[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 14:53
Banjy schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:56:
[...]

Gek en klinkt zeker erg herkenbaar. Hier lijkt het nu weer de afgelopen tijd vrij goed te gaan. Maar ben ook misschien iets minder thuis rond de kritische tijden. Valt de verbinding ook echt weg bij jou? Dus dat het modem opnieuw moet gaan intrainen? Ik hoop dat het hier gewoon nu blijft werken, heb zelf niks verandert en blijf het een typisch iets vinden... Wanneer gaan ze heel nederland eens verglazen :+
De ene keer wel, de andere keer niet. Ik zit ook niet elke dag achter mijn pc, maar als ik er mee bezig ben verlies ik nu zeker 1 keer per dag de hele verbinding (dus geen wan ip meer, maar binnen een halve minuut heeft de modem het weer terug), de rest zijn het alleen maar time outs. Het is momenteel wel echt super erg, vanaf vannacht half 5 (ik had een download lopen) tot 11 uur helemaal geen verbinding en nu die het weer doet laat mijn ping test het volgende zien:

Pinging gl.nu.nl [62.69.184.54] with 32 bytes of data:
Reply from 62.69.184.54: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 62.69.184.54: bytes=32 time=2042ms TTL=58
Reply from 62.69.184.54: bytes=32 time=1678ms TTL=58
Reply from 62.69.184.54: bytes=32 time=23ms TTL=58
Reply from 62.69.184.54: bytes=32 time=21ms TTL=58
Reply from 62.69.184.54: bytes=32 time=1676ms TTL=58

Dadelijk om 12 uur maar die helpdesk bellen...ik geef ze nog het voordeel van de twijfel maar mijn geduld raakt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guttegut... en ik sinds een tijd maar denken dat mijn SpeedTouch 546 aan het overlijden is!! In den beginne (week of twee geleden, denk ik) bleek de modem zich soms te resetten (alle lampjes uit, powerlampje rood, daarna groen, connectie hersteld), nu komt het dagelijks voor :X Zaterdagmiddag wilden ook de lampjes van de DSL connectie niet gaan branden, dus gewoon een lege lijn. Nu had ik het plan om een geleend Zyxel modem e.e.a. uit te gaan proberen de komende maand, maar voordat ik mijn netwerk hier om zeep help toch een even afwachten wat Tweak gaat doen.
Overigens gaat de opzegging vandaag op de bus, omdat ik per 1 februari overstap op een andere provider, KPN interactieve TV met telefoon en internet. Niet dat ik het afgelopen jaar ontevreden was over Tweak, ze hebben me tenslotte prima en snel geholpen na Telebyte debâcle, maar ik heb geen behoefte meer aan onbeperkte downloads (voorheen makkelijk 600 à 700 Gb per maand) en ik ben qua digitale televisie ronduit ontevreden over Ziggo. Dus overstappen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Zijn er meerdere mensen die tweakdsl als provider hebben en niet meer kunnen mailen naar mail adressen met @planet.nl @hetnet.nl en @kpnmail.nl als ze mailen van uit hun tweakdsl mail adres.
Als ik mail verstuur van uit tweakdsl.nl naar deze adressen @planet.nl, @hetnet.nl en kpnmail.nl dan krijg ik volgende foutmedling terug:

213.75.3.30 failed after I sent the message.
Remote host said: 550 5.0.0 Mail rejected.

Maakt niet uit of je webmail of een mail client gebruikt, de foutmelding komt terug.

Over dit probleem heb ik al storing bij tweak gemeld, maar ik was benieuwt of meerdere mensen dit probleem met de mail hebben opgemerkt.

Mijn idee is dat het probleem bij kpn op de servers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
Speciaal voor CoD MW2 een linksys WAG160N Adsl2+ gateway op de kop getikt, nu moet ik alleen nog wat instellingen uitvogelen, trial and error heb ik niet zo'n trek in, ik kan helaas geen info echt vinden hier of op tweak, heeft iemand een tip?

Gevonden:
VPI: 0
VCI: 34

Encapsulatie bij tweak: enet encap
Bij de linksys kan ik kiezen uit:
alleen brug
RFC 1483 brug
RFC 1483 gerouteerd
IPoA
RFC 2516 PPPoE
RFC 2364 PPPoA

Zal niet de eerste zijn maar welke is het zeker wel?

Multiplexing LLC

QoS type: geen idee...
PCR ?
SCR ?
Automatische detectie: zal wel inschakelen zijn?

DSL modulatie: ADSL2+ ?

Verder nog iets? ^^

Setup screen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/40bdpwk61bVeACapbtbxovJV/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 06-01-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Vandread schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:50:
Speciaal voor CoD MW2 een linksys WAG160N Adsl2+ gateway op de kop getikt, nu moet ik alleen nog wat instellingen uitvogelen, trial and error heb ik niet zo'n trek in, ik kan helaas geen info echt vinden hier of op tweak, heeft iemand een tip?

Gevonden:

Encapsulatie bij tweak: enet encap
Bij de linksys kan ik kiezen uit:
alleen brug
RFC 1483 brug
RFC 1483 gerouteerd
IPoA
RFC 2516 PPPoE
RFC 2364 PPPoA

Zal niet de eerste zijn maar welke is het zeker wel?

Multiplexing LLC

QoS type: geen idee...
PCR ?
SCR ?
Automatische detectie: zal wel inschakelen zijn?

DSL modulatie: ADSL2+ ?

Verder nog iets? ^^

Setup screen:
[afbeelding]
Mijn standaard Tweak Zyxel modem wijkt enigzins af.
ENET ENCAP (is denk ik hetzelfde als RFC 1483 brug)
LLC
QoS UBR (is niet zo van belang, heeft te maken met voorrang voor VOIP verkeer)
Standard:ADSL2+ Mode

Die automatische detectie ken ik trouwens wel van jouw modem.
Dan detecteert hij automatisch de juiste VPI en VCI waardes.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gaan we RFC 1483 brug proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Terwijl ik altijd met 1Mb/s kon downloaden bij Tweak, merk ik dat ik de laatste twee maanden niet uitkom boven de 750Kb/s. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik wil misschien overstappen naar Tweak. Vroeger had ik met hun wel veel goede ervaringen.

Maar ik ben nu verhuist naar een hele oude woning, en woon daar op de 4e etage. Is het dan wel verstandig om ADSL2 te nemen?

Of kan ik beter wat anders nemen? UPC of zo ( Amsterdam )

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
LuCarD schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:27:
Ik wil misschien overstappen naar Tweak. Vroeger had ik met hun wel veel goede ervaringen.

Maar ik ben nu verhuist naar een hele oude woning, en woon daar op de 4e etage. Is het dan wel verstandig om ADSL2 te nemen?

Of kan ik beter wat anders nemen? UPC of zo ( Amsterdam )
Toevallig ken ik ook iemand in A'dam, die woont ook op de 4de etage maar haalt op dit moment 17Mbit. Het hang volledig af van de bekabeling in het pad zelf en de bekabeling naar de centrale. Helemaal zeker weten dat alles vlekkeloos gaat werken is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

error 10060; timeouts op de nieuwsserver, geen connectie. verder overigens geen klachten meer afgelopen weken, wel op m'n tweak-mail die sinds begin geforward wordt naar gmail. 13:46 deed ie het weer :)

spam komt er eens in de week wel eens eentje door, maar bestelling bij Dell kwam alleen orderontvangstmail van door, en geen bevestigings en verzendingsmail.

in april loopt m'n 24 maanden (499 abo) af, en denk erover bij tweak te blijven. vorige keer kregen sommigen een mail of brief om te verlengen, anderen zoals ik niet. info bij sommigen die eerder al het 499 abo hadden wellicht bekend? zit vooral te twijfelen omdat het huidige niet-wifi modem beperkt is en nieuw modem bij overstap vaak gratis meekomt.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had de helpdesk gevraagd wat mijn "verleng" opties waren. Ik heb nog een oud Tweak B10 abonnement (BBNed 10Mbit) van 35 euro per maand.
Ik kreeg toen een brief met de huidige abonnementen erop, alleen moet ik voor een nieuw modem ineens betalen, te weten 25 euro voor een gewoon Zyxel moden (50 als ik een 10-for-2 abo neem) of 50 euro voor een draadloos Zyxel modem (75 als ik een 10-for-2 abo neem).
Verder moet ik migratiekosten betalen als ik naar het Tiscali netwerk zou gaan, maar ik kan wel gewoon bij BBNed blijven.

Als ik overstap naar een andere provider kost eventueel migreren naar een ander netwerk het me niets (in mijn contract staat dat ik na 2 jaar geen opzegkosten hoef te betalen, ik zit er nu 4 jaar) en krijg ik ook nog eens een gratis modem van de nieuwe provider.

Het enige voordeel van Tweak is geen downloadlimiet en natuurlijk de nieuwsgroepen, maar die kan ik ook apart nemen wanneer ik bij een andere provider zit.
Ik heb de laatste tijd ineens af en toe storingen, dus ik twijfel of ik over zal stappen of zal blijven.

ADSLTotaal was ook wel aantrekkelijk met (tot) 20Mbit voor 19 euro per maand (we hebben namelijk al een abo op Zoom, zonder dat zou het 23 euro zijn). Dan nog 8 euro voor nieuwsgroepen en in ben én sneller én goedkoper uit én heb een nieuw modem. Alleen hebben zij een fair use policy. Ik weet niet hoeveel GB fair use meestal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Dat is vreemd, ik ben vorig jaar overgestapt van Tweak(BBNed) naar Tweak(Tiscali) in beide gevallen ging het om een 24mb abbo van 20.83 per maand (2 jaar vast), en kon toen kiezen voor een gratis standaard-modem(Copperjet) of voor 40 euro bijbetaling een multipc-draadloos-modem(Zyxel). Uiteraard voor die tweede gekozen, een reserve modem is altijd handig, maar dan moet het wel een goede zijn, die Copperjet staat niet zo goed bekend. Maar heb nooit migratiekosten of andere extra kosten in rekening gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door cjdijk op 21-01-2010 18:17 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Heeft iemand hier ook last van een trage verbinding. Ik kom niet boven de 4mbit uit. Router geeft wel 12 mbit aan. Wordt een beetje gek hier.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16
Ik heb hier ook last van een trage verbinding met tweaknews (usenet). Snelheid schommelt meestal tussen 100 en 500 kBps, soms wat uitschieters naar 750.Gisteravond/nacht zelfs maar 0-200. Normaal haal ik ruim 1900. Altijd 8 connecties.
Ik heb de afgelopen week wel veel gedownload, misschien dat telfort aan het knijpen is, maar omdat sunturion hetzelfde probleem aangeeft denk ik dat tweakdsl een storing heeft?

nevermind: twee ongelukkige downloads achter elkaar (te oud)

[ Voor 9% gewijzigd door Bulldock op 24-01-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 08:30
Ook hier komt de download niet hoger dan 650 kBps, waar het gewoonlijk rond de 1800 kBps is.

Na een reconnect haal ik nu wel 1600 kBps, maar hij is nog niet op volle snelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door badboynova op 24-01-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Webmail lijkt niet meer te werken bij Tweak:
"Login failed for some reason. Most likely your username or password was entered incorrectly."

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Edit
20 minuten later doet ie het weer.

[ Voor 12% gewijzigd door atjong op 01-02-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
hier ook internet verbinding problemen
na 1/2 jaar 0 errors , gaat nu het internet AAN / UIT

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58
Ik zit op het ogenblik bij online internetten en bellen 20Mb/s
Ik zit er over te denken om op de aanbieding 2 jaar voor €499 in te gaan.
Ik heb geen abonnement van KPN, dit heeft online destijds overgenomen.
Komen er nog kosten bij voor de huur van de lijn?
Kan Tweak het telefoonnr van een niet KPN abonnement porteren?
Gaat de telco-telco/isp-isp migratie net zo vloeiend als dat je een gewone telefoonlijn hebt bij de KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Smarron

The bend

pinojo123 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:09:
Ik zit op het ogenblik bij online internetten en bellen 20Mb/s
Ik zit er over te denken om op de aanbieding 2 jaar voor €499 in te gaan.
Ik heb geen abonnement van KPN, dit heeft online destijds overgenomen.
Komen er nog kosten bij voor de huur van de lijn?
Kan Tweak het telefoonnr van een niet KPN abonnement porteren?
Gaat de telco-telco/isp-isp migratie net zo vloeiend als dat je een gewone telefoonlijn hebt bij de KPN?
Je betaalt de KPN kosten er nog wel bij.

Ik heb ook last van een trage verbinding, maar dan vooral mijn upload. Die gaat echt met horten en stoten van 5Kb/s naar 70Kb/s en weer terug. Een emailtje versturen duurt nu wel erg lang.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 11-10 17:23
Hmm, Tweak knalt er hier net uit (~0:50). Centrale Kaatsheuvel. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:26

Crusader

Arc Nature

Dutchy007 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 01:08:
Hmm, Tweak knalt er hier net uit (~0:50). Centrale Kaatsheuvel. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Yep, Zoetermeer. Krijg geen IP.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4-io
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-11-2024
Apart, ik en minimaal een iemand anders hebben ook sinds 00:15 - 01:00 problemen , krijgen ook geen IP, maar dan via Telfort (hij via KPN netwerk), ik zat vroeger bij Speedlinq via BBNed maar blijkbaar ben ik ook overgezet naar 't KPN net een tijd terug. Zie m4-io in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18"

Zojuist van de KPN website geplukt: http://kpn-customer.custh.../cci/helpdesk_details.php
Starttijd: 2010-02-03 00:00 Eindtijd: 2010-02-03 07:00

Onderhoud ADSL meerdere regio's (05:00 - 07:00)

Als gevolg van gepland onderhoud kan u in de volgende regio's een korte onderbreking ervaren in uw ADSL verbinding:

Amsterdam-Zuid
Berkel
Dokkum
Drunen
Rotterdam-Zuid
Tiel
Zaandam-Wormerveer
Zevenaar

[ Voor 41% gewijzigd door m4-io op 03-02-2010 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
beetje offtopic: (kan geen tweak diensten/ervaringen topic vinden)

net een brief binnen gehad, naar jaren lang lid te zijn van tweaknews:
per 1 maart gaat tweak glasvezel leveren in Enschede. (via glashart netwerk) 8)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28lctnp.jpg Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/34pnbe1.jpg

abbo's helaas nog onbekend :O

[ Voor 10% gewijzigd door Killerbert op 09-02-2010 21:52 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Hey, nieuwe webmail van Tweak? Gelukkig niet meer dat rommelige Horde.
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/temp/nieuwe_webmail_tweakdsl.jpg

Edit
Helaas, versturen van mail gaat niet met deze webmail:
SMTP Fout (501): Kon afzender "<mnijngebruikersnaam>@217.19.16.135" niet instellen.

[ Voor 35% gewijzigd door atjong op 10-02-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:19
atjong schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 08:15:
Helaas, versturen van mail gaat niet met deze webmail:
SMTP Fout (501): Kon afzender "<mnijngebruikersnaam>@217.19.16.135" niet instellen.
Probeer eens in te loggen met je complete email adres, dus inclusief realm.
Het is nog een beetje buggy, dus we zijn nog bezig met wat bugfixjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

4pp3l schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:37:
Probeer eens in te loggen met je complete email adres, dus inclusief realm.
Dat werkt wel. Maar dat e-mailadres wil ik natuurlijk niet gebruiken.
Wat ook blijkt te werken is bij Identiteiten het e-mailadres wijzigen van <mijngebruikersnaam>@217.19.16.135 naar <mijngebruikersnaam>@tweakdsl.nl. Problem solved.

Verwijderd

[b][message=33440966,noline]Killerbert schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:49

[afbeelding] [afbeelding]

Klinkt interessant maar hangt volledig van de prijs af.
Helaas zit ik in Hgl, maar als Tweak in Enschede zit is Hgl mischien binnenkort ook aan de beurt.
Maar ik moet deze maand nog kiezen aangezien mijn 12-24 abbo na 2 jaar afloopt.
Ik denk dat ik nog wel een keer kan verlengen voordat ze hier zijn met glas :+

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:59:
[...]

Als je heel dicht bij de centrale woont, kun je misschien beter niet met 2 jaar verlengen, maar wachten op een snelle VDSL aanbieding. Dat gaat in het tweede kwartaal loskomen bij KPN.

• Killerbert
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:59:
[...]

Klinkt interessant maar hangt volledig van de prijs af.
Helaas zit ik in Hgl, maar als Tweak in Enschede zit is Hgl mischien binnenkort ook aan de beurt.
Maar ik moet deze maand nog kiezen aangezien mijn 12-24 abbo na 2 jaar afloopt.
ik denk dat het netwerk gewoon is opengesteld voor andere providers dan de kpn. (dat moest van de OPTA)
-voordeel tweak: geen vast contract :)

over de kosten maak ik me niet echt druk.. nu zit ik op xs4all +website..
daarnaast zit ik hier nog met een dure ISDN lijn..

duurder dan die 2 bij elkaar zal het wel niet worden ;)

ik zou als ik jou was nog maar even wachten met verlengen.. VDSL2 wordt ook snel uitgerold 8)
ps, Bij VDSL zijn snelheden van tot 52 Mbps download en 13 Mbps upload mogelijk of in synchrone modus 26 Mbps.
VDSL2 is 100/100 Mbps max

Verwijderd

Killerbert schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:52:
[...]

ik denk dat het netwerk gewoon is opengesteld voor andere providers dan de kpn. (dat moest van de OPTA)
-voordeel tweak: geen vast contract :)

ik zou als ik jou was nog maar even wachten met verlengen.. VDSL2 wordt ook snel uitgerold 8)
ps, Bij VDSL zijn snelheden van tot 52 Mbps download en 13 Mbps upload mogelijk of in synchrone modus 26 Mbps.
Okay, maar dan zal ik moeten switchen naar een lagere snelheid voor dezelfde prijs (per mnd) in afwachting van .....
Aan de andere kant is het over 2 jaar dan vast allemaal al uitgerold en alweer wat goedkoper denk ik.
Komende maand moet ik de keuze maken.
1. Ik blijf het liefst bij Tweakdsl, nauwelijks problemen en een prima newsserver (inbegrepen)
2. 20 Mbit voor 499,- (2 jaar) of 4 Mbit voor 19,95/mnd in afwachting van ...
3. Andere provider maar dan moet ik nog een newsserver kiezen en dokken.

Persoonlijk heb ik geen moeite met nog eens 2 jaar 20 Mbit (puur voor de films).

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Sinds 25 januari bezig met de verhuizing van mijn adsl lijn. Vandaag eindelijk een lampje extra op het modem, maar moet nu nog tot maandag wachten tot de lijn geactiveerd wordt? Kan niet iemand van Tweak nu al even voor mij op die knop drukken?

De 10 dagen die er officieel voor staan zijn al lang voorbij en ik heb serieuze ontwenningsverschijnselen...

Verwijderd

Azqi schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:25:
Sinds 25 januari bezig met de verhuizing van mijn adsl lijn. Vandaag eindelijk een lampje extra op het modem, maar moet nu nog tot maandag wachten tot de lijn geactiveerd wordt? Kan niet iemand van Tweak nu al even voor mij op die knop drukken?

De 10 dagen die er officieel voor staan zijn al lang voorbij en ik heb serieuze ontwenningsverschijnselen...
Geloof mij als het alleen een knopje drukken zou zijn. Was jij gister al online geweest. :)

• BHQ
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Killerbert schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:52:
En er gaan verhalen de rondte (oa tussen de comments over VDSL op de FP) dat het enkel uit de wijkcentrale geleverd zal worden, Tele2 style dus, waardoor enkel mensen dicht bij de centrale er profijt van zouden hebben.

Als iemand hier eens duidelijkheid over zou willen brengen, graag.. Anders is het nogal een dooie mus voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Jarpse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:31:
[...]

En er gaan verhalen de rondte (oa tussen de comments over VDSL op de FP) dat het enkel uit de wijkcentrale geleverd zal worden, Tele2 style dus, waardoor enkel mensen dicht bij de centrale er profijt van zouden hebben.

Als iemand hier eens duidelijkheid over zou willen brengen, graag.. Anders is het nogal een dooie mus voor velen.
niets is zeker.
ik en andere mensen hebben al wel een brief gehad van xs4all dat dit in de zomer 2010 zou gebeuren. er staat natuurlijk niet bij of dat het FttC wordt of gewoon fiber naar de wijkcentrale.

dit laatste zou waarschijnlijk niet het geval zijn, omdat dan maar heel erg weinig mensen gebruik kunnen maken van de hoge vdsl2 snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Killerbert op 12-02-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Okay, maar dan zal ik moeten switchen naar een lagere snelheid voor dezelfde prijs (per mnd) in afwachting van .....
Aan de andere kant is het over 2 jaar dan vast allemaal al uitgerold en alweer wat goedkoper denk ik.
Komende maand moet ik de keuze maken.
1. Ik blijf het liefst bij Tweakdsl, nauwelijks problemen en een prima newsserver (inbegrepen)
2. 20 Mbit voor 499,- (2 jaar) of 4 Mbit voor 19,95/mnd in afwachting van ...
3. Andere provider maar dan moet ik nog een newsserver kiezen en dokken.

Persoonlijk heb ik geen moeite met nog eens 2 jaar 20 Mbit (puur voor de films).
ik wist niet dat tweakdsl zo goedkoop was.
zelf zit ik met optie3.
de 1e keuze is natuurlijk ook een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Jarpse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:31:
[...]

Reken erop dat je dicht bij de wijkcentrale moet wonen. Zie ook:
http://webwereld.nl/nieuw...-moeten-weer-wachten.html
Hij rechtvaardigt daarmee de nu aangekondigde strategie om vanaf komende zomer sneller te dsl te bieden om ondertussen glas langzaam uit te bouwen. De dsl-versnelling gebeurt dankzij vdsl-co wat volgens KPN 50 procent van de Nederlandse huishoudens een snellere internetverbinding kan bieden. Dat percentage is in verband met de maximale afstand van de aansluiting tot de telefooncentrale.
Iedereen die < 1000 meter van de centrale woont, heeft dan profijt. Verder dat ze wellicht in dicht bevolkte steden ook wel FTTC gaan aanbieden, omdat het daar natuurlijk snel rendabel is om te doen.

En de prijzen van VDSL2 zijn ook bekend:
http://webwereld.nl/nieuw...prijzen-vdsl-en-glas.html
FttH per maand vanaf april:
Basic: 30 Mb/s down- en upload: 65 euro
Extra: 50 Mb/s down- en upload: 80 euro
Premium: 100 Mb/s down- en upload: 110 euro

Vdsl per maand, vanaf het tweede kwartaal:

Bronze: tot 8 Mb/s, 1 Mb/s upload: 45 euro
Silver: tot 16 Mb/s, 2 Mb/s upload: 60 euro
Gold: tot 40 Mb/s, 4 Mb/s upload: 75 euro
Eigenlijk best wel duur dat VDSL2...

[ Voor 39% gewijzigd door knakworst op 12-02-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:19:
[...]

Geloof mij als het alleen een knopje drukken zou zijn. Was jij gister al online geweest. :)
Het is nu bijna 12 uur en helaas nog niks... Ik begin een beetje bang te worden, dat ook deze door Tweakdsl toegezegde aansluitdatum weer niet gehaald wordt.
Ze hebben natuurlijk de middag nog :'(

Edit: Dat heb ik om 12:00 ook gedaan. Wordt echt vandaag. Maar dat heb ik helaas eerder gehoord. Vandaar dat ik er niet gerust op ben. Medewerkers zijn erg vriendelijk, daar ligt het niet aan.

Edit 15:30: Nog steeds niks, het gaat erom spannen...

[ Voor 22% gewijzigd door Azqi op 15-02-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Azqi schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:57:
[...]

Anders bel je ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Eigenlijk best wel duur dat VDSL2...
Is natuurlijk allemaal wel Triple Play (internet, telefoon én TV), dus directe concurent voro de kabel.
Helaas zit ik daar nu net niet op te wachten, een storinkje en alles ligt plat. Ik geloof toch meer in verdeel en heers. Een snelle internet-lijn en evt een VOIPje is wat mij betreft genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

Vandaag een knipperlicht verbinding, zijn er meer mensen met problemen regio R'dam ? :'( .
Diegene die aan het aan en uitknopje de hele dag heeft gezeten is zeker naar huis gestuurd, alles werkt weer normaal sinds 19.00

[ Voor 42% gewijzigd door Mister_T op 21-02-2010 19:16 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Azqi schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:57:
[...]

Het is nu bijna 12 uur en helaas nog niks... Ik begin een beetje bang te worden, dat ook deze door Tweakdsl toegezegde aansluitdatum weer niet gehaald wordt.

Edit: Dat heb ik om 12:00 ook gedaan. Wordt echt vandaag. Maar dat heb ik helaas eerder gehoord. Vandaar dat ik er niet gerust op ben. Medewerkers zijn erg vriendelijk, daar ligt het niet aan.

Edit 15:30: Nog steeds niks, het gaat erom spannen...
Update:
Sinds donderdagavond eindelijk internet. Dit weekend geprobeerd te downloaden van de newsserver, helaas geen dataverkeer.

Error: 480 Authentication required for command. Net of het wachtwoord onjuist is, maar heb als TweakDSL abonnee geen gebruikersnaam&wachtwoord op news.tweakdsl.nl.

Gevraagd of het klopt, dat mijn modem 'automagisch' via Telfort DNS servers communiceert, maar dit schijnt te kloppen. Getest met andere newsreader: Ook geen effect. Er is nu een ticket aangemaakt bij de 2e lijn en afwachten maar weer.

Hoop maar, dat ik niet per ongeluk op het oude ADSL internet van de vorige bewoner zit en dat ik daarom niet op de newsserver mag... Oftewel, dat mijn verhuizing eigenlijk nog steeds niet rond is..

Wordt vervolgd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Die ongein heb ik ook eens mogen meemaken, met het overzetten van ADSL naar ADSL2, toen bleek ik ineens aan een andere provider te hangen.
Probeer eens via http://www.myip.nl/ of je wat meer duidelijkheid krijgt, bij Provider moet Nl-cambrium staan. Alles bij elkaar heeft het toen bij mij 4 weken geduurd, dus ik zal voor je duimen :/

[ Voor 55% gewijzigd door Mister_T op 22-02-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn schoonvader is bij de overstap van xs4all naar tweakdsl ook een aantal weken aangesloten geweest via Telebyte. Dus even controleren op welke verbinding je nu werkelijk zit zoals hierboven word aangegeven.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Killerbert schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:49:
beetje offtopic: (kan geen tweak diensten/ervaringen topic vinden)

[afbeelding] [afbeelding]

Hmm, mooi nieuws.
Mochten er tweakdsl mensen meelezen:
Woon in Veenendaal en op mijn locatie is sind eind vorig jaar ook glas te krijgen.
Leuk kastje in m'n meterkast, maar doe er nog niets mee.

Enig idee of jullie hier binnenkort ook gaan leveren?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Azqi schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:30:
[...]

Update:
Sinds donderdagavond eindelijk internet. Dit weekend geprobeerd te downloaden van de newsserver, helaas geen dataverkeer.

Error: 480 Authentication required for command. Net of het wachtwoord onjuist is, maar heb als TweakDSL abonnee geen gebruikersnaam&wachtwoord op news.tweakdsl.nl.

KNIP
Het werkt sinds vanmorgen eind van de ochtend. Modem begon te knipperen en ik zat een kwartier zonder internet. Sindsdien werkt het downloaden ook. Inderdaad andere dns servers nu.

Ben een blij mens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
mwoe schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:30:
[...]

Hmm, mooi nieuws.
Mochten er tweakdsl mensen meelezen:
Woon in Veenendaal en op mijn locatie is sind eind vorig jaar ook glas te krijgen.
Leuk kastje in m'n meterkast, maar doe er nog niets mee.

Enig idee of jullie hier binnenkort ook gaan leveren?
ff op IRC Channel van tweak gevraagd:
Helaas nog niet leverbaar.
Als KPN er kan geen leveren, kunnen zij het ook.
Afwachten maar. :'(

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de kosten non-linesharing. Op de site staat het volgende:
Levering op een aansluiting zonder KPN is mogelijk, maar brengt extra kosten met zich mee: Eenmalig kaal koper (new line service) en daarna maandelijks € 9,40 op de normale abonnementskosten.

Stel dat ik nu overstap van telfort naar tweakdsl, komen de kosten van € 9,40 per maand er dan ook bij? Ik heb nu geen kpn telefonie meer.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:22:
Ik heb een vraagje over de kosten non-linesharing. Op de site staat het volgende:
Levering op een aansluiting zonder KPN is mogelijk, maar brengt extra kosten met zich mee: Eenmalig kaal koper (new line service) en daarna maandelijks € 9,40 op de normale abonnementskosten.

Stel dat ik nu overstap van telfort naar tweakdsl, komen de kosten van € 9,40 per maand er dan ook bij? Ik heb nu geen kpn telefonie meer.
Die komen er bij de standaard abonnementen en de duivelse aanbiedingen nog bij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
De tweak glasvezel abonnementen: (vanaf 1 maart)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/122ht3d.jpg Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/29mopdf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:46
Tweak Glas lijkt wel veel op de KPN aanbieding.. (maar dan goedkoper) iemand al een idee welke hardware er gebruikt gaat worden?
In de lijst staat namelijk een modem en een router, hopelijk is dat niet de KPN oplossing!

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 12:47
Denk dat er wel wat meer mogelijkheden dan bij KPN zijn... Dit noemen ze op de website en ben ik al gewend van ze:

"Ultimate Freedom"
Bij Tweak vinden we het belangrijk dat je met je verbinding kunt doen wat je wil. Een eigen webserver hosten of radiostation streamen? Je eigen netwerk opzetten? Downloaden tot je erbij neervalt? Met glasvezel wordt het pas echt leuk! Ga je gang, want je verbinding is van jou. "Ultimate freedom", noemen we dat.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
hier ook het tweakers nieuws bericht:

nieuws: Provider Tweak start met alles-in-één-glasvezeldienst

zeker meegelezen op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Vraag me eigenlijk af (nav het Xs4all Pack debacle), heeft TweakDSL eigenlijk een mail-only optie voor vertrekkende gebruikers? Ik zit nu bij Ziggo en m'n opzegbrief voor TweakDSL ligt dus klaar, maar het zou handig zijn om nog wel de e-mail te kunnen houden. Ik moet nog zoveel mailadressen omzetten bij bedrijven enzo, da's nog een fikse klus :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

wow, die aanbieding ziet er wel echt goed uit. Misschien straks toch maar overstappen van mijn UPC pakketje naar tweak.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:08
Volgens de website van Tweak is mijn stad een van de 'gelukkige' steden waar ze gaan lanceren. Ik heb gisteren even gebeld om informatie te vragen over welk tv-pakket ze gaan uitbreiden, maar call-centermedewerker kwam niet verder dan: Een zeer uitgebreid pakket.... In ieder geval, morgen zal verdere informatie op de website komen te stana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:46
Ga er maar vanuit dat de Tweak aanbieding voor Glas ene kopie is van de KPN aanbieding (maar dan goedkoper) en natuurlijk met een betere news server en zonder beperkingen (servers etc..)
Maar helaas dus met thomson router/motorola 1960 en geen analoge tv.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Het lijkt erop dat ze de Zyxel 2812 gaan gebruiken. Zie tweakdsl.nl

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 12:49

Quakie

quakelen

Iemand enig idee waarom je nog 499 euro zou betalen?

Tweak heeft stilzwijgend mijn abo verlengd.. en dus alvast 250euro geincasseerd van mijn rekening. Niks mis mee natuurlijk. Alleen twee jaar geleden was dat een voordeel. Je kon niet rond de 21euro per maand een abo afsluiten behalve als je dit vooraf betaalde in 2 termijnen.
Dat is nu wel mogelijk dus waarom zou ik nu nog 500euro vooraf betalen>?

Zie ik wat over het hoofd?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
Hmm, het zender aanbod (http://www.tweak.nl/fiber/pdf/zenderoverzicht_fiber.pdf) is volgens mij al uitgebreider dan kpn. Nu alleen nog weten of het ook mogelijk is om meerdere tv's te kunnen voorzien, of is het net als kpn dat je betaald per decoder.

De router is toch te vervangen door een eigen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nieuwsgroepen?

Maar ik zie dat ze nu een 12-24 hebben voor €19.95
Dus dat lijkt me handiger inderdaad.

Hoop dat er volgend jaar wel ergens glasvezel te leveren is in Rotterdam, dan zijn me 2 jaartjes afgelopen.

[ Voor 110% gewijzigd door Vandread op 01-03-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Quakie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:37:
Iemand enig idee waarom je nog 499 euro zou betalen?

Tweak heeft stilzwijgend mijn abo verlengd.. en dus alvast 250euro geincasseerd van mijn rekening. Niks mis mee natuurlijk. Alleen twee jaar geleden was dat een voordeel. Je kon niet rond de 21euro per maand een abo afsluiten behalve als je dit vooraf betaalde in 2 termijnen.
Dat is nu wel mogelijk dus waarom zou ik nu nog 500euro vooraf betalen>?

Zie ik wat over het hoofd?
Kan dat zomaar dan? Ik heb dezelfde abbo en die loopt over een paar maanden ook af. Ik ga er van uit dat je dan gewoon weer per maand gaat betalen. Het is geen stil lopend contract hoor. Het is 2 jaar is mij verteld en daarna ga je weer per maand betalen. Dus als ik weer inga op die 2 jaar wil ik ook een nieuwe modem dit keer en niet een of ander dom verhaal dat dat alleen geld voor nieuwe klanten.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

fjs schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:08:
[...]

Kan dat zomaar dan? Ik heb dezelfde abbo en die loopt over een paar maanden ook af. Ik ga er van uit dat je dan gewoon weer per maand gaat betalen. Het is geen stil lopend contract hoor. Het is 2 jaar is mij verteld en daarna ga je weer per maand betalen. Dus als ik weer inga op die 2 jaar wil ik ook een nieuwe modem dit keer en niet een of ander dom verhaal dat dat alleen geld voor nieuwe klanten.
Ik was eerlijk gezegd ook stom verbaasd toen ineens een 249euro factuur binnen kwam en direct een hit op mijn bankrekening voor hetzelfde bedrag.
Nu vind ik dit niet erg, als het mij ook iets oplevert... toendertijd was het goedkoper en een iPod voor 100euro.
En voor jou, ik kreeg toen een nieuwe modem erbij geleverd.

Nu schiet ik 2jaar voor. En ik ben geen bank, en dit helemaal tot het uiterste doorgetrokken, verlies ik rendement als ik dit zou sparen ;) .

Of dit mag geen idee, als je het vergelijkt met een ander abo is het vergelijkbaar.. betaal je per jaar, betaal je jaar erop ook per jaar. Betaal je per maand, dan betaal je dan ook per maand. Betaal je 2 jaar vooruit, tja. dan....

Ik denk dat ik van de week maar eens ga bellen..

(het mag trouwens ook een keer gezegd worden, ik ben blij met TweakDSL, zelden klachten en als mijn inet het niet doet, komt dit door algemene storing... wel verlies qua snelheid maar daar geef ik ADSL2+ de schuld van, iedereen op ADSL2+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
korenpc schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:40:
Hmm, het zender aanbod (http://www.tweak.nl/fiber/pdf/zenderoverzicht_fiber.pdf) is volgens mij al uitgebreider dan kpn. Nu alleen nog weten of het ook mogelijk is om meerdere tv's te kunnen voorzien, of is het net als kpn dat je betaald per decoder.

De router is toch te vervangen door een eigen router?
Weinig verrassend aanbod al hebben zel wel mooi RTL DE en TV5 en Belgische radio zoals Studio Brussel. Helaas geen BBC radio of tv (BBC1-4). Tele2 zegt weer in onderhandeling te zijn. Waarom Tweak niet?
Kan ook niks terugvinden over de kosten van Plus zender pakket en HD zender aanbod. Helaas ook geen 13th street, syfy of Foxlife in aanbod te vinden die UPC dan wel weer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb gister een ander modem aangesloten en kreeg een ander IP uitgedeeld. Op zich logisch dus gauw mijn oude modem teruggehangen en kreeg weer mijn oude vertrouwde IP terug. Ik heb gecheckt of ik het mac-adres van mijn modem aan kan passen, maar dat gaat volgens mij niet.

Ik zie dat Tweak een vast IP ondersteunt als je dat wil. Hoe werkt dat, koppelen ze dat aan het MAC-adres van het modem? Moet ik nog wat aan de instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 08:24

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Even een mailtje naar Tweak zenden knakworst met een verzoek het aan te passen
Geef je oude en nieuwe MAC-adres en je vaste IP nummer op dan komt alles weer goed.

Mis bij de TV zenders onder Regionaal TV-Rijnmond.
UPC heeft zenders die bij Tweak in 't plus pakket zitten in haar standaard pakket.

Toch zou voor mij het Glas 30 al goedkoper zijn dat mijn huidige Tweak abbo.
Daar is trouwens de snelheid behoorlijk gezakt gezien vanaf de start.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tip voor de Startposter / Samensteller topic:

- Ga eens snel de prijzen aanpassen, die zijn stokoud en te duur en niet uitnodigend voor mensen die even startpost doornemen. De actuele prijzen zijn allang veranderd.
- Ga ook snel de links bij de prijzen aanpassen, die bestaan allang niet meer (krijg debug vensters voor) dus slordige zaak.

Volgende keer niet meer oude startpost overnemen van vorige topics en ook regelmatig bijhouden, want ik vind het zo beschamend dat startpost niet bijgewerkt is terwijl de topic al zo lang bestaat.

Wil je dus goed reclame maken voor TweakDSL, dan moet je ook alles actueel houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Quakie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:36:
[...]

Ik was eerlijk gezegd ook stom verbaasd toen ineens een 249euro factuur binnen kwam en direct een hit op mijn bankrekening voor hetzelfde bedrag.
Nu vind ik dit niet erg, als het mij ook iets oplevert... toendertijd was het goedkoper en een iPod voor 100euro.
En voor jou, ik kreeg toen een nieuwe modem erbij geleverd.

(het mag trouwens ook een keer gezegd worden, ik ben blij met TweakDSL, zelden klachten en als mijn inet het niet doet, komt dit door algemene storing... wel verlies qua snelheid maar daar geef ik ADSL2+ de schuld van, iedereen op ADSL2+)
Oh ik ben ook best tevreden met Tweak hoor. Alleen administratief is het soms een rommeltje.
Was jij toen al lid toen je de 2 jarig abbo aanging en een nieuwe modem kreeg?

Als dat zo is dan is het dus willekeur wie wel een nieuwe modem krijgt en wie niet. De iPod heb ik ook nooit gekregen want dat was ook voor nieuwe klanten werd mij verteld. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
MrDummy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:57:
Wil je dus goed reclame maken voor TweakDSL, dan moet je ook alles actueel houden!
Doe dan een topicreport als je het zo rot vind, de startpost is van 2007, het zou logischer zijn een nieuw topic te starten.
Voor hetzelfde geld heeft hij helemaal geen tweakdsl meer.... begin jij toch een nieuw topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Dan zou iemand inderdaad nieuwe moeten maken, de topic is al behoorlijk lang geworden met 107 pagina's :)
Wie wil bijgewerkte deel 27 maken? (Ik doe het niet, want ik ben geen TweakDSL gebruiker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

fjs schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:09:
[...]

Oh ik ben ook best tevreden met Tweak hoor. Alleen administratief is het soms een rommeltje.
Was jij toen al lid toen je de 2 jarig abbo aanging en een nieuwe modem kreeg?

Als dat zo is dan is het dus willekeur wie wel een nieuwe modem krijgt en wie niet. De iPod heb ik ook nooit gekregen want dat was ook voor nieuwe klanten werd mij verteld. Vreemd.
Ik was al een lid, toen ik voor de 2 jaar ging.

Ik hoop voor je dat je wel dan de 100eur korting kreeg? Er waren toen twee aanbiedingen en enige verschil was een iPod, dat omgerekend 100euro bedroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Quakie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:28:
[...]

Ik was al een lid, toen ik voor de 2 jaar ging.

Ik hoop voor je dat je wel dan de 100eur korting kreeg? Er waren toen twee aanbiedingen en enige verschil was een iPod, dat omgerekend 100euro bedroeg.
Potverdikke nooit geen 100 euro korting gehad. Blijft een vreemde club die Tweak. Heb gewoon 500 euro betaalt in 2 keer. En toen ik er achteraan belde werd mij verteld dat de ipod alleen voor nieuwe abonnees was.

Dus is het willekeur of iemand anders heeft nu mijn ipod :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Vandread schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:40:
Nieuwsgroepen?

Maar ik zie dat ze nu een 12-24 hebben voor €19.95
Dus dat lijkt me handiger inderdaad.

Hoop dat er volgend jaar wel ergens glasvezel te leveren is in Rotterdam, dan zijn me 2 jaartjes afgelopen.
De actieprijs van € 19,95 per maand geldt voor de eerste 3 maanden, hierna geldt de normale abonnementsprijs van € 39,95 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

funrider schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:39:

Kan ook niks terugvinden over de kosten van Plus zender pakket en HD zender aanbod.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
KillGhost schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Televisie Standaardpakket à € 0.00 per maand
Televisie Pluspakket à € 10.00 per maand
Breidt het Televisie Standaardpakket uit met een enorm aanbod aan extra televisiezenders. Met het Pluspakket krijg je meer dan 40 extra (thema-)zenders, variërend van muziek tot sport en van politiek tot kinderprogramma's.
Televisie Eredivisie Live Voetbal à € 12.50 per maand
Met het pluspakket Eredivisie Live Voetbal krijg je een viertal extra zenders met 100% voetbal.

In het standaardpakket is 1 set-top box voor digitale interactieve televisie bijgeleverd. Als je digitale interactieve televisie op meerdere televisies wilt kunnen bekijken, kun je hiervoor extra ontvangers bestellen. In totaal kun je 4 set-top boxen bestellen.

Set-top box à € 0.00 per maand
Thomson Router à € 0.00 per maand
Extra set-top box à € 5.95 per maand

[ Voor 23% gewijzigd door Michiel BBB op 03-03-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Michiel BBB schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:47:
[...]

Breidt het Televisie Standaardpakket uit met een enorm aanbod aan extra televisiezenders. Met het Pluspakket krijg je meer dan 40 extra (thema-)zenders, variërend van muziek tot sport en van politiek tot kinderprogramma's.
Met het pluspakket Eredivisie Live Voetbal krijg je een viertal extra zenders met 100% voetbal.

In het standaardpakket is 1 set-top box voor digitale interactieve televisie bijgeleverd. Als je digitale interactieve televisie op meerdere televisies wilt kunnen bekijken, kun je hiervoor extra ontvangers bestellen. In totaal kun je 4 set-top boxen bestellen.

Hmm okay. Thanks voor de info! Waar haal je dat zo snel vandaan?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
KillGhost schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:07:
[...]

Hmm okay. Thanks voor de info! Waar haal je dat zo snel vandaan?
Als je op de site van Tweak glasvezel gaat aanvragen en dus al je gegevens invult, krijg je deze info!
Ook is er een lijst met optionele hardware die te bestellen is via de site. Zoals netwerk kabel, homeplug/powerline, switches etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Michiel BBB schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:54:
[...]

Als je op de site van Tweak glasvezel gaat aanvragen en dus al je gegevens invult, krijg je deze info!
Ook is er een lijst met optionele hardware die te bestellen is via de site. Zoals netwerk kabel, homeplug/powerline, switches etc..
Nice! maar eens checken.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Kan iemand zeggen welk type Motorola Settopbox er geleverd wordt?

Ik hoor nl. hele slechte verhalen over de 1960 (traag, vastlopen etc). Die wil ik liever niet zeg maar..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
RoRoo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:27:
Kan iemand zeggen welk type Motorola Settopbox er geleverd wordt?

Ik hoor nl. hele slechte verhalen over de 1960 (traag, vastlopen etc). Die wil ik liever niet zeg maar..
Net antwoord van de Servicedesk van Tweak:

Geachte heer / mevrouw,

Wij leveren Motorola settop-boxen. Om precies te zijn leveren wij de VIP1960-9DB; 160 GB.

Met vriendelijke groet,

Sandeep
Servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik had idd ook al antwoord..
helaas niet het antwoord wat ik zocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
RoRoo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:56:
Ik had idd ook al antwoord..
helaas niet het antwoord wat ik zocht :(
We zullen zien...

Gister heb ik Glas 30 aangevraagd bij Tweak.....
Ben heel benieuwd naar de kwaliteit van het netwerk en ook zeker van digitale tv.

Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Hoor het graag.. levertijd schijnt 3 tot 4 weken te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
Michiel BBB schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:47:
[...]

zou handig zijn als Tweak dit ook op de site vermeld voordat je lid wilt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
ik probeer steeds tweakfiber te bellen met het door hun geleverde 0800 nummer.
ik krijg steeds te horen dat dit niet bestaat.... 8)7

hebben meerdere mensen hier last van?

hmm, ik zie nu dat ik het een 0900 nummer is ipv 0800.. verkeerd gelezen..

in sommige brieven staat degelijk een verkeerd telefoon nummer afgedrukt.. |:( 0800 8932543.

is het misschien een idee om een apart tweakFiber topic te maken als er meer informatie is :?

[ Voor 46% gewijzigd door Killerbert op 06-03-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Kreeg vandaag zo'n flyer van Tweak binnen, ben wel héél erg tempted. M'n Tele2 ADSL lijn ligt er de laatste tijd regelmatig korte tijd uit :X Vooral de symmetrische lijn is aantrekkelijk, wil echter eerst de ervaringen in Almere afwachten. Bovendien gaat de volle snelheid toch pas halverwege april in :+

[ Voor 36% gewijzigd door Vyo op 05-03-2010 00:47 . Reden: halve post >_> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEMIDGET
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 10:21
ik probeer steeds tweakfiber te bellen met het door hun geleverde 0800 nummer.
ik krijg steeds te horen dat dit niet bestaat.... 8)7

hebben meerdere mensen hier last van?

hmm, ik zie nu dat ik het een 0900 nummer is ipv 0800.. verkeerd gelezen..
in sommige brieven staat degelijk een verkeerd telefoon nummer afgedrukt.. |:( 0800 8932543.

is het misschien een idee om een apart tweakFiber topic te maken als er meer informatie is :?
Maybe niet met een 06 bellen ;)
Blijkbaar is dat niet mogelijk

Kan niet wachten tot ik UPC het raam uit mag gooien van 3 hoog en aan de tweak mag :9~
stomme droomdeals :(

ben benieuwd naar de ervaringen er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
DEMIDGET schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:35:
[...]

Maybe niet met een 06 bellen ;)
Blijkbaar is dat niet mogelijk

Kan niet wachten tot ik UPC het raam uit mag gooien van 3 hoog en aan de tweak mag :9~
stomme droomdeals :(

ben benieuwd naar de ervaringen er mee
beetje raar dat je niet met 06 mag bellen.
ook getest met voip en dat werkt ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Gewoon 036 5460085 bellen.
Dat nummer gebruik ik al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Aangezien dit topic over TweakDSL gaat, even een vraag :

Hebben meer mensen de laatste tijd problemen met webmail ?
Ik word er regelmatig uitgegooid , en kan regelmatig niet inloggen. Ik krijg dan de melding : Connectie met IMAP server mislukt.

Iemand hetzelfde probleem en helpdesk-call aangemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ze zijn best wel snel bij Tweak Glasvezel

* Zaterdag 27 Februari aangemeld voor Glas 100.
* 2 Maart Brief (1 Maart) in de bus met de contract zelfde dag weer terug gestuurd.
* 5 Maart Brief (4 Maart) in huis dat ik aangemeld ben.
* Vandaag hebben ze me gebeld voor de monteur op 30 Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

kmichael schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:11:
Ze zijn best wel snel bij Tweak Glasvezel

* Zaterdag 27 Februari aangemeld voor Glas 100.
* 2 Maart Brief (1 Maart) in de bus met de contract zelfde dag weer terug gestuurd.
* 5 Maart Brief (4 Maart) in huis dat ik aangemeld ben.
* Vandaag hebben ze me gebeld voor de monteur op 30 Maart.
30 maart is voor jou de dag dus om GoT vol te spammen met je bevindingen! :D

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Zeg ik m'n TweakDSL op (zit nu bij Ziggo op 120mbit namelijk), krijg ik een brief dat ik met €75 afsluitkosten rekening moet houden. Ik heb de voorwaarden er nog eens op nageslagen maar die reppen met geen woord over afsluitkosten. Jammer zo'n negatieve ervaring, na jaren uiterst tevreden zijn geweest moet het met zo'n domper eindigen...

Maar goed, ik heb ze al gemaild hierover.... ben benieuwd naar de reactie.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Afsluitkosten? Dat is raar. Misschien had je nog een contact lopen?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Staat ook op hun site (http://tweakdsl.nl/?page=internet/prices kopje contractswijziging) dat het afhankelijk van het abo kan. Ik kan me herinneren dat ik in 2004 ofzo ook zoiets in mijn contract ben tegengekomen. Alleen is dat ding even niet te vinden :P

Neemt niet weg dat het wel flauw is. Na jarenlang trouwe klant en dan nog ff zoiets na. Maar volgens mij was het in die periode gebruikelijk dat je aansluitkosten (modem etc) betaalde en dat had ik toen volgens mij bij Tweak niet (vandaar die afsluitkosten). Maar schiet me er niet op af... 6 jaar is een lange tijd om in de grijze cellen van alles te verdraaien ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Bastien op 19-03-2010 19:05 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb sinds 2005 een TweakB10 abbo en in mijn contract staat dat ik na 2 jaar geen afsluitkosten hoef te betalen. Er staat dan onderaan het contract / aanvraagformulier de volgende zin: "Ik weet dat er bij opzegging binnen twee jaar na ondertekening van het contract € 75,- kosten in rekening worden gebracht."
Dat hebben ze later gewijzigd bij de nieuwere contracten. Je moet dus even nalezen wat er bij het aangaan van het contract is afgesproken. Wel lullig, zo'n "afscheidscadeau".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 07:14
Ik zit er over te denken om mijn tele2 dsl abbo de deur uit te doen en over te stappen op tweak fiber. Als ik de prijzen vergelijk met andere aanbieders dan is tweak iets goedkoper als kpn en plinq,echter zie ik tot mijn verbazing dat er oa 60 euro afsluitkosten betaald moet worden als je weggaat en ook bij een verhuizing moet betaald worden. Wanneer je verhuist en de dienst is niet leverbaar moet je gewoon je contract uitdienen(iets wat met fiber nogal eens voorkomt lijkt me). Zelfs voor een account upgrade moet betaald worden. Ik ben daarom een beetje huiverig geworden ivm onvoorziene kosten ed. Alle "grote" providers hebben dit niet, daar kun je kosteloos upgraden ed en afsluitkosten als je het contract na een jaar op zegt ben ik ook niet tegen gekomen. Wat is de reden dat tweak dit wel doet? Zijn hun abbo prijzen zo scherp dat ze voor elk administratief wissewasje geld moeten hebben?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
IceM schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:32:
Wanneer je verhuist en de dienst is niet leverbaar moet je gewoon je contract uitdienen
Tweak heeft voor fiber maand contracten, zo lang is dat niet meestal weet je wel wanneer je op tijd moet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Smarron

The bend

Ik wilde even een speedtest doen, ik wist niet dat Tweakdsl zo snel was! 8)7

Fastest adsl ever

Maar even zonder gein. Ik heb zojuist een bestand ge-upload op mijn eigen webspace en zag dat het gemiddeld met 20kb/s ging. Niet echt snel te noemen. Ik heb het idee dat de upload de laatste tijd wel vaker dramatisch langzaam is. Hebben jullie deze ervaringen ook?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Na 1 maand probleemloos internet, vanavond opeens geen IP adres. Maar weer een ticket aangemaakt...

Volgende week loopt mijn abbo af en de nasleep rond mijn verhuizing van 2 maanden geleden is helaas nog niet opgelost, ondanks een ingediende brief :-(

Toch bijna vanaf het begin abonnee geweest, maar twijfel nu.

EDIT: Vanmorgen vroeg als eerste geholpen. Klasse.
Nu nog het verhuisprobleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Azqi op 25-03-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
Afgelopen tweak glasvezel 30 mb afgesloten. Ben zeer benieuwd. Zijn er al mensen die ervaring hebben met Tweak glasvezel in combinatie met de tweak nieuwsgroepen? Wat zijn de gemiddelde snelheden?
Pagina: 1 ... 27 ... 52 Laatste