Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:01:
Voor Logic zijn er toch speciale mac toetsenborden met logic commandos?
Misschien dat je daar een plaatje van kan vinden wat je evt uit kan printen.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:01:
Voor Logic zijn er toch speciale mac toetsenborden met logic commandos?
Misschien dat je daar een plaatje van kan vinden wat je evt uit kan printen.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 23:19 . Reden: Nieuw speelgoed erbij ]
Ik vond deze site wel handig daarvoor http://www.logicprokeycommands.com/logic-pro-x-key-commands/ daarbij kan je instellen of je een tool selecteert of een menu om een tool te kiezen. Dit staat ergens in de settings2mb schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:46:
Eigenlijk allebei Kosonik. Ik vind zo jammer als ik twee verschillende vocals hoor in iets waarvan ik denk dat het één nummer is (spoils the magic), en als ze dan ook nog door elkaar lopen...
Ander vraagje: ik heb Logic X aangeschaft, zijn er gebruikers van Logic hier? Ik mis handige dingetjes uit Live, zoals het selecteren van de noten in de piano roll en dan ze met de pijltjes naar links of rechts verplaatsen. En daarnaast het wisselen tussen het cursorpijltje en het potloodje of het schaartje, zijn daar toetsencombi's voor?
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 27-07-2014 11:26 ]
Nieuwe firmware uit, het random uitspuwen van CC messages (met midi thru af) is op het eerste zicht verholpen...Yalopa schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:48:
Is wel standaard midi natuurlijkAllen heeft mn DS een aparte MIDI through poort... Anyway, ik heb MIDI trough afgezet op de TR-8 maar het midi through gedrag blijft
Toch bedankt voor je bijdrage.
You don't need eyes to see, you need vision
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
[ Voor 37% gewijzigd door Jorito op 27-07-2014 18:21 ]
https://soundcloud.com/jorito
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door OB1 op 30-07-2014 19:37 . Reden: nvt ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door apNia op 31-07-2014 01:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het stond al op mijn verlanglijstje, leuk om je goede ervaringen te lezenapNia schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:26:
Ik ben trouwens sinds kort begonnen met het gebruiken van Izotope's Alloy VST. Zitten echt een bunch mix effecten bij elkaar gepropt, vind het om eerlijk te zijn heerlijk werken. Iets georganiseerder dan een hele rits plugins achter elkaar + leerzame presets. Sowieso bijna alles van Izotope begin ik helemaal verliefd op te worden. Ozone en Thrash zijn ook vaste vriendjes geworden. Dikke aanrader genitalmen!
Ja, er staan meer drivers maar als ik die gebruik hoor ik niks (bijv. in youtube)Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:01:
Heb je in je muziekprogramma ook de ASIO4All ingesteld als audio drivers?
ASIO4ALL is ALLEEN effectief als je hem selecteert. En het nadeel is inderdaad dat je niks anders meer hoort, zoals YouTube. Als je een lage latency wilt dan moet je voor een geluidskaart die ASIO support (niet te verwarren met ASIO4ALL). De Focusrite Scarlett serie is een graag geziene gast voor veel producers.Whittywindle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:23:
[...]
Ja, er staan meer drivers maar als ik die gebruik hoor ik niks (bijv. in youtube)
Wat je met buffers precies bedoelt weet ik niet (begin pas net met audiosoftware), maar bij sommige VST instrumenten hoor ik wel om de 20 seconden een paar tellen ruis. Misschien dat die net iets teveel vragen van mijn geluidskaart?Yalopa schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:49:
Misschien kan je geluidskaart niet beter? Kraak het geluid als je de buffers lager zet?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ik had juist die Xonar gekocht omdat ik dacht dat het daarmee wel ging werken. Geen idee dat je zo'n goede geluidskaart nodig had ervoor.mekkieboek schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:42:
Met apNia, steek wat euros in een Focusrite externe interface. Is echt een aanrader en met een beetje geluk kun je er een kopen op marktplaats voor weinahg.
[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 03-08-2014 22:10 ]
Dit zijn waarschijnlijk demoversies (of versies waarvan de try-before-you-buy is verlopen).Whittywindle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:57:
...maar bij sommige VST instrumenten hoor ik wel om de 20 seconden een paar tellen ruis.
Wat voor hardware heb je en welk OS?Whittywindle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:00:
Ik heb mijn synthesizer aangesloten op mijn PC, maar er zit nog teveel vertraging tussen het moment dat ik een toets indruk, en het moment dat het geluid ervan uit mijn speaker komt. Ik heb Asio4all al gedownload, en heb de 'Asio Buffer Sizer' van 512 samples al teruggezet naar 64 samples, maar in Cubase (de audiosoftware) zie ik nog steeds dat mijn input latency 312 ms is.
Ik heb als geluidskaart een Asus Xonar DGX, en in de software daarvan kan het ook niet.
Tips?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Dus jij hebt geen latency problemen met je onboard geluidskaart, en ik wel met mijn externe geluidskaart van een paar tientjes? Zo ja, dan lijkt het me vrij zinloos een externe geluidskaart erbij te kopen.audiojunk schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:32:
[...]
Wat voor hardware heb je en welk OS?
Normaal zou je met een PC van een paar jaar oud met geen problemen moeten hebben met ASIO4all qua latency.
Misschien moet je ASIO4all 2.10 eens proberen, ik had ook latency problemen met 2.11.
Ik heb een Scarlet 2i2 maar gebruik op mijn PC bijna altijd de onboard ALC892, de Scarlett heb ik voor mijn Hackintosh omdat daar het geluid van de onboard sinds Maverick steeds wegvalt
Volgens die beredenering is alleen je onboard kaart gebruiken de oplossing.Whittywindle schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:04:
[...]
Dus jij hebt geen latency problemen met je onboard geluidskaart, en ik wel met mijn externe geluidskaart van een paar tientjes? Zo ja, dan lijkt het me vrij zinloos een externe geluidskaart erbij te kopen.
Je had het over latency bij externe hardware, een meerderheid van de mensen hier geeft aan dat je eens naar je geluidskaart moet kijken, 1 iemand zegt dat hij zijn onboard kaart gebruikt. We weten niet wat zijn setup en werkwijze is, hardware synth? Vst?Whittywindle schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:04:
[...]
Dus jij hebt geen latency problemen met je onboard geluidskaart, en ik wel met mijn externe geluidskaart van een paar tientjes? Zo ja, dan lijkt het me vrij zinloos een externe geluidskaart erbij te kopen.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
iedereen zaagt hier maar door over de geluidskaart, maarrre, hoe heb je de synth aangesloten, gewoon de audio-uit naar audio-in?Whittywindle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:00:
Hallo,
Ik heb mijn synthesizer aangesloten op mijn PC, maar er zit nog teveel vertraging tussen het moment dat ik een toets indruk, en het moment dat het geluid ervan uit mijn speaker komt. Ik heb Asio4all al gedownload, en heb de 'Asio Buffer Sizer' van 512 samples al teruggezet naar 64 samples, maar in Cubase (de audiosoftware) zie ik nog steeds dat mijn input latency 312 ms is.
Ik heb als geluidskaart een Asus Xonar DGX, en in de software daarvan kan het ook niet.
Tips?
MIDI-uit op MIDI-in en andersom. dat zit met USB aangesloten op mijn PC. De latency is niet veel, maar 0,3 ms werkt gewoon niet lekker. Ik weet niet of dat aan mij ligt, of dat het gewoon niet beter kan.vlaaing peerd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:19:
[...]
iedereen zaagt hier maar door over de geluidskaart, maarrre, hoe heb je de synth aangesloten, gewoon de audio-uit naar audio-in?
Dan mag er geen noemenswaardige latency zijn en zal dat ook niet aan je geluidskaart liggen. dit is niet anders dan je microfoon van je skype headsetje aansluiten, daar heb je ook geen halfjaar latency op.
Of heb je via een midikabel de boel aangesloten?
Daar kan latency wat meer zijn als je de ouderwetse Midikabels gebruikt, maar bij 1 synth zal dat nog binnen de niet-merkbare grens zitten.
welke synth is het trouwens? En welke Xonar?
[ Voor 4% gewijzigd door Whittywindle op 04-08-2014 12:06 ]
Verwijderd
apNia schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:05:
Ik heb een link van NI gepost
Ja dankjewel, ondertussen heb ik andere problemen, dus voor ik met de latency verder kan moet ik eerst dat zien op te lossen.apNia schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:30:
Ik heb een link van NI gepost met gigantisch veel latency reductie tips, die gezien Whittywindle?
[ Voor 63% gewijzigd door Whittywindle op 04-08-2014 17:27 ]
Ja je moet wel een input hebben natuurlijk. Kijk even bij je Midi Device Manager.Whittywindle schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:14:
[...]
Daarnaast als ik in MIDI port setup kijk zie ik alleen een output en geen input.
Nu alleen nog zorgen dat ik geluid hoor als ik de toetsen indruk, maar dat zal wel een stuk simpeler zijn dan dit. Alvast bedankt, allen
[ Voor 13% gewijzigd door Whittywindle op 04-08-2014 21:51 ]
Van mijn speakers naar mijn PC wel, van mijn synth naar mijn PC loopt alleen een MIDI-controller. Dat is toch ook het idee van MIDI, alle digitale instrumenten lopen via dat?audiojunk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:10:
Ik zie dat de USB2MIDI out nog inactive is dus je SY77 ontvangt geen midi.
Verder zal je ook nog een audiokanaal actief moeten hebben om de audio out van de SY77 te ontvangen(ik neem aan dat je ook een audiokabel naar je PC hebt lopen)
Verwijderd
in ht kort, Midi verstuurt alleen maar informatie over je toetsaanslag, het volume, de nootlengte e.d. Midi verstuurt zelf geen geluid. Dat geluid kan uit je synth komen, maar bv ook uit een library op je PC, vandaar dat je dus naast MIDI in/uit ook een audiokabel nodig hebt,Whittywindle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 01:13:
Ik snap het opzich wel, maar toch ook weer niet.
Gewoon de aansluitingen gebruiken die erop zitten.Moet ik als kabel gewoon eentje gebruiken met aan beide kanten een 2,5mm jack aansluiting?
you said NI first...apNia schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:30:
Doe eens serieus peerd dit is een serieus forum!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Whittywindle op 05-08-2014 17:40 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Whittywindle op 05-08-2014 22:02 ]
Oh jaaudiojunk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:18:
Je moet gewoon 2x mono jack naar 1x stereo minijack hebben. de mini jack gaat dan in de line/mic van je pc.
[ Voor 10% gewijzigd door Yalopa op 05-08-2014 22:36 ]
Nee, ik hoor alleen het geluid van een goedkope piano. ik kan ook niet de geluiden die op mijn synth staan via mijn speakers horen. als ik via mijn koptelefoon luister hoor ik gewoon alle geluiden op mijn synth zoals het hoort.Yalopa schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:35:
Het stereo gebeuren is optioneel en zal je latency niet oplossen. Hier komt alles gewoon mono binnen in Ableton.
Voor alle duidelijkheid, het geluid wat je nu hoort is het zelfde geluid als je met je hoofdtelefoon rechtstreeks op je synth hoort? Heb je ook met je hoofdtelefoon rechtstreeks op je synth latency?
[ Voor 36% gewijzigd door Yalopa op 06-08-2014 08:19 ]
Hahaha, ik dacht ik houd m'n mond maar. Maar zelf iets uitzoeken lijkt er niet bij nee2mb schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 07:39:
Maargoed, dit topic begint wel een beetje 'My first synth by Whittywindle' te worden.
er zitten ook wat default miditriggerable geluidjes in Windows zelf. open maar eens een *.mid bestand met mediaplayer, die zijn niet van je geluidskaart.Yalopa schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:15:
General midi, bestaat dat nog op geluidskaartenBoy Boy, de jaren 90 roepen, ze willen hun Soundblaster terug....
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-08-2014 09:32 ]
Verwijderd
Kreeg gisteren toevallig een E-mail over FL-Studio.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 07-08-2014 00:04 ]
Nope. Polymoog, en de Memorymoog.apNia schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:03:
Eerste polyfone Moog?
Verwijderd
Als Moog ooit nog eens met een (echte) poly analoge synth komt zal die verschrikkelijk duur worden.apNia schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:03:
Pfff stukje sexiness is dit toch. Ik weet dat ik 'm nooit ga kopen, maar dat mag me niet tegenhouden een beetje tegen m'n kussen te schurken terwijl ik hier naar kijk:
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dit klinkt serieus al een NES op overdrive mode. I fucking love itapNia schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:03:
Pfff stukje sexiness is dit toch. Ik weet dat ik 'm nooit ga kopen, maar dat mag me niet tegenhouden een beetje tegen m'n kussen te schurken terwijl ik hier naar kijk:
[video]
Eerste polyfone Moog?
[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 07-08-2014 23:40 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 08-08-2014 09:43 ]
synth bespelen en geluiden uit de PC horen. Ik heb in de instellingen van mijn geluidskaart gekeken, maar kon niets geks vinden.vlaaing peerd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:31:
[...]
er zitten ook wat default miditriggerable geluidjes in Windows zelf. open maar eens een *.mid bestand met mediaplayer, die zijn niet van je geluidskaart.
Maargoed, @Whittywindle Laten we even 2 dingen uitelkaar houden:
1. je MIDI signaal (om met je synth geluiden uit je PC te triggeren of om PC-sequences met je synthgeluiden af te spelen) -> de MIDIkabels.
2. Je audio signaal (het geluid van de synth naar je PC) - de audiokabels.
1. Wat wil je met je Midi, wil je composities op je PC maken en door je synthesizer laten afspelen, of wil je graag je synth bespelen en geluiden uit de PC horen?
Als je dat voor jezelf duidelijk hebt, gaan we verder ermee.
2. het is vreemd dat je over je koptelefoon wel direkt goed geluid van de synth haalt, maar via je PC vertraging hebt. Je zou even de koptelefoon uit kunnen proberen (voorzichtig met je levels) op de PC.
Toch denk ik dat het ergens een instelling op je geluidskaart is. Zelfs een skypeheadsetje moet in worstenkaasscenario's goed werken en dus ruim onder de 30ms zitten.
Verwijderd
Volgens mij werkt het wel als je http gebruikt ipv https.Rtzrs schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:20:
Ook weer eens wat gemaakt
audio
*embed werkt bij mij ook niet, misschien omdat ik met deze track een secret link heb?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dan hoef je alleen maar een kabel van de MIDI out op de synth door te lussen naar de MIDI in op de PC.Whittywindle schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:14:
[...]
synth bespelen en geluiden uit de PC horen. Ik heb in de instellingen van mijn geluidskaart gekeken, maar kon niets geks vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Diminish op 11-08-2014 14:00 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq