[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Volgens mij is het nu gefixt. Alle site zijn weer beschikbaar bij mij.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Klagen helpt... het werkt weer hier :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

Arno

PF5A

Ik kreeg net ook weer m'n IP adres :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook weer alles bereikbaar :)

Reactie van de helpdesk:

Als het goed is hebt u nu weer een volledige verbinding. Er was een storing
opgetreden in het tiscali netwerk, die inmiddels gefixt is.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Mvg,
Tweak (JM)

Toevallig mijn onderbuurman?

V V V V

[ Voor 81% gewijzigd door MegaTronics op 25-12-2008 11:38 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 18:58
Het duurde ff voordat ik uit had gevonden wat er aan scheelde. Vanmorgen is er iets stuk gegaan in het Tiscali netwerk (ik weet nog niet wat). Een tiscali engineer heeft toen wat omgerouteerd en daar is blijkbaar iets fout gegaan. Er zijn 2 routes vanuit Tweak naar Tiscali via bgp peers. Van de router die bokt heb ik de bgp peer uitgezet en blijkbaar heeft dat geholpen. Ik wacht af wat Tiscali erover te melden heeft. In ieder geval goed om te zien dat het weer werkt 8)

• Fr1ek
megatronics schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:29:Reactie van de helpdesk:

Toevallig mijn onderbuurman?
Toevallig wel :)
Ik denk, laat ik meteen maar ff de helpdesk mails afhandelen :)

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 15:03
en daarom stemde ik op Tweakdsl O+

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Fijn om te zien/merken dat het snel is opgelost. :)
Vrolijk kerstfeest Tweak.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33

Sagat

Is pappa x2!

sweet dat je op je 1e kerstdag nog denkt aan die tweakertjes die voor, na of tijdens het kerstdiner even online willen/moeten. _/-\o_

(of heb je thuis zelluf ook tweakdsl? ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Dat heb ik inderdaad, maar ik lag nog te knorren toen het stuk ging ;)
Ik heb nu een verse storing af te handelen die me vooralsnog ook ff wakker houdt :/
Er wordt ook veel geleecht tijdens de kerstdagen en dat moet uiteraard ook gewoon doorgaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:31
kan het zijn dat een modem ineens voor de helft stuk gaat?

ik heb een speedtouch 716 staan en sinds eergister werkt deze niet meer in routed mode maar alleen nog maar in bridged. (waardoor telefonie dus niet meer werkt)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
Meerdere die vanavond problemen hebben?
Verbinding valt steeds weg, SNR margin an trainingsnelheden duikelen naar beneden, daarn avalt WAN eerst weg. Dus mss netwerk problemen op bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:07
Momenteel wil mijn connectie met TweakNews niet lekker lopen. Veel wisselingen in snelheid en gemiddeld maar de helft van wat normaal mogelijk is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

asing schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:09:
Momenteel wil mijn connectie met TweakNews niet lekker lopen. Veel wisselingen in snelheid en gemiddeld maar de helft van wat normaal mogelijk is.
Hier hetzelfde, kwakkelt behoorlijk.

Regio Amersfoort btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met het overstappen van xs4all naar tweakdsl? Heb de helpdesk gevraagd, die zeggen dat er geen kosten zijn voor overstappen, behalve misschien administratie kosten!? Graag wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
SNEAK-NL schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:44:
[...]

Hier hetzelfde, kwakkelt behoorlijk.

Regio Amersfoort btw
Net even getest van uit het tweakdsl netwerk naar de newsserver news.tweakdsl.nl en news.tweaknews.nl, de lijn wordt gewoon volledig gevuld. zit geen kwakkeling in de verbinding naar de newsserver.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders sinds gister middag/avond ook geen internet meer in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-09 18:48

Postie

No beer, no glory

Ja, mijn oud studentenhuis zit zonder internet, gaat normaal via tweakdsl. Schijnt dat er een onderdeel stuk is en dat moet uit het buitenland komen. Meer weet ik niet,

Live every day, as if it's your last one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Mijn verbinding was vanochtend rond 11:00 weg. Gelukkig dacht ik eraan dat mijn verbinding omgezet zou worden van BBNed naar Tiscali. Nadat ik VPI/VCI heb gewijzigd van 0/35 naar 0/34, kreeg ik wel weer een tijdelijk IP, maar niet de Tiscali activatie-pagina. Dus indien iemand van jullie het zelfde probleem krijgt, ga dan handmatig naar http://1.254.254.253/ en druk op het Activatie knopje. Ik ben inmiddels weer online.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

cjdijk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:00:
maar niet de Tiscali activatie-pagina
Dan heb je handmatig in je router DNSsen gezet. Die activatie-pagina heeft een Tiscali-DNS nodig en als jij dat 'override' met OpenDNS of wel echt fout: DNSsen van een andere ISP, gaat het gewoon niet werken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
De 2 jarige aanbiedingen op Tweak zijn blijkbaar verdwenen?? Ik heb ook maar van het aanbod gebruik gemaakt mbt 12-24mb. Hopelijk is het probleemloos van Bbned naar Tiscali volgende maand...we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben nog immer huiverig om over te stappen van mijn 10 Mbit verbinding (BBNed) naar 12-24 via Tiscali. Zit op 2 KM van de centrale, en haal nu de volledige 10 Mbit. Zou al tevreden zijn met 12 Mbit in feite, maar zou zo zonde zijn als ik ineens minder haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

burne schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:43:
[...]

Dan heb je handmatig in je router DNSsen gezet. Die activatie-pagina heeft een Tiscali-DNS nodig en als jij dat 'override' met OpenDNS of wel echt fout: DNSsen van een andere ISP, gaat het gewoon niet werken.
Nee, alles staat/stond op automatisch.

Ik ben trouwens wel tevreden, mijn modem traint in op 1099/18916. Vooral de iets hogere upload vind ik wel prettig. Download boeit mij niet zo. Waarschijnlijk zal KPN hier ooit glasvezel aanleggen, dan stap ik over. Glasvezel is nu al leverbaar in mijn woonplaats, maar nog niet in mijn wijk, slechts 10% aanmeldingen, terwijl XMS tenminste 40% eist. KPN zal niet zo kieskeurig zijn, een gemiste kans voor XMS. Jammer dat Tweak alleen in Amsterdam glasvezel aanbiedt, anders was dat voor mij eerste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb sinds een week opeens een ander IP :?

'S Ochtends was toen die internet uitval (bij meerdere mensen hier) en sinds dien heb ik een ander IP. Uiteraard redelijk handig want nu zijn al mijn IP bans weg! :P (grapje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Laatst online: 20-09-2022
FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:43:
Ik heb sinds een week opeens een ander IP :?

'S Ochtends was toen die internet uitval (bij meerdere mensen hier) en sinds dien heb ik een ander IP. Uiteraard redelijk handig want nu zijn al mijn IP bans weg! :P (grapje!)
Waarschijnlijk een IP gebaseerd op het macadres van je pc.
Had ik ook.
Alle pc's konden met een unieke IP adres het internet op.
Nadeel: geen intern netwerk.

Dus modem reset en opnieuw ingesteld op enet encap en o/34 (tiscali)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nee hoor, hier thuis heeft iedereen hetzelfde IP. Ik heb ook geen standaard router maar een eigen ding ;)

En als je IP vast staat aan je Mac adress zou het helemaal niet kunnen want je Mac adress verandert nooit. Je kunt het hooguit spoofen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ga ws toch overstappen naar het 12-24 abo ipv mijn huidige 10 via BBNed. Ik wil dan echter wel, indien mogelijk, mijn huidige statische IP adres houden (hou sowieso dezelfde router).

Heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Exorcist schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:26:
Ik ga ws toch overstappen naar het 12-24 abo ipv mijn huidige 10 via BBNed. Ik wil dan echter wel, indien mogelijk, mijn huidige statische IP adres houden (hou sowieso dezelfde router).

Huidige IP kon ik ook houden, dus zal nog wel hetzelfde zijn! Veel plezier met de hogere snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Exorcist schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:26:

Volgens mij kan dat niet. Je kunt op het Tiscali netwerk geen IP adres krijgen uit de range van het BBNed netwerk.Ik heb zelf ook een ander IP gekregen, van 8MB BBned naar 24MB Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heerlijk tegenstrijdig jullie twee! Verklaring van cjdijk kan ik me voorstellen, maar anderzijds..

Wacht de reactie af, er zijn nogal wat mensen die IP based naar mijn server connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
ander netwerk, ander ip, lijkt me vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:40

S913

Abusus non tollit usum

Op de 14de word ik gemigreerd van BBned naar Tiscali, begin februari wordt mijn 0-8 abbo omgezet naar 12-24.

Iemand nog tips voor de 14de? Behalve VPI/VCI wijzigen van 0/35 naar 0/34?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook net de stoute schoenen aangetrokken, brief gaat morgen op de post (500 Euro in 4 termijnen).

Helpdesk wist het niet zeker, maar ws zal ik een ander IP krijgen. Moet dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Exorcist schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:52:
Ik heb ook net de stoute schoenen aangetrokken, brief gaat morgen op de post (500 Euro in 4 termijnen).

Helpdesk wist het niet zeker, maar ws zal ik een ander IP krijgen. Moet dan maar :)
Ik ben alweer een hele tijd geleden ook van BBned naar Tiscali overgegaan met zo'n tweejarige aanbieding en..... een ander IP- adres. Ach ja, je wisselt ook niet iedere week en ik heb er nooit spijt van gehad want het gaat hier stabiel meer dan 1,5 maal zo snel als via BBned en voor minder geld. :P

Direct na de wisseling heb ik via de helpdesk een vast (MAC gekoppeld) IP-adres geregeld en de reverse DNS naar mijn domein laten instellen. Was zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Heb vandaag ook m'n nieuwe Zyxel gekregen, hopelijk zijn ze woensdagmiddag klaar als ik thuis kom, kan ik meteen alles omzetten/installeren.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fractal schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:32:
[...]

Ik ben alweer een hele tijd geleden ook van BBned naar Tiscali overgegaan met zo'n tweejarige aanbieding en..... een ander IP- adres. Ach ja, je wisselt ook niet iedere week en ik heb er nooit spijt van gehad want het gaat hier stabiel meer dan 1,5 maal zo snel als via BBned en voor minder geld. :P

Direct na de wisseling heb ik via de helpdesk een vast (MAC gekoppeld) IP-adres geregeld en de reverse DNS naar mijn domein laten instellen. Was zo geregeld.
Ja, wou dat ik een DNS naam had gekoppeld aan een IP..dan had ik gewoon de DNS naam kunnen koppelen aan mn nieuwe IP. Ik heb nu bij een man of 20 WSUS updates lopen (via mijn server dus), IP based. Geldt ook voor FTP. Voor WSUS maak ik echter een nieuw reg bestand, en dat FTP'n komt wel goed..

Had onlangs ook al een ander IP gekregen toen mn router kapot ging, had toen anderhalf jaar hetzelfde IP maar die was blijkbaar nog dynamisch.

Ik hoop trouwens iets boven de 10 Mbit uit te komen, op de nieuwe 12/24 lijn..volgens de Helpdesk zou 20 haalbaar moeten zijn (2 KM), maar ik ben al blij met 12/14 Mbit. We zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is Tweakdsl weer down nu(omgeving purmerend). Iemand anders hier ook last van?
support is helaas alleen doordeweeks open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk netwerk? Tiscali of BBNED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali netwerk heeft geen storing in purmerend. Heb je geen linesync of geen ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn speedtouch thompson router gereset. krijg gewoon ip adres. verbinding werkt.
internet check op modem geeft groen kruisje aan. alles ziet er goed uit.
Alleen internet doet het niet. kan ook niet pingen naar bvb www.nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd. Kan je wel pingen naar een ip adres? Bijvoorbeeld: 217.19.16.122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Exorcist schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:00:
[...]

Ja, wou dat ik een DNS naam had gekoppeld aan een IP..dan had ik gewoon de DNS naam kunnen koppelen aan mn nieuwe IP. Ik heb nu bij een man of 20 WSUS updates lopen (via mijn server dus), IP based. Geldt ook voor FTP. Voor WSUS maak ik echter een nieuw reg bestand, en dat FTP'n komt wel goed..

Had onlangs ook al een ander IP gekregen toen mn router kapot ging, had toen anderhalf jaar hetzelfde IP maar die was blijkbaar nog dynamisch.

Ik hoop trouwens iets boven de 10 Mbit uit te komen, op de nieuwe 12/24 lijn..volgens de Helpdesk zou 20 haalbaar moeten zijn (2 KM), maar ik ben al blij met 12/14 Mbit. We zien het wel :)
Evt. kun je via DynDNS o.i.d. een "eigen" domeinnaam regelen en die laten doorverwijzen naar je IP-adres. Alternatief, schaf een eigen domeinnaam aan en verwijs dat naar je IP-adres. Regel eerst via de helpdesk een IP-adres gekoppeld aan je MAC-adres (modem of router) zodat je bij een volgende kapotte router weer hetzelfde IP-adres krijgt mist je in je nieuwe router het MAC-adres van de oude zet. Anders moet je weer contact opnemen met de helpdesk en je nieuwe MAC-adres laten koppelen aan je oude IP-adres.

Snelheid.... sja, dat wordt echt afwachten. Ik zit op een afstand van 1,5 km volgend de gebruikelijke databases en ik haal effectief 1,5 MB/sec bij downloads. Mijn zoon zit vlak bij een centrale en haalt vrijwel altijd 2 MB/sec, de mazzelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fractal schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:12:
[...]

Evt. kun je via DynDNS o.i.d. een "eigen" domeinnaam regelen en die laten doorverwijzen naar je IP-adres. Alternatief, schaf een eigen domeinnaam aan en verwijs dat naar je IP-adres. Regel eerst via de helpdesk een IP-adres gekoppeld aan je MAC-adres (modem of router) zodat je bij een volgende kapotte router weer hetzelfde IP-adres krijgt mist je in je nieuwe router het MAC-adres van de oude zet. Anders moet je weer contact opnemen met de helpdesk en je nieuwe MAC-adres laten koppelen aan je oude IP-adres.

Snelheid.... sja, dat wordt echt afwachten. Ik zit op een afstand van 1,5 km volgend de gebruikelijke databases en ik haal effectief 1,5 MB/sec bij downloads. Mijn zoon zit vlak bij een centrale en haalt vrijwel altijd 2 MB/sec, de mazzelaar :)
Zal inderdaad eens kijken naar DynDNS. Heb nu al een statisch IP, in mijn brief die ik bij mijn overstapformulier heb gedaan heb ik wederom een statisch IP wil hebben gekoppeld aan mijn huidige MAC adres van de Linksys. Snelheid zal inderdaad afwachten worden, maar alle beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:32
Stomme vraag misschien, maar ik moet mijn 2-jarig abonnement gaan verlengen (althans, als ik niets doe wordt hij verlengd) maar zoals eerder aangegeven heb ik een nogal instabiele verbinding. KPN heeft de boel doorgemeten en zegt dat er met de lijn niets mis is. Ik vermoed dat er in de centrale dus iets niet goed gegaan is (een monteur over mijn kabel gestruikeld ;) ). De enige oplossing die Tiscali biedt is een downgrade, maar daar word ik dan ook niet zo vrolijk van.

Ik zit nu op het Tiscali netwerk, maar zou ik nu over kunnen stappen naar BBNed? Gaan ze de boel dan opnieuw aansluiten? Dan zou natuurlijk de kans kunnen bestaan dat mijn probleem opgelost wordt. Of is het alleen een administratieve wijziging wanneer ik hiervoor kies?

En zitten er tegenwoordig nog nadelen aan BBNed tegenover Tiscali?

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 10-01-2009 11:32 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, TweakDSL doet geen zaken meer met BBNed..alleen voor huidige gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Exorcist schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:32:
Nee, TweakDSL doet geen zaken meer met BBNed..alleen voor huidige gebruikers.
Kijk, dat is helder (en een beetje jammer :) )

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

S913 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:15:
Op de 14de word ik gemigreerd van BBned naar Tiscali, begin februari wordt mijn 0-8 abbo omgezet naar 12-24.

Iemand nog tips voor de 14de? Behalve VPI/VCI wijzigen van 0/35 naar 0/34?
Noteer het adres van de Tiscali activatie pagina http://1.254.254.253/ Voor het geval je daar niet automatisch opkomt, nadat je VPI/VCI hebt gewijzigd in 0/34. Deze moet je eenmalig bezoeken, en het activatie-knopje klikken, om van je tijdelijke IP, naar je uiteindelijke IP te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thnx d:)b

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw in het topic en heb het al een beetje bekeken, maar zie verder geen negatieve reacties over Tweakdsl. Heb de newsserver al een keer uitgeprobeerd en die werkte goed. Nu gaan wij dus verhuizen en wil ik graag een 20 mbit abbonoment. Dit is bij Tweakdsl mogelijk en kost dan 40 euro per maand inclusief newsserver en alle andere dingen. Ook het modem lijkt me handig en kan je veel mee doen.

Nu is er dus bij Tweakdsl ook een aanbieding dat je 500 euro voor 24 maanden betaald in 2 of 4 termijnen. Dat komt dus uit op 20 euro per maand, en dat is erg voordelig. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft?

En raden jullie mij TweakDsl aan?

Edit: Als je dan het tweakdsl 12-24 abbonemt neemt, dan krijg je toch wel dezelfde snelheid via nieuwsgroepen?
Dus niet dat je dan dadelijk maar tot 10 mbit kan downloaden?

[ Voor 11% gewijzigd door Tc-Chub op 11-01-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:20:
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw in het topic en heb het al een beetje bekeken, maar zie verder geen negatieve reacties over Tweakdsl. Heb de newsserver al een keer uitgeprobeerd en die werkte goed. Nu gaan wij dus verhuizen en wil ik graag een 20 mbit abbonoment. Dit is bij Tweakdsl mogelijk en kost dan 40 euro per maand inclusief newsserver en alle andere dingen. Ook het modem lijkt me handig en kan je veel mee doen.

Nu is er dus bij Tweakdsl ook een aanbieding dat je 500 euro voor 24 maanden betaald in 2 of 4 termijnen. Dat komt dus uit op 20 euro per maand, en dat is erg voordelig. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Edit: Als je dan het tweakdsl 12-24 abbonemt neemt, dan krijg je toch wel dezelfde snelheid via nieuwsgroepen?
Dus niet dat je dan dadelijk maar tot 10 mbit kan downloaden?
Ik heb zo'n abonnement en dat bevalt op zich prima. Ik heb wel wat problemen met de stabiliteit van mijn verbinding, maar bij de meeste mensen in mijn omgeving met Tweak werkt het allemaal goed.

Op de nieuwsgroepen krijg je gewoon de volledige snelheid van je verbinding.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:20:

Ik ben 2 jaar geleden bij Demon vertrokken (toen het XS4ALL werd), heb toen bij Tweak een 2-jarig 0-8Mbit abbo afgelopen. Zo tevreden (geen merkbare outages) dat ik per februari weer een 2-jarig (maar nu) 12-24Mbit abbo heb afgesloten ...

Enige wat voor mij nu nieuw is, is dat ik via Tiscali zal gaan ipv BBned.

[ Voor 8% gewijzigd door S913 op 11-01-2009 13:53 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Oke dat is redelijk positief :D

Maar hoe zit dat dan met de maximale snelheid? Ik zit ongeveer 1 km van de centrale af, denken jullie dat ik dan die 20 mbit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:06:
Oke dat is redelijk positief :D

Maar hoe zit dat dan met de maximale snelheid? Ik zit ongeveer 1 km van de centrale af, denken jullie dat ik dan die 20 mbit kan halen?
Dat ligt aan heel veel factoren, dus dat kunnen we zo niet zeggen. Je komt er uiteindelijk alleen achter door het te proberen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Maar, de kans is wel erg aanwezig ja. 1 KM is een mooie afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Kan het zijn dat als ik bij Alice(BBNed) 600KB/s haal dat ik bij Tweak(Tiscali) wel 20MB zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ApexAlpha schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:12:
Kan het zijn dat als ik bij Alice(BBNed) 600KB/s haal dat ik bij Tweak(Tiscali) wel 20MB zou kunnen halen?
Daar niemand iets over zeggen, je vermeldt niet eens je afstand tot de centrale. 600 KB/s is rond de 5 Mbit, traint je huidige router ook op die waardes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:11:
Maar, de kans is wel erg aanwezig ja. 1 KM is een mooie afstand.
Dat zou wel mooi zijn. Wat ik ook mooi vind aan TweakDsl is dat je onbeperkt aantal email adressen kan aanmaken en een gratis eigen website. Of heb ik dat fout?

Ik ben zelf niet de kostwinner dus zal mijn vader moeten beslissen maar dan moet ik natuurlijk wel iets hebben waar hij ook wat aan heeft en dat niet te duur is. Ik heb hem dus dat 500 euro voor 2 jaar in 2/4 termijnen voor gesteld maar hij vroeg mij dan, of je dan wel garantie hebt dat de dienst 2 jaar bestaat/doorgaat. Is er iemand die daar wat duidelijk in kan brengen? Want wat als tweakdsl failiet gaat, of misschien geen goede dienst levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Tc-Chub schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Dat zou wel mooi zijn. Wat ik ook mooi vind aan TweakDsl is dat je onbeperkt aantal email adressen kan aanmaken en een gratis eigen website. Of heb ik dat fout?

Ik ben zelf niet de kostwinner dus zal mijn vader moeten beslissen maar dan moet ik natuurlijk wel iets hebben waar hij ook wat aan heeft en dat niet te duur is. Ik heb hem dus dat 500 euro voor 2 jaar in 2/4 termijnen voor gesteld maar hij vroeg mij dan, of je dan wel garantie hebt dat de dienst 2 jaar bestaat/doorgaat. Is er iemand die daar wat duidelijk in kan brengen? Want wat als tweakdsl failiet gaat, of misschien geen goede dienst levert.
Risico lijkt me beperkt; bv Tele2 neemt een (beperkte snelheid) newsserver-dienst via Cambrium/Tweak af. En ze hebben een goed trackrecord. Andere ISP's die het loodje hebben gelegd, wordt vaak de dienstverlening en lopende overeenkomsten meegenomen.

Onbeperkte adressen: onbeperktemailadressen@jouwgebruikersnaam.tweakdsl.nl worden dat dan
En website: da's wel aardig, via ftp kun je 150Mb kwijt (op zoiets als http://jouwgebruikersnaam.tweakdsl.nl)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaktubbie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:05:
[...]

Risico lijkt me beperkt; bv Tele2 neemt een (beperkte snelheid) newsserver-dienst via Cambrium/Tweak af. En ze hebben een goed trackrecord. Andere ISP's die het loodje hebben gelegd, wordt vaak de dienstverlening en lopende overeenkomsten meegenomen.

Onbeperkte adressen: onbeperktemailadressen@jouwgebruikersnaam.tweakdsl.nl worden dat dan
En website: da's wel aardig, via ftp kun je 150Mb kwijt (op zoiets als http://jouwgebruikersnaam.tweakdsl.nl)
Je kan zelfs een gratis .nl adres aanvragen en op je .nl adres 500 emailadressen aanmaken en de ruimte voor mail & FTP is tegenwoordig al 1 GB.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickPt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment een abbonement van xs4all via het kpn netwerk en ik overweeg over te stappen naar tweakDSL( 2MB is natuurlijk veel leuker dan 300KB :D ). Het enige wat mij nog van de overstap weerhoudt is dat ik op dit forum klachten heb gezien dat hun 2 maanden geen internet. Deze klachten speelden wel 2 jaar geleden. Nu luidt mijn vraag: Heeft iemand recente ervaringen met de overstap van het kpn netwerk naar het tiscale netwerk?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Even weer een update;
Omdat ik al bijna 2 jaar tevreden gebruik maak van de TweakDSL ADSL-verbinding heb ik besloten om in te gaan op het aanbod van TweakDSL, om mijn huidige 2jaar-abbo te verlengen met nog eens 2 jaar in 2 termijnen. :)
(het betreft in mijn geval een TweakT 12-24 abbo via het 'Tiscali' netwerk)

Ik ben TweakDSL dan ook dankbaar voor het mooie aanbod. Chapeau! d:)b

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53

Crusader

Arc Nature

RickPt schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:01:
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment een abbonement van xs4all via het kpn netwerk en ik overweeg over te stappen naar tweakDSL( 2MB is natuurlijk veel leuker dan 300KB :D ). Het enige wat mij nog van de overstap weerhoudt is dat ik op dit forum klachten heb gezien dat hun 2 maanden geen internet. Deze klachten speelden wel 2 jaar geleden. Nu luidt mijn vraag: Heeft iemand recente ervaringen met de overstap van het kpn netwerk naar het tiscale netwerk?

Bij voorbaat dank
Voor wat het waard is: wel ervaring met overstap BBned naar Tiscali (=KPN) netwerk. Vlekkeloos verlopen vorig jaar. Downtime van twee jaar terug is niet meer relevant (had ik overigens geen last van).

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
tweaktubbie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:05:
[...]

Oké, dan weet ik voorlopig even genoeg. Ik ben er wel positief over, maar het duurt nog wel ongeveer een halfjaar minimaal dus kan ik nu nog niks oordelen. Misschien zijn er dan wel andere aanbieding etc.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik een Copperjet 1616 modem en daarachter een Belkin wireless router.
Met bellen via Tweakdsl is het eigenaardige dat ik wel kan uitbellen, maar niet kan ontvangen. Als ik mobiel of vanaf een adres mijn nummer bel hoor ik in mijn (mobiele) telefoon wel de telefoon over gaan, maar de telefoon thuis zelf gaat niet over (zowel bij dect als een gewone telefoon) . De instellingen van mijn router zijn zoals aangegeven door Tweakdsl. De helpdesk kan mij niet verder helpen.
Ik overweeg een Zyxel P-2602H te kopen en daarachter mijn Belkin wireless N router te hangen.
Mijn vragen zijn;
1. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem om de telefoon over te laten gaan
2. Hoe kan ik het Zyxel modem zonder problemen aan mijn Belkin router hangen. Ivm PC's en printer zijn op mijn Belkin alle poorten bezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:35:
Momenteel heb ik een Copperjet 1616 modem en daarachter een Belkin wireless router.
Met bellen via Tweakdsl is het eigenaardige dat ik wel kan uitbellen, maar niet kan ontvangen. Als ik mobiel of vanaf een adres mijn nummer bel hoor ik in mijn (mobiele) telefoon wel de telefoon over gaan, maar de telefoon thuis zelf gaat niet over (zowel bij dect als een gewone telefoon) . De instellingen van mijn router zijn zoals aangegeven door Tweakdsl. De helpdesk kan mij niet verder helpen.
Ik overweeg een Zyxel P-2602H te kopen en daarachter mijn Belkin wireless N router te hangen.
Mijn vragen zijn;
1. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem om de telefoon over te laten gaan
2. Hoe kan ik het Zyxel modem zonder problemen aan mijn Belkin router hangen. Ivm PC's en printer zijn op mijn Belkin alle poorten bezet...
Waarom koop je neit een zyxell 2602HW Dan heb je een goed 4 poorts modem met draadloze functie. Zet je in de zyxell je gegevens en dan ben je klaar. Of is het voor jou niet mogelijk om het op deze manier neer te zetten? 1 Apparaat lijkt mij toch beter. Dan hou je de rest reserve mocht het een keer stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:20:
[...]
Je kan zelfs een gratis .nl adres aanvragen en op je .nl adres 500 emailadressen aanmaken en de ruimte voor mail & FTP is tegenwoordig al 1 GB.
Net even op MijnTweak gekeken, exacte info (10-for-2):
Ruimte voor homepage en mail 250 MB
Domeinnaam alleen bij Tweak 4-12Mbit en Tweak 12-24Mbit en Tweak 0-4Mbit.
Bij TweakStudent 0-24 alleen subdomein op tweakdsl.nl, en daar inderdaad 1GB. Wat een verschillen :/

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaktubbie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:41:
[...]

Net even op MijnTweak gekeken, exacte info (10-for-2):

[...]

Domeinnaam alleen bij Tweak 4-12Mbit en Tweak 12-24Mbit en Tweak 0-4Mbit.
Bij TweakStudent 0-24 alleen subdomein op tweakdsl.nl, en daar inderdaad 1GB. Wat een verschillen :/
Ik zou de helpdesk eens een mailtje sturen, misschien dat die je verder kunnen helpen ik heb namelijk een toen nog verduiveld aanbieding 2 jaar een 0/8 Mbit verbinding voor 400 eur. En daar stond toen ook niets over een domainnaam. ik zou even een pogin wagen.... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:31:
[...]

Waarom koop je neit een zyxell 2602HW Dan heb je een goed 4 poorts modem met draadloze functie. Zet je in de zyxell je gegevens en dan ben je klaar. Of is het voor jou niet mogelijk om het op deze manier neer te zetten? 1 Apparaat lijkt mij toch beter. Dan hou je de rest reserve mocht het een keer stuk gaan.
Jouw oplossing had ik ook bedacht en is natuurlijk het makkelijkst. De Belkin heb ik net een paar maanden geleden gekocht. Een nieuwe kopen is dus een beetje zonde. Mijn vragen zijn echter nog niet opgelost..
Of, weet iemand een goede single-pc modem met voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Net totaal zonder problemen van BBned naar Tiscali omgehangen ... Kwam laat uit m'n nest (griep), geen internet en zelfs met mijne duffe kop had ik het binnen no time in de lucht :P

Enige wat ik vreemd vind, is dat de status pagina van de Zyxel onder WAN bij "rate" zegt: 14823 kbps / 1044 kbps. Terwijl ik tot begin februari nog 0-8Mbit heb en ook Speedtest zegt dat ik 7Mbit en een beetje haal. Waar haalt mijn modem van die 14Mbit vandaan? Overigens niet super op nog geen 1,5 km van de centrale, dus ik wacht februari nog even af.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:15:
[...]

Daar niemand iets over zeggen, je vermeldt niet eens je afstand tot de centrale. 600 KB/s is rond de 5 Mbit, traint je huidige router ook op die waardes in?
Ja dit stond al ergens maar de afstand tot de centrale is; 400 meter ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

S913 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:15:
Net totaal zonder problemen van BBned naar Tiscali omgehangen ... Kwam laat uit m'n nest (griep), geen internet en zelfs met mijne duffe kop had ik het binnen no time in de lucht :P

Enige wat ik vreemd vind, is dat de status pagina van de Zyxel onder WAN bij "rate" zegt: 14823 kbps / 1044 kbps. Terwijl ik tot begin februari nog 0-8Mbit heb en ook Speedtest zegt dat ik 7Mbit en een beetje haal. Waar haalt mijn modem van die 14Mbit vandaan? Overigens niet super op nog geen 1,5 km van de centrale, dus ik wacht februari nog even af.
Denk dat je modem wel intraint op 14 mbit, maar je verbinding gecapd wordt op je huidige 8 mbit. Bij mij thuis geeft mijn speedtouch aan dat de max ook 14 mbit is en volgens de standaard postcode check is de afstand 1,9 km.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Speedtest zegt nu ruim 12Mbit/s, op TweakNews haal ik 1,5MB/s ... Lijkt toch al actief te zijn :D

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:32
Even voor de mensen die mochten twijfelen over TweakDSL. Ik ben net een nieuwe periode van 2 jaar abbonement ingegaan (12-24 mB voor 500 euro in 2 termijnen). De afgelopen 2 jaar bij Tweak misschien een enkele keer uit de lucht geweest (omgeving Utrecht). Altijd zeer stabiele verbinding (gem. rond de 20 mbit). Bij de nieuwsgroepen een download van 2 MB/s, prettig
Toen ik 2 jaar geleden voor de keuze stond om te "vooruit" te betalen voor 2 jaar heel even getwijfeld, maar geen spijt van gehad.

Niets dan lof dus (en nu maar hopen dat het zo blijft gaan).

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Smarron

The bend

pCOW schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:52:
Even voor de mensen die mochten twijfelen over TweakDSL. Ik ben net een nieuwe periode van 2 jaar abbonement ingegaan (12-24 mB voor 500 euro in 2 termijnen). De afgelopen 2 jaar bij Tweak misschien een enkele keer uit de lucht geweest (omgeving Utrecht). Altijd zeer stabiele verbinding (gem. rond de 20 mbit). Bij de nieuwsgroepen een download van 2 MB/s, prettig
Toen ik 2 jaar geleden voor de keuze stond om te "vooruit" te betalen voor 2 jaar heel even getwijfeld, maar geen spijt van gehad.

Niets dan lof dus (en nu maar hopen dat het zo blijft gaan).
Heb afgelopen zomer hetzelfde gedaan en deel ook dezelfde ervaring als jij. Ik heb de 2 termijnen inmiddels betaald en het is wel relaxed dat je voorlopig geen facturen meer krijgt. :) Mijn werkgever betaalt elke maand € 20,- voor mijn internetverbinding dus wat dat betreft kan mijn pret niet meer op!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt iets mis te zijn met tweakdsl, tenminste bij mij. Mijn provider is Telebyte, een onderdeel van TweakDSL volgens velen, en tot gisteren kon ik prima gebruik maken van de nieuwsserver van Telebyte... 100+ dagen retentie... en volgens mij dezelfde als van TweakDSL.
Vanmorgen wilde ik dus iets uit de nieuwsgroepen downloaden, helaas mislukte dat. Niet meteen gebeld, want over het algemeen worden de storingen vrij vlot opgelost, maar heden middag nog geen connectie.. dus ik bel de Telebyte servicedesk... telefoonnummer is niet meer in gebruik, mailen gaat niet omdat het email adres: info@telebyte.nl niet meer actief is... dus ik www.tweakdsl.nl geprobeert en hier kreeg is een APACHE foutmelding. Allemaal een beetje vreemd... iemand die op de hoogte is van de situatie?

Overgens nu net weer www.tweakdsl.nl getest en nu lijkt deze het weer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

www.tweakdsl.nl lijkt er weer uit te liggen trouwens. Ik heb de laatste dagen ook problemen met authenticatie op de mailserver wat te hooi en te gras mislukt ondanks dat ik elke keer hetzelfde goede ww gebruik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
beide sites werken gewoon nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:43:
www.tweakdsl.nl lijkt er weer uit te liggen trouwens. Ik heb de laatste dagen ook problemen met authenticatie op de mailserver wat te hooi en te gras mislukt ondanks dat ik elke keer hetzelfde goede ww gebruik.
Via deze link kom ik wel op hun homepage http://www.tweak.nl/?page=home . Mijn oude link zoals hierboven werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 12:47
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:23:
Er lijkt iets mis te zijn met tweakdsl, tenminste bij mij. Mijn provider is Telebyte, een onderdeel van TweakDSL volgens velen, en tot gisteren kon ik prima gebruik maken van de nieuwsserver van Telebyte... 100+ dagen retentie... en volgens mij dezelfde als van TweakDSL.
Vanmorgen wilde ik dus iets uit de nieuwsgroepen downloaden, helaas mislukte dat. Niet meteen gebeld, want over het algemeen worden de storingen vrij vlot opgelost, maar heden middag nog geen connectie.. dus ik bel de Telebyte servicedesk... telefoonnummer is niet meer in gebruik, mailen gaat niet omdat het email adres: info@telebyte.nl niet meer actief is... dus ik www.tweakdsl.nl geprobeert en hier kreeg is een APACHE foutmelding. Allemaal een beetje vreemd... iemand die op de hoogte is van de situatie?

Overgens nu net weer www.tweakdsl.nl getest en nu lijkt deze het weer te doen...
Volgens mij is Telebyte geen onderdeel van TweakDSL.

www.tweakdsl.nl was vanmorgen lastig te bereiken omdat er een verkeerd ip-adres in de DNS terecht is gekomen. Dit is allemaal snel opgelost, maar zou bij sommige mensen nog in een lokale cache kunnen staan. http://tweakdsl.nl of www.tweak.nl werkt dan natuurlijk wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben recentelijk overgestapt van Alice naar TweakDSL. Wat een genot zeg! Precies geleverd op de dag dat het zou moeten gebeuren. Internet is veel sneller. Ook al zei alice dat het niet sneller kon.... De helpdesk is een verademing. Die kunnen ze bij Alice net zo goed afschaffen. Het bellen is goedkoop en de Newsserver is prima. Al met al voor een hele schappelijke prijs, gezien het product wat geleverd wordt. Bovendien lijkt het me een sympathiek bedrijf, aan de hand van wat ik op hun website lees. Absoluut een aanrader, so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij telefonie via Tweak loop ik tegen het volgende aan.
Als ik vanaf een (mobiel)toestel mijn voipnummer van Tweak bel, dan hoor ik wel de telefoon overgaan in mijn hoorn, maar niet op het gebelde toestel.
Ik kan vanaf een telefoonnummer/toestel, mijn voipnummer van Tweak pas goed bereiken als ik het eerst een keer gebeld heb met mijn voipnummer. Komt dit bij meer mensen bekend voor of weet iemand waardoor dat komt en hoe dit op te lossen is?
De instellingen in het Copperjet 1616 modem zijn volgens de aanwijzingen van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Bij mij werkt het goed, maar ik heb een Zyxel modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 1,5 jaar dit abbo. Bevalt uitstekend. Eigenlijk nog nooit problemen gehad. Is snel en betrouwbaar. Mag ook wel eens gezegd worden!

mvgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Zijn er nog meer mensen met een haperende tot uitvallende verbinding naar news.tweakdsl.nl? :/
Hier (7413) zijn de problemen vanmiddag begonnen, rond een uur of één denk ik. In de tussentijd is het niet beter geworden.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Ik weet niet in hoeverre TweakDSL onderdeel is van Telebyte/Cambrium, maar zie ook eens dit draadje.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Volgens mij neemt TweakDSL alleen af van Cambrium toch?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte is niet bereikbaar, Cambrium en TweakDSL wel. Lijkt me dat dit los van elkaar gezien kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gertvdijk schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:20:
Ik weet niet in hoeverre TweakDSL onderdeel is van Telebyte/Cambrium, maar zie ook eens dit draadje.
Heb je een specifieke aanleiding om paniek en verwarring te gaan zaaien of is het gewoon onbenul van jouw kant?

Cambrium is een bedrijf wat DSL levert aan iedereen die de rekening kan betalen. TweakDSL is het huismerk, maar er is nog een stel anderen die het product van Cambrium onder hun eigen naam verkopen. Telebyte is er een van. MyADSL was een ander, en de rest mag je zelf uitzoeken.

Je was vast nog niet op het idee gekomen dat een internet-provider ook VoIP voor zichzelf op kantoor kan gebruiken, en dat een storing dus niet alleen tot haperende email maar ook tot stukke telefoon zou kunnen leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
burne schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:09:
Heb je een specifieke aanleiding om paniek en verwarring te gaan zaaien of is het gewoon onbenul van jouw kant?
Het is een combinatie van een aantal factoren die ik - naar mijn mening terecht - verdacht vind. Ik wil geen paniek zaaien, maar ik bemerkte dat de whois van het IP news.tweakdsl.nl en de whois van het IP news.telebyte.nl identiek is en klanten van beide BV's hebben problemen. Daarom leg ik een verband met de diensten van Telebyte/Cambrium. De rest van de factoren vind je in dat andere topic.
Cambrium is een bedrijf wat DSL levert aan iedereen die de rekening kan betalen. TweakDSL is het huismerk, maar er is nog een stel anderen die het product van Cambrium onder hun eigen naam verkopen. Telebyte is er een van. MyADSL was een ander, en de rest mag je zelf uitzoeken.
Ik ben er nog een aantal tegengekomen ja.
Je was vast nog niet op het idee gekomen dat een internet-provider ook VoIP voor zichzelf op kantoor kan gebruiken, en dat een storing dus niet alleen tot haperende email maar ook tot stukke telefoon zou kunnen leiden?
Tuurlijk wel. Maar als de website nog online is en ze daar geen storing op melden na enkele dagen en tegelijk ook nog eens specifieke helpdesk e-mailadressen zijn afgesloten vind ik dat verdacht. Nogmaals, dit gaat in eerste instantie over Telebyte en *niet* over TweakDSL, maar omdat ik een verband zie in de whois en de problemen vond ik het nuttig om dat even te delen met de mensen in dit topic. Dus no offence/flame intended.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gertvdijk schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:26:
Het is een combinatie van een aantal factoren die ik - naar mijn mening terecht - verdacht vind. Ik wil geen paniek zaaien, maar ik bemerkte dat de whois van het IP news.tweakdsl.nl en de whois van het IP news.telebyte.nl identiek is en klanten van beide BV's hebben problemen. Daarom leg ik een verband met de diensten van Telebyte/Cambrium.
Wat een dijk van een redenering. Ik heb er nog eentje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$ host sip.xs4all.nl
sip.xs4all.nl has address 82.101.62.99
$ whois 82.101.62.99

inetnum:        82.101.62.0 - 82.101.62.255
netname:        B3G-FR-LOCALNET-3
descr:          B3G Local Networks
descr:          Backbone equipments for B3G TELECOM
country:        FR

Xs4All is in het diepste geheim overgenomen door een Franse telco. Omdat KPN dat nooit toe zou staan is er maar 1 conclusie mogelijk: Wouter Bos heeft KPN stiekum verkocht aan de Fransen en de opbrengst van tientallen miljarden in eigen zak gestoken!

Als je whois en dns niet begrijpt(*) moet je er geen gebruik van maken. Je haalt er met minimaal zoeken 'vreemde' info uit, en doordat jij een onterechte link legt tussen je eigen ervaringen en exact een vraag hier begin je verbanden te suggereren die nergens op slaan.

(*) whois geeft _alle_ matches. whois -h whois.ripe.net "Ruben van der Leij" Denk je nou echt dat ik op vier plekken over het hele land tegelijk werk? Zou stichting Telebyte misschien enkel de naam gemeen kunnen hebben met een jaren later opgericht bedrijf? Net zoals het inmiddels weer ter ziele gegaan HCC-Net ooit een vereniging was? whois -h whois.ripe.net "HCC"

Denk effe na over wat je _weet_ voordat je de suggesties de wereld in gaat slingeren.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 19-01-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de Kamer van koophandel geraadpleegd. Tweakdsl is een handelsnaam van Cambrium BV.
Cambrium BV = Twealdsl (of beter, andersom). Wat bij Telebyte speelt heeft dus niets te maken met Tweakdsl. oeven we ons daar ook niet meer druk over te maken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe lang doet Tweak er normaliter over om een bestaande verbinding te upgraden (van BBNed naar Tiscali, dat wel)? Weet ik waar ik rekening mee kan houden ;)

/@ Burne

Zo gek is de gedachte niet van gertvdijk imho. Je komt zo bot over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb een Zyxel modem en krijg nummerherkenning (uitgaand) niet aan de gang. Het veraderen van de DTMF mode instelling heeft geen effect. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:49:
Ik heb een Zyxel modem en krijg nummerherkenning (uitgaand) niet aan de gang. Het veraderen van de DTMF mode instelling heeft geen effect. Heeft iemand een suggestie?
Bij Tweakdsl=>phone=>diensten lees ik:
Nummerweergave op VoIP staat standaard uit. De verwachting is dat dit in de toekomst wel beschikbaar komt.
Ik weet alleen niet of dit op uitgaand, binnenkomend of beide betrekking heeft.

Bij mij werkt het doortoetsen in een keuzemenu niet (je weet wel "kies 1 als je..."). Het gewenste cijfer wordt niet ontvangen of niet herkend. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet er iemand een oplossing (heb een copperjet modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exorcist schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:41:
Zo gek is de gedachte niet van gertvdijk imho. Je komt zo bot over :)
Zie het gegeven voorbeeld van sip.xs4all.nl voor een illustratie hoe belachelijk het is conclusies te verbinden aan informatie die je met whois achterhaalt. Whois vertelt je dingen maar niet waarom die dingen zo zijn. Als je de betekenis er zelf bij gaat verzinnen zit je binnen de kortste keren in de samenzweringstheorieen.

Alle Telebyte-gebruikers zaten zonder nieuws, één TweakDSLer klaagde over een tegenvallende snelheid. Dat is nogal een basis voor een complottheorie. Er is nog een heel stel news.<provider>.nl-adressen wat resolved naar 82.197.196.34, en er zal er de komende tijd minimaal nog eentje omvallen dus veel succes met verdere samenzweringen.
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:27:
Even de Kamer van koophandel geraadpleegd. Tweakdsl is een handelsnaam van Cambrium BV.
Cambrium BV = Twealdsl (of beter, andersom).
Dat zeg ik. TweakDSL is het huismerk van Cambrium. Het is mijn schuld dat de twee oprichters van Cambrium elkaar ontmoet hebben, de techniek is een dik jaar mijn schuld geweest (voordat Trueserver het overdroeg aan Cambrium) en ik heb er jaren voor gewerkt in diverse vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 12:59
Binnenkort (februari) weer voor twee jaar het contract verlengen. De eerste twee jaar zijn prima bevallen bij TweakDSL. Zeer hoge uptime en de natuurlijk fenomenale newsserver!

Het jammere is alleen dat vandaag/gisteren mijn Copperjet 816 modem is overleden. Aangezien wij gaan verlengen en dus eigenlijk een nieuw contract aangaan wil ik wederom (net als 2 jaar geleden) een modem hierbij ontvangen. Contact met de helpdesk vandaag was hier niet zo happig op, maar ik mag morgen/vandaag weer bellen omdat de betreffende afdeling gesloten was...

Ben ik nou zo onredelijk om een nieuw gratis modem te verlangen als wij ons weer opnieuw voor twee jaar vastleggen? Middels de website zou je het modem er gewoon gratis bijkrijgen. Nou goed, ik ga morgen wel weer bellen en dan kijken wat er mogelijk is :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Banjy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:14:
Ben ik nou zo onredelijk om een nieuw gratis modem te verlangen als wij ons weer opnieuw voor twee jaar vastleggen?
Het punt voor providers is het volgende: Die gratis modems krijgen ze van de telco, als aansporing om nieuwe klanten binnen te halen. (Daarom heb je een copperjet. BBNed is zo ongeveer de enige afnemer van Allied Data.) Als jij opzegt en een nieuw abo aanvraagt betaalt de telco het modem, als je verlengt en een nieuw modem zou krijgen betaalt de provider 'm. Het probleem is dat de prijs van een copperjet ongeveer overeenkomt met een jaar winst op je DSL-lijn. Ze leveren dus een jaar van de twee jaar in als ze je een gratis modem geven. Daarmee halveren ze dus hun inkomsten. En daarom doet geen enkele provider dit soort dingen. Nieuwe klanten binnenhalen levert veel meer op dan huidige klanten behouden met 'kadootjes'. Da's geen verwijt maar gewoon de realiteit van het huidige business-model achter DSL.

Als je slim bent fiets je naar de lokale computerboer en koop je een leuke Netgear voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
burne schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:54:
Het punt voor providers is het volgende: Die gratis modems krijgen ze van de telco, als aansporing om nieuwe klanten binnen te halen. (Daarom heb je een copperjet. BBNed is zo ongeveer de enige afnemer van Allied Data.)
offtopic:
Is dat echt zo? Bij een Quicknet over Tiscali abo'tje dat ik een tijdje geleden installeerde zat ook een Copperjetje. Zal wel over zijn geweest... :P

Pagina: 1 ... 19 ... 52 Laatste