De kans is natuurlijk wel aanwezig dat Galactic na die jaren meer rendement heeft gehaald dan jij met daytrading. Dus als je de rest van de dag een andere baan hebt lijkt het me niet saaiFlyduck schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:42:
[...]
Daar heb ik dus echt het geduld niet voor. Ik ben echt daytrader juist omdat ik de kick van snel resultaat zo leuk vind. Is het niet saai om iets te kopen en dan jaren te moeten wachten op een -eventueel- resultaat?
Ligt er maar net aan wat de FED gaat doen, hoewel een veel lagere rente dan dit absurd zou zijn, en hoeveel puin er geruimd gaat worden bij de nieuwe begrotingen. Ik heb geen idee, maar volgens mij zitten ze daar zo langzamerhand ook niet meer te wachten op een goedkopere dollar. 't Wakkert de inflatie aan, zeker gezien de olieprijs.Galactic schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:37:
Verwacht een absoluut hoogtepunt van de dollar op 1.64 - 1.66 trouwens.Wat is jullie mening daarvan?
De FED is gewoon incompetent. Slecht lopende (grote) bedrijven worden uit de brand geholpen en kunnen hun slechte beleid doorzetten. Ondertussen straffen ze de economie met een lage rente die de inflatie alleen maar aanwakkert. Helicopter Ben is niet echt geweldig bezig met zijn geld strooi acties.

Ik ben momenteel bezig met mijn grootste klapper... heb vorige week AMG gekocht, en deze is nog steeds stijgende.. Zit nu al op een kleine 26% rendement !!
Ik hou het op beginnersgeluk
Ik hou het op beginnersgeluk
Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
AMG gaat als een gek, lijkt net een turbo op de AEX. Gaat hard omhoog als er een redelijk positieve dag is maar gaat ook hard naar beneden als er een zwakke dag is in Amsterdam.
Net met verlies verkocht, ging wel ff heel hard. En verwacht hierdoor misschien maandag wat herstel, ook doordat de US dicht is (al hoewel, wat deden we laatst toen Amerika dicht was....MrJ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:00:
De "AEX PUT JUN 2008 475,00" staat hier op 4,90.
Ik denk niet dat je die op 0,05 wilt zien staan.
Fijn weekend.
Met verlies verkocht? Sinds maandag zijn we 12 punten gezakt hoor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
I know, maar ik had deze positie al sinds de dinsdag daarvoor!MrJ schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:30:
Met verlies verkocht? Sinds maandag zijn we 12 punten gezakt hoor.

Ik heb dus deze hele week mijn verlies op de P475 mooi zien afnemen tot acceptabele proporties en de TS staat op een miniscuul winstje!
Misschien stap ik maandag opnieuw in, maar ik denk dat we voorlopig het ergste achter de rug hebben. Als we maandag niet flink onderuit gaan, begin ik weer voorzichtig omhoog te kijken. Ideaal voor mij zou zijn als we maandag richting de 470 gaan, dan kunnen we weer lekker up... Wat denken jullie?
Andere vraag:
Weet iemand wat de laatste weken de margin is voor de AEX futures bij IB (via Todays)? Op de website van Today's staat EUR 8.000. Terwijl ik in de orderpreview iets van EUR 6.200 zie.
Ik zou graag intraday kortstondig een paar futures kopen of verkopen, maar kan dan in de knel komen met m'n cash, 't zal erom hangen...
Krijg ik nu een mail dat staples, corporate express aandelen wil overkopen.
Zullen er mensen zo dom zijn om dit te doen?
Ze bieden 8 euro in contanten per aandeel. CPX is momenteel 8,26 waard en zit in de lift..
Ze bieden 8 euro in contanten per aandeel. CPX is momenteel 8,26 waard en zit in de lift..
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Als je het hele spelletje volgt dan zou ik ze idd niet verkopen voor die 8,-.LED-Maniak schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:57:
Krijg ik nu een mail dat staples, corporate express aandelen wil overkopen.
http://www.iex.nl/forum/forum.asp?forum=26
Ze laten je op iex.nl wel door hoepels springen om lid te worden. Iets teveel persoonlijke gegevens en verplichte vinkjes voor mijn smaak.
O? Heb er zelf weinig problemen mee gehad qua registratie.
Je bent verplicht je NAW gegevens op te geven (kan je natuurlijk faken) en ze hebben 3 vinkjes, die je niet uit kan zetten, die voor spam zorgen.MrJ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:35:
O? Heb er zelf weinig problemen mee gehad qua registratie.
Ik zit redelijk veilig met funds te spelen, maar ik vroeg mij af wat een goeie site is om analyses te krijgen?
Ik koop via Fundix, zij hebben een redelijk lijstje fonds, echter kan ik geen enkele site vinden waar ik mooie grafiekjes kan krijgen van AL mijn fondsen. Momenteel kan ik ongeveer de helft van mijn portefeuille terugvinden op Lycos EuroInvestor.nl maar zoals gezegd hebben zij niet alles.
Wie heeft er suggesties?
Ik koop via Fundix, zij hebben een redelijk lijstje fonds, echter kan ik geen enkele site vinden waar ik mooie grafiekjes kan krijgen van AL mijn fondsen. Momenteel kan ik ongeveer de helft van mijn portefeuille terugvinden op Lycos EuroInvestor.nl maar zoals gezegd hebben zij niet alles.
Wie heeft er suggesties?
Ik had mij toendertijd via http://www.depers.nl/debeurs/discussies/ geregged zonder al die gg op te geven.Brons schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:09:
[...]
Je bent verplicht je NAW gegevens op te geven (kan je natuurlijk faken) en ze hebben 3 vinkjes, die je niet uit kan zetten, die voor spam zorgen.
Misschien morningstar? Daar staat ook heel veel aan beleggingsfondsenAngelus1753 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:20:
Ik zit redelijk veilig met funds te spelen, maar ik vroeg mij af wat een goeie site is om analyses te krijgen?
Wie heeft er suggesties?
Zo, alle shorts eruit en vanmorgen (wat te vroeg) een kleine long positie opgenomen (TL463).
Laat maar komen dat herstel(letje)...
Laat maar komen dat herstel(letje)...
In het iPhone topic werd ik hiernaartoe verwezen, hoop dat jullie het niet erg vinden
Ik zit er aan te denken om Apple aandelen te kopen. Veel mensen verwachten een grote stijging in de waarde aangezien de nieuwe iPhone er aan komt. Ook heb ik gelezen dat een kwart van de Amerikanen nog zit te wachten op die nieuwe iPhone (dit was echter een test onder 3600 mensen, niet geheel representatief natuurlijk). Wat denken jullie hiervan? Is er een kans dat de iPhone een flop wordt, zowel in Europa als in Amerika? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan (aandelen kopen) en het zou een beetje zuur zijn als het heel slecht uitpakt. Maar goed, ik weet ook dat dat het risico is. Lijkt het jullie verstandig om nu aandelen te kopen?
Ik zit er aan te denken om Apple aandelen te kopen. Veel mensen verwachten een grote stijging in de waarde aangezien de nieuwe iPhone er aan komt. Ook heb ik gelezen dat een kwart van de Amerikanen nog zit te wachten op die nieuwe iPhone (dit was echter een test onder 3600 mensen, niet geheel representatief natuurlijk). Wat denken jullie hiervan? Is er een kans dat de iPhone een flop wordt, zowel in Europa als in Amerika? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan (aandelen kopen) en het zou een beetje zuur zijn als het heel slecht uitpakt. Maar goed, ik weet ook dat dat het risico is. Lijkt het jullie verstandig om nu aandelen te kopen?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
In de waarde van de aandelen zijn natuurlijk de hoge verwachtingen voor de iPhone al meegenomen. Pas als deze een groter dan verwacht succes wordt - en de overige bedrijfsonderdelen ook goed presteren - is een koersstijging te verwachten.
Ik heb echt al een aantal weken dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet gaan doen. Heb een aantal posities in AEX fondsen, een aantal in beleggingsfondsen maar er is zowel iets te zeggen voor aankoop, voor verkoop en voor niets doen. Nog nooit meegemaakt. Meer mensen met dit richtingloze sentiment? Overigens heb ik een aantal posities vanuit Juni vorig jaar die nu ongeveer staan waarop ik ze heb aangekocht.
Ik beweeg voorlopig niet. De recessie gaat nog komen en dan wordt alles goedkoper (excl. financials).
speel nu al een maandje of wat mee via belegger.nl, maar nu beginnen mijn putopties pas te renderen. Gelukkig op de lange termijn gekocht (december) maar gaat nu eindelijk weer omhoog. Heb nog een hoop goed te maken though...
wmb zijn alle factoren aanwezig om hier een slopende langdurige recessie te krijgen...
(ben toch blij dat ik niet met echt geld speel)
wmb zijn alle factoren aanwezig om hier een slopende langdurige recessie te krijgen...
(ben toch blij dat ik niet met echt geld speel)
Tsja, deze onzekerheid één van de redenen dat ik afscheid heb genomen van aandelen/beleggingsfondsen en nu enkel nog cash heb waarvan ik met gedeeltes (5-20%) long of short op de AEX zit. Dit geeft mij wat meer rust en ik kan ook geld verdienen als de beurs daalt.Blauw schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:51:
Ik heb echt al een aantal weken dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet gaan doen. Heb een aantal posities in AEX fondsen, een aantal in beleggingsfondsen maar er is zowel iets te zeggen voor aankoop, voor verkoop en voor niets doen. Nog nooit meegemaakt. Meer mensen met dit richtingloze sentiment? Overigens heb ik een aantal posities vanuit Juni vorig jaar die nu ongeveer staan waarop ik ze heb aangekocht.
Je zal zelf een beslissing moeten nemen wat te doen en wat je verwacht van het beursklimaat de komende tijd. Als je meent dat we nu laag staan en de komende tijd gaan stijgen, moet je aanhouden of bijkopen. Denk je dat het gaat dalen, dan moet je gaan verkopen of beschermen. Of je verlegt het accent naar "veiligere" fondsen.
Persoonlijk denk ik dat we op de AEX nu nog een opleving krijgen. Of dat dit een lagere top oplevert, of een nieuwe hogere top dat weet ik nog niet. Het zou mooi zijn om de 500 eens te doorbreken tot 505-510. Hierna kunnen we wat mij betreft voor een wat langere tijd gaan dalen.
Anoniem: 80529
Tja, ik geloof niet echt meer in een langetermijn crisis. Ik ben langzaam van de bekende cash-is-king positie - ik zat de afgelopen maanden praktisch 100% cash - weer aan het instappen. Wel puur nederlandse aandelen op dit moment. In de VS heb ik geen vertrouwen maar ik denk dat de opkomende economieen ervoor zorgen dat we in europa per saldo niet zoveel problemen gaan krijgen.
Duitsland gaat goed, nederlandse economie loopt opzich ook prima door, Sarkozy gaat zijn hervormingen weer verder oppakken na het geklooi met zn bruni. Ik zie gewoon geen aanleiding voor een echte diepe crisis van de nederlandse/europese economie.
Duitsland gaat goed, nederlandse economie loopt opzich ook prima door, Sarkozy gaat zijn hervormingen weer verder oppakken na het geklooi met zn bruni. Ik zie gewoon geen aanleiding voor een echte diepe crisis van de nederlandse/europese economie.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 27-05-2008 23:10 ]
Sell in May and go away. Dat advies ga ik volgen, alhoewel ik dat vorig jaar niet gedaan heb. Effe 3 maanden "pauze"Blauw schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:51:
Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
En de Longs er weer uit. Ik vertrouw die stijging voor geen meter.
Misschien dat ik nog short ga voor sluiting...
[edit] Zojuist een paar AEX TS 510 gekocht.
Misschien dat ik nog short ga voor sluiting...
[edit] Zojuist een paar AEX TS 510 gekocht.
[ Voor 17% gewijzigd door priens op 29-05-2008 17:27 ]
Ik denk dat het ook maar tijdelijk is, die stijging.. er moet nog een flinke correctie komen, maar die zet maar steeds niet door..
Waarom dan? Amerika is aan het stabiliseren, en in Europa en Asie gaat het prima. Niets aan de hand lijkt me. En de Amerikaanse beurzen staan effectief al een stuk lager door de koersdalingen + lagere dollar.Lifestyle71 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:38:
Ik denk dat het ook maar tijdelijk is, die stijging.. er moet nog een flinke correctie komen, ...
Denk dat we de correctie van de absurde 496 van maandag 2 geleden nu gehad hebben.Lifestyle71 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:38:
Ik denk dat het ook maar tijdelijk is, die stijging.. er moet nog een flinke correctie komen, maar die zet maar steeds niet door..
Alles stijgt weer en belangrijker, de volumes lijken hoger, dus de stijging wordt breder gedragen. Olieprijs is ook aan het zakken wat ook weer een positief effect heeft (k*t voor mijn RDS calls echter, maar dat terzijde
Goud zakt ook hard, kennelijk wordt daar geld uit onttrokken om weer te herinvesteren in de beurzen.
Ik zie de 500 er wel komen, hoop alleen dat de stijging iets langzamer gaat dan die van 2 en 3 weken geleden. Rustig aan naar boven, geen sprint.
Zou de olie top nu bereikt zijn of is dit slechts een klein stapje terug? Ik houd mijn energy tracker iig nog ff aan 
De 500 moet btw wel te doen zijn deze zomer.
De 500 moet btw wel te doen zijn deze zomer.
Mja, ik niet meer. Maar de beurs doet wel vaker gekke dingen de laatste tijd, dus ik houd er wel rekening mee dat het toch zou kunnen gebeuren. Ik denk dat we dichtbij een lagere top zitten of deze al hebben gehad op 487,86 zojuist. Om 16.00u mijn positie TS510 verdubbeld.MrJ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:47:
Ik zie de 500 er wel komen, hoop alleen dat de stijging iets langzamer gaat dan die van 2 en 3 weken geleden. Rustig aan naar boven, geen sprint.
Daar staan wel fondsen, maar geen analyse tools.gomaster schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:58:
[...]Misschien morningstar? Daar staat ook heel veel aan beleggingsfondsen
Gebruiken jullie daar software voor ofzo? Daar moet toch wel wat op te vinden zijN?
heeft iemand hier wat zicht op de prestaties van philips?
Ik heb een aantal aandelen gekocht op 26,92 en het is inmiddels gezakt naar 24,41 (-9,32%) toch hebben de aandelen van philips vele malen hoger gestaan (32,00 ~ 33,00) en ik persoonlijk zie philips nog altijd als een bedrijf dat weer boven het huidige dipje uit kan komen.
(ik speel het beursspel op iex.nl met het serieuze idee om over een jaartje wanneer ik het goed in de gaten heb de markt echt te gaan "bespelen").
Ik heb een aantal aandelen gekocht op 26,92 en het is inmiddels gezakt naar 24,41 (-9,32%) toch hebben de aandelen van philips vele malen hoger gestaan (32,00 ~ 33,00) en ik persoonlijk zie philips nog altijd als een bedrijf dat weer boven het huidige dipje uit kan komen.
(ik speel het beursspel op iex.nl met het serieuze idee om over een jaartje wanneer ik het goed in de gaten heb de markt echt te gaan "bespelen").
[ Voor 12% gewijzigd door Loque op 02-06-2008 10:10 ]
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Anoniem: 26970
Morningstar heeft wel analyse tools: "Portefeuille en X-Ray Tool". Daar moet je je dan wel voor aanmelden. Ik zou zeggen kijk er eens naar.Angelus1753 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:47:
[...]
Daar staan wel fondsen, maar geen analyse tools.
Gebruiken jullie daar software voor ofzo? Daar moet toch wel wat op te vinden zijN?
O yeah! Tijd om vandaag mijn CXP avontuurtje maar eens af te sluiten. 
Misschien dat ik de aandelen nog hou, maar afhankelijk van de koers gaan mijn calls er denk ik uit.
Misschien dat ik de aandelen nog hou, maar afhankelijk van de koers gaan mijn calls er denk ik uit.
Staples verhoogt bod op Corp. Express naar EUR 9,15 p/a--2toon volledige bericht
03-06-2008 08:43:56
Toevoeging: meer informatie in hele stuk.
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Staples heeft het bod op Corporate Express verhoogd naar EUR 9,15 per aandeel. Dat is dinsdag bekendgemaakt middels een persbericht. Eerder bood de Amerikaanse onderneming EUR 8,00 per aandeel op het Nederlandse bedrijf.
Staples geeft in het persbericht aan dat inmiddels 23,3% van de aandeelhouders in Corporate Express hebben aangegeven hun stukken aan te zullen bieden. Daaronder zijn Centaurus, York Capital en Halcyon. Staples zal het bod gestand doen wanneer 51% van de aandelen is aangemeld. Eerder stond dit percentage nog op 75%.
Staples dringt er verder bij alle aandeelhouders van Corporate Express op aan tegen de Lyreco-overname te stemmen. Het bedrijf stelt als voorwaarde voor het verhoogde bod dat de acquisitie van het Franse bedrijf wordt afgewezen. Centaurus, York Capital en Halcyon hebben reeds aangegeven tegen deze transactie te stemmen tijdens de aandeelhoudersvergadering op 18 juni.
Het bedrijf wijst in zijn persbericht op de risico's van de Lyreco-overname, waaronder onrealistische targets, financiele risico's en mededingingsproblemen. Staples heeft zelf al wel goedkeuring van de Amerikaanse en Canadese fusietoezichthouders. Instemming van de Europese Commissie wordt verwacht op of voor 17 juni 2008.
Staples verwacht dat het bod snel afgerond zal worden, begin juli 2008. Het bedrijf heeft 'voldoende financiele reserves en kapitaal binnen zijn bestaande kredietfaciliteit', om de acquisitie te financieren.
Marijn Wellink
marijn@bfn.com
(c) BETTEN FINANCIAL NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Ik zit een beetje te twijfelen of ik in USG people moet gaan. Ik heb nl deze week mijn olie trackers eruit gedaan en heb op zich nu geld over om bij te kopen.
Naar mijn mening is USG vrij goedkoop. Mijn twijfelpunt is eigenlijk of ze niet geraakt gaan worden als er toch nog iets van een recessie aankomt dit jaar. Nu las ik wel dat ze waarschijnlijk naar de aex gaan, wat natuurlijk ook voor wat meer koerswinst kan gaan zorgen. Heeft iemand hier nog een mening over USG zodat ik nog wat kan gaan bekijken?
Naar mijn mening is USG vrij goedkoop. Mijn twijfelpunt is eigenlijk of ze niet geraakt gaan worden als er toch nog iets van een recessie aankomt dit jaar. Nu las ik wel dat ze waarschijnlijk naar de aex gaan, wat natuurlijk ook voor wat meer koerswinst kan gaan zorgen. Heeft iemand hier nog een mening over USG zodat ik nog wat kan gaan bekijken?
Echt hoor, ik had nét me calls verkocht, met wel 7 euro winst(na aftrek).. Dacht dat het nooit meer wat zou worden.MrJ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:50:
O yeah! Tijd om vandaag mijn CXP avontuurtje maar eens af te sluiten.
[...]
Komt dit opeens aan!
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
't Hing toch wel redelijk in de lucht hoor, zeker getuige de koers de laatste 2 weken (steeds x00k stuks wat bestens gekocht werd).LED-Maniak schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:05:
Dacht dat het nooit meer wat zou worden.
Komt dit opeens aan!
Maar winst is winst, dus dat heb je goed gedaan toch?
Zit nu nog bij de postbank te beleggen, maar twijfel om misschien ook nog een fundcoach te openen bij SNS, want wil ook graag in een paar fondsen gaan zitten, waaronder skagen.
Hoe zit het met etf's bij fundcoach, worden de meeste daar aangeboden??
Hoe zit het met etf's bij fundcoach, worden de meeste daar aangeboden??
Volgens mij biedt fundcoach in het geheel geen trackers aan.
Ziek hoor. Kohn heeft net Bernanke's speech van 2 dagen geleden ongedaan gemaakt. 250PIPS voor de euro er bij.
Volgens mij zitten ze daar bij de FED gewoon lekker te verdienen met insider trading.
Volgens mij zitten ze daar bij de FED gewoon lekker te verdienen met insider trading.
Centrale banken dienen zich dan ook niet te bemoeien met wisselkoerspolitiek. Daarnaast moet een centrale bank niet zeuren over hoge staat van paraatheid etc. terwijl ze de jaren ervoor een monetaire politiek heeft gevoerd met een geldgroei van tientallen procenten die nu zijn weg vindt richting consumptiegoederen en daarmee het prijspijl daarvan (=inflatie).
Anoniem: 127291
de link in de startpost van www.interactivebrokers.nl
moet natuurlijk http://www.interactivebrokers.co.uk /.com zijn.!
Zou dit ff aangepast kunnen worden.
ik zit trouwens te overwegen om bij interactive een account te openen.
Heb verder nog geen enkele ervaring met beleggen...
Wel verstandig?
moet natuurlijk http://www.interactivebrokers.co.uk /.com zijn.!
Zou dit ff aangepast kunnen worden.
Wel verstandig?
Dan is misschien Binck een iets betere optie. Qua overzichtelijkheid van hun handelsplatform vind ik het een prima broker.
Ze hebben de laatste tijd alleen wat issues qua performance waardoor de site soms traag is. Maar als je geen daytrader gaat worden is dat wel te overzien.
Ze hebben de laatste tijd alleen wat issues qua performance waardoor de site soms traag is. Maar als je geen daytrader gaat worden is dat wel te overzien.
Hangt ervan af wat je gaat doen. Bij 3 transacties of meer per maand is IB altijd de beste keuze. Proprietary zaken als turbo's kan je er niet doen, maar met de leverage die zij bieden kan je zelf een turbo tegen lagere kosten maken in vergelijking met die van AAB.Anoniem: 127291 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:23:
Wel verstandig?
De inflatie wakkert ook aan doordat de grote innovatie/revolutie als gevolg van goedkope importen uit Azië een beetje voorbij is. De lonen in China stijgen als een raket; de Chinese munt wordt steeds meer waard t.o.v. de dollar waardoor de Chinezen ook steeds meer dollars voor hun spullen willen hebben.Rukapul schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:53:
Centrale banken dienen zich dan ook niet te bemoeien met wisselkoerspolitiek. Daarnaast moet een centrale bank niet zeuren over hoge staat van paraatheid etc. terwijl ze de jaren ervoor een monetaire politiek heeft gevoerd met een geldgroei van tientallen procenten die nu zijn weg vindt richting consumptiegoederen en daarmee het prijspijl daarvan (=inflatie).
We hebben gewoon jarenlang geboft dat die enorme geldgroei niet heeft geleid tot inflatie. Maar nu gaat zich dat wreken.
Nog wat anders: in de VS trekt de economie inderdaad weer wat aan doordat er flinke fiscale impulsen zijn, maar dat zal op middellange termijn weinig uitmaken. Het begrotingstekort loopt op en de VS-burger zal die rekening toch vroeg of laat dmv hogere belastingen op haar bord krijgen. Dus ik verwacht in 2e helft 2008 een opleving in de VS maar 2009 wordt zwaar beroerd.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Gaat AMD nu dan eindelijk wat opleveren? 
Ik heb al maanden AMD in bezit in de hoop dat ze toch een keer omhoog zouden moeten gaan.. Dit lijkt dan eindelijk het moment te zijn. Behoorlijke groei gehad vandaag. (8,21%)
Apple heb ik vandaag laten varen, vind dat ze wel genoeg groei gemaakt hebben nu, kan zijn dat ze nog wel boven de 200 uitkomen, maar daar ga ik niet op wachten. Heb Apple dus maar verkocht. Behoorlijk winst mee gemaakt though
Ik heb al maanden AMD in bezit in de hoop dat ze toch een keer omhoog zouden moeten gaan.. Dit lijkt dan eindelijk het moment te zijn. Behoorlijke groei gehad vandaag. (8,21%)
Apple heb ik vandaag laten varen, vind dat ze wel genoeg groei gemaakt hebben nu, kan zijn dat ze nog wel boven de 200 uitkomen, maar daar ga ik niet op wachten. Heb Apple dus maar verkocht. Behoorlijk winst mee gemaakt though
Meh. Soms ben ik te ongeduldig en volg ik mijn plan niet.
Sinds 20:30 zit EUR/USD tegen de 1.56 te hikken. Toen hij voor de derde keer er tegen aan kwam ging ik short op 1.5598 met de verwachting dat het weer omlaag ging. Het tegenovergestelde gebeurde. Secondes later ging het paar over de 1.56 heen. Ik zat even te twijfelen wat ik ging doen, de bedoeling was te sluiten met verlies als de koers niet snel terug ging. Uiteindelijk ging de koers weer onder de 1.56 en verkocht ik met ~2 pipetten winst. Enkele minuten later zakte hij toch naar het niveau om mijn TP te triggeren.
Volgende keer moet ik mij toch maar aan mijn plan houden..
Sinds 20:30 zit EUR/USD tegen de 1.56 te hikken. Toen hij voor de derde keer er tegen aan kwam ging ik short op 1.5598 met de verwachting dat het weer omlaag ging. Het tegenovergestelde gebeurde. Secondes later ging het paar over de 1.56 heen. Ik zat even te twijfelen wat ik ging doen, de bedoeling was te sluiten met verlies als de koers niet snel terug ging. Uiteindelijk ging de koers weer onder de 1.56 en verkocht ik met ~2 pipetten winst. Enkele minuten later zakte hij toch naar het niveau om mijn TP te triggeren.
Kan iemand dit confirmen??Rukapul schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:36:
Volgens mij biedt fundcoach in het geheel geen trackers aan.
Ik denk zelf dat de dollar de komende maanden een stuk sterker gaat worden.Brons schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:39:
Meh. Soms ben ik te ongeduldig en volg ik mijn plan niet.
De zwakke dollar leidt direct en indirect tot een hogere olieprijs en o.a. daardoor tot hogere inflatie in de VS. Ik verwacht niet dat de FED de rente zal verhogen omdat de bankensector in de VS nog steeds erg instabiel is. Hierdoor verwachten beleggers dat de FED de geldmarkt voorlopig niet verkrapt. De langetermijn rentes zullen in de VS harder gaan stijgen dan in Europa waardoor ik verwacht dat de dollar in de komende maanden flink kan aantrekken.
Verder kijken is natuurlijk heel moeilijk, maar waarschijnlijk zal de ECB op den duur de rente moeten verlagen en de FED (natuurlijk) niet en dat kan de dollar wel een extra impuls geven.
De FED zal de rente of verlagen of zo houden. Dat zijn de algemen verwachtingen. Trichet heeft vandaag lopen hinten dat de ECB de rente gaat verhogen volgende maandLordy79 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:56:
[...]
Ik denk zelf dat de dollar de komende maanden een stuk sterker gaat worden.
De zwakke dollar leidt direct en indirect tot een hogere olieprijs en o.a. daardoor tot hogere inflatie in de VS. Ik verwacht niet dat de FED de rente zal verhogen omdat de bankensector in de VS nog steeds erg instabiel is. Hierdoor verwachten beleggers dat de FED de geldmarkt voorlopig niet verkrapt. De langetermijn rentes zullen in de VS harder gaan stijgen dan in Europa waardoor ik verwacht dat de dollar in de komende maanden flink kan aantrekken.
Verder kijken is natuurlijk heel moeilijk, maar waarschijnlijk zal de ECB op den duur de rente moeten verlagen en de FED (natuurlijk) niet en dat kan de dollar wel een extra impuls geven.
Verder hebben fundamentele analyses niet veel impact op mijn trades die van 10 seconden tot 10 minuten duren.
Daar heb je zeker gelijk in. Had alleen gedacht dat dit niet meer in juni zou gebeuren. Dus had er maar een "beveiliging" op gezet. Dom dom dom... Heb nog niet zoveel opties gehandeld, dan krijg je dat.MrJ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:56:
[...]
't Hing toch wel redelijk in de lucht hoor, zeker getuige de koers de laatste 2 weken (steeds x00k stuks wat bestens gekocht werd).
Maar winst is winst, dus dat heb je goed gedaan toch?Ik heb ook 'spijt' dat ik mijn 7,60 en 8,00 juni serie al van de hand had gedaan, maar ja, je kan helaas niet terug in de tijd.
Leergeld laten we maar zeggen.
Haha, je zit dus gewoon ordinair te gokkenBrons schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:25:
Verder hebben fundamentele analyses niet veel impact op mijn trades die van 10 seconden tot 10 minuten duren.
Je hebt zeker nog nooit van technische analyse gehoord?Lordy79 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:55:
[...]
Haha, je zit dus gewoon ordinair te gokkenWaarom ga je niet naar het casino ?
Tuurlijk, maar m.i. is de USD/EUR koers bij uitstek hét voorbeeld waarbij korte termijn bewegingen niet te voorspellen zijn. Maar goed, dat is slechts mijn mening.Brons schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:09:
[...]
Je hebt zeker nog nooit van technische analyse gehoord?
Tsja. Ik weet ook niet of mijn systeem waterproof is. Waarschijnlijk niet. Ik neem relatief kleine risico's maar de mogelijkheid voor een grote draw down bestaat zeker wel. Echter weet ik zeker dat ik meer EV heb dan in het casino, een positieve EV zelfs, dus die opmerking vind ik wat aan de flauwe kant.Lordy79 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:18:
[...]
Tuurlijk, maar m.i. is de USD/EUR koers bij uitstek hét voorbeeld waarbij korte termijn bewegingen niet te voorspellen zijn. Maar goed, dat is slechts mijn mening.
Sorry, ik wilde niet flauw doen. Ik moet echter ook regelmatig dollars indekken voor handel die wij doen en de sport is dan natuurlijk om 0,001 minder te betalen per dollar, maar mijn conclusie is dat jet het alleen maar fout kunt doen
Dat is natuurlijk niet zo, maar als je dan die koers ziet verspringen dan denk je "Ha, nu heeft ie een korte-termijn extreme waarde dus nu ga ik ze kopen". En dat gaat voor mijn gevoel altijd fout omdat ie nog geen halve minuut later nog 0,001 goedkoper zijn en je dus nóg een halve minuut had moeten wachten.
Maar als een systeem hebt, kun je systeem toch op het verleden uittesten ?
Als het het afgelopen jaar, 10 jaar of van mijn part 50 jaar gewerkt zou hebben, zal het de komende tijd ook wel werken.
Maar als een systeem hebt, kun je systeem toch op het verleden uittesten ?
Als het het afgelopen jaar, 10 jaar of van mijn part 50 jaar gewerkt zou hebben, zal het de komende tijd ook wel werken.
Misschien is het niet een opmerking die je wilt horen, maar de kans is imo groot dat ie gewoon gelijk heeft. Zeker als je vaak koopt en verkoopt - en dat doe je als je trades een paar minuten duren - dan is er weinig reden om aan te nemen dat jouw 'systeem' de transactiekosten kan verslaan.Brons schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:45:
[...]
Tsja. Ik weet ook niet of mijn systeem waterproof is. Waarschijnlijk niet. Ik neem relatief kleine risico's maar de mogelijkheid voor een grote draw down bestaat zeker wel. Echter weet ik zeker dat ik meer EV heb dan in het casino, een positieve EV zelfs, dus die opmerking vind ik wat aan de flauwe kant.
Backtesten heeft een positief resultaat laten zien. Echter met meerdere grote draw downs. De vraag is of je daar tegen kunt. Ik doe het dan ook niet automatisch, met een klein bedrag en zeker niet full time
.
Hielke: transactiekosten spelen zeker mee. Echter werken die kosten iets anders dan bij equity brokers. Bij equity brokers betaal je meestal een vast bedrag + een percentage. Bij forex brokers betaal je meestal alleen een spread (verschil tussen bied en laat). En deze kan relatief klein zijn. Overigens speelt het zeker mee en hakt het er inderdaad wel in.
Hielke: transactiekosten spelen zeker mee. Echter werken die kosten iets anders dan bij equity brokers. Bij equity brokers betaal je meestal een vast bedrag + een percentage. Bij forex brokers betaal je meestal alleen een spread (verschil tussen bied en laat). En deze kan relatief klein zijn. Overigens speelt het zeker mee en hakt het er inderdaad wel in.
Toevallig wel.
Beste spreads die ik kon vinden en je hoeft niet in lots te handelen dus je hebt ook geen minimum kapitaal nodig.
Doe jij ook wat aan forex? Waar zit jij dan bij?
Beste spreads die ik kon vinden en je hoeft niet in lots te handelen dus je hebt ook geen minimum kapitaal nodig.
Misschien valt er dus nog wel meer uit te halen-[Lyreco werkte aan tegenbod]
Lyreco, de Franse groothandel in kantoorartikelen die met Corporate Express wil fuseren, heeft overwogen een tegenbod uit te brengen op de Nederlandse branchegenoot. Het Franse bedrijf wilde op deze wijze de verhoging van het bod van het Amerikaanse Staples op Corporate Express attaqueren.
(pagina 13)
[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 06-06-2008 11:45 ]
Had gisteren mijn laatste beetje CXP calls terugetrokken uit de verkoop. Even kijken wat de AVA de 18e gaat brengen.
Lijkt me niet echt toevallig, aangezien het de beste forex broker is.Brons schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:43:
Toevallig wel.
Ik zit bij IB, dat is de beste broker als je forex wil handelen met futures (CME).
Ik doe niets met forex trouwens, alleen wat aandelen en opties.
Zou je dat eens willen uitleggen? Hoe kan je zelf een hefboomproduct samenstellen op bijvoorbeeld de AEX of de S&P500? Doe je dat met ETF's ofzo?Anoniem: 9449 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:12:
[...]
Hangt ervan af wat je gaat doen. Bij 3 transacties of meer per maand is IB altijd de beste keuze. Proprietary zaken als turbo's kan je er niet doen, maar met de leverage die zij bieden kan je zelf een turbo tegen lagere kosten maken in vergelijking met die van AAB.
De enige reden waarom ik nog Turbo's doe, is omdat ik het een handig product vind wat betreft doorzichtigheid en hefboom.
Helaas is de spread mij vaak wat aan de ongunstige kant en bij Binck zijn de transactiekosten telkens minimaal EUR10. Dus EUR20 per trade (in/uit).

Als alternatief heb ik al eens zitten kijken naar opties met een langere looptijd, maar dat is ook niet echt handig.
Overigens mijn short positie voor de helft verkocht op ongeveer 476. De andere helft vanmorgen op bijna dayhigh...
Als jij een rekening hebt bij IB (of Todays) heb je een leverage van 4:1. Daarmee kan je je turbo "maken".priens schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Zou je dat eens willen uitleggen? Hoe kan je zelf een hefboomproduct samenstellen op bijvoorbeeld de AEX of de S&P500? Doe je dat met ETF's ofzo?
De enige reden waarom ik nog Turbo's doe, is omdat ik het een handig product vind wat betreft doorzichtigheid en hefboom.
Ik geef het voorbeeld even voor de S&P 500 (de ETF hierop (SPY) is samen met de Nasdaq ETF (QQQQ) het meest liquide aandeel ter wereld). Stel je hebt 10.000 euro op je account, dan koop je voor 40.000 euro de SPY (in geval van turbo long). En je legt een GTC stop-loss order in. De enige kosten die je nu maakt zijn de financieringskosten over de 30.000 euro (is ongeveer 1% boven benchmark, benchmark is zeg maar 1 maands interbancair tarief). Dit is ongetwijfeld lager dan de rente die AAB rekent en je kan altijd uit je positie (in tegenstelling tot bij turbo's, daar moet je maar afwachten wat AAB stelt).
Hierbij moet ik wel 2 kanttekeningen plaatsen. Ten eerste heb je in dit geval dus "maar" een leverage van 1:4, bij turbo's is dit vaak hoger (toch?). Ten tweede kan je met turbo's ook in exotische commodities "beleggen". Dit kan op zich ook met futures, alleen gaat het dan vaak wel om wat grotere bedragen.
Overigens kan je die grotere leverage (tot iets van 1:25) gewoon krijgen met futures, een future + stop-loss is ook gelijk aan een turbo. Maar dan heb je dus wel meteen een grotere positie (veel commodities handelen alleen via full size futures). Voordeel van futures is dat je dan helemaal geen financieringskosten meer hebt, je leent direct tegen de benchmark (die wordt automatisch ingeprijsd).
OK, op die manier. Bedankt voor de uitleg!
Tsja, je zult het altijd zien: hetgeen dat ik zoek, zit daar precies tussenin. Ik voel me op dit moment prettig bij een hefboom die tussen de 10 en de 15 ligt, dan worden de bewegingen flink versterkt, maar het gaat allemaal wat minder hard dan bij futures.
In de toekomst wil ik wel meer met futures gaan doen, maar dan alleen in Amerika gezien de handige openingstijden. De YM of de ES lijken me in dat geval mooie instrumenten, dan kan ik die Turbo's tenminste voor eeuwig afzweren!
Op 480 wederom short gegaan, helaas de rit van 486 naar 480 gemist, maar ondertussen staan ze alweer in de plus.
Verder calls juni 495 verkocht. Ik wil na 16.00u ook puts (460 of 465?) gaan verkopen om wat bescherming naar boven te hebben en de komende week hopelijk te kunnen profiteren van de verminderde verwachtingswaarde.
[edit] calls doorgerold naar 490, ik durfde geen puts meer te verkopen net voor het slot...
Tsja, je zult het altijd zien: hetgeen dat ik zoek, zit daar precies tussenin. Ik voel me op dit moment prettig bij een hefboom die tussen de 10 en de 15 ligt, dan worden de bewegingen flink versterkt, maar het gaat allemaal wat minder hard dan bij futures.
In de toekomst wil ik wel meer met futures gaan doen, maar dan alleen in Amerika gezien de handige openingstijden. De YM of de ES lijken me in dat geval mooie instrumenten, dan kan ik die Turbo's tenminste voor eeuwig afzweren!
Op 480 wederom short gegaan, helaas de rit van 486 naar 480 gemist, maar ondertussen staan ze alweer in de plus.
Verder calls juni 495 verkocht. Ik wil na 16.00u ook puts (460 of 465?) gaan verkopen om wat bescherming naar boven te hebben en de komende week hopelijk te kunnen profiteren van de verminderde verwachtingswaarde.
[edit] calls doorgerold naar 490, ik durfde geen puts meer te verkopen net voor het slot...
[ Voor 5% gewijzigd door priens op 06-06-2008 17:42 ]
Dow Jones 12238,0600 -2,91%
Nasdaq 2483,0900 -2,62%
S&P 500 Index 1365,1400 -2,77%
Dan zou je zeggen maandag een zwarte dag. Maar: Crude Oil 138,4900 7,95%
Dus RDS en Mittal zullen de index wel redelijk op hun plaats houden.
Naja, finnen tegen bodemprijzen volgende week?
Nasdaq 2483,0900 -2,62%
Zelden (of zeg maar nog nooit) zo'n beweging in olie gezien. En dan te bedenken dat ik het gisteren al heel apart vond; van 122 naar 127/8 ofzo. Ik ben benieuwd of we dan ook maar meteen gaan toppen op 150 en dan een harde sell-off krijgen.
Ben in ieder geval blij dat ik geen puts verkocht heb vandaag. Phew....
Ben in ieder geval blij dat ik geen puts verkocht heb vandaag. Phew....
Die olie gaat mooi terug een dipje krijgen volgende week denk ik. Daarna gaat men weer een hoger top berijken enz... Het gaat nu een paar weken nog chaos zijn op de markten de tijd dat alles terug zijn juiste waarde vindt.MrJ schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:51:
Dow Jones 12238,0600 -2,91%
Nasdaq 2483,0900 -2,62%
Ik heb iig schrik dat de 500 van de AEX niet voor morgen zijn...Ik vrees eerder terug een 400 (hoewel mijn posities dat absoluut niet overleven).
Dit is een leuke tijd om financials in te kopen? Die zullen vast wel goed herstellen volgend jaar. PUT maart 09 erbij om verlies te beperken?
Ik zou voorlopig nog niet in de financials gaan. Komende jaren sowieso niet. De aandelen lijken goedkoop als je vergelijkt met de koersen van vorig jaar. Echter, die koersen waren gebaseerd op de idiote verwachtingen dat huizenprijzen alleen maar konden stijgen en iedereen zijn sub-prime hypotheek kon afbetalen. Afschrijvingen mbt sub-primes zijn nu in de koersen verdisconteerd (hoewel, je weet nooit wat er nog komen gaat), maar wie zegt dat financials nu weer omhoog kunnen? Bernanke heeft aangegeven de korte rente weer te willen verhogen (reëele rente is nu negatief) en deze verhoging wordt eind dit jaar/begin volgend jaar verwacht. Eigenlijk zijn "overal" de huizenprijzen te hoog (VS, VK, Spanje...), ook in Nederland. Zodra die prijzen naar een normaal niveau gaan en consumenten minder gaan besteden en de economie in een recessie komt, zal dat voor de financials hard aankomen. Sowieso zijn die nu al gieriger als het gaat om het uitlenen van geld: ze maken liever minder winst zo lang hun risico's om failliet te gaan maar beperkt blijven.
En afgezien daarvan: ik raad het iedereen altijd af om aandelen+puts te kopen. Dit heeft eigenlijk alleen zin als je je aandelen kwijt wil, maar niet kwijt kan. Het is namelijk een constructie die geen winst oplevert.
En afgezien daarvan: ik raad het iedereen altijd af om aandelen+puts te kopen. Dit heeft eigenlijk alleen zin als je je aandelen kwijt wil, maar niet kwijt kan. Het is namelijk een constructie die geen winst oplevert.
Anoniem: 110497
Ook ik denk niet dat de financials nu echt goedkoop zijn. Zelf ben ik al een poosje de koers van ING aan het volgen en het gemakt waarmee de Euro's eraf vliegen vind ik niet mis. Even de euro's in de zak houden wat dat betreft denk ik
Overigens staan er m.i. ook aardig wat derrivaten op de balans bij ING, misschien dat ze daar nog eens flink op moeten afschrijven. En hoeverre dat nu in de koers ingecalculeerd zit vind ik erg moeilijk om in te schatten. De tijd zal het leren
Ik ben jou niet, maar persoonlijk zou ik me voorlopig verre van de financials houden. Het is nog steeds niet OK daar volgens mij. Vergelijk het koersverloop van bijvoorbeeld XLF (US Financials) maar eens met dat van de S&P500 of de Dow. Telkens wanneer de S&P of de Dow een leuke bounce vertoonde, bleef XLF in het beste geval horizontaal bewegen zonder ook maar enige bounce. En als de S&P of de Dow zakten, dan zakten de financials vrolijk mee.
Áls je al zou willen instappen, dan zou je de komende weken kunnen afwachten, XLF staat nu rond de koers toen het Bear Stearns nieuws bekend werd. Mocht dit de bodem worden, dan zou je een aardig herstel kunnen zien, maar zakt het door, dan zijn de rapen gaar. Kijk dus aub uit!
Vanmiddag nog wat puts verkocht, maar gauw weer met een klein verlies teruggekocht, wat een choppy markt was het zeg!
Zit nu alleen nog maar met een plukje TS AEX en verkochte calls AEX...
Áls je al zou willen instappen, dan zou je de komende weken kunnen afwachten, XLF staat nu rond de koers toen het Bear Stearns nieuws bekend werd. Mocht dit de bodem worden, dan zou je een aardig herstel kunnen zien, maar zakt het door, dan zijn de rapen gaar. Kijk dus aub uit!
Vanmiddag nog wat puts verkocht, maar gauw weer met een klein verlies teruggekocht, wat een choppy markt was het zeg!
[ Voor 4% gewijzigd door priens op 09-06-2008 18:10 ]
Wauw wat een klapper van Fortis vanmorgen zeg! Wie had dat nog gedacht na dat geweld van gisteren.
Turbo shorts verkocht, verkochte calls teruggekocht en net putjes verkocht (zeer korte stop hierop).
Misschien later nog wat calls verkopen om er een short strangle van te maken.
[edit] puts weer teruggekocht met een heel klein winstje, vind het toch te tricky en moet dalijk weg...
Turbo shorts verkocht, verkochte calls teruggekocht en net putjes verkocht (zeer korte stop hierop).
Misschien later nog wat calls verkopen om er een short strangle van te maken.
[edit] puts weer teruggekocht met een heel klein winstje, vind het toch te tricky en moet dalijk weg...
[ Voor 16% gewijzigd door priens op 10-06-2008 10:27 ]
Anoniem: 138906
Ik heb een vraag ik wil een BETA van een aandeel berekenen om die te vergelijken met een gegeven BETA op een website.
Echter weet ik niet hoe ik dit in excel voor elkaar moet krijgen ik heb bijvoorbeeld de standdaarddeviaties al berekend maar nu moet ik nog de correlatiecoëfficiënt berekenen.
Echter is mijn vraag nu hoe kan ik deze berekenen tussen een aandeel en een index in Excel?
Als ik de formule correlatie in Excel doe moet ik een matrix invoeren maar ik weet niet hoe dat gaat.
Iemand misschien een idee?
Echter weet ik niet hoe ik dit in excel voor elkaar moet krijgen ik heb bijvoorbeeld de standdaarddeviaties al berekend maar nu moet ik nog de correlatiecoëfficiënt berekenen.
Echter is mijn vraag nu hoe kan ik deze berekenen tussen een aandeel en een index in Excel?
Als ik de formule correlatie in Excel doe moet ik een matrix invoeren maar ik weet niet hoe dat gaat.
Iemand misschien een idee?
Ik ben niet echt een held in statistiek, maar ik zou het zo doen:
In kolom A de koersen van de index en in kolom B de koersen van je aandeel zetten.
Vervolgens in kolom C de procentuele verandering per dag berekenen voor de index en in kolom D voor je aandeel.
Nu is de formule voor de beta (in Oo, misschien is het anders voor excel):
COVAR(C2:C99;D2:D99)/VARP(D2:D99)
Kan je hier iets mee?
------
Toevoeging: gebruik anders deze spreadsheet
In kolom A de koersen van de index en in kolom B de koersen van je aandeel zetten.
Vervolgens in kolom C de procentuele verandering per dag berekenen voor de index en in kolom D voor je aandeel.
Nu is de formule voor de beta (in Oo, misschien is het anders voor excel):
COVAR(C2:C99;D2:D99)/VARP(D2:D99)
Kan je hier iets mee?
------
Toevoeging: gebruik anders deze spreadsheet
[ Voor 24% gewijzigd door Henry86 op 15-06-2008 18:50 ]
Anoniem: 138906
Bedankt,
Ik zal de komende dagen het model even bekijken maar op het eerste gezicht ziet het eruit als de berekening waar ik op zoek naar was
Ik zal de komende dagen het model even bekijken maar op het eerste gezicht ziet het eruit als de berekening waar ik op zoek naar was
Anoniem: 265303
Ik wil beetje gaan beginnen met beleggen in US. Maar heb eigenlijk een vraagje. Ik wil me aanmelden bij IB, omdat ik toch actief wil handelen en i.v.m. kosten is het het voordeligst. Nou vroeg ik me af hoe het zit met belasting? Moet je belasting in the US betalen? en zo ja hoeveel bedraagt het? Moet je dan ook nog belasting in NL betalen?
Ik las allemaal verschillende dingen op internet, op de ene site staat 30% tax aan de US, op andere sites stond dat je alleen in NL 1,2% belasting betaalt. Ik zou het erg op prijs stellen als iemand het me duidelijk kan uitleggen.
Ik las allemaal verschillende dingen op internet, op de ene site staat 30% tax aan de US, op andere sites stond dat je alleen in NL 1,2% belasting betaalt. Ik zou het erg op prijs stellen als iemand het me duidelijk kan uitleggen.
In mijn ogen heb je helemaal niets te maken met het belastingrecht van Amerika. Je sociaal middelpunt ligt immers in Nederland. Het zou namelijk raar zijn als je bijvoorbeeld aandelen koopt op de Amerikaanse beurs, Turkse beurs en Nederlandse beurs dat je in drie landen belasting moet gaan betalen. Zelfs als je een tweede huis heb in het buitenland, moet je in Nederland belasting betalen in box 3.
Spaargeld, extra huizen, beleggingen, etc vallen in box 3. Er zijn twee meetpunten voor het vermogen. 1/1 en 31/12. Van het gemiddelde wordt ca. €20.000 (drempel), eventuele tweede leningen (op bijvoorbeeld een extra huis) en ca. €2000 (per minderjarig kind) afgetrokken. Daar wordt een forfaitair rendement van 4% van genomen en daarover betaal je 30% belasting (4% x 30% = 1.2%).
De bedragen kloppen niet precies, want van de lening wordt ook nog een bedrag van aftgetrokken maar dat heb ik even achterwege gelaten. Zo heb je iig een beeld.
Ik heb nog een vraag:
Ik ben redelijk dringend op zoek naar een perpetuele obligatie >6,5% met 100% uitkering. Nu heb ik wel een link gekregen. Daar staat bijvoorbeeld de obligatie die wordt afgelost ook nog tussen. Kortom: die informatie is dus niet voldoende op die site.
Heeft er dus iemand nog tips waar ik betrouwbare informatie vandaag kan halen?
Spaargeld, extra huizen, beleggingen, etc vallen in box 3. Er zijn twee meetpunten voor het vermogen. 1/1 en 31/12. Van het gemiddelde wordt ca. €20.000 (drempel), eventuele tweede leningen (op bijvoorbeeld een extra huis) en ca. €2000 (per minderjarig kind) afgetrokken. Daar wordt een forfaitair rendement van 4% van genomen en daarover betaal je 30% belasting (4% x 30% = 1.2%).
De bedragen kloppen niet precies, want van de lening wordt ook nog een bedrag van aftgetrokken maar dat heb ik even achterwege gelaten. Zo heb je iig een beeld.
Ik heb nog een vraag:
Ik ben redelijk dringend op zoek naar een perpetuele obligatie >6,5% met 100% uitkering. Nu heb ik wel een link gekregen. Daar staat bijvoorbeeld de obligatie die wordt afgelost ook nog tussen. Kortom: die informatie is dus niet voldoende op die site.
Heeft er dus iemand nog tips waar ik betrouwbare informatie vandaag kan halen?
[ Voor 25% gewijzigd door stin op 18-06-2008 20:19 ]
Jaja, wanneer gaat die crisis nu eens stoppen. Ik begin me echt af te vragen of heel die crisis/inflatie niet op één of andere manier enkel op stand gehouden wordt door speculanten en analysten. Als je naar al die analysten luistert, hoor je ze enkel roepen dat het nog slechter gaat worden en dat alles gaat crashen. Het is blijkbaar de mode om negatief te zijn tegenwoordig. En soms vraag je je af het geen koersmanipulatie is...
Ik weet niet meer wat ik met mijn portefeuille moet doen... Heb nu redelijk wat naar goud verschoven als soort veilige haven, maar zelfs daarin heb ik geen vertrouwen. Ik denk dat ik nu even de schade ga proberen te beperken (met de veronderstelling dat goud weer een topje gaat halen) en mooi ga uitstappen voor een tijdje tot al dat gezever ("crisis") gedaan is. Ik ben al die sprongen een beetje beu...
Ik weet niet meer wat ik met mijn portefeuille moet doen... Heb nu redelijk wat naar goud verschoven als soort veilige haven, maar zelfs daarin heb ik geen vertrouwen. Ik denk dat ik nu even de schade ga proberen te beperken (met de veronderstelling dat goud weer een topje gaat halen) en mooi ga uitstappen voor een tijdje tot al dat gezever ("crisis") gedaan is. Ik ben al die sprongen een beetje beu...
Anoniem: 110497
Voor mij persoonlijk is de daling die we nu zien niet echt dramatisch. M'n aandelenportefeuille is toch LT en ik heb het geld nu niet nodig: no problem dus als het op het moment in de min staat. Daarnaast heb ik gelukkig ook geen financials LT
M'n KT portefeuille was een ander verhaal, maar die heb ik een poosje terug toen de AEX op 490 stond geleegd... Gelukkig maar achteraf. 
Wat mij betreft mag het zooitje nu wel op z'n gat gaan, als we dan die verdraaide kredietcrisis maar weer eens kwijt zijn. Daarbij opgeteld het feit dat sommige bedrijven dan zeer koopwaardig worden.
Zoverre ik de bekende analisten mag geloven is 450 een belangrijk punt in de grafiek, dat wordt dus bijna letterlijk erop of eronder morgen.
Wat mij betreft mag het zooitje nu wel op z'n gat gaan, als we dan die verdraaide kredietcrisis maar weer eens kwijt zijn. Daarbij opgeteld het feit dat sommige bedrijven dan zeer koopwaardig worden.
Zoverre ik de bekende analisten mag geloven is 450 een belangrijk punt in de grafiek, dat wordt dus bijna letterlijk erop of eronder morgen.
Nee hoor, als buitenlander hoef je echt geen belasting te betalen in de US.Anoniem: 265303 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:22:
Ik wil beetje gaan beginnen met beleggen in US. Maar heb eigenlijk een vraagje. Ik wil me aanmelden bij IB, omdat ik toch actief wil handelen en i.v.m. kosten is het het voordeligst. Nou vroeg ik me af hoe het zit met belasting? Moet je belasting in the US betalen? en zo ja hoeveel bedraagt het? Moet je dan ook nog belasting in NL betalen?
Aan welke belasting dacht jij dan? Overigens zit er op dividend wel een bronbelasting, maar dat is volgens mij niet iets specifieks voor de US...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 19-06-2008 00:20 ]
Met de huidige daling van de dollar en de inflatie lijkt het me een onmogelijkheid dat de US nog veel verder naar beneden gaat. Het enige risico zit hem erin dat we de komende jaren rond de 13.000 (DJIA) blijven aanmodderen en niet hard omhoog gaan....jvvv schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:00:
Jaja, wanneer gaat die crisis nu eens stoppen. Ik begin me echt af te vragen of heel die crisis/inflatie niet op één of andere manier enkel op stand gehouden wordt door speculanten en analysten. Als je naar al die analysten luistert, hoor je ze enkel roepen dat het nog slechter gaat worden en dat alles gaat crashen.
(misschien ben jij niet geinteresseerd in US maar andere beurzen zijn hier natuurlijk behoorlijk van afhankelijk)
Pff....
Fortis gaat echt enorm hard op en neer! Ik heb het gekocht 'n aantal maanden terug voor 15,-. Ging daaran nog omlaag naar 13,-. Daarna ging het 'n tijdje lekker en stond het op 18,- (Jeej ik blij) en nu gaat het weer opeens enorm hard omlaag... 13euro weer!
Ik zit toch echt te twijfelen of ik, als het aandeel weer op 15,- staat niet te verkopen en even een ander aandeel pak, iets wat stabieler is dan 'n financial.
Daarnaast zit ik nog altijd te wachten tot Fortis OBAM en Fidelity Emerging Markets weer wat opkrabbelen zodat ik die kan verkopen, vind er niet veel aan met die beleggingsfondsen
Wil liever zelf wat kunnen speculeren op de beurs...
Fortis gaat echt enorm hard op en neer! Ik heb het gekocht 'n aantal maanden terug voor 15,-. Ging daaran nog omlaag naar 13,-. Daarna ging het 'n tijdje lekker en stond het op 18,- (Jeej ik blij) en nu gaat het weer opeens enorm hard omlaag... 13euro weer!

Ik zit toch echt te twijfelen of ik, als het aandeel weer op 15,- staat niet te verkopen en even een ander aandeel pak, iets wat stabieler is dan 'n financial.
Daarnaast zit ik nog altijd te wachten tot Fortis OBAM en Fidelity Emerging Markets weer wat opkrabbelen zodat ik die kan verkopen, vind er niet veel aan met die beleggingsfondsen
Ach, ik zie het verschil niet zo. Met losse aandelen kies je weliswaar zelf voor een bepaald pakket, maar bij fondsen kiezen de fondsbeheerders het pakket voor je. Beide keren is het pure speculatie (bron)!De_Bastaard schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:06:
Daarnaast zit ik nog altijd te wachten tot Fortis OBAM en Fidelity Emerging Markets weer wat opkrabbelen zodat ik die kan verkopen, vind er niet veel aan met die beleggingsfondsenWil liever zelf wat kunnen speculeren op de beurs...
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Anoniem: 26970
De psychologie van loss aversion op zijn best! Blijkbaar denk je dat het aandeel Fortis weer gaat stijgen naar 15 euro (van 13 euro nu). Is het dan niet beter om zo veel mogelijk aandelen Fortis te kopen op 13 euro? Dan pak je dikke winst (15%) op die verwachte stijging! Als je dat niet doet, omdat je bang bent dat het verder daalt, waarom verkoop je ze dan niet meteen?De_Bastaard schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:06:
Pff....
Daarnaast zit ik nog altijd te wachten tot Fortis OBAM en Fidelity Emerging Markets weer wat opkrabbelen zodat ik die kan verkopen, vind er niet veel aan met die beleggingsfondsenWil liever zelf wat kunnen speculeren op de beurs...
Ditzelfde geldt ook voor je participaties OBAM en Emerging Markets.
Goede theorie heb je daar, maar op het moment heb ik even niet meer om te bestedenAnoniem: 26970 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:34:
[...]
De psychologie van loss aversion op zijn best! Blijkbaar denk je dat het aandeel Fortis weer gaat stijgen naar 15 euro (van 13 euro nu). Is het dan niet beter om zo veel mogelijk aandelen Fortis te kopen op 13 euro? Dan pak je dikke winst (15%) op die verwachte stijging! Als je dat niet doet, omdat je bang bent dat het verder daalt, waarom verkoop je ze dan niet meteen?
Ditzelfde geldt ook voor je participaties OBAM en Emerging Markets.
Je had gebruik moeten maken toen het aandeel op €18 stond om calls te verkopen op een uitoefenprijs die jij goed genoeg vindt. Dek je je ook gedeeltelijk in voor een daling en je rendement is hoger. Daarom zou ik ook altijd aandelen kopen in groepen van 100.De_Bastaard schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:06:
Pff....
edit: Je kunt nu bijvoorbeeld ook calls verkopen met als uitoefenprijs €15. Het zal alleen niet erg veel zijn wat je ervoor krijgt (ligt natuurlijk ook aan de looptijd). Als je ze moet leveren, dan verkoop je ze dus voor €15 en je hebt toch nog wat extra's erop verdiend.
[ Voor 14% gewijzigd door stin op 19-06-2008 14:00 ]
Zoek nog eens op waarom je deze aandelen gekocht hebt in de eerste plaats.
Rond de tijd dat je Fortis hebt gekocht, heb ik ING en Aegon gekocht met een long strategie (>>kredietcrisis, >>recessie). Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om ze nu te verkopen met de volatiliteit van de koers als argument. Klein positief rendement tot op heden incl. dividend. Had ik als strategie een rendementsdoel van 20% gehad dan had ik ING al wel verkocht, maar ik zit meer te denken aan 100% over 5 jaar oid
(Voor Aegon veel minder trouwens.)
Handel niet op basis van koersontwikkeling alleen, maar volg een strategie/plan en houd je daaraan, of pas de strategie/plan aan aan nieuwe omstandigheden.
Rond de tijd dat je Fortis hebt gekocht, heb ik ING en Aegon gekocht met een long strategie (>>kredietcrisis, >>recessie). Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om ze nu te verkopen met de volatiliteit van de koers als argument. Klein positief rendement tot op heden incl. dividend. Had ik als strategie een rendementsdoel van 20% gehad dan had ik ING al wel verkocht, maar ik zit meer te denken aan 100% over 5 jaar oid
Handel niet op basis van koersontwikkeling alleen, maar volg een strategie/plan en houd je daaraan, of pas de strategie/plan aan aan nieuwe omstandigheden.
[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 19-06-2008 14:09 ]
Dat is per 100 hé, dan zou ik al 1300 erin moeten stekenstin schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:58:
[...]
Je had gebruik moeten maken toen het aandeel op €18 stond om calls te verkopen op een uitoefenprijs die jij goed genoeg vindt. Dek je je ook gedeeltelijk in voor een daling en je rendement is hoger. Daarom zou ik ook altijd aandelen kopen in groepen van 100.
edit: Je kunt nu bijvoorbeeld ook calls verkopen met als uitoefenprijs €15. Het zal alleen niet erg veel zijn wat je ervoor krijgt (ligt natuurlijk ook aan de looptijd). Als je ze moet leveren, dan verkoop je ze dus voor €15 en je hebt toch nog wat extra's erop verdiend.
Overigens Rukapul, ik had toendertijd ook inderdaad een langere termijn strategie in mijn hoofd, maar ik vraag me nu 'n beetje af hoelang lang is. De kredietcrisis lijkt maar niet weg te gaan, problemen rondom de overname met ABN (Fortis die het geld moet halen uit extra aandelen uitgiften, RBS die problemen heeft). Ach, ik houdt ze nog gewoon een tijd (heb maar voor 'n paar honderd euro gekocht) en over een tijdje zie ik wel verder
Zo, het heeft fijn geknetterd deze week!
Ik denk dat we het ergste wel achter de rug hebben, misschien nog ff terug richting 440. Op gevoel zou ik nu instappen long, maar ik laat het hele expiratieverhaal hier en in de US maar even voor wat het is. Begin volgende week ga ik toch weer voorzichtig kijken voor een long-positie op de AEX voor een bounce.
Zo vandaag exp datum!
Heb echter een vermoeden dat mijn calletjes ING @ 27 en TT @ 28 vandaag niet meer in the money komen.
Heb echter een vermoeden dat mijn calletjes ING @ 27 en TT @ 28 vandaag niet meer in the money komen.
Daarom adviseren de meeste 'professionals' om op meerdere momenten te kopen. Dus niet alles in 1 keer. Dan had je je gemiddelde prijs mooi omlaag kunnen brengen.De_Bastaard schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:42:
[...]
Goede theorie heb je daar, maar op het moment heb ik even niet meer om te bestedenAnders had ik zeker al wat meer aandelen gekocht
Ben maar student, en doe het met het geld "wat ik kan missen". (En natuurlijk deel van 'n leer proces hé)
Mwah, die kans was inderdaad niet heel erg groot nee.MrJ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:36:
Zo vandaag exp datum!
Wel weer heftig vandaag hoor, maar goed dat ik niet op m'n gevoel long ben gegaan vanmorgen!
Als de S&P vandaag de 1329 weet te houden (staat er intraday nu al iets onder), zou het wel eens hard omhoog kunnen gaan volgende week. Zo niet, dan weet ik niet wat er gebeurt...

[edit] ik zeg niks meer!

priens het is maar een gok maar volgens mij gaan we het gapje van 25 maart tussen 426,67 en 433,11 opzoeken...
Vanwege het bereiken van de 1000e post hierbij een nieuw topic:
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 4
Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:25:
Vanwege het bereiken van de 1000e post hierbij een nieuw topic:
Dit topic is gesloten.