Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Gem schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:53:
[...]

Ik had mijn omgebouwde PSP besteld bij de ombouwshop met een SHARP scherm (kwam ik pas later achter). Ik dacht dat alle Europese / Amerikaanse modellen een Samsung scherm hadden dus ik denk dat ze zijn geïmporteerd. Op dit moment heb ik al 4 stuck pixels en een krasje , dus gelijk maar een vervangend scherm gekocht op E-bay Azië (standaard SHARP). Deze was na een week binnen maar geloof het of niet , zaten er al bij levering 3 kleine gaatjes/krasjes aan de achterzijde van het LCD scherm. Nu ben ik met de verkoper in gesprek hoe we dit het beste kunnen oplossen gezien terug sturen geen zin heeft (transportkosten).
Bijzonder lastig idd. Ik lees her en der dat het hele Samsung/Sharp een urban myth is die de wereld is ingekomen via een eBay verkoper die van z'n Japanse PSP's af wilde, ergens in 2005. Ik vraag me echt af hoe het in 2008 met de Slim&Lite's is.

Anders ga ik gewoon eens kijken in de Dixons of MediaMarkt, als ik ghosting te erg vind of flikkerend beeld zie gaat het gewoon niet door.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 14:27
jelbo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:50:
Nu blijkt dat Sony dezelfde stunt uithaalt en alleen Japanners Sharp schermen biedt (daar telt het zeker het meest). Ik neem aan dat als ik een Japanse PSP te pakken weet te krijgen ik de lul ben als er dooie pixels op zitten..

Zijn er in Nederland ook nieuwe PSP's te vinden met Sharp scherm? Mensen met ervaringen hier?
Hoi,

Ik heb één van de eerste Nederlandse PSP S&L en heb nergens last van (sinds oktober 2007).
Geen dode pixels, strak beeld, geen flikkerend beeld, geen ghosting.

Heb mijn LCD vergeleken met een 'oude' PSP van juni 2007 en kon geen verschillen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Net een psp aangeschaft, leuk ding voor remote play vanaf de ps3.

1 groot probleempje : Bij het bekijken van een video vanaf de ps3 met remote play, blijkt de l1 shoulder button de video te herstarten (!). Erg onhanding als je de knop per ongeluk aanraakt terwijl je halverwege een film bent.

Is er een mogelijkheid om dit aan te passen, dit is namelijk nogal een dealbreaker. Als het niet kan heeft de mediamarkt weer 1 psp terug.

Bedankt !
Je PSP op "hold" zetten.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bedankt, nogal dom van mij dat ik dat niet gezien had. Jammer dat dan direct alle knoppen buiten gebruik zijn en de hold knop terugzetten direct zorgt voor het uitschakelen van de psp als je niet uitkijkt.

Affijn waarvoor ik hem gekocht had, buiten gebruik, is hij helaas niet geschikt. Morgen gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:28
Dat uitschakelen is een soort stand-by, en je kunt zo weer verder met film kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:30:
Dat uitschakelen is een soort stand-by, en je kunt zo weer verder met film kijken denk ik.
Ja, idd, dat is bij mij ook het geval (dat ik me verplaats en dan per ongeluk "uit" doe) hij gaat gewoon verder waar die gebleven is

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Nieuw deeltje...zijn over de 1000 posts heen.

Stand-by kost wel batterijen, maar echt heel weinig. Hij kan denk ik wel een hele week in stand-by. Niet dat dat de bedoeling is maar als je gewoon ff wordt onderbroken ook in games of filmpjes kun je hem even uitzetten zonder dat alles verloren gaat.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 14:27
Geen idee wanneer het nieuwe deel komt dus nog maar even hier.

Ik ben toe aan nieuwe spellen voor m'n PSP en wil de online multiplayer wel eens gaan ontdekken.
Ik heb het echter niet zo op FP-shooters (Killzone/Socom/etc) terwijl deze meestal wel populair zijn.

Wie weet enkele leuke, niet te oude, niet FPS, PSP games waar veel mensen online zijn voor multiplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Weet er iemand een handige en vooral goedkope carkit om de PSP in de auto te gebruiken?

Eigenlijk alles wat ik vind via google/ebay komt uit het buitenland. Voor een ding van 10 euro vind ik 10-15 euro verzendkosten nogal veel. Ik heb in de stad bij de MM, Dixons en Bartsmit gekeken, maar allemaal hadden ze niets.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Shiver23 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:08:
Weet er iemand een handige en vooral goedkope carkit om de PSP in de auto te gebruiken?

Eigenlijk alles wat ik vind via google/ebay komt uit het buitenland. Voor een ding van 10 euro vind ik 10-15 euro verzendkosten nogal veel. Ik heb in de stad bij de MM, Dixons en Bartsmit gekeken, maar allemaal hadden ze niets.
Kijk eens hier of hier. Niet duur, maar het duurt wel een paar weken voor je ze ontvangt (ze komen uit China). Ik heb al veel spullen gekocht daar en tot nu toe is alles aangekomen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Tkoelem schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:32:
Ik ben opzoek naar een unpatched versie van GTA Liberty City, om gewoon te spelen :+ .
Het liefst binnen Noord Holland, zou ik die graag willen overnemen!

E-mail staat in mijn profiel, alvast bedankt!
het ligt er gelukkig niet dik bovenop, waarom een unpatched als je hem gewoon wilt spelen :O

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Vraagje is het mogelijk om een mobiele telefoon met HSDPA als modem te gebruiken, zodat je met je PSP snel 'mobiel' online kunt, voor webbrowsing etc., games hoeft niet? Zo ja welke mobiele telefoons kunnen dit? Of wat zijn de specs die een mobiele telefoon moet hebben om dit te kunnen, bvd? _/-\o_

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 15:50

The Zep Man

🏴‍☠️

tHe_BiNk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:04:
Vraagje is het mogelijk om een mobiele telefoon met HSDPA als modem te gebruiken, zodat je met je PSP snel 'mobiel' online kunt, voor webbrowsing etc., games hoeft niet?
Nee.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:05:
Fullscreen met je psp op de lcd dat haal je helaas niet. Het menu is inderdaad beeldvullend, maar je psp heeft een bepaalde resolutie is helaas erg laag is, ik geloof 480 bij 272. Je tv kun je bijvoorbeeld op 16:9 of superzoom zetten dan lijkt het wat groter maar beeldkwaliteit gaat misschien iets achteruit als je dat uberhaupt al ziet. Films daarin tegen kunnen volgens mij wel groter, omdat die umd's een grote resolutie hebben.
Zoek naar FuSa op Google en je zal zien dat FullScreen wel mogelijk is, alleen met de Slim & Lite PSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

jelbo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:25:
[...]

Kijk eens hier of hier. Niet duur, maar het duurt wel een paar weken voor je ze ontvangt (ze komen uit China). Ik heb al veel spullen gekocht daar en tot nu toe is alles aangekomen.
Tnx, maar dat bedoelde ik niet. Zo'n lader had ik al. Ik heb nu deze via Ebay besteld. Ben benieuwd of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Okay, thanks! Ik dacht misschien is het mogelijk net zoals je de PS3 kunt gebruiken voor online toegang. Maar helaas.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Je kunt wel Remote Play gebruiken om de PS3 browser te gebruiken. Deze heeft wel (beperkte) ondersteuning voor Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het nog steeds niet mogelijk om folders aan te maken voor AVC films?
Ik draai niet de laatste firmware en vraag me af of die nu is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik heb sinds een paar maande een PSP slim. Maar nu viel me op als ik mijn PSP voor ongeveer een week niet gebruik, de batterijen op zijn. Ik sluit de PSP altijd af door power knopje lang naar boven te houden, tot het groene lampje een paar keer gaat knipperen.

Is het normaal dat de batterijen zo snel leeg zijn als je de PSP niet gebruikt?

Edit:

Andere vraag, ik wil een memory stick kopen van ongeveer 4gb. Ik gebruik dit om er demo's op te zetten, maar vooral om films/tv-series er op te bekijken. Welke kan ik het best kopen?
Ik zag op ebay een Sony memory stick pro duo 4 GB voor 18 euro, maar ik lees ook veel dat er namaaks zijn. Wat is jullie advies? Linkje naar ebay shop:
Ebay linkje

[ Voor 43% gewijzigd door TheKillingBean op 02-06-2008 10:20 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
HaseMike schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:49:
Net een psp aangeschaft, leuk ding voor remote play vanaf de ps3.

1 groot probleempje : Bij het bekijken van een video vanaf de ps3 met remote play, blijkt de l1 shoulder button de video te herstarten (!). Erg onhanding als je de knop per ongeluk aanraakt terwijl je halverwege een film bent.

Is er een mogelijkheid om dit aan te passen, dit is namelijk nogal een dealbreaker. Als het niet kan heeft de mediamarkt weer 1 psp terug.

Bedankt !
Wat misschien ook werkt (alleen geprobeerd met video's op de PSP zelf, maar ik denk dat het wel werkt) is naar Instellingen -> Video-instellingen -> L/R-toets -> en vervolgens op Niet gebruiken zetten. :)
TheKillingBean schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:42:
Ik heb sinds een paar maande een PSP slim. Maar nu viel me op als ik mijn PSP voor ongeveer een week niet gebruik, de batterijen op zijn. Ik sluit de PSP altijd af door power knopje lang naar boven te houden, tot het groene lampje een paar keer gaat knipperen.

Is het normaal dat de batterijen zo snel leeg zijn als je de PSP niet gebruikt?]
Eeh.. Misschien is het ook niet zo slim om hem dus echt helemaal te resetten (dus power net zolang omhooghouden totdat hij begint te knipperen), maar gewoon hem eventjes omhoog duwen zodat ie gewoon uitschakelt. Ik heb nu al 1½ een PSP-1001 (Phat versie), en die batterijen lopen echt niet zo snel leeg hoor (orginele accu). :)

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 02-06-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
SChief schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:13:
Eeh.. Misschien is het ook niet zo slim om hem dus echt helemaal te resetten (dus power net zolang omhooghouden totdat hij begint te knipperen), maar gewoon hem eventjes omhoog duwen zodat ie gewoon uitschakelt. Ik heb nu al 1½ een PSP-1001 (Phat versie), en die batterijen lopen echt niet zo snel leeg hoor (orginele accu). :)
Ok, vreemd. Ik dacht juist als je PSP op standby staat dat die dan meer stroom verbruikt. Volgens de handleiding schakel je de PSP uit door lang je knop omhoog te houden. Maar ik zal het eens proberen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:42:
Andere vraag, ik wil een memory stick kopen van ongeveer 4gb. Ik gebruik dit om er demo's op te zetten, maar vooral om films/tv-series er op te bekijken. Welke kan ik het best kopen?
Ik zag op ebay een Sony memory stick pro duo 4 GB voor 18 euro, maar ik lees ook veel dat er namaaks zijn. Wat is jullie advies? Linkje naar ebay shop:
Ebay linkje
Er wordt in de feedback wel over geklaagd dat ze fake zijn (kan ook haast niet anders voor die prijs...)
Everything ok. only its to bad its a fake memory stick, hope it will last a bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft er iemand ervaring met de PS1 games die je (betaald) kan downloaden voor op de PSP?
Hoe is de kwaliteit ervan op de PSP verder vergeleken met de PS1?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dat verschilt per game. Games worden op de Memory Stick van de PSP gekopieerd (via USB) en hebben een ingebouwde handleiding, zoals de meeste nieuwere PSP-games. De besturing is soms wat verhelpen. Gelukkig zijn er wel wat instellingen, zoals beeldaspect, wat volledig in te stellen is. Probeer er eens een. PS1-games eten in ieder geval geen brood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 22:39
Zag net dat de navigatie ook in Nederland te verkrijgen is. En wel in drie versies, volgens Sony zelf.

1. Versie met een gps-ontvanger en een UMD met kaartgegevens.

2. Versie met een gps-ontvanger, een UMD met kaartgegevens, een autosteun en een auto-adapter.

3. Versie 2 met een psp erbij.

Voorlopig zie ik dat alleen Dynabyte hem aanbiedt, namelijk voor €149,99. Dat is versie 2 dan, de basisbundel.

Heeft iemand deze versie al uitgetest?
Of al bij andere winkels gezien?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart Smit heeft 2 versies http://www.bartsmit.com/s...ltsByPage=50&sorting=name (1 en 3)

Dimensiunplus (http://www.dimensionplus.nl/)
heeft dezelfde versies (nummer 3 alleen niet op voorraad volgens de website)

Overigens vraag is me af of dit het geld waard is, aangezien je voor 150 euro tegenwoordig wel een Touchscreen navigatiesysteem hebt, wat denk ik fijner werkt dan dit. Ze hadden het 50 euro goedkoper moeten maken, dan was het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimension Plus verkoopt dat spul ook, binnenkort maar eens van dicht bij bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
ik heb die Go!Explore software (welke trouwens de 1337heid himself is, erg prachtig, hulde!) en nu vroeg ik mij af of ik ipv de PSP GPS (PSP-290) ook een andere GPS ontvanger kan gebruiken, bijvoorbeeld eentje die ook met mijn mda vario kan linken. Dan heb ik een ontvanger voor Go! op de PSP en voor Tomtom op mijn vario (iets portabler). Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben het nog niet tegen gekomen, maar kun je zelf ervoor kiezen om de processor op 333MHZ te laten draaien? of gebeurt dit automatisch na gelang welke game je erin duwt?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Deathchant schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:24:
ik ben het nog niet tegen gekomen, maar kun je zelf ervoor kiezen om de processor op 333MHZ te laten draaien? of gebeurt dit automatisch na gelang welke game je erin duwt?
Bij de officiële firmware gebeurt dat automatisch. Dus als je bijvoorbeeld God of War erin drukt, merk je vanzelf dat je sneller je PSP kwijt bent aan het stopcontact. :> Maar als je een onofficiële gebruikt, dan is het geloof ik zelf in te stellen. Maar (ik gebruik het zelf niet en spreek dus namens) dan is het niet mogelijk om de WiFi gebruiken als je de PSP op 333MHz zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 17:46

EgoPro

Time is an illusion.

Werkt go!explore en de GPS module ook op de fat PSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

me_mrtn schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:56:
[...]

Bij de officiële firmware gebeurt dat automatisch. Dus als je bijvoorbeeld God of War erin drukt, merk je vanzelf dat je sneller je PSP kwijt bent aan het stopcontact. :> Maar als je een onofficiële gebruikt, dan is het geloof ik zelf in te stellen. Maar (ik gebruik het zelf niet en spreek dus namens) dan is het niet mogelijk om de WiFi gebruiken als je de PSP op 333MHz zet.
Hmmm ok duidelijk. Dat ze die dingen sowieso niet default op 333MHZ zetten....Doet me een beetje denken aan de turbo button uit het 386/486 tijdperk :)
Ik heb nog geen PSP maar wil deze aanschaffen om enkele redenen:
- Final Fantasy 7 Crisis core (ik ben echt enorm FF7 freak) op 20 juni,
- Films kijken op vakantie/vliegtuig.
- Ik ga ook PS3 aanschaffen dus het streamen van films en het automatisch converten van de PS3 naar een playable format voor de PSP (remoteplay) is erg handig
- PSP aansluiten op TV en dan gameoutput op je tv.

Ik heb de DS lite ook, vanwege het altijd leuke mario en zelda. Maar FinalFantasy ga ja niet op een DS spelen of op de PC, dus ik moet die PSP sowieso hebben.
Dus ik ben me nu een beetje in aan het lezen waar ik op moet letten. Nog tips iemand die ik misschien vergeten ben behalve dit topic?

Ik kom dus uit op de PSP Slim&Lite, die de speakers anders hebben zitten, 33% in gewicht besparen en de mogelijkheid voor TV out biedt. Deze draait default op firmware 3.6 en ik krijg er niet veel accesoires bij. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten qua beeldscherm tussen de slim&lite en de "gewone"?
Misschien zijn er andere accu's verkrijgbaar die een aanzienlijk hogere levensduur hebben?

EDIT: ik heb dus de X2 3600mAh Li-Polymer accu gezien voor de PSP. Dit is het dubbele aantal mAh dan de reguliere batterij. Deze heb ik gezien bij bol.com. Kan mij iemand een ervaring vertellen of deze accu de moeite waard is?
Verder was ik op zoek naar een goeie beschermhoes, maar allen van merken als Logic3 etc die niet stevig ogen. Ik heb iemand hier gezien die een case had gekocht die nu niet meer te krijgen is....zoiets zoek ik (ben de naam vergeten).
Verder is een fatsoenlijke speakerset voor de PSP wel handig om mee te nemen voor het kijken van films, waar ik ook verschillende dingen zie. Heeft iemand wat ervaringen met verschillende speakers?

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 09-06-2008 12:01 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
EgoPro schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:59:
Werkt go!explore en de GPS module ook op de fat PSP?
jep, hier draait het perfect, soms een Out of Memory melding maar dat boeit niet zoveel, voor de rest doet hij het goed :) Go Explore is van NAv n Go dus hetzelfde als iGo (ook 3d etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

maarud schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:23:
[...]

jep, hier draait het perfect, soms een Out of Memory melding maar dat boeit niet zoveel, voor de rest doet hij het goed :) Go Explore is van NAv n Go dus hetzelfde als iGo (ook 3d etc etc)
Valt er nog iets te doen tegen die 'Out of Memory' meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Shiver23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:28:
[...]

Valt er nog iets te doen tegen die 'Out of Memory' meldingen?
behalve een psp slim kopen, valt er niet veel tegen te doen dacht ik. Maar de melding heb ik nog maar 2x gehad toen ik alles eventjes uit wilde testen, bij normaal gebruik krijg je hem denk ik nooit, tenminste, nog niet meer een gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Ik zit er over na te denken om mijn PSP te downgraden. Dit wil ik eigenlijk alleen doen omdat dan DiVX series er op te ze bekijken. Maar moet je een standaard divx (resolutie 640 x 368) nog steeds omzetten naar een ander divx bestand? Of pakt de PSP de standaard divx bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
PSP pakt geen DivX, of je downgrade of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
weet ik, maar er zijn homebrew software waarmee je dus wel divx bestanden kan afspelen. Het ging me om of de divx bestanden nog moet omzetten naar bv een lage resolutie divx bestanden. Maar misschien is dit verkeerde plaats om dit te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Native of met gehackte Firmware kan de PSP geen DivX/XviD afspelen, je zal het moeten converteren met bv PSPVideo9.

De PSP kan 2 formaten aan, SP en AVC video.
AVC geeft betere kwaliteit.

Verder zijn de aanbevolen resoluties 368x208 voor 16:9 en 320x240 voor 4:3.

Ik heb beide formaten uitgebreid getest en een serie (met de juiste instellingen gecodeerd) op AVC 368:208 ziet er 8) uit.

Ik baal er alleen van dat je AVC verplicht in 1 bepaalde map moet stoppen en geen mappenstructuur kan maken. Zo had ik 50 AVC's in de map gezet en moest ik ERG lang wachten voordat de map eens geopend werd.

[ Voor 42% gewijzigd door bitpixl op 10-06-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nedgame verkoop FF7 CC al. Is dit een import versie dan ofzo?? Voor zover ik weet komt deze 20 juni uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Skillz schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:16:
Native of met gehackte Firmware kan de PSP geen DivX/XviD afspelen, je zal het moeten converteren met bv PSPVideo9.

De PSP kan 2 formaten aan, SP en AVC video.
AVC geeft betere kwaliteit.

Verder zijn de aanbevolen resoluties 368x208 voor 16:9 en 320x240 voor 4:3.

Ik heb beide formaten uitgebreid getest en een serie (met de juiste instellingen gecodeerd) op AVC 368:208 ziet er 8) uit.
Ik snap dat een Native of met gehackte Firmware geen divx kan afspelen, maar er zijn dus programma's die op een gehackter firmware gedraait kunnen worden om DiVX te kunnen afspelen.
M a r c o schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:09:
Nedgame verkoop FF7 CC al. Is dit een import versie dan ofzo?? Voor zover ik weet komt deze 20 juni uit.
Ik woon in Amersfoort en daar hebben ze een vestiging van Nedgame, daar verkochten FF7CC al een paar maanden geleden. Het is inderdaad een import versie uit Amerika. Maar je kan hem gewoon op je europese PSP spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
TheKillingBean schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:25:
Ik woon in Amersfoort en daar hebben ze een vestiging van Nedgame, daar verkochten FF7CC al een paar maanden geleden. Het is inderdaad een import versie uit Amerika. Maar je kan hem gewoon op je europese PSP spelen.
Toch maar even wachten dan. Ik dacht dat de EU versie een hard mode had die de andere versies niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 15:51
1 1/2 week geleden psp gehaald, met zo'n datel batterij converter die je batterij pandora en terug kan maken (van bol.com). hardstikke leuk :)

nou zag ik al hier en daar microSD naar memory stick pro duo converters, alleen in de nederlandse shops kan ik die nog niet vinden. iig niet op voorraad.
Heeft iemand ze al ergens gezien? scheelt een hoop in de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

M a r c o schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:43:
[...]

Toch maar even wachten dan. Ik dacht dat de EU versie een hard mode had die de andere versies niet heeft.
Bij bol.com staat availability 19-06-2008....heb em gepreordered terwijl ik de PSP nog niet eens heb :)

Ik was aan het kijken om wat films te kopen, maar hoe doe je eigenlijk een film van je PC (een avi of mkv ofzo) converteren naar PSP format? Is het gewoon een simpele kwestie van je mkv/avi bestand op je pc door die PSPvideo9 heen te raggen en dan met USB stick transferren op memstick in je PSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Inderdaad. :)

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Een reactie van nedgame.nl:
Hallo,

Het spel Final Fantasy 7 Crisis Core is inderdaad een Import spel.
Maar aangezien de PSP regio vrij is voor spellen, is deze game gewoon te spelen op een Europese PSP.

Via www.nedgame.com kunt u eventueel een exemplaar bestellen.

Met vriendelijke groet,
NEDGame Gronignen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Ik heb m ook import zie ik nu. 2weken geleden bij de mediamarkt gehaald. Dacht dat hij al uit was hier. Maar je merkt er niks van dus zie geen reden om het niet te doen. waarom zo lang wachten? :D
Deathchant schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:52:
Een reactie van nedgame.nl:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ondertussen duurt het nog maar een week. En bij free is ie ook weer wat goedkoper dan bij Nedgame.
Daarnaast denk ik dat ik hem toch pas ga spelen op vakantie (4 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

M a r c o schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:17:
ondertussen duurt het nog maar een week. En bij free is ie ook weer wat goedkoper dan bij Nedgame.
Daarnaast denk ik dat ik hem toch pas ga spelen op vakantie (4 juli)
Ik ga ook op 4 juli op vakantie....maar ik moet in de tussentijd nog even wat goeie HD films door PSPvideo9 heen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
sharkzor schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:19:
nou zag ik al hier en daar microSD naar memory stick pro duo converters, alleen in de nederlandse shops kan ik die nog niet vinden. iig niet op voorraad.
Heeft iemand ze al ergens gezien? scheelt een hoop in de prijs...
Ik zie ze toevallig bij Dealextreme. Alleen ook niet op voorraad. (verwacht 30-06)
prijs ergens tussen 7 en 8 dollar ofzo. (geen verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
hmmm... erg leuk. alleen jammer dat het een buitenlandse shop is. met paypal ben ik wel klaar (tettie bedrijf) en creditcard heb ik niet. over maandje nog maar eens checken. zie nu ook dat m2 geheugen ook een stuk goedkoper is. ook een optie. 4gb is zo snel vol :P
M a r c o schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:55:
[...]

Ik zie ze toevallig bij Dealextreme. Alleen ook niet op voorraad. (verwacht 30-06)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

er is ook een enorm verschil tussen die van SanDisk en die van Sony. de 4G van sony kost 45 euro en de SanDisk Ultra 2 met 10MB snelheid kost "maar" 43 euro.

Nou ja, ik sta op het punt om een psp te kopen en ben in verschillende winkels geweest. Aanbod is echt zeer zeer mager. Ik zie bijna geen enkele UMD movie meer te koop, behalve WWF ofzoiets. Accessoires inderdaad ook erg weinig. Bij de MediaMarkt kun je extra accu bestellen.....voor 129 euro!!!! Sony moest dat ervoor hebben was het excuus. Niet normaal....trouwens, welke versie moet er op de doos staan? PSP2004 ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:30

nielsvv

100% Afol

Ja de psp gaat steeds verder achteruit, en dit terwijl er nog geen opvolger in de maak is (naar mijn weet).

Ik wacht op een psphone.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Deathchant schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:02:
er is ook een enorm verschil tussen die van SanDisk en die van Sony. de 4G van sony kost 45 euro en de SanDisk Ultra 2 met 10MB snelheid kost "maar" 43 euro.

Nou ja, ik sta op het punt om een psp te kopen en ben in verschillende winkels geweest. Aanbod is echt zeer zeer mager. Ik zie bijna geen enkele UMD movie meer te koop, behalve WWF ofzoiets. Accessoires inderdaad ook erg weinig. Bij de MediaMarkt kun je extra accu bestellen.....voor 129 euro!!!! Sony moest dat ervoor hebben was het excuus. Niet normaal....trouwens, welke versie moet er op de doos staan? PSP2004 ofzoiets?
Dat je geen UMD movies kan vinden is niet gek: daar is Sony mee gestopt omdat die dramatisch slecht verkochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

nielsvv schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:30:
Ja de psp gaat steeds verder achteruit, en dit terwijl er nog geen opvolger in de maak is (naar mijn weet).

Ik wacht op een psphone.
waar baseer je dit op, het is naar mijn mening een leuk systeem met heel veel games ervoor (o.a. ook de psx games kunnen erop gespeeld worden

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Denko schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:16:
[...]

waar baseer je dit op, het is naar mijn mening een leuk systeem met heel veel games ervoor (o.a. ook de psx games kunnen erop gespeeld worden
Als je de frontpage in de gaten houd zie je dat een aantal behoorlijke ontwikkelaars al stoppen met ontwikkelen voor de PSP. Er zijn een boel slechte spellen voor de PSP, een beperkt aantal is maar echt goed en de afgelopen tijd komt er maar bar weinig goeds nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:30

nielsvv

100% Afol

In de winkelrekken zie je al voldoende, het aanbod is flink aan het verkleinen.
En nogtans is het nog steeds een van de best verkochte consoles in japan.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dan wordt het een 8 gig kaart kopen en die UMD movies maar uit mijn hoofd zetten en alles via de pc doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb de PSP slim&lite nu gekocht bij de MediaMarkt met een SanDisk 4GB Ultra II. Standaard versie 3.9. Echter wil ik nu aan de slag met films converteren met PSPVideo9, maar hij vraagt direct bij de initiele setup welke versie ik gebruik. ik kan maar tot 3.8 kiezen.......en nu?

EDIT: heb maar gewoon 3.8 gekozen... Ik ben nu SuperStorm (HD 720P) aan het converteren en als je alles op de hoogste quality wilt converteren ben je echt 3 uur bezig voor een file van 2 gig. Niet normaal hoe lang dat duurt......

[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 14-06-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Lijkt me redelijk normaal. Ik gebruik altijd film bestanden van rond de 500MB, vind ik prima bekijkbaar. 2GB is mij veels te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mijn HD superstorm serie is opgebouwd uit 3 delen, elke 1.43G. Deze converteert hij naar 380MB zoiets.

Ik moet nu nog kijken hoe ik DVDjes en PSX spellen kan omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:22:
[...]

Als je de frontpage in de gaten houd zie je dat een aantal behoorlijke ontwikkelaars al stoppen met ontwikkelen voor de PSP. Er zijn een boel slechte spellen voor de PSP, een beperkt aantal is maar echt goed en de afgelopen tijd komt er maar bar weinig goeds nog uit.
De geschiedenis leert dat er voor elke console (en pc) meer slechte dan goede spellen uitkomen, afhankelijk van je smaak natuurlijk.
Maar voor de PSP is de diversiteit gigantisch, een kleine opsomming:
Natuurlijk de PSP collectie (regiovrij)
De volledige PSX collectie
(een aantal zijn niet volledig compatibel, geldt ook voor de overige)
De volledige GBA collectie
De volledige GBC colectie
Diverse PC games
Diverse DOS games
Diverse arcade games (mame)
en verder zijn er nog spellen voor onderstaande systemen te spelen:
Amiga
Capcom CPS
Neo Geo
Atari 2600
Atari 800/130XE/5200
Atari Lynx
Commodore 64 / C64
MSX
Neo Geo CD
N64 (slechts enkele spellen draaien hier redelijk op)
Sam Coupe (8 bit Z80 uit 1989)
Sega CD / Mega CD
Sega Genesis
Sega Saturn
SNES
Thompson MO5
En misschien nog een paar die ik vergeten ben... veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:41:
PSP pakt geen DivX, of je downgrade of niet...
Het gerucht is dat in FW4.0 DivX video afspelen mogelijk wordt, dus nog even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van een 2e accu voor je psp kan je ook kiezen voor een externe accu, is ook handig voor als je bijvoorbeeld lang onderweg bent in auto of vliegtuig.
Van Philips kan je een accu aanschaffen heb hem ook en is al te koop vanaf 119 euro. Geeft 60 uur stroom.
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SC/SCE7640_12_webImage370.jpg
Je hebt dan wel dit kabeltje nodig, is ook te gebruiken voor je GBA, NDS en iPod.
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_2169_1_small.jpg
hier te koop

Grootte in verhouding tot de PSP
Afbeeldingslocatie: http://s152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/th_PortableSetup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:55:
[...]

Die zijn er al een paar jaar:
Afbeeldingslocatie: http://akiba.ascii24.com/akiba/news/2006/08/11/thumbnail/thumb220x147-images816309.jpg
Kingmax's Multi-functie microSD-kaart bestaat uit drie delen, microSD-, SD-adapter en MS Pro Duo-adapter. In combinatie met SD-adapter is deze volledig compatibel met alle digitale producten die SD kaarten ondersteunen. En in combinatie met MS Pro Duo adapter kan deze gebruikt worden op alle producten die Sony Memory Pro Duo ondersteunen. De nieuwe microSD-kaart kan ook gebruikt worden in microSD mobiele telefoons, digitale camera's SD / PDA's, PSP game consoles en Sony DC / DV / mobiele telefoons.
Even gezocht en hij is hier te koop voor 17 dollar

En hier is er nog een, gaat to 8 GB microsd, is wat goedkoper...

Het verschil zit in de verzendkosten, en op ebay heb je ze al voor een paar euro, maar die gaan niet verder dan 2GB

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:13:
In plaats van een 2e accu voor je psp kan je ook kiezen voor een externe accu, is ook handig voor als je bijvoorbeeld lang onderweg bent in auto of vliegtuig.
Van Philips kan je een accu aanschaffen heb hem ook en is al te koop vanaf 119 euro. Geeft 60 uur stroom.
[afbeelding]
Je hebt dan wel dit kabeltje nodig, is ook te gebruiken voor je GBA, NDS en iPod.
[afbeelding]
hier te koop

Grootte in verhouding tot de PSP
[afbeelding]
Of je gaat voor de iets goedkopere SCE4430 (inclusief USB-lader) of de SCE4420 (zonder de USB-lader) :) De SCE4430 heb ik zelf voor 42 euro gekocht en de SCE4420 is verkrijgbaar voor rond de 35 euro. Ben er zeer tevreden over tot nu toe, omdat hij in tegenstelling tot een USB-lader van DX wel herkend wordt door mijn Sony NWZ-A810 mp3-speler.

Beide moeten ongeveer 1 tot 2 keer in staat zijn om je PSP op te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kan iemand mij vertellen waar ik een accu koop voor de slim&lite zonder dat ik daar iets voor moet aanpassen? dus gewoon ene die past? Ik heb een 1200mAh erbij gekregen :(

Ik heb me eergister de PSP gekocht, waar van zichzelf al versie 3.90 officiele sony firmware op staat. Verder heb ik een SanDisk Ultra II MemStick Pro duo gekocht van 4G.

Ik heb ook een PS1 en Final Fantasy 7 origineel (3discs). Deze heb ik tot 1 EBOOT.PBP kunnen rippen, maar als ik het wil spelen zegt ie THE COPYRIGHT IS INVALID.

Betekent dit dat de officiele Sony Firmware dit niet toelaat en ik custom firmware erop moet zetten, of betekent dit dat ik geen officiele Sony Memory Stick Pro Duo heb,
of betekent dit dat de KEYS.BIN niet goed is?

De hele dag liggen googlen om dit gefixed te krijgen maar ik kom er niet uit. Any help?

[ Voor 114% gewijzigd door Deathchant op 15-06-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zijn er al bronnen waarbij divX wordt aangekondigd voor de PSP?

Edit: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29415002 dus.
Maar geen betrouwbare..?

[ Voor 70% gewijzigd door AW_Bos op 16-06-2008 00:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Deathchant schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:37:
kan iemand mij vertellen waar ik een accu koop voor de slim&lite zonder dat ik daar iets voor moet aanpassen? dus gewoon ene die past? Ik heb een 1200mAh erbij gekregen :(

Ik heb me eergister de PSP gekocht, waar van zichzelf al versie 3.90 officiele sony firmware op staat. Verder heb ik een SanDisk Ultra II MemStick Pro duo gekocht van 4G.

Ik heb ook een PS1 en Final Fantasy 7 origineel (3discs). Deze heb ik tot 1 EBOOT.PBP kunnen rippen, maar als ik het wil spelen zegt ie THE COPYRIGHT IS INVALID.

Betekent dit dat de officiele Sony Firmware dit niet toelaat en ik custom firmware erop moet zetten, of betekent dit dat ik geen officiele Sony Memory Stick Pro Duo heb,
of betekent dit dat de KEYS.BIN niet goed is?

De hele dag liggen googlen om dit gefixed te krijgen maar ik kom er niet uit. Any help?
Je hebt dan idd Custom Firmware nodig....de officiele laat alleen games toe die je gedownload hebt uit de PlayStation Store ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Cubic X schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:50:
[...]

Je hebt dan idd Custom Firmware nodig....de officiele laat alleen games toe die je gedownload hebt uit de PlayStation Store ;)
Shit dat dacht ik al. Weet jij dan hoe ik mijn officiele 3.9 firmware kan downgraden naar een andere custom versie (is toch niet illegaal he?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Deathchant schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:14:
[...]

Shit dat dacht ik al. Weet jij dan hoe ik mijn officiele 3.9 firmware kan downgraden naar een andere custom versie (is toch niet illegaal he?)?
Je hebt verschillende manieren. Voor mij was dit het makkelijkste:

1. Koop een Pandora batterij bij bol.com (link). Dit is om je PSP in service mode te zetten.
2. Maak een Magic Memory Stick 3.80 M33 (tutorial link)
3. Laad je Pandora batterij op
4. Stop je Magic Memory Stick 3.80 M33 in je PSP
5. Stop je Pandora batterij in je PSP
6. Er volgt nu een opstart scherm met wat instructies, klik op X.

Binnen een paar minuten heeft je PSP een custom firmware. Pandora batterij is tevens ook zeer handig om je PSP te unbricken.

Voor verdere tutorials en andere manier op je PSP te downgraden kun je hier kijken:
http://www.psp-media.nl/tutorials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jezus mina wat een werk. nou ja, het ziet er moeilijker uit dan dat het zal zijn. Je loopt wel risico's he, nou ja, ik lees je kunt em altijd bricken....
als je eenmaal custom firmware erop hebt staan, kun je dan nog terug naar de officiele? Ik zie dit nergens....niet dat het noodzakelijk is, maar goed. Ik wil toch final fantasy 7 van de PSX erop willen spelen, dus ik zal eraan moeten geloven.

Nog een vraagje. Ik heb de IMTOO DVD PSP convertor gebruikt om de harry potter DVD te converten naar 480*272 formaat. Je kunt dan opgeven dat je KEEP ASPECT RATIO wilt houden. hij doet er 2 uur over om 1 dvd te converten en het beeld is perfect, maar zie nog steeds zwarte balken...ik dacht echt dat hij 480*272 zou vullen met alleen beeld, niet de balken. enig idee hoe dit weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Valt zeker mee. Bestanden op je memory stick zetten is eenvoudig, een batterij bij bol bestellen is ook heel eenvoudig ;) Je loop geen risico omdat je altijd je PSP kunt unbricken als je een pandora batterij hebt (en de juiste software op je mem stick). Het is ook mogelijk weer naar je officiele firmware te gaan.

Harry Potter heeft een aspect ratio van 2.35 : 1, dat betekend inderdaad dat je nog een zwarte balk boven en onder hebt. Maar dat is normaal, dit krijg je ook als je de films bekijkt op een breedbeeld tv. De PSP heeft een aspect ratio van 16x9, veel films en de meeste tv series van tegenwoordig hebben deze aspect ratio.

[ Voor 5% gewijzigd door TheKillingBean op 16-06-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:51
Deathchant schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:43:
Nog een vraagje. Ik heb de IMTOO DVD PSP convertor gebruikt om de harry potter DVD te converten naar 480*272 formaat. Je kunt dan opgeven dat je KEEP ASPECT RATIO wilt houden. hij doet er 2 uur over om 1 dvd te converten en het beeld is perfect, maar zie nog steeds zwarte balken...ik dacht echt dat hij 480*272 zou vullen met alleen beeld, niet de balken. enig idee hoe dit weg te krijgen?
Beeld verhouding van de film is waarschijnlijk niet dezelfde als 480x272, dus moeten er balken bij.
Anders moet "Keep aspect ratio" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Je kunt ook nog altijd via de psp zelf zoomen en hem op fullscreen zetten. Ik gebruikte ook altijd IMTOO en had altijd vol beeld met mijn southpark afleveringen. Moest dan wel tijdens het afspelen het beeld veranderen op de psp zelf.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

NeoMe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:00:
Je kunt ook nog altijd via de psp zelf zoomen en hem op fullscreen zetten. Ik gebruikte ook altijd IMTOO en had altijd vol beeld met mijn southpark afleveringen. Moest dan wel tijdens het afspelen het beeld veranderen op de psp zelf.
werkt dus niet. bij mij springt ie dan naar 4:3 maar dan heb ik zowel boven als onder als links & rechts zwart....

Ik MOET kiezen tussen KEEP ASPECT RATIO, LETTERBOX, PAN & SCAN en MEDIUM.
Which one will do the trick?

Daarnaast moet je bij profile ook vanalles kiezen:
PSP - PSP MPEG-4 Video (*.mp4)
PSP Video format (*.mp4)
PSP AVC video (480*272) (*.mp4)
PSP Video (480P) MPEG-4 Excellent (*.mp4)
PSP MPEG-4 Video Excellent Quality (*.mp4)
PSP MPEG-4 Video Minimum size (*.mp4)

Ik heb altijd de vetgedrukte gekozen.

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 16-06-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Wat is de moeite om het even uit te proberen. Kies een scene en doe ze even op alle vier. Daarna doe je ook nog even de kwaliteit controleren, low, medium, high...en je weet precies wat het beste bij je past.

EDIT: Ik deed altijd de bovenste.

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 16-06-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kep alles geprobeerd net wat je zei. Maar alles hetzelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dan ligt het aan de DVD...ikzelf had altijd 100% vol beeld op de goede PSP resolutie.
Maak opzich toch ook niet uit, neem aan dat je het maar één keer kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
NeoMe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:00:
Southpark afleveringen zijn 4:3. Dus als je volledige beeld hebt op je PSP, betekekend het volgende:
1. Je miste beeld aan de boven en onderkant
2. Je PSP rekt de video uit, waardoor je dus vervorming krijgt. Filmpje lijkt dus ingedrukt, een rond is nu een ovaal geworden.

Ik gebruikt zelf PSP Video 9, gewoon filmpje selecteren en de bestanden worden goed omgezet. Southpark afleveringen hebben dan alleen links en recht een zwarte balk (wat normaal is). Lost afleveringen zijn volledige scherm (geen zwarte balken). Films zoals Harry Potter (of andere films die 2.35 : 1 zijn) krijgen een zwarte balk boven en onder, wat ook normaal is.

[ Voor 22% gewijzigd door TheKillingBean op 16-06-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TheKillingBean schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:24:
[...]

Southpark afleveringen zijn 4:3. Dus als je volledige beeld hebt op je PSP, betekekend het volgende:
1. Je miste beeld aan de boven en onderkant
2. Je PSP rekt de video uit, waardoor je dus vervorming krijgt. Filmpje lijkt dus ingedrukt, een rond is nu een ovaal geworden.

Ik gebruikt zelf PSP Video 9, gewoon filmpje selecteren en de bestanden worden goed omgezet. Southpark afleveringen hebben dan alleen links en recht een zwarte balk (wat normaal is). Lost afleveringen zijn volledige scherm (geen zwarte balken). Films zoals Harry Potter (of andere films die 2.35 : 1 zijn) krijgen een zwarte balk boven en onder, wat ook normaal is.
Ik heb een directe rip gedaan van de originele DVD. Ik zou ook de DVD rip naar een mkv of een avi kunnen converten en dan die weer apart door PSP Video9 halen ja. Misschien dat de balken dan weg zijn. De series van planet earth van 720P hebben geen zwarte balke van zichzelf en die geeft ie wel volledig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49
Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan naar de PSP, maar het is me allemaal nog niet echt duidelijk.

Ik wil een nieuwe PSP aanschaffen, maar welke versie moet ik hebben, de nieuwe of de oude of maakt dat niet uit? Begrijp dat de nieuwe versie langer met de accu kan en kleiner is? Wil de PSP wel op laten bouwen, maar begrijp dat het bij de nieuwe een downgrade word, hoe zit dat? Kun je als de PSP is omgebouwd alle spellen spelen zoals je ze ook in de winkel koopt?

Het doet zich ook een kans voor dat ik een geimporteerde PSP uit japan kan kopen voor een vriendeprijs, heeft dat nog nadelen? Deze is al omgebouwd trouwens.

Dan nog een andere vraag hoe lang kun je op de accu spelen of films kijken? Ik moet straks 11 uur vliegen en zou fijn zijn als ik een paar uur kan gamen!

Nog een laatste vraag, waar kan ik de kwlaiteit van de spellen mee vergelijken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden advies!

EDIT: is onderstaande linkje wat?

http://www.ombouwnederlan...info.php?products_id=1172

[ Voor 6% gewijzigd door Vjenne-ICT op 16-06-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vjenne-ICT schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:08:
Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan naar de PSP, maar het is me allemaal nog niet echt duidelijk.
wat voor onderzoeken dan en wat ben je te weten gekomen? aan je vragen te zien niet veel :P

Ik wil een nieuwe PSP aanschaffen, maar welke versie moet ik hebben, de nieuwe of de oude of maakt dat niet uit? Begrijp dat de nieuwe versie langer met de accu kan en kleiner is? Wil de PSP wel op laten bouwen, maar begrijp dat het bij de nieuwe een downgrade word, hoe zit dat? Kun je als de PSP is omgebouwd alle spellen spelen zoals je ze ook in de winkel koopt?
De nieuwe die je koopt (ik heb er eergister een gekocht) is de PSP2004 PB of IS (piano black of Ice silver), en is standaard uitgerust met de officiele Sony 3.90 firmware en een Lithium Ion battery met 1200mAh.
Ik loop dus tegen dezelfde issues aan als jij: downgraden is eigenlijk een hele klus en je bent er allemaal niet zeker van of het wel gaat werken. Je kunt dus alleen downgraden met de zogenaamde Pandora battery, die weliswaar een hogere capaciteit heeft, maar niet voor de PSP Slim&Lite is. Ik heb nog geen enkele battery gezien voor de Slim&Lite met een hogere capaciteit dan 1800mAh. De batterijen die je ziet, moet je een extra klepje bijkopen als je de slim&lite hebt omdat je batterij te dik is. Verder had je inderdaad de laatste 20 posts even kunnen lezen om te kijken hoe het zat. Iemand heeft hier voor mij een rammel links neergezet over hoe je je PSP kunt downgraden.En ja, ook met custom firmware kun je gewoon alle games spelen origineel.

Dan nog een andere vraag hoe lang kun je op de accu spelen of films kijken? Ik moet straks 11 uur vliegen en zou fijn zijn als ik een paar uur kan gamen!
Nou, standaard krijg je dus een Li-Ion batterij van 3.6V en 1200mAh. VOL zegt ie dat je nog 8 uur overhebt. je kunt je brightness van je scherm uiterard op het laagste zetten. Ik geloof dat je iets van zeker 4 uur lang aan een stuk door een film kunt kijken en in totaal 2,5 uur gamen indien je een zwaar spel hebt.

Met die van de Playstation 2. Het scherm is 480*272 pixels en heeft een enorm goed beeld. Ik heb tekken dark resurrection gekocht en ziet er al goed uit. Echt vergelijkbaar met PS2 games. Ik vind het zeer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Firmware 4.00 krijgt een Google zoekfunctie op de XMB. En je kan de afspeelsnelheid van je filmjes veranderen. Wat een reuze spannende dingen, dat zijn echt dingen die ik nu mis :')
Ik hoop dat er nog wat spannende dingen bij komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Vihaio op 16-06-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38
Heeft iemand ervaring met de go explore gps die nu hier uit is? Ik zat op ebay te speuren naar een goedkoop ontvangertje maar bij gamekings wordt ie totaal de grond in geboord. Is er iemand die er al een tijdje mee rond rijdt en kan zeggen of de ontvangst echt zo slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
ik zou de slim nemen, deze heeft extra geheugen, kleiner etc...
ook prima te downgraden (te voorzien van custom firmware).

Bol.com heeft een hardwaretooltje te koop om je eigen batterij tijdelijk als pandora batterij in te zetten. Hoe je het verder ombouwt mag hier niet besproken worden(toch?). Het is iig erg simpel als je weet wat je doet.
Vjenne-ICT schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:08:

Het doet zich ook een kans voor dat ik een geimporteerde PSP uit japan kan kopen voor een vriendeprijs, heeft dat nog nadelen? Deze is al omgebouwd trouwens.

EDIT: is onderstaande linkje wat?

http://www.ombouwnederlan...info.php?products_id=1172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49

ijskonijn

Now MOVE!

Hadden die nieuwste lichting PSP's (Slim&Lite) niet een nieuw moederbord erin waardoor een Pandora Batterij niet werkt?

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee hoor. een pandora batterij is een batterij waarvan bij het meest rechtse chipje het laatste voedje los gesoldeerd is.....dus voor zover ik weet zit die logica puur in de batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Deathchant schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:35:
[...]

Ik heb een directe rip gedaan van de originele DVD. Ik zou ook de DVD rip naar een mkv of een avi kunnen converten en dan die weer apart door PSP Video9 halen ja. Misschien dat de balken dan weg zijn. De series van planet earth van 720P hebben geen zwarte balke van zichzelf en die geeft ie wel volledig weer.
pfff. volgens mij lees je niet goed wat ik zeg. Het is normaal dat je bij de meeste films extra zwarte balken krijgt op je PSP. Dit komt dus hoe de films zijn gemaakt/opgenomen. De series van planet earth hebben een verhouding van 16:9. De meeste films hebben een verhouding 2.35 : 1. De extra balken zitten in de films zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TheKillingBean schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:34:
[...]

pfff. volgens mij lees je niet goed wat ik zeg. Het is normaal dat je bij de meeste films extra zwarte balken krijgt op je PSP. Dit komt dus hoe de films zijn gemaakt/opgenomen. De series van planet earth hebben een verhouding van 16:9. De meeste films hebben een verhouding 2.35 : 1. De extra balken zitten in de films zelf.
Ow sorry. ok bedankt. Dan heb ik gewoon pech met harry potter :) Moet ik kijken dat ik dvd's in 16:9 vind....iig bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zie trouwens dat er een special edition van Final Fantasy 7 Crisis Core is:

http://www.play.com/Games.../Product.html?add=5230505

Afbeeldingslocatie: http://images.play.com/banners/5230505l.jpg

compleet boekje met uitgebreide beschrijvingen en alles erbij:
* Special Edition includes 'The Art of Crisis Core: Final Fantasy VII' artwork book and slipcase packaging
* Complete the Final Fantasy VII experience and reunite with the most recognized RPG characters created by world-renowned character designer Tetsuya Nomura
* Witness stunning graphics and gorgeous CG cutscenes coupled with top-notch voice acting in a 16:9 widescreen presentation, made possible by the PSP system hardware
* Innovative D.M.W (Digital Mind Wave) system enhances the action-packed real-time battle system, allowing players to unleash special attacks or call upon iconic Final Fantasy summons
* Take on challenges with the all-new 'Hard Mode' which was not in the original Japanese release
* Acquire unique accessories, items and abilities made available through 300 side missions to further enrich the gameplay experience

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 17-06-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Deathchant schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
nee hoor. een pandora batterij is een batterij waarvan bij het meest rechtse chipje het laatste voedje los gesoldeerd is.....dus voor zover ik weet zit die logica puur in de batterij....
Niet helemaal. maar je kan er 1 maken door dat voetje te slopen. 1 van de methoden... ik zou het niet doen. dan kan je die batterij verder niet meer voor normaal gebruik gebruiken.

Enige wat je met de nieuwe psp niet kan is een pandora batterij maken (softwarematig). Dat is dan met dat bol.com apparaatje weer wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
sharkzor schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:18:
[...]

Niet helemaal. maar je kan er 1 maken door dat voetje te slopen. 1 van de methoden... ik zou het niet doen. dan kan je die batterij verder niet meer voor normaal gebruik gebruiken.

Enige wat je met de nieuwe psp niet kan is een pandora batterij maken (softwarematig). Dat is dan met dat bol.com apparaatje weer wel te doen.
Ik heb er een besteld bij DealExtreme. Daar betaal je maar 10 dollar ipv 27 euro.
ik heb dan gelijk de set besteld met 4 GB memory stick erbij. Totaal 30 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:56
1 woord NEE

mijn zus had daar een kaart voor de ds gekocht geld overgemaakt.
betaal je 7euro verzendkosten ofzo en versturen in evenloppost @ 1.50 ofzo
krijg je hele verkeerde artikel binnen bel je op (als je ze te pakken krijg) ja deze is beter klaar tuut tuut tuut de kaart die je krijg staat ook veel goedkoper op de site dan de kaart die je aanvraag.
pakketje terug gestuurd (was ook ellende) de 7 dagen omruilgarantie gaat in vanaf moment dat je bestelling doet stel je bestel 16-06 om 23.59 is dat dus al DAG 1 van de omruilgarantie. ze zijn ook niet snel met het versturen van pakketjes wij hadden spullen pas na 7dagen binnen dus nietgoedgeldterug kon al niet meer. uiteindelijk terug gestuurd en pas naar dikke maand geld terug (althans 95procent) 7.50 te weinig dacht ik. voor mij dus NOOIT weer bij deze shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:56
CopyCatz schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:02:
Heeft iemand ervaring met de go explore gps die nu hier uit is? Ik zat op ebay te speuren naar een goedkoop ontvangertje maar bij gamekings wordt ie totaal de grond in geboord. Is er iemand die er al een tijdje mee rond rijdt en kan zeggen of de ontvangst echt zo slecht is?
heb de ontvanger ook (leve Ebay) en ben er zeer te spreken over.
goede snelle ontvangst. kaarten zijn redelijk uptodate (met uitzondering van Npoint cafetaria,garage's enzo) nadeel is wel dat je een stikker op je psp moet plakken zodat je scherm niet zo glinsterd omdat je anders niks ziet en de stemmen in het nederlands klinken heel robotachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Firmware 4.0 is uit en voegt echt niks boeiends toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

weet iemand of die finalfantasy 7 crisiscore special edition wat ik hierboven gepost heb een japanse versie is of een europese/amerikaanse? Ik wil geen japanse versie hebben....en de spellen zijn regiovrij naar het schijnt.

@Cubix, wat voegt de 4.0 toe dan? Is dit officiele firmware? nu wachten op duistere alex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Firmware 4.0 voegt Google zoeken toe aan XMB en je kan video's op je memorystick nu op verschillende snelheden afspelen. Meer niet. Ik weet niet of Alex nog in scene is, wel een nieuwe die onlangs GEN 3.95 heeft gemaakt en vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:51:
weet iemand of die finalfantasy 7 crisiscore special edition wat ik hierboven gepost heb een japanse versie is of een europese/amerikaanse? Ik wil geen japanse versie hebben....en de spellen zijn regiovrij naar het schijnt.
Europese versie, komt tegelijk met de normale versie uit en komt voorzover ik weet alleen in het VK uit.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Icelus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:10:
[...]
Europese versie, komt tegelijk met de normale versie uit en komt voorzover ik weet alleen in het VK uit.
dan hoef ik morgen geen verlof te vragen om naar de Mediamarkt te kunnen gaan. Bij bol had ik em al afbesteld....dan bestel ik em wel via een vriend bij play.com

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.