Werken de audio tags bij jou wel?lag aan mijkaos- schreef op maandag 31 december 2012 @ 19:30:
Om oud en nieuw te vieren heb ik even een plaatje gemaakt (preview).
[audio]
Verwijderd
Hier liep ik ook tegenaan, vooral voor het betere schreeuwende werk van een self-oscillerende en diep LP filter t/m een warme pad en poly strings (zoals in een Yamaha GX1), hoorde een ION (youtube is altijd handig) maar zat op een budget (het is niet mijn beroep).apNia schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:39:
... ik wil het liefst zo nu en dan, zonder opbooten van m'n PC even lekker kunnen kutten met soundjes.
...
Een Micron of Miniak of welke ION based VAS is een prachtig apparaat voor vele lange dagen in te vullen met je eigen sounds, ja de interface (op de orginele ION na) is ruk maar dat went ook wel.
Voordeel van de Micron en de Miniak: 8 stemmig polyphoon, multitimbraal, 40 band vocoder, veel filters, en een modulation matrix om je vingers mee af te likken
Nadeel: Weinig directe controllers, geen cv in/out (duh), klein scherm
De vraag is: Waarom zit je te wachten op een analoge synth in 2013? Voor het geluid hoef je het niet te laten.
Ik heb een Access Virus, ik wil graag analoog proberen om te kijken of het echt wat toevoegt. Ik ga de laatste tijd echt prat op chillwave en die Boards of Canada sound. Ik wil dan net even dat analoge randje hebben aan m'n sound. Maar misschien is het allemaal make-believe in m'n hoofd en zit 't hem vooral in het processen van je sound, en volstaat m'n Virus net zo hard. Maar dan weet ik dat in ieder geval. Bovendien mis ik, zoals gezegd, een apparaat waarmee ik lekker kan kutten zonder m'n VST frontend op te hoeven booten.
mich & wouter > onwijs bedankt voor jullie replies... ik denk dat ik toch bij de MoPho x4 uitkom. Multi timbral is niet een must voor me, poly denk ik haast wel. Ik ben best verliefd op die Minibrute, vooral omdat ie zo lekker recht-toe-recht-aan is. Misschien werkt dat beter voor mijn workflow (geen presets etc, gewoon what you see is what you get).
mich & wouter > onwijs bedankt voor jullie replies... ik denk dat ik toch bij de MoPho x4 uitkom. Multi timbral is niet een must voor me, poly denk ik haast wel. Ik ben best verliefd op die Minibrute, vooral omdat ie zo lekker recht-toe-recht-aan is. Misschien werkt dat beter voor mijn workflow (geen presets etc, gewoon what you see is what you get).
Verwijderd
Qua VA is een Virus zo'n beetje de top qua hardware en zelfs qua software is er maar weinig wat zo diep gaat of overtreft. Die helemaal uitleven kan je wel een paar jaar van je leven voor uittrekken. (Ook zonder computer)
Een minibrute is idd vet en goed voor GAS aanvallen. Het is wel een one-trick pony. Of je moet veel geduld hebben om hem op aparte audio sporen te gaan opnemen. (Zonder quantiseren, nog meer old skool.)
En qua sound vind ik analoog toch wel de moeite waard om te onderzoeken en dan vooral discrete analoge bakken (gewoon vragen aan iemand die hem heeft of je hem eens mag horen). Het is uiteraard een smaak kwestie.
Een minibrute is idd vet en goed voor GAS aanvallen. Het is wel een one-trick pony. Of je moet veel geduld hebben om hem op aparte audio sporen te gaan opnemen. (Zonder quantiseren, nog meer old skool.)
En qua sound vind ik analoog toch wel de moeite waard om te onderzoeken en dan vooral discrete analoge bakken (gewoon vragen aan iemand die hem heeft of je hem eens mag horen). Het is uiteraard een smaak kwestie.
Als multitimbraal eventueel belangrijk is, kun je ook nog kijken naar een Prophet08. In desktopversie wel nog wat duurder dan de MoPho x4, maar wel leuk knobby 
Edit: Omdat je mixer op een apart scherm toch wel fijn is vandaag maar weer een beetje geïnvesteerd
Edit: Omdat je mixer op een apart scherm toch wel fijn is vandaag maar weer een beetje geïnvesteerd

[ Voor 33% gewijzigd door Wormaap op 02-01-2013 17:28 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Dank voor de tip! Gisteren even met asio4all aan het proberen geweest en ik kon inderdaad gewoon de inputs van de motu en de tascam unit tegelijk gebruiken om op te nemen. Volgende week ook de Roland van de bassist erbij en dan eens een over drie interfaces uitgesmeerde drumkit opnemen om te kijken hoe het met de syncing zit. Ziet er vooralsnog goed uit.Sjoewe schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:11:
Je kan in OSX verschillende devices samenvoegen in je systeem als aggregated sounddevive op de pc kan het ook met Asio4all
Als dat werkt moet er om die gigadrumkit om te nemen alleen een microfoonversterker aangeschaft worden. Iemand hier ervaring met de octopre van focusrite? Die komt regelmatig op marktplaats langs voor een redelijke prijs namelijk
Verwijderd
Analog4 is binnen en al flink aantal uurtjes bezig geweest om het beestje te ontdekken.
Vermaak me prima.
Kwalitatief uitermate geruststellend.
Edit:
Octopre is idd een veelgebruikte maar een vriend van me heeft er mindere ervaringen mee.
Maar misschien had hij minder geluk met de hardware of de bouwkwaliteit is niet altijd even goed. (Het is immers een goedkoper segment merk.)
Ow, en dit.
Vermaak me prima.
Kwalitatief uitermate geruststellend.
Edit:
Octopre is idd een veelgebruikte maar een vriend van me heeft er mindere ervaringen mee.
Maar misschien had hij minder geluk met de hardware of de bouwkwaliteit is niet altijd even goed. (Het is immers een goedkoper segment merk.)
Ow, en dit.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 18:21 ]
SH101 door Alesis MIDIVerb II. Com Truise is een hoop sidechaining en ouwe sample-based drummachines.apNia schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:02:
Boards of Canada
Ja - uiteindelijk is het niet zo helemaal makkelijk, maar er zijn wel zekere trucjes. Je hebt ook nog mensen die het spul zelfs nog eens op een of andere grijsgedraaide VHS-tape opnemen.
teveel zooi, te weinig tijd
En vandaag Studio One gekocht, waarmee de hele setup hier nu legaal is
Juist in die beperking zit m.i. heel veel inspiratie. Al valt dat ook wel weer mee, met de hoeveelheid software die ik ondertussen gekocht heb... Maar dan nog beperkt Waves Gold duidelijk meer dan een gekraakte Mercury 
@Wouter Veltmaat: Ziet er vet uit
@Wouter Veltmaat: Ziet er vet uit
[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 07-01-2013 19:59 ]
Wat is eigenlijk in omgeving Amsterdam of Utrecht (stad) een winkel waar ze veel synths hebben staan? Wil toch een paar uitproberen (Virus desktop, de Minibrute van Arturia en de Mopho x4)
Niet om leip te re-posten, maar ik ben wel benieuwd wat men hiervan vindt.kaos- schreef op maandag 31 december 2012 @ 19:30:
Om oud en nieuw te vieren heb ik even een plaatje gemaakt (preview).
[audio]
Hij is nog vrij statisch en netjes, maar zou graag input willen krijgen wat hier beter en "dikker" kan.
Verwijderd

Ik ben kennelijk de enige die deze firmware heeft?
http://tech.groups.yahoo.com/group/alesis-ion/message/25334
http://community.alesis.com/alesis/topics/micron_os_v1_11
Registratie helaas verplicht en in het geval van Yahoo moderated om mee te kunnen babbelen

Kleine note vooraf: het is een stijl waar ik eigenlijk nooit naar luister, dus mijn commentaar mag met een korrel zout genomen worden.kaos- schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:08:
[...]
Niet om leip te re-posten, maar ik ben wel benieuwd wat men hiervan vindt.
Hij is nog vrij statisch en netjes, maar zou graag input willen krijgen wat hier beter en "dikker" kan.
Dat uit de weg hebbende: Ik vind je overall vibe best lekker. De sounds die de basis van de track vormen doen dat goed. Een idee dat ik er wel bij krijg is dat alle geluiden die progressie in de plaat brengen érg subtiel ingemixt zitten. Dat kan natuurlijk een stijlkeuze zijn en ik weet natuurlijk niet of het beter wordt als die minder subtiel zouden zijn, maar het zou, denk ik, de progressie in je plaat wel duidelijker maken. Misschien af en toe je snare en/of hat ook iets groter maken om aan te geven dat er progressie is. Ofzo
Klinkt goed Kaos, ik luister ook nooit naar de stijl, maar technisch klinkt het scherp afgemixed.
Verwijderd
Dat moet ook wel, anders wordt iedereen sufgespammed door spam bots.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:02:
Registratie helaas verplicht en in het geval van Yahoo moderated om mee te kunnen babbelen
@apNia
D'r zijn toch wel een paar winkels per stad nog over?
Met online shoppen zijn alleen nog maar de spotgoedkope winkels of speciaalzaken (die ook in prijs water bij de wijn moeten doen.)
@Kaos
Klinkt wat aan de dunne kant. Maar komt door gebruik van geluiden denk ik.
In Amsterdam, van wat ik ken, is het best een schrale boel. Wil gewoon een beetje rammen op knoppen bij een zaak met een breed aanbod. Niet 3 nords en een trompet.
Je kan http://www.dijkmanmuziek.nl/ op de Rozengracht proberenapNia schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:39:
Wat is eigenlijk in omgeving Amsterdam of Utrecht (stad) een winkel waar ze veel synths hebben staan? Wil toch een paar uitproberen (Virus desktop, de Minibrute van Arturia en de Mopho x4)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Daar kwam mijn Alesis vandaan..BtM909 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 01:00:
[...]
Je kan http://www.dijkmanmuziek.nl/ op de Rozengracht proberen
Verwijderd
Of je gaat naar de Bax shop in Goes.
Of naar de Musik store in Keulen.
Da gibt's richtig viel knopfen zu drehen.
Of naar de Musik store in Keulen.
Da gibt's richtig viel knopfen zu drehen.
Jullie willen me dood hebben he? 
Ken in Amsterdam ff niks wat echt veel on display heeft. En gezien ik net in Utrecht werk is dat ook een optie. Maar Goes vind ik wat gortig
Ken in Amsterdam ff niks wat echt veel on display heeft. En gezien ik net in Utrecht werk is dat ook een optie. Maar Goes vind ik wat gortig
[ Voor 67% gewijzigd door apNia op 09-01-2013 09:16 ]
Verwijderd
Utrecht? Dan zou ik zeker Feedback binnen wandelen.apNia schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:13:
Ken in Amsterdam ff niks wat echt veel on display heeft. En gezien ik net in Utrecht werk is dat ook een optie....
Boh, dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven hoor.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:34:
[...]
Utrecht? Dan zou ik zeker Feedback binnen wandelen.
Verwijderd
Als je knoppen wilt uitproberen kun je ook naar een bijv Dancefair (16&17 Feb, Utrecht) of Musik Messe (13 April, voor bezoekers) gaan.
Of anders eens bij andere mensen op bezoek gaan (heb ik ook veel gedaan in het verleden).
Je moet er natuurlijk wel moeite voor doen om te zoeken wat je aanstaat.
Of anders eens bij andere mensen op bezoek gaan (heb ik ook veel gedaan in het verleden).
Je moet er natuurlijk wel moeite voor doen om te zoeken wat je aanstaat.
Als je knoppen wilt draaien, moet je naar SonarTraffic in Utrecht gaan.
Ik ga ff naar Feedback morgen denk ik. Denk dat ze daar meer hebben staan dat die op de Rozengracht in Amsterdam.
PS, haal de lul maar uit het vet, faptime!
PS, haal de lul maar uit het vet, faptime!
Die klinkt inderdaad wel erg vet. Ik vind het maar lastig met die Moogs, de sounds zijn altijd supervet, maar tegelijkertijd vind ik het wel weer altijd een heel typische sound die op mij soms wat ouderwets overkomt.
Even helemaal wat anders: Zaterdag ga ik een nieuwe telefoon scoren, en het wordt een iPhone 5 of een Samsung Note 2. De keuze hangt eigenlijk vooral af van de vraag of er voor Android ook écht lekkere producer-apps te krijgen zijn. Niet omdat ik nou serieus productiewerk wil gaan doen op m'n telefoon, maar omdat ik in de trein een ideetje uit wil kunnen werken waar ik dan thuis verder mee kan. Want iedereen weet dat inspiratie áltijd op het verkeerde moment komt
Voor iOS is er bijvoorbeeld al iMaschine, wat eigenlijk alles doet dat ik wil. Eigenlijk wil ik geen iPhone, maar als er geen fatsoenlijk alternatief is, dan moet het maar... Voor Android heb ik tot dusver als enige serieuze concurrent Caustic2 gevonden, wat een soort Reason-kloon is. Die werkt best lekker, maar ik vraag me toch af of er nog andere apps zijn die ik heb gemist. Het gaat mij er dus om dat ik met wat basissounds een idee kan uitwerken als ik niet achter een synth of laptop zit.
Even helemaal wat anders: Zaterdag ga ik een nieuwe telefoon scoren, en het wordt een iPhone 5 of een Samsung Note 2. De keuze hangt eigenlijk vooral af van de vraag of er voor Android ook écht lekkere producer-apps te krijgen zijn. Niet omdat ik nou serieus productiewerk wil gaan doen op m'n telefoon, maar omdat ik in de trein een ideetje uit wil kunnen werken waar ik dan thuis verder mee kan. Want iedereen weet dat inspiratie áltijd op het verkeerde moment komt
Voor iOS is er bijvoorbeeld al iMaschine, wat eigenlijk alles doet dat ik wil. Eigenlijk wil ik geen iPhone, maar als er geen fatsoenlijk alternatief is, dan moet het maar... Voor Android heb ik tot dusver als enige serieuze concurrent Caustic2 gevonden, wat een soort Reason-kloon is. Die werkt best lekker, maar ik vraag me toch af of er nog andere apps zijn die ik heb gemist. Het gaat mij er dus om dat ik met wat basissounds een idee kan uitwerken als ik niet achter een synth of laptop zit.
Heb je uberhaupt die zaak gezien? Bel ze even op of ze spullen hebben staan in de richting dat je zoekt, want je kan nauwelijks in de winkel lopen, zo vol staat het met apparatuur (overigens hebben ze twee panden en beide panden zijn letterlijk *PACKED*)apNia schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:13:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
BtM909 > Dijkman bedoel je toch? Ben daar best vaak binnen geweest. Ben nooit zo impressed door het synth aanbod daar om eerlijk te zijn. Wel super aardige gasten though. Misschien morgen even belletje naar beide (ook Utrecht) plegen dan.
Wormaap > in mijn ervaring levert iOS kwalitatief vaak wat betere apps, helemaal als je het over zo'n niche markt hebt als mobiele productie... tbh, veel mooier dan iMachine wordt het niet. Propellerhead had ook een leuke: Figure.
Nanostudio heb ik ook gekocht, maar heb daar nogal wat traantjes om gelaten. Vooral omdat m'n knobs vaak teruggezet werden als ik een file laadde. Then again, dat was 2010. Maar volgens mij wil je het vooral hebben van gimmicky spul als iMaschine en Figure.
Volgens http://www.musicradar.com...the-world-today-528573/36 staat de iOS Garageband op nummer 1. Wellicht ook de moeite van het checken waard.
Wormaap > in mijn ervaring levert iOS kwalitatief vaak wat betere apps, helemaal als je het over zo'n niche markt hebt als mobiele productie... tbh, veel mooier dan iMachine wordt het niet. Propellerhead had ook een leuke: Figure.
Nanostudio heb ik ook gekocht, maar heb daar nogal wat traantjes om gelaten. Vooral omdat m'n knobs vaak teruggezet werden als ik een file laadde. Then again, dat was 2010. Maar volgens mij wil je het vooral hebben van gimmicky spul als iMaschine en Figure.
Volgens http://www.musicradar.com...the-world-today-528573/36 staat de iOS Garageband op nummer 1. Wellicht ook de moeite van het checken waard.
Verwijderd
Meh, je kan ook een Voyager door een A4 filter met overdrive gooien. Klinkt hetzelfde.
Wanneer gaan ze eens een dikke poly synth bouwen.
Dan mag het ook wel wat kosten.
Bedankt voor je inputapNia schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:25:
BtM909 > Dijkman bedoel je toch? Ben daar best vaak binnen geweest. Ben nooit zo impressed door het synth aanbod daar om eerlijk te zijn. Wel super aardige gasten though. Misschien morgen even belletje naar beide (ook Utrecht) plegen dan.
Het is dus niet zo dat ik je input niet waardeer, maar de keuze is toch anders uitgevallen. Nu maar hopen dat Caustic ook onderhouden wordt, maar de laatste update in de Play store is van een paar dagen geleden, dus dat zal ook wel snor zitten
Verwijderd
Ik ken de sound van echte Moogs zonder IC's en dat is echt anders, maar inderdaad wel veel same old same old. Leuk dat er een patent is op "het Moog" filter, maar je hebt tegenwoordig geen "echte" Moog meer nodig voor die sound. Net zoals je een 303 niet meer nodig hebt.Wormaap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:55:
Die klinkt inderdaad wel erg vet. Ik vind het maar lastig met die Moogs, de sounds zijn altijd supervet, maar tegelijkertijd vind ik het wel weer altijd een heel typische sound die op mij soms wat ouderwets overkomt....
Ik kon de ingang niet vinden, kwam uit bij de slagwerk en gitaarafdelingBtM909 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:08:
[...]
... (overigens hebben ze twee panden en beide panden ...)
Inderdaad compleet volgepropt en met bzzzzzzzzzzzzzzz 50hz brom in de keys winkel

Als je dan toch discreet analoog wilt gaan, geef mij maar een Yamaha GX1Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:56:
[...]
...
Wanneer gaan ze eens een dikke poly synth bouwen.
Dan mag het ook wel wat kosten.
Voor nu ben ik vreselijk blij met mijn aparte doosje, alle geluiden die ik ooit wilde hebben of probeerde te maken zitten erin of zijn mogelijk en veel meer
Verwijderd
Een Arp is veelzijdiger dan een Moog en die sound is niet ouderwets maar gewoon hoe het hoort .Wormaap schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:55:
Die klinkt inderdaad wel erg vet. Ik vind het maar lastig met die Moogs, de sounds zijn altijd supervet, maar tegelijkertijd vind ik het wel weer altijd een heel typische sound die op mij soms wat ouderwets overkomt.
Daar zit wel een groot verschil in wat je merkt met spelen op sommige oldscool synths , het ding doet precies wat je bedoelt . Nu zijn er denk ik ook moderne synths die dat doen , maar juist de beperking van zo een analoge bak dwingt je er toe dezelfde soort geluiden te gebruiken in een bepaald concept
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 07:04 ]
Iedereen verhuist uit de stad, zit ik dus meer alleen thuis dus meer producing time. Ieder nadeel heeft zijn voordeel in dit geval 
Een nieuwe chillstep track gemaakt, beetje meer ge-expirmenteerd met verschillende blends van sounds.
Een nieuwe chillstep track gemaakt, beetje meer ge-expirmenteerd met verschillende blends van sounds.
[ Voor 16% gewijzigd door rubjo99 op 11-01-2013 11:59 ]
Jongens ik kan via een leuke deal mijn Access Virus Snow inruilen (met bijbetaling) voor een Virus TI Desktop. Het is wel een TI1. Maar vs m'n Snow + 250 euro extra en daarmee eindelijk knoppen + 16 timbre's. Doen? Of zie ik iets heel belangrijks over 't hoofd?
Yoozer schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:16:
[...]
Dit. Dit is het. Ge-wel-dig.
(van IMDB: Vibrations (Video 1996) btw)
offtopic:
Wordt Christina Appelgate ooit ouder!?
Wordt Christina Appelgate ooit ouder!?
Verwijderd
16 timbres is alleen op papier. In de praktijk is 3 a 4 vaak meer dan zat. Of als je heel zuinig bent 6 max.
Maar qua knoppen zal je er wel flink op vooruit gaan denk ik. En als je mixer nog meerdere outputs heeft kan je de timbres op aparte outs gebruiken wat ook handig kan zijn.
Maar qua knoppen zal je er wel flink op vooruit gaan denk ik. En als je mixer nog meerdere outputs heeft kan je de timbres op aparte outs gebruiken wat ook handig kan zijn.
Ik zat met m'n Snow vaak wel tegen de grens aan. En dan moest ik resorten naar Massive voor m'n sinewave.

Voor paupers natuurlijk!
Nee maar super serial, ik zat wel vaak tegen de grens aan. Hoe bedoel je trouwens alleen op papier? Met m'n Snow haal ik ook alle vier tegelijkertijd.

Voor paupers natuurlijk!
Nee maar super serial, ik zat wel vaak tegen de grens aan. Hoe bedoel je trouwens alleen op papier? Met m'n Snow haal ik ook alle vier tegelijkertijd.
Verwijderd
Dacht dat de snow 1 DSP had en de TI 2 DSP's. (oftewel rekenkracht 1:2)
En de TI2 had snellere DSP's. (20% of zo)
Hangt ook af wat voor complexe patch je gebruikt die rekenkracht gebruikt. Dan kan je geen 16 complexe patches tegelijkertijd halen. (Ik tenminste niet, maar multitimbraal houd het bij 4 bij mij toch wel op.)
M'goed ook al is bouncen kut maar als je hem als VST gebruikt kun je natuurlijk je helemaal suf bouncen. (Echt waar swa, ik zweer je.)
En de TI2 had snellere DSP's. (20% of zo)
Hangt ook af wat voor complexe patch je gebruikt die rekenkracht gebruikt. Dan kan je geen 16 complexe patches tegelijkertijd halen. (Ik tenminste niet, maar multitimbraal houd het bij 4 bij mij toch wel op.)
M'goed ook al is bouncen kut maar als je hem als VST gebruikt kun je natuurlijk je helemaal suf bouncen. (Echt waar swa, ik zweer je.)
Verwijderd
In het kader van je moet zo veel mogelijk proberen , zeg ik doen .apNia schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:26:
Jongens ik kan via een leuke deal mijn Access Virus Snow inruilen (met bijbetaling) voor een Virus TI Desktop. Het is wel een TI1. Maar vs m'n Snow + 250 euro extra en daarmee eindelijk knoppen + 16 timbre's. Doen? Of zie ik iets heel belangrijks over 't hoofd?
Je krijgt een berg ervaring erbij door die ander te proberen ,en als het kriebelt naar GAS is het af en toe leuk gewoon lekker je gevoel achterna te gaan . Makkelijk gezegd , maar goed besteed geld waar je vindt ik echt wat aan hebt .
Verwijderd
Ook maar eens een produktief dagje gehad en wat filmmuziek gebouwd.
http://faxis.dyndns.org/peaks/BlueMercury.flac
Het hoofdgeluid is trouwens een Access TI geluid. Nog wat Maschine, XF en A4.
http://faxis.dyndns.org/peaks/BlueMercury.flac
Het hoofdgeluid is trouwens een Access TI geluid. Nog wat Maschine, XF en A4.
Up eens even naar Soundcloud Wouter, het is geen doen om 46MB binnen te halen met 8 kb/s.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Iek viende heelmaal mooie lietje Wouter!
Ik heb alleen dat ik steeds zit te wachten op de drop. Krijg er beetje een Splinter Cell intro-gevoel bij
Weet iemand trouwens hoe je dit kan voorkomen? Ik heb een Akai MPK49, die met midi kabels op m'n synth zit. Steeds als ik die aanzet (wat moet door de stroomkabel er in te doen, er zit geen aan/uit switch op) dan krijgt m'n synth een optater van MIDI signalen waardoor die m'n patch opfuckt. Kan je daar iets aan doen? Naast stroom er op laten wijsneuzen
Verwijderd
Asublieftdankuwel menier.
Als je nou eens eerst je MPK aanzet en dan pas je synth?
En in de doe het maar zelf zaak hebben ze vast wel een verloopstekkertje met een aparte schakelaar zodat je alsnog een aan/uit voor je MPK kan gebruiken.
@2mb
Geduld is een lange zaak.
Als je nou eens eerst je MPK aanzet en dan pas je synth?
En in de doe het maar zelf zaak hebben ze vast wel een verloopstekkertje met een aparte schakelaar zodat je alsnog een aan/uit voor je MPK kan gebruiken.
@2mb
Geduld is een lange zaak.
Twee dingetjes waaraan ik bezig ben, strings & 303's 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/j]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/d]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/j]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/d]
een patchbay, die kunnen dat soort dingen opvangen maar is overkill. Of gewoon eerst de stroom aansluiten en dan de midikabel erin natuurlijk. Of gewoon eerst de Akai aanzetten en dan pas de synth... [\spuit11]apNia schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:37:
Weet iemand trouwens hoe je dit kan voorkomen? Ik heb een Akai MPK49, die met midi kabels op m'n synth zit. Steeds als ik die aanzet (wat moet door de stroomkabel er in te doen, er zit geen aan/uit switch op) dan krijgt m'n synth een optater van MIDI signalen waardoor die m'n patch opfuckt. Kan je daar iets aan doen? Naast stroom er op laten wijsneuzen![]()
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niet aan 1 van beide kanten gewoon al een midi aan/uit switch zit.
Verwijderd
Heerlijk wegdromertje , zie me zelf altijd aan het strand rijden in een grote cabrio als ik zo iets hoor.Sjoewe schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:14:
Twee dingetjes waaraan ik bezig ben, strings & 303's
[audio]
[audio]
Beetje fantasie moet je hebben niet waar
Reminder, voor de mensen die mee hebben gedaan aan de grote foute remix competitie, vandaag is de sluitingsdag. Zend dus nog snel je foute remix in, vanaf morgen beginnen we met stemmen.
Verwijderd
Reageer eigenlijk niet veel in dit topic maar lees wel heel veel mee dus zal me even voorstellen. Ik ben Bas en ben 19 jaar. Ik ben vanaf begin vorig jaar begonnen met het produceren van mijn eigen tracks. Binnenkort mijn eerste release op Beatport, iTunes en van alles, dus wel iets om trots op te zijn!
Ik merk hier vooral dat er veel met hardware wordt gedaan(?) maar helaas ben ik niet in staat om deze te kopen. Ik doe het dus met de standaard plug-ins en de welbekende samples. Waarschijnlijk zullen veel mijn muziek commercieel of 'standaard' vinden maar dat is nou eenmaal wat ik leuk vind om te maken.
Hoop nog veel te leren in dit topic!
(Hier even een track van mezelf om een beeld te geven)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/certas/certas-alternative]
Ik merk hier vooral dat er veel met hardware wordt gedaan(?) maar helaas ben ik niet in staat om deze te kopen. Ik doe het dus met de standaard plug-ins en de welbekende samples. Waarschijnlijk zullen veel mijn muziek commercieel of 'standaard' vinden maar dat is nou eenmaal wat ik leuk vind om te maken.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/certas/certas-alternative]
Hi Bas,Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:20:
Reageer eigenlijk niet veel in dit topic maar lees wel heel veel mee dus zal me even voorstellen. Ik ben Bas en ben 19 jaar. Ik ben vanaf begin vorig jaar begonnen met het produceren van mijn eigen tracks. Binnenkort mijn eerste release op Beatport, iTunes en van alles, dus wel iets om trots op te zijn!
[audio]
Welkom. Wat voor stijl je produceert hoeft niet uit te maken om een goede producer te zijn. De focus ligt de laatste pagina's meer op hardware maar de meesten hier doen het meerendeel gewoon op de PC. Dus als je vragen hebt kan je die hier gewoon neerkwakken.
Zal thuis ff naar je track luisteren, ben benieuwd.
@Bas_G: Klinkt best lekker eigenlijk! Ik vind't persoonlijk wat vaak van sectie wisselen, maar dat is natuurlijk smaak.
Vandaag de knoop doorgehakt en een mic gekocht. Tweedehands op eBay (want dat scheelt nogal
), dus ik hoop dat ik'm binnen een week hier heb. Het is een Telefunken AK47 geworden. Dat betekent dat het budget een stukje omhoog is gegaan, maar daarmee zit ik nu in ieder geval in het gebied waar kwaliteit geen punt van discussie meer is, maar alles alleen nog maar om smaak draait. Hopelijk past'ie bij de mijne, anders moet ik eens zien of ik zo'n mic kwijt kom in de huidige economie 
Vandaag de knoop doorgehakt en een mic gekocht. Tweedehands op eBay (want dat scheelt nogal

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 15-01-2013 22:54 ]
Hoe welbekend?Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:20:
en de welbekende samples
Want punt is, iedere jojo kan VEH3 aanschaffen en browsen tot er een leuke loop of kick langskomt. Kans is alleen dat je niet de enige bent die die loop of kick leuk zal vinden.
Verwijderd
Dankje!Wormaap schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:50:
@Bas_G: Klinkt best lekker eigenlijk! Ik vind't persoonlijk wat vaak van sectie wisselen, maar dat is natuurlijk smaak.
De standaard vengeance packs en veel gratis samplepacks van andere producers. Ik probeer eigenlijk overal kleine beetjes van te gebruiken want ik ben inderdaad niet de enige die ze leuk vind. 'Vroeger' gebruikte ik wel veel loops voor percussie maar dat blijkt dan al veel gebruikt te worden dus nu probeer ik verschillende instrumenten overal vandaan te plukken.Yoozer schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:31:
[...]
Hoe welbekend?
Want punt is, iedere jojo kan VEH3 aanschaffen en browsen tot er een leuke loop of kick langskomt. Kans is alleen dat je niet de enige bent die die loop of kick leuk zal vinden.
Check anders ook even YouTube: Naden studio session #1 - daar wordt een techniek gedemonstreerd waarbij diverse kicks gelayerd worden. Met EQ kun je mixen en matchen tussen de klik, body en sub.
Verwijderd
Thanks, heb er al enige kennis van maar zal toch maar even kijken als ik thuis ben! Nieuwe dingen leren kan nooit kwaad.Yoozer schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:54:
Check anders ook even YouTube: Naden studio session #1 - daar wordt een techniek gedemonstreerd waarbij diverse kicks gelayerd worden. Met EQ kun je mixen en matchen tussen de klik, body en sub.
Verwijderd
Enig idee voor een keyboardstandaard (3 octaafs) waarbij ik het keyboard onder een hoek kan zetten, maar waar ik wel achter kan zitten? De modellen die ik zie zijn of enorm lomp, of waar je achter moet gaan staan. Ideaal voor mij zou zijn een hoogte van rond de 75cm.
Toffe video over de features van Ableton 9, iemand die lekker creatief wordt 
Zoals ik al zei: het is natuurlijk ook een smaakding natuurlijk, maar op 30s switch je naar een ander stuk, vervolgens op 45 komt er een harde stringachtige in. Dan komt op 60s de kick erbij, om vervolgens op 1:15 weer een breakdown te krijgen, waarvanuit we op 1:30 weer verdergaan met een stuk dat we nog niet eerder hebben gehoord. Voor mij (maar wederom: dat zal zeker met smaak te maken hebben) klinkt dat redelijk inconsistent. Maar wellicht is dat precies wat je zoekt, het is gewoon het eerste dat in me op kwam toen ik je plaat luisterdeVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:26:
[...]
Dankje!Hoe bedoel je van sectie wisselen? Ik heb me volgens mij gewoon aan de standaard opbouw
Hoe zit het trouwens met het aan laten staan van jullie hardware? Doen mensen dat hier? Is dat bijvoorbeeld beter voor de kwaliteit van je hardware? Vraag dit ivm het telkens uitzetten van m'n MPK en m'n synth waar ik eerder over postte.
Verwijderd
Daar zou ik me absoluut niet druk over maken. Alleen electronica met hoog voltage buizen heeft daar nog last van. De tijden dat digitale electronica daar last van had is ruwweg 20 jaar geleden en waar je vroeger een koelkast grote harde schijf had heb je nu een flashdrive die 1024x meer opslag heeft.
Verwijderd
Denk dat quick lock de meeste types heeft , heb er zelf twee , een lomp ding voor drie keybords waarin de hoek verandert kan worden en een normale gekriuisde stand . is het om piano te spelen achter je keybord dan ken je beter een stevigere ondergrond nemen die stabieler is .Die dingen zwaberen en zijn niet zo stijf als bij een piano /orgel . Een klaviertafel is het mooist , zo heet het gedeelte van de piano/vleugel waar de toetsen boven zitten .Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:56:
Enig idee voor een keyboardstandaard (3 octaafs) waarbij ik het keyboard onder een hoek kan zetten, maar waar ik wel achter kan zitten? De modellen die ik zie zijn of enorm lomp, of waar je achter moet gaan staan. Ideaal voor mij zou zijn een hoogte van rond de 75cm.
Een burau is eigenlijk best geschikt , heeft de goede hoogte en is stevig . Als je alleen die keybord hebt zou ik het klavier gewoon rechthouden , dat speelt het lekkerst
Maargoed alles mag
Dus een strijkplank
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Als je een half brakke Korg MS2000 hebt die al je settings kwijt is na een herstart. Dan wil je'm wel een jaar lang aan laten staan.apNia schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:51:
Hoe zit het trouwens met het aan laten staan van jullie hardware? Doen mensen dat hier? Is dat bijvoorbeeld beter voor de kwaliteit van je hardware? Vraag dit ivm het telkens uitzetten van m'n MPK en m'n synth waar ik eerder over postte.
Er zijn redenen waarom wel en waarom niet uit te zetten.
de printplaten krijgen elke keer een optater bij het aanzetten en dat is voor een PC die max een jaar of 8 mee moet gaan geen probleem. Ikzelf vind echter dat muziekinstrumenten voor het leven horen te zijn, netzoals een goede gitaar of saxofoon bv.
Verder blijft de temperatuur van de PCB constant als ie aanblijft, hierdoor voorkom je dat de tin en componenten op de print gaan werken of breken door uitzetting en inkrimping. Of zoals een Taiwanese collega ooit tegen me zei "power on motherboard make PCB happy", het is waar, printplaten blijven beter als er stroom doorheen blijft lopen.
Er zijn echter ook redenen waarom aan laten staan NIET goed is.
onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn zoals LEDjes, LCD schermpjes, ventilatoren, enz., hebben een beperkte levensduur, die gaan dus bij langer aanstaan wel eerder kapot.
Verwijderd
Een viool
Een strijkplank zwabbert helemaal , misschien geeft dat weer een extra doppler effect .
Verwijderd
Tja het probleem is dat ik het scherm dan niet goed kan aflezen. Heb hem nu op een tafeltje staan, maar dat is een stuk lager dan prettig isVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:33:
[...]
...
Een bureau is eigenlijk best geschikt , heeft de goede hoogte en is stevig . Als je alleen die keybord hebt zou ik het klavier gewoon rechthouden , dat speelt het lekkerst
Maargoed alles mag

Verwijderd
Dat schermpje hoef je neem ik aan niet constant af te lezen , neemt niet weg dat het wel mag maar je zal een bepaald compromie moeten sluiten. Zomaar vanuit je buraustoel is ook moelijk, je moet eigenlijk een piano/keybordbankje hebben en van daaruit de hoogte van je klavier bepalen.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:38:
[...]
Tja het probleem is dat ik het scherm dan niet goed kan aflezen. Heb hem nu op een tafeltje staan, maar dat is een stuk lager dan prettig is
Hoger tafeltje
Verwijderd
Voor het daadwerkelijk spelen van muziek niet, maar juist het maken van de sounds daar gaan juist de uurtjes inzitten en daar heb ik juist dat schermpje voor nodig.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:17:
[...]
Dat schermpje hoef je neem ik aan niet constant af te lezen ,...
En een hoger tafeltje werkt dus niet, want dan kan ik het scherm weer niet zien
Ach, ik kijk wel verder rond en anders fabriceer ik zelf wel wat.
Verwijderd
Je hebt toch ook van die tafel stands waarmee je een apparaat wat schuiner kan zetten?
Zelf maken is ook handig als je er een beetje talent voor hebt.
Ben nog aan het kijken voor een sjiek 19" rack dat evt ook nog kan rijden maar daar is de keuze ook beperkt.
Zelf maken is ook handig als je er een beetje talent voor hebt.
Ben nog aan het kijken voor een sjiek 19" rack dat evt ook nog kan rijden maar daar is de keuze ook beperkt.
Voor de gebruikers van 19" apparaten, ik kan als tip geven om daarvoor een server- of switchrack voor te kopen ipv die racks bij de muzakwinkel, dat scheelt je flink pegels en zijn feitelijk gewoon dezelfde soort racks.
Verwijderd
Wat dat betreft kan je ook een Ikea kast kopen en daar 19" rails in schroeven.
Alleen het rack wat ik voor ogen heb moet wel van metaal zijn omdat er zwaar spul in moet komen.
Anyway
Gaan er nog mensen naar de dancefair 16&17 feb?
Alleen het rack wat ik voor ogen heb moet wel van metaal zijn omdat er zwaar spul in moet komen.
Anyway
Verwijderd
17 FebVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:18:
Dan kan je dus doen wat peerd zegt. Die serverracks krijgen ook aardig wat kg's voor hun kiezenVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:18:
ik ga de16e. Ben erg benieuwsVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 08:18:
Wat dat betreft kan je ook een Ikea kast kopen en daar 19" rails in schroeven.
Anyway
We will be right back with Manny_Moare !
hebben hier mensen ervaring met audacity?
meuk: Audacity 2.0.3 RC 1
Als ie goed is lijkt me dat een goeie gratis vervanging van m'n wave editor die al behoorlijk aan het verouderen is.
Als ie goed is lijkt me dat een goeie gratis vervanging van m'n wave editor die al behoorlijk aan het verouderen is.
Is best een goede wave-editor, maar ik ben al jaren een cooledit/audition gebruiker. De nieuwe versie uit het Adobe CS5.5 of CS6 pakket is echt te gekvlaaing peerd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:54:
Niet te verwarren met SoundBooth, want dat is echt de grootste troep die Adobe ooit gemaakt heeft. Hebben ze zelfs nog toegegeven ook en snel de "fout" herstelt.
[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 22-01-2013 10:10 ]
Dit gaat over Audacity, niet Audition. Audacity is open source en gratiesj
vandaar mijn vraag...mijn software huishouden word me tegenwoordig iets te duur namelijk
Verwijderd
Audacity is niet altijd even handig maar Wavelab en SoundForge is ook een bak bloatware geworden waar je ook niet blij van wordt (waar je dan ook nog voor moet betalen).
Ik gebruik het redelijk veel. Kick pitching en dat soort dingen doe ik met Audacity. Ook het bouncen van instumenten e.d. doe ik via Audacity. Dit vooral om dat Edison van FL wat vreemds doet met mijn opnames.vlaaing peerd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:54:
Ik zal echter niet gaan beweren dat het net zo prettig werkt als b.v. cooledit. Het wil soms wat.... modderig werken.. Maar dat is een kwestie van wennen imho..
Ik zou het zeker gaan proberen, want graties is goed
Ik had het ook over Audacity, maar gaf meteen als voorbeeld dat Audition stiekem beter is.vlaaing peerd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:23:
Dit gaat over Audacity, niet Audition. Audacity is open source en gratiesjvandaar mijn vraag...mijn software huishouden word me tegenwoordig iets te duur namelijk
Audition is ook gratis, mits je weet welke online winkels het gratis aanbieden
Ik gebruik eigenlijk altijd Audacity, nadat Soundforge, zoals wouter al zei, een vet varken werd. Nou moet ik zeggen dat ik daarmee bijna nooit meer doe dan trimmen, normalizen en faden. Ik vind het boven alles vaak een beetje clunky/onvriendelijk werken. Het haalt het in dat opzicht niet bij de commerciele varianten. Maar het is gratis, en ik was bloaty pakketten van die winkels die het gratis aanbieden zat.
Ik gebruik het ook, vooral om MP3's mee te maken (aangezien Live dat niet zelf kan). Het is wat Spartaans af en toe, maar dat nemen we dan maar voor lief.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Dan kan je nog veel beter Lame MP3 Encoder nemen. Dat gebruik ik denk ik al dik 7 jaar nu ofzo.2mb schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:02:
Ik gebruik het ook, vooral om MP3's mee te maken (aangezien Live dat niet zelf kan). Het is wat Spartaans af en toe, maar dat nemen we dan maar voor lief.
Rond de 600kb, kan alle mogelijk formaten aan en kan zelfs in sequence meerdere wavs omgooien naar MP3.
Ik hou van zulke no-nonsense programma's
De Lame Encoder is toch niet meer nodig van af v2?kaos- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:59:
[...]
Dan kan je nog veel beter Lame MP3 Encoder nemen. Dat gebruik ik denk ik al dik 7 jaar nu ofzo.
Rond de 600kb, kan alle mogelijk formaten aan en kan zelfs in sequence meerdere wavs omgooien naar MP3.
Ik hou van zulke no-nonsense programma's
En vandaag m'n vocale setup afgemaakt met een plopscherm en een reflectiescherm 
Snel fotootje in de gang (ik moet er nog ruimte voor maken in m'n slaap-/studiokamer
)
Snel fotootje in de gang (ik moet er nog ruimte voor maken in m'n slaap-/studiokamer

definieer "v2" ?chieldtm schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:24:
[...]
De Lame Encoder is toch niet meer nodig van af v2?
Ik heb nog ergens een installatie van SoundForge 4.5 liggen. Een hele hoop dingen aan de UI van Audacity staan me enorm tegen. Schijnbaar is het ontwikkelen van een goede wave editor niet makkelijk, want een hele hoop dingen (ook qua automation en zo) zouden een stuk beter kunnen.apNia schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:00:
Ik gebruik eigenlijk altijd Audacity, nadat Soundforge, zoals wouter al zei, een vet varken werd.
Er is ook nog Wavosaur wat ik redelijk SF-achtig vond werken. 1 exe file, free as in beer, Windows-only. http://www.wavosaur.com/
Que?van die winkels die het gratis aanbieden
Ik vind save as mp3 trouwens niet zo'n geweldig nuttige optie. SoundCloud doet die conversie toch al, en even een .wav file in RazorLAME gooien is echt niet old school en geeft je veel meer opties dan welk DAW dan ook.
[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 24-01-2013 09:38 ]
Gister voor het eerst echt tijd gestoken in bass modulatie. Ik ben officieel verslaafd want wat is dat me toch een partijtje gruwelijk
iets met minder legale "winkels" als je snapt wat ik bedoel
De winkels in de piraten baai.kaos- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:59:
[...]
iets met minder legale "winkels" als je snapt wat ik bedoel
Moet... Meer... Zooi... Kopen...!
Aangezien ik nog geen fatsoenlijk masterkeyboard had en er, naar het schijnt, weinig betere klavieren te vinden zijn dan dat op de S90, heb ik een Yamaha S90 gekocht. Dat ik ook nog de synth engine van een 2003 Motif erbij heb, is mooi meegenomen
En bedankt, Yamaha, voor het in die tijd al inbouwen van een USB-poort die gewoon MIDI uitspuugt

De bestelde stand komt hopelijk morgen of overmorgen binnen
Aangezien ik nog geen fatsoenlijk masterkeyboard had en er, naar het schijnt, weinig betere klavieren te vinden zijn dan dat op de S90, heb ik een Yamaha S90 gekocht. Dat ik ook nog de synth engine van een 2003 Motif erbij heb, is mooi meegenomen
En bedankt, Yamaha, voor het in die tijd al inbouwen van een USB-poort die gewoon MIDI uitspuugt

De bestelde stand komt hopelijk morgen of overmorgen binnen
[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 24-01-2013 21:57 ]
Verwijderd
Hebben jullie het al van de 'nieuwe' Korg MS20 gehoord?
Voor 600€ een hele leuke instap synth.
Zal als een dolle gaan verkopen.
Voor 600€ een hele leuke instap synth.
Zal als een dolle gaan verkopen.
Ja lijkt me vet. Ik zoek de laatste tijd echt naar een vette analoge synth maar kom er maar niet uit. De MS20 doet me vooral heel erg denken aan Oizo's "Analog Worms Attack"-album, die echt knettervol zit met MS20 geluiden (ik geloof naast een Akai sampler ook enige wat ie heeft gebruikt)... Echt heerlijk groezelig:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WDGqwNQbnYE]
Wat zijn nou de nieuwe tot max €1200 synths waar je wel die lekkere oude filtersweeps uit kan vissen? Een beetje die oude Bladerunner vibe @ 00:28:
Kan je zoiets nou ook prima uit je virtueel analoge synth toveren of zit hier nou dat-speciale-analoge-randje-aan-wat-ik-nog-niet-herken? En zo ja, welke van de nieuwere synths is daar bijzonder goed in? Ik neig een beetje naar DSI bakken?
Speaking of which, de Prophet '12 komt er aan. Maar $3000 kindertjes!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WDGqwNQbnYE]
Wat zijn nou de nieuwe tot max €1200 synths waar je wel die lekkere oude filtersweeps uit kan vissen? Een beetje die oude Bladerunner vibe @ 00:28:
Kan je zoiets nou ook prima uit je virtueel analoge synth toveren of zit hier nou dat-speciale-analoge-randje-aan-wat-ik-nog-niet-herken? En zo ja, welke van de nieuwere synths is daar bijzonder goed in? Ik neig een beetje naar DSI bakken?
Speaking of which, de Prophet '12 komt er aan. Maar $3000 kindertjes!
[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 24-01-2013 23:28 ]
Check check: http://www.gearslutz.com/...ner-type-synth-brass.htmlapNia schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:18:
Kan je zoiets nou ook prima uit je virtueel analoge synth toveren
Ja, mooi he? Voor 33% meer kun je trouwens de nieuwste Buchla hebben. Ik sta toch wel te popelen om dit jaar naar de Messe te gaan met al dat leuks.Speaking of which, de Prophet '12 komt er aan. Maar $3000 kindertjes!
Hahahahah was impressed door je sound voordat ik zag dat ie van jou was Yoozer. Ik heb net voor de lol het filter van m'n Virus eens gechecked vergeleken met de Minibrute. Dan merk je dat dat filter best wel fucking dun is 
Waarmee heb je die gemaakt? En wat is voor jouw gevoel echt belangrijk hiervoor? De synth zelf of verkijkt men zich daarop en zit 't hem vooral in je signalpath? (halfrotte kabels, opnemen op tape etc)
He kut, Yoozer ik was nog wel van plan om vroeg te gaan slapen. Koffie dan maar morgenochtend....
Waarmee heb je die gemaakt? En wat is voor jouw gevoel echt belangrijk hiervoor? De synth zelf of verkijkt men zich daarop en zit 't hem vooral in je signalpath? (halfrotte kabels, opnemen op tape etc)
He kut, Yoozer ik was nog wel van plan om vroeg te gaan slapen. Koffie dan maar morgenochtend....
Kabels? Tape? Alles wat je hoorde was 100% plugin (en het staat er ook nog eens bij
)
Kijk even verder in die thread, dan zie je nog een paar pogingen. Toen ik de video van de CS70M als guideline volgde ging alles in feite vanzelf. Met DIVA moet je dit ook wel klaar krijgen, mocht je ACE niet hebben. Sylenth en Massive wellicht ook nog wel, zelfs.
Kijk even verder in die thread, dan zie je nog een paar pogingen. Toen ik de video van de CS70M als guideline volgde ging alles in feite vanzelf. Met DIVA moet je dit ook wel klaar krijgen, mocht je ACE niet hebben. Sylenth en Massive wellicht ook nog wel, zelfs.
Dit topic is gesloten.