Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
2x jaHans C schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:05:
Toen ik voor het eerst internet opkwam na de verhuizing stond de modem nog op bridged. Is dat de reden dat het erop lijkt dat mijn PC's MAC adres is geactiveerd?
Als ik nu gebruik maak van de link voor het activeren, dan gebeurt er niets. Helpt het als ik het nogmaals probeer nadat ik het modem op routed heb gezet?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Kort en krachtig. Ik ga er mee aan de slag. Bedankt.
Het enige waardoor ik eraan ben gekomen is via dit forum? Houden ze express een beetje een low-profile?
Dat vraag ik mij ook wel eens af. Ik doe zelf regelmatig mee aan o.a. Nipo onderzoeken, dan noemen ze ongeveer 30 providers, maar Tweak staat er nooit tussen. Ik moet altijd "Overig" kiezen. Heeft tweak slechts honderd klanten of zo?ApexAlpha schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:16:
Waarom zie je TweakDSL eigenlijk nooit op vergelijkingssite's, zoals internetten.nl o.i.d.
Het enige waardoor ik eraan ben gekomen is via dit forum? Houden ze express een beetje een low-profile?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Is het niet goed dan?
Willen jullie een overload hebben?
Kwaliteit is op alle gebieden, in mijn geval, prima.
Ik ben heel erg tevreden.
De oplossingen die ik hier op kreeg vandaag geprobeerd. Helaas werkt het nog niet. Als ik de modem reset en de instellingen invoer voor routed, dan brandt het lampje DSL vrolijk groen en het lampje internet rood. Na het invoeren van de juiste gegevens in de WAN sectie kan ik ook niet opnieuw activeren via http://1.254.254.253/ zoals als oplossing werd aangereikt. Iemand een andere suggestie? Ik heb de routedfunctie echt nodig om een telefoonverbinding te kunnen maken. Mijn vriendin begint steeds geirriteerder te kijken, omdat het mobiele net in het gehucht hier een heel slechte ontvangst heeft.....Hans C schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:45:
Vandaag verhuisd en mijn broertje is met internet aan de gang gegaan. Hij is een netwerk professional en heeft vandaag heel wat opties doorlopen. Uiteindelijk heb ik internet, maar niet zoals ik het wil. Misschien kunnen jullie helpen.
Ik zit via Tiscali en heb de gegevens van de website ingevuld in mijn Zyxel 2602 modem/router. Ik krijg echter geen internetsignaal. ADSL linesync brandt mooi, internetlampje is rood. Pas als ik de Zyxel in bridged mode zet, dan werkt hij vlekkeloos. VOIP werkt dan helaas niet, dus heb ik routed mode nodig. Wie kan helpen?
Heb je al contact met Tweak gehad? Zij moeten kunnen zien waarom je geen IP krijgt. Het enige verschil met de manier van verbinden vanaf de DHCP server gezien is een ander mac-adres. Dus wellicht dat iemand anders al jouw mac adres gebruikt, jij krijgt hetzelfde IP toegewezen en vervolgens de eerste beste switch ziet op twee poortjes hetzelfde IP/mac en trapt jou eraf.
De Zyxel laat volgens mij geen mac aanpassing toe, dus je kan het niet zelf uitsluiten.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Als je veranderd van bridge naar routed of andersom dan ziet de dhcp server van tweak een ander mac adres.Hans C schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:40:
[...]
De oplossingen die ik hier op kreeg vandaag geprobeerd. Helaas werkt het nog niet. Als ik de modem reset en de instellingen invoer voor routed, dan brandt het lampje DSL vrolijk groen en het lampje internet rood. Na het invoeren van de juiste gegevens in de WAN sectie kan ik ook niet opnieuw activeren via http://1.254.254.253/ zoals als oplossing werd aangereikt. Iemand een andere suggestie? Ik heb de routedfunctie echt nodig om een telefoonverbinding te kunnen maken. Mijn vriendin begint steeds geirriteerder te kijken, omdat het mobiele net in het gehucht hier een heel slechte ontvangst heeft.....
Er gaat enige tijd overheen voordat het nieuwe mac adres een nieuw ip adres krijgt.
Heb ik namelijk ook gehad toen ik een andere modem heb geplaatst.
Dus in de avond omzetten en als het goed is heb je de volgende dag internet met een nieuw ip adres.
Bel anders even de helpdesk en vraag of ze je mac adres vast zetten.fonias schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:26:
[...]
Als je veranderd van bridge naar routed of andersom dan ziet de dhcp server van tweak een ander mac adres.
Er gaat enige tijd overheen voordat het nieuwe mac adres een nieuw ip adres krijgt.
Heb ik namelijk ook gehad toen ik een andere modem heb geplaatst.
Dus in de avond omzetten en als het goed is heb je de volgende dag internet met een nieuw ip adres.
Per dsl lijn wordt er 1 ip adres toegekend en dat wordt gehangen aan het macadres.
De lease moet dus verlopen, voordat je een nieuw mac adres toe kan kennen.
Verwijderd
Hallo, ik heb een paar vragen over de Tweak 12-24 10-for-2 (ADSL2)-aanbieding.
1. Kan de 499 euro ook in één keer worden betaald?
2. Ik zit op dit moment bij Telfort zonder KPN-lijn, kan ik probleemloos overstappen?
3. Betaal ik per maand extra omdat ik geen KPN-lijn heb?
4. Wat betaal ik na 2 jaar per maand?
5. Zijn er afsluitkosten bij opzegging?
Alvast bedankt.
Volgens mij kun je het hierna verlengen met 2 jaar. Anders lijkt mij, tenzij de prijs verandert, dat je gewoon de 40€ per maand betaald.
Wat vreemd. Wat moet je precies betalen en hoeveel zijn die kosten ongeveer? Ik vind het raar dat dit soort zaken met terugwerkende kracht (gedurende een jaar!) gevraagd kunnen worden.Hollanda schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:39:
Ik kreeg van de week een mail dat ik na 2 jaar gebruik opeens met terugwerkende kracht voor 12 maanden line sharing moet gaan betalen, wel met 50% korting. Meer die dit meegekregen hebben?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Laat maar, heb al antwoord:Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:11:
Ik heb net dit mailtje naar het info-adres gestuurd, maar misschien dat ik hier sneller antwoord krijg;
[...]
Jammer van die 10 euro extra, dit maakt het voor mij niet voordeliger om van Telfort over te stappen. Die gratis Tweaknews was voor mij het lokkertje.1 Het kan alleen in 2 termijnen betaalt worden.
2 Uw lijn kan zonder probleem over worden genomen. Het is voor ons wel belangrijk
om op tijd te weten wanneer de lijn vrij komt zodat wij alles vlekkeloos kunnen
migreren/overnemen.
3 U betaalt 9,40 NLS kosten (kosten die wij aan kpn betalen)
deze worden maandelijks in kosten gebracht.
4 Na 2 jaar krijgt u rond de 22ste maand een brief waarin u kunt aangeven
hoe u verder wilt gaan per maand (39,95) of weer in gaan op een aanbieding.
5 Er zitten geen opzeg kosten bij.
Bor de Wollef schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:51:
[...]
Wat vreemd. Wat moet je precies betalen en hoeveel zijn die kosten ongeveer? Ik vind het raar dat dit soort zaken met terugwerkende kracht (gedurende een jaar!) gevraagd kunnen worden.
Toeslag NLS 12 maanden
t/m 31/03/2009 50%
€ 47.40
ex btw...Toeslag non linesharing
Ordernr: 0
2009-04-01 - 2009-04-30 € 7.90
Echter loopt mijn huidige overeenkomst op 17 april af.
[ Voor 14% gewijzigd door Hollanda op 29-03-2009 18:38 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
deze worden maandelijks in kosten gebracht.
Volgens mij zitten deze in de € 39,95 opgenomen. Alleen bij lagere abonnementen betaal je die los.
Vandaag een intensieve mailwisseling gehad met de medewerkers van Tweak. Op zondag dus, waarvoor hulde. Het probleem is nu grotendeels opgelost door bij Tweak het MAC adres van de Zyxel modem aan het IP adres te laten koppelen. Een uurtje later was dat verwerkt door de systemen en had ik keurig verbinding in routed mode. Bij Tweak konden ze zien dat het MAC adres van de Netgear router die achter de modem stond was geactiveerd. Het moet niet uitmaken, maar het deed het wel. Nu nog een probleempje met de telefonie. Ik kan inmiddels bellen, maar als je het nummer belt, dan krijg je te horen dat het nummer niet in gebruik is. Dat is niet iets wat ik zelf kan verhelpen, maar gaat als het goed is door de TD van Tweak morgen verholpen worden. Ik begin steeds blijer te worden. Ook hier bedankt voor het meedenken!Ghandi schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:55:
[...]
Bel anders even de helpdesk en vraag of ze je mac adres vast zetten.
Per dsl lijn wordt er 1 ip adres toegekend en dat wordt gehangen aan het macadres.
De lease moet dus verlopen, voordat je een nieuw mac adres toe kan kennen.
Iemand ervaring hoe lang het nog duurt eer de lijn geactiveerd word / ik het modem e.d. ontvang
nu zit ik alleen met 1 vraag ,
ik heb op dit moment een thomson 716 en ik gebruik al voip van voipstunt , dit werkt ook goed ,
nu wil ik er ook het voip gedeelte van tweak bij gebruiken ,
ik heb dit ook ingesteld , user en pass , alleen werkt het dan niet ,
alleen door het instellen van het expert stuk naar sip.tweakphone.nl werkt het tweakphone wel , maar dan werkt voipstunt weer niet ,
is hier een mogelijkheid voor of niet ?
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
En dit is de reactie van Tweakers:Hans C schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:28:
Sinds zondag werkt internet dus. En telefoon voor de helft. Ik kan bellen, maar niet gebeld worden. Als ik mijn eigen nummer bel dan krijg ik te horen dat het telefoonnummer niet in gebruik is. Zondag meldde de helpdesk al dat dat een probleem is bij hun provider. Iets met de routing. Iedere dag heb ik de helpdesk gebeld, maar dat blijkt niet te helpen. Ook kan er geen indicatie gegeven worden van de tijd die nodig is om het op te lossen. Iemand hier ervaring mee?
Ik begrijp uw irritatie, maar wij zijn afhankelijk van een leverancier welke deze
nummers voor ons registreert bij de instanties welke verantwoordelijk zijn voor het
doorgeven van telefoonnummers. Daar wij zelf geen telco zijn, kunnen wij dit niet zelf.
Nu hebben wij de actie uitgezet bij de telco welke dit voor ons realiseert, maar hebben
hier nog geen antwoord op gekregen. Een indicatie is door ons op dit moment dan ook nog niet
door ons te geven.
Ik neem de dienst af van Tweakers en verwacht dan niet afgeschoven te worden met "sorry hoor, maar het ligt allemaal aan die ander". Wat ik vreemd vind is dat er niet eens een indicatie te geven is. Ik neem aan dat Tweakers afspraken heeft met de Telco over afdoeningstermijnen?
Hans C heeft het nogal nadrukkelijk over Tweakers en dat is iets heel anders dan TweakDSL.Hollanda schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:06:
Tweak levert en factureerd, dat lijkt me toch duidelijk?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Miereneukerij is ook een vak he? Heb je er een zesde zintuig voor ofzo?
Ja, dat leek mij ook duidelijk, vandaar mijn vraag, factureren kunnen ze goed ja.Hollanda schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:06:
Tweak levert en factureert, dat lijkt me toch duidelijk?
Ik wist niks van lopende deals tussen tweakdsl en tweakers.net, dat ik dat niet weet zegt helemaal niks over of ze bestaan of niet, dus dan vraag ik daar naar.Hollanda schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 02:10:
offtopic:
Miereneukerij is ook een vak he? Heb je er een zesde zintuig voor ofzo?
Inkomende nummerporteringen worden voor TweakDSL (dus niet Tweakers) afgehandeld door bbned. Bij aanvragen van een nummerportering wordt hier een datum opgegeven op het moment dat deze portering moet plaats vinden.Hans C schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:46:
[...]
En dit is de reactie van Tweakers:
Ik begrijp uw irritatie, maar wij zijn afhankelijk van een leverancier welke deze
nummers voor ons registreert bij de instanties welke verantwoordelijk zijn voor het
doorgeven van telefoonnummers. Daar wij zelf geen telco zijn, kunnen wij dit niet zelf.
Nu hebben wij de actie uitgezet bij de telco welke dit voor ons realiseert, maar hebben
hier nog geen antwoord op gekregen. Een indicatie is door ons op dit moment dan ook nog niet
door ons te geven.
Ik neem de dienst af van Tweakers en verwacht dan niet afgeschoven te worden met "sorry hoor, maar het ligt allemaal aan die ander". Wat ik vreemd vind is dat er niet eens een indicatie te geven is. Ik neem aan dat Tweakers afspraken heeft met de Telco over afdoeningstermijnen?
Het kan zijn dat de portering wel is ingeschoten, maar om onduidelijke redenen is blijven steken bij bbned. Het kan ook zijn dat er - omdat er aan een bepaalde volgorde voldaan moet worden - eerst de lijn wordt geleverd en dan het nummer wordt geporteerd.
Ik kan me zo voorstellen - weet het niet exact - dat een DSL lijn op een lineshared lijn wordt aangevraagd en vervolgens het nummer wordt geporteerd. Op het moment dat je gelijk het nummer porteert is de telefoonlijn 'weg' en is er geen basis meer om de lijn op te leveren (en dan heet het een kaalkoper aanvraag of NLS).
Maar ik kan het hierin fout hebben.
Bij mij gaat het niet om een KPN lijn die omgezet moet worden (denk ik). Ik woon in een nieuwbouwwijk en met KPN heb ik geen zaken gedaan, alleen maar met TweakDSL.
[ Voor 33% gewijzigd door Hans C op 05-04-2009 19:22 ]
Ik ben hier zwaar verbaasd over en heb 3 scenario's:
1. Sjaakmeister heeft iets goed mis met zijn geheugen: ik kan me niet herinneren ooit een opzegging te hebben gedaan. Ik ben de enige op mijn adres en dus ook de enige die zou kunnen opzeggen. Ik heb geen opzegging gedaan en daarom is dit een onrealistich scenario.
2. TweakDSL heeft een hele grappige 1 april uitgehaald. Mij laten denken dat de verbinding opgezegt zou worden. De brief heeft de logo's en lettertypes die ik gewend ben van Tweak, ook staat mijn klant-id erop. Ik vind de brief geloofwaardig. Een belletje met de helpdesk leert mij dat er geen enkele tickets zijn onder mijn naam over opzegging en dit dus ook niet zal gebeuren.
3. Magic! Er is zonder reden een brief bij mij terecht gekomen cq. foutje.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier gaat om optie 3. Ik ben echter wel benieuwd of er meerdere mensen zijn die een brief met dezelfde strekking hebben ontvangen, om uit te sluiten dat het niet gaat om een hele slechte grap.
het wordt wat lastig om je op die datum af te sluiten
Ik heb sinds gisteren ook TweakDSL. Ik kan wel inloggen maar ik zie geen emailberichten.Exorcist schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:15:
Meer mensen die niet kunnen inloggen op de webmail?
Er was een storing in de achterliggende software van de webmail. Dit is rond 11 uur opgelost en dus zou het weer moeten werken.Exorcist schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:15:
Meer mensen die niet kunnen inloggen op de webmail?
[ Voor 10% gewijzigd door JaFFoG op 08-04-2009 14:15 . Reden: Locatie ]
Bla
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
☻/
/▌
/ \
Ik krijg nooit post van TweakDSL, alleen maandelijks een factuur op een oude mail van mij. Kan me mail niet eens makkelijk aanpassen via hun siteSjaakmeister schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:22:
Ik kreeg vorige week woensdag (inderdaad ja op 1 april) een brief dat mijn abbonnement opgezegt is en per 31-04 afgesloten is.
Ik ben hier zwaar verbaasd over en heb 3 scenario's:
1. Sjaakmeister heeft iets goed mis met zijn geheugen: ik kan me niet herinneren ooit een opzegging te hebben gedaan. Ik ben de enige op mijn adres en dus ook de enige die zou kunnen opzeggen. Ik heb geen opzegging gedaan en daarom is dit een onrealistich scenario.
2. TweakDSL heeft een hele grappige 1 april uitgehaald. Mij laten denken dat de verbinding opgezegt zou worden. De brief heeft de logo's en lettertypes die ik gewend ben van Tweak, ook staat mijn klant-id erop. Ik vind de brief geloofwaardig. Een belletje met de helpdesk leert mij dat er geen enkele tickets zijn onder mijn naam over opzegging en dit dus ook niet zal gebeuren.
3. Magic! Er is zonder reden een brief bij mij terecht gekomen cq. foutje.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier gaat om optie 3. Ik ben echter wel benieuwd of er meerdere mensen zijn die een brief met dezelfde strekking hebben ontvangen, om uit te sluiten dat het niet gaat om een hele slechte grap.
Hoe lang duurt het ongeveer voor de nieuwe lijn gereed is?
Op een bestaande telefoonlijn? Een werkdag of 5 nadat de aanvraag binnen is, moet het waarschijnlijk wel werken.MicDrive schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:35:
Gisteravond tweakdsl aangevraagd en 100m utp besteld voor mijn nieuwe huisje. De kabels komen netjes onder de vloer te lopen. Over een paar weken zijn mijn bevindingen hier terug te vinden.
Hoe lang duurt het ongeveer voor de nieuwe lijn gereed is?
De website is een beetje in het pre web 1.0 tijdperk blijven hangen inderdaadxileS schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:53:
[...]
Ik krijg nooit post van TweakDSL, alleen maandelijks een factuur op een oude mail van mij. Kan me mail niet eens makkelijk aanpassen via hun site.
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 20:18 ]
Verwijderd
Ok dat gedaan en alles weer goed gezet, heb ik 1 keer nog kunnen bellen, daarna nooit meer kunnen bellen.
Gebeld worden was al een tijdje niet meer mogelijk zonder modem reset, na de nieuwe firmware helemaal niet meer mogelijk.
Klacht bij de helpdesk, conclusie: modem is defect en hij zou het bij de fabrikant aanmelden.
Na 7 dagen maar eens gebeld met de vraag hoe het zat. Men kon niets vinden over een klacht bij de fabrikant.
Modem was ook bijna 2 jaar oud en heeft dus helemaal geen garantie. Ik moest maar een nieuwe kopen.
Was ik het niet mee eens en na nog een keer bellen zou men mij een formulier toesturen en als ik dat invulde kon ik een ander modem krijgen voor € 25,--. Formulier ontvangen en terug gestuurd maar toen weer een mailtje terug dat men niet snapte wat ik wilde, ik dus weer bellen met uitleg over de voorgeschiedenis en dat ik vond dat het de verantwoording was van Tweakdsl omdat ik van hen moest updaten.
Dit is een hele tijd heen en weer gegaan met allerlei loze beloftes van Tweakdsl en die ze telkens weer terugdraaiden. Mijn abonnement liep af en ik mocht verlengen en dan zou ik een nieuw modem krijgen, dus niet. Men zou mij telkens terug bellen, dus ook niet.
De supervisor van de helpdesk zou mij terugbellen, dus niet.
Nu mag ik een nieuw modem krijgen maar dan moet ik wel € 50,-- betalen (dit is dus gewoon de inkoopprijs van Tweakdsl).
Mensen blijf voorlopig ver van Tweakdsl !
Gelukkig heb ik op een duitse site een truc gevonden om de telefoon weer aan de praat te krijgen (gewoon een paar keer achter elkaar opslaan).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 22:27 ]
Tweede vraag: Ik ga verhuizen en heb geen KPN vaste telefonie abonnement. Zijn er nog bijkomende kosten voor ADSL zonder KPN vaste lijn (wel aangelegd)?
Edit tweede vraag reeds beantwoord in topicstart: Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

[ Voor 29% gewijzigd door FrankNLD op 12-04-2009 09:17 ]
Beetje overdreven, je kan niet altijd geluk hebben..Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:41:
Gelukkig heb ik op een duitse site een truc gevonden om de telefoon weer aan de praat te krijgen (gewoon een paar keer achter elkaar opslaan).
Ik ben al 3 jaar klant van TweakDSL, met een paar storingen, maar ik ben altijd direct geholpen en ze denken altijd met me mee en samen komen we tot een oplossing.
Als ik bel of mail, kom ik niet in een wachtrij en heb ik snel antwoord.
Ze helpen me altijd op een bijzonder vriendelijke manier.
Als je Tweak even verteld hoe jij het gefixed hebt, kunnen ze eventueel andere mensen helpen met dit probleem.
[ Voor 74% gewijzigd door Pinjataaa op 13-04-2009 03:34 ]
De helpdesk is wel snel en beleefd. Bij mij wordt steeds heel onprofessioneel de schuld in de schoenen van de Telco geschoven (kan niet gebeld worden en wel bellen). Ze hebben de Telco gemaild en dat is het dan. Omdat ik zelf niet contact kan hebben met de Telco verwacht ik meer van TweakDSL. Een statusupdate oid. Of een verwachte oplossingstermijn. Maar zelfs die krijg ik niet. Niet in dagen, weken of maanden.Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:41:
De helpdesk van TWeakdsl is echt beroerd......
Wilde 't al een keertje posten; heb onregelmatig (soms avonden niet, soms 3x op 1 avond) dat internetconnectie wegvalt. Siemens gigaset erop (al maanden) die helaas alleen internet up of down aangeeft. Ook als 2e DNS statisch ip-adres van tweak eringezet, zodat het lijkt op DHCP danwel ander connectieprobleem.Pinjataaa schreef op zondag 12 april 2009 @ 18:53:
Zijn er meer mensen met een gigantisch slechte verbinding, het valt me er telkens achterweg, terwijl ik normaal nooit problemen heb.
Ook is laatste twee weken ping in Call of Duty WaW van gemiddeld 30-50 vaak het dubbele. Kan toeval zijn, maar komt laatste tijd ineens erg vaak voor, beide zaken. Verder prima tevreden over binaries.
Webmail en beheerpagina zijn hopeloos verouderd qua logins (beheerwachtwoord van mail al tijdje kwijt).Ook al meer dan een jaar (!) 10for2 maar nog steeds geen lijn/abo-info sinds wijziging meer. Maar ja, als ik de collega's en familie hoor die problemen met budget-all-in-abo's van Telfort en Alice hebben voel ik nog geen dwang tot overstappen tzt
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Als je bedoelt dat je nu een internetabonnement neemt bij TweakDSL dan lijkt mij dat je TweakNews wel nog moet opzeggen. Dit is immers een apart abonnement.Frank76NL schreef op zondag 12 april 2009 @ 09:15:
Ben reeds klant bij TweakNews. Bij ADSL zit reeds toegang tot de nieuwsgroep. Moet ik deze apart opzeggen of gaat dat automatisch?
(...)
Als je bedoelt dat als je van je TweakDSL abonnement af wilt je apart ook je TweakNews op moet zeggen die je er gratis bij krijgt, dan is het antwoord nee. Als je je abonnement opzegt bij TweakDSL dan vervalt daarmee automatisch ook je toegang tot de servers van TweakNews (tenzij je een apart abonnement bij TweakNews hebt natuurlijk).
Bla
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heeft iemand al ervaring met deze nieuwe IPv6 dienst ?
Tweak biedt al enige tijd IPv6 tunnels aan voor ADSL klanten en ook zijn verschillende services zoals SMTP al via IPv6 bereikbaar.
Alle netwerkapparatuur binnen het Tweak netwerk maakt inmiddels ook gebruik van IPv6.
Trots kunnen we melden dat inmiddels ook de eerste colocatie klant IPv6 in gebruik heeft genomen.
Deze klant is verbonden via 'native IPv6'. Dit houdt in dat er geen gebruik wordt gemaakt van een tunnel over IPv4.
Mocht je ook gebruik willen maken van IPv6 dan kun je dit mailen naar ipv6@tweak.nl.
Ik gebruik al een tijdje zowel ipv6 als ipv4 op mijn thuis netwerk.NDSFREAK schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:15:
Kwam vandaag dit intressante berichtje tegen op de site van Tweakdsl.
Heeft iemand al ervaring met deze nieuwe IPv6 dienst ?
....
En sinds kort via de ipv6 tunnel van TweakDSL. (Voorheen via Sixxs)
Ik kan je zeggen dat deze heel goed werkt, en dat ook de SMTP server van Tweak op ipv6 goed functioneerd.
Je krijgt netjes een subnet toegewezen met genoeg ipadressen om je hele huis te ipv6iriseren.
Tot nu toe nog geen IPV6 gerelateerde storingen of problemen gehad, Ook de snelheid via ipv6 is goed alhoewel ik door de inferieure ADSL niet boven de 5Mbit down en 0,3 Mbit ip kom
(Gelukkig word binnen 1 maand de glasvezel mijn huis binnen gebracht, Nu maar hopen dat TweakDSL zijn diensten gaat aanbieden in Almere op de Glasvezel. dan kan ik ook eens breedband internet beleven!)
[ Voor 11% gewijzigd door rjhilbrink op 17-04-2009 11:29 ]
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Object reference not set to an instance of an object
Hoewel het schrale troost is: die telco voor TweakDSL of andere partijen net zo onbereikbaar als voor jou. Ik heb een paar ervaringen met die telco, zowel in mijn tijd bij TweakDSL als daarna, en de term 'autistisch' komt bovenborrelen. Ik ken voorbeelden van grote bedrijven waar contracten van tonnen per maand mee afgesloten zijn, en waar bepaalde zaken gewoon maanden en maanden blijven liggen.Hans C schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:20:
Omdat ik zelf niet contact kan hebben met de Telco verwacht ik meer van TweakDSL. Een statusupdate oid. Of een verwachte oplossingstermijn. Maar zelfs die krijg ik niet. Niet in dagen, weken of maanden.
Om de paar uur moet ik mijn modem even rebooten omdat de verbinding weg is.
Hebben jullie hier ook last van?
Nee geen enkel probleem hier in Den Haagjhead22 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:56:
Tweakdsl staat hier in flevoland te stuiteren.
Nope, Zo te zien uit de logs is er niets aan de hand. Ik zit trouwens via BabyXL/Tiscali/Telfort* in Lelystad Centrumjhead22 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:56:
Tweakdsl staat hier in flevoland te stuiteren.
* Kies maar welke naam je wilt gebruiken
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Laat ik nou net via BBned gaan ;-)megatronics schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:24:
[...]
Nope, Zo te zien uit de logs is er niets aan de hand. Ik zit trouwens via BabyXL/Tiscali/Telfort* in Lelystad Centrum
* Kies maar welke naam je wilt gebruiken
En op dit moment ligt het weer even plat :-S
Volgens de helpdesk zijn er geen storingen en de lijn is goed.
Als het blijft zal ik eens een ander modem / splitter gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door jhead22 op 18-04-2009 17:50 ]
(No flame intended towards the helpdesk)jhead22 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:43:
[...]
Laat ik nou net via BBned gaan ;-)
En op dit moment ligt het weer even plat :-S
Volgens de helpdesk zijn er geen storingen en de lijn is goed.
Als het blijft zal ik eens een ander modem / splitter gebruiken.
Nou hier heb ik al sinds eind maart last van, hoewel ik over een babyxl lijn ga, maar ben al druk in conclaaf met de helpdesk hierover. Ze hebben de lijn gecapped en stabiel verklaard, maar vandaag is ie er alweer 4 keer eruit geklapt. Ze hebben het voor de derde keer naar de netwerkleverancier gestuurd, want ik vind het wel vreemd dat mijn naaste buren nergens last van hebben en ik blij mag zijn dat er soms verkeer is.
Vader van Tobias en Ylana \o/
Ik heb exact hetzelfde probleem, om gek van te worden.Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:41:
De helpdesk van TWeakdsl is echt beroerd. Mijn modem geeft ineens geen telefoon meer door, ik had altijd al storing op de telefoonlijn maar op een gegeven moment werd het echt te gek. Ik moest minstens 1 keer per dag het modem resetten wilde ik kunnen bellen. Klacht bij de helpdesk en ik moest nieuwe firmware er in zetten.
Ok dat gedaan en alles weer goed gezet, heb ik 1 keer nog kunnen bellen, daarna nooit meer kunnen bellen.
Gebeld worden was al een tijdje niet meer mogelijk zonder modem reset, na de nieuwe firmware helemaal niet meer mogelijk.
Klacht bij de helpdesk, conclusie: modem is defect en hij zou het bij de fabrikant aanmelden.
Na 7 dagen maar eens gebeld met de vraag hoe het zat. Men kon niets vinden over een klacht bij de fabrikant.
Modem was ook bijna 2 jaar oud en heeft dus helemaal geen garantie. Ik moest maar een nieuwe kopen.
Was ik het niet mee eens en na nog een keer bellen zou men mij een formulier toesturen en als ik dat invulde kon ik een ander modem krijgen voor € 25,--. Formulier ontvangen en terug gestuurd maar toen weer een mailtje terug dat men niet snapte wat ik wilde, ik dus weer bellen met uitleg over de voorgeschiedenis en dat ik vond dat het de verantwoording was van Tweakdsl omdat ik van hen moest updaten.
Dit is een hele tijd heen en weer gegaan met allerlei loze beloftes van Tweakdsl en die ze telkens weer terugdraaiden. Mijn abonnement liep af en ik mocht verlengen en dan zou ik een nieuw modem krijgen, dus niet. Men zou mij telkens terug bellen, dus ook niet.
De supervisor van de helpdesk zou mij terugbellen, dus niet.
Nu mag ik een nieuw modem krijgen maar dan moet ik wel € 50,-- betalen (dit is dus gewoon de inkoopprijs van Tweakdsl).
De helpdesk stelt louter vragen die al beantwoord zijn en de diverse medewerkers zijn het niet met elkaar eens.
Men neemt geen verantwoording voor fout advies en mij werd gemeld om zelf maar een nieuw modem aan te schaffen. Dat deed ik maar kreeg voip niet aan de praat. Nu zegt men bij de helpdesk dat het modem dat ik op hun advies aanschafte toch niet geadviseerd had mogen worden door de collega van destijds. Maar wie draait nu op voor de kosten die ik maakte?? Tweadsl zwijgt in alle toonaarden en draait er omheen. Ze blijven volhouden dat ze mijn nieuwe modem wel aan de praat krijgen ondanks proberen en suggesties vanaf 20-3 j.l.
Van een nieuw modem van hun voor een nette prijs willen ze niets weten, ik moet gewoon die €99.- betalen.
Dus van enig beleid is ook al geen sprake.
Voor mij echt geen Tweakdsl meer. En dat is jammer want ik ben jaren tevreden klant geweest, maar er is heel duidelijk iets aan het veranderen daar. Jammer!!
Kleine update van mijn kant, het is zoverLautie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:13:
[...]
(No flame intended towards the helpdesk)
Nou hier heb ik al sinds eind maart last van, hoewel ik over een babyxl lijn ga, maar ben al druk in conclaaf met de helpdesk hierover. Ze hebben de lijn gecapped en stabiel verklaard, maar vandaag is ie er alweer 4 keer eruit geklapt. Ze hebben het voor de derde keer naar de netwerkleverancier gestuurd, want ik vind het wel vreemd dat mijn naaste buren nergens last van hebben en ik blij mag zijn dat er soms verkeer is.
Na enig aandringen op het feit dat ik nog nooit een lijn storing heb gehad in al die tijd dat ik klant ben en dit probleem van de een op andere dag is ontstaan, komt de KPN langs om een goed naar de lijn te kijken. Er komt dus een monteur voor zo'n 2 uur langs om de lijn dus te testen
Ik vind dit een positieve houding van zowel de helpdesk als de netwerkleverancier, mag dus ook wel eens gezegd worden
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Als ik bel met nummers binnen mijn kengetal, dan kom ik automatisch uit op een telefoonlijn voor nummerinformatie die € 1,30 kost per gesprek. Of ik nu mijn schoonmoeder bel [plaats grap hier] of anderen maakt dan niet uit. Ik durf het na een aantal pogingen ook niet meer te proberen, omdat de rekening toch wel komt. 06 nummers gaan wel goed. Iemand een idee?
Misschien ook het volgende. Gebeld worden gaat ook slecht. Alleen wanneer ik de modem reset, of de verbinding registreer of in het settingsmenu van de Zyxel de settings save kan ik even bellen. Ik zie dan in de logs ook dat het goed gaat:
1 04/27/2009 21:11:33 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
2 04/27/2009 21:11:30 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
Na een paar minuten gaat het niet meer. Dan gaat voor de beller wel de telefoon over, zo lijkt het, maar er wordt niet opgenomen. Na 6 keer overgaan krijg je dan een bandje met de mededeling dat deze MOBIELE telefoon niet bereikbaar is. In de logs kan ik dan het volgende terugzien:
04/27/2009 21:15:19 Router reply ICMP packet: ICMP(type:3, code:3)
84.245.xx.xx 82.197.xxx.xx ACCESS FORWARD
De telefoon gaat hier niet over.
Ik kan mijn huis ook al een tijdje niet meer bereiken.brama schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:20:
Google is hier al een tijdje (3 kwartier) niet te bereiken. Het gaat dood ergens na een cambrium router. Via een proxy buiten het cambrium netwerk is er echter geen enkel probleem.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
de lijn vliegt er om de haverklap uit. Dit soort zaken lijkt altijd voor een lang weekend te gebeuren

[ Voor 92% gewijzigd door Bastien op 30-04-2009 10:22 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
(ben vanochtend terug gekomen van Bonaire dus het kan zijn dat ik wat gemist heb..)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
de laatste tijd gebeuren wel meer van dat soort dingen...

[ Voor 29% gewijzigd door Magic666 op 01-05-2009 14:21 ]
Je zou dus zeggen dat het of woensdag of vrijdag (Donderdag feestdag) opgelost zou zijn, maar helaas.
Om 16.00 uur maar gebeld, want ik had 's ochtends nog een mail gestuurd maar daar kreeg ik maar geen antwoord op, met de vraag over de stand van zaken. Maar ze konden niks zeggen want ze hadden niks gehoord van de netwerkleverancier, jammer genoeg vind ik dat de helpdesk niet erg pro-actief werkt vooral op een storing die al met al zo'n 4 weken duurt en nu al 2 weken bekend is bij hun (ja ik bel niet zo snel naar de helpdesk)
Maar goed we gaan het hele weekend maar de modem steeds uit en aan zetten om zodoende nog iets aan internet te hebben, volgende week maar een klacht indienen.
Een belletje gepleegd met de helpdesk en mijn snelheid stond inderdaad op 8 Mbit inplaats van 12 Mbit, het antwoord wat ik van de helpdesk terug kreeg is als volgende.
De snelheid die u haalt op dit moment
is de maximaal haalbare snelheid.
Wij kunnen hier verder niks aan doen.
Wij kunnen in ons systeem ook niet meer aanvragen.
Wij zien ook dat de verbinding nu op 8 mbit staat
ingesteld en dit ook niet helemaal haalt.
Gezien mijn vorige verbinding zou ik de 10 Mbit moeten kunnen halen, iemand meer ervaringen met deze klacht?
Ik ga morgen maar eens een belletje plegen met de helpdesk.
Dit is een vakantieweek in heel installateursland. Op 1 mei wordt er zeker niet gewerkt.Lautie schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:10:
Ondanks dat ik vorige week nog positief was omdat er een afgelopen maandag een monteur langs zou komen, ben ik ondertussen wat teleur gesteld geraakt door Tweak. Maandag melde de monteur nog voordat hij zou langskomen dat de lijnkaart kapot is, en deze gerepareerd of vervangen gaat worden en dit 1 a 2 werkdagen zal duren. Dit werd dinsdag ook nog een bevestigd door Tweak.
Je zou dus zeggen dat het of woensdag of vrijdag (Donderdag feestdag) opgelost zou zijn, maar helaas
ach ja, bij mij geven ze aan dat ze me een keer helpen als ze een keer tijd hebben: vreselijke helpdesk. Bijzonder arrogant en onvriendelijk. Het meest vervelende is nog dat je iedere keer weer een ander te spreken krijgt die iedere keer weer dezelfde vragen stelt of dezelfde testjes met je wil doen. Ondertussen zijn we niets verder en hebben ze geen tijd voor je en ben ik afgezakt tot het niveau van een lastige klant die vooral genegeerd moet worden.Azqi schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:03:
[...]
Dit is een vakantieweek in heel installateursland. Op 1 mei wordt er zeker niet gewerkt.
quote uit hun antwoord per mail: <<Wat eventueel nog wel zou kunnen, maar dan moeten wij daar de tijd voor hebben is dat wij een template voor u maken. Echter is hier niet altijd de tijd voor aanwezig om dit
voor u te doen.>>
Inmiddels ben ik al ruim 5 weken in gevecht omdat voip niet werkt, hoezo 'tijd hebben'...........
Ik kan al die tijd niet bellen maar de facturen krijg ik natuurlijk wel. Uit het laatste antwoord maak ik op dat ik maar moet zien of ik ooit nog antwoord krijg.................ongelooflijk slecht! Nooit meegemaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door fjmspaan op 03-05-2009 00:00 ]
Ik denk dat de meesten hier gewoon zelf hun modem kunnen instellen voor voip, en anders samen met de helpdesk. Blijkbaar lukt het bij jou niet en willen ze een scriptje voor je maken, om je modem correct in te stellen voor voip. Dat is natuurlijk wel wat handwerk, gezien iedere klant andere instellingen nodig heeft (telefoonnummer en paswoord). Maar je mag wel even je instellingen hier posten, dan wil ik ze wel even vergelijken met die van mij. Bij mij werkt voip prima, dus mijn instellingen zijn goed.fjmspaan schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:50:
[...]
ach ja, bij mij geven ze aan dat ze me een keer helpen als ze een keer tijd hebben: vreselijke helpdesk. Bijzonder arrogant en onvriendelijk. Het meest vervelende is nog dat je iedere keer weer een ander te spreken krijgt die iedere keer weer dezelfde vragen stelt of dezelfde testjes met je wil doen. Ondertussen zijn we niets verder en hebben ze geen tijd voor je en ben ik afgezakt tot het niveau van een lastige klant die vooral genegeerd moet worden.
quote uit hun antwoord per mail: <<Wat eventueel nog wel zou kunnen, maar dan moeten wij daar de tijd voor hebben is dat wij een template voor u maken. Echter is hier niet altijd de tijd voor aanwezig om dit
voor u te doen.>>
Inmiddels ben ik al ruim 5 weken in gevecht omdat voip niet werkt, hoezo 'tijd hebben'...........
Ik kan al die tijd niet bellen maar de facturen krijg ik natuurlijk wel. Uit het laatste antwoord maak ik op dat ik maar moet zien of ik ooit nog antwoord krijg.................ongelooflijk slecht! Nooit meegemaakt.
Ik begrijp je reactie, maar ik ben toch echt wel iemand die een heel eind komt. Ik heb eigelijk zelden een helpdesk nodig. Het heeft ook altijd prima gewerkt. Alle instellingen staan goed en ik krijg ook een lijn maar die lijn blijft 'zoemen', ook nadat je een nummer kiest. Ik heb zelfs zelf al de configuratie overgenomen van het oude naar het nieuwe modem. Ik geloof dat ik inmiddels meer weet van voip instellingen dan de helpdesk zelf :-)cjdijk schreef op zondag 03 mei 2009 @ 07:07:
[...]
Ik denk dat de meesten hier gewoon zelf hun modem kunnen instellen voor voip, en anders samen met de helpdesk. Blijkbaar lukt het bij jou niet en willen ze een scriptje voor je maken, om je modem correct in te stellen voor voip. Dat is natuurlijk wel wat handwerk, gezien iedere klant andere instellingen nodig heeft (telefoonnummer en paswoord). Maar je mag wel even je instellingen hier posten, dan wil ik ze wel even vergelijken met die van mij. Bij mij werkt voip prima, dus mijn instellingen zijn goed.
Mijn vorige modem ging na ruim een jaar stuk. Ze adviseerde me een nieuw modem en ook enkele merken. Ik heb verder niet gezeurd over de korte levensduur en kocht een nieuw (hetzelfde dat ik had). Nu blijkt dat ze toch liever hadden gezien dat ik dat merk niet had gekocht blah blah blah........ze spreken elkaar tegen. Krijg eindeloos dezelfde vragen, mail eindeloos screenshots van de instellingen, steeds weer een andere medewerker. Het kluitje en het riet dat allemaal begon met HUN advies voor een nieuw modem op 25-3.
Dat verklaart veel. Misschien is het een optie om tweedehands een modem te kopen (een type die Tweak zelf ook levert). Veel mensen hebben er toch eentje over, als ze weer eens overgestapt zijn. Als het met dat modem ook niet werkt, ligt het dus aan Tweak, en moeten ze je verder helpen. Zodra ze het probleem verholpen hebben, probeer je jouw huidige modem opnieuw. Die zal het dan waarschijnlijk ook doen. Daarna kun je die tweedehands als reserve houden, of weer doorverkopen.fjmspaan schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:13:
[...]
Ik begrijp je reactie, maar ik ben toch echt wel iemand die een heel eind komt. Ik heb eigelijk zelden een helpdesk nodig. Het heeft ook altijd prima gewerkt. Alle instellingen staan goed en ik krijg ook een lijn maar die lijn blijft 'zoemen', ook nadat je een nummer kiest. Ik heb zelfs zelf al de configuratie overgenomen van het oude naar het nieuwe modem. Ik geloof dat ik inmiddels meer weet van voip instellingen dan de helpdesk zelf :-)
Mijn vorige modem ging na ruim een jaar stuk. Ze adviseerde me een nieuw modem en ook enkele merken. Ik heb verder niet gezeurd over de korte levensduur en kocht een nieuw (hetzelfde dat ik had). Nu blijkt dat ze toch liever hadden gezien dat ik dat merk niet had gekocht blah blah blah........ze spreken elkaar tegen. Krijg eindeloos dezelfde vragen, mail eindeloos screenshots van de instellingen, steeds weer een andere medewerker. Het kluitje en het riet dat allemaal begon met HUN advies voor een nieuw modem op 25-3.
Dan kan ik er zeker ook vanuit gaan dat er morgen ook niet gewerkt word aangezien er vandaag niks veranderd isAzqi schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:03:
[...]
Dit is een vakantieweek in heel installateursland. Op 1 mei wordt er zeker niet gewerkt.
Denk dat ik maar eens ga nadenken om misschien maar weg te gaan, want het begint me ondertussen flink te irriteren.
Mijn ervaringen met de helpdesk zijn juist uitstekend. In het verleden ook meermalen in het weekend geholpen, waar krijg je dat nog?fjmspaan schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:50:
[...]
ach ja, bij mij geven ze aan dat ze me een keer helpen als ze een keer tijd hebben: vreselijke helpdesk. Bijzonder arrogant en onvriendelijk.
KNIP
Wel zou ik inderdaad nooit VOIP bij Tweak afnemen, dat is helaas vragen om ellende bij Tweak als ik de topics zo moet geloven.
Nee, 5 mei is geen vrije dag in installateurslandLautie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:58:
[...]
Dan kan ik er zeker ook vanuit gaan dat er morgen ook niet gewerkt word aangezien er vandaag niks veranderd is!zucht.
[ Voor 18% gewijzigd door Azqi op 04-05-2009 17:14 ]
Ook goede ervaringen met de helpdesk van Tweak. Stukken beter dan bij de andere providers. Ik spreek uit ervaring, bel regelmatig met andere helpdesks voor klanten van mij.Azqi schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:12:
[...]
Mijn ervaringen met de helpdesk zijn juist uitstekend. In het verleden ook meermalen in het weekend geholpen, waar krijg je dat nog?
Wel zou ik inderdaad nooit VOIP bij Tweak afnemen, dat is helaas vragen om ellende bij Tweak als ik de topics zo moet geloven.
Voip van Tweak werkt bij mij wel goed. Ongeveer 1 keer per 3 maanden werkt het niet, vind ik op zich wel acceptabel. Wel heb ik ervoor gekozen bel-budget achter de hand te houden voor een paar cent per maand meerprijs t.o.v. kaalkoper. Als bellen via voip niet werkt, kan ik via KPN bellen, terwijl inkomende gesprekken altijd via KPN lopen, wat dus altijd werkt.
Ik zelf heb wel interesse in het tweakstudent abonnement. Maar zelf heb ik nog wat vragen!
- Ik woon nog bij mijn ouders, kan ik dan nog wel tweakstudent aanvragen? (op mijn naam uiteraard
- Ik moet ook een kopie versturen van mijn studentenpas. Kan ik dat per mail versturen of moet er een brief de deur uit?
- Is de helpdesk vakkundig of is het hopen dat je iemand met kennis van zaken aan de lijn krijgt?
- Wat zijn jullie eigen ervaringen? Werkt alles altijd, hoe snel worden eventuele problemen opgelost of laten ze je aan je lot over?
Ik hoop dat ik snel antwoord krijg
fijne dag verder
1&2: gewoon ff tweak zelf bellen. 3&4: zelf altijd met mail eruit gekomen, vaak binnen paar uur of een dag reactie op vragen. niets werkt altijd, maar is wel redelijk betrouwbaar.twisterNL schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:51:
Ik zelf heb wel interesse in het tweakstudent abonnement. Maar zelf heb ik nog wat vragen!
1- Ik woon nog bij mijn ouders, kan ik dan nog wel tweakstudent aanvragen? (op mijn naam uiteraard)
2- Ik moet ook een kopie versturen van mijn studentenpas. Kan ik dat per mail versturen of moet er een brief de deur uit?
3- Is de helpdesk vakkundig of is het hopen dat je iemand met kennis van zaken aan de lijn krijgt?
4- Wat zijn jullie eigen ervaringen? Werkt alles altijd, hoe snel worden eventuele problemen opgelost of laten ze je aan je lot over?
Zelf even een vraag aan anderen; ik zit op wijkcentrale 2153EV (ruim 700 meter) en heb eigenlijk nooit last gehad, tot pakweg de laatste 2 weken. Geregeld valt tijdens wisselende activiteiten (gamen of alleen mailen/surfen of downloaden) de verbinding compleet weg. Modem blijft het gewoon doen en na iets tussen 30 of 90 seconden heb je ineens weer internet. Alle settings (Gigaset Siemens) al naar default gezet, settings vanaf scratch zelf weer ingevuld. Voorheen nooit last gehad op een enkel dhcp-hikje na.
Synct je lijn opnieuw danwel, herstart je modem?tweaktubbie schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:03:
[...]
1&2: gewoon ff tweak zelf bellen. 3&4: zelf altijd met mail eruit gekomen, vaak binnen paar uur of een dag reactie op vragen. niets werkt altijd, maar is wel redelijk betrouwbaar.
Zelf even een vraag aan anderen; ik zit op wijkcentrale 2153EV (ruim 700 meter) en heb eigenlijk nooit last gehad, tot pakweg de laatste 2 weken. Geregeld valt tijdens wisselende activiteiten (gamen of alleen mailen/surfen of downloaden) de verbinding compleet weg. Modem blijft het gewoon doen en na iets tussen 30 of 90 seconden heb je ineens weer internet. Alle settings (Gigaset Siemens) al naar default gezet, settings vanaf scratch zelf weer ingevuld. Voorheen nooit last gehad op een enkel dhcp-hikje na.
Ik ken de siemens zelf niet, maar heb met m'n FritzBox het probleem dat deze af en toe vast liep; vervolgens moest herstarten en het dan weer deed. Probleem is door firmware update verholpen op het modem.
Dus:
- klappert je lijn? (lijnsync weg)
- herstart je modem automatisch? (modem is dan niet pingbaar).
Dan is het geen lijnprobleem.
Wat voor Siemens modem heb, ik heb zelf een Siemens SE565 annex B (ISDN) en ik heb dus al sinds de laatste week van maart dit soort problemen. Uiteindelijk werd het zelfs zo erg dat ik alleen kan internetten wanneer ik mijn oude adsl1 modem eraan hang.tweaktubbie schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:03:
[...]
1&2: gewoon ff tweak zelf bellen. 3&4: zelf altijd met mail eruit gekomen, vaak binnen paar uur of een dag reactie op vragen. niets werkt altijd, maar is wel redelijk betrouwbaar.
Vandaag is er een uitgebreide lijn meting gedaan maar ik moet nog op de uitslag wachten. Wel werd er vermeld dat wanneer ik een NT1 model S5 of lager had mijn probleem vermoedelijk daaraan te verwijten is. Ik heb er nu een model S6 aan hangen maar met weinig succes.
Heb een Gigaset SX762 WLAN . Reactie hierboven van andere Siemens is wel errug toevallig... Overigens geen telefonie en uit binaries haal ik stabiele 1,4MB/s.Ghandi schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:07:
[...]
Synct je lijn opnieuw danwel, herstart je modem?
Ik ken de siemens zelf niet, maar heb met m'n FritzBox het probleem dat deze af en toe vast liep; vervolgens moest herstarten en het dan weer deed. Probleem is door firmware update verholpen op het modem.
Dus:
- klappert je lijn? (lijnsync weg)
- herstart je modem automatisch? (modem is dan niet pingbaar).
Dan is het geen lijnprobleem.
Modem herstart niet, blijft gewoon opvraagbaar en in de lucht. 'Opnieuw verbinden' klikken levert niet versneld een connectie. Varieert tussen (heb er gisteren op gelet) 15 en 80 seconden dat ie weer verbinding heeft. Heb 'm volgens mij al halfjaar of langer, en is echt iets van laatste weken (vorige maand weinig en korte tijden online geweest). Mogelijk dat het iets met dhcp-leasetermijn is, maar Siemens heeft geen loggingmogelijkheid of inzage daarin, tenzij je een logserver (!) hebt draaien. Misschien heeft tweak daar iets in gewijzigd. Maar dan zou je bv elk (half) uur issues verwachten, soms uur of langer prima, soms na 2 (!) minuten weer even geen connectie.
Een standaard GoTter ;)
regio heerlen, zuid limburg, post nu via me vodafone umts
Blijft irritant dat Tweakdsl geen storingspagina heeft!
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hier inmiddels ook weer ok, maar inderdaad zou het handig zijn asl je ergens kan kijken of er storing is dan ga je ook niet aan je eigen apparatuur twijfelen.Gizz schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:05:
Hier in Amsterdam sinds 19:20 ofzo geen internet meer, maar sinds 20:00 werkt het weer
Blijft irritant dat Tweakdsl geen storingspagina heeft!
Eerder gemelde problemen heb ik in mindere mate nog steeds; modem van scratch af aan geherconfigureerd, logging staat aan maar meldt geen enkel probleem in logging. Kennelijk is de connectie binnen timeouts weer op (wisselend tussen 15 seconden en minuut) elke keer. Gisteren ondanks de meldingen hierboven heel de avond CallOfDuty gespeeld zonder gekickt te zijn of timeout te krijgen; wel lag en hikken -ook met browsen- waardoor pagina's met flinke vertraging gingen laden.
Dat m'n lijn niet lijkt te klapperen zie ik aan continue max up/downstreamsnelheid in DU Meter. Of inderdaad even flatline als er 'niets' doorkomt. Omdat het vaak in spitstijd tussen 20.00-22.00 gebeurt vraag je je af of mogelijk er netwerklimieten van tweak (of wijkcentrales) in moeilijke zones terecht zijn gekomen?