Dear Diary [wall of text incoming in 5 seconds..]
Ik zit sinds gister met mijn hunter in een nieuwe guild. Zo op het eerste gezicht hebben ze hun zaakjes wel voor elkaar. Qua progressie zitten ze op hetzelfde punt als mijn oude guild. Voorlopig doe ik nog niet echt mee met de 25man raids, aangezien ze officieel geen hunterspot hadden. Maar volgende week kan ik mee met de 25man raids. Het blijft toch wel leuk om met nieuwe mensen te spelen en de competitie aan te gaan met mijn medehunters

Zo wilde de hunterclassleader even babbelen over Ventrilo over mijn talenttree, en dan met name waarom ik voor bepaalde talents had gekozen. Hij is namelijk ook BMspecced. Het was wel een interessant gesprek op Ventrilo (zowieso mijn eerste mic.gesprek op Teamspeak/Ventrilo) Lang leve mijn steenkolenengels (de eerste paar minuten), lol. Moet er eerst even inkomen..
Zo vroeg hij zich af waarom ik Imp AotHawk had. Hij vond dit een 'nutteloze' talent omdat hij altijd met AotViper rondloopt gedurende de raid. Zo komt hij dus bijna nooit onder de 60% mana, waar je jezelf te kort doet met de dps die AotHawk levert en de bijkomende procc. Terwijl AotViper pas effectief wordt onder de 60%. Trouwens, steadyshot scaled namelijk met haste rasting zodat je autoshot-steadyshot rotatie niet in de knel komt.
Verder een opmerking over Animal Handler

Na wat uitleg over hitrating voor je pet bij level 73mobs en lv?? bosses, begreep hij me wel waarom ik had gekozen voor deze talent. Hij had hem namelijk niet. Hij had dan wel weer 3 punten in catlike Reflexes (+dodge pet/hunter), wat weer leuk is voor solo maar nutteloos is voor de raids. Misschien voor bepaalde situaties maar dan nog..
En dan Hawk Eye, hij had 3 punten in HE en 2 in Mortal Shots. Op zich is Hawk Eye handig maar echt noodzakelijk is het niet. Het verschil tussen 12% en 30% critdamage increase is gewoon beter dan die paar extra yards.
Maargoed, ik blijf lekker BM en we zien wel waar we eindigen. Ik spreek nog wel met hem na een paar runs. Het blijft wel grappig om te zien hoe mensen over hun class nadenken.
Verder nog wat vraagjes:
1. Is BMspecc voor Voidreaver echt zo crap (dankzij de pounding)? Persoonlijk had ik weinig moeite om mijn pet in leven te houden, maar bovenstaande hunter denkt er anders over en respecced voor dit gevecht naar MM.
2. The Lurker Below. Deze baas heb ik nog nooit gedaan. Ik heb de tactics gelezen op bosskillers.com maar ik vraag me af of mijn pet wel nuttig is voor dit gevecht. En hoe zit het precies met de Spout spell. Werkt het ongeveer hetzelfde als de Blizzard bij Aran? En als ik het goed begrijp kan je deze ontwijken door in het water te springen en er weer uit te lopen?
[you dodged wall of text...]