[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 07:14
Even inhaken op het PS3 verhaal en de 789 modem van KPN. Vooropgesteld, ik heb zelf geen PS3 en ook (nog) geen 789 modem (tweak aanvraag is net de deur uit) maar wel informatie mbt dit modem. In het geval van de PS3 blijft het NAT type op 3 staan. Middels portforwarding en/of UPnP instellingen in het modem zou dit aangepast kunnen worden zodat de PS3 op NAT 2 of NAT 1 komt te staan. In de NAT 3 mode is het niet mogelijk om deel te nemen aan private games, een eigen game te hosten en een aantal andere zaken. Alle 789 modems met de standaard KPN firmware hebben dit probleem en dit is ook niet door de gebruiker aan te passen (zie ook dit, dit en dit topic).

Ook bij het opzetten van een VPN verbinding is het mogelijk dat gebruikers problemen ondervinden door de brakke firmware die er standaard op zit. Echter, als je als klant van KPN contact op neemt met de servicedesk voor een VPN probleem dan kan er een andere firmware naar de EB worden gepushed waardoor de juiste instellingen wel ingesteld kunnen worden zodat een VPN verbinding werkt. Ik weet niet of deze firmware versie de problemen met de PS3 ook oplost, ik weet alleen dat deze firmware er is (en deze firmware is nooit geïnstalleerd op een standaard EB).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
Floor-is schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:43:
[...]

Papier was op :X
Welke heb je 2 keer gehad? Lijkt me dat dat niet moet gebeuren op zich.
de brief waarboven staat:

inlog gegevens t.b.v. televisie, telefonie en nieuwsgroepen.

dwazer heeft de brief ook 2x gehad:
Dwazer schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:26:
[...]

Heb ik ook 2 maal gekregen: Geheel onduidelijk waarom... Maar liever 2 maal dan helemaal niet ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
onedutch schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:11:

@All, iemand ervaring met een SLM2005 of SLM2008 ?
Werkt prima, de mensen op IPB forum die begonnen zijn met het omzeilen van de EB hadden deze switches.
IceM schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:14:
Echter, als je als klant van KPN contact op neemt met de servicedesk voor een VPN probleem dan kan er een andere firmware naar de EB worden gepushed waardoor de juiste instellingen wel ingesteld kunnen worden zodat een VPN verbinding werkt. Ik weet niet of deze firmware versie de problemen met de PS3 ook oplost, ik weet alleen dat deze firmware er is (en deze firmware is nooit geïnstalleerd op een standaard EB).
Als dat mogelijk is, wil ik het wel proberen :o
Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:17:
[...]

[...]
Ik ook.

En Floor-IS, had jij al nieuws over je "gevecht" voor HDTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
@IceM: Helaas is er voor de 789, volgens een KPN Webcare medewerker op ipbforum.nl laatst, nog niet zo'n "VPN firmware" beschikbaar. Verder hebben ze 'm eens naar mijn 787 gepushed, maar er komt geen enkele extra instelling bij. Iedere wijziging die ze er dus blijkbaar in maken dat VPN wel zou werken is 'onder de motorkap'

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 9/4

Sinds 30/3 klant van Tweak en na een stroef begin kan ik melden dat Tweak keihard werkt om eventuele problemen op te lossen _/-\o_
Het is een nieuw product met strubbelingen die Tweak niet had kunnen voorzien. Inmiddels zijn de meeste problemen opgelost en is ook de communicatie verbeterd.
Voor de mensen die twijfelen: gewoon klant worden!
Instap is laag en als het je niet bevalt kan je maandelijks opzeggen.

Zo, dikke veer in de reet van Tweak maar dat mag ook wel een keer gezegd worden!

Nu maar hopen dat die Zyxels met containers vol naar Almere komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Komt er trouwens als de Zyxels voldoende voorradig zijn, een omruil actie?
Of krijgen alleen tegen die tijd de nieuwe klanten een Zyxel aangeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
goldvinger schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:53:
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:16:
Update 9/4

Sinds 30/3 klant van Tweak en na een stroef begin kan ik melden dat Tweak keihard werkt om eventuele problemen op te lossen _/-\o_
Het is een nieuw product met strubbelingen die Tweak niet had kunnen voorzien. Inmiddels zijn de meeste problemen opgelost en is ook de communicatie verbeterd.

Zo, dikke veer in de reet van Tweak maar dat mag ook wel een keer gezegd worden!

Altijd goed om te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Natuurlijk doen de mensen van Tweak hard hun best, ze hebben een naam hoog te houden! Tweak is nogsteeds een uitstekende provider, die een hoop waar biedt voor het geld en doorgaans snelle en kundige support heeft.

Jammergenoeg had men zichzelf van tevoren niet voldoende geïnformeerd over het nieuwe product, glasvezel. Daar zijn, zowel in de informatievoorziening als de support, wat problemen door ontstaan. Kinderziektes zullen we het maar noemen. Het doet me deugd te zien dat er, nu het meeste op orde is, hard aan gewerkt wordt om alle problemen de wereld uit te helpen.

Klasse! Ik hoop dat jullie snel alles op orde hebben. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:59

Crusader

Arc Nature

Kreeg vandaag een brief dat mijn 10-for-2 van twee jaar geleden afloopt.
Als ik niets doe, wordt het gewoon weer met twee jaar verlengd. Lekker is dat. Moet je eens een gsm abonnement met twee jaar verlengen, dan krijg je gewoon vette korting of een nieuwe telefoon. Zit er bij Tweak dan helemaal niets bij als "dank je wel voor het twee jaar klant blijven"?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Killerbert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:17:
[...]

[...]
Vanmiddag heb ik begrepen dat zo'n 80 mensen deze dubbel hebben gehad. Niet heel netjes, maar liever één teveel dan één te weinig denk ik maar ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:16:
Update 9/4

Dank, dank! :)
goldvinger schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:53:
Dit is moeilijk te zeggen, we hebben er in eerste instantie dermate weinig dat waarschijnlijk enkel diegene die het aan de servicedesk aangeven er eentje zullen krijgen. En zelfs dat alleen als er niet al te veel meldingen komen.
We hebben nog niet rond met KPN dat we de EB niet hoeven te betalen als we hem niet gebruiken en omdat ik eigenlijk er voor wil zorgen dat je de Zyxel als extra op je abonnement nemen kan, moet dat wel eerst gebeuren. (Of je moet rustig €6-7/mnd willen bijbetalen)
Crusader schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:22:
Kreeg vandaag een brief dat mijn 10-for-2 van twee jaar geleden afloopt.
Als ik niets doe, wordt het gewoon weer met twee jaar verlengd. Lekker is dat. Moet je eens een gsm abonnement met twee jaar verlengen, dan krijg je gewoon vette korting of een nieuwe telefoon. Zit er bij Tweak dan helemaal niets bij als "dank je wel voor het twee jaar klant blijven"?
Ik denk dat je dat niet helemaal goed begrepen hebt, want voor zover ik weet is het een verlenging van één maand. Dat zou het althans wel moeten zijn ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:58:
@IceM: Helaas is er voor de 789, volgens een KPN Webcare medewerker op ipbforum.nl laatst, nog niet zo'n "VPN firmware" beschikbaar. Verder hebben ze 'm eens naar mijn 787 gepushed, maar er komt geen enkele extra instelling bij. Iedere wijziging die ze er dus blijkbaar in maken dat VPN wel zou werken is 'onder de motorkap'
Wat is het probleem met VPN? Is het niet mogelijk om een VPN verbinding op te zetten naar je werk bv, of is niet mogelijk om een VPN server te draaien? Voor mij is het opzetten van een VPN verbinding naar m'n werk best belangrijk dus als dat niet werkt dan heeft een glasvezelverbinding voor mij weinig nut....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het probleem is dat er een kleine kans bestaat dat sommige VPN verbindingen (dus ook bv. naar je werk voor een thuiswerkverbinding) niet werken. Maar wat ik ervan begrijp moet je dan al een behoorlijke moeilijk-moeilijk vpn implementatie gebruiken.

Hier heb ik wel eens via dubbel NAT (NAT door m'n fritz!box en dan ook nog door de Experiabox, tijdens een testje) prima een Cisco VPN verbinding op kunnen zetten. Maar er kunnen dus implementaties zijn waarbij het hopeloos faalt.

Ik zou het gewoon proberen en in de telefoon klimmen als het niet werkt... :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen last van een klapperende verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hier niet, ik vlam momenteel gewoon >5MB/s binnen vanaf Usenet :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:16
bullseye1977 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:32:
[...]Is het misschien mogelijk wat screenshots van je setup te posten?? ik heb ook wrt-dd firmware draaien maar geen idee wat ik nou allemaal moet doen..lijkt we dat het moet werken???
Hoi Bullseye,

Wel, lijkt erop dat we "hvandrie" eens moeten vragen om enkele screenshots, ik heb de setup niet draaien. Bovendien moet ik nog steeds wachten tot de AP waar ik toe behoor actief wordt gemaakt. Pas dan kan ik tweak gaan bestellen, wellicht met de zyxel 789 router.

Groetjes Tom

EDIT: Excuses Bullseye, zit nu dus de Almere Thead te lezen en zie dat je al om screenshots vraagt! :d sorry..

[ Voor 8% gewijzigd door onedutch op 10-04-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Nog een vraagje vanaf mijn kant.

Momenteel heb ik telefonie van KPN.
De aanvraag van tweakglasvezel heb ik nu definitief opgestuurd.
Als ik de exacte datum van de glasvezel installatie weet moet ik dan de telefonie van KPN opzeggen of gaat dat automatisch.
Ik heb tweak aan gegeven dat ik mijn huidige telefoonnummer wil porteren.
Je zal dan zeggen dat als tweak het porteernummer opvraagt bij KPN dat de KPN automatisch mijn abonnement stop zet.
Kunnen jullie hier antwoord op geven hoe het bij jullie is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
je hebt het iets anders aangepakt dan ik heb gedaan:
ik heb gewoon tweak aangevraagd, en ik heb/krijg een nieuw nummer.
als dat allemaal naar behoren werkt, dan vraag ik nummerportering aan.
(tot op heden werkt telefonie nog niet..)

op je andere vraag heb ik geen antwoord. misschien dat andere mensen daarvoor kunnen zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Na bijna een halve dag testen met Eymey, kan ik nu concluderen dat Voipbuster het niet doet op de TG789vn.

Dus wat inhoudt dat deze EB iets blokkeert cq tegenhoudt.

Ik gebruik al ruim zes jaar de Siemens S450IP, zonder problemen. Maar sinds dat deze is aangesloten op glasvezel modem/router TG789VN (gewoon zoals altijd via een LAN poort), werkt het niet meer. Het vreemde daarbij is zeker te benoemen dat zodra ik via S450IP een andere voipdienst instel, die van Eymey in dit geval, Callvoip dan werkt het wel via de TG789VN. Overigens hebben wij kunnen uitsluiten dat zowel niet aan de Siemens S450IP als Voipbuster ligt. Want toen ik halverwege de dag alles aansloot bij Eymey thuis, werkte alles weer na behoren. Ook via de software op een Laptop op de TG789vn, valt de verbinding er steeds uit.

Per saldo kom ik graag te weten waarom Voipbuster geblokkeerd wordt of door Tweak of door de TG789vn??? Maar ergens zit iets of iets zo ingesteld dat niet werkt. Ter onderbouwing is het mogelijk dat Eymey hierop ook nog zal reageren, want het is een vreemd zaak!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Killerbert schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:03:
je hebt het iets anders aangepakt dan ik heb gedaan:
ik heb gewoon tweak aangevraagd, en ik heb/krijg een nieuw nummer.
als dat allemaal naar behoren werkt, dan vraag ik nummerportering aan.
(tot op heden werkt telefonie nog niet..)

op je andere vraag heb ik geen antwoord. misschien dat andere mensen daarvoor kunnen zorgen :)
Ik hoor/lees inderdaad meerdere klachten over telefonie
Wordt de lijn eigenlijk getest door de monteur die het glasvezel oplevert?
En wat is bij jou het probleem?
Hopelijk wordt het snel voor je opgelost want het is tegenwoordig toch lastig om zonder telefoon te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
goldvinger schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:30:
[...]
Wordt de lijn eigenlijk getest door de monteur die het glasvezel oplevert?
Het antwoord is ja maar... Zoals je wel hebt vernomen hier werkt de telefonie nog niet, ook bij mij nog niet.

De KPN monteur zag dat de telefoon het nog niet deed, toen hij mij had aansloot op glasvezel,
hij had speciaal gebeld met zijn support, omdat dit zijn eerste Tweak aansluiting was.
Hij kreeg te horen van hun dat Telefonie via een andere afdeling / bedrijf was dan waar hij van was en dat deze nog niet in gereedheid was (en tot op de dag van vandaag nog steeds niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Idd bij mij hetzelfde probleem. Ondanks dat er KPN medewerker bij je komt installeren, schijnt er tijdens de installatie je telefoon het nog niet te doen. Ondanks enig aandringen is mijn monteur toch gaan bellen, maar is daarbij eigenlijk ook gewoon van het kastje naar de muur gestuurd binnen zijn eigen organisatie. En vooralsnog doet de telefoon het gewoon nog steeds niet, bijna twee weken na installatie.

Ik ga huervan wel werk maken, want ik betaal tenslotte voor pakket inclusief telefoon wat het vooralsnog nog niet doet. Dus dat het geval is, betaal teveel voor mijn pakket!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik vind het wel erg slordig.
Dan moeten ze de boel niet opleveren als ze er niet voor kunnen zorgen dat alles werkt.
Dan kunnen ze beter een week later komen.
Misschien moeten ze tussen de aanvraag en installatie datum wel meer ruimte maken om dit soort problemen tegen te gaan. Hier zijn ze tenslotte ook niet bij gebaad.

Maar om nog even op mijn vraag hierboven gesteld terug te komen: Moet je zelf de kpn lijn opzeggen (als mijn huidige telefoonnummer geporteerd wordt) of gaat dat automatisch?

En ik hoop dan maar dat bij mij tijdens installatie wel alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, inderdaad een vreemd probleem, dat Voipbuster probleem van @chocka. Hebben andere mensen ervaring met het bereiken van de SIP servers van Voipbuster achter een Tg789vn experiabox of andere Experiabox?

Vanaf de S450IP met voipbuster verbinden werkt niet (ook niet met STUN server of outbound proxy ingevuld). Naar mijn telefoniedienst (Callvoip) werkt het wel en naar verluid uit deze thread zou het naar XS4ALL toe ook moeten werken. Ook vanuit Xlite via SIP met voipbuster verbinden werkt niet.

Op mijn eigen thuisnetwerk, een KPN lijn met een -fatsoenlijke- router (een Fritzbox 7270) weet de S450IP probleemloos zelf een SIP verbinding op te zetten met Voipbuster. Ook Xlite heeft dan geen probleem meer :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
goldvinger schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:09:
Ik vind het wel erg slordig.
Dan moeten ze de boel niet opleveren als ze er niet voor kunnen zorgen dat alles werkt.
Dan kunnen ze beter een week later komen.
Misschien moeten ze tussen de aanvraag en installatie datum wel meer ruimte maken om dit soort problemen tegen te gaan. Hier zijn ze tenslotte ook niet bij gebaad.
Opzich werkt het wel, alleen de portering van KPN uit naar de Tweak glasvezelverbinding (die ook van KPN komt) lukt nog niet. In principe is de installatie dus prima, het "werkt" wel, alleen het te porteren nummer kan niet in het glasvezelmodem gezet worden ofzo. Dus de aansluiting werkt prima (je krijgt zelfs kiestoon) alleen heeft de lijn nog geen telefoonnummer.
Maar om nog even op mijn vraag hierboven gesteld terug te komen: Moet je zelf de kpn lijn opzeggen (als mijn huidige telefoonnummer geporteerd wordt) of gaat dat automatisch?
Zodra je nummer geporteerd is, houdt je telefooncontract bij KPN automatisch op.
En ik hoop dan maar dat bij mij tijdens installatie wel alles werkt :)
Ik ook. d:)b Alleen zal je waarschijnlijk even moeten wachten tot de nummerportering correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:59

Crusader

Arc Nature

Floor-is schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat je dat niet helemaal goed begrepen hebt, want voor zover ik weet is het een verlenging van één maand. Dat zou het althans wel moeten zijn ;)
Nope, absoluut niet :)
Ik ga die brief niet inscannen, maar als ik naar een maandabonnement wil overstappen moet ik actie ondernemen. Doe ik niets, dan zit ik er weer twee jaar aan vast.

Dat vind ik dus niet erg netjes. Kom ik weer met de vergelijking met gsm abonnementen: stel je voor dat een mobiele operator jou zonder tegenbericht weer met twee jaar verlengd. De pleuris zou losbarsten.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
WhiteDragon schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:30:
[...]

Opzich werkt het wel, alleen de portering van KPN uit naar de Tweak glasvezelverbinding (die ook van KPN komt) lukt nog niet. In principe is de installatie dus prima, het "werkt" wel, alleen het te porteren nummer kan niet in het glasvezelmodem gezet worden ofzo. Dus de aansluiting werkt prima (je krijgt zelfs kiestoon) alleen heeft de lijn nog geen telefoonnummer.
Eeuhm, wat bedoel je met "portering vanuit KPN uit" ?

Ook mensen die bv. een "nieuw" telefoonnummer krijgen hebben nog geen werkende telefoniedienst. Bovendien is het, als ik Floor-is moet geloven, Tweak zelf die de SIP servers beheert (dus ookal moeten de telefoonnummers in de Experiabox gezet worden, telefonie gaat gewoon via de eigen VOIP infrastructuur van Tweak/Cambrum).

Dus dat zou betekenen dat je 2 dingen door elkaar haalt:
* Werkt het porteren van telefoonnummers bij andere aanbieders zoals KPN naar Tweak toe niet
of
* Werkt het pushen van de goede configuratie voor VOIP naar de Experiabox nog niet?

Ik gok het laatste OID, maar alleen Tweak zelf zal precies weten wat eraan schort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb vandaag een andere voip provider ingesteld op mijn S450IP en die werkt wel. Dus ergens accepteert de TG789vn voipbuster dus niet?

Na enige speurwerk komt het probleem langzaam boven water. Maar daarbij gaat de vraag worden in hoeverre is van Tweak mag verwachten dat de instellingen van de TG789vn zullen worden aangepast. Ondanks dat zij een wholesale van KPN zijn, blijven ze toch hun eigen regels behouden, althans dat lijkt mij van wel. Op Voipbuster en 12voip na, zijn alle voip provider te activeren van achter een TG789vn, maar een of andere reden heeft KPN poort 5060 zo afgeschermd dat de twee genoemde voipdiensten niet van achter een TG789vn werken. Maar dat heeft KPN gedaan en ik heb geen abonnement van KPN , maar van Tweak.

Dus hoe gaat dit worden opgelost?

[ Voor 70% gewijzigd door chocka op 11-04-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Bij glasvezel krijg je ook Online Prive Schijfruimte: 20 GigaByte, voor online prive data opslag. Grotere capaciteit optioneel.zit dit bij de ftp op of gaat dit via Microsoft Share (smb)?
als dit via Microsoft Share (smb) gaat hoe moet ik dan verbinding maken ik weet dan ook niet welke server adres ik moet gebruiken. Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Grtz Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxGJR
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
Vraagje,

Tweak glas 30/30 is voor noobs neem ik aan uitermate geschikt?

Die 15Mbit overhead waar over gesproken wordt is neem ik aan gebaseerd op 100/100? Of geldt dit ook bij de glas 30/30 en 50/50? Dat maakt dan wel redelijk het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:48
Hier een geïnteresseerde, wacht nog wel even rustig de ontwikkelingen af voordat ik alles opzeg en overstap op tweak.

Wat is trouwens het verschil tussen tweakphone gratis en tweakphone live? De website is een beetje aan de brakke kant. En zoals hierboven mij ook is gevraagd, wat voor een snelheid kunnen we verwachten bij een 30/30 abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ MaxGJR

ik heb een 50/50 abbo.

het is geschikt voor 'iedereen'. zeker als je gebruik wilt maken van de geleverde 'EB'. ik ben daar niet tevreden mee.. dus ik gebruik de verbinding nog niet.
de snelheid die ik haal: Killerbert in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"
de 50Mbit wordt wel volledig gehaald i.c.m. nieuwsgroepen.
Bij een 100Mbit abbo, zit je ermee dat je 100Mbit poorten op je instap punt(Genexis), en op je 'EB' hebt zitten. dat is dus een probleem

@m0nkz,
als het goed is, dan krijg je gratis telefonie bij het pakket. wat er nu nog op de site staat, geld voornamelijk voor tweak dsl verbindingen.

misschien is het wel voor tweak zelf handig om apart tweak dsl en tweak fiber te omschrijven.. (telefonie e.d.)
ik vind het namelijk ook nogal verwarrend. (vooral als particulier of zoals gewone mensen die er niet zoveel vanaf weten.)

voor de duidelijkheid m0nkz en MaxGJR,
alles werkt, buiten telefonie.
dus overstappen is goed te doen. :)

als ik dingen verkeerd heb begrepen/verteld, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 11% gewijzigd door Killerbert op 12-04-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
Killerbert schreef op maandag 12 april 2010 @ 02:16:

@m0nkz,
als het goed is, dan krijg je gratis telefonie bij het pakket. wat er nu nog op de site staat, geld voornamelijk voor tweak dsl verbindingen.
Telefonie is niet gratis. Je betaalt een starttarief van € 0,04 en per minuut € 0,02....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 18:12
chocka schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:00:
Op Voipbuster en 12voip na, zijn alle voip provider te activeren van achter een TG789vn, maar een of andere reden heeft KPN poort 5060 zo afgeschermd dat de twee genoemde voipdiensten niet van achter een TG789vn werken. Maar dat heeft KPN gedaan en ik heb geen abonnement van KPN , maar van Tweak.

Dus hoe gaat dit worden opgelost?
Poort 5060 wordt door KPN zelf nu juist gebruikt voor SIP, daarom is deze poort afgeschermd in hun firmware. Als Tweak poort 5060 niet gebruikt, lijkt me de oplossing dat Tweak zelf een aangepaste firmware ontwikkelt.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 10:39
kmichael schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:06:
Bij glasvezel krijg je ook Online Prive Schijfruimte: 20 GigaByte, voor online prive data opslag. Grotere capaciteit optioneel.zit dit bij de ftp op of gaat dit via Microsoft Share (smb)?
als dit via Microsoft Share (smb) gaat hoe moet ik dan verbinding maken ik weet dan ook niet welke server adres ik moet gebruiken. Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Grtz Michael
Hoi Michael,

Dat is inderdaad ook een van mijn vragen naar Tweak toe. Ik zou hierover nog worden gebeld (afgelopen donderdag, of vrijdag) maar heb nog niets gehoord. Het is nu compleet onduidelijk hoe je bij die online opslag komt. Hopelijk komt hierop snel een antwoord.

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zal vast NIET mogelijk zijn om via SMB bij die online ruimte te komen. Het zou ten eerste al best kwalijk zijn als je router de poorten voor SMB zou doorlaten (het allereerste wat je doet als je een firewall opzet op een gateway met internet is juist aan de internet kant zorgen dat SMB er niet door kan).

Ik denk dat je dus eerder moet denken aan ftp of erger nog, slechts een web interface of proprietary software programma. Ik denk dat webDAV het mooiste zou zijn om te kunnen gebruiken. Misschien dat Tweak hier inderdaad wat antwoorden op kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Lenny77 schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:10:
[...]

Poort 5060 wordt door KPN zelf nu juist gebruikt voor SIP, daarom is deze poort afgeschermd in hun firmware. Als Tweak poort 5060 niet gebruikt, lijkt me de oplossing dat Tweak zelf een aangepaste firmware ontwikkelt.
OK! kan je mij dan mss uitleggen waarom alleen deze twee voipdiensten het dan niet doen op de TG789vn en alle andere die ook via diezelfde poort 5060 werken, het wel doen, zoals (bvb) CallVoip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
Een kleine update over HD content, telefonie en online opslag (na een 35 minuten durend telefoongesprek (inclusief de 30 minuten wachtijd...)):
  • HD Content: Tweak is nog bezig om met een oplossing te komen voor klanten waarbij de HD content in eerste instantie in het basispakket zat. Als jij ook bij deze klanten zit, is het misschien wel handig om Tweak hiervan even op de hoogte te stellen (een 'call' aanmaken), anders loop je misschien de 'oplossing' mis.
  • Telefonie: werkt dus nog steeds niet. Ze zijn er druk mee bezig. In de test periode waren er geen problemen, maar helaas wel in de 'release' fase. Afwachten dus maar.
  • Online opslag: Er wordt momenteel gewerkt aan een handleiding hiervoor. Op de site staat (volgens Tweak) al iets van een link, maar nog niets is operationeel. Komt er aan dus...

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Thxx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 18:12
chocka schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:07:
[...]

OK! kan je mij dan mss uitleggen waarom alleen deze twee voipdiensten het dan niet doen op de TG789vn en alle andere die ook via diezelfde poort 5060 werken, het wel doen, zoals (bvb) CallVoip?
Hmm, ik was eigenlijk onder de indruk dat andere providers stiekem een 5161...5170 in gebruik hadden?
Bij de andere providers, kun / moet je daar ook een STUN-server instellen? Om door de NAT/SPI van een Siemens SE565 modem van InterNLNet heen te komen was dat bij mij met Voipbuster op een S450IP wel noodzakelijk. Wellicht dat daar een stukje van de puzzel ligt...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:54
chocka schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:07:
[...]

In de KPN oplossing zou poort 5060 inderdaad gewoon beschikbaar moeten zijn, telefonie van KPN zit immers in een ander vlan op een andere IP adres/een andere IP stack. De poort 5060 (waarop je sip client luistert) kan in principe een compleet andere poort zijn als waarop je verbinding zoekt met je provider, om een voorbeeld te geven:
De sip server van twek draait op poort 5060 op sip.tweakphone.nl, hier moet mijn sip client zich aanmelden. in principe weerhoudt niets mij ervan om als lokale sip poort voor mijn client bijvoorbeeld poort 5070 te kiezen (bij telfort dor ik dit om bepaalde redenen), dit is de poort waarop de sip server van tweak met jouw client communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
TheMies schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:38:
[...]

HD Content: Tweak is nog bezig om met een oplossing te komen voor klanten waarbij de HD content in eerste instantie in het basispakket zat. Als jij ook bij deze klanten zit, is het misschien wel handig om Tweak hiervan even op de hoogte te stellen (een 'call' aanmaken), anders loop je misschien de 'oplossing' mis.
Ik heb zojuist er ook over gebeld, maar kreeg te verstaan dat ondanks het destijds wel zo is aangeboden, tweak zich nu beroept op de interpretatie van hetgeen er gestaan heeft. Oftewel men stelt nu dat ik doof; stom en achterlijk ben geweest, want er zal alleen hebben gestaan dat er mogelijkheid is voor HD content, waarvan er dan sprake is van een optie en niet van het feit dat er HD content in het basispakket zal zitten. Nu komt daarbij het probleem da zodra er sprake is van vrije interpretatie van een dergelijk iets dat Tweak hand in eigen boesem dient te steken en niet zoals het probleem bij klant legt en zich verschuilt achter dat hij/zij het wel verkeerd zal hebben gelezen. Lekker goedkoop opgelost. maar intussen wel de website aanpassen, waarme ze bevestigen dat het err toch niet goed heeft gestaan.

Verder vind ik het uitermate triest dat ik zolang de problemen niet zijn opgelost, iedere maand het volle pond moet gaan betalen en mogelijk nadien alles eens is opgelost maar weer eens contact moet opnemen om mogelijk een coulance te kunnen verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Lenny77 schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:29:
[...]

Hmm, ik was eigenlijk onder de indruk dat andere providers stiekem een 5161...5170 in gebruik hadden?
Bij de andere providers, kun / moet je daar ook een STUN-server instellen? Om door de NAT/SPI van een Siemens SE565 modem van InterNLNet heen te komen was dat bij mij met Voipbuster op een S450IP wel noodzakelijk. Wellicht dat daar een stukje van de puzzel ligt...
Voor de sip registratie wordt meestal (altijd) poort 5060 gebruikt. Als ik voipbuster instel op de S450IP met poort 5060, blijft aanmelden mislukken. terwijl zodra ik dit zelfde doe met Callvoip op dezelfde poort de aanmelding wel goed gaat en ik daarna ermee kan bellen. Mss dat het bellen daarna wel weer ai andere poorten verloopt, maa dat weet ik dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
chocka schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:27:
[...]
Ik heb zojuist er ook over gebeld, maar kreeg te verstaan dat ondanks het destijds wel zo is aangeboden, tweak zich nu beroept op de interpretatie van hetgeen er gestaan heeft. Oftewel men stelt nu dat ik doof; stom en achterlijk ben geweest, want er zal alleen hebben gestaan dat er mogelijkheid is voor HD content, waarvan er dan sprake is van een optie en niet van het feit dat er HD content in het basispakket zal zitten. Nu komt daarbij het probleem da zodra er sprake is van vrije interpretatie van een dergelijk iets dat Tweak hand in eigen boesem dient te steken en niet zoals het probleem bij klant legt en zich verschuilt achter dat hij/zij het wel verkeerd zal hebben gelezen. Lekker goedkoop opgelost. maar intussen wel de website aanpassen, waarme ze bevestigen dat het err toch niet goed heeft gestaan.
...knip
Dat is raar... Ik heb nog een screenschot van wat ik kon bestellen. Over HD wordt nergens gerept; geen optie! En omdat dat wel in de omschrijving staat van de aanbieding staat dat ze (Tweak) HDTV aanbieden, mag je er dan toch vanuit gaan dat dat standaard in het basis pakket zit. Tenminste, zo heb ik (en andere klanten) het geïnterpreteerd.

Ook raar dat men wel toegeeft aan de telefoon dat het een fout van hun was daar niet mee zouden doen. Ik vind dat misleiding! Ik heb juist gekozen voor Tweak, omdat deze voor minder HDTV aanbood in het pakket.

Link edited...

[ Voor 3% gewijzigd door TheMies op 12-04-2010 19:27 ]

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
TheMies schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:11:
[...]
...gekozen voor Tweak, omdat deze voor minder HDTV aanbood in het pakket.
Je bent niet de enige daarin |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 16:46
Ik zie nu (12 april 16:13) nog steeds het volgende staan op de site:
"Voordelen van Tweak Glasvezel:

Onbeperkt downloaden en uploaden met snelheden tot 100Mbit
Ongelimiteerd toegang tot Usenet Nieuwsgroepen
Glasheldere digitale interactieve televisie met 50 of meer (HD) zenders
Gratis .nl domein en onbeperkt e-mail adressen
.."

Verder in de persberichten:
"Standaard wordt er bij de glasvezelabonnementen van Tweak digitale interactieve televisie meegelevert. Het televisiepakket bevat standaard een breed scala aan regionale en (inter)nationale zenders en de mogelijkheid om direct films te bestellen en te bekijken via video-on-demand. Een aantal van deze zenders zal in HD-kwaliteit worden aangeboden. Uiteraard is het televisiepakket uit te breiden met pluspakketen die extra zenders bevatten of bijvoorbeeld live Ere Divisie Voetbal naar de huiskamer brengen."

Nog steeds dus vermeldingen dat de HD uitzendingen standaard zijn. Alleen pluspakketen (;-)) voor extra zenders en voetbal.

Wat me wel opviel is dat de HD Recorder nu Tijdelijk gratis is. volgens mij was dat bij de aanvraag (1 maart) ook niet tijdelijk!.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
rjhilbrink schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:17:
Ik zie nu (12 april 16:13) nog steeds het volgende staan op de site:
"Voordelen van Tweak Glasvezel:

Onbeperkt downloaden en uploaden met snelheden tot 100Mbit
Ongelimiteerd toegang tot Usenet Nieuwsgroepen
Glasheldere digitale interactieve televisie met 50 of meer (HD) zenders
Gratis .nl domein en onbeperkt e-mail adressen
.."

Verder in de persberichten:
"Standaard wordt er bij de glasvezelabonnementen van Tweak digitale interactieve televisie meegelevert. Het televisiepakket bevat standaard een breed scala aan regionale en (inter)nationale zenders en de mogelijkheid om direct films te bestellen en te bekijken via video-on-demand. Een aantal van deze zenders zal in HD-kwaliteit worden aangeboden. Uiteraard is het televisiepakket uit te breiden met pluspakketen die extra zenders bevatten of bijvoorbeeld live Ere Divisie Voetbal naar de huiskamer brengen."

Nog steeds dus vermeldingen dat de HD uitzendingen standaard zijn. Alleen pluspakketen (;-)) voor extra zenders en voetbal.

Wat me wel opviel is dat de HD Recorder nu Tijdelijk gratis is. volgens mij was dat bij de aanvraag (1 maart) ook niet tijdelijk!.
Dat zag ik ook net, ik heb het idee dat de site met het uur veranderd. Hoe dan ook ik denk dat je tweak als volgt moet zien (op termijn als de experia box optioneel eruit gaat):
  • Voor de internet verbinding is het gewoon gebaseerd op het wholesale aanbod van KPN
  • IPTV, ook reseller van het KPN aanbod (bij KPN staat voor het 30mbit inmiddels geen ontvanger met harddisk meer in de specs maar de motorola 1910 (tenminste dat kun je afleiden als je naar de handleidingen kijkt). (ik ben benieuwd hoe dit voor de extra boxen uitpakt, een extra box zonder HD voor 4 i.p.v. 6 euro lijkt me erg aantrekkelijk)
  • telefoon eigen aanbod maar nu nog in het KPN stramien (experia box)
  • als added services een eigen domein naam en usenet toegang
Als ik naar de prijs voor dit alles kijk dan is mijn conclusie nog altijd dat die veel beter is als bij KPN (afhankelijk van hoe je rekent scheelt het 18-25 euro per maand).

Als je bij KPN kijkt dan zie je dat het product daar ook nog volop in beweging is, het lijkt erop dat hier en daar wat zaken tussen tweak en KPN fout gaan (geen idee aan wie dit ligt). Wat ik in ieder geval hoop is dat we uiteindelijk de sip gegevens van het telefonie gedeelte krijgen met de gegevens om e.a. te configureren, als de prijs daarbij op dit niveau blijft vindt ik het nog steeds een goede aanbieding. Ik heb de hoop op XMS in Almere stad opgegeven en hiermee zou er voor mij een aanbieding liggen waar ik tevreden me ben (vooropgesteld dat e.a. stabiel is en de support ook op niveau is).

[ Voor 8% gewijzigd door joop99 op 12-04-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:48
Killerbert schreef op maandag 12 april 2010 @ 02:16:

voor de duidelijkheid m0nkz en MaxGJR,
alles werkt, buiten telefonie.
dus overstappen is goed te doen. :)

als ik dingen verkeerd heb begrepen/verteld, dan hoor ik het graag :)
Telefonie is juist een belangrijke punt voor ons, er wordt veel gebruik van gemaakt.
Ik hou me nog even een weekje in.

Iets is me nog niet helemaal duidelijk trouwens, hoe kunnen we met voip bellen als we geen voip toestel hebben? Wordt dit geregeld via de modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Werd vandaag gebeld door tweak en ze komen me 3 mei aansluiten.
Als ik nu inlog op de tweak site om mijn gegevens in te zien zie ik bij mijn telefoon mijn verlopige telefoon nummer (wil mijn huidige telefoonnummer porteren)
Echter ik zie ook dat er een beltegoed van €25,- staan.

Nu heb ik altijd gedacht dat het onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland was.
Gaat er nu wat fout bij mij of klopt het dat men €25,- bel tegoed heeft.
Ik kan dit niet echt vinden op de tweak site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
TheMies schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:11:
[...]

Dat is raar... Ik heb nog een screenschot van wat ik kon bestellen.
Dat is zeker raar, want ik krijg een 404 error als ik die link aanklik?!
goldvinger schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:57:
Nu heb ik altijd gedacht dat het onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland was.
Gaat er nu wat fout bij mij of klopt het dat men €25,- bel tegoed heeft.
Ik kan dit niet echt vinden op de tweak site
Dat van dat gratis bellen is mij ook nog steeds niet duidelijk, maar wat ik ervoor althans van heb mogen begrijpen is er starttarief van 4 cent en daarna bel je voor 2 cent per minuut. Die 25 euro is een ingesteld limiet uit veiligheid voor jezelf om te voorkomen dat je enorme telefoonkosten gaat rkijgen. Ik had dat in het verleden ook bij XMS, je kan die gewoon omhoog laten zetten.
joop99 schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:29:
[...]

Ik heb de hoop op XMS in Almere stad opgegeven en hiermee zou er voor mij een aanbieding liggen waar ik tevreden me ben (vooropgesteld dat e.a. stabiel is en de support ook op niveau is).
Ik snap je overwegingen, maar om daarmee de hoop op XMS vaarwel te zeggen, gaat mij iets te ver.

Het bedroevende van Tweak vind ik vooralsnog dat er vanaf het begin luid gesproken is over "Ultimate Freedom" en het daarmee (kunnen) hebben van een eigen netwerk en router, maar alsnog is het een en al gebakken lucht. Als de klant duidelijk laat weten dat HD content toch vermeld staat als behorende bij het basispakket, je verschuilen achter het feit dat de interpretatie van de klant is. De M1960 een duur apparaat te noemen, wat onnodig traag is en waarvan uitzending gemist niet werkt en met weinig plezier een filmpje gaat huren via videoland. En last but not less, Vooralsnog betaal ik voor product met telefoonnummer, welke het doodleuk niet doet.

Maar ach ja, ik heb ruim 5 jaar ervaringen gehad bij XMS en daar begint nu heel heel langzaam enig schot in de zaak te komen, dus Tweak heeft na mijn mening nog een hele lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dus we betalen gewoon telefoon tikken en als je de €25 (in mijn geval) overschrijd dan wordt je telefoon geblokkeerd?

Of is die €25,- gewoon een bel tegoed en als die €25,- op is ga je bel tikken betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
[quote]chocka schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:33:
[...]
Dat is zeker raar, want ik krijg een 404 error als ik die link aanklik?!
[...]
Aangepast... Beter nu?

[ Voor 18% gewijzigd door TheMies op 12-04-2010 19:29 ]

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drstift
  • Laatst online: 10-10 21:48
Dwazer schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:25:
[...]

Je bent niet de enige daarin |:(
Ik heb begin maart (heb toen besteld) nog contact gehad met de helpdesk naar aanleiding van het contract wat ik thuis kreeg. Ik heb toen van de de helpdesk te horen gekregen dat er, ondanks het onduidelijke contract:
- Een HD PVR bij zou zitten (en die zit er ook bij)
- Er ook *echt* HD TV geleverd gaat worden (en er werd niets geroepen over pakketten)

Net als jullie heb ik ook screenshots waarin duidelijk staat dat er HD TV bij zit.

Ik heb hierover mijn beklag gedaan bij tweak en het antwoord is via de mail:
"Wie bieden inderdaad HD TV aan. Dit is HD-ready formaat."

Ik ga er nog een brief over schijven naar tweak waarin ik aangeef dat ik een contract ben aangegaan inclusief HD TV en dat ze me dat ook moeten leveren. Dat ze dat nu opeens in een pluspakket stoppen maakt me niet niet. Toen ik bestelde was daar geen sprake van.

Mocht tweak niet met een oplossing komen (bv mij het hdpakket gratis aanbieden) denk ik dat ik de overeenkomst ga ontbinden en overstappen naar bv Lijbrandt. Ik hoop dat ze gewoon netjes met een oplossing komen.

Ik kan immers ook niet achteraf zeggen dat ik EUR 47 teveel vind en dat ik maar EUR 37 ga betalen. Dat is nl wat tweak nu doet: Je spreekt af 47 incl HD en het wordt opeens 57 incl HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tweak is gewoon ONGELOFELIJK stom bezig geweest door hun marketing afdeling te veel aannames te laten doen op basis van wat mooie beloftes die ze van KPN als Wholesale partij hebben gekregen.

Het staat inmiddels buiten kijf dat Tweak qua pakketten gewoon met handen en voeten gebonden is aan wat KPN aanbiedt en dat HD voor abonnees blijkbaar niet uit kan omdat ze hiervoor aan KPN ook flik moeten dokken. Ik ben benieuwd hoe ze zich hieruit gaan redden, want ook ik heb het aangevraagd in de tijd dat het "er in zat". Maar goed, zoals Chocka al min of meer heeft ervaren is het dus jouw woord tegen het hunne.

Dat gezegd hebbend: Ik ben vandaag ook aangesloten!!!! :9 :D. De monteur was er vroeger dan afgesproken (belde hier ook netjes over op van te voren). Zodoende had ik rond het middaguur een werkende glasvezel verbinding. Weliswaar inderdaad nog zonder telefonie (hoewel het VOIP/phone lampje op de EB wel brandt) maar goed, daar ben ik voorlopig toch niet van afhankelijk, qua Tweak iig.

Wel een leuk detail was, dat die jongen die het kwam aansluiten eerst aan mij moest vragen voor welke partij het ookalweer was. Volgens mij moeten ze er bij KPN ook nog behoorlijk aan wennen :') :D.

Vooralsnog draait de Experiabox hier nog, met m'n Fritzbox erachter in een dubbele NAT opstelling. Ik heb echter al een Linksys SLM2008 klaar liggen, maar vroeg me af of dit nu al verstandig is zo snel te doen. Weet namelijk niet of ze, om telefonie alsnog werkend te krijgen, ook nog iets in je EB moeten doen :S.

Nog wel een paar puntjes:

* Heel storend: Als de EB een restart heeft gehad of de verbinding is anderszins opnieuw opgezet, is de kans aanwezig dat je geen IP verkeer met het internet hebt. Op HTTP word je dan in alle gevallen opgevangen op een support pagina van Cambrium die stelt dat je geen klant bij hun bent. Super irritant :S. Gaat Tweak dit nog stabieler maken?

* Met sip.tweakphone.nl kan ik (i.t.t. wat floor-is stelde) voorlopig nog niets. dus OF het sip wachtwoord is toch niet hetzeflde als het initiele "mijn tweak" wachtwoord, OF je kan toch echt alleen maar met de sip server verbinding leggen via het aparte VLAN :S. Maar ja, hierover bij de helpdesk gaan klagen zie ik nu al tegenop, want dit is natuurlijk iets wat zij procedureel niet kennen ("immers, dit wordt wordt toch automatisch in de EB gedaan dus waarom zou u dat nodig hebben?")

* Heeft Tweak van KPN al een commitment wanneer de snelheden symmetrisch worden?

* Als ik op de 1960 box naar mijn service menu wil gaan om naar de pakketten te kijken, dan moet ik een pincode opgeven. De code van de brief (waarmee ik me ook heb aangemeld) werkt niet, evenmin als m'n eigen ingestelde pincode? Ik ben wel benieuwd hoe ik DAN andere pakketten moet bestellen.

Maar goed, al met al ben ik voorzichtig tevreden. Helemaal als ik uiteindelijk VOIP ook via een eigen apparaat aan de praat kan krijgen, dan vind ik ondanks het ontbreken van HD 47 euro per maand nog steeds een uiterst goede deal, iig tov waar ik vandaan kwam.

Oh ja, @drstift: Als Lijbrandt hier in Almere Stedenwijk al beschikbaar was, had ik nieteens voor Tweak gekozen ;) (eerlijkheidshalve).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
drstift schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:10:

Ik ga er nog een brief over schijven naar tweak waarin ik aangeef dat ik een contract ben aangegaan inclusief HD TV en dat ze me dat ook moeten leveren. Dat ze dat nu opeens in een pluspakket stoppen maakt me niet niet. Toen ik bestelde was daar geen sprake van.

Mocht tweak niet met een oplossing komen (bv mij het hdpakket gratis aanbieden) denk ik dat ik de overeenkomst ga ontbinden en overstappen naar bv Lijbrandt. Ik hoop dat ze gewoon netjes met een oplossing komen.

Ik kan immers ook niet achteraf zeggen dat ik EUR 47 teveel vind en dat ik maar EUR 37 ga betalen. Dat is nl wat tweak nu doet: Je spreekt af 47 incl HD en het wordt opeens 57 incl HD
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ga er ook een brief aan wagen maar ik heb op dit moment niet de indrul niet dat het iets uit gaat halen.

Het probleem is iets in de strekking van dat Tweak "opeens" van KPN te horen kreeg dat ze HDTV pakketten konden bestellen, zonder dat er vooraf gecommuniceerd was over dat zoiets extra zou kosten. Nu schijnt het gratis aanbieden van deze pakketten onmogelijk te zijn, het weggeven van 3 maanden HDTV kost Tweak een jaar aan winst.

Nou vind ik het ook weer niet nodig om zoiets te gaan eisen als het niet mogelijk is. Tweak is nou eenmaal geen non-profit bedrijf en om ze nou uit te gaan knijpen en al hun winst af te nemen "omdat er een fout gemaakt is", vind ik persoonlijk wat ver gaan. Wel zou het ze sieren als ze toch met een oplossing of eventuele tegemoetkoming komen. Alleen krijg ik hier niet echt duidelijkheid over. Er wordt wel informatie verstrekt over de aard van het probleem en de onmogelijkheden, maar niet over een oplossing jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drstift
WhiteDragon schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:40:
[...]

Het probleem is iets in de strekking van dat Tweak "opeens" van KPN te horen kreeg dat ze HDTV pakketten konden bestellen, zonder dat er vooraf gecommuniceerd was over dat zoiets extra zou kosten. Nu schijnt het gratis aanbieden van deze pakketten onmogelijk te zijn, het weggeven van 3 maanden HDTV kost Tweak een jaar aan winst.

Nou vind ik het ook weer niet nodig om zoiets te gaan eisen als het niet mogelijk is. Tweak is nou eenmaal geen non-profit bedrijf en om ze nou uit te gaan knijpen en al hun winst af te nemen "omdat er een fout gemaakt is", vind ik persoonlijk wat ver gaan. Wel zou het ze sieren als ze toch met een oplossing of eventuele tegemoetkoming komen. Alleen krijg ik hier niet echt duidelijkheid over. Er wordt wel informatie verstrekt over de aard van het probleem en de onmogelijkheden, maar niet over een oplossing jammer genoeg.
Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen zeg ik maar. Als mijn werkgever mij minder gaat betalen kan ik dat toch ook niet bij tweak neerleggen en zeggen dat ik minder ga betalen? Tweak is een normaal bedrijf dat zijn huiswerk moet doen. Problemen die ze met KPN hebben moeten ze leggen daar waar ze thuishoren: Bij KPN en niet bij hun eindklanten. Ik heb met tweak wat afgesproken en we moeten van 2 kanten onze verplichtingen nakomen. Zo simpel is het.

@eyMey: Ik kreeg pas een folder van Lijbrandt toen ik al bij Tweak had besteld... (Berkel en Rodenrijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
drstift schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:11:
Problemen die ze met KPN hebben moeten ze leggen daar waar ze thuishoren: Bij KPN en niet bij hun eindklanten. Ik heb met tweak wat afgesproken en we moeten van 2 kanten onze verplichtingen nakomen. Zo simpel is het.
Ik neem toch ook aan dat ze dat wel aan het doen zijn. Ik hoop dat iemand dat kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
goldvinger schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:05:
Dus we betalen gewoon telefoon tikken en als je de €25 (in mijn geval) overschrijd dan wordt je telefoon geblokkeerd?

Of is die €25,- gewoon een bel tegoed en als die €25,- op is ga je bel tikken betalen.
Idd als die 25 euro behaald is, kan je niet meer bellen. En zal je Tweak een mail moeten sturen of anders bellen (?) om je limiet te verhogen, of even wachten dat de maand bijna voorbij is en je weer op NUL komt te staan en dan weer kan bellen.

Overigens waar is die Tweak helpdeskmedewerker gebleven, oftewel waar is Floor-IS?

[ Voor 7% gewijzigd door chocka op 13-04-2010 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
WhiteDragon schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:40:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ga er ook een brief aan wagen maar ik heb op dit moment niet de indrul niet dat het iets uit gaat halen.

Ik ben heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken, volgens mij is de constructie wat betreft tv formeel zo dat tweak alleen de rekening verstuurd voor KPN, als ze dit namelijk niet zouden doen dan had tweak als ik het goed begrepen heb met alle zenders rond de tafel moeten gaan zitten om zelf de rechten te verwerven om deze door te mogen geven. Dit is een behoorlijke klus en voor tweak zelf waarschijnlijk niet haalbaar.
chocka schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 06:07:
[...]

Idd als die 25 euro behaald is, kan je niet meer bellen. En zal je Tweak een mail moeten sturen of anders bellen (?) om je limiet te verhogen, of even wachten dat de maand bijna voorbij is en je weer op NUL komt te staan en dan weer kan bellen.

Overigens waar is die Tweak helpdeskmedewerker gebleven, oftewel waar is Floor-IS?
Ik heb de indruk dat ze het bij tweak op het moment erg druk hebben om de boel enigszins op de rails te houden.

Ik heb in ieder geval inmiddels ook een installatie afspraak voor 3 mei s'middags....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Hier ook mensen last van een "klapperende" upload met de Glas?

Tijdens het spotten van een post scheelt het 100 mb zelfs aan verrotte rar files die niet goed overgekomen zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier nog niets gemerkt van een 'klapperende' upload. Ik upload ook niet zo veel op dit moment en ben net 24 uur aangesloten :D

Wel heb ik gemerkt dat je met de in de brief opgegeven usenet server (news.tweak.nl) niet met SSL verbinding kan maken :S. Op news.tweaknews.nl (waar ik voorheen een los abbo op had) kon dat wel, maar op die server heb ik met m'n nieuwe account geen toegang meer :S.

Ik heb toch nog wel wat puntjes waar ik Tweak maar eens over ga mailen....

edit: Forgot to mention:
Het lijkt erop dat ook ik gewoon een Genexis kastje heb gekregen dat slechts 100 mbit heeft. DWZ, de link status van m'n Linksys SLM2008 geeft iig 100 mbit aan voor de verbinding tussen hem en de Genexis. Ik zie aan de buitenkant van de genexis overigens niet zo 1 2 3 ergens snel een typenummer staan.

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 13-04-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
Vers van Tweak: een mail over het HD pakket:

Geachte klant,

Bij het aanbieden van onze Tweak Fiber/Glas abonnementen is er verwarring ontstaan over het wel of niet standaard meeleveren van High-Defenition televisie. Hoewel Tweak High-Defenition televisie optioneel aanbiedt als een extra TV-pakket en de intentie heeft dat dit ook als zodanig is gecommuniceerd, bleken hierover toch onduidelijkheden te bestaan.

De term "High-Defenition" is in alle communicatie, zowel op de website als op flyers, als "(HD)" weergegeven. Het HD-signaal wordt niet standaard geleverd maar is wel optioneel verkrijgbaar via Televisie HD Pakket. De meegeleverde Set-top Box is geschikt om HD-signaal tot 1080i resolutie weer te geven, mits het Televisie HD Pakket additioneel is aangeschaft. Uiteraard wordt er, ook zonder Televisie HD Pakket, wel interactieve digitale televisie geleverd.

De meegeleverde Set-top kan dus High-Definition leveren en wordt dan ook als "HD-Set-top box" aangeduid. Hiermee is bedoeld dat de geleverde Set-top box High-Definition beelden kan verwerken en voorzien is van een harddiskrecorder om TV-programma's op te nemen en te bewaren.

Mocht u interesse hebben in het televisie HD Pakket, waarmee u de beschikking krijgt over een groot aantal televisiezenders in High-Definition kwaliteit, dan kunt u hierover contact opnemen met onze service-desk.

Met vriendelijke groeten,

Tweak

Verwarring??? Ze hebben mij nooit de keuze geboden toen ik bestelde... En als er dan wel met HD geadverteerd wordt, dan mag je er toch vanuit gaan dat dat in het (basis) pakket zit? Morgen maar eens bellen (al vrees ik niet dat er iets zal veranderen)... :/

TheMies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Bellen of mailen haalt niks uit. De helpdeskmedewerkers zijn dermate machteloos dat ze je alleen vertellen dat je bij bezwaar een brief mag sturen.

Verder ben ik het volledig met je eens. Er was helemaal geen HD pakket destijds en er stond ook nergens dat er iets dergelijks beschikbaar zou komen. Wel stond het tussen haakjes, wat bij mij de correcte indruk wekte dat niet alle zenders HD zouden zijn maar toch zeker wel een aantal, dus de aanname is helemaal niet vreemd.

Dan heb ik nog niks gezegd over het feit dat het destijds door de helpdesk gewoon toegezegd werd!

[ Voor 51% gewijzigd door TimTimX op 13-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
WhiteDragon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:32:
Wel stond het tussen haakjes, wat bij mij de correcte indruk wekte dat niet alle zenders HD zouden zijn maar toch zeker wel een aantal, dus de aanname is helemaal niet vreemd.
...
Ik begrepen dat KPN een demo HD kanaal heeft dat voor iedereen te bekijken zou moeten zitten, dat zal er toch wel standaard inzitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
joop99 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:12:
[...]

Ik begrepen dat KPN een demo HD kanaal heeft dat voor iedereen te bekijken zou moeten zitten, dat zal er toch wel standaard inzitten? :)
Welk kanaal? Ik kan hem niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb helaas geen demo HD kanaal gezien op de settopbox. Ik ben wel van plan om een tijdje het HD pakket uit te gaan proberen.

En over de discussie: Tsja.... ik ben bang dat de servicedeskmedewerkers die de "toezegging" deden inderdaad onbewust gewoon doelden op het feit dat de box standaard een 720p signaal geeft en dus 'hd-ready' was. Ik ben van plan me er niet verder druk over te maken.

Wel even iets anders: Ik ben net toevallig zelf door de servicedesk terug gebeld als 'service' om te informeren of ik tevreden ben met de gisteren uitgevoerde oplevering.

Los van het feit dat ik ben vergeten naar de tv pakketten en de SSL-toegang voor Usenet te vragen, heb ik wel een ander succesje geboekt:

Ik heb aangegeven dat ik zwaar ontevreden ben over de Experiabox. Na navraag bij een collega zei de medewerker nog dat het niet mogelijk is om een andere router te ondersteunen dan de Experiabox. Waarop ik natuurlijk zei dat ik dat uit "ondersteunings oogpunt" begrijp, maar dat ik het op dit moment wel degelijk werkend heb. De medewerker klonk aanvankelijk verbaasd maar had zoiets van "ok, als u de technische kennis heeft zal het ook vast wel kunnen".
Na wat uitleggen kwam ik op het onderwerp "telefonie" uit. En.... nu komt ie:

De medewerker ging weer navraag doen en gaf vervolgens aan dat hij ter plekke mijn SIP wachtwoord kon veranderen (dat moest ik dan wel telefonisch doen, ze hebben er geen web formulier voor).

En ja hoor: Het lukt me nu prima om gewoon met m'n Fritz!box op sip.tweakphone.nl te registreren met het telefoonnummer als username en het doorgegeven wachtwoord!!!!! Uiteraard werkt het nog niet vanwege de 'porteringsproblemen' (zoals ik het de KPN monteur gisteren hoorde zeggen), maar dit stemt me toch weer erg positief!

Als het straks inderdaad probleemloos werkt, dan ga ik alsnog een portering aanvragen. Natuurlijk ook met dank aan Floor-is die initieel aangaf dat dit kan! ;)

edit: Ik ga nog wel proberen of ik toch op de een of andere manier m'n fritz!box ertoe kan bewegen om via VLAN 7 eeen PPPoE verbinding op te zetten met het aparte SIP netwerk en via daar in te loggen, ivm. een (hopelijk) wat meer gegarandeerde bandbreedte voor telefonie.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 13-04-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Tweak glasvezel,

Gisteren 12 April om 14 uur was alles in de lucht, modem en router aangesloten. Telefoon spreekt al bijna voor zich, daar zijn ze nog druk mee bezig........ach het is toch het tijdperk van de GSM.

TV deed het direct, mooie kwaliteit in mijn ogen. Kijk zelf via een beamer op 1.80 x 2.40 meter dus HD is wat minder belangerijk voor mij. Maar ondanks dat een haarscherp beeld!

Internet, ja daar komt ie. Dat vreselijke ding van Thomson dus, geen mogelijkheden om hem aan te passen helaas. Maar internet werk nu nog niet. Ik kom wel op een soort support page van Cambrium met de mededeling dat ik nog geen klant ben en verder ook niet bekend ben bij de ISP. Dat is balen met een thuis werk job! Tweak inmiddels 8 keer aan de lijn gehad, die hebben het doorgespreeld aan de technisvche dienst (denk van KPN) en die zijn er druk mee bezig.......ik ook maar niet met werken vandaag!

Uiteraard al alle foefjes uitgehaald, reset knop 10 sec en min 30 min alle stekker ser uit. Alles maar weer eens opnieuw ingegeven, ach ja het helpt toch niet. Foutje bij KPN ergens denk ik.

Nu moet ik wel zeggen dat Tweak veruit het snelst reactie geeft op mails of een telefoon aanneemt!

Zover mijn ervaring. Iemand hetzelfde ondervonden?

Groet, JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Ja, dat is altijd de eerste pagina's waarop je terecht komt als je net online wilt gaan.

Zelf ook gehad: Paar keer gebeld met Tweak: modem blijven resetten met tussenpauzes van 45 mins totdat het hij het doet (Bedoel, wat voor een huis-tuin-en-keuken-oplossing is dat! 8)7 )
Uit frustratie alles van de spanning af getrokken (zowat ook van de muur af) en een weekend met rust gelaten.

De maandag na het weekend geprobeerd: Werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dwazer op 13-04-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
eymey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:35:
Het lijkt erop dat ook ik gewoon een Genexis kastje heb gekregen dat slechts 100 mbit heeft. DWZ, de link status van m'n Linksys SLM2008 geeft iig 100 mbit aan voor de verbinding tussen hem en de Genexis. Ik zie aan de buitenkant van de genexis overigens niet zo 1 2 3 ergens snel een typenummer staan.
Het grijze kapje aan de onderzijde kun je naar recht beneden duwen.
Nu waar je de glasvezel met de Genexis is verbonden zie je een glazen kapje, aan de linker zijde zit een hendeltje die moet je naar beneden duwen zodat de fiber connector los komt van de genexis.
Nu pak je met je duim en wijsvinger de genexis vast op de bolletjes aan weerskanten deze druk je ietsjes in, en dan kun je de genexis recht naar je toe trekken.
Op de achterzijde zie je het model nummer staan:
ik heb de Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 deze is 100Mbit en ik heb ook een 100Mbit verbinding en haal maar 85 Mbit met internet.

Mijn vraag aan jou dan welke kastje heb je en welke abbo en hoeveel Mbit houd je ervan over.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
WhiteDragon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:44:
[...]

Welk kanaal? Ik kan hem niet vinden...
Als ik op de KPN site kijk dan staat daar het volgende:

2. HD-TV proberen?
Op kanaal 20 vind je het TV-kanaal "KPN Extra HD". Hier zie je de beelden van de mooiste plekjes in Nederland in HD-kwaliteit.

Ik ga er vanuit dat dit ook bij tweak het geval is omdat die 1:1 tv van KPN overnemen. Vanaf 3 mei kan ik dit als het goed is ook zelf bekijken.
eymey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:47:
....
Na wat uitleggen kwam ik op het onderwerp "telefonie" uit. En.... nu komt ie:

De medewerker ging weer navraag doen en gaf vervolgens aan dat hij ter plekke mijn SIP wachtwoord kon veranderen (dat moest ik dan wel telefonisch doen, ze hebben er geen web formulier voor).

En ja hoor: Het lukt me nu prima om gewoon met m'n Fritz!box op sip.tweakphone.nl te registreren met het telefoonnummer als username en het doorgegeven wachtwoord!!!!! Uiteraard werkt het nog niet vanwege de 'porteringsproblemen' (zoals ik het de KPN monteur gisteren hoorde zeggen), maar dit stemt me toch weer erg positief!

Als het straks inderdaad probleemloos werkt, dan ga ik alsnog een portering aanvragen. Natuurlijk ook met dank aan Floor-is die initieel aangaf dat dit kan! ;)

edit: Ik ga nog wel proberen of ik toch op de een of andere manier m'n fritz!box ertoe kan bewegen om via VLAN 7 eeen PPPoE verbinding op te zetten met het aparte SIP netwerk en via daar in te loggen, ivm. een (hopelijk) wat meer gegarandeerde bandbreedte voor telefonie.
Dit is echt het goede nieuws waar ik op zit te wachten, ik ben tevreden als ik alle noodzakelijke gegevens kan krijgen, als het qua service dan het scenario is van :
" werkt het ook met de experia box niet dan heb je support, werkt het wel met de experia box dan is het je eigen probleem" dan vind ik dat op zich nog wel acceptabel (als ze echt alle geknutsel van gebruikers moeten gaan ondersteunen dan wordt het wel erg duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Crusader schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:41:
[...]

Nope, absoluut niet :)
Ik ga die brief niet inscannen, maar als ik naar een maandabonnement wil overstappen moet ik actie ondernemen. Doe ik niets, dan zit ik er weer twee jaar aan vast.

Dat vind ik dus niet erg netjes. Kom ik weer met de vergelijking met gsm abonnementen: stel je voor dat een mobiele operator jou zonder tegenbericht weer met twee jaar verlengd. De pleuris zou losbarsten.
Heb me opnieuw laten informeren, als het goed is zou het een brief moeten zijn waar je de mogelijkheid krijgt op te zeggen, om te zetten in maand-abo of de 10-for-2 nog eens te doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

eymey schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:59:
Het zal vast NIET mogelijk zijn om via SMB bij die online ruimte te komen. Het zou ten eerste al best kwalijk zijn als je router de poorten voor SMB zou doorlaten (het allereerste wat je doet als je een firewall opzet op een gateway met internet is juist aan de internet kant zorgen dat SMB er niet door kan).

Ik denk dat je dus eerder moet denken aan ftp of erger nog, slechts een web interface of proprietary software programma. Ik denk dat webDAV het mooiste zou zijn om te kunnen gebruiken. Misschien dat Tweak hier inderdaad wat antwoorden op kan geven :)
Oh ik heb getest en ik kwam gewoon via SMB bij de webruimte, vanaf mijn macje door de Experiabox. Zonder enige aanpassing. Wel best minder dat mac's zo ontzettend traag zijn over SMB. :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
kmichael schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:05:
[...]

Het grijze kapje aan de onderzijde kun je naar recht beneden duwen.
Nu waar je de glasvezel met de Genexis is verbonden zie je een glazen kapje, aan de linker zijde zit een hendeltje die moet je naar beneden duwen zodat de fiber connector los komt van de genexis.
Nu pak je met je duim en wijsvinger de genexis vast op de bolletjes aan weerskanten deze druk je ietsjes in, en dan kun je de genexis recht naar je toe trekken.
Op de achterzijde zie je het model nummer staan:
ik heb de Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 deze is 100Mbit en ik heb ook een 100Mbit verbinding en haal maar 85 Mbit met internet.

Mijn vraag aan jou dan welke kastje heb je en welke abbo en hoeveel Mbit houd je ervan over.

Groeten
Geweldig die handleiding, maar laten die Genexis bij ons in de meterkast kort en strak achter de stadsverwarming hebben geplaatst, waardoor als je er met je handen bij wilt komen, moet oppassen je fikken niet verbrand aan de warm water pijp. Dus helaas zal ik dat niet gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
joop99 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:18:
[...]

Als ik op de KPN site kijk dan staat daar het volgende:

2. HD-TV proberen?
Op kanaal 20 vind je het TV-kanaal "KPN Extra HD". Hier zie je de beelden van de mooiste plekjes in Nederland in HD-kwaliteit.

Ik ga er vanuit dat dit ook bij tweak het geval is omdat die 1:1 tv van KPN overnemen. Vanaf 3 mei kan ik dit als het goed is ook zelf bekijken.
Ik zap hier van 19 naar 21 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier zit hij wel op een hele handige (open) plek maar ik laat de Genexis eigenlijk ook liever zitten :). Ik heb zelf een 30 mbit abbo dus voor mij is het ook iets minder relevant. Het is en blijft alleen frappant aangezien het glashart netwerk gigabit-geschikt zou worden, o.a. om voorbereid te zijn op de 100 mbit en >100mbit abbo's.

@Joop99: Inderdaad. Het zou gewoon handig zijn (en naar mijn mening enorm veel support vragen schelen) als Tweak op een aparte pagina, netals bij DSL, gewoon de VLAN id's zou publiceren en de settings die je voor de PPPoE verbinding nodig hebt. Eventueel een pagina (waar is de "beheer" optie van "mijn tweak" gebleven trouwens? :S) waar je je SIP wachtwoord zelf kan veranderen kan ook wonderen doen. Of deze er bij nieuwe installaties eventueel ook gewoon bij vermelden.

Support kan dan vragen met betrekking tot het hoe en wat van specifieke apparatuur gewoon pareren met de opmerking "wij leveren alleen support op de Experiabox" (en straks mss ook de Zyxel) en voor de rest zoek je het zelf uit.

edit: Ook hier geen kanaal 20. Alle KPN-gerelateerde kanalen zijn er niet (bij ITV had ik bv. ook nog kpn extra tv 1 en 2 erbij).

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 13-04-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb nu een PS3 thuis staan, Battlefield Bad Company 2 erin (alle updates gedraaid) en het werkt gewoon online... Wat werkt er dan niet?
Ik kom gewoon playstation network op, kan in de store, kan online spelen... Kweenie?

Bij mij thuis is de situatie ongeveer als volgt:
Genexis -> Experiabox -> Homeplugs (Zyxel 407a) -> Apple Airport Extreme -> PS3

Ik heb in de EB aangegeven dat de Airport een XBOX 360 is. Dat had ik gedaan voor mijn XBOX360, die ik in 5 minuten aan de slag had. Heb voor de PS3 niks veranderd en het lijkt dan ook gewoon te werken...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Hoi Floor-is heb je nog die andere Genexis getest van Reggefiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Nee heb ik niet gedaan. Ik had er wel eentje, van een Reggefiber-netwerk klant (XMS). Maar die hebben een heel andere instelling (die fungeert als Modem/Router), waardoor we hadden bedacht dat het vast niet zou gaan werken.
Bovendien was het een 100Mbit unit.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Floor-is schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:16:
Ik heb nu een PS3 thuis staan, Battlefield Bad Company 2 erin (alle updates gedraaid) en het werkt gewoon online... Wat werkt er dan niet?
Ik kom gewoon playstation network op, kan in de store, kan online spelen... Kweenie?

Bij mij thuis is de situatie ongeveer als volgt:
Genexis -> Experiabox -> Homeplugs (Zyxel 407a) -> Apple Airport Extreme -> PS3

Ik heb in de EB aangegeven dat de Airport een XBOX 360 is. Dat had ik gedaan voor mijn XBOX360, die ik in 5 minuten aan de slag had. Heb voor de PS3 niks veranderd en het lijkt dan ook gewoon te werken...
Wat voor NAT-type krijgt je PS3 in de netwerkinstellingen? Problemen zitten heb vooral in het hosten van spellen (in bijvoorbeeld CoD:MW2). In het 789+randapparatuur-topic op IPB forum staan nog meer eigenaardigheden maar daar heb ik geen last van.

Hoe zit het trouwens met de HDTV mensen? Wie van jullie heeft er al een brief gestuurd? En Floor-IS, weet jij of Tweak hier al een officiele oplossing/mening/uitspraak voor heeft, of dat er voorlopig gewoon nog niks mogelijk is en er dus niks gedaan/gezegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb CoD:MW2 niet en heb geen idee hoe ik achter het NAT-type moet komen. Wat dat betreft is de EB ontzettend onduidelijk.

Over HDTV kan ik geen uitspraken doen, voor zover ik weet is er op dit moment niet veel mogelijk...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:57:
[...]

..., voor zover ik weet is er op dit moment niet veel mogelijk...
Dus is dat hele "Ultimate Freedom" verhaal niks anders dan een broodje aap verhaal. Pure misleiding, leuk voor de marketing, maar inhoudelijk raakt het kan noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Tijdens het aanvragen van tweak glasvezel moest ik een domeinnaam invullen.
Omdat ik niet precies wist wat dit inhoud heb ik eigenlijk zomaar wat ingevuld.

Nu ben ik er achter gekomen dat de domijnnaam ook in het aan temaken e-mail adres komt te staan 8)7
En dat vind ik nu echt vervelend.

Is dit op één of andere manier nog te wijzigen?

Als ik in mijn account bij tweak inlog staat er wel subdomijn met mijn zinloze naam maar als ik dan op wijzigen klik kan ik niks anders invullen.
Er staat dan ook voor het subdomijn "read only" :(

Ik baal hier echt van want als ik nu een e-mail adres aanmaak komt dit er weer in voor en dat wil ik absoluut niet.

Wie kan mij op weg helpen om dit te corrigeren?
Dat moet toch gewoon kunnen in mijn account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Ik heb CoD:MW2 niet en heb geen idee hoe ik achter het NAT-type moet komen. Wat dat betreft is de EB ontzettend onduidelijk.
Even tussen de netwerkinstellingen van de PS3 kijken, volgens mij moet het bij het testen van de verbinding in beeld komen.
Over HDTV kan ik geen uitspraken doen, voor zover ik weet is er op dit moment niet veel mogelijk...
Dan wachten we dat nog even af d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 07:14

Met het nat type wordt het nat type bedoeld dat je in de PS3 kunt vinden afaik. Het probleem met de PS3 speelt niet zozeer met het online spelen an sich maar met het feit dat je soms/vaak/altijd geen:
  • spel kun hosten en daarom ook niet 1vs1 oid met een andere EB gebruiker kunt spelen
  • voice opties om met je team te praten niet werken
Het ipbforum staat er overigens vol mee. Edit: dit topic zegt eigenlijk genoeg, hier wordt ook op de VPN problemen met de EB in gegaan

[ Voor 10% gewijzigd door IceM op 13-04-2010 22:45 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:23:
[...]

Dus is dat hele "Ultimate Freedom" verhaal niks anders dan een broodje aap verhaal. Pure misleiding, leuk voor de marketing, maar inhoudelijk raakt het kan noch wal.
Het is maar net hoe je het bekijkt ;)

In dit geval sloeg de opmerking van Floor-IS over "niet veel mogelijk" op de vraag of Tweak nog coulance of andere vorm van compensatie gaat regelen voor mensen die de HD opmerkingen verkeerd begrepen hebben.

Mijn gevoel van "Ultimate freedom" is enigszins hersteld. Helaas nog niet op de manier die voor meer mensen acceptabel zou zijn (namelijk gewoon bridgeing/dmz opties in de default door Tweak geleverde router) maar voor mij is het duidelijk dat Tweak niet onwelwillend staat tegenover zelf 'knutselen', zodra je niet om meer vraagt dan de (gewijzigde) gegevens. Bovendien komen ze met een heel klein beetje mazzel dus binnenkort misschien met een alternatieve router die ze ook zelf ondersteunen.

Ik ben iig wel aardig tevreden over de huidige oplossing. Mits je al een router in huis hebt die je wil/kan gebruiken is het dus ' slechts' een investering van rond de 80 euro (ok, dit is voor sommige mensen veel geld) om zo'n Layer2 switchje van Linksys aan te schaffen (of iets anders dat met VLAN's kan werken) en dan kan je bij Tweak dus ALLES, incl. telefonie, doen zonder Experiabox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Ik ben in ieder geval klaar met het dichten van mijn brief, hij gaat morgen netjes op de post. Ik hoop dat het op deze manier meer uithaalt dan via de "normale" helpdesk.

[ Voor 33% gewijzigd door TimTimX op 14-04-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:09:
[...]

Het is maar net hoe je het bekijkt ;)

In dit geval sloeg de opmerking van Floor-IS over "niet veel mogelijk" op de vraag of Tweak nog coulance of andere vorm van compensatie gaat regelen voor mensen die de HD opmerkingen verkeerd begrepen hebben.

Mijn gevoel van "Ultimate freedom" is enigszins hersteld. Helaas nog niet op de manier die voor meer mensen acceptabel zou zijn (namelijk gewoon bridgeing/dmz opties in de default door Tweak geleverde router) maar voor mij is het duidelijk dat Tweak niet onwelwillend staat tegenover zelf 'knutselen', zodra je niet om meer vraagt dan de (gewijzigde) gegevens. Bovendien komen ze met een heel klein beetje mazzel dus binnenkort misschien met een alternatieve router die ze ook zelf ondersteunen.

Ik ben iig wel aardig tevreden over de huidige oplossing. Mits je al een router in huis hebt die je wil/kan gebruiken is het dus ' slechts' een investering van rond de 80 euro (ok, dit is voor sommige mensen veel geld) om zo'n Layer2 switchje van Linksys aan te schaffen (of iets anders dat met VLAN's kan werken) en dan kan je bij Tweak dus ALLES, incl. telefonie, doen zonder Experiabox :)
Ik kan me hier bij aansluiten, ik weet niet of een van jullie wel eens uitgebreid op de KPN wholesale site heeft gekeken maar daar kun je zien dat de marges voor tweak niet echt hoog zijn. Op basis van die cijfers krijg je ook het idee dat de marge op het 50 mbit abonnement kleiner is als op het 30 mbit abonnement, de meerprijs wholesale om van 30 naar 50 mbit te gaan is immers ook 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
IceM schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:40:
[...]

Met het nat type wordt het nat type bedoeld dat je in de PS3 kunt vinden afaik. Het probleem met de PS3 speelt niet zozeer met het online spelen an sich maar met het feit dat je soms/vaak/altijd geen:
  • spel kun hosten en daarom ook niet 1vs1 oid met een andere EB gebruiker kunt spelen
  • voice opties om met je team te praten niet werken
Het ipbforum staat er overigens vol mee. Edit: dit topic zegt eigenlijk genoeg, hier wordt ook op de VPN problemen met de EB in gegaan
Gisteren in dit forum iets gevonden over het instellen van de poorten. Wellicht dat dat iets helpt voor de mensen met PS3-issues :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:09:
[...]
[knip]
Heb jij die setup i.c.m. die Linksys SLM2008 al werkend gekregen? Want dan is het zkr een interessant iets om die EB eruit te gooien... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, dat werkt uitstekend! Geen centje pijn en je verbinding wordt er (naar mijn gevoel) zelfs stabieler en sneller reagerend van. Met name HTTP is voelbaar sneller (wellicht omdat er geen web browsing interception meer tussen zit?).

Als ik vanavond of eerdaags tijd heb wil ik misschien wel eens een mini-howto'tje schrijven, maar ik moet zeggen dat ik nog wel even in de diepere VLAN settings van de SLM moet duiken om te kijken of ik ook qua security/minimaliseren van risico's het nog wat 'dichter' kan :). Zo'n VLAN expert ben ik nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:23:
Yep, dat werkt uitstekend! Geen centje pijn en je verbinding wordt er (naar mijn gevoel) zelfs stabieler en sneller reagerend van. Met name HTTP is voelbaar sneller (wellicht omdat er geen web browsing interception meer tussen zit?).

Als ik vanavond of eerdaags tijd heb wil ik misschien wel eens een mini-howto'tje schrijven, maar ik moet zeggen dat ik nog wel even in de diepere VLAN settings van de SLM moet duiken om te kijken of ik ook qua security/minimaliseren van risico's het nog wat 'dichter' kan :). Zo'n VLAN expert ben ik nou ook weer niet.
Kijk, daar hebben we iets aan!! _/-\o_

Ben dat gezever met die EB ook behoorlijk zat, ga kijken wat het fysieke verschil tussen die 2005 en die 2008 is (behalve 3 poorten minder op de 2005) en deze aanschaffen. Want moet nu eens afgelopen zijn ;)

-edit-
Je dient daarbij toch de EB toch als "doorgeefluik" nog te laten fugeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Dwazer op 14-04-2010 10:30 . Reden: Question toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er is geen enkel verschil, behalve de poorten, tussen de 2005 en 2008 (voor zover ik weet).

En nee: De EB kan helemaal weg. Anders was het voor mij ook een zinloze excersitie geweest. Als de EB nou inderdaad gewoon simpel doorgeefluik kon zijn voor bv. het internet VLAN, dan had ik dit op dit moment niet geschreven ;)

edit: Ik wil nog wel even een kanttekening/disclaimer maken, misschien ten overvloede:

Ga, voordat je met dit soort dingen begint, je eerst eens inlezen in het fenomeen "VLAN" en hoe en waarom het zo werkt en ga niet zo maar (los van het feit dat ik ook niet alles ga voorkauwen en ook niet alles weet) blind een howto van mij of iemand anders volgen. Ik ben ook niet van plan om iedereen persoonlijk support te gaan verlenen (net zo min als Tweak of KPN dat van plan is) dus het is goed je ervan te vergewissen dat je precies weet wat er gaande is. ;) Eigenlijk zou je zelfs, met de info die reeds in dit topic aanwezig is en in het Almeernet topic, het al op je eigen situatie van toepassing moeten kunnen maken zonder al te veel problemen.

[ Voor 55% gewijzigd door eymey op 14-04-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:53:
[knip]
Ga, voordat je met dit soort dingen begint, je eerst eens inlezen in het fenomeen "VLAN" en hoe en waarom het zo werkt en ga niet zo maar (los van het feit dat ik ook niet alles ga voorkauwen en ook niet alles weet) blind een howto van mij of iemand anders volgen. Ik ben ook niet van plan om iedereen persoonlijk support te gaan verlenen...
Maak je daar maar niet druk om ;)

Bestelling van de SLM2005 is al de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drstift

Ik lees net op tweak.nl iets over een compensatieregeling voor "vroege bestellers"

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=82

Ik moet zeggen dat ik dit een heel charmante oplossing vind van tweak!!! Ik heb er best begrip voor dat ze HD niet standaard in het pakket stoppen, maar je had het ook zo niet moeten verkopen. Ik ga bellen voor het aanbod van 6 maanden en vind dit een heel correcte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:23:
Geweldig, zelfs ik ga dit nog leuk vinden. Maar welke apparaten kunnen dit allemaal, of is de SLM2005/2008 de enige. Bijvoorbeeld kan het ook met een van de volgende apparaten???

- GS105E
- DIR-655

Waar moet je zo al opletten om het juiste apparaat te kopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
drstift schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:49:
[...]

Ik lees net op tweak.nl iets over een compensatieregeling voor "vroege bestellers"

Ik moet zeggen dat ik dit een heel charmante oplossing vind van tweak!!! Ik heb er best begrip voor dat ze HD niet standaard in het pakket stoppen, maar je had het ook zo niet moeten verkopen. Ik ga bellen voor het aanbod van 6 maanden en vind dit een heel correcte oplossing.
Hang nu ook aan de telefoon ;)

-edit-
Geregeld: 6 maanden "gratis" HD TV :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dwazer op 14-04-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wegens enorme drukte loopt de wachtijd te hoog op, probeer het later nog eens. Ook zo iets om eens over na te denken, laat dan ruimte vrij om naam en telefoonnummer in te spreken en bel iedereen op later tijdstip even terug als het wel gelegen komt met een marge van een werkdag!?

-edit- Dat gaat natuurlijk niet lukken als je bedacht hebt dat men een telefoonnummer moet bellen wat 6 cent per minuut kost.

Maar idd complementen aan Tweak, dat het nu zo wordt opgelost. Daarmee toch ook de bevestiging dat wij het niet verkeerd hadden, bedankt.

[ Voor 33% gewijzigd door chocka op 14-04-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CoD:MW2 heb ik nog niet aan de praat, schijnt (volgens de link van Dwazer) wel te kunnen, maar ik heb ff niet genoeg tijd om dat allemaal door te worstelen. Misschien vanavond.

Oh en feli met je HDTV ;)
chocka schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:49:
Wegens enorme drukte loopt de wachtijd te hoog op, probeer het later nog eens. Ook zo iets om eens over na te denken, laat dan ruimte vrij om naam en telefoonnummer in te spreken en bel iedereen op later tijdstip even terug als het wel gelegen komt met een marge van een werkdag!?

Maar idd complementen aan Tweak, dat het nu zo wordt opgelost. Daarmee toch ook de bevestiging dat wij het niet verkeerd hadden, bedankt.
Volgens mij is de officiële stelling: het kan voor verwarring hebben gezorgd en omdat wij toch echt wel vechten voor die Ultimate Freedom en het ook niet bepaald tof vinden gaan.. Zorgen we dat het wel tof is voor zover ons dat lukt :)

[ Voor 65% gewijzigd door Floor-is op 14-04-2010 12:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX

Heel netjes! Ik stond letterlijk op het punt om met mijn brief naar het postkantoor te gaan (ik heb mijn jas al aan) maar dat is niet meer nodig. Ik vind 6 maanden een hele nette termijn (ik had bij een oplossing als deze in ieder geval een kortere termijn voorgesteld) en ben bereid om, als het bevalt, na deze periode gewoon te gaan betalen voor HDTV.

Thumbs up for Tweak d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMies
[...]

Ok! Dat vind ik schappelijk. Ik was net bezig met een 'boze' brief, maar dit vind ik wel een net aanbod. Dank je voor het melden. Scheelt mij weer een brief, want ik had niet geweten hoe ik anders aan deze info zou zijn gekomen!

TheMies...

Pagina: 1 ... 30 ... 52 Laatste