, bij mij in tilburg ligt alles not steeds plat.. Wat belachelijk dat men geen redundante routering heeft, ik vind dit echt onacceptabel. Je mag toch verwachten dat een kabelbreukje niet je hele lijn platgooit.. Ja, even wat downtime door een herroutering ok, maar dit..
Er schijnen nog flink wat fibers gelast te moeten worden, er is geen ETA bekend. Ik ga er voor mezelf maar vanuit dat ik blij mag zijn als het morgen ergens werkt.

Het is toch raar, het internet is erop gebouwd dat bij uitval van verbindingen er via een andere route gewerkt kan worden. Misschien wel trager, maar iig wel werkend. Dit is 'gewoon' een kabelbreuk maar wel al een hele dag plat nu.

Pagina: 1 ... 24 ... 52 Laatste