Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
jup dik... volgende maand misschien.
FF iets anders.. en vergeef me mijn nOObheid..
Mijn pctje was wat traagjes en sluggish geworden, dus ik dacht.. INVESTEREN!!
Hebt ik een mooie SSD Na wat installatie issues met winblows is het gelukt om alles draaiend te krijgen.
Echter... cubeest doet rare dingen. Ik heb de installatie als volgt gedaan.
cubeest
C:\progfiles(x86)\steinberg\
VST 32b
C:\progfiles(x86)\steinberg\VST\32\
VST 64b
C:\progfiles(x86)\steinberg\VST\64\
Samples, patches en andere shizzle staat verdeeld op mijn andere HDD's.
Als ik cubase start met een redelijk project, dan gebeuren en rare dingen.
Disk load wil bij het afspelen van 1 sample in het arrangement scherm wel eens uitslaan in het rood.
met kliks en shit als gevolg. Broncontrole geeft echter aan dat mijn schijven praktisch in rust staan, en dat de disk chache ook geen gekke dingen vertoond.
bij het starten van FAb-pro-Q begint cubase te ratelen en te klikken,tot ik fab wegklik.
Ik hoef fab niet te bypassen of zo, gewoon wegklikken van het scherm is genoeg om het geklik weg te krijgen. Maar ik vind wel raar..
Iemand een idee??
We will be right back with Manny_Moare !
Verwijderd
Veel plugins die grafisch zwaar zijn leunen nl. erg op je grafische kaart.
Want heb je een re-install gedaan of gewoon je oude HD overgezet naar die SSD?
(Zo heb ik het nl. wel uitgevoerd en na wat gekut met partities in Windows is dat redelijk soepel gegaan.)
Complete schone install.. en graka is het volgens mij niet. draait op de zelfde drivers als voor de install, en het is niet de minst kaart zeg maar. die kan wel wat hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:43:
Is het niet een grafische kaart die je geluidskaart loopt te fukken?
Veel plugins die grafisch zwaar zijn leunen nl. erg op je grafische kaart.
Want heb je een re-install gedaan of gewoon je oude HD overgezet naar die SSD?
(Zo heb ik het nl. wel uitgevoerd en na wat gekut met partities in Windows is dat redelijk soepel gegaan.)
Win7 sp1. TRIM staat aan. oude hdd is helaas niet meer voorzien van vorige installatiekaos- schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:33:
Welke versie van Windows draai je? TRIM aan of uit staan op je SSD? Gooi je oude HDD anders nog even erin en check wat er gebeurd.
Verwijderd
Maar het kan zijn dat je nog een oude DirectX hebt en je van die glitches af raakt als je dat upgraded/updated. En ook checken in je taskmanager of de CPU over de flos gaat als je die problemen weer krijgt.
Wat vinden jullie ervan?
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd
Klinkt goed.OB1 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:34:
Ik ben nu iets aan het maken in Logic: http://picosong.com/9wnd/
Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 12:14 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd
Nummer klinkt niet echt duidelijk want ik hoor voornamelijk een kick en op de achtergrond iets van muziek.
http://www.sonicelectroni...iser-Amperior-Silver.html
De Sennheiser Amperior is de nieuwste uit de HD25 series en heeft aluminium schelpen ipv plastic en dempen ook het achtergrond geluid nog iets beter. En ze komen met een ingebouwde microfoon + controller kabel zodat ik eindelijk kan stoppen met het gebruiken van oortjes want wat ben ik oortjes beu. (ben alleen oortjes gaan gebruiken omdat ik geen goede headphone had die ook te gebruiken was als headset)
Sennheiser, jij bent top!
Is er iemand in dit topic die een HD800 heeft? (koptelefoon van over de 1000 euro). Is zoiets ooit zoveel geld waard?
[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 31-08-2014 08:11 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dank je.
Oké, ben er mee bezig, het moet natuurlijk omgedraaid zijn.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:16:
@OB1
Nummer klinkt niet echt duidelijk want ik hoor voornamelijk een kick en op de achtergrond iets van muziek.
Verwijderd
Gaat er niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet.Kain_niaK schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 08:10:
Is er iemand in dit topic die een HD800 heeft? (koptelefoon van over de 1000 euro). Is zoiets ooit zoveel geld waard?
Thanks, ik wou gistermiddag nog wat werk verzetten, maar heb in plaats daarvan urenlang lang Stattler & Waldorf filmpjes zitten te kijken
Verwijderd
Wahahaha!
Mag me weer met Slagermusik bezig houden voor een CD. Na toll!
Nummers die je per stuk 50 keer moet luisteren of het wel goed klinkt.
Mgoed, het is vrolijke muziek. Dat dan weer wel.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
Van dik overstuurde muziek naar mooi klinkende bloasmuziek. En dat moet je dan bij elkaar proberen te passen. Op zich al een uitdaging. Je moet het wel leuk vinden anders ga je helemaal mental.
Wat trouwens opvalt is dat de traditionele Deutsche of Osterreichische schlagers heel netjes en dynamisch opgenomen zijn. Alles wat in de buurt van Skihut komt beging al te oversturen. (Ik bedoel maar)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 21:23 ]
Ik weet het,Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:53:
Niet om bijdehand te doen. Maar als je een nieuwe HD installeert is het handig om die oude pas te wissen als je weet dat alles goed draait op die nieuwe. Dat je dus terug kan vallen en kan vergelijken wat er anders is om zo problemen op te sporen.
Maar het kan zijn dat je nog een oude DirectX hebt en je van die glitches af raakt als je dat upgraded/updated. En ook checken in je taskmanager of de CPU over de flos gaat als je die problemen weer krijgt.

Directx is geupdate, merk wa lichte vooruitgang. Cpu blijft netjes onder de 40% load, geen spikes of iets anders vreemds waargenon
Verwijderd
Roland met de zink box.
Als een baksteen!
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=9496
Everybody jumps on the CV bandwagon!
Verwijderd
Hoe klinkt dit? Na 6 uren zijn mijn oren niet meer zo neutraal ben ik bang voor.
<iframe width="100%" height="450" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=https%3A//api.soundcloud.com/tracks/165870407&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true"></iframe>
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 13:02 ]
Verwijderd
De adviesprijs van 500/600/700 is wel fors vind ik.
Voor dat geld had er ook wel een audio interface in kunnen zitten. Nu is het alleen midi zeg maar.
Zelfde mening hier. Hij geeft wel veel mogelijkheden kwa beginner om keyboard te leren spelen etc. Maar tegelijkertijd is het veel $ en voelt het wat luxe aan. Een klein beetje tegenstrijdig in dat opzichtVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:20:
Ziet er zeker strak uit.
De adviesprijs van 500/600/700 is wel fors vind ik.
Voor dat geld had er ook wel een audio interface in kunnen zitten. Nu is het alleen midi zeg maar.
Maar eerlijk is eerlijk, ziet er wel smooth uit hoor
Ik heb zelf vorige week een Novation Launchpad 25 aangeschaft (110 eur, toch meer mijn budget

Het is mijn eerste controller en ik lurk voornamelijk op het forum ipv produceren. Maar ik ben er aardig blij mee. Hij doet wat hij moet doen, kan er mooi Ableton Live mee aan sturen zoals ik wil. Druk gevoelige pads en keys etc.
Ik had het produceren altijd vooruit geschoven puur omdat ik er tegen op zag dat ik dan een DAW van A tot Z zou moeten leren. Maar dit valt echt heel erg mee, terwijl ik Ableton al jaren gebruik om ' studio sets' ik elkaar te zetten
Ik sta nog helemaal aan het begin dus 't zal nog wel even aanprutsen zijn, dus wie weet welke muziek richting ik op zal gaan!
Verwijderd
Wel, ze zijn geleverd, heb ze meteen geïnstalleerd op een tijdelijke oplossing (bezig met verhuizen) en wat klinken ze FANTASTISCH!! Werkelijk ongeloofelijk bijna voor die prijs! Alles is perfect in balans en die sub dat eruit komt is .. enorm !! Kan alles met gemak hier door elkaar daveren. Na 1u continue luisteren staan de haartjes op de armen nog recht..vlaaing peerd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:38:
2nd that, Focal heeft goeie producten, ze zullen waarschijnlijk kenmerkend helderderderder zijn dan je huidige Alesis en ondanks de baspoorten schijnen ze een snelle respons te hebben. Kan me verder niet voorstellen dat ze ondanks het semi-budget je een matige speaker zullen voorschotelen.
Toch raad ik je wel aan om te vergelijken, kijk in die range ook nog even naar gelijkgeprijsde Mackies, Adam's, Genelecs en Events.
Had trouwens al een tijdje gevist naar samples van deze en contact opgenomen met de FAE van Focal, die zweert erbij dat voor nearfield luisteren de 5" de beste keuze is. Ik denk dus dat het flinke schreeuwbeesten zullen zijn en dat je zeker niet te grote woofers moet nemen voor een te kleine kamer.
Foto'tje:

Komplete 10 is ook uit trouwens, weinig nieuws.
You don't need eyes to see, you need vision
Ik weet niet precies waarom ze dat gedaan hebben, want er is genoeg behoefte aan een goed aanvoelende controller zonder gelijk in het Komplete-ecosysteem te investeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 03-09-2014 11:21 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Komplete player zal wel niet werken.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Er is toch al een hele range aan controllers/keyboards op de markt? Native Instruments is niet geinteresseerd in het uitbrengen van nog maar een generieke controller. Waarom zouden ze dat doen? Dat is hun core business niet. Ze hebben inderdaad een eigen eco-systeem en dit is daarop een mooie aanvulling of beter nog (voor NI): een reden extra om in hun ecosysteem te stappen.Yoozer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:21:
Ik weet niet precies waarom ze dat gedaan hebben, want er is genoeg behoefte aan een goed aanvoelende controller zonder gelijk in het Komplete-ecosysteem te investeren.
Heb zelf een Maschine en de integratie hardware/software (ook met Komplete) werkt erg goed (browsen, synth/samplerpack kiezen, knoppen automatisch toegewezen aan belangrijke params) en ik neem aan dat dat met Kontrol S/Komplete ook zo zal zijn.
Los daarvan is de prijs aan de hoge kant. Een Maschine kost 579 denk ik en dan krijg je de hardware, een software sequencer (nog geen DAW maar toch) en een basis assortiment synths/sample packs. Dan is 499 voor het goedkoopste keyboard wel veel.
[ Voor 3% gewijzigd door pegox op 03-09-2014 13:08 ]
Lekker complimentVerwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:42:
Het nummer zal het ook goed doen als 'stock music'.
Verwijderd
YouTube: Dennis585 - Blow It
Gemaakt met Maschine Mikro en 1 van mijn betere werken vindt ik zelf.
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:19:
Wat vinden jullie van deze classic van mij :

Absoluut een van je betere werken. Knappe compositie, waarin zelfs muzikale invloeden van Bach zijn te ontdekken, als ik me niet vergis. Als ik dan toch een puntje van kritiek moet leveren: die kick kan nog wat meer 'punch' gebruiken. Maar afgezien van dergelijke details: wordt het niet eens tijd om met een label rond de tafel te gaan zitten?Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:19:
Wat vinden jullie van deze classic van mij :
Verwijderd
Het is voor mij gewoon een leuke hobby / bezigheid.HenkDePoema schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:33:
[...]
Absoluut een van je betere werken. Knappe compositie, waarin zelfs muzikale invloeden van Bach zijn te ontdekken, als ik me niet vergis. Als ik dan toch een puntje van kritiek moet leveren: die kick kan nog wat meer 'punch' gebruiken. Maar afgezien van dergelijke details: wordt het niet eens tijd om met een label rond de tafel te gaan zitten?
Bedankt voor de wijze woorden en positieve kritiek.
HenkDePoema schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:33:
[...]
Absoluut een van je betere werken. Knappe compositie, waarin zelfs muzikale invloeden van Bach zijn te ontdekken, als ik me niet vergis. Als ik dan toch een puntje van kritiek moet leveren: die kick kan nog wat meer 'punch' gebruiken. Maar afgezien van dergelijke details: wordt het niet eens tijd om met een label rond de tafel te gaan zitten?
Ze mogen 'm gerust specifiek voor hun eigen ding maken maar het zou mooi zijn als 'ie ook gewoon als generieke controller dienst kan doen, want behalve Komplete heb ik ook nog wel meer soft- en hardware waarbij ik een goede controller kan gebruiken. Dan doen de Komplete-specifieke knoppen niks - so what - zolang de controller ook maar CC verstuurt (en dat doet 'ie dus weer wel). Als de arpeggiator-logica in de firmware zat had je een hele aantrekkelijke controller. Gooi er nog iets van Komplete Lite of zo bij en je kunt weer zieltjes winnen.pegox schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:57:
Er is toch al een hele range aan controllers/keyboards op de markt? Native Instruments is niet geinteresseerd in het uitbrengen van nog maar een generieke controller.
teveel zooi, te weinig tijd
Komplete Player is gratis.Yoozer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:18:
[...]
Gooi er nog iets van Komplete Lite of zo bij en je kunt weer zieltjes winnen.
http://www.native-instrum...bundles/komplete-players/
Hosts all KOMPLETE Instruments and Effects dus zou moeten werken.
Verwijderd
Want als master keyboard zou je zo'n ding heel goed kunnen gebruiken.
Misschien komt dat nog later. Maar NI heeft soms van die eigenzinnige trekjes.
[ Voor 25% gewijzigd door OB1 op 03-09-2014 21:47 ]
Ooit een hiphop remix-compo gewonnen paar jaar terug.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:00:
Doen jullie ook wel es contestjes? Lijkt me leuk
En lekker mee door gaan ook al vind ik persoonlijk ook niet dat je je jou muziek muziek kunt noemen. Maar dat zeiden ze vroeger over mijn muziek dus ook en eigenlijk nog steeds. Alhoewel je misschien eens een grafiekje moet maken met aan de ene kant kwaliteit en aan de andere kant kwantiteit. Je maakt nogal heel veel nummers en ik denk dat je in staat bent tot veel betere muziek als je meer tijd besteed aan een nummer. Het hoeft niet af, 30 seconden aangename muziek is al heel wat. Voor mij is dit teveel geluid en te weinig muziek en het geheel is irritant om naar te luisteren. Maar ik wil je niet afzeiken of ontmoedigen want muziek makken is een leuke hobby en edele kunst. Je kunt beter en ik wil dat horen. Dat geld ook voor gangstahh, da's de enige (van de tweakers die ik follow op soundcloud) die ik moest unfollowen om zo zijn stuff niet meer tussen mijn soundcloud stream te hebben. Maar recent heb ik af en toe wat van hem gehoord waarvan ik dacht; niet mijn stijl maar het gaat zeker de juiste kans op.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:37:
[...]
Het is voor mij gewoon een leuke hobby / bezigheid.
Bedankt voor de wijze woorden en positieve kritiek.
Momenteel bestaat er computer software die vanaf scratch met minimale invloed van mensen betere muziek maakt dan wat jij maakt Dennis585. Ik zou zeggen; koop een Zoom microfoon en ga eens wat geluiden in je omgeving samplen en doe daar eens iets mee. En elke keer als je het zelf ook nergens op vind trekken dan gooi je het project weg en begint opnieuw. Succes! Iedereen kan muziek maken. Iedereen! Kijk maar naar artiesten zoals Justin Bieber of Miley Cyrus
[ Voor 27% gewijzigd door Kain_niaK op 04-09-2014 20:38 ]
Voor ik mn laatste drum n bass hier post moet ik deze nog even kwijt, zeker 6-7 jaar oud, reason/cubase rewire projectje, veelsteveel delay en reverb op de gitaar, maar toch heerlijk chillen hoor, zo in de nazomer..
[ Voor 9% gewijzigd door millman op 04-09-2014 02:55 ]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Doe er ook es een keer wat mee dan, want je zegt ja maar doet nee.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 05:28:
Bedankt mensen voor de kritiek.

Vraag: ik zoek een (liefst hardware) dynamies apparaat dat compressed, maar niet op ratio, in plaats daarvan een vaste aangegeven hoeveelheid dB.
Dus op het moment dat ie de threshold raakt, de piek gewoon bv 12dB naar beneden kickt, ook als dat onder het volume van de rest valt. Als die ook nog bandcontrollable is dan ben ik helemaal blij.
Verwijderd
Oftewel sidechainen met evt er nog een Filter/EQ ervoor.
Je kan het ook opnemen net met fader automation gladstrijken.
Erg relaxed hoor. 't Is dat je het zelf aangeeft dat er veel te veel delay/reverb op zit maar mij maakt het niet zoveel uitmillman schreef op donderdag 04 september 2014 @ 02:28:
@ Kain, Amen to that! (en nee niet die break, of dan toch)
Voor ik mn laatste drum n bass hier post moet ik deze nog even kwijt, zeker 6-7 jaar oud, reason/cubase rewire projectje, veelsteveel delay en reverb op de gitaar, maar toch heerlijk chillen hoor, zo in de nazomer..
[audio]
Als je Chrome gebruikt, Google heeft een update uitgegeven om text beter te laten weergeven. Wat helaas nog wat buggy is. In chrome ziet alles er bij mij iig wat wazig uit...
voeding van 1 actieve monitor kapot
Net bezig track aan het downmixen, gooi een stekkerblok aan en -poef-
Yep, zeker relaxed!millman schreef op donderdag 04 september 2014 @ 02:28:
@ Kain, Amen to that! (en nee niet die break, of dan toch)
[audio]
Mocht je het nodig hebben, dan kan je mijn mackies een paar weekjes lenen, roep maar
Verwijderd
Dat soort zaken is altijd ONTZETTEND KUT!!!!one!!!!eleven!!!111!!1
Net als je lekker bezig bent pist karma in je bakkes.
Geen konijntjes of poesjes pletten aub.
Maar één monitor ism met je headset?
Verwijderd
RIPvlaaing peerd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:53:
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK
![]()
voeding van 1 actieve monitor kapot![]()
Net bezig track aan het downmixen, gooi een stekkerblok aan en -poef-Ik ben nu echt zwaar pissed...jozefteringniet normaal.
Benieuwd naar je nieuwe track
Jij had een Alesis setje toch? Die dingen staan daar wel bekend omvlaaing peerd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:53:
![]()
voeding van 1 actieve monitor kapot![]()
Net bezig track aan het downmixen, gooi een stekkerblok aan en -poef-Ik ben nu echt zwaar pissed...jozefteringniet normaal.
Shizzle die kapot gaat is altijd klote. Ik wens je sterkte in het verwerkings proces..vlaaing peerd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:53:
![]()
voeding van 1 actieve monitor kapot
Nou...ik moet zeggen dat het wel even goed was om een keer compleet mono te luisteren, merk je ineens weer hoeveel focus je kwijt raakt met veel pannen van basjes e.d. Voor de rest vond ik het gewoon kut.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:58:
Geen konijntjes of poesjes pletten aub.
Maar één monitor ism met je headset?
mgoed iig de 12" megaboomboxen opgescharreld en aangesloten, mijn humeur is er aanzienlijk beter op geworden.

Speaker breng ik donderdag ff weg naar Tonika en gaan ze'm daar repareren tegen kosten.
Dit doet me deugdKain_niaK schreef op donderdag 04 september 2014 @ 02:05:
[...]
En lekker mee door gaan ook al vind ik persoonlijk ook niet dat je je jou muziek muziek kunt noemen. Maar dat zeiden ze vroeger over mijn muziek dus ook en eigenlijk nog steeds. Alhoewel je misschien eens een grafiekje moet maken met aan de ene kant kwaliteit en aan de andere kant kwantiteit. Je maakt nogal heel veel nummers en ik denk dat je in staat bent tot veel betere muziek als je meer tijd besteed aan een nummer. Het hoeft niet af, 30 seconden aangename muziek is al heel wat. Voor mij is dit teveel geluid en te weinig muziek en het geheel is irritant om naar te luisteren. Maar ik wil je niet afzeiken of ontmoedigen want muziek makken is een leuke hobby en edele kunst. Je kunt beter en ik wil dat horen. Dat geld ook voor gangstahh, da's de enige (van de tweakers die ik follow op soundcloud) die ik moest unfollowen om zo zijn stuff niet meer tussen mijn soundcloud stream te hebben. Maar recent heb ik af en toe wat van hem gehoord waarvan ik dacht; niet mijn stijl maar het gaat zeker de juiste kans op.
Momenteel bestaat er computer software die vanaf scratch met minimale invloed van mensen betere muziek maakt dan wat jij maakt Dennis585. Ik zou zeggen; koop een Zoom microfoon en ga eens wat geluiden in je omgeving samplen en doe daar eens iets mee. En elke keer als je het zelf ook nergens op vind trekken dan gooi je het project weg en begint opnieuw. Succes! Iedereen kan muziek maken. Iedereen! Kijk maar naar artiesten zoals Justin Bieber of Miley Cyrus
Verwijderd
Ik vind goor!
Maar er zijn ook gasten die mixen alles mono. Want stereo is niet speciaal genoeg. Dus.....

Verwijderd
En eigenlijk is het nog een overblijfsel van het vinyl tijdperk waar je wel even goed moest letten op het stereobeeld omdat je anders bij het snijden rare bijeffecten kan krijgen. En dat was dan weer een koperen plaat van keiduur die weer terug kon naar de febriek.
daar heb ik over op te merken dat stereopannen van bv de detune op oscs al een essentieel onderdeel van mijn instrumentklank is. Die moet er dus vanaf de opbouw al inzitten,apNia schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:47:
Ik had dat laatst wel gelezen hoor, dat er een paar engineers aanraadde vooral eerst je track in mono te bouwen, en tegen het einde pas de tweede dimensie er in te jassen. Schijnt hoop gestoei met je mix te besparen. Of het zo is weet ik niet, maar op zich maakt 't wel sense.
Wat het links of rechts plaatsen van complete instrumenten betreft geef ik ze dan gelijk, maar dat is meer van toepassing op traditionelere thuisluistermuziek. Gezien dance ook op de dansvloer moet klinken, verplicht dat eigenlijk sowieso wel om niet instrumenten veel links of rechts te plaatsen, maar eerder uit te gaan van zelf-pannende instrumenten, stereo- of spatial effectjes e.d.
Vind het voor dance dus een niet al te stelselmatige regel. Bovendien is mono A/B-en zoals ik gebruik juist niet om te horen of de pan-verdeling goed is, maar eerder om te kijken hoeveel sonische impact je verliest door het stereo te zetten. Checken op evenwichtige en niet-te-wijde-pan-verdeling doe ik juist op zoveel mogelijk verschillende stereospeakers en stereoheadphones.
[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-09-2014 20:07 ]
Maar goed ik weet er verder geen ruk vanaf, maar zoiets had ik laatst gehoord. Dus KIJK MAAR WAT JE ER MEE DOET SCHAT! DAAAAAAAAAAAG!!!
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 09-09-2014 22:40 ]
Met wat ik bedoel, detune ik de oscillators en zet ze stuk voor stuk op een plekje in de panning (op de synths zelf). Wat jij zegt is een effect eraan plakken nadat je je synth al een klank hebt laten maken.
In jouw geval, ja, dat zou je achteraf kunnen doen.
In mijn geval is het een onderdeel van het instrument.
Zie het als een drol, jij probeert een reeds gelegde drol op te poetsen, ik probeer gewoon meteen een glanzende drol uit te kakken.
(I eatz very much fibers)
fader automation is niet het pad der dynamische regelingen wat ik in wil slaan.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:06:
Bedoel je duck compression? (arme eentjes!)
Oftewel sidechainen met evt er nog een Filter/EQ ervoor.
Je kan het ook opnemen net met fader automation gladstrijken.
Sidechain...sortof, maar het is de bron zelf waarop de volumeregeling op plaats moet vinden ... alleen dan niet ratio, gewoon een fixed aantal dB, ongeacht hoe hard die de threshold overschrijd.
Heeft veel te lang geduurd, maar dan heb je ook wat kerel. Zag je al op FB voorbij komen. Mooi werk, niet eens tijd om een collab te rocken?kaos- schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:54:
Het heeft lang geduurd, maar hier issie dan heur, mn nieuwste dnb tune.
[audio]
Ik sta altijd open voor collabs! Jouw stijl bevalt me ook wel. Heb je mij al op FB ? Zo niet, voeg me ff toemillman schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:13:
[...]
Heeft veel te lang geduurd, maar dan heb je ook wat kerel. Zag je al op FB voorbij komen. Mooi werk, niet eens tijd om een collab te rocken?
Nostalgia - Perfect Lie ft Frank Moran (Aloysius Remix)
[Soundcloud: https://soundcloud.com/aloysiusmusic/perfectlie]
Wat een heerlijke remix van Aloysius!
Verwijderd
Of bedoelu een gate? En dan eentje met de threshold op heel hoog dan.vlaaing peerd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:37:
Sidechain...sortof, maar het is de bron zelf waarop de volumeregeling op plaats moet vinden ... alleen dan niet ratio, gewoon een fixed aantal dB, ongeacht hoe hard die de threshold overschrijd.
Je uitleg is niet iets wat bij mij een kwartje doet laten vallen zeg maar.
@Kaos
Lekkere trek
Verwijderd
vanaf 3:22 klinkt het wel erg droog.. Padje misschien? Sidechained eventueelkaos- schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:54:
Het heeft lang geduurd, maar hier issie dan heur, mn nieuwste dnb tune.
[audio]
Verwijderd
Iig leuk om een eigen stijl te horen.
Gewoon door blijven gaan met leuke tracks bouwen.
Verwijderd
Het valt mij nl. op dat de prijzen van die dingen tegenwoordig relatief laag zijn.
Was je vroeger(vroegah) boven de 100 (gulden) per stuk kwijt kan je tegenwoordig voor 25 al iets scoren wat mij redelijk lijkt.
Misschien dat de kwaliteit wat minder constant is maar dat is een kwestie van even goed zoeken.
De versies van de grote artiesten zijn wel vaak redelijk prijzig maar vaak ook wel bovengemiddeld goed.
Voor dat geld kan je zelf niet gaan lopen klooien met een microfoon en dezelfde kwaliteit halen.
Alhoewel je zo wel unieke geluiden krijgt zonder je druk te hoeven maken over royalties, want niet alles is royalty vrij wat bij officiële releases weer gedoe kan geven.
Kan alleen niet oordelen over de kwaliteit nu/vroeger, maar qua percussie komt nagenoeg alles bij mij uit packs, die ik dan weer doorloop en m'n favorieten wegkopieer naar een eigen map, for easy access.
Ik heb de drop nog niet gemaakt, dus het is nog work in progress, het lukt mij niet om een fatsoenlijke drop te maken. Eigenlijk geen idee wat voor een genre het is.
http://picosong.com/9j2f/
Helaas convert Smart Converter het naar 192 kb/s.
Ook maar even een screenshot genomen, voor het geval iemand de melody/lead wil gebruiken:

Velocity is 127, dit is één maat.
Ik heb het gevoel dat er steeds wat vooruitgang in zit, als je het vergelijkt met dit:
OB1 schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:31:
En zoals ik al zei een update: http://picosong.com/9FXt/
[ Voor 16% gewijzigd door OB1 op 14-09-2014 21:00 ]
Ik bedoelde het goed.
Ik heb een Launchkey. Build is goed voor het geld, maar ik gebruik hem als oldscool midicontroller. Als ik specifiek naar die pads kijk heb ik wel het gevoel dat push een stuk beter gebouwd is en wat meer features heeft. Prijs is geloof ik ook wel het dubbele.MrOmegaForce schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:16:
Ik ben van plan om een Novation Launchpad S Control Set te kopen om te gebruiken in combinatie met Ableton en Traktor Pro. Heeft iemand ervaring met een of meerdere van deze producten? Wat voor soorten setups zou ik hiermee kunnen maken?
[...]
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Novation is degelijk spul. Niet altijd even goedkoop.
Maar het is altijd lastig met zoveel aanbod om iets te vinden wat super goed bij je past.
Dan zou je evt ook naar 2e hands spullen kunnen kijken en proberen. Als het dan nix is dan kun je het vaak weer voor dezelfde prijs doorverkopen.
het zal wel een mij liggen, maar het klinkt niet. komt vals over.OB1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:26:
Ik ben maar met iets nieuws begonnen.
Ik heb de drop nog niet gemaakt, dus het is nog work in progress, het lukt mij niet om een fatsoenlijke drop te maken. Eigenlijk geen idee wat voor een genre het is.
http://picosong.com/9j2f/
Helaas convert Smart Converter het naar 192 kb/s.
Ook maar even een screenshot genomen, voor het geval iemand de melody/lead wil gebruiken:
[afbeelding]
Ik heb het gevoel dat er steeds wat vooruitgang in zit, als je het vergelijkt met dit:
[...]
Ik kan het muziekje (op werk) nu niet luisteren, maar ik kan nu al zien dat je geen harmonie kan maken van die lelijke toontje.OB1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:26:
[afbeelding]
[...]
Als je naar je piano-roll kijkt zie je de noten, waar ik van uitga dat de onderste noot de prime is (1e noot van een toonladder).

- Je pakt dan een grote terts (hoge 3e noot) die aangeeft dat je in majeur speelt.
- Je pakt een verhoogde (overmatige)kwint (of verlaagde sext). Dit zou impliceren dat je een overmatig dominant majeurakkoord speelt, maar daarvan kan de prime geen grondtoon zijn voor de harmonie
- daarna volgt een sext, die in deze combinatie niet binnen een harmonie kan, tenzij je die als leidtoon gebruikt, maar ik ga er niet vanuit dat je een jazztune ervan wou maken.
Misschien dat je muziek met chromatische toonladders wilt maken, maar ik denk niet dat dat hier van toepassing is.
Nu is dit allemaal theorie wat je niet echt hoeft te weten om een housetune inelkaar te flansen, maar als je niet van plan bent kennis te gebruiken, gebruik dan op z'n minst je eigen oren. En die zouden je toch moeten vertellen dat dit gewoon niet gaat klinken.
[yes, flapNia, kom er maar in!]
Verwijderd
YouTube: Dennis585 - The 8 Track
Maschine Mikro met 8 instrumenten , vandaar de 8 track.
Ik vind het zelf wel een aardig nummer geworden voor op feesten.
De DJ kan er dan wat meer variatie instoppen.
Mijn logeer papegaai Leo10 danste er al op mee.
bedankt voor de feedback.
Tip: gebruik de A, de E of de D als grondtoon en gebruik dan alleen de witte toetsen in je melodie en akkoorden. Zo heb je altijd een (mineur)toonladder te pakken.
Tip2: akkoorden klinken sneller beter als je er 3~4 halve noten ruimte tussen elke noot hebt zitten.
Dit topic is gesloten.