How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:01:
Voor Logic zijn er toch speciale mac toetsenborden met logic commandos?
Misschien dat je daar een plaatje van kan vinden wat je evt uit kan printen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o3Zlzv1.png

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh! Dat ziet er uit als een 'beschermingshoesje'.
Nog even de olie erbij en gaan met die banaan.

Trouwens als je iets besteld hebt waarom willen ze het altijd afleveren als je er niet bent?
En ik wil het NU! Niet nog een weekend wachten omdat het ergens in een postbak ligt te wachten.
Nja, kan nog even vooruit met de Analog Rythm, maar die moet uiteindelijk weer terug.
Wel een kek ding, zelfs voor D&B mensjes.

edit:
Nieuw speelgoed erbij. Stereo delay (voor gitaren eigenlijk maar werkt ook voor synths)
http://www.strymon.net/timeline/
Wat dat betreft zijn gitaareffecten ook interessant voor synths en zelf om mee te mixen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 23:19 . Reden: Nieuw speelgoed erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:24
2mb schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:46:
Eigenlijk allebei Kosonik. Ik vind zo jammer als ik twee verschillende vocals hoor in iets waarvan ik denk dat het één nummer is (spoils the magic), en als ze dan ook nog door elkaar lopen...

Ander vraagje: ik heb Logic X aangeschaft, zijn er gebruikers van Logic hier? Ik mis handige dingetjes uit Live, zoals het selecteren van de noten in de piano roll en dan ze met de pijltjes naar links of rechts verplaatsen. En daarnaast het wisselen tussen het cursorpijltje en het potloodje of het schaartje, zijn daar toetsencombi's voor?
Ik vond deze site wel handig daarvoor http://www.logicprokeycommands.com/logic-pro-x-key-commands/ daarbij kan je instellen of je een tool selecteert of een menu om een tool te kiezen. Dit staat ergens in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Een paar dagen geleden heb ik Sylenth1 aangeschaft.

Ik had nog een ideetje liggen en ben daar gister de hele nacht mee bezig geweest :O

Nieuwe trance track:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/vincent-nap/v-nap-bolt-unmastered]

Nu ga ik slapen :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt leuk. Leuke melodisch arrangementen.
De kick klinkt wat te spytrance achtig voor een trance trackje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Qua arrangement en melodie gewoon prima in orde yGIDoRp. Qua geluid enzo moet je er nog wel even mee spelen denk ik. Ik weet weinig nog van trance af, maar vroeger (dan hebben we het over 1998, voor ik D&B ontdekte :P) luisterde ik het heel veel.
- In trance wordt overwegend meer met lange reverbs gespeeld. Nou is het lastig een balans te vinden in het punt dat de sound lekker veel reverb krijgt, maar niet TE veel reverb, want dan verplaats je het geluid van de luisteraar af. Dat geluidje wat er op 3:59 inkomt bijvoorbeeld leent zich daar precies voor. Je doet het al door dat geluidje een langere release te geven. Speel met wat meer reverb daarop, en misschien met een kortere release om te compenseren.
- De kick klinkt een beetje als FL's kick generator effect. Dan krijg je een beetje die Party Animals kick van vroegah. Check even wat goeie samplepacks (spul van Loopmasters is mijn favoriet) voor wat betere trancekicks.
- Ik mis de overall pads om het geheel te vullen. Supersaws zijn de standaard bij trance, volgens mij nog steeds. Uitgerekend Sylenth heeft daar geloof ik de juiste virtuele tegenhanger voor. Dus check dat even uit. Waar de track dropt op 4:13 is het ideale moment om ze open te trekken. Ik denk dat je dan een veel voller geluid hebt. Het is nu net alsof de track nog niet compleet is. Kijk ook uit als je pads in het geheel mixt dat ze niet in de weg zitten van je lead elementen. Pad = padding = opvulling. De dekken een breed deel van het geluidsspectrum en er kan mogelijk een conflict ontstaan. Dus EQ een paar goeie gaten in je pad op prominente plekken die je lead geluiden pakken.
edit: supersaws schreeuwen wel echt heel erg, dus misschien moet je een ander type pad vinden of het geheel wat lowpassen/EQen zodat het niet de aandacht van je lead afpakt.

Nogmaals, qua arrangement en melodie prima, complimenten! Zit een hoop potentie in denk ik als je je iets bewuster wordt van een aantal dingen. Sylenth1 is denk ik voor je genre een hele goeie aanschaf geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 27-07-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Yalopa schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:48:
Is wel standaard midi natuurlijk 8)7 Allen heeft mn DS een aparte MIDI through poort... Anyway, ik heb MIDI trough afgezet op de TR-8 maar het midi through gedrag blijft :(

Toch bedankt voor je bijdrage.
Nieuwe firmware uit, het random uitspuwen van CC messages (met midi thru af) is op het eerste zicht verholpen...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

@yGiDoRp: Melodie: prima. Drums: veel te simpel. Gabberkick niet gebruiken voor trance. Iets te veel delay/reverb op de pluck, klinkt ook te hol, misschien wat minder square gebruiken. Reverb van Sylenth is sowieso niet zo goed, dus je kunt beter een externe gebruiken. Bas: mag je best eens het filter van opendraaien. Lead: die mag juist een lekkere delay/reverb combi hebben, en opbouw van het filter.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Bedankt voor alle reacties! Ik ben ontzettend blij met de kritiek en de complimenten. De track is inderdaad nog niet af, dus ik ga nog even een George Lucas doen.

@ apNia: 1998 is ook zo'n beetje mijn Trance tijd (Trance Energy, Massive, Innercity etc. :) ). Nu luister ik nog heel veel naar Above & Beyond.

Ik ben bezig met wat verbeterpunten.

Problemen die ik zelf nog was tegen gekomen en geadresseerd heb zijn:
  • Verkrachte highhead, door een rare delay was er een ruis waardoor ik hem veel te hoog had afgesneden.
  • Bass op uniforme velocity, was ik vergeten te doen nadat ik hem had ingespeeld, en dat zorgte voor schommelingen
  • Veel EQen (Ik merk nu dat ik het beter snap, beter kan horen en vooral ook beter kan zien.)
  • Veel automation ingevoegd, met name met brightness en volume.
Wat betreft de punten die jullie aangaven:
  • Reverb op de lead, iets toegevoegd. Release wel mee gespeeld, maar dat werd een beetje een zooitje.
  • Pads, ik had de hele track al een pad lopen, maar die liet ik te ver door het filter afkappen, waardoor hij wegviel. Ik merkte het niet eens omdat ik er geen aandacht aan gaf. Ik heb hem iets meer ruimte gegeven. Hij ging inderdaad conflicteren met de plucks, maar met een cut rond 1Khz. ging het weer beter.
  • Drums te simpel, er zit alleen een kick en een enkele closed highhead (met een delay) in. Ik vond het zelf genoeg omdat de plucks het ritme aanvullen. Een snare of een clap zou voor mij niet hoeven in deze track, maar ik sta open voor suggesties.
  • Delay/Reverb op pluk, nog even pielen. Sowieso gebruik ik de ingebouwde in Cubase (Roomworks SE) ipv. die in Sylenth1.
  • Pluk te hol, Ik hoor het zelf niet echt, maar ik zal nog eens aan wat knoppen draaien.
  • Bass filter open, de bass komt uit Halion Sonic. Ik heb deze vrij strak ge-EQ't omdat er een kraak in zat dus ik moet of de bestaande bass vervangen, of een high bass toevoegen (en al het lage van die bass afknippen).
En dan nu het belangrijkste punt
  • De kick
De party animals, haha ik zat daar ook nog aan te denken toen ik met de kick bezig was.

Het is een kick uit Halion Sonic met een EnvelopeShaper op de bus. In plaats van de kick te vervangen pas ik hem liever aan. Ik dacht aan minder attack en een snellere release en nog wat EQ werk.

Ik werk niet graag met samples want dat is mijn ding niet echt. Ik ben nu helemaal gelukkig met soft synths. Het werkt efficienter voor mij en dat komt ten goede van mijn creativiteit.

Maar waar het allemaal op neerkomt dat muziek produceren een waanzinnige hobby is :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorito
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09-2020
Ik denk dat je trouwens 'hihat' ipv 'highhead' bedoelt ;)

Met je conclusie kan ik het trouwens alleen maar 200% eens zijn!

[ Voor 37% gewijzigd door Jorito op 27-07-2014 18:21 ]

https://soundcloud.com/jorito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat nummers op SC gedumpt en daar de boel een beetje gereorganiseerd.
Wel leuk om even te delen. Het is allemaal laag tempo spul maar het is nu toch te warm om te dansen. ;)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/fuse-4/night-breeze]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Krijg zin om er van te nøken! ;)

Tof dat je ook bij de Soundcloud club hoort nu wouter! 3 en 4 zijn m'n favorietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitsige vent datjeerrondloopt. :P

Favorietjes? Vind ze allemaal even tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Alone in Kyoto met die vierde track, Wouter, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Had niet anders verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:48

OB1

--

[ Voor 96% gewijzigd door OB1 op 30-07-2014 19:37 . Reden: nvt ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OB1
Mooie verengalm hoor ik.
De rest van de muziek is niet mijn smaak. Het klinkt overigens wel organisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Nou, waarom haal je het weer weg dan? :-( Ik heb het nog niet geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik maak jullie kapot!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vZmuwaQ.jpg

Zit even wat Moog Sub37 videos te checken. Mocht je ooit op zoek zijn naar dikke zwetende blanke mannen die een poging doen te funken als een zwarte, YouTube dan op "moog demo", pfffff.

[ Voor 56% gewijzigd door apNia op 31-07-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh shit! Chroma sex on the beach!
Mooie Polaris II die ook nog eens zeldzaam is.
Eerste synth (zover ik weet) die midi CC's kon ontvangen en verzenden.
Goed dat je me er aan herinnert herr apNia.
Moet dat ding nog een keer door samplerobot heen halen.
Kijken of ik wat mooie soundsets kan maken eer mijn Polaris naar de reparateur gaat vanwege kapotte membraan schakelaars op het frontpanel. Het grootste manco van die beestjes.

En die grote bakken op de achtergrond de Chroma en Chroma expander zijn de shiznit van 30 jaar geleden. Nu te vintage en te duur om voor de leuk te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
Bovendien waren het ook niet allemaal even goeie sounds, zelfs de Moogs niet. Overrated vintage is overrated.

Funkende black guys niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.pinterest.com/pin/296956169151815672/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jamaar. maar... DIE WARME SOUND!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chroma's klinken niet warm hoor. Eerder dun. Wel apart soundje. Dat dan weer wel.
Maar ze waren in die tijd te duur voor wat ze konden. Zeker gezien je met de DX7 veel meer kon.
En idd blijven het muziekinstrumenten waar je alleen iets relevants uit haalt als je daadwerkelijk ook musicaliteit in je botten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik ben trouwens sinds kort begonnen met het gebruiken van Izotope's Alloy VST. Zitten echt een bunch mix effecten bij elkaar gepropt, vind het om eerlijk te zijn heerlijk werken. Iets georganiseerder dan een hele rits plugins achter elkaar + leerzame presets. Sowieso bijna alles van Izotope begin ik helemaal verliefd op te worden. Ozone en Thrash zijn ook vaste vriendjes geworden. Dikke aanrader genitalmen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

apNia schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:26:
Ik ben trouwens sinds kort begonnen met het gebruiken van Izotope's Alloy VST. Zitten echt een bunch mix effecten bij elkaar gepropt, vind het om eerlijk te zijn heerlijk werken. Iets georganiseerder dan een hele rits plugins achter elkaar + leerzame presets. Sowieso bijna alles van Izotope begin ik helemaal verliefd op te worden. Ozone en Thrash zijn ook vaste vriendjes geworden. Dikke aanrader genitalmen! :)
Het stond al op mijn verlanglijstje, leuk om je goede ervaringen te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06-2023
Hallo,

Ik heb mijn synthesizer aangesloten op mijn PC, maar er zit nog teveel vertraging tussen het moment dat ik een toets indruk, en het moment dat het geluid ervan uit mijn speaker komt. Ik heb Asio4all al gedownload, en heb de 'Asio Buffer Sizer' van 512 samples al teruggezet naar 64 samples, maar in Cubase (de audiosoftware) zie ik nog steeds dat mijn input latency 312 ms is.
Ik heb als geluidskaart een Asus Xonar DGX, en in de software daarvan kan het ook niet.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in je muziekprogramma ook de ASIO4All ingesteld als audio drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:01:
Heb je in je muziekprogramma ook de ASIO4All ingesteld als audio drivers?
Ja, er staan meer drivers maar als ik die gebruik hoor ik niks (bijv. in youtube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Misschien kan je geluidskaart niet beter? Kraak het geluid als je de buffers lager zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Whittywindle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:23:
[...]

Ja, er staan meer drivers maar als ik die gebruik hoor ik niks (bijv. in youtube)
ASIO4ALL is ALLEEN effectief als je hem selecteert. En het nadeel is inderdaad dat je niks anders meer hoort, zoals YouTube. Als je een lage latency wilt dan moet je voor een geluidskaart die ASIO support (niet te verwarren met ASIO4ALL). De Focusrite Scarlett serie is een graag geziene gast voor veel producers.

Er zijn nog wat andere dingen die je kan doen naast ASIO4ALL om je latency te verlagen: http://www.native-instrum...ips-for-audio-processing/

Maar het fijnste is gewoon een beetje een behoorlijke kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Yalopa schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:49:
Misschien kan je geluidskaart niet beter? Kraak het geluid als je de buffers lager zet?
Wat je met buffers precies bedoelt weet ik niet (begin pas net met audiosoftware), maar bij sommige VST instrumenten hoor ik wel om de 20 seconden een paar tellen ruis. Misschien dat die net iets teveel vragen van mijn geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Met apNia, steek wat euros in een Focusrite externe interface. Is echt een aanrader en met een beetje geluk kun je er een kopen op marktplaats voor weinahg.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
mekkieboek schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:42:
Met apNia, steek wat euros in een Focusrite externe interface. Is echt een aanrader en met een beetje geluk kun je er een kopen op marktplaats voor weinahg.
Ik had juist die Xonar gekocht omdat ik dacht dat het daarmee wel ging werken. Geen idee dat je zo'n goede geluidskaart nodig had ervoor.

Ik zie op marktplaats een z.g.a.n Focusrite Scarlett 2i2 staan voor 100 euro. Is die kaart goed genoeg? En is de prijs redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ja, en ja. Prima spul, gebruik het zelf ook ;)

Ik heb trouwens een handige site gevonden voor ons producers: chordify. Daar kun je een YouTube-linkje opgeven en de site laat je dan de gebruikte akkoorden zien. Niet altijd even accuraat, maar wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Onder normale omstandigheden heb je met die (of een andere) focusrite haast geen latency meer. Heb zelf de 2i2 gehad, en heb nu de 18i20 (wegens hardware verslaving). Voor 130 heb je die 2i2 nieuw, maar aangezien je met externe synths werkt, misschien een stapje hoger gaan voor meer inputs en een midi? 100 EUR vind ik veel voor 2dehands, maar dat moet je zelf weten :)

Ik refereerde naar gekraak, dat heb je typisch als je buffers zeer laag staan (minder latency) maar je CPU het niet meer aankan..

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 03-08-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Whittywindle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:57:
...maar bij sommige VST instrumenten hoor ik wel om de 20 seconden een paar tellen ruis.
Dit zijn waarschijnlijk demoversies (of versies waarvan de try-before-you-buy is verlopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28
Whittywindle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:00:
Ik heb mijn synthesizer aangesloten op mijn PC, maar er zit nog teveel vertraging tussen het moment dat ik een toets indruk, en het moment dat het geluid ervan uit mijn speaker komt. Ik heb Asio4all al gedownload, en heb de 'Asio Buffer Sizer' van 512 samples al teruggezet naar 64 samples, maar in Cubase (de audiosoftware) zie ik nog steeds dat mijn input latency 312 ms is.
Ik heb als geluidskaart een Asus Xonar DGX, en in de software daarvan kan het ook niet.

Tips?
Wat voor hardware heb je en welk OS?
Normaal zou je met een PC van een paar jaar oud met geen problemen moeten hebben met ASIO4all qua latency.
Misschien moet je ASIO4all 2.10 eens proberen, ik had ook latency problemen met 2.11.
Ik heb een Scarlet 2i2 maar gebruik op mijn PC bijna altijd de onboard ALC892, de Scarlett heb ik voor mijn Hackintosh omdat daar het geluid van de onboard sinds Maverick steeds wegvalt :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
audiojunk schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:32:
[...]

Wat voor hardware heb je en welk OS?
Normaal zou je met een PC van een paar jaar oud met geen problemen moeten hebben met ASIO4all qua latency.
Misschien moet je ASIO4all 2.10 eens proberen, ik had ook latency problemen met 2.11.
Ik heb een Scarlet 2i2 maar gebruik op mijn PC bijna altijd de onboard ALC892, de Scarlett heb ik voor mijn Hackintosh omdat daar het geluid van de onboard sinds Maverick steeds wegvalt :(
Dus jij hebt geen latency problemen met je onboard geluidskaart, en ik wel met mijn externe geluidskaart van een paar tientjes? Zo ja, dan lijkt het me vrij zinloos een externe geluidskaart erbij te kopen.

Vrij 'recente' hardware: i2550k intel processor, Gigabyte B1 sniper g5 oid, 8gb ram, MSI twin frozr II GTX 560, en dus die Xonar DGX kaart. En dat allemaal op win7 64 ultimate.

Als iemand nog een goedwerkend linkje heeft om ASIO4all 2.10 te downloaden hoor ik het graag, afgelopen 15 minuten enkel bezig geweest met zooi die met de downloads meekwamen van mijn computer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Whittywindle schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:04:
[...]

Dus jij hebt geen latency problemen met je onboard geluidskaart, en ik wel met mijn externe geluidskaart van een paar tientjes? Zo ja, dan lijkt het me vrij zinloos een externe geluidskaart erbij te kopen.
Volgens die beredenering is alleen je onboard kaart gebruiken de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Whittywindle schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:04:
[...]

Je had het over latency bij externe hardware, een meerderheid van de mensen hier geeft aan dat je eens naar je geluidskaart moet kijken, 1 iemand zegt dat hij zijn onboard kaart gebruikt. We weten niet wat zijn setup en werkwijze is, hardware synth? Vst?

Ik kan niet oordelen over je pc, want je specs zeggen me weinig, maar ikzelf werk op een iMac die ondertussen 4 jaar oud is, dit is mijn ervaring:

Toen ik 100% op software zat deed ik het ook met m'n onboard kaart, dat werkte prima, na introductie van de eerste hardware synth (een drumcomputer) zat er meer dan een volledige maat latency tussen hard & soft, waarbij de hardware dus achterkomt. introductie van de eerdergenoemde scarlet reduceerde dat tot een onhoorbare 15 ms, die ik dan met een beetje buffers kon corrigeren.

Misschien ken je iemand waarvan je een kaart kan lenen om het eens te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
2.10 kun je gewoon via de ASIO4all site downloaden(history).

http://www.asio4all.com/

Ik gebruik alleen software Live en Maschine en heb een inputlatency van 6,89ms(44,1Khz / 256 samples),
processor is een i3570K@3Ghz(underclocked) en Win7 32bits.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whittywindle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:00:
Hallo,

Tips?
iedereen zaagt hier maar door over de geluidskaart, maarrre, hoe heb je de synth aangesloten, gewoon de audio-uit naar audio-in?

Dan mag er geen noemenswaardige latency zijn en zal dat ook niet aan je geluidskaart liggen. dit is niet anders dan je microfoon van je skype headsetje aansluiten, daar heb je ook geen halfjaar latency op.

Of heb je via een midikabel de boel aangesloten?

Daar kan latency wat meer zijn als je de ouderwetse Midikabels gebruikt, maar bij 1 synth zal dat nog binnen de niet-merkbare grens zitten.

welke synth is het trouwens? En welke Xonar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
vlaaing peerd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:19:
[...]

iedereen zaagt hier maar door over de geluidskaart, maarrre, hoe heb je de synth aangesloten, gewoon de audio-uit naar audio-in?

Dan mag er geen noemenswaardige latency zijn en zal dat ook niet aan je geluidskaart liggen. dit is niet anders dan je microfoon van je skype headsetje aansluiten, daar heb je ook geen halfjaar latency op.

Of heb je via een midikabel de boel aangesloten?

Daar kan latency wat meer zijn als je de ouderwetse Midikabels gebruikt, maar bij 1 synth zal dat nog binnen de niet-merkbare grens zitten.

welke synth is het trouwens? En welke Xonar?
MIDI-uit op MIDI-in en andersom. dat zit met USB aangesloten op mijn PC. De latency is niet veel, maar 0,3 ms werkt gewoon niet lekker. Ik weet niet of dat aan mij ligt, of dat het gewoon niet beter kan.

Synth is een yamaha sy77 (overigens 24 jaar oud, maar ik denk niet dat het iets uitmaakt). ik had namelijk ook een nieuw midi-keyboard erop aangesloten die dezelfde vertraging gaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Whittywindle op 04-08-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je 0,3s of 0,3ms? Want 0,3ms is verwaarloosbaar weinig. Pas bij 5ms ga iets merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
03s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gebruik je waarschijnlijk de 'default' asio drivers ipv de kaart zelf of ASIO4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
check ook even verschillende programma's waarin je midi kan opnemen e.d. Zo schijnen Cubase en Ableton bv veel minder latency te hebben als andere software. Het is natuurlijk ook hoe de software de Asio driver aanpakt.

Denk verder dat je kaart niet uitermate geschikt is voor produceren, het is een 5.1 surroundkaart met veel extra wow- en flutopties voor gamers. Misschien even kijken of alle opties uitschakelen helpt. Je wilt zo min mogelijk software tussen je geluidsopdracht en het direkt aanspreken van je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb een link van NI gepost met gigantisch veel latency reductie tips, die gezien Whittywindle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Afbeeldingslocatie: http://th07.deviantart.net/fs39/200H/f/2009/001/1/9/Knights_Say_Ni__by_Sami_Hikari.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Doe eens serieus peerd dit is een serieus forum!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
apNia schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:30:
Ik heb een link van NI gepost met gigantisch veel latency reductie tips, die gezien Whittywindle?
Ja dankjewel, ondertussen heb ik andere problemen, dus voor ik met de latency verder kan moet ik eerst dat zien op te lossen.

Ik heb denk ik de juiste driver te pakken (ASIO4all v2), die een input latency van 2,9 ms heeft, maar 0,000 output latency :? ik hoor wel gewoon youtube filmpjes enzo.
Daarnaast als ik in MIDI port setup kijk zie ik alleen een output en geen input.

Dat terwijl ik het precies zo heb aangesloten als een tijdje geleden, en toen ging het wel goed (maar had ik nog wel last van latency).

EDIT: huh nu snap ik er niets meer van, volgens mij is de latency goed zo!

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2mn0twm.png

Nu alleen nog zorgen dat ik geluid hoor als ik de toetsen indruk, maar dat zal wel een stuk simpeler zijn dan dit. Alvast bedankt, allen 8)

[ Voor 63% gewijzigd door Whittywindle op 04-08-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Whittywindle schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:14:
[...]

Daarnaast als ik in MIDI port setup kijk zie ik alleen een output en geen input.

Nu alleen nog zorgen dat ik geluid hoor als ik de toetsen indruk, maar dat zal wel een stuk simpeler zijn dan dit. Alvast bedankt, allen 8)
Ja je moet wel een input hebben natuurlijk. Kijk even bij je Midi Device Manager.

Zo ziet het er bij mij uit.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6fo5c2.png

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/4hrqqb.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nnsgwi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Hoe komt het dat die input en output latency verschillend zijn, oftewel wat betekent het? de totale latency die je hoort is toch gewoon input en output bij elkaar opgeteld?

Nu heb ik een MIDI-track aangemaakt, maar hoor nu nog steeds niks uit de PC-speakers komen als ik op mijn synth speel. Het blauwe balkje zie ik wel op en neer springen als ik speel, alleen het geluid ontbreekt dus nog.
Ik heb alle VST connections nog eens nagekeken (inputs en outputs) maar dat staat gewoon normaal ingesteld. iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ns0veq.png
Bij andere mensen zie ik evenveel IN-ports als OUT-ports staan, maar bij mij is dat niet zo. Waarom is dat?

[ Voor 13% gewijzigd door Whittywindle op 04-08-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik zie dat de USB2MIDI out nog inactive is dus je SY77 ontvangt geen midi.
Verder zal je ook nog een audiokanaal actief moeten hebben om de audio out van de SY77 te ontvangen(ik neem aan dat je ook een audiokabel naar je PC hebt lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
audiojunk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:10:
Ik zie dat de USB2MIDI out nog inactive is dus je SY77 ontvangt geen midi.
Verder zal je ook nog een audiokanaal actief moeten hebben om de audio out van de SY77 te ontvangen(ik neem aan dat je ook een audiokabel naar je PC hebt lopen)
Van mijn speakers naar mijn PC wel, van mijn synth naar mijn PC loopt alleen een MIDI-controller. Dat is toch ook het idee van MIDI, alle digitale instrumenten lopen via dat?

Ik begin hier echt net mee dus heel veel weet ik er nog niet van, maar op zo'n tutorial die ik via youtube volg werd het ook niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet de eerste die dat denkt. (En ook niet de laatste.)

Maar de audio uit van je synth moet je ook nog naar je geluidskaart ingangen aansluiten en de uitgang van je geluidskaart inderdaad aan de speakers.
De midi zelf is alleen voor de toetsen en knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Ik snap het opzich wel, maar toch ook weer niet. Ik had namelijk een tijd geleden die midi-interface ook aangesloten (was op een andere slechtere geluidskaart), en als ik een MIDI-track toevoegde hoorde ik wel geluid, en kon ik wel spelen (ook met VST instrumenten, maar dat was alleen bij audio-tracks geloof ik). Echter, ik kon niet echt een piano 'sound' krijgen, waarbij je als je een toets hard indrukte een hard geluid kreeg, en zacht een zacht geluid etc. Daarbij klonk die piano echt suf, als een goedkoop casio-keyboardje.

Moet ik als kabel gewoon eentje gebruiken met aan beide kanten een 2,5mm jack aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whittywindle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 01:13:
Ik snap het opzich wel, maar toch ook weer niet.
in ht kort, Midi verstuurt alleen maar informatie over je toetsaanslag, het volume, de nootlengte e.d. Midi verstuurt zelf geen geluid. Dat geluid kan uit je synth komen, maar bv ook uit een library op je PC, vandaar dat je dus naast MIDI in/uit ook een audiokabel nodig hebt,

Wil je alleen geluiden uit je PC triggeren, dan heb je alleen een audiokabel nodig van je PC geluidskaart naar speaker. Wil je de geluiden uit je synth, dan moet je nog een kabel van je synth naar je PC aanleggen en die doorlussen naar je audio uit.
Moet ik als kabel gewoon eentje gebruiken met aan beide kanten een 2,5mm jack aansluiting?
Gewoon de aansluitingen gebruiken die erop zitten.
apNia schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:30:
Doe eens serieus peerd dit is een serieus forum!!!
you said NI first...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ns9gf4.png
Dan moet het één van de rechter 4 ingangen zijn lijkt me? Het zijn allemaal 3,5mm jacks aansluitingen, maar het zijn allemaal outputs, en of het left of right moet zijn weet ik niet. Of maakt het geen verschil?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28qxoja.png
Moet ik die roze aansluiting hebben? Daar staat line/mic op
Oranje heeft Ctl/slow
Zwart heeft Side

[ Voor 21% gewijzigd door Whittywindle op 05-08-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou beginnen met proberen L/mono te verbinden de line. Dat moet normaal geluid geven. Start met een laag volume.

In mijn eerdere posts over latency heb ik wel de assumptie gemaakt dat die verbinding er al was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
ik heb de de audiokabel met L/mono verbonden. en op de line-ingang van mijn geluidskaart aangesloten. Ik hoor nu eindelijk geluid, maar opeens weer met dezelfde latency als toen ik begon.

Kijk ik in 'device setup' dan zie ik dat mijn input latency nog gewoon normaal is (7,29 ms) maar mijn output latency is opeens 0,000!!!! De andere ingangen op mijn synthesizer heb ik ook geprobeerd, maar die werken allemaal niet.
Heb ik misschien nog een tweede audiokabel nodig om die op de 'R' ingang van mijn synthesizer aan te sluiten? Dan moet ik die morgen even kopen namelijk. In dat geval moet hij denk ik de zwarte 'side' ingang van mijn geluidskaart gebruiken, of niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Whittywindle op 05-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Je moet gewoon 2x mono jack naar 1x stereo minijack hebben. de mini jack gaat dan in de line/mic van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
audiojunk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:18:
Je moet gewoon 2x mono jack naar 1x stereo minijack hebben. de mini jack gaat dan in de line/mic van je pc.
Oh ja :P eigenlijk heel logisch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het stereo gebeuren is optioneel en zal je latency niet oplossen. Hier komt alles gewoon mono binnen in Ableton.

Voor alle duidelijkheid, het geluid wat je nu hoort is het zelfde geluid als je met je hoofdtelefoon rechtstreeks op je synth hoort? Heb je ook met je hoofdtelefoon rechtstreeks op je synth latency?

[ Voor 10% gewijzigd door Yalopa op 05-08-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Yalopa schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:35:
Het stereo gebeuren is optioneel en zal je latency niet oplossen. Hier komt alles gewoon mono binnen in Ableton.

Voor alle duidelijkheid, het geluid wat je nu hoort is het zelfde geluid als je met je hoofdtelefoon rechtstreeks op je synth hoort? Heb je ook met je hoofdtelefoon rechtstreeks op je synth latency?
Nee, ik hoor alleen het geluid van een goedkope piano. ik kan ook niet de geluiden die op mijn synth staan via mijn speakers horen. als ik via mijn koptelefoon luister hoor ik gewoon alle geluiden op mijn synth zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dus je PC geeft je een ander geluid dan de hoofdtelefoon uitgang van je synth, dan geeft je PC volgens mij niet het geluid van je synth op je line ingang maar dat van "iets wat op midi reageert in je PC"

Zie je in je mixer app iets binnenkomen op je line in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Gezien de omschrijving 'goedkope piano' gok ik dat hij de General Midi Piano (1) hoort.

Maargoed, dit topic begint wel een beetje 'My first synth by Whittywindle' te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

General midi, bestaat dat nog op geluidskaarten :D Boy Boy, de jaren 90 roepen, ze willen hun Soundblaster terug....

Whittywindle:
haal die midi kabel van tussen je synth en je PC en hou enkel de line kabel verbonden, krijg je geluid op je mixer?

[ Voor 36% gewijzigd door Yalopa op 06-08-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

2mb schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 07:39:
Maargoed, dit topic begint wel een beetje 'My first synth by Whittywindle' te worden.
Hahaha, ik dacht ik houd m'n mond maar. Maar zelf iets uitzoeken lijkt er niet bij nee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Yalopa schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:15:
General midi, bestaat dat nog op geluidskaarten :D Boy Boy, de jaren 90 roepen, ze willen hun Soundblaster terug....
er zitten ook wat default miditriggerable geluidjes in Windows zelf. open maar eens een *.mid bestand met mediaplayer, die zijn niet van je geluidskaart.

Maargoed, @Whittywindle Laten we even 2 dingen uitelkaar houden:

1. je MIDI signaal (om met je synth geluiden uit je PC te triggeren of om PC-sequences met je synthgeluiden af te spelen) -> de MIDIkabels.

2. Je audio signaal (het geluid van de synth naar je PC) - de audiokabels.

1. Wat wil je met je Midi, wil je composities op je PC maken en door je synthesizer laten afspelen, of wil je graag je synth bespelen en geluiden uit de PC horen?

Als je dat voor jezelf duidelijk hebt, gaan we verder ermee.

2. het is vreemd dat je over je koptelefoon wel direkt goed geluid van de synth haalt, maar via je PC vertraging hebt. Je zou even de koptelefoon uit kunnen proberen (voorzichtig met je levels) op de PC.

Toch denk ik dat het ergens een instelling op je geluidskaart is. Zelfs een skypeheadsetje moet in worstenkaasscenario's goed werken en dus ruim onder de 30ms zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-08-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Mogelijk dat ik ook weer eens een keer een poging ga wagen om muziek te produceren.

Vroegah heb ik wat lopen klooien met Reason. Op zich wel een leuk programma om wat mee aan te klooien. Het werkt heel visueel dus dat geeft een beetje het gevoel dat je met hardware bezig bent. Nadeel is dat er geen VST plugins op werkten en op een gegeven moment voel je een beetje alsof alle liedjes die je er mee maakt een soort typische reason sound hebben.

Nu wil ik dus een nieuw pakket gaan proberen. Mogelijk FL studio 11. Lijkt me makkelijk om mee te beginnen. Cubase "klinkt" meteen wat lastiger en meer voor gevorderden, maar misschien is dat gewoon alleen het gevoel, ik heb er nog nooit mee gewerkt. FL studio heb ik wat bekenen op youtube en dat ziet er best simpel en toch uitgebreid uit.

Ik wil vooral elektronische muziek maken, beetje ala: Laurent garnier, Trentemoller, boards of canada. Dus wat duister / ambient achtig.

Ik heb 2 monitor speakers. Dit zijn Rokit KRK RP6 gen 3 boxen. Ik weet dat het niet de beste boxen voor produceren zijn, maar ik had ze in eerste instantie gekocht om te oefenen met mixen (DJ-ing). Maar ik denk dat dit voorlopig prima zal zijn!

Ik gebruik nu nog mijn crappy realtek onboard geluidskaart, maar wil deze "vervangen" door een focusrite 2i2. Aangezien ik niet van plan ben veel er op aan te sluiten hoef ik denk ik niet de 2i4 versie.

Later wil ik er mogelijk ook een midi keyboard bij kopen, maar eerst maar kijken of ik het een beetje volhoud.

Hoewel de focusrite geen midi signaal ingang heeft had ik al gezien dat de meeste keyboards midi via usb zijn, dus volgens mij gaat dat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg gisteren toevallig een E-mail over FL-Studio.

We kunnen aan de slag met de FL-Studio 12 beta als we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou gek of is het anno 2014 raar om als je een apparaat koopt waar een adapter aan moet dat je die er los bij moet kopen? Het is heel toevallig dat is er nog eentje had liggen die ook nog eens werkt op de moogerfooger control processor. De CV expander voor m'n moog had geen adapter nodig.
Niet dat de gemiddelde adapter zo vreselijk duur is maar die krengen gaan altijd kapot op het meest ongunstige moment.

Maar dus eindelijk de zeer gevaarlijke kant van modulars op. Gelukkig is het nog semi modulair.
Maar het gebruik van CV (voorloper van midi) is nogal lastig want het is dus analoog en niet precies en kan dus heel lastig in te stellen zijn als het om toonhoogtes gaat. Maar dat heeft dus ook z'n charmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Een Moog die niet detuned is geen echte Moog toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. :)
Zou eigenlijk een stukje moeten opnemen. Maar het alleen al lekker spelen is te leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Pfff stukje sexiness is dit toch. Ik weet dat ik 'm nooit ga kopen, maar dat mag me niet tegenhouden een beetje tegen m'n kussen te schurken terwijl ik hier naar kijk:

Eerste polyfone Moog?

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 07-08-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die smile op het eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Nope. Polymoog, en de Memorymoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:03:
Pfff stukje sexiness is dit toch. Ik weet dat ik 'm nooit ga kopen, maar dat mag me niet tegenhouden een beetje tegen m'n kussen te schurken terwijl ik hier naar kijk:
Als Moog ooit nog eens met een (echte) poly analoge synth komt zal die verschrikkelijk duur worden.
Ze zijn nu bezig met remakes van de Modular op bestelling en die zou iets van 90 a 100k of zo moeten gaan kosten. Dat is allemaal handgemaakt spul wat het zo duur maakt.

Nog meer natte broeken werk. (En ook nog eens een leuk filmpje)
YouTube: Intellijel Metropolis Eurorack Sequencer Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Werk soundcloud embedding met de audio tag niet meer op GoT of zo? In Chrome werkt het niet meer bij mij, in IE nog wel.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/brorobotron/tidbit]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hij embed nog een oude Flash versie. Heb die devs toen een keer op het forum geschopt dat ie naar HTML5 moest, maar geen reactie. Ik zie nu ik 'm zoek dat je hebt gereageerd: Vervanging van de Soundcloud embed tag

Maar goed, heb je Flash op beide browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Adobe Flash Player (2 files) - Version: 13.0.0.206 op Chrome

11,7,700,224 in IE denk ik.

Chrome moet normaal flash player auto updaten want op de adobe website staat al versie 14.

Is dat het probleem denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nah. Geen idee dan. Geen flashblocker app? Hier werkt ie in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Block third party cookies was het probleem .... nu werkt het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:03:

[video]

Eerste polyfone Moog?
Dit klinkt serieus al een NES op overdrive mode. I fucking love it O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind deze gast tof. Die werkt met oude Adlib of Soundblaster kaarten. Die chips daarop zijn blijkbaar oude Yamaha (dacht ik?) FM chips. Maakt wat hedendaagser spul tot tracks die klinken als oude MSDOS adventures. Dat laatste vind ik net iets leuker, lekker Kyrandia (Westwood) gevoel :)

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 07-08-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een Soulsby Amegatron voor m'n neus staan.
Een soort van 8-bit synth in een hardware kastje.
YouTube: Atmegatron Demo
Of je flashed hem om naar een 8-bit drum computer.
YouTube: Atmegatron Software: The Atmegadrum
En als je zelf kan proggen bak je er iets anders mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Reason 8 gaat hoe we muziek maken herdefiniëren! Dit komt doordat je in Reason 8 hun rack-view kan mijden; by design de ruggengraat van Reason en de hoofdreden dat je geen VSTs kan gebruiken. Met andere woorden, Reason lijkt nu een tikkeltje meer op andere DAWs. WAT EEN REVOLUTIE! Reason 9 gaat VSTs supporten, wholla ik schwir.

https://propellerheads.se/products/reason/reason8/

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 08-08-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Vind ik risicovol, dat er geen VST gesupport werd maakte Reason juist erg stabiel. plus dat ik Reason zelf meer zie als een soort VST in rewiremode en alsnog gewoon VST (effecten) eroverheen kan gooien, vind ik het niet echt een absolute meerwaarde hebben.

Is dat niks voor jou trouwens, rewiren? iszz suuupaahleuk!

Afbeeldingslocatie: http://memeorama.com/wp-content/uploads/2012/05/totally-worth-it-meme.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Rewiren doet niemand paard, dus jouw mening telt niet ;)
Nee maar ik denk dat het, ondanks dat ik het volledig met je eens ben, een van de twee redenen is dat ik steeds minder hoor over Reason. Het begint belachelijk achter te lopen op flexibele DAWs en is zelden nog een serieus alternatief. Mensen zijn overgeleverd aan de mercy van Propellerhead voor ze eindelijk iets hebben wat ze willen (jaja rewiren zal vast ook andersom mogelijk zijn)

De tweede reden is, en dit is edgy, dat hun kopieer-beveiliging te goed is. Vanaf Reason 6 is het niet meer te vinden onder de illegale downloads. Ik begin het gevoel te krijgen dat dit voor de populariteit van veel software pakketten hiermee hand in hand gaat. En het is denk ik niet eens een heel raar idee, het is een beetje hetzelfde wat veel developers willen bereiken met studenten-licenties volgens mij. Doordat minder mensen gebruik maken van Reason kakt het aantal YouTube tutorials in, aantal kiddo's die op fora roepen dat het geweldig is, etc. Ik denk dat het wel enig nut dient.

Muziektijdschriften zie je zelden nog tutorials voor Reason hebben. Ik vind het een doodzonde, want Reason is voor mij een van de fijnste DAWs geweest waarmee ik heb gewerkt. Maar ik denk wel dat ze inmiddels achter de feiten aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik denk inderdaad dat illegale verkrijgbaarheid veel doet voor latere aankopen. Als 14-jarige kiddo gebruikte ik programma's als Cubase, die toch wel een flinke leercurve heeft.

Eenmaal ouder/profesioneler of beide geworden besluit je dan 1 te kopen, en omdat je nu eenmaal cubase compleet onder de knie hebt, is dat dan toch de favoriet. Later zijn de abletons, bitwigs en presonusjes erbij gekomen die absoluut zeer fatsoenlijk zijn, maar ja, om dat weer 2 jaar lang uit te gaan vogelen is ook weer wat.

Ik kan me vinden in de overlevering van propellerheadgrillen, maar ik kan Reason gewoon niet zien als standalone DAW, voor mij is het gewoon een bak met zeer bruikbare synths en drumcomputers die een goede aanvulling is op m'n Cubase-rig, hence natuurlijk mijn reden om te rewiren. Maar met Reason alleen zou ik geen heel nummer mee willen maken.

Misschien is dat ook wat Propellerhead moet doen, meer promoten als uberbruikbare aanvulling van instrumenten op een DAW dan als standalone DAW an sich.

Maar ze blijven iets unieks leveren, de semi-modulariteit van de kabels is echt geniaal en er is letterlijk geen andere software die dat heeft. Zat gisteren nog met de apparaten een pitch CV controlled ADSR contour low pass filter te maken, het kan gewoon. Probeer dat maar eens met een sylenth of een massive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Gisteren mijn Focusrite scarlett 2i4 binnen gekregen. De 2i2 was niet op voorraad bij bax, dus maar gewoon zijn ietsie grotere broer genomen. Wie weet hang ik er ooit nog via midi wat oude synthesizers van mijn broer aan.

Mijn KRK's klinken echt wel vet nu! Toch best wel een verschil met onboard audio zeg!

Bij nader inzien ga ik nu ableton proberen, aangezien ik toch de lite versie nu heb. Even wat gratis VST's proberen en kijken of het bevalt. En sowieso even het kleine beetje ervaring met synthesizers wat ik had opfrissen...

Ben ook op zoek naar een midi controller.

Twijfel nu een beetje tussen

- Novation launchkey

- Akai MPK 25

of

- Reloop keypad

Keuzes...

Maar eerst maar gewoon gaan aanklooien met mijn toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ook weer eens wat gemaakt :)

audio

*embed werkt bij mij ook niet, misschien omdat ik met deze track een secret link heb?

[ Voor 31% gewijzigd door Rtzrs op 08-08-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
vlaaing peerd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:31:
[...]

er zitten ook wat default miditriggerable geluidjes in Windows zelf. open maar eens een *.mid bestand met mediaplayer, die zijn niet van je geluidskaart.

Maargoed, @Whittywindle Laten we even 2 dingen uitelkaar houden:

1. je MIDI signaal (om met je synth geluiden uit je PC te triggeren of om PC-sequences met je synthgeluiden af te spelen) -> de MIDIkabels.

2. Je audio signaal (het geluid van de synth naar je PC) - de audiokabels.

1. Wat wil je met je Midi, wil je composities op je PC maken en door je synthesizer laten afspelen, of wil je graag je synth bespelen en geluiden uit de PC horen?

Als je dat voor jezelf duidelijk hebt, gaan we verder ermee.

2. het is vreemd dat je over je koptelefoon wel direkt goed geluid van de synth haalt, maar via je PC vertraging hebt. Je zou even de koptelefoon uit kunnen proberen (voorzichtig met je levels) op de PC.

Toch denk ik dat het ergens een instelling op je geluidskaart is. Zelfs een skypeheadsetje moet in worstenkaasscenario's goed werken en dus ruim onder de 30ms zitten.

synth bespelen en geluiden uit de PC horen. Ik heb in de instellingen van mijn geluidskaart gekeken, maar kon niets geks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rtzrs schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:20:
Ook weer eens wat gemaakt :)

audio

*embed werkt bij mij ook niet, misschien omdat ik met deze track een secret link heb?
Volgens mij werkt het wel als je http gebruikt ipv https.
Nummer zelf klinkt overstuurd. Misschien een compressor iets te enthousiast gebruikt?
Of een kwestie van alle kanalen even wat terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

[Soundcloud: https://soundcloud.com/twillaert/steve-aoki-chris-lake-and-tujamo-boneless-captain-keyes-jump-freestyle-bootleg]

Mijn laatste "afgemaakte" track. Een jump/freestyle bootleg van een bekend nummer. Afmix is niet echt super, maar heb de track teveel gehoord om het nog te verbeteren zelf.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whittywindle schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:14:
[...]

synth bespelen en geluiden uit de PC horen. Ik heb in de instellingen van mijn geluidskaart gekeken, maar kon niets geks vinden.
Dan hoef je alleen maar een kabel van de MIDI out op de synth door te lussen naar de MIDI in op de PC.

daarna moet je op de PC een softsynth hebben die de geluidjes afspeelt. Je noemde al die brakkige piano, dat is waarschijnlijk afkomstig van je windows of geluidskaart library.Van je Microsoft GS Wavetable Synth is het bekend dat die real time enorm traag is. Gebruik die dus niet voor je test.

Ik zou dit linkje even doorlezen, mocht n.a.v dat artikel nog vragen hebben of het lukt nog niet, laat dan maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
[Soundcloud: https://soundcloud.com/diminish/vinny-jones-podcast-august-2014]

maar weer is een setje opgenomen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Diminish op 11-08-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diminish schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:58: