Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Met wat CPU-intensieve VST's vind ik het af entoe ook wel prettig om te bouncen om te voorkomen dat het gaat glitchen. FXPansion Tremor krijgt mijn i7 behoorlijk op de knieën, als ik die elke 16e een snare-hit laat spelen zit ik binnen 2 maten naar gekraak en rommel te luisteren. Op de Core2Duo van mijn medeproducer vieze lurker! :+ gaat dat trouwens prima 8)7
En verder werken aan tracks met in hardware gespeelde sounds natuurlijk, aangezien ik een Micro Modular en een Tetra heb, en hij niet :+

Maargoed, het blijft natuurlijk prettiger om gewoon aan knopjes te kunnen draaien...

Edit: Over Black Friday gesproken: Heavyocity Damage en Waves Silver in the pocket :)

Edit2: En als we dan toch bezig zijn: Razor is toch wel een vette synth :) En met 50% korting...

Om dan maar meteen een morele vraag te stellen: hoe staan jullie tegenover / gebruiken jullie illegale versies van software/plugins? Van degenen die daadwerkelijk geld verdienen met hun muziek neem ik aan dat ze alles legaal gebruiken, maar hoe zit dat met de hobbyproducer? Zelf heb ik tig GB aan meuk waar ik niet voor betaald heb. Op die manier kan ik uitzoeken welke plugins, samples, software, whatever, ik na een tijdje gebruiken nog steeds gaaf vind, om die vervolgens te kopen. Zoals nu dus Damage, Razor en Waves Silver. Andere VST's gebruik ik een paar keer en kijk ik daarna niet meer naar om. Die koop ik dus niet :+

[ Voor 47% gewijzigd door Wormaap op 24-11-2012 14:38 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 14:58
rubjo99 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:56:
Weer een nieuw trackje in elkaar geflanst, tips/rates :)?

[audio]
Leuke track! :)

Inderdaad teveel reverb/delay op de bas. Verder ook teveel reverb op de drums, maar da's misschien meer kwestie van smaak. Qua eq/stereo komt ie verder wel prima over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

Wormaap schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:36:
Om dan maar meteen een morele vraag te stellen: hoe staan jullie tegenover / gebruiken jullie illegale versies van software/plugins? Van degenen die daadwerkelijk geld verdienen met hun muziek neem ik aan dat ze alles legaal gebruiken, maar hoe zit dat met de hobbyproducer? Zelf heb ik tig GB aan meuk waar ik niet voor betaald heb. Op die manier kan ik uitzoeken welke plugins, samples, software, whatever, ik na een tijdje gebruiken nog steeds gaaf vind, om die vervolgens te kopen. Zoals nu dus Damage, Razor en Waves Silver. Andere VST's gebruik ik een paar keer en kijk ik daarna niet meer naar om. Die koop ik dus niet :+
Ik ben toen ik op Mac overstapte alles legaal gaan doen. Ableton voor Mac aangeschaft, Komplete erbij en wat nog wat sample libraries. Ik verdien nog steeds nauwelijks iets met muziek (laten we eerlijk zijn, bijna niemand meer tegenwoordig) maar ik vind het niet kunnen dat je je muziek loopt te promoten die 100% met illegale software is gemaakt.

Ik ben het stadium van alle nieuwe plugins en libraries uitproberen en zo tientallen verschillende synths en honderden gigabytes aan libraries te verzamelen voorbij. Uiteindelijk gebruik je er toch maar een paar en je hebt ook geen vijftien verschillende EQ's nodig, de één nog analoger dan de ander. Ik zie ook wel eens producers die tig verschillende waveshapers, tube compressors en saturators achter elkaar gooien zonder dat de track er ook maar een fractie beter van wordt. Als je alle software moet kopen wordt je veel selectiever in wat je gebruikt en doe je meer moeite om je plugins te leren. Eigenlijk is mijn muziek alleen maar beter geworden sinds ik die zooi niet meer gebruik. :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Grappig, ik ervaar namelijk een beetje het zelfde :) Nu ik een paar zaken heb gekocht, heb ik ook veel meer interesse om er echt in te gaan duiken. Al moeten alle leuke softwaredingetjes natuurlijk hun tijd nu delen met de Tetra, want die is ook leuk :+ Al moet ik wel zeggen dat ik erg blij ben met de editor voor de Tetra, want hij heeft veel teveel functies om alles met de knopjes te willen doen.
Wel wil ik nog steeds heel veel proberen, want ik denk niet dat ik nu al genoeg heb gehoord om zeker te weten dat ik niets anders hoef.

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 24-11-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:18:
[...]

Ik ben toen ik op Mac overstapte alles legaal gaan doen. leren. Eigenlijk is mijn muziek alleen maar beter geworden sinds ik die zooi niet meer gebruik. :)
:9~

Het is die tijd die het er naar maakt waarbij ik altijd dubbelle gevoelens heb , als een jong iemand hele goede muziek maakt met een iligale daw omdat die niet profesioneel bezig is en geen budget heeft om een daw aan te schaffen vondt ik zo iemand moreel gezien niet echt verkeerd .Er zijn natuurlijk de gratis oplossingen zoals studio one , wat een erg leuk programma lijkt te zijn , draait hier zelfs op de p4 terwijl die ver ondere de minimum specs zit. Neemt niet weg dat cubase beter draait op die p4 door de p4 optimalisatie :7

Heb licenties om twee pc s legaal met cubase te draaien , met een dongle en de ander met een paralelepoort beveileging . Het is ongeveer tien jaar geleden dat ik een laatste upgrade heb gekocht , oude versies maar de support zit er nog op . De syncrosoft dongle is overgegaan in Elicense en online te updaten :)

Het is een leuke hobby die af en toe wat mag kosten , muziek staat gewoon hoog op mijn agenda watbetrefd ontspanning . Vindt een hardware setup neerzetten erg leuk , maar ook stresvol omdat het moeilijk is het zo neer te zetten dat je van je luie stoel alles bedient .

De ledjes en lampjes :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PLp8VT3fTM0CHVINxrUyRnCn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.waves.com/lp/black-friday/louder.html

Kwam deze gratis plugin tegen.
Deze is alleen dit weekend gratis.
Mischien heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Leukleuk, ook maar meteen meegenomen :)
Wel jammer dat de storm die daardoor veroorzaakt is waarschijnlijk ook de reden is dat mijn Silver licentie niet zichtbaar wordt in Waves License Center, waardoor ik mijn eerlijk gekochte plugins alsnog niet kan gebruiken 8)7 Als ze er maandag nog niet in staan gaan we maar eens mailen... Ben benieuwd hoe de service bij Waves is.

Edit: Speak of the devil... Ze staan erin :)

En nog maar een edit: Na het bekijken van het demofilmpje heb ik ook maar iZotope Trash 2 gekocht :+ En nu houd ik écht op! :X Maar mán, wat klinkt de Tetra vet als ik'm daar doorheen trek. Van die waanzinnig vette Justice-achtige ranzigheid :)

[ Voor 29% gewijzigd door Wormaap op 25-11-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Tetra door een distortion heen halen? Die klinkt van z'n eigen al redelijk rauw.
Of moet het helemaal ziek kapot klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
tuurlijk...SLAYERRRR! daarna hierdoorheen halen:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ5Sw-FGOvRxK-1cpoNRamd1oAe9F5L1oIueP-aBwATfzM1FQPieQ

Daarna een dikke scheet in de microfoon laten en gebruiken voor convolutie, dan bitcrushen en nog een keer door de loop en dan:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS_apfEsT98J1E3gwL4N-Q2k4MjCLkFHtDIedPKmIcRUmbCwamPyA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Sinds ik Cubase, Komplete Ultimate en recent Maschine heb aangeschaft merk ik dat ik veel serieuzer met het produceren ben begonnen. In de Gigasampler tijd had ik alles illegaal (was toen ook nog een stuk jonger en nog student), maar heb er toen eigenlijk nooit veel mee gedaan. Wat ook mee helpt is het feit dat ik wat meer interesse heb gekregen in elektronische muziek, ook in combinatie met mijn dansactiviteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cakewalk Rapture $19,99
http://www.store.cakewalk...productid=10-CWRP1.00-20E

Toontrack Ezdrummer $29,99
http://www.sweetwater.com/store/detail/EZdrummer

FXpansion Geist $99,00 15% extra korting met code Thanksgiving15
http://jrrshop.com/catalo...load-license-p-10397.html

FXpansion D-CAM: Synth Squad $99,00 15% extra korting met code Thanksgiving15
http://jrrshop.com/catalo...nload-license-p-8754.html

Dit alles voor ongeveer €162,00 tijdens black-friday en cybermonday
Voor die paar centen is het de moeite niet waard om het illegaal aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Illegaal aanschaffen kan niet.

(8>

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk wel, dat noemen ze heling.

En software kopen die je OK vind is slim want dan krijg je support en kan er door blijven worden ontwikkeld. Als bedrijf is het een investering en dus slim om er je fiscale voordeel uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Om dan maar meteen een morele vraag te stellen: hoe staan jullie tegenover / gebruiken jullie illegale versies van software/plugins?
Gebruiken: ik ben 100% legaal sinds 2006 of zo.

Opinie: als je zegt dat je het nooit gedaan hebt lieg je hoogstwaarschijnlijk, als je er over aan 't opscheppen bent ben je stom.

Muziek maken is nog nooit zo goedkoop geweest als nu, en het wordt alleen maar goedkoper. De mensen die 3 DAWs hebben en 200 plugins beschouw ik als talentloze kneuzen (en dat zijn het vaak ook) - continu op zoek naar presets omdat ze zelf bang zijn voor knopjes. Hoe die cognitieve dissonantie werkt weet ik niet, maar als ze zich realiseren dat je een plugin van 200 euro voor nop kan downloaden moet dat met een liedje van 1 euro al helemaal lukken.

Als je de stap maakt om legitiem te gaan, DAW eerst, dan plugins. De grootste aanschaf is dan al gedaan, en er zijn veel meer gratis plugins dan dat er gratis DAWs zijn.
Van degenen die daadwerkelijk geld verdienen met hun muziek neem ik aan dat ze alles legaal gebruiken
Nee, helaas. http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=335223 laat dit wel zien, en Waves heeft een paar invallen laten doen in professionele studio's.
Zelf heb ik tig GB aan meuk waar ik niet voor betaald heb.
En wat doe je er mee? :) Dit is bij uitstek waar demo-versies voor bedacht zijn (en ook voor beschikbaar zijn). Wat zit je in de trial zo hard tegen? Noise bursts om de minuut zijn irritant, time-outs ook, maar daar valt omheen te werken, en het is begrijpelijk waarom het er in zit.

Dongles moet ik niet, maar op het moment dat ik zie dat er een dongle voor vereist is valt het gewoon van m'n lijst af; ik ga nog niet eens de demo-versie proberen.
Andere VST's gebruik ik een paar keer en kijk ik daarna niet meer naar om. Die koop ik dus niet :+
Maar je smijt ze wel weg, toch?
kaos- schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:38:
Illegaal aanschaffen kan niet.

(8>
Nee, dat heet ongelofelijk stom zijn en je creditcardnummer geven aan een of andere vage Russische site, en dan alsnog een gebrande CD met daarop serial.txt krijgen voor 20 euro. Niks zo stom als betalen voor illegale software.

[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 26-11-2012 14:09 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Yoozer schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:07:
[...]

Opinie: als je zegt dat je het nooit gedaan hebt lieg je hoogstwaarschijnlijk, als je er over aan 't opscheppen bent ben je stom.

Muziek maken is nog nooit zo goedkoop geweest als nu, en het wordt alleen maar goedkoper. De mensen die 3 DAWs hebben en 200 plugins beschouw ik als talentloze kneuzen (en dat zijn het vaak ook) - continu op zoek naar presets omdat ze zelf bang zijn voor knopjes. Hoe die cognitieve dissonantie werkt weet ik niet, maar als ze zich realiseren dat je een plugin van 200 euro voor nop kan downloaden moet dat met een liedje van 1 euro al helemaal lukken.

Als je de stap maakt om legitiem te gaan, DAW eerst, dan plugins. De grootste aanschaf is dan al gedaan, en er zijn veel meer gratis plugins dan dat er gratis DAWs zijn.

[...]

Nee, helaas. http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=335223 laat dit wel zien, en Waves heeft een paar invallen laten doen in professionele studio's.

[...]

En wat doe je er mee? :) Dit is bij uitstek waar demo-versies voor bedacht zijn (en ook voor beschikbaar zijn). Wat zit je in de trial zo hard tegen? Noise bursts om de minuut zijn irritant, time-outs ook, maar daar valt omheen te werken, en het is begrijpelijk waarom het er in zit.

Dongles moet ik niet, maar op het moment dat ik zie dat er een dongle voor vereist is valt het gewoon van m'n lijst af; ik ga nog niet eens de demo-versie proberen.

[...]

[...]

Nee, dat heet ongelofelijk stom zijn en je creditcardnummer geven aan een of andere vage Russische site, en dan alsnog een gebrande CD met daarop serial.txt krijgen voor 20 euro. Niks zo stom als betalen voor illegale software.
Ik wou dat ik het allemaal legaal kon hebben, maar mijn financiele situatie is niet echt om goed te noemen. Als ik geld heb dan koop ik wel zoveel mogelijk legaal maar helaas zijn DAW's niet echt goedkoop en plugins, tja de meeste die ik heb zijn gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

rubjo99 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:12:
Als ik geld heb dan koop ik wel zoveel mogelijk legaal maar helaas zijn DAW's niet echt goedkoop en plugins, tja de meeste die ik heb zijn gratis :).
Dan zorg er in de eerste plaats voor dat je DAW legaal is, dan heb je de grootste stap al gezet. En zelfs daar is een hoop ruimte: als je iets als Renoise of Reaper niet kunt betalen heb je grotere problemen dan "ik heb geen DAW".

Ja, het is aanpassen als je nu een gekraakte Cubase of Live gewend bent, maar qua features hoeft 't er niet onder voor te doen; zeker niet als je geen hardware hebt staan.

Ik heb mijn Live-licentie 2ehands gekocht, en heb toen alleen maar updates betaald. Sommige mensen kopen Komplete alleen maar op de even versie. Ik heb Sylenth1 uit de group buy en DCAM voor de introductieprijs. Ik wacht zelf altijd tot NI een Summer Sale heeft, ik betaal ook niet de volle mep, en nu heb je op http://rekkerd.org/deals-deals-deals/ een heel setje supermooie deals - "Diversion" is minstens zo goed (en ik zou zelfs zeggen beter dan) Sylenth1, en kost nu maar $89. De plugins van ValhallaDSP schoppen letterlijk de snot uit een hele ris duurdere effecten, en AudioDamage is ook supergoedkoop (mocht het zo zijn dat de native plugins van je DAW je nog niet genoeg geven).

En zo voort. Slim kopen, sparen, geduld hebben en het meeste persen uit wat je hebt; als je dat niet kunt ga je het in de muziek ook nooit redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik gebruik volgens mij helemaal niets illegaals. Daar is ook geen excuus voor vind ik, zeker niet bij een muzikant. Een beetje als beroepsgroep lopen klagen dat iedereen je muziek download en dan zelf je troep maken met een DAW waar de programmeurs niet voor betaald worden 8)7

De meeste DAW's hebben tegenwoordig een goedkope versie, de elements versie van Cubase kost €66 dus duur is het al helemaal niet meer. Daarnaast heb je ook wel een beetje interface nodig en bij praktisch al die dingen krijg je een DAW versie. Ik heb zelf een paar jaar gewerkt met Cubase LE4, prima voor de meeste doeleinden. Als je net begint snap je toch geen ruk van de volledige versie dus kan je het beter eerst simpel houden ;)

Ik gebruik nu Cubase 5, wel wat goedkoper dmv een student edition die ik kon kopen omdat ik een keer een Cubase cursus heb gevolgd (als je denkt: "he dat is handig!" realiseer je dan dat een beetje cursus duurder is dan een volledige DAW versie). Ik breng ook niets commercieel uit, het is puur voor lering en vermaak, wij pleuren alles gratis op facebook. Ik weet niet wat de exacte licentievoorwaarden zijn (en of die versie nog bestaat) maar wellicht is die van toepassing op veel van de thuisproducers onder ons.

De enige VST die ik ooit heb gekocht is Peavey's revalver, daar komen mijn gitaren uit. Voor de rest gebruik ik gratis plugins en alles wat in Cubase zit. De enige synth die ik heb is een Moog die ik gratis kon downloaden na een facebookactie van ze, maar meer dan af en toe wat wazige geluiden maken doe ik er niet mee :) Samples zijn zo enorm veel gratis te vinden dat ik niet zo goed snap waarom mensen die libraries kopen, maar dat kan ook gewoon een (groot) verschil zijn tussen elektronische productie en de standaard band approach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Jheroun schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:34:
[...]

Ik gebruik volgens mij helemaal niets illegaals. Daar is ook geen excuus voor vind ik, zeker niet bij een muzikant. Een beetje als beroepsgroep lopen klagen dat iedereen je muziek download en dan zelf je troep maken met een DAW waar de programmeurs niet voor betaald worden 8)7
Tegenwoordig vind ik ook dat je helemaal niet illegaal hoeft als je geen budget hebt, genoeg gratis software en VST plugins verkrijgbaar van pro-kwaliteit. Er word vaak een indruk gewekt dat je dié DAW software moet hebben en dié plugins, maar een distortion is een distortion en een DAW is een DAW. Lukt het met de 1 niet om een goeie productie te maken en de ander wel dan zegt dat meer over de producer dan de tools waarmee die werkt.

Bij de SOS mix rescue zie je bijvoorbeeld heel vaak dat de hobbyist met metersdikke&dure plugins lopen klooien en daarna gaan de heren van SOS de produktie verbeteren met grotendeels gratis plugins, zegt genoeg imo...

Daarnaast vind ik wel dat de softwaremakers een handje mogen helpen om de jongere mensen met minder budget aan hun software te krijgen, dat zijn immers de producers van morgen. Het is ook gunstig voor hun.

Het model wat Cocos Reaper hanteert vind ik dan bijvoorbeeld goed, verdien je er niks mee dan is ie levenslang gratis, verdien je er tot 2000,- per jaar mee dan is ie 40,- en daarboven iets van 200,- ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

De meeste DAW's hebben tegenwoordig een goedkope versie, de elements versie van Cubase kost €66 dus duur is het al helemaal niet meer.
Klopt - ik wilde toen perse Cubase SX hebben maar heb achteraf gezien een hele ris features niet gebruikt, dus met SL had ik ook genoeg gekund, maar er zit wel vaker net een gemeen klein feature'tje in de hoogste versie dat je dan toch weer laat twijfelen.

Het is ook goedkoper om vanuit een lite-versie die je bij je geluidskaart krijgt te upgraden, dus daar is weer incentive.

Wat samples betreft; ja, er is een hoop gratis, maar een hoop daarvan is ook troep. Ook mijn samples heb ik met kortingsacties gekocht; bij Loopmasters krijg je vaak al gratis proefpakketjes en de sets zijn daar zodanig voordelig (of van kleinere samplebakkers zoals Goldbaby) dat het zich niet loont om de grote versie te warezen.

Wat Kontakt-formaat betreft, daar is dan ook weer een interessant verhaal over: http://www.vi-control.net/forum/viewtopic.php?t=28520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Even tussendoor, ik vind het altijd leuk om te bullshitten. Zullen we een kleine compo houden wie moedwillig het lelijkste nummer kan maken? Eventueel topic voor aanmaken ?
Bij genoeg animo lijkt me dit wel geinig namelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Pas maar op, voor je het weet creëer je een nieuwe muziekstroming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit net weer een oude DAT tape te beluisteren.
Kan zo meedoen met die lelijkste nummer compo.
Wordt zo vals gezonden dat het tapijt krom trekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
Dan is het wellicht leuker om een keer een contest te doen voor een dancetrack die niet 4/4 is bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:49:
tuurlijk...SLAYERRRR! daarna hierdoorheen halen:

[afbeelding]

Daarna een dikke scheet in de microfoon laten en gebruiken voor convolutie, dan bitcrushen en nog een keer door de loop en dan:

[afbeelding]
Hee! Dat ik mijn boventoontjes met de aanhanger bij de groothandel koop betekent nog niet dat ik Slayer ineens vet vind :P
Deels is het natuurlijk ook gewoon spelen en uitproberen (heck, ik heb net voor een klein kapitaal aan nieuwe hard- en software, EN DAT ZAL ALLEMAAL IN ALLES GEBRUIKT WORDEN!), maar ik hou ook wel echt van ontzettend ranzige sounds. En dat is me tot dusver niet gelukt om uit alleen een synth te krijgen, zelfs niet uit bv. Massive (waarvan mijn mede'band'lid een legale kopie heeft, om alvast in te haken op die discussie ;) ) Voorbeeldje:

YouTube: Justice - Waters Of Nazareth \[LIVE!] - A Cross The Universe

Nu heb ik ook nog niet veel ervaring met sounds (en had ik daarom misschien beter níet als eerste synth een Micro Modular kunnen kopen, daar heb ik tot dusver pas een héél klein aantal écht vette sounds uit gehaald :+ ), dus wellicht dat ik daar met wat meer ervaring wel beter in word. De Tetra klinkt van zichzelf inderdaad al best rauw, maar écht goor gruizig wordt het tot dusver nergens. Al doet puur op de filters spelen af en toe wel pijn aan de oren :D
Yoozer schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:07:
[...]

Eens. Als je met het tweede deel van het statement op mij doelde: zo was mijn post niet bedoeld. Als ik het stoer vond had ik dit weekend geen honderden euro's aan legale software uitgegeven :+
Hier zit ik momenteel even in een rare situatie. Van de ene kant heb ik al tig keer op het punt gestaan om Live aan te schaffen, van de andere kant komt Bitwig eraan, en die heeft een paar features (LAN-connectivity en multimonitor bijvoorbeeld) die ik écht, écht, écht mis in Ableton, en die er in 9 kennelijk niet gaan komen. Zodra Bitwig beschikbaar is en ik Live en Bitwig side-by-side heb kunnen testen gaat één van de twee er komen, en de andere weg :)
[...]

Dit vind ik schokkend, en op geen enkele manier moreel te verantwoorden.
[...]

Als ik, zoals bijvoorbeeld bij Kontakt, maar 15 minuten met een niet-geactiveerde library kan spelen, dan kan ik m.i. niet beoordelen of het wat is. Goed, Trash2 heb ik aan de hand van het demofilmpje gekocht en nieteens uitgeprobeerd (goede marketing dus, maar ook overtuigende sounds in het demofilmpje :+), maar de 10-day trial zonder ernstige limitaties vind ik dan al een stuk zinniger. Ik vind het ook belangrijk dat een instrument, plugin of samplepack iets toevoegt aan mijn creatieve proces. En een demo die elke 10 seconden wegfade en weer terugkomt maakt die flow dusdanig kapot dat ik nieteens kan proberen of ik hem in een nummer kan verwerken.
Voor de 4 tientjes die een iLok2 op eBay doet ben ik best bereid om er een aan te schaffen. Maar ik ben benieuwd naar je reden om er geen te willen gebruiken, want misschien bedenk ik me nog.
[...]

Uiteraard, waarom zou ik plugins willen houden die ik toch niet gebruik?
Samples zijn zo enorm veel gratis te vinden dat ik niet zo goed snap waarom mensen die libraries kopen, maar dat kan ook gewoon een (groot) verschil zijn tussen elektronische productie en de standaard band approach.
Dit is denk ik wel het geval. Ik kan me voorstellen dat in een band samples als die van bv. Damage totaal geen plek hebben. In EDM vind ik ze juist ontzettend gaaf. En dat soort samples in die kwaliteit heb ik nog niet gratis gezien.
vlaaing peerd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:05:
[...]
Tegenwoordig vind ik ook dat je helemaal niet illegaal hoeft als je geen budget hebt, genoeg gratis software en VST plugins verkrijgbaar van pro-kwaliteit. Er word vaak een indruk gewekt dat je dié DAW software moet hebben en dié plugins, maar een distortion is een distortion en een DAW is een DAW. Lukt het met de 1 niet om een goeie productie te maken en de ander wel dan zegt dat meer over de producer dan de tools waarmee die werkt.
Deels mee eens, deels niet. Maar dat komt misschien ook omdat ik langer gitarist dan EDM-producer ben, en een klein kapitaal aan versterkers en effecten heb uitgegeven. En een Peavey 5150 met een 4x12 cab eronder koop je écht niet voor z'n mooie cleane sound :+
Waar ik het wel mee eens ben is dat je in principe je muziek in elke DAW kan maken, zolang je er maar mee leert werken. Wel zou, bijvoorbeeld, de LAN-mogelijkheid van Bitwig voor mij écht een belangrijk punt zijn, omdat met twee PC's met Live werken elke keer opnieuw vage problemen oplevert op het gebied van sync.

Verder ben ik helemaal in voor beide 'contests' :+ Zowel prog-dance als rotzooi-noise zijn stijlen die ik zeker wel eens zou willen verkennen :P

Om trouwens nog een prettige klantenservice even te belonen: bij AudioDeluxe.com kreeg ik een dag nadat ik Trash2 kocht een mailtje dat ze nu 15% extra korting op alles hadden. Ik lichtelijk balend een vriendelijk mailtje gestuurd of ze hier een policy over hebben, en 10 minuten later mail terug dat ik de 15% terug krijg :)

Jammer dat dat bij Waves niet zo werkt, want er zijn resellers die Silver voor 140$ aanbieden, in plaats van de 199$ die ik ervoor heb betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Wormaap schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:52:
Eens. Als je met het tweede deel van het statement op mij doelde: zo was mijn post niet bedoeld. Als ik het stoer vond had ik dit weekend geen honderden euro's aan legale software uitgegeven :+
No worries, dat was niet naar jou specifiek gericht :)
Als ik, zoals bijvoorbeeld bij Kontakt, maar 15 minuten met een niet-geactiveerde library kan spelen, dan kan ik m.i. niet beoordelen of het wat is.
Was dat deze? http://www.native-instrum...roducer/kontakt-5-player/

Ik heb Kontakt, en eigenlijk heb ik het idee dat het voor NI wellicht beter zou zijn om de "authoring tool" en de VST te splitsen, en als je veranderingen maakt, dat die dan direct doorgegeven aan de plugin zodat die de samples herlaadt. Kontakt is zo groot en uitgebreid geworden dat het niet meer grappig is, en door de development omgeving iets aparts te maken zit je niet in een GUI vast die niet ideaal is voor dat doel.

Sowieso: als je meer dan 2 NI plugins wilt en 1 ervan is Kontakt, dan is Komplete goedkoper.
En een demo die elke 10 seconden wegfade en weer terugkomt maakt die flow dusdanig kapot dat ik nieteens kan proberen of ik hem in een nummer kan verwerken.
Klopt, en in dat geval vind ik het enigszins wel te rechtvaardigen; bij een proefrit hoeft de verkoper er ook niet de hele tijd langs te zitten.
Voor de 4 tientjes die een iLok2 op eBay doet ben ik best bereid om er een aan te schaffen. Maar ik ben benieuwd naar je reden om er geen te willen gebruiken, want misschien bedenk ik me nog.
De prijs is het probleem niet, het principe is het probleem; je hebben en houden wordt in een waardeloos stukje plastic opgeslagen wat op geen enkele manier bijdraagt aan de software en waaraan disproportioneel veel waarde wordt verbonden (kwijt? pech.)

Iets als UAD PCI-kaarten zijn in feite ook dongles, maar die doen tenminste ook wat (processing). Een Syncrosoft of iLok doet niks, behalve 40 keer per seconde checken of ik niks heb gejat. Dus laat ik mijn stem horen op de enige manier die overblijft: niet kopen.
Jammer dat dat bij Waves niet zo werkt, want er zijn resellers die Silver voor 140$ aanbieden, in plaats van de 199$ die ik ervoor heb betaald :(
Waves bepaalt z'n prijzen door een stel kleuters met pijltjes te laten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dat is inderdaad de Kontakt Player. Libraries die daarvoor geschikt zijn (zoals Damage) kun je onbeperkt gebruiken, maar bijvoorbeeld de gratis cello-library die hier laatst gelinkt werd (PocketBlakus) niet. Daarvoor moet je de volledige versie kopen :( Wat dat betreft vind ik Kontakt inderdaad een beetje een vervelend concept.

Wat betreft de dongles: je hebt volgens mij toch gewoon dezelfde mogelijkheden als bij 'normale' licenties om verloren licenties terug te krijgen? Volgens de site van iLok mag je dat allemaal lekker zelf regelen (tenzij je hun dienst daarvoor afneemt). Het lijkt mij dat de mogelijkheid van bv. Waves om één keer per jaar een verloren licentie te recoveren gewoon blijft bestaan als je je licentie op een iLok hebt staan? Nu staan al m'n licenties ook op m'n laptop, als die crasht ben ik ook goed zuur en kan het recoveryfeestje beginnen :X
Maar daar heeft iedereen natuurlijk recht op zijn eigen mening. Ik spui alleen maar mijn gedachten erover.

Also: Om het Black Friday - Cyber Monday verhaal af te sluiten heb ik zojuist IK Multimedia Miroslav Philharmonic gekocht. In de aanbieding voor een paar tientjes prima te doen :) En symphonisch is niet dusdanig mijn gebied dat ik daar honderden euro's aan uit wil geven. Gewoon 7GB aan prima samples om af en toe eens iets mee te ondersteunen als dat relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:41:
Even tussendoor, ik vind het altijd leuk om te bullshitten. Zullen we een kleine compo houden wie moedwillig het lelijkste nummer kan maken? Eventueel topic voor aanmaken ?
heheh yes leuk! :)F

Vind ik wel dat we wat "regeltjes" erbij moeten doen zodat we allemaal een beetje dezelfde foute meuk maken..."jaren 80 disco/italohouse compo" ofzoiets...of allemaal een acapella van Anita Doth remixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
kaos- schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:41:
Ik stem voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:46:
[...]

heheh yes leuk! :)F

Vind ik wel dat we wat "regeltjes" erbij moeten doen zodat we allemaal een beetje dezelfde foute meuk maken..."jaren 80 disco/italohouse compo" ofzoiets...of allemaal een acapella van Anita Doth remixen...
Ja regeltjes moeten er idd wel inzitten. Ik hou het dan liever op "dansbare muziek" uit de ogen van een complete mongool. Dus valse rommel met drums die voor geen meter kloppen. Ik heb het voor de grap eens geprobeerd, maar moedwillig rommel maken is verdomde lastig :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

En we noemden het

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zpKMw.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door apNia op 27-11-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
In.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mooi, lijkt me verstandig om dit in een apart topic te gooien.

- Deadline van 2 of 3 weken?
- Per compo een genre : house , hiphop, drum and bass, hardcore/gabber, whatever.
- Uploaden naar soundcloud zodat je het makkelijk kan posten op GoT.
- Per compo moet er voldaan worden aan 1 bepaald iets. Zoals vlaaing peerd al zei : een acapella erdoorheen kletsen ofzo

Iemand anders nog aanvullingen of opmerkingen?

[ Voor 45% gewijzigd door kaos001 op 27-11-2012 14:37 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 10:56
en die videoclips dan, heel stoer op een niet aangesloten keyboard staan hengsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:34:
Mooi, lijkt me verstandig om dit in een apart topic te gooien.

- Deadline van 2 of 3 weken?
- Per compo een genre : house , hiphop, drum and bass, hardcore/gabber, whatever.
- Uploaden naar soundcloud zodat je het makkelijk kan posten op GoT.
- Per compo moet er voldaan worden aan 1 bepaald iets. Zoals vlaaing peerd al zei : een acapella erdoorheen kletsen ofzo

Iemand anders nog aanvullingen of opmerkingen?
Omdat iedereen hier andere genre's produceert lijkt me beter om niet vast te pinnen op genre.

Wat dacht je van gewoon een stuk of 3~4 meest fout verkrijgbare accapella's ter download beschikbaar stellen en iedereen moet er 1 uitkiezen en dan gebruiken in z'n eigen remix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Lichtelijk offtopic, maar misschien weten jullie het. Ik heb m'n Access Virus die ik gebruik als geluidskaart en m'n onboard Realtek card, waarnaar ie switched als ik m'n headset inplug. De meeste software reageert hier intelligent op door gewoon hun output van Virus naar Realtek te switchen en andersom. Chrome deed dit ook altijd tot voor kort bij mij. Maar nu niet meer. Nu moet ik steeds per se chrome restarten. Iemand die dit probleem herkent en/of weet wat je hieraan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Geen idee wat je ertegen kan doen, maar Chrome doet bij mij het zelfde als van m'n interne geluidskaart naar m'n RME wissel.

Overigens ben ik helemaal voor het foute acapella idee. Dat lijkt me meer dan genoeg opties te geven voor wie ook maar wat wil maken :)

[ Voor 35% gewijzigd door Wormaap op 27-11-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle outputs op een Behringer UB mixertje knallen die je ergens 2e hands scoort.
Daar zit ook een headset output op die flink hard gaat.

Beetje last van GAS nu ik wat meer van die Elektron Analog Four gehoord heb.
Als midi2cv converter dan he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik ben wel voor een contest/compo, maar niet met het doel om een slecht nummer te maken. Dan liever een verplicht genre (hebben we op clubcharts ooit gedaan, 1 acapella en iedereen een ander genre, liefst iets wat je normaal nooit maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2mb schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:08:
Ik ben wel voor een contest/compo, maar niet met het doel om een slecht nummer te maken. Dan liever een verplicht genre (hebben we op clubcharts ooit gedaan, 1 acapella en iedereen een ander genre, liefst iets wat je normaal nooit maakt).
ik denk niet dat je een slecht nummer moet maken, maar een "fout" nummer, da's wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
vlaaing peerd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:41:
[...]

ik denk niet dat je een slecht nummer moet maken, maar een "fout" nummer, da's wat anders.
Is het nou het lelijkst, foutst of slechte nummer :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er niet duidelijk is wat de bedoeling is kan je er net zo goed niet aan beginnen.

Degene die met de compo kwam mag de 'regels' duidelijk uitleggen want anders heeft het geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:23:
Als er niet duidelijk is wat de bedoeling is kan je er net zo goed niet aan beginnen.

Degene die met de compo kwam mag de 'regels' duidelijk uitleggen want anders heeft het geen zin.
Volgens mij is er nu gewoon een discussie gaande wat de randvoorwaarden zullen zijn en daaruit komt dan een contest waar de meeste zich in kunnen vinden (anders doet toch niemand mee ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb ook weer eens een nieuw beginnetje gemaakt.

beetje deep/tech'ish

Maar halverwege en aan het einde na de break vallen een aantal kanalen weg.. (renderfoutje??)

Vanavond verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

vlaaing peerd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:41:
[...]

Oke, dan doe ik ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dus. Om maar het concept lichtelijk te hijacken: een 'foute' track, op basis van een (of meerdere) lauwe acapella('s). Dat houdt het denk ik ook leuker dan bewust proberen een slecht nummer te maken. Een vet, maar fout, nummer maken leidt denk ik tot geïnspireerdere zaken, want gewoon slecht kan iedereen wel. Luister maar naar Skrillex :X

@Vlaaing: Aangezien jij met het idee van acapella's kwam: heb jij toevallig iets liggen? Ik zou niet weten waar ik een rechtenvrije acapella / een acapella met toestemming vandaan zou moeten halen voor zoiets, laat staan als het fout moet zijn. Of gaan we zelf wat inzingen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Op http://www.remixcomps.com/vocals zijn alle lopende remix contests met vocals te vinden, vaak kan je die gewoon gebruiken, ook al stuur je niets in.

Edit: heb al wat leuks gevonden:

Call Me Banana

[Soundcloud: http://soundcloud.com/decavell/decavell-call-me-banana-red]

Glitchy vocals

[Soundcloud: http://soundcloud.com/adammccormick95/new-beginnings]

Preachy vocals

[ Voor 49% gewijzigd door 2mb op 28-11-2012 20:01 ]

• apNia

apNia

Ik heb vaak als ik aan het detailneuken ben (en dat doe ik vaker dan me lief is) dat ik ineens veel te laat opmerk dat m'n volume zo onmogelijk hard staat. Dan vergeet ik dat ik 'm een tijdje geleden zo hard had gezet om de details te horen, en fuck ik (denk ik) m'n eigen gehoor een beetje op en maak ik de buren ook niet echt blij. Hoe letten jullie eigenlijk een beetje op je gehoor tijdens het produceren?

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:33:

@Vlaaing: Aangezien jij met het idee van acapella's kwam: heb jij toevallig iets liggen? Ik zou niet weten waar ik een rechtenvrije acapella / een acapella met toestemming vandaan zou moeten halen voor zoiets, laat staan als het fout moet zijn. Of gaan we zelf wat inzingen? :+
Ik heb wel een bult acapella's liggen, ik zal van 't weekend wel even wat uploaden en met Kaos even een topic voor aanmaken.

Je hebt in principe geen toestemming nodig om geluidsfragmenten te gebruiken mits je het niet commercieel gebruikt, maar bijvoorbeeld voor educationele doeleinden. Nu is het niet heel problematisch om deze compo te bestempelen als een studieproject, we maken dit immers om het aan elkaar uit te wisselen en te leren vanelkaar ... O-)

ik bij deze track bv schaamteloos de halve acapella van Beatiful liar van Shakira en Beyonce gebruikt, daarna aangevinkt dat het voor educational purposes is en klaar.

apNia schreef op donderdag 29 november 2012 @ 00:34:
Hoe letten jullie eigenlijk een beetje op je gehoor tijdens het produceren?
ik stop altijd op het moment dat ik langer dan 3 uur een constante 4000Hz piep in m'n gehoor heb of als de ramen uit de kozijnen beginnen te donderen. Politie aan de deur is ook een signaal dat het misschien te hard staat. Waterdichte methode! d:)b

maar serieus, nee hier heb ik geen problemen mee. Je moet je inderdaad wel beseffen dat zodra je 'm even wat harder zet je gehoor zich hierop aanpast en je eraan went. Als je denkt dat je dit niet goed kan beoordelen dan zou ik gewoon simpelweg letten op de stand van de volumeknop. Verder is het belangrijk dat je kan mixen in een stille omgeving zodat je zelfs op zeer lage volumes kan horen wat er allemaal gebeurt.

[ Voor 27% gewijzigd door vlaaing peerd op 29-11-2012 09:05 ]

Verwijderd

Details horen gaat vaak beter met een headset. Of je zet hem ff wat harder voor een paar minuten.
Maar normaal componeren/mixen op een nivo dat je er nog overheen kan praten (normaal luisternivo zeg maar) is goed zat. Want hoe harder je het zet hoe moeieder je oren worden en dan hoor je geen details meer. En dan is het tijd om ff wat anders te doen.

Edit:

Voor de mensen hier wellicht interessant.
Rob Papen heeft z'n DVD's en boek af waarin hij subtractieve synthese uitlegt.
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=7799

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Net neurofunk stukje drum & bass gemaakt, graag feedback! Vooral van vlaaiing peerd, kaos en andere producers die ongeveer in deze hoek zitten.

Het grootste probleem is dat ik 'm rond de drop niet echt voel knallen, en ik heb geen idee waarom.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/tonerfilt/neurofunk-work-in-progress-1]

edit: bas iets aangesterkt

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 30-11-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit naar mijn idee te veel hoog in tot de 16 en daarboven zit nada , dat daarboven niks zit is zo erg nog niet .Je moet ruimte overlaten voor een teble knop op een versterker , helemaal de teble open moet die nog goed klinken zonder te scherp te zijn. Dat is vaak even omswitchen kwa gewenning en misschien niet altijd van toeppassing voor elke muzieksoort .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:37:
Net neurofunk stukje drum & bass gemaakt, graag feedback! Vooral van vlaaiing peerd, kaos en andere producers die ongeveer in deze hoek zitten.

Het grootste probleem is dat ik 'm rond de drop niet echt voel knallen, en ik heb geen idee waarom.

[audio]

Nou heb je een fakking-headroomvretende-massive-epic-verb-kick in de intro zitten en dan komt de drop...en dan is er niet ... Misschien die gewoon on the one?

Verder ff die paar laatste snares en hats voor de drop even weghalen, anders heb je niet genoeg leegte in de break.

Aan de geluidjes en groove ligt het verder niet, die lopen lekker en zijn sowieso wel zwaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

peerd > Die kick had ik. Dat staat echt compleet niet als ik die op de drop heb. Daarna voelt het des te kaler aan. De opbouw ben ik juist heel erg tevreden over, het is wat er na de drop komt wat ik zo godsgruwelijk MWEH vind. Als ik m'n drumbus luister klinkt het perfect, m'n bassline/reese bus klinkt het goed. Maar samen is het zo ongelooflijk MEH, en ik weet niet waarom. Help me peerd!

systeemherstel > als ik naar tracks luister die de laatste tijd voor mij als inspiratie gediend hebben, zoals Proktah - Labyrinth of het werk van Phace dan hoor je dat er daar bovenin weinig spannends te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kick in de drop komt ook als een mietjes kick over.
Pak een dikke vette kick en geef hem de ruimte (door het laag bij de rest weg te cutten) en bouw er de bas omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ik heb dus veel neurofunk drum & bass tracks geanalyseerd, en de kicks cutten ze vaak op laag om daar juist de subbass de ruimte te geven. Deze file bijvoorbeeld heb ik vandeweek even samengesteld om te analysen in een spectrum analyzer. Vaak zie/hoor je daar (correct me if I'm wrong) dat de kick niet veel sub pakt, en peaked rond de 100hz. Toch klinkt het allemaal veel voller. Volgens mij komt de sub weer voort uit de baslijn. Wat een Rubik's puzzel dit :(

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 01-12-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:37:

[audio]

De drop knalt voor een seconde of 2 en dan voelt het als stroop aan. Die synths klinken vrij vet, maar lijken lichtelijk offbeat te liggen ofzo. Die snare mag wel wat voller. Hij snijdt nu een beetje voor m'n gevoel. Layer er anders een doffe rimshot onder met een tamboerijn.

Wat peerd ook al zei, die snares voor de drop weghalen, die verraden een boel, dat is zonde.

Die Proktah plaat (welke echt fucking te gek is :9 ) heeft een vrij zware kick. Dat hoeft geen probleem te zijn als je je sub/bas laat sidechainen.

edit : de opbouw is vet gedaan, klinkt een beetje als InsideInfo

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 01-12-2012 15:59 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kick sidechained de rest en de kick wordt gesidechained (al dan niet multiband) door de sub.
Zoiets?
Het is allemaal puzzelwerk idd en dankzij de technologie kun je nu veel creatiever met de mix omgaan dan in traditionele zin. Dat is toch een mooie uitdaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh fuck ja ik heb m'n sub al gesidechained DOCH m'n kick wel getiet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3liUT.jpg

SMART THINKING VELMAAT! Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Hoi, ik wil me ook eens een keertje op tweakers wagen met mun muziek. Maak al sinds 1991 muziek, toendestijds nog met de atari 1040ste en Cubase 1.2. Later met fruityloops op pc en de jaren daarna vooral op de pc met Cubase 2 tesamen met vele usb controllers. Wow, wat een wereld leven we nu in !! Omdat tijdelijk (lees bijna 2 jr) ik een studio wilde bouwen inn mijn huis, was ik soort van verlpicht om muziek te maken waar ik noit verwacht had om echt muziek te maken. Namelijk in mijn woonkmr, daar speel ik nu mijn spelletjes op de pc. Maarja ... als je ervan houdt om muziek te maken (al +20jr dus en ook al wat nummers uitgebracht) dan ga je toch onvermijdelijk muziek maken op die pc die je tot je beschikking hebt. Over het algemeen maak ik harde acid techno en hardtrance, maar ook veel lounge en slow breaks. Dit weekend ben ik weer begonnen met n nummer, wat echt breaks is met acid sounds erdoor. Nu met fruityloops, watt echt n volwaardig progrmma is geworden in al die jaren !! Damn wat is dat gegroeid !!! Mijn studio is als het goed is eindelijk dit einde van het jaar klaar zodat ik eindelijk weer al mijn grote vriendjes tot mun beschikking heb !! Dus pc+cubase 5+veel usb controllers en veel speakers :-). Maar ik wil dit nummer heel graag laten horen, om te weten wat anderen ervan vinden. Het is heel dromerig met een harde bass (als je de mogelijkheid hebt, ZET M HARD). Het is live gedaan met fruiytyloops, en absoluut nog niet af. Maar ik ben wel erg benieuwd naar reacties. Het is altijd zo cool om naar andermans muziek te luisteren en inspirerend, ik luister heel veel naar andere mensen hun muziek. En nu wil ik (voor t eerst op tweakers dan) het delen met anderen. Gooi alles maar los hoor, reacties, hoe dan ook is gewoon kritiek. Muziek is superpersoonlijk en zo moet t ook altijd zijn. Maar leuk om eens wat op tweakers te horen qua reacties. (zit normaal alleen maar op de game topics...)

dit is mijn nieuwste creatie

Veel muziekmaak tijd aan allen toegewenst, er bestaat (voor mij) niks beters al al die jaren !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt erg goed JediUberknaft.

Lijkt wel of Sphongle en Hawtin samen iets gebrouwd hebben. ;)

@apNia
Lezon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik wil graag een koptelefoon kopen voor erbij. Zie het als een extra referentie tool. Ik gebruik toch voor 90% mijn speakers.

Wat ik wil:

Geen hoog budget (100 euro max)
Open koptelefoon (denk ik.. vanwege het draagcomfort)
Zo eerlijk mogelijk voor het geld (vlakke respsons)

Ik heb hier nog 2 koptelefoons liggen uit mijn dj tijdperk.
Technics DH1200 (zware bas)
Stanton 2000s

Wat raden jullie aan? Of moet ik gewoon teruggrijpen naar mijn stanton dj koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Beats By Dre zijn erg populair, zou daar voor gaan.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5QZa6.jpg

Nee super serial. Ik heb destijds de KNS 8400 van KRK gekocht en echt super tevreden mee. Je hebt voor €95 de 6400 variant. Vrij vlakke response (de 6400 zelfs nog vlakker als de 8600) dus gegarandeerde teleurstelling als je je productie door dat ding luistert. Perfect om op niet al te hoog budget te produceren.

Wat bedoel je trouwens met open koptelefoon mbt draagcomfort?

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 02-12-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:33:
peerd >

systeemherstel > als ik naar tracks luister die de laatste tijd voor mij als inspiratie gediend hebben, zoals Proktah - Labyrinth of het werk van Phace dan hoor je dat er daar bovenin weinig spannends te doen is.
Begrijp ik best , goede sound zit er in die muziek , maar die samples gaan hoger in alround sound .Zo tot de 20 , op die manier krijg je een betere afwerking bovenin . Dat luisterd lekkerder en je kan naar mijn idee langer luisteren/mixen/uitjedakgaan :)

JediUberknaft
Leuke sound uit die fruity loops :)

Ook een yuotube kanaal ingericht met wat vids , de sound van yuotube lijkt harder dan op soundcloud .
Delay met drums geven zo een lekkere nasweep YouTube: Drums and Delays

Die echo zit er eigenlijk in om de ruis te verbergen uit die bas , dit is net een antenne :9~
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c2hXfI6YnHvy6ecXex2Iwh8v/full.jpg
Blijft moelijk om een aparaat wat ruist zo op te nemen dat de ruis het minst hoorbaar is , eq achteraf in de daw kan . Die ruis speelt zich toch wel hoog in het spectrum ,ver boven de 16 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:33:

Ik heb hier nog 2 koptelefoons liggen uit mijn dj tijdperk.
Technics DH1200 (zware bas)
Stanton 2000s

Wat raden jullie aan? Of moet ik gewoon teruggrijpen naar mijn stanton dj koptelefoon?
Ik denk dat koptelefoons tot 100 euro je niet veel meer gaan bieden dan de Stantons die je al hebt. Wil je vanaf die stantons een stap omhoog dan dank ik dat je een euro of 30/40 meer moet uitgeven. Een Sennheiser 280/380 of als je ze kan vinden een Beyerdynamic DT770 of 880 ofzo zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Peerd en Apnia, thanks voor berichten.

Ik zal de KRK 6400 en de Sennheiser 280/380 eens checken. Evenals de BeyerDynamic 770 of 880.

Tweedehands vind ik overigens ook geen enkel probleem.

@apnia: Ik dacht altijd dat een open constructie veel minder vermoeiden op je hoofd/oren drukt. Hierdoor is het comfort hoger (maar er wordt ook meer omgevingsgeluid doorgelaten)

[ Voor 32% gewijzigd door Dacide op 03-12-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://www.headphonereviews.org/headphonepics/401.jpg

Sennheiser HD25
Een van de beste koptelefoons die ik ken. Zowel voor draaien als voor neutraal luistergenot/studiowerk.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 03-12-2012 10:06 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb al jaren een HD-25 om te dj'en en het is beslist een hele fijne koptelefoon om mee te draaien, maar om mee af te mixen in de studio vind ik 'm juist alles behalve neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sjoewe schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:26:
Ik heb al jaren een HD-25 om te dj'en en het is beslist een hele fijne koptelefoon om mee te draaien, maar om mee af te mixen in de studio vind ik 'm juist alles behalve neutraal.
Afmixen moet je ook helemaal niet doen op een koptelefoon ;)
Het woord "studiowerk" kan je pakken in de breedste zin van het woord natuurlijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Okay, maar als je het zo bekijkt dan voldoet toch eigenlijk iedere koptelefoon wel? :+

Oh en:
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage0.s3.amazonaws.com/f0a659e0328111e2ac3122000a1fb77a_7.jpg

Schuiven O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:06:
Sennheiser HD25
Een van de beste koptelefoons die ik ken. Zowel voor draaien als voor neutraal luistergenot/studiowerk.
Heb een grondige hekel aan Sennheiser omdat je binnen no time altijd last van een kabelbreuk hebt. (Die overal achter blijft hangen omdat ik zo onhandig ben.) En die earpads kunnen vaak ook niet echt goed tegen zweet dus slijten die behoorlijk hard. Dan liever AKG, Beyerdynamic of Ultrasone (O+) .

@Sjoewe
SMOOI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:30:
[...]

Heb een grondige hekel aan Sennheiser omdat je binnen no time altijd last van een kabelbreuk hebt. (Die overal achter blijft hangen omdat ik zo onhandig ben.) En die earpads kunnen vaak ook niet echt goed tegen zweet dus slijten die behoorlijk hard. Dan liever AKG, Beyerdynamic of Ultrasone (O+) .

@Sjoewe
SMOOI!
Raar, nog nooit last van gehad. Heb nu 2 jaar de Sennheiser HD280 en doet het nog perfect :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:30:
Heb een grondige hekel aan Sennheiser omdat je binnen no time altijd last van een kabelbreuk hebt. (Die overal achter blijft hangen omdat ik zo onhandig ben.)
Amen. Ik zit ook al aan m'n derde kabel in 4 jaar, heb de kabels nu maar verstevigd met wat electra-tape en ik heb de standaardplug vervangen door een hele zware Neutrik-plug om verdere ellende te voorkomen.
@Sjoewe
SMOOI!
Thanks, enorm blij mee. Klinkt heerlijk, 4-bands EQ, 5 sends, lekker compact, wat gezien de beperkte ruimte hier wel zo fijn is en voor 250 euro was het een steal eigenlijk. :)

En gezien geld moet rollen heb ik m'n sampler ook even de 21ste eeuw in geholpen :)

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage3.s3.amazonaws.com/c4a7d4883a2c11e2ab5722000a1f9684_7.jpg

Kan nu CF-kaartjes lezen, dus geen lawaaierige harddisk meer nodig of moeilijk doen met dingen eerst op CD branden en dan overzetten naar m'n antieke Iomega Jazz-drive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof je een TomTom in je T-ford bouwt. ;)

Maar die CF werkt met SCSI? Voor weinagh?
(Heb ook nog een antieke ZIP disk in m'n EX5 synth.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Hehe, ja ik was al wel voorbereid op de opmerkingen over mijn stukje antiek, maar hij klinkt zo verdomde fijn O+

Ik heb de cardreader gekocht bij een bedrijfje in de VS dat zich specialiseert in onderdelen voor oude SCSI apparaten. Zij hebben een grote partij SCSI-cardreaders opgekocht en geflasht met hun eigen custom firmware zodat hij ook werkt in Akai Samplers. Prijs voor de hele kit inclusief een 4gb CF card was iets van 80 dollar, vind ik het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ieuw...kwam net dit topic tegen:

Het grote 'Audiofiele' muziek topic :r

Voor mensen die elitair willen doen over muziek *zucht*... waarom denken er zoveel dat de muziek die ZIJ waarderen per definitie "goede" muziek is. Ik vind het nu al een stelletje kwallen bijelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Audiofielen vind ik net 1 graadje minder erg dan pedofielen.....

Hekel aan dat volk. Vooral als ze beweren het verschil te horen tussen een standaard goede kabel en een high-end kabel met opgedampte titanium goud laag...

totdat je ze vraagt een dubbel-blind test te doen... dan lukt het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat betreft vind ik het helemaal niet verkeerd dat mensen wat meer stilstaan bij opnamekwaliteit want de loudness war wordt je ook niet blij van.

En wanneer ben je audiofiel? Dat je van goede muziek houdt hoeft je nog niet automatisch een elitaire snob te maken. Een échte audiofiel zal vol overgave een dubbel-blinde test doen, zwaar falen, dit vol humor toegeven en deze geleerde les met anderen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wat ik vaak merk is dat de "standaard audiofiel" het meer over zijn geweldige gear heeft dan daadwerkelijk over muziek. Ik bestempel mezelf daarom ook niet als audiofiel, maar als muziekliefhebber. Klinkt ook een stuk gezelliger O+
vlaaing peerd schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:21:
ieuw...kwam net dit topic tegen:

Het grote 'Audiofiele' muziek topic :r

Voor mensen die elitair willen doen over muziek *zucht*... waarom denken er zoveel dat de muziek die ZIJ waarderen per definitie "goede" muziek is. Ik vind het nu al een stelletje kwallen bijelkaar.
Ik sta op het punt om een gore neuroplaat daartussen te posten.

HOU... ME... TEGEN...

[ Voor 52% gewijzigd door kaos001 op 03-12-2012 14:08 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Om een beetje aan zelfbevlekking te doen.. zo zit ik er tegenwoordig bij. En ja, het is wat rommelig. (understatement of the year :P )
Maar ik noem het thuis. Lekker in de achtertuin. Niemand die last van me heeft :')
Alleen is mijn vrouw bang dat ik er ga wonen. Iets met quality time ofzo -O- .

Maar zonder gekheid, ik zit er fanf*ckingtastisch!!

(om een of andere vage reden kan ik geen pica's embedden, vandaar de links)

[ Voor 6% gewijzigd door Manny_Moare op 03-12-2012 14:30 ]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
kaos- schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:06:
Wat ik vaak merk is dat de "standaard audiofiel" het meer over zijn geweldige gear heeft dan daadwerkelijk over muziek. Ik bestempel mezelf daarom ook niet als audiofiel, maar als muziekliefhebber. Klinkt ook een stuk gezelliger O+

[...]

HOU... ME... TEGEN...
Ik wou eigenlijk ook wat Sinister Souls er posten, keiharde DNB invasie op het topic doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rubjo99 schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:43:
[...]

Ik wou eigenlijk ook wat Sinister Souls er posten, keiharde DNB invasie op het topic doen :P
Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z448/zartoxide/ik-zeg-doen.png

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
In eerste instantie schrok ik me rot en daarna keihard lachen. Wat een scheitreclame was dat zeg xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rubjo99 schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:18:
[...]

In eerste instantie schrok ik me rot en daarna keihard lachen. Wat een scheitreclame was dat zeg xD
Heb het eerste schot al gelost })

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
kaos- schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:19:
[...]

Heb het eerste schot al gelost })
Zag het :P. Heb ook even wat neergepleurd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:06:

HOU... ME... TEGEN...
Waarom niet de "foute" remix er straks tussengooien :*)

Topic is up trouwens, maar moet nog ff de bestanden uploaden.
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:56:
Wat dat betreft vind ik het helemaal niet verkeerd dat mensen wat meer stilstaan bij opnamekwaliteit want de loudness war wordt je ook niet blij van.
dat is volgens mij niet waar het bij deze mensen om gaat, het lijkt er meer op dat ze door bepaalde gecultiveerde muziek hun elitaire imago proberen te bevestigen. Best puberaal eigenlijk. Ik haakte al af op het moment dat ik "geen bass" las.
rubjo99 schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:24:
[...]

Zag het :P. Heb ook even wat neergepleurd :X
Huilende rappers _O- ...lol, had je niet beter "Sukkeltje" kunnen doen?

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 03-12-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof een hele draad hierom saboteren niet puberaal is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:03:
Alsof een hele draad hierom saboteren niet puberaal is. ;)
Vind het wel meevallen. Ik post gewoon mijn muzikale voorkeur :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
vlaaing peerd schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:27:
Huilende rappers _O- ...lol, had je niet beter "Sukkeltje" kunnen doen?
Damn, helemaal vergeten. Hoewel dit nummer ook gruwelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook gruwlijk (grappig)

YouTube: LETS LERN how to MASTER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

hahahahahahahaa jezus echt keihard zitten schateren hier! :D (tot in het rood)

deed me beetje aan deze denken (in no way related to music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 05:27:
Klinkt erg goed JediUberknaft.

Lijkt wel of Sphongle en Hawtin samen iets gebrouwd hebben. ;)

@apNia
Lezon!
Thanks !! Het is voor mij vooral weer de oude stijl van wat Unit Moebius ooit deed. En eigelijk nog steeds doet, maar dan in zn eentje. Dromerig en toch ook soort van beuken. Ik maak veel verschillende stijlen electronische muziek. Maar deze kwam er echt out of the blue uit, daarom ook de naam. Deze gaat zeker afgemaakt worden en vet gemasterd (mede dankzij een vriend van mij, want mastering is een vak apart)
_/-\o_ Maar alvast heel erg thanks voro the thumbs up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:13:
Maar deze kwam er echt out of the blue uit, daarom ook de naam. Deze gaat zeker afgemaakt worden en vet gemasterd (mede dankzij een vriend van mij, want mastering is een vak apart)
_/-\o_ Maar alvast heel erg thanks voro the thumbs up ;)
Heb hem al een aantal keer beluisterd en hij blijft gaaf. Een tikkie meer variatie zou wel mogen zodat het wat minder looperig over komt (zonder te overproduceren) en ook wel wat meer diepte in de mix (bijv subtiele stereo reverb/delay) en ook wat panning van de afzonderlijke onderdelen zodat je het wat breder wordt. Komt ook wat dof over maar dat kan ook met Youtube te maken hebben. De bas is lekker strak maar zou een tikkie zachter mogen denk ik. En die snare dan ietsje feller maken als contrast tegen kick/bas combo.
Dan hebbie alleen nog maar een mastering compressor voor te lijmen en een limiter nodig. (Lekker zo subtiel en dynamisch laten zou ik zeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mag ik hier ook maar een klein complimentje voor de mensen bij iZotope support maken? Ik heb dus Trash2 gekocht, en een bugje gevonden. Na wat geklooi mijnerzijds blijkt dat drie van de filtertypes volledig muten (en niet meer tot leven komen totdat ik de hele plugin disable en weer enable) als ik er teveel volume inpomp. Daar kwam ik tijdens het aanklooien achter en ergert me, ondanks dat ik het waarschijnlijk nooit ga tegenkomen in normaal gebruik.
Dus gisteren een bugreport aangemaakt. Tot mijn grote verbazing vandaag al reactie met een verzoek om wat meer info en daarna de mededeling dat het doorgezet is naar het Trash2-team.
Nu zal het daar vast maanden gaan duren voordat het opgelost wordt, maar het feit dat ik überhaupt zo snel reactie krijg vond ik al een groot pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:51:
[...]

Heb hem al een aantal keer beluisterd en hij blijft gaaf. Een tikkie meer variatie zou wel mogen zodat het wat minder looperig over komt (zonder te overproduceren) en ook wel wat meer diepte in de mix (bijv subtiele stereo reverb/delay) en ook wat panning van de afzonderlijke onderdelen zodat je het wat breder wordt. Komt ook wat dof over maar dat kan ook met Youtube te maken hebben. De bas is lekker strak maar zou een tikkie zachter mogen denk ik. En die snare dan ietsje feller maken als contrast tegen kick/bas combo.
Dan hebbie alleen nog maar een mastering compressor voor te lijmen en een limiter nodig. (Lekker zo subtiel en dynamisch laten zou ik zeggen.)
Dank u ! Ik ben al wat verder gegaan, heb nog klein beetje hi hats / hits and snares toegevoegd op moment dat nummer meer naa climax gaat. Verder blijft het puur livenummer, maar ik werk het "loop" gedeelte zoveel mogelijk weg. Dit kwam bij de eerste versie vooral doordat ik nog vrijwel geen knoppen had toegewezen aan mijn controllers en het allemaal muis en keyboard werk is indie versie. Verder zullen alle sounds zoveel mogelijk worden ge-fine-tuned. En de bas ... uum .. die blijft toch redelijk hard hoor, aangezien we daarvan houden :P . Maar overal wordt naar gekeken (geluisterd) uiteraard !

Zodra ik weer n goede nieuwe versie heb zal ik hem uppen ok !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
En de pijltjesgooiers bij Waves hebben weer wat nieuws geraakt. Nu kan ik voor 100$ upgraden van Silver naar Gold, terwijl het prijsverschil toen ik Silver kocht 200$ was :+ Al kreeg je toen wel de hele OneKnob serie erbij, maar die vind ik eerder leuk dan écht interessant.
Op zich geen méga-upgrade, vooral meer varianten van hetzelfde, máár, GTR3 zit erbij. En aangezien ik zo'n 10 jaar gitaar speel en tegenwoordig geen zin meer heb om m'n fysieke buizenbak aan te zetten, vind ik die toch wel érg interessant :)
Eens kijken of ik die upgrade niet goedkoper kan krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Jawel jongens, hier issie dan :

het grote foute remix competitie topic
De remix compo is begonnen! *O*

[ Voor 26% gewijzigd door kaos001 op 05-12-2012 08:16 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Yes, heb er ook wel zin in en uiteraard erg benieuwd naar ieders (mis)baksel!!

Winnaar mag zich de meest foute producer voor 2013 in het "how to become a producer" topic noemen.

Wie wil die eer nou niet?

[ Voor 21% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-12-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik dacht dat ik die titel sowieso al had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:45:
Ik dacht dat ik die titel sowieso al had :(
Dat was voor 2012. Die van 2013 moet je nog verdienen. :)
Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.