[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

_/-\o_ Fantastisch, precies wat ik zocht.Nu web-profieltje (link) aangemaakt dat tweakdsl-homepage en elke minuut connect met het usbstickje in mijn modem op 'custom ftp poort7777'. Niet allesdekkend, maar al paar keer melding van pingtimeout gehad. Overigens geconfigureerd op Amsterdam en Duitsland qua monitoringhosts.
Trial loopt 14 dagen, daarna max eens per uur. Maar in week met veel storing dus handig voor jezelf of tweak om eea te bewijzen!

[ Voor 19% gewijzigd door tweaktubbie op 29-05-2009 00:13 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:42
Hallo,

Ik ben dus van plan hier ook heen te gaan. €499,- voor 24 maanden is geen geld voor zulk internet! :o Alleen voor internet, dus geen VOIP, Zit nu bij ziggo. Hoelang duurt het aansluiten/ oversluiten ongeveer? En, word de snelheid gehaald? Ik zit ongeveer op 500m van de centrale af.

Awsom

Ps; lees nogal wat problemen met bellen? Hiermee bedoelen jullie voip hoop ik? Zit zelf op een lijn van kpn. En dat wil ik graag zo houden :)

Enneh wat maakt het netwerk waar je op zit precies uit? Ik zie hier overal staan BBNed, BabyXl etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Bobmeister op 02-06-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Tegenwoordig is dat GreenISP (Telfort/Tiscali/enz) of KPN.

De snelheid is gewoon afhankelijk van oa. de lengte van je koperpaar en de kwaliteit ervan, op 500M moet je wel een hele aardige snelheid kunnen halen. Telefonie kan je houden van KPN, die blijft onaangetast als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wicked, ik zou op 1 juni gemigreerd worden van Telfort/Tiscali naar TweakDSL.

Aangezien dat een feestdag was dacht ik dat ze niet zouden migreren, maar toen ik 's ochtend wakker was zag ik sms'jes dat mijn ping thuis om 01:00 down ging, en om 04:00 weer up ging. (monitor vanaf mijn werk). Klaar migratie! :)

Kreeg na een mail meteen een ipv6 tunneltje, dus daar heb ik sixxs ook niet meer voor nodig.

Jammer dat ik alleen niet boven de 10-12Mbit uit kom in plaats van 20Mbit, maar ja, daar kijk ik in de toekomst wel eens naar (zal wel afstand tot centrale zijn. waar kon je dat ook al weer zien?)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
http://pcdb.bbned.nl/ Daar zie je afstand tot centrale als je de check doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is dat 122 meter, alleen wordt de centrale nooit geupdate: Zuidhorn Centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Awsom schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:59:
Hallo,

Ik ben dus van plan hier ook heen te gaan. €499,- voor 24 maanden is geen geld voor zulk internet! :o Alleen voor internet, dus geen VOIP, Zit nu bij ziggo. Hoelang duurt het aansluiten/ oversluiten ongeveer? En, word de snelheid gehaald? Ik zit ongeveer op 500m van de centrale af.

Awsom

Ps; lees nogal wat problemen met bellen? Hiermee bedoelen jullie voip hoop ik? Zit zelf op een lijn van kpn. En dat wil ik graag zo houden :)

Enneh wat maakt het netwerk waar je op zit precies uit? Ik zie hier overal staan BBNed, BabyXl etc.
Ik heb er zelf voor gekozen om beide manieren van bellen te behouden. Tweak om (goedkoop) mee te bellen, KPN als backup en om gebeld te worden. Op zich heb ik weinig problemen met het bellen via Tweak. Gemiddeld zo'n 4 dagen per jaar dat het niet werkt, en dat ik gebruik moet maken van mijn KPN lijn. Volgens mij is dat niet slechter dan bijvoorbeeld Telfort/Tiscali.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tevreden "gebruiker"

Sinds September 2007 heb ik een abbo bij Tweakdsl - 24 maanden voor 480 euro incl newsserver.
Ik ben ZEER tevreden. Dit is een ongekenden prijs/kwaliteits verhouding. 20 euro per maand voor een aansluiting van ~16mb effectief. Dit is inclusief toegang tot de newsserver die normaal 7,50 Euro kost.

In deze periode heb ik totaal geen problemen gehad, snelheid goed, nieuwserver goed. En dat met in totaal 5 pc's (vrouw, kids en werk laptop, VPN)

Ik heb het voorstel tot verlenging onder dezelfde voorwaarden al weer binnen. Om een gefundeerde keuze te maken, ben ik om me heen aan het kijken of er ook betere alternatieven zijn. Ik kan ze nog niet vinden.

Een tevreden "gebruiker"

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Moet jij geen line sharing toeslag betalen dan? Ik kreeg na bijna 22 maanden opeens een 50% naheffing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hollanda schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:00:
Moet jij geen line sharing toeslag betalen dan? Ik kreeg na bijna 22 maanden opeens een 50% naheffing...
:o Dus nog eens 250 euro!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Line sharing betalen aan wie? En waarvoor?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

TweakDSL, als je je KPN lijn niet meer hebt. Maar ik meen me te herinneren dat dat bij het wide-open abbonnement niet meer van toepassing is (Geen idee of dat ook met de termijnen-actie zo is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Yapser schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:34:
TweakDSL, als je je KPN lijn niet meer hebt. Maar ik meen me te herinneren dat dat bij het wide-open abbonnement niet meer van toepassing is (Geen idee of dat ook met de termijnen-actie zo is..)
Ik betaal elke maand tien euro en heb de actie genomen met 2 termijnen voor 499. Ik heb dus geen KPN.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Mmm ik heb dus nog wel kpn lijn voor bellen :) ! Dus dat is gewoon in 2/4 termijnen 500 euro betalen en dan 20 mbit internet :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Maximaal 20..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mede daardoor heb ik mijn KPN lijn wel gehouden (Belbudget). Voor hetzelfde bedrag heb je wel een live line, voor het geval VoIP problemen geeft. Uitbellen doe ik via VoIP (BudgetPhone Prepaid). Binnenkomende gesprekken op beide lijnen komen op hetzelfde toestel binnen (dus zowel de KPN als de VoIP).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hebben jullie momenteel ook problemen met de newsserver? (10:00).
De snelheid klappert de hele tijd omlaag.

Normaal haal ik met 1068KB/s binnen, nu maximaal rond de 800KB/s en hij klapt dus steeds terug naar nul en andere tussenliggende waarden. De gemiddelde doorvoer is dus prut.
Ik heb 8 threads openstaan.

(Ik heb Tweakdsl via BBNed 10Mbit)

Edit 13:00
Het loopt weer zoals 't hoort nu.

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 05-06-2009 13:00 . Reden: Type internetverbinding vermeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 13:12
Bij mij ligt het internet sinds ong. 20 minuten uit (via bbned). Was er misschien iets van onderhoud aangekondigd dat ik over het hoofd gezien heb, of is er weer een storing? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Krijg net dit mailtje:
Dear tweakdsl.nl Subscriber,

We are currently performing maintenance for our Digital
Webmail Customers. We intend
upgrading our Digital Webmail Security Server for better
online services.
In order to ensure you do not experience service
interruption,
Welcome back to Support. I understand your concern.

I am unable to provide assistance with Virus/Spyware
related issues, but I will be happy
to direct you to virus removal resources. We have a
dedicated team of technicians specialized
in detecting and removing Virus/Spyware and they provide
assistance To contact our Virus/Spyware
removal team.

Please you must reply to this email immediately To
complete your tweakdsl.nl account,
you must reply to this email immediately and

enter your password here ( )

and Check out your new features and enhancements with your
new
and improved Webmail account,To enable us upgrade your
Account for better online
services please reply to this mail.
Customers Services

1.Full Email -----------------
2.password:-------------
3.age/country:----------------
4.date of birth:--------------
enter your password here ( )
You for Using tweakdsl.nl

Thank you for using tweakdsl.nl !
THE tweakdsl.nl. TEAM

Dr Ruth White

Helplines________________
M: 321 4555055
T: 52-4004222
T: 52-4290352
F: 52-4299243

Manager Communication
Yours Faithfully

En ik ben al lang geen TweakDSL-abonnee meer |:(

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00

Quakie

quakelen

Lol en abonnees krijgen het niet? Tenminste ik gebruik hun email, ook webmail maar ontvang alleen Facturen van ze.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Misschien dat ik ooit in zo'n spam/phishing-db ben gekomen door de webspace van Tweak die ik gebruikte... Mailen deed ik eigenlijk nooit met hun email accountje. Tweak is een beetje nalatig met het afsluiten van de mailforwarders, daarom komt er nog mail binnen op mijn gmail account, die naar mijn oude mailforwards gestuurd worden. Heb ze daar al tig keer op aangesproken, of ze die account willen trashen, maar schijnt nogal moeilijk te liggen daar.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sinds vanavond of gisteravond staat hier de lijn enorm te klapperen. Het modem (copperjet) trained regelmatig opnieuw in om na een tijdje weerde verbinding te verliezen. Jammer genoeg is de servicedesk bij Tweak alweer gesloten. Meer mensen met problemen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 19:06
Pas op voor TweakDSL.

Ik heb in 2007 gebruik gemaakt van het Verduiveld aanbod, waarbij je binnen 3 maanden 2x250 euro betaalt voor 24 maanden internet. In het contract was onomwonden sprake van een looptijd van 24 maanden (dus geen onbepaalde tijd).

Ik was 2 jaar lang en zeer tevreden gebruiker, maar dat veranderde drie maanden geleden. Na afloop van het contract heeft TweakDSL het contract namelijk eenzijdig, stilzwijgend verlengd en heeft het zonder enige aankondiging geprobeerd opnieuw 250 euro van mijn rekening af te schrijven. Dat bedrag heb ik laten storneren, maar ze hebben nu een incassobureau op gezet die schuimbekkend tekeer gaat met dagvaardingen en al die onzin. Bovendien hebben ze inmiddels ook de tweede 250 euro proberen te incasseren.

Zelfs al zou er sprake zijn geweest van een doorlopend contract (maar dat is dus niet zo), dan zou het bedrijf volgens haar eigen algemene voorwaarden na afloop van de minimumtermijn op maandbasis gaan factureren. Dat is dus iets heel anders dan in 3 maanden tijd opnieuw 500 euro van je rekening proberen te plukken.

Let dus goed op dat je zelf niet genaaid wordt na afloop van je contract. Het bedrijf handelt zonder enige gene in strijd met zijn contracten, zijn algemene voorwaarden en de wet.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anders schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 01:42:
Pas op voor TweakDSL.

Ik heb in 2007 gebruik gemaakt van het Verduiveld aanbod, waarbij je binnen 3 maanden 2x250 euro betaalt voor 24 maanden internet. In het contract was onomwonden sprake van een looptijd van 24 maanden (dus geen onbepaalde tijd).

Ik was 2 jaar lang en zeer tevreden gebruiker, maar dat veranderde drie maanden geleden. Na afloop van het contract heeft TweakDSL het contract namelijk eenzijdig, stilzwijgend verlengd en heeft het zonder enige aankondiging geprobeerd opnieuw 250 euro van mijn rekening af te schrijven. Dat bedrag heb ik laten storneren, maar ze hebben nu een incassobureau op gezet die schuimbekkend tekeer gaat met dagvaardingen en al die onzin. Bovendien hebben ze inmiddels ook de tweede 250 euro proberen te incasseren.

Zelfs al zou er sprake zijn geweest van een doorlopend contract (maar dat is dus niet zo), dan zou het bedrijf volgens haar eigen algemene voorwaarden na afloop van de minimumtermijn op maandbasis gaan factureren. Dat is dus iets heel anders dan in 3 maanden tijd opnieuw 500 euro van je rekening proberen te plukken.

Let dus goed op dat je zelf niet genaaid wordt na afloop van je contract. Het bedrijf handelt zonder enige gene in strijd met zijn contracten, zijn algemene voorwaarden en de wet.
Volgens mij ben jij de enige die dit op deze manier heeft meegemaakt. Normaal gesproken neemt Tweak contact met jou op zodra het einde van die 2 jaar in zicht komt, met de vraag of je naar een normaal contract wilt (40 euro per maand) of opnieuw 2 jaar (21 euro per maand). Blijkbaar hebben ze geen reaktie van jou terug ontvangen, en zijn ze er vanuit gegaan dat jij graag de goedkope aanbieding wilt (hulde voor Tweak, elke andere provider kiest ervoor om het maandbedrag te verhogen nadat het lagere aktietarief is afgelopen). Hopelijk voor jou trekken ze de stekker nog niet direct uit, want wanbetalers zoals jij zit niemand op te wachten (heb ik zelf momenteel als ondernemer veel last van). Dus neem zo spoedig mogelijk contact met ze op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Als jij als ondernemer je contracten voor bepaalde tijd stilzwijgend omzet in contracten voor onbepaalde tijd en vervolgens daar het geld voor probeert te incasseren kan ik me goed voorstellen dat je last hebt van wanbetalers. Je kunt contracten alleen omzetten als de wederpartij daar uitdrukkelijk mee akkoord gaat.

Ik heb een contract voor bepaalde tijd - dat staat zwart op wit - afgesloten en ga er vanuit dat dat contract dan ook na die termijn is afgelopen. Ik wordt echter geconfronteerd met een bedrijf dat tegen de afspraken in vanuit het niets 500 euro van mijn rekening probeert te halen. Geef ze er maar hulde voor. En mij dan ook nog een wanbetaler noemen?

Kijk, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die geen bezwaar hebben tegen nog eens twee jaar TweakDSL voor 2x250 euro. Ze leveren namelijk een erg goed product. Er zullen echter ook mensen zijn die verwachten dat een contract met een vaste looptijd twee jaar na twee jaar ook afgelopen is en die geen zin hebben om stilzwijgend opnieuw aan twee jaar vast te zitten. Met name voor die mensen vermeld ik dit voorval hier.

Ik heb overigens twee maanden geleden contact opgenomen met TweakDSL en heb ze - omdat ik op zich dus erg tevreden was over hun product - een aanbod gedaan om het abonnement voort te zetten maar de termijnen via een andere spreiding te laten incasseren. Daar zijn ze niet mee akkoord gegaan. Da's hun goed recht, maar dan moet je je oud-klant ook niet meer lastigvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cjdijk schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 02:54:
[...]

Volgens mij ben jij de enige die dit op deze manier heeft meegemaakt.
Nee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
ik heb een gezellig verhuizings issue...

ik ga binnenkort verhuizen, heb tweak over een kpn lijn.

kpn opdracht gegeven voor verhuizing, die zouden alles regelen, geen downtime van internet nodig. mijn vragen van, zeker weten meneertje kpn, ik zit namelijk niet bij jullie, en mijn lijn loopt via babyxl?
niks aan het handje

begin deze maand eens met tweak gebeld. ging dus niet vanzelf. verhuisformulier ingevuld, maar nu blijk ik 5 tot 15 werkdagen downtime te hebben. niet handig voor de thuiswerkende ict'er.

op dit moment schermt KPN met een "M06 formulier" waar tweak op had moeten reageren, en dan was er niets aan de hand geweest..

iemand ideeen om die 5 tot 15 werkdagen downtime te beperken?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Over die tijd gaan ze pas je fysieke adertje op de goede plek prikken. Zoiets gebeurt in samenspraak met de carrier, deze moeten ook weer een lijnprofiel e.d. instellen. Dat kan KPN niet zomaar.

Oftewel, je had het weldegelijk ook even aan Tweak moeten melden, dan had je wrs. geen downtime gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Jarpse schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:59:
Over die tijd gaan ze pas je fysieke adertje op de goede plek prikken. Zoiets gebeurt in samenspraak met de carrier, deze moeten ook weer een lijnprofiel e.d. instellen. Dat kan KPN niet zomaar.

Oftewel, je had het weldegelijk ook even aan Tweak moeten melden, dan had je wrs. geen downtime gehad :)
hier komt het leuke. ik heb het dus ook aan tweak gemeld.

nu zegt tweak, we kunnen je pas overprikken op het moment dat je lijn over is. KPN roept, onzin, laat ze ons even bellen, dan fixen we het. tweak zegt weer, we gaan niet bellen, KPN belt maar.

en ondertussen zit ik er mee te kijken.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmm, normaal zou je toch een datum kunnen opgeven wanneer de KPN-lijn op het andere adres actief is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
freak1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:13:
[...]

hier komt het leuke. ik heb het dus ook aan tweak gemeld.

nu zegt tweak, we kunnen je pas overprikken op het moment dat je lijn over is. KPN roept, onzin, laat ze ons even bellen, dan fixen we het. tweak zegt weer, we gaan niet bellen, KPN belt maar.

en ondertussen zit ik er mee te kijken.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, zowel KPN als TweakDSL op de hoogte gebracht maar uiteindelijk 3 weken op mijn mobiel moeten internetten want Tweak gaat pas een verhuizing in gang zetten als de verhuizing van KPN is bevestigd!!! Van te voren wordt natuurlijk niets gemeld, ik ben behoorlijk boos geworden maar het helpt allemaal zo weinig :(

Daarnaast krijg je door de vertraging omdat ze pas verhuizen nadat KPN klaar is non Line Sharing kosten aan je broek voor de periode dat ze nodig hebben om tweak te verhuizen |:(

Hier het antwoord van Tweak "Het klopt inderdaad wat u zegt. Het verhaal van KPn klopt echter niet. We kunnen pas op het nieuwe adres leveren als KPn actief is, en hier gaat vaak zo'n 10 werkdagen overheen. Dit is dus de reden dat u een tijdje NLS gefactureerd krijgt."

Al met al behoorlijk ranzige service, ik ga dan ook weg bij Tweak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Masterhans schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:26:
[...]

We kunnen pas op het nieuwe adres leveren als KPn actief is, en hier gaat vaak zo'n 10 werkdagen overheen. Dit is dus de reden dat u een tijdje NLS gefactureerd krijgt."
Dus op het oude adres blijft je internet werken ondanks dat het KPNnummer niet meer aldaar actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterhans
  • Laatst online: 19-03 22:14
Dazsur schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:35:
[...]

Dus op het oude adres blijft je internet werken ondanks dat het KPNnummer niet meer aldaar actief is?
Yep, dat beweren ze althans, ik was ondertussen verhuisd en heb het niet zelf getest...naast het feit dat het totaal onnodig is vond ik het vnl een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Masterhans schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, zowel KPN als TweakDSL op de hoogte gebracht maar uiteindelijk 3 weken op mijn mobiel moeten internetten want Tweak gaat pas een verhuizing in gang zetten als de verhuizing van KPN is bevestigd!!! V
Zelfde hier jaren geleden. Bekend euvel blijkbaar.

Weet iemand trouwens hoe je op een copperjet de demping kunt aflezen?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 10-06-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een zeer trage tweaknews ? Het gaat op en neer en komt binnen met max 420 kb en dan weer 0 kb etc etc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Hier is Maastricht is alles normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:50:
Meer mensen last van een zeer trage tweaknews ? Het gaat op en neer en komt binnen met max 420 kb en dan weer 0 kb etc etc .
Hier ook!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
ik heb hier nog geen ADSL van TweakDSL, maar ik denk erover na. Maar ik heb al een paar vragen: ik heb hier een Fritzbox 7270 voor een analoge lijn alsmede een echte telefoon van kpn. Kan ik het modem blijven gebruiken? (Deze Fritzbox ondersteunt ook VoIP, maar geen VoDSL). Indien ik voor een tweejarige abonnement ga en naar twee jaar wil opzeggen, hoe duur is dat dan? Op de website staat tot €75.-, dat is een vlink bedrag.

Kan ik trouwens de ontvangen e-mail automatisch forwarden naar een gmail account? Dat heb ik nergens kunnen vinden.

Bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:50:
Ik krijg dit soort meldingen :

2009-06-11 22:17:09,601 ERROR [downloader] Connecting 1@news.tweakdsl.nl:119 failed, message=502 news.tweakdsl.nl: Access denied to your node - info@tweakdsl.nl

De rest van mijn internet werkt wel gewoon...

Morgen support maar eens bellen ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:14:
(Deze Fritzbox ondersteunt ook VoIP, maar geen VoDSL).
VoDSL wordt niet meer geleverd als nieuwe dienst zoals als het goed is ook gewoon op de TweakDSL website is te lezen.
Indien ik voor een tweejarige abonnement ga en naar twee jaar wil opzeggen, hoe duur is dat dan? Op de website staat tot €75.-, dat is een vlink bedrag.
Dat kun je toch het beste zelf bij Tweak navragen?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 11-06-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:40:
[...]

Dat kun je toch het beste zelf bij Tweak navragen?

[...]
Ik heb een soortgelijke vraag bij verschillende providers neergelegt, maar de mensen van het callcenter geven geen sluitend antwoord. Erom dacht ik, ik vraag de mensen die het echt weten, en die moeten volgens mij ook op dit forum zitten. Maar daar heb ik mij in vergist.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vreemde verbinding hier. Een half uur geleden begonnen de nieuwsgroepen downloads te bokken en kwamen nog met 6 kb/s binnen. Mijn modem stond toen op 12 mbit ingetraind. Voor de volledigheid het modem een reset gegeven en nu traint die nog maar in op 10 mbit. Meer mensen dit probleem. ikzelf zit op de centrale Lelystad Centrum.

Edit: En ondertussen is die weer terug op 12 mbit, maar wat het nu was.........

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 20-06-2009 21:47 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-10 08:29
megatronics schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:41:
Vreemde verbinding hier. Een half uur geleden begonnen de nieuwsgroepen downloads te bokken en kwamen nog met 6 kb/s binnen. Mijn modem stond toen op 12 mbit ingetraind. Voor de volledigheid het modem een reset gegeven en nu traint die nog maar in op 10 mbit. Meer mensen dit probleem. ikzelf zit op de centrale Lelystad Centrum.

Edit: En ondertussen is die weer terug op 12 mbit, maar wat het nu was.........
Hier in Boxtel schiet het momenteel ook niet op. 800kB max, terwijl normaal het dubbele standaard is

update zo 11.00 uur; nu weer normale snelheid

[ Voor 3% gewijzigd door R Kuipers op 21-06-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik35
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2023
Hier niet veel beter nu 450 tot 600 kb terwijl normaal rond de 1000 kb/s
Tiscali netwerk in Oss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 21:34

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

werkt een fritzbox 7270 goed op een TWEAK dsl lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

sander817 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:05:
werkt een fritzbox 7270 goed op een TWEAK dsl lijn?
Adsl werkt zeker, gewoon DHCP instellen. De verbindingscontrole gebeurt via het mac adres van je modem/router. Dus geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig. Telefonie weet ik niet, ik verwacht dat ook dat gewoon werkt. Ze gebruiken volgens mij hetzelfde Voip systeem als bij Tiscali/Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie opeens dat mn newsreader via astraweb server verbinding maakt (met tweakdsl ingevuld)

zijn ze overgestapt ofzo? astraweb heeft ook 300 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 10-10 10:18
Begint Tweak een beetje achteruit te gaan? Ik heb de laatste tijd twee keer een hik van een tijdje (meer dan een paar minuten, minder dan een uur) gehad, en lees hier meer van dat soort verschijnselen.

De storingspagina vermeldt in de startpost doet 404 en op tweak.nl is daar ook niets over te vinden.

En alle procedures op de supportpagina's zijn ook stukken meer dichtgetimmerd dan ik me van vroeger kan herinneren. Toen ze ook daadwerkelijk relaxt overkwamen. Misschien zijn ze nu zelf aan't relaxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 08-10 11:09
Boel loopt al heel de avond te stuiteren, geen internet meer, lijn lijkt in de modem ok.
Dan reset, WAN ip blijft 0.0.0.0.... tijdje wacht niets...
Weer reset.... wel WAN ip...
uur later zelfde gedonder...
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

Ja, er is een storing waardoor je af en toe enkele minuutjes wegvalt. Je houdt nog wel gewoon linesync. Er wordt aan gewerkt heb ik begrepen.
Melding: Op dit moment is er een storing gaande op onderstaande locaties. Eindgebruikers ondervinden een onderbreking in de Xdsl en VoIP dienstverlening. We hebben het probleem in onderzoek.

Datum en tijd onderbreking: 6/25/2009 en 22:05

Betrokken diensten: xDsl / VoIP

Impact voor de eindgebruikers: Eindgebruikers ondervinden een onderbreking in de Xdsl en VoIP dienstverlening.

Toelichting: Storing Regio Rotterdam Brd (Barendrecht) Boz-C (Bergen op Zoom-Centrum) Berh (Bergschenhoek) Ddt-C (Dordrecht-Centrum) Ddt-Dbd (Dordrecht-Dubbeldam) Ddt-Ppd (Dordrecht-Papendrecht) Ddt-Srb (Dordrecht-Sterrenburg) Ddt-Zdt (Dordrecht-Zwijndrecht) Gd-Bmd (Gouda-Bloemendaal) Gd-C (Gouda-Centrum) Hlv (Hellevoetsluis) Kmpn-C (Krimpen-Centrum) Kmpn-Lgld (Krimpen-Langeland) Mss (Maassluis) Nwk (Nieuwerkerk aan den IJssel) Oth-C (Oosterhout Nb-Centrum) Obl-C (Oud Beijerland-Centrum) Rd-Z (Ridderkerk-Zuid) Rsd-C (Roosendaal-Centrum) Rt-C (Rotterdam-Centrum) Rt-Dkz (Rotterdam-Dijkzigt) Rt-Grod (Rotterdam-Groenoord) Rt-Hvt (Rotterdam-Hoogvliet) Rt-IJsm (Rotterdam-IJsselmonde) Rt-Klg (Rotterdam-Kralingen) Rt-Ldij (Rotterdam-Lombardijen) Rt-Mdw (Rotterdam-Middelwatering) Rt-N (Rotterdam-Noord) Rt-Pdt (Rotterdam-Pendrecht) Rt-Psl (Rotterdam-Prinsenland) Rt-Scb (Rotterdam-Schiebroek) Rt-Sdm (Rotterdam-Schiedam) Rt-Spp (Rotterdam-Spaansepolder) Rt-Trb (Rotterdam-Terbregge) Rt-Vdg (Rotterdam-Vlaardingen) Rt-Wah (Rotterdam-Waalhaven) Rt-W (Rotterdam-West) Rt-Z (Rotterdam-Zuid) Sdt-C (Sliedrecht-Centrum) Spij-C (Spijkenisse-Centrum) Spij-Ak (Spijkenisse-De Akkers) Tb-C (Tilburg-Centrum) Tb-Reit (Tilburg-De Reit) Tb-Reh (Tilburg-Reeshof) Wvn (Waddinxveen) Ztm-C (Zoetermeer-Centrum) Ztm-Pls (Zoetermeer-Palenstein)

[ Voor 86% gewijzigd door Wildfire op 25-06-2009 23:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:57
Zelfde probleem hiero (3039) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rik35 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:31:
Hier niet veel beter nu 450 tot 600 kb terwijl normaal rond de 1000 kb/s
Tiscali netwerk in Oss
Sinds gisterenavond: max 540 kb/sec waarbij ik normaal rond de 1850 kb/sec zit. Omgeving Drechtsteden met ISP Telfort (die er overigens ook uit lag gisteren :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ok, goed te lezen dat het gewoon een probleem was buiten m'n huis.
Is die status ergens te zien wildfire? of is dat enkel voor intimi ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 26-06-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Over een maand of twee loopt mijn 2-jarige abonnement af en ik heb van Tweak een brief ontvangen waarin staat dat ik kan kiezen tussen niets doen (= automatische verlenging van 2 jaar) of overstappen op een maand- of jaarcontract. Op 1 juli gaat er echter een nieuwe wet in die het mogelijk maakt om stilzwijgende verlengingen maandelijks te kunnen opzeggen.

Stel nu dat ik niets doe, dan gaat volgens Tweak een nieuw 2 jarig abonnement in. Omdat ik eigenlijk niet nog 2 jaar vast wil zitten aan Tweak (Kabel wordt nu toch wel erg veel sneller dan ADSL, verhuizing ergens de komende twee jaar, etc.) zou ik liever niet weer een twee-jarig contract aangaan, maar ik heb ook niet zoveel zin om het dubbele te gaan betalen voor een maandcontract. De wet stelt per 1 juli echter dat ik maandelijks mag opzeggen, dus dit zou betekenen dat ik bij niets doen niet vast zit aan een twee-jarig contract, maar aan een contract dat maandelijks opzegbaar is.

Iemand enig idee hoe dit in de praktijk zal verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Tweak zal zeggen dat die 2 jaar een bepaalde overeenkomst is en dat jij natuurlijk stilzwijgend verlengd kan worden naar maandelijks... mits je het dubbele betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Tweak verlengt automatisch, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming, mijn abonnement voor 2 jaar. Volgens de wet mag dit vanaf 1 juli niet meer en kun je, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn, ten alle tijden je abonnement beeïndigen. Dit zou dus betekenen dat na deze eerste twee jaar mijn abonnement automatisch overgaat in een abonnement dat maandelijks opzegbaar is, maar wel met een voordeliger tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:39

GekkeR

key = key

VanRoyal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:18:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Tweak verlengt automatisch, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming, mijn abonnement voor 2 jaar. Volgens de wet mag dit vanaf 1 juli niet meer en kun je, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn, ten alle tijden je abonnement beeïndigen. Dit zou dus betekenen dat na deze eerste twee jaar mijn abonnement automatisch overgaat in een abonnement dat maandelijks opzegbaar is, maar wel met een voordeliger tarief.
Dit lijkt mij zeer sterk.
Er staat ook bij ieder 2y abbo op de site dat het na die 2 jaar, maandelijks opzegbaar is.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb even gekeken en het klopt dat er op de site staat: "De minimale contractsduur is 24 maanden, daarna opzegbaar per maand." Dit is echter tegenstrijdig met wat ze in de brief schrijven. Althans, je kunt een ander, duurder abonnement dat maandelijks opzegbaar is nemen maar dit moet je dan wel aangeven. Doe je niets, dan zit je er weer twee jaar aan vast.

[ Voor 4% gewijzigd door VanRoyal op 30-06-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Stilzwijgend is niet hetzelfde als een brief van tweak met een aanbod krijgen.

Je kan kiezen:

1) Nieuw 2 jaar contract. Wil jij overduidelijk niet.
2) Nieuw contract met maandprijs(duurder). Wil je ook niet.
3) Naar andere provider. In jouw geval kabel. (Waar je 's avonds mbv van trafficshaping al dan niet geknepen wordt, maar dat terzijde.

Maar wat jij, tussen de regels door, eigenlijk wilt is: Verlengen voor de maandprijs van het 2 jaar contract. En dat wil Tweak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar dan moet tweak niet zeggen dat als je NIETS doet je er weer 2 jaar aan vast zit. Dan moet zeggen dat als je niets doet je overgaat op maandprijs en slechts als je actief kiest voor 2 jaar de goedkope prijs krijg.

Anders is het weldegelijk stilzwijgend. Wat dat stil slaat niet op tweak, maar op de klant. (wie zwijgt stemt toe)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Juist, alleen niets doen en dan naar een duurder (en dus ander) abonnement kan natuurlijk ook niet zomaar, ze kunnen niet zomaar de prijs verhogen. Nouja, dat kan misschien wel, maar dan moet je ook per direct het abonnement kunnen opzeggen.

Wat Tweak feitelijk zou moeten doen is een brief sturen waarin ze aangeven dat het abonnement na de contractsperiode afloopt. Wil je dat niet, dan kun je gewoon een nieuw contract afsluiten, waarbij je de keuze hebt voor een voordelig 2 jarig contract of een duurder maandelijks opzegbaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

Vandread schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:47:
Ok, goed te lezen dat het gewoon een probleem was buiten m'n huis.
Is die status ergens te zien wildfire? of is dat enkel voor intimi ;)
Stond gewoon op de TweakDSL storingspagina hoor :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32

Crusader

Arc Nature

Sinds ik gisteren mijn Linksys RVS4000 router heb gereset naar factory defaults, krijg ik geen IP adres meer van de DHCP server. Ik had al vage klachten, dat van buitenaf mijn server over SMTP of RDP soms niet meer te bereiken was en opeens een uur later weer wel, terwijl er intern prima ge-internet kon worden, vandaar ook mijn poging met een reset naar factory defaults dit te verhelpen. M'n modem, een Speedtouch 516 in bridge mode, heb ik niets mee gedaan, dus instellingen als juiste VPI/VCI etc. is niet relevant.
Uiteindelijk een good-old Copperjet 816 aangesloten en de instellingen van de Tweak site gebruikt, ding doet prima trainen, maar ook hiermee krijg ik geen IP adres van de DHCP server.
Wanneer de TDSL helpdesk een lijnmeting wil doen, krijgen ze van hun systeem een "internal server error" of iets dat daarop lijkt. Ze kunnen dus geen meting verrichten.
Hoewel ik er van overtuigd ben dat dit niet aan mijn setup kan liggen, vraag ik me af of dit iemand bekend voorkomt en wat eventueel de oplossing is geweest. In het weekend kunnen ze wel tickets doorzetten, maar daar wordt pas maandag naar gekeken.
Volgende keer neem ik braaf een zakelijke adsl aansluiting voor m'n mailserver, want dit zuigt :(

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:42:
Ik had al vage klachten, dat van buitenaf mijn server over SMTP of RDP soms niet meer te bereiken was en opeens een uur later weer wel, terwijl er intern prima ge-internet kon worden....
Brakke firmware met mogelijk defecte NAT, of een slecht gemanagede NAT table session state. Neem een linux based router (WRT160NL, WRT54GL, etc).

Als jij perfect kan internetten, dan is je route/connectie goed. Als andere er niet bij kunnen ligt het voor 90% zeker aan "jouw" apparatuur, gezien je lijn blijkbaar wel up is.

Voer een MTR uit en kijk of je ergens enorm veel packetloss hebt vanaf intern->ergens op datacenter, en ook vanaf datacenter->WAN ip.
offtopic:
MTR voor Windows: http://winmtr.sourceforge.net/
Uiteindelijk een good-old Copperjet 816 aangesloten en de instellingen van de Tweak site gebruikt, ding doet prima trainen, maar ook hiermee krijg ik geen IP adres van de DHCP server.
Moest je niet eerst je ene MAC adres vrijgeven voordat je een ander MAC adres een DHCP request kon laten doen? Je kan ook een tijd je modem laten uitstaan gok ik.
Wanneer de TDSL helpdesk een lijnmeting wil doen, krijgen ze van hun systeem een "internal server error" of iets dat daarop lijkt. Ze kunnen dus geen meting verrichten.
Even doorvragen of ze het aan de "echte techneuten" kunnen vragen om dit direct uit de DSLAM te trekken, ipv via de Helpdesk z'n webinterface oid.
Hoewel ik er van overtuigd ben dat dit niet aan mijn setup kan liggen.
En waarom ben je er dan van overtuigd? Ik zie nog niet beschreven wat jij verder met kabels hebt gedaan, welke afstanden ISRA<->splitter<->modem. Nieuwe splitter geprobeert, etc?
Test eens met het CPJ modem in bridge, en dan vooraf enige tijd je modem uitzetten, of het macadres in de CPJ aanpassen (als dat kan) naar het zelfde macadres als "je laatst werkende modem".
Volgende keer neem ik braaf een zakelijke adsl aansluiting voor m'n mailserver, want dit zuigt :(
Riiiight. Het is niet eens zeker wat het probleem is, dus hoe durf je in hemelsnaam zoiets te concluderen? Sowieso had dit probleem waarschijnlijk net zo voortgedaan bij een "zakelijke" lijn, als jij zelf apparatuur plaatst. En als je het zo belangrijk vind, ga dan bij 2 DSL providers zitten, of bij 1x DSL en 1x cable. Met alletwee een zakelijk abo. Dan heb je wat meer uptime garantie.

Mailservers horen niet achter xDSL verbindingen te hangen, maar op datacenters. Je kan bijvoorbeeld al een VPS of Dedicated server huren voor 10e/mnd.

Ik zit thuis al jaren bij TweakDSL, en ik zal het niet durven om weg te gaan. Support is goed, lijn is zeer stabiel (soms 6/7 maanden uptime zonder ook maar 1 verloren packet). Ik draai dan wel een linux doos (WRT54GL met Tomato) als router.

offtopic:
Misschien komt mijn post wat "bot" over, zo is hij niet bedoeld in ieder geval. ;) Ik vind het soms best frustrerend dat mensen op Tweakers.net van die onderbouwingsloze conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

KingofDos, heel simpel. Als ik mijn modem alleen even reset naar factory defaults, iets dat ik veel vaker heb gedaan na firmware upgrades, dan hoort het weer in één keer te werken, zoals het altijd deed.
Ik heb niets met kabels gedaan en dat ga ik niet doen ook.
Wat het Copperjet modem betreft, MAC adres hoeft niet eerst te worden vrijgegeven, ik hoor dan gewoon een ander IP adres te krijgen uit een andere pool. Ik heb een Siemens Gigaset VoIP DECT set rechtstreeks aan de Speedtouch hangen en die kreeg een heel ander publiek IP adres, naast het vaste adres dat aan mijn router werd toegekend.
Als ik zeg dat ik er van overtuigd ben dat het niet aan mijn setup ligt, dan heb ik daar zo mijn redenen voor. Ik ben geen n00b op dit gebied. Gewoon een kwestie van logisch nadenken en zaken elimineren.
De reden dat ik een zakelijke lijn wil is de SLA die daar op zit.
En met een eenmanszaak ga ik echt geen servers in een datacenter hangen, kom op zeg...
Linux routers zijn ook niet heilig. Het is echt niet zo dat het nu niet werkt "omdat ik geen Linux router heb".

offtopic:
je post komt inderdaad wat betweterig over, ik begrijp de reden, maar dan nog is het niet nodig. Ik zit meer dan 10 jaar in dit vak en laat mij niet de les lezen ;)
Daarnaast zal ik wat kortaf overkomen, dat komt door de frustratie van deze patstelling, een TDSL helpdesk die mij ook niet direct kan helpen en de angst dat dit nog wel een week kan gaan duren omdat ze niet weten waar het aan ligt

[ Voor 23% gewijzigd door Crusader op 05-07-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:01:
dan hoort het werkte het vroeger weer in één keer
Fixed flauw ;)
Ik heb niets met kabels gedaan
Kans lijkt me dan idd klein. Hier iig de afstanden welke ik (natte vinger) aanhoud: ISRA<->splitter 1m, splitter<->modem 1m. Ik heb ook setups getest waar ISRA<->splitter 80m en splitter<->modem 20m was, welke ook perfect werkte. Dit was alleen binnen een bedrijfspand met toch wel aardige telefoonbekabeling.
Wat het Copperjet modem betreft, MAC adres hoeft niet eerst te worden vrijgegeven, ik hoor dan gewoon een ander IP adres te krijgen uit een andere pool.
Dit ligt net aan de setup welke TweakDSL gebruikt. Als ze daar beslissen dat je maar 1 IP krijgt, welke gebind is op je MAC adres, dan moet je hem eerst releasen alvoorts je een ander MAC kan aansluiten.
Ik heb een Siemens Gigaset VoIP DECT set rechtstreeks aan de Speedtouch hangen en die kreeg een heel ander publiek IP adres, naast het vaste adres dat aan mijn router werd toegekend.
2 DHCP adressen tegenlijkertijd? :/
Als ik zeg dat ik er van overtuigd ben dat het niet aan mijn setup ligt, dan heb ik daar zo mijn redenen voor. Ik ben geen n00b op dit gebied.
Zolang je dat niet kan onderbouwen.......
De reden dat ik een zakelijke lijn wil is de SLA die daar op zit.
En wat betaal je daar voor? 8)7
En met een eenmanszaak ga ik echt geen servers in een datacenter hangen, kom op zeg...
Ik ben bezig met 'n eenmanszaak op te starten (ZZP-er of freelance), puur wat software en hardware gereed hebben voor "tzt". Ik maak dus nog steeds geen rooie cent winst, en heb al 3 servers staan. 1 thuis (i.v.m. telefooncentrale op lokaal niveau), 1 in Amsterdam en 1 in Roubaix (Frankrijk). Ik betaal minder voor 2 VPS-jes dan jij ooit zal betalen voor je SLA xDSL/glasvezel/whatever lijn.

Prijstechnisch vind je een server van 10 a 15 euro/maand te duur, maar een SLA lijn voor 300 euro is wel "ok"? Hoe hypocriet? :>
Koop dan ook meteen even een Cisco, Foundry of whatever voor dure router, en een 2e lijn via een totaal ander netwerk (niet de zelfde DSLAM, ivm dat je dan dubbelstoring hebt bij uitval).
Linux routers zijn ook niet heilig. Het is echt niet zo dat het nu niet werkt "omdat ik geen Linux router heb". Ik ga dat os echt niet lopen verheerlijken.
Ik zegt het alleen omdat je dan meer diagnosemogelijkheden hebt dan in een gemiddeld routertje welke zo dicht getimmerd is als een kerker van een kasteel. Heeft verder niets met linux opzich te maken, maar meer met de brakheid (vaak) van andere routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:16:
[...]
Dit ligt net aan de setup welke TweakDSL gebruikt. Als ze daar beslissen dat je maar 1 IP krijgt, welke gebind is op je MAC adres, dan moet je hem eerst releasen alvoorts je een ander MAC kan aansluiten.
[...]
2 DHCP adressen tegenlijkertijd? :/
[...]
Ja, bij TweakDSL kun je meerdere apparaten tegelijk aan het internet hangen en die krijgen dan beide een publiek IP-adres (als je er geen NAT tussen hebt zitten).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:28:
Ja, bij TweakDSL kun je meerdere apparaten tegelijk aan het internet hangen en die krijgen dan beide een publiek IP-adres (als je er geen NAT tussen hebt zitten).
Ah, toch best netjes van ze.
Ik zit echt al jaren bij TweakDSL, dat zegt niet dat ik "alles" weet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:58

Jan20

CMJJKFE

Ik zelf zit nu ook al jaren bij Tweakdsl (thuis) en heb ook bijna geen problemen. Alles werkt nu prima VOIP, Usenet en gewoon mijn DSL lijn.

Ook vind ik het grappig dat allerlei providers usenet gaat zitten cappen enzo. Dan denk ik echt van, kom dan naar Tweakdsl die hebben interne usenet provider met retentie die nu al boven de 300 dagen gaat en het is ook nog voordelig als je abbonoment neemt voor 2 jaar. Het klinkt wel beetje als fout reclame praatje:P, maar kortom hier een zeer tevreden gebruiker!!

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:16:
[...]

Zolang je dat niet kan onderbouwen......
Ik verander niets aan mijn hardware, doe niets met bekabeling, verplaats niets. Alleen reset ik mijn router, die in de default fabrieksinstellingen al klaar is voor gebruik met TDSL. Opeens krijg ik op geen enkele wijze nog een IP van de DHCP server van tweak. Dan heb ik niets te onderbouwen denk ik. Maar deze info gaf ik ook in mijn eerste post :)

Even ter verduidelijking, krijg netjes connectie op DSL en ATM niveau, maar bij ethernet gaat het mis:
Afbeeldingslocatie: http://www.arc-nature.nl/files/TDSL.png

Dit kan toch niet aan mijn setup liggen?

dit issue is al bij de helpdesk neergelegd, wou het alleen even met jullie delen in de hoop dat er nog iets is dat ik zelf kan doen, maar ik verwacht het niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Crusader op 05-07-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Is er (sinds deze week) een probleem met de nieuwsserver? Elke keer als ik iets upload, komt hij erg incompleet door. Zijn er meer met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:12
cjdijk schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:46:
Is er (sinds deze week) een probleem met de nieuwsserver? Elke keer als ik iets upload, komt hij erg incompleet door. Zijn er meer met dat probleem?
Ja, ik heb hetzelfde, dus tweaknews is de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berning schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:26:
[...]

Ja, ik heb hetzelfde, dus tweaknews is de oorzaak.
Ik heb hetzelfde.
Ben nu contact aan het leggen met Tweaknews, want ze ontkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste klant, Helaas kan ik u niet helpen met de upload problemen, aangezien we dit niet ondersteunen. We ondersteunen alleen problemen met downloaden. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
Marcia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:32:
Beste klant, Helaas kan ik u niet helpen met de upload problemen, aangezien we dit niet ondersteunen. We ondersteunen alleen problemen met downloaden. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
Marcia
Ronduit belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:32:

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
Marcia
Ik heb zelf nog geen antwoord op mijn e-mail ontvangen. Maar wat is dat nu voor een antwoord? Net nu ik een half jaar geleden een nieuw contract voor 2 jaar heb afgesloten. :( En dat voor iets wat simpel op te lossen is, toch (netwerkkaartje of zo)? Ik heb bij news.astraweb.com nog een (pay-by-download) account, maar die geeft een foutmelding bij uploaden dat de articles te groot zijn. Weet iemand een voordelige nieuwsserver waarbij het mogelijk is te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd....
Heb me inmiddels bij Tweaknews uitgeschreven, en ben overgestapt op Eweka :)
Dan maar zo, als het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 06:48:
[...]

Ik heb zelf nog geen antwoord op mijn e-mail ontvangen. Maar wat is dat nu voor een antwoord? Net nu ik een half jaar geleden een nieuw contract voor 2 jaar heb afgesloten. :( En dat voor iets wat simpel op te lossen is, toch (netwerkkaartje of zo)? Ik heb bij news.astraweb.com nog een (pay-by-download) account, maar die geeft een foutmelding bij uploaden dat de articles te groot zijn. Weet iemand een voordelige nieuwsserver waarbij het mogelijk is te uploaden?
Ja belachelijke actie van Tweaknews. Kunnen ze beter de uploadserver down halen, ben je gelijk van al het gedoe af...
Ik weet niet of je gelijk 30 dagen wilt, maar Eweka staat stevig in zijn schoenen. Hogere retentie dan Tweaknews, en upload gewoon prima. Geen incomplete bestanden meer :)

Het is 7,50 voor 30 dagen, en het is mogelijk via IDeal te betalen. Dan duurt het een half uurtje voordat de betaling is ontvangen, en je krijgt de inloggegevens via de mail toegezonden. Prima actie van Eweka
Bij Tweaknews moest je meer dan 5 dagen wachten voordat er een brief in je bus lag met de inloggegevens...

Helaas dat ik zo moet overstappen naar een andere usenetprovider, want ben bijna 3 jaar trouwe klant van Tweaknews geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:10:
[...]

Ja belachelijke actie van Tweaknews. Kunnen ze beter de uploadserver down halen, ben je gelijk van al het gedoe af...
Ik weet niet of je gelijk 30 dagen wilt, maar Eweka staat stevig in zijn schoenen. Hogere retentie dan Tweaknews, en upload gewoon prima. Geen incomplete bestanden meer :)

Het is 7,50 voor 30 dagen, en het is mogelijk via IDeal te betalen. Dan duurt het een half uurtje voordat de betaling is ontvangen, en je krijgt de inloggegevens via de mail toegezonden. Prima actie van Eweka
Bij Tweaknews moest je meer dan 5 dagen wachten voordat er een brief in je bus lag met de inloggegevens...

Helaas dat ik zo moet overstappen naar een andere usenetprovider, want ben bijna 3 jaar trouwe klant van Tweaknews geweest.
Dat wordt dus maar even mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen om 135 euro (18*7.50) terug te vorderen van die 500 euro die ik in januari betaald heb voor 2 jaar vooruit. Uiteraard ben ik daarna ook helemaal weg bij Tweak, want wat is de meerwaarde dan nog t.o.v. elke andere adsl-provider. Erg jammer allemaal, doet me denken aan de tijd dat ik nog bij Demon zat. Daar had ik het eigenlijk ook best naar mijn zin, tot het ineens Xs4All werd, met een aanzienlijk minder goede nieuwsserver. Een andere optie is 375 terugvorderen en dan direct overstappen naar een willekeurige andere provider.

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 11-07-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Wat gek, ik kan nog gewoon bestanden uploaden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ApexAlpha schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:58:
Wat gek, ik kan nog gewoon bestanden uploaden :s
Het uploaden lijkt wel te werken. Maar als je nadien kijkt met bijvoorbeeld binsearch, dan zie je dat ongeveer de helft is doorgekomen. De rest ontbreekt of is incompleet. Je bent dan verplicht om de helft opnieuw te posten vanuit history om daarna nogeens een kwart opnieuw te doen, voordat alles compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
cjdijk schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:54:
[...]

Het uploaden lijkt wel te werken. Maar als je nadien kijkt met bijvoorbeeld binsearch, dan zie je dat ongeveer de helft is doorgekomen. De rest ontbreekt of is incompleet. Je bent dan verplicht om de helft opnieuw te posten vanuit history om daarna nogeens een kwart opnieuw te doen, voordat alles compleet is.
Ik zal het eens testen :)

Jullie hebben gelijk, enkele bestanden komen niet compleet binnen :s

[ Voor 7% gewijzigd door ApexAlpha op 11-07-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Waarschijnlijk is die helpdesker niet bijster goed geïnformeerd en zal het probleem vanzelf een keer opgelost worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarpse schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:57:
Waarschijnlijk is die helpdesker niet bijster goed geïnformeerd en zal het probleem vanzelf een keer opgelost worden..
Het probleem wordt ook wel opgelost :) maar volgens mij draaien ze er een beetje omheen. Ik heb van 2 verschillende helpdeskmedewerkers een mail gekregen, die beide een hele andere kant opgaan. De een vraagt om meer info van mijn kant, en de ander wil er niets mee te maken hebben.

Mail 1:

Beste klant,

Wij hebben nog geen klachten binnen gekregen wat betreft het uploaden.Heeft u toevallig een paar screenshots dan kunnen we dit nakijken.

Met vriendelijke groet,

Uw helpdesk/ JT

Mail 2:

Beste klant,

Helaas kan ik u niet helpen met de upload problemen, aangezien we dit niet ondersteunen. We ondersteunen alleen problemen met downloaden. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
Marcia

Vaag gedoe daar bij Tweaknews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Mja, het communiceert wat langs elkaar heen.. Misschien is het wat handiger om de tweedelijns op een manier te pakken te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
VanRoyal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:23:
Over een maand of twee loopt mijn 2-jarige abonnement af en ik heb van Tweak een brief ontvangen waarin staat dat ik kan kiezen tussen niets doen (= automatische verlenging van 2 jaar) of overstappen op een maand- of jaarcontract. Op 1 juli gaat er echter een nieuwe wet in die het mogelijk maakt om stilzwijgende verlengingen maandelijks te kunnen opzeggen.

Stel nu dat ik niets doe, dan gaat volgens Tweak een nieuw 2 jarig abonnement in.
Volgens Tweak, ja. Maar Tweak doet wel meer rare dingen.

Ik schreef er een maand geleden al over en ben nog gee steek opgeschoten. Ik lig inmiddels al vier maanden in de clinch met die mafkezen. Ik had een abonnement afgesloten van (ca) maart 2007 tot maart 2009. Mijn contract is glashelder: het is een contract met een vaste looptijd en de bedragen zouden eenmalig worden geïnd:

Afbeeldingslocatie: http://xs841.xs.to/xs841/09286/contract_hl_small674.jpg
(klikbaar en uiteraard geanonimiseerd)

Niks in het contract duidt op een overeenkomst voor onbepaalde tijd; tot vier keer toe wordt duidelijk gemaakt dat het een overeenkomst voor bepaalde tijd betreft. Bepalingen in de Algemene Voorwaarden zijn niet aan de orde als er in een contract expliciet andere afspraken gemaakt worden, dus het contract liep simpelweg van rechtswege af in maart 2009. Ik heb geen brief gezien mbt een verlenging en een contract dat automatisch afloopt hoef je ook niet op te zeggen, zou je zeggen.

Bleek dat ze in maart dit jaar opnieuw 250 euro van mjn rekening hebben geprobeerd te halen. Op mijn mails reageren ze niet inhoudelijk. Ze kennen mijn contract niet en ze kennen hun eigen Algemene Voorwaarden niet. Ze beweerden onder andere dat opzeggen per maand pas na 1 juli mogelijk zou zijn. Voor de duidelijkheid: de Algemene Voorwaarden vermelden nergens dat een contract met twee jaar kan worden verlengd. Er wordt enkel gesproken over een verlenging op maandbasis (en da's uiteraard bovendien niet van toepassing bij een contract voor bepaalde termijn). Ze klooien dus gewoon een partij aan en juridisch stinkt hun werkwijze aan alle kanten. Pretium is er niks bij.

Het incassobureau dat ze hebben ingeschakeld heeft de rekening inmiddels opgeschroeft tot zo'n 734 euro. Ik heb ze uitgedaagd de zaak asap voor de rechter te brengen. Het vervelende is dat ze deze zaak aan het rekken zijn, waarschijnlijk omdat ze zelf ook wel weten dat ze voor de rechter geen zaak hebben. Het is puur een kwestie van maandenlang intimideren met dure brieven.

Omdat ze ook nog maandelijks kaal-koper-kosten proberen te incasseren heb ik ze vorige week een ultimatum gesteld. Bij de eerstvolgende incassopoging doe ik aangifte van oplichting.

Overigens: TweakDSL is niet aangesloten bij een geschillencommissie, bv de GEC. Dat zegt eigenlijk ook wel genoeg.

Ik heb nooit klachten gehad over hun dienstverlening maar als het op afspraken aankomt zijn ze niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Zijn er eigenlijk nog wat GoT-ers die bij Tweakdsl werken en die willen reageren? Ik vind bovenstaande praktijken echt belachelijk. Ook die emailwisselingen die inhoudelijk nergens op slaan en ze zitten gewoon absoluut niet op 1 lijn in hun communicatie.

Volgens mij was dit vroeger wel beter geregeld. Zolang je geen problemen hebt is het prima, totdat er iets misgaat. Echt jammer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 16:52

Pinjataaa

Hit me!

Ik zie ook allemaal andere 'namen' (echte namen hebben ze nog nooit gehad daar) voorbij komen.
Misschien hebben ze nieuwe goedkopere werknemers aangenomen :P

2 jaar terug had ik echt perfecte service bij Tweak, binnen een dag al antwoord op mijn mail, zelfs in het weekend. En als er een probleem was, werd ik ook direct goed geholpen.

Nu gebruik ik geen ADSL meer ivm snelheid, misschien moet ik maar blij zijn dat we het niet verlengt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
@Anders; Ik zit nog steeds met de vraag over kaal-koper. Ik kreeg circa 6 maanden terug opeens in mijn facturen tot 24 maanden terug een afrekening van de kaal koper kosten. Dan wel met 50% korting.

Ik heb ze gevraagd waar ik hiermee akkoord ben gegaan en kreeg vervolgens een citaat uit hun AV. Ik zie in jouw contract ook niks hierover terug (ik heb hetzelfde contract).

Overigens een slechte zaak dat als ik tot 2 maal toe (telefonisch en via de mail) vraag om mijn contract en AV van 2 jaar terug ivm de vermelding van kosten van kaal koper en vervolgens slechts een citaatje uit hun AV terug krijg.

Hoe zit dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anders schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:50:
Niks in het contract duidt op een overeenkomst voor onbepaalde tijd; tot vier keer toe wordt duidelijk gemaakt dat het een overeenkomst voor bepaalde tijd betreft. Bepalingen in de Algemene Voorwaarden zijn niet aan de orde als er in een contract expliciet andere afspraken gemaakt worden, dus het contract liep simpelweg van rechtswege af in maart 2009.
Ik zie alleen iets over hoe je betaalt. Misschien dat je even in een woordenboek op moet zoeken wat een 'abonnement' is, en dat je vervolgens in de AV en actievoorwaarden kunt vinden hoe het met verlengen en opzeggen zit. Er zelf een eigen interpretatie aan geven gaat niet werken en dat gaat ook de kern van de uitspraak van de kantonrechter worden. Als je het zover laat komen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Op Tweaknews heb ik de laatste dagen niets anders dan foutmeldingen "your host connection limit has been reached" in Newsleecher. Meer mensen met dit euvel? Een reset van de verbinding in Newsleecher en het geheel werkt weer voor enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
Bor de Wollef schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:21:
Op Tweaknews heb ik de laatste dagen niets anders dan foutmeldingen "your host connection limit has been reached" in Newsleecher. Meer mensen met dit euvel? Een reset van de verbinding in Newsleecher en het geheel werkt weer voor enige tijd.
Ja, ik heb hetzelfde probleem en er zijn nog meer mensen die er last van hebben. Volgens tweaknews zijn er geen problemen bekend. (zie ook tweaknews thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
burne schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:19:
[...]

Ik zie alleen iets over hoe je betaalt. Misschien dat je even in een woordenboek op moet zoeken wat een 'abonnement' is, en dat je vervolgens in de AV en actievoorwaarden kunt vinden hoe het met verlengen en opzeggen zit. Er zelf een eigen interpretatie aan geven gaat niet werken en dat gaat ook de kern van de uitspraak van de kantonrechter worden. Als je het zover laat komen.
Abonnement: Regeling, waarbij een eenmalige of periodieke betaling wordt gedaan, welke recht geeft op een gedurende een bepaalde periode onbeperkte gebruikmaking van een bepaalde dienst.

In dit geval is de abonnementsperiode 2 jaar en wordt de betaling in twee termijnen gedaan. In de AV van Tweak staat nergens beschreven wat er gebeurt na die twee jaar. Over de AV gesproken:

"Een contract met Tweak wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 of 2 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand."

Die dikgedrukte zin klopt natuurlijk van geen kant (tijdens de minimumduur opzeggen na verloop van de minimumduur? hoe hadden ze dat precies gezien?!), maar als we de rest bekijken dan zou je er van uit moeten gaan dat je na de minimale contractsperiode het abonnement per direct kunt opzeggen (met inachtneming van een kalendermaand).

[ Voor 3% gewijzigd door VanRoyal op 12-07-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

VanRoyal schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:28:
Die dikgedrukte zin klopt natuurlijk van geen kant (tijdens de minimumduur opzeggen na verloop van de minimumduur? hoe hadden ze dat precies gezien?!), maar als we de rest bekijken dan zou je er van uit moeten gaan dat je na de minimale contractsperiode het abonnement per direct kunt opzeggen (met inachtneming van een kalendermaand).
Het is geen mooie zin maar hij klopt als een bus. Natuurlijk moet je tijdens de huidige, lopende overeenkomst opzeggen. Anders zou je vooraf of juist achteraf op moeten zeggen en beiden zijn ongewenst. Je mag, als je dat wilt, gelijk bij het afsluiten opzeggen, en dan zit je er de minimale contractsperiode aan vast.

De minimale contractsperiode is twee jaar. Het contract wat je aangaat is altijd voor onbepaalde tijd, zolang het meer is dan het minimum voor de specifieke overeenkomst.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Bor de Wollef schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:21:
Zojuist nog wat geupload via BBned en staat er volgens nzbindex 100% compleet op. Downloaden idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik heb sinds dit weekend in Utrecht tweakstudent (0-24mb) aangesloten. en probeer nu de nieuwsserver. In mn studentenhuis in Enschede hadden we Telfort 20mb internet en haalde daar via Eweka downloadsnelheden tussen de 1100 en 1400 kb/s. Ik haal nu via de tweakserver 420kb/s terwijl ik een abbo heb met een theoretisch hogere max.

Zijn dit snelheden waar ik aan moet gaan wennen omdat Tweak niet sneller is? Of kan het ook zijn dat het snelheidsverschil te maken heeft met de kwaliteit van de gelegde telefoonkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Hollanda schreef op zondag 12 juli 2009 @ 03:22:
@Anders; Ik zit nog steeds met de vraag over kaal-koper. Ik kreeg circa 6 maanden terug opeens in mijn facturen tot 24 maanden terug een afrekening van de kaal koper kosten. Dan wel met 50% korting.

Ik heb ze gevraagd waar ik hiermee akkoord ben gegaan en kreeg vervolgens een citaat uit hun AV. Ik zie in jouw contract ook niks hierover terug (ik heb hetzelfde contract).
Welk citaat hebben ze geciteerd dan, want ik zie nergens iets over doorrekening van kaal-koperkosten.

Ik heb mijn KPN-abonnement overigens tijdens de contractperiode opgezegd en daarna de kaal-koperkosten wel betaald omdat veel andere providers ze ook doorrekenen. Strikt juridisch denk ik echter niet dat ze die kosten in rekening mogen brengen als ze dat niet van tevoren overeengekomen zijn. Dan zouden ze hun klant - volgens artikel 6 van hun AV - een keus moeten aanbieden: of de kosten betalen, of ontbinding van de overeenkomst. Gaat de klant akkoord met betaling van de kosten, dan is er niks aan de hand.Het lijkt me juridisch niet okee dat ze dit met terugwerkende kracht in rekening kunnen brengen zonder dat ze jou zo'n keus hebben gesteld.

Nu lijkt ook dit op een rommelige actie van Tweak. Ze hebben duidelijk hun contracten en voorwaarden niet op orde.

En wat als TweakDSL jou met terugwerkende kracht 25 euro per maand aan kaal-koperkosten had berekend? Of 100 euro per maand?
burne schreef:
Een abonnement is een overeenkomst met een bepaalde of onbepaalde looptijd, burne. TweakDSL heeft in het door henzelf opgestelde contract zwart op wit gesteld dat het abonnement een vaste looptijd heeft (te weten 24 maanden). Als ze bedoelden dat het een minimumlooptijd had, hadden ze dat in het contract moeten zetten. Zij zijn degenen die er nu hun eigen interpretatie aan geven, niet ik. Zo simpel is het, en een kantonrechter kan daar weinig anders van maken.
burne schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:55:
Het is geen mooie zin maar hij klopt als een bus. Natuurlijk moet je tijdens de huidige, lopende overeenkomst opzeggen.
Toch eens beter lezen, burne, want de zin klopt voor geen meter. Het impliceert dat je een doorlopend abonnement bij TweakDSL na het verstrijken van de minimumtermijn niet meer kan opzeggen.
De minimale contractsperiode is twee jaar. Het contract wat je aangaat is altijd voor onbepaalde tijd, zolang het meer is dan het minimum voor de specifieke overeenkomst.
Fout. Bepalingen in de Algemene Voorwaarden gaan standaard op, tenzij je in je contract iets anders overeenkomst. Die dingen heten namelijk niet voor niets algemene voorwaarden. Mijn contract heeft het expliciet over een contractsduur van twee jaar. Dat is iets fundamenteel anders dan een minimumtermijn.

Ter illustratie: in de Algemene Voorwaarden staat dat TweakDSL enkel per maand factureert. In het contract zijn we echter overeengekomen dat ik het bedrag voor die twee jaar in twee termijnen betaal.

Het is hetzelfde doodsimpele principe: twee partijen kunnen altijd specifieke voorwaarden afspreken in een overeenkomst, zelfs (of juist) wanneer die afwijken van de Algemene Voorwaarden. En als TweakDSL met mij een specifieke afspraak maakt dat de overeenkomst een vaste looptijd heeft, dan heeft de overeenkomst een vaste looptijd.

Ik snap verder ook niet waarom TweakDSL zoveel problemen veroorzaakt. Ze leveren een uitstekend product, vanwaar dan toch de noodzaak om contractueel zo te gaan lopen eikelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anders op 12-07-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Hollanda schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:27:
[...]

Zojuist nog wat geupload via BBned en staat er volgens nzbindex 100% compleet op. Downloaden idem dito.
Nee helaas, nog steeds gaat het uploaden erg incompleet. Het lijkt wel af te hangen van het tijdstip. Die eerste upload is veel completer dan die tweede van vanochtend. Het lijkt mij een defecte netwerkkaart, simpel en goedkoop op te lossen dus. Jammer dat ze er niks aan doen, en op deze manier klanten gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 18:58
@cjdijk: Kun je ff op irc.tweakers.net #tweakdsl joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Fr1ek schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:22:
@cjdijk: Kun je ff op irc.tweakers.net #tweakdsl joinen?
Het zal je misschien een beetje vreemd klinken, maar ik heb geen idee wat irc is. Ik heb er wel eens van gehoord, maar nog nooit gezien of gebruikt. Je mag me wel e-mailen, zie mijn profiel.

Pagina: 1 ... 23 ... 52 Laatste