harley schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 07:49:
[...]
Ik heb dus gisterenavond ook spiderman3 bekeken maar heb wel gewoon de balken. en als jouw tv telkens verspring lijkt het me dat jouw tv het op een of andere manier oprekt. Het lijkt mij trouwens vrij irritant om telkens het beeld te zien verspringen.
Mijn tv staat op "automatisch formaat". Wat dus inhoudt dat deze naar volledig beeld springt als iets 16:9 is. Ik heb ook genoeg films waar ik ook die zwarte balken houdt (Lord of the Rings als voorbeeld). Bij Spiderman 3 schuift het hele beeld naar boven zodat het beeld bovenin aansluit en dan heb ik beneden nog gewoon een zwarte balk, maar dat is omdat daar de ondertitels in staan. Zou niet weten wat er gebeurt als ik de ondertitels uit zet, want dan zou het in principe naar volledig beeld moeten schuiven.
En nee, ik vind dat aanpassen in films zeker niet irritant. Soms wel dat de tv op een formaat springt wat niet klopt, maar dat is zeer zelden en maar voor een paar seconden. In games is het wel zeer irritant en dan heb ik die optie dus ook mooi uit staan...
Edit:
Net even Spiderman 3 bekeken zonder ondertiteling en dan heb ik gewoon volledig beeld (op een Philips 32PF9641). Mijn instellingen staan ook gewoon goed volgens mij:
Bioscoop omzetting: automatisch
Breedbeeld dvd: letterbox
DVD Upscalen: volledig scherm
De rest staat ook allemaal op automatisch
Rest van het topic lees ik later wel. Ben nu even naar de MusicStore om te zien of Clive Barkers Jericho al binnen is, want die staat op d 25e oktober voor release
[
Voor 11% gewijzigd door
FeaR op 25-10-2007 14:57
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.