How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaan reserveonderdelen voor een synth besteld. Die hapert nu met de (membraan) toetsen en dat kan je niet repareren. Alleen vervangen, en dan alle toetsen. Gelukkig was er een Amerikaan die ze na heeft laten maken (patenten zijn toch verlopen). Het erin bouwen is nog een hele klus en eigenlijk het meeste werk.
Het heeft wel wat weg van oude auto's. Je bent bakken met geld kwijt voor een beetje nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Natuurlijk zijn we benieuwd welke oude synth dat was :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die was hier al vaker langsgekomen.
De Rhodes Chroma Polaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wouter die dacht te partyen alsof het 1999 was:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x0ZfIIb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 08:40
Is dat Wouter in z'n jonge jaren?

verklaart veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:09

OB1

Zo'n plaatje doet mij eerder aan 1989 denken. :P
(ik ben overigens van 2000)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OB1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:55:
Zo'n plaatje doet mij eerder aan 1989 denken. :P
(ik ben overigens van 2000)
Wikipedia: 1999 (song)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
MrOmegaForce schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:16:
Ik ben van plan om een Novation Launchpad S Control Set te kopen om te gebruiken in combinatie met Ableton en Traktor Pro. Heeft iemand ervaring met een of meerdere van deze producten? Wat voor soorten setups zou ik hiermee kunnen maken?
Ik heb een Launchpad en gebruik hem zowel in Ableton Live als een soort Push en in Traktor (mapping van JWill via DJtechtools) voor de 8 hotcues,loops en effecten.

http://motscousus.com/stu...pad_Ableton_Live_Scripts/

https://maps.djtechtools.com/mappings/361

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb de launchcontrol, zeer tevreden over. Ik gebruik hem zelf voor aansturing van max 4 synthesizers ( diva's) in ableton per scene ( ± 60 diva instanties :/ ) . Daarnaast gebruik ik zelf als cliplauncher de akai apc20, ik vind faders erbij namelijk wel zo tof, deze mis je bij een launchpad! daarnaast heb ik nog een beatstep voor de algemene effecten, en een minilab voor de bass en effecten synths, maar deze hebben rotary knobs, en dus weet ik nooit precies hoe ver ik draai :( . ( Traktor doe ik overigens nog steeds met timecoded vinyl ).

Dessalnietemin vind ik de producten van novation nu toch wel het best uit de bus komen. Voelt lekker stevig aan, het is licht qua gewicht en compact.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:44:
Wouter die dacht te partyen alsof het 1999 was:
Uhm, 1999 was de AkaiS2000 tijd.
De Polaris is van 1986. Toen analoge synths ouderwets waren en de FM synths de shiznit.
Niet veel later kon je een gratis TB303 bij je setje gitaarsnaren scoren en een TR909 voor 100 gulden.
Er schijnen zelfs hele pallets TB303 in de vuilcontainer te zijn beland.
(Oftewel ze zijn waard wat een gek er voor geeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ongelooflijk dat alleen peerd de referentie kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afgelopen dagen trouwens sound design zitten doen voor m'n werk. De welbekende ik-weet-niet-wat-ik-wel-wil-maar-wel-wat-ik-niet-wil-klant. En dan twee mensen die elkaar tegenspreken. Gaf me weer even een blik in apNia 5 jaar geleden en waarom ik definitief ben gaan programmeren en volledig gestopt ben met design. Lijkt me echt verschrikkelijk om dat dag in, dag uit voor je werk te moeten doen. Heel je hobby naar de klote.

Also, leuke diagram voor sommige mensen hier (wel met korreltje zout nemen, 't is maar referentie, blijf de oren gebruiken):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AFioag1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 16-09-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nieuwe track, atmosferisch doch neuro drum en beestje.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/ldi-words-of-war]

afwisselend mono geluisterd op mijn enkele monitor en de megaboombakken voor de stereo. Afgezien van de altijd gewenste opmerkingen/kritiek, ook nog de vraag of de stereo en panning in orde is?

Toch altijd een beetje onzeker als je ineens je vertrouwde monitors kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOmegaForce
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:14:
Afgelopen dagen trouwens sound design zitten doen voor m'n werk. De welbekende ik-weet-niet-wat-ik-wel-wil-maar-wel-wat-ik-niet-wil-klant. En dan twee mensen die elkaar tegenspreken. Gaf me weer even een blik in apNia 5 jaar geleden en waarom ik definitief ben gaan programmeren en volledig gestopt ben met design. Lijkt me echt verschrikkelijk om dat dag in, dag uit voor je werk te moeten doen. Heel je hobby naar de klote.
Nu ben ik toch wel benieuwd, wat voor werk doe je?

Bedankt voor alle reacties over de Novation producten! Ik heb gelukkig binnenkort even de kans om met beide te spelen.

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:15:
Toch altijd een beetje onzeker als je ineens je vertrouwde monitors kwijt bent...
Kan je die vervangen?

Maar het is even kut, je hebt wel de mogelijkheid om je mixen op een andere manier te luisteren wat weer andere ideeën geeft.
Qua mix valt bij mij op dat de EP wel heel zacht staat en best wel mono klinkt.
De beats zijn wel retestrak gecompressed en dat is jouw sound. (Vind het niet zo passen naar mijn smaak.)
Misschien dat je tijdens de rustige stukken wat minder gas kan geven? Of de kick gewoon wat doffer maakt?

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:12:
[...]

Kan je die vervangen?

Maar het is even kut, je hebt wel de mogelijkheid om je mixen op een andere manier te luisteren wat weer andere ideeën geeft.
Qua mix valt bij mij op dat de EP wel heel zacht staat en best wel mono klinkt.
De beats zijn wel retestrak gecompressed en dat is jouw sound. (Vind het niet zo passen naar mijn smaak.)
Misschien dat je tijdens de rustige stukken wat minder gas kan geven? Of de kick gewoon wat doffer maakt?
De kapoerte is in reparatie, dus even afwachten tot ik 'm weer terug heb en dan kan ik weer stereo luisteren. Ik zat al redelijk te twijfelen over de stereo, die 12" bakken moeten vrij ver uitelkaar staan, misschien dat ik daarom nogal conservatief was met de panning.

wat die EP betreft, ik heb zo'n sneaky vermoeden dat die mono veel harder en direkter doorkomt dan als ie stereo is, in elk geval erg bedankt voor de opmerkingen!

Denk dat ik 'm inderdaad weer ff van de soundkloot afhaal en verder ga sleutelen.

• apNia

apNia

[audio]
Serieus een van je betere tracks peerd. Vind het misschien wel het beste wat ik tot dusver van je gehoord heb. Ik zit nu op m'n werk op walgelijke Beats By Dre koptelefoon te luisteren, dus kan niet echt een goed beeld vormen, maar de percussie lijkt niet helemaal in de low-end er doorheen te komen. De kick verdrinkt beetje in de lower regions en de kick moet misschien wat meer presence in de 200hz regionen (misschien zit iets anders in de weg?) Nogmaals, ik zit op kutkoptelefoon, maar dat is een beetje wat ik hoor.
MrOmegaForce schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:31:
[...]

Nu ben ik toch wel benieuwd, wat voor werk doe je?
Ik ben gamedeveloper voor een midgrote studio. Ik programmeer eigenlijk 99% van de tijd, maar heb achtergrond in design en audio. Nou ben ik destijds heel moedwillig van design afgestapt omdat ik gek werd van creativiteit die geboxed werd door wensen van klanten. Hier ben ik een beetje de audiomeneer geworden omdat iedereen het vreselijk vond om audio te doen en ik juist als enige er om stond te springen. Maar als je creatief moet zijn in opdracht voel ik gelijk weer die butthurt van designen destijds.

• vlaaing peerd
hej thx. maarre ehm...
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:12:
[...]
Of de kick gewoon wat doffer maakt?
apNia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:34:
en de kick moet misschien wat meer presence
syntax error in line#5 / Line#7 ?

Ik haal 'm er vanavond weer af, zal toch iets met de beats a.d. hand zijn.

Die pseudo-percussie was ook niet bedoeld om in de laag en mid rond te hangen en had juist er veel uit ge-jennifer-lowpassed om ruimte te houden. Maartoch, misschien toch ff kijken.

• OB1

OB1

Zo, heb Logic erafgeflikkerd.
Ga eens klooien met FL Studio. :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• apNia

apNia

Dat zal schelen!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Iemand heeft een zooi youtube clips samen gemixt tot dit nummer, dacht dat jullie het wel zouden appreciëren.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
vlaaing peerd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:50:
Ik haal 'm er vanavond weer af, zal toch iets met de beats a.d. hand zijn.
Jammer, ik ben wel benieuwd in een voor/na vergelijking van deze met Release Candidate 2.
Ter leering ende rgelijke.
Hoe dan ook, het nummer luistert lekker weg.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

We will be right back with Manny_Moare !

• apNia

apNia

Tering wat een fokking geweldig ding voor sounddesign. Serieus in tijden niet zo'n toffe VST gezien. Zou zomaar m'n nieuwe vervanger van Massive kunnen zijn.

Geweldig ook hoe Seamless het weer helemaal uitkleedt en elk element snapt.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Heilige Koptelefoon! Kan ik eindelijk rare geluidjes opnemen met mijn Zoom en er dan wavetables van proberen te maken, en er dan tussen morphen! Wow, dit geeft echt veel meer mogelijkheden van Massive!

Hoe duur word ie? Ik hoop onder de 300 euro.

• MrOmegaForce
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:40:
Heilige Koptelefoon! Kan ik eindelijk rare geluidjes opnemen met mijn Zoom en er dan wavetables van proberen te maken, en er dan tussen morphen! Wow, dit geeft echt veel meer mogelijkheden van Massive!

Hoe duur word ie? Ik hoop onder de 300 euro.
Volgens deze site gaat ie $189 kosten maar er zal een introductie prijs komen van $129

Ik zag hem voorbijkomen op een Deadmau5 livestream, vette sjit :9

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben geen sounddesigner, maar als je als basis voor je sounds je eigen wave files kunt importeren en dan op een manier aanpassen dat Serum er iets mee kan doen ..... wow. Dan word het gewoon leuk om dat je start vanaf waar jij wilt en niet vanaf al die wave preset. (niet dat dat zo veel uitmaakt, de standaard wave forms zijn niet voor niet standaard wave form).

En je kunt dan ook meerdere Serum instances openen met elke een klein beetje andere wave form en dan layeren in FL studio. Bijvoorbeeld, ik zou van een individuele piano noot de 2 of 3 snaren kunnen opnemen met mijn Zoom recorder. (piano openen en snaren zelf aanslaan met een los piano hammertje) en dat dan doen met een hele octaaf. (2 x 12 of 3 x 12 samples) En kijken wat er gebeurt.

Word vet!

• MrOmegaForce
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:00:
Ik ben geen sounddesigner, maar als je als basis voor je sounds je eigen wave files kunt importeren en dan op een manier aanpassen dat Serum er iets mee kan doen ..... wow. Dan word het gewoon leuk om dat je start vanaf waar jij wilt en niet vanaf al die wave preset. (niet dat dat zo veel uitmaakt, de standaard wave forms zijn niet voor niet standaard wave form).

En je kunt dan ook meerdere Serum instances openen met elke een klein beetje andere wave form en dan layeren in FL studio. Bijvoorbeeld, ik zou van een individuele piano noot de 2 of 3 snaren kunnen opnemen met mijn Zoom recorder. (piano openen en snaren zelf aanslaan met een los piano hammertje) en dat dan doen met een hele octaaf. (2 x 12 of 3 x 12 samples) En kijken wat er gebeurt.

Word vet!
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/9093f2a1.PNG

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik zou ook een heleboel organische samples uit Omnisphere in wavetables willen veranderen .... en dan crossfades proberen tussen omnisphere en Serum.

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Ben een oud projectje tegengekomen en een middagje mee bezig geweest.

Als er mensen zijn die zouden willen luisteren en feedback kunnen geven: graag!
Er staat dat het nummer al enkele maanden geleden geüpload is, maar dat is een oudere versie en heb het muziekbestand zojuist vervangen.

Dingen waar ik vooral feedback op wil: reverb (met name de synths). Dit blijft een heikel puntje lijkt het wel, aangezien mensen het al gauw als ' teveel' beschouwen terwijl ik juist vind dat het een prima opvulling geeft.

https://soundcloud.com/phyrexofficial/fake-13/s-SZowF

Nummer is gemaakt in Fruity Loops met stock plug-ins zoals Harmor, 3x osc, Sytrus en Vengeance samples.

• OB1

OB1

Vind het wel goed klinken, en reverb is niet te veel aanwezig.
Trouwens, Rocketeer vind ik ook echt een goede track! (Y)

• apNia

apNia

edit: never mind

[ Voor 93% gewijzigd door apNia op 18-09-2014 17:56 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Yes! Adam Szabo is ook al aan boord van Serum. Die kerel is een pro in het maken van super nuttige trance presets!

• apNia

apNia

Jamaar het interessante is toch dat je hopelijk een nieuw geluid kan maken hiermee? Als je JP8080 geluiden gaat namaken dan zie ik de meerwaarde niet zo. Dat kan Sylenth ook al aardig.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je het success bekijkt van de synths die andere classics willen imiteren, dan zie ik daar geen probleem in. Ikzelf heb ook behoorlijk wat classic emulaties, en ben er blij om. Het echte zal ik toch nooit bemachtigen...

• Kain_niaK

Kain_niaK

apNia schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:11:
Jamaar het interessante is toch dat je hopelijk een nieuw geluid kan maken hiermee? Als je JP8080 geluiden gaat namaken dan zie ik de meerwaarde niet zo. Dat kan Sylenth ook al aardig.
Het namaken van andere sounds is het eerste wat elke sound designer doet in een nieuw synth. Dan weet je meteen of het sneller werkt en kom je achter truukjes die het je makkelijker maken.

Adam Szabo is een liefhebber van sferische trance en heeft ook zijn eigen supersaw VST gemaakt die best aardig klinkt. Dus ja, logische dat hij eerst zijn favoriete sounds gaat zitten maken in een nieuwe VST zoals Serum.

• apNia

apNia

Ja maar dan is die demo toch niet zo spannend? Dat lijkt me meer een persoonlijke test-case. Ik word iig niet warm van die demo :D

Ik zie ook niet het probleem van synths die classics imiteren, daar zal altijd een markt voor zijn. Maar dit ding oogt vooralsnog als iets waar je leuke nieuwe dingen mee gaat doen. Als je dan classics gaat zitten imiteren dan doe je het beestje geen eer aan lijkt me :)
Net zoiets als dat de FM synth voor het eerst op de markt komt en je gaat laten horen hoe vet een kale sinus klinkt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 18-09-2014 18:25 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Je hebt Deadmau5 en Seamless en nog een aantal andere die al met Serum werken. Die maken dus de sounds die zei leuk vinden. Deadmau5 dus een boel plucks en Seamless vooral bass. En Adam Szabo zijn typische stuff. Ik snap het probleem niet.

Hebben jullie die hele demo beluister of alleen het begin?

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 18-09-2014 18:34 ]

• apNia

apNia

Ongeveer half uur de Seamless video in :)

Verwijderd

Leuke plugin versie van een wavetable synth. Met ook vele extra's.
Hij heeft wel last waar alle wavetables last van hebben dat het snel erg digitaal en steriel klinkt. En dan moet je vaak via trucjes proberen er leven in te blazen. Wat het programmeren weer wat spannender maakt om het ook goed te doen. Wat dat betreft denk ik dat hij net wat lastiger te programmeren is dan Massive.
(Die gast van die video is een koekwaus. Heeft die teveel koffie (of speed) op of zo?)

Verwijderd

bierkwadraat schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:23:
Dingen waar ik vooral feedback op wil: reverb (met name de synths). Dit blijft een heikel puntje lijkt het wel, aangezien mensen het al gauw als ' teveel' beschouwen terwijl ik juist vind dat het een prima opvulling geeft.

https://soundcloud.com/phyrexofficial/fake-13/s-SZowF
Voor (kaas)trance is er wel erg weinig reverb.
Veel van de lead geluiden komen niet zo sterk door en lijken te zwak om de hook goed door te laten komen.

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:52:
[...]

(Die gast van die video is een koekwaus. Heeft die teveel koffie (of speed) op of zo?)
Neuro producer ;)

• Kain_niaK

Kain_niaK

apNia schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:50:
Ongeveer half uur de Seamless video in :)
Nee ik bedoel de sounds van Adam Szabo with Serum.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik loop al tijdje te rotzooien met ableton maar ik vind dat ik er elke keer maar net naast zit met mixen ik krijg de beat niet synchroom, wie o wie kan/wil mij helpen om te leren warpen en beter mijn mixjes inelkaar te zetten (vind het best om er een vergoeding voor te geven) pm me maar als je me kan helpen.
Genre trance/house

Verwijderd

Misschien handig om aan te geven in welke provincie/stad je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wanneer je vrolijk bent voor het slapen gaan en voor jullie goede morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor wie de Aira System-1 gebruikt in combinatie met Ableton, ik heb een max for live device gemaakt die de synth kan aansturen.

http://www.maxforlive.com/library/device/2512/aira-system-1

//geenspamwanthetisgratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de System-1?
Kek synthje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:20:
Misschien handig om aan te geven in welke provincie/stad je zit?
Regio utrecht woon ik, maar remote dmv teamviewer of iets in die richting is wat mijn voorkeur heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wouter

Ik vind de system-1 een zeer leuke, maar vooral zeer laagdrempelige synth: geen menu's, en alles heeft een logische knop. Het plug-out idee is volgens mij echt vernieuwend, maar het is nog afwachten als er nog plug-outs komen (juno graag!). De controller heeft een directe interactie met de VST in DAW + plugin mode, dat werkt echt fijn en zeer hands on. De prijs; laten we eerlijk zijn het is geen duur ding..

Uiteraard zijn er minpuntjes: geen velocity en de USB audio gaat over een resolutie die mijn PC niet meer volhoud (ik haal hem via een focusrite binnen). Ik slaag er ook niet in om in plugout mode mijn bewegingen van de controller op te nemen in de ableton arrangement mode. (het kan aan mijn ableton kennis liggen ook).

->over mn M4L patch (net een bugje gevonden) Dit weekend maar eens updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

[audio]

afwisselend mono geluisterd op mijn enkele monitor en de megaboombakken voor de stereo. Afgezien van de altijd gewenste opmerkingen/kritiek, ook nog de vraag of de stereo en panning in orde is?

Vind de track heerlijk, een warme Rhodes kan je mij altijd voor wakker maken, (mss iets te hard in het intro?), ik vind de space erg lekker ook. Waar heb je je bassen in gemaakt overigens? Ik kan helaas nog niet veel zeggen over de afmix, jammer genoeg. Ik weet dat je graag wat meer daarover had gehoord maar moet je teleurstellen, een headphone is nou niet echt representatief in dit geval.. Maaruh, knap werk sofar!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

MrHarry schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:30:
[...]

Regio utrecht woon ik, maar remote dmv teamviewer of iets in die richting is wat mijn voorkeur heeft :)
Ik help vaak mensen via teamviewer, helaas heb ik geen kaas gegeten van warpen in Ableton. Zelfs in FL Studio werk ik nauwelijks met samples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Gates en Arps zijn leuk ;)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb Serum gekocht, zal in de loop der week wel een filmpje hier plaatsen van mijn eerste gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

Leuk Kain, ben benieuwd.

Ik ben overigens wel een enorme expert in warpen met Ableton, maar dat vind ik meer iets voor het DJ-topic.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker :)
Jouw trackje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Thanks!

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
millman schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:39:
[...]
Waar heb je je bassen in gemaakt overigens?
sowieso thx voor het commentaar. :9

de sub is een sinus/blok uit Albino, de laag/mid is een Maelstrom (Reason gerewired) dubbele zaagtand door een stuk of wat filters, het hoge gesizzel is uit een MS10 geresampled in een NN19, ook vnl zaagtandjes. Dat uiteindelijk in een groupchannel processen met veel distortion/drive enzo..

• apNia

apNia

Jongens ik ben verliefd. Op Serum. Wat een geweldige synth. Een hoop workflow versnellende verbeteringen tov Massive (die ik al geweldig vond). Even de demo gecheckt, overweeg 'm serieus te kopen. Heerlijke synth.

Enige minpuntje imo is dat dubbelklik naar default niet werkt hier, vaak zit ik met 1 hand op de MIDI conntroller, en wil dan niet steeds CTRL+Click doen om een knop naar default te krijgen. Maar manmanman wat een geweldige synth.

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kain_niaK schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:50:
Ik heb Serum gekocht, zal in de loop der week wel een filmpje hier plaatsen van mijn eerste gebruik ervan.
Ja !! Laat ons weten, want als ie vet ialanuk denk, wil chiellie em ook

We will be right back with Manny_Moare !

Verwijderd

Even een tipje om je mixen wat meer levendig te krijgen.
Toepassing van een creatieve delay kan veel helpen.
Zoals de zeer uitgebreide Sigmund van D16
http://www.d16.pl/index.php?menu=257

• mekkieboek
Kain_niaK schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:50:
Met hierboven, ook erg benieuwd. Die baardmans op de video heeft een mooi verhaal maar hij is misschien een beetje biassed. De (introductie)prijs van Serum valt al vast reuze mee.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Vandaag een Doepfer 9U case besteld om eindelijk aan een modular te beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.modulargrid.de/img/racks/modulargrid_119674.jpg
link: http://www.modulargrid.net/e/racks/view/119674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

mekkieboek schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:05:
[...]

Met hierboven, ook erg benieuwd. Die baardmans op de video heeft een mooi verhaal maar hij is misschien een beetje biassed. De (introductie)prijs van Serum valt al vast reuze mee.
Ik ben baardmans niet dus bij mij zul je meer muziek horen (met veel instances van Serum) en minder geluidjes.

Echter duurt het maken van een goed nummer met een nieuw synth en je eigen presets wel eventjes. Zeker als je al geen sounddesigner bent. Dus waarschijnlijk zal ik een of twee eigen presets maken en voor de rest bestaande presets in Serum (vooral die van Adam Szabo want ik hou zelf ook van die geluidjes) wat tweaken.

Ik zal vanavond even een paar demotjes op soundcloud droppen met geluid erin van Serum en het hier posten en dan over een week of zo een video van een paar uur waar ik gewoon van scratch een heel nummer bouw. (terwijl ik er wel al langer van te voren over heb nagedacht en wat ervaring met Serum heb opgedaan)

Ik heb al wat vocoder carriers gemaakt met Serum (voor gebruik met Vocodex van Imageline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Seamless praat met Steve Duda, de programmeur achter Serum. Interessante stuff.

[ Voor 44% gewijzigd door Kain_niaK op 21-09-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Supertof interview, ook voor de engineers hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dammit, einde interview en deze video; ik ben verkocht. Serum gekocht :)

[ Voor 45% gewijzigd door apNia op 21-09-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:08:
Vandaag een Doepfer 9U case besteld om eindelijk aan een modular te beginnen.
Oh dear! Doe je wel voorzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kain_niaK schreef op zondag 21 september 2014 @ 01:25:
...en dan over een week of zo een video van een paar uur waar ik gewoon van scratch een heel nummer bouw. (terwijl ik er wel al langer van te voren over heb nagedacht en wat ervaring met Serum heb opgedaan)...
offtopic:
Dat klinkt mij als een hele puist werk :)

De video met Steve Duda heeft mij ook overtuigd. Denk ik. Maar ik mag nog twijfelen tot 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
apNia schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:02:
Dammit, einde interview en deze video; ik ben verkocht. Serum gekocht :)
Ziet er heel tof en intuïtief uit. Ik ga eens de demo downloaden. Krijgt je een doos, of een dowloadcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Je krijgt een account op de website en als je de software koopt krijg je toegang tot de download link voor de installer en je eigen persoonlijke serial nummer. Deze synthesizer is ook heel erg geschikt voor educatieve doeleinden omdat hij zo visueel is. Denk dat dit stukje sofware in de toekomst door heel veel mensen gebruikt gaat worden (ook illegaal) Massive is nu geen flagship meer. Zelfs Nexus preset junkies kunnen nu hun eigen sounds maken zo makkelijk is het met Serum. Omdat alle parameters op zo'n gigantisch hoorbare manier je sound kunnen veranderen nodigt het echt uit tot sounddesign ook voor zij (waaronder mij) die er meestal de tijd niet voor nemen en maar presets gebruiken (niks mis mee, het combineren van de juist instrumenten is het geheim achter kwaliteit).

Ik heb een eigen groovy bass gemaakt nu en ik ben met een nummer bezig dat ik

SuPeRbbBadONKAdONK

heb gedoopt (de b is stil)

Hoe minder ik hier post hoe beter het zal zijjn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zit een beetje met de filters te kloten in Serum en hier zitten, net als op m'n Virus, multistate filters (state variable filters?)
Je kan dan bijv met knob A de freq bepalen van het filter, en met knob B de weight van elk van de filters. Bijvoorbeeld een LP/BP/HP filter, waar knob B het aandeel van elk filter bepaalt (0.0f is LP, 0.5f is BP, 1.0f is HP)
Ik weet dat sommige D&B producers helemaal apeshit gingen op deze filters (Z-filter meen ik dat Emu het noemde) maar ik kan er niet echt een leuk effect uithalen. Weet iemand het praktisch nut van deze dingen? Of zijn ze interessanter meer organische lange geluiden als pads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Z-plane filters zijn weer wat anders, da's meer een morphende EQ-curve. Het mixen van diverse filter-outputs is iets modulairs; door HPF en LPF te mixen kun je ook een band-reject filter maken.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar Z-plane morphed toch tussen LP en HP? Dan heb je toch in feite een knob die weight verdeelt tussenbeide? Is het dan een heel dynamisch band-reject filter? Wat is het z-plane geluid? :)

En waar wordt een LP/BP/HP typisch voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Z-plane filters zijn inderdaad de sjit waar bv Teebee bv heel hard op gaat. Z-plane betekent eigenlijk niks anders dan 3D variabele parameters zoals zo:

Afbeeldingslocatie: http://animationdynamics.com/files/2010/10/xyz-coordinates.jpg

Wat je dan op de X, Y of Z-as als parameter instelt ligt aan de effectenmaker. Meestal cutoff/band en reso, maar natuurlijk zijn ook dingen als LFO's en rates e.d mogelijk.

Omdat je intuitief door zo'n 3D ruimte kan banjeren met je waardes krijgt het snel een wat natuurlijker klinkende verhouding, maar het is niet zo dat je niet hetzelfde kan bewerkstelligen zonder een Z-plane.

Wij deden vroeger veel met de Korg Prophecy, deze had een controller "strip" waar je parameters kon aansturen van boven naar benee, links naar rechts en de druk die je op de pad uitoefende. Uitstekend geschikt om Z-plane filterwerk mee te doen. Dat ding wat je hier voorop ziet:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_rScBRKlTdoE/TEOOovR4KCI/AAAAAAABSTI/y5CMBHtCW6A/s400/Prophecy+%283%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:11:
En waar wordt een LP/BP/HP typisch voor gebruikt?
srsly dude... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gast je denkt toch niet serieus dat ik vraag waar ze individueel voor gebruikt worden... Ik bedoel in een multistate filter. Wat is een typische usecase daarvoor?
vlaaing peerd schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:20:
Z-plane filters zijn inderdaad de sjit waar bv Teebee bv heel hard op gaat. Z-plane betekent eigenlijk niks anders dan 3D variabele parameters zoals zo:
Maar bij die Emu's, waren die variabelen niet locked? Vraag me dan toch af wat de software equivalent is. Of is het weer een van Teebee's domme buzzword fluffs?

[ Voor 65% gewijzigd door apNia op 22-09-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb een bas gemaakt in Serum!

Hier is de demo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:51:
Gast je denkt toch niet serieus dat ik vraag waar ze individueel voor gebruikt worden... Ik bedoel in een multistate filter. Wat is een typische usecase daarvoor?
filteren. Alleen een bandpass kan nog wel's iel klinken, dat ie overloopt van HP naar BP naar LP zal wat natuurlijker klinken denk ik.
[...]

Maar bij die Emu's, waren die variabelen niet locked? Vraag me dan toch af wat de software equivalent is. Of is het weer een van Teebee's domme buzzword fluffs?
nop, had je keuze uit honderden filters en de mogelijkheid wavetable sounds the morfen. Dezelfde functies zaten ook in de Proteus geloof ik, waar ook een VST van is. Maar zoals ik al zei, door slim controllergebruik met filters en oscillatorfuncties te combineren kun je hetzelfde bereiken op nagenoeg elke wavetable synth.

Teebee heeft het recht om dom buzzwords te fluffen. Roland heeft zelfs 15 jaar voordat ie bekend werd al een bassynth naar hem vernoemd. Byrkness is overigens een uit vikingentijd overgekomen anglicisme voor pure awesomeness, maar werd pas in de Oxford Dictionary opgenomen nadat hij WWIII had voorkomen en ons gered heeft van de buitenaardse invasie van 2003 dmv vinyl 12-inches in te zetten als shurikens.

Dat jij daar niks vanaf weet bewijst maar weer dat zijn ninja-skills superieur zijn.

Edit: check Proteus VX VST met Z-plane filters, en nog gratiiessh ook! Manual hier. :7

[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 23-09-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heb ik al verteld hoe gek ik ben op Serum jongons? Ik miste de Sin-Square wavetable uit Massive en baalde daar een beetje van. Bedacht me dat je zelf wavetables kon maken, en 2 minuten later had ik een Sin-Saw-Square-Sin wavetable. Ik ben zo verliefd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Wat vind je van mijn eerste preset die ik serum heb gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als ik heel eerlijk ben vond ik 'm persoonlijk niet zo heel tof. Het voelde een beetje als een standaard FM achtig geluid waardoor hij eerder wat hol klinkt ipv iets met body. Maar dat is m'n persoonlijke mening, wellicht dat anderen daar heel anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Post hier niet vaak, maar ik ben ook verkocht hoor. Wat een beest van een synth! Morgen payday, maar ook ADE is om de hoek en gaat prijzig worden... Twijfels twijfels :).

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nou, de track maar's even herveraangepast, aldus ziehier het resultaat dan maar:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/ldi-words-of-war]

niet te geloven hoe onzeker je ineens word zonder je bekende en vertrouwde monitors. Mgoed toch even de kick in rustige stukken wat relaxter gemaakt, rhodes iets harder (maar toch niet meer stereo omdat ik die als leadrol toch wat centraler wou houden), plus wat kleine aanpassingen in het beatsgebeuren. Wat denken jullie? Houwe zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Eventjes mijn begrip op sidechaining, ducking en limiters gegeven aan mijn blog lezers.
Bansheeben schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:00:
Er zitten hier en daar wel aardige dips in het volume, alsof plotseling de master volume dicht en weer open wordt gedraaid. Ik maak verder geen elektronische muziek, dus ik weet niet waar het aan ligt. Maar ik heb in ieder geval wel M-Audio studiomonitoren gekoppeld aan een Theatron Agrippa, dus ik denk dat mijn speakers het probleem niet kunnen zijn :*)
h4ze schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:52:
Het volume schommelt idd wat vreemd, Klinkt als soort flanger of Wahwah. :9
h4ze schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:53:
Oh en de bas klinkt echt lekker en punchy maar wel zuiver. naice. _/-\o_
En mijn reactie:
Het volume van alle instrumenten hoort weg de duiken op het moment dat de kick aan de beurt is, en zeker dat van de bas. Zo sla je een aantal vliegen in een klap.
  1. Het wegduiken van alles behalve de kick zorgt voor een groove.
  2. Je kunt het volume van je kick op het maximum zetten zonder dat de andere instrumenten er voor zorgen dat je boven de 0db komt.
Anders gaat alles vervormen en worden je golven aan de boven kant plat want het maximum van de golf is bereikt. Dit noemt met distortion, en soms ook clipping.

Mijn kick heeft energie over het gehele frequentie gebied van 0 tot 20 Khz.Kijk hier is het spectrogram van de kick waar dat duidelijk te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TlSBiOYl.png

Zie je die rode lijnen over het volledige gebied? Natuurlijk is maar op een bepaald moment in de tijd want de kick hoor je alleen elke 4 tellen. En zie je hoe het spectrogram een beetje op een hockey stick lijkt? Een kick heeft meestal het meeste energie tussen de 0 en de 200 hz. Anders zou de kick een veel hogere toon hebben en dat wil je meestal niet van je kick. Tussen de 0 en de 200hz zie je hoe het signaal van de kick iets langer duurt. Dat is de decay. Het laagste geluid blijft iets langer hangen dan de rest. Dat maakt de kick punchy.

En nu het spectrogram van alleen de bas, met de limiter uitgeschakelt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V2UVHG5l.png

De bas doet ook het volledig frequentie gebied! En het geluid is ook langer actief, de balkjes zijn een stuk langer dan bij de kick. De kick heeft een korte attack en bijna geen sustain of decay. Bij de bas is dat totaal anders. En in het energie gebied tussen de 20hz en de 200hz is de bas bijna continue aanwezig.

Als je deze twee nu samen combineert dan krijg je iets wat ik erg lelijk vind klinken.
Zo zie het eruit in een spectrogram.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l4kMeFol.png

En zo klinkt het!

Het clipt ook een beetje en de bas is nu luider dan de kick. De kick komt er niet meer lekker door. Wanneer de bas meer energie heeft heeft de kick minder energie want beide vechten om het zelfde frequentie gebied. In dit geval zit de meeste energie bij beide tussen de 0 en de 500hz (0-200hz voor de kick en 0 - 500hz voor de bas)

Daarom gebruik ik op bijna alle instrument een dynamische limiter. Deze krijgt een input signaal van de bus van de kick. Wanneer de kick op het hoogte punt is is dit signaal ook op het hoogste. Dit signaal link ik aan een limiter op de bus van de bas. Dat noemt men sidechaining. En als je iets sidechained om een volume van iets te laten wegduiken noemt men dan ducking.

Hier is het zelf spectrogram maar dit keer heb ik alle limiters aan gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0EqkZDll.png

Het linksboven is de kick, het rechtsboven de bas en vanonder de twee samen.

Vergelijk die nu eens met het spectrogram zonder limiter.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l4kMeFol.png

Het is heel subtiel te zien maar het verschil is wel duidelijk te horen.

Hoor je hoe in het eerste stukje het heel schokkerig is? Omdat de energie van de bas en de kick nu samenkomt klinkt het op die momenten een stuk luider. Nadat de limiter actief is word er energie uit de bas weggehaalt op het moment dat de kick aan de beurt is. Dit maakt het smoother en zorgt voor iets dat een betere groove heeft. Ik hoop dat het te horen is en jullie voorkeur uitgaat naar de geluid met de limiter op de bass. Maar ik kan natuurlijk wel een versie maken waar dit effect op alle instrumenten een klein beetje meer tweak. Ik zelf hou van transparant geluid met veel leegtes tussen het geluid in. Dit geeft de illusie dat iets heel erg luid is maar toch ook transparant maar kan vervelend ervaren worden voor sommige mensen omdat het volume in de legere stukken TEVEEL wegvalt. Ik kan dit gat iets kleiner maken en misschien klinkt het dan beter maar dan offer ik dus weer iets anders op. Sommige dingen zijn onmogelijk in geluid of in ieder geval heel erg lastig.

:)

PS: Klopt het een beetje wat ik zeg jongen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 23-09-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:28:
nou, de track maar's even herveraangepast, aldus ziehier het resultaat dan maar:
Peerd ik vind vaak toch wel de elementen erg moeilijk te onderscheiden in je tracks. Rond 2:42 heb ik echt zo'n gevoel van "eindelijk!", daar zijn kan je echt heel goed onderscheid maken tussen de elementen. Dan komt de drop daarna op 3:00, en daar is het al wat rustiger. Maar daar komt voor mij een beetje het gevoel naar buiten dat je lead niet echt een lead is, het lijkt alsof er zo veel chorus ofzo overheen is gegooid dat ie z'n energie/aanwezigheid verliest. Ik heb iig het gevoel dat het iets van chorus is wat het wat afzwakt, terwijl het door de percussie heen moet scheuren.
That said, percussie samplekeuze is heerlijk (vind kick en snare erg mooi en mooie drumsequencing), en qua overall melodie (rhodes!) en arrangement is het echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

[audio]

niet te geloven hoe onzeker je ineens word zonder je bekende en vertrouwde monitors. Mgoed toch even de kick in rustige stukken wat relaxter gemaakt, rhodes iets harder (maar toch niet meer stereo omdat ik die als leadrol toch wat centraler wou houden), plus wat kleine aanpassingen in het beatsgebeuren. Wat denken jullie? Houwe zo?
Ik ben commentaar aan het geven rechtstreek in de soundcloud comments, als je het niet erg vind. Wel zo makkelijk want dan kan ik comments plaatsen op het moment dat het gebeurt.
Lekker trackje hoor maar inderdaad zijn er nog wel wat puntjes die beter kunnen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 23-09-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

apNia schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:56:
Als ik heel eerlijk ben vond ik 'm persoonlijk niet zo heel tof. Het voelde een beetje als een standaard FM achtig geluid waardoor hij eerder wat hol klinkt ipv iets met body. Maar dat is m'n persoonlijke mening, wellicht dat anderen daar heel anders over denken.
Dat snap ik niet, het bas geluid is juist heel massief over het volledige frequentie gebied hoorbaar.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0EqkZDll.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Whitenoise is ook overal hoorbaar, dat wilt niet zeggen dat het een toffe basslead is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Maar je zegt dat hij hol klinkt. Dit klinkt toch niet hol?

Of is het zoals je zegt een persoonlijke voorkeur en hou je niet van die wijde bassen met veel unison, dus een verspreid geluid over het hele spectrum.

Ik vond het zelf zo lekker hoe je een keiharde groove krijgt tussen kick en bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik bedoel meer hol als in een dunne pulsewave, snap je een beetje wat ik bedoel?
Nogmaals, kan persoonlijke voorkeur zijn maar ik vind het fijner als het iets meer leeft. Dat kan zijn iets meer detune op je unison, of juist vieze vunzige dist (Diode1, Diode2 en Asym zijn fijn in Serum) eroverheen zodat je meer die Justice brul krijgt.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Serum is best wel fun!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:12:
[...]

Oh dear! Doe je wel voorzichtig?
Je nou euh... ;)

• vlaaing peerd
Kain_niaK schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:45:
Maar je zegt dat hij hol klinkt. Dit klinkt toch niet hol?
Ik merk niks hol eraan hoor :S wel apart dat die bas per noot lijkt te stereopannen. Misschien geschikt voor atmos geluidjes, maar niet voor bassen IMO.

Maarre Kain en apNia, many thanks voor het commentaar.

[ Voor 18% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-09-2014 18:52 ]

Verwijderd

Klinkt toch prima zo?
Wel lastig als je referentie mist, maar als het een kwestie is van even op een been moeten hinken ga je later wel weer waarderen wat je hebt. :)

De mix is wat aan de scherpe kant voor mijn smaak. Met wat mastering zou je dat wel wat kunnen aanpassen.
En die Rhodes zou je via mix automation ook wat meer/minder effect kunnen geven om in bijv breaks een andere context te geven. Dat soort details past volgens mij wel bij zo'n trackje als deze.

• Kain_niaK

Kain_niaK

vlaaing peerd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:36:
[...]

Ik merk niks hol eraan hoor :S wel apart dat die bas per noot lijkt te stereopannen. Misschien geschikt voor atmos geluidjes, maar niet voor bassen IMO.

Maarre Kain en apNia, many thanks voor het commentaar.
Ik durf te wedden dat je als je de uiteindelijk mix hoor t in mijn trance nummer waar ik die bas in gebruik dat je van mening verandert.

Een bas kun je namelijk niet opeens laten opkomen omdat een bas voornamelijk laag end is. Heb je nu zo een leadbas zoals Apnia het noemt, met een leuke filter zodat je kunt switchen tussen puur bas en meer lead dan geeft dat leuke effecten. En er ijn ook meer mogelijkheden wanneer je een groove tussen bas en kick wilt als je bas wat hoger van toon is. Maar ik snap je punt. Ik zal eens kijken of ik nog een tweede bas aan mijn nummer kan toevoegen (waarschijnlijk een anologe sample uit Trilian) zodat ik wat meer interessante dingen kan laten gebeuren in het lage gedeelte.

• MrOmegaForce
  • Niet online
Zijn de drum and bass heads hier bekend met het fenomeen de jungle war? Zijn er hier sowieso fans van jungle?

[Soundcloud: http://soundcloud.com/hyroglifics/hyroglifics-wars-ova-reply-to-amoss-send-for-stray-foreign-concept]

Vette sjit hoor :P

Verwijderd

Is Jungle al zo oud dat het weer een comeback aan het maken is dan? :D

Membraan panelen zijn het land ingekomen. Of ik nog even wat invoerrechten en BTW wil dokken aan de postbezorgert. En dan nog regelen dat die dingen plus synth zelf bij een reparateur terecht komen die het in wil bouwen tegen een redelijke prijs. Want zelf doen lijkt mij vragen om moeilijkheden.

• apNia

apNia

D&B is de laatste tijd bezig met veel oldschool spul inderdaad. Wat voor mij altijd een slecht teken is, als je oud spul gaat ophoesten is dat vaak een slecht teken.

Ulterior Motive komt nu met een album wat voor een groot deel (geloof ik) een knipoog is naar de origins van D&B:

YouTube: Ulterior Motive - Tape Pack (Official Video)

Veel mensen vinden het geweldig, ik ben er niet zo fan van. De reden dat ik D&B zo geweldig vind is omdat het een genre is wat nooit stil is blijven staan. Minder erg vind ik het als het een oude sound is in een nieuw jasje, zoals Noisia's "Running Blind" (beste plaat van de EP imo)

YouTube: Noisia - Running Blind (Purpose EP)

Hoop dat Ulterior Motive's album dat ook gaat zijn, want ze hebben een hoop aanzien bij mij :)
(Sorry voor de de-tour MrOmegaForce :P)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik hoop dat Netsky ooit nog nieuwe tracks maakt zoals zijn eerste twee albums. Enige reden dat ik drum and bass ben beginnen te luisteren. Naast Netsky vind ik Pendulum wel aardig en buiten deze twee heb ik nog nooit echt goede dnb gehoord. Niet dat het niet bestaat ... ik heb het nog niet gehoord.

Pagina: 1 ... 93 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.