[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:54:
[...]

Het punt voor providers is het volgende: Die gratis modems krijgen ze van de telco, als aansporing om nieuwe klanten binnen te halen. (Daarom heb je een copperjet. BBNed is zo ongeveer de enige afnemer van Allied Data.)
burne: ooit in een ver verleden, business modellen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:28:
[...]

Bij Tweakdsl=>phone=>diensten lees ik:
Nummerweergave op VoIP staat standaard uit. De verwachting is dat dit in de toekomst wel beschikbaar komt.
Ik weet alleen niet of dit op uitgaand, binnenkomend of beide betrekking heeft.

Bij mij werkt het doortoetsen in een keuzemenu niet (je weet wel "kies 1 als je..."). Het gewenste cijfer wordt niet ontvangen of niet herkend. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet er iemand een oplossing (heb een copperjet modem)
Dat had ik nog niet gevonden. Bedankt. Wel vreemd dat nummerherkenning niet werkt, in veel gevallen zelfs erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:40

S913

Abusus non tollit usum

Exorcist schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:41:
Hoe lang doet Tweak er normaliter over om een bestaande verbinding te upgraden (van BBNed naar Tiscali, dat wel)? Weet ik waar ik rekening mee kan houden ;)
Ik zou ergens woensdag de 14de omgehangen worden van BBned naar Tiscali, maar voor dat ik uit mijn bed was (had griep, dus rond een uur of 11) was ik al omgehangen.
Eigenlijk zou ik pas per 12 feb van 0-8Mbit naar 12-24Mbit gaan, maar ook dat werkte de 14de al meteen :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bram77 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:21:
[...]

Dat had ik nog niet gevonden. Bedankt. Wel vreemd dat nummerherkenning niet werkt, in veel gevallen zelfs erg lastig.
Bij mij werkt het naar buiten toe wel. Als ik met Voip naar mijn mobiel bel, zie ik mijn Voip nummer staan. Als ik daarna van mobiel naar Voip bel, zie ik geen nummer. Heb op mijn mobiel wel nummer weergave aanstaan.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Banjy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:14:
Binnenkort (februari) weer voor twee jaar het contract verlengen. De eerste twee jaar zijn prima bevallen bij TweakDSL. Zeer hoge uptime en de natuurlijk fenomenale newsserver!

Het jammere is alleen dat vandaag/gisteren mijn Copperjet 816 modem is overleden. Aangezien wij gaan verlengen en dus eigenlijk een nieuw contract aangaan wil ik wederom (net als 2 jaar geleden) een modem hierbij ontvangen. Contact met de helpdesk vandaag was hier niet zo happig op, maar ik mag morgen/vandaag weer bellen omdat de betreffende afdeling gesloten was...

Ben ik nou zo onredelijk om een nieuw gratis modem te verlangen als wij ons weer opnieuw voor twee jaar vastleggen? Middels de website zou je het modem er gewoon gratis bijkrijgen. Nou goed, ik ga morgen wel weer bellen en dan kijken wat er mogelijk is :)
Ik moest ook mijn contract verlengen en heb ook even gemaild voor een nieuw modem. Reactie van de helpdesk: ja, daar heb je recht op. Moet je wel even een brief sturen naar Tweak. Als je 60 euro bijbetaald krijg je een draadloze.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:56:
[...]

Ik moest ook mijn contract verlengen en heb ook even gemaild voor een nieuw modem. Reactie van de helpdesk: ja, daar heb je recht op. Moet je wel even een brief sturen naar Tweak. Als je 60 euro bijbetaald krijg je een draadloze.
Toen ik vroeg om een nieuw abo na twee jaar TweakDSL werd er zelfs aangeraden door de helpdesk om er een nieuw modem bij te ontvangen :*) Ben nog wel in afwachting van dit modem :/ (hmm, die lag dus bij de buren, een nieuwe Zyxel P-2602H-D1A)

[ Voor 5% gewijzigd door eNaSnI op 24-01-2009 12:25 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 12:59
[...]

Bij mij is het dus niet gelukt, beetje jammer. Enkel als wij naar een ander abonnement zouden gaan was het mogelijk geweest. En dat is de moeite niet, zeker omdat wij tevreden zijn over de huidige prijs (dus €500 voor 2 jaar)

Gelukkig met wat moeite in het winkelcentrum een simpele Sitecom ADSL 2+ modem kunnen vinden. Works like a charm :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
[...]

Ik kreeg bij een update ook een nieuw Copperjet modem, terwijl het oude ook prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Banjy schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:48:
[...]

Bij mij is het dus niet gelukt, beetje jammer. Enkel als wij naar een ander abonnement zouden gaan was het mogelijk geweest. En dat is de moeite niet, zeker omdat wij tevreden zijn over de huidige prijs (dus €500 voor 2 jaar)

Gelukkig met wat moeite in het winkelcentrum een simpele Sitecom ADSL 2+ modem kunnen vinden. Works like a charm :)
Wat raar. Ik houd ook hetzelfde abonnement (500 euro voor 2 jaar), maar er is mij toch toegezegd dat ik er een zou krijgen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 12:55
Goedendag, ik ben nieuw hier op Tweakers, dit is mijn eerste post. yes. :')

Maareh, kan iemand mij vertellen wat TweakDSL bedoeld met 12-24Mbit etc?
Waarom niet gewoon 24Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:54
Dat is omdat, zoals je wellicht weet, de snelheid afhankelijk is van de lengte van je telefoonlijn. TweakDSL weet op voorhand niet hoe snel de verbinding zal zijn, dus om geen onwaarheden te vertellen zeggen ze netjes 12-24 MBit/s . Alles daartussen is dus acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 12:55
Aha ok! Netjes van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb een aantal jaren TweakDSL gehad. Eerst 8mbit. Die werd teruggezet naar 2mbit vanwege klapperende lijn. Daarna een upgrade naar ADSL2 10mbit. Die draaide bijna een jaar goed, maar ging toen ook klapperen. Snelheid werd toen teruggezet naar 8 mbit. Alles liep toen via bbned met VoDSL en een Copperjet 816-P (bij upgrade weer een nieuwe gekregen).
Ik ben daarom begin vorig jaar overgestapt naar 20mbit Tele2 Compleet met een nieuw Tele2 modem. Ik heb geen klapperende verbinding mee gehad. Bellen gaat ook prima.
Nu zie ik de aanbieding van TweakDSL via Babyxl (=Telfort/KPN) van 12-24 Mbit voor 20 euro p/m (2 jaar voor 499).
Mijn vragen zijn:
1. zal m'n lijn stabiel blijven bij TweakDSL (vanwege een nieuw modem en ander netwerk)?
2. geeft telefoneren problemen (ik heb van meerdere kennissen gehoord dat bellen via Telfort (zelfde netwerk) problemen geeft (gebeld worden en andere kant niet kunnen horen).
Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Eind deze week wordt mijn lijn omgezet van Bbned naar Tiscali.
Ik heb al een grote grijze modem van ze ontvangen, maar ik wil mijn bestaande Fritz box 7140 blijven gebruiken. Voordat alles uit de lucht is...ik hoef in mijn bestaande modem na overgang alleen vpc 35 op 34 te zetten en dan zou het moeten werken? Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LaptopRookie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:53:
Hoi,

Ik heb al een grote grijze modem van ze ontvangen, maar ik wil mijn bestaande Fritz box 7140 blijven gebruiken. Voordat alles uit de lucht is...ik hoef in mijn bestaande modem na overgang alleen vpc 35 op 34 te zetten en dan zou het moeten werken? Thx.
Ze zeggen van wel ja, dus ga er maar vanuit :)

(En anders kun je vast met wat priegelen eea aan de praat krijgen toch? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

LaptopRookie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:53:
Hoi,

Hier een stappenplan voor je. Zodra internet niet meer werkt, verander je VPI/VCI settings van 0/35 naar 0/34. Als het goed is kom je dan op de Tiscali activatiepagina. Zo niet, ga handmatig naar http://1.254.254.253/ Klik op activeren. Na maximaal 30 minuten ontvangen jouw definitieve IP en ben je online. Je huidige modem zal inderdaad gewoon werken, je hoeft inderdaad alleen VPI/VCI aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
cjdijk schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:38:
[...]
Hier een stappenplan voor je. Zodra internet niet meer werkt, verander je VPI/VCI settings van 0/35 naar 0/34. Als het goed is kom je dan op de Tiscali activatiepagina. Zo niet, ga handmatig naar http://1.254.254.253/ Klik op activeren. Na maximaal 30 minuten ontvangen jouw definitieve IP en ben je online. Je huidige modem zal inderdaad gewoon werken, je hoeft inderdaad alleen VPI/VCI aan te passen.
Hartelijk dank. Betekent dit nu dat je op Tiscali een statisch ip krijgt? Vroeger was het toch dynamisch..als je je modem steeds los en aan koppelt...of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:28
Zijn er hier toevallig meer mensen met een Zyxel 26002H ISDN modem, die af en toe geen verbinding meer geeft over internet. ALs je dan aan het modem voelt is hij erg heet. Na een herstart doet ie het weer.
Ik heb liever iets wat helemaal goed of helemaal stuk is, dan dit soort half/half.

Maar wellicht is er een oplossing voor.

Ik heb er een WRT160N achter waar DHCP uitgeschakeld is, zou het kunnen helpen om daar DHCP aan te zetten, en de Zyxel op bridge te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

LaptopRookie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:42:
[...]

Hartelijk dank. Betekent dit nu dat je op Tiscali een statisch ip krijgt? Vroeger was het toch dynamisch..als je je modem steeds los en aan koppelt...of niet?
Na het activeren een belletje/mailtje naar de helpdesk en je kunt hem vast laten zetten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

[...]

Nog even als spuit elf: ook ik kreeg een de draadloze modem na verlenging (2 jaar 500 euro) voor 60 Euro! erg netjes en een heel stuk beter dan de vorige modem die ik had. Waarom sommige mensen dit niet krijgen is mij een raadsel.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 09-10 12:59
Mobyrick schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:15:
[...]

Nog even als spuit elf: ook ik kreeg een de draadloze modem na verlenging (2 jaar 500 euro) voor 60 Euro! erg netjes en een heel stuk beter dan de vorige modem die ik had. Waarom sommige mensen dit niet krijgen is mij een raadsel.
Lekker dan 8)7 Nou ik vind het wel goed zo, voor €40 een heerlijk simpel modempje kunnen vinden. Maar vind dit toch wel een minpuntje voor TweakDSL. Misschien is er met het per email contacteren van de helpdsek meer te bereiken.

Dat bandje van hun telefonische helpdesk is trouwens wel briljant. Met die heerlijke Amerikaanse stem :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Mobyrick schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:15:
[...]

Ik heb er nu ook twee. Bij overstappen van Tweak-BBNed naar Tweak-Tiscali weer eentje erbij. :) Ik zou trouwens idereen adviseren niet zo'n Gratis Copperjet te nemen. Afgezien dat daar minder opzit, is die minder stabiel, steeds een klapperende verbinding. Bij Tweak zetten ze dan je snelheid omlaag, wat soms een beetje helpt, maar je kunt natuurlijk beter direct een Zyxel modem nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Ik dacht voordat ik ze op ga zeggen eens zien wat er zoal te vinden is in DSL-land.
Ik heb in November 2008 al gebeld om te vragen wat ze gaan doen voor als mijn contract afloopt.
In januari nog 2x gebeld en gevraagd of ze nu wél wat terugmelden.
Maar nee hoor, weer niks.

En nu hang ik al een kwartier aan de lijn en ben ondertussen van de 2e via de eerst wachtende nu de caller number 3. Waarbij de wachttijd van less than 2 minutes is opgelopen tot 9 minuten.
En dan die "muziek" die je niet kan afzetten....

Iemand een goed alternatief?
Ik heb altijd bij BBNed gezeten (oud Demon-klant).

Wacht! ze nemen op...!

Ok. ik kreeg net iemand aan de lijn, die mij goed heeft geholpen.
(Deze dame dient een salarisverhoging te krijgen, ze heeft er zojuist voor gezorgd dat TweakDSL niet een klant is kwijtgeraakt.)
Ze wist te vertellen dat ik opnieuw een contract kan afsluiten zoals dat wat nu bijna afloopt.
( 8/1 2 jaar voor 400 euro )

Of een abonnement zoals vermeld staat op de website
Of een contract zoals vermeld staat op de website.
http://tweakdsl.nl/?page=dsl/subscriptions

In het geval van voortzetting van het bestaande contract krijg je GEEN nieuw modem.
In de andere gevallen wel.

Iets leuks om bestaande klanten te houden is er dus niet bij. (Leest u mee, meneer TweakDSL? )
(Zullen we met z'n allen gaan opzeggen en een nieuw contract nemen? Lekker veel administratie werk, maar wij krijgen tenminste een nieuwe modem. 8)7 )

De brief zal uiterlijk in de 2e week van februari verstuurd worden.
Dat is dan wel erg kort dag, want mijn contract loopt af per 15 / maart.

Maar, zegt ze, we zijn erg coulant, en u hoeft niet per sé een maand van te voren te beslissen.
OK, kan ik dat dan zwart op wit krijgen? Ja, via de email.

We zullen zien.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Major 7 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:20:
In het geval van voortzetting van het bestaande contract krijg je GEEN nieuw modem.
In de andere gevallen wel.
Toch blijft dit vaag. Ik heb een mail van Tweak waarin staat dat je wél een nieuw modem krijgt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:40

Crusader

Arc Nature

Major 7 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:20:
Iets leuks om bestaande klanten te houden is er dus niet bij.
Waarom zou je een nieuw modem willen als je er al één hebt? Vind de beslissing van TweakDSL anders niet raar hoor. Misschien houden ze klanten door hun tarieven scherp te houden en een goede newsserver gratis aan te bieden? Kun je natuurlijk gaan discussiëren over wat scherpe tarieven zijn en voor wie een newsserver toegevoegde waarde heeft, maar goed, ik heb een tijd terug voor 2 jaar getekend, 500 euro voor een 20/1 verbinding en mij hoor je niet klagen.
Zullen we met z'n allen gaan opzeggen en een nieuw contract nemen? Lekker veel administratie werk, maar wij krijgen tenminste een nieuwe modem.
Al die moeite voor een modem van een paar tientjes? Typische Hollander die dat gaat doen.
Bovendien mag je in de afgelopen X maanden geen lid zijn geweest om voor die actie in aanmerking te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 29-01-2009 13:47 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7

Major 7

BOFH!

Modems schijnen nogal eens POEF te doen, en als je er dan een hebt liggen is dat erg handig.
Maar het gaat niet zozeer om een modem, meer dat bestaande klanten nooit wat krijgen en nieuwe wel.
Zo zou je aan het overstappen blijven omdat een nieuwe aansluiting meer bied voor je geld.

Als bestaande klant hebben ze minder werk en minder kosten aan je, maar je krijgt minder voor hetzelfde geld.
Beetje krom toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Major 7 op 29-01-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb aangegeven dat ik op zich een goede modem/router heb (Linksys WAG160n) maar dat het wel handig zou zijn een reserve te hebben. Als ze me niets sturen snap ik het ook wel, boeit me niet zo heel erg.

Heb de datum gekregen voor mn BBNed naar Tiscali overgang, volgende week donderdag. Zal wat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Major 7 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:03:
Modems schijnen nogal eens POEF te doen, en als je er dan een hebt liggen is dat erg handig.
Maar het gaat niet zozeer om een modem, meer dat bestaande klanten nooit wat krijgen en nieuwe wel.
Zo zou je aan het overstappen blijven omdat een nieuwe aansluiting meer bied voor je geld.

Als bestaande klant hebben ze minder werk en minder kosten aan je, maar je krijgt minder voor hetzelfde geld.
Beetje krom toch?
Als je modem POEF doet dan kun je toch gewoon TweakDSL bellen voor een nieuwe? En als je dan zonder internet zit heb je vast wel een kennis die er toevallig nog eentje over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7

Major 7

BOFH!

Ehm, begrijp ik hieruit dat TweakDSL van BBNed naar Tiscali gaat?
Ik heb het niet zo gevolgd, de afgelopen 2 jaar.
Maar ik zou liever bij BBNed blijven, dan dat ik bij TweakDSL blijf.
Ik ben al sinds de early-days van Demon bij BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Major 7 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:54:
Ehm, begrijp ik hieruit dat TweakDSL van BBNed naar Tiscali gaat?
Ik heb het niet zo gevolgd, de afgelopen 2 jaar.
Maar ik zou liever bij BBNed blijven, dan dat ik bij TweakDSL blijf.
Ik ben al sinds de early-days van Demon bij BBNed.
Tweak doet geen (nieuwe) zaken meer met BBNed. Huidige gebruikers blijven er gewoon op, maar zodra je een abonnementswijziging gaat doen ga je over naat het BabyXL netwerk van Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 07:40

Crusader

Arc Nature

Ik was een half jaar geleden ook huiverig toen ik verplicht over moest van BBned naar Tiscali. Uiteindelijk geen spijt van, prima netwerk. Latency prima voor gamers en nog geen downtime of andere gekkigheid meegemaakt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Als het goed is, gaat mijn adsl lijn morgen over van Alice(brr) naar Tweak. Kom ik dan op het bbned netwerk of op het tiscali netwerk?
Heb een Speedtouch 716, weet iemand hoe ik die dan in moet stellen?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op diverse fora dat de wireless van de zyxel Zyxel P 2602 HW PSTN die je via Tweak koopt/krijgt niet echt goed is. De voip verbinding zou wel goed zijn. Hoe zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Mijn persoonlijke ervaring:

Bij vol wifi gebruikt loopt cpu belasting van de zyxel 2602 op naar 100% waardoor werken via andere verbinding onmogelijk wordt, zelfde verhaal met 100 mbit over de lan poorten pompen en het gebruik van torrents. Ook haalde ik op mijn oude LinkSys wrt54g hogere snelheden over draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timbry schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:57:
Als het goed is, gaat mijn adsl lijn morgen over van Alice(brr) naar Tweak. Kom ik dan op het bbned netwerk of op het tiscali netwerk?
Heb een Speedtouch 716, weet iemand hoe ik die dan in moet stellen?
VPI / VCI
0 / 34

Je komt op het tiscali netwerk omdat tweak geen nieuwe leveringen op BBNED meer doet.

http://www.tweakdsl.nl/?f...age=dsl/newsflash#item_29

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Holy shit!...me lijn is net overgezet van Bbned (8Mb) naar Tiscali en ik haal 19Mb :-) Hoefde alleen die 35 in 34 te veranderen op me Fritzie. News download gaat nu met 1990kB/s :9~ Tot dus ver alles nog werkend...effe verder uit testen...hehe. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LaptopRookie schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:43:
Holy shit!...me lijn is net overgezet van Bbned (8Mb) naar Tiscali en ik haal 19Mb :-) Hoefde alleen die 35 in 34 te veranderen op me Fritzie. News download gaat nu met 1990kB/s :9~ Tot dus ver alles nog werkend...effe verder uit testen...hehe. _/-\o_
Hoe ver zit je van je centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Exorcist schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:10:
[...]

Hoe ver zit je van je centrale?
Volgens Tweak op 234m >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik zit op bijna 2km van de centrale en haal nog meer dan 2MB/s. Terwijl ik met Alice (20Mb) niet boven de 750KB uit kwam. Lag aan de afstand tot de centrale volgens Alice......:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Laatst online: 09-12-2018
dinsdag / woensdag was mijn internet verbinding aan het knipperen (aan , uit bla)
en op 29 jan 2009 zie ik bij www.myip.nl dat ik geen tweakdsl meer heb maar cambrium.

Nu op 30 jan 2009 ga ik als test iets downloaden via de nieuwsgroepen , en zie dat ik maar kan downloaden met de volgende snelheid: 244.70 KB/s terwijl dit altijd 1024 KB/s was.

daarnaast is internet ook vet traag.

Zou dit te maken hebben met de ruzie tussen Telebyte & Cambrium ? waar TweakDSL ook ondervalt (bij cambrium).

Of ben ik de enige die nu ineens bij cambrium zit ?

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
GC-Martijn schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:33:
dinsdag / woensdag was mijn internet verbinding aan het knipperen (aan , uit bla)
en op 29 jan 2009 zie ik bij www.myip.nl dat ik geen tweakdsl meer heb maar cambrium.

Nu op 30 jan 2009 ga ik als test iets downloaden via de nieuwsgroepen , en zie dat ik maar kan downloaden met de volgende snelheid: 244.70 KB/s terwijl dit altijd 1024 KB/s was.

daarnaast is internet ook vet traag.

Zou dit te maken hebben met de ruzie tussen Telebyte & Cambrium ? waar TweakDSL ook ondervalt (bij cambrium).

Of ben ik de enige die nu ineens bij cambrium zit ?
Nee hoor, ik zit er ook. Mijn snelheid is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

GC-Martijn schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:33:
Ik zit sinds september 2005 bij TweakDSL en zolang ik me kan herinneren heeft m'n IP altijd al naar een Cambrium-adres geresolved. Ook geen wonder aangezien Cambrium de diensten van TweakDSL verzorgt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Laatst online: 09-12-2018
ik heb net gebeld, aangezien alles wel heel traag werd.

Ik moest de oude (allied data) modem gebruiken als test.
Toen kreeg ik een andere ip adres.

Daarna de dure vigor2800 modem eraan gezet , en kreeg toen weer het oude ip adres.
Toen heb ik als test het mac adres van de allied data modem in de vigor2800 modem gezet en kreeg toen een totaal ander ip adres.

Toen dacht ik opeens: zou het zelfs zo zijn dat je iemands ipadres kunt 'afpakken' door middel van zijn modem mac adres in te vullen... (niet dat je daar wat aan hebt, maar toch)

downloaden gaat nu met 1057.60 KB en internet is nog wat traagjes...
Wat heben jullie als DNS IP adressen ?
Ik zie dat ik deze namelijk met de hand erin heb gezet: 217.19.16.131 en 217.19.16.132

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
***** zijn mijn DNS ip's

:|

[ Voor 47% gewijzigd door Monalisa op 02-02-2009 22:44 . Reden: geen reactie/dank ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 16:52

Pinjataaa

Hit me!

Alle lof voor TweakDSL is in 1 klap weg.

Mijn vader zijn Tweak 2 jaar 8/1 abbo was afgelopen en hij wou deze verlengen, nu hebben we omdat we verder weg wonen al de 8Mbit verbinding moeten halveren..
Geen probleem, liever stabiel dan super snel.

Nu hebben ze mijn vader verteld dat hij weer dezelfde 4 Mbit kon krijgen voor 20 euro in de maand ofzoiets... Maar wat een trage verbinding. Ik haal maar 3Mbit op zijn PC en een upload van 256Kbit.
Blijkt dat ze BBned over zetten naar BabyXL en dat is instabiele troep in mijn buurt (uit ervaring).

Het liefst zou ik de boel annuleren, maar dat kan dus blijkbaar niet...

Hadden ze wel mogen vermelden, en al helemaal dat de VPI VCI instellingen veranderen, mijn vader wist van niks en heeft 4 dagen zonder internet gezeten..
Meerdere keren gebeld, maar hij kwam niet verder dan het antwoord: U moet uw modem opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ze leveren al een tijdje geen BBNed lijnen meer sinds 3dec 2007. Misschien dachten ze dat dat wel onderhand wel bekend was bij de gebruikers: http://tweakdsl.nl/?frame...age=dsl/newsflash#item_29

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 02-02-2009 18:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 16:52

Pinjataaa

Hit me!

Ik kijk daar nooit.. en ik denk niet dat ik de enige ben! Maar wat ik lees lijkt me sterk. BBned was altijd super stabiel en als er dan een keer een probleem was, was het hooguit een halve dag.
Ik heb er 2 jaar gebruik van gemaakt en zou dolgraag verder willen op die lijn.

Vrienden en kennissen hier in de buurt hebben met Telfort hele slechte ervaringen.. Dus ik ben niet blij :) Vooral niet met die 256Kb upload... Remote desktop werkt voor geen meter zo en mijn FTP al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:18:
Ik kijk daar nooit.. en ik denk niet dat ik de enige ben! Maar wat ik lees lijkt me sterk. BBned was altijd super stabiel en als er dan een keer een probleem was, was het hooguit een halve dag.
Ik heb er 2 jaar gebruik van gemaakt en zou dolgraag verder willen op die lijn.

Vrienden en kennissen hier in de buurt hebben met Telfort hele slechte ervaringen.. Dus ik ben niet blij :) Vooral niet met die 256Kb upload... Remote desktop werkt voor geen meter zo en mijn FTP al helemaal niet.
Ik heb ook mijn 8/1 abbo verlengd en volgens mij is alles bij mij gewoon hetzelfde gebleven. Niets hoeven te veranderen aan mijn modem. Volgens "mijn Tweak" heb ik ook nog steeds een lijn via BBned. Lijn al 2 jaar heel stabiel. Zit op 3 km van de telefooncentrale en haal tussen 5 en 6 MB via de nieuwsgroepen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7

Major 7

BOFH!

Ze hebben geantwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Uw huidige 0-8 verduiveld abonnement (2 jarig)
loopt af op 15-03-2009.

Na deze datum zult u facturen van 29,95p/m ontvangen.

Indien u wilt overstappen naar 1 van onze huidige abonnementen,
is dit gewoon mogelijk na de minimale contractsduur (14-03-2009)

U hoeft niet uiterlijk een maand tevoren o.i.d. aan te geven dat u wilt overstappen.

Overstappen kan desgewenst op ieder tijdstip (na 14-03-2009)
U kunt wel van tevoren aangeven over te stappen per 14-03-2009.

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,
Ik ga me even beraden wat ik nu ga doen.
Ik zit nu via Cambrium: x.x.x.x.dsl.cambrium.nl
Als ik een nieuw contract neem, kan ik kiezen tussen degene die ik nu heb verlengen of een nieuwe.
Kom ik dan bij Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Iemand die misschien op Tiscali netwerk zit en voipbuster gebruikt om via internet te bellen? Ik krijg vandaag steeds een busy toon of user not found in my modem log. Zijn er problemen bij voipbuster of is er wat gewijzigd op Tiscali netwerk? Ik zit er sinds 30/1 op Tiscali...toen werkte voip nog...raar :? :? :?

Edit: hmm, schijnt dat ik nu land + netnummer moet meegeven voordat het overgaat aan de ander kant...blijkbaar wat verandert aan voipbuster's kant?

[ Voor 20% gewijzigd door LaptopRookie op 03-02-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 07:34

Jan20

CMJJKFE

Als je niks verandert, blijf je gewoon op bbned. Wil je eventueel een ander contract kom je op het greenisp netwerk van (tiscali whosale)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, ben benieuwd..morgen naar het Tiscali netwerk ipv BBNed. Hopelijk gaat het omzetten goed en kakt mn verbinding niet in, ik ben al blij met 12 Mbit ipv de 10 die ik nu haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me komt niet online omdat hij geen IPadres krijgt van tweakDSL.
Is er mogelijk een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Hm, ik krijg wel DSL signaal, maar internetlampje blijft stug rood, dat wordt bellen zometeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

hier ook geen IP

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaspers788
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:45
Ik kan ook niet inloggen, krijg ook geen IP-je van Tweak.
Kan alleen nergens iets vinden over een storing.
Help!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik krijg ook geen ip adres. Locatie Alphen aan den Rijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ben blij dat ik niet de enige ben :)
Dacht even dat het nog een stuiptrekking van Telebyte zou zijn :(

Utrecht hier trouwens...

edit:
wil toch even kwijt dat ik het wel erg tof vind dat mensen het hier op Tweak zo komen melden, gefet meteen een beter beeld van wat er aan de hand is en of je de enige bent die storing heeft. Geeft toch een wat geruster gevoel zeg maar.....

Heb zo ook veel steun gehad aan Telebyte verhaal.....

[ Voor 53% gewijzigd door Olgeros op 11-02-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hullepim schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:53:
Ik krijg ook geen ip adres. Locatie Alphen aan den Rijn
Het lijkt dus op een landelijke DHCP server probleem. Ik zit in Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Hier (roosendaal-nbr) hetzelfde probleem. :( Ben gelukkig niet de enige. Had toevallig van het weekend de opzegbrief op de bus gedaan. Was al bang dat ze de brief hebben gehad en de stekker er nu al uit hebben getrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In Lelystad ook geen IP adres. Wachten dus tot ze de DHCP server een kick geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 09-10 12:42
Hier in Eindhoven hetzelfde... wachten op DHCP... Wakker worden jongens !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-10 17:22

Arno

PF5A

Is de DHCP server (weer) :/

Rond 6:05 klapte het hier eruit en ik hoor ook al verhalen van anderen.

Snap niet dat ze op zo'n cruciale doos geen monitoring hebben :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu geen zicht meer op omdat ik ondeweg ben naar mijn werk. Ik denk dat tweak er snel achter komt dat er problemen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 08:34 . Reden: even wat anders neer gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Half 10? Zeker de recessie? Was altijd 9 uur :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Hier ook geen verbinding, heb fiber van tweak, probeer van werk thuis op mn pc in te loggen, dacht ligt aan mn router of mn pc ofzo.

Edit :

Amsterdam by the way..

[ Voor 12% gewijzigd door NeoSoulStar op 11-02-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Smarron

The bend

Hier ook hetzelfde als iedereen. :) Lokatie Ede. Het zit dus in heel NL zo lijkt het.

Toch slim dat ik mijn HTC als modem in heb kunnen stellen vorige week, ben ik gelukkig nog gewoon online.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:25:
Is de DHCP server (weer) :/

Rond 6:05 klapte het hier eruit en ik hoor ook al verhalen van anderen.

Snap niet dat ze op zo'n cruciale doos geen monitoring hebben :?
Vreemde conclusie?

Volgens mij is het niet de DHCP server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:24

d-motion

zow... en dan nu...

Ik ga het topic hier ff in de gaten houden....

Ik dach ook al dat er thuis iets aan de hand was...

Jammer dat er niet echt een statuspagina bij Tweak is afaik..

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Wat duurt het lang zeg, ik heb hier in Tilburg nog steeds een rood lampje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mededeling van Tweakdsl:
Vanochtend is rond 6:30u 1 van de core routers gecrashed, hierdoor is het DSL verkeer verstoord en een gedeelte van de co-locatie en hosting. Herstarten van de core routers heeft geen effect gehad. Onze engeneers zijn onderweg om ter plekke te kijken wat er aan de hand is om de storing te verhelpen.
bron: http://www.tweakdsl.nl

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 08:41 . Reden: URL verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:39:
Vreemde conclusie?

Volgens mij is het niet de DHCP server ;)
Itt vatt, heb ik géén rode pit en is mijn DSL signaal gewoon up. Ik krijg zoals velen geen verbinding met 217.19.16.131, ofwel de DHCP server :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Dat is dan duidelijk, ik zit al vanaf 6 uur vanmorgen mijn modem te herstarten..... inderdaad alleen een rood lampje op Internet op mijn Zyxel modem, DSL is wel goed.....

We wachten af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op mijn SpeedTouch branden alle LEDs groen, maar op de statuspagina staat dat die geen connectie kan leggen met de DHCP server. Toch grappig dat ieder modem zijn eigen manier heeft om verbindigsproblemen te detecteren.

Edit:
Trouwens wat zijn engeneers? Zijn dat speciale engineers? :+

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 11-02-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Arno schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:42:
[...]
Itt vatt, heb ik géén rode pit en is mijn DSL signaal gewoon up. Ik krijg zoals velen geen verbinding met 217.19.16.131, ofwel de DHCP server :)
Hij blijft ook groen, totdat je je modem herstart, dan wordt het internet lampje rood. Althans dat was bij mij zo vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Even een andere vraag tussendoor, misschien dat jullie een permanente oplossing weten:
Ik heb thuis een webserver staan. als ik die wil benaderen vanuit mijn eigen netwerk kan dat niet omdat ik een loopback (?) krijg.

Mijn Zyxel kan ik dan instellen via telnet met commando: "ip nat loopback on" waarna ik weer op www naam kan benaderen vanuit mijn eigen netwerk.
Echter, elke keer na een herstart van het modem moet ik dat commando opnieuw invoeren :-\

Dit had ik bij Telebyte ook al, dus het is geen TweakDSL fenomeen, maar misschien dat jullie al tegen hetzelfde aangelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Laatst online: 22-05 13:24
Olgeros schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:55:
Even een andere vraag tussendoor, misschien dat jullie een permanente oplossing weten:
Ik heb thuis een webserver staan. als ik die wil benaderen vanuit mijn eigen netwerk kan dat niet omdat ik een loopback (?) krijg.

Mijn Zyxel kan ik dan instellen via telnet met commando: "ip nat loopback on" waarna ik weer op www naam kan benaderen vanuit mijn eigen netwerk.
Echter, elke keer na een herstart van het modem moet ik dat commando opnieuw invoeren :-\

Dit had ik bij Telebyte ook al, dus het is geen TweakDSL fenomeen, maar misschien dat jullie al tegen hetzelfde aangelopen zijn?
Als je een eigen interne DNS server hebt draaien dan kan je een "split DNS" creeeren, dat wil zeggen dat je een handmatige entry in je DNS server maakt.
Heb je geen DNS server, dan kan je het (tijdelijk) oplossen door je host file aan te passen naar je interne IP adres, maar deze moetje dan wel steeds verwijderen als je (mocht het een laptop zjn) ergens anders inlogt en naar je webserver wil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
@Olgeros: je kunt in je Zyxel instellen dat hij deze instelling vasthoudt, in een autoexec.net bestand.

Zie http://www.zyxelsupport.nl/z156.php en http://www.zyxelsupport.nl/z155.html.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm, vriendin belt net: geen Internet. Toen ik haar aan de lijn had brandde het ledje op mn WAG160N ineens groen, ipv rood..en het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
megatronics schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:45:
Op mijn SpeedTouch branden alle LEDs groen, maar op de statuspagina staat dat die geen connectie kan leggen met de DHCP server. Toch grappig dat ieder modem zijn eigen manier heeft om verbindigsproblemen te detecteren.
Idem hier in Waddinxveen. Speedtouchje ziet er normaal uit, maar toch geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Ik was al bang. Net de overstap gemaakt van TB naar Tweak en dan weer dezelfde symptomen.... <pfew>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Olgeros schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:55:

Een kwestie van je autoexec.net aanpassen volgens deze handleiding. Voor mijn oude Demon Zyxel werkte dit perfect.

edit: spuit 11dankzij posttoast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou er even een reboot van je modem er op wagen om te kijken of je een IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:
Vanochtend is rond 6:30u 1 van de core routers gecrashed, hierdoor is het DSL verkeer verstoord en een gedeelte van de co-locatie en hosting. Herstarten van de core routers heeft geen effect gehad. Onze engeneers zijn onderweg om ter plekke te kijken wat er aan de hand is om de storing te verhelpen.
Update 08:50

Engineers zijn ter plekke.
bron http://www.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carinagtifreak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:51
Ik had vanmorgen hetzelfde probleem om 6.30u. geen internet. ik op mn router aangelogd, DHCP release gegeven en vervolgens renew, maar een nieuw IPadres zat er niet in.

Vervolgens mn modem een reboot gegeven, ze leek normaal bij te komen, maar zonder succes

Locatie Castricum, en als ik bovenstaande berichten zo lees lijkt het dus een landelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Laatst online: 09-10 10:06
Ik krijg hier in Groningen weer een IP en kan weer internetten via TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Werkt idd weer :)

Nu snel aan de redundancy :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:24

d-motion

zow... en dan nu...

Blij dat modems automagisch toch blijven proberen om een ip-adres te krijgen.

Ik kan weer bij mijn servertje... :D

Alles werkt weer...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik had vanochtend ook geen verbinding. Ik geeft ze nog even het voordeel van de twijfel, maar tot nu toe ben ik niet onder de indruk.

Ik heb 8 jaar een xs4all verbinding gehad waarop een server draaide. Buiten aangekondigd onderhoud is deze in die 8 jaar beperkt aantal keer onverwacht offline geweest (minder dan 10 keer in 8 jaar).

Tweak heb ik bijna 2 jaar en staat nu met de teller al hoger. En ik draai nu geen server meer, dus constateer het nu alleen als ik daadwerkelijk online ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Hier in amsterdam at 10:28 weer 100mbit fiber connectie, zelfde ip en downloaden gaat weer van alsouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Thanks voor de tips om autoexec.net/bat aan te passen, Ben er erg happy mee!!!!

Ben ook weer online inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32
Heel gek dat er geen redundantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Gisteren al het zelfde probleem rond dezelfde tijd.
Zat op m'n werk, dus kon niks. Ineens ergens halverwege de ochtend probleem opgelost en kon weer remote inloggern.

Hebben alle mede posters hier een vast ip en de modem in bridge staan?
Zette m'n zyxel vanochtend van bridge naar routed en kreeg na een reboot een ip toegewezen.
Teruggezet naar bridged, maar helaas.
Nu alles weer OK.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Laatst online: 03-06-2021
mwoe schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:05:
Hebben alle mede posters hier een vast ip en de modem in bridge staan?
Zette m'n zyxel vanochtend van bridge naar routed en kreeg na een reboot een ip toegewezen.
Teruggezet naar bridged, maar helaas.
Ik wel. Het "vaste" ip-adres is gekoppeld aan een MAC adres en in mijn geval dat van de router achter de Zyxel die in bridge mode staat. Ik krijg dus altijd (afkloppen!) hetzelfde ip adres toegewezen na een storing.

Ik zou even contact met de helpdesk opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Chips, da's dus reden dat ik geen contact met m'n systeem thuis kan krijgen. Ik denk dat m'n modem niet automatisch weer verbinding heeft gemaakt, want ik kan niets pingen.

--- Edit: drie minuutjes later, opeens wel ping. Hmmm.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

ligt de boel weer plat?
Nee toch niet, 't was intern.

[ Voor 45% gewijzigd door Mister_T op 11-02-2009 20:12 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Het valt me op dat mijn modem na de downtime van vanmorgen sneller is ingetraind. Ipv 12/.8 staat die nu op 18787 kbps / 1040 kbps. Ik heb 20mbit, dus ben achteraf wel een beetje blij met de downtime B)

Jeremy Clarkson

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Arno schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:59:
Het valt me op dat mijn modem na de downtime van vanmorgen sneller is ingetraind. Ipv 12/.8 staat die nu op 18787 kbps / 1040 kbps. Ik heb 20mbit, dus ben achteraf wel een beetje blij met de downtime B)
Da's een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik krijg sinds deze week voor het eerst spam binnen op mijn tweakdsl e-mailadres. Hebben anderen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arno schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:59:
Maar probeer dat maar eens een tijdje vol te houden, dan zul je zien dat de snelheid weer zal inzakken. Waarschijnlijk is je netto downloadsnelheid op je pc zelf ook niet echt veel hoger, omdat er bij die hogere ingetrainde snelheid meer fouten optreden. Dat is ook de reden dat het modem stapje voor stapje lager zal gaan intrainen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Pagina: 1 ... 20 ... 52 Laatste