Even inhaken op het PS3 verhaal en de 789 modem van KPN. Vooropgesteld, ik heb zelf geen PS3 en ook (nog) geen 789 modem (tweak aanvraag is net de deur uit) maar wel informatie mbt dit modem. In het geval van de PS3 blijft het NAT type op 3 staan. Middels portforwarding en/of UPnP instellingen in het modem zou dit aangepast kunnen worden zodat de PS3 op NAT 2 of NAT 1 komt te staan. In de NAT 3 mode is het niet mogelijk om deel te nemen aan private games, een eigen game te hosten en een aantal andere zaken. Alle 789 modems met de standaard KPN firmware hebben dit probleem en dit is ook niet door de gebruiker aan te passen (zie ook dit, dit en dit topic).
Ook bij het opzetten van een VPN verbinding is het mogelijk dat gebruikers problemen ondervinden door de brakke firmware die er standaard op zit. Echter, als je als klant van KPN contact op neemt met de servicedesk voor een VPN probleem dan kan er een andere firmware naar de EB worden gepushed waardoor de juiste instellingen wel ingesteld kunnen worden zodat een VPN verbinding werkt. Ik weet niet of deze firmware versie de problemen met de PS3 ook oplost, ik weet alleen dat deze firmware er is (en deze firmware is nooit geïnstalleerd op een standaard EB).
Ook bij het opzetten van een VPN verbinding is het mogelijk dat gebruikers problemen ondervinden door de brakke firmware die er standaard op zit. Echter, als je als klant van KPN contact op neemt met de servicedesk voor een VPN probleem dan kan er een andere firmware naar de EB worden gepushed waardoor de juiste instellingen wel ingesteld kunnen worden zodat een VPN verbinding werkt. Ik weet niet of deze firmware versie de problemen met de PS3 ook oplost, ik weet alleen dat deze firmware er is (en deze firmware is nooit geïnstalleerd op een standaard EB).
...