[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
kmichael schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:24:
[...]

Hij heeft bij mij de modem Genexis en de EB box geïnstalleerd.
Hij controleert of je kan Internetten via zijn laptop en of de telefoon het doet. Maar deze is nog niet actief tenminste bij mij. TV heeft hij niet naar gekeken ik geloof dat die dat met zijn laptop heeft gedaan want hij moest wachten tot er dingen geactiveerd waren. Voor de rest moet je zelf alles aansluiten.
Bedankt voor je reactie.

Alles zelf aansluiten gaat wel lukken hoop ik :*)
Maar ik lees dat je telefoon niet actief was?
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Is het een kwestie van geduld totdat tweak alles vrij heeft gegeven en hoe lang duurt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik ben sinds 29 maart aangesloten bij Tweak. Vanaf die datum deed internet het meteen, maar ook bij mij geen telefoon. Hiervoor is intussen een vervolg afspraak gemaakt en daarvoor komen ze 23 april terug, althans om indien het dan wel doet een handtekening te krijgen dat alles naar wens is geïnstalleerd. Zonder die vervolg afspraak zou er volgens diegene die mij belde niets worden opgepakt?!

Overigens wel leuk om even te melden, dat die medewerkers elkaar behoorlijk tegen spreken. Ik had 29 maart tijdens de installatie een zekere Kelvin van KPN die de boel kwam uitvoeren. Uiteindelijk toen bleek dat de telefoon het niet deed, wist hij mij wel te vertellen dat als men terug komt voor een vervolg afspraak waarbij er dan alleen getekend hoeft te worden voor akkoord, dat dit ook gewoon 's avonds kan, nadat je pas om 19.00 uur thuis bent gekomen. Hiermee confronteerde ik de persoon die voor de vervolg afspraak belde, welke in 1ste instantie dood leuk zei: "Nee hoor, dat kan helemaal niet want wij werken alleen overdag." Totdat ik refereerde aan het verhaal van Kelvin, waarvan de persoon stil werd en vervolgens een afspraak voor 19.00 uur op 23 april heeft bevestigt, wat ik intussen ook op papier heb gekregen. Dus gewoon even doorbijten, dan schijnt er dus meer mogelijk te zijn dan men je vertelt!!!

Sinds dit weekend heb ik alle kabels (UTP) getrokken en heb dan ook sinds gisteren DTV actief. Maar zoals ik veel gelezen had schijnt die M1960 nogal traag te wezen. En dat klopt, het eerste half uur ging het eigenlijk prima, maar daarna begon de ellende. De AB reageert niet meer, althans lijkt zo, want de STB loopt gewoon vast of blijft hangen. Terwijl na 20~30 seconden alle opdrachten van de AB alsnog worden uitgevoerd. Eigenlijk gewoon te triest voor woorden en dat voor apparaat wat al zolang op de markt is, het is gewoon niet meer van deze tijd.

Daarnaast mis ik RTL4 bij de uitzending gemist zenders en is mij opgevallen dat uitzending gemist van oa SBS6 zeer beperkt en gedateerd is. Ik kwam maar (circa) 5 programma's bij SBS6 tegen, waarvan de herhaling van Piets Weerbericht van dd 30 maart 2010 de meest recente was en dat op 5 april 2010. WAUW, het weerbericht van ruim 5 dagen geleden nog eens te kunnen zien in de herhaling.

En wat mij ook vervelend is, is dat ik het volume apart moet regelen met de AB van mijn TV en dit vooralsnog niet mogelijk blijkt met de AB van DTV.

Dus tsja, het product komt aardig overeen met wat ik gewend was bij XMS. Internet is OK, maar over de STB en telefoon zullen maar spreken. Daarbij zal ik het maar niet hebben over de "Ultimate Freedom" die ik overigens bij XMS wel had en bij Tweak wel kreeg op hun site bij de aanmelding, maar nu na de installatie er totaal niet meer is. Maar ach ja, wat mag je anders verwachten van een wholesale pakket ala KPN. Gelukkig is dit per maand opzegbaar en blijf ik hardop hopen dat XMS alsnog besluit door te rollen vanuit Almere Buiten. Want JA, dan ben ik weer snel terug bij XMS, die ik ooit 5 jaar lang heb gehad en van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
goldvinger schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:29:
[...]
.....
Maar ik lees dat je telefoon niet actief was?
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Is het een kwestie van geduld totdat tweak alles vrij heeft gegeven en hoe lang duurt dat dan?
* Klopt deze was / is niet actief.
* Niet want ik ga de telefoon niet aansluiten ik heb ISDN thuis dat blijf ik gebruiken.
Want wat ik allemaal lees dat telefoon niet goed functioneert, kost het meer geld door dat ik voor de klanten niet bereikbaar ben, dan wat ik voor een ISDN lijn moet betalen.
* Volgens mij had ik vorigeweek gelezen dat dit probleem niet door Tweak kwam maar door KPN maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaFFF
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-02 12:05
chocka schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:34:
Ik ben sinds 29 maart aangesloten bij Tweak. Vanaf die datum deed internet het meteen, maar ook bij mij geen telefoon. Hiervoor is intussen een vervolg afspraak gemaakt en daarvoor komen ze 23 april terug, althans om indien het dan wel doet een handtekening te krijgen dat alles naar wens is geïnstalleerd. Zonder die vervolg afspraak zou er volgens diegene die mij belde niets worden opgepakt?!

Overigens wel leuk om even te melden, dat die medewerkers elkaar behoorlijk tegen spreken. Ik had 29 maart tijdens de installatie een zekere Kelvin van KPN die de boel kwam uitvoeren. Uiteindelijk toen bleek dat de telefoon het niet deed, wist hij mij wel te vertellen dat als men terug komt voor een vervolg afspraak waarbij er dan alleen getekend hoeft te worden voor akkoord, dat dit ook gewoon 's avonds kan, nadat je pas om 19.00 uur thuis bent gekomen. Hiermee confronteerde ik de persoon die voor de vervolg afspraak belde, welke in 1ste instantie dood leuk zei: "Nee hoor, dat kan helemaal niet want wij werken alleen overdag." Totdat ik refereerde aan het verhaal van Kelvin, waarvan de persoon stil werd en vervolgens een afspraak voor 19.00 uur op 23 april heeft bevestigt, wat ik intussen ook op papier heb gekregen. Dus gewoon even doorbijten, dan schijnt er dus meer mogelijk te zijn dan men je vertelt!!!

Sinds dit weekend heb ik alle kabels (UTP) getrokken en heb dan ook sinds gisteren DTV actief. Maar zoals ik veel gelezen had schijnt die M1960 nogal traag te wezen. En dat klopt, het eerste half uur ging het eigenlijk prima, maar daarna begon de ellende. De AB reageert niet meer, althans lijkt zo, want de STB loopt gewoon vast of blijft hangen. Terwijl na 20~30 seconden alle opdrachten van de AB alsnog worden uitgevoerd. Eigenlijk gewoon te triest voor woorden en dat voor apparaat wat al zolang op de markt is, het is gewoon niet meer van deze tijd.

Daarnaast mis ik RTL4 bij de uitzending gemist zenders en is mij opgevallen dat uitzending gemist van oa SBS6 zeer beperkt en gedateerd is. Ik kwam maar (circa) 5 programma's bij SBS6 tegen, waarvan de herhaling van Piets Weerbericht van dd 30 maart 2010 de meest recente was en dat op 5 april 2010. WAUW, het weerbericht van ruim 5 dagen geleden nog eens te kunnen zien in de herhaling.

En wat mij ook vervelend is, is dat ik het volume apart moet regelen met de AB van mijn TV en dit vooralsnog niet mogelijk blijkt met de AB van DTV.

Dus tsja, het product komt aardig overeen met wat ik gewend was bij XMS. Internet is OK, maar over de STB en telefoon zullen maar spreken. Daarbij zal ik het maar niet hebben over de "Ultimate Freedom" die ik overigens bij XMS wel had en bij Tweak wel kreeg op hun site bij de aanmelding, maar nu na de installatie er totaal niet meer is. Maar ach ja, wat mag je anders verwachten van een wholesale pakket ala KPN. Gelukkig is dit per maand opzegbaar en blijf ik hardop hopen dat XMS alsnog besluit door te rollen vanuit Almere Buiten. Want JA, dan ben ik weer snel terug bij XMS, die ik ooit 5 jaar lang heb gehad en van genoten.
Wat voor Genexis (FTU) kastje hebben ze bij jou geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
kmichael schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:04:
[...]

Nee ik bedoel natuurlijk wel UTP gebruiken maar Coax erbij te laten mits mogelijk.
Neehee, dat is volgens mij inmiddels al tig keer gezegd hier: Coax erbij laten kan NIET, NIET en nog eens NIET!!!!!!!!!!!! (zo is het nu duidelijk? :+ ). Natuurlijk kan je nog wel basis TV van UPC erbij houden ;)

ALLEEN bij XMSnet, Lijbrandt en Concepts heb je er ook nog een coax-signaal (lees: Analoog) bij.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Floor-is schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:49:
[...]

Je kán de beschikking krijgen over de SIP-gegevens, geen probleem. Maar hoe je het signaal wil demuxen, daar wordt geen ondersteuning op gegeven logischerwijs.

Blijft overigens wel dat je ergens een SIP-enabled apparaat moet hebben om te kunnen bellen.

De Zyxel 2812 heeft voip-poortjes die prima werken. Probleem zit hem meer in 'die dingen bij de klant krijgen tegen een fatsoenlijke prijs, binnen een fatsoenlijke tijd' en dat men hier wil dat er ook support op geleverd kan worden. Eén van de technische mannen gaat zodra de eersten er zijn een scriptje bouwen dat we de juiste config kunnen pushen, dat moet nog wel even getest etc. Dus het kan best zijn dat het heel even duurt.
Die Zyxel wil ik echt heel graag proberen, wacht geduldig af ;) (als ie natuurlijk ook echt meer opties toevoegt tov. die TG789).

Wat betreft de SIP settings: Wie en wat kan ik activeren om die settings te bemachtigen? KPN zelf houdt die settings namelijk echt angstvallig geheim en als het hetzelfde gaat als met de PPPoE inlog voor de internet tunnel, dan zouden dus ook de SIP gegevens hetzelfde zijn als op het KPN netwerk. En zou je die van Tweak dus ook niet moeten kunnen krijgen (en jullie helpdesk bevestigt dat).

Een SIP-enabled apparaat krijgen is namelijk absoluut geen probleem hier :P. En zelfs als bv. die Zyxel een eigen SIP proxy heeft, dan zou ik die ook nog wel willen gebruiken en dat ding verder zelf de SIP verbinding richting Tweak/KPN laten regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 06-04-2010 19:38 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 12:50

TAA

Liever IRC

Je kán de beschikking krijgen over de SIP-gegevens, geen probleem.
Apart...

KPN zelf beweegt hierin totaal niet mee en geeft als reden dat de OPTA het vrijgeven van SIP gegevens van geografische telefoonnummers verbiedt. Klinkklare onzin; XS4All doet dit al jaren...

[edit] Too Slow :P Maar het probleem is duidelijk!

[ Voor 6% gewijzigd door TAA op 06-04-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:28:
[...]

Neehee, dat is volgens mij inmiddels al tig keer gezegd hier: Coax erbij laten kan NIET, NIET en nog eens NIET!!!!!!!!!!!! (zo is het nu duidelijk? :+ ). Natuurlijk kan je nog wel basis TV van UPC erbij houden ;)

ALLEEN bij XMSnet, Lijbrandt en Concepts heb je er ook nog een coax-signaal (lees: Analoog) bij.
Je kan de Coax kabel er wel bij laten liggen, zodat deze altijd weer in gebruik kan worden genomen.
Ik heb de hele tijd over een kabel laten liggen en UTP er bij maken. of je de Coax dan er bij houd of weg doet is aan je zelf, maar dan heb je altijd mocht je weer UPC of Ziggo willen de Coax kabel er nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
[...]

Je kán de beschikking krijgen over de SIP-gegevens, geen probleem. Maar hoe je het signaal wil demuxen, daar wordt geen ondersteuning op gegeven logischerwijs.

Blijft overigens wel dat je ergens een SIP-enabled apparaat moet hebben om te kunnen bellen.
En wat moeten wij doen om die gegevens dan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik momenteel ADSL2 van Tweakdsl en ben er zeer tevreden mee
Heb glasvezel van tweakdsl aangevraagd en vanmorgen kwam de monteur alles aansluiten hier in almere.
was gelijk een probleem.
er kwam geen signal door van glasvezel kabel.
er bleek in de pop centrale in de wijk een breuk in de kabel te zitten
dus heb wel de modem en router staan maar geen signal.
volgende week wordt het hopelijk opgelost en komt de monteur 13 april weer terug om te checken
of er dan wel signaal opstaat.

Nu heb ik ook een vraag ik draai een kleine linux server waarbij ik een port moet forwarden op de router
naar mijn linux servertje.
Is dit ook gewoon mogelijk met de geleverde Thomson TG789 ?
hoorde dat het een en ander niet mogelijk was?

mocht dit niet kunnen werken wil ik er heel snel vanaf komen en gewoon adsl2 blijven gebruiken

alvast bedankt voor jullie reakties

Carlos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

eymey schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:29:
[...]

Voor telefoon zal je helaas altijd de Experia doos moeten blijven gebruiken :(. Je biedt op 1 van de poorten van je l2 switch gewoon het telefonie VLAN aan (met ook de originele tag) en de Experia gaat ermee aan de slag.

Maar ik ben het eens: Als die Zyxel echt beschikbaar komt (zelfs als ik ervoor moet betalen) en die is WEL open, of in ieder geval met genoeg DHCP- of DMZ- of bridgeing-opties, dan teken ik direct!

En als de tweak helpdesk met "een geweldig ding" de TG789vn bedoelt... dan moeten we misschien Tweak verzoeken om serieus eens hun medewerkers op te leiden..... Die TG789vn in Experiabox-vorm is een aanfluiting van ALLES waar Tweak voor staat.....
Er zijn ook ATA-boxjes te koop, zodat je zelfs de Experia de deur uit kan doen. ;)

Die Zyxel gaat komen, dat komt goed. :)
[...]

Helaas, ik het juist van de helpdesk begrepen dat het NIET zo is en dat je alleen de Experiabox hiervoor kan gebruiken, net als bij KPN.
Heb ik inmiddels bevestigd, dat kan wel. Die zouden beschikbaar moeten zijn voor onze klanten onder 'Mijn Tweak' ;)
eymey schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:38:
Aan de mods: ff een nieuwe reply omdat het anders wel erg onoverzichtelijk wordt...

[...]

Mwa, ik hoop het. Toen ik KPNglasvezel heb gebeld en die uiterst vriendelijke dame, na geconstateerd te hebben dat 17 april helemaal niet KAN, me weer op de 12 had gezet (wat ik ook met oorspronkelijke monteur had afgesproken), toen kreeg ik weer een geautomatiseerde (?) bevestigingsbrief van Tweak.
Van de helpdesk heb ik helaas geen officieel bericht of zelfs excuses mogen ontvangen.
Een erg vreemde gang van zaken waar ik je alsnog excuses voor aanbieden wil, zoals ik ook per DM heb gedaan overigens. Wij zouden het erg op prijs stellen als je (via een reactie op die DM) je postcode+huisnummer of je TK-nummer door zou kunnen geven. Dan kunnen we dit incident bij onze leverancier melden zodat dergelijke acties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
[...]

True, maar het had nog steeds beter bij jullie gepast (bv: Iedereen kan z'n eigen router direct op de Genexis aansluiten, geen gedoe met ouderwetse PPP tunnels die je ook nog eens bandbreedte kosten vanwege overhead).
Zonder al te diep op de details in te gaan was dat voor ons niet mogelijk.
[...]

Ik zal het wel in de gaten houden :)
Hopelijk kan ik snel uitsluitsel geven, laat ik zeggen dat we alle Zyxel 2812's die ik kon vinden in bestelling hebben staan. ;)
[...]

Dat mag ik graag horen :-). Ik heb een prima router die ik (mits ie ook bij hogere snelheden performed) gewoon wil blijven gebruiken, namelijk de Fritz!box 7270, o.a. met ingebouwde dect centrale (nu snappen jullie ook waarom ik graag de controle houd over m'n eigen SIP account en dus voorlopig gewoon bij Callvoip.nl blijf bellen ;) ). Dus als jullie het inderdaad niet actief blokkeren dat mensen hun eigen l2 switch aansluiten met daarachter een eigen router, dan ben ik voorlopig tevreden tot er een fatsoenlijke oplossing komt in de vorm van die Zyxel :)

Om support zal ik ook niet gaan zeuren bij jullie, snap dat je met eigen apparatuur in je eentje staat. Echter, het was gewoon leuk geweest als jullie op een apart pagina zelf de VLAN en PPPoE gegevens en idealiter ook SIP gegevens zouden geven, uiteraard met een duidelijke boodschap "NO SUPPORT" ;)
SIP staat dus wel in de customer-pages, of zou daar in ieder geval moeten staan. VLAN en PPPoE weet ik niet, ik ben te druk met andere dingen om de customer-pages helemaal door te lezen en me eigen te maken.
En nog een tip vwb jullie helpdesk, ook over dat gedoe met de aansluitdatum: Ik snap best dat alles nieuw is voor jullie, maar van sommige helpdeskmedewerkers krijg ik gewoon de indruk dat ze ronduit kortaf of zelfs op het onbeschofte af reageren, zonder je echt de indruk te geven dat ze ook echt iets voor je hebben utigezocht (zoals zelf ff achter KPNglasvezel aan bellen om te verifieren of een zaterdag wel een aansluitdatum is). Of dat de ene zegt dat je "De genexis zelf mag instellen" (terwijl dat dus niet kan) en anderen zeggen weer totaal andere dingen.
We nemen je klacht en je tips zeer serieus, zijn druk doende de kwaliteit van de servicedesk (klinkt veel aardiger dan helpdesk :P) te verbeteren. Hiervoor hebben we echter ook wat nieuwe mensen moeten aantrekken en die zijn soms gewoon nog wat euhm... onhandig ;)
Please bare with us, we zijn een relatief kleine speler met een relatief nieuw product en vertrouw me: er gaan hele leuke dingen gebeuren! :)

[ Voor 59% gewijzigd door Floor-is op 06-04-2010 21:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drstift
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 21:48
Hierbij een verslag uit Berkel en Rodenrijs,

Ben op 1 april (geen grap!) aangesloten door tweak. Een KPN monteur heeft de genexis en experia box geplaatst en na een uurtje deed internet en TV het.

Internet is supersnel en de verbinding met de de news-server is super.

De telefoon doet het (nog steeds) niet.

Ik heb geen HD kanalen. Ik lees net hierboven dat het er niet bij zit??

En het ergste: Tweak heeft mijn domein overgenomen, maar na een week klagen kan ik nog steeds geen pop-boxen aanmaken die werken.

Ik heb alleen nog maar over de mail-fasciliteiten contact gehad met de helpdesk, maar ben niet tevreden. Een week geen mail vind ik onacceptabel.

Ik hoop wel dat ze het snel gaan fixen (mail, HD en telefoon), anders stap ik maar weer over op een andere provider...

Andere mensen met aansluit-ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:42:
Goed vanuit Uden dan maar een update omtrent het Tweak glasvezel verhaal.
Ben 30 maart aangesloten. Tot zover:

[hoop gedoe, niet leuk]
Heb je inmiddels uitsluitsel? Mij klinkt het in de oren als een aangepast klantnummer bij onze netwerkleverancier (KPN) dat niet aan ons is doorgegeven of (nog) niet (op de juiste manier) is verwerkt. Ik had exact dezelfde melding voor internet als jij aangeeft en dat was met een uurtje of 2 gefikst. Bij mij was mijn klantnummer bij KPN veranderd omdat ze iets aan mijn voice-VLAN hadden versleuteld, om dat recht te trekken was een handmatige actie nodig door een van de technici.
Ik heb een dubbel gevoel.........Heb me vanmiddag laten bellen door Ziggo en dat begint toch weer interessanter te worden. Alleen de extra aanschaf van een goed draadloos modem en de box voor interactieve televisie staat me niet aan.
Ik verwacht uiterlijk dinsdag een antwoord wanneer alles werkt, ik kan me niet veroorloven straks de dupe te zijn van kinderziektes.
Neemt niet weg dat wanneer het werkt ik wel in de zevende hemel ben..........
Gebruikers van XBOX360-> mijn NAT staat open. Dit heb ik niet via Port forwarding gedaan, maar het aanvinken van uPnP. Port forwarding NIET gebruiken. Daarnaast heb ik mijn XBOX een vast ip-adres gegeven aan de EB. Heb geen problemen online.
PS3 is een ramp, gaat niet lukken. Heeft echt port forwarding nodig.

Succes allemaal.
Ik heb ook de XBOX werkend, eenvoudigweg door UPnP open te zetten. Nu heb ik niet alle spellen die ooit uit zijn gebracht (licht understatement), dus daar ook niet mee kunnen testen.
Een PS3 heb ik niet in bezit, dus daarmee testen is wat lastig.
NIK0 schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:00:
[...]
8< 8<
VRAAG:
Praat je met Glasvezel eigenlijk nog wel een "modem" nodig in de zin dat de experia/zyxel de verbinding op gaat bouwen met je provider of zorgt het (glas)kastje in de meterkast daar al voor..? (stomme vraag misschien maar ken helaas nog niemand die het in huis heeft..)
Eigenlijk is het een layer2 device, het apparaat demuxed een aantal VLAN's. Maar is stiekem ook een SIP-enabler en daardoor wordt het dan soms weer een modem genoemd.
Dxue schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:41:
ik heb al glasvezel en wil dus overstappen naar tweak. Ik heb nu gewoon een glasvezel modem en een zyxel modem staan die van mij is. als ik overstap, kan ik dan gewoon deze zyxel gebruiken, maar dan met de nieuwe gegevens? aangezien ik lees dat tweak aan het testen is (en hier dat het testen al klaar is) met een zyxel. weet even niet zo 1,2,3 welk model ik heb, maar sip zit erin (2 poorten zelfs). ben erg benieuwd aangezien hier ook werd voorgesteld om je eigen (oude) laptop te gebruiken als modem? ben er niet zo heel erg in thuis, maar aangezien ik dus een werkende setup heb staan, was ik benieuwd of het ook voldoende is.
We geven in ieder geval de SIP-gegevens door. Waarschijnlijk zal hier ook snel genoeg te vinden zijn hoe je op een Zyxel de verschillende VLAN's in moet stellen om het werkende te krijgen. Als jouw Zyxel dat allemaal kan is er weinig aan de hand lijkt mij. :)
Een oude laptop of simpel systeempje gebruiken als linux-based routertje is een soort hobby/necessity voor sommige gebruikers hier, vandaar dat ik dat aanhaalde. :)
hoe hebben jullie analoge tv? ik las dat sommige dat nog hadden, is dat van je oude provider? want mijn ouders willen eigenlijk gewoon sd tv signaal hebben voor slaapkamers (en digitaal voor woonkamer). ze hebben geen zin om zoveel extra decoders te moeten huren/kopen.
Op dit moment is er geen analoge TV mogelijk, het genexis apparaat dat afgemonteerd wordt kan helaas geen analoog TV-signaal leveren. Dit ligt aan onze keuze voor KPN als netwerkleverancier.
heb het iig aangevraagd en ben benieuwd hoe het met telefoon gaat. als ik geen gebruik van de telefoon wil maken, krijg ik dan korting? of kan ik dan beter een apart nummer van tweak nemen en een aparte kpn lijn.

hoop dat ik hier nog vele (goede) comments ga lezen van de gebruikers. zeker van de mensen die nu problemen hebben.
Het huidige aanbod is een drie-in-één pakket, we kunnen helaas geen korting geven als je een deel van dat pakket niet zou gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Floor-is op 06-04-2010 22:06 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TAA schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:41:
[...]

Apart...

KPN zelf beweegt hierin totaal niet mee en geeft als reden dat de OPTA het vrijgeven van SIP gegevens van geografische telefoonnummers verbiedt. Klinkklare onzin; XS4All doet dit al jaren...

[edit] Too Slow :P Maar het probleem is duidelijk!
Mja, ik vraag me af in hoeverre dit een drogreden is van KPN, inderdaad. Ik kan zo een heel rijtje providers noemen (XS4ALL, Callvoip, Budgetphone, Tweak zelf op hun standalone voip abbo), die dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

WhiteDragon schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:29:
Ik heb zelf nog niet nagedacht over een complete routersetup. Dat zou opzich wel een leuke oplossing zijn! Een L2 switch met aparte kastjes eraan zijn toch weer wat omslachtig:D

Overigens heb ik van de Tweak helpdesk te horen gekregen dat we gewoon HD zenders zouden moeten hebben als we aangevraagd hebben voordat het HD pakket aangeboden werd:

[...]

Volgens KPN zouden deze op kanaal 781 en verder moeten zitten maar mijn STB gaat echt niet verder dan 750? Kan iemand (Floor-IS?) eens controleren hoe dit precies zit? Volgens mij roepen die mensen maar wat, beetje jammer.
Ik vrees dat je gelijk hebt en dat iemand maar wat heeft geroepen. Nu kan ik hier wel hardop gaan zeggen dat ik daar diep ongelukkig van wordt, maar dat is niet echt netjes.. Kan je mij (in DM) eventueel het ticketnummer doorgeven of de naam onderaan de mail? Dan kan ik hier de sjef servicedesk iemand met een rietje op de vingers laten tikken. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

goldvinger schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:50:
Eindelijk is de kogel door de kerk.
Heb naar heel veel twijfel toch de overstap gemaakt naar een 30mb all in pakket.

Wie weet trouwens wat voor type (merk) set-top box geleverd wordt om televisie te kunnen ontvangen?
Ik kan daar geen info over vinden op de site van tweaks.
Wie kan mij een link geven?
Staat eerder in de thread, uit mijn hoofd een Motorola VIP 1960 of 1690.
En nog een vraag:

Als ik op volle snelheid download (vanaf nieuwsgroepen) gaat dat dan tenkoste van mijn televisie e/o/ telefoon verbinding?
En snelheid 30/30 (down/up) is dat realistisch of moet ik wel degelijk rekening houden met een realistische download verlies
Internet en TV gaan over een ander VLAN, in principe zou je geen 'last' moeten hebben van TV kijken als je download (of andersom). EDIT Maar ik lees net dat dit wel het geval is.

Ik heb een 50/50 verbinding thuis en haal ±5.2MB/s down (up iets van 4.8MB/s). Heb niet getest met TV-kijken, want mijn set-top box staat bij WhiteDragon. (Die overigens nog een setje homeplugs van me tegoed heeft.. Zal ik morgen terugbrengen!)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 06-04-2010 22:33 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

WhiteDragon schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:05:
Tof dat het werkt! Opent een hoop deuren voor de tweakers:D

[...]

Dat komt omdat de Genexis een maximumsnelheid heeft van 100Mbit. Hier moet het TV signaal nog vanaf getrokken worden, hier is blijkbaar 15Mbit voor gereserveerd. Als je een >100Mbit verbinding wilt, wat op glasvezel prima mogelijk is, krijg je ook een andere CPS.
De EB/Thomson heeft 100Mbit poortjes. Dat is dus de bottleneck? Want de Genexis heeft wel een Gbit poort uitgaand...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

onedutch schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:19:
[...]

8< 8<

Na het lezen van o.a. jou bevindingen etc (en die van anderen) ben ik toch erg teleurgesteld dat tweak alleen middels KPN spullen en handjes Internet/pakketten kunnen aanbieden. Was er echt vanuit gegaan dat ze een BackBone / CityRing aansluiting hebben tot in de AP's die gebruikt worden in Enschede.
Op zich zijn enkel die kosten nog te overzien, mits je snel aan een paar duizend klanten zit. Alleen de kosten in die pop's zijn nogal heftig, wat dat betreft heb je Tweak vooralsnog een beetje overschat. ;)
Heb je zelf ook een mailserver draaien ? Tweak zij dat port 25 inkomend werkt, ik betwijfer dit nu omdat ze alles van KPN afnemen. De snelheid is getest, is de latency wel beter geworden ?

Groetjes Tukker Tom
Mijn latency is op dit moment ongeveer gelijk aan ADSL, maar ik zit op mijn laptop, die aan een Airport Extreme zit via WiFi, welke weer via een homeplug (zyxel 407a) aan de Experiabox zit... Dat moet dus beter kunnen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Floor-is schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:52:
[...]

Heb je inmiddels uitsluitsel? Mij klinkt het in de oren als een aangepast klantnummer bij onze netwerkleverancier (KPN) dat niet aan ons is doorgegeven of (nog) niet (op de juiste manier) is verwerkt. Ik had exact dezelfde melding voor internet als jij aangeeft en dat was met een uurtje of 2 gefikst. Bij mij was mijn klantnummer bij KPN veranderd omdat ze iets aan mijn voice-VLAN hadden versleuteld, om dat recht te trekken was een handmatige actie nodig door een van de technici.

@Floor-is
Dank je voor de interesse.
Ik heb vanochtend toch maar weer een belletje gepleegd.
De volgende problemen spelen sinds oplevering 30 maart:
-ITV werkt niet, foutcode 12
-telefonie werkt niet, getest met het nieuwe 'tussentijdse' nummer van Tweak (is bekend probleem bij Tweak)
-Mail werkt niet, kan niet inloggen
-Krijg regelmatig melding dat ik geen klant ben van Cambrium (laatste 2 dagen gaat het goed, denk ik)
-Beperkte mogelijkheden EB

Ben goed te woord gestaan door een medewerker van Tweak, helaas was met geen van de boven gemelde meldingen nog iets gedaan vanwege de drukte.
Ik heb besloten afscheid te nemen van Tweak. Het is voor mij een te groot bedrijfsrisico om straks voornamelijk bezig te zijn of mijn netwerk nog werkt, of ik bereikbaar ben via de telefoon en of ik problemen krijg met VPN tunnels/ mailserver.
De medewerker toonde alle begrip.
Ik heb vanmiddag de mail en brief de deur uit gedaan en hoop dat er nog iets komt ter compensatie. Ik ben niet van plan de volledige maand te betalen, 2 van de 3 diensten werken immers niet.

Al met al ben ik hier te vroeg ingestapt. Ik had gekozen voor Tweak omdat zij adverteren met Ultimate Freedom en ik een 'open' modem zou krijgen. Het is o.a ook de drukte bij Tweak (doordat ze nu werken met KPN apparatuur) dat supportcalls langer open blijven staan..
Wie weet over een half jaar een nieuwe kans (met ik hoop een Zyxel modem)

Nogmaals Floor-is; dank voor de interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

zizziz: ik hoop dat je ons nog een kans wil gunnen, de lijn staat immers nog niet uit. Zou je mij je klantnummer of je postcode+huisadres kunnen toezenden? Mijn DM knopje staat aan. Dan zorg ik ervoor dat je morgen wederom een telefoontje krijgt, gaan we de boel fatsoenlijk escaleren.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Floor-is schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:11:
[...]

Ik vrees dat je gelijk hebt en dat iemand maar wat heeft geroepen. Nu kan ik hier wel hardop gaan zeggen dat ik daar diep ongelukkig van wordt, maar dat is niet echt netjes.. Kan je mij (in DM) eventueel het ticketnummer doorgeven of de naam onderaan de mail? Dan kan ik hier de sjef servicedesk iemand met een rietje op de vingers laten tikken. ;)
Komt eraan! Al enig idee of er een oplossing hiervoor in de pijplijn zit (aangezien ik niet de enige ben met dit probleem) of dat ik echt een klachtenbrief mag gaan schrijven?
Floor-is schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:19:
Ik heb een 50/50 verbinding thuis en haal ±5.2MB/s down (up iets van 4.8MB/s). Heb niet getest met TV-kijken, want mijn set-top box staat bij WhiteDragon. (Die overigens nog een setje homeplugs van me tegoed heeft.. Zal ik morgen terugbrengen!)
Ik weet niet waar je die neergezet hebt hoor, maar volgens mij staat hij niet bij mij. Wel liev dat ik homeplugs van je krijg! }:O
Floor-is schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:26:
[...]

De EB/Thomson heeft 100Mbit poortjes. Dat is dus de bottleneck? Want de Genexis heeft wel een Gbit poort uitgaand...
Weet je dat heel zeker? Waarom moet er dan een andere CPS (geen FTU zoals sommige mensen dit noemen*) geplaatst worden voor >100Mbit verbindingen? Ik denk dat de bottleneck ergens daarin zit.

offtopic:
* De FTU, ofwel Fiber Termination Unit, is het "einde" van de glasvezellijn. Deze zijn geïnstalleerd door de mensen die de vezels in de grond hebben gestampt (in mijn geval Glashart). Vergelijk dit met het ISRA punt bij koperkabels. Hierop is een kapje geklikt dat, zodra je aangesloten wordt, door je provider (Tweak/Cambrium) vervangen wordt voor een CPS, ofwel Consumer Premises Switch. De CPS vangt alle diensten op uit de glasvezel en zet deze om naar RJ45/UTP uitgangen. Dit is dus het apparaat wat door velen graag glasvezelmodem genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

WhiteDragon schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:51:
[...]

Komt eraan! Al enig idee of er een oplossing hiervoor in de pijplijn zit (aangezien ik niet de enige ben met dit probleem) of dat ik echt een klachtenbrief mag gaan schrijven?
Laat me even een gevechtje voeren voor je de brief gaat dichten.
[...]

Ik weet niet waar je die neergezet hebt hoor, maar volgens mij staat hij niet bij mij. Wel liev dat ik homeplugs van je krijg! }:O
Crap, sorry. Hij is van Bullseye1977 (of wat is z'n nick ook weer?).
[...]

Weet je dat heel zeker? Waarom moet er dan een andere CPS (geen FTU zoals sommige mensen dit noemen*) geplaatst worden voor >100Mbit verbindingen? Ik denk dat de bottleneck ergens daarin zit.

offtopic:
* De FTU, ofwel Fiber Termination Unit, is het "einde" van de glasvezellijn. Deze zijn geïnstalleerd door de mensen die de vezels in de grond hebben gestampt (in mijn geval Glashart). Vergelijk dit met het ISRA punt bij koperkabels. Hierop is een kapje geklikt dat, zodra je aangesloten wordt, door je provider (Tweak/Cambrium) vervangen wordt voor een CPS, ofwel Consumer Premises Switch. De CPS vangt alle diensten op uit de glasvezel en zet deze om naar RJ45/UTP uitgangen. Dit is dus het apparaat wat door velen graag glasvezelmodem genoemd wordt.
Ik laat het voor de zekerheid even nakijken. Hopelijk kan ik morgen iets meer melden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:16
Dat kan zeker beter, erg leuk om jou bezig te zien in deze thread! Dit is zeer zeker een dikke plus om alsnog voor tweak te kiezen. Je quote mij met o.a. met de zinsnede dat KPN port 25 inkomend blokkeert. Ik was benieuwd naar jou reactie hierop, deze komt echter niet, je geeft een duidelijke reactie op de latency.

Wat weet je van de blokkeringen die er wellicht zijn als ik/we voor tweak kiezen? Is port 25 inkomend beschikbaar? Is er wellicht zelfs een mogelijkheid (heb ik bij mijn huidige provider ADSLTotaal) een apart subnet waar de Hobbyisten met o.a. mail servers worden ondergerbacht met semi vast IP's die door vrijwel alle zo niet alle blacklist als 'safe' worden beschouwd als het om E-mail versturen/ontvangen gaat. Ik weet van het bestaan van SmatHosting en Rollernet, echter wil ik rouw 'self supplying' zijn en niet van andere afhankelijk zijn (zoals internet bedoelt is eigenlijk).

Groetjes, Tukker Tom

[ Voor 3% gewijzigd door onedutch op 06-04-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Floor-is schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:22:
[...]

Laat me even een gevechtje voeren voor je de brief gaat dichten.
Accepteren jullie ook waarderingsbrieven? Het enige dat ik hierop kan zeggen is: _/-\o_ . Ik heb trouwens screenshots verzameld van de "oude" aanbiedingsinformatie. Mocht er hierover onduidelijkheid zijn (wat ik niet verwacht, daar jullie de informatie zelf geplaatst hebben), meld het even als je ze wil hebben.
[...]

Crap, sorry. Hij is van Bullseye1977 (of wat is z'n nick ook weer?).
Ik had een vermoeden. ;)
[...]

Ik laat het voor de zekerheid even nakijken. Hopelijk kan ik morgen iets meer melden. :)
Niet dat ik verwacht dat het voor de 100/100 gebruikers iets zal veranderen, dit probleem bestaat bij alle providers, maar ik ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door TimTimX op 06-04-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
@Floor-is: Top wat je hier aan het doen bent! Ik zelf stond vorige week vrijdag op het punt om de bestelling in orde te maken voor een Glas 50 abo (donderdags nog gebeld met de Servicedesk over het HD pakket en 's avond vrouwlief overtuigd ;) ). Echter toen kwam ik erachter dat de tarieven aangepast waren en dat het HD pakket apart berekend zou worden. Hierdoor zou ik dus financieel geen voordeel hebben tov mijn huidige provider (UPC). Denk er nu over om over te stappen naar het Glas 30 abo..
Als ik nu zou bestellen krijg ik uiteraard de EB. Betaal ik dan het volle pond als ik wil overstappen (omruilen) op het zyxel modem, wanneer deze voldoende voorradig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Is er ondertussen al iets bekend wanneer het telefonie probleem wordt opgelost??

Ben sinds vorige week donderdag aangesloten (Glas 30), maar de telefoon werkt nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

onedutch schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:27:
[...]

Dat kan zeker beter, erg leuk om jou bezig te zien in deze thread! Dit is zeer zeker een dikke plus om alsnog voor tweak te kiezen. Je quote mij met o.a. met de zinsnede dat KPN port 25 inkomend blokkeert. Ik was benieuwd naar jou reactie hierop, deze komt echter niet, je geeft een duidelijke reactie op de latency.

Wat weet je van de blokkeringen die er wellicht zijn als ik/we voor tweak kiezen? Is port 25 inkomend beschikbaar? Is er wellicht zelfs een mogelijkheid (heb ik bij mijn huidige provider ADSLTotaal) een apart subnet waar de Hobbyisten met o.a. mail servers worden ondergerbacht met semi vast IP's die door vrijwel alle zo niet alle blacklist als 'safe' worden beschouwd als het om E-mail versturen/ontvangen gaat. Ik weet van het bestaan van SmatHosting en Rollernet, echter wil ik rouw 'self supplying' zijn en niet van andere afhankelijk zijn (zoals internet bedoelt is eigenlijk).
Ik heb poort25 niet zelf getest en wil m'n vingers ff niet branden aan een 'dat zou moeten werken uitspraak'. We zijn verteld dat het geen probleem moet zijn, maar ik moet het gewoon even zeker weten. Er is vast iemand in deze thread die het al wel getest heeft en uitsluitsel kan geven. :)

Wat semi-vaste IP's betreft: in de radius-server zijn je klantgegevens aan één IP gekoppeld en dat IP blijft dan ook bij jou. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

bvsteyn schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:06:
@Floor-is: Top wat je hier aan het doen bent! Ik zelf stond vorige week vrijdag op het punt om de bestelling in orde te maken voor een Glas 50 abo (donderdags nog gebeld met de Servicedesk over het HD pakket en 's avond vrouwlief overtuigd ;) ). Echter toen kwam ik erachter dat de tarieven aangepast waren en dat het HD pakket apart berekend zou worden. Hierdoor zou ik dus financieel geen voordeel hebben tov mijn huidige provider (UPC). Denk er nu over om over te stappen naar het Glas 30 abo..
Als ik nu zou bestellen krijg ik uiteraard de EB. Betaal ik dan het volle pond als ik wil overstappen (omruilen) op het zyxel modem, wanneer deze voldoende voorradig is?
Ik moet ook een klein beetje vervelend doen soms: persoonlijk vind ik niet dat er sprake is van misleiding of iets van die strekking. Daardoor zijn de prijzen dan ook niet veranderd..

Wat de Zyxel en de Experiabox betreft: wij moeten de EB blijven betalen aan KPN zoals het er naar uitziet op dit moment. Gezien de extreem geringe marge kan ik eenvoudigweg op de Zyxel geen korting geven, tenzij we wat grotere aantallen kunnen gaan doen (en bestellen) zodat ik korting op die units krijg.
Michiel BBB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:47:
Is er ondertussen al iets bekend wanneer het telefonie probleem wordt opgelost??

Ben sinds vorige week donderdag aangesloten (Glas 30), maar de telefoon werkt nog steeds niet....
Er is een "ETA" afgesproken met KPN, maar die durf ik niet hardop met klanten te communiceren vooralsnog. Reken op volgende week, inclusief mijn slag om de arm..

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 07-04-2010 09:08 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:54
eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:53:
[...]

Mja, ik vraag me af in hoeverre dit een drogreden is van KPN, inderdaad. Ik kan zo een heel rijtje providers noemen (XS4ALL, Callvoip, Budgetphone, Tweak zelf op hun standalone voip abbo), die dat gewoon doen.
Wat dacht je van telfort? Ik zit nu nog bij telfort met 400.000 andere abonnees(tweak glasaanvraag loopt, kijken of dat beter gaat als het drama van het afgelopen jaar bij KPN) die echt niet allemaal "vast bellen" zullen hebben maar voor zover ze dat wel hebben,hebben ze wel hun sip gegevens. De eis waar je aan moet voldoen voor geografische nummers (dit is een aantal jaren geleden veranderd door de OPTA) is dat je een vestiging moet hebben in het netnummer gebied. Als KPN dus in zijn systemen een check zou hebben (of heeft) die jouw sip account koppelt aan een verbinding in een bepaald nummer gebied dan voldoen ze aan de eisen.

[ Voor 9% gewijzigd door joop99 op 07-04-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat ozu het best eens kunnen zijn. Maar blijkbaar is een "huisadres" dus ook al voldoende (bv. ik heb bij Callvoip.nl gewoon een abonnement, geregistreerd op mijn huisadres, met een 036 nummer). En zo doet Tweak het eigenlijk bij hun stand-alone voip abbo's ook, als ik hun site zo lees (en bv. hun warning over 112 gebruik op het moment dat je er zelf voor kiest om buiten je netnummer gebied op je SIP account in te loggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:52:
Dat ozu het best eens kunnen zijn. Maar blijkbaar is een "huisadres" dus ook al voldoende (bv. ik heb bij Callvoip.nl gewoon een abonnement, geregistreerd op mijn huisadres, met een 036 nummer). En zo doet Tweak het eigenlijk bij hun stand-alone voip abbo's ook, als ik hun site zo lees (en bv. hun warning over 112 gebruik op het moment dat je er zelf voor kiest om buiten je netnummer gebied op je SIP account in te loggen)
Een huisadres is volgens mij genoeg, zeker als ze daar ook de post naar toe sturen. Ik heb hier ooit voor een bedrijf naar gekeken die van een heleboel PSTN gateways af wouden (hebben ze overigens nog steeds niet gedaan) maar met betrekking tot de nummers zou dit gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
[...]

[...]
@Floor-is
Dat is voor mij geen probleem, ik heb nu een Siemens S675 IP die prima werkt en die zou ik straks graag i.c.m. tweak willen blijven gebruiken. Ik heb waarschijnlijk ook nog wel een SIP ata liggen dus mogelijkheden genoeg. In principe hoef ik ook niet zelf mijn account gegevens te hebben, een werkende proxy is genoeg, het gaat mij met name om de optie om eventueel meerdere nummers op de Siemens te kunnen gebruiken i.c.m de telefoonboek functionaliteit (en als ik moet kiezen vanwege verschillende vlan's dan kies ik voor de telefoonboek/ messaging functionaliteit).
[...]

De Experiabox zou voor 95% van de mensen meer dan voldoende moeten zijn op zich. Maar als het daadwerkelijk zo is dat dat ding niet werkt, dan is dat wel een mooie domper.

Vanavond ga ik zelf kijken of ik het geval aan de slag krijgen kan met m'n xbox (live)...
Als port forwarding normaal zou werken (en dat heb ik zelf nog niet kunnen testen maar wel als issue vernomen) voor verschillende protocollen kom je waarschijnlijk op 99 % van de gebruikers uit. Ik vraag me alleen af of tweak een dwarsdoorsnede van de gebruikers als klant heeft?
[...]
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:07:
[...]

Wat de Zyxel en de Experiabox betreft: wij moeten de EB blijven betalen aan KPN zoals het er naar uitziet op dit moment. Gezien de extreem geringe marge kan ik eenvoudigweg op de Zyxel geen korting geven, tenzij we wat grotere aantallen kunnen gaan doen (en bestellen) zodat ik korting op die units krijg.

[...]
@Floor-is
Waar moet ik aan denken qua prijs en termijn (2/3 maanden) ?
Als we inderdaad gewoon de SIP gegevens kunnen achterhalen (lukt mij nog niet maar dat kan er ook aan liggen dat mijn verbinding/account nog niet actief is). Dan is voor mij de keuze op het moment dat ik wil dat e.a. goed gaat werken te kiezen voor een switch die de vlan's splitst en bijvoorbeeld de experiabox en een router of te kiezen voor een combinatie van alle drie in de vorm van de zyxel 2812 of een orginele thompsons 789n. Ik wil uiteraard niet met een berg apparaten eindigen dus de geïntegreerde oplossing heeft de voorkeur (en de ingebouwde overbodige ATA neem ik dan op de koop toe, dat zijn de kosten niet).

Ik neem aan dat de support in het uiteindelijke verhaal iets wordt in de categorie van:
  • werkt je verbinding/tv/telefoon niet met de experia box en je eigen spullen dan heb je support
  • werkt je verbinding/tv/telefoon wel met de experia box en niet met je eigen spullen dan heb je geen support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb ook nog eens gekeken op "mijn tweak" en kan ook nog niets vinden omtrent de SIP gegevens (wel welk telefoonnummer ik toegewezen heb gekregen, maar onder accounts heb ik alleen maar access staan, wat op niets uit komt, hosting en usenet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:16:
Ik heb ook nog eens gekeken op "mijn tweak" en kan ook nog niets vinden omtrent de SIP gegevens (wel welk telefoonnummer ik toegewezen heb gekregen, maar onder accounts heb ik alleen maar access staan, wat op niets uit komt, hosting en usenet).
Ik heb gezien dat als ik bij de telefoonnummers instellingen voor mijn voicemail invul er bolletjes langs komen die volgens mij het password van mijn sip account zijn, maar daar zit wel het issue bij dat mijn sip account nog niet actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 22:08
ik maak binnenkort de overstap van telfort naar tweak glasvezel. Ik wil graag mijn telefoon nummer meenemen, is dit op glas ook mogelijk? Ik lees op de site dat het wel mogelijk is icm hun ADSL abbo's, maar ik vroeg me dus af of dit ook voor glas geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

joop99 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:15:
[...]

Wat dacht je van telfort? Ik zit nu nog bij telfort met 400.000 andere abonnees(tweak glasaanvraag loopt, kijken of dat beter gaat als het drama van het afgelopen jaar bij KPN) die echt niet allemaal "vast bellen" zullen hebben maar voor zover ze dat wel hebben,hebben ze wel hun sip gegevens. De eis waar je aan moet voldoen voor geografische nummers (dit is een aantal jaren geleden veranderd door de OPTA) is dat je een vestiging moet hebben in het netnummer gebied. Als KPN dus in zijn systemen een check zou hebben (of heeft) die jouw sip account koppelt aan een verbinding in een bepaald nummer gebied dan voldoen ze aan de eisen.
150.000-160.000 andere abonnees, maar ga verder. ;)
Je hebt inmiddels niet meer een vestiging nodig in het netnummer-gebied, dat is gewijzigd.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

Thanks, hmm, niks dat nu nog in de weg staat om bij tweak te komen, behalve dat de telefoon niet werkt :S. mijn ouders willen juist wisselen omdat het telefonie gedeelte bij introweb gewoon niet naar behoren werkt (helaas).
aangezien mijn ouders geen zin hebben om dubbel te betalen heb ik begin juni als begin datum opgegeven, hopend dat introweb een 1 maand opzegtermijn heeft. moet daar nog ff achteraan, maar volgens mij zijn ze mij liever kwijt dan rijk haha, heb teveel tickets daar gehad...

anyway, wacht wel met het sturen van het papiertje totdat ik ervaringen met telefonie heb gehoord. en damn, die topic gaat veels te hard om bij te houden :P.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

joop99 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:36:
[...]

@Floor-is
Dat is voor mij geen probleem, ik heb nu een Siemens S675 IP die prima werkt en die zou ik straks graag i.c.m. tweak willen blijven gebruiken. Ik heb waarschijnlijk ook nog wel een SIP ata liggen dus mogelijkheden genoeg. In principe hoef ik ook niet zelf mijn account gegevens te hebben, een werkende proxy is genoeg, het gaat mij met name om de optie om eventueel meerdere nummers op de Siemens te kunnen gebruiken i.c.m de telefoonboek functionaliteit (en als ik moet kiezen vanwege verschillende vlan's dan kies ik voor de telefoonboek/ messaging functionaliteit).
Oeh ik weet niet of we meerdere telnr's over dat VLAN kunnen sturen, die vraag moet je vrees ik toch via de servicedesk even (op de reguliere manier) uitzetten.
[...]

Als port forwarding normaal zou werken (en dat heb ik zelf nog niet kunnen testen maar wel als issue vernomen) voor verschillende protocollen kom je waarschijnlijk op 99 % van de gebruikers uit. Ik vraag me alleen af of tweak een dwarsdoorsnede van de gebruikers als klant heeft?
Tweak heeft meer een dwarsdoorsnede gebruiker dan menigeen denkt, vandaar dat ik 95% zeg. Overigens werkt bij mij de XBOX perfect, ik heb geen PS3 en daar dus ook niet mee kunnen testen. Tenzij iemand ofwel toelicht wat er wel en niet werkt, of een dag (hooguit twee) een PS3 wil uitlenen zal dat voorlopig een vraag blijven...
[...]

@Floor-is
Waar moet ik aan denken qua prijs en termijn (2/3 maanden) ?
Als we inderdaad gewoon de SIP gegevens kunnen achterhalen (lukt mij nog niet maar dat kan er ook aan liggen dat mijn verbinding/account nog niet actief is). Dan is voor mij de keuze op het moment dat ik wil dat e.a. goed gaat werken te kiezen voor een switch die de vlan's splitst en bijvoorbeeld de experiabox en een router of te kiezen voor een combinatie van alle drie in de vorm van de zyxel 2812 of een orginele thompsons 789n. Ik wil uiteraard niet met een berg apparaten eindigen dus de geïntegreerde oplossing heeft de voorkeur (en de ingebouwde overbodige ATA neem ik dan op de koop toe, dat zijn de kosten niet).
Zoals eerder aangegeven: we hebben ze besteld, wachten nu op levering. Voor zover ik weet hebben we letterlijk alle Zyxel 2812's in Europa besteld, waardoor levering van een volgende batch lastig in te schatten is (6-12 weken?). We krijgen veel minder Zyxels dan we klanten hebben, dus ook dat is een complicerende factor. Qua prijs zullen ze wel onder de €200 blijven verwacht ik, maar ook dat is nog niet 100% doorgerekend.
Ik neem aan dat de support in het uiteindelijke verhaal iets wordt in de categorie van:
  • werkt je verbinding/tv/telefoon niet met de experia box en je eigen spullen dan heb je support
  • werkt je verbinding/tv/telefoon wel met de experia box en niet met je eigen spullen dan heb je geen support
Denk dat je daar de spijker wel op z'n koppie slaat ;)
Zojuist gechecked, blijkt inderdaad niet het geval. Morgen gaat men dit proberen toe te voegen.
hackjedi schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:42:
ik maak binnenkort de overstap van telfort naar tweak glasvezel. Ik wil graag mijn telefoon nummer meenemen, is dit op glas ook mogelijk? Ik lees op de site dat het wel mogelijk is icm hun ADSL abbo's, maar ik vroeg me dus af of dit ook voor glas geld.
Geen probleem! Hier zijn porteringsfomulieren voor, die kan je na het ondertekenen van het contract en het verkrijgen van je login-gegevens van de "mijn tweak" downloaden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Floor-Is
Had je mijn DM nog gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik duik *nu* mijn DM's weer in, er staan er 7 ofzo op me te wachten :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Hier heb je ook niets aan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee ;). Want op die pagina staat mijn wachtwoord niet vermeld, evenmin als een aanwijzing of deze instructies ook voor Glasvezel gelden. Er staat alleen maar dat de instructies gelden als je VOIP gebruikt, maar het hoeft niet per se zo te zijn dat het dan voor de kpnglasvezel-voip ook werkt. In het begin werd ook door helpdesk en anderen beweerd dat de VOIP waar deze pagina over gaat en de VOIP van Tweak glasvezel 2 totaal verschillende dingen zijn.

Maar goed, Floor-is heeft aangegeven dat we morgen middels "mijn tweak" meer te weten moeten kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Floor-is schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:22:

WhiteDragon:
Weet je dat heel zeker? Waarom moet er dan een andere CPS (geen FTU zoals sommige mensen dit noemen*) geplaatst worden voor >100Mbit verbindingen? Ik denk dat de bottleneck ergens daarin zit

[...]

@Floor-is
Als je dat zou willen doen zou ik dat fijn vinden, misschien heb ik wel een verkeerde Genexis gekregen, dat hierdoor mijn internet verbinding veel langzamer is dan dat het zou moeten zijn 85 ipv 100.
Je schreef ook dat er een gigabit poort op zit, ik heb mijn Gigabit netwerk kaart van de Linux Server aangesloten op de Genexis en deze gaat dan automatisch terug naar 100 Mbit ook even getest met mijn werk pc en deze schakelt ook terug naar 100 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
chocka schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:34:

Niet echt leuk wat je mee maakt.
De twijfels slaat weer bij mij toe. :(
Zelfs mijn vrouw begint weer te zeuren of we er wel goed aan doen want een week zonder telefoon zitten is wel heel vervelend.
En als ik lees dat het wel 20 sec duurt voordat de afstand bediening reageert en dat ook nog de M1960 nogal traag is komt er ongetwijfeld een huwlijkscrisis hier in huis :'(
Denk toch maar dat ik morgen alles ga annuleren.
Hopelijk zijn er nog andere lezers die mij een hart onder de riem kinnen steken en mij en vooral mijn vrouw kunnen overtuigen om toch met glasvezel van tweak in zee te gaan :*)

een twijfelaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Combineer dat met het wachtwoord van 'mijn tweak' ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:34:
[...]

Combineer dat met het wachtwoord van 'mijn tweak' ;)
Moet dat het wachtwoord zijn dat op dit moment voor "mijn tweak" staat (want dat heb ik zelf gewijzigd)? Of het wachtwoord dat in de welkomstbrief staat. Ik had al wel eens eerder geprobeerd vanuit m'n Fritz!box van buitenaf te registreren, dat lukte toen niet. Maar dat was dan ook alweer 3 weken geleden :)

@Goldvinger: Die 1960 valt op zich wel mee hoor. De gids oproepen of door de menu's heen browsen kan af en toe een klein drama zijn (ookal is 20 sec. wel overdreven, dan moet er haast iets mis zijn). Maar het zappen gaat voor een IP-product best rap en ook in het beeld zelf heb ik nooit storing ofzo. Ik neem dit product nu af van KPN zelf (via ADSL) dus ga er wel van uit dat het bij Tweak net zo goed/slecht zal zijn :). Ik ben er iig tevreden over (mits de kinderziektes door KPN binnen afzienbare termijn worden geadresseerd).

En de telefonie: Laten we hopen dat dat een aanloopprobleem is. Van wat ik over Tweak heb gehoord is de telefoniedienst prima en stabiel, dus mag hopen dat ze dat op glasvezel ook waar maken :). Ik denk iig dat je er ten op zichte van UPC niet echt spijt van zal gaan krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 07-04-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:39:
[...]

Moet dat het wachtwoord zijn dat op dit moment voor "mijn tweak" staat (want dat heb ik zelf gewijzigd)? Of het wachtwoord dat in de welkomstbrief staat. Ik had al wel eens eerder geprobeerd vanuit m'n Fritz!box van buitenaf te registreren, dat lukte toen niet. Maar dat was dan ook alweer 3 weken geleden :)
In zou verwachten dat als dit nummer normaal in de experiabox zit er ook van een specifiek vlan bij tweak gebruik gemaakt wordt net als bij KPN, het zou een beetje vreemd zijn als ineens de netwerktechnische inrichting van de experia box anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:22
[...]
Dat moet het wachtwoord zijn wat in de welkomstbrief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:54:
Nee ;). Want op die pagina staat mijn wachtwoord niet vermeld, evenmin als een aanwijzing of deze instructies ook voor Glasvezel gelden. Er staat alleen maar dat de instructies gelden als je VOIP gebruikt, maar het hoeft niet per se zo te zijn dat het dan voor de kpnglasvezel-voip ook werkt. In het begin werd ook door helpdesk en anderen beweerd dat de VOIP waar deze pagina over gaat en de VOIP van Tweak glasvezel 2 totaal verschillende dingen zijn.

Maar goed, Floor-is heeft aangegeven dat we morgen middels "mijn tweak" meer te weten moeten kunnen komen :)
Gezien het nog opener op de site staat hebben we besloten dat we die tijd beter voor iets anders kunnen gebruiken, er zijn nog genoeg issues.

Wel zou webmail weer moeten werken, ook FTP is gefixt :)
kmichael schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:50:
[...]

@Floor-is
Als je dat zou willen doen zou ik dat fijn vinden, misschien heb ik wel een verkeerde Genexis gekregen, dat hierdoor mijn internet verbinding veel langzamer is dan dat het zou moeten zijn 85 ipv 100.
Je schreef ook dat er een gigabit poort op zit, ik heb mijn Gigabit netwerk kaart van de Linux Server aangesloten op de Genexis en deze gaat dan automatisch terug naar 100 Mbit ook even getest met mijn werk pc en deze schakelt ook terug naar 100 Mbit.
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar dit verklaart wel een heleboel! Heb overigens mijn set-top box 'uitgeleend', dus ik kan sowieso niet met TV testen op het moment.
Wat die genexis betreft: ik moet even het exacte typenummer achterhalen (thuis ff op dat ding kijken). Daarna weet ik meer.
[...]

Nee sorry, het moet het wachtwoord zijn dat op de brief staat, als het goed is zou die moeten gelden voor alles: mytweak, usenet en je SIP-account. Het kán zo zijn dat er een aantal mensen zijn waarbij dit niet opgaat, we hebben dat 'gelijk stellen van wachtwoorden' namelijk niet direct ingevoerd...
@Goldvinger: Die 1960 valt op zich wel mee hoor. De gids oproepen of door de menu's heen browsen kan af en toe een klein drama zijn (ookal is 20 sec. wel overdreven, dan moet er haast iets mis zijn). Maar het zappen gaat voor een IP-product best rap en ook in het beeld zelf heb ik nooit storing ofzo. Ik neem dit product nu af van KPN zelf (via ADSL) dus ga er wel van uit dat het bij Tweak net zo goed/slecht zal zijn :). Ik ben er iig tevreden over (mits de kinderziektes door KPN binnen afzienbare termijn worden geadresseerd).
Het ís hetzelfde product :)
joop99 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:47:
[...]

In zou verwachten dat als dit nummer normaal in de experiabox zit er ook van een specifiek vlan bij tweak gebruik gemaakt wordt net als bij KPN, het zou een beetje vreemd zijn als ineens de netwerktechnische inrichting van de experia box anders is.
Als je in de experia-box die instellingen maakt, zal hij via het VOIP-VLAN proberen te connecteren. Omdat dat echter niet werkt, kan je er zelf voor kiezen om over het internet-VLAN een SIP-enabled apparaat aan te sluiten. Dit kan je het eenvoudigst doen door dezelfde gegevens te gebruiken als voor de VOIP-VLAN. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
[...]

En de telefonie: Laten we hopen dat dat een aanloopprobleem is. Van wat ik over Tweak heb gehoord is de telefoniedienst prima en stabiel, dus mag hopen dat ze dat op glasvezel ook waar maken :). Ik denk iig dat je er ten op zichte van UPC niet echt spijt van zal gaan krijgen.
Ik ga toch mijn zin door drijven >:)
Mocht het niks worden dan kan ik er binnen een maand er weer af.
Dat is wel een voordeel bij tweak. (alleen jammer dat je dat dan weer €75,- kost)
Maar men moet ze ook wel weer de kans geven om de problemen op te lossen.
En als ik lees hoe floor-is zich op dit forum bezig houd (je bent neem ik aan een tweak medewerker) heb ik toch wel enigszins vertrouwen in hun.
En ook hun helpdesk komt op mij goed over.
Ik ga er dus toch maar voor en duimen dat het bij mij probleemloos draait of in iedergeval dat er bij eventuele problemen snel en adequaat gehandeld wordt.
Ik blijf deze topic aandachtig volgen :*)
En ik zou ook graag de positieve ervaringen willen lezen.
Nadeel van dit soort forums is dat er procentueel meer mensen reageren met negatieve ervaringen over een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:38:
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar dit verklaart wel een heleboel! Heb overigens mijn set-top box 'uitgeleend', dus ik kan sowieso niet met TV testen op het moment.
Wat die genexis betreft: ik moet even het exacte typenummer achterhalen (thuis ff op dat ding kijken). Daarna weet ik meer.
Ik heb die modem verwijderd anders kun je niet zien welke type het is.
Ik heb een 100 Mbit Genexis om precies te zijn: Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 (inc. linkje van Handleiding)
Vanmiddag had ik gebeld omdat mijn ftp het nog niet deed, toen heb ik ook een vraag gesteld over de Genexis die meneer die mij vriendelijk heeft geholpen, zei dat ik een gigabit Genexis in huis zou moeten hebben hangen. Maar achteraf zie ik net dat ik maar een 100Mbit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

kmichael schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:30:
[...]

Ik heb die modem verwijderd anders kun je niet zien welke type het is.
Ik heb een 100 Mbit Genexis om precies te zijn: Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 (inc. linkje van Handleiding)
Vanmiddag had ik gebeld omdat mijn ftp het nog niet deed, toen heb ik ook een vraag gesteld over de Genexis die meneer die mij vriendelijk heeft geholpen, zei dat ik een gigabit Genexis in huis zou moeten hebben hangen. Maar achteraf zie ik net dat ik maar een 100Mbit heb.
Heb jij een OCG-120m? Ik heb een OCG-120e, heb hem net van de muur getrokken om het te bekijken.. Die heeft overigens ook 100Mbit poorten.

Ben al een mailtje naar KPN aan het dichten. :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

goldvinger schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:12:
[...]

8< 8<
Dat is wel een voordeel bij tweak. (alleen jammer dat je dat dan weer €75,- kost)
Maar men moet ze ook wel weer de kans geven om de problemen op te lossen.
Die kans: graag.
Die €75 geld alleen bij DSL, hoewel ik daar nu wel een beetje spijt van heb :+
En als ik lees hoe floor-is zich op dit forum bezig houd (je bent neem ik aan een tweak medewerker) heb ik toch wel enigszins vertrouwen in hun.
En ook hun helpdesk komt op mij goed over.
Ik ga er dus toch maar voor en duimen dat het bij mij probleemloos draait of in iedergeval dat er bij eventuele problemen snel en adequaat gehandeld wordt.
Ik blijf deze topic aandachtig volgen :*)
En ik zou ook graag de positieve ervaringen willen lezen.
Nadeel van dit soort forums is dat er procentueel meer mensen reageren met negatieve ervaringen over een product.
Sowieso klagen mensen sneller dan dat ze positief over een product zijn. Als jij een zak appels bij de groenteboer haalt zeg je de eerstkomende keer ook niet 'dat waren lekkere appels', maar als er een rotte bij zat, is de kans veel groter dat je er wel iets over zegt. ;)

We doen echt ons best iedereen zo goed mogelijk te helpen, het blijkt een wat onvolwassener product dan we hadden begrepen en gehoopt. Dat vergt nogal heftig veel extra tijd en aandacht van onze kant. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
goldvinger schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:22:

En als ik lees dat het wel 20 sec duurt voordat de afstand bediening reageert en dat ook nog de M1960 nogal traag is komt er ongetwijfeld een huwlijkscrisis hier in huis :'(
Heb je al DTV? Als je je settopbox normaal behandelt reageert hij net als iedere andere. Zappen duurt een seconde of 2-3, maar dat is om een of andere reden bij alle vormen van DTV (dus ook via kabel, satelliet en digitenne).
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:39:
[...]

Die €75 geld alleen bij DSL, hoewel ik daar nu wel een beetje spijt van heb :+
Ik heb hem volgens mij gewoon betaald voor glasvezel... En ik was zelfs al DSL klant, waarvoor ik inderdaad ook €75 heb betaald. Ik dacht dat dat gewoon nieuwe aansluitkosten waren (er wordt immers een nieuwe aansluiting gemaakt, voor glasvezel, ondanks dat ik al DSL had).

[ Voor 31% gewijzigd door TimTimX op 07-04-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
WhiteDragon schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:43:
[...]

Heb je al DTV? Als je je settopbox normaal behandelt reageert hij net als iedere andere. Zappen duurt een seconde of 2-3, maar dat is om een of andere reden bij alle vormen van DTV (dus ook via kabel, satelliet en digitenne).
Ik maak momenteel gebruik van de mediabox van UPC.
Opzich werkt deze box naar behoren en zapt vrij snel.
We zullen zien hoe ik dat zometeen bij tweak ervaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
goldvinger schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:50:
[...]

Ik maak momenteel gebruik van de mediabox van UPC.
Opzich werkt deze box naar behoren en zapt vrij snel.
We zullen zien hoe ik dat zometeen bij tweak ervaar
De Motorola 1960 is heel ietsjes langzamer dan de "standaard" mediabox van UPC. Ik vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:37:
[...]

Heb jij een OCG-120m? Ik heb een OCG-120e, heb hem net van de muur getrokken om het te bekijken.. Die heeft overigens ook 100Mbit poorten.

Ben al een mailtje naar KPN aan het dichten. :(
@Floor-is

Ik heb voor de zekerheid nog een keer de Genexis van de muur gehaald, ik heb zeker de Genexis FiberXport OCG-120m2_V3. is dit voor mij positief of negatief? waarom ben je eigelijk KPN aan eht mailen omdat we een 100Mbit hebben of dat ik een M heb en jij een E?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

WhiteDragon schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:43:
[...]

[...]

Ik heb hem volgens mij gewoon betaald voor glasvezel... En ik was zelfs al DSL klant, waarvoor ik inderdaad ook €75 heb betaald. Ik dacht dat dat gewoon nieuwe aansluitkosten waren (er wordt immers een nieuwe aansluiting gemaakt, voor glasvezel, ondanks dat ik al DSL had).
Ik sorry, misverstand! Ik dacht dat je op disconnect-kosten doelde van €75, want die rekenen we tot op heden wel voor DSL...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

kmichael schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:00:
[...]

@Floor-is

Ik heb voor de zekerheid nog een keer de Genexis van de muur gehaald, ik heb zeker de Genexis FiberXport OCG-120m2_V3. is dit voor mij positief of negatief? waarom ben je eigelijk KPN aan eht mailen omdat we een 100Mbit hebben of dat ik een M heb en jij een E?
Pff ik heb iets in m'n ogen ofzo... Ik heb ook een OCG-120m :)

De reden om te mailen met KPN is dat de genexis maximaal 100Mbit kan uitsturen. Als wij een klant met 100Mbit internet hebben die TV gaat kijken, dan is er eenvoudigweg geen 100Mbit voor internet beschikbaar. Volgens mij is dat niet helemaal de intentie van 100Mbit internet & ITV :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:05:
[...]

De reden om te mailen met KPN is dat de genexis maximaal 100Mbit kan uitsturen. Als wij een klant met 100Mbit internet hebben die TV gaat kijken, dan is er eenvoudigweg geen 100Mbit voor internet beschikbaar. Volgens mij is dat niet helemaal de intentie van 100Mbit internet & ITV :)
Aha top je zo behulpzaam en uitzoekend bent.
Ik zie dit ook op dezelfde manier zoals jij hebt omschreven.
Als je antwoord van KPN hebt gekregen zou je dit ons ook willen laten weten, wat hun reactie is. Alvast Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 07-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Nog een vraag van mijn kant.
De Thompson router die je standaard geleverd krijgt, kan je daar mee draadloos internetten?
Of moet je daar voor een meerprijs betalen?
Ik kan niet echt de gegevens vinden op de tweak site.
Ben echter wel nieuwsgierig of draadloos internet mogelijk is met de standaard geleverde thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
goldvinger schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:16:
Nog een vraag van mijn kant.
De Thompson router die je standaard geleverd krijgt, kan je daar mee draadloos internetten?
Of moet je daar voor een meerprijs betalen?
Ik kan niet echt de gegevens vinden op de tweak site.
Ben echter wel nieuwsgierig of draadloos internet mogelijk is met de standaard geleverde thompson
Standaard zit er een draadloze router in.
Type Thomson TG789vn

Gegevens van de TAB Draadloos
Draadloos toegangspunt - Thomson3B3845

Interface ingeschakeld: Nee
Fysiek adres: XX:XX:XX:XX:XX:XX
Netwerknaam (SSID): Thomson3B3845
Interfacetype: 802.11b/g/n
Huidige snelheid: 130 Mbps
Band: 2.4GHz

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 07-04-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Kort antwoord: Ja dat kan... Zowel B, G als N standaard wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
ik heb hier ook de Genexis OCG 120m2_v3. volgens de kpn monteur was deze beter dan de vorige.
helaas niet de OCG-1020m/1011m

ook echt logica van de kpn... eerst gaan ze die lege kastjes verzegelen..
en nu er echt wat in zit, zit er geen zegel meer op 8)7

FAIL :z

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/07/1270663799-490.png

en sinds wanneer is VDSL2 gelijk aan glasvezel |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Killerbert op 07-04-2010 22:24 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oh trouwens! De postcodecheck van kpnglasvezel.nl is euhm, hoe zeg je dat netjes? Enigszins misleidend.

PC+huisnummer combinaties die binnen 6 maanden glas kunnen krijgen, krijgen de melding 'gefeliciteerd! Leverbaar' Terwijl dat in sommige gevallen nog maanden moet duren.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:03:
Oh trouwens! De postcodecheck van kpnglasvezel.nl is euhm, hoe zeg je dat netjes? Enigszins misleidend.

PC+huisnummer combinaties die binnen 6 maanden glas kunnen krijgen, krijgen de melding 'gefeliciteerd! Leverbaar' Terwijl dat in sommige gevallen nog maanden moet duren.
Mmm bij mijn eigen controle vandaag komt er bij tweakDSL nog geen beschikbaarheid. Echter inderdaad, bij KPN krijg je de melding "Glasvezel is bestelbaar" grappig verwoord, bestelbaar. Zoals Floor-IS al aangeeft, bestelbaar is niet binnen 3 weken gelevert.

Opletten dus! Groetjes Tukker Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 07:14
Killerbert schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:34:
edit:

[afbeelding]

en sinds wanneer is VDSL2 gelijk aan glasvezel |:(
Voor zover ik weet ligt er in Hengelo fiber to the curb omdat de gemeente in Hengelo geen toestemming heeft gegeven alle straten open te gooien om de fiber bij de mensen in huis aan te sluiten. FTTC wordt hier waarschijnlijk ook bedoeld in de advertentie.

[ Voor 20% gewijzigd door IceM op 08-04-2010 07:46 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zou heel goed kunnen. Want het FTTC product wordt weldegelijk ook echt onder de "Kpnglasvezel" vlag verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:05:
[...]

@Floor-is
Ik hoop dat de apparatuur in de area-pop wel 1Gb is anders dan moet Tweak weer door het stof.
[...]

Als je in de experia-box die instellingen maakt, zal hij via het VOIP-VLAN proberen te connecteren. Omdat dat echter niet werkt, kan je er zelf voor kiezen om over het internet-VLAN een SIP-enabled apparaat aan te sluiten. Dit kan je het eenvoudigst doen door dezelfde gegevens te gebruiken als voor de VOIP-VLAN. :)
Als ik dit lees dan zou je dus maar 2 vlans in hoeven te richten? 1 voor internet/telefoon en 1 voor IPTV.
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:03:

onedutch schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:39:

[...]

Mmm bij mijn eigen controle vandaag komt er bij tweakDSL nog geen beschikbaarheid. Echter inderdaad, bij KPN krijg je de melding "Glasvezel is bestelbaar" grappig verwoord, bestelbaar. Zoals Floor-IS al aangeeft, bestelbaar is niet binnen 3 weken gelevert.

Opletten dus! Groetjes Tukker Tom
Dat is een kwestie van heel goed opletten, ik heb vorig jaar 3 april glasvezel bij KPN besteld (Almere verzetswijk) en toen dat in februari nog niet geleverd was en KPN niet eens een termijn durfde te noemen heb ik maar geannuleerd (het hele verhaal staat in het almeernet topic, zal ik niet gaan herhalen maar ik vond het een drama met name vanwege de totaal afwezige informatie voorziening). Sinds vorige week was mijn adres "bestelbaar" bij tweak, ik hoop dus dat het nu beter gaat en dat ik binnenkort een telefoontje voor een installatie krijg.

Ik zag trouwens net op de opta site dat de nummer reeks die tweak gebruik 036-707xxxx toegekend is aan bbned, als je dit nummer dus accepteert dan eindig dus met een (van oorsprong) bbned nummer in een KPN experiabox, mooie combinatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door joop99 op 08-04-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Gezien het nog opener op de site staat hebben we besloten dat we die tijd beter voor iets anders kunnen gebruiken, er zijn nog genoeg issues.
Prima, zal er nog wat mee door stoeien zodra glasvezel hier is opgeleverd :)
Nee sorry, het moet het wachtwoord zijn dat op de brief staat, als het goed is zou die moeten gelden voor alles: mytweak, usenet en je SIP-account. Het kán zo zijn dat er een aantal mensen zijn waarbij dit niet opgaat, we hebben dat 'gelijk stellen van wachtwoorden' namelijk niet direct ingevoerd...
OK, dan zal ik dat wachtwoord proberen (mocht niet ook na oplevering niet werken, is er dan de mogelijkheid de servicedesk te porren om het wachtwoord voor me te resetten zonder dat ze zeggen "Ja maar dat regelt de Thomson toch allemaal voor u?" :)
OK :-). En diezelfde gegevens zijn dus gewoon de sip.tweakphone.nl server? En bedoel je met een sip-enabled apparaat in het internet-VLAN, dat je gewoon via je 'reguliere' internetverbinding (dus via de PPP tunnel) met de sip server moet connecten, of met een interne sip server parallel aan de PPP concentrator? :)

Mocht ik idd m'n toegewezen 036-nummer ook beschikbaar krijgen via m'n eigen SIP apparaat, dan zal ik zeer waarschijnlijk ook m'n 'echte' 036-nummer naar Tweak laten porteren :) En dan mag dus dat toegewezen 036-nummer weer opgeheven worden (neem aan dat dat ook na oplevering nog mogelijk is?).

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 08-04-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik zie net dat KPN voor mijn Albert Heijn (parkwijk Almere)zo'n glasvezel demonstratie container aan het neerzetten is, dat zou betekenen dat langzamerhand de eerste aansluiting actief is op mijn pop (als ik me het graafwerk goed herinner). Mij krijgen ze in ieder geval niet meer als retail klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:17
Als ik zo de forums doorlees krijg ik heel veel informatie. Wat ik wil is EB er tussen uit en een eigen route gebruiken.
Ik heb de WRT320N liggen daar kan ik de dd-wrt firmware op zetten en dan zou ik Vlan support hebben.
Ik wil alleen internet en Tv telefonie is niet belangrijk.

Wat ik wil weten is:

1: heb ik nog meer hardware nodig?
2: welke gegevens PPPoE etc heb ik nodig voor mijn lynsys/cisco router om het internet aan de gang te krijgen?
3: zijn er voorbeelde van een werken configuratie?

De rest voor het configureren probeer ik wel achter te komen Vlan4 Vlan7 etc ect hoop er uit te komen 

[ Voor 5% gewijzigd door bullseye1977 op 08-04-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
joop99 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:33:
Ik zie net dat KPN voor mijn Albert Heijn (parkwijk Almere)zo'n glasvezel demonstratie container aan het neerzetten is, dat zou betekenen dat langzamerhand de eerste aansluiting actief is op mijn pop (als ik me het graafwerk goed herinner). Mij krijgen ze in ieder geval niet meer als retail klant.
In Hilverdorp staat er ook 1 bij de appie. Zijn echt belachelijke prijzen die ze bij de KPN voor hun abbo's vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
eymey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:58:
Zou heel goed kunnen. Want het FTTC product wordt weldegelijk ook echt onder de "Kpnglasvezel" vlag verkocht :)
het wordt dan misschien onder de vlag kpn glasvezel verkocht, maar dat is het dus niet.
de last mile gaat gewoon over de oude koper leiding.
IceM schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:45:
[...]

Voor zover ik weet ligt er in Hengelo fiber to the curb omdat de gemeente in Hengelo geen toestemming heeft gegeven alle straten open te gooien om de fiber bij de mensen in huis aan te sluiten. FTTC wordt hier waarschijnlijk ook bedoeld in de advertentie.
ik begrijp dat dat wordt bedoeld, maar het is dus niet puur 'glasvezel' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
ik ben nu van xs4all overgestapt op tweak.

bij xs4all had/heb ik een voip account met een apart kasje.
deze krijgt gewoon een intern (192.168.x.x) adres via de dhcp server. dit kasje was aangesloten op de dlink 855.
in de dlink staat Enable UPnP op off.

nu heb ik de netwerk kabel omgeprikt, en het voip kasje in de internet poort van tweak gestoken.

het voip kasje krijgt wel verbinding met de xs4all sip server.
het rare is, dat de telefoon nu vaak geen verbinding kan krijgen met diegene die je wilt bellen.
ik vind het erg raar... ik heb verder geen instellingen veranderd.

heeft iemand een idee waar het verkeerd gaat :?

het gebruikte voip kasje is de zyxel prestige 2002l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:59:

het rare is, dat de telefoon nu vaak geen verbinding kan krijgen met diegene die je wilt bellen.

Soms geen verbinding of nooit verbinding? Ik denk dat het komt door het rare NAT systeem van de experiabox, die blokkeert regelmatig willekeurige apparaten. Zo ook de problemen met de XBOX360 en PS3.

Ook @Floor-IS: de XBOX lijkt bij de meesten aardig te werken maar de PS3 krijgt in veel gevallen NAT Type 3, terwijl hij Open moet zijn om fatsoenlijk te kunnen spelen. Zo ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
WhiteDragon schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:10:
[...]

Soms geen verbinding of nooit verbinding? Ik denk dat het komt door het rare NAT systeem van de experiabox, die blokkeert regelmatig willekeurige apparaten. Zo ook de problemen met de XBOX360 en PS3.

Ook @Floor-IS: de XBOX lijkt bij de meesten aardig te werken maar de PS3 krijgt in veel gevallen NAT Type 3, terwijl hij Open moet zijn om fatsoenlijk te kunnen spelen. Zo ook bij mij.
Er worden hier en daar in het topic wat zaken geroepen om het toch werkend te krijgen. Maar een structurele oplossing is er nog niet? Heb zelf mijn UPC lijn nog niet opgezegd wegens deze "problematiek" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
[...]

hij heeft wel verbinding, maar ik kan dan niet telefoneren. Erg vaag.
soms gaat die wel over, maar dan kan je niets horen...

en naar een reset werkt het weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
Geen spraak/geluid is een routerings probleem.
Waarschijnlijk staan er geen statische routes geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
tlpeter schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:18:
Geen spraak/geluid is een routerings probleem.
Waarschijnlijk staan er geen statische routes geprogrammeerd.
oke, hoe kan ik dat dan oplossen?

i.c.m. de dlink router nooit problemen gehad..

trouwen nu een brief gekregen van tweak dat mijn glasvezel binnenkort wordt opgeleverd inlog gegevens staan er in. (is dus al gedaan)
2x de zelfde brief ontvangen (op 30 maart en op 6 april verzonden) wel ander papier gebruikt

[ Voor 8% gewijzigd door Killerbert op 08-04-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
Ligt aan je router, weet niet of je daar in kan om te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Erin kijken kan wel maar helaas is er in de menu's van de EB barweinig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
ik begrijp dat het aan die experiabox ligt...
maar hier kan ik dus weinig aan veranderen (en ik weet dus ook niet wat ik eventueel kan veranderen)
ik kan er wel op inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:22:
[...]
[knip]
trouwen nu een brief gekregen van tweak dat mijn glasvezel binnenkort wordt opgeleverd inlog gegevens staan er in. (is dus al gedaan)
2x de zelfde brief ontvangen (op 30maar verzonden en 6 april) wel ander papier gebruikt
Heb ik ook 2 maal gekregen: Geheel onduidelijk waarom... Maar liever 2 maal dan helemaal niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dwazer op 08-04-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Killerbert: Kijk eens of je in je VOIP kastje alles hebt ingevuld, dus zowel de SIP registrar, als SIP proxy als evt. "outbound proxy" (of "stun-server"). Deze zaken heb je allemaal nodig, achter een bagger ding als de Experiabox, om fatsoenlijk te kunnen VOIP'en. Als het goed is ondersteunt XS4ALL alledrie via dezelfde hostname.

Toen ik als test een tijd een Experiabox 787 (bijna zelfde als 789, softwarematig) aan m'n KPN adsl lijn had hangen deed mijn Fritz!box 7270 als VOIP client richting mijn telefonie aanbieder, Callvoip, het in principe prima, maar ik had wel alledrie ingevuld staan.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 08-04-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ eymey,

ik ga daarna kijken, bij het bellen naar bv kpn zelf, dan houd de telefoon 40 sec verbinding. dan hoor ik niets meer :(
eymey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:55:
[...]

Mwa, het is eerder "the last 100 meters" dan "last mile" hoor ;). Het is "fiber to the curb", wat je zou kunnen vertalen als "glasvezel tot om de hoek" :P.
dat klopt, maar het wordt aangeboden als glasvezel... O-)

[ Voor 59% gewijzigd door Killerbert op 08-04-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:35:
[...]

het wordt dan misschien onder de vlag kpn glasvezel verkocht, maar dat is het dus niet.
de last mile gaat gewoon over de oude koper leiding.

ik begrijp dat dat wordt bedoeld, maar het is dus niet puur 'glasvezel' .
Mwa, het is eerder "the last 100 meters" dan "last mile" hoor ;). Het is "fiber to the curb", wat je zou kunnen vertalen als "glasvezel tot om de hoek" :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ eymey

de huidige instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/08/1270724358-030.png Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/08/1270724304-470.png

Stun is niet ingevuld.
weet je toevallig als deze moet worden veranderd en wat er dan moet staan? google levert weinig op.

[ Voor 31% gewijzigd door Killerbert op 08-04-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij de "stun" zou ik ook gewoon sip.xs4all.nl invullen (en natuurlijk ff aanzetten). Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zou werken. Probeer het gewoon eens ;). Anders even op de pagina's van XS4ALL kijken of ze er daar wat over zeggen of dat je andere poortnummers moet gebruiken.

Hmmm, in de service pagina's van XS4ALL zie ik niets over STUN staan. Maar misschien werkt het evengoed wel. Anders kan je ook nog dat vakje bij "NAT" aanzetten (aangezien daar ook poort 5060 standaard al ingevuld staat) en daar eens sip.xs4all.nl invullen.

Anyway, van vroegere speedtouch modems met ingebouwde SIP clients wist ik me te herinneren dat je idealiter poort 5060 moet "unbinden" om eigen SIP apparatuur achter de NAT goed te laten werken, maar het gekke is dat het in mijn situatie dus wel werkte. Anyway, het blijft een moeilijk verhaal, helemaal met een draak als de EB, waarmee je ook geen unbind-acties e.d. kan doen.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 08-04-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:23:
@ eymey

de huidige instellingen:
plaatjes...

Stun is niet ingevuld.
weet je toevallig als deze moet worden veranderd en wat er dan moet staan? google levert weinig op.
Moet je niet deze gegevens gebruiken voor de VoIP settings?: http://www.tweak.nl/?page=phone/support

Laat maar, je hebt een account bij xs4all....goed lezen is moeilijk voor me 8)7 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bvsteyn op 08-04-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
eymey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:30:
Bij de "stun" zou ik ook gewoon sip.xs4all.nl invullen (en natuurlijk ff aanzetten). Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zou werken. Probeer het gewoon eens ;). Anders even op de pagina's van XS4ALL kijken of ze er daar wat over zeggen of dat je andere poortnummers moet gebruiken.

Hmmm, in de service pagina's van XS4ALL zie ik niets over STUN staan. Maar misschien werkt het evengoed wel. Anders kan je ook nog dat vakje bij "NAT" aanzetten (aangezien daar ook poort 5060 standaard al ingevuld staat) en daar eens sip.xs4all.nl invullen.

Anyway, van vroegere speedtouch modems met ingebouwde SIP clients wist ik me te herinneren dat je idealiter poort 5060 moet "unbinden" om eigen SIP apparatuur achter de NAT goed te laten werken, maar het gekke is dat het in mijn situatie dus wel werkte. Anyway, het blijft een moeilijk verhaal, helemaal met een draak als de EB, waarmee je ook geen unbind-acties e.d. kan doen.
ik verwacht niet dat poort 5060 moet worden unbind. doordat de voip van kpn zelf over een apart vlan loopt.

de instellingen zijn doorgevoerd. nu doet hij langer. (min 1min). d:)b

nu hopen dat het zo blijft.

en natuurlijk bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, graag gedaan (als het werkt natuurlijk)... check vooral ook of je ook na een half uur naar je telefoonnummer kan bellen of uitgaand :). En welke instelling heb je nu precies veranderd/toegevoegd? Is mss handig voor toekomstige tweak-gebruikers die naast hun tweak phone ook nog een andere VOIP provider willen gebruiken.

edit: En wat betreft dat Unbind.... dat denk/hoop ik ook, maar ik neem niets aan voor vanzelfsprekend in het geval van de EB. KPN heeft al vaker aangetoond dat ze prima capabel zijn om zelfs de meest basale mogelijkheden/logische oplossingen voor een multi-vlan oplossing te verklooien of niet ten volle te benutten. :X

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 08-04-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik heb mijn WRT-320 met WRT-DD frimware draaien.

maar het meest elemetaire PPoE krijg ik niet aan de gang.

user 00-XX-XX-XX-XX-8D@direct-adsl
pas kpn

Heb ook het WAN mac gekloond naar het zelfde als van de EB..
verder weinig in te stellen maar ik krijg geen WAN IP van de Geneses?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
eymey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:22:
Hehe, graag gedaan (als het werkt natuurlijk)... check vooral ook of je ook na een half uur naar je telefoonnummer kan bellen of uitgaand :). En welke instelling heb je nu precies veranderd/toegevoegd? Is mss handig voor toekomstige tweak-gebruikers die naast hun tweak phone ook nog een andere VOIP provider willen gebruiken.

edit: En wat betreft dat Unbind.... dat denk/hoop ik ook, maar ik neem niets aan voor vanzelfsprekend in het geval van de EB. KPN heeft al vaker aangetoond dat ze prima capabel zijn om zelfs de meest basale mogelijkheden/logische oplossingen voor een multi-vlan oplossing te verklooien of niet ten volle te benutten. :X
ik heb exact veranderd wat je net hebt gezegd.
bullseye1977 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:30:
Ik heb mijn WRT-320 met WRT-DD frimware draaien.

maar het meest elemetaire PPoE krijg ik niet aan de gang.

user 00-XX-XX-XX-XX-8D@direct-adsl
pas kpn

Heb ook het WAN mac gekloond naar het zelfde als van de EB..
verder weinig in te stellen maar ik krijg geen WAN IP van de Geneses?

Iemand een idee?
heb je de Vlan tags verwijderd?
en mag ik vragen waarmee?
deze link gelezen?

[ Voor 26% gewijzigd door Killerbert op 08-04-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik heb geprobeerd een Vlan aan te vinken in mijn Vlan setting.

Vlan en dan 6 op etn poort 1 en dan lan er achter.
Ik zie alleen nergens dat de PPoE gekoppeld is aan 6..
ik werk via de webbrowser. daar heb ik al mijn instellingen

pffff waarom levert KPN gvd geen normaal modem..maar dat ter zijde..

zijn er nog meer mensen die een wrt-dd aan de gang hebben op tweak/kpn.

ook alles verwijderen werk niet,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je moet het Internet VLAN niet koppelen met een ethernetpoort, maar op de 1 of andere manier je dd-wrt wijs maken dat hij VLAN6 aan de WAN-zijde moet zetten en hem dan daar overheen de PPPoE tunnel laten opzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
bullseye1977 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:18:
zijn er nog meer mensen die een wrt-dd aan de gang hebben op tweak/kpn.
Na jou post van vanmiddag ben ik gaan snuffelen op de dd-wrt website, hier kan ik niets vinden wat lijkt op de door mijn mede poster gemelde post LINK . Je hebt dus een Demuxer van VLAN's nodig, een zogenaamd Layer 2 device. In de genoemde post wordt gewerkt met een Unix distributie op een pc/laptop die dus de VLAN tags van de packets af kan halen.

dd-wrt kan zelf Vlan's maken intern, da's weer heel wat anders dan Vlan's op de kabels zetten en er weer vanaf halen.

Ook ik wil graag slechts 1 device achter de de ftu/ntu van kpn/tweak. In een eerdere posting vroeg ik al of wellicht b.v. een Linksys SLM2005 layer 2 switch dit truuckje ook kan. Op de switch sluit je dan vervolgens je WRT320N aan, jaja toch 2 devices :(

@All, iemand ervaring met een SLM2005 of SLM2008 ?
@All, iemand ervaring met het demuxxen van de Vlan's middels iets anders dan de reeds genoemde ZeroShell UnixBox ?

Groetjes Tukker Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

joop99 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:26:
[...]

@Floor-is
Ik hoop dat de apparatuur in de area-pop wel 1Gb is anders dan moet Tweak weer door het stof.
Wellicht vind ik dat morgen uit. Als het een beetje meezit, ga ik dan een genexis die via Reggefiber wordt uitgeleverd aan mijn KPN lijn hangen. Dikke kans dat het überhaupt niet werkt, maar nothing gained, nothing lost. ;)
[...]

Als ik dit lees dan zou je dus maar 2 vlans in hoeven te richten? 1 voor internet/telefoon en 1 voor IPTV.
Nou de oplossing die ik zo gaf was om zelf met een SIP-telefoon of een andersoortig boxje die een SIP-signaal aankan te werken. Dan gebruik je de telefonie-VLAN nu nog even niet. Hoe dat gaat op het moment dat je telefonie-VLAN het ineens wel gaat doen, dat weet ik niet... Dus dat kan nog wel een pietsje verwarring opleveren. :P
[...]

[...]

Dat is een kwestie van heel goed opletten, ik heb vorig jaar 3 april glasvezel bij KPN besteld (Almere verzetswijk) en toen dat in februari nog niet geleverd was en KPN niet eens een termijn durfde te noemen heb ik maar geannuleerd (het hele verhaal staat in het almeernet topic, zal ik niet gaan herhalen maar ik vond het een drama met name vanwege de totaal afwezige informatie voorziening). Sinds vorige week was mijn adres "bestelbaar" bij tweak, ik hoop dus dat het nu beter gaat en dat ik binnenkort een telefoontje voor een installatie krijg.
Dat zal toch wel dan ;)
Ik zag trouwens net op de opta site dat de nummer reeks die tweak gebruik 036-707xxxx toegekend is aan bbned, als je dit nummer dus accepteert dan eindig dus met een (van oorsprong) bbned nummer in een KPN experiabox, mooie combinatie :)
We gebruiken nu meerdere leveranciers voor de telefoonnummers, dus in jouw geval is dat eigenlijk best wel grappig zo ja. :D
eymey schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:49:
[...]

Prima, zal er nog wat mee door stoeien zodra glasvezel hier is opgeleverd :)

[...]

OK, dan zal ik dat wachtwoord proberen (mocht niet ook na oplevering niet werken, is er dan de mogelijkheid de servicedesk te porren om het wachtwoord voor me te resetten zonder dat ze zeggen "Ja maar dat regelt de Thomson toch allemaal voor u?" :)
Laat ik het zo zeggen: er is geen procedure ingericht op dit moment. Dus het kan goed zijn dat de servicedesk met grote vraagtekens zit als je met vragen komt. Gewoon een beetje doorvragen dan. :)
[...]

OK :-). En diezelfde gegevens zijn dus gewoon de sip.tweakphone.nl server? En bedoel je met een sip-enabled apparaat in het internet-VLAN, dat je gewoon via je 'reguliere' internetverbinding (dus via de PPP tunnel) met de sip server moet connecten, of met een interne sip server parallel aan de PPP concentrator? :)
Achter NAT :)
Mocht ik idd m'n toegewezen 036-nummer ook beschikbaar krijgen via m'n eigen SIP apparaat, dan zal ik zeer waarschijnlijk ook m'n 'echte' 036-nummer naar Tweak laten porteren :) En dan mag dus dat toegewezen 036-nummer weer opgeheven worden (neem aan dat dat ook na oplevering nog mogelijk is?).
Dat is na oplevering zéker mogelijk, we kunnen ook op een ander moment de nummerportering inzetten natuurlijk. :)
bullseye1977 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:51:
Als ik zo de forums doorlees krijg ik heel veel informatie. Wat ik wil is EB er tussen uit en een eigen route gebruiken.
Ik heb de WRT320N liggen daar kan ik de dd-wrt firmware op zetten en dan zou ik Vlan support hebben.
Ik wil alleen internet en Tv telefonie is niet belangrijk.

Wat ik wil weten is:

1: heb ik nog meer hardware nodig?
2: welke gegevens PPPoE etc heb ik nodig voor mijn lynsys/cisco router om het internet aan de gang te krijgen?
3: zijn er voorbeelde van een werken configuratie?

De rest voor het configureren probeer ik wel achter te komen Vlan4 Vlan7 etc ect hoop er uit te komen 
Ik weet niet of je het afkan met die WRT320N, maar de gegevens moeten minder dan 150 posts geleden wel te vinden zijn. :)
Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:59:
ik ben nu van xs4all overgestapt op tweak.

bij xs4all had/heb ik een voip account met een apart kasje.
deze krijgt gewoon een intern (192.168.x.x) adres via de dhcp server. dit kasje was aangesloten op de dlink 855.
in de dlink staat Enable UPnP op off.

nu heb ik de netwerk kabel omgeprikt, en het voip kasje in de internet poort van tweak gestoken.

Welkom! Ik kan je niet echt helpen met de zyxel prestige, heb hier helemaal geen ervaring mee sorry..
[...]

Mijn xbox 360 had ik letterlijk binnen 6 minuten aan het werk. ;)
Morgen krijg ik een PS3 te leen, dan ik wil de komende dagen/week gaan testen.
Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:22:
[...]

oke, hoe kan ik dat dan oplossen?

i.c.m. de dlink router nooit problemen gehad..

2x de zelfde brief ontvangen (op 30 maart en op 6 april verzonden) wel ander papier gebruikt
Papier was op :X
Welke heb je 2 keer gehad? Lijkt me dat dat niet moet gebeuren op zich.

Ik ben redelijk uit de pricing voor de Zyxel 2812, waarschijnlijk gaan we die in bruikleen aanbieden, dus niet als losse verkoop. Moet nog wel twee dingen overwinnen: ik wil op het moment dat we de Zyxel uitleveren de EB niet meer vergoeden én we moeten ze krijgen (en in aantallen, met de huidige hoeveelheid gaan we het lang niet redden natuurlijk!).
Updates over de Zyxel verwacht ik komende week :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
onedutch schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:11:
[...]

Na jou post van vanmiddag ben ik gaan snuffelen op de dd-wrt website, hier kan ik niets vinden wat lijkt op de door mijn mede poster gemelde post LINK . Je hebt dus een Demuxer van VLAN's nodig, een zogenaamd Layer 2 device. In de genoemde post wordt gewerkt met een Unix distributie op een pc/laptop die dus de VLAN tags van de packets af kan halen.

dd-wrt kan zelf Vlan's maken intern, da's weer heel wat anders dan Vlan's op de kabels zetten en er weer vanaf halen.

Ook ik wil graag slechts 1 device achter de de ftu/ntu van kpn/tweak. In een eerdere posting vroeg ik al of wellicht b.v. een Linksys SLM2005 layer 2 switch dit truuckje ook kan. Op de switch sluit je dan vervolgens je WRT320N aan, jaja toch 2 devices :(

@All, iemand ervaring met een SLM2005 of SLM2008 ?
@All, iemand ervaring met het demuxxen van de Vlan's middels iets anders dan de reeds genoemde ZeroShell UnixBox ?

Groetjes Tukker Tom
ik kwam wel dit tegen in het almere forum..

hvandrie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:51:
Eindelijk, het werkt!!
Internet en Tv lopen niet meer via de Thomson ExperiaBox, maar via een Linksys WRT54GS met DD-WRT v24-pre sp2 (07/21/09) mega (SVN revision 12533). Letop, de mega firmware kan standaard maar op enkele WRT routers die 8 MB (of meer na zelf solderen van flashchip met meer MB) Flash ROM hebben. Ook is pas vanaf de pre-SP2 firmware de WAN port vlan assign probleem opgelost. Voorheen kon WAN port enkel aan VLAN 1 assigned worden, ook al trachtte je hem op een ander VLAN te assignen zette hij hem toch terug naar VLAN 1. Kennelijk was dit mijn probleem waarom ik internet niet aan de praat kreeg op de WRT54GS.

De SLM2008 heb ik er tussenuit kunnen houden vwb scheiden van de VLAN's. De Linksys WRT54GS doet nu het meeste werk zelf. Dus, STB voorzien van juiste VLAN, internet tunnel opzetten met al het andere dat ik graag wil. Alleen kan ik nog niet de telefoon scheiden daar ik ook een SIP box moet hebben voor conversie naar POTS.

Enkel heb ik ietswat in snelheid moeten inleveren, de Linksys trekt het net niet om de 30 Mbit door te zetten. Ipv 30 Mbit krijg ik er 22 Mbit doorheen. Kortom, eens kijken of de Linksys 610N iets kan betekenen.

Mijn opstelling is dus nu:

Genaxis --> Linksys WRT54GS (met DD-WRT firmware pre-SP2 revision 12533) WAN port

WRT54GS port 1 --> STB (tv) VLAN 4 untagged
WRT54GS port 2 --> EB (telefoon) VLAN 7 tagged
WRT54GS port 3 + 4 --> intern netwerk

WAN port is assigned aan VLAN 6, tagged en trunked mede VLAN 4 + 7.
Thanks Rido78 voor al het uitzoek werk!

Nu nog WRT54GS vervangen door een WRT610N met DD-WRT en een SIP box vinden.

[...]
Is het misschien mogelijk wat screenshots van je setup te posten?? ik heb ook wrt-dd firmware draaien maar geen idee wat ik nou allemaal moet doen..

lijkt we dat het moet werken???
Pagina: 1 ... 29 ... 52 Laatste