[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
chocka schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:54:
[...]

Geweldig, zelfs ik ga dit nog leuk vinden. Maar welke apparaten kunnen dit allemaal, of is de SLM2005/2008 de enige. Bijvoorbeeld kan het ook met een van de volgende apparaten???

- GS105E
- DIR-655

Waar moet je zo al opletten om het juiste apparaat te kopen???
@Chocka: Jij had de DIR-655 of vergelijkbaar bruut toch staan? Helaas kan die volgens mij niet met VLAN's overweg, maar aangezien het verder een goed apparaat is zou ik me als ik jou was dus beperken tot een l2-switch. Die netgear-gs105e zou moeten voldoen als ik de omschrijving m.b.t. VLAN's zo lees, maar pin me er niet op vast. Ik kan niet beoordelen of die dezelfde instelbaarherid heeft als een SLM2005 of SLM2008.

Wat betreft de HD tv oplossing: Chapeau, tweak! _/-\o_

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:44:
[...]
[knip]
Wat betreft de HD tv oplossing: Chapeau, tweak! _/-\o_
Idd, helemaal goed en netjes opgelost! :)

Offtopic: Bedenk me net dat er nog een veel groter probleem ontstaan is bij mij thuis: Vrouwlief ervan overtuigen dat er een HD tv moet gaan komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
WHAHA :D. Hier geen probleem: die hebben we al.

Afgelopen najaar met stomme mazzel gewonnen. Anders hadden we trouwens inmiddels al wel iets gekocht want die oude beeldbuis die we hadden kon toch echt niet meer, en dan was het vanzelf wel iets met HD geworden.

Trouwens, als ik al een 32 inch of 40 inch TV had gehad maar dan zonder HD, zou ik er geen geld aan uitgegeven hebben. Zo veel extra biedt het toch weer niet (zeker gezien de kwaliteit programma's die tegenwoordig gemaakt wordt). Op onze 40 inch zien de standard definition zenders er eigenlijk ook best puik uit. Echter, onder de voorwaarden die Tweak er nu aan verbindt vind ik het wel leuk om het uit te proberen.

By the way: Is iedereen nu Tweak aan het bellen ofzo? :(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
lekker druk bij de helpdesk van tweak :)

een ander vraagje:
ik heb niet echt de mogelijkheid om een kabeltje te trekken naar de tv..
dit gaat toch gewoon werken?
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:53:

En nee: De EB kan helemaal weg. Anders was het voor mij ook een zinloze excersitie geweest. Als de EB nou inderdaad gewoon simpel doorgeefluik kon zijn voor bv. het internet VLAN, dan had ik dit op dit moment niet geschreven ;)
ik heb ook een oude cisco switch gekocht
in het weekend ga ik me eens verdiepen hoe ik de switch kan instellen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Killerbert op 14-04-2010 14:14 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, mits je stroomnet een redelijke bandbreedte kan waarborgen (maar dat zal, kan ik uit ervaring zeggen, wel loslopen) moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
Killerbert schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:08:
lekker druk bij de helpdesk van tweak :)

een ander vraagje:
ik heb niet echt de mogelijkheid om een kabeltje te trekken naar de tv..
dit gaat toch gewoon werken?

[...]

ik heb ook een oude cisco switch gekocht
in het weekend ga ik me eens verdiepen hoe ik de switch kan instellen :)
Let wel: hiermee mis je wel 1 stopcontact aansluiting. Als je de set van Devolo neemt dan kan je het stopcontact gewoon blijven gebruiken.

@choka: ik heb zelf de DIR-655 staan en ga extra de SLM2008 aanschaffen ter vervanging van de EB. De SLM2008 gaat dan het VLAN verkeer afhandelen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Overigens is de nummerportering van VoIP accounts nu ingezet. Er zijn nog wel ±39 klanten die door toedoen van KPN vooralsnog niet kunnen bellen, maar daar wordt nog immer hard aan gewerkt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
bvsteyn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:35:
[...]

Let wel: hiermee mis je wel 1 stopcontact aansluiting. Als je de set van Devolo neemt dan kan je het stopcontact gewoon blijven gebruiken.

@choka: ik heb zelf de DIR-655 staan en ga extra de SLM2008 aanschaffen ter vervanging van de EB. De SLM2008 gaat dan het VLAN verkeer afhandelen voor me.
ik zie het.
maar de msi komt als 1 van de beste uit de test. tevens is die ook nog goedkoper
ik ga een keer de msi proberen :)

@chocka
hoe heb je de slm2008 ingesteld? via de cli of via web-interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Dwazer schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:48:
[...]

Offtopic: Bedenk me net dat er nog een veel groter probleem ontstaan is bij mij thuis: Vrouwlief ervan overtuigen dat er een HD tv moet gaan komen :(
Leuke aanbieding van 4000 voor 1500 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
bvsteyn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:35:
[...]
Ik kan soms zeiken maar graag chocka

Dus Genexis - SLM 2005/2008 (welke ik overigens niet heb) of een ander I2 switch - DIR655 - netwerk

Of werkt die SLM idem als router als dat de DIR655 zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka: Nee, de SLM is alleen switch (layer 2 device).

Dus het wordt Genexis -> SLM 2005/2008 -> DIR655 - je netwerk

@Floor-IS: Klinkt goed van die nummerportering! Als ik nu een portering van mijn 036 nummer aanvraag: Wordt die er wel in 1 keer goed in gezet? (lees: als m'n huidige provider 'm op de afgesproken dag released, is ie dan direct via Tweak bereikbaar? zonder tussenkomst van KPN?).
Verder: Is het standaard beleid op de servicedesk dat ze op navraag je VOIP pw mogen resetten? Niet dat ik gisteren toev. mazzel had met een behulpzame medewerker en dat ik bij een volgende hier problemen mee krijg ivm. de standaard procedures dat het automatisch in de EB komt?

edit:
Net erdoorheen gekomen bij de servicedesk. HD is aangevraagd :D. Verder ook ff naar telefonie gevraagd, en de medewerker beloofde mij dat, als ik de porteringsprocedure heb doorlopen, ik ook voor dat account gewoon m'n SIP ww kan krijgen.
Ik had ook nog navraag gedaan m.b.t. de mogelijkheid om SSL te gebruiken voor de usenet server. Dit hebben ze bewust achterwege gelaten omdat je dit account toch alleen maar via je glasvezelverbinding kan gebruiken en het dus gewoon binnen het gesloten Tweak netwerk blijft.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 14-04-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Mensen ik heb jullie hulp nodig. ik heb een tweakdsl 12/24Mbit abonnement wat altijd goed heeft gewerkt (al 2jaar ong) en nu heb ik vanaf maandag grote problemen met het internet: het werkt een seconde of 10-20 en dan valt het weer uit, dan werkt het weer heel even en vervolgens valt het weer uit, zo blijft het gaan..

Ik heb al van alles geprobeerd; router (dlink dir-655) er tussenuit gehaald, splitter ertussenuit, andere kabels, 3 verschillende zyxel modems geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde.. Het DSL lampje op modem gaat aan en na 20 seconden gaat ie weer uit, dan na 20 seconden weer aan en weer uit etc..

Ik heb al 3x gebeld met de helpdesk maar daar schiet ik niks mee op, ze hebben het doorgegeven aan de technische dienst en die gaan er naar kijken, kan zelfs dat ze hier thuis komen om alles na te kijken maar al met al kan dat nog wel een week of anderhalf duren. We moeten hier een bedrijf runnen dus het is van groot belang dat we internet hebben (gebruik nu een nokia als wifi accesspoint maar dat is alles behalve ideaal)

Ik dacht misschien heeft 1 van jullie nog een paar suggesties die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:11:
@Floor-IS: Klinkt goed van die nummerportering! Als ik nu een portering van mijn 036 nummer aanvraag: Wordt die er wel in 1 keer goed in gezet? (lees: als m'n huidige provider 'm op de afgesproken dag released, is ie dan direct via Tweak bereikbaar? zonder tussenkomst van KPN?).
Verder: Is het standaard beleid op de servicedesk dat ze op navraag je VOIP pw mogen resetten? Niet dat ik gisteren toev. mazzel had met een behulpzame medewerker en dat ik bij een volgende hier problemen mee krijg ivm. de standaard procedures dat het automatisch in de EB komt?

edit:
Net erdoorheen gekomen bij de servicedesk. HD is aangevraagd :D. Verder ook ff naar telefonie gevraagd, en de medewerker beloofde mij dat, als ik de porteringsprocedure heb doorlopen, ik ook voor dat account gewoon m'n SIP ww kan krijgen.
Ik had ook nog navraag gedaan m.b.t. de mogelijkheid om SSL te gebruiken voor de usenet server. Dit hebben ze bewust achterwege gelaten omdat je dit account toch alleen maar via je glasvezelverbinding kan gebruiken en het dus gewoon binnen het gesloten Tweak netwerk blijft.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met het nummerporteren werkt, daar heb ik me nog niet bepaald in verdiept. Volgens mij kan en mag je dat wachtwoord gewoon aanpassen, maar hoe dat met de EB gaat... Dat is dan wel een beetje niet langer ons probleem denk ik. Zal het eens navragen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zal het eerdaags ook eens ff testen door de EB helemaal te resetten en 'm weer ff aan het lijntje te hangen. Als het goed is dwing je de EB dan om z'n settings opniuew te downloaden en te laden.

Idealiter pikt hij dan ook automatisch het (ge-resette) wachtwoord op vanaf een configuratieserver bij jullie. Tenzij het configuratiescript statisch het initieel uitgegeven wachtwoord bevat en dit bij een PW reset niet automatisch mee ge-update wordt. To be continued.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

bbouws schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:46:
Mensen ik heb jullie hulp nodig. ik heb een tweakdsl 12/24Mbit abonnement wat altijd goed heeft gewerkt (al 2jaar ong) en nu heb ik vanaf maandag grote problemen met het internet: het werkt een seconde of 10-20 en dan valt het weer uit, dan werkt het weer heel even en vervolgens valt het weer uit, zo blijft het gaan..

Ik heb al van alles geprobeerd; router (dlink dir-655) er tussenuit gehaald, splitter ertussenuit, andere kabels, 3 verschillende zyxel modems geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde.. Het DSL lampje op modem gaat aan en na 20 seconden gaat ie weer uit, dan na 20 seconden weer aan en weer uit etc..

Ik heb al 3x gebeld met de helpdesk maar daar schiet ik niks mee op, ze hebben het doorgegeven aan de technische dienst en die gaan er naar kijken, kan zelfs dat ze hier thuis komen om alles na te kijken maar al met al kan dat nog wel een week of anderhalf duren. We moeten hier een bedrijf runnen dus het is van groot belang dat we internet hebben (gebruik nu een nokia als wifi accesspoint maar dat is alles behalve ideaal)

Ik dacht misschien heeft 1 van jullie nog een paar suggesties die ik kan proberen?
Lekkere dooddoener, maar heb je nu wel geleerd dat je een consumentenlijn niet voor zakelijke doeleinden in moet zetten? Áls je dat dan toch doet, zorg dan tenminste nog voor een backup-lijntje... Op mijn vorige werk hadden we één lijn via BBned en eentje via Tiscali (in eerste instantie bij dezelfde provider zelfs: Tweak), als je dat bovendien via twee providers doet, dan moeten er rare dingen gebeuren voor het mis gaat..
Het klinkt in ieder geval alsof het probleem niet in het pand zit, dus het zou er ergens buiten moeten zitten, vandaar de monteur..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Met alle plezier wil ik "Ultimate Freedom", maar vooralsnog gaat dat alleen lukken door het gebruiken van een Linksys SLM2005 of SLM2008, respectievelijk 80 of 100 euro. Wat ik overigens op dit moment eigenlijk gewoon een boel geld vind. Dus is mij de noodzaak even van minder belang.

Ik heb een alternatief voor voipbuster gevonden die het wel doet met de EB, TV doet het en internet ben ik ruimelijk tevreden mee.

Maar nu ven 80 of 100 euro uitgeven voor SLM vind ik even way to much. Voor hetzelfde geld komt XMS alsnog doorzetten en heb ik alsnog wel daadwerkelijk die"Ultimate Freedom"

Of mss ziet Tweak hun fouten in en komen met iets wat die "Ultinate Freedom" alsnog wel mogelijk maakt, moet ik dan nu al die SLM aanschaffen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik heb het zelf direct gedaan ;). Maar goed, ik houd dan ook wel van die spielerei. Je kan zo'n switch natuurlijk ook altijd weer verkopen mocht XMS toch om de hoek komen kijken (maar daar hoop ik voorlopig maar ff niet op, op dit moment voldoet Tweak voor mij ook dubbel en dwars).

En Tweak kan gewoon niet 1 2 3 met een oplossing komen, totdat ze die Zyxel op een fatsoenlijke manier kunnen aanbieden als alternatief voor de EB. En dan nog is het de vraag wat die Zyxel verder gaat bieden. Dus is dit je enige optie :).

Het is mij iig het geld dubbel en dwars waard om van de ergernis met die EB af te zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 14-04-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

chocka schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:24:
Met alle plezier wil ik "Ultimate Freedom", maar vooralsnog gaat dat alleen lukken door het gebruiken van een Linksys SLM2005 of SLM2008, respectievelijk 80 of 100 euro. Wat ik overigens op dit moment eigenlijk gewoon een boel geld vind. Dus is mij de noodzaak even van minder belang.

Ik heb een alternatief voor voipbuster gevonden die het wel doet met de EB, TV doet het en internet ben ik ruimelijk tevreden mee.

Maar nu ven 80 of 100 euro uitgeven voor SLM vind ik even way to much. Voor hetzelfde geld komt XMS alsnog doorzetten en heb ik alsnog wel daadwerkelijk die"Ultimate Freedom"

Of mss ziet Tweak hun fouten in en komen met iets wat die "Ultinate Freedom" alsnog wel mogelijk maakt, moet ik dan nu al die SLM aanschaffen???
Ik zou nog even wachten ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Bespeur ik daar een alternatieve vervanging die wel "Ultimate Freedom" is :*) :9
Misschien dan een leuk idee voor Tweak
Tweak Organiseert NK Experia Box Werpen
:+

Vraagje voor Eymey.
Als ik dan een SLM2005 of 2008 er tussen zet.
Is dit dan net zo makkelijk als met een Linux-Distro ZeroShell.

Genexis > SLM> Router.
SLM poort1 (PoE) instellen met VLan6 internet +PPPoE en Vlan IPTV.
Router aansluiten en draaien maar, of komt er met een SLM meer bij kijken?

[ Voor 40% gewijzigd door kmichael op 14-04-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 20:55
Nee volgens mij moet je switch (SLM dus) de VLAN 6 doorgeven op 1 poort aan je router. Je router moet dan een PPPoE verbinding opzetten om van het internet gebruik te kunnen maken. Ik weet niet of alle routers dit kunnen, maar volgens mij de nieuwere wel...

Althans dat is wat ik begreep.. ik kan nog niks testen aangezien ik maandag pas aangesloten word (als de monteur dit keer wel komt ten minste...)

Volgens mij moet je VLANs meer zien als dat er allemaal pakketjes over 1 kabel komen (die uit het modem) en daar zit een tag op, 4 voor TV, en 6 voor internet... de switch zorgt ervoor dat alles met een 6 erop op 1 poort komt, zodat het bij je router uit komt, en alles met een 4 erop op de andere poort, zodat het bij je TV uit komt. Je TV weet standaard al wat ie er mee moet doen, maar je router moet dus van het signaal wat ie krijgt nog een PPPoE verbinding maken.

[ Voor 36% gewijzigd door JohnQnl op 14-04-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:54
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:40:
Tsja, ik heb het zelf direct gedaan ;). Maar goed, ik houd dan ook wel van die spielerei. Je kan zo'n switch natuurlijk ook altijd weer verkopen mocht XMS toch om de hoek komen kijken (maar daar hoop ik voorlopig maar ff niet op, op dit moment voldoet Tweak voor mij ook dubbel en dwars).

En Tweak kan gewoon niet 1 2 3 met een oplossing komen, totdat ze die Zyxel op een fatsoenlijke manier kunnen aanbieden als alternatief voor de EB. En dan nog is het de vraag wat die Zyxel verder gaat bieden. Dus is dit je enige optie :).

Het is mij iig het geld dubbel en dwars waard om van de ergernis met die EB af te zijn :)
Je kunt de handleiding voor die Zyxel downloaden en dat ziet er echt heel goed uit, je hebt dan alles in 1 kastje. Ik zag overigens ook dat de adviesprijs voor dat ding bij top-it (kan het nu even niet meer vinden) iets van 230 euro was (ex btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb nog bijna geen router gezien die geen PPPoE kan gebruiken om verbinding te maken met internet. PPP (over ATM danwel Ethernet) is namelijk al sinds het begin van ADSL in NL, iig op het KPN netwerk, DE manier om een internetverbinding met je provider op te zetten.

Je legt het zo ongeveer (in simpele taal, dat wel) goed uit @JohnQnl. Maar nogmaals mensen, als je niet bekend met VLAN's, wacht dan desnoods op de oplossing die Tweak je gaat bieden. Zelf ga ik straks, afhankelijk van de specs en instelbaarheid van de Zyxel, daar waarschijnlijk ook wel in mee (dan heb ik altijd nog een als een dijk performende gigabit switch over).

Voor de mensen die het toch willen weten (hoe je dat naar je eigen switch toe vertaalt moet je dan zelf weten):

* Pak 1 poort op je SLM2005/2008 (hierna SLM genoemd). Die prik je in je Genexis. Maak de VLAN's 4 en 6 aan en ken deze allebei toe aan die poort.
* Pak 1 poort op je SLM waar je de WAN zijde van je router op aansluit. Ken ook aan die poort VLAN 6 toe.
* Pak 1 poort op je SLM waar je de TV box op aansluit. Ken aan die poort VLAN 4 toe.
* "Modify" VLAN1 en haal de poorten waar je fiber-gerelateerde spul op aangesloten is hieruit (voor de zekerheid)

Het resultaat is (alledrie de dingen doe je bij de SLM in het "VLAN settings" scherm) dus dat je uplink met je Genexis in beide VLAN's zit en je betreffende apparaat-poorten alleen in hun relevante VLAN.

In het "VLAN port settings" scherm zorg je dat het "PVID" van de poort met je router op "6" staat en die van je settopbox op "4". Het PVID zorgt ervoor (o.a.) dat de untagged pakketten die van het betreffende apparaat op deze poorten binnen komen richting de Genexis poort weer het goede VLAN tag mee krijgen. Ook zorgt het ervoor dat de SLM weet op welke poorten tagged pakketjes vanaf de Genexis aangeboden mogen worden in hun un-tagged vorm (immers, je IPTVbox en je router hoeven niet VLAN aware te zijn). Op de poort waar de Genexis aan hangt heb ik nog de "tagged only" en "enable ingress filter" optie aangezet. Niet noodzakelijk maar wellicht 'veiliger'...

Op zich weet de SLM aan de hand van de VLAN tags niet -precies- naar welke poorten hij dat verkeer moet doorsturen (het is namelijk niet echt een 'router'). Echter, de VLAN tags zorgen er simpelweg voor dat de switch poorten die tot hetzelfde VLAN behoren (switch poorten mogen trouwens ook dus tot meerdere VLAN's horen) tesamen een soort "virtuele switch" vormen. Alle apparaten op die "virtuele switch" vinden elkaar verder gewoon weer dmv. de relevante mechanismes op de hogere lagen, zoals de MAC Adressen of de discovery daarvan middels ARP, etc.

De reden dat je IPTV box en je router verder niet VLAN aware hoeven te zijn komt dus door het ingestelde "PVID".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:43:
[...]

Je kunt de handleiding voor die Zyxel downloaden en dat ziet er echt heel goed uit, je hebt dan alles in 1 kastje. Ik zag overigens ook dat de adviesprijs voor dat ding bij top-it (kan het nu even niet meer vinden) iets van 230 euro was (ex btw)
Mja, -bijna- alles in 1! ;). Mijn fritz!box is namelijk ook nog DECT basisstation. Het 'handige' van het hebben van je SIP client en DECT station in 1 apparaat is dat het opzetten van telefoongesprekken veel sneller gaat. In het geval van een normale DECT set met analoge lijn aansluiting (Of de vaste lijn aansluiting van m'n Fritz!box) moet bij het kiezen van het nummer uit bv. het telefoonboek eerst op de kiestoon gewacht worden, dan moet het DTMF riedeltje afgespeeld worden, etc.

Maar goed, als de Zyxel bv. ook een SIP proxy functionaliteit ingebouwd heeft zitten (of ik kan beter zeggen, een SIP server die een ingelogd account als 'handset' in de PBX kan opnemen, aangezien "proxy" in sip-land eigenlijk wat anders betekent), dan is dat ook nog een optie om dat snelle kiezen te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bedankt voor je enthousiaste reactie, maar waar wordt het dan wachten op? Die Zyxel? en hoelang gaat dat dan worden? Enig perspectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Dan ben ik ook nieuwsgierig waar de telefonie blijft in dit verhaal: Over welk VLAN wordt deze heen gestuurd?

Daar ik gisterenavond mijn Linksys naar DD-WRT heb omgezet en wellicht ook de VOIP module kan flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

chocka schreef op donderdag 15 april 2010 @ 06:12:
[...]

Bedankt voor je enthousiaste reactie, maar waar wordt het dan wachten op? Die Zyxel? en hoelang gaat dat dan worden? Enig perspectief?
Ik kan niet echt uitspraken doen, had een beetje de hoop dat mijn 'hint' in deze duidelijk genoeg was dat er meer in het vat zit dan enkel de mogelijkheid om een Zyxel bij ons af te nemen. En meer dan dat ga ik er écht niet over zeggen :-))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Telefonie gaat over VLAN 7 en technisch gezien is het ook het mooist als je het voor elkaar krijgt om het via dat VLAN te doen (dan ben je niet afhankelijk van bandbreedte gebruik op je internet tunnel). Echter, er zijn niet veel routers waar je gemakkelijk twee PPPoE tunnels naast elkaar kan configureren (want ook voor het telefonie VLAN moet een PPP tunnel opgebouwd worden).

M'n Fritz!box kan het bijvoorbeeld wel, maar je kan alleen een ATM pvc opgeven. Logisch, want dat ding is echt op de (duitse) DSL markt gericht. Hij kan het ook wel over VLAN's, maar dan moet je echt handmatig z'n interne config files in (sommige triple play providers in Duitsland doen dit, die leveren de Fritz!box dan onder de naam "speedport". ). Maar goed, beetje off-topic :)

Maar bij Tweak kan je het telefonie gedeelte dus ook gewoon via internet opbouwen. Dus dan werkt het gewoon vanaf iedere SIP-doos in je LAN (of op je router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Krijg vandaag of morgen mijn L2 switch binnen. Zal een beknopte handleiding maken als het gelukt is i.c.m. een Linksys WRT54GL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben geslaagd om mijn EB vervangen door Netgear WNDR3700 (met OpenWrt firmware).
Geen aparte L2 switch nodig, Internet en TV werkt prima.

Als iemand interesse heeft kan ik mijn router configuratie aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
dmitry schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:27:
Ik ben geslaagd om mijn EB vervangen door Netgear WNDR3700 (met OpenWrt firmware).

Interesse is er altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-jansen
  • Laatst online: 04-09 21:45

Ik hou me graag aanbevolen.
Alvast bedankt!

Groeten,
Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka

Spannend en dat zonder tussenkomst van L2 Switch, of zit die in deze router ingebakken?

Tja, maar moet ik mij gaan verdiepen in Linux settings???

Of wat natuurlijk mogelijk is een linux (digi) box in de meterkast met daarop vyatta van VMware.

[ Voor 16% gewijzigd door chocka op 15-04-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:55:
[...]

Ik kan niet echt uitspraken doen, had een beetje de hoop dat mijn 'hint' in deze duidelijk genoeg was dat er meer in het vat zit dan enkel de mogelijkheid om een Zyxel bij ons af te nemen. En meer dan dat ga ik er écht niet over zeggen :-))
Tsjee, jij weet mensen wel nieuwsgierig te maken!!! Of moet ik daarin meenemen dat jij niet ontoevallig nu een XMS Genexis thuis hebt liggen om die op het Tweak netwerk uit te proberen? Tja, wie zal het zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
WNDR3700 netwerk instellingen voor Tweak Glasvezel.
Firmware: OpenWrt Backfire 10.3.

Genexis => router WAN
router LAN1-3 => intranet
router LAN4 => IPTV

/etc/config/network
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
config interface loopback
    option ifname   lo
    option proto    static
    option ipaddr   127.0.0.1
    option netmask  255.0.0.0

config interface lan
    option ifname   eth0.1
    option type bridge
    option proto    static
    option ipaddr   172.22.1.1
    option netmask  255.255.255.0

config interface wan
    option ifname   eth1.6
    option proto    pppoe
    option username MAC-ADDRESS@direct-adsl
    option password kpn

config interface iptv
    option type     bridge
    option ifname   "eth0.4 eth1.4"
    option proto    static
    option ipaddr   192.168.20.1
    option netmask  255.255.255.0
    option defaultroute 0

config switch
    option name rtl8366s
    option reset    1
    option enable_vlan 1
    option blinkrate 2

config switch_vlan
    option device   rtl8366s
    option vlan     0
    option ports    "5*"

config switch_vlan
    option device   rtl8366s
    option vlan     1
    option ports    "1 2 3 5t"

config switch_vlan
    option device   rtl8366s
    option vlan     4
    option ports    "0 5t"

config switch_port
    option device   rtl8366s
    option port 1
    option led  9

config switch_port
    option device   rtl8366s
    option port 2
    option led  6

config switch_port                                              
    option device   rtl8366s
    option port 5
    option led  6

Opmerkingen:
1. eth0 is LAN; eth1 is WAN
2. MAC-ADDRESS is wan mac adres.
3. iptv bridge IP adres maakt niet uit maar wel nodig.
4. LAN switch moet niet op VLAN0 zijn anders werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
Kleine wijziging:
code:
1
2
3
4
5
config interface iptv
        option type     bridge
        option ifname  "eth0.4 eth1.4"
        option proto    none
        option auto     1

Dus geen IP adres maar "auto" optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

chocka schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:44:
[...]

Tsjee, jij weet mensen wel nieuwsgierig te maken!!! Of moet ik daarin meenemen dat jij niet ontoevallig nu een XMS Genexis thuis hebt liggen om die op het Tweak netwerk uit te proberen? Tja, wie zal het zeggen?
Ik kan echt nog niks verklappen, behalve dat we als het goed is mid komende week kunnen zeggen wanneer de Zyxels komen. Er zit echter nog meer in het vat, waar ik vooralsnog wijselijk stil over ben ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hehe, we wachten het rustig af ;). Tot die tijd loopt het mooi zoals het nu loopt. Het mooiste wat nog zou kunnen gebeuren is dat er idd ook een constructie gaat komen om gewoon direct een IP te krijgen, of mogelijk toch nog een aanbod van een coax signaal van Glashart Media? ;)

Behalve dat ik dus, ook met m'n Fritzbox, regelmatig nog last heb van het fenomeen dat na een reboot (of een reconnect van de internetverbinding om een andere reden) ik niet het netwerk van Tweak op kom omdat ik geen klant zou zijn :S. Een disconnect en daarna een reconnect lost het meestal wel weer op, maar toch lastig als dit een keer mocht gebeuren terwijl ik er niet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-jansen
dmitry schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:48:
Kleine wijziging:
code:
1
2
3
4
5
config interface iptv
        option type     bridge
        option ifname  "eth0.4 eth1.4"
        option proto    none
        option auto     1

Dus geen IP adres maar "auto" optie.
Ik krijg iedere keer een wan ip adres dat begint met 172. Als ik vervolgens op internet wil, krijg ik een melding dat ik geen klant ben en contact moet opnemen met support.

Van alles geprobeerd, maar ik kom niet verder....

Groeten,
Raymond

[ Voor 20% gewijzigd door r-jansen op 15-04-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Heeft er iemand enig idee hoe ik kan inloggen op mijn "disk-ruimte" via Tweak....via ftp.
Heb al via de helpdesk geprobeerd, maar daar konden ze mij niet verder helpen, morgen maar weer bellen.

Als ik inlog op "Mijn Tweak" dan kan ik wel de DNS records aanpassen (hoeft niet want domein is via Tweak), maar dus inloggen via ftp werkt niet. Niet met mijn klantnummer en ook niet met de aangemaakte user login.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Michiel BBB schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:16:
Heeft er iemand enig idee hoe ik kan inloggen op mijn "disk-ruimte" via Tweak....via ftp.
Heb al via de helpdesk geprobeerd, maar daar konden ze mij niet verder helpen, morgen maar weer bellen.

Als ik inlog op "Mijn Tweak" dan kan ik wel de DNS records aanpassen (hoeft niet want domein is via Tweak), maar dus inloggen via ftp werkt niet. Niet met mijn klantnummer en ook niet met de aangemaakte user login.

Alvast bedankt.
http://www.tweak.nl/support/algemeen/hosting.html

Gegevens voor verbinden
Storage servers
Samba-servers (Microsoft Share) storage.tweak.nl (217.19.16.141)
FTP-server ftp.tweak.nl (82.197.196.186)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Ik ben bezig met het instellen van een cisco switch.
weet iemand wat ik verkeerd doe? (de genexis zit op poort 12)

de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
interface VLAN1
 no ip route-cache
!
interface FastEthernet0/1
!
interface FastEthernet0/2
!
interface FastEthernet0/3
!
interface FastEthernet0/4
 switchport access vlan 4
!
interface FastEthernet0/5
!
interface FastEthernet0/6
 switchport access vlan 6
!
interface FastEthernet0/7
!
interface FastEthernet0/8
!
interface FastEthernet0/9
!
interface FastEthernet0/10
!
interface FastEthernet0/11
!
interface FastEthernet0/12
 switchport mode trunk
!
!
line con 0
 stopbits 1
line vty 0 4
 login
line vty 5 9
 login
!
end

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
VLAN Name                             Status    Ports
---- -------------------------------- --------- -------------------------------
1    default                          active    Fa0/1, Fa0/2, Fa0/3, Fa0/5,
                                                Fa0/7, Fa0/8, Fa0/9, Fa0/10,
                                                Fa0/11
4    VLAN0004                         active    Fa0/4
6    VLAN0006                         active    Fa0/6
1002 fddi-default                     active
1003 token-ring-default               active
1004 fddinet-default                  active
1005 trnet-default                    active

VLAN Type  SAID       MTU   Parent RingNo BridgeNo Stp  BrdgMode Trans1 Trans2
---- ----- ---------- ----- ------ ------ -------- ---- -------- ------ ------
1    enet  100001     1500  -      -      -        -    -        1002   1003
4    enet  100004     1500  -      -      -        -    -        0      0
6    enet  100006     1500  -      -      -        -    -        0      0
1002 fddi  101002     1500  -      -      -        -    -        1      1003
1003 tr    101003     1500  1005   0      -        -    srb      1      1002
1004 fdnet 101004     1500  -      -      1        ibm  -        0      0
1005 trnet 101005     1500  -      -      1        ibm  -        0      0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je wel vlans op die poort geconfigureerd? Behalve trunk-mode aanzetten zie ik niks voor Fa0/12 ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
Ik krijg iedere keer een wan ip adres dat begint met 172. Als ik vervolgens op internet wil, krijg ik een melding dat ik geen klant ben en contact moet opnemen met support.
Ja soms heb ik dat wel.
/etc/init.d/network restart helpt, volgens mij is het algemene probleem (was ook met EB).
Met dit image krijg ik overigens het 5Ghz draadloos lan niet aan de praat (landcode wel gezet op FR, channel op 36), maar dit is niet echt voor dit forum.
Voor 5GHz moet je zelf image bouwen, kijk naar http://wiki.openwrt.org/inbox/netgear/wndr3700 voor de instructies. Als het een probleem is kan ik mijn image uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
blaataaps schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:24:
Heb je wel vlans op die poort geconfigureerd? Behalve trunk-mode aanzetten zie ik niks voor Fa0/12 ingesteld?
dat heb ik dus niet gedaan 8)7
ik heb niet zoveel ervaring met trunken...
moet er buiten -switchport trunk allowed vlan XX nog iets bij?

edit:
nu heb ik dit:
code:
1
2
3
interface FastEthernet0/12
 switchport trunk allowed vlan 1,4,6,1002-1005
 switchport mode trunk

hmm, het werkt nog steeds niet |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Killerbert op 16-04-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-jansen
dmitry schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:52:
[...]

Ja soms heb ik dat wel.
/etc/init.d/network restart helpt, volgens mij is het algemene probleem (was ook met EB).
Werkt nu inderdaad, super, kan de EB de deur uit!
[...]

Voor 5GHz moet je zelf image bouwen, kijk naar http://wiki.openwrt.org/inbox/netgear/wndr3700 voor de instructies. Als het een probleem is kan ik mijn image uploaden.
Inmiddels al een torrent gevonden met een beter start image, werkt nu ook.

Bedankt voor je hulp, was best lastig, maar toch gelukt! :)

Groeten,
Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry899
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 13:23
Het lijkt erop dat Tweak hard aan het werk is met zijn glasvezel.

Voor mij ook reden om het maar eens te bestellen. Heb de Glasvezel aansluiting sinds januari liggen (aangelegd door KPN, gezegeld en al) en dacht dan ook maar eens te kijken op de tweak site.

Via de postcode check komt er bij mijn postcode geen glasvezel abbo naar boven.

Misschien even handig om erbij te vermelden dat ik in Enschede zit.
Zijn er mensen uit Enschede die een Tweak abbo hebben en in welke postcode regio zitten die dan? (hier 7523). Ik denk dat ik tweak maar eens opbel om te kijken wat er mogelijk is maar reacties van anderen is ook altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand met een Tweak Business DSL die iets voor mij kan testen?

Ik krijg poort 445 vanaf extern niet doorgestuurd naar poort 443 intern. Ik krijg het wel voor elkaar met uiteraard poort 443. Ik heb poort 442, 444 en 446 gebruikt om te testen en ook die krijg ik allemaal netjes binnen en afgeleverd op de server.

Ik vermoed dat poort 445 dicht staat vanaf extern (want 445 is Samba / Microsoft DS verkeer) maar volgens TweakDSL is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
harry899 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:04:
Het lijkt erop dat Tweak hard aan het werk is met zijn glasvezel.

Voor mij ook reden om het maar eens te bestellen. Heb de Glasvezel aansluiting sinds januari liggen (aangelegd door KPN, gezegeld en al) en dacht dan ook maar eens te kijken op de tweak site.

Via de postcode check komt er bij mijn postcode geen glasvezel abbo naar boven.

Misschien even handig om erbij te vermelden dat ik in Enschede zit.
Zijn er mensen uit Enschede die een Tweak abbo hebben en in welke postcode regio zitten die dan? (hier 7523). Ik denk dat ik tweak maar eens opbel om te kijken wat er mogelijk is maar reacties van anderen is ook altijd handig.
Topic doorlezen, kom je vanzelf een hoop reacties tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, foutje :D

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:31:
[...]

Serieus? Ik heb nu al 3 keer gebeld met Tweak, maar nee: ze blokkeren niets zeggen ze.

Ik ga ff in het topic zoeken, zover was ik nog niet gekomen ;)

-Edit- Ik kan niets over poort 445 ofzo vinden hoor in het topic. Ok, ik heb geen 122 pagina's doorgelezen maar de search functie gebruikt ;)
Mijn reactie betrof de post van harry889, (vandaar ook de quote) niet op jouw post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:35:
[...]

Mijn reactie betrof de post van harry889, (vandaar ook de quote) niet op jouw post ;)
Je hebt gelijk, ik moet nog wakker worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:38:
[...]

Je hebt gelijk, ik moet nog wakker worden :D
Desalniettemin onbelangrijk/geen uitdaging :)

Wat heb je gedaan en wat is het uiteindelijke doel van jouw poort 445? Config's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:40:
[...]

Desalniettemin onbelangrijk/geen uitdaging :)

Wat heb je gedaan en wat is het uiteindelijke doel van jouw poort 445? Config's? :)
Doel is een SSL test website. Aangezien de productie al op 443 draait en een andere test op 444. Hij moet om diverse redenen (niet belangrijk nu) op 445.

Al gedaan, van alles. Firewall intern is ok (getest door aan de WAN kant te gaan hangen). Zie op de geleverde Zyxel wel verkeer op poorten 442, 443, 444, 446 en 447 komen als ik de firewall en logging aanzet. Maar poort 445 zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:42:
[...]

Doel is een SSL test website. Aangezien de productie al op 443 draait en een andere test op 444. Hij moet om diverse redenen (niet belangrijk nu) op 445.

Al gedaan, van alles. Firewall intern is ok (getest door aan de WAN kant te gaan hangen). Zie op de geleverde Zyxel wel verkeer op poorten 442, 443, 444, 446 en 447 komen als ik de firewall en logging aanzet. Maar poort 445 zie ik niet.
Is poort 445 niet al bezet voor een andere service? Bron

System service name: FaxCollapse this tableExpand this tableApplication protocol Protocol Ports
NetBIOS Session Service TCP 139
SMB TCP 445
RPC TCP 135
Randomly allocated high TCP ports¹ TCP random port number between 1024 - 65535
random port number between 49152 - 65535²

Vond deze ook nog op de MS site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poort 137, 138 en 139 kom ik ook niet mee binnen. Allemaal netbios gerelateerd.

In gebruik kan het niet zijn, er hangt geen Windows tussen. Opzet is heel simpel:

TweakDSL -> DSL lijn -> Zyxel Router -> Firewall -> Linux Server

En ik zie 137, 138, 139 en 445 al niet binnen komen op de Zyxel router.

Nu kan het natuurlijk nog dat er onder water een netbio filter draait op die Zyxel router die ik niet terug kan vinden. Maar dat kan ik niet testen, aangezien ik alleen die Zyxel heb van Tweak :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:13:
Poort 137, 138 en 139 kom ik ook niet mee binnen. Allemaal netbios gerelateerd.

In gebruik kan het niet zijn, er hangt geen Windows tussen. Opzet is heel simpel:

TweakDSL -> DSL lijn -> Zyxel Router -> Firewall -> Linux Server

En ik zie 137, 138, 139 en 445 al niet binnen komen op de Zyxel router.

Nu kan het natuurlijk nog dat er onder water een netbio filter draait op die Zyxel router die ik niet terug kan vinden. Maar dat kan ik niet testen, aangezien ik alleen die Zyxel heb van Tweak :)
Lastig idd... Met een ander modem proberen te testen? (Mits voorradig natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:16
Floor-is schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:55:
[...]

Er zit echter nog meer in het vat, waar ik vooralsnog wijselijk stil over ben ;)
Ben meerdere keren in de lach geschoten, de hints zijn overduidelijk en werken op mijn lachspieren! Je bent echt goed bezig Floor-IS :D Vindt wel dat je alweer een tijdje 'wijselijk' stil bent :D

Net als Harry899 wacht ik op het moment dat mijn postcode 'Bestelbaar' wordt voor postcode 7531 EV in Enschede. UIteraard kan ik best wel even enkele uren met de EB uit de voeten tot de stilte wordt verbroken.

Groetjes TukkerTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
damn, TukkerTom, dan ben jij beter in het interpreteren van hints :P. Ik word toch steeds nieuwsgieriger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:22:
damn, TukkerTom, dan ben jij beter in het interpreteren van hints :P. Ik word toch steeds nieuwsgieriger
Ik denk dat het als volgt in elkaar zit (speculatie dus) (en anders hebben we mooi amusement voor Floor-is)

het lijkt me duidelijk dat we volgende week nieuws ronde de zyxel mogen verwachten en als de leverbaarheid daarvan een probleem is dan zullen ze ook wel naar iets anders kijken (Zyxel is niet de enige die een vlan capable router levert), desnoods kunnen ze een niet "gecastreerde" TG 789N leveren. Kijk maar naar de volgende mail:
Floor-is schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:48:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met het nummerporteren werkt, daar heb ik me nog niet bepaald in verdiept. Volgens mij kan en mag je dat wachtwoord gewoon aanpassen, maar hoe dat met de EB gaat... Dat is dan wel een beetje niet langer ons probleem denk ik. Zal het eens navragen. :)
Ik zou dus niet verbaasd zijn als de experia box binnenkort verdwijnt.

Wat betreft de speculatie rond een aanbod op basis van reggefiber, ik denk dat Tweak dat nu niet kan doen zonder zich te vertillen (voor de medewerkers zal het nu niet de meest relaxte provider van Nederland zijn ;) ), ze zullen eerder een aanbod op basis van VDSL2 voor niet glasvezel gebieden gaan leveren (commercieel gezien veel interessanter tenzij je die klanten aan de kabelaars over wil laten nu ADSL langzamerhand echt traag en oud wordt).

Als het om een analoog tv aanbod gaat dan zou Tweak toegang moeten hebben tot het Genexis provisioning systeem, daarmee kan namelijk de CATV receiver aan en uitgezet worden als die er is (feitelijk wordt op het Genexis kastje altijd het signaal afgeleverd, dat is denk ik de reden waarom het kastje verzegeld is tot de ethernet gateway erin zit zodat er niet met knutselwerk gratis kabel tv beschikbaar komt met het plaatsen van een glaskastje in huis). Ik heb niet het idee dat KPN toegang biedt tot het Genexis provisioning systeem via zijn wholesale interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... "Dat is dan wel een beetje niet langer ons probleem" sloeg denk ik meer op het feit dat, als je met je SIP account gegevens gaat rommelen buiten het provisioning systeem om, dat je dan kans hebt dat de EB geen weet meer heeft van de juiste logingegevens, oftewel, support tot aan het moment dat de servicedeskmedewerker het wachtwoord ge-reset heeft ;)

En qua tv: Ik neem aan dat KPN wel namens Tweak die CATV module zou kunnen inschakelen of dat dit op de een of andere manier door Glashart gedaan kan worden (immers, glashart is en blijft de uiteindelijke netwerkbeheerder).

En VDSL2: Mja, zou kunnen... maar dan richt Floor-is zich met z'n hints niet zo specifiek op de mensen die nu bezig zijn hun glasvezel verbinding naar wens in te richten ;)

Anyway, we shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

r-jansen schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:51:
[...]

Werkt nu inderdaad, super, kan de EB de deur uit!

[...]

Inmiddels al een torrent gevonden met een beter start image, werkt nu ook.

Bedankt voor je hulp, was best lastig, maar toch gelukt! :)

Groeten,
Raymond
Euhm hij is op zich niet 'gegeven' he? Het is een bruikleen-unit en hoe naar je hem ook vind, je gaat het nog veel erger vinden als je hem niet weer in kan leveren :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

joop99 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat het als volgt in elkaar zit (speculatie dus) (en anders hebben we mooi amusement voor Floor-is)

het lijkt me duidelijk dat we volgende week nieuws ronde de zyxel mogen verwachten en als de leverbaarheid daarvan een probleem is dan zullen ze ook wel naar iets anders kijken (Zyxel is niet de enige die een vlan capable router levert), desnoods kunnen ze een niet "gecastreerde" TG 789N leveren. Kijk maar naar de volgende mail post: 8< 8<
We maken er geen geheim van dat we hopen volgende week te weten wanneer we hoeveel 2812's binnen hebben, zodat we daar een planning omheen kunnen bouwen. We hebben de pricing nog niet helemaal rond, ik wil het geen koop-modem maken in verband met garantie.. Dat is altijd een boel gereken en onderhandelen. Zoals het er naar uitziet blijven we wel onder de €4 per maand, maar reken het me niet aan als dat het niet wordt...
[...]

Ik zou dus niet verbaasd zijn als de experia box binnenkort verdwijnt.
Dat sowieso nog niet, eenvoudigweg omdat er veel en veel te weinig Zyxel 2812's beschikbaar zijn vooralsnog.
8< 8<

(voor de medewerkers zal het nu niet de meest relaxte provider van Nederland zijn ;) )

8< 8<
Nee eigenlijk niet, ik vind het heel vervelend om zoveel van onze mensen te moeten vragen, maar het is de afgelopen 6 weken achterlijk hard stampen geweest voor sommigen.
Dat wil niet zeggen dat ze er niet nog één, of twee of zelfs drie projecten bij kunnen draaien. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-jansen
Floor-is schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:58:
[...]

Euhm hij is op zich niet 'gegeven' he? Het is een bruikleen-unit en hoe naar je hem ook vind, je gaat het nog veel erger vinden als je hem niet weer in kan leveren :X
Gaat hij tot die tijd de doos weer in, en DAN de deur uit ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 08:48
Ik heb reeds een bestelling gedaan, vandaag kreeg ik naast het contract ook een of andere verhuisformulier voor het domeinnaam binnen, echter is deze gewoon vrij?

Is dit normaal? Alleen contract retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 13:43
Floor-is schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:07:
[...]

We maken er geen geheim van dat we hopen volgende week te weten wanneer we hoeveel 2812's binnen hebben, zodat we daar een planning omheen kunnen bouwen. We hebben de pricing nog niet helemaal rond, ik wil het geen koop-modem maken in verband met garantie.. Dat is altijd een boel gereken en onderhandelen. Zoals het er naar uitziet blijven we wel onder de €4 per maand, maar reken het me niet aan als dat het niet wordt...
[...]
Goed initiatief...!
Wordt het dan een blijvende huur constructie of wordt het modem na zoveel betalingen eigendom van de klant..?

Stel 3.95 p/maand voor 3 jaar = 142 euro of na 5 jaar 237 euro!
maw wanneer ben je klaar met het (af)betalen van dat modem..?

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
m0nkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 02:02:
Ik heb reeds een bestelling gedaan, vandaag kreeg ik naast het contract ook een of andere verhuisformulier voor het domeinnaam binnen, echter is deze gewoon vrij?

Is dit normaal? Alleen contract retourneren?
Dat probleem had ik ook, volgens mij sturen ze het verkeerde formulier mee en moet je even het domein registratie formulier downloaden en invullen. Als je geen domein hebt aangevraagd hoeft dit formulier natuurlijk niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb vanochtend mijn settop boxen binnen gekregen, het blijkt dat de extra settop boxen geen harddisk hebben en van het type 1910 zijn (wel een mooi klein kastje). Mijn eerste settop box is gelukkig wel een 1960 met harddisk.
Ik heb inmiddels een mail met een vraag hierover naar de helpdesk gestuurd, de site is niet duidelijk maar gezien de meerprijs had ik eigenlijk extra exemplaren met harddisk verwacht (maar bij een keuze tussen die twee bij een lagere prijs voor een exemplaar zonder harddisk gekozen).

Ter aanvulling ze hebben inmiddels een goede poging gedaan om de boel letterlijk white box te maken, ik kom de naam KPN alleen nog op het type stickertje van de apparaten tegen als de versie van de het apparaat (zonder logo) en op de doos van de 1960. De doos waarin alles verstuurd is, de afzender, de dozen van de 1910's en de handleidingen bevatten nergens de naam KPN.

[ Voor 26% gewijzigd door joop99 op 17-04-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, best wel apart idd als de extra settop boxen zonder harddisk zijn. Zou niet zo erg zijn idd, als de prijs er ook naar is.

In de KPN-wandelgangen (ok, forumgangen :P) ging er ooit een gerucht rond dat KPN wellicht zou gaan werken aan een mogelijkheid om opnames, die op de ene STB zijn gemaakt, ook op andere STB's af te kunnen kijken. Dat zou natuurlijk wel een mooie oplossing zijn :D :P

Maar goed, laat ze die dingen eerst maar eens wat sneller maken. En bij de timer opname programmeerfunctie ook een optie om een programma bv. wekelijks, dagelijks of alleen op werkdagen op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:00:
[...]

Ja, dat is altijd de eerste pagina's waarop je terecht komt als je net online wilt gaan.

Zelf ook gehad: Paar keer gebeld met Tweak: modem blijven resetten met tussenpauzes van 45 mins totdat het hij het doet (Bedoel, wat voor een huis-tuin-en-keuken-oplossing is dat! 8)7 )
Uit frustratie alles van de spanning af getrokken (zowat ook van de muur af) en een weekend met rust gelaten.

De maandag na het weekend geprobeerd: Werken :)
Probleem opgelost. Heb een abp bij Tweak en de TriNed firmware stond op de router. Snel en goed opgelost door Tweak.

Heb het ip benaderd en in de configuraties gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
Floor-is schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:39:
Overigens is de nummerportering van VoIP accounts nu ingezet. Er zijn nog wel ±39 klanten die door toedoen van KPN vooralsnog niet kunnen bellen, maar daar wordt nog immer hard aan gewerkt.
Zijn er nog meer mensen die nog steeds! problemen hebben met de telefonie??
Ik ben nu 2 1/2 week aangesloten en nog steeds geen telefoon.....
Bij de Tweak helpdesk word je ook niet veel wijzer van. Eerst zeggen ze dat het donderdag moet werken, nee dus. Weer gebeld, nee...uiterlijk vrijdag moet de telefoon het doen. En nu is het zaterdag......

Verder nog een probleem met mijn domein naam, volgens mij staan de DNS records niet goed, maar als je die vraag aan de helpdesk stelt wordt het stil aan de andere kant van de lijn.
Ja meneer, eehhhh...stuurt u daar maar even een mail over dan nemen we contact met u op!!
Lekker antwoord, ik heb toch al contact met de helpdesk??

Maar goed, ik ga wel 3 dagen wachten op mijn antwoord via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb antwoord gekregen op de vraag rond de set top boxen (was helaas niet heel handig geformuleerd ), het schijnt zo te zijn dat er vanaf 1 mei helemaal geen set top boxen met harddisk geleverd worden en dat 1910 dan de standaard set top box is en dat de meerprijs per maand gewoon klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Michiel BBB schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:18:
[...]

Zijn er nog meer mensen die nog steeds! problemen hebben met de telefonie??
Ik ben nu 2 1/2 week aangesloten en nog steeds geen telefoon.....
Ach weet heet een probleem. Het was al meteen bekend bij de installatie van 29 maart dat er geen telefonie werd geleverd. Daarvoor hebben ze een vervolg afspraak gemaakt, welke 23 april is geworden. Er werd mij toen vertelt dat die vervolg afspraak noodzakelijk was anders werd er niets ondernomen?! Wat mij wel bevreemd is dat Tweak bij het aangaan al in een vroeg stadium mijn nieuwe nummer heeft laten weten, maar die dus nog niet operationeel is, dus al met al duurt het nu al ruim twee maanden vanaf het moment dat ik lid werd en het moment nu.

Maar weer afwachten met wat voor oplossing ze komen als coulance als het dadelijk wel is opgelost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
joop99 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:46:
Ik heb antwoord gekregen op de vraag rond de set top boxen (was helaas niet heel handig geformuleerd ), het schijnt zo te zijn dat er vanaf 1 mei helemaal geen set top boxen met harddisk geleverd worden en dat 1910 dan de standaard set top box is en dat de meerprijs per maand gewoon klopt.
Ik heb hierover ook info in gewonnen bij tweak.
De eerste box is gewoon standaard met een harddisk en is gratis.
Wil je meerdere boxen hebben dan worden deze inderdaad geleverd zonder harddisk en tegen €5.95 per stuk/per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
goldvinger schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:19:
[...]

Ik heb hierover ook info in gewonnen bij tweak.
De eerste box is gewoon standaard met een harddisk en is gratis.
Wil je meerdere boxen hebben dan worden deze inderdaad geleverd zonder harddisk en tegen €5.95 per stuk/per maand.
Maar de harddisk in de eerste box schijnt dus verleden tijd te zijn vanaf 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb niet de tijd om op alles te reageren, maar volgens mij zijn er twee set-top boxen:
SD en HD, elk met een eigen prijs. Sowieso vanaf begin mei. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
joop99 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:38:
[...]

Maar de harddisk in de eerste box schijnt dus verleden tijd te zijn vanaf 1 mei.
De helpdesk verzekerde mij dat de eerste box met een harddisk is.
De tnt is vandaag aan de deur geweest om de box aan te bieden.
Helaas was ik niet thuis :(
Normaal geven ze de pakketjes af bij de buren maar deze keer dus niet 8)7
Ze komen maandag nogmaals langs.
Ben benieuwd wat ik ontvang.

Het kan niet anders zijn dan een box met harddisk want het is nog niet 1 mei :)

Maar op de site staat wel duidelijk dat je tijdelijk bij het abonnement een harddisk recorder krijgt van 160gig
Dan zou inderdaad die aanbieding wel tot mei duren.
Wel raar dan dat de helpdesk dat weer tegen spreekt

[ Voor 25% gewijzigd door goldvinger op 17-04-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm ja, maar nu worden er volgens mij dingen door elkaar gehaald :S.

Floor-is heeft het over SD versus HD. Terwijl het volgens mij HD is (HD als in "harddisk") versus niet-harddisk :S

Of hebben die harddisk-loze ontvangers ook geen mogelijkheid om HD (als in "High Definition" te ontvangen?

Overigens: Bij KPN is het inderdaad wel zo dat bij het "Gold" abbo (30/30, 65 eur. per maand) de harddisk inderdaad niet meer standaard is. Maar vanaf de abbo's daarboven wel. Het zou wel heel raar zijn als ze per definitie richting Tweak het beleid zouden veranderen zodat Tweak ook geen harddisk-recorders meer krijgt.

Pffff... waarom informeert Tweak hierover zichzelf niet beter bij KPN en op hun beurt ook weer richting de gebruikers? :S

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 17-04-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:50:

Floor-is heeft het over SD versus HD. Terwijl het volgens mij HD is (HD als in "harddisk") versus niet-harddisk :S

Of hebben die harddisk-loze ontvangers ook geen mogelijkheid om HD (als in "High Definition" te ontvangen?

Overigens: Bij KPN is het inderdaad wel zo dat bij het "Gold" abbo (30/30, 65 eur. per maand) de harddisk inderdaad niet meer standaard is. Maar vanaf de abbo's daarboven wel. Het zou wel heel raar zijn als ze per definitie richting Tweak het beleid zouden veranderen zodat Tweak ook geen harddisk-recorders meer krijgt.

Pffff... waarom informeert Tweak hierover zichzelf niet beter bij KPN en op hun beurt ook weer richting de gebruikers? :S
De 1910 en de 1960 zijn in principe dezelfde apparaten en kunnen allebei "high definition" aan (er zit dezelfde decoder in). Het verschil is dat de 1960 de harddisk heeft met alle daaraan verbonden functionaliteit en een interne voeding. De 1910 heeft een kast die een stuk kleiner is en een los voedingsblok.

Uit het antwoord dat ik van de helpdesk kreeg leid ik af dat tot 1 mei de eerste decoder altijd een harddisk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Floor-is schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:57:
Ik heb niet de tijd om op alles te reageren, maar volgens mij zijn er twee set-top boxen:
SD en HD, elk met een eigen prijs. Sowieso vanaf begin mei. :)
@ Floor-is, hoort de prijs van 5,95 per maand bij de variant met of zonder harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 08:48
Maar wat als je in april hebt besteld en het wordt in mei opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als het standaard abbo strakjes ook al zonder harddisk recorder is, dan zal die 5,95 per maand extra ook wel voor de boxen zonder harddisks zijn denk ik :) (maar goed, dat is puur mijn analyse).

Laten we gewoon hopen dat Tweak wat meer duidelijkheid kan gaan scheppen.

Wat ik overigens wel jammer vind: Bij Interactieve TV via ADSL was het onmogelijk om meerdere programma's tegelijk op te nemen. Je kon wel 1 programma opnemen en bv. een andere zender kijken of timeshiften, maar meer ook niet. Dat vond ik redelijk logisch ivm. bandbreedte.

Wat dat betreft wel jammer om te zien dat het nu met glasvezel nog steeds niet kan, ookal zou bandbreedte geen issue meer moeten zijn. Dit zou ook meteen de noodzaak iets verminderen om in iedere volgende ontvanger ook een harddisk te hebben.

Wat dat betreft vind ik het op zich nieteens zo heel erg onlogisch om de 2e en volgende tuner(s) altijd zonder harddisk te leveren, hoewel ik me wel kan voorstellen dat dit in een druk huishouden wel gewend is (waar bv. ook wel meer videorecorders aanwezig waren geweest).

Maar goed, het is sowieso jammer om te zien dat KPN de dienst steeds meer uitkleedt (en er automatisch voor hun wholesale resellers dus ook snel geen lol meer aan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Vanavond voor het eerst eens ouderwets voor de TV gezeten en wat mij opviel is dat vanaf +/- 23.00 uur beeld en geluid gaan freezen. Waarbij het beeld zichtbaar blijft hangen en geluid een vasthangende geluid maakt, zoals je dat mss ook wel op je PC hebt meegemaakt.

Nu ken ik dit fenomeen nog uit mijn XMS tijdperk toen wij in de HDTV pilot de Amino 130 aan testen waren, waarbij je dan een volledige reboot moest uit voeren. Gelukkig was dat hier niet het geval, het duurt circa 3 seconden en de uitzending gaat weer verder.

Aan zich niet direct probleem, vond ik althans. Maar intussen is het mij al vijf keer voorgekomen tussen 23.00 en 00.30 uur en dat alleen op RTL5, waarbij uiteindelijk 1x het beeld volledig op zwart ging zonder geluid. Ik kon wel zappen naar RTL4 (-1) en SBS6 (+1), welke beide wel beeld en geluid gaven. Dus of het nu aan het signaal van RTL5 heeft gelegen of aan de M1960, is mij nog niet helemaal duidelijk.

Overigens ben ik benieuwd wanneer het in de bedoeling ligt dat de upload synchroon wordt getrokken met de download snelheden?

En mss weet iemand wat voor geluid je krijgt zodra de VOD van Videoland gebruikt, komt daarbij dan ook een DTS of Dolby signaal bij welke ik via SPdif op versterker kan afspelen, of is dit ouderwets PCM geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
ik maak momenteel nog geen gebruik van de setup box.

nu heb ik net de setup box aangezet, en moest dat ding updaten.
over hdmi heb ik ineens geen signaal meer, en blijven er ## voorbij komen op het display van de setup box.

hebben meerdere mensen last van dit probleem?

edit: op de instellingen zit ook ineens een wachtwoord :?

[ Voor 13% gewijzigd door Killerbert op 18-04-2010 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Killerbert schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:56:
ik maak momenteel nog geen gebruik van de setup box.

nu heb ik net de setup box aangezet, en moest dat ding updaten.
over hdmi heb ik ineens geen signaal meer, en blijven er ## voorbij komen op het display van de setup box.

hebben meerdere mensen last van dit probleem?

edit: op de instellingen zit ook ineens een wachtwoord :?
Vandaag geen tijd, maar zal ook eens kijken hoe het zit met die net-niet box :(

[ Voor 0% gewijzigd door Dwazer op 18-04-2010 11:51 . Reden: thxx eymey ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is "setTOPbox" ;)

Maar goed, hier geen probleem. Ik snap sowieso niet wat je met "updaten" bedoelt? Dat ding trekt iedere keer z'n software en andere zooi naar binnen op het moment dat je 'm aanzet. De eerste keer ooit dat je 'm aanzet moet je je abonneenummer en pincode opgeven (heb je van Tweak gekregen).

Wat je eventueel kan doen is:
* Zet je settopbox helemaal uit (tuimelschakelaar op achterkant)
* Zet de box weer aan. Zodra het eerste bolletje groen wordt (ong. 10 sec na aanzetten box) druk je op de "menu" toets
* Je komt nu in een soort systeem-menu, waar je o.a. de uitgangs-videostandaard van de HDMI en component poort kan instellen, maar ook een menu hebt waar je de software volledig kan verwijderen en/of de box naar fabrieksinstellingen terug zetten. Software verwijderen kon je bij KPN veilig doen (kanttekening/disclaimer van mijn kant ;) ).
* Sluit het systeem. De box zal vragen of hij evt. instellingen moet opslaan en gaat automatisch herstarten

@Chocka: Het zal wel aan RTL5 liggen dan, denk ik. Het ITV platform heeft aan het begin van het jaar wel stabiliteitsproblemen gekend, maar sinds februari heb ik noooit meer een vastloper gehad (los van de bekende traagheid). Zeker als andere zenders het wel gewoon goed doen zal dat de meest voor de hand liggende verklaring zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

eymey schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:50:

HD als in "High-Definition" en het lijkt er inderdaad op dat KPN "vergeten" is dat wij de HD set-top boxen tot het einde van de maand leveren... Dat is overigens al geëscaleerd... (Aangegeven bij KPN dat ze als de wiedeweerga de juiste boxen moeten gaan leveren en ruilen waar nodig)

Maar ik lees in de post onder jou dat de SD-box wel High-Definition kan, alleen geen harddisk heeft... Dat had ik nog niet nagekeken...
joop99 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:27:
[...]

@ Floor-is, hoort de prijs van 5,95 per maand bij de variant met of zonder harddisk?
Tot het einde van de maand is de HD set-top box €5.95 per maand, daarna wordt hij duurder en zal de SD set-top box €5.95 per maand kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 18-04-2010 11:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

m0nkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:21:
Maar wat als je in april hebt besteld en het wordt in mei opgeleverd?
Dan zou de besteldatum moeten gelden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

chocka schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:58:
Vanavond voor het eerst eens ouderwets voor de TV gezeten en wat mij opviel is dat vanaf +/- 23.00 uur beeld en geluid gaan freezen. Waarbij het beeld zichtbaar blijft hangen en geluid een vasthangende geluid maakt, zoals je dat mss ook wel op je PC hebt meegemaakt.

Nu ken ik dit fenomeen nog uit mijn XMS tijdperk toen wij in de HDTV pilot de Amino 130 aan testen waren, waarbij je dan een volledige reboot moest uit voeren. Gelukkig was dat hier niet het geval, het duurt circa 3 seconden en de uitzending gaat weer verder

Aan zich niet direct probleem, vond ik althans. Maar intussen is het mij al vijf keer voorgekomen tussen 23.00 en 00.30 uur en dat alleen op RTL5, waarbij uiteindelijk 1x het beeld volledig op zwart ging zonder geluid. Ik kon wel zappen naar RTL4 (-1) en SBS6 (+1), welke beide wel beeld en geluid gaven. Dus of het nu aan het signaal van RTL5 heeft gelegen of aan de M1960, is mij nog niet helemaal duidelijk..
Dat had ik gisteren-avond ook met RTL5 over UPC...
(Mijn set-top box staat nog bij bullseye77 ;))
Overigens ben ik benieuwd wanneer het in de bedoeling ligt dat de upload synchroon wordt getrokken met de download snelheden?
Ik hoop snel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De correcte spelling is zelfs 'set-top box' ;)
Maar goed, hier geen probleem. Ik snap sowieso niet wat je met "updaten" bedoelt? Dat ding trekt iedere keer z'n software en andere zooi naar binnen op het moment dat je 'm aanzet. De eerste keer ooit dat je 'm aanzet moet je je abonneenummer en pincode opgeven (heb je van Tweak gekregen).

Wat je eventueel kan doen is:
* Zet je settopbox helemaal uit (tuimelschakelaar op achterkant)
* Zet de box weer aan. Zodra het eerste bolletje groen wordt (ong. 10 sec na aanzetten box) druk je op de "menu" toets
* Je komt nu in een soort systeem-menu, waar je o.a. de uitgangs-videostandaard van de HDMI en component poort kan instellen, maar ook een menu hebt waar je de software volledig kan verwijderen en/of de box naar fabrieksinstellingen terug zetten. Software verwijderen kon je bij KPN veilig doen (kanttekening/disclaimer van mijn kant ;) ).
* Sluit het systeem. De box zal vragen of hij evt. instellingen moet opslaan en gaat automatisch herstarten

@Chocka: Het zal wel aan RTL5 liggen dan, denk ik. Het ITV platform heeft aan het begin van het jaar wel stabiliteitsproblemen gekend, maar sinds februari heb ik noooit meer een vastloper gehad (los van de bekende traagheid). Zeker als andere zenders het wel gewoon goed doen zal dat de meest voor de hand liggende verklaring zijn :).
Gezien ik niet kan (mee)testen, kan ik ff weinig nuttigs zeggen over ITV..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 07:14
als de stb vast loopt moet je tijdens het booten idd op de menu knop drukken. als je dan naar de systeeminstellingen gaat heb je ergens de optie om de software te verwijderen (weet zo niet uit mijn hoofd waar exact). als je dit doet wordt bij de volgende boot de firmware opnieuw opgehaald en geinstalleerd (dit gebeurt dus niet elke keer standaard zoals hier ergens gemeld werd).

edit: spuit 11, niet goed gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 18-04-2010 20:31 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@IceM: Dit gebeurt wel tijdens iedere boot, let maar eens goed op de berichten. Misschien wordt het dan niet volledig opgehaald, maar er wordt wel melding van gemaakt (waarschijnlijk wordt er gewoon gekeken of er bestanden gewijzigd zijn ofzo).

Een reboot is bv. ook de manier om een software update (als die er is) eerder binnen te krijgen dan wanneer KPN hem pushed. Ze zetten 'm dan klaar en laten over een paar nachten gedeeld steeds STB's in batches rebooten om de nieuwe software op te halen en je kan 'm dus ook al eerder binnen halen door 'm zelf te rebooten zodra in de eerste nacht de nieuwe software is klaar gezet maar je nog niet bij de reboot-golf hebt gezeten.

Het is dus zeker niet zo dat je per definitie na iedere vastloper perse de software hoeft te verwijderen. Dit is alleen maar als hij ook na een reboot nog steeds niet normaal wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 20:55
Vandaag zouden ze voor de 2de keer om 8.00 uur komen, en zijn ze dus ook voor de 2de keer niet komen opdagen. Er gaat iets serieus mis daar bij de planning. De eerste keer zou het komen omdat wij eerst een KPN aansluiting hadden aangevraagd (aanvraag liep nog, nog niet aangesloten), en dat geannuleerd hebben om naar Tweak te gaan... toen waren blijkbaar alle afspraken geannuleerd... Ze gaan het nu weer uitzoeken. Echt irritant dat die mensen van de helpdesk niks kunnen en dat de planning via een extern bedrijf gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:17
Floor-is schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:17:
[...]

Dat had ik gisteren-avond ook met RTL5 over UPC...
(Mijn set-top box staat nog bij bullseye77 ;))

[...]

Ik hoop snel :)
Hey Floor-Is TNT is langs geweest waarschijnlijk komt mijn box er aan. ik moet hem ophalen bij het TNT kantoor. ik zal je smsen als ik hem binnen heb dan kunnen we een swap doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
JohnQnl schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:37:
Vandaag zouden ze voor de 2de keer om 8.00 uur komen, en zijn ze dus ook voor de 2de keer niet komen opdagen. Er gaat iets serieus mis daar bij de planning. De eerste keer zou het komen omdat wij eerst een KPN aansluiting hadden aangevraagd (aanvraag liep nog, nog niet aangesloten), en dat geannuleerd hebben om naar Tweak te gaan... toen waren blijkbaar alle afspraken geannuleerd... Ze gaan het nu weer uitzoeken. Echt irritant dat die mensen van de helpdesk niks kunnen en dat de planning via een extern bedrijf gaat...
Dat is idd vervelend, helemaal als je er vrije dagen voor moet aanvragen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@JohnQnl: Dat is balen zeg :{. Maar misschien ter 'geruststelling':

Ook ik had op het moment dat ik Tweak aanvroeg net een order bij KPNGlasvezel zelf laten annuleren. Die er niet goed door gekomen was. Toen had ik dus op een gegeven moment ook twee 'orders' lopen.

Ik heb toen de order bij KPNGlasvezel zelf geannuleerd en de mevrouw die dat afhandelde verzekerde me dat dit mijn order bij Tweak niet in de weg zou zitten. Ze vertelde me dat de planning voor orders bij KPN zelf en bij Wholesale providers ook in gescheiden systemen zit.

En zowaar, bij mij kwamen ze namens Tweak ook gewoon netjes op de afgesproken datum opdagen :).

Maar evengoed blijft het natuurlijk een feit dat ze bij jou niet zijn komen opdagen. Ben wel benieuwd naar de oorzaak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Hoe staat het momenteel met de telefonie bij jullie over de glas heen? Kreeg net een kerel van de KPN aan de lijn (hij versprak zich op het moment dat ie zich voorstelde ;) ) of de oplevering naar wens was (monteur die het gedaan had was niet meer werkzaam bij hun) en of alles werkte.

Heb aangegeven dat het het nog niet deed wegens de forum berichten hier, maar kan aankomend weekend pas testen (nog geen toestel aanwezig).

Zijn daar nog veel issues mee? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
Dwazer schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:59:
Hoe staat het momenteel met de telefonie bij jullie over de glas heen? Kreeg net een kerel van de KPN aan de lijn (hij versprak zich op het moment dat ie zich voorstelde ;) ) of de oplevering naar wens was (monteur die het gedaan had was niet meer werkzaam bij hun) en of alles werkte.

Heb aangegeven dat het het nog niet deed wegens de forum berichten hier, maar kan aankomend weekend pas testen (nog geen toestel aanwezig).

Zijn daar nog veel issues mee? :(
Nou, bij mij werkt de telefoon ook nog steeds niet!! Nu 2 1/2 week aangesloten.
Afgelopen donderdag nog gebeld met Tweak en daar werd verteld dat UITERLIJK Vrijdag de telefoon zou werken....het is nu maandag...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Michiel BBB schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:14:
[...]

Nou, bij mij werkt de telefoon ook nog steeds niet!! Nu 2 1/2 week aangesloten.
Afgelopen donderdag nog gebeld met Tweak en daar werd verteld dat UITERLIJK Vrijdag de telefoon zou werken....het is nu maandag...... :?
Das "mooi", want 99% kans dat het bij mij ook nog niet werkt ;)

Toen de beller het hoorde, ging hij er "gelijk" achteraan om het in orde te maken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij mij werkt telefonie ook nog steeds niet..... Overigens (gelukkig) nog niet met m'n 'echte' nummer (die loopt nog bij m'n huidige VOIP provider) maar met het tijdelijke nummer dat dus door Tweak is toegewezen.

Pagina: 1 ... 31 ... 52 Laatste