Verkeerde thread mejonge.
Oh absoluut. Ik haat FL Studio soms met een passie ... maar om nu 300 of 400 euro aan Ableton uit te geven en 2 jaar lang elke dag gefrustreerd Ableton te openen .... nou nee bedankt.vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:23:
Ik denk inderdaad dat illegale verkrijgbaarheid veel doet voor latere aankopen. Als 14-jarige kiddo gebruikte ik programma's als Cubase, die toch wel een flinke leercurve heeft.
Eenmaal ouder/profesioneler of beide geworden besluit je dan 1 te kopen, en omdat je nu eenmaal cubase compleet onder de knie hebt, is dat dan toch de favoriet. Later zijn de abletons, bitwigs en presonusjes erbij gekomen die absoluut zeer fatsoenlijk zijn, maar ja, om dat weer 2 jaar lang uit te gaan vogelen is ook weer wat.
Ik kan me vinden in de overlevering van propellerheadgrillen, maar ik kan Reason gewoon niet zien als standalone DAW, voor mij is het gewoon een bak met zeer bruikbare synths en drumcomputers die een goede aanvulling is op m'n Cubase-rig, hence natuurlijk mijn reden om te rewiren. Maar met Reason alleen zou ik geen heel nummer mee willen maken.
Misschien is dat ook wat Propellerhead moet doen, meer promoten als uberbruikbare aanvulling van instrumenten op een DAW dan als standalone DAW an sich.
Maar ze blijven iets unieks leveren, de semi-modulariteit van de kabels is echt geniaal en er is letterlijk geen andere software die dat heeft. Zat gisteren nog met de apparaten een pitch CV controlled ADSR contour low pass filter te maken, het kan gewoon. Probeer dat maar eens met een sylenth of een massive.
* Kain_niaK hoopt nog altijd dat FL Studio ooit nog fatsoenlijk midi ondersteuning krijgt voor meer dan een midi controller en stopt om met MIDI te werken in OMNI mode. Ik heb software die een externe applicatie nodig heeft die iets met het MIDI signaal doet. Dus ik werkt met een MIDI out in FL Studio en die stuurt het via een MIDI port naar de externe applicatie, en dan komt het terug FL Studio binnen op een andere port en begint de VSL te spelen. Helaas pikt de MIDI out dus ook het binnen komende signaal op en krijg je een loop. En dus is het waardeloos. Waarom kun kan een VSL die je op port 1 zet op kanaal 10 niet gewoon gaan spelen als je een midi controller aansluit op port 1 en op kanaal 10 zet? Vergeet het maar, FL Studio maakt alles OMNI. Je kunt met je MIDI controller FL Studio niet goed bedienen door dit klote design.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
KAIN is een beetje frustie?
Ik houd het lekker bij mn Cubase, zit er zo aan vastgeroest dat ik niet anders meer hoef. Reason 4 als laatst gebruikt, en daarna nog als beatmaschine in de rewire, maar ben inmiddels over op de machine, dus reason is wel een beetje klaar. De eventuele VST(i) ondersteuning zijn ze ruimschoots te laat mee, die ouwe trouwe reason.. We waren dikke vrienden ooit
Anyway, exclusieve preview van mn laatste track samen met mn maat 'Kernel' Hij is nog in 'Pre-Mix' fase. om van masteren nog helemaal niet te spreken.. Maargoed, ik ben al happy zoals ie is, kan alleen nog maar beter worden. Anyway.. Enjoy deze rosser van een track!
[Soundcloud: https://soundcloud.com/millman-1/kernel-and-millerz-im-comming-millerz-edit]

Anyway, exclusieve preview van mn laatste track samen met mn maat 'Kernel' Hij is nog in 'Pre-Mix' fase. om van masteren nog helemaal niet te spreken.. Maargoed, ik ben al happy zoals ie is, kan alleen nog maar beter worden. Anyway.. Enjoy deze rosser van een track!
[Soundcloud: https://soundcloud.com/millman-1/kernel-and-millerz-im-comming-millerz-edit]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Verwijderd
De mix klinkt toch goed? Lekker dynamisch en niet zo'n dikke worst waar alle smaak uitgezogen is.
De balans tussen beat en de rest helt wat door naar de beat kant, maar da's hoe je kiest.
De balans tussen beat en de rest helt wat door naar de beat kant, maar da's hoe je kiest.
Het punt is dat ik de afgelopen nachten op een cheap audio-technica hoofdtelefoon heb gewerkt, (om buurgezeik te voorkomen, sommige kennen dat hier wel?), dat ik echt geen idee heb hoe goed de mix op de mackies klinkt. Blij om te horen dat ie toch al aardig is.
Heb nog wel wat wat puntjes op mn verlanglijstje staan, maar dat zijn de details. reverbs en filter werk. nog wat edits en een fijne afsluiting, want die heb ik nog niet. Vocal staat wat te hard heb ik t idee, wat jullie? en de bass op de kick heeft wat weinig diepte en te veel hoog met die distortion wat schel, er valt nog wel e.e.a. te verbeteren. mensen die m te hard vinden wellicht? XD
Heb nog wel wat wat puntjes op mn verlanglijstje staan, maar dat zijn de details. reverbs en filter werk. nog wat edits en een fijne afsluiting, want die heb ik nog niet. Vocal staat wat te hard heb ik t idee, wat jullie? en de bass op de kick heeft wat weinig diepte en te veel hoog met die distortion wat schel, er valt nog wel e.e.a. te verbeteren. mensen die m te hard vinden wellicht? XD
Ik wacht nog steeds op een 24bit Impulse tracker 3 VST plugin, maar zit er na 15 jaar toch niet aan te komen. Denk dat je soms toch's verder moet gaan kijken.Kain_niaK schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:39:
[...]
* Kain_niaK hoopt nog altijd dat FL Studio ooit nog fatsoenlijk midi ondersteuning krijgt voor meer dan een midi controller en stopt om met MIDI te werken in OMNI mode.
Kan me trouwens niet voorstellen dat je geen channels kan kiezen trouwens, dan zal FL toch echt MIDI support compleet links hebben laten liggen.
ja fuck it.. ik zag het ook pas een dag latervlaaing peerd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:31:
ja, go home Diminish you're drunk.

Vet millman! Beetje geinspireerd door Phace? Als ik wat feedback mag geven. Volgens mij zit er iets te veel reverb op sommige elementen waardoor het wat soeperig aanvoelt. Ook vind ik de stijlen een beetje verwarrend. De neuro bassline nodigt meer uit voor een cleane Fre4knc achtige percussie terwijl de rauwere/drukkere percussie juist uitnodigt voor een iets "openere" neuro bassline, die lijk je juist moedwillig een beetje dicht te houden.millman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 06:29:
KAIN is een beetje frustie?Ik houd het lekker bij mn Cubase, zit er zo aan vastgeroest dat ik niet anders meer hoef. Reason 4 als laatst gebruikt, en daarna nog als beatmaschine in de rewire, maar ben inmiddels over op de machine, dus reason is wel een beetje klaar. De eventuele VST(i) ondersteuning zijn ze ruimschoots te laat mee, die ouwe trouwe reason.. We waren dikke vrienden ooit
![]()
[audio]
Variatie is overigens echt heerlijk. Veel moeite in het detail. Kan dat keihard waarderen
Voor de fans, geweldige Fre4knc set: YouTube: Fre4knc - Imperialistic Night \[DnBPortal.com]
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 12-08-2014 11:49 ]
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC met als hoofddoel lekker vlot Ableton inclusief al mijn VST's kunnen draaien met zo min mogelijk latency, en als 2e doel gaming. Nu ben ik aangekomen op het onderdeel geluidskaart, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden op mijn vraag.
Ik draai op dit moment Ableton op mijn laptop waarbij ik mijn Pioneer DDJ-SX als directe USB-geluidskaart gebruik. Hierop zijn mijn Alesis Monitor Ones aangesloten, en eigenlijk werkt dit prima. Echter zit ik er nu een beetje mee of dit een beetje een audio-neutrale oplossing is. Ik gebruik verder geen midi of microfoons etc. voor opnames, en mijn Novation Impulse 49 heb ik direct aangesloten op mijn laptop, dus heb ik het nu heel erg verkeerd als ik zeg dat het voor mij niet perse nodig zou zijn een externe geluidskaart aan te schaffen? Of help ik hiermee mijn mix professioneel om zeep?
Ik draai op dit moment Ableton op mijn laptop waarbij ik mijn Pioneer DDJ-SX als directe USB-geluidskaart gebruik. Hierop zijn mijn Alesis Monitor Ones aangesloten, en eigenlijk werkt dit prima. Echter zit ik er nu een beetje mee of dit een beetje een audio-neutrale oplossing is. Ik gebruik verder geen midi of microfoons etc. voor opnames, en mijn Novation Impulse 49 heb ik direct aangesloten op mijn laptop, dus heb ik het nu heel erg verkeerd als ik zeg dat het voor mij niet perse nodig zou zijn een externe geluidskaart aan te schaffen? Of help ik hiermee mijn mix professioneel om zeep?
[ Voor 3% gewijzigd door Throduss op 12-08-2014 14:19 ]
Nee, dat hele geleuter van audio kwaliteit ofzo vind ik persoonlijk echt je reinste bullshit. Je kan prima audiokwaliteit uit je Realtek kaart krijgen. Ik ben er niet hoorbaar op vooruit gegaan tov m'n Realtek kaart destijds. Wat je in het kort (correct me if I'm wrong guys) wint met een externe kaart (mits een goeie) is:
1) makkelijke aansluitingen voor apparatuur of koptelefoon
2) ledjes/knopjes (knop kan erg fijn zijn als je veel van volume wisselt)
3) verbeterde latency (ook het geval met een inbouwkaart)
Als die drie punten je niet boeien kan je volgens mij gewoon blijven bij wat werkt voor jou. Mocht je alsnog willen kijken naar een externe, ik en velen zijn erg blij met de Focusrite externe geluidskaarten. Maar zoiets blijft net zo'n zoektocht als de ideale laptop of ideale auto, er zijn tal van keuzes en een hoop voldoen aan je criteria. Dus als je gewoon niet al te lang wilt zoeken en gegarandeerd kwaliteit + goeie support wilt kan je Focusrite pakken.
Als die drie punten je niet boeien kan je volgens mij gewoon blijven bij wat werkt voor jou. Mocht je alsnog willen kijken naar een externe, ik en velen zijn erg blij met de Focusrite externe geluidskaarten. Maar zoiets blijft net zo'n zoektocht als de ideale laptop of ideale auto, er zijn tal van keuzes en een hoop voldoen aan je criteria. Dus als je gewoon niet al te lang wilt zoeken en gegarandeerd kwaliteit + goeie support wilt kan je Focusrite pakken.
Thanks voor je vlugge reactie, snap wat je bedoelt. Ik heb op dit moment ook niet het gevoel dat mijn mix heel erg verkeerd is, vandaar mijn vraag, en blijkbaar ben jij het ongeveer met mij eens.
Mij gaat het in deze denk ik dan voornamelijk om jouw derde punt, namelijk de latency vanaf mijn MIDI keyboard. Mijn laptop is op dit moment te traag om de latency in Ableton laag genoeg te kunnen zetten om fatsoenlijk te kunnen spelen, maar ik begrijp dat de ASIO4ALL driver ervoor zorgt dat deze latency drastisch minder wordt. Maar dit kan ik niet gewoon over mijn moederbord geluidskaart laten lopen? Dus ik zou hiervoor wel een andere (interne of externe) geluidskaart moeten hebben?
Ik zou het het prettigst vinden gewoon mijn DDJ-SX als externe 'geluidskaart' te blijven gebruiken en voor al het overige geluid gewoon de geluidskaart die op mijn moederbord geplakt zit.
Kan het natuurlijk ook gewoon afwachten en er later eventueel een geluidskaart bij aanschaffen, maar vind het wel zo prettig om te weten waar ik aan toe ben
Mij gaat het in deze denk ik dan voornamelijk om jouw derde punt, namelijk de latency vanaf mijn MIDI keyboard. Mijn laptop is op dit moment te traag om de latency in Ableton laag genoeg te kunnen zetten om fatsoenlijk te kunnen spelen, maar ik begrijp dat de ASIO4ALL driver ervoor zorgt dat deze latency drastisch minder wordt. Maar dit kan ik niet gewoon over mijn moederbord geluidskaart laten lopen? Dus ik zou hiervoor wel een andere (interne of externe) geluidskaart moeten hebben?
Ik zou het het prettigst vinden gewoon mijn DDJ-SX als externe 'geluidskaart' te blijven gebruiken en voor al het overige geluid gewoon de geluidskaart die op mijn moederbord geplakt zit.
Kan het natuurlijk ook gewoon afwachten en er later eventueel een geluidskaart bij aanschaffen, maar vind het wel zo prettig om te weten waar ik aan toe ben
Ja ASIO4ALL lost dat op, en die runned gewoon op elke geluidskaart volgens mij. ASIO4ALL is alleen irritant omdat ie in elke Windows sinds Windows XP de geluidskaart helemaal claimed. Dus misschien dat je dan een kaart kan gebruiken voor productie, en eentje voor het YouTuben/Spotifyen.
Apart, daar heb ik nu op mijn laptop geen last van.
Maar goed, dan ga ik voor nu gewoon lekker van de moederbord geluidskaart uit en dan zien we wel. Thanks!
Maar goed, dan ga ik voor nu gewoon lekker van de moederbord geluidskaart uit en dan zien we wel. Thanks!
jezes, moet nou elke gast bij mij uit de buurt het helemaal maken in de scene behalve ik?apNia schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:37:
[...]
Voor de fans, geweldige Fre4knc set: YouTube: Fre4knc - Imperialistic Night \[DnBPortal.com]
@Millman
inderdaad lekkere tune, je sound is erg consistent met je vorige track(s) en doet bij mij nogal Joe Ford/Noisia aan. Wat apNia zegt, de netjes uitgewerkte details maken de toch al goeie tune helemaal af.
Heyhey, thanx mate..Inspiratie ligt bij nosia, phace upbeats, BSE enz enz.. Reverb ben ik geheel met je eens, dat komt in de komende fase wel goed, het mixproces gaat nu van startapNia schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:37:
[...]
Vet millman! Beetje geinspireerd door Phace? Als ik wat feedback mag geven. Volgens mij zit er iets te veel reverb op sommige elementen waardoor het wat soeperig aanvoelt. Ook vind ik de stijlen een beetje verwarrend. De neuro bassline nodigt meer uit voor een cleane Fre4knc achtige percussie terwijl de rauwere/drukkere percussie juist uitnodigt voor een iets "openere" neuro bassline, die lijk je juist moedwillig een beetje dicht te houden.
Variatie is overigens echt heerlijk. Veel moeite in het detail. Kan dat keihard waarderen
....
precies.... Hopppaaaa! Thnx mate.. Komt snel een exclusieve download op EDM, eens kijken of de nr1 spot weer haalbaar isvlaaing peerd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:21:
[...]
jezes, moet nou elke gast bij mij uit de buurt het helemaal maken in de scene behalve ik?![]()
@Millman
inderdaad lekkere tune, je sound is erg consistent met je vorige track(s) en doet bij mij nogal Joe Ford/Noisia aan. Wat apNia zegt, de netjes uitgewerkte details maken de toch al goeie tune helemaal af.
[ Voor 12% gewijzigd door millman op 12-08-2014 19:30 ]
meh
Als je ons eerst gaat vertellen hoe je die vette sound inelkaar sleutelt, dan zouden we na beraad best wel eens kunnen overwegen je van enig commentaar te voorzien.
Zal 'm straks nog even goed doorluisteren dan.
Wat ik bedoel is dat je percussie vrij ruig/edgy is, maar de lead daar niet helemaal mee hand in hand lijkt te lopen. Als het Noisia is waar je heen wilt, dan mag ie best wat meer in your face zijn.
In retrospect denk ik eigenlijk dat het een iets breder issue is eigenlijk (mix en patch). Je lead lijkt een beetje "schreeuw" te missen, waardoor die vooral aanwezigheid heeft in de mids/lowermids en daarom een beetje ruzie heeft met de percussie. Ik denk dat je op de 100hz/200hz (of waar je kick/snares raken) goeie dipjes moet maken in de lead en daaronder de sub weer door laten gaan. Rond het 100/200hz gebied wil je niet al te veel activiteit. Rond de 300 pakt je lead 'm weer op eigenlijk. Maar omdat je lead niet heel erg schreeuwt moet hij het hebben van het gebied wat juist prominent gebruikt wordt voor de relatief drukke percussie. Truuk die ik daar vaak voor doe is lead hipassen tot 300hz (of gebied waar je merkt dat ie ruzie met je percussie gaat hebben) en dan in de 40-80hz regionen een simpele sinus. Daarom doe ik m'n meeste tracks ook rond de F/G key, dan zit de sub mooi in dat 40-80hz blokje
Als je bijvoorbeeld luistert naar een track als deze dan valt op dat basses meer in in het subgebied hangen. Om ze presence te geven is de track overall een stuk rustiger. Snares layeren ze in die stijl ook vaak wat meer met hoogfrequente geluiden zodat ze in het spectrum wat breder zijn dan "onze" (nohomo) snares. Maar dit is ook puur en alleen omdat de ruimte het toelaat. Goed voorbeeld daarvan is YouTube: Homemade Weapons - Saibot
En dat bedoel ik waar je lead overwegend meer op subs lijkt te leunen, terwijl je percussie "Noisia lead" roept
De snare weet ik ook niet zeker of dat die werkt, hij klinkt vrij 909. Maar het kan heel goed dat die prima werkt als jullie klaar zijn met de mix stage.
edit: goed voorbeeld van schreeuw: https://soundcloud.com/mi...mming-millerz-edit#t=3:34
Op dit punt hoor je die "mwwwAAAAR", maar het lijkt alsof er iets lowpass-achtigs overheen ligt. En dit is de schreeuw die je wilt: meer open. Key is meer hoogfrequente content (via OSCs of filter verder open)
In retrospect denk ik eigenlijk dat het een iets breder issue is eigenlijk (mix en patch). Je lead lijkt een beetje "schreeuw" te missen, waardoor die vooral aanwezigheid heeft in de mids/lowermids en daarom een beetje ruzie heeft met de percussie. Ik denk dat je op de 100hz/200hz (of waar je kick/snares raken) goeie dipjes moet maken in de lead en daaronder de sub weer door laten gaan. Rond het 100/200hz gebied wil je niet al te veel activiteit. Rond de 300 pakt je lead 'm weer op eigenlijk. Maar omdat je lead niet heel erg schreeuwt moet hij het hebben van het gebied wat juist prominent gebruikt wordt voor de relatief drukke percussie. Truuk die ik daar vaak voor doe is lead hipassen tot 300hz (of gebied waar je merkt dat ie ruzie met je percussie gaat hebben) en dan in de 40-80hz regionen een simpele sinus. Daarom doe ik m'n meeste tracks ook rond de F/G key, dan zit de sub mooi in dat 40-80hz blokje
Als je bijvoorbeeld luistert naar een track als deze dan valt op dat basses meer in in het subgebied hangen. Om ze presence te geven is de track overall een stuk rustiger. Snares layeren ze in die stijl ook vaak wat meer met hoogfrequente geluiden zodat ze in het spectrum wat breder zijn dan "onze" (nohomo) snares. Maar dit is ook puur en alleen omdat de ruimte het toelaat. Goed voorbeeld daarvan is YouTube: Homemade Weapons - Saibot
En dat bedoel ik waar je lead overwegend meer op subs lijkt te leunen, terwijl je percussie "Noisia lead" roept
De snare weet ik ook niet zeker of dat die werkt, hij klinkt vrij 909. Maar het kan heel goed dat die prima werkt als jullie klaar zijn met de mix stage.
edit: goed voorbeeld van schreeuw: https://soundcloud.com/mi...mming-millerz-edit#t=3:34
Op dit punt hoor je die "mwwwAAAAR", maar het lijkt alsof er iets lowpass-achtigs overheen ligt. En dit is de schreeuw die je wilt: meer open. Key is meer hoogfrequente content (via OSCs of filter verder open)
[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 12-08-2014 20:37 ]
Nou vooruit, komt ie, heb je ff? **werkwijze is voor elke track anders, maar dan toch bij dezevlaaing peerd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:40:
mehAls je ons eerst gaat vertellen hoe je die vette sound in elkaar sleutelt, dan zouden we na beraad best wel eens kunnen overwegen je van enig commentaar te voorzien.
-Allereerst een drumloop gebouwd met Maschine Mikro, met een bass kick en een gewone kick. Die basskick flink distorted maar sub nog intact, de snare (een goede snappy snare 909) flink gecompressed en distorted met Izotope trash2 (wereld tool!) Geeft m ook veel punch in het mid..
-De intro, was eigenlijk een intro van een andere track gemaakt met een aantal mooie kontakt banken. waar de drums niet best van waren, dus heb het hele intro 2 maal als wav ingeladen en links en rechts een andere Camelfilter gebruikt, eentje die ritmisch filtert en de andere een trage low pass sweep, panning uit elkaar, voila.. Nu met kick ride en rim erover en je hebt het intro. (beetje aankleden met FX uiteraard)
De leadbass, komt oorspronkelijk ook uit de track met mislukte drum, en daar was ie gemaakt met de Massive en reese machine.. Ook als wav ingeladen, aan gort geknipt En met de camelphat filter aan de lowpassknoppen, highpass knoppen en resonance draaien en disto/fuzz meegeven, en de bovende liggende bassline is geboren. Vooral de combo van 2 bassen die door elkaar lopen,met verschillende filters maakt zo'n bass. (hoop nog te ontdekken hoe noisia dat doet, maargoed).
Nu het belangrijkste.De beat is uitgewerkt, er is een leadbass, intro en 1 drop met wat FX. Dat render ik naar 1 stereo wav en laad ik in een schoon project. Met een stereo track gaan editten werkt erg fijn om dat je snel grote sprongen maakt, detals kan je daar overheen weer plaatsen om snelle edits te maken.. Dus 35% van de edits zijn gemaakt met de stereo track met daar overheen weer fx kicks, sweeps fade ins enz enz.
- Expirimenteer met veel compressie en maximizers over de drum en over de stereo output.
- Werk met verschillende bassen door elkaar, los van elkaar gefiltert, dan gaan ze met elkaar samen werken als 1
- Schroom niet om al snel naar audio te bouncen, audio is heel flexibel als het gaat om reverse fx, staccato repeats enz enz
- Zorg dat elke edit net ff anders is (ja ik weet t, veel werk, maar komt de track echt ten goed, hier 80uur+ aan werk)
@ ApNia, op jouw verhaal kom ik straks uitgebreid terug, heb je tips ter hand genomen en de leadbass meer highpass gegeven. Ook wat harder gezet en ze geven nu stukken meer punch..Bedankt voor je uitgebreide commentaar. Nu ik in de mixfase ben beland, komen juist dat soort dingen (opnieuw) aan bod. Ook reverbs aangepakt (sommige zijn al samples met reverb, maargoed, het klinkt al wat rustiger).
Wat reverb betreft is een goeie guideline om als standaard reverb een subtiele (snare)room reverb te doen. Afhankelijk van je track natuurlijk. Maar zeker drums wil je niet veel meer geven dan een subtiel tintje, over het algemeen.
De leadbass was wat loaded met reverb, maar de drums zijn zo droog als maar kan. Heb wat aangeklooid met verb over de drums, maar de punch ging er al snel uit. Weet ook niet of ik nog meer reverb ga toepassen, weinig heeft nog nodig.
Verwijderd
Het is geen trance dus bakken reverb hoeft niet. 
Als je het in een break wat meer reverb bij gooit dan kun je leuke contrasten krijgen. (Moet wel passen natuurlijk)
En als je op de vierkante millimeter gaat compressen dan is het ook interessant om een compressor uit te zoeken die qua sound goed past. Dit nummer zijn bijv Fairchild emulaties interessant voor drums.
Als je het in een break wat meer reverb bij gooit dan kun je leuke contrasten krijgen. (Moet wel passen natuurlijk)
En als je op de vierkante millimeter gaat compressen dan is het ook interessant om een compressor uit te zoeken die qua sound goed past. Dit nummer zijn bijv Fairchild emulaties interessant voor drums.
@millman,
bedankt voor de uitleg, ieszj verrie intresting
Had 'm gisteravond nog even geluisterd in de studio, viel me op dat de drop een beetje weinig impact heeft na de break. Misschien even de boel voor de break aan wat terugschroeven zodat ie wat meer knalt on the one.

yea on the one baby!
Had 'm gisteravond nog even geluisterd in de studio, viel me op dat de drop een beetje weinig impact heeft na de break. Misschien even de boel voor de break aan wat terugschroeven zodat ie wat meer knalt on the one.

yea on the one baby!
[ Voor 6% gewijzigd door vlaaing peerd op 13-08-2014 08:31 ]
Verwijderd
Had ik net mijn UAudio weer terug van de reparatie en nu blijkt er weer een onderdeel kapot te zijn. De wordclock uitgangen doen het niet meer @#($*@)#($*.
Gaat goed zo.
Gaat goed zo.
Ik zou vragen om creditatie of omruiling voor een nieuw product, klinkt alsof ze met recycled parts repareren.
Verwijderd
Nieuw product gaat niet lukken. Ze worden niet meer gemaakt.
En vervangende onderdelen moeten ook van ver weg komen dus dat gaat zeker weer weken duren.
edit:
Hopelijk is het gewoon een kwestie van slecht soldeerwerk en dat zoiets gefixed kan worden. Want de vorige keer was de voeding kapot en vervangen. Maar dat weet je dus nooit vantevoren.
En vervangende onderdelen moeten ook van ver weg komen dus dat gaat zeker weer weken duren.
edit:
Hopelijk is het gewoon een kwestie van slecht soldeerwerk en dat zoiets gefixed kan worden. Want de vorige keer was de voeding kapot en vervangen. Maar dat weet je dus nooit vantevoren.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 16:49 ]
Verwijderd
Met stip op 0)apNia schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:25:
Nee, dat hele geleuter van audio kwaliteit ofzo vind ik persoonlijk echt je reinste bullshit. Je kan prima audiokwaliteit uit je Realtek kaart krijgen. Ik ben er niet hoorbaar op vooruit gegaan tov m'n Realtek kaart destijds. Wat je in het kort (correct me if I'm wrong guys) wint met een externe kaart (mits een goeie) is:
GEEN RUIS en rare bijgeluiden als piepjes en kraakjes

Heb hier een Presonus 22&44 usb kastje, en dat is echt een wereld van verschil met die realtek meuk.
Leugens. Ik had nul ruis bij m'n Realtek kaart. En in die zin is alles met een analoge aansluiting ruisgevoelig. Sterker nog, bij mijn Focusrite heb ik een heel, heel, heel klein beetje ruis. Maar bij een duur apparaat is dat ineens de charme van een analoog signaal
[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 13-08-2014 23:12 ]
Verwijderd
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DU8Pegs5brM]
Liever geen geknetter op de masterchannel
En het is zwaar irritant.
Liever geen geknetter op de masterchannel
En het is zwaar irritant.
Kijk eens aan, bedankt voor de tip! Welke fairchild emu gebruik je zelf t liefst? Heb hier de LM-622 en de FA-770 die beide van Nomad komen, Het zijn zeker mooi kleurende compressors, maar voor mn gevoel nog niet krachtig genoeg (weinig gebruikt ook, dus mn oordeel is zeker niet gebaseerd op gedegen onderzoek.) Ik ben net met renderen van de audiosporen begonnen, dus nog niet echt bezig met de mix zelf (mn oren waren na 48u deze track helemaal op) Anyway, de komende dagen tot rust komen en dit weekend maar volle bak aan de mix!! Kan niet wachten tot de track af is..Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 03:19:
Het is geen trance dus bakken reverb hoeft niet.
Really?vlaaing peerd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:31:
@millman,
Ja, lets bring that funk.. On the ONE! Bootsy knows best!!!Had 'm gisteravond nog even geluisterd in de studio, viel me op dat de drop een beetje weinig impact heeft na de break. Misschien even de boel voor de break aan wat terugschroeven zodat ie wat meer knalt on the one.
[afbeelding]
yea on the one baby!
Maar je hebt gelijk dat de drop nog niet hard genoeg dropt, een van de truukjes met masteren is de intro tot aan de drop 3db zachter te zetten, maar in dit geval lijkt dat niet voldoende. Het kan zijn dat er al teveel is weggegeven in de intro, ben dat nog aan het uitzoeken (mooi werk he muziekant en producer spelen

En om de Realtek VS 'pro audio' discussie even op scherp te zetten, mijn hele track tot nu toe is gedaan op een el cheapo laptopje (1,5Ghz dualcore B800 celeron) met jawel, een realtek chippie. Hoewel mijn headphones niet hard genoeg kunnen op de chip, is het zoals je hoort PRIMA werken met een realtek..
Voor het digitale proces met VST(i)'s maakt het voor de geluidskwaliteit geen drol uit. Dat kan ook niet, want je geluiden gaan niet eerst door een AD/DA converter zolang het signaal de computer niet verlaat. Uiteraard heb je (net wat) minder detail en wellicht wat meer ruis op je monitoren, maar dat is alleen 'wat je hoort, niet wat er werkelijk als audio wordt afgespeeld. Dus ook een render van 48k 24b zal niet wezenlijk anders zijn op een pro of realtek kaart.
De punten waar een pro-audio kaart wel beter zijn werk doet is dus:
- Audio-opname
- Audio weergave
- Latency
Voor al het andere: Realtek FTW
Nu heb ik naast mn laptopje uiteraard ook een normaal 'homestudio' systeem, met een M-audio projectmix en een setje mackies, maar om lekker een track te bouwen (in mn nest, luie flikker) gebruik ik maar al te graag mn cheapo laptop met realtek..
[ Voor 20% gewijzigd door millman op 14-08-2014 07:16 ]
Dat jij er geen last van hebt komt gewoon omdat je een beetje speciaal bent.apNia schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:06:
Leugens. Ik had nul ruis bij m'n Realtek kaart. En in die zin is alles met een analoge aansluiting ruisgevoelig.
Het zijn geen leugens dat sommigen daar last van hebben en anderen niet. Dit heeft vooral te maken met de plaatsing op het moederbord, het aantal PCB lagen en ,jawel, de frequentie van je CPU. Daarom kan de 1 daar last van hebben en de andere niet.
Had ooit een case bij een klant waar als hij een 2,4Ghz CPU gebruikte hij een fluittoon over het geluid kreeg, maar bij elke andere kloksnlheid was deze verdwenen. Tegenwoordig levert mien boas dan ook de realtekchips op een los, geshield kaartje en een extra PCI-e x1 slot om deze te plaatsen.
nee heur, dan hadden ze ook maar die Audio-USB kabel van 200 pleuro erbij moeten kopen.Maar bij een duur apparaat is dat ineens de charme van een analoog signaal
Iets anders, weer een hoogstandje producerwerk van de Huilende Rappers (van die Noisia lui), 32 gratis tracks:
http://www.verkleedalssukkel.nl/
Met laaiende recencies nehtuurlk
Recensie NRC Kunst
★★★★★★★☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
“De meeste liedjes zijn SUPERgruwelijk maar het album is fakking kut. Echt FAKKING kut”
Opa Jokkebrok
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★☆☆☆☆
“Mien vaeder sij oaltied, aals ie noa een laenge daeg veensteekn weer ‘n poar dubbelties loon
veur de voetn van zien veurman oet de bagger poerde, “Kest mie bidder oan pimmel roekn”.
The Guardian
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
“Wie koet not riellie undurstent a lot from deh lirriks but teh biets are kreejZ”
Of omdat ik goeie spullen koopvlaaing peerd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:20:
[...]
Dat jij er geen last van hebt komt gewoon omdat je een beetje speciaal bent.
Ik zeg dan toch exact hetzelfde peerd? Dat niet iedereen daar last van heeftHet zijn geen leugens dat sommigen daar last van hebben en anderen niet. Dit heeft vooral te maken met de plaatsing op het moederbord, het aantal PCB lagen en ,jawel, de frequentie van je CPU. Daarom kan de 1 daar last van hebben en de andere niet.
Dat is waar, ze zijn relatief gevoeliger voor ruis denk ik. Ik had daar later geen last meer van met Realtekjes, maar ook bij PCI kaarten dat je als de CPU of HD actief begonnen te worden dat je dan zo'n irritant fluitje hoorde. Fucking irritant was datHad ooit een case bij een klant waar als hij een 2,4Ghz CPU gebruikte hij een fluittoon over het geluid kreeg, maar bij elke andere kloksnlheid was deze verdwenen. Tegenwoordig levert mien boas dan ook de realtekchips op een los, geshield kaartje en een extra PCI-e x1 slot om deze te plaatsen.
Ligt er natuurlijk ook aan welke Realtek je hebt een 887 zal minder klinken dan een 1150, over mijn 892 ben ik tevreden maar als ik hem met een PicoPSU gebruik is het een stuk minder dan met een ATX voeding.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Heb er een flink aantal getest van verschillende merken. Die van voor de UAD vind ik toch wel het fijnste. Maar de emulatie van een bijv Waves is ook niet slecht.millman schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:03:
Kijk eens aan, bedankt voor de tip! Welke fairchild emu gebruik je zelf t liefst? Heb hier de LM-622 en de FA-770 die beide van Nomad komen, Het zijn zeker mooi kleurende compressors, maar voor mn gevoel nog niet krachtig genoeg (weinig gebruikt ook, dus mn oordeel is zeker niet gebaseerd op gedegen onderzoek.)
En met dat soort compressors (emulaties van hardware) is het altijd even zoeken wat de instellingen zijn om hem te laten doen wat je voor ogen hebt. Oftewel als je een keer tijd hebt op een regenachtige za/zo dat je eens paar uurtjes gaat klooien met dat soort dingen.
En vaak is het een combinatie van zorgen dat het input nivo niet te hoog is en dat je attack niet zo laag mogelijk zet. En als de compressor een mix mogelijkheid om dry/wet in te stellen dat je daar ook hele toffe resultaten mee kan krijgen. Zeker als je een compacte sound wil hebben.
ik heb een teringhekel aan UAD en hun productmarketing, maar 1 ding doen ze goed en dat is vintage compressors nabootsen. Ik ben een Neve en Pultec fan maar heb nog geen VST gehoord die beter emuleert. Waves vind ik juist een leuk merk met zeer goeie VST's en klinken ook altijd dik in orde, maar als je het hebt over "hetzelfde" klinken als die 60's dynamics ...nee
Heb een tijdje een Focusrite Liquid mix in huis gehad, die was overigens ook enorm goed in vintage gear nabootsen.
Heb een tijdje een Focusrite Liquid mix in huis gehad, die was overigens ook enorm goed in vintage gear nabootsen.
*kuch* iets over AKAI geluidskaarten zonder ASIO support *kuch*
neheeeeeeh, je zei "leugens" and you said Ni[...]
Ik zeg dan toch exact hetzelfde peerd? Dat niet iedereen daar last van heeft
Dus zo goed zijn die realtekchippies? Dan toch wel wat minder als je focusrite neem ik aan?[...]
Dat is waar, ze zijn relatief gevoeliger voor ruis denk ik. Ik had daar later geen last meer van met Realtekjes, maar ook bij PCI kaarten dat je als de CPU of HD actief begonnen te worden dat je dan zo'n irritant fluitje hoorde. Fucking irritant was dat
Verwijderd
Wie niet?vlaaing peerd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:31:
ik heb een teringhekel aan UAD en hun productmarketing
Mja, dat zit nou eenmaal in de aard van het amerikaanse beestje.
Als je ergens op specialiseert heeft dat zo zijn uitwerkingen. Maar ze besteden ook wat meer uit qua ontwikkeling aan BX die goed is in het porten van native plugs.maar 1 ding doen ze goed en dat is vintage compressors nabootsen. Ik ben een Neve en Pultec fan maar heb nog geen VST gehoord die beter emuleert.
Hoeft ook niet. Emulaties en dan vaak de slechte lijken altijd zoveel op een 'opblaaspop', het lukt wel maar je weet dat het een benadering is van iets echt. Er is zat goede software die innovatief genoeg is die op eigen benen kan staan. Kwestie van het meeste uit je spullen halen en niet eindeloos te gaan zeveren of het nou met welke versie gemaakt is. Als het werkt dan kun je dat horen.Waves vind ik juist een leuk merk met zeer goeie VST's en klinken ook altijd dik in orde, maar als je het hebt over "hetzelfde" klinken als die 60's dynamics ...nee
Zo jammer dat ze zo bizar weinig met dat IP doen. Wat dat betreft is het wachten tot het patent verloopt en dan zal het pas echt groot worden. Maar dat duurt nog wel een paar jaar.Heb een tijdje een Focusrite Liquid mix in huis gehad, die was overigens ook enorm goed in vintage gear nabootsen.
Ja.vlaaing peerd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:35:
[...]
*kuch* iets over AKAI geluidskaarten zonder ASIO support *kuch*
Gevulde courgettes.neheeeeeeh, je zei "leugens" and you said Ni
Zes.Dus zo goed zijn die realtekchippies? Dan toch wel wat minder als je focusrite neem ik aan?
Niet op je controller. De actieve plugin is degene die gefocust is. De MIDI channels worden gemapped per plugin. Dus welke plugin je op 1 stopt is midi 1 en zo verder. Vervolgens kun je interne FL studio plugins (dat zijn geen vst's) niet aansturen met een midi controller op port 2, want die interne plugins kun je geen midi port toekennen. En omdat alles OMNI is komt elk midi signaal dat je op een kanaal uitstuurt terug binnen op alle andere kanalen. Teminste als je ergens met een programa midi kanelen of poorten intern doorlust.vlaaing peerd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:54:
[...]
Ik wacht nog steeds op een 24bit Impulse tracker 3 VST plugin, maar zit er na 15 jaar toch niet aan te komen. Denk dat je soms toch's verder moet gaan kijken.
Kan me trouwens niet voorstellen dat je geen channels kan kiezen trouwens, dan zal FL toch echt MIDI support compleet links hebben laten liggen.
Maar er zijn steeds meer VST plugins met meerdere kanalen. Vermits ik vooral met Spectrasonics hun 3 plugins werk heeft elke instance van mijn plugin 8 kanelen. Nu zou het dus wel aangenaam zijn dat als wanneer ik mijn midi controller op kanaal 2 zet dat hij dan ook kanaal 2 afspeelt van bijvoorbeeld Omnipshere. Zeker als ik Omnisphere de gefocuste plugin is. En als ik vervolgens een andere plugin focus wil ik gewoon blijven doorspelen op Omnisphere. Wel zo lekker als je wilt jammen of een LIVE performanc e probeert te geven.
In Omnipshere kun je ook niet op de normale manier parameters linken aan controllers, dat moet super omslachtig.
Nee het zijn geen bugs, het is gewoon een rotte design filosofie van het FL Studio team die wel de beste GUI voor het componeren van muziek in elkaar hebben weten te zetten (FL studio heeft de meest funcionele pianoroll die ik ken met het spiegelen van nootjes tot aan toe) maar zelf hun eigen software blijkbaar nog nooit voor live performance hebben proberen te gebruiken. Al adverteren ze daar nu wel mee met die LIVE mode die blijkbaar alleen echt tot zijn recht komt met launchpads.
En dat is het tweede punt, er zijn bijna geen hardware controllers die het out of de box onder FL Studio goed doen. Je moet daar uren zelf aan lopen sleutelen of hopen dat iemand op het internet het al voor je gedaan heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 15-08-2014 01:49 ]
Thnx man, Heb een lekker weekend voor de boeg, hoop te klooien.. Resultaten komen dus snel, eens kijken of ik wat kan met je tipsVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:06:
[...]
Heb er een flink aantal getest van verschillende merken. Die van voor de UAD vind ik toch wel het fijnste. Maar de emulatie van een bijv Waves is ook niet slecht.
En met dat soort compressors (emulaties van hardware) is het altijd even zoeken wat de instellingen zijn om hem te laten doen wat je voor ogen hebt. Oftewel als je een keer tijd hebt op een regenachtige za/zo dat je eens paar uurtjes gaat klooien met dat soort dingen.
En vaak is het een combinatie van zorgen dat het input nivo niet te hoog is en dat je attack niet zo laag mogelijk zet. En als de compressor een mix mogelijkheid om dry/wet in te stellen dat je daar ook hele toffe resultaten mee kan krijgen. Zeker als je een compacte sound wil hebben.
Ik zal misschien wat mensen irriteren hiermee, maar wat voegt zo'n hardware compressor echt toe? Ik zie bijvoorbeeld Teebee op Twitter he-le-maal prat gaan daarop, zelfs dat ze essentieel zijn voor je uiteindelijke geluid. En dat terwijl gasten als Noisia, toonaangevende producers op gebied van kwaliteit, nagenoeg alles op software doen wat de effects-chain betreft. Ik snap wel dat hardware 'iets' toe kan voegen, maar wat voegt het echt toe en hoe hoorbaar is het? (serieuze vraag)
Tja, Teebee...
Maakt leuke DnB, maar heeft wel zo zijn eigen mening hoe je dingen moet doen. Zo schijnt hij het volgende eens gezegd te hebben over het programma Reason:
"I'm still running hardware but I must admit I'm slightly starting to change and I'm terrified. I'm spending more and more time with software but if you listen to all these kids coming through the end result all sounds the same and I acutally blame Reason. Reason is the reason drum & bass to a large extent sounds like shit. Every motherfucking kid out there is sitting with the same presets of beats, the same soft synths, the same filters, the same plug-ins, and if it doesn't sit right there's a little button called 'mixdown' that will let the computer do it for you.That to me was the day the music died."
Maakt leuke DnB, maar heeft wel zo zijn eigen mening hoe je dingen moet doen. Zo schijnt hij het volgende eens gezegd te hebben over het programma Reason:
"I'm still running hardware but I must admit I'm slightly starting to change and I'm terrified. I'm spending more and more time with software but if you listen to all these kids coming through the end result all sounds the same and I acutally blame Reason. Reason is the reason drum & bass to a large extent sounds like shit. Every motherfucking kid out there is sitting with the same presets of beats, the same soft synths, the same filters, the same plug-ins, and if it doesn't sit right there's a little button called 'mixdown' that will let the computer do it for you.That to me was the day the music died."
Argh! Volgens mij is die gast echt ontiegelijk dom (iemand zei het al goed in een thread hierover, hij klinkt alleen goed als ie met Calyx samenwerkt). Snap niet hoe sommige helden zo veel poep kunnen lullen. Zo zat ik in de laatste Computer Music te lezen en toen beweerde Matrix (broer van Optical) dat Ableton voor hen geen geldig alternatief was op Cubase omdat Cubase "beter klinkt". Dat hele sound engine verhaal is echt de grootste bullshit ter wereld. Uiteraard heb je wel de ingebakken instruments/effecten die je geluid kleuren, maar niemand verplicht je die te gebruiken. Em als je een wav van een kick in Cubase sleept klinkt hij echt niet anders dan dat ie in Ableton klinkt.
Hetzelfde geldt voor die quote. Hoe kan je Reason blamen voor het feit dat er veel luie kids zijn die het gebruiken? Ja het wordt laagdrempeliger, maar om dat nou te koppelen aan dat het per definitie lagere kwaliteit biedt snap ik echt geen fluit van. Dat is zoiets als Ravensburger potloden de schuld geven dat kinderen lelijke tekeningen maken.
Hetzelfde geldt voor die quote. Hoe kan je Reason blamen voor het feit dat er veel luie kids zijn die het gebruiken? Ja het wordt laagdrempeliger, maar om dat nou te koppelen aan dat het per definitie lagere kwaliteit biedt snap ik echt geen fluit van. Dat is zoiets als Ravensburger potloden de schuld geven dat kinderen lelijke tekeningen maken.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 15-08-2014 13:58 ]
Als er een ding is waar het voor mij niet uitmaakt of die hardware of software is, dan is het wel compressie. Uiteindelijk hoor je wel verschil als je een high-end buizencompressor hebt staan, maar ik heb mijn hardware compressors beide de deur uit gedaan (avalon en penta), omdat ik de softwarealternatieven ook makkelijker vind toe te passen, experimenteren met het stapelen van compressie is makkelijker als je vst's gebruikt. Ook is de soundkwaliteit tegenwoordig zo goed, dat je er 1000'den euro's tegenaan moet gooien wil je dat evenaren met een hardware compressor.. mijn Penta en Avalon deden het echt niet veel beter dan mn vst'sapNia schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:46:
Ik zal misschien wat mensen irriteren hiermee, maar wat voegt zo'n hardware compressor echt toe? Ik zie bijvoorbeeld Teebee op Twitter he-le-maal prat gaan daarop, zelfs dat ze essentieel zijn voor je uiteindelijke geluid. En dat terwijl gasten als Noisia, toonaangevende producers op gebied van kwaliteit, nagenoeg alles op software doen wat de effects-chain betreft. Ik snap wel dat hardware 'iets' toe kan voegen, maar wat voegt het echt toe en hoe hoorbaar is het? (serieuze vraag)
Ik volg dit topic al geruime tijd, maar heb nog nooit iets gepost. Niet in de laatste plaats omdat ik denk nog veel te moeten leren op het gebied van produceren en afmixen
Hier een begin van een poging tot een trance-remix van Ilse de Lange - I need for you.
Ik ben benieuwd naar reacties!
Edit: tnx voor de tip, peerd!

Hier een begin van een poging tot een trance-remix van Ilse de Lange - I need for you.
[ Voor 25% gewijzigd door HenkDePoema op 15-08-2014 16:10 ]
Heej welkom!
misschien handig als je een soundcloud account aanmaakt, dan kunnen we'm direct streamen ipv eerst downloaden. Verhoogt ook zeer waarschijnlijk het reactiegehalte.
Zal vanavond thuis even doorluisteren!
misschien handig als je een soundcloud account aanmaakt, dan kunnen we'm direct streamen ipv eerst downloaden. Verhoogt ook zeer waarschijnlijk het reactiegehalte.
Zal vanavond thuis even doorluisteren!
ey,apNia schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:52:
Argh! Volgens mij is die gast echt ontiegelijk dom
Wat je hardwarevraag betreft (dit hebben we nu toch al een miljoen keer gedaan?) Ik blijf erbij dat imperfectie de voornaamste reden is om hardware te verkiezen:
Digitale dynamics zijn metrisch perfect als het gaat om attack/release, knee en ratios. hardwarebouwers hebben te maken met concessies en artefacts. Een goeie hardwarebouwer "werkt" met die tekortkomingen zodat de concessie een gunstig effect heeft op het geluid.
Hierdoor krijgen die compressors een karakter ipv een cleane digitale compressor die precies doet wat je ervan vraagt. Met name de Engelse jaren '60 hardwarebouwers schenen dit heel goed door te hebben.
Verder zit je vaak met dynamics vaak tegen de 0dB grens aan te harken, ik merk dat (lichte) analoge clipping een vervettende uitwerking heeft op geluid terwijl je met digitaal gewoon clean onder de 0 moet blijven.
M'n vraagstelling was ook een beetje kut, solly. Het was eigenlijk meer nav hoe Teebee dat bracht op Twitter, claimen dat het essentieel is voor je geluid etc. Ik vond dat een beetje overdreven, maar vroeg me tegelijkertijd af of ik 't wel bij het juiste end had. En gezien er een paar hardware compressor kenners zitten hier.... zodoende. Thanks peerd

En hier mijn in dit topic aangekondigde George Lucas edit.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-bolt]
Ben aan de slag gegaan met FabFilter Pro-Q en er is een wereld aan mij open gegaan.
Daarnaast heb ik FabFilter Pro-C gebruikt voor de Drums en de Bass. Voor de synths heb ik de Cubase standaard Compressors gebruikt en voor de strings en pads de Tube Compressors (Ook uit Cubase).
Ik heb daarnaast best veel gestoeid met tweaken aan de gebruikte synths (Sylenth1, Prologue en HALion SE) en deze daardoor beter leren kennen.
De grootste uitdagingen waren:
Edit:
Youtube geeft toch een betere geluidskwaliteit dan SoundCloud, dus:
[YouTube: http://youtu.be/N_gAz3Ul7Do]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-bolt]
Ben aan de slag gegaan met FabFilter Pro-Q en er is een wereld aan mij open gegaan.
Daarnaast heb ik FabFilter Pro-C gebruikt voor de Drums en de Bass. Voor de synths heb ik de Cubase standaard Compressors gebruikt en voor de strings en pads de Tube Compressors (Ook uit Cubase).
Ik heb daarnaast best veel gestoeid met tweaken aan de gebruikte synths (Sylenth1, Prologue en HALion SE) en deze daardoor beter leren kennen.
De grootste uitdagingen waren:
- De Plucks (Die heb ik uiteindelijk gesplitst in 2 versies, zodat deze minder conflicteerden met de Lead)
- De Bass (Die ik met FabFilter Pro-C heb weten te temmen
Edit:
Youtube geeft toch een betere geluidskwaliteit dan SoundCloud, dus:
[YouTube: http://youtu.be/N_gAz3Ul7Do]
[ Voor 7% gewijzigd door yGiDoRp op 18-08-2014 10:39 ]
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Vraagje voor de oudgedienden hier (peerd jij was een kenner van rhodes?). Ik zoek eigenlijk een beetje een specifiek rhodes geluid, zoals hier in de originele sample van Royksopp's klassieker Eple. Je hoort hetzelfde soort in Tanya Morgan - Paper Thin (vanaf 10 sec). Heb er altijd een beetje een weak spot voor, maar heb nooit exact dat geluid voor elkaar gekregen. Iemand die weet exact wat voor een Rhodes het is?
Joa ben wel een behoorlijke Rhodesfan joa. Die van Bob James is een MKII, waarschijnlijk het '73 model. Er zijn verschillende VST's die dat doen. Die van Scarbee (vintage keys series) vind ik tot nu toe wel de beste die ik gehoord heb, verder heb je Matt's suitcase Rhodes voor Reason, de EVP73, de lounge lizard. Andere goeie (en gratish) is de Mr Ray 73, die laatste krijg je dan ook met de Mr Tramp met een iets nieuwere Rhodes versie (klinkt IMO iets meer als een Wurlitzer, maar swoa hij's wel fijn).
Let ook op effecten die vaak bij de Rhodes gebruikt worden, die zijn medeverantwoordelijk voor die klassieke sound:
- Rotary speakers (Leslies zijn de bekendste)
- vintage overdrives, fuzzes of distortions (meestal zeer licht ingesteld)
- wah-wah
- reverb en sustain (laatste is een pedaal op de rhodes zelf)
- als rotaries niet worden gebruikt, de rotovibe,voodoo vibe ...nouja, eigenlijk elk effect die Roger Mayer ooit heeft gemaakt past goed op een Rhodes.
- verder kun je Rhodes combineren met gitaar- of basspeakers, waar buizen nog een extra laagje vettige ranzige glijende creme eroverheen smeert.
Verder is heel karakteristiek aan de Rhodes dat je zo hard kon aanslaan dat de hamers tegen het magneetje bleven "plakken", dit gaf een sterk overstuurde klank bij de harde aanslag. Een goeie Rhodes sampler moet dit er gewoon bij hebben anders mag je'm direkt de prullenbak in douwen.
Mark1's zijn ook de moeite waard om te checken, die klinken iets meer 60's dan 70's met een iets ruigere sound. Goed voor de rauwere blues en funk. Hier een mooie uitleg over het verschil.
De Bob James track wordt vrij clean bespeelt met veel sustain.
Tip: een goeie sampler of emulator heeft ook de artefact klanken van de rhodes zoals squeaks, hiss en ruisbijgeluiden. Probeer deze niet weg te werken, die verdwijnen wel in de mix. Zonder die artefacts krijg je een dood instrument.
Misschien is de Rhodes wel een goed antwoord op je hardwarevraag, dat felt tips en magneetjes systeem is verre van perfect, maar heeft juist daarom zo'n rijke gevarieerde klank. Yamaha had de Rhodes in de jaren 80 van Fender overgenomen en alle "imperfecties" eruit gehaald, dit resulteerde in de DX Rhodes, wat gewoon een verschrikkelijk statisch en plastic jaren '80 ding is geworden, wirklich zum kotzen.
Let ook op effecten die vaak bij de Rhodes gebruikt worden, die zijn medeverantwoordelijk voor die klassieke sound:
- Rotary speakers (Leslies zijn de bekendste)
- vintage overdrives, fuzzes of distortions (meestal zeer licht ingesteld)
- wah-wah
- reverb en sustain (laatste is een pedaal op de rhodes zelf)
- als rotaries niet worden gebruikt, de rotovibe,voodoo vibe ...nouja, eigenlijk elk effect die Roger Mayer ooit heeft gemaakt past goed op een Rhodes.
- verder kun je Rhodes combineren met gitaar- of basspeakers, waar buizen nog een extra laagje vettige ranzige glijende creme eroverheen smeert.
Verder is heel karakteristiek aan de Rhodes dat je zo hard kon aanslaan dat de hamers tegen het magneetje bleven "plakken", dit gaf een sterk overstuurde klank bij de harde aanslag. Een goeie Rhodes sampler moet dit er gewoon bij hebben anders mag je'm direkt de prullenbak in douwen.
Mark1's zijn ook de moeite waard om te checken, die klinken iets meer 60's dan 70's met een iets ruigere sound. Goed voor de rauwere blues en funk. Hier een mooie uitleg over het verschil.
De Bob James track wordt vrij clean bespeelt met veel sustain.
Tip: een goeie sampler of emulator heeft ook de artefact klanken van de rhodes zoals squeaks, hiss en ruisbijgeluiden. Probeer deze niet weg te werken, die verdwijnen wel in de mix. Zonder die artefacts krijg je een dood instrument.
Misschien is de Rhodes wel een goed antwoord op je hardwarevraag, dat felt tips en magneetjes systeem is verre van perfect, maar heeft juist daarom zo'n rijke gevarieerde klank. Yamaha had de Rhodes in de jaren 80 van Fender overgenomen en alle "imperfecties" eruit gehaald, dit resulteerde in de DX Rhodes, wat gewoon een verschrikkelijk statisch en plastic jaren '80 ding is geworden, wirklich zum kotzen.
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 16-08-2014 10:30 ]
Lord, dat geluid rond 6:40vlaaing peerd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:24:
Hahaha, dat Yamaha verhaal is tof. Zocht hem even op, en dan heb je gelijk dat 90's geluid wat je hoorde als er wat zieligs was gebeurd bij Saved By The Bell
Thanks peerd, was een uitgebreidere uitleg dan ik had durven hopen. Die Scarbee Vintage Keys klinkt inderdaad echt ongelooflijk mooi
Mr Ray 73 geeft het aangenaamste en warmste Rodes geluid dat ik ken. Beter dan wat ik uit De Grand 3 kreeg (en die was niet goedkoop)
Hier een nummertje waar ik hem gebruik.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/brorobotron/tidbit]
Hier een nummertje waar ik hem gebruik.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/brorobotron/tidbit]
ah nice! Je had 'm al eens gepost, superlekker nummer is dat.
Zou je's een keer een partij in willen spelen? Er zijn wat oude tracks die ik overnieuw wil doen in een lichtelijk andere bezetting en wat betere sounds.
Ikzelf ben eigenlijk maar half toetsenist (speel vaak links en rechts apart in) en de inbreng van een echte speler met eigen improvisatie zou denk ik veel toevoegen aan deze tracks.
Zou je's een keer een partij in willen spelen? Er zijn wat oude tracks die ik overnieuw wil doen in een lichtelijk andere bezetting en wat betere sounds.
Ikzelf ben eigenlijk maar half toetsenist (speel vaak links en rechts apart in) en de inbreng van een echte speler met eigen improvisatie zou denk ik veel toevoegen aan deze tracks.
Vet, klinkt mooi Kain! Zal Mr Ray 73 MKII ook eens checken
Ik speel eigenlijk alleen piano. Funky Dunky/tidbit is begonnen met het baslijntje. Ik was een keer s'nachts in een studentengebouw piano aan het spelen toen de nachtwacht mij betrapte. Ik lette even niet op en ikvlaaing peerd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:57:
speelde drie noten van die baslijn. Ik zei nog tegen de nachtwacht; hey daar kan ik wat mee. Bedankt!
De volgende dag uitgevogeld wat ik er nu eigenlijk in hoorde en dat was het baslijntje dan.
De rest is de weken daarom rond de bas gebouwd in Fl Studio en gewoon met de muis ingegeven in de piano roll.
En da's wel een probleem voor echte improvisatie. Op de piano is dat geen probleem, maar momenteel heb ik alleen maar een M-Audio Axiom 25 en die heeft maar twee octaven.
Maar wat ik hoor tijdens improvisatie (fractie voor je het effectief speelt) dat heb ik ook in de pianorol dus ik wil wel een poging doen. Stuur maar een DM.
edit: Lekkere funky nummertjes trouwens vooral Slow Sunday, daar hoor ik eigenlijk meer een gierende hammond door heen dan een rhodes
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 16-08-2014 13:51 ]
Hmm piano zou ook niet verkeerd zijn. Speaking of hammonds, vind je als "pianist" dat er een heel verschil zit tussen de manier van een stuk inspelen als je het op een orgel zou doen? Op zich zou een oversturende leslie driven hammondsolo er inderdaad wat aan toevoegen.
Je zou daar al wat meer van je stukken na de break al kunnen introduceren. Verder valt het me op dat het moment dat de 4x4 beat invalt nou niet echt een "aangekondigd moment" is, het valt er op een moment gewoon in. Bij dance producties mag je best een wat spectaculairdere drop laten vallen, ook al nodigt het nummer uit tot een wat rustiger karakter. Hou verder rekening met de DJ-vriendelijkheid van je track.
Daarnaast mag je 'm wel uitbouwen tot een track van 3~4 minuten, dan kun je denk ik er ook iets meer van jezelf in de track kwijt.
Maar al met al geen verkeerde productie, als je beginner bent mag je hier zeker wel blij mee zijn want de sound an sich is gewoon dik in orde terwijl ik daar nog altijd zwaar mee loop te klooien.
nette cleane versie, qua sound niks op aan te merken. Misschien dat je nog iets teveel van het origineel gebruikt, vooral de intro lijkt gewoon 1 op 1 overgenomen met een alleen een breakbeatje erover.HenkDePoema schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:32:
[audio]
Je zou daar al wat meer van je stukken na de break al kunnen introduceren. Verder valt het me op dat het moment dat de 4x4 beat invalt nou niet echt een "aangekondigd moment" is, het valt er op een moment gewoon in. Bij dance producties mag je best een wat spectaculairdere drop laten vallen, ook al nodigt het nummer uit tot een wat rustiger karakter. Hou verder rekening met de DJ-vriendelijkheid van je track.
Daarnaast mag je 'm wel uitbouwen tot een track van 3~4 minuten, dan kun je denk ik er ook iets meer van jezelf in de track kwijt.
Maar al met al geen verkeerde productie, als je beginner bent mag je hier zeker wel blij mee zijn want de sound an sich is gewoon dik in orde terwijl ik daar nog altijd zwaar mee loop te klooien.
Verwijderd
Yep, mixen hoort moeilijk te zijn. Anders is er de lol snel af als iedereen het zo maar kan.
yes, but I possess super secret kung-fu techniques.
Waarom ik hier nog nooit eerder aan heb gedacht; advies vragen aan mede-Tweakers!
Korte intro: ik/wij maken muziek in Fruity Loops 10 en maken eigenlijk alleen maar gebruik van stock plug-ins.
Nu ben ik heel benieuwd wat jullie vinden van de mix van het volgende nummer:
https://soundcloud.com/phyrexofficial/rocketeer
Wij, als groep zijnde, vinden dat het in de hoge tonen veel te druk is en daardoor wordt het uiteraard snel schel. Alleen: we krijgen juist te horen van andere producers dat het juist een goede mix is.
Zijn wij nou zo bezopen?
Korte intro: ik/wij maken muziek in Fruity Loops 10 en maken eigenlijk alleen maar gebruik van stock plug-ins.
Nu ben ik heel benieuwd wat jullie vinden van de mix van het volgende nummer:
https://soundcloud.com/phyrexofficial/rocketeer
Wij, als groep zijnde, vinden dat het in de hoge tonen veel te druk is en daardoor wordt het uiteraard snel schel. Alleen: we krijgen juist te horen van andere producers dat het juist een goede mix is.
Zijn wij nou zo bezopen?
Beetje overdreven sidechain imho, maar verder wel goed hoor..
Ja zeker, een hammond heeft een zooi effecten die als je ze goed gebruikt het toch een andere belevenis kan maken dan hetzelfde stuk op piano. Als je me de .flp doorstuurt (als je met FL studio werkt) of de losse sporen (mp3 is goed genoeg) dan zal ik me er eens mee amuseren.vlaaing peerd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:44:
Hmm piano zou ook niet verkeerd zijn. Speaking of hammonds, vind je als "pianist" dat er een heel verschil zit tussen de manier van een stuk inspelen als je het op een orgel zou doen? Op zich zou een oversturende leslie driven hammondsolo er inderdaad wat aan toevoegen.
73 is het aantal toetsen, niet het bouwjaarvlaaing peerd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:24:
Joa ben wel een behoorlijke Rhodesfan joa. Die van Bob James is een MKII, waarschijnlijk het '73 model.
Rhodes is gewoon failliet gegaan, Yamaha heeft niks overgenomen. Roland heeft Rhodes overgenomen maar gewoon eigen technologie er in herverpakt met het Rhodes-merk er op. De preset in de DX7 is geinspireerd op de Rhodes - specifiek de Dyno-My-Rhodes, waar dat bel-achtige effect helemaal in zit.Misschien is de Rhodes wel een goed antwoord op je hardwarevraag, dat felt tips en magneetjes systeem is verre van perfect, maar heeft juist daarom zo'n rijke gevarieerde klank. Yamaha had de Rhodes in de jaren 80 van Fender overgenomen en alle "imperfecties" eruit gehaald, dit resulteerde in de DX Rhodes, wat gewoon een verschrikkelijk statisch en plastic jaren '80 ding is geworden, wirklich zum kotzen.
De DX7 heeft een hele hoop op z'n kerfstok maar het voornaamste was form factor. Speel je op 't podium, dan wil je als het even kan niet een ontzettend zwaar lomp ding meezeulen wat maar 1 soort geluid kan maken. Het tweede was geluid; geloof het of niet, maar FM was een frisse wind in een wereld waar je voorheen alleen maar analoog had.
teveel zooi, te weinig tijd
heeuj thanks voor het verbeteren, inderdaad Roland en niet Yamaha. Van een faillisement zou ik niet weten, Fender (en later CBS) bestaat nl volgens mij nog steeds, waarna het aan Roland is verkocht, die ook nog steeds bestaat.Yoozer schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:20:
[...]
73 is het aantal toetsen, niet het bouwjaar. Release-jaar van de plaat zegt dus gelijk iets over welk model er in gebruik was.
[...]
Rhodes is gewoon failliet gegaan, Yamaha heeft niks overgenomen. Roland heeft Rhodes overgenomen maar gewoon eigen technologie er in herverpakt met het Rhodes-merk er op. De preset in de DX7 is geinspireerd op de Rhodes - specifiek de Dyno-My-Rhodes, waar dat bel-achtige effect helemaal in zit.
De DX7 heeft een hele hoop op z'n kerfstok maar het voornaamste was form factor. Speel je op 't podium, dan wil je als het even kan niet een ontzettend zwaar lomp ding meezeulen wat maar 1 soort geluid kan maken. Het tweede was geluid; geloof het of niet, maar FM was een frisse wind in een wereld waar je voorheen alleen maar analoog had.
Ik snap wel dat in de jaren 80 ineens de synths, samplers en drumcomputers enorm populair werden (ikzelf hoefde er toendertijd niet zoveel van te hebben), er moet immers ooit iets veranderen. Toch is de jaren 80 sound voor mij wel kenmerkend een dooie, frigide en plastic sound met die afschuwelijke plate gate verbs snaredrums en sjit.
Waarom is die DX7 eigenlijk nog relatief goedkoop? Ik hoor echt zo veel FM geluiden in nieuwere tracks (nu die hele 90s shit aantrekt) dat ik niet kan geloven dat die dingen voor nog geen 200 euro op eBay staan.
Omdat er echt honderdduizenden van zijn gemaakt volgens mij, plus NI FM8 is prima voor FM sound zonder de ellende van hardware FM programming
Verwijderd
Die DX7 gaan over 10 jaar voor het driedubbele weer weg omdat ze dan zo vintage zijn.
Maar het patent op FM is verlopen dus iedere jojo kan nu een FM synth maken zonder licentie.
Vandaar dat NI en Korg dat ook gedaan hebben.
Maar het patent op FM is verlopen dus iedere jojo kan nu een FM synth maken zonder licentie.
Vandaar dat NI en Korg dat ook gedaan hebben.
De FM8 geluiden in nieuwere tracks die gemaakt worden hebben in de verste verte te maken met de DX7; andere algoritmes, extra waveforms, multi-step envelopes die onmogelijk zijn, etc. Voor vaporwave is al dat geneuzel over het authentieke DX7 karakter ook gewoon niks, dat hoor je niet echt terug in de glasachtige "nog een moment alstublieft" tonen terug.
Het is niet zo'n leuke synth als je het gemak van tegenwoordig gewend bent. Niet de lichtste machine, en een hoop podiumbeesten in het aanbod dus een mooie vinden is niet makkelijk.
Flying Lotus gebruikt ook veel Rhodes, Until The Quiet Comes is een aanrader. Voor de rest houd ik 't bij alle fusion-zwik uit de 70s, want daar zit verreweg de lekkerste Rhodes in.
Het is niet zo'n leuke synth als je het gemak van tegenwoordig gewend bent. Niet de lichtste machine, en een hoop podiumbeesten in het aanbod dus een mooie vinden is niet makkelijk.
Mwa, er zijn uitzonderingen maar ze zijn niet makkelijk te vinden. En ja, alle lekker warme klanken kwamen pas weer een beetje terug met Jamiroquai.vlaaing peerd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:39:
Ik snap wel dat in de jaren 80 ineens de synths, samplers en drumcomputers enorm populair werden (ikzelf hoefde er toendertijd niet zoveel van te hebben), er moet immers ooit iets veranderen. Toch is de jaren 80 sound voor mij wel kenmerkend een dooie, frigide en plastic sound met die afschuwelijke plate gate verbs snaredrums en sjit.
Flying Lotus gebruikt ook veel Rhodes, Until The Quiet Comes is een aanrader. Voor de rest houd ik 't bij alle fusion-zwik uit de 70s, want daar zit verreweg de lekkerste Rhodes in.
[ Voor 42% gewijzigd door Yoozer op 22-08-2014 12:25 ]
Ik ben echt een sucker voor 80's synthpop, met name italo 
Fucking cheasy sounds, lekker herkenbaar, veel filter saturation.

Fucking cheasy sounds, lekker herkenbaar, veel filter saturation.
[ Voor 14% gewijzigd door Sjoewe op 22-08-2014 13:49 ]
Verwijderd
Bij Jamiroquai gebruikten ze ook gewoon een memorymoog (zoals het hoort).
Maar FM synthese kun je ook wat subtieler gebruiken en behoorlijke imitaties van analoogjes en EP's nabouwen.
De DX7 was toen hij uit kwam de absolute top van technisch kunnen (voor een betaalbare prijs).
En dan nog een 40 karakter LCD schermpje met een slider en bakken vol geduld.
De gemiddelde preset toetsenbakker vond het al lang goed. Die kon zijn geluidjes wel laden en lekker speulen.
Wel grappig dat zowel NI FM8 als Korg MOD7 beide gewoon DX7 patches slikken. Klinkt misschien niet exact hetzelfde maar komt redelijk in de buurt.
Voor de liefhebbers van Rhodes (graties! sampletjes):
http://thelooploft.fetchapp.com/permalink/osucho
Maar FM synthese kun je ook wat subtieler gebruiken en behoorlijke imitaties van analoogjes en EP's nabouwen.
De DX7 was toen hij uit kwam de absolute top van technisch kunnen (voor een betaalbare prijs).
En dan nog een 40 karakter LCD schermpje met een slider en bakken vol geduld.
De gemiddelde preset toetsenbakker vond het al lang goed. Die kon zijn geluidjes wel laden en lekker speulen.
Wel grappig dat zowel NI FM8 als Korg MOD7 beide gewoon DX7 patches slikken. Klinkt misschien niet exact hetzelfde maar komt redelijk in de buurt.
Voor de liefhebbers van Rhodes (graties! sampletjes):
http://thelooploft.fetchapp.com/permalink/osucho
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 03:25 . Reden: Free stuff ]
Wat vind iedereen van de veranderingen bij soundcloud. Er komt reclame en later kun je in principe wat reclame geld verdienen met je eigen uploads zoals bij YouTube (als je partner bent)
Ik was er eigenlijk redelijk pissed over. Elke service die tof begint moet op de een of andere kutmanier verneukt worden door geld. YouyTube opgekocht door Google, vanaf daar was het downhill. Twitch was leuk voor games streamen, werd ook opgepakt door Google en goed in de kont geneukt met copyright laws. WhatsApp werd gekocht door Facebook, wat de aanschaf daarvan inhoudt is mij altijd nog een beetje een raadsel though. Occulus Rift was een mooi initiatief, en ineens begon ook daar Facebook tegenaan te schurken.
Soundcloud is dan wel niet opgekocht, maar ik vind het weer een voorbeeld van iets wat tof begon -- waar mensen zich juist bij aansloten vanwege een gebrek aan corporate ellende, met een no nonsense indie vibe -- en nu ineens is gaan groeien tot iets lelijks.
Althans, daar ben ik bang voor. Want als ik dit lees zie ik dat je voor ads in kan opten. Het horen van ads LIJKT vooralsnog een keuze van de uploader te zijn, dus het ligt een beetje in onze handen. En als dat het geval is, vind ik het best OK. Dan kan ik naar m'n Soundcloud stream luisteren zonder om de track weer iets te moeten horen over vette 3FM feestjes ofzo.
Soundcloud is dan wel niet opgekocht, maar ik vind het weer een voorbeeld van iets wat tof begon -- waar mensen zich juist bij aansloten vanwege een gebrek aan corporate ellende, met een no nonsense indie vibe -- en nu ineens is gaan groeien tot iets lelijks.
Althans, daar ben ik bang voor. Want als ik dit lees zie ik dat je voor ads in kan opten. Het horen van ads LIJKT vooralsnog een keuze van de uploader te zijn, dus het ligt een beetje in onze handen. En als dat het geval is, vind ik het best OK. Dan kan ik naar m'n Soundcloud stream luisteren zonder om de track weer iets te moeten horen over vette 3FM feestjes ofzo.
Als het opt-in voor de uploader blijft vind ik het wel een goed idee eigenlijk, dat zorgt voor een wat stabieler businessmodel.
Ik vind dat de HTML5-interface van SoundCloud een stuk slechter en trager is dan de oude Flashinterface, daar mogen ze nog wel wat aan doen. Scrollen is traag, knoppen reageren traag, de enorme hoeveelheden comments laden langzaam in, etc.
Ik vind dat de HTML5-interface van SoundCloud een stuk slechter en trager is dan de oude Flashinterface, daar mogen ze nog wel wat aan doen. Scrollen is traag, knoppen reageren traag, de enorme hoeveelheden comments laden langzaam in, etc.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
Dat weet je toch. Alles wat zo maar gratis op internet begint gaat uiteindelijk als het een beetje loopt commercieel om er zo veel mogelijk geld uit te slepen. En in dit geval hebben die drie Zweedse oprichters zich jarenlang uit de naad gewerkt om het van de grond te krijgen. Die willen nu cashen en gaan voor die hookers en blow.
Kleine rework af van m'n Sendemast Sieben track trouwens.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/tonerfilt/sendemast-sieben-rework]
Percussielaag heb ik in z'n geheel vervangen met natuurlijk klinkende drums. Beetje tof?
[Soundcloud: https://soundcloud.com/tonerfilt/sendemast-sieben-rework]
Percussielaag heb ik in z'n geheel vervangen met natuurlijk klinkende drums. Beetje tof?
had je de wuffers uit tijdens het mixen? lijkt nogal bassheavy, maar zal 'm later nog ' s goed luustern.
Maarre nice one, echt een wesley-snipes-enters-the-room-scene tune.
Maarre nice one, echt een wesley-snipes-enters-the-room-scene tune.

[ Voor 19% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-08-2014 19:58 ]
Verwijderd
Beetje tof. Wel veel hetzelfde melodietje. (En dat moet ik zeggen)
De woofers hadden niet echt moeilijk hoor. De drums zijn iig lekker snappy.
De woofers hadden niet echt moeilijk hoor. De drums zijn iig lekker snappy.
Misschien een beginners vraagje aan het HW volkje hier, maar volgen pedalen een standaard? kan ik maw een Roland pedaal gebruiken op een yamaha (of omgekeerd)
Tnx!
Tnx!
You don't need eyes to see, you need vision
Bijvoorbeeld ja
You don't need eyes to see, you need vision
Zo'n pedaal maakt of breekt een contact, dus het is not exactly rocket science. Wat wellicht soms niet de standaard volgt is de polariteit - in sommige gevallen kan het zijn dat als je 'm aansluit er sustain is als je er niet op drukt, en geen sustain als je 'm ingedrukt houdt. Dat zou in de opties van het toetsenbord in te stellen moeten zijn in de meeste gevallen (zoek de handleiding na op "damper pedal polarity" o.i.d.)
je hebt naast "aan/uit" pedalen ook expressiepedalen met een potmeter trouwens (volume, verb, wah).
NIW, 2nd yoozer, soms is de polariteit andersom. maar in de regel zijn expressiepedalen met een jackkabel altijd standaard en kan op elk merk orgel/keyboard/ding gebruikt worden.
NIW, 2nd yoozer, soms is de polariteit andersom. maar in de regel zijn expressiepedalen met een jackkabel altijd standaard en kan op elk merk orgel/keyboard/ding gebruikt worden.
Beetje wezen klussen weer, na een tijdlang deze track links hebben laten liggen. Vind hem persoonlijk al een stuk beter dan eerst, alleen mist er nog steeds wat. Ideeën?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/id-preview]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrykmoj/id-preview]
Hey jongens bedankt voor de reacties 
peerd >> ja hij is wel wat bass heavy inderdaad, misschien iets tè. Maar ik vond 't bij deze track lekker klinken. Ik heb een iets, jawel, analogere aanpak genomen en juist dingen een beetje laten schreeuwen. Ik vond dat wel passen hierbij. Maar misschien is het ook wel niet zo heel mooi.
wouter >> veel hetzelfde melodietje is m'n kenmerk
peerd >> ja hij is wel wat bass heavy inderdaad, misschien iets tè. Maar ik vond 't bij deze track lekker klinken. Ik heb een iets, jawel, analogere aanpak genomen en juist dingen een beetje laten schreeuwen. Ik vond dat wel passen hierbij. Maar misschien is het ook wel niet zo heel mooi.
wouter >> veel hetzelfde melodietje is m'n kenmerk
Verwijderd
apNia heeft ook last van de kopieer loopjes ziekte?
Je kan na de middelste break ook de melodie twee tonen naar boven transponeren. (Doet Fransje Bauer ook altijd)
@gangstahh
Die 'sax vervangen door een dikke lead met een nog meer orginele hook die ook hetzij subtiel veranderd?
Je kan na de middelste break ook de melodie twee tonen naar boven transponeren. (Doet Fransje Bauer ook altijd)
@gangstahh
Die 'sax vervangen door een dikke lead met een nog meer orginele hook die ook hetzij subtiel veranderd?
Verwijderd
Klinkt goed.gangstahh schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:18:
Beetje wezen klussen weer, na een tijdlang deze track links hebben laten liggen. Vind hem persoonlijk al een stuk beter dan eerst, alleen mist er nog steeds wat. Ideeën?
[audio]
Wat heb je allemaal nodig gehad voor dat nummer?
Ik heb nog niks van je gekregen, maar die nummertjes hebben mij wel aangezet tot het maken van ditvlaaing peerd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:57:
Ik noem het Paft Dunk want volgens mij heb ik mij ergens onderbewust laten inspireren door het nummer Voyager van Daft Punk of als het dan niet is dan vast iets anders van Daft Punk.
Gemaakt op Iphone oortjes. kom er net achter dat het op speakers totaal niet klinkt door een pan effect dat teveel virbratie geeft op speakers.
[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 26-08-2014 12:17 ]
Dat is inderdaad een goede, ik zal eens wat gaan klussenVerwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:48:
apNia heeft ook last van de kopieer loopjes ziekte?
@gangstahh
Inspiratie en plezier in mijn dingVerwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:51:
[...]
Klinkt goed.
Wat heb je allemaal nodig gehad voor dat nummer?
Fl studio met een shitload vst's en een super cille pc + keyboard en krk'sVerwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:43:
[...]
Klopt dat heb je ook nodig , maar ik bedoelde eigenlijk de gebruikte soft/hardware.
Verwijderd
Ok , ik ben een beginner met FL Studio.gangstahh schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:59:
[...]
Fl studio met een shitload vst's en een super cille pc + keyboard en krk'sverder niet veel bijzonders.
Binnenkort , ik dacht in oktober , komt FL Studio 12 uit.
Kan bijna niet wachten om daar wat muziek mee te maken.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar nieuwe actieve studio monitors. Heb momenteel passieve Alesis Monitor One MKII maar de versterker gaat weg en het zou ook gewoon veel makkelijker zijn om actieve aan te kopen.
Heb een surround set van Focal dus ben wel fan van dat merk. Ook is het een top merk dat veel goede reviews krijgt.
Na een hoop opzoeken kom ik steeds uit bij de Alpha reeks van Focal. Je hebt daar de Alpha 50, 65 en 80, navenant hoe groot de woofer is. Ik denk eraan om 2x Focal Alpha 65 te bestellen, past ook binnen het budget.
Heb gebeld naar de winkel waar ik mijn Focal surround set gekocht heb en die vertelde met dat die studio monitors niet in het 'consumer' gamma zitten, wat natuurlijk kan, maar dat er binnenkort daarvan een nieuwe reeks uitkomt en die zouden ze wel kunnen bestellen maar dat ging hij allemaal navragen bij Focal Frankrijk. Nu die Alpha reeks is nieuw sinds een paar maanden als ik me niet vergis dus misschien heeft die het daar al over.
Nu tips en ervaringen mogen steeds
Heb een surround set van Focal dus ben wel fan van dat merk. Ook is het een top merk dat veel goede reviews krijgt.
Na een hoop opzoeken kom ik steeds uit bij de Alpha reeks van Focal. Je hebt daar de Alpha 50, 65 en 80, navenant hoe groot de woofer is. Ik denk eraan om 2x Focal Alpha 65 te bestellen, past ook binnen het budget.
Heb gebeld naar de winkel waar ik mijn Focal surround set gekocht heb en die vertelde met dat die studio monitors niet in het 'consumer' gamma zitten, wat natuurlijk kan, maar dat er binnenkort daarvan een nieuwe reeks uitkomt en die zouden ze wel kunnen bestellen maar dat ging hij allemaal navragen bij Focal Frankrijk. Nu die Alpha reeks is nieuw sinds een paar maanden als ik me niet vergis dus misschien heeft die het daar al over.
Nu tips en ervaringen mogen steeds
neh klopt, was even bezig die tracks te ontleden in uitdraaibare stems + de meeste instrument tracks zijn in de studio gemaakt en niet thuis. Zal ze snel ff aan je uploaden.Kain_niaK schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:15:
[...]
Ik heb nog niks van je gekregen, maar die nummertjes hebben mij wel aangezet tot het maken van dit
[audio]
Nice tune trouwens, kan ik evt ook nog wel wat sporen voor inspelen if needed. Dat vocoder/wah-geluidje staat nogal hard in de mix en hij mag nog wel een minuutje langer.
Verwijderd
Focal is een merk met een goede naam. Ze doen idd naast de consumenten markt ook de muziek kant.
En daar zijn ze bekend van de high-end versies.
Dat ze nu ook wat lagere segmenten van de markt bedienen is puur omdat daar de grootste aantal klanten zitten. Denk ook niet dat ze hun naam te grabbel gooien met slecht klinkende producten.
Maar als je voor 300 p/s een mooie lineair klinkende monitor kan scoren van een degelijk merk lijkt mij een mooi opstapje van je vorige setje. Let wel dat ik ze nooit gehoord heb dus ook geen mening kan geven over het geluid maar alleen over het merk zelf.
Let dan ook even op dat je er waarschijnlijk een passieve volume controller tussen kan douwen zodat je het volume kan regelen met een draaiknop ipv in je computer het level aan te moeten passen.
Verwijderd
Bedankt. Alles zal aangesloten worden op een Focusrite Saffire Pro 14 dus zo regel ik dan inderdaad het volume met die 'knop'Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:02:
[...]
Focal is een merk met een goede naam. Ze doen idd naast de consumenten markt ook de muziek kant.
En daar zijn ze bekend van de high-end versies.
Dat ze nu ook wat lagere segmenten van de markt bedienen is puur omdat daar de grootste aantal klanten zitten. Denk ook niet dat ze hun naam te grabbel gooien met slecht klinkende producten.
Maar als je voor 300 p/s een mooie lineair klinkende monitor kan scoren van een degelijk merk lijkt mij een mooi opstapje van je vorige setje. Let wel dat ik ze nooit gehoord heb dus ook geen mening kan geven over het geluid maar alleen over het merk zelf.
Let dan ook even op dat je er waarschijnlijk een passieve volume controller tussen kan douwen zodat je het volume kan regelen met een draaiknop ipv in je computer het level aan te moeten passen.
2nd that, Focal heeft goeie producten, ze zullen waarschijnlijk kenmerkend helderderderder zijn dan je huidige Alesis en ondanks de baspoorten schijnen ze een snelle respons te hebben. Kan me verder niet voorstellen dat ze ondanks het semi-budget je een matige speaker zullen voorschotelen.
Toch raad ik je wel aan om te vergelijken, kijk in die range ook nog even naar gelijkgeprijsde Mackies, Adam's, Genelecs en Events.
Had trouwens al een tijdje gevist naar samples van deze en contact opgenomen met de FAE van Focal, die zweert erbij dat voor nearfield luisteren de 5" de beste keuze is. Ik denk dus dat het flinke schreeuwbeesten zullen zijn en dat je zeker niet te grote woofers moet nemen voor een te kleine kamer.
Toch raad ik je wel aan om te vergelijken, kijk in die range ook nog even naar gelijkgeprijsde Mackies, Adam's, Genelecs en Events.
Had trouwens al een tijdje gevist naar samples van deze en contact opgenomen met de FAE van Focal, die zweert erbij dat voor nearfield luisteren de 5" de beste keuze is. Ik denk dus dat het flinke schreeuwbeesten zullen zijn en dat je zeker niet te grote woofers moet nemen voor een te kleine kamer.
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen tussen de 5" & 6.5" versie maar uiteraard kan de 6.5" versie meer laag weergeven dus hoop ik zo geen aparte subwoofer nodig te hebben.vlaaing peerd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:38:
Dit topic is gesloten.