[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 13:43
Ik vind de nieuws voorziening van Tweak niet echt iets om over naar huis toe te mailen..
Heb van Lijbrandt en van KPN inmiddels uitgebreide glasvezel pakketten ontvangen met alle (on)mogelijkheden (tov 1 flyer van Tweak)
Verder op de site van Tweak moet je zelf maar uitvogelen wat geldig is voor ADSL en/of glas.

Zelfs de meest basale informatie ontbreekt..zoals welk modem men gebruikt, kun je je huidige coax bekabeling nog gebruiken om TV te bekijken...etc etc..treurig.. :'(
(men zegt:we testen de Zyxel 2812 maar wordt dit modem echt geleverd en wat kun je met dit ding..?)

Toch heb ik tweak qua service nivo wel hoog zitten dus Ik ben wel van plan de helpdesk te mailen om antwoorden te krijgen op deze en nog meer vragen die ik heb.
Ik heb nu xs4all (stabiliteit/vast ip/eigen hostname/exposed host tbv eigen firewall) ed..dingen waar ik wel aan hecht aangezien ik een eigen mailserver heb draaien..

[ Voor 7% gewijzigd door NIK0 op 25-03-2010 14:47 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Heb binnen 1 dag antwoord op m'n mailtje..respect voor de snelheid..!

V:Wie verzorgt de installatie van het glasvezel modem? (tweak/glashart/kpn?)
A:De installatie van het glasvezel modem wordt gedaan door KPN

V:elk modem levert tweak? (en zijn de mogelijkheden van dit modem ergens in te zien? Op de tweaksite noemt men een Zyxel modem waarmee getest wordt maar niet of dit het uit te leveren modem is)
A:Wij leveren een NT kastje (Modem van Genexis) met daarbij nog een Thomson TG789v type N router.
http://kpn-customer.custh...d_adp.php?p_faqid=9355#04
De Zyxel modem waarmee getest is leveren wij nog niet. Misschien dat dit wel in de toekomst gaat gebeuren

V: Verzorgt dit modem ook de doorgifte van de "oude" analoge televisie?
A:Nee, dit doet de modem/router niet. Het is bij ons niet meer mogelijk om analoge televisie te ontvangen, enkel digitaal

V: Zit ik vast aan telefonie van tweak of kan ik andere SIP providers gebruiken voor gebruik vanaf mijn vaste telefoon toestel?
A:Ja, dit is mogelijk

V: welke Settopbox levert tweak?
A: Wij leveren de Motorola VIP 1960

V:Bestaat er een mogelijkheid tot het verkrijgen van een vast ipadres icm glasvezel?
A:U krijgt bij ons 1 vast ipadres. Meerdere ipadressen zijn niet mogelijk.

V:Bestaat er een mogelijk tot het kiezen van de hostname bij tweak?
A: Het is bij ons mogelijk om zelf een hostname te kiezen, dit kunt u aangeven in het aanvraagformulier.

V:Bestaat de mogelijkheid tot het overzetten van het huidige analoge kpn nummer naar tweak glasvezel..?
A:Wij kunnen uw telefoonnummer overnemen. Echter kunt u alleen bij ons bellen via VOIP

Ik heb een behoorlijke setup thuis aangezien ik m'n eigen mailserver host en over een DMZ beschik. Ik heb hier ook nog naar gevraagd en daar was het globale antwoord op:
A: Wij blokkeren niets, tot zover ik weet zou het dus gewoon mogelijk zijn. Echter geven wij hier geen ondersteuning op

Maar aangezien men die (dichtgespijkerde?) KPN Thomson TG789v levert :
http://www.ipbforum.nl/ex...c.php?f=32&t=3409&p=27784
vraag ik me af of ik bijv een exposed host aan kan zetten zodat ik gebruik kan maken van m'n eigen firewall (en DMZ)..

Ik hoop dat iemand dit kan beantwoorden en dat een ieder z'n voordeel kan doen met deze informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:27
Ze hebben mijn Tweak Glas 30/30 net opgeleverd. Alles is dus van KPN. Gewoon met de KPN Thomson TG789v. Even alles een snelle test gegeven:

Snelheid Download: 24Mbps Upload 2,8Mbps
Ping: 10Ms

TV: Heb nog geen box ontvangen was nog geen voorraad!

Telefoon nog niet aangesloten:

XBOX360: Nat Strict geeft hij aan in WM2 ook toewijzen XBLIVE in de router geeft geen verbetering.

Conclusie:
24Mbps? Abbo is 30Mbps. Xbox werkt dus niet dus ook geen live vanwege de Nat restrictie.
TV zit ik nog op te wachten kan nog een paar dagen duren. We gaan bellen met de helpdesk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
bullseye1977 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:46:
Ze hebben mijn Tweak Glas 30/30 net opgeleverd. Alles is dus van KPN. Gewoon met de KPN Thomson TG789v. Even alles een snelle test gegeven:

Snelheid Download: 24Mbps Upload 2,8Mbps
Ping: 10Ms

TV: Heb nog geen box ontvangen was nog geen voorraad!

Telefoon nog niet aangesloten:

XBOX360: Nat Strict geeft hij aan in WM2 ook toewijzen XBLIVE in de router geeft geen verbetering.

Conclusie:
24Mbps? Abbo is 30Mbps. Xbox werkt dus niet dus ook geen live vanwege de Nat restrictie.
TV zit ik nog op te wachten kan nog een paar dagen duren. We gaan bellen met de helpdesk....
Houd ons op de hoogte aub..!
Ik ben pas geleden naar zo'n glasvezel keet van KPN geweest waar men mij vertelde dat ookal is het abbo 30, men 40 levert maar dat was tussen "ons" :X

Dus die Thomson is gewoon zo'n dichtgespijkerde KPN router..? (of draait men een eigen firmware erop..?)
Zo niet, dan kunnen ze wel stoppen met de slogan "Unlimited Freedom"

[ Voor 8% gewijzigd door NIK0 op 30-03-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
de Thomson TG789v is dus helemaal dicht gespijkerd. Ze gaan wel de Zyxel leveren maar testen zijn nog niet af en firmware ook nog niet hoorde ik van de helpdesk. Was wel bekend dat de Thomson TG789v een waardeloos ding is en dat ze daar van af willen. Hoe en wanneer was nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Vandaag ook aangesloten in Enschede 100/100
Ik heb de Thomson TG789vn
de snelheid is ongeveer 83/10

Snelheden bij downloaden en uploaden D10,15 MB/s / U1,25 MB/s

die 17Mbit wat ik mis is voor de IPTV heb ik hier op GOT gelezen, maar ik gebruik nog geen tv is het mogelijk om die 17 Mbit bij internet toe te voegen?

[ Voor 21% gewijzigd door kmichael op 31-03-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 17:23
Mijn internet klapt er hier om de haverklap uit sinds 0:00 (centrale Kaatsheuvel). Nog meer mensen met problemen? Ook is mijn Tweaknews snelheid bellaberd in het weekend, soms haal ik nog maar net 1200kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Dutchy007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:35:
Mijn internet klapt er hier om de haverklap uit sinds 0:00 (centrale Kaatsheuvel). Nog meer mensen met problemen? Ook is mijn Tweaknews snelheid bellaberd in het weekend, soms haal ik nog maar net 1200kb/s.
En ik maar denken dat ik de enige ben. Hier hetzelfde verhaal op een andere centrale. Zou er een algemene storing zijn?
Gelukkig ligt Tweak er hier vrijwel nooit uit, dus wat dat betreft mag ik (nog) niet klagen :).

Wel heel toevallig dat dit gebeurt op 1 april :+

[edit]

Op de website staat het volgende:
Netwerk onderhoud: 1 april 2010 0:05 t/m 0:30
Op donderdag 1 april rond middernacht tot half 1 wordt er onderhoud gepleegd op ons netwerk. Het netwerk zal in deze periode 2 keer geheel niet bereikbaar zijn. Dit geldt voor alle typen verkeer

[ Voor 23% gewijzigd door Bee.nl op 01-04-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:35:
058 precies het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Staat op tweak een melding van onderhoud tussen 00.00 tot 00.30 1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Wat is er precies dichtgetimmerd dan aan die thompson? Kan niet op andere externe sites komen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Bijvoorbeeld dat je zelf je VoIP gegevens niet kan aanpassen... Heel handig als er een tijdelijk telefoonnummer in het apparaat staat en je telefoonnummer net geporteerd is. Ik kan nu dus niet bellen, KPN lijn is opgeheven en ik kan m'n telefoonnummer niet in dat Thomson geval zetten.

Ook zijn er weinig instellingen wat betreft routing en port forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 07:14
WhiteDragon schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:47:
Bijvoorbeeld dat je zelf je VoIP gegevens niet kan aanpassen... Heel handig als er een tijdelijk telefoonnummer in het apparaat staat en je telefoonnummer net geporteerd is. Ik kan nu dus niet bellen, KPN lijn is opgeheven en ik kan m'n telefoonnummer niet in dat Thomson geval zetten.

Ook zijn er weinig instellingen wat betreft routing en port forwarding.
Heeft tweak niet een of andere userinterface waarop je via internet in kunt loggen om dit soort zaken te regelen? Bij KPN kun je via MijnKPN alle telefoonopties etc instellen (voicemail, nummer toewijzen op poort etc). Dit moet bij tweak toch ook mogelijk zijn aangezien het om het zelfde product gaat (bij fiber iig)?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Tweak en dan het TV gedeelte?

Geeft Tweak ook IPRTV door? Zo ja, moet je dan ook weer zo'n voor geïnstalleerde prut ding hebben?
En is het mogelijk om een coax kabel aan te sluiten op glasvezelmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:26:
Goedendag,

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Tweak en dan het TV gedeelte?
Ja, werkt prima. Zie daarvoor ook het KPN glastopic, staan nog meer ervaringen in. Er wordt gezegd dat zappen traag gaat, maar dat is volgens mij een kwaaltje van DTV tuners. Bij UPC had ik in ieder geval hetzelfde en vond het niet storend.
Geeft Tweak ook IPRTV door?
Ja.
Zo ja, moet je dan ook weer zo'n voor geïnstalleerde prut ding hebben?
Een wat? Gewoon een prima werkende IPTV tuner/decoder.
En is het mogelijk om een coax kabel aan te sluiten op glasvezelmodem?
Nee, het is geen DVB-C, IPTV gaat over UTP. Wel is het mogelijk om een convertersetje UTP>COAX en terug te kopen maar of dat de signaalkwaliteit ten goede komt...

Ik zit overigens nog altijd zonder telefoon! Nogmaals met de helpdesk gebeld en nóg een ticket aan laten maken...
Waarom kan ik geen direct contact krijgen met de tweede lijn? Deze jongen wist niet eens dat Tweak met KPN Experiaboxen werkt... Hij vond in eerste instantie dat ik KPN moest bellen! Wat een aap zeg... En hij kon niks voor mij betekenen, ik moest maar wachten tot ik teruggebeld werd. Hele dag naast de telefoon gezeten (thuis, was de baas niet blij mee) voor niks dus. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18
Lekker is dat...

Gisteren contact gehad met Tweak over het Glas 50 abonnement. Ik vroeg me af hoe het zit met HD tv en of dat er standaard bij in zit. Krijg netjes per mail de melding dat HD er standaard al in zit. En dus niet extra hiervoor hoef te betalen.
Ik vrouwlief thuis overtuigd om over te stappen naar Tweak en vanochtend dacht ik de aanvraag te kunnen doen...

Hebben ze @#$%^^&!@#* :( het abonnement gewijzigd! Je krijgt nu standaard tv bij het Glas 50 abonnement en moet vervolgens € 9,95 betalen voor het HD pakket! Weg voordeel....... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Ik zie het inderdaad, dat is toch wel erg! Ik had de aanvraag geplaatst voordat deze optie er kwam en hoop toch wel HDTV te krijgen!

Tesamen met mijn telefonieprobleem, waarbij mij zojuist WEER verteld is te wachten! En dan ook nog de nietbestaande "unlimited freedom" door die gare Experiabox, je kan niet eens normaal een spelconsole aansluiten (lees http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=32&t=3409)!

Maar even een boze brief gestuurd, ik ben toch wel teleurgesteld tot dus ver. Alleen de SDTV werkt goed... Tweak gooit zijn naam een beetje te grabbel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Gister ben ik aangesloten op het glasvezel netwerk van Tweak....
Installatie prima. TV werkte meteen, internet duurde iets langer.

Nu werkt de telefoon nog steeds niet. Even gebeld met Tweak...het kan nog 1 WEEK duren voordat deze actief is!!??? Dat is toch niet normaal?

Verder: als je de Experia box uit en aan zet, is deze alle instellingen (wireless) kwijt......Erg handig

Andere mensen met dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

fjs schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:08:
[...]
Kan dat zomaar dan? Ik heb dezelfde abbo en die loopt over een paar maanden ook af. Ik ga er van uit dat je dan gewoon weer per maand gaat betalen. Het is geen stil lopend contract hoor. Het is 2 jaar is mij verteld en daarna ga je weer per maand betalen. Dus als ik weer inga op die 2 jaar wil ik ook een nieuwe modem dit keer en niet een of ander dom verhaal dat dat alleen geld voor nieuwe klanten.
Kreeg bij m'n 10-for-2 twee jaar terug toen ik er om vroeg ook een nieuw modem (wel 9,95 verzendkosten).
Vorige week na mailtje van me een aanmeldformulier voor 10-for-2 gekregen; had per mail al aangegeven benieuwd te zijn hoe het met modems zit.

Op tweaksite hadden ze het over inbegrepen Zyxel of +60 euro en dan de wireless variant. Niets over verzend/administratiekosten.

Nou staat in het aanmeldformulier dat een modem 50 euro kost voor deze abovorm en voor 'n studentenvariant, en wireless 75 euro. Kan natuurlijk via de site aanmelden, maar het verschil gaat ongetwijfeld ergens wringen in de afhandeling. :?

Kan iemand z'n +/- ervaringen met de 2602HW-D1A geven; ik heb met MW2 spelen altijd 99% van de warninglog meldingen over poortjes met de standaard Zyxel, en NAT krijg ik daar niet Open.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Michiel BBB schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:59:
Nu werkt de telefoon nog steeds niet. Even gebeld met Tweak...het kan nog 1 WEEK duren voordat deze actief is!!??? Dat is toch niet normaal?
Kan je dit iets verder toelichten? Hebben ze een reden opgegeven? Hoe bel jij nu?
Andere mensen met dezelfde ervaringen?
Lees mijn posts boven de jouwe? Ik zit al 3 dagen zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Ik werk bij Cambrium, dus weet 't een en ander. Ga niet op alle vragen in, hell ik ben helemaal niet actief in de topics rondom de Tweak-producten, maar kan misschien wat licht in de duisternis bieden.

Voor zover ik begrepen heb is VoIP een issue bij KPN, hier wordt momenteel hard aan gewerkt. De toezegging van KPN aan het adres van Cambrium/Tweak is dus gewoon niet nagekomen en dat is bijzonder zuur.

Wat de Experiabox betreft: ik vind het ook een shitding, zeker in de huidige configuratie (met de firmware van KPN). Is er niet een mogelijkheid om de originele Thomson-firmware erop te zetten en dan alsnog de boel aan de slag te krijgen?
Ik weet dat de Zyxel ook relatief eenvoudig in te stellen was, maar het is nog niet 100% duidelijk wat die verkoop zou moeten gaan kosten meen ik.. Zo zou je in theorie ook zelf een klein routertje kunnen bouwen op basis van een willekeurige linux-distri. ;)

Dan de synchrone snelheid: KPN had aangegeven dat ze per 1/4 de lijnen zouden gaan omzetten. Ik meen dat we woensdag door hebben gekregen dat dit "langer gaat duren". Tweak had hier al rekening mee gehouden door aan te geven dat het "medio april" zou worden. :)

Nu eerst bullseye1977 voorzien van een set-top box. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Floor-is schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:33:
Voor zover ik begrepen heb is VoIP een issue bij KPN, hier wordt momenteel hard aan gewerkt. De toezegging van KPN aan het adres van Cambrium/Tweak is dus gewoon niet nagekomen en dat is bijzonder zuur.
Heb je ook enig idee of er een tijdelijke oplossing mogelijk is? Of zit ik tot die tijd zonder telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteDragon schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:48:
[...]

Ja, werkt prima. Zie daarvoor ook het KPN glastopic, staan nog meer ervaringen in. Er wordt gezegd dat zappen traag gaat, maar dat is volgens mij een kwaaltje van DTV tuners. Bij UPC had ik in ieder geval hetzelfde en vond het niet storend.

[...]

Ja.

[...]

Een wat? Gewoon een prima werkende IPTV tuner/decoder.

[...]

Nee, het is geen DVB-C, IPTV gaat over UTP. Wel is het mogelijk om een convertersetje UTP>COAX en terug te kopen maar of dat de signaalkwaliteit ten goede komt...

Ik zit overigens nog altijd zonder telefoon! Nogmaals met de helpdesk gebeld en nóg een ticket aan laten maken...
Waarom kan ik geen direct contact krijgen met de tweede lijn? Deze jongen wist niet eens dat Tweak met KPN Experiaboxen werkt... Hij vond in eerste instantie dat ik KPN moest bellen! Wat een aap zeg... En hij kon niks voor mij betekenen, ik moest maar wachten tot ik teruggebeld werd. Hele dag naast de telefoon gezeten (thuis, was de baas niet blij mee) voor niks dus. ;(
Als je Alleen internet en TV (IPRTV) gebruikt, heb je die experiabox niet nodig?

Bij lijbrandt kan je de stekkers gewoon in het glasvezelmodem pluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

tweaktubbie schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:59:
[...]

Kan iemand z'n +/- ervaringen met de 2602HW-D1A geven; ik heb met MW2 spelen altijd 99% van de warninglog meldingen over poortjes met de standaard Zyxel, en NAT krijg ik daar niet Open.
Ik doe niet aan gaming, maar heb wel een webserver en ftp server draaien. Bij een Zyxel router moet je niet alleen NAT instellen (dus bijvoorbeeld poort 80 extern Adsl-IP, doorverbinden naar poort 80 intern PC-IP), maar tevens een "Rule" aanmaken op de firewall van je Zyxel. Het werkt dus pas nadat je de 2 dingen beide hebt aangepast.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:48:
[...]

Als je Alleen internet en TV (IPRTV) gebruikt, heb je die experiabox niet nodig?

Bij lijbrandt kan je de stekkers gewoon in het glasvezelmodem pluggen
KPN stuurt de VLANs allemaal over één lijn uit de CPS (het glasvezelmodem), deze worden op de Experiabox pas gedemuxed (uit elkaar getrokken). Ook voor TV zul je dus zo'n ding moeten hebben, jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Lijbrandt/XMSnet gebruiken het Reggefiber netwerk, daar zit een ander NT-kastje bij, met analoog TV signaal. Maar zij kunnen niet overal leveren, bij mij thuis bijvoorbeeld niet...

Whitedragon: voor zover ik weet hebben wij geen tijdelijke oplossing voorhanden, sorry. De oplossing zou letterlijk in de komende paar (werk)dagen moeten komen.

De Zyxel die we hebben getest kan, net als de Experiabox demuxen, ik weet niet welke router/modems dat nog meer kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 02-04-2010 20:06 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Floor-is schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:06:
Whitedragon: voor zover ik weet hebben wij geen tijdelijke oplossing voorhanden, sorry. De oplossing zou letterlijk in de komende paar (werk)dagen moeten komen.
Hopen dat dat een beetje snel gaat, dan. Pasen zonder telefoon is toch niet prettig!
De Zyxel die we hebben getest kan, net als de Experiabox demuxen, ik weet niet welke router/modems dat nog meer kunnen.
Iedere Layer 2 managed switch kan dat. In principe zou je dus ook toe moeten kunnen met een L2 switch die de VLAN's splitst, één van de kabels naar de TV tuner, eentje naar een PPPoE router voor internet en een kabeltje naar een apparaat dat de VoIP kan regelen. Op het IPB forum hebben ze al uitgevonden wat er over welke VLAN gaat: VLAN2 is voor VoIP, VLAN4 is IPTV en VLAN6 is internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
bvsteyn schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:54:
Lekker is dat...

Gisteren contact gehad met Tweak over het Glas 50 abonnement. Ik vroeg me af hoe het zit met HD tv en of dat er standaard bij in zit. Krijg netjes per mail de melding dat HD er standaard al in zit. En dus niet extra hiervoor hoef te betalen.
Ik vrouwlief thuis overtuigd om over te stappen naar Tweak en vanochtend dacht ik de aanvraag te kunnen doen...

Hebben ze @#$%^^&!@#* :( het abonnement gewijzigd! Je krijgt nu standaard tv bij het Glas 50 abonnement en moet vervolgens € 9,95 betalen voor het HD pakket! Weg voordeel....... |:(
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten? Ik sta ook op het punt glas 30 te bestellen en de aanbieding zelf ziet er nog wel hetzelfde uit. Als ik bij overige opties kijk zie ik inderdaad het HD pakket voor 9.95 staan.

voor een ISP vind ik overigens dat ze een bijzonder onoverzichtelijke website hebben

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oh die VLAN's kon ik je zo ook vertellen, maar dat demuxen is niet voor iedereen weggelegd ;)

Ik heb van bullseye1977 twee Sweex homeplugs en hoewel die feilloos lijken te werken, willen ze echt niet boven de 3.3MB/s uitkomen. Ik verwacht mijn Zyxel PLA-407s eigenlijk morgen (als ze dan bezorgen) of anders dinsdag. Dan kan ik vrij vlot een update doen van real-life prestaties. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

IceM schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:59:
[...]

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten? Ik sta ook op het punt glas 30 te bestellen en de aanbieding zelf ziet er nog wel hetzelfde uit. Als ik bij overige opties kijk zie ik inderdaad het HD pakket voor 9.95 staan.

voor een ISP vind ik overigens dat ze een bijzonder onoverzichtelijke website hebben
Ontkrachting: géén HD in het standaard pakket, vandaar ook dat het een apart iets is.

Het zenderoverzicht vind ik overigens vrij duidelijk (geworden): http://www.tweak.nl/?page=support/ftth/channellist

Maar je hebt gelijk: de site is een rommeltje en wordt daarom ook flink onder handen genomen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Floor-is schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:05:
[...]

Ontkrachting: géén HD in het standaard pakket, vandaar ook dat het een apart iets is.
Heb je toevallig een idee hoe dat zit met de mensen die een abonnement aangevraagd hebben toen dat nog niet op de website stond? Een hoop mensen, waaronder ik, waren in de veronderstelling dat dit dus wél standaard was. Er stond immers op de website dat we een ontvanger voor HDTV kregen en er was nergens een extra pakket beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Officieel heb ik daar geen mening over, want ik weet het niet precies.
Volgens mij is er tussen KPN (Wholesale) en Cambrium wat miscommunicatie geweest, ook omdat KPN van de week ineens aankwam met 'jullie kunnen nu HD en pluspakketten bestellen'. Hopelijk kan ik hier volgende week meer over zeggen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Floor-is nog bedankt voor je top service! heb de box aangesloten en beeld is idd wel heel goed. zappen is allen wat langzaam. denk dat ik UPC analoog er bij hou voor boven en 1 box op mijn tv beneden. verder eens kijken wat de mogelijkheden zijn om de Thomson te elimineren in mijn huis. hoop dat er snel wat getest kan worden met de zyxel routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:46
Als ik nu op de site kijk staat er het volgende:
"Internet Snelheid: 30 Mbit / 30 Mbit
Televisie: Interactieve digitale (HD) televisie. Basispakket met ruim 50 regionale, nationale en internationale zenders. Aanvullende pakketten zijn separaat bij te bestellen. "

Er staat toch nog steeds (3/4/2010) dat je interactieve digitale HD televisie krijgt !

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
rjhilbrink schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:54:
Televisie: Interactieve digitale (HD) televisie. Basispakket met ruim 50 regionale, nationale en internationale zenders. Aanvullende pakketten zijn separaat bij te bestellen. "

Er staat toch nog steeds (3/4/2010) dat je interactieve digitale HD televisie krijgt !
Heb net gebeld met tweak omdat ik een antwoord per mail heb gehad die niet helemaal duidelijk was (klopte niet...)
Ze adverteren met Interactieve digitale (HD) televisie. Dit klopt het is HD...maar...wat men doet is de standaard tv zenders versterken naar 720p. Tweak geeft aan dat hierdoor het beeld al beter is dan standaard digitale televisie. En dit noemen ze HD. WIl je signaal ontvangen waar geen versterking wordt toegepast, dus direct het 720p signaal ontvangen, dan moet je het HD pakket afnemen a 9,95 per maand. Je hebt zometeen bijvoorbeeld RTL 4 standaard en in het HD pakket heb je tevens nog een RTL 4 HD zender zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

bvsteyn schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:06:
[...]

Heb net gebeld met tweak omdat ik een antwoord per mail heb gehad die niet helemaal duidelijk was (klopte niet...)
Ze adverteren met Interactieve digitale (HD) televisie. Dit klopt het is HD...maar...wat men doet is de standaard tv zenders versterken naar 720p. Tweak geeft aan dat hierdoor het beeld al beter is dan standaard digitale televisie. En dit noemen ze HD. WIl je signaal ontvangen waar geen versterking wordt toegepast, dus direct het 720p signaal ontvangen, dan moet je het HD pakket afnemen a 9,95 per maand. Je hebt zometeen bijvoorbeeld RTL 4 standaard en in het HD pakket heb je tevens nog een RTL 4 HD zender zitten.
Feitelijk gezien is dit dus gewoon misleiding. Als je adverteert met HD, dan verwacht je als klant zenders te krijgen die dus ook in HD uitzenden. En niet dat je naar HD-resoluties geupscalede zenders krijgt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58
Weet iemand of de meerprijs voor HD per ontvanger is of voor alle ontvangers samen? In dat laatste geval is de meerprijs nog steeds aantrekkelijk t.o.v. UPC. Het was inderdaad wel handiger om de term HD weg te laten uit de aanbieding en aan te geven dat alleen de ontvanger HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Weet iemand al of je ook je eigen router kan instellen net zoals in het Almere topic
met Vlan6 voor internet en dezelfde PPPoE instellingen gebruiken als kpn.
gebruikers naam: {EB-MAC}@direct-adsl
wachtwoord: kpn
Ik heb wel wat geprobeerd vandaag maar met PPPoE krijg ik geen verbinding misschien dat ik wat verkeerd doe of het wil gewoon niet.
joop99 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:53:
Weet iemand of de meerprijs voor HD per ontvanger is of voor alle ontvangers samen? In dat laatste geval is de meerprijs nog steeds aantrekkelijk t.o.v. UPC. Het was inderdaad wel handiger om de term HD weg te laten uit de aanbieding en aan te geven dat alleen de ontvanger HD is.
Extra Settop-box voor Glasvezel € 5,95 per maand
Bron:
http://www.tweak.nl/?page=internet/prices

[ Voor 26% gewijzigd door kmichael op 03-04-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

rjhilbrink schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:54:

Mogelijkheid voor HD, ik kan ook niet toveren, dat wordt zsm aangepast.
Joop99: Als je één pakket neemt, werkt dat op alle boxes. Dit omdat het pakket per klant geld.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Floor-is schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:08:
[...]

Mogelijkheid voor HD, ik kan ook niet toveren, dat wordt zsm aangepast.
Joop99: Als je één pakket neemt, werkt dat op alle boxes. Dit omdat het pakket per klant geld.
Mooi, de prijs per box was duidelijk, de vraag was inderdaad over de pakketten.
Ik zit persoonlijk nog te twijfelen wat ik met mijn telefoonnummer ga doen. Ik wil uiteraard van mijn telfort abonnement af maar wat dan, de opties zijn als volgt:
  • Het nummer gewoon porteren maar dan zit ik echt aan de brakke experia box vast en moet ik maar hopen dat er een oplossing komt hetzij in een beter firmware van KPN of in tweak die de Zyxel P2812 gaat leveren.
  • Het nummer naar elders porteren en zelf nu een Zyxel P2812 of een niet door KPN "verbeterde" thompson of level 2 switch plus router te kopen.
Als ik prijzen in moet schatten dat verwacht ik dat de zyxel P-2812 zeker rond de 200 euro gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Hey, een apart topic over Tweak! Met dank aan de melder hiervan in het Almere topic...

Ik word 12 april aangesloten (na een hele hoop miscommunicatie met Tweak omdat ze een verkeerde datum... op een zaterdag... hadden overgenomen van KPNglasvezel en ik toen zelf KPNglasvezel heb moeten bellen om die afspraak weer recht te zetten).

Leuk om te weten dat je nu ook bij Tweak de mogelijkheid krijgt een HD pakket te bestellen. Ik weet nog niet of ik het doe: Ik vind het belachelijk dat het 9 euro extra per maand moet kosten. Als ze nou Ned. 1, 2 en 3 ALTIJD in hd zouden doen, netals voor Ned. 1, 2 en 3 programma gemist tot 10 dagen terug, dan zou ik dat een betere service vinden...

Maar goed, Tweak is dus ten dele afhankelijk van het (wholesale) aanbod van KPN, helaas... Snap alleen niet waarom de helpdesk zelf er zo geheimzinnig over doet wie "hun leverancier" is :). Het liefst had ik gezien dat Tweak in zee was gegaan met glashart, dan hadden we ook een analoog signaal (en straks dvb-c) erbij gehad.

Wat betreft de horror-box (Experiabox) die je helaas ook van Tweak erbij krijgt: Lees ik hier nou goed dat komende week er tests gedraaid gaan worden met de Zyxel routers? Indien dat het geval is, is er al een mogelijkheid om je hier voor aan te melden, met name als je nog aangesloten moet worden?

Zelf ben ik in ieder geval van plan om met een Layer2 switch aan de gang te gaan. Want die horrorbox die WEIGER ik te gebruiken. Zolang dit beleid niet verandert en er geen 'router' komt die 1 op 1 DMZ of bridgeing richting een eigen router doet, zal Tweak dus ook GEEN belminuten aan me verdienen, want telefonie ga ik ten gevolge van dit fijne KPN keurslijfje dus iig niet gebruiken.

Maar goed, laat niet onverlet dat de prijs van 47 euro per maand van Tweak -prima- is tov. KPN !

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

joop99 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:08:
[...]

Mooi, de prijs per box was duidelijk, de vraag was inderdaad over de pakketten.
Ik zit persoonlijk nog te twijfelen wat ik met mijn telefoonnummer ga doen. Ik wil uiteraard van mijn telfort abonnement af maar wat dan, de opties zijn als volgt:
  • Het nummer gewoon porteren maar dan zit ik echt aan de brakke experia box vast en moet ik maar hopen dat er een oplossing komt hetzij in een beter firmware van KPN of in tweak die de Zyxel P2812 gaat leveren.
  • Het nummer naar elders porteren en zelf nu een Zyxel P2812 of een niet door KPN "verbeterde" thompson of level 2 switch plus router te kopen.
Als ik prijzen in moet schatten dat verwacht ik dat de zyxel P-2812 zeker rond de 200 euro gaat kosten.
Ik verwacht dat de Zyxel ruim onder de €200 zal uitkomen, hét grote probleem is echter niet de prijs, maar de beschikbaarheid. Voor zover ik begrepen heb zijn ze nog niet in grote getale leverbaar op dit moment.
eymey schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:47:
Hey, een apart topic over Tweak! Met dank aan de melder hiervan in het Almere topic...

Ik word 12 april aangesloten (na een hele hoop miscommunicatie met Tweak omdat ze een verkeerde datum... op een zaterdag... hadden overgenomen van KPNglasvezel en ik toen zelf KPNglasvezel heb moeten bellen om die afspraak weer recht te zetten).
Vervelend van de miscommunicatie, ik begrijp dat het nu wel in orde is? Hier en daar is het voor ons een beetje wennen, dit product en deze dienst zijn nieuw voor ons, maar ook voor onze leverancier. De processen lopen hier en daar nog niet helemaal zoals het hoort; we leren echter elke dag. :)
Leuk om te weten dat je nu ook bij Tweak de mogelijkheid krijgt een HD pakket te bestellen. Ik weet nog niet of ik het doe: Ik vind het belachelijk dat het 9 euro extra per maand moet kosten. Als ze nou Ned. 1, 2 en 3 ALTIJD in hd zouden doen, netals voor Ned. 1, 2 en 3 programma gemist tot 10 dagen terug, dan zou ik dat een betere service vinden...

Maar goed, Tweak is dus ten dele afhankelijk van het (wholesale) aanbod van KPN, helaas... Snap alleen niet waarom de helpdesk zelf er zo geheimzinnig over doet wie "hun leverancier" is :). Het liefst had ik gezien dat Tweak in zee was gegaan met glashart, dan hadden we ook een analoog signaal (en straks dvb-c) erbij gehad.
Waarom er zo geheimzinnig gedaan wordt is mij ook niet helemaal duidelijk. Los daarvan: als we met Reggefiber in zee waren gegaan, waren er vast weer andere issues geweest. ;)
Wat betreft de horror-box (Experiabox) die je helaas ook van Tweak erbij krijgt: Lees ik hier nou goed dat komende week er tests gedraaid gaan worden met de Zyxel routers? Indien dat het geval is, is er al een mogelijkheid om je hier voor aan te melden, met name als je nog aangesloten moet worden?
De test met de Zyxels is eigenlijk al wel afgerond, ze doen wat ze moeten doen, zijn stabiel en voor ons relatief eenvoudig in te stellen. Maar -zoals ik hierboven al aangaf- we hebben ze nog niet in serieuze aantallen leverbaar voor zover mij bekend.
Zelf ben ik in ieder geval van plan om met een Layer2 switch aan de gang te gaan. Want die horrorbox die WEIGER ik te gebruiken. Zolang dit beleid niet verandert en er geen 'router' komt die 1 op 1 DMZ of bridgeing richting een eigen router doet, zal Tweak dus ook GEEN belminuten aan me verdienen, want telefonie ga ik ten gevolge van dit fijne KPN keurslijfje dus iig niet gebruiken.

Maar goed, laat niet onverlet dat de prijs van 47 euro per maand van Tweak -prima- is tov. KPN !
Dank voor het compliment. Niemand houd je tegen om zelf een klein routertje (linux-distro op een oud laptopje is genoeg) te bouwen. Alleen de ondersteuning is voor ons dan wel erg moeilijk...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 20:55
Ik heb ook begrepen dat je bij Tweak gewoon de SIP inloggegevens krijgt, en dus zonder experiabox, met eigen router die dat aan kan, kunt bellen... Geen idee eigenlijk hoe ik daarbij kom... kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?

[ Voor 13% gewijzigd door JohnQnl op 03-04-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
leuk dat iemand van tweak dit topic leest.
dinsdag wordt ik aangesloten op tweak glas.

ik had ook al gebeld naar tweak met de vraag over de 'router'.
volgens de medewerker was het een geweldig goed ding..... (volledig open, kon overal bij want dat is "unlimited access")

ik heb dus weinig zin om met dat horror ding te gaan werken..

als ik het dus volledig begrijp, dan kan ik deze vervangen door een
l2 switch ----> internet -->router
--> tv
--> telefoon

waar ga ik dan mijn telefoon op aansluiten?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Floor-is schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:04:
[...]

Ik verwacht dat de Zyxel ruim onder de €200 zal uitkomen, hét grote probleem is echter niet de prijs, maar de beschikbaarheid. Voor zover ik begrepen heb zijn ze nog niet in grote getale leverbaar op dit moment.
[...]
Dat klinkt goed (sterker nog waar kan ik intekenen) op de leverbaarheid na, ik kan er ook nergens een prijs voor vinden. Ik was een beetje uitgegaan van de prijs van de TG789N, die rond de 180 zit en in principe en concurrerend product is (tenminste als je hem koopt en daarmee een werkende versie krijgt).

Zelfs als ik zelf moet klooien (en op basis van de handleiding van de zyxel p-1812 denk ik wel dat het zou moeten lukken) dan geef ik uiteraard de voorkeur aan dergelijk router i.p.v een switch met vlan support, een router en eventueel nog de experia box voor de telefoon (ik zit niet te wachten op bergen kastjes).

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 03-04-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Killerbert schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:28:

volgens de medewerker was het een geweldig goed ding..... (volledig open, kon overal bij want dat is "unlimited access")

--> tv
--> telefoon

Voor telefoon zal je helaas altijd de Experia doos moeten blijven gebruiken :(. Je biedt op 1 van de poorten van je l2 switch gewoon het telefonie VLAN aan (met ook de originele tag) en de Experia gaat ermee aan de slag.

Maar ik ben het eens: Als die Zyxel echt beschikbaar komt (zelfs als ik ervoor moet betalen) en die is WEL open, of in ieder geval met genoeg DHCP- of DMZ- of bridgeing-opties, dan teken ik direct!

En als de tweak helpdesk met "een geweldig ding" de TG789vn bedoelt... dan moeten we misschien Tweak verzoeken om serieus eens hun medewerkers op te leiden..... Die TG789vn in Experiabox-vorm is een aanfluiting van ALLES waar Tweak voor staat.....
JohnQnl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:25:
Ik heb ook begrepen dat je bij Tweak gewoon de SIP inloggegevens krijgt, en dus zonder experiabox, met eigen router die dat aan kan, kunt bellen... Geen idee eigenlijk hoe ik daarbij kom... kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?
Helaas, ik het juist van de helpdesk begrepen dat het NIET zo is en dat je alleen de Experiabox hiervoor kan gebruiken, net als bij KPN.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 03-04-2010 22:31 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Aan de mods: ff een nieuwe reply omdat het anders wel erg onoverzichtelijk wordt...
Floor-is schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:04:
[...]

Vervelend van de miscommunicatie, ik begrijp dat het nu wel in orde is? Hier en daar is het voor ons een beetje wennen, dit product en deze dienst zijn nieuw voor ons, maar ook voor onze leverancier. De processen lopen hier en daar nog niet helemaal zoals het hoort; we leren echter elke dag. :)
Mwa, ik hoop het. Toen ik KPNglasvezel heb gebeld en die uiterst vriendelijke dame, na geconstateerd te hebben dat 17 april helemaal niet KAN, me weer op de 12 had gezet (wat ik ook met oorspronkelijke monteur had afgesproken), toen kreeg ik weer een geautomatiseerde (?) bevestigingsbrief van Tweak.
Van de helpdesk heb ik helaas geen officieel bericht of zelfs excuses mogen ontvangen.
Waarom er zo geheimzinnig gedaan wordt is mij ook niet helemaal duidelijk. Los daarvan: als we met Reggefiber in zee waren gegaan, waren er vast weer andere issues geweest. ;)
True, maar het had nog steeds beter bij jullie gepast (bv: Iedereen kan z'n eigen router direct op de Genexis aansluiten, geen gedoe met ouderwetse PPP tunnels die je ook nog eens bandbreedte kosten vanwege overhead).
De test met de Zyxels is eigenlijk al wel afgerond, ze doen wat ze moeten doen, zijn stabiel en voor ons relatief eenvoudig in te stellen. Maar -zoals ik hierboven al aangaf- we hebben ze nog niet in serieuze aantallen leverbaar voor zover mij bekend.
Ik zal het wel in de gaten houden :)
Dank voor het compliment. Niemand houd je tegen om zelf een klein routertje (linux-distro op een oud laptopje is genoeg) te bouwen. Alleen de ondersteuning is voor ons dan wel erg moeilijk...
Dat mag ik graag horen :-). Ik heb een prima router die ik (mits ie ook bij hogere snelheden performed) gewoon wil blijven gebruiken, namelijk de Fritz!box 7270, o.a. met ingebouwde dect centrale (nu snappen jullie ook waarom ik graag de controle houd over m'n eigen SIP account en dus voorlopig gewoon bij Callvoip.nl blijf bellen ;) ). Dus als jullie het inderdaad niet actief blokkeren dat mensen hun eigen l2 switch aansluiten met daarachter een eigen router, dan ben ik voorlopig tevreden tot er een fatsoenlijke oplossing komt in de vorm van die Zyxel :)

Om support zal ik ook niet gaan zeuren bij jullie, snap dat je met eigen apparatuur in je eentje staat. Echter, het was gewoon leuk geweest als jullie op een apart pagina zelf de VLAN en PPPoE gegevens en idealiter ook SIP gegevens zouden geven, uiteraard met een duidelijke boodschap "NO SUPPORT" ;)

En nog een tip vwb jullie helpdesk, ook over dat gedoe met de aansluitdatum: Ik snap best dat alles nieuw is voor jullie, maar van sommige helpdeskmedewerkers krijg ik gewoon de indruk dat ze ronduit kortaf of zelfs op het onbeschofte af reageren, zonder je echt de indruk te geven dat ze ook echt iets voor je hebben utigezocht (zoals zelf ff achter KPNglasvezel aan bellen om te verifieren of een zaterdag wel een aansluitdatum is). Of dat de ene zegt dat je "De genexis zelf mag instellen" (terwijl dat dus niet kan) en anderen zeggen weer totaal andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed vanuit Uden dan maar een update omtrent het Tweak glasvezel verhaal.
Ben 30 maart aangesloten. Tot zover:

-ITV werkt niet: foutcode 12(geen verbinding met netwerk), geen kabelbreuk, alle poorten op EB geprobeerd (kreeg wel contact met netwerk, maar STB gaf aan dat 'de software niet bijgewerkt kon worden'
-Internet is goed snel (26down, 2.9 up), heb wel zo'n 2 keer per dag de melding:

Cambrium Internet
Dit is de supportpagina van Cambrium Internet.
U bent geweigerd, omdat u niet bekend bent als klant bij ons.

Exacte melding:

ISP niet bereikbaar

Belt u onze helpdesk voor ondersteuning.

EB herstarten wil werken, maar je moet er niet aan denken dat hierdoor telefoon eruit ligt en je er niets van merkt (bedrijf aan huis.....)
-telefonie werkt op dit moment niet. Heb 2 nummers die op dit moment geporteerd worden en heb vanmiddag test gedaan met het nummer dat we van Tweak (extra) ontvangen hebben. Test was negatief, werkt niet.
-Email werkt niet, ook niet de webmail. Aanmaken van een mailadres werkt, het is alleen niet te gebruiken.

ITV en een klacht mbt EB staan vanaf 30 maart open, was vanmiddag nog niets mee gedaan.
Telefonie en webmail is vanmiddag een supportcall voor aangemaakt.

Ik heb een dubbel gevoel.........Heb me vanmiddag laten bellen door Ziggo en dat begint toch weer interessanter te worden. Alleen de extra aanschaf van een goed draadloos modem en de box voor interactieve televisie staat me niet aan.
Ik verwacht uiterlijk dinsdag een antwoord wanneer alles werkt, ik kan me niet veroorloven straks de dupe te zijn van kinderziektes.
Neemt niet weg dat wanneer het werkt ik wel in de zevende hemel ben..........
Gebruikers van XBOX360-> mijn NAT staat open. Dit heb ik niet via Port forwarding gedaan, maar het aanvinken van uPnP. Port forwarding NIET gebruiken. Daarnaast heb ik mijn XBOX een vast ip-adres gegeven aan de EB. Heb geen problemen online.
PS3 is een ramp, gaat niet lukken. Heeft echt port forwarding nodig.

Succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:42:
..........
-Email werkt niet, ook niet de webmail. Aanmaken van een mailadres werkt, het is alleen niet te gebruiken.
..........
Hier werkt E-mail ook niet maar geeft wel in My Tweak dat deze actief is, FTP werkt ook niet bij mij
is dat bij jou ook zo?

Bij mij is ook al een support ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:42:

Ik heb een dubbel gevoel.........Heb me vanmiddag laten bellen door Ziggo en dat begint toch weer interessanter te worden. Alleen de extra aanschaf van een goed draadloos modem en de box voor interactieve televisie staat me niet aan.
Ik verwacht uiterlijk dinsdag een antwoord wanneer alles werkt, ik kan me niet veroorloven straks de dupe te zijn van kinderziektes.
Neemt niet weg dat wanneer het werkt ik wel in de zevende hemel ben..........
Gebruikers van XBOX360-> mijn NAT staat open. Dit heb ik niet via Port forwarding gedaan, maar het aanvinken van uPnP. Port forwarding NIET gebruiken. Daarnaast heb ik mijn XBOX een vast ip-adres gegeven aan de EB. Heb geen problemen online.
PS3 is een ramp, gaat niet lukken. Heeft echt port forwarding nodig.

Succes allemaal.
:) Op zich wel grappig dat je het aanhaalt. Er is dus wel degelijk een markt voor ISP's die er standaard al een (draadloos)modem/router mee leveren. Voor mij zou het zelf 'moeten' kopen van een router juist een reden kunnen zijn om Ziggo of UPC te nemen (als de rest ook goed zou zijn). Het is dan ook jammer dat Tweak niet gewoon beiden ondersteunt: Het meeleveren van een (goede) router EN de instellingen online zetten zodat mensen hier zelf mee aan de gang kunnen. Dit laatste kan echter -waarschijnlijk- niet omdat men compleet in het keurslijf van KPN zit :(. Plus dat de standaard 'router' die jij graag bij een abbo ziet in dit geval dus ook nog eens zo brak is als wat. Maar goed, dat weet Tweak onderhand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey

Ach, als de EB gewoon standaard ingesteld zou zijn had ik al veel meer kunnen doen. Bij Ziggo heb je inderdaad keuzemogelijkheid. Je krijgt standaard een modem/ router. Wil je draadloos dan kan je dat zelf aanschaffen (heb ik niet zo'n ervaring mee) of via Ziggo voor E99 een N-modem/router.

@Kmichael

Tweak geeft inderdaad aan dat mijn mail actief is. Echter bij de accounttest van Outlook blijft hij hangen bij 'aanmelden bij server voor inkomende mail' Hij blijft dan vragen om gebruikersnaam en wachtwoord. Heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd. Gewoon via webmail inloggen lukt niet, ook niet met mijn standaard mailadres.
ik heb geen ervaring met FTP, wel iets anders: download met Azureus (ben nieuwsgroepen aan het uitzoeken....) en heb via de configuratie van Azureus de EB zover gekregen dat hij door uPnP open komt te staan.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen die sinds vanmiddag een superbrakke verbinding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
eymey schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:29:
[...]

Voor telefoon zal je helaas altijd de Experia doos moeten blijven gebruiken :(. Je biedt op 1 van de poorten van je l2 switch gewoon het telefonie VLAN aan (met ook de originele tag) en de Experia gaat ermee aan de slag.

Maar ik ben het eens: Als die Zyxel echt beschikbaar komt (zelfs als ik ervoor moet betalen) en die is WEL open, of in ieder geval met genoeg DHCP- of DMZ- of bridgeing-opties, dan teken ik direct!

En als de tweak helpdesk met "een geweldig ding" de TG789vn bedoelt... dan moeten we misschien Tweak verzoeken om serieus eens hun medewerkers op te leiden..... Die TG789vn in Experiabox-vorm is een aanfluiting van ALLES waar Tweak voor staat.....

[...]

Helaas, ik het juist van de helpdesk begrepen dat het NIET zo is en dat je alleen de Experiabox hiervoor kan gebruiken, net als bij KPN.
Lieve help, het zou toch eigenlijk te gek voor woorden zijn als je strakjes minimaal 3 apparaten nodig hebt om dezelfde vrijheid te krijgen als wat ik nu heb met een "ouderwetse" xs4all adsl verbinding....dwz:
- Een modem/router ala Fritbox waarbij je zelf je SIP gegevens kunt ingeven
- Een Exposed DMZ functie zodat je zelf kunt bepalen welke firewall functionaliteit je wilt gebruiken. (of een device uitleveren waar deze functionaliteit allemaal inzit, goed werkende portforwarding,DMZ mogelijkheid etc)

VRAAG:
Praat je met Glasvezel eigenlijk nog wel een "modem" nodig in de zin dat de experia/zyxel de verbinding op gaat bouwen met je provider of zorgt het (glas)kastje in de meterkast daar al voor..? (stomme vraag misschien maar ken helaas nog niemand die het in huis heeft..)

[ Voor 19% gewijzigd door NIK0 op 04-04-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik heb al glasvezel en wil dus overstappen naar tweak. Ik heb nu gewoon een glasvezel modem en een zyxel modem staan die van mij is. als ik overstap, kan ik dan gewoon deze zyxel gebruiken, maar dan met de nieuwe gegevens? aangezien ik lees dat tweak aan het testen is (en hier dat het testen al klaar is) met een zyxel. weet even niet zo 1,2,3 welk model ik heb, maar sip zit erin (2 poorten zelfs). ben erg benieuwd aangezien hier ook werd voorgesteld om je eigen (oude) laptop te gebruiken als modem? ben er niet zo heel erg in thuis, maar aangezien ik dus een werkende setup heb staan, was ik benieuwd of het ook voldoende is.

hoe hebben jullie analoge tv? ik las dat sommige dat nog hadden, is dat van je oude provider? want mijn ouders willen eigenlijk gewoon sd tv signaal hebben voor slaapkamers (en digitaal voor woonkamer). ze hebben geen zin om zoveel extra decoders te moeten huren/kopen.

heb het iig aangevraagd en ben benieuwd hoe het met telefoon gaat. als ik geen gebruik van de telefoon wil maken, krijg ik dan korting? of kan ik dan beter een apart nummer van tweak nemen en een aparte kpn lijn.

hoop dat ik hier nog vele (goede) comments ga lezen van de gebruikers. zeker van de mensen die nu problemen hebben.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

BounceMeister schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:37:
Verbinding was vroeg in de middag wel vrij waardeloos inderdaad. Na 3 uur weet ik het niet, was ik druk bezig met paas'verplichtingen' :) Nu trouwens geen problemen meer.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:06

knakworst

Get more sats!

BounceMeister schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:37:
Usenet was gister bij mij een tijdje brak. Rest werkte wel prima. Nu niets meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier werkt het nu ook allemaal weer.
Was inderdaad de newsserver die erg traag was en online gamen klapte er steeds uit. Speedtest.nl gaf ook erg wisselende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hallo glasvezel gebruikers,

Mij lijkt de abbo van tweak wel goed bij mij passen.
Ik heb een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden voor mij.

KPN installeert alles bij je thuis.
In hoever gaat dit bij tweak? (zonder extra kosten)
Komt er ook een monteur en wat gaat hij doen of krijg je gewoon een pakket op gestuurd zodat je alles zelf moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een monteur van KPN dat de verbinding oplevert. Het aansluiten van randapparatuur (daar werd bij mij ook de settopbox onder verstaan) moet je zelf doen. Wil je graag dat Tweak dit doet dan kost dit E150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:29:
Het is een monteur van KPN dat de verbinding oplevert. Het aansluiten van randapparatuur (daar werd bij mij ook de settopbox onder verstaan) moet je zelf doen. Wil je graag dat Tweak dit doet dan kost dit E150,-
Bedankt voor je reactie.
Is het makkelijk om het zelf te doen?
Als het een kwestie is van stekkers er in doen en draaien maar dan wil ik de overstap wel wagen.
€150 om alles draaiend af geleverd te krijgen vind ik een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik heb gelezen dat Floor-is schreef dat je ook een Linux-Distro kan gebruiken inplaats van de EB, dus ben hier mee aan de slag gegaan maar hiermee heb ik geen ervaring en zit nu een beetje vast ik hoop dat iemand mij op weg helpen,
en ik hoop dat ik niet helemaal verkeerd bezig ben.

Ik heb een losse pc gemaakt met 2 nics ik heb hierop geïnstalleerd Linux-Distro ZeroShell.
de configuratie en instellingen zien er als volgt uit:
Nic1 ETH00 LAN
Nic2 ETH01 WAN hiervan de MAC veranderd in die van de EB en deze rechtstreeks op de Genexis aangesloten op poort E1 waar de EB ook aangesloten was.

ETH00 (LAN) een VLAN6 aangemaakt op deze poort heb ik direct mijn pc aangesloten.

ETH01 (WAN) PPPoE met de volgende instellingen:
Username: xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl (xx vervangen door mijn mac adres)
Wachtwoord: kpn
Make this interface the Default Route: Ja en Nee geprobeerd
Enable NAT on this interface: Ja
Service Name: Tweak

Hiermee kreeg ik geen verbinding met Internet.

Nu komt mijn volgende opstelling:
Nic1 ETH00 LAN Ip Adres van de Gateway van mijn router ingegeven zoals in de handleiding staat van Zeroshell (192.168.1.1)
Nic2 ETH01 WAN hiervan de MAC veranderd in die van de EB en deze rechtstreeks op de Genexis aangesloten op poort E1 waar de EB ook aangesloten was.

ETH00 (LAN) een VLAN6 aangemaakt op deze poort heb ik nu een router aangesloten met firmware dd-wrt.

Ik heb alle instellingen van PPPoE verwijderd van Zeroshell.
Dit is mijn router: Belkin F5D8230-4 v1001ea met dd-wrt firmware v24-sp2 std
Hierin heb ik alleen de DHCP ingesteld naar PPPoE
met gebruiker: xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl (xx vervangen door mijn mac adres)
Ik ben naar Status gegaan en heb op Connect gedrukt voor PPPoE

Maar ook op deze manier kan ik geen verbinding krijgen.

Alvast bedankt Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:16
kmichael schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:15:
maar hiermee heb ik geen ervaring
En dat allemaal op 2e paasdag, aan de ene kant is het heerlijk om jou (en WhiteDragon en Floor-IS) zo bezig te zien met het ontrafelen van de geleverde diensten van KPN/TweakDSL. Techniek ten top en houdt je van de straat. Echter treurig dat ze het echt moeilijk maken voor ons, hobbyisten om gewoon je eigen apparatuur aan te sluiten. Het grote gros van de 'nieuw abonnees' zitten gewoon in het donker als het om een Telefoon bij Tweak of PS3 gaat. Aan de helpdesk krijgen ze ongetwijfeld te horen dat ze zelf de kabels nog maar eens moeten nakijken.

Helaas kan ik je niet helpen met de setup die je nu gebouwd heb, heb inmiddels ook Glas in huis liggen (Enschede) en wilde graag direct aanmelden bij tweak. Deze thread doet mij toch even denken, wil ik inderdaad ook weer velen uren investeren in techniek en helpdesk contact... Eigenlijk wel, we willen gewoon die super upload snelheid...

Sterkte en vrolijk pasen!

Groetjes, Tukker Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Ik heb zelf nog niet nagedacht over een complete routersetup. Dat zou opzich wel een leuke oplossing zijn! Een L2 switch met aparte kastjes eraan zijn toch weer wat omslachtig:D

Overigens heb ik van de Tweak helpdesk te horen gekregen dat we gewoon HD zenders zouden moeten hebben als we aangevraagd hebben voordat het HD pakket aangeboden werd:
Hierbij wil ik u op de hoogte stellen van het feit dat Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Net 5, Veronica, KetNet, Discovery, Animal Planet, SBS 6 standaard in HD worden uitgezonden. Vanaf Mei zullen alle RTL zenders ook in HD worden uitgezonden. U dient voor de HD kwaliteit een HDMI kabel tussen de settopbox en uw HD-TV te koppelen. Indien u een totaal pakket in HD wil hebben, worden er inderdaad extra kosten in rekening gebracht.
Volgens KPN zouden deze op kanaal 781 en verder moeten zitten maar mijn STB gaat echt niet verder dan 750? Kan iemand (Floor-IS?) eens controleren hoe dit precies zit? Volgens mij roepen die mensen maar wat, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
goldvinger schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:55:
[...]
Is het makkelijk om het zelf te doen?
Als het een kwestie is van stekkers er in doen en draaien maar dan wil ik de overstap wel wagen.
€150 om alles draaiend af geleverd te krijgen vind ik een hoop geld.
Ik heb zelf de rest ook aangesloten qua tv het is zeer makkelijk, het enige moeilijke hiervan is hoe krijg je de netwerk kabel bij je tv, voor de rest is het een kwestie van een stekkertje in de Netwerkpoort drukken. je hoeft alleen in de TV ontvanger de log-in gegevens in te voeren die je per brief krijgt.
Ik zou er niet voor kiezen om de Coax kabel te vervangen.
Het enige waar je over na moet denken is de kwaliteit van het beeld, wij hebben thuis ook nog digitale tv van Ziggo met een Humax 5050c Decoder deze geeft beter beeld dan die van Tweak/KPN.
Wat mijn ervaring is dat bijvoorbeeld over gezichten een waas zit en smet over het beeld.
Bij Ziggo heb ik hier geen last van. Bijde getest met dezelfde TV en kabels.
Overigens is het beeld niet super slecht maar het is wel een stuk minder.
Telefoon dat weet ik niet deze is nog niet actief bij mij, maar ik ga deze ook niet aansluiten.
onedutch schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:45:
[...]
En dat allemaal op 2e paasdag, aan de ene kant is het heerlijk om jou (en WhiteDragon en Floor-IS) zo bezig te zien met het ontrafelen van de geleverde diensten van KPN/TweakDSL.
In het Almere topic is het vorig jaar al ontrafeld, alleen staat daar zover ik kan zien niet in hoe men dit precies heeft ingesteld met PPPoE voor Internet, of je dit nu in de router moet instellen of juist in de l2 switch waar ik dus die linux pc voor gebruik. en natuurlijk de overige instellingen,
Zoals de DMZ, dhcp, NAT die je aan of uit moet zetten van de l2 switch of router.
ik woon ook in Enschede (Glanerbrug) als het me gelukt is dan laat ik zeker wel even iets weten hoe het nu gelukt is.

grtz

[ Voor 43% gewijzigd door kmichael op 05-04-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Wat een fucking gelul van die helpdesk zeg...
De informatie van mijn collega is niet helemaal correct. Onze excuses voor het ongemak. U kunt alle zender in 720 P bekijken.Voor de Extra zenders in HD kunt u het overzicht vinden op onze website.De kosten voor de HD zenders zijn 9.95,- euro p/m
Alle zenders 720P? Waar is dat extra HD pakket dan voor? Wat een bullshit zeg, ga die mensen eens een cursus geven in hun eigen product.

Ik ben het bijna zat. Ik heb een jaar lang teveel betaald voor mijn ADSL verbinding (12-24Mbit waarbij ik 8 haalde en het niet mogelijk was mijn abonnement naar beneden bij te stellen). En nu zijn de diensten weer allemaal niet zoals geadverteerd werd (geen HDTV, geen portering binnen 2 uur en geen "unlimited freedom" als die ZyXEL apparaten extra gaan kosten). De enige hulp waar ik in die tijd wat aan gehad heb, kwam niet eens via de helpdesk maar van Floor-IS en zijn collega via Tweakers (waarvoor overigens hulde, daarmee was een van mijn problemen zo opgelost). Erg, erg jammer.

EDIT: En na het (nogmaals) versturen van mijn complete lijst met problemen wordt er niks aan gedaan. Nee, als ik klachten heb moet ik die maar schriftelijk indienen, de helpdesk is er immers niet om problemen op te lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door TimTimX op 05-04-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:46
kmichael schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:15:
Ik heb een losse pc gemaakt met 2 nics ik heb hierop geïnstalleerd Linux-Distro ZeroShell.
Nic1 ETH00 LAN

ETH00 (LAN) een VLAN6 aangemaakt op deze poort heb ik direct mijn pc aangesloten.

ETH01 (WAN) PPPoE met de volgende instellingen:
Make this interface the Default Route: Ja en Nee geprobeerd
Kmichael,

Je doet het precies verkeerd om.
ETH0 WAN aansluiten op "glasvezelmodem"
ETH1 LAN

Op ETH0 VLAN6 configureren en deze via DHCP zijn ip adres laten krijgen (eth0.6)

Probeer dan eerst op de linux doos eens een geldig ip te krijgen en of je daar (nadat je dat PPoE) verbinding hebt gemaakt of je internet hebt. (ftpén of zoiets eventueel wget gebruiken)

Ik moet helaas wachten tot 23 april, mijn afspraak is van 12 april naar 23 gezet. Gelukkig heb ik als bestaande klant voorang. Ben bang dat ik anders niet 7 weken maar nog langer had moeten wachten op de aansluiting.. (heb wel al sinds begin maart alle apperatuur thuis staan!)

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Eindelijk is de kogel door de kerk.
Heb naar heel veel twijfel toch de overstap gemaakt naar een 30mb all in pakket.

Wie weet trouwens wat voor type (merk) set-top box geleverd wordt om televisie te kunnen ontvangen?
Ik kan daar geen info over vinden op de site van tweaks.
Wie kan mij een link geven?

En nog een vraag:

Als ik op volle snelheid download (vanaf nieuwsgroepen) gaat dat dan tenkoste van mijn televisie e/o/ telefoon verbinding?
En snelheid 30/30 (down/up) is dat realistisch of moet ik wel degelijk rekening houden met een realistische download verlies

[ Voor 30% gewijzigd door goldvinger op 05-04-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
rjhilbrink schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:00:
[...]
Kmichael,

Je doet het precies verkeerd om.
ETH0 WAN aansluiten op "glasvezelmodem"
ETH1 LAN

Op ETH0 VLAN6 configureren en deze via DHCP zijn ip adres laten krijgen (eth0.6)
rjhilbrink Bedankt!!! hij doet het nu.
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.tweak.nl/glas/zeroshellk.jpg

Ik heb alleen Internet getest.

Met nu de volgende configuratie:

Nic1 ETH00 WAN hiervan de MAC veranderd in die van de EB en deze rechtsreeks op de Genexis aangesloten op poort E1 waar de EB ook aangesloten was.
Nic2 ETH01 LAN

ETH00 (WAN) een VLAN6 aangemaakt.

PPPoE met de volgende instellingen:
Ethernet Modem connected to: ETH00 Vlan 6
Make this interface the Default Route: Ja

Naar status pagina gaan Vlan 6 en PPPoE aanvinken zodat deze verbindingen actief worden.
Hierna wordt er vanzelf een IP toegewezen van je Provider op PPPoE.

Mocht je ook Linux-Distro ZeroShell willen proberen vergeet dan niet in de Tabblad DHCP een subnet en ip Range1 toe te voegen, deze staat standaard niet aan.
Dus voordie tijd even zelf een IP instellen bij je netwerk kaart anders kun je niet in de WEB GUI komen.
----------------------

Alleen ik had nu gehoopt dat mijn internet met een andere router ietsjes sneller zou worden, maar hellaas deze is nog steeds even snel dan de EB. Van de 100 MBit hou ik precies 85 MBit Over.
Ik hoef niet perse precies 100 MBit te krijgen maar is dit wel normaal? want ik heb Ziggo 120 MBit (Enschede) en daarmee haal ik 118 MBit.
Bij glasvezel ligt de grens qua Bandbreedte toch veel hoger.
Ik heb glas genomen omdat deze een snellere upload krijgt mij is vorige week gezegt halverwege April ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Tof dat het werkt! Opent een hoop deuren voor de tweakers:D
kmichael schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:52:

Alleen ik had nu gehoopt dat mijn internet met een andere router ietsjes sneller zou worden, maar hellaas deze is nog steeds even snel dan de EB. Van de 100 MBit hou ik precies 85 MBit Over.
Ik hoef niet perse precies 100 MBit te krijgen maar is dit wel normaal? want ik heb Ziggo 120 MBit (Enschede) en daarmee haal ik 118 MBit.
Bij glasvezel ligt de grens qua Bandbreedte toch veel hoger.
Ik heb glas genomen omdat deze een snellere upload krijgt mij is vorige week gezegt halverwege April ik ben benieuwd.
Dat komt omdat de Genexis een maximumsnelheid heeft van 100Mbit. Hier moet het TV signaal nog vanaf getrokken worden, hier is blijkbaar 15Mbit voor gereserveerd. Als je een >100Mbit verbinding wilt, wat op glasvezel prima mogelijk is, krijg je ook een andere CPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@kmichael

mooi dat het is gelukt :)
ik ga het binnenkort ook proberen

@whitedragon
er komen toch 2 fibers binnen in de genexis?
ik zou toch verwachten dat er 1 voor tv is, en 1 voor internet/voip

wat als je nu straks 4 setupboxen hebt?
4*15=60 100-60=40Mbit. (max)
dus dan zitten andere mensen met een 50Mbit abbo ook te kloten
daarnaast heb je nogal wat overhead door PPPoE :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
WhiteDragon schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:05:
Dat komt omdat de Genexis een maximumsnelheid heeft van 100Mbit. Hier moet het TV signaal nog vanaf getrokken worden, hier is blijkbaar 15Mbit voor gereserveerd. Als je een >100Mbit verbinding wilt, wat op glasvezel prima mogelijk is, krijg je ook een andere CPS.
Als ik nu bijvoorbeeld de Genexis vervang voor eentje die sneller is dan 100 Mbit de snelheid dan omhoog gaan of is dat gewoon een profiel want ik las net hier trankilo in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." dat mensen in Zeewolde die een 200 Mbit verbinding hebben genomen, ook de verkeerde Genexis krijgen.
Killerbert schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:12:
De installateur die bij mij de Genexis aan heeft gesloten zei het volgende toen ik dit ook vroeg.
1tje wordt maar gebruikt die andere is voor de toekomst als het mogelijk wordt om bijvoorbeeld
Internet via Tweak te nemen en TV via XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 20:55
kmichael: hoe heb jij TV aan gesloten op deze manier? Is daar een aparte kabel voor vanaf de Genexis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
kmichael schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:25:
[...]

Als ik nu bijvoorbeeld de Genexis vervang voor eentje die sneller is dan 100 Mbit de snelheid dan omhoog gaan of is dat gewoon een profiel want ik las net hier trankilo in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." dat mensen in Zeewolde die een 200 Mbit verbinding hebben genomen, ook de verkeerde Genexis krijgen.
Theoretisch zou dat de oplossing zijn, of het in de praktijk werkt is alleen nog de vraag.
Killerbert schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:12:
@whitedragon

wat als je nu straks 4 setupboxen hebt?
4*15=60 100-60=40Mbit. (max)
dus dan zitten andere mensen met een 50Mbit abbo ook te kloten
daarnaast heb je nogal wat overhead door PPPoE :(
Hoe dat precies zit weet ik niet, als dat al zo is wordt op KPN verbindingen nogsteeds alles over één 100Mbit poortje uitgestuurd richting de EB.

Even wat anders... Zijn er meer mensen die in de veronderstelling waren dat HDTV inbegrepen was? Voordat het extra pakket aangeboden werd dus? De helpdesk mensen gaan hier blijkbaar niks aan doen, ik moest maar genoegen nemen met wat ik heb of een klachtenbrief sturen. HDTV was voor mij dé reden om Tweak te verkiezen boven XMS en nu mag ik dus lekker extra werk gaan verrichten om te krijgen waar ik voor getekend heb.

Als er nou meer mensen in deze situatie zitten, misschien allemaal zo'n brief sturen? Dan is de kans in ieder geval groter dat er gehoor aan gegeven wordt. Ik ga het er in ieder geval niet bij laten zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door TimTimX op 05-04-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
JohnQnl schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:32:
kmichael: hoe heb jij TV aan gesloten op deze manier? Is daar een aparte kabel voor vanaf de Genexis?
Ik heb de IPTV niet geprobeerd op de Linux router alleen via de EB.
De EB Box heeft 4 LAN aansluitingen LANPoort 1,2 en 4 voor Internet, en LANPoort 3 voor IPTV.
Ik ga geen TV aansluiten zolang geen zenders in HD uitgezonden wordt hiervoor blijf ik Ziggo gebruiken.
Maar als je er belang bij hebt wil ik best wel even proberen of ik de IPTV aan de praat krijg via de Linux router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:16
Vette shit, waar ik nu erg benieuwd naar ben, zou dit ook mogelijk moeten zijn met b.v. een SLM2005 layer 2 switch? Ik voel er weinig voor om een pc te bouwen met meerdere netwerkaarten en deze dag en nacht aan te hebben staan. Ongetwijfeld heb jij de volgende thread ook gezien, http://www.ipbforum.nl/ex...=25680&hilit=vlan6#p25680 . Een switch kan geen PPPoE opbouwen, maar een beetje router die tweakers gebruiken wel.

Waar die 15 Mbits blijven, mja, blijkbaar vindt er in de AP (Area Pop) een Quality of service plaats op basis van Vlan. Vraag mij dan inderdaad af hoe tweak jou 100Mbps kan gaan geven.

Na het lezen van o.a. jou bevindingen etc (en die van anderen) ben ik toch erg teleurgesteld dat tweak alleen middels KPN spullen en handjes Internet/pakketten kunnen aanbieden. Was er echt vanuit gegaan dat ze een BackBone / CityRing aansluiting hebben tot in de AP's die gebruikt worden in Enschede.

Heb je zelf ook een mailserver draaien ? Tweak zij dat port 25 inkomend werkt, ik betwijfer dit nu omdat ze alles van KPN afnemen. De snelheid is getest, is de latency wel beter geworden ?

Groetjes Tukker Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
  • Laatst online: 09-10 10:39
Even wat anders... Zijn er meer mensen die in de veronderstelling waren dat HDTV inbegrepen was? Voordat het extra pakket aangeboden werd dus? De helpdesk mensen gaan hier blijkbaar niks aan doen, ik moest maar genoegen nemen met wat ik heb of een klachtenbrief sturen. HDTV was voor mij dé reden om Tweak te verkiezen boven XMS en nu mag ik dus lekker extra werk gaan verrichten om te krijgen waar ik voor getekend heb.

Als er nou meer mensen in deze situatie zitten, misschien allemaal zo'n brief sturen? Dan is de kans in ieder geval groter dat er gehoor aan gegeven wordt. Ik ga het er in ieder geval niet bij laten zitten.
Ja, ik en een vriend van mij hebben hetzelfde probleem.

Ik heb zelf ook voor Tweak gekozen, omdat er HD zenders standaard in het pakket zouden zitten. Ik kon (toen) niet kiezen om een HD pakket aan te schaffen, alleen 'extra' pakketten met extra zenders...

Ik ben afgelopen donderdag (1 april 2010) aangesloten, en even later gebeld door een Tweak-dame met de vraag of alles goed verlopen was. Toen ik melde dat ik nog geen HD zenders zag, zei zij dat dat een fout was van Tweak in de aanbieding die zij (toentertijd) hadden gedaan naar mij, maar dat er geen HD zenders in het standaard pakket zitten. Ik zei dat ik dat misleiding vond, en -omdat zij toegaf dat het een fout van Tweak was- dat Tweak maar met een goede oplossing moesten komen. Ze moest even overleggen en ik zou hier later die dag voor worden terug gebeld. Maar tot nu toe nog niets gehoord.

Zo meteen zelf maar even bellen. Wordt vervolgt...

Ik heb ook nog de problemen met telefonie, wat dat werkt nog niet. Kan niet bellen of gebeld worden...

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Voor de mensen die een eigen router c.q. L2 switch gebruiken: de settop box maakt zelf een ppp verbinding aan (en logt dus ook zelf in). Het enige dat je switch/router/whatever moet doen is de juiste vlan doorgeven (e.g. correct demuxen), de rest doet de STB zelf. De KPN experiabox doet dit ook, vandaar dat je met een PC oid ook geen ip krijgt wanneer je deze aansluit op poort 3.

[ Voor 3% gewijzigd door IceM op 06-04-2010 09:07 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Kmichael: Jij bent druk bezig geweest, en dat voor een paasdag zeg!!! :) Leuk, zo'n Linux distro. Had er nog niet van gehoord, interface ziet er netjes uit :D. Nog mooier zou zijn, als je hem echt direct aan de Genexis hebt hangen, om je IPTV VLAN ook via nog een extra netwerkkaart aan je STB door te geven. Overignes frappant dat zelfs als je bij Tweak zit de login-gegevens voor de PPP tunnels nog steeds @direct-adsl zijn :).

Zelf ga ik toch voor een SLM2005 of SLM2008 L2 switch met vooralsnog (tenzij die echt te traag is) m'n Fritzbox 7270 als router :)

Aan killerbert en anderen: Het klopt inderdaad dat op Reggefiber/glashart netwerk er meerdere fibers zijn. Echter, KPN (en dus ook Tweak) gebruikt die NIET. Net zo min als de andere UTP poorten op de Genexis. Bij KPN/Tweak heb je 1 fiber en 1 UTP poort op de Genexis waarop alles via VLAN's wordt aangeboden. Dus ook GEEN analoog signaal, gewoon alles IP only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaFFF
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-02 12:05
Ik heb kort geleden glasvezel aangevraagd bij Tweak :P . Zoals meerdere mensen ben ik ook niet blij met de Experia Box die ik ga krijgen van KPN. Ik wil een Linksys SLM2008 switch gaan gebruiken. Daar wil ik mijn DIR855 op aansluiten en het tv signaal untaggen en door sturen naar de STB.

De telefonie wil ik door de EB laten afhandelen. Sommige mensen zeggen dat dit niet kan omdat de EB daarvoor ook internet nodig heeft en andere zeggen weer iets anders.

Daarom mijn vraag:
Zijn er mensen die een l2 switch gebruiken en zonder problemen telefonie via de EB laten lopen?

Ik wil namelijk wel telefonie blijven gebruiken.

Bedankt voor reacties!

David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Heb afgelopen vrijdag Tweak opgeleverd gekregen thuis op de Glasaansluiting: Was 1 en al ramp om het aan de praat te krijgen!

Kreeg de melding: "U bent niet geauthoriseerd bij ons op het netwerk, neem contact op met onze helpdesk." De helpdesk van Tweak kwam met de oplossing: "Blijf uw modem resetten. Daarna moet het gaan werken." Nog nooit zo'n "Huis-Tuin-En-Keuken"-oplossing gekregen.

Dus uit frustratie alles van de spanning getrokken en het weekend over laten gaan.

Gisteren opnieuw geprobeerd: Download zit op 5 MB/s en up 1 MB/s >:)

Nu afwachten hoe stabiel het gaat zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben er van overtuigd (ok, wishfull thinking) dat Tweak nog steeds een prima provider is, zeker voor ons 'tweakers' die over het algemeen zelf al wat kennis hebben en niet zo'n druk op een supportdesk hoeven te leggen in de vorm van allerlei 'domme' vragen als een gemiddelde consument maar ze moeten voor 2 dingen wel heel goed oppassen:

* Houd je 'marketing' afdeling eens in toom, ipv met allemaal mooie beloftes zoals HD e.d. te smijten terwijl daar niets van waar is (sterker nog, je daar gewoon voor moet betalen)

* Stuur je helpdesk/support medewerkers eens op een cursus beleefd zijn en leer ze eens dat ze niet mogen liegen (zoals doodleuk verkondigen dat je alle zenders gewoon op 720p kan kijken, wat op en top onzin is) en nog meer van dat soort gedoe.

En laat je voortaan niet meer zo bedotten als je met een partij als KPN in zee gaat, die hun zaakjes niet op orde hebben (lees: Experiabox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
DaaFFF schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:39:
Ik heb kort geleden glasvezel aangevraagd bij Tweak :P . Zoals meerdere mensen ben ik ook niet blij met de Experia Box die ik ga krijgen van KPN. Ik wil een Linksys SLM2008 switch gaan gebruiken. Daar wil ik mijn DIR855 op aansluiten en het tv signaal untaggen en door sturen naar de STB.

De telefonie wil ik door de EB laten afhandelen. Sommige mensen zeggen dat dit niet kan omdat de EB daarvoor ook internet nodig heeft en andere zeggen weer iets anders.

Daarom mijn vraag:
Zijn er mensen die een l2 switch gebruiken en zonder problemen telefonie via de EB laten lopen?

Ik wil namelijk wel telefonie blijven gebruiken.

Bedankt voor reacties!

David
De EB demuxed de binnenkomende vlans. De TV vlan wordt direct doorgestuurt over poort 3, hier wordt geen PPP verbinding opgezet door de EB (de tuner maakt zelf een PPP verbinding). Voor voip en internet wordt wel een PPP verbinding opgezet. Voip gaat over een andere vlan als het internet, theoretisch zou het voip gedeelte gewoon moeten werken als je maar zorgt dat de correcte vlan bij de EB binnenkomt. Of dit in de praktijk ook werkt weet ik niet, dit zou je moeten proberen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
Overigens heb ik nog een screenschot gemaakt van de aanbieding die mij gedaan is (en waarop ik besteld heb). Zoals te zien wordt er niet een HD pakket appart aangeboden, dus ben ik er vanuit gegaan dat dat standaard in het het basis pakket zat.

Screendump van het pakket dat ik besteld heb op 1 maart 2010

Screendump zoals Tweak het nu aanbied

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

ff on/offtopic tegelijk: kan dit topic niet beter Tweak ervaringen gaan heten, of een los topic Tweak Glasvezel ervaringen worden aangemaakt? DSL heeft het weinig meer mee te maken ;)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
tweaktubbie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:18:
ff on/offtopic tegelijk: kan dit topic niet beter Tweak ervaringen gaan heten, of een los topic Tweak Glasvezel ervaringen worden aangemaakt? DSL heeft het weinig meer mee te maken ;)
Ben bezig geweest met het maken van een nieuw topic voor Glas, kost alleen nog wat tijd om het in orde te hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
TheMies schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:04:
Overigens heb ik nog een screenschot gemaakt van de aanbieding die mij gedaan is (en waarop ik besteld heb). Zoals te zien wordt er niet een HD pakket appart aangeboden, dus ben ik er vanuit gegaan dat dat standaard in het het basis pakket zat.

Screendump van het pakket dat ik besteld heb op 1 maart 2010

Screendump zoals Tweak het nu aanbied
Ben bang dat je met een screenshot niet veel kan bereiken....
Tenslotte benoemt tweak het signaal, wat in de settopbox versterkt wordt naar 720p, als 'HD'. Alleen als je een niet versterkt signaal wil dan zal je het HD pakket aan moeten schaffen, dan krijg je namelijk direct een 720p signaal. Ik heb dit telefonisch nagevraagd bij Tweak, aangezien ik deze mail had ontvangen naar aanleiding van mijn vraag hierover:

Hierbij wil ik u op de hoogte stellen van het feit dat Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Discovery, KetNet, Net5, Veronica, Animal Planet en SBS6 standaard in HD worden uitgezonden. De RTL zenders zullen begin Mei ook standaard in HD worden uitgezonden. Hiervoor hoeft u dus niet extra te betalen. Wenst u een volledig televisie pakket in HD te ontvangen, dan worden deze kosten a 9,95 wel in rekening gebracht.

Ook al is Tweak in de aanvankelijke communicatie niet helemaal correct geweest, ik verwacht niet dat ze jou of mij hierin tegemoet zullen komen. Ik denk dat ik uiteindelijk dan ook maar ga voor het Glas 30 abo aangezien ze nog altijd goedkoper zijn dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het 'echte' HD signaal van KPN is anders altijd nog 1080i.... dus ook hierin zijn ze alweer niet juist..... ZUCHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
bvsteyn schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:29:
[...]

Ben bang dat je met een screenshot niet veel kan bereiken....
Tenslotte benoemt tweak het signaal, wat in de settopbox versterkt wordt naar 720p, als 'HD'. Alleen als je een niet versterkt signaal wil dan zal je het HD pakket aan moeten schaffen, dan krijg je namelijk direct een 720p signaal. Ik heb dit telefonisch nagevraagd bij Tweak, aangezien ik deze mail had ontvangen naar aanleiding van mijn vraag hierover:

Hierbij wil ik u op de hoogte stellen van het feit dat Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Discovery, KetNet, Net5, Veronica, Animal Planet en SBS6 standaard in HD worden uitgezonden. De RTL zenders zullen begin Mei ook standaard in HD worden uitgezonden. Hiervoor hoeft u dus niet extra te betalen. Wenst u een volledig televisie pakket in HD te ontvangen, dan worden deze kosten a 9,95 wel in rekening gebracht.

Ook al is Tweak in de aanvankelijke communicatie niet helemaal correct geweest, ik verwacht niet dat ze jou of mij hierin tegemoet zullen komen. Ik denk dat ik uiteindelijk dan ook maar ga voor het Glas 30 abo aangezien ze nog altijd goedkoper zijn dan KPN.
Ik heb dezelfde email ontvangen maar mij is eerder telefonisch verteld dat dit dus gewoon inbegrepen is. Ook blijkt jouw verhaal over dat Tweak de standaard upscaled zenders als zijnde "HD" verkoopt niet uit de aanpassingen op de website, waar sinds de invoering van het HD pakket met geen woord meer gerept wordt over HD zenders in het standaard pakket.

Ik denk dat ze zich donders goed beseffen dat ze fout zitten maar een beetje de draaikont aan het spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Nu wordt ik helemaal in verwarring gebracht. Krijg je nu wel of niet "Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Discovery, KetNet, Net5, Veronica, Animal Planet en SBS6" standaard in HD of niet?

Ik heb gisteren glas 30 aangevraagd met het HD pakket, maar als ik het goed begrijp dan is dat HD pakket enkel voor de overige zenders aangezien er staat dat RTL in mei ook in HD komt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
IceM schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:25:
Nu wordt ik helemaal in verwarring gebracht. Krijg je nu wel of niet "Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Discovery, KetNet, Net5, Veronica, Animal Planet en SBS6" standaard in HD of niet?

Ik heb gisteren glas 30 aangevraagd met het HD pakket, maar als ik het goed begrijp dan is dat HD pakket enkel voor de overige zenders aangezien er staat dat RTL in mei ook in HD komt?
Nee, je krijgt bij het standaardpakket GEEN (full) HD zenders zoals ze het nu aanbieden.

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Ze hebben hoogstens de box die ze opsturen standaard ingesteld staan op 720p (de box pompt alles dus op), maar die kan je via "Van stroom afhalen -> op stroom zetten -> bij 2e bolletje op menu drukken" ook net zo goed naar 576i of 1080i zetten. DWZ, bij KPN kan dat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
de discussie gaat lekker :)
vandaag is de glas verbinding bij mij opgeleverd.

ik heb ook de melding "U bent niet geautoriseerd bij ons op het netwerk, neem contact op met onze helpdesk." gehad. ging gelukkig snel weg.

telefonie werkt nog voor geen meter. notitie is gemaakt. (volgens helpdesk zijn er meerdere klanten met problemen.. :+ )
helaas..

nu maar op zoek naar een L2 switch of een linux bak. die tv decode is idd erg traag. volgens de kpn monteur komt er 'snel' een update zodat deze sneller werkt.

de snelheid is nog niet erg hoog volgens speedtest. m.b.v. nieuwsgroepen wordt de snelheid wel gehaald (50Mbit) verder gebruik ik de setupbox nog niet doordat de coax kabel nog moet worden vervangen.

edit: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/773536975.png

[ Voor 5% gewijzigd door Killerbert op 06-04-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Killerbert
Ik krijg die melding ook wel is op mijn scherm als ik de EB er achter weg heb gehad.
meestal krijg ik wel weer verbinding door even op verbinding verbreken en verbinding maken te drukken in de Web GUI van de EB. anders even de stroom er achter weg halen.
Wat ik niet zou doen als ik jou was of het moet super makkelijk gaan is de Coax te vervangen door UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
kmichael schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:20:
@Killerbert
Ik krijg die melding ook wel is op mijn scherm als ik de EB er achter weg heb gehad.
meestal krijg ik wel weer verbinding door even op verbinding verbreken en verbinding maken te drukken in de Web GUI van de EB. anders even de stroom er achter weg halen.
Wat ik niet zou doen als ik jou was of het moet super makkelijk gaan is de Coax te vervangen door UTP.
leuk, ik wil het ook niet graag.... maar hoe kan ik dan de coax aansluiten op de setupbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Killerbert schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:26:
[...]

leuk, ik wil het ook niet graag.... maar hoe kan ik het dan aansluiten?
Geen idee hoe je huis situatie er natuurlijk uitziet misschien dat het iets meer werk is om een UTP kabel er bij te maken maar je weet maar nooit straks bevalt glasvezel je niet dan moet je alles weer in CoaX maken.
Wij zelf hebben toen huis netwerk opkwam zetten een gaatje naar beneden geboort inde vloer. en via de kruipruimte kabels getrokken. Maar hierbij moet je wel oppassen voor Vloerverwarmin en andere buizen.
Achteraf stekkertje er aan die je weer in de IPTV netwerk kunt drukken.
of als je een spouw hebt schroef je je huidige Coaxdoos er af, gaatje bij boren naar de spouw toe
Draadje laten zakken en dan onder de vloer of buiten een gaatje maken waar je weer naar de meterkast kan werken en dan ga je je Coaxdoos vervangen door bijvoorbeeld zo iets of alleen met een RJ45 stekker er in
Afbeeldingslocatie: http://www.mnm-computers.nl/images/Kabels/Dozen/Nedap_Combi_Outlet_CATV-RJ45.jpg
dan blijft je Coax gewoon op de plek.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
kmichael schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:20:
Waarom niet? UTP is qua signaalverlies en doorvoersnelheid superieur aan Coax. Ook zal je een setje converters moeten om UTP om te zetten naar Coax, en terug, hebben wat nooit ideaal is. Zeker als het om lange kabels gaat heb ik meer vertrouwen in UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

JohnQnl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:25:
Je kán de beschikking krijgen over de SIP-gegevens, geen probleem. Maar hoe je het signaal wil demuxen, daar wordt geen ondersteuning op gegeven logischerwijs.

Blijft overigens wel dat je ergens een SIP-enabled apparaat moet hebben om te kunnen bellen.
Killerbert schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:28:

--> tv
--> telefoon

De Experiabox zou voor 95% van de mensen meer dan voldoende moeten zijn op zich. Maar als het daadwerkelijk zo is dat dat ding niet werkt, dan is dat wel een mooie domper.

Vanavond ga ik zelf kijken of ik het geval aan de slag krijgen kan met m'n xbox (live)...
joop99 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:47:
[...]

Dat klinkt goed (sterker nog waar kan ik intekenen) op de leverbaarheid na, ik kan er ook nergens een prijs voor vinden. Ik was een beetje uitgegaan van de prijs van de TG789N, die rond de 180 zit en in principe en concurrerend product is (tenminste als je hem koopt en daarmee een werkende versie krijgt).

Zelfs als ik zelf moet klooien (en op basis van de handleiding van de zyxel p-1812 denk ik wel dat het zou moeten lukken) dan geef ik uiteraard de voorkeur aan dergelijk router i.p.v een switch met vlan support, een router en eventueel nog de experia box voor de telefoon (ik zit niet te wachten op bergen kastjes).
De Zyxel 2812 heeft voip-poortjes die prima werken. Probleem zit hem meer in 'die dingen bij de klant krijgen tegen een fatsoenlijke prijs, binnen een fatsoenlijke tijd' en dat men hier wil dat er ook support op geleverd kan worden. Eén van de technische mannen gaat zodra de eersten er zijn een scriptje bouwen dat we de juiste config kunnen pushen, dat moet nog wel even getest etc. Dus het kan best zijn dat het heel even duurt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
WhiteDragon schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:45:
[...]

Waarom niet? UTP is qua signaalverlies en doorvoersnelheid superieur aan Coax. Ook zal je een setje converters moeten om UTP om te zetten naar Coax, en terug, hebben wat nooit ideaal is. Zeker als het om lange kabels gaat heb ik meer vertrouwen in UTP.
Nee ik bedoel natuurlijk wel UTP gebruiken maar Coax erbij te laten mits mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hallo,

Gisteren (5-4-2010) heb ik bij tweak glasvezel (30/30) aangevraagd.
Ik heb een vraag wat betreft de basis installatie door de monteur. (En ik bedoel dan de standaard installatie van €0.0)

Als de monteur op de bewuste dag komt wat installeert hij dan allemaal?
Is het zo dat hij alles in de meterkast werkend achter laat?
Dus als de monteur weggaat kan ik dan gewoon bellen en internetten?

De bedrading naar mijn pc en telefoon is dan natuurlijk mij pakkie aan maar als ik maar zeker weet dat de telefoon en internet verbinding gewoon werkt.

wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
goldvinger schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:16:
Hallo,

Gisteren (5-4-2010) heb ik bij tweak glasvezel (30/30) aangevraagd.
Ik heb een vraag wat betreft de basis installatie door de monteur. (En ik bedoel dan de standaard installatie van €0.0)

wat zijn jullie ervaringen?
Hij heeft bij mij de modem Genexis en de EB box geïnstalleerd.
Hij controleert of je kan Internetten via zijn laptop en of de telefoon het doet. Maar deze is nog niet actief tenminste bij mij. TV heeft hij niet naar gekeken ik geloof dat die dat met zijn laptop heeft gedaan want hij moest wachten tot er dingen geactiveerd waren. Voor de rest moet je zelf alles aansluiten.
Pagina: 1 ... 28 ... 52 Laatste