http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-seismic-122012-mix/
Alle tunes zijn van onszelf, ben benieuwd naar de feedback
Heb deze onlangs nog geluisterd. Zaten echt een paar hele dikke raggers tussen.vlaaing peerd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:36:
oja, ook ff hier spamme
http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-seismic-122012-mix/
Alle tunes zijn van onszelf, ben benieuwd naar de feedback
Soms vond ik het ietwat "rommelig" maar over het algemeen zeer tof gedaan
nu je mix aan het luisteren...laat ik nog wel ff weten. Klinkt goed tot nu toe!
06:25 - die midsynth had ik liever wat lager gehad, deze mist wat laag/sub. Beetje meer power erin.
10:41 - iets meer "gore sound" deze is vrij "netjes". Het echt beuken zit er niet in vind ik. De snare lijkt op een witte ruis. Misschien een rimshot onder layeren voor dat "tak" geluid.
12:34 - deze is lekker, vieze geluiden, maar wel een beetje mat in het begin, later komt de sub beter door. misschien iets meer stereobeeld toevoegen in de main-synth.
15:24 - dit is het punt dat ik hem "rommelig" vind. de drums vallen ietwat weg en die synth daar iets middish, ik zou em ietwat knijpen. de creativiteit is wel lekker gedaan
19:38 - snare beetje hetzelfde verhaal, echt een wit ruisig geluidje. misschien is het smaak. de bassline is in combinatie met de cirkelzaag geluiden hier wel fucking vet gedaan.
23:48 - die piano en gitaargeluidjes trek ik goed. fijne sfeer wordt hier opgebouwd.
24:19 - cleane sound, maar ook hier mis ik een beetje het "laag-monster-gevoel" het is aan de "mid" kant zeg maar. het kan ook smaak zijn hoor, maar ik hou meer van het het sublaag
29:55 - frikkin vette track

Voor de rest steekt het wel vet in elkaar. Alleen het valt me wel op dat de meeste geluiden soms wel es herhaald worden.
Wat ik al zei, goed spul, hier en daar wat mixing dingen die voor mijn smaak iets anders liggen, maar zonder meer vet gedaan!
Met het budget van een (toen) 15-jarige kan je niet veel besteden aan apparatuur, daarom werk ik veel met VSTi's en m'n Midi controller.
Met mijn huidige bijbaan bij techniek in het theater leer ik veel van de vele verschillende inspiciënten die hun vaardigheden graag willen onderwijzen aan jongere mensen als ik, als het gaat om akoustiek en belichting.
Foto van studio:

Hier maak ik verschillende mixes, en op het moment ben ik bezig met het masteren en surround maken van een amateur-film die in februari in de lokale Utopolis-bioscoop in premiëre gaat.
Ook gebruik ik deze setup voor game-recording en video-editing
Hardware en instrumenten
PC met de volgende specificaties:
- Intel Pentium E6700 @3.6 GHZ
- 4 GB DDR3 (binnenkort 8 GB)
- 1 TB 5400RPM (Systeem), 260 GB spanned 7200RPM (Samples + VST's)
- 1x 23 inch monitor en 2x 17 inch extra monitors
- Casiotone CT-460 (1987) met MIDI
- Roland Cakewalk UM-2G MIDI>USB-Interface (2012
)
- Telefunken HiFi-studio 1M (1982) met fabrieks-speakers, 2x 60 Watt en 2x tweeter 15 Watt
- Analoge AV-Mixer van Alecto
- Sony CDP-195 CD-Speler
- FL-Studio
- Pro Tools 10 HD (evaluatie)
- Sonar X2 (evaluatie, en voorkeur voor aankoop in de nabije toekomst)
- Arturia Vintage Collection (evaluatie, en voorkeur voor aankoop in de nabije toekomst)
- Veel verschillende VST's van andere fora's
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
Edit:
(Niet sarcastisch bedoeld trouwens.)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 15:48 ]
Dit weekend dus compleet nieuwe template in Logic Pro gefixt met alle EQ's, bussen, compressors en weet ik dat erin en flink getweakt zodat het niet meer snel modderig wordt of overstuurt. Nu nog alleen wat inspiratie vinden voor wat nieuwe tracks
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ragequit-construct-the-robot]
Het is nog wel een WIP'je maar vind hem voor nu al zelf al redelijk geslaagd
Waar halen jullie je kabels voor in de studio?
Verwijderd
Maar online bestellen bij bijv BaxShop?
En natuurlijk proberen een dealtje te maken met zoveel kabels.
Dude, serieus bedankt voor het uitgebreide commentaar, daar kan ik tenminste wat mee!kaos- schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:17:
@ peerd :
06:25 - die midsynth ...*knip*.... gedaan!
Ik pleur inderdaad regelmatig een klein sweepje white noise onder de snares om 'm wat meer lengte te geven, vind het zelf wel prettig eigelijk.
grote kans dat ik nog ff het 1 en ander ga aanpassen, soms is het net de feedback van een ander die je over de streep trekt of iets ok is of niet, thx!
moet ik dan eigenlijk nog even jouw mix even goed reviewen dan eh?
Verwijderd
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/zondag]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/op-dreef]
AlleKabels is niet zo cheap als het over 6.3mm Jackkabels gaat helaas en dat is toch wel 80% van m'n aankoop. Plus dat ik om ellende in de toekomst te voorkomen gelijk maar alles op 3m lengte ga kopen.Whyte schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:18:
Allekabels.nl is meestal wel cheap. Heb de prijzen nooit vergeleken met Bax, dus weet niet welke cheaper is.
Verwijderd
Want als ik moet gokken dan zou ik zeggen ongemasterd.
De (DJ)mix als geheel zelf ga ik niet masteren, dan kom je nl ook aan de dynamiek van de losse tracks en die wil ik niet aantasten. Zet in dat geval de volumeknop maar wat hoger.
Vroegah nam ik mixjes wel overstuurd op op casettebandjes en dat klonk nog wel genadig, maar dat digitaal doen of limiten klinkt gewoon niet. Wel apart dat een casettebandje zoiets meer kan hebben dan een limiter.
Verwijderd
Maar deze mix komt op mij net zo dof als een cassettebandje over eigenlijk.
Dynamiek ben ik helemaal voor het komt op mij over dat de mixen doorgaans teveel (bus)compressie hebben en daardoor niet zo open en dynamisch klinken als ik bij vergelijkbare muziek hoor. Dan heb ik het niet over de overcompressed sausage sound ala 'plat als een pannekoek'. Maar meer over de mix per nummer zelf. (Komt dit zinnig over?)
Als ik rondkijk kom ik uit op bijvoorbeeld de Brauner Phantom, die in Sound on Sound een érg positieve review kreeg toen'ie uit kwam. Ook werd me de Neumann TLM-103 aangeraden, die óók een positieve review kreeg. De Røde K2 zit qua nieuwprijs (een buizenmicrofoon zou ik dan weer minder snel tweedehands kopen) in de buurt van een tweedehands TLM-103, en heeft óók een positieve review gekregen.
Als ik wat rondzoek op internet lees ik over allemaal goede en minder goede verhalen, en kom ik bv. ook Microtech Gefell veel tegen. Dus, omdat ik door de meningen op het internet niet meer weet wát ik nou moet hebben, wil ik graag meer meningen op het internet
Uiteraard zal ik ook e.e.a. moeten gaan proberen, maar meer info vooraf is natuurlijk altijd beter
Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd
Elektron heeft de Analog4 en Mutable Instruments heeft met hun Ambika een heel interessant klinkende 6 stemmige synth ontworpen. (Maggum zelluf bouwe)
En misschien is het wel handig als je weinig of geen synths hebt ook even te denken aan het feit of je nog effecten erbij nodig hebt of die bij de synth zitten ingebakken. Want zo droog opnemen zal je het meestal ITB nog willen bijvijlen.
Verwijderd
Zelfs al ligt er na 10 jaar een dikke laag stof op.
En ze hebben net een Jupiter 8 binnenSjoewe schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:03:
Oeh, ik ga binnenkort hier eens een middagje doorbrengen!
[afbeelding]
http://www.sonartraffic.nl/
Moet je bij die jongens betalen of kun je gewoon een afspraak maken en binnenlopen om wat rond te kijken? Wil zoooo graag een keer langs bij Allard
Ga je met Tim meeSjoewe schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:14:
Je moet wel iets betalen, maar ik weet de details eigenlijk niet precies, ben via via uitgenodigd, kan me ook niet eens zoveel schelen. KNOPJES
Wil zo graag
Verwijderd
Memorymoog, Xpander en Chroma vind ik toch vetter dan een Jupiter 8 hoor.
(Nu nog de loterij winnen.)
Edit:
Smooi!
YouTube: Elektron Analog Four Square Wave Oscillator Sync
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 18:19 ]
teveel zooi, te weinig tijd
We zijn in het grote foute remix competitie topic bezig met een remix gedoetje.
De bedoeling is om een "foute" track te maken met sowieso 1 acapella die in de openings post staat.
Bij deze ook mijn aandeel is het geheel.
kaos- schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:48:
Laat ik maar de eerste zijn dan ?![]()
Hierbij mijn foute remix met de acapella's van :
- Venga Boys - Parada de tettas
- Technotronic - Pump up the jam
Vanaf 04:00 komt het kazige melodietje om het "fout" te maken.
Ben benieuwd naar de andere inzendingen
[afbeelding]
https://soundcloud.com/kaos001/kaos-tettas-got-remix-compo
(de [audio] tags werken nog niet, kan een admin dit fixen?)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-tettas-got-remix-compo]
[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 13-12-2012 20:55 ]
Zijn er ook tweakers die zang op hun pc opnemen? Zo ja, hoe is dat kwa setup opgezet? Geluidkaart + Mic?
Anders zijn er talloze oplossingen. Je zou zelfs zoiets kunnen scoren, heb je een mic en een USB-interface ineen
Zelf gebruik ik één van de mic-ins op mijn RME Fireface 800 voor zang, maar dat wordt meestal niet meer als goedkoop gezien.
Ik heb asio4all geinstalleerd voor ik poste maar die vind mijn mic niet, of doet daar niks mee iig, krijg gewoon geen geluid in Adobe Premiere ermee.
Die je linkte lijkt me wel wat, vooral om het voor voor de gein af en toe er wat mee doen is, ga me er verder in verdiepen, thx!
Verwijderd
Het is ook in het belang van zo een instrument dat die knopjes gebruikt worden , het is een gebruiksvoorwerp waarbij vooral die analoge bakkies gemaakt zijn om te gebruikenSjoewe schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:14:
Je moet wel iets betalen, maar ik weet de details eigenlijk niet precies, ben via via uitgenodigd, kan me ook niet eens zoveel schelen. KNOPJES
Het zal een bepaalde tijdsduur zijn wanneer er een negatief effect kan ontstaan in de vorm van vastzittende knoppen of schuifjes . Had het erg met de eminent 310 , toen ik hem net had deed die het haast niet , na uren en dagen aan staat begon die het steeds beter te doen , denk dat de stroom er gewoon lang over deed om alles te laden
Verwijderd
Het is wel raar dat electronica niet zo maar nagemaakt kan worden , er zijn genoeg hardware clonen die volgens kenners toch anders klinkt . Met goede soundproccesing en effecten kom je een heel eind watbetrefd waveform
De belletjes uit https://soundcloud.com/sy...mpitup-to-the-unknown-man

Van het grote foute remix competitie topic

Verwijderd
Hangt van het type af. Vaak is het hoe ouder ze zijn hoe meer last ze hebben van vals te gaan klinken na een poos. Ze moesten simpelweg leren om het zo te bouwen dat de oscillatoren stabiel bleven. En het feit dat transistoren nog maar net bestonden en die nog lang niet zo nauwkeurig als nu gemaakt konden worden. Dan krijg je elektronica die erg gevoelig is voor temperatuurverschillen.Sjoewe schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:17:
Sowieso moet je die oude Moogs en dergelijke een half uur van te voren al aanzetten, toch?
Edit:
Zag net op ebay een novation bassstation staan voor 260euro. Da's voor dat geld een verdraaide leuke analoge bak. Wat dat betreft hoef je niet zoveel te kwijlen over dat nieuwe spul. De oude synths zijn vaak ook nog leuk zat.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 12:01 ]
Overweeg deze te kopen. 2ehands vind je al een Maschine Mikro voor 180 euro. En een gewone maschine voor rond de 300 euro.
Lijkt me echt keileuk speelgoed en nét ff breder te gebruiken dan b.v. een Arturia Spark.
De Mikro is functioneel hetzelfde als de gewone Maschine... Maar in hoeverre wordt je 'gehinderd' door de meer basale layout/interface?
Verwijderd
Wat ik ervan begrepen heb is de functionaliteit van beide apparaten identiek... enkel de controller heeft minder toetsen (dus meer shift + opties)
Ik zou hem feitelijk voor het hele beats/drums/percussie gebeuren willen gebruiken. Pads, leads, bas en andere synthlijnen doe ik dan gewoon via ableton.
Ik heb overigens ook een Traktor S2... Veel mensen gebruiken de maschine met deze combinatie.. Maar geen idee waar voor mij (in deze context) de toegevoegde waarde zit.
Verwijderd
Maar je kan hem ook als controller voor van alles en nog wat gebruiken.
Alleen het spelen van noten op dat ding vind ik totaal ruk.
Tijdens draaien denk ik dat je breaks/fills makkelijk met Maschine moet kunnen doen. Of als background rythme om de rest van de set aan te hangen zeg maar.
Denk dat jij hem hetzelfde gebruikt als hoe ik het wil doen ja.
Heb je ook al eens met Spark gespeeld? (incl controller)
If so, hoe verhouden deze twee zich?
Verwijderd
Ben iig zo tevreden met Maschine dat ik geeneens zin heb om naar alternatieven te kijken.
Nou ja, met uitzondering op m'n 808 dan he.
(En binnenkort mijn Analog4)
Verwijderd
In Traktor kun je hem gebruiken om bv cuepoints te triggeren.
Ik had de mijne voor 150€ en nieuw kost die momenteel 199€ dus dan is 170-180 best nog wel aan de hoge kant.
[ Voor 14% gewijzigd door audiojunk op 19-12-2012 13:52 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Paar euro's erbij en je hebt em nieuw.
http://www.tonecontrol.nl/native-instruments-maschine-mikro
Of iets meer erbij en je hebt Maschine nieuw € 314,00
http://www.bax-shop.nl/mi...ller/product-details.html
Ik zou toch voor de grote gaan. Extra knoppen is altijd makkelijk als je Ableton, Traktor en Maschine tegelijk bestuurd met 1 controllor.
Thanks voor de info. Ik weet dat de Maschine Mikro gedurende de actieperiode erg cheap was. Maar die actie is inmiddels voorbij.
@storagefan
Thanks, blijkbaar is ie toch nog cheapy te krijgen op sommige plaatsen.

Heb je al de nieuwste Maschine software updates geïnstalleerd?
Maschine blijft hangen bij het laden van database gegevens. Al etterlijke keren opnieuw geinstalleerd maar wordt er niet wijs uit. NI service desk snapt er ook niks van.Dacide schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:06:
Maar hoe kan dat dan? Heb je zo'n oude of afwijkende laptop? Of is er iets anders aan de hand?
Heb je al de nieuwste Maschine software updates geïnstalleerd?
Verse install zou misschien helpen maar dan moet ik weer al m'n vst's en samples opnieuw in gaan richten en daar zit ik ook niet echt op te wachten

Paar maanden terug stond ik op het punt Komplete 8 te kopen en dan m'n hele produceer laptop een nieuwe install te geven, als clean start, maar uiteindelijk toch van de aankoop af moeten zien

Verwijderd
Google Play: USB Audio Recorder PRO
Die gasten hebben dus van je telefoon een opname recorder gemaakt.
Iets wat in de vorige android versies nog niet mogelijk was is dus nu wel mogelijk gemaakt.
Dus wat dat betreft staat de deur open naar mogelijkheden.
Trouwens zijn die gasten ook bezig met midi dus het gaat de goede kant op.
En als je niet zeker bent of je USB geluidskaart wel werkt kan je de trial apk via de browser downloaden. (Moet je wel non google play apk's toestaan.)
Laatst weer eens een chillstep nummer gemaakt:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-thrown-deep]
Alleen volgens mij is de bass nogal overheersend, want bij elke "drop" valt de kick bij mijn speakers en hoofdtelefoon helemaal op de eerste maat. Nou zou ik graag willen weten of dat bij jullie ook zo is
Verwijderd
Is inderdaad vrij stevig in het laag. Maar dat komt omdat de subbas te hard staat. Met een hoog doorlaat filter kan je dan veel bereiken. Maar qua mix vind ik het hoog wel wat aan de schelle kant voor de percussie en te dof voor de melodie/tegenmelodie. (Die achtergrond ruis is niet zo mijn ding omdat het als digitale ruis klink.)
Ben er even zelf voor gaan zitten en heb er mijn eigen draai aan gegeven en als je dat wilt horen laat maar even weten.
Verwijderd
klinkt goed, nu nog ff masterenrubjo99 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:44:
Yeeey, de artwork voor mijn EP is in de maak en eind januari staat ie te koop.![]()
Laatst weer eens een chillstep nummer gemaakt:
[audio]
Alleen volgens mij is de bass nogal overheersend, want bij elke "drop" valt de kick bij mijn speakers en hoofdtelefoon helemaal op de eerste maat. Nou zou ik graag willen weten of dat bij jullie ook zo is
Verwijderd
Asio heeft meerdere problemen met Windows 7 en vista,Wormaap schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:41:
Als je vooral gewoon ASIO wil kunnen gebruiken (voor latency bv.): http://www.asio4all.com/
Anders zijn er talloze oplossingen. Je zou zelfs zoiets kunnen scoren, heb je een mic en een USB-interface ineen
Zelf gebruik ik één van de mic-ins op mijn RME Fireface 800 voor zang, maar dat wordt meestal niet meer als goedkoop gezien.
dit heeft niks te maken met je geluidskaart
dit heeft te maken met Windows, het is een doolhof met uitvogelen , want het is nog steeds een soort van bug in Windows vista en 7, geluid ondersteuning is daar met andere woorden k*t
je opties zijn, zoeken naar andere drivers, klooien met instellingen ,
of terug naar Windows xp,
ik heb het hier eindelijk aan de praat gekregen, plugin update van Audition,
Verwijderd
Dat heb ik gedaan. Maar ik zet zoiets niet zomaar online zonder toestemming van rubjo99.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:10:
klinkt goed, nu nog ff masteren
Zowel met m'n interne geluidskaart met ASIO4All en met m'n RME FireFace 800 merk ik niets van de problemen die jij omschrijft. Met de RME had ik wat opstartproblemen, maar dat bleek aan de Win7 Firewiredriver te liggen. De legacy driver gebruiken verhielp dat. Win8 wordt wat dat betreft een ander verhaal, aangezien de legacy FW driver daar niet meer beschikbaar is (en niet fatsoenlijk te installeren, want hij is niet signed).Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:14:
[...]
Asio heeft meerdere problemen met Windows 7 en vista,
dit heeft niks te maken met je geluidskaart
dit heeft te maken met Windows, het is een doolhof met uitvogelen , want het is nog steeds een soort van bug in Windows vista en 7, geluid ondersteuning is daar met andere woorden k*t
je opties zijn, zoeken naar andere drivers, klooien met instellingen ,
of terug naar Windows xp,
ik heb het hier eindelijk aan de praat gekregen, plugin update van Audition,
Verwijderd
Aangezien je nog kan posten, neem ik aan dat het goed gegaan is.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 03:34:
[...]
Dat heb ik gedaan. Maar ik zet zoiets niet zomaar online zonder toestemming van rubjo99.

Verwijderd
Maar eindelijk mijn soundcloud weer eens geupdated maar bij het uploaden van een laatste track kreeg ik een melding dat het nummer 'verdacht' was. Alleen is het nummer waar het 'orgineel' op gebaseerd is een heel ander nummer. Maw de software die 'duplicaten' opspoort is nog niet helemaal optimaal zeg maar. Eens kijken hoe lang dit gaat duren eer ze het door krijgen en er wat aan gaan doen.
Mijn soundcloud is trouwens:
https://soundcloud.com/fuse-4
Zo te lezen kan ik maschine als VST inladen in mijn DAW applicatie. Maar betekend dit dat ik dan patterns (of hoe audio parts in maschine ook heten) kan triggeren mbv midi notes in de ableton piano roll?
Of is het de bedoeling dat ik alle maschine parts omzet naar audio en deze als loopjes/shots in ableton laad?
Verwijderd
Maar je kan altijd binnen je plugin ook een (sub) arrangement maken voor het Maschine onderdeel van het nummer. En ook die kan je als audio exporteren natuurlijk. Het is maar net wat je het fijnste vind werken.
De grove lijnen werk ik meestal uit met de hand en mocht het nodig zijn dan sleep ik de parts naar cubase en ga daar verder met de details.
Ik ben zeer benieuwd, dus laat maar horenVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:46:
@rubjo99
Is inderdaad vrij stevig in het laag. Maar dat komt omdat de subbas te hard staat. Met een hoog doorlaat filter kan je dan veel bereiken. Maar qua mix vind ik het hoog wel wat aan de schelle kant voor de percussie en te dof voor de melodie/tegenmelodie. (Die achtergrond ruis is niet zo mijn ding omdat het als digitale ruis klink.)
Ben er even zelf voor gaan zitten en heb er mijn eigen draai aan gegeven en als je dat wilt horen laat maar even weten.
Thanks, ik heb hem ff geluisterd en klinkt wel beter. Maar ik ga toch maar even nog aan de slag hiermee. thanks in ieder geval ;D
[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/kerstliedje]
[ Voor 31% gewijzigd door Erikie op 25-12-2012 06:35 ]
traktor scratch!
Verwijderd
Hij is goed . lekkere bas
Zat net nog even op marktplaats te kijken , geen eminent310 te vinden , zijn die dingen al schaars aan het worden of zo . Het is echt even opletten of er een voorbij komt , voor mij hoeft het niet , maar een betere analoge aanvulling voor een setup kan ik niet verzinnen . Het aanbod van die dingen is uniek voor nederland , een synth is makkelijk te vervoeren maar zo een orgel is al een stuk moeilijker , die van mij heb ik in een vw transporter opgehaald , klein autotje gaat niet passen
http://www.soundonsound.c...7/articles/eminent310.htm
The cure lullaby-remix met de 310e
Verwijderd

nee het is geen speelgoed keyboard
Ik weet het, het is een oudere synth gebaseerd op de Alesis ION, en er is een nieuwere genaamd een Akai Miniak (ook niet meer verkrijgbaar), maar wat een geniaal ding is het met dik geluid. Gewoon heerlijk op schoot en maar draaien aan de knoppen.
Dat is dan ook het minpunt, weinig knoppen om je eigen sounds te maken, tenzij je een editor op de computer hebt of als ik doe, gaan met die banaan. Heb voor mijzelf een heerlijke nasty vieze Hammond orgel gemaakt
Gisteren en vandaag heb ik een backing track gemaakt voor bij m'n zanglessen. Ik zing daar If You Tolerate This... van Manic Street Preachers, maar aangezien dat nummer zieklijk hoog is zing ik'm 8 semitonen lager dan het origineel
Maar manman, wat is die mogelijkheid voor takes/comps van SO heilig! Gewoon een stukje loopen, een paar takes inspelen en daarna de beste stukken van de verschillende takes selecteren. Klaar is je comp!
Anyway, het resultaat. Verwacht geen high-end track, want uiteindelijk is het niet bedoeld als release, maar als backing track voor mijn zangles
Heej Krusher, welkom hier.Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:10:
Sinds afgelopen zondag heb ik een nieuwe Alesis Micron, maar op vlaaing peerd in "How to become a Producer Deel II" na ben ik kennelijk de enige die dat doosje heeft?:
[afbeelding]
nee het is geen speelgoed keyboard![]()
Ik weet het, het is een oudere synth gebaseerd op de Alesis ION, en er is een nieuwere genaamd een Akai Miniak (ook niet meer verkrijgbaar), maar wat een geniaal ding is het met dik geluid. Gewoon heerlijk op schoot en maar draaien aan de knoppen.
Dat is dan ook het minpunt, weinig knoppen om je eigen sounds te maken, tenzij je een editor op de computer hebt of als ik doe, gaan met die banaan. Heb voor mijzelf een heerlijke nasty vieze Hammond orgel gemaakt(en nee dat is niet dat 60's Rock Organ program
)
Ik heb 'm zelf trouwens niet hoor, maar heb wel het plezier gehad om ermee te werken. Zoals bijna kenmerkend voor Alesis heb je ontzettend veel synth voor weinig geld. Niet voor niets dat veel synthfabrikanten de DSP chip van Alesis in hun eigen machine proppen. Aan het formaat en budget zou je inderdaad denken dat het speelgoed is, maar het geluid is inderdaad geweldig. Ook de effecten (waar ik doorgaans op synths niet zo wild van ben) zijn erg goed.
De knoppen is inderdaad het probleem, ik zou de handleiding er stevig op nachecken want sommige functies zitten onder knopcombinaties en is even een kwestie van uitvogelen. Check ook de ingebouwde sequencer, ook die kan je aangenaam verrassen
Eerlijk gezegd kan ik iedereen die overweegt om met hardwaresynths te gaan beginnen deze aanraden. Ondanks dat het een polyfone synth is zijn de monofone leads en bassen die je ermee kan maken bijzonder vet en dat maakt het ding erg veelzijdig zonder je budget in de crisistijd naar de knoppen te helpen.
Verwijderd
Je eigen sound er mee maken hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je perse presets zelf moet maken . Neemt niet weg dat het fun is om te doen , maar ik vindt presets altijd makkelijk om te gebruiken .
Elke preset is een instrument op zich wat eigenlijk gelijk bruikbaar is ,dat is de makkelijkheid van een preset. In mijn korg M1 en AD zitten nog ook steeds de factory presets
Wormaap , hij gaat lekker vindt alleen met een instrument zoals een gitaar er meer moet gebeuren . Dat is een puur analoog instrument wat je zo puur mogelijk moet gebruiken . Weinig digitale plugs gebruiken maar een paar goede effectpedaaltjes via een gitaarversterker/mic opnemen in rauwe vorm . Met effectjes moet je een paar goede analoge hebben en niet die digitale prut
Gebruik zelf maar twee gitaareffecten een marshall subervibe chorus , ziet er stevig en solide uit ,maar het geluid zuigt wat er uit komt . Die andere is een hele vette smalstone phaser , daar heb ik bewust een oudere versie van gekocht ,its alive
Verwijderd
Bedoel je dat over de gitaar in z'n algemeenheid, of specifiek op een/meerdere gitaarsound(s)? Zelf vind ik de cleane akkoordjes door de coupletten heen prima gelukt, de andere cleane dingen ook wel. De solo vind ik redelijk en het distorted geluidje in het intro en daarna is hopeloosVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:25:
Krusher , ook welkom en een leuk bakkie lijkt me die Alesis ion .
Je eigen sound er mee maken hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je perse presets zelf moet maken . Neemt niet weg dat het fun is om te doen , maar ik vindt presets altijd makkelijk om te gebruiken .
Elke preset is een instrument op zich wat eigenlijk gelijk bruikbaar is ,dat is de makkelijkheid van een preset. In mijn korg M1 en AD zitten nog ook steeds de factory presets![]()
Wormaap , hij gaat lekker vindt alleen met een instrument zoals een gitaar er meer moet gebeuren . Dat is een puur analoog instrument wat je zo puur mogelijk moet gebruiken . Weinig digitale plugs gebruiken maar een paar goede effectpedaaltjes via een gitaarversterker/mic opnemen in rauwe vorm . Met effectjes moet je een paar goede analoge hebben en niet die digitale prut![]()
Gebruik zelf maar twee gitaareffecten een marshall subervibe chorus , ziet er stevig en solide uit ,maar het geluid zuigt wat er uit komt . Die andere is een hele vette smalstone phaser , daar heb ik bewust een oudere versie van gekocht ,its alive![]()
![]()
[video]
Alle gitaren zijn rechtstreeks in de instrument in van m'n RME, en dan door Waves GTR3 getrokken. De reden daarvoor is vooral pragmatisch. Niet alleen wegen m'n Peavey 5150 en m'n oude Leslie-achtige een miljoen kilo, ze moeten ook nog eens gruwelijk hard om écht op z'n vetst te klinken. Daarnaast vraag ik me af of ik, ondanks het feit dat ik zowel een SM57 als een MD421 heb, een daadwerkelijke gitaarversterker nou écht beter opgenomen krijg dan dat ik ze uit GTR3 haal

Maar vooral het feit dat het dan zo hard moet maakt het op dit moment even lastig...
Edit: Zojuist hoor ik ook dat ik in de refreinen even moet gaan Melodynen. Daar zit een valsigheidje in de bas, ik denk dat'ie niet helemaal lekker gestemd was

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 27-12-2012 17:29 ]
Verwijderd
Nummer is voor een cover toch redelijk? Veel beter iig dan het gemiddelde ouwe lullen coverbandjes nivo wat ik ook wel eens aan mag (moet) horen.
Verwijderd
Dat had ik inmiddels ondervonden, het is even wennen waar alle shortcuts zitten, het is niet handig dat ze de opdruk precies tegen de rand hebben gedrukt ipv boven opvlaaing peerd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:41:
[...]
...
De knoppen is inderdaad het probleem, ik zou de handleiding er stevig op nachecken want sommige functies zitten onder knopcombinaties en is even een kwestie van uitvogelen.

Zover was ik nog nietCheck ook de ingebouwde sequencer, ook die kan je aangenaam verrassen
Tja daar heb ik geen (volwaardige) synth voor gekocht heVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:25:
Je eigen sound er mee maken hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je perse presets zelf moet maken . Neemt niet weg dat het fun is om te doen , maar ik vindt presets altijd makkelijk om te gebruiken...
Overigens heb ik mij altijd wel vermaakt met soft-synths, maar gezien ik begin dit jaar volledig overgegaan ben op Linux, is dat niet echt een optie meer, dus dan weer terug naar hardware

Verwijderd
En er zijn ook een flink aantal VST's die met wine het ook doen.
Misschien dat de leercurve daarvan wat afschrikt maar er is flink wat info over te vinden volgens mij.
Verwijderd
Denk wel dat door die Peavey opgenomen het gleluid anders is ,lijkt erop dat je nu de klankkast mist die een acoustiesche gitaar in zich zelf heeft . Zonder veel van gitaren te weten denk ik dat het gitaarversterker gedeelte een gedeelte van die sound maakt . Denk dat er een hoop air in een gitaar zit , dat zijn freqenties waar digitale plugs weinig mee doen .Zo een oude smalstone doet precies dat , hij geeft een twist aan de hoge freqenties . Het zou mooi zijn een mod te kunnen uitvoeren op dat pedaal zodat die een gefixeerde stand krijgt waardoor het een echt filter wordtWormaap schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:47:
[...]
Bedoel je dat over de gitaar in z'n algemeenheid, of specifiek op een/meerdere gitaarsound(s)? Zelf vind ik de cleane akkoordjes door de coupletten heen prima gelukt, de andere cleane dingen ook wel. De solo vind ik redelijk en het distorted geluidje in het intro en daarna is hopeloosMaar dat is op de CD ook een megaspecifiek geluid dat ik niet zo snel nagemaakt kreeg. En na een half uurtje automation curves tekenen vond ik het wel goed zat zo
Alle gitaren zijn rechtstreeks in de instrument in van m'n RME, en dan door Waves GTR3 getrokken. De reden daarvoor is vooral pragmatisch. Niet alleen wegen m'n Peavey 5150 en m'n oude Leslie-achtige een miljoen kilo, ze moeten ook nog eens gruwelijk hard om écht op z'n vetst te klinken. Daarnaast vraag ik me af of ik, ondanks het feit dat ik zowel een SM57 als een MD421 heb, een daadwerkelijke gitaarversterker nou écht beter opgenomen krijg dan dat ik ze uit GTR3 haal
Maar vooral het feit dat het dan zo hard moet maakt het op dit moment even lastig...
Edit: Zojuist hoor ik ook dat ik in de refreinen even moet gaan Melodynen. Daar zit een valsigheidje in de bas, ik denk dat'ie niet helemaal lekker gestemd was
Pink noise test waarin de classic vst phaser het best goed doet https://soundcloud.com/sy...oresound/sets/arp-samples
Zou iemand de acapella pack weer kunnen uploaden en de link posten in het topic? Dan hoeven de nieuwe lui er niet op te wachten.
thx alvast!
Done.vlaaing peerd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:52:
voor de mensen die meedoen aan de foute remixcompetitie en de downloadpack al binnenhebben. Ik ben zelf niet in staat om de sample pack voor nieuwjaar te uploaden, maar er zijn een paar nieuwe GoT-ers die mee willen doen.
Zou iemand de acapella pack weer kunnen uploaden en de link posten in het topic? Dan hoeven de nieuwe lui er niet op te wachten.
thx alvast!
Verwijderd
Ze zijn er wel, maar Jack Audio werkt bij mij niet lekker, glitches galoreVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:17:
Hoezo, voor Linux zijn er toch nog wel wat plugins?
En er zijn ook een flink aantal VST's die met wine het ook doen.
Misschien dat de leercurve daarvan wat afschrikt maar er is flink wat info over te vinden volgens mij.

Wine is leuk, maar daar draait o.a. Reason niet mee.
Maar geeft wel een goede impressie, had niet verwacht dat ie zo vet zou zijn

Zelf heb ik vandaag mijn arsenaal aan leuke spulletjes aangevuld met een Beyerdynamic DT-990 Pro
Verwijderd
Droom 1: [x] gerealiseerd
die modulation matrix is echt

Om voor onze volgende ep de drums uit te miken ga ik meer dan de 8 sporen nodig hebben die mijn MOTU aankan. We zaten te denken aan een studio maar zelf doen is natuurlijk leuker. Als we de drie interfaces die we hebben tegelijk kunnen gebruiken hebben we genoeg inputs
Ik liep ook tegen de Arturia Minibrute aan, wat me echt een heel vet ding lijkt voor z'n prijs, maar is monofoon. Ik wil toch minstens wel een poly synth.
Hebben jullie nog leuke analoge aanraders met veel knoppen?
Verwijderd
Over de awesomeness van de Tetra kan Wormaap je waarschijnlijk binnenkort alles vertellen
Over de mini-priced Minibrute: Sweetwater heeft een aardige review met wat suggesties voor het gebrek aan polyfonie: http://youtu.be/bwuHJh3xLdc
Basically:
- Wees decadent en koop twee Minibrutes voor nog geen 1K
- Hang er een Ring Thing achter en blijf jezelf vertellen dat het heel erg lijkt op een tweede OSC aan het begin van de bus
En ergens anders nog een ietwat prijziger doch heerlijk alternatief gezien: Minitaur -> Minibrute: three OSCs, all the pleasures.
En om je vraag om 'leuk analoog met veel knoppen' wél te beantwoorden: Doepfer en veel geduld
Edit: ah pardon, 'zonder opbooten van je pc' zou je dan voor de Tetra natuurlijk wel een midi controller met een niet-usb midi interface moeten nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 11:44 ]
Verwijderd
Multitimbrale analoge 80ies synths zijn er maar een paar. Maar 95% daarvan zijn mono-timbraal en mono of polyfoon. Maar zelfs de juno's zijn tegenwoordig al stevig aan de prijs. Dus is het goed zoeken op de websites voor advertenties en geduld hebben en/of flink doorsparen.
Nieuwe analoogjes zijn toch wel wat duurder. DSI's zijn relatief goedkoop, minibrute ook. Misschien dat je die 2e hands kan vinden. Want als ze dan niet bevallen kun je ze gewoon weer doorverkopen.
Je zou ook naar een JV-2080 met een 80ies synth expansion board (SR-JV80-04) kunnen kijken voor een interessante emulatie. (Als ut hardware mot weze)
Afmixen en mastering met nog komen. Waar ik op dit moment heel benieuwd naar ben is hoe jullie vocal naar voren horen komen in de plaat en of het verhaal enig zins te volgen is. Ik heb die vocal nu al 100x gehoord dus weet precies wat ze zeggen, voor mij dus lastig om te bepalen of dat ook zo is voor mensen die de vocal nog niet eerder gehoord hebben
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whyte/whyte-strawberry-cough]
Daarnaast bezig met een breakbeat achtige track. Normaal niet mijn ding maar hier werkt het gewoon op een of andere manier. Work in progress, mag nog allemaal wat netter worden, maar het eerste arrangement staat.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whytewip/try94wip2]
Kennen jullie Petar Dundov? Russische artiest die me heeft geinspireerd tot het maken van deze laatste track. Full on peaktime synth madness. Arp aangeslingerd en keihard er voor gegaan. En maar bouwen. Ben hier wel een heel eind mee, nu zoeken naar een evenwichtige mix.
Anyway, lekker om een paar dagen vrij te hebben zo, merk gelijk hoeveel werk je kunt verzetten als je de tijd er voor hebt
edit: Soundcloud embedden werkt niet meer
[ Voor 4% gewijzigd door Florinsz op 31-12-2012 20:39 ]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-blue-concrete-preview]
Dit topic is gesloten.