Toon posts:

How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.212 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01

Zym0tiC

^_^

vlaaing peerd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:15:
Ik was van 't weekend begonnen om gecompresste beats te maken voor Apnia maar uiteindelijk is 't helemaal z'n eigen leven gaan leiden;
[audio]

dus die beats hou je nog even van me tegoed Apnia.
heerlijk nummer man! was geen slecht idee om die beat een leventje te geven :)

Op dit mijn home studio eens onder de loep aan het nemen. Toen ik een jaartje geleden begon en nog niet wist of het bouwen van beats wel aan mij besteed was met de apparatuur voorhanden een setup gebouwd. Een setje KRK rokits6 aangesloten via XLR op een overgebleven DJ mixertje, macbook aangesloten op een channel en gaan.
Voor toen een redelijk el cheapo oplossing wat meer dan voldoende was.
In de tussentijd (het plezier in de ableton sessies kwam toch snel) de hele rambam verhuist van de zolder met 10 verschillende hoeken :p naar een grotere vierkante ruimte. Monitors van het bureau verplaatst naar standaards op oorhoogte.
Maar nu de sound chain. Sowieso zal de dj mixer (bedoeld voor makkelijk volume control) afbreuk doen aan de geluidskwaliteit (4-5jaar oud goedkoop instap modelletje). Meest logische stap zou zijn het aanschaffen van een usb audio interface. Kijkend naar mijn behoefte, extra apparatuur in de vorm van MIDI heb ik niet, kwam ik al snel uit bij een Focusrite Scarlett 2i2.
Maar heb ik deze ook echt nodig? In principe komt het erop neer dat mijn actieve monitors verbonden moeten worden met mijn macbook. Zowel de interne geluidskaart van de mac als de Scaerlett hebben volgens de specs een 96 KHz, 24-bit conversion. Overige specs verschillen wel iets:

- Frequency response: 20 Hz to 20 kHz, +0.5 dB/-3 dB (mac) tegen 20Hz - 20kHz +/- 0.2dB (interface)
- THD+N: 0.01% tegen < 0.001%

Maar rechtvaardigd bovenstaande de 139 euro voor een interface tov een jack > RCA kabel die net 5 euro kost? En zo ja heeft een verloop van jack > XLR (balanced) uberhaupt nog extra waarde?

CPU issues of extra aansluitingen kunnen voor dit verhaal in ieder geval buiten beschouwing gelaten worden.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Yoozer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:21:

Terug naar gearchat: iemand die hier Ohm Force Ohmicide / fxpansion Maul / FabFilter Saturn heeft? Zo ja, welke heeft je voorkeur? Ik zoek nog een leuke creatieve multiband en leun nu iets meer richting Saturn omdat die wat moderner is en de GUIs van FF goed zijn.
Ohmicide en Saturn hier geprobeerd. Ohmicide vind ik echt een megool van een VST. Qua sound misschien wel vet, maar als de usability al kut is kick ik 't vaak wel to the curb. Saturn is wel OK eigenlijk, sound goed, interface (zoals je zegt) heel bruikbaar, niks op aan te merken. Ookal zou ik wel willen dat ie wat wildere presets had zoals ik bij CamelCrusher wel al snel beet heb. Maar da's een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zym0tiC schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

In de tussentijd (het plezier in de ableton sessies kwam toch snel) de hele rambam verhuist van de zolder met 10 verschillende hoeken :p naar een grotere vierkante ruimte. Monitors van het bureau verplaatst naar standaards op oorhoogte.
Niet bedoeld om je te ontmoedigen, maar ik zou juist van de vierkante kamer naar de kamer gaan met 10 verschillende hoeken. (8>

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 12:01

Zym0tiC

^_^

kaos- schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:01:
[...]

Niet bedoeld om je te ontmoedigen, maar ik zou juist van de vierkante kamer naar de kamer gaan met 10 verschillende hoeken. (8>
begrijp precies wat je bedoeld en toch is deze move beter :P. Had er misschien bij moeten vermelden dat de zolder een combinatie van logeerkamer/doucheruimte/mijn bureau was waarbij ik onder het schuine dak weggemoffeld zat (in tijde van verbouwingen kom je op rare plekken uit). Monitors op oorhoogte paste niet eens. Douche was buiten de vochtigheid ook nog eens hel voor het geluid. Die vierkante kamer kan ik iig behandelen, Op zolder wist ik niet eens waar te beginnen. :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:38:
Het valt me op hoe gevoeilig een daw in combinatie met het oor is voor faseveschuivingen van 0.001 ms . Dat is erg weinig in tijd , diverse vst kunnen afegesteld worden tot 0.001 ms . Als je bv stereo maakt door een spoor uit fase te leggen merk je hoe gevoelig dat is .

Ook nog een kleine oldscool remix gemaakt :)

http://soundcloud.com/systemrestoresound/ministryck
Dat heeft niet zozeer met je DAW te maken alswel het faseverschuiven zelf. Een toon op 500Hz (500 golfjes per seconde) is 100% uit fase als je die 1ms....

erhm wait ....0.001ms?

you sure mate? da's 1 miljoenste seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

1 miljoenste seconde aka
de Large Hadron Collider aka

THE FUTURE

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mGOuA.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The future is now , Portamento is 0.001 :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xXjtAtIANyCttXIS0mp3Fs4B/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
not possible. Je samplerate is 44.1Khz , je komt niet verder dan 0.02267~ms en floating point op samplerate is niet mogelijk.

In de pic staat trouwens 0.977ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan best not possible zijn maar shortcircuit gebruikt wel tot 0.001 ms instelbaar tot een max van 10 ms dan is de waarde per 0.01 ms instelbaar. Of dat een betrouwbare waarde is blijkt te betwijfelen als het theoreties onmogelijk is om per 0,001 waardes in te zetten. Het is iniedergeval een stuk nauwkeuriger dan een normale 0/127 instelling :)

Je komt ms niet zo veel tegen als tijdsaanduiding , in computer benchmark wordt het wel veel gebruikt.
De samples worden wel geladen met 0.050 ms acces time van ssd , het is toch weer de moderne micro electronica die dat mogelijk maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Heb m'n Launchpad binnen, vet apparaat!
Alles was eerst nogal verwarrend maar ik ben even wezen spelen en wat tutorials wezen kijken en eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld.
Ik denk dat ik even wat samples uit wat liedjes ga knippen en kijken of ik er wat vets van kan maken zodat ik even wat aan Ableton en de Launchpad kan wennen.
Tips/advies etc is natuurlijk altijd welkom :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn setup. (beginner)
wishlist: witte krk's en een focusrite.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/wv254i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/4iivqd.jpg

Ik hoop snel mijn brouwsels te kunnen delen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wormaap hier nog leuke EQ basics

YouTube: How To Properly EQ - EQ Basics and Theory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:28
Net een Yamaha DX27 gekocht, dat is de full-key versie van de DX100. :)
Klinkt lekker corny en alle bekende Detroit sounds zitten erin, toch leuk om de boel nog wat op te fleuren.

YouTube: DX 100 Sounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Pffff nou Ableton 9 vind ik een dikke teleurstelling. Ze pimpen wat oude effecten op, niks wat niet al met VSTs mogelijk was. Volgens mij heet zoiets gewoon patchen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Iemand vroeg hier eerder over goede tutorials mbt studiotechnieken. De oudjes van Olav Basoski staan (weer) online:

http://www.olavbasoski.nl/?page_id=167 (even kijken onder de dropdown Gear Talk).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

apNia schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:56:
Pffff nou Ableton 9 vind ik een dikke teleurstelling.
Wie zegt dat dit de enige video is?

Juist zoals dit er uit ziet lijkt het er een uit een serie - Live als in "Live 9" wordt niet bij naam genoemd, er is geen typisch Ableton-logo in de intro, er wordt geen prijs aangekondigd voor de update, en er is geen nieuwe box-art. Bij vrijwel alle releases heb je 1 quick overview, en vervolgens diverse sub-video's die inzoomen op details. Dit lijkt me er eentje van.
Volgens mij heet zoiets gewoon patchen, maar goed.
Ableton zit in een beetje lastig parket.

Hun vorige grote release was 8 - nu al iets van 3 jaar geleden. In de tussentijd kun je wel proberen units te verkopen (en dat lukt dan ook wel) maar uiteindelijk moet je met genoeg nieuwe features komen om een nieuw versienummer waard te zijn. Des te langer dat duurt, des te langer krijg je alleen maar geld van nieuwe aankopen, en dat bereikt uiteindelijk een soort verzadigingspunt. Verder zijn diverse nieuwe ideetjes (collaborative features) niet echt geweldig op iets uitgelopen (wellicht te vroeg).

Dan heb je Bitwig nog, maar die hebben tot nu toe ook nog even niks gebakken (wellicht ook te vroeg) - je kunt hype maar tot een bepaald punt volhouden, op een gegeven moment wordt je het moe en wil je gewoon verder met iets dat werkt.

Patchen is het niet; die licentie van Cytomic kost ook centen (en da's heel slim van meneer Simper) en moet getest en geïntegreerd worden, maar zo krijgt Live weer tegenwicht tegen andere bus/console emulaties die er in zitten, met alle voordelen van dien wat betreft overhead/IPC. Plus, 64-bits gaat niet meer terecht komen op versie 8; dat gaat echt uitgerold worden op 9. Dat is ook een reden dat die video niet het enige stuk van het verhaal is; 64-bit is iets wat mensen nog steeds niet altijd snappen ('ja maar 4 gieg is toch genoeg') dus laat het aan Ableton's PR over om daar een mooi sluitend verhaal van te maken.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:24:
Net een Yamaha DX27 gekocht, dat is de full-key versie van de DX100. :)
Klinkt lekker corny en alle bekende Detroit sounds zitten erin, toch leuk om de boel nog wat op te fleuren.

YouTube: DX 100 Sounds
Mooie sound zit erin , zeker een leuke aanvulling op een setup :)

Moet zeggen dat ik multietracking nog steeds een fijne opname manier vindt , gewoon soundjes recorden en in verband brengen met mekaar inplaats van uitgebrijde composities , wat ook een stuk moeilijker is .
Vindt dat je met multietracking betere controle hebt over het totale geluid omdat je na iedere opname een mixdown kan maken waarbij je verschillen kan horen na iedere opname . Zo kun je bv een zacht geluidje apart hard opnemen in mono of stereo . Met eq erbij kun je 3d effecten creeren waarbij diepte een even grote rol speelt als links rechts. Als je bv een hoog sissertje links en rechts op een apart monospoor zet kun je dmv een links rechts een high cut die sisser links rechts en weer en naar voor en achter laten bewegen. Hoe meer hoge tonen hij heeft hoe meer die aan de voorkant zit , dus als je langzaam highcut zakt die in de diepte weg. Het is de moelijkheid om hem in de mix op de juiste plek te zetten , niet te ver naar voren :)

Omdat Rebirth 15 jaar bestaat en op alle ossen en ipads draait heb ik een multietrackrecording ervan gemaakt met outboard effecten om hem een apart soundje te geven . Het leuke van die software is de makkelijkheid om standalone te gebruiken en toch te multietracken of met rewire koppelen aan je daw .
De software is inmiddels gratis ter voor download http://www.rebirthmuseum.com/
Voor de ipad http://www.propellerheads.se/products/rebirth/ vindt dat scherm wel erg klein :9~
Een zooitje mods http://www.h-spot.net/rebirthmods.htm

Rebirthmix http://soundcloud.com/systemrestoresound/rebie-15
Out of date :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XSj7Q9x1JICrqfND4iFGjW2L/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yoozer schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Wie zegt dat dit de enige video is?

Juist zoals dit er uit ziet lijkt het er een uit een serie - Live als in "Live 9" wordt niet bij naam genoemd, er is geen typisch Ableton-logo in de intro, er wordt geen prijs aangekondigd voor de update, en er is geen nieuwe box-art. Bij vrijwel alle releases heb je 1 quick overview, en vervolgens diverse sub-video's die inzoomen op details. Dit lijkt me er eentje van.
Ik hoop het, want dit zou echt te triest zijn na 3 jaar.
Ableton zit in een beetje lastig parket.

Hun vorige grote release was 8 - nu al iets van 3 jaar geleden. In de tussentijd kun je wel proberen units te verkopen (en dat lukt dan ook wel) maar uiteindelijk moet je met genoeg nieuwe features komen om een nieuw versienummer waard te zijn. Des te langer dat duurt, des te langer krijg je alleen maar geld van nieuwe aankopen, en dat bereikt uiteindelijk een soort verzadigingspunt. Verder zijn diverse nieuwe ideetjes (collaborative features) niet echt geweldig op iets uitgelopen (wellicht te vroeg).

Dan heb je Bitwig nog, maar die hebben tot nu toe ook nog even niks gebakken (wellicht ook te vroeg) - je kunt hype maar tot een bepaald punt volhouden, op een gegeven moment wordt je het moe en wil je gewoon verder met iets dat werkt.

Patchen is het niet; die licentie van Cytomic kost ook centen (en da's heel slim van meneer Simper) en moet getest en geïntegreerd worden, maar zo krijgt Live weer tegenwicht tegen andere bus/console emulaties die er in zitten, met alle voordelen van dien wat betreft overhead/IPC. Plus, 64-bits gaat niet meer terecht komen op versie 8; dat gaat echt uitgerold worden op 9. Dat is ook een reden dat die video niet het enige stuk van het verhaal is; 64-bit is iets wat mensen nog steeds niet altijd snappen ('ja maar 4 gieg is toch genoeg') dus laat het aan Ableton's PR over om daar een mooi sluitend verhaal van te maken.
Waar is die licentie precies voor?

Denk wel dat je gelijk hebt hoor. Maar for the love of God. Multi monitor support PUHRLEEZE. Niet gaten dichten die ik al heb gedicht met VSTs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Andrew Simper (Cytomic) heeft The Glue geschreven. Ableton heeft gevraagd of ze een licentie mogen nemen op die code zodat ze dus een native compressor kunnen aanbieden die de algoritmes van The Glue gebruikt. Ableton heeft zelf ook bijv. niet hun eigen timestretching-algoritme (Cubase had dat ook niet) - Ableton heeft een licentie op zplane's "elastique" algoritme, wat ook door anderen gebruikt wordt - zie http://www.zplane.de/index.php?page=description-elastique

Nou weet ik de details niet van de deal, maar je kunt je voorstellen dat door dit gat te dichten Cytomic per Live-licentie minimaal 1 keer verkoop van The Glue misloopt. Daar moet voor gecompenseerd worden. En ja - da's gaten dichten die je zelf ook kan dichten, maar bedenk het zo; als ze "alleen" maar 64-bits en multi-monitor aanbieden (voorzover uberhaupt geïmplementeerd), dan zou iedereen "wat, is -dat- het nou?" gaan zeggen.

Je kunt nooit iedereen een plezier doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze lekken wat half vaags over Live 9 uit en dan kan je met goed fatsoen nog niet eens bepalen of het hele plaatje je wel of niet aanstaat lijkt me. En als je denkt om er aan te gaan dan is het wellicht slim om de kat uit de boom te kijken en de eerste 9.0.0 versie door anderen uit te laten proberen. (Zeker niet na die brakke 8.x reeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja ja rustig maar wouter! Dacht dat 't de volledige 9 feature set was. Wist niet dat je boos werd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Vond je het zelf dan wel slim om zo te reageren terwijl er nog niets officieels is aangekondigd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vind je het slim om the obvious te re-staten? De geleakte video komt van het Ableton kanaal, en is daar gelijk weer vanaf geplukt. Lijkt me officieel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
apNia schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:48:
De geleakte video komt van het Ableton kanaal, en is daar gelijk weer vanaf geplukt.
Ableton vond het zelf ook een teleurstelling :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het per ongeluk geleaked of per expres?
Daar kom je natuurlijk nooit achter.

@apNia
Helemaal niet boos. Alleen een beetje teleurgesteld in je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:44

2mb

Yoozer schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:45:
...
Plus, 64-bits gaat niet meer terecht komen op versie 8; dat gaat echt uitgerold worden op 9. Dat is ook een reden dat die video niet het enige stuk van het verhaal is; 64-bit is iets wat mensen nog steeds niet altijd snappen ('ja maar 4 gieg is toch genoeg') dus laat het aan Ableton's PR over om daar een mooi sluitend verhaal van te maken.
64-bit zit toch al een tijdje in de beta's?

Eigenlijk ben ik best blij dat er in deze video nog maar weinig genoemd is, dat belooft veel goeds. Ableton beseft gelukkig wel dat ze met een flink aantal nieuwe features moeten komen om mensen zover te krijgen om te upgraden.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Het is een groot argument om te upgraden van 8 naar 9 dus ik acht de kans aanwezig dat Ableton dat gaat gebruiken voor een leuke cash-injectie. Als ze nu 8.x nog snel even "officieel" 64-bits maken is dat voor een niet insignificante groep mensen de reden om niet 100 euro uit de beurs te halen en te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:40
Mag ik toch even zeggen dat ik het echt gaaf vind dat er zoveel mensen reageren op mijn vraag over compressie en EQ? :) Ik ben alweer een stuk wijzer, en wat mij betreft is dat GoT op z'n best.
Vandaag zijn ook zowel m'n eerste fysieke Sound on Sound en het hier genoemde Mixing Secrets for the Small Studio binnengekomen. Bij SoS zat toevalligerwijs een vergelijkbare frequentiereferentie als degene die apNia postte. Maar dan op A2-formaat en nóg wat uitgebreider :) Ik kan dezelfde zo snel niet online vinden, maar als ik een manier vind om A2 te scannen gooi ik hem hier als dat toegestaan is, ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met zoiets wel neer :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Volgens mij valt dat gewoon onder copyright, dus denk ik niet dat ze het zo leuk vinden als je 'm zomaar hier neer gooit.

Aan de andere kant; er zijn heel veel van dit soort EQ-referentiekaarten en voor elektronische muziek zijn ze allemaal vrijwel onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dat laatste is inderdaad wel zo. Maar ik ben bang dat je voor elektronische muziek ook niet zo'n kaart kán maken, aangezien synth sounds alles van een 20Hz sinus tot witte ruis kunnen zijn. Toch denk ik dat het in sommige situaties nuttig naar elektronica te vertalen kan zijn, maar zeker niet in alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahja handige chart inderdaad, kep 'm ook aan de muur. Voor de synth moet je gewoon de noot omrekenen in frequentie; deze link is er wel handig voor:

http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html

Ook handig om resonerende basnoten weg te EQ-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat betreft zou je een soort van multitrack spectrum meter moeten kunnen gebruiken waarin je kan zien welke track welk spectrum gebruikt. Maar dan heb je wel ondersteuning van je DAW nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage8.instagram.com/b10ee1461e2011e282fd22000a1cfdcf_7.jpg

Nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wa hejje doar noe weer oan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik trek de laatste tijd steeds meer de effecten uit m'n DAW/VSTs en gebruik ze minder in m'n synthesizer. Zoals reverb en delay kan je veel makkelijker controllen vanuit je DAW en kosten bovendien redelijk wat resources op je synth. Is er überhaupt een goede reden om ze bij voorkeur op je synth te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, als die fx van de synth beter klinken. Dat lijkt me ook het juiste criterium, beter klinken ipv makkelijker werken.

Vaak zijn de FX op synths echter van magere kwaliteit en dan met name de verbs en de delays. Bovendien zijn dit meestal de effecten die op het eind van de chain erin gegooid worden en niet vanaf het rootgeluid.

Soms heb je wel 's dat een delay als verkapte stepsequencer word gebruikt, dan kan ie inderdaad beter aan het begin van de chain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

Wom

Ook om je DAW wat te ontlasten, soms kan reverb/delay flink wat rekenkracht kosten, en wanneer dat door je synth geregeld wordt scheelt dat toch weer. Maar leidraad in deze is in principe het resultaat :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

Erikie

www.erikie.nl

hier weer een nieuwe duitse deephousetrack uit ableton gerold, alles synth based ( jupiter / arp ), op de hihats na. Dit keer ook vollop geëxperimenteerd met multibands dynamics :

-removed

luister en huiver :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Erikie op 26-10-2012 11:39 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Erikie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:33:
hier weer een nieuwe duitse deephousetrack uit ableton gerold, alles synth based ( jupiter / arp ), op de hihats na. Dit keer ook vollop geëxperimenteerd met multibands dynamics :

[audio]

luister en huiver :Y)
Lekker sfeertje, ik zou alleen die clap/snare flink omlaag schroeven qua gain. Sowieso even goed kijken naar de levels, hier en daar zit het niet helemaal snor.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vlaaing peerd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:55:
ja, als die fx van de synth beter klinken. Dat lijkt me ook het juiste criterium, beter klinken ipv makkelijker werken.

Vaak zijn de FX op synths echter van magere kwaliteit en dan met name de verbs en de delays. Bovendien zijn dit meestal de effecten die op het eind van de chain erin gegooid worden en niet vanaf het rootgeluid.

Soms heb je wel 's dat een delay als verkapte stepsequencer word gebruikt, dan kan ie inderdaad beter aan het begin van de chain.
De verb op m'n Access Virus is prachtig vind ik. Ik ben dan ook wel tempted om het te gebruiken. Maar in Ableton gebruik ik vaak m'n Send A voor small room verb, en Send B voor een large room verb (cathedral oid) en send dan op tracks NAAR GELANG. Maar als het op m'n synth zit is het (helemaal in Ableton) kut om daar heen te gaan. En ik betwijfel of je het verschil echt hoort in het eindproduct. Ik ben een tijdje echt prat gegaan op goeie verbs, maar ik ben bang dat ik mezelf nog wel eens dingen wijs maak. Volgens mij zijn die van Ableton namelijk helemaal zo slecht nog niet. Of zeg ik iets heel doms?
Wom schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:58:
Ook om je DAW wat te ontlasten, soms kan reverb/delay flink wat rekenkracht kosten, en wanneer dat door je synth geregeld wordt scheelt dat toch weer. Maar leidraad in deze is in principe het resultaat :)
Dat zeg ik, daarom doe ik 't. Ik zoek juist redenen om het the other way around te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Live 9 is released!

https://www.ableton.com/en/

en een nieuw logo, een nieuwe site, en een nieuwe controller... mjam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

WAT DE HEL. INEENS!

Nog steeds geen dual monitor RAAAARGHHHHH TERINGLIJERS

[ Voor 60% gewijzigd door apNia op 25-10-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe controller!

M4L standaard in Suite, met convolutie reverb! Hoe vet?! Ik was al blij met dat geleakte filmpje, maar dit maakt het wel af. Laat de kerstboom maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ben ik de enige die teleurgesteld is? Een update is het niet. Maar een versie 9 vind ik het ook niet waard. Ik was in de veronderstelling dat 9 een volledige rewrite zou zijn. Triest dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel blij met die vloeiende automationlijnen, dat mistte ik al lange tijd. Daarnaast de fabfilter style eq8 met visualisatie lijkt me erg fijn.

Wat zou er in een volledige rewrite anders moeten zijn dan? Imo is Live al lange tijd een geweldig product waar niet zomaar aan gesleuteld moet worden. Het is imo de meest muzikale daw die er is en zo proberen dat aspect alleen maar te versterken, waarvoor hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou toen ik na aanraden van iemand hier Presonus Studio One ging proberen zijn me een aantal dingen opgevallen aan Ableton die echt erg fout zijn. Zo is audio routing echt een ramp. Voor m'n Access Virus moet ik bijvoorbeeld een tamelijk complexe setup creeeren, waar elk instrument een losse MIDI track heeft voor de noten, en een losse audio track voor effecten e.d.
In de meeste DAWs is dit WEL goed geregeld, en vallen deze twee samen. Zo moet ik elke keer als ik een instrument van m'n synth wil solo'en beide tracks solo'en. Ik hoopte dat dat dat zou veranderen met 9's rewrite.

Daarnaast is dual monitor blijkbaar nog onmogelijk. Ik vermoed dat dit diep gegrond zit in de manier hoe Ableton werkt, en dat ze daarom het nog niet er in gebakken hebben, ondanks dat het zo'n beetje de meest gerequeste feature is die Ableton kent, naast curved automation. Ik snap niet zo goed waarom dit is, en waarom ze het er in weigeren te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die tracks in een group zet hoef je maar één keer te solo'en. Ik heb verder geen ervaring met hardware, dus ik durf niet te zeggen of het wel/niet handig werkt.

Wat bedoel je met dual monitor? Monitor in de zin van afluisteren of monitor in de zin van beeldscherm?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 15:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee. Wat ik bij Presonus Studio One gewoon deed was m'n mixer naar m'n 2e beelscherm zeulen zodat ik op m'n hoofdscherm gewoon vol op de ruimte had om te sequencen. Zo hou je onbewust een oogje in het zeil op je mix. Mooie van Presonus is ook dat er allerlei mooie analytische tooltjes in je tracks kunnen als een spectrum analyzer en een oscillator. Die lopen paralel aan elkaar, en zo hou je helemaal een mooi overzicht. Ik weet dat dat laatste natuurlijk Presonus is, en dat elke DAW zo z'n eigen mooie en minder mooie dingen heeft. Maar multimonitor support is toch wel iets wat ik HEEL graag in 9 had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ableton 9 uit? ZO, die laten er geen gras over groeien, dacht dat nog wel ff zou duren ..BAM.. Wow die controller ziet er sick uit

[ Voor 17% gewijzigd door Erikie op 25-10-2012 14:51 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:51:
Nee. Wat ik bij Presonus Studio One gewoon deed was m'n mixer naar m'n 2e beelscherm zeulen zodat ik op m'n hoofdscherm gewoon vol op de ruimte had om te sequencen. Zo hou je onbewust een oogje in het zeil op je mix. Mooie van Presonus is ook dat er allerlei mooie analytische tooltjes in je tracks kunnen als een spectrum analyzer en een oscillator. Die lopen paralel aan elkaar, en zo hou je helemaal een mooi overzicht. Ik weet dat dat laatste natuurlijk Presonus is, en dat elke DAW zo z'n eigen mooie en minder mooie dingen heeft. Maar multimonitor support is toch wel iets wat ik HEEL graag in 9 had gezien.
Ja ik dacht al dat je dat bedoelde. Nu is werken met twee schermen ronduit vervelend. Ik denk dat het een redelijk basale keus is in hoe het programma is gebouwd, waar ze niet vanaf zullen wijken. Wat dat betreft is Live gewoon minder studio gericht en meer, zoals de naam doet vermoeden, op improvisatie / optreden. Het lijkt in geen enkel opzicht op een traditionele DAW waarbij een tweede scherm met een mixer de normaalste zaak van de wereld is. Als dat is wat je zoekt dan is Live simpelweg niet zo geschikt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, de updates van 5,6,7,8 waren allemaal niet zo super baan brekend dus een 9 zou dat ook niet hoeven te zijn. Maar ze hebben wel beter naar de prijsstelling gekeken en 200 euro van de suite afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

Ja ik dacht al dat je dat bedoelde. Nu is werken met twee schermen ronduit vervelend. Ik denk dat het een redelijk basale keus is in hoe het programma is gebouwd, waar ze niet vanaf zullen wijken. Wat dat betreft is Live gewoon minder studio gericht en meer, zoals de naam doet vermoeden, op improvisatie / optreden. Het lijkt in geen enkel opzicht op een traditionele DAW waarbij een tweede scherm met een mixer de normaalste zaak van de wereld is. Als dat is wat je zoekt dan is Live simpelweg niet zo geschikt voor je.
Ach Presonus had ik ook een paar klachten over. Het blijft altijd behelpen en de ideale DAW is er gewoon niet. Maar dit was iets wat ik gewoon zo relaxed had gevonden. En tbh, dual monitor support is natuurlijk niet per se iets dat afwijkt van het "performance" ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je niet met een tool ala UltraMon gewoon je applicatie verbreden over twee schermen en dan kijken of je de verschillende onderdelen zo kan verdelen dat je een groot deel op het tweede scherm hebt? (zo heb ik dat bijv. ook gedaan voor Acid en andere tools :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb twee compleet verschillende resoluties, dus op de hoogste zal ie niet de volledige hoogte van het scherm pakken (tenzij UltraMon dit wel kan, somehow). Maar los daarvan, Ableton support niet de optie om Session View en Arrange View tegelijkertijd te tonen. 't Is het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De klank is zo heerlijk. En weer lekker een stukje minder computer in de productieketen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een pc erbij gezet om weer eens wat anders te proberen , allebij draaien ze een cubase waarbij identieke projecten lopen . Dan opnemen in de ene en afspelen in de ander via hardware effectjes :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Live 9 is dus nog niet uit, Q1 2013 pas. Ik kon de Buy-knop ook al niet vinden. :+

Goed dat ze Suite minder duur hebben gemaakt, ik heb nu de Standard versie en het wordt zo wel aantrekkelijk om te upgraden met die mooie convolution reverb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:23:
Lekker sfeertje, ik zou alleen die clap/snare flink omlaag schroeven qua gain. Sowieso even goed kijken naar de levels, hier en daar zit het niet helemaal snor.
Daar sluit ik me bij aan.
Klinkt een beetje als een headset mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe herken je een headset mix? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ben Angular Momentum KickLab XXL aan 't ontdekken :D :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

BtM909 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:47:
Ik ben Angular Momentum KickLab XXL aan 't ontdekken :D :Y
Wat is het en is het wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

kaos- schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

Ik heb t 1 en ander aangepast.. Als ik echt goed luister dan is t vefschil echt nihil.. heb er een gitaartje bijgeramd. Maar ik moet zeggen dat ik het nog steeds lastig vind om ECHT goed te luisteren..

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/im-not-german-revisie]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Zal ik maar even bot doen dan?

De kick heeft te veel hoog, lijkt wel of je sinus niet ver genoeg naar beneden gaat.
Die clap/snare heeft een vervelende sound, het lijkt wel een elastiek dat je ergens op slaat.
De bas heeft wat vals klinkende glides.
De stab synth is wel oke.
Het orgel heeft hetzelfde probleem als de bas.
De etherische bliepjes klinken goed.
In het algemeen, er zit te weinig progressie in de track. Het kabbelt maar een beetje door, geen climax (ik weet niet of je dat wel wilt hoor). Dat maakt het snel saai.

Als je geen prijs stelt op dit soort commentaar zeg het gerust, ik doe dit omdat ik je wil helpen, niet afkraken. Ik weet hoe lastig het is om een pakkend nummer te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

nee dit vind ik meer dan prima.. Ik ben ook maar lerende ;) . met die glides, die vind ik juist wel flex :) t is ook meer een afsluitplaat. Her en der hoor ik goeie kritiek van dj's en producers in mijn kring, Ik ben me er van bewust dat er nog veel aan gedaan moet worden. orgel = bas, als ik een halve toon naar beneden ga aan t eind, vind ik juist vet, ga ik er niet uithalen :). dat de kick te hoog is, dacht juist dat ie te laag was.. Zo klinkt t op mn koptelefoon tenminsten.. maar moet zeggen dat t op m'n monitors een stuk minder klinkt. Maar met die opmerkingen ga ik er alleen maar kritischer naar kijken .. Ik hoop met effectjes de boel interesanter te kunnen maken, maar volgens mij moet eerst de basis goed zijn voordat ik vage windgeluidjes erin knal

PS, ik vind het erg lastig om een goeie snare te maken. Alles is dus synth based, misschien maar op zoek gaan naar samples

[ Voor 17% gewijzigd door Erikie op 25-10-2012 23:29 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Het grootste probleem met de kick vind ik dat'ie drive mist. Op het moment dat de bas erin komt wordt de kick vrijwel onhoorbaar. Op zich houdt de bas de groove wel aardig in stand, maar meer ruimte voor de kick zou het geheel meer druk geven denk ik.
De valse glides in de bas vind ik persoonlijk ook niet fijn, maar dat komt van iemand die al 20 jaar muzikant is, dus misschien ben ik zelf gewoon wat vastgeroest :+ Al heb ik ook een aardig partijtje jazz gemaakt, dus ik zal dissonant niet standaard vals noemen :P
De bas komt op mij nu over als 'nog te lui om te intoneren'. Als die loomheid is wat je zoekt zou ik zeggen: "houden zo!". Als je op zoek bent naar strakheid zou ik het heroverwegen :)

Note: ik ben zeker geen expert op mix- en productiegebied, en op deze manier naar andermans productie luisteren is voor mij ook een leermoment :+

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 25-10-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Alleen een drumsynth erbij in Live 9 ;(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

En Erikie: je track doe me wel wat denken aan de stijl van Mango - bijvoorbeeld YouTube: Mango - Here We Go (Original Mix)

Maar om verder te komen moet je je ook aandacht besteden aan mixen en masteren: je track is veel te zacht qua volume. Ga eens aan de slag met limiters. Daarnaast: betere samples, meer kleine edits elke 16 maten, meer ontwikkeling in de synths. Als je geen vocals of lead synth hebt moet je meer focussen op die kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Wormaap schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:36:

De bas komt op mij nu over als 'nog te lui om te intoneren'. Als die loomheid is wat je zoekt zou ik zeggen: "houden zo!". Als je op zoek bent naar strakheid zou ik het heroverwegen :)
Ga idd ff naar die glide kijken. waar zit die verdomme op die arp2600.... als t goed is staat ie uit.. opeens begint t me ook te irriteren ;).

anyway, thanx for the input. Ik laat het nu even rusten want ik hoor het niet meer, maar ik neem jullie kritische puntjes erg ten harte.. Post t niet voor niets :)

[ Voor 15% gewijzigd door Erikie op 25-10-2012 23:49 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39
Stomme Ableton, ik had eigenlijk verwacht dat een paar van de functies die ze in 9 hebben gestopt ook nog wel naar 8 zouden komen met een update. Het enige wat ik echt mis is eigenlijk curved automation, ik vind het ronduit belachelijk dat dat er nog niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat zit er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister mix op speakers.
Luister mix op headset.
Hoor verschil. (Wat er nie mag zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Drumsynth(te zien in de video op 1:18) wordt overigens niet genoemd bij de features :?

Drumsynth is een Max for live product net zo als de convolution reverb.

[ Voor 59% gewijzigd door audiojunk op 26-10-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

2mb schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:47:
[...]

Wat is het en is het wat? :P
Het is een kickass VST :')

http://www.amvst.com/

iig, je kan volledig je hele kick maken en bepalen van begin tot eind :) Komen hele vette geluiden uit en budgetvriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb een liedje gemaakt met m'n Monotron, ik hoop dat jullie het mooi vinden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=u170DrA0vAc]

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 26-10-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39
Ik heb gisteren een beetje overhaast een reactie getypt zie ik.. ik bedoelde eigenlijk dat ik het belachelijk vond dat het niet in 8 zit, en ik had gehoopt dat dat nog wel met een update zou komen maar dat zit er nu niet meer in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:15:
Ik heb t 1 en ander aangepast.. Als ik echt goed luister dan is t vefschil echt nihil.. heb er een gitaartje bijgeramd. Maar ik moet zeggen dat ik het nog steeds lastig vind om ECHT goed te luisteren..

[audio]
Ik kan jouw track anders wel eens onder handen nemen puur om je even te laten horen wat je er nog mee kan doen.

Edit:
Kiek dit dan!
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=7701

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Zet je pm eens aan dan wouter :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fixored.

En boy UAudio komt weer met allerlei nieuwe plugs uit. Dat gaat weer geld kosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Beetje aan het stoeien met een nieuwe track, is nog niet echt gemixed en de clips zijn ook gewoon aangeklikt, dus de sounds komen er wat bot in soms, maar het idee is wel duidelijk.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjoewe/flu-jam]

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 28-10-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Zo'n 3 jaar geleden ben ik begonnen met produceren. Eindelijk zo ver dat mijn tracks goed genoeg zijn voor officiele releases. Sta dan ook sinds eergisteren voor het eerst op Beatport :D ! Trots als een pauw!

http://www.beatport.com/track/verboten-whyte-remix/3855708

Mooi opstapje voor de toekomst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

@Whyte: mooi is dat! Lekkere track, een beetje mysterieus. :)

@Sjoewe: Clap klinkt een beetje goedkoop, kan beter denk ik. Bij 3:36 komen opeens lekkere hihats erin! Dat mag wel eerder van mij. Daarvoor is de track is in het begin een beetje langdradig.

Ben zelf bezig geweest met een track die begon als een trancetrack, en toen wilde ik proberen om zo'n moderne massieve progressive house-opbouw te maken, dus dat is het tweede deel. Ik weet nog niet welke kant ik er mee uit moet :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/otto-coster-yeah]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

Wom

Whyte schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:22:
Zo'n 3 jaar geleden ben ik begonnen met produceren. Eindelijk zo ver dat mijn tracks goed genoeg zijn voor officiele releases. Sta dan ook sinds eergisteren voor het eerst op Beatport :D ! Trots als een pauw!

http://www.beatport.com/track/verboten-whyte-remix/3855708

Mooi opstapje voor de toekomst :).
Congratz! Klinkt zeker niet verkeerd! :) Nu op naar de solo release ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Wom schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Congratz! Klinkt zeker niet verkeerd! :) Nu op naar de solo release ;)
Met een beetje geluk is die ook onderweg :). Gaat snel opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig Whyte!

Gewoon volhouden en lol maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok, ff beziggeweest gistermiddag. :9

Ik zat al een tijdje te denken om hier een artikel van te maken omdat deze vraag regelmatig terugkomt en elke keer weer hetzelfde verhaal voorgekauwd word. Verder lijkt de topicstarter hier niet meer bereikbaar te zijn, dus heb ik het een eigen topic gegeven:

Het welke-monitorspeaker-moet-ik-kopen?-topic

uiteraard zijn jullie bijdrages daarin meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nice peerd! MIsschien een nieuw deel maken? We zitten toch al op pagina 164 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmja, Dat lijkt me niet echt aan mij. Misschien ff een moddereter in de kont kicken/lief aankijken?

BtM909?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Kan iemand deze geluiden een beetje ontleden?

(Vergeet niet op 720p te zetten!)

Die fuzzy sound die rond 43 secs inkickt. Klinkt als zooi detuned saws, maar het heeft iets hisserigs/scherps er in.

Op 03:02, lijkt beetje hetzelfde geluid maar met een sine er onder. Maar ik kan m'n vinger er niet helemaal op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Klinkt een beetje als een wobble lead,laatste filmpje zijn 2 verschillende geluiden van aan het eind hoor je alleen nog de bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja da's wat ik zeg, sine, (met LFO inderdaad). Maar het gaat om dat andere geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoog 808 gehalte dus helemaal goed.

Maar dat geluidje klinkt richting string ensemble. (preset van een softie)
3 of meer zaagtanden in verschillende octaven gestemd en een hoog doorlaat filter komt een end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als in hipassen? En niks detunen?

[ Voor 34% gewijzigd door apNia op 30-10-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Beetje vibrato erop denk ik, dan krijg je zo'n lichte bewegende detune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK dat was 'm :)

Nog een vraag, wat is een goeie sampler VST a la Simpler/Sampler in Ableton Live? Ik wil dus niet iets als Kontakt. Ik vind Kontakt een log groot beest die het plezier uit Sampling haalt. Ik wil een recht toe recht aan apparaat, maar wel met zat functionaliteit (zoals start/end/looppoints, verschillende looptypes, loopfades, wellicht mooi timestretch algoritme). Kontakt richt zich voor mij te veel op Library achtige oplossingen, en dat hoeft voor mij niet. Ik wil a la Simpler/Sampler lekker met balkjes slepen en wav-neuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op kvr-vst.com naar freeware sample plugjes. Daar zit veel rotzooi tussen maar ook een paar diamantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja freeware hoeft van mij ook niet per se. Ik heb al wat gegoogled, maar het zit vol met mongolen die KONTAKT OMG roepen... of NN-XT :X

Ik heb ook wat specifiekere eisen, vandaar dat ik hoopte dat iemand hier (ervaring hier is toch bovengemiddeld tov wat andere fora) een goeie aanrader heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 31-10-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reason rewiren, zitten 2 samplers + drumcomputer in :P

Maargoed,
- je wilt dus geen freeware (waarom niet?)
- geen Kontakt
- geen Reason

Het waarom ervan is me niet duidelijk, maar los daarvan blijft er dan weinig voor je over. In dat geval zou ik kijken naar een tracker die je in Ableton kan rewiren, bv Renoise. Trackers zijn eigenlijk niks anders dan een sampler met verticale sequencer. Mogelijkheden ermee zijn veel uitgebreider dan bv een kontakt. Kan het je wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind Reason's samplers slecht. Ze zijn niet zo goed als Sampler van Live. Ik zeg niet dat ik geen freeware wil, ik zeg dat het niet per se hoeft van mij. Mijn ervaring is dat freeware vaak de net-niet oplossing geeft. Maar kom op, naast Kontakt en Reason en Sampler/Simpler zijn er toch tal van opties zonder rewiren peerd? :D

Shortcircuit is zo'n voorbeeld, featurewise prachtig, maar geeft me een Kontakt gevoel/haalt het plezier uit werken met samples voor mij.

[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 31-10-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, het zijn allemaal Kontakt/Halion en andere soortgelijke klonen.
Zo'n sleur en pleur sampler als simpler is er simpelweg niet.

Dus toch maar aan Live 9? :P
Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.