Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Anoniem: 9449 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:44:
[...]

Wat is dan wel mooi? Wil jij dat alle aandelen met de inflatie omhoog bewegen?
Nee hoor helemaal niet. Wat wil je graag horen dan? Dat het nu prachtige tijden zijn?
Leuk voor je dat je de hele handel short maar vergeet niet hoeveel ellende de wereld hiervan over zich heen krijgt. :|

Niks moois aan imho

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
Heb mijn turbo short vandaag geïnt. Bijna 35 procent winst (had hem erg save gespeeld met een S/L van 482 dus kon bijna niet misgaan). Heb nu zelf nog een turbo long op goud (wordt verkocht op 1050 dollar) en dan heb ik daar zo'n 55 procent winst op. Sta ik eindelijk in de plus na mijn blunder met Turbo Long Fugro in november (voor de tweede terugval). Heeft mij toen flink wat geld gekost. Heb alleen Fortis OBAM, ING en AMD nog in mijn bezit. Beetje jammer van AMD, had ik op een top bijna 25 procent staan (+ nog eens 3 procent valutawinst op de dollar), maar hield hem vast. Nu op 5 procent verlies + nog eens 10 procent valutaverlies.

Maar ben overgestapt op Binck (van ABN) maar heb dus alles nog bij ABN staan en was zo dom om het niet over te laten zetten door Binck dus moet nu alles zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
KingNothing schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:26:
Nee hoor helemaal niet. Wat wil je graag horen dan? Dat het nu prachtige tijden zijn?
Leuk voor je dat je de hele handel short maar vergeet niet hoeveel ellende de wereld hiervan over zich heen krijgt. :|

Niks moois aan imho
Dat zou dus betekenen dat we aan elke stijging/daling in de markt een sociale betekenis moeten toekennen?

Aan de ene kant begrijp ik wat je zegt en kan het (een verdere daling, want zo erg is het nu nog niet) qua werkgelegenheid (want daar gaat het natuurlijk om, dat rijke mensen iets minder rijk worden is niet heel erg) vervelende consequenties hebben.

Aan de andere kant begrijp ik dan niet dat jij de afgelopen 5 jaar niet eens in de zoveel tijd hier gepost heb met de blijde mededeling dat het zo goed gaat in de wereld en dat iedereen zo heerlijk aan het werk is. Want het is de afgelopen jaren gewoon erg goed gegaan.

Ik vind het dus een kromme redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Robkazoe schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:56:Maar ben overgestapt op Binck (van ABN) maar heb dus alles nog bij ABN staan en was zo dom om het niet over te laten zetten door Binck dus moet nu alles zelf doen.
Dat kan alsnog hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

is het eigenlijk mogelijk om ook beleggingsfondsen te laten overboeken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kmf schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:43:
is het eigenlijk mogelijk om ook beleggingsfondsen te laten overboeken?
Volgens mij wel, alleen is het mogelijk om van sommige beleggingsfondsen 0,75 aandeel te hebben. Bij mij kon dat toentertijd niet over naar Binck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
Hm ja ik moet ook eens zo'n overstap map aanvragen om van ABN naar Binck te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt niet normaal trouwens wat er vandaag met Interactive Brokers (waar inmiddels een aantal hier mee beleggen) is gebeurd vandaag. Niets aan de hand en toch even een (negatieve) spike van ongeveer 30%:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9bDWlB53cbEm619be5tKxKN8/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 13:46
Anoniem: 9449 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:46:
Echt niet normaal trouwens wat er vandaag met Interactive Brokers (waar inmiddels een aantal hier mee beleggen) is gebeurd vandaag. Niets aan de hand en toch even een (negatieve) spike van ongeveer 30%:

[afbeelding]
:o Apart! Behoorlijk herstel daarna, maar toch! -15% is nog erg fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is trouwens de reden van de grote daling van IB (en andere US brokers):
MF Global Shares Fall More Than 50 Percent Following Rumors Over Financial Condition

NEW YORK (AP) -- Shares of MF Global Ltd. lost more than half their value Monday as the futures and options broker sought to counter rumors that it could be in financial trouble.
http://biz.yahoo.com/ap/080317/mf_global_mover.html?.v=1

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pcc6a6y05jBMRS0N2qcLO0t4/full.png

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 18-03-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:57
Anoniem: 9449 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:46:

[afbeelding]
Dear IB Customer:

During the last few weeks we have been running an advertisement in the Wall Street Journal regarding the safety of moving money to Interactive Brokers. We want all of our customers to know that every word of this advertisement remains true and accurate. We are proud of our prudent and conservative policies that protect our clients' assets. Please click here to see our advertisement.

Sincerely,

Interactive Brokers
http://www.interactivebrokers.com/download/IB08-102.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We want all of our customers to know that every word of this advertisement remains true and accurate.
Gelukkig maar, ik was even bang dat IB zou omvallen, maar nu ik dit lees ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Als het IB management dit zelf naar buiten brengt dan moet het wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 08:07
Voor wat het waard is.. dat zei Bears de week ervoor ook allemaal.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Is het in dergelijke gevallen wellicht aan te bevelen om niet teveel geld (boven garantiestelsel dat van toepassing is) aan te houden bij zo'n broker zelf, maar liquide middelen aan te houden in veilige beleggingen als kortlopende staatsobligaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Ik heb daar eens navraag over gedaan bij De Nederlandsche Bank. Stel ik heb participaties Fortis OBAM gekocht via SNS Fundcoach, en SNS gaat failliet. DNB zegt dat die participaties niet in de boedel van SNS zitten, en dus ook niet naar schuldeisers gaan. Ze zijn en blijven van mij. Ik moet dat alleen wel aan kunnen tonen, dus af en toe een screenshot maken van het portefeuilleoverzicht kan geen kwaad. Ik neem aan dat dit voor InteractiveBrokers ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Daar doelde ik ook op idd :) Bij het faillissement van Van der Hoop schijnen een aantal partijen zo nog hun vermogen te hebben gered. Het was niet meer mogelijk om geld van de rekening te halen, maar nog wel om aandelen, ed. te kopen.

Bij SNS Fundcoach worden de aandelen afaik bewaard door een of ander Zweeds bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paella schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:19:
Voor wat het waard is.. dat zei Bears de week ervoor ook allemaal.
Exact. Mijn opmerking was uiteraard cynisch bedoeld, precies om de reden die jij aangeeft. Twee dagen voor de deconfiture van BS zei het management nog dat er niets aan de hand was...

Met hun salaris bedoelden ze zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar, om even in mijn geschetste situatie met SNS Fundcoach te blijven: stel ik verkoop alle participaties in Fortis OBAM. Dan heeft dit geen negatieve invloed op de balans van SNS: het enige wat ze missen zijn provisie-opbrengsten van mijn participaties. Dus als iedereen die lid is van InteractiveBrokers zijn aandelen/opties e.d. verkoopt, dan heeft IB daar toch geen last van? Op de korte termijn is dat juist voordelig voor ze, omdat ze transactiekosten binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Ik moet eerlijk bekennen dat ik na gisteren die spike-down van Interactive Brokers toch maar even ben gaan kijken hoe het ook alweer zat...

Kapitaalverzekering bij Interactive Brokers:
Kapitaal beschermd tot $ 30 miljoen (SIPC & Lloyds)
Uw depot is beschermd tot $ 30 miljoen (waarvan $ 1 miljoen cash). De marktwaarde van uw aandelen, opties, warrants, schuld en geldsaldo is door deze verzekering beschermd. De verzekering dekt de tekortkoming van de broker, de verzekering dekt u niet tegen verlies op uw transacties! Uw liquide middelen komen te staan op een rekening van de CitiBank.

Securities Investor Protection Corporation (SIPC) en Lloyds uit Londen zijn degene die garant staan. De verzekeraars SIPC verzekert de eerste $500.000 per klant (hiervan $100.000 cash). Lloyds verzekert daarbovenop tot $29.5 miljoen (waarvan $900.000 cash). Lloyds´ deel is gelimiteerd tot $150 miljoen totaal.
Waarschijnlijk zit de gemiddelde belegger die op GoT rondzwerft dus wel safe. (ik kan ernaast zitten hoor! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
priens schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:24:
Waarschijnlijk zit de gemiddelde belegger die op GoT rondzwerft dus wel safe. (ik kan ernaast zitten hoor! ;) )
Nou, reken er maar op dat het niet zo goed is als jij denkt hoor.

Dit is een reclame-tekst van de broker voor (nieuwe) klanten. Of dat nou je ultieme bron moet zijn?

2 punten die waarschijnlijk minder goed zijn dan jij denkt:

- Jij bent, aan de taal die je gebruikt te zien, een Nederlander, geldt dit verhaal niet alleen/vooral voor Amerikanen?

- Waarschijnlijk is de broker als geheel voor een max. totaal bedrag verzekerd (die $150 miljoen). Aangezien IB voor iets van $4 mrd aan assets van klanten onder beheer heeft is het mogelijk dat jij slechts een pro-rata gedeelte terugkrijgt.

Maar IB valt niet om hoor, dus maak je maar geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Uw depot is beschermd tot $ 30 miljoen (waarvan $ 1 miljoen cash). De marktwaarde van uw aandelen, opties, warrants, schuld en geldsaldo is door deze verzekering beschermd
Verschilt een US broker dan zo fundamenteel van een NL broker dat aandelenbelangen aangehouden bij de broker in gevaar kunnen komen, of mis ik hier iets mbt de definitie van 'depot'? Grappig dat die promopraat ook je schulden beschermt trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:
Verschilt een US broker dan zo fundamenteel van een NL broker dat aandelenbelangen aangehouden bij de broker in gevaar kunnen komen, of mis ik hier iets mbt de definitie van 'depot'?
Ik begrijp deze zin niet. Bedoel je dat bij een NL broker aangehouden aandelenbelangen niet in gevaar komen bij het omvallen ervan?

(als dit zo is wist ik het overigens niet, maar het lijkt me niet dat dit het geval is, waarom deed iedereen anders zo moeilijk bij het omvallen van Van der Hoop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:
[...]

Ik begrijp deze zin niet. Bedoel je dat bij een NL broker aangehouden aandelenbelangen niet in gevaar komen bij het omvallen ervan?

(als dit zo is wist ik het overigens niet, maar het lijkt me niet dat dit het geval is, waarom deed iedereen anders zo moeilijk bij het omvallen van Van der Hoop?)
Dat bedoel ik inderdaad, zoals Spaceknarf ook al zei:
Anoniem: 26970 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:22:
Ik heb daar eens navraag over gedaan bij De Nederlandsche Bank. Stel ik heb participaties Fortis OBAM gekocht via SNS Fundcoach, en SNS gaat failliet. DNB zegt dat die participaties niet in de boedel van SNS zitten, en dus ook niet naar schuldeisers gaan. Ze zijn en blijven van mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 19-03-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:
[...]

Ja, de broker doet niets anders dan het regelen van de koop en aankoop van aandelen en het bewaren van aandelen. De door jouw gekochte aandelen zijn simpelweg jouw eigendom, de broker bewaart ze alleen voor je. Dit zou je in theorie dus moeten beschermen.
In de praktijk ben je vaak gewoon een van de schuldeissers en moet je maar afwachten hoeveel je nog terug krijgt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-05 15:18

Daniel

Kapitein NCC-1701
Quote van de dag:
De handelaar vermoedt dat de geruchten het werk zijn van hedgefunds, die 'short als de hel' zitten op de financiele sector, en hun best doen om een negatief klimaat te creeren 'voor het eigen belang'. Koenders heeft hier geen goed woord voor over.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
Hopah, fijn zo :/ . Goud turbo 952 schoot opeens ook door zijn stop loss nivo heen, winst voor de komende jaren kan ik ook wel vergeten :(

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Sorry, ik was natuurlijk vergeten de bron te vermelden. Dit is copy-paste van de site van Todaysbrokers.

Uiteraard is dit het enige waar ik opaf kan gaan. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel research na heb gedaan. Natuurlijk moet dat eigenlijk wel, maar helaas voorlopig geen tijd voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255320

Hoe zou het vanderMoolen vergaan dit jaar? Zullen ze het overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-05 14:40

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

LED-Maniak schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:17:
Hopah, fijn zo :/ . Goud turbo 952 schoot opeens ook door zijn stop loss nivo heen, winst voor de komende jaren kan ik ook wel vergeten :(
Ai spijtig. Ik heb al mijn TL's op goud @ 995 verkocht. Winst = winst en had een vermoeden dat de 1000 niet lang gehouden zou worden (al heeft die langer gehouden dan verwacht).

Trekt straks wel weer bij, alleen heb je er weinig aan nu deze TL v/d beurs is.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:48
LED-Maniak schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:17:
Ik zit hier te zweten met mijn TL op 927... Maar ik vertrouw in de aziaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik zou het zo maar geloven :)

http://frontpage.fok.nl/nieuws/89296
JP Morgan adviseert klanten handel met voorkennis
Gepost door Jonas (Jonas.Z) - Bron: Wikileaks
Gepubliceerd: woensdag 19 maart 2008 @ 13:08
Uit een interne memo van de Amerikaanse bank JP Morgan, recent gepubliceerd op Wikileaks, blijkt de bank haar vermogende clienten handel met voorkennis te adviseren. Dit helpt in het huidige beursklimaat deze 'grote jongens' hun verliezen te beperken, terwijl de normale handelaar aan het kortste eind trekt.

De uitgelekte memo bevat een uitgebreid stappenplan dat beschrijft hoe misbruik kan worden gemaakt van SEC regel 10b5-1, de regel die juist door de Securities and Exchange Commission was ingevoerd om te verduidelijken wat er precies wel en niet onder handel met voorkennis valt. Deze regel staat al langer ter discussie vanwege de complexiteit ervan, en de ruimte die ze daardoor ogenschijnlijk bood voor manipulatie. Nu blijkt dus dat JP Morgan zelfs een heel programma heeft opgezet om haar belangrijkste clienten te helpen profiteren van de ambiguïteiten in de regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:51
jvvv schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:49:
[...]

Ik zit hier te zweten met mijn TL op 927... Maar ik vertrouw in de aziaten
Had mijn (spel) turbo's goud verkocht toen goud op 1012 stond. Goed vooruit gekeken dus..
Ik wil btw zelf in turbo's zilver instappen. Dit wilde ik doen als zilver rond de 16,20 staat. Maar ik zit me nu wel af te vragen of dat nog wel verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Goud en zilver gaan vaak hand in hand. Ik zou wat dat betreft even afwachten wat de commodities gaan doen volgende week.

Dit kan de nodige correctie zijn, of echt een flink klap terug. Ik zou het er niet op wagen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Zo iets had ik ook al. Ik kijk de kat nog maar even uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03
kleefding schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:38:
Zijn er hier nog meer mensen met robeco smart energy fund? Ik wil graag weten wate jullie hierover denken.

Hij lijkt het vooralsnog goed te doen.
Fonds is sindsdien zwaar gedaalt.

Toch frapant, terwijl de olieprijs flink omhoog is gegaan en hernieuwbare energy steeds meer gewild wordt.

Buiten de daling van de dollar ( fondsen in Amerika), weet iemand wat de reden hier van is?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Bubble? Met de stijgende prijzen van grondstoffen weet ondertussen 't kleinste kind wel dat er flinke groei zit in groene energie.

Kijk eens naar de volgende post op fok, vat goed samen wat bubbles zijn: http://forum.fok.nl/topic/1136710/4/50#57519436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Weer redeljike euforie, tijd om short te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255320

Voor korte termijn short gaan kan m.i. nog best maar niet al te lang wachten want als de banken klaar zijn met het rapporteren van hun verliezen kon het wel eens in korte tijd heel hard omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Heb alvast turbo's long ing aangeschaft. Ik ga voor een herstel. Korte termijn nog wel ff turbo short op de aex. Over een paar dagen snel verkopen en dan omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Weet iemand een manier om streaming koersen te importeren?
Ik wil de mogelijkheid hebben om in een eigen applicatie real time koersen in te lezen, van bijvoorbeeld binck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

gomaster schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:38:
Heb alvast turbo's long ing aangeschaft. Ik ga voor een herstel. Korte termijn nog wel ff turbo short op de aex. Over een paar dagen snel verkopen en dan omhoog!
Ik ben er nog niet zeker van dat dit nu de bodem aan het worden is. Als er de komende weken geen lijken uit de kast vallen (Lehman?) staan ING, Aegon ed wel op mijn boodschappenlijstje op de MT/LT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://beursspel.iex.nl/vtrader/portfolio.asp?PortfID=454232

Had een eigen stoploss moeten hanteren voor mijn turbo's. Morgen wordt het de dood of de gladiolen. Gezien de megawinsten op New York vrees ik dat ik door mijn stoploss heenschiet morgenochtend. Commodities zit ook al totaal geen vaart meer in, dit worden megaverliezen voor mij en dat terwijl de markt helemaal nog niet verbeterd is. Dat we nu boven de 450 staan is voor mij een wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Soms lijken beurzen echt net een casino. :P Ruim 3% nu erbij voor de Dow Jones Ik had gelukkig net wat long posities ingekocht, maar dan wel met een hele korte horizon. :) Ik vertrouw dit soort stijgingen voor geen meter eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Anoniem: 110497 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:20:
Soms lijken beurzen echt net een casino. :P Ruim 3% nu erbij voor de Dow Jones Ik had gelukkig net wat long posities ingekocht, maar dan wel met een hele korte horizon. :) Ik vertrouw dit soort stijgingen voor geen meter eigenlijk...
Ik ook niet, maar daar zal de ABN geen rekening mee houden als we weer hard gaan dalen. Wilde zelf ook nog een turbo long inkopen op de AEX maar de beurs bleef maar stijgen dus kwam nooit meer aan mijn limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Even een vraagje aan de experts: Voor call opties op aandelen die in ene in the money komen, is het dan handiger deze opties uit te voeren en daarna direct de aandelen te verkopen of gewoon je duurder geworden call opties sluiten?

En was er ook een constructie bij sommige brokers dat je je optie uitvoert maar de aandelen in 1x weer verkoopt zodat je niet eerst flink wat eigen vermogen moet hebben om die aandelen uberhaupt eerst aan te kopen?

Thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedoel jij alleen aan het einde van de looptijd of algemeen gesproken? De Euronext opties zijn natuurlijk Amerikaans, dus je kan ze ten allen tijde uitoefenen.

Dit lijkt i.d.d. een goede manier om, in geval van illiquiditeit in de betreffende optie, van je optiepositie af te komen. Het aandeel kan je namelijk altijd wel efficient verhandelen.

Ik heb hier eigenlijk nog nooit aan gedacht, ben benieuwd of brokers dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

MrJ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:21:
Even een vraagje aan de experts: Voor call opties op aandelen die in ene in the money komen, is het dan handiger deze opties uit te voeren en daarna direct de aandelen te verkopen of gewoon je duurder geworden call opties sluiten?

En was er ook een constructie bij sommige brokers dat je je optie uitvoert maar de aandelen in 1x weer verkoopt zodat je niet eerst flink wat eigen vermogen moet hebben om die aandelen uberhaupt eerst aan te kopen?

Thanks! d:)b
AEX opties kun je zowieso niet tussendoor sluiten. Daarnaast hangt het er puur vanaf wat je zelf wilt en hoeveel geld je beschikbaar hebt. Over het algemeen zal er in de optie ook nog een beetje premie zitten, waardoor je er meer geld aan over houd wanneer je ze verkoopt. Maar het kan ook zijn dat je de achterliggende aandelen heel graag wilt hebben, of dat je niet genoeg geld hebt voor het uitoefenen van die optie. Allemaal factoren die meespelen bij zo iets. Je kunt dus niet echt een 'beste' oplossing bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:19:
Bedoel jij alleen aan het einde van de looptijd of algemeen gesproken? De Euronext opties zijn natuurlijk Amerikaans, dus je kan ze ten allen tijde uitoefenen.

Dit lijkt i.d.d. een goede manier om, in geval van illiquiditeit in de betreffende optie, van je optiepositie af te komen. Het aandeel kan je namelijk altijd wel efficient verhandelen.
Maar zijn er dan geen scenario's waarbij de prijs van de te sluiten call optie achterblijft bij de prijs van uitoefenen+directe verkoop?
Devil schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:24:
[...]

AEX opties kun je zowieso niet tussendoor sluiten. Daarnaast hangt het er puur vanaf wat je zelf wilt en hoeveel geld je beschikbaar hebt. Over het algemeen zal er in de optie ook nog een beetje premie zitten, waardoor je er meer geld aan over houd wanneer je ze verkoopt. Maar het kan ook zijn dat je de achterliggende aandelen heel graag wilt hebben, of dat je niet genoeg geld hebt voor het uitoefenen van die optie. Allemaal factoren die meespelen bij zo iets. Je kunt dus niet echt een 'beste' oplossing bepalen.
Geld voor het uitoefenen van 20+ optie contracten is hier iig een probleempje, daarom zou in mijn geval het sluiten (doorverkopen) van de optie een goede benadering zijn.

Maar ik dacht dus aan een theoretisch geval waarbij de winst van eerder genoemde van uitoefenen+directe verkoop aanzienlijk hoger is. En dan zou het mooi zijn als een broker een contructie heeft van uitoefenen+directe verkoop in one go. Dus dat je niet eerst die 2000+ aandelen even voor moet schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Bick doet dat als je opties die in the money zijn laat aflopen. Maar zij vragen een belachelijk percentage voor het voorschieten van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Help!

Even een vraagje, ik kreeg net bericht van binck:
Geachte heer *****

Hierbij informeren wij u over het bod van Randstad Holding N.V. op alle uitstaande aandelen Vedior N.V.

Openbaar bod door Randstad Holding N.V. op aandelen Vedior N.V.
Randstad doet tot 9 mei 2008 een openbaar bod op alle uitstaande aandelen Vedior. Randstad biedt in ruil voor ieder aandeel Vedior dat aangemeld is binnen de aanmeldingstermijn:

- EUR 9,50 in contanten
- 0,32759 (nieuw uit te geven) aandeel Randstad Holding N.V.

Inschrijftermijn
Indien u zich wilt aanmelden voor het bod dan dient uw aanmelding vóór donderdag 8 mei 2008 15:00 uur door ons te zijn ontvangen. Om uw aanmelding te kunnen verwerken hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

1. Uw rekeningnummer
2. Het aantal aandelen Vedior dat u aan wenst te melden

Het aantal aandelen dat u voor dit bod aanmeldt mag het aantal aandelen dat u bezit niet overschrijden. Het aanmelden voor dit bod kan zowel telefonisch bij de Klantenservice & Orderdesk op 020 606 2666 als via e-mail vanaf het bij BinckBank bekende e-mailadres naar aanmeldingen@binck.nl U ontvangt na uw aanmelding een e-mail ter bevestiging. De e-mail dient als bewijs van uw aanmelding.

Let op! Indien u na uw initiële aanmelding aandelen Vedior aanschaft, worden deze aandelen niet automatisch door BinckBank voor het bod aangemeld. Eventuele wijzigingen in het aantal aan te melden aandelen dient u tijdig aan ons kenbaar te maken.

Aanmeldingstermijn
Randstad heeft de mogelijkheid om de aanmeldingstermijn te verlengen totdat alle voorwaarden voor gestanddoening van het bod zijn vervuld. Een verlenging van de aanmeldingstermijn kan één of meerdere keren plaatsvinden.

Gestanddoening
Het bod op de aandelen wordt gestand gedaan onder voorbehoud van de vervulling van de voorwaarden. Randstad maakt uiterlijk vijf handelsdagen na beëindiging van de looptijd van het bod bekend of het bod gestand is gedaan.

Beëindiging van de beursnotering van Vedior
Na gestanddoening van het bod is Randstad Holding N.V. voornemens de beursnotering van aandelen Vedior te beëindigen. Dit is afhankelijk van het aantal onder het bod aangemelde aandelen.

Betaling van de vergoeding
Indien Randstad het bod gestand doet, wordt binnen vijf Euronext handelsdagen het contante bedrag uitbetaald en de aandelen Randstad geleverd.

Opties Vedior
Onder voorbehoud van gestanddoening van het bod, worden de openstaande posities in de optieklasse VDR conform de ‘Fair Value’ methode afgewikkeld. De effectieve datum is nog niet vastgesteld.

Restricties
Iedere niet in Nederland gevestigde belegger dient na te gaan of hij onderworpen is aan wettelijke en juridische beperkingen zoals ook uiteengezet in het Prospectus.

Deze tekst is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Wij aanvaarden echter geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten.

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de Klantenservice & Orderdesk. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur via telefoonnummer 020 606 2666. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl

Met vriendelijke groet,

BinckBank

Als ik het goed heb betekend dit dat ik dus de keuze heb om óf 9.50 euro/aandeel te krijgen óf klein deel randstad. Het aandeel is momenteel 18.11 euro waard. Dat verschil is bijna de helft, dat doet toch niemand??

Of blijft mijn aandeel vedior gewoon bestaan en kan ik het zelf verkopen? Snap er echt niets van 8)7

Fout gelezen.. Ik krijg dus én geld én aandelen. Dat komt neer op 18.73 euro totaal. Dat is 62 cent meer dan de waarde nu. Is dat dan de moeite of zouden jullie denken(die misschien vedior ook hebben) om nog even te wachten?

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 04-04-2008 19:38 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:31

Brons

Fail!

Hangt er een beetje vanaf. Zover ik weet gaat het zo:

Zoveel mogelijk aandelen worden gekocht door Randstad. Als niet genoeg aandelen zich aanmelden kan het zijn dat ze het bod verhogen, dat zal dan alleen gelden voor aandelen die nog vrij in omloop zijn. Als het Randstad niet lukt om 100%, maar stel 85% van de aandelen binnen te krijgen proberen ze de rest ook binnen te krijgen met een nieuw bod (kan lager zijn).

Het gevolg van niet aanmelden kan zijn (volgens mij in ieder geval) dat het aandeel op de beurs verhandelbaar blijft, echter erg illiquide. Je zou dus vast kunnen blijven zitten aan het aandeel.

Maar dit is hoe het gaat volgens mij, als ik jou was zou ik je broker even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Volgens mij kunnen ze de notering gewoon beindigen zodra ze genoeg aangemelde aandelen hebben. Dat betekend dat de aandelen nog wel bestaan, maar niet meer verhandelbaar zijn (en je er dus eigenlijk niets meer aan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over het algemeen zal er in de optie ook nog een beetje premie zitten, waardoor je er meer geld aan over houd wanneer je ze verkoopt.
Ik had even niet aan de tijdwaarde gedacht, maar je hebt helemaal gelijk, normaal gesproken zal je de optie dus i.d.d. niet voor expiratie uitoefenen. Aleen bij EDITM opties kan eerder uitoefenen wel nuttig zijn omdat daar vaak ook geen goede markt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

AEX opties kun je sowieso niet tussendoor sluiten.
Hoe bedoel je dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het Europese opties zijn (in tegenstelling tot aandelen-opties).

http://www.euronext.com/t...-3503-EN.html?docid=47396

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 05-04-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja sluiten is niet het juiste woord, ik bedoelde uitoefenen. Je kunt natuurlijk altijd een sluitings koop of verkoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 12:40

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Even een newbee vraagje:

Bij Fortis zie ik diverse beleggingsfondsen met daarachter een u of een k vermeld.

Zie bv. https://www.fortisbank.nl/bankzaken/investments/fundList.do

Weet iemand wat deze letters betekenen? De koersen zijn ook verschillend per letter.

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk zo dat dit te maken heeft met of dividenden worden Uitgekeerd of in de Koers worden verwerkt (herbelegd).

Op www.morningstar.nl gebruikt men hiervoor respectivelijk Income en Accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 12:40

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Klinkt plausibel, thnx!

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Even vanochtend een tientall calls TomTom ingeslagen. Come on zeg, veel lager kan echt niet. :P

Gooi ze aan het eind v/d week er weer uit als ze het merendeel van die 12% verlies vandaag weer goedgemaakt hebben. De 1 zijn dood... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

MrJ schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:24:
Even vanochtend een tientall calls TomTom ingeslagen. Come on zeg, veel lager kan echt niet. :P

Gooi ze aan het eind v/d week er weer uit als ze het merendeel van die 12% verlies vandaag weer goedgemaakt hebben. De 1 zijn dood... ;)
Zit ook te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Hmmm, ze staan nu lager dan vanochtend. :P

Naja, ik zie 't toch echt wel rebounden de komende 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat tomtom in 3 dagen terug klimt naar het oude niveau. Het lijkt me een duidelijk geval van veel mensen die speculeerden op goede cijfers, waarna het tegen viel.
Hetzelfde zag je met Fortis vorige kwartaal, die kwamen met prachtige cijfers, maar dit zat al flink in de koers verwerkt waardoor het aandeel in eerste instantie zelfs daalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TomTom flikt dat kunstje toch wel vaker? Zeggen dat het tegenvalt en dan de verwachtingen overtreffen. Stond me iets van bij in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Zeker, maar meestal niet binnen 3 dagen, en daar reageerde ik op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Nee hoor, maar wel dat ze 50 tot 75% van die daling van gisteren corrigeren. Dan heb ik een mooie weekwinst binnen. :)

Puur een korte termijn trade dus. Voor de LT durf ik nog weinig aan. Eea zit nu mijn inziens op een breekpunt. Of we breken uit en gaan flink up, of alles gaat weer flink down.

Daarom hou ik 't dus op CXP en KPN na op KT/day trades.

[ Voor 50% gewijzigd door MrJ op 09-04-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 25-05 06:37
Devil schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:30:
Ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat tomtom in 3 dagen terug klimt naar het oude niveau. Het lijkt me een duidelijk geval van veel mensen die speculeerden op goede cijfers, waarna het tegen viel.
Hetzelfde zag je met Fortis vorige kwartaal, die kwamen met prachtige cijfers, maar dit zat al flink in de koers verwerkt waardoor het aandeel in eerste instantie zelfs daalde.
Naast de tegenvallende cijfers heeft TomTom gister ook goed nieuws bekendgemaakt: de overname van TeleAtlas door TomTom gaat vermoedelijk door :)
Dat geeft wel weer vertrouwen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Devil schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:13:
Ja sluiten is niet het juiste woord, ik bedoelde uitoefenen. Je kunt natuurlijk altijd een sluitings koop of verkoop doen.
Ok, ik vond het al vreemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

MrJ schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:24:

Oej, dat was net even wat te vroeg ;) Ik zat ook te twijfelen, gelukkig heb ik niet gedaan. Ik wacht een mooi moment voor een KT Long wel even af. Het is me nu even wat te onduidelijk waar we naartoe gaan... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 110497 op 10-04-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 20:31
Eeey mensen... leuk topic !

Ik zit al een tijdje de beurs, voornamelijk AEX, in de gaten houden. Ik doe ook al aan de beursgame mee dus ik heb al wat ervaring.

Ik heb wel wat vragen.

1. Ik wil graag voor de zomer (ivm met vakantie> lage koersen) beginnen, aan hoeveel startkapitaal moet ik denken ? Ik dacht rond €200-300 kan dit? (wel rekening houden dat het hier om een student gaat :P).

2. Ik wil nu nog beperken tot AEX welk software raden jullie aan, Tradebox2.0 (3 maanden gratis)? of toch een ander.

3. Ik wil gewoon wat echte ervaring opdoen maar het zou ook fijn zijn om ietsjes plus te staan> zijn dan aandelen beter? Of toch turbo/future(met kans om alles te verliezen)?

Ik zie dat TomTom heel grof onderuit is gegaan ik denk dat ze wel terug komen wat is jullie mening?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
ALPACINO schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:49:

Ik zit al een tijdje de beurs, voornamelijk AEX, in de gaten houden. Ik doe ook al aan de beursgame mee dus ik heb al wat ervaring.

Ik heb wel wat vragen.

1. Ik wil graag voor de zomer (ivm met vakantie> lage koersen) beginnen, aan hoeveel startkapitaal moet ik denken ? Ik dacht rond €200-300 kan dit? (wel rekening houden dat het hier om een student gaat :P).
Nee, simpelweg veels te weinig om wat te verdienen. Je winst gaat in rook op aan transactiekosten.
Ik zou pas beginnen bij 2000 euro per aandeel. Tenzij je voor opties/turbo's gaat uiteraard.
2. Ik wil nu nog beperken tot AEX welk software raden jullie aan, Tradebox2.0 (3 maanden gratis)? of toch een ander.
Binck website kan je gratis proberen, vind het ideaal werken.
3. Ik wil gewoon wat echte ervaring opdoen maar het zou ook fijn zijn om ietsjes plus te staan> zijn dan aandelen beter? Of toch turbo/future(met kans om alles te verliezen)?
Hou het maar bij het beursspel totdat, je zodra je 500 euro verliest kan denken: ik kan het wel missen. Anders nooit aan beginnen.
Ik zie dat TomTom heel grof onderuit is gegaan ik denk dat ze wel terug komen wat is jullie mening?

Alvast bedankt
Zijn ze allemaal. De een meer dan de andere. Maar wanneer zullen ze omhoog gaan? Niemand weet het. Het kan volgendeweek stijgen, maar daarop over 2 maanden de beurs instorten. Totaal neits van te zeggen. Voor de lange termijn is het mijn inziens wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Rond de jaarwisseling hebben een aantal mensen hier hun rendementen over vorig jaar gepost. Hoe zit dat nu? Heeft de kredietcrisis een gat in je portefuille geslagen of sta je er nog redelijk voor door doordat je liquide zit?

* Rukapul heeft op dit moment een YTD van -10%.

Omdat ik m'n beleggingen deels had afgebouwd heb ik nu ca 20% minder belegd dan vorig jaar. Hierdoor is m'n negatieve rendement tot nu toe ongeveer gelijk aan m'n positieve rendement vorig jaar. Valt me al met al hard mee, al verwacht ik nog een flinke dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

ALPACINO schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:49:

Ik heb wel wat vragen.

Alvast bedankt
200 euro kun je 1 out of the money optie contract mee kopen, 9 aandelen tomtom, een stuk of 20 turbo's en futures hoef je helemaal niet aan te denken ;)
Om die 9 aandelen tomtom te kopen betaal je vervolgens een half aandeel transactiekosten en ook weer een half aandeel kosten als je weer verkoopt.
TomTom moet dan dus minimaal 10% stijgen om uberhaupt quitte te spelen.
Met opties is het helemaal riskant, dan kun je in 1 dag je hele 'kapitaal' zien verdampen.

Ik denk dat je minimaal een euro of 2000 nodig hebt om winst te maken met opties en voor aandelen zou ik toch voor minimaal 5000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 25-05 06:37
Ik zie TeleAtlas op dit moment gigantisch onderuitgaan ( - 20% !).Waar zou dat door komen? Er is nog geen definitief nieuws bekend met betrekking tot de overname door Tomtom.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Er was vanochtend een gerucht dat TomTom een consessie zou doen in de overname, nl. de kaarten ook tegen redelijke prijs aan concurrenten aanbieden, maar later werd dit ontkend.
Nu is het beeld dus dat de overname tegengehouden gaat worden door de mededingingsautoriteit of door de aandeelhouders van TomTom omdat het dan een slechte deal wordt.

Zo heb ik het begrepen tenminste, het is wel een wazig verhaal.
edit:

TomTom: geen commentaar op bericht concessies EC11 apr 2008, 10:44 uur
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - TomTom geeft vrijdag geen commentaar op het bericht dat er een concessie is gedaan aan de Europese Commissie inzake de overname van Tele Atlas. Dat zegt woordvoerder Taco Titulaer desgevraagd tegenover Betten.

Dow Jones meldde op basis van bronnen dat de producent van navigatieapparatuur heeft voorgesteld om concurrenten licentieovereenkomsten voor de routekaarten van Tele Atlas aan te bieden op basis van 'eerlijke en redelijke' voorwaarden.

Titulaer stelt: 'Wij blijven bij onze eerdere woordvoering dat er sprake is van een constructieve dialoog met de Europese Commissie en dat we nog steeds positief zijn over de gesprekken'.

Een woordvoerder van de Europese Commissie wil geen commentaar geven op het bericht dat er concessies zijn toegezegd. Wel geeft ze aan dat de deadline om de overname van Tele Atlas door TomTom door te laten gaan of af te breken nog steeds 21 mei is.

Op Euronext Amsterdam noteert het aandeel TomTom omstreeks 10.40 uur 1,5% lager op EUR 21,09. Tele Atlas speelt dan 11,2% tot EUR 22,73.

[ Voor 58% gewijzigd door justmental op 11-04-2008 10:56 ]

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Rukapul schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:47:
Rond de jaarwisseling hebben een aantal mensen hier hun rendementen over vorig jaar gepost. Hoe zit dat nu? Heeft de kredietcrisis een gat in je portefuille geslagen of sta je er nog redelijk voor door doordat je liquide zit?

Omdat ik m'n beleggingen deels had afgebouwd heb ik nu ca 20% minder belegd dan vorig jaar. Hierdoor is m'n negatieve rendement tot nu toe ongeveer gelijk aan m'n positieve rendement vorig jaar. Valt me al met al hard mee, al verwacht ik nog een flinke dip.
* priens staat op een YTD van -3,48%
And counting... Helaas, want de timing van m'n laatste twee trades waren uiterst beroerd. Woensdagochtend m'n Puts April 450 verkocht met flink verlies (om vervolgens de boel te zien wegzakken 's middags en gisteren :'( ) en gisteren iets boven het daylow long gegaan met TL436. Dat ging lekker totdat General Electric om de hoek kwam kijken... :'( Die -3,48% zal dus waarschijnlijk helaas nog oplopen.
Ik had verwacht dat we toch wel richting de 466-470 zouden gaan om vervolgens een wat serieuzere correctie te gaan maken, maar misschien is eerder deze week de top al gezet... We gaan 't zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Rukapul schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:47:

Ik had hier begin januari een ongerealiseerd rendement van 28% ofzo gepost. Bij mij is dit op dit moment ongeveer 48% gerealiseerd geworden + een paar procent verlies ongerealiseerd.

Die gerealiseerde winst is in zekere zin een 'gelukje'; 70% van mijn portefeuille bestaat uit IVIS en woensdag ging er een overnamebod van start. Daarnet heb ik bevestiging van deelname gekregen, dus dat zit alvast goed.
Op dat gebied heeft de kredietcrisis mij niet echt parten gespeeld, alhoewel dat aandeel de laatste 6 maand ook enorm gezakt was. Maargoed, het was een bedrijf met potentieel en aan kwaliteit moet je vasthouden vind ik...

Voor de rest heb ik een bovengrens wat betreft geld dat ik beleg in aandelen, maar met het oog op de cash die ik binnen de twee maand ga binnenkrijgen heb ik de afgelopen tijd tijdens de extreme dalingen voorzichtig bijgekocht. Voorlopig sta ik met de nieuwe aankopen ook een dikke tien procent in de plus.

Alleen Apple staat nog op -6% (zeker met de val van de dollar zal dat uiteindelijk nog veel meer zijn), maar ook hier ga ik geen verlies nemen en wacht liever tot er terug winst uit te halen valt. Apple lijkt mij op de lange termijn zeker iets waar nog veel groei in kan zitten. Het feit dat ze nu de #1 muziekverkoper zijn in de US of A toont toch aan dat ze innovatief zijn, en dat hebben techbedrijven nu eenmaal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Anoniem: 110497 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:45:
[...]

Oej, dat was net even wat te vroeg ;)
Yup. Beroerde trade dit (understatement). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik dacht net hmm laat ik eens wat puts 450 aanschaffen. Is m'n order met limit 1,20 (de laat was 1,25) net gebounced. Nog geen minuut daarna knalt de hele boel naar beneden en nu is die put €5,- waard ;(
Gelukkig alleen missed money, geen lost money ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Devil schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:48:
Ik dacht net hmm laat ik eens wat puts 450 aanschaffen. Is m'n order met limit 1,20 (de laat was 1,25) net gebounced. Nog geen minuut daarna knalt de hele boel naar beneden en nu is die put €5,- waard ;(
Gelukkig alleen missed money, geen lost money ;)
Ik had hem wel :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 20:31
Devil schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:21:
[...]

200 euro kun je 1 out of the money optie contract mee kopen, 9 aandelen tomtom, een stuk of 20 turbo's en futures hoef je helemaal niet aan te denken ;)
Om die 9 aandelen tomtom te kopen betaal je vervolgens een half aandeel transactiekosten en ook weer een half aandeel kosten als je weer verkoopt.
TomTom moet dan dus minimaal 10% stijgen om uberhaupt quitte te spelen.
Met opties is het helemaal riskant, dan kun je in 1 dag je hele 'kapitaal' zien verdampen.

Ik denk dat je minimaal een euro of 2000 nodig hebt om winst te maken met opties en voor aandelen zou ik toch voor minimaal 5000 gaan.
Dat is wel heel erg jammer. Dus ik kan voorlopig niet beginnen. :'( :9 Naja dan maar beursgame tot ik wat emotie loze kapitaal heb.

PS: dat ''1 out of the money optie contract'' is het proberen waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Je kan met een spike de juiste richting op wat geld pakken. Je kan het ook allemaal binnen 2 minuten kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Lekker droog blijven oefenen en wachten tot je wat meer kapitaal tot je beschikking hebt.
Het kan zijn dat je met 1 OTM optie inderdaad een leuke klapper maakt, maar de kans is vele malen groter dat je meteen je 200 Euro kwijt bent.
Zeker als je ziet dat er tegenwoordig ook dagopties zijn, dat gaat helemaal hard!

Dagopties lijken me trouwens wel leuke opties om te schrijven, als ik wat meer tijd heb moest ik me daar maar eens in verdiepen. Elke dag een nieuwe dagoptie schrijven met als bescherming een gekochte week- of maandoptie lijkt me wel een leuke strategie. Iemand andere ideeen?
Is er hier iemand die ervaring heeft met het schrijven van dagopties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja je zou je risico kunnen afdekken met een maandoptie met een lagere strike (als je calls verkoopt) het probleem is alleen dat je bij je dagoptie aan het einde van dag 2 meteen kan betalen.
Stel je koopt de maand call 440 en je schrijft C455 op een koers van 450 dan zou je denken dat je redelijk safe zit. Toch kan het gebeuren dat de aex twee dagen later op 460 staat. Dat kost je dan 500 euro per contract. Maar je maand call zal dan ook zo'n 5 euro hoger staan, wat dat betreft een aanvaardbaar risico. Helaas werkt het ook andersom. Een eindedag van 450 levert jouw de optiepremie op, maar je call staat ook flink lager. Maar dan kun je het spelletje nog een keertje doen.
Ik denk dat de praktijk een beetje moet uitwijzen of je op die manier echt geld kunt verdienen. Zo lang je alles behoorlijk in the money houd lijkt het risico in iedergeval aanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Dit is inderdaad ook een mogelijkheid ja. Zelf zat ik meer te denken aan het schrijven van strangles. Stel de AEX staat op 450, ik zou dan net voor 17.30u bijvoorbeeld een call 455 en een put 440 kunnen schrijven (of wat verder OTM). Dan een nog verdere OTM week- of maandput (en/of call) kopen om zo het eventuele verlies te beperken bij al te heftige bewegingen.
Ditzelfde trucje blijven herhalen (eventueel met doorrollen van de gekochte opties) tot de expiratie van deze.

In geval van hoge volatiliteit (nu dus...) zou dit niet heel goed werken, maar je zou het kunnen toepassen rekening houdend met de huidige trend.

Interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Denk het niet, als ik nu kijk naar wat de A14 doet (terwijl het 12:00 is) dan staat bij aex 450 de P440 op bid 0,1 en de c555 op 0,05. Dat is dus €15,- premie per geschreven strangle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
@priens:

Ik heb geen ervaring met dagopties (nog geen tijd gehad en volgens mij zijn ze bij IB niet eens beschikbaar), maar wat je ook zou kunnen doen is het volgende.
Eerst een verwachting waar jij denkt dat het gaat expireren. Als je verwacht dat er netto 0 beweging zal zijn tot morgenmiddag 4 uur, dan zou je bijvoorbeeld de

P -452 @ 2.75
C -452 @ 1.80
P 550 @ 1.80
C 554 @ 0.90
(ik ben uitgegaan van de laatste prijzen rond 15.55)

investering: 0.15
Max. winst bruto: 1.85

Geen verlies tussen 550.15 en 553,85
Kan dus best wel lucratief zijn. En als je nu niet alles in één keer opzet, dus als het hoog staat de put kopen en de call verkopen en dan bij een daling de put verkopen en de call kopen, dan kun je ook ervoor zorgen dat je helemaal geen risico meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
stin schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:21:
@priens:
Kan dus best wel lucratief zijn. En als je nu niet alles in één keer opzet, dus als het hoog staat de put kopen en de call verkopen en dan bij een daling de put verkopen en de call kopen, dan kun je ook ervoor zorgen dat je helemaal geen risico meer hebt.
Kortom, als je het risico wilt lopen dat dat niet gebeurd, loop je geen risico meer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
stin schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:21:
@priens:

Ik heb geen ervaring met dagopties (nog geen tijd gehad en volgens mij zijn ze bij IB niet eens beschikbaar), maar wat je ook zou kunnen doen is het volgende.
Eerst een verwachting waar jij denkt dat het gaat expireren. Als je verwacht dat er netto 0 beweging zal zijn tot morgenmiddag 4 uur, dan zou je bijvoorbeeld de

P -452 @ 2.75
C -452 @ 1.80
P 550 @ 1.80
C 554 @ 0.90
(ik ben uitgegaan van de laatste prijzen rond 15.55)

investering: 0.15
Max. winst bruto: 1.85

Geen verlies tussen 550.15 en 553,85
Dit is dus precies wat ik bedoel ja. Voor een lager risico of bij hogere volatiliteit de opties wat verder OTM kiezen.
Voorlopig heb ik er nog geen tijd voor en inderdaad, IB heeft deze dagopties (nog) niet. Maar wellicht interessant om me eens in de gaan verdiepen.

@Devil, ik bedoel dus vandaag opties schrijven die morgen aflopen. Geen opties die dezelfde dag nog aflopen, dan hebben die OTM opties inderdaad bijna geen waarde meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ok, vanwegen je vlak voor 17:30 regel dacht ik dat het je om de aflopende dag opties ging.
Ik zou er een paar dagen droog mee oefenen en je spread zorgvuldig kiezen op basis van de (verwachte)volatiliteit. Op zich is het dan wel te doen om het risico binnen de perken te houden, maar ik verwacht niet dat je er makkelijk mega winsten mee kunt halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 3-maands en langere euribor rente stijgt de laatste dagen weer:
16-04-2008 4,774 %
15-04-2008 4,764 %
14-04-2008 4,753 %
11-04-2008 4,747 %
10-04-2008 4,744 %
09-04-2008 4,744 %
08-04-2008 4,742 %
07-04-2008 4,742 %
04-04-2008 4,741 %
03-04-2008 4,741 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Zeer irritant dat de dagopties niet beschikbaar zijn in IB :(
Zou er graag mee handelen maar dat gaat nu dus niet..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ik dacht dat ze er wel mee bezig waren en ze binnenkort aan zouden bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrJ schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:13:
Ik dacht dat ze er wel mee bezig waren en ze binnenkort aan zouden bieden.
Wie? Todays of IB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

IB. Las het op 't IEX forum.

Kijken of er dan wat meer volume en kleine spread komt. Maar toch, dagopties = casino. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een reminder: morgenavond worden (after hours) AMD cijfers gepubliceerd. Zorgt meestal voor nog al wat spektakel na 22.00 uur, i.h.a. is prijsvorming dan enigszins irrationeel. Ik heb i.i.g. al verschillende keren (na Q cijfers) goed kunnen kopen danwel verkopen. Hoop dat dit morgenavond weer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Ik weet het niet, maar iets zegt me dat de cijfers van AMD gaan tegenvallen.
Intel cijfers werden wel goed onthaald, maar daar merkten we hier weinig meer van jammer genoeg... Ik heb m'n AEX TL's vandaag gelukkig kunnen lozen met een bescheiden winstje (9%). Ik zat long sinds vorige week donderdag, dus ik heb best een beetje buikpijn gehad deze week, vooral toen ze vrijdag op winst stonden en ik vergeten was een stop-loss in te stellen op winst. Uiteraard kwam GE net met teleurstellende cijfers toen ik onderweg was :'( ! In ieder geval blij dat ik geen verlies genomen heb toen. Wellicht had er meer ingezeten, maar winst is winst toch?
M'n timing is nog niet optimaal merk ik wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AMD cijfers

SUNNYVALE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--AMD (NYSE:AMD - News) today reported first quarter 2008 revenue of $1.505 billion, a net loss of $358 million, or $0.59 per share, and an operating loss of $264 million. These results include an impact of $50 million, or $0.08 per share, from ATI acquisition-related charges. First quarter revenue decreased 15 percent compared to the fourth quarter of 2007 and increased 22 percent compared to the first quarter of 2007. In the fourth quarter of 2007, AMD reported revenue of $1.770 billion, a net loss of $1.772 billion, and an operating loss of $1.678 billion. In the first quarter of 2007, AMD reported revenue of $1.233 billion, a net loss $611 million, and an operating loss of $504 million.

Google cijfers

SAN FRANCISCO (Reuters) - Google Inc (NasdaqGS:GOOG - News) on Thursday posted a 31 percent rise in net profit on 42 percent revenue growth, defying predictions the company is having trouble converting Web searchers into advertising viewers. Google shares shot up 11.5 percent to $501 in extended trade.

The Internet leader, one of the hottest technology stocks of 2007, had erased last year's 50 percent gain this year on investor fears that the online advertising industry is maturing and vulnerable to a weakening economy.

First-quarter net income rose to $1.31 billion, or $4.12 per diluted share, from $1.0 billion, or $3.18 cents a share, in the year-earlier quarter. Excluding one-time items and stock option expenses, profit was $4.84 a share. Gross revenue rose 42 percent to $5.19 billion. By contrast, its revenue grew at a 63 percent rate in the same quarter a year ago.

Wall Street was looking for an average profit, excluding one-items, of $4.53 per share, according to Reuters Estimates. The average forecast for net profit was $3.93 per share. Revenue was expected, on average, to grow 40 percent to $5.13 billion, according to Reuters Estimates.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 17-04-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Iemand GOOG? +17% after market (en dat is bijna 80$ p/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, helaas...

Koers AMD heeft after hours uiteindelijk nauwelijks bewogen (nu rond de $6.20, even hoog als officiele sluiting).

Ik ben zelf de laatste tijd minder positief over AMD. Heb destijds flink ingeslagen (nou ja, voor mijn doen dan) op $5.50. Dit omdat AMD an sich een goede overnamekandidaat is op dit niveau.

Maar wat ik me daarna pas realiseerde is dat de overnemende partij wellicht niet zo maar door kan gaan met het produceren van x86 chips. Tenminste, hier ga ik van uit. Al zijn er toch openingen op dit gebied, dan zal Intel m.i. in ieder geval zoveel mogelijk barrieres opwerpen.

Dit zou dus kunnen betekenen dat AMD een zeer bijzonder bedrijf is: namelijk dat het effectief niet overgenomen kan worden (want daardoor wellicht waarde-vernietiging).
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.