How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste
Acties:
  • 342.196 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:03:
Zat te stoeien met w7/w8 en cubase , krijg de boel niet stabiel nu ben ik gedoemd xp te blijven gebruiken :(

Deze mix luister ik nu al een tijdje om inspiratie op te doen om weer eens een trackie af te maken YouTube: Kraftwerk Mega Mix (40 Songs 72 mins)

Lekkkere vette oldskool kraftwerk :)

http://soundcloud.com/systemrestoresound/automaat
itt 2mb vind ik de beat juist wel goed als je electro (breakbeat) wilt maken, Dat moet gewoon met 808 sounds. Ik weet niet of je het echt helemaal vintage wilt hebben, want daarvoor vind ik de rest van de synths iets te modern klinken, vooral de pads. Misschien zou 1 of ander Commodore64 geluidje wel werken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14
Naar jaren klooien met FL studio ben ik eindelijk maar eens begonnen een nummer te maken. En ik moet zeggen dat ik het toch wel erg leuk vind. Maar er gaat wel een hoop tijd in zitten.

Voor een eerste poging ben ik er erg tevreden mee. Als iemand op of aanmerkingen heeft hoor ik het graag, zowel over de muziek als over de mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

1: Zoek een betere piano sample library als de piano een hoofdrol speelt. Deze klinkt gewoon niet al te goed. Geldt ook voor de strings trouwens. Een klassieke track valt of staat met de kwaliteit van de samples. Tip voor mooie (gratis!) strings: http://www.embertone.com/freebies/intstrings-lite.php

Demo:

2: Kies voor een duidelijker/simpeler thema, het kabbelt wel door maar om de aandacht vast te houden heb je meer nodig. Nu is het veel te lang. Begin met een simpel thema, laat dat wat terugkomen in verschillende vormen, intermezzo en dan nog een keer etc.

3: Over de mix: ik zou de piano meer in het midden pannen, en dan de strings naar de zijkant.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
apNia schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:50:
Nieuwe Madeon track, voorbeeldje van hoe het (volgens mij) niet moet
[audio]

Wat een gecompressde bende zeg, echt 0,0 ademruimte.
Dit blijft inderdaad een beetje jammer, effect of niet. Zelf kan ik ook nooit ASOT of GDJB downloaden omdat ik daar zo enorm veel energie in kwijt raak, het geluid is in het hele spectrum gewoon 100% aanwezig, bah :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
hrmpf klinkt zeer goed maar deze "free" versie doet het maar 30 minuten in Kontakt }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Heb je wel de volledige versie van Kontakt (dus niet de Player)? Hier doet ie het gewoon onbeperkt.

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
vlaaing peerd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:07:
Ik vermoed dat ie vrij bewust zo geproduceerd is en de compressie ook echt als effect bedoeld is. De zang en de beats gaan nl niet mee met die extreme sidechain op de rest.

Ik denk wel dat je er strontflauw van bent als je'm 3x hebt geluisterd, maargoed, dit is ook gemaakt als eendagsvliegmuziek.
Madeon =/= eendagvliegsmuziek

:')

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Madeon is met z'n jonge leeftijd misschien wel de producer die me all time het meeste heeft verrast. That said, ik vind het nummer waardeloos. Het is niet bijster origineel, typisch Frans. Dus ondanks dat Madeon hele goeie nummers maakt, is het nummer volgens mij ook een eendagsvlieg trackje. Het haalt het niet bij Pop Culture. En ik denk dat peerd dat een beetje bedoelde, niet dat ie Madeon een simpele producer vindt.

• 2mb

2mb

Nieuwe remix contest van Armada: Winter Kills - Forward Facing

Mooie vocal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25

Oud house-achtig remix deuntje wat ik ooit in elkaar geklust heb.
Kwam em laatst tegen, best leuk nog :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dacide (of andere Presonus experts). Hoe zorg ik dat ik op 1 midi track meerdere instruments worden getriggered? Ik heb bijvoorbeeld een sampler die een kick afspeelt, nou wil ik dat gelijktijdig mijn Massive een sinus afspeelt zonder dat ik dezelfde midi data moet duplicaten. How?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet gewoon die massive hetzelfde midi kanaal geven , bv 2 , moeilijke manier is twee midi files kanalen exporteren als midi 0 , dan worden die twee samengevoegd tot een midi kanaal . Duplicaat maken is ook een hoop werk met een daw , het lijkt er zo op op je een complete vrachtauto moet uitladen om een kanaal te kopieren .Dan ben ik blij met cubase , want dat gaat heel makkelijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als de track output op midi kanaal x zou alles dat dat midi kanaal als input heeft staan erdoor getriggerd moeten raken. Maar het is soms even emmeren om dat in de daw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als ik dit zo lees lijkt het niet echt mogelijk in Presonus. Weak. Ik ga denk ik toch maar weet terug naar Ableton dan. (nee paard GEEN REWIRE :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Heeft iemand ervaring met die analog summing plugins van bijvoorbeeld Slate Digital of Waves? Is het echt het geld waard of meer marketing bullshit dan hoorbare verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marketing BS.

Er zijn zat mensen ook in die analoge summing getuind maar hebben de hele shizzel weer verkocht met een illusie armer.
Het werkt alleen als je een (goede) analoge console gebruikt met EQ voor summing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
apNia schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:47:
Dacide (of andere Presonus experts). Hoe zorg ik dat ik op 1 midi track meerdere instruments worden getriggered? Ik heb bijvoorbeeld een sampler die een kick afspeelt, nou wil ik dat gelijktijdig mijn Massive een sinus afspeelt zonder dat ik dezelfde midi data moet duplicaten. How?
Daar vraag je me wat.

Maar ik las dit op een ander forum waar hetzelfde gevraagd werd:
The answer is YES.
I simply added a couple instrument tracks, drag and dropped 2 different random VST instruments onto them (1 per track), set my Axiom as the MIDI instrument for both of them, armed both and I both instruments were simultaneously activated with every note I hit on the keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Na een paar weken/maanden weer veel te weinig gedaan te hebben. Nu dan toch weer de basis voor een track gelegd. (in presonus studio one)

Still work in progress.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dacide/song6-1]

[edit]
nieuwe versie. Beetje eq en limiting erop. De vorige versie was erg schel en clipte een beetje.

[ Voor 27% gewijzigd door Dacide op 09-09-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Gratisch downloadje omdat ik weer een jaar erbij mag tellen en gister ook maar eens de volledige versie van een liquid dnb trackje online gegooid :).
Ben ook de laatste tijd veel meer bezig met deep-house/techno voor de afwisseling en het bevalt heel erg goed :D

[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-other-thing]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-into-the-ground-full]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dit heb ik dus nooit gesnapt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8lHEv.png

Ik hipass rond de 200hz. Daarachter zie je de post en pre EQ spectrum. Waarom komt er uberhaupt nog herrie door voor 200hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Er gaat maar 24 dB per octaaf af onder de 200 Hz, dat klopt wel zo ongeveer met je grafiek. Als je meer wilt moet je 48 dB/oct kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Steilere filters kunnen overigens allerhande neveneffecten hebben die ook niet perse gewenst zijn.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je zit naar een logaritmische schaal (decibellen) te kijken dus dan lijkt het anders.

@Dacide & Rubjo
Lekker tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet niet of deze al hier bekend was:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Avicii is talentvol, en ik moet zeggen, ondanks dat zijn muziek erg commercieel is en mainstream, vind ik wel dat hij er vrij normaal onder blijft. Hij draait tenminste nog echt, en hij heeft wel een enorme rol gespeeld in de dancewereld. Bijna ieder nummer in de Beatport top 10 klinkt nu alsof Avicii het heeft gemaakt (is geen compliment voor de makers van die tracks :-p )

Aan de andere kant van het house-spectrum heb ik zelf ook wat trackjes af:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/catdragged]

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/etoille-who-i-am-capsoo-remix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Misschien hebben sommigen het al op Facebook voor bij zien komen, maar ik heb mijn eerste echte release gescoord :). Remix gemaakt van een Brits duo die uit gaat komen op een Amerikaans label. Geen groot label, geen grote artiest, maar het is een begin en ik ben er erg trots op. Nu 3,5 jaar tracks aan het bouwen en eindelijk ben ik dan op releaseniveau :).

Track komt eind october uit, mag hem nog niet vol online zetten maar een preview kan geen kwaad.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/whyte/preview-chemical-play-verboten]

Tof detail: de release gaat gemasterd worden door Scott Radke. Misschien een onbekende naam (ik kende hem ook niet), maar blijkbaar doet hij alle mastering o.a. Ben Klock en zijn label Klockwork, DVS1 en nog een berg anderen.

trotstrotstrots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grats Whyte, toffe shit.

Die Avicii is idd getalenteerd maar qua mixen vond ik het niet zo heel erg gestructureerd. Daar kan hij nog wel in groeien denk ik. Maar goed, als je het nummer zelf hoort dan is dat wel goed verder. (En dat licht dan niet aan mastering alleen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Feli Whyte, originele track, goeie sound.

@capsoo: Tweede track vind ik lekkerder dan de eerste, akkoorden zijn lekker mellow. Ik mis wel een stukje duidelijke vocal, maar dat is een keuze natuurlijk.

@rubjo99: Eerste track heeft imo wat te veel geknip in de vocal rond 3:05. Tweede track heeft een fijne sound, lekker relaxed.

@Dacide: Beetje minimal nog, mag nog wel wat melodisch bij. Synth vanaf 2:05 klnkt niet in harmonie met de bas, andere noot proberen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

Tering wat maakt decoupling een groot verschil zeg. :o Ik heb nu andere studio isolatie pads voor mijn monitoren en het laag gaat opeens mooi vloeiend diep zeg. Niet meer dat boomerige zoals daarvoor.Perfect! :)

Trouwens Maschine Mikro is nu onder de €200 tot het einde van de maand... best een naaistreek. Maar ja...

• apNia

apNia

Voor tijdens het eten vanavond!

• apNia

apNia

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gratisch? Waar dan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• apNia

apNia

My bad! Delete maar BtM.

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:34:
En een leuke Massive presets pack, graties:
Dat is allemaal wel leuk maar op een gegeven moment heb je genoeg van die gratis geluiden en wil je dieper geluid :)
Voor mooie strings bv is een string ennsemble een goed voordbeeld, nu hebben we het geluk dat die in Nederland zijn ontwikkeld en gebouwd door Eminent in de jaren 70 . Daarvoor zijn we het enigste land waar een behoorlijk aantal van die bakkies in omloop zijn . De strings zijn mooier als menig samplepot gemaakt van echte strijkers .
Die dingen zijn ontwikkeld voor de grens opgelegd werd door de digitale techniek zoals de mixtabels laten zien die ophouden bij 20Khz .Er zit wel ruis bij die bakken maar dat het is van het analoge soort wat een extra saus geeft in de mix , die ruis is met een filtertje ertussen bruikbaar opzich :9~ Alle techniek ontworpen op die basis mist volgens mij vooral een gedeelte energie bovenin . Dat is wel gebaseerd op mijn eigen bevinding , een ander kan een ander bevinding erover hebben . Het is maar waar je referentie ligt en wat je leuk vindt, kraftwerk ,Klasiek, state 808 of dj bob maakt niet uit :)

Ben helemaal in de remakes de laatse tijd http://soundcloud.com/systemrestoresound/interstate1616

Verwijderd

EDIT:

Ik had een probleem, maar dat is nu opgelost. Ik was gewoon ontzettend blind xD

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
sja...of je stopt de stekker erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Leuke nieuwe EQ's en compressor van Native Instruments: Premium Tube Series

Afbeeldingslocatie: http://www.native-instruments.com/uploads/pics/02_three_ways_to_great_sound_CE.png

Ik zie het nut normaal niet zo van de zoveelste EQ plug-in, maar heb van deze even de demo geprobeerd (30min time limit per keer). Ze klinken erg goed, de presets zijn prima om wat meer body aan een sound te geven. Simpele controls en mooie UI, dat doet het hier ook altijd goed.

[ Voor 8% gewijzigd door 2mb op 17-09-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan ik niet (hier) he :P
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:53:
EDIT:

Ik had een probleem, maar dat is nu opgelost. Ik was gewoon ontzettend blind xD
Het is niet handig om je probleem weg te editten... Het is veel "netter" om naast je probleem ook je oplossing erbij te editten, waardoor je weer je mede-user helpt :)

[ Voor 53% gewijzigd door BtM909 op 17-09-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:27:
[...]

Kan ik niet (hier) he :P

[...]

Het is niet handig om je probleem weg te editten... Het is veel "netter" om naast je probleem ook je oplossing erbij te editten, waardoor je weer je mede-user helpt :)
Heb je helemaal gelijk in en dat doe ik normaal ook. Echter was mijn 'probleem' al zo onduidelijk geworden en de oplossing zo ontzettend simpel. Dat ik dacht dat het beter was om het maar weg te halen. Ik had er simpelweg overheen gekeken de eerste keer. Ik zal dan toch even een korte (overzichtelijke) samenvatting geven:

Het was namelijk zo dat elke keer als ik een VST opende in FL 10 mijn geluid weg viel. Terwijl daarvoor al het geluid prima werkte en daarna geen enkel geluid. De input bleef wel goed. Bij de Asio (General settings -> audio -> show asio) instellingen stond mijn geluidskaart op input en output, wat alleen output had moeten zijn, aangezien de input op mijn externe geluidskaart leeg is. Zoals ik al zei keek ik hier direct toen het probleem begon, het was mij toen niet opgevallen dat de input aangevinkt was.

Ontopic, die EQ ziet er heel netjes uit. Ga morgen de demo maar is opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er nog mensen in de buurt van Eindhoven zijn de 19e as.
Vanaf 19:00 is er een feestje in Dr Ink voor een introductie van een nieuwe Denon DJ player.
Misschien gezellig om elkaar daar te ontmoeten en lekker te kletsen. (Meer info op DJ2DJ site)

• 2mb

2mb

Het schiet hier nog niet echt op met mijn Forward Facing remix. Is dit wat? Het is de bedoeling dat het uplifting trance wordt, maar ik heb moeite met vinden wat er nog bij kan.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ottocoster/forward-facing-1-snip/s-SeTGp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Ik ben bezig met een high quality remake van 'Corneria' uit Star Fox van de snes. Ik wil hem lichtjes verbeteren maar toch nog veel op het origineel laten lijken. Ik hou niet zo van die vage remixes die op het internet rond spoken. Dit wordt volgens mij toch een van de betere versies al :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=l0NwvgtMKg8]

Hij is nog niet af. Ik hoor nog wat foutjes en er mist nog een stuk wat erin hoort maar dat komt later. Wat vinden jullie tot zover? Of houden jullie niet zo van game music? :>

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik kan me dit nog wel herinneren van vroegah, met m'n Amerikaanse Starfox cartridge :D
Klinkt goed Hendro! Ik zou je drums wel iets meer aandacht geven. Die voelen te computerig/te makkelijk. Misschien dat het volume opcranken al genoeg doet hoor, maar ze mogen iets prominenter van mij.

En ik mis de brabbelstemmen van de co-piloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
2mb schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:42:
Het schiet hier nog niet echt op met mijn Forward Facing remix. Is dit wat? Het is de bedoeling dat het uplifting trance wordt, maar ik heb moeite met vinden wat er nog bij kan.

[audio]
ipv van dingen erbij doen iets weglaten? An sich is de track al gevuld, maar moet inderdaad wat varieren. Je kan best eens 8 maten alleen de beat laten doorkabbelen en evt het 303 soundje 16/32 maten patchen voor iets anders, een arpeggio of een sequence bv. Hi hat omwisselen voor een langere/kortere.

Vergeet niet dat een shitload aan instrumenten ook ten koste gaat van de headroom. Minder is vaak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig Henro!

Ben het wel eens met apNia over de drums maar voor gamemuziek is het ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat kunnen jullie voor koptelefoons aanraden om op te produceren trouwens, in de prijsklasse tot €100? Zat zelf naar die KRK KNS-6400 (krijgt zeer positieve reviews) of AKG's te kijken. Als het veel cheaper kan, graag natuurlijk. Maar gezien ik de laatste tijd veel in de < 100hz regionen zit te kutten begin ik het een beetje zielig voor m'n buren te vinden.

edit: ik zal grotendeels over m'n KRK RP5's blijven produceren, maar als het wat later wordt of als ik wil kijken hoe het over een andere bron klinkt wil ik naar m'n koptelefoon switchen.

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 25-09-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mmm, 100 euro... Ik zou sws de koptelefoon proberen; heb zelf geen ervaring met de KRK's. Voor 172 (misschien ergens anders nog goedkoper), hoor ik ook veel over: http://www.new-line.nl/nl...-srh840_36997.htm#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat is me echt al veel te heftig. Deze van €29 wordt al aangeraden voor de huiskamerproducer. Ik heb dan al moeite die KRK's aan mezelf te verkopen, laat staat €172 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ben ik de enige die het niet erg vind om geld te besteden aan kwalitatieve apparatuur die ik veel ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, budget is vaak bepalend voor wat je kan kopen dus daar rekening mee houden is realistisch.
Vaak zijn boxen/headsets juist die dingen waarbij het stukken makkelijker wordt om een goede mix te kunnen maken dus is het verstandig om daar een budget voor te reserveren wat gerelateerd is aan je totale setup.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Ik denk dat je toch minimaal 150,- kwijt bent voor een redelijke instap monitor headphone. Wellicht dat je voor 100,- een absolute minimum monitor kan kopen. Wat ik voor 100,- klasse wel kan aanraden is de Sennheiser HD 210. Lekker neutraal en vrij gedaileerd en met veel plezier gebruikt. Ik heb deze echter vervangen door een Sony MDR-ZX700 welke meer een warmer HiFi geluid geeft en fijner op het hoofd zit maar is minder geschikt voor producen.

Ik werk zelf altijd m'n Sony MDR-EX1000 maar dat valt heel ver boven jouw prijsklasse :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

• apNia

apNia

Uiteindelijk keuze laten vallen op de KRK KNS 8400's, het grotere broertje van de 6400 a €125 euro
Whyte schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:36:
Ben ik de enige die het niet erg vind om geld te besteden aan kwalitatieve apparatuur die ik veel ga gebruiken?
Heb je m'n post wel gelezen? Ik zal er soms op produceren. Grotendeels blijf ik produceren via m'n monitors. Dan staat het gebruik natuurlijk in verhouding tot de prijs.

Verwijderd

Nee hoor , alleen een hoop gear is ook aan veroudering onderhevig en valt zo nu en dan uitmekaar , of er doet iets het niet goed :)
Het maakt het allemaal niet makkelijker , maar ik denk dat je langzaam moet uitbreiden met je setup . Een headset waarbij er een groot verschil in prijs zit tussen high end en mid of low end . De high end zijn natuurlijk aan te bevelen , maar het moet wel in het budget passen . Zelf heb ik ook een compromie van eenweg speakers die een high end headset virtualiseren door de plaatsing op een beugel aan mijn stoel . Nu zijn die speakers maar 12 cm groot met een crossover filter ertussen om laag te filteren . Probleem is dat er geen sub is , die krijg ik niet spelend via die crossover :(

• Florinsz
apNia schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:41:
Uiteindelijk keuze laten vallen op de KRK KNS 8400's, het grotere broertje van de 6400 a €125 euro

[...]

Heb je m'n post wel gelezen? Ik zal er soms op produceren. Grotendeels blijf ik produceren via m'n monitors. Dan staat het gebruik natuurlijk in verhouding tot de prijs.
Ja sorry, was niet naar bedoeld :). Maar uiteindelijk zul je die headphones toch best een aantal uren gaan gebruiken. Aangezien ik zelf fan ben van mooie spullen, kwaliteit enzo zou ik dan altijd liever een maandje doorsparen dan voor de meest goedkope variant gaan.

• apNia

apNia

Ja maar zo kan je blijven doorgaan. Je moet ergens een realistische beslissing maken. Vandaar dat ik me ook afvroeg wat de meerwaarde nou eigenlijk zou zijn. En of dat ~100 euro extra verantwoordt. Ik heb zat dure spullen staan. Maar ik maak wel altijd de afweging. Zo had ik ook door kunnen sparen voor de Access Virus TI Desktop. Maar ik ben voor 900 euro minder voor de Snow gegaan, omdat dat wat de TI biedt mij die 900 extra niet waard is.

[ Voor 38% gewijzigd door apNia op 26-09-2012 12:54 ]

Verwijderd

Een echte meerwaarde zie ik er zo een twee drie niet in met normaal produceren , denk dat je ook hifi liefhebber moet zijn om het verschil te rechtvaardigen . Neemt niet weg dat er wel verschil in zit , geluid is eerder te vergelijken met electrostaten die vooral bovenin een perfect geluid hebben . Normale tweeters hebben natuurkundige beperkingen wat betrefd zuiverheid, vervorming en impulsresponce . Een electrostaat en high end headset hebben dat niet :)

Mooier dan dit kan niet Wikipedia: Electrostatic loudspeaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:20
Is er hier iemand die ervaring heeft met het combineren van twee interfaces tot één aggregated sounddevice en deze te benutten binnen Ableton Live?

Ik ben bezig om de studio van een vriend in te richten, (hij is zelf vooral muzikant en verder niet echt begaan met het technische aspect) en nu loop ik tegen wat problemen aan. De situatie is als volgt:

Hij heeft een stel synths en drumcomputers en hij wil het geluid dat daarvan terugkomt (realtime) verder bewerken en afmixen binnen Ableton live. Tot voor kort had hij kwa inputs genoeg aan één RME Fireface, maar door wat recente aankopen zaten er niet genoeg inputs meer op. Dit heeft hij willen oplossen door nog een Fireface aan te schaffen waardoor hij nu zou moeten beschikken over 32 inputs, ruim voldoende, als ze allemaal zouden werken tenminste. Ik heb de installatiehandleiding gevolgd die RME heeft gegeven en ik heb in OSX een aggregated sounddevice kunnen aanmaken. Tot zo ver alles in orde. Alleen nu lukt het niet om binnen Live de inputs goed aan te spreken, we slagen er namelijk niet in daadwerkelijk geluid binnen te krijgen over de inputs. Alleen op de eerste twee lines krijgen we succesvol geluid binnen, maar over de rest de nada...
Bij de I/O preferences van Live staan alle inputs geactiveerd, dus ook dat zou goed moeten zijn, maar het lijkt alsof er al niks binnenkomt bij de software mixer van de Fireface, die om het nog ingewikkelder te maken nu uit twee delen bestaat door het samenvoegen van de twee devices. Ik kom er na twee volle dagen kutten echt niet meer uit, heeft iemand hier een gouden ei?

En als we toch aan het vragen zijn, weet iemand ook de juiste truc om een start/stop signaal vanuit live naar drumcomuters te sturen zodat ze mee gaan lopen op het mastertempo van Ableton maar je wel gewoon de interne sequencer kan blijven benutten. Het gaat in dit geval om een Roland TR707 en een Acidlab Miami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RME drivers en OSX weet ik niet zo heel veel van maar heeft RME de driver niet zo gemaakt dat je meerdere kaarten naast elkaar kan gebruiken zonder dat je aggrevated devices hoeft te bouwen? Dat zou RME zelf al moeten doen. (Weet ik niet zeker.)

En drum computers die via externe midi kunnen syncen is een kwestie van vanuit Live een midi clock/tempo laten lopen en op je drum computers aangeven dat ze extern gesynced worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mja, je hebt opzich gelijkt voor iedere DAW behalve Live, want het probleem is dan dat Live maar één geluidskaart tegelijk kan benutten (sowieso echt niet meer van deze tijd maar goed).

RME stelde zelf voor dat de optie zou moeten zijn om de twee Firefaces te combineren binnen een Aggregated Sounddevice en stuurde er zelfs een handleiding voor op. En jawel ik krijg keurig het aantal beschikbare inputs te zien in de softwaremixer, alleen nu is het op de een of andere manier toch niet helemaal gelukt om ze ook in Live aan te spreken. Ik ben echt nu wel een beetje aan het einde van m'n kennis, dus sowieso zijn alle tips welkom. :)

Het alternatief is dat ik maandag met de ze aan de telefoon ga hangen tot het werkt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 28-09-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt 32 inputs via een virtuele mixer wel aardig wat , is het niet makkelijker een losse mixdesk ertussen te zetten om al die kanalen te bundelen voor ze de pc ingaan . Lekker stukie analoog summum met eventueel hardware efecten erbij wat de sound ook ten goede komt . Je moet de workflow van de muziekant weten , maar zo te lezen is het iemand met veel hardware. :)
Op wat voor manier wordt er opgenomen en gemixed , via midi afspelen en de audio via aparte sporen tegelijk opnemen via de inputs om vervolgens in de daw af te mixen. Of wordt alles in een keer weggemixd wat als voordeel heeft om dichter bij het orginele geluid te zitten , maar als nadeel geen effectplugins of eq in de daw .
Blijft moeilijk wat beter is en makkelijker maar persoonlijk vindt ik een daw wel uitermate fijn afmixen , maar wat analoog summum geeft de saus aan een geluidje. :)

Beetje oldscool trackie gemaakt , idee is van Theme for great cities ,die plaat is nooit uitgebracht in europa :(
Is de sub miss teveel O+ http://soundcloud.com/systemrestoresound/grafity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nix mis met de sub. En de mix ook nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:47:
Vindt 32 inputs via een virtuele mixer wel aardig wat , is het niet makkelijker een losse mixdesk ertussen te zetten om al die kanalen te bundelen voor ze de pc ingaan . Lekker stukie analoog summum met eventueel hardware efecten erbij wat de sound ook ten goede komt . Je moet de workflow van de muziekant weten , maar zo te lezen is het iemand met veel hardware. :)
Op wat voor manier wordt er opgenomen en gemixed , via midi afspelen en de audio via aparte sporen tegelijk opnemen via de inputs om vervolgens in de daw af te mixen. Of wordt alles in een keer weggemixd wat als voordeel heeft om dichter bij het orginele geluid te zitten , maar als nadeel geen effectplugins of eq in de daw .
Blijft moeilijk wat beter is en makkelijker maar persoonlijk vindt ik een daw wel uitermate fijn afmixen , maar wat analoog summum geeft de saus aan een geluidje. :)
Ja dat zou ook echt mijn persoonlijke keuze zijn hoor, maar hij wil persé in the box mixen omdat hij z'n nogal uitgebreide UAD collectie realtime wil benutten. Ik probeer hem te overtuigen dat hij ook de individuele sporen één voor één kan opnemen vanaf de console, je neemt toch niet alle synths in een keer op, en vervolgens de losse audiotracks binnen live zonodig nog na kan bewerken. Hij wil er echter niet aan :')
Dus tja, dan maar het beste hiervan proberen te maken.

Een andere vriend van me heeft een oude Soundcraft-tafel en dat ding trekt het geluid echt prachtig bij elkaar, ik ga altijd een beetje dood van jaloezie als ik die tafel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:14:
[...]

Een andere vriend van me heeft een oude Soundcraft-tafel en dat ding trekt het geluid echt prachtig bij elkaar, ik ga altijd een beetje dood van jaloezie als ik die tafel hoor.
Er bestaat natuurlijk zoiets als een gulden middenweg waarbij je een goedkoper mixertje neemt met minder kanalen. Me eigen mixertje is een 8 kanalen van boss/Roland die je kan kopen voor een habbekrats , die dingen zijn wel oud maar de kwaliteit is wel subliem te noemen . Dat is nog spul waar made in japan opstaat :)
Met effecten idemdite , je hoeft geen tientallen effecten te hebben , een paar goede met een multieeffect erbij geeft een hoop extra mogelijkheden watbetrefd geluid .Vindt mijn Korg Wavestation A/D wat datbetrefd een voordbeeld, zowiezo is de sound vet voor pads .Maar het fijne is wel de 24bit AD converter , mooie multie effectenbak . De effecten zijn anders als met vst plugins , zowiezo vindt er naar mijn idee veel phaseprobleem in de daw plaats , probeer maar eens te mixen en vergelijk het in mono uitgemixed . Ik heb geleerd dat er geen verschil onderin mag bestaan .miss is dat wel achterhaald O+
Onderin zit wel vaak een 808/909 drum en bas , allemaal instrumenten die mono zijn. En dan als het lekker klinkt mag allesAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zOPg2Ce2RLRWAJavDTTB4iyT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik snap het hoor, wil zelf niks liever dan een mengtafel. Ik had voor mezelf laatst bijna een 24 kanaals vintage tascam mixer gekocht voor een habbekrats, maar in mn eenkamerappartementje kan ik zo'n ding niet kwijt lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48

De remix die ik maakte van Guy J's track 'Transitions' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dat is altijd relatief. Volgens mij heb jij nl ook geen monitors van 8000,- p/st staan of een mix desk van 10K. Ik vind dat functionaliteit en kwaliteit harde eisen zijn, maar als die al geboden word in een apparaat van 500,-, waarom zou je dan voor een apparaat van de dubbele prijs moeten gaan?

Er is nl altijd wel een duurdere, betere, enz, dat is iets wat nooit ophoud. Bovendien zal zeker voor de jongere producers hier het budget ook echt een beslissende factor zijn, soms heb je gewoon niet meer geld te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:14:
[...]

Voor mij is het altijd andersom geweest , meestal een klein budget voor boxen en mixers maar voor synths of hardware effecten valt er eigenlijk weinig te kiezen als je bepaalde sounds zoekt .De complexiteit neemt wel behoorlijk toe als er meer hardware gebruikt wordt . Aansluiten van stroom /audio/midi/midi sync , effecten als sends gebruiken of op een andere manier . Dat is behoorlijk gecompliceerd ,waarbij ik ook weer blij ben dat ik maar een 8 kanalen mixer heb en een paar midi aperaten . Heb er een quiklok rackje bij en heb al een paar keer me setup omgegooid , en het is nu nog niet naar me zin :(
De analoge zooi staat hier niet op , dit is meer een midisetup geworden om van de pc geluid op te dikken via oa een smalstone phaser . Het muistafeltje is een van de belangrijkste dingen in de setup O+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lu2wM7Dgs4FCd6VQqziwL9yN/full.jpg

Lowbudget crossover uitgezaagd uit een oude basspeaker :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uB1cYzYgGJsv2UnxL5Do4yVR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
vlaaing peerd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:17:
[...]

Dat is altijd relatief. Volgens mij heb jij nl ook geen monitors van 8000,- p/st staan of een mix desk van 10K. Ik vind dat functionaliteit en kwaliteit harde eisen zijn, maar als die al geboden word in een apparaat van 500,-, waarom zou je dan voor een apparaat van de dubbele prijs moeten gaan?

Er is nl altijd wel een duurdere, betere, enz, dat is iets wat nooit ophoud. Bovendien zal zeker voor de jongere producers hier het budget ook echt een beslissende factor zijn, soms heb je gewoon niet meer geld te besteden.
Klopt zeker. Wat ik daarboven gepost had was dan ook teveel vanuit persoonlijk oogpunt getypt. Ik heb gemerkt dat wanneer ik voor gear aan het kijken ben, ik mezelf altijd uitgebreid orienteer op de verschillende prijsopties. Aangezien ik inderdaad geen budget heb voor monitors van 8000,-, moet ik natuurlijk naar goedkopere alternatieven kijken. Wat ik daarbij geleerd heb, is dat het bijna altijd onrendabel is om voor het goedkoopste model te kiezen en voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Ik heb gemerkt dat ik zelf liever net iets langer doorspaar dat ik net 1 of 2 niveaus boven het instaplevel zit. Vaak dat je de goedkopere range van de duurdere merken net aan kan tikken. Zo heb je toch de kwaliteit van de topper (zoals de Dynaudio's die ik nu heb) voor een prijs die relatief niet veel hoger is dan de instapper.

Uiteindelijk heb ik daar veel meer plezier van dan als ik voor de goedkopere versie was gegaan. En vaak is het ook nog eens een stuk beter voor de doorverkoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Goed, ik heb weer een dag op de grond gelegen en kabels geprikt, maar alles werkt inmiddels! Kwam neer op één lullig vinkje dat niet aanstond ergens diep in de OSX preferences. :')

Nu nog even een paar uurtjes pielen met de de trackdelays en dan kan er echt muziek worden gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat mixen.
Vaak is het hele punt dat mensen op hun computer vaak in het rood mixen maar dat is iets waar het fout gaat. Dan wordt er intern gelimited en een soort saturatie toegepast.
Maar als je de master nog niet eens in het geel laat gaan dan heb je daar geen last van.

Itt een analoge mixer die kan het juist wel aan als je in het rood mixed omdat hij zo ontworpen is dat hij er tegen kan. Analoge mixers hebben trouwens ook nog het voordeel dat ze analoge EQ's hebben (en bijbehorende fase verschuiving) wat vaak natuurlijker klinkt dat een (klinische) digitale EQ. Maar er zijn legio emulaties in digitale vorm dus als je al je kanalen in je computer van die emulaties voorziet en niet te hard mixed dan is het resultaat met analoge hardware vele malen moeilijker te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:01:
Analoge mixers hebben trouwens ook nog het voordeel dat ze analoge EQ's hebben (en bijbehorende fase verschuiving) wat vaak natuurlijker klinkt dat een (klinische) digitale EQ.
Is dat phase shiften moedwillig? En zo ja, waarom gebeurt dat?
Whyte schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:44:
[...]

Klopt zeker. Wat ik daarboven gepost had was dan ook teveel vanuit persoonlijk oogpunt getypt. Ik heb gemerkt dat wanneer ik voor gear aan het kijken ben, ik mezelf altijd uitgebreid orienteer op de verschillende prijsopties.
Je doet niet meer dan ik of de gemiddelde Tweaker hier. Je reply kwam een beetje cocky over.

[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 02-10-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:48:
[...]

Vraag me ook af hoe dat komt , wat er gebeurt is wel duidelijk als je bv een drum uitstuurt uit de pc via een analoge mixer weer terug de pc in . Met uitsturen de bas opendraaien van de mengert dat die overstuurd waardoor er een extra geluid bij komt , de pitch verandert als de bas lager gaat. Dat extra geluid weer opvangen via de effect send om dat geluid te bewerken met een extra efffect , en dat alleen van een basdrum .die fluittonen en distortions zijn eigenlijk de geluiden die je wil vermijden , en zit meer in de extreme hoek waarbij de meters in het rood staan en je bijna door de mixer headroom heenduikt :9~

http://soundcloud.com/systemrestoresound/overdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 15:24
Nu alweer een tijdje bezig met Ableton Live voor het bouwen van hardstyle tracks. Begin het programma telkens beter onder de knie te krijgen.

WIPje van "advance" (hardstyle)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mildr/advance-preview-test] Soundcloud

Heb het snel gemaakt in elkaar gezet met deze beat en met deze synth.

[ Voor 22% gewijzigd door rhodium op 04-10-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
[...]

Je doet niet meer dan ik of de gemiddelde Tweaker hier. Je reply kwam een beetje cocky over.
Niet zo bedoeld. Excuus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er een heel lang verhaal van maken maar daar heb je internet voor.
Korte versie:
Omdat het een bijeffect van de gebruikte elektronica is. De freq die je boost/cut verschuift wat in fase (enkele ms). Daarmee trek je overlappende geluiden minimaal wat uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Vandaag mijn Akai mpk49 even verbeterd, want het bleef bagger werken die pads. Moet zeggen, zwarte pads zijn toch ook wel een stuk mooier dan die grijze.

Afbeeldingslocatie: http://mildr.nl/media/thumb/s_240/136133/p1050281.jpg Afbeeldingslocatie: http://mildr.nl/media/thumb/s_240/136040/p1050257.jpg

ik heb ze via mpcstuff en er $39.00 (+$20,00) dollar voor betaald. Niet echt goedkoop, gelukkig staat de euro aardig gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Staat funky rhodium! Ik heb ze destijds handmatig gepatched met isolatietape ofzo. Werkte ook smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ja, alleen deed de ene knop het beter dan de andere etc. Vooral in een koudere omgeving, wat dus nu weer een rol speelt werd het vervelend irritant.

Al een keer vervangen voor meer rubberachtige tape, maar het werkte allemaal maar tijdelijk. Vervelend als je het even snel wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Yes! Doelstelling voor 2012 is gehaald, heb voor het eerst echt een hele track gemaakt en gearrangeerd. :)
Veel positieve feedback ook gekregen van bevriende producers en labelsherrifs, die zagen er wellicht zelfs wel een release in, mits ik nog wat kleine verbeteringen aanbracht op het gebied van de mix en het EQ'en.
Dat is opzich ook niet raar, want ik heb helemaal geen echte studio thuis, alleen m'n iMac en een koptelefoon, dus ik ben allang blij dat het in de redelijkheid allemaal al 'okay' gelukt is. Maandag als return-favor voor al het kabels prikken van de afgelopen weken ga ik samen met een maat van me de hele boel fatsoenlijk uitschuiven. Plus alle standaard Ableton compressors/reverbs/delays vervangen door hun profi-UAD tegenhangers en wellicht ook nog mijn gesamplede 808/909 kicks vervangen door de real deal. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
rhodium schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:07:
Vandaag mijn Akai mpk49 even verbeterd, want het bleef bagger werken die pads. Moet zeggen, zwarte pads zijn toch ook wel een stuk mooier dan die grijze.

[afbeelding] [afbeelding]

ik heb ze via mpcstuff en er $39.00 (+$20,00) dollar voor betaald. Niet echt goedkoop, gelukkig staat de euro aardig gunstig.
Wat was de reden om de pads te veranderen?

Ik gebruik de MPD32 die in principe dezelfde pads heeft, maar geen problemen mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Op de MPK series zijn de pads echt knetterkut. Je moet echt goed hard rammen, waardoor nuances lastig in te drummen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je moet pads toch sowieso een tijdje 'inslaan' voordat ze echt lekker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
je moet zeker niet als een wijf tegen die pads aan gaan swaffelen, maar als ze te gevoelig zijn dan heb je juist dat je altijd op volle velocity aantikt. Ik vind het wel prettig eigenlijk dat je wat steviger mag rammen.

Maar als dat een issue is had je denk ik beter NI controllers kunnen nemen. Moet je alleen over 3 jaar niet bij me komen klagen dat die mangel zijn geworden. Ik heb het 15-jaar oude bewijs dat de AKAI pads hufter/asshole/lowlife/bierproof liggen in de vorm van een MPC1000

@Sjoewe,

inderdaad. De gevoeligheid veranderd niet, maar het rubber van de pads word wel wat minder stijf na verloop van tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-10-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Weer een house wipje vanuit m'n bed :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/flepatron]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
vlaaing peerd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:17:
je moet zeker niet als een wijf tegen die pads aan gaan swaffelen, maar als ze te gevoelig zijn dan heb je juist dat je altijd op volle velocity aantikt. Ik vind het wel prettig eigenlijk dat je wat steviger mag rammen.

Maar als dat een issue is had je denk ik beter NI controllers kunnen nemen. Moet je alleen over 3 jaar niet bij me komen klagen dat die mangel zijn geworden. Ik heb het 15-jaar oude bewijs dat de AKAI pads hufter/asshole/lowlife/bierproof liggen in de vorm van een MPC1000

@Sjoewe,

inderdaad. De gevoeligheid veranderd niet, maar het rubber van de pads word wel wat minder stijf na verloop van tijd.
Te gevoelig? Die dingen reageerde gewoon 1/3 van de tijd NIET en vaak kwam je niet eens hoger dan 40% als je gewoon wat aan het drummen was. Je moest echt stevig met je duimen de pads indrukken. Nu kan ik gewoon lekker vingertokkelen en alles is opgenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja precies. Volgens mij is het ook een MPK issue peerd, shit is echt niet te doen. Wat ik ook nog eens had, rhodium misschien ook, is dat je dan ghosting kreeg als je 'm echt hard in moest drukken. Dat je gewoon snaresnare hoorde ineens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Net nog even bij de Tonika (muziek winkel in Groningen) langsgeweest om even te oriënteren en om wat advies te vragen.
Zag nog een Novation Launchpad liggen voor rond de 150 euro, wat is dat een enorm vet apparaat zeg! :9

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
En krijg je er ook samples bij?
Was eerst van plan om van iemand een Korg Nanopad 2 over te kopen maar ik denk dat het verstandiger is om iets meer voor een Launchpad te betalen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Een Launchpad is niets meer dan een simpele midi-controller, ontworpen en vaak gebruikt om b.v. clips in Ableton Live te starten. Dus nee, je krijgt er geen samples of DAW-software bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Remcom00 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:44:
Net nog even bij de Tonika (muziek winkel in Groningen) langsgeweest om even te oriënteren en om wat advies te vragen.
Zag nog een Novation Launchpad liggen voor rond de 150 euro, wat is dat een enorm vet apparaat zeg! :9

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
En krijg je er ook samples bij?
Was eerst van plan om van iemand een Korg Nanopad 2 over te kopen maar ik denk dat het verstandiger is om iets meer voor een Launchpad te betalen.
Als je samples en software wil kun je beter voor een Native Instruments Maschine Micro gaan,momenteel ook in de uitverkoop.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

De Maschine Mikro werd me ook al door iemand anders aangeraden maar die word met toch wat te duur.
Mijn bedoeling is eigenlijk om iets tweedehands voor rond 100 euro te halen .
Als ik er uitendelijk toch niks aan vind (wat me sterk lijkt) dan kan ik m weer zonder al te veel verlies kopen en als ik het leuk vind en verder wil kan ik m ook weer zonder al teveel verlies verkopen en bijvoorbeeld een Maschine Mikro gaan halen.

Ik ben nog even verder gaan kijken en ik kan misschien ook een AKAI MPD26 of een Korg padKontrol ongeveer 100 euro krijgen of een AKAI MPD18 of Icon iStage(nieuw bij Bax) voor ongeveer 70 euro krijgen.

Voor welke zouden jullie gaan in mijn geval?
Van iStage heb ik nog nooit gehoord, plus het feit dat ie alleen nieuw te koop is dus die valt eigenlijk al een beetje af.
De AKAI MPD18 lijkt mij de beste keuze, maar op welke vlakken is de AKAI MPD26 beter?
En hoe zit het met de Korg padKontrol tov de andere controllers?

Dit gaat mn eerste controller worden en ik wil eigenlijk geen miskoop doen :9.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat wil je er precies mee, dat is namelijk wel een belangrijke vraag.

Die launchpad is een device die specifiek ontworpen is voor gebruik met Ableton Live 8 voor live perfomances. Je bouwt complete tracks op vanuit Live door verschillende blokjes aan en uit te zetten. De interface is zodanig ontworpen dat je een op de controller een visuele weergave hebt van de clips die je in je matrix hebt staan.

De andere devices die je noemt zijn 'klassieke' MPC-achtige drumpads die je in principe gebruikt in combinatie met een softwaresampler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Wat gewoon het handigst is om mee te beginnen, maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.
Ik denk dat ik dan het beste voor de AKAI MPD18 kan gaan?
Ook omdat ik al wat ervaring heb met FL Studio en Ableton nog nooit heb gebruikt.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dan komen we weer uit bij de eerste vraag. Wat wil je ermee doen, waarom wil je een controller?

Je hebt op zich helemaal geen enkele controller nodig om muziek te produceren op de computer, anders dan een muis en een toetsenbord. In principe kan je namelijk alles handmatig inteken in de pianoroll. Dus als je besluit dat je controllers aan je setup gaat toevoegen is het belangrijk om er een te kiezen die aansluit bij de workflow die je voor ogen hebt, zodat je bepaalde dingen makkelijker en sneller voor elkaar krijgt.

De meest zinvolle eerste aankoop in mijn ogen is een masterkeyboard zodat je makkelijk deuntjes kan inkloppen en snel door de presets in je softsyths kan lopen. De drumpads die jij voorstelt zijn hier opzich een verlengstuk van, maar dan ligt het er wel veel meer aan hoe je je drums in je track wilt programmeren, want op zich met de stepsequencer in FL kan je ze ook heel eenvoudig gewoon intekenen en later eventueel op de pianoroll handmatig wat shuffle aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Tja, wat wil ik er mee, das eigenlijk best wel een lastige vraag :p.
Ik wil een controller zodat ik gewoon gemakkelijk tracks kan bouwen, en de visuele weergave van de Launchpad spreekt me erg aan.
Zo'n Touchpad lijkt me ook gewoon wat praktischer omdat het dan allemaal wat overzichterlijker en sneller word.

Maar wat is nu precies het verschil tussen de Touchpad en bijvoorbeeld een AKAI MPD18?

Een masterkeyboard heb ik al (een Yamaha PSR260, had ik nog liggen), alleen heb ik nog geen Audio Interface om m mee aan te sluiten aangezien er alleen een MIDI aansluiting aanzit.
Ik kan natuurlijk ook eerst een Audio Interface kopen maar die zijn toch net even wat duurder dus leek het me handiger om eerst een controller te kopen.

Sorry dat ik zo lastig ben, ik weet er niet veel vanaf :p.
Alvast bedankt voor je hulp, ik heb er veel aan :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je hebt niet perse een audio-interface nodig om midi-devices aan te sluiten hoor. Je kan ook gewoon voor twee tientjes een usb-midi verloopkabel halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Hmm, daar heb je dan wel weer gelijk in :9.
Ga ik dan niet last krijgen van latency of is die zo goed als onmerkbaar?

Ik zal nog even goed nadenken wat ik ga doen, ligt er even aan voor hoeveel geld ik een goede controller op de kop kan tikken want ik heb al wat geboden :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Latency zal wel meevallen hoor, plus dat kan je ook weer compenseren in de software.

En over het verschil tussen de twee dingen, kijk naar wat ze ermee doen. De Launchpad is een manier om optreden met live te vereenvoudigen doordat het een aantal zaken bij elkaar brengt (clips/mixer/effecten). Die MPD is gewoon een drumpad waar je samples onder kan zetten zodat je ze kan fingerdrummen.

YouTube: Novation Launchpad - New controller for Ableton Live

YouTube: AKAI MPD18 SAMPLE BEAT IN FL STUDIO 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik kan een Touchpad op Marktplaats krijgen voor 96,75, dus dan doe ik dat :).
Ik denk dat ik ook heel veel lol aan de Touchpad ga hebben, dat is natuurlijk ook erg belangrijk.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Touchpad? Bedoel je een launchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00