Je hebt groot gelijk, ik zou mijn abbo ook op moeten zeggen. Dit heb ik overigens al eerder gedacht.EfBe schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:02:
[...]
Zeg gewoon je abonnement op, een blad met journaille met voorgekleurde brillen verdient geen abonnees. (Sites met dat soort 'vaklieden' overigens ook niet).
Bladen an sig leveren toch al elk jaar in, iedere abonnee is er 1.
Overigens bekruipt me wel vaker het gevoel dat reviewers gewoon geen tijd steken in het echt begrijpen van een game. Soms moet je gewoon alle cutscenes zien ja, en ja, je moet al die tekst lezen ja. Een game is geen 'zo snel mogelijk rushen naar het einde!'-ding, het is entertainment en daar wil je IMHO zo veel mogelijk van genieten. Daarnaast snap ik het geven van cijfers niet. Geef een lijstje met min en plus punten en hoeveel tijd je erin gestoken hebt om het te reviewen. Een cijfer is zo debiel, wat zegt een 8 of een 9 nou? Een cijfer is altijd een ranking t.o.v. iets wat eigenlijk niet gedefinieerd is, tenminste voor game reviews. Een tentamen, met zoveel punten per vraag, dat is wat anders, maar reviews behoren eigenlijk geen cijfers te bevatten.
Oh, en game reviewers die zeiken op alles wat ze niet aanstaat mogen geen games reviewen vind ik. Bij eurogamer zitten er een aantal. Die snappen vrij weinig van wat 'inlevingsvermogen' inhoudt.
Alleen tis nog wel eens lekker om in de zon op balkon ff de PU erbij te pakken... het leest ook wel lekker weg enzo.
Ze moeten reviews inderdaad geen cijfers geven, het zegt gewoon niks nee. Maarja zo beoordelen ze dat en je gaat er (terwijl het geen invloed op et spel en je eigen keuze e.d. heeft) toch aan ergeren en er rekening mee houden. Ik bedoel maar.. als ik warhawk met een 9 in de PU zie, dan ben ik al gauw overstag als ik al zat te twijfelen. Met Blacksite bijv. zat ik ook te twijfelen maar als ik dat spel dan met een 6,4 ofso zie staan nijg ik toch om die centen in een ander spel te stoppen.
Rare is wel dat met films ik vaak films heel tof vind en dat die film dan bijvoorbeeld maar 2 sterren krijgt of een laag cijfer..
Tis een beetje een psychologisch iets volgens mij.
Jazeker, ik probeer ook zoveel mogelijk verschillende bronnen te vinden. Zie je ook een wat totaler beeld van meningen, want het is en blijft toch altijd een mening of iets nu goed of niet is.majoh schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:22:
[...]
Check dit even. Veel ontwikkelaars hebben problemen met de Unreal 3 engine... Daarnaast zijn veel ontwikkelaars nog niet bekend met proggen voor de PS3. Veel ports van de 360 naar de PS3 zijn daardoor vaak iets slechter dan het origineel op de Xbox. Dit is gewoon een feit, en op meerder sites te lezen. Het is jammer en iets waar ik me, als PS3 bezitter, ook aan stoor. Neemt niet weg dat dit in de toekomst vast en zeker ga verbeteren. Kijk bv naar Dirt, deze loopt weer beter op de PS3, Codemasters geeft ook toe dat hun engine het gewoon beter doet op de PS3.
Daarnaast moet je de PU nooit super serieus nemen, dat straalt er toch vanaf. Gewoon een blad om voor de lol te lezen, en echte informatie moet je van het net afhalen.
Kijk, ik was een beetje zwart wit met fanboy gedrag. Maar ik merk wel dat heel veel 360 games die allemaal goeie cijfers krijgen in de PU, en dan op 'echte' review sites mindere cijfers krijgen ook een heleboel van dat overdreven taalgebruik in de review van de PU heeft staan over wat allemaal wel neit zo goed is. Tuurlijk, eerlijk is eerlijk, 360 heeft nu gewoon betere games.. in elk geval de multiplatform spellen. Het gaat mij er ook meer om de berichtgeving.SeamusXanthus schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:42:
[...]
Sorry, maar ik ben het hiermee helemaal niet mee eens. Je moet toch ergens mee beginnen bovenaan de pagina? Logisch dat je dan de 'grootste' console kiest, dat deden ze eerder met de PS2 vast ook.
Dat de PS3 ports (gemiddeld) minder zijn dan de 360 versie is geen mening, maar een feit. En bijna alle sites geven dit verschil aan. Sterker, ik denk dat de PU hier minder aan meedoet dan de meeste andere sites.
Een beetje erg makkelijk om die gasten als fanboy te betichten. Er is maar één gast daar een echte fanboy, en dat is dan nog een nintendo fanboy. Ik durf te wedden dat als je al die gasten vraagt wat de beste console van vorige generatie was, ze allemaal (op één na dus) "met PS2 zullen beantwoorden. Die gasten vinden gewoon (net als ik trouwens) de lineup van de PS3 (tot nu toe) tegen vallen en laten dit weten. Ze zijn ook enorm ontevreden over de Wii trouwens (en terecht want die lineup is nog veel slechter) wat ze ook echt laten weten. Wedden dat een Ratchet en Clank volgende maand "gewoon" 95% krijgt (of op zijn minst een gold award)? Die lui zijn echt minder fanboy dan jij en ik, ze kunnen toch alles wel spelen, dus het maakt ze echt niks uit wie er 'de beste' is.
Ze vinden het 'leuk' om even de PS3 te bashen zo lijkt het.
Ik stond daarom ook versteld dat Warhawk zo een goed cijfer kreeg, helemaal na het lezen van de intro in de PU dan.
Er moet gewoon altijd even een vies namsmaakje meegegeven worden aan de lezer voor reviews van PS3 spellen, ik begrijp niet waarom.
HS ook, als je dit spel helemaal hebt uitgespeeld, kan je gewoon niet ontkennen dat dit spel maar een 7 waard is, alleen door de korte gameplay? alsjeblieft zeg..
Het zijn allemaal kleine dingetjes die me gewoon na goed lezen opvallen, dan dat opgeteld allemaal begint me nu te irriteren.
Ja, gelijk er komen veel meer betere spellen aan, maar dat hoeft toch in principe geen invloed te hebben op het spel zelf, je moet ze afzonderlijk bekijken.-RazieL- schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:03:
[...]
PU is best slecht bezig ja. Van blacksite ben ik het cijfer toevallig wel eens, zeker nu er zoveel veel betere shooters aankomen. Maar dan zie ik die belachelijk lage ratings van sony games (HS en Folklore) en daarna zie ik een 8.6 voor StrangleholdLair wordt door hun ook nog de grond ingeboord, maar dat is ook gewoon om met de hype mee te gaan. Tuurlijk is het geen topper, maar een 4 is onzin.
Nu heb ik er nog niet heel veel van gezien dus je kan groot gelijk hebben hoor.
En inderdaad HS een 7, erg mager... en Folkore ook een 6,2 ofso?
Ik houd dus helemaal niet van dat soort spellen en de style enzo, maar heb me toch best vermaakt bij de demo (ik probeer toch altijd alle demo's ff) het ziet er ook erg mooi uit. Dan snap ik gewoon dat cijfer niet, maarja. Lair... tja kan best waar zijn. Toch schrok ik best van dat lage cijfer, aangezien er een tijdje terug nog nieuwe reviews waren waarbij de testers de besturing wat beter en wat langer geleerd hadden.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 14:40 ]