Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.150 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 13:31
Ik vond het trouwens opvallend dat de markten zo negatief reageerden op de woorden van Bernanke. Ja, hij zei inderdaad dat de V.S.-economie in de problemen gaat komen... maar hij zei ook dat in de eerste helft van volgend jaar de huizenmarkt en de economie alweer zullen aantrekken!! Dat vond ik juist erg optimistisch (en best onwaarschijnlijk, eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De_Bastaard schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:35:
Zo dan, eindelijk maar de knoop doorgehakt en bij de ABN een effectenrekening geopend... nu maar even wachten tot die geactiveerd is :)
Alleen zo vervelend dat je daar geen combinatieorders in kan schieten...
Lukt bij Alex weer wel, kan je veel sneller reageren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
Het is hier zo stil vandaag... Iedereen wordt geknipt en geschoren neem ik aan? Ik wel i.i.g.

Stom dat ik m'n spread AMD - NVDA vorige maand unwinded heb.... De laatste is 10% gedaald vandaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 02:15:
Het is hier zo stil vandaag... Iedereen wordt geknipt en geschoren neem ik aan? Ik wel i.i.g.

Stom dat ik m'n spread AMD - NVDA vorige maand unwinded heb.... De laatste is 10% gedaald vandaag....
Ik word niet geknipt en geschoren, zit al een aantal dagen short om alles een beetje in balans te houden. Gelukkig staat mijn portefeuille hierdoor weer in de plus. Nu even afwachten of de AEX ook deze week door de 500 gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

Ik zelf doe alles via de Binck bank en heb daar 2 verschillende portefuilles. De 1 is op zeker, en de andere is puur speculeren. Heb in dat pakket oa. Spyker zitten. Maar ook bedrijven die zich op het vlak van research bezig houden zitten in dit pakket. Moet wel zeggen dat het soms zeer spannend is hoe deze aandelen zich houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 22:21
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 02:15:

Ik had Turbo Long van Fugro, en was eigenlijk zeer tevreden over het aandeel. Amsterdam staat nu al 8 werkdagen op rij in de min en mijn Turbo had een rendement van 7 a 10 procent dus dat was best aardig. Maar ben vandaag in één klap 15,44 % naar beneden gegaan. Ik zit dus nu ook weer redelijk op dezelfde lijn als met de beurs.

Pure ironie: Mijn BRIC Infrastructuur Certificaat deed het al wat dagen minder (10 procent in 10 dagen tijd eraf ongeveer), maar die staat vandaag weer wel een procent in de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wij als 'kleine beleggers' gepiepeld worden door de direct belanghebbenden:
  • In tijden van neergaande beurzen komen aanbieders van diensten (Fundcoach, Alex, Fundix, Morningstar) allemaal met extra nieuwsberichten om het te relativeren en in perspectief te plaatsen.
  • In tijden van neergaande beurzen propageert koersinformatie ineens veel langzamer door, bv naar Morningstar (koersen en gerelateerde rendementscijfers op Morningstar staan nu bv op de gegevens van 8 a 9 nov en ik heb al eerder gemerkt dat de up-to-date-heid van die informatie sterk verschilt).
Ik kan het me uiteraard ook slechts verbeelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Rukapul schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:57:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wij als 'kleine beleggers' gepiepeld worden door de direct belanghebbenden:
  • In tijden van neergaande beurzen komen aanbieders van diensten (Fundcoach, Alex, Fundix, Morningstar) allemaal met extra nieuwsberichten om het te relativeren en in perspectief te plaatsen.
  • In tijden van neergaande beurzen propageert koersinformatie ineens veel langzamer door, bv naar Morningstar (koersen en gerelateerde rendementscijfers op Morningstar staan nu bv op de gegevens van 8 a 9 nov en ik heb al eerder gemerkt dat de up-to-date-heid van die informatie sterk verschilt).
Ik kan het me uiteraard ook slechts verbeelden :)
Mja, dat idee is al langer, en heeft iedereen wel. De vraag is, wat zijn kleine beleggers, en wanneer ben je groot? 1 ton? 1 miljoen? 10 miljoen? De mensen met de echte informatie weten echt wel langer wat er kan gaan gebeuren.

http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/ Heeft zeer regelmatig nieuws over de situatie in de VS betreffende financiele crisis en de huizenbubbel. Is wel handig als je in fondsen/aandelen handelt die sterk verbonden zijn met de VS.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Anoniem: 63996 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:02:
Ik zelf doe alles via de Binck bank en heb daar 2 verschillende portefuilles. De 1 is op zeker, en de andere is puur speculeren. Heb in dat pakket oa. Spyker zitten. Maar ook bedrijven die zich op het vlak van research bezig houden zitten in dit pakket. Moet wel zeggen dat het soms zeer spannend is hoe deze aandelen zich houden.
Misschien is Qurius nog een leuk fonds voor jou om mee te speculeren.

Vrijdag 16 november 2007 is de expiratiedatum voor opties en futures. Zal me niets verbazen dat je we nog een leuke rally gaan krijgen richting vrijdag. Morgen gaan in ieder geval mijn shorts door de eigen gekozen stoploss, niet die van de turbo zelf. Misschien morgen gelijk instappen in een kort ritje naar boven. Amerika gaat waarschijnlijk vandaag hoog sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

siggy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:55:
http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/ Heeft zeer regelmatig nieuws over de situatie in de VS betreffende financiele crisis en de huizenbubbel. Is wel handig als je in fondsen/aandelen handelt die sterk verbonden zijn met de VS.
Sterke aanrader B) Wel in de gaten blijven houden dat deze realistische blik wel de kern laat zien, doch niet het feit dat beleggers zich vaak maanden/jaren niets van openlijk zichtbare problemen aantrekken.

Hoe dan ook, aandelen in bepaalde bedrijven lijken erg riskant te gaan worden :P

• Robkazoe
En Fugro weer 4,1 procent eraf vandaag. Dat met een hefboom van 3,4 is dus weer dik 10 procent verlies...

• Radical1980
Robkazoe schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:44:
En Fugro weer 4,1 procent eraf vandaag. Dat met een hefboom van 3,4 is dus weer dik 10 procent verlies...
Morgen expiratiedag, misschien helpt het om weer fonds in de plus te drukken.

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik hoop echt dat de AEX morgen gaat stijgen, heb een paar calls staan op 507,5 en draai daar al verlies op.. De DOW staat echter op verlies dus dat belooft niet veel goeds.. :(

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 18-05 09:17
Robkazoe schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:44:
En over het verlies met mijn (voorheen) in the money opties fugro wil ik het al helemaal niet hebben... ik wacht weer even met instappen denk ik.

• Flyduck
Neophyte_NL schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:39:
[...]

En over het verlies met mijn (voorheen) in the money opties fugro wil ik het al helemaal niet hebben... ik wacht weer even met instappen denk ik.
Naja je hebt er altijd wel een paar missers tussen zitten toch? Of ben je echt veel verloren?

• Neophyte_NL
Flyduck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:44:
[...]

Naja je hebt er altijd wel een paar missers tussen zitten toch? Of ben je echt veel verloren?
Getal met 3 nullen, maar goed 3 nullen virtuele winst zullen we maar zeggen. Ga wel weer instappen met grotere aantallen goedkope opties voor wat korte termijn winstjes.

• Radical1980
Flyduck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:29:
Ik hoop echt dat de AEX morgen gaat stijgen, heb een paar calls staan op 507,5 en draai daar al verlies op.. De DOW staat echter op verlies dus dat belooft niet veel goeds.. :(
Gaat morgen waarschijnlijk weer de rode kant op. Vraag is denk ik hoe rood? Misschien kan Azie nog iets voor de Aex betekenen maar ik vrees een laag slot. Die Amerikanen steeds met de krediet- en hypotheekmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Flyduck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:29:
Ik zou die morgenochtend (afhankelijk van de Dow) maar snel van de hand doen. Het staat daar nu (net) in het groen, maar de trend is naar beneden en dat zal vermoedelijk niet snel veranderen. De AEX is het laatste halfuur enorm opgetrokken aan een minieme stijging van de beurzen in Amerika, als dat in de loop van de avond omslaat naar een klein verlies dan zal de AEX daar vermoedelijk ook heftig op reageren. De meeste beleggers speculeren ook op koersdalingen (meer puts dan calls verhandeld vandaag).

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 16-11-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

siggy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:55:
Mja, dat idee is al langer, en heeft iedereen wel. De vraag is, wat zijn kleine beleggers, en wanneer ben je groot? 1 ton? 1 miljoen? 10 miljoen? De mensen met de echte informatie weten echt wel langer wat er kan gaan gebeuren.
Daarom is het des te opvallender dat vanochtend er gewoon géén AEX koers beschikbaar was.
De afzonderlijke fondsen donderden alleen wel lekker naar beneden (4% was een gemiddelde)... als je daar dan zelf de stand uit berekende kwam je toch mooi net onder de 500 uit.
Paniek-controle?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:38:
[...]

Daarom is het des te opvallender dat vanochtend er gewoon géén AEX koers beschikbaar was.
De afzonderlijke fondsen donderden alleen wel lekker naar beneden (4% was een gemiddelde)... als je daar dan zelf de stand uit berekende kwam je toch mooi net onder de 500 uit.
Paniek-controle?
Dat lijkt me wel heel vergezocht hoor. Rond 12 uur ofzo deed 'ie het weer, toen was de koers ook zo rond de 500, en hij sloot ook onder de 500. Twee maanden geleden zijn we ook nog onder de 500 gedoken, toen was er geen storing. Het lijkt me echt heel sterk dat Euronext expres geen indexkoers zou berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
alt-92 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:38:
[...]

Paniek-controle?
Waarschijnlijk is het toeval, ik denk nu even positief. Wat ik wel weer heel vreemd vind, is het feit dat de AEX toch weer een uitschieter is binnen Europa. Overal rood maar waarom dat bij ons nu meteen weer zo hard moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat financials en uitzenders hard meetellen in de AEX.
Vedior en Randstad hebben tikken gekregen (logisch,want die lopen altijd voorop - pre cyclisch), en de financials hebben gewoon te lijden van de toenemende slechte berichten.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7098368.stm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Vraagje, waarom zit hier zo'n uitschieter naar 450 punten in? Is van www.beurs24.nl.

http://dchart.charting.eu...es=intraday&culture=nl-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

http://afp.google.com/art...Sjca_M2U-HihvzFsW8e10McAw

Mmm, dit nieuwsbericht heb ik toch niet echt gezien in de NL media.

Anyway, ik hoop ergens dat iedereen de vuile was nou buiten hangt, dat we eens verder kunnen gaan. Zolang deze ongein nog doorgaat, blijft de markt enorm gespannen. Ben benieuwd of er nog een beetje een stijging in gaat komen als we richting oudejaarsdag gaan.

Aan de andere kant is de huidige enorme dip wel een flinke kans om wat geld te 'maken'. Maar goed, de vuile was moet eenkeer helemaal buiten gehangen worden voordat zoiets echt te laat is.

[ Voor 19% gewijzigd door siggy op 18-11-2007 09:33 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met algoritmische beurshandel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Algorithmic_trading

Zelf ben ik aan het overwegen om op die manier actief te worden op de beurs. Met name wil ik me richten op algoritmen die hun geld verdienen met het accumuleren van een heleboel kleine koerswinstjes. Enkele ideeën heb ik al grof uitgewerkt, en wil ik binnenkort gaan testen(gesimuleerd). Het is de bedoeling dat ze na een quasi-realtime technische analyse, orders plaatsen afhankelijk van de marktomstandigheden. Deze zeer kortstondige 'beleggingen' vinden dus louter plaats aan de hand van het sentiment op de beurs, en zonder fundamentele analyse van de bedrijven in kwestie. Omdat deze manier van beurshandel nieuw voor mij is, begin ik natuurlijk met een relatief bescheiden bedrag dat ik kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
El Cid schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:54:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met algoritmische beurshandel?
Heb ik in het vorige topic een x een linkje over gepost (welke inmiddels alleen nog maar tegen betaling beschikbaar is zie ik):

Anoniem: 9449 in "Beleggen op de beurs in de praktijk - De..."

Maar hier is echt heel veel info over te vinden. Zoek maar eens op termen als "money management", "max drawdown", "equity curve", "sharpe ratio", etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
En de meeste mensen likken na vandaag weer de wonden. Ben echt benieuwd wanneer dit stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Beetje vervelend van Fugro. Vanochtend nog beloond met 3,2 procent winst voor de nieuwe cijfers die ze gisteravond hebben gepubliseerd, nu is de winst alweer helemaal verdampt naar 0,1 procent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

996

Koers Fugro was ook al behoorlijk opgelopen afgelopen jaar. Lijkt me dat betere winst daar wel zo'n beetje in was verdisconteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het aandeel maakt een beetje rare sprongen vandaag. Nu staat hij in ieder geval weer op 5 procent winst maar mij hoor je nu niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Om te eindigen met 7,x%. Benieuwd of ie terug gaat naar de 62 waar ie 2 weken geleden nog op stond. Ik wacht nog even af denk ik al is plaatje van Fugro volgens mij nog gewoon goed, zelfs met de beroerde dollarkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 19:28
Ik beleg momenteel met alex advanced. Nu zie ik de tarieven bij Interactive brokers en today's brokers. Dit scheelt nogal. Ik zit te denken aan een overstap naar of IB of TB. Ik moet nog even uitzoeken wat daartussen de verschillen zijn (zie op dit moment alleen lageer kosten bij IB).
Kan iemand me aangeven of de volgende mogelijkheden ook door IB en TB geboden worden:
- real time koersen van AEX aandelen, opties en turbo's?
- mogelijkheid tot handelen in Turbo's?
- Dit alles webbased?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 18:16
VivaAtloni schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:33:
Ik beleg momenteel met alex advanced. Nu zie ik de tarieven bij Interactive brokers en today's brokers. Dit scheelt nogal. Ik zit te denken aan een overstap naar of IB of TB. Ik moet nog even uitzoeken wat daartussen de verschillen zijn (zie op dit moment alleen lageer kosten bij IB).
Kan iemand me aangeven of de volgende mogelijkheden ook door IB en TB geboden worden:
- real time koersen van AEX aandelen, opties en turbo's?
- mogelijkheid tot handelen in Turbo's?
- Dit alles webbased?
In het start topic staan wat grafiekjes en overzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 14-05 19:28
The Source schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:19:
[...]

In het start topic staan wat grafiekjes en overzichten
Klopt, maar geen antwoord op de vragen die ik stel.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Neophyte_NL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:35:
Om te eindigen met 7,x%. Benieuwd of ie terug gaat naar de 62 waar ie 2 weken geleden nog op stond. Ik wacht nog even af denk ik al is plaatje van Fugro volgens mij nog gewoon goed, zelfs met de beroerde dollarkoers.
Ik geloof dat er door de lage dollar 3 procent minder winst werd behaald dus Fugro lijkt weinig te lijden onder de zwakke dollar. Maar ben erg tevreden met de winst van ruim 7,6 procent van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
VivaAtloni schreef op woensdag 21 november 2007 @ 07:46:
Klopt, maar geen antwoord op de vragen die ik stel.
Zal ik dan maar een poging wagen?

- realtime koersen: 5 eur/mnd
- turbo's zijn (nog) niet mogelijk bij IB
- IB heeft een uitstekend webbased handelstool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 12:48
Het gaat vandaag weer lekker op de AEX, blijft maar dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De_Bastaard schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:58:
Het gaat vandaag weer lekker op de AEX, blijft maar dalen..
Perfect dus als je short zit...

Wat pas echt vervelend is is als de markt de hele tijd rond 1 punt blijft hangen. Dan kan je, om geld te verdienen, alleen opties schrijven (merk op dat dit geen duurzame strategie is voor een kleine belegger).

• Radical1980
Europese indices in het groen. Amerika vandaag dicht in verband met Thanksgiving Day. De bodem dan toch eindelijk gevonden?

• Flyduck
Radical1980 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:38:
Europese indices in het groen. Amerika vandaag dicht in verband met Thanksgiving Day. De bodem dan toch eindelijk gevonden?
Nou ga daar maar niet van uit.. Aan de onderliggende problemen is niets opgelost.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:16
Radical1980 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:38:
Misschien zijn ze groen omdat er geen informatie uit amerika is gekomen? Dan kunnen we morgen weer veel "plezier" hebben.(en dat hoop ik ergens gezien ik een stapel put opties heb op de uitzenders)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• Flyduck
LED-Maniak schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:34:
[...]

Misschien zijn ze groen omdat er geen informatie uit amerika is gekomen? Dan kunnen we morgen weer veel "plezier" hebben.(en dat hoop ik ergens gezien ik een stapel put opties heb op de uitzenders)
haha ik zit juist in de calls (randstad)

Nog even een vraagje
Je kan AEX call opties schrijven voor dec 2008 tegen uitoefenprijs 1000.
Nou kan je bijna met zekerheid zeggen dat de AEX komend jaar niet boven de 1000 gaat stijgen, dus dan loop je toch eigenlijk bijna geen risico? Of zie ik iets over het hoofd?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
Flyduck schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:10:
Nou ga daar maar niet van uit.. Aan de onderliggende problemen is niets opgelost.
Dat maakt op zich niet uit, het gaat erom of de problemen afdoende zijn ingeprijsd in de koersen. Gezien de grove dalingen van de laatste weken zijn sommige beleggers van mening dat er nu wel weer genoeg pijn geleden is. Bij mij is het ook weer een aardig bloedbad geworden, maar ik verwacht niet dat we nog veel harder omlaag gaan. In het afgelopen jaar is 470 tot drie maal toe een stevige steun gebleken, pas als we daar doorheen gaan is de weg naar beneden echt open. Desalniettemin zijn buiten de Amerikaanse economie de fundamentals nog vrij goed, en de koersen bevinden zich op een realistisch niveau.
Flyduck schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:07:
Nog even een vraagje
Nou kan je bijna met zekerheid zeggen dat de AEX komend jaar niet boven de 1000 gaat stijgen, dus dan loop je toch eigenlijk bijna geen risico? Of zie ik iets over het hoofd?
Dat klopt, maar die opties zijn dusdanig ver 'out of the money' dat de premie extreem laag is of er uberhaupt geen handel in is. Je moet enorme aantallen contracten schrijven om in absolute zin een fatsoenlijk bedrag te verdienen. En stel dat de markt toch ineens aan een gigantische rally begint, dan ben je met die enorme posities echt zeer zwaar de lul. Realistisch gezien is de kans dat de AEX in 2008 de 1000 punten haalt natuurlijk te verwaarlozen, maar feitelijk moet je voor één optiecontract AEX1000 een verplichting van 100 x 1000 = 100.000 euro aangaan, en daar krijg je dan 5 euro premie voor. Los van dat je bank dat waarschijnlijk niet zo tof vindt, is dat ook een hopeloos rendement.

[ Voor 42% gewijzigd door Daniel op 22-11-2007 20:44 ]

Topicstarter
Flyduck schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:07:
Nog even een vraagje
Nee, je loopt i.d.d. bijna geen risico. Maar wat is de koers van die opties dan? Let wel op dat de onderliggende waarde veel groter is dan bij een gemiddelde aandelen-optie. Met andere woorden: als deze optie bijvoorbeeld nu op 1 euro staat lijkt dit duur (dus interessant om te verkopen). Maar als de onderliggende waarde 100x de AEX index is (zal wel zoiets zijn maar heb ik niet opgezocht) moet je die 1 euro dus vergelijken met een optie op ~0,05 bij een aandeel dat op dat moment op 25 euro staat. De vraag is of je in zo'n geval nog steeds de optie wil schrijven.
Daniël schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:36:
In het afgelopen jaar is 470 tot drie maal toe een stevige steun gebleken, pas als we daar doorheen gaan is de weg naar beneden echt open.
Dit vindt ik een interessante uitspraak. Hiermee suggereer je dat de Nederlandse index een "eigen mening" heeft. Dit geloof ik eigenlijk niet. Als de DOW onder de 12.000 komt gaat de AEX echt wel onder de 470 (verder geloof ik uberhaubt niet in allerlei "TA niveau's" (steun/weerstand/etc.), maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

"de koersen bevinden zich op een realistisch niveau."

Is dit niet de kar voor het paard zetten? Deze uitspraak klinkt hetzelfde als banken die CDO's niet afwaarderen in een markt waar ze bij wijze van spreken 25 tot 40 dollarcent op de dollar krijgen 'omdat de markt geen realistisch prijsniveau biedt'.

Als je denkt dat de beleggerspsychologie (de verzameling van vele individuele gedachten) rijp is voor een halt aan de daling, dan is dat een logische denkwijze (als de assumptie klopt, ga je gelijk krijgen). Als je kijkt naar wat een realistisch prijsniveau is in beurstermen, geldt maar één ding: de prijs. Die komt tot stand in de markt, en nergens anders (dus wij kunnen niet bepalen wat realistisch is of niet, het is wat de gek er voor geeft op een specifiek moment in tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wekkel schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:02:
"de koersen bevinden zich op een realistisch niveau."
Over het algemeen geldt een koers-winst verhouding van rond de 15 als realistisch..sommige fondsen hebben in de regel een lagere K/W (financials bijvoorbeeld) terwijl IT-bedrijven gemiddeld een wat hogere K/W meekrijgen. Een aandeel dat een beduidend hogere K/W heeft dan dit gemiddelde is relatief hoog gewaardeerd. Dat kan terecht zijn vanwege de potentie die in het bedrijf zit, maar ook een teken zijn van overwaardering. Op dit moment ben ik van mening dat de meeste bedrijven die in de AEX zitten een redelijke tot lage K/W hebben: relatief lage koersen ten opzichte van de winst per aandeel. Daarmee is er 'in de markt' weinig sprake van een 'bubble' die onder druk staat vanwege winstnemingen. Ik denk dat we eerder weer koopjesjagers in de markt zullen zien die de koersen opdrijven dan een verdere forse daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk dat het tot midden 2008 nog wild kan blijven. Tegen die tijd is wel duidelijk waar de troep zit, en waar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Alle indices op groen, misschien hebben we dit toch stiekem te danken aan Thanksgiving Day. Misschien is het wel beter dat ze in Amerika de beurs voorgoed sluiten. :)
Wekkel schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:54:
Ik denk dat het tot midden 2008 nog wild kan blijven. Tegen die tijd is wel duidelijk waar de troep zit, en waar niet.
Het is natuurlijk lastig te bepalen, maar er zijn in mijn optiek te veel onvoorspelbare factoren die hier invloed zijn. Hopelijk staan we eind dit jaar op 540 maar het kan ook 470 zijn, over wild gesproken. Kijkend naar 2008:

- Wat staat ons (nog) te wachten op de krediet- en hypotheekmarkt?
- Wat is de impact van de hoge grondstofprijzen (o.a. olie)?
- Wat gaat de dollar doen?
- Volgend jaar verkiezingen in Amerika, heeft dit invloed?

Ook na een dag als vandaag weten we nog niet waar we staan. Ik probeer positief te zijn en ik denk dat het hoge slot vandaag weer wat mogelijkheden gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Radical1980 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:14:
Misschien is het wel beter dat ze in Amerika de beurs voorgoed sluiten. :)
Je zegt het nu lacherig, maar Van Middelkoop haalt in zijn boek (als de dollar valt) een aantal voorbeelden aan waarin de Amerikaanse beurs een tijdje gesloten is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 23-11-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Radical1980 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:14:
[...]
onvoorspelbare factoren
[...]
Kijkend naar 2008:

- Wat staat ons (nog) te wachten op de krediet- en hypotheekmarkt?
Een of meer grote banken failliet, of een jarenlang Japans zombie-bestaan op kosten van de VS belastingbetaler.
- Wat is de impact van de hoge grondstofprijzen (o.a. olie)?
Daar zal wat lucht uitlopen als de kredietcrisis een periode van deflationaire krachten oproept.
- Wat gaat de dollar doen?
Doormodderen. De munt gesteund door de grootste militaire macht valt niet zomaar, en bovendien groeit de geldhoeveelheid in veel andere zones veel harder dan in de VS. Sentiment kan keren.
- Volgend jaar verkiezingen in Amerika, heeft dit invloed?
Geen politicus kan iets veranderen aan de huidige problemen in geld-land. Hopelijk is het kort en heftig, en zijn de verliezers midden 2008 bekend (dan kan de show weer verder).

Uiteraard garantie tot aan de voordeur, het zijn slechts mijn gedachten. Het worden tijden voor koopjesjagers met een lange adem (en mocht de AEX 250 in zicht komen (onwaarschijnlijk) gooi ik echt alles erin ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Over brokers: ben zelf van plan beperkte bedragen in enkele Index trackers of ETF's te steken als ik het gevoel heb dat we in de buurt van een koopmoment komen; nu heb ik in het verleden altijd via de Rabo belegd, maar is er sinds 2000 veel veranderd in kosten/baten land. Is een Binck nu echt veel goedkoper als je het hebt over niet meer dan 10 transacties per jaar en een portefeuille van minder dan 5000, en hoe veelbelovend is de betrouwbaarheid van de hiergenoemde 'buitenlandse' alternatieven als todaysbrokers.nl en interactivebrokers.nl uit de startpost het allebij niet doen :) Voor de echt passieve belegger zullen bewaarloon en andere vaste kosten zwaarder tellen dan transactie-fees lijkt me.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dutchman! schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:05:
Is een Binck nu echt veel goedkoper als je het hebt over niet meer dan 10 transacties per jaar en een portefeuille van minder dan 5000, en hoe veelbelovend is de betrouwbaarheid van de hiergenoemde 'buitenlandse' alternatieven als todaysbrokers.nl en interactivebrokers.nl uit de startpost het allebij niet doen :) Voor de echt passieve belegger zullen bewaarloon en andere vaste kosten zwaarder tellen dan transactie-fees lijkt me.
Nou ja, Today's/IB berekent nu juist geen bewaarloon, terwijl Binck/Alex dit wel doen.

Maar als jij 10 transacties per jaar doet kan je het beste Binck of Alex nemen (ik zou voor Alex gaan want daar krijg je een echt account (volwaardige rekening, geen subaccount) en kan je ook sparen).

Banken als de Postbank zijn inmiddels ook een stuk goedkoper, maar ik zou toch voor Binck/Alex gaan. Deze zijn veel professioneler (luisteren veel beter naar de klant). En waarom zou je een traditionele bank steunen (die alle vooruitgang jarenlang hebben proberen tegen te houden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand hier aandelen Ahold gehad? Ik las vanochtend in De Pers dat er een nieuwe claim komt inzake de jaarrekeningen, dit keer tegen Deloitte, de accountant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Heeft iemand nieuws rond Fugro? Aandeel wordt weer eens hard afgestraft maar ik niets vinden over het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Damnnnnnnn had ik mijn AX5 call opties 500 gisteren verkocht voor 1,10... morgen zijn ze waarschijnlijk rond de 10 waard...

*niet meer aan denken* *niet meer aan denken* *niet meer aan denken* *niet meer aan denken*

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Laatst online: 22:09
Iemand die toevallig gisteren calls vedior hebben gekocht? Die kunnen wel een feestje geven :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dan lach je wel ja, maar voor de rest kon je natuurlijk moeilijk vrolijk worden van Vedior:
Afbeeldingslocatie: http://koersen.beurs.nl/grafieken/BEURS-AANDEEL-NORMAL-11967.png

Koers is na een stijging van 37% (!) weer terug op het niveau van half oktober, en er is nog een aardig stukje te gaan naar het niveau van juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lochtejans schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:33:
Iemand die toevallig gisteren calls vedior hebben gekocht? Die kunnen wel een feestje geven :9~
Ik denk het eigenlijk niet, bezoekje van de AFM lijkt me niet zo grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Anoniem: 171278 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:16:
[...]

Ik denk het eigenlijk niet, bezoekje van de AFM lijkt me niet zo grappig.
Volgens mij zit je met calls van gister dan wel goed hoor, van vandaag kan een ander verhaal zijn.

Maar ik vraag me uberhaupt af hoe AFM voorkennis bij call aankopen zou kunnen toetsen;
stel dat ik om 10.13 opeens een order van 100.000 Vediors zonder limiet plaats, dat valt behoorlijk op want de koers stijgt gigantisch.
Maar wat als ik nu op dat zelfde tijstip 1.000 calls zou kopen? Meestal worden er wel 2.000 calls aangeboden dus de transactie heeft dan geen direct prijsopdrijvend effect en ik val ook niet op want de koers stijgt nog niet. AFM kan natuurlijk wel naar het handelsvolume kijken (zit nu tussen de 3 en 270 voor alle calls december).

Lijkt me een lastige zaak voor de AFM om aan dat aan te tonen, mits zij bewijslast hebben en deze niet bij de koper ligt. Zie ik wat over het hoofd zo vlak voor het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ben ik even blij met die vedior stijging, had ze net voor de vrije val gekocht, in één dag van dik in de min(rond de 30%) naar een beetje in de + :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hoe groot achten jullie de kans dat SNS Reaal op korte termijn overgenomen zou kunnen gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De_Bastaard schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:47:
Hoe groot achten jullie de kans dat SNS Reaal op korte termijn overgenomen zou kunnen gaan worden?
Persoonlijk zou ik die kans niet groot achten. Slechts een minderheidsbelang van SNS Reaal is namelijk vrij verhandelbaar en aan de beurs genoteerd afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen BIDU (de Chinese Google)? Is dit lucht (afgezien van hun vakgebied, het feit dat het een Chinees aandeel is) of eerder kwaliteit? Hier thuis vinden ze dat zoiets met vuur spelen is, vanwege de algemene overvloed aan Chinese aandelen. Er zitten er gewoon teveel tussen die niet zullen overleven.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 03-12-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
LED-Maniak schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:27:
Ben ik even blij met die vedior stijging, had ze net voor de vrije val gekocht, in één dag van dik in de min(rond de 30%) naar een beetje in de + :)
Ben ik even blij dat ik mijn call opties Randstad precies op tijd (2 uur voor de bekendmaking) verkocht had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Flyduck schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:48:
[...]

Ben ik even blij dat ik mijn call opties Randstad precies op tijd (2 uur voor de bekendmaking) verkocht had!
Raar of niet, maar ik moest meteen aan je denken toen ik de koers zag dalen :X

Ook ik heb geen geluk gehad met me put opties(nog 5 cent waard van over de euro..). We hadden gewoon moet ruilen, jij put, ik call ;)

De beurs is echter in mijn ogen nog te onstabiel om leuk te kunnen beleggen. Meer dan een paar optie contracten op kort termijn zitten er niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft er iemand nog tips wat boeken betreft, voor een beginnende belegger? En zijn er misschien keuzevakken mogelijk op de universiteit van Amsterdam die mij wat extra inzicht zouden kunnen verschaffen?

Alleen beleggingsfondsen zijn namelijk ook zo saai :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StephaN900 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:38:
En zijn er misschien keuzevakken mogelijk op de universiteit van Amsterdam die mij wat extra inzicht zouden kunnen verschaffen?
Corporate Finance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 22:11
Anoniem: 207627 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:02:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen BIDU (de Chinese Google)? Is dit lucht (afgezien van hun vakgebied, het feit dat het een Chinees aandeel is) of eerder kwaliteit? Hier thuis vinden ze dat zoiets met vuur spelen is, vanwege de algemene overvloed aan Chinese aandelen. Er zitten er gewoon teveel tussen die niet zullen overleven.
Quote uit een krant van 09-11: "Greenspan maande de Chinese beleggers eerder dit jaar al tot kalmte en herhaalde deze week in Shanghai dat de beurs van Shanghai een grote zeepbel is en dat een dramatische inkrimping onvermijdelijk is." (Greenspan = oud voorzitter van de FED)

Beleggers in China mogen niet zomaar in het buitenland beleggen en hebben ook binnen het land beperkt toegang tot de markt. Er is geen vrij verkeer van kapitaal, de overheid heeft directe invloed op belggingsfondsen en de financien van genoteerde berijven zijn verre van transparant. De enorme hoeveelheid geld die 1 miljard chinesen op tafel kan leggen kan maar in een beperkt aantal fondsen worden gestoken die dus snel oplopen. Beleggen in China is zeer risicovol, bijna een casino.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
LED-Maniak schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:14:
[...]

Raar of niet, maar ik moest meteen aan je denken toen ik de koers zag dalen :X

Ook ik heb geen geluk gehad met me put opties(nog 5 cent waard van over de euro..). We hadden gewoon moet ruilen, jij put, ik call ;)

De beurs is echter in mijn ogen nog te onstabiel om leuk te kunnen beleggen. Meer dan een paar optie contracten op kort termijn zitten er niet in..
Ja het is erg lastig om te bepalen welke kant het op gaat. Sta over het algemeen nu wel in het rood.
Maar heb echt mzzl gehad met Randstad. Ik had calls 30 januari gekocht voor 2,5, en had ze op 5 verkocht, dat bleek precies het hoogste punt geweest te zijn :)
Wat voor optie contracten heb je nog lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedankt gelijk maar even voor inschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Flyduck schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:30:
[...]

Ja het is erg lastig om te bepalen welke kant het op gaat. Sta over het algemeen nu wel in het rood.
Maar heb echt mzzl gehad met Randstad. Ik had calls 30 januari gekocht voor 2,5, en had ze op 5 verkocht, dat bleek precies het hoogste punt geweest te zijn :)
Wat voor optie contracten heb je nog lopen?
Het is inderdaad op dit moment heel lastig om te bepalen. Door allerlei long & short constructies sta ik sinds gisteren eindelijk weer in de plus.

Heb zelf besloten om mijn grondstof investeringen aan te houden want deze zijn wat stabieler. Ik blijf tijdelijk even uit de buurt van de indices en de andere fondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zijn er misschien mensen hier die via de ABN Amro bank beleggen? Ik heb namelijk gisteravond mijn eerste 'order' geplaatst, maar die is nog steeds niet verwerkt. Het gaat hier om een order in beleggingsfonden, niet in aandelen o.i.d.
Weet iemand wat de gemiddelde verwerktijd is hier voor ? Ik dacht altijd dat dat per direct gedaan werd :)

[ Voor 18% gewijzigd door De_Bastaard op 06-12-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 18:04
De_Bastaard schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:29:
Zijn er misschien mensen hier die via de ABN Amro bank beleggen? Ik heb namelijk gisteravond mijn eerste 'order' geplaatst, maar die is nog steeds niet verwerkt. Het gaat hier om een order in beleggingsfonden, niet in aandelen o.i.d.
Weet iemand wat de gemiddelde verwerktijd is hier voor ? Ik dacht altijd dat dat per direct gedaan werd :)
Als je via een beleggingsfonds belegt, kan dat via 2 manieren.

Je koopt een gehele aandeel in het fonds. Dan wordt het direct aangekocht tijdens opening van de beurs tegen het aandelen tarief.

Je koopt het aan via aan gedeeltelijke participatie ( dan kan je dus voor precies 100 euro aan fondsen kopen). Dan zijn de kosten veel lager ( 0,1% aankoop, 0,3% verkoop).
Je moet hem dan voor het afslag moment ( meestal 15:30, zie www.abnamro.nl )inleggen, dan gaat hij tegen de openingskoers van de volgende dag mee. Je ziet hem de dag daarop pas in portefuille zitten.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat laatste heb ik dus gedaan, gisteravond rond 20u.

Het zal neem ik aan morgen dan wel in mijn portefuille staan lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
De_Bastaard schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:01:
Dat laatste heb ik dus gedaan, gisteravond rond 20u.

Het zal neem ik aan morgen dan wel in mijn portefuille staan lijkt me :)
Als die gisteravond is ingelegd, dan gaat hij voor het afslag moment van vandaag mee, dat betekend dat je hem krijgt voor de koers van morgen, en dat hij overmorgen in je portefeuille staat.

Altijd goed kijken wanneer het afslag moment is ( ook te zien via www.morningstar.nl ).

zie ook:
http://www.abnamro.nl/nl/...dsinthepicture/index.html

[ Voor 7% gewijzigd door Stinger_Ventura op 06-12-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ahh, oke, thanks, nu weet ik genoeg!
Bedankt voor de links btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vandaag een mooi winstje gemaakt op Philips. Maar toch ben ik er absoluut niet blij mee. Is Philips na ABN de volgende? Daar gaat ons erfgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zag het net ook op RTL-Z , klinkt niet al te belovend als 2 van die grote fondsen samen gaan werken. Ik ben er iig geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Het rentetarief in de US is definitief verlaagd met 25 basispunten naar 4,25%. De Dow Jones kleurt overigens wel rood op dit moment. Misschien omdat een enkeling uit ging van een verlaging met 50 basispunten of omdat door de verlaging de olieprijs hoger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand de reden dat de beurzen in Amerika een vrije val hadden? Is dat echt alleen maar op de uitspraken van de FED dat de groei afvlakt? Dat had iedereen toch al verwacht? Nasdaq van +0,5% naar -2,5%, damn :/ Gelukkig zit ik daar niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Anoniem: 171278 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:02:
Weet iemand de reden dat de beurzen in Amerika een vrije val hadden? Is dat echt alleen maar op de uitspraken van de FED dat de groei afvlakt? Dat had iedereen toch al verwacht? Nasdaq van +0,5% naar -2,5%, damn :/ Gelukkig zit ik daar niet :Y)
Zat ook net een paar seconden geleden te kijken. Het bloed stroomt inderdaad weer door de straten. Misschien realiseren mensen zich dat ook een renteverlaging de problemen op de huizenmarkt niet kan oplossen? Lees een vrije val van de financiële instellingen, wat toch zeer belangrijk is voor de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 171278 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:02:
Zal kort dipje zijn hoop ik, veel hadden op een meer rente verlaging gerekend en dat zat al in de prijs inbegrepen als je naar de laatste 2 dagen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
In ieder geval leuk voor de mensen die overnight in de puts zitten..

Zitten de meesten hier eigenlijk in Nederland of ook in Europa of USA?

Ik was van plan om na nog een dip in Alcoa te stappen.
Deze staat nu op ongeveer 36,5 met een koersdoel van 45. Het is de laatste maanden niet veel omhoog gegaan dus het lijkt een relatief goedkoop aandeel, en het zou mijn portefeuille wat meer spreiden over twee sectoren (bezit nu een paar technologie-aandelen verspreid over 2 bedrijven).

Motivatie: 3e grootste aluminiumproducent, een P/E van 14 en een marktkapitalisatie die 1/5 van Rio Tinto bedraagt. Dit is de grootste dus mogelijk overneembaar.
Bovendien berichten gelezen dat de aluminiumprijzen kunnen stijgen in de loop van 2008-2009 wegens groeieconomieën.

Wat denken jullie hiervan?

• Hielko
  • Laatst online: 23:10
Ik denk dat alle factoren die jij noemt al in de koers verwerkt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Weet iemand wat er met USG People aan de hand is? Aandeel wordt opeens 10 procent meer waard en het laatste uur is er erg veel handel in. USG wordt overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik google finance vaak; het nieuws rond het betreffende bedrijf wordt verzameld via een bot.
Op 't eerste zicht zijn er inderdaad overnamegeruchten geweest, toch deze blijken onwaar.

http://finance.google.com/finance?q=AMS%3AUSG

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 14-12-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Gaat lekker met de AEX Futures in NY!
We staan volgens www.wallstreetweb.nl al onder de 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
El Cid schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:56:
Vandaag een mooi winstje gemaakt op Philips. Maar toch ben ik er absoluut niet blij mee. Is Philips na ABN de volgende? Daar gaat ons erfgoed.
Philips is er mee bezig en koopt meer aandelen in: http://www.bnr.nl/archief..._aandeleninkoop_EUR_5_mrd .

Had een stapeltje aandelen in de planning om te verkopen en dat vanochtend tegen een leuke koers gedaan voor het weer inzakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Een subtiel kickje voor deze topic. Hoe hebben de beleggende tweakers het er dit jaar vanaf gebracht? Hebben mensen nog goed in kunnen spelen op de zwakke dollar, hoge olieprijs, opkomende markten of overnames? En hoe was het redenement?

Ikzelf heb in de periode juni - september 6,5 procent redenement gehaald met de Postbank sectorfondsen (voornamelijk energie, nuts en basismaterialen) dus dat was wel aardig. Toen een ABN rekening geopend en sinds eind oktober (jaja vlak voor de tweede klap in de huiscrisis VS) in Fugro Turbo's, Fortis OBAM en het BRIC Infrastructuur certificaat. Dat was niet zo'n hele goede beslissing geweest.

Turbo's Fugro Long: -40%
BRIC Infrastructuur: -8%
Fortis OBAM: -5%

Het krabbelt nu wel weer langzaam op maar er zit nog erg veel twijfels in. Fugro hoop ik toch nog wel wat winst te kunnen pakken in de korte termijn (hopelijk komt er nog een korte oudejaars/nieuwsjaars rally, Window Dressing en hopelijk wordt Fugro nog opgenomen in de AEX in maart 2008).

Hoe heeft de rest het er vanaf gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
http://news.bitdefender.c...into-Google-Revenues.html
BitDefender Detects New Trojan that Hijacks Google Text Advertisements; Cuts into Google Revenues

Als dit serieus computers infecteert en Google kan niet garanderen dat de advertenties ook daadwerkelijk de kijker bereiken dan zal het serieuse gevolgen kunnen hebben. Iemand Google short? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robkazoe schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:37:

Hoe heeft de rest het er vanaf gebracht?
Ik had dit jaar een rendement van 28%, bestaande uit
- Apple: +15%
- Alcoa: +7
- Cash

'T jammere is dat ik met Apple meer dan 100% had kunnen hebben over een heel jaar, maar ben onderweg een keer lomp geweest.

Ach, je leert erdoor, en ik hou meer over dan ik had in januari 2007 dus ik ben tevreden :).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 22-12-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Heb ook de tussenstand maar eens opgemaakt.

Overall rendement over beleggingen: +10%
Uitgesplitst:
Aandelen: +19%
Vastgoed: -30%

Ja, dat vastgoed heb ik niet slim aangepakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:34:
http://news.bitdefender.c...into-Google-Revenues.html
BitDefender Detects New Trojan that Hijacks Google Text Advertisements; Cuts into Google Revenues

Als dit serieus computers infecteert en Google kan niet garanderen dat de advertenties ook daadwerkelijk de kijker bereiken dan zal het serieuse gevolgen kunnen hebben. Iemand Google short? :)
Is te verwaarlozen, waarschijnlijk raken enkel computers met win98 ofzo besmet. Bij XP, Vista, OSX moet je echt al wel wat meer moeite doen.
Imo zijn virussen iets als terrorisme, iedereen kent 't, iedereen heeft er geïndoctrineerde schrik voor, dus onterecht, maar het is wel schrik die ervoor zorgt dat er een hele nieuwe sector uit de grond gestampt kon worden.

Google zal er wel niet zo wakker van liggen, de aandeelhouders evenmin.
Hetgeen dat de koers van Google gaat beïnvloeden op de kortere termijn is de uitkomst van Goog's deelname aan die veilig voor zendfrequenties.

Dénk ik!

Heb laatst een artikel gelezen dat beweerde dat internet-aandelen zwaar onderschat werden omdat die bedrijven meer zijn dan wat wij zien. Dat we nog niet zijn aangepast aan dat nieuwe business-model. M.a.w. zouden Goog en Amazon etc. nog moeten gaan stijgen.
Kan zijn, maar ik denk dan sneller aan een nieuwe dotcombubble wanneer men zo gaat denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:43

Blauw

De Schreeuw

Mijn jaaroverzicht is simpel:

- aandelen + 12,29%

Foutjes gemaakt met Galapagos, KPN bijgekocht maar goeie zaken gedaan met o.m ASML. Ik ben wel blij met 12%. Het is maar voor erbij ;)

Volgend jaar meer geld, dus ook wat minder risico zoals Fortis Obam oid :)

[ Voor 17% gewijzigd door Blauw op 23-12-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik ben benieuwd wat OBAM mij volgend jaar gaat brengen :) Ben pas begin deze maand begonnen met beleggen, dus ben zeer benieuwd :)

Succes dan!
Hoop dat de eerste stappen goedgaan, dat je toch een beetje vertrouwen krijgt, want vroeg of laat ga je toch eens verliezen :P

• De_Bastaard
Haha, nou ik ben ingestapt toen de koers net aan 't dalen was! Stond meteen al op -5% ofzo, nu is die al weer wat bijgetrokken naar -1,2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
Zijn er hier nog meer mensen met robeco smart energy fund? Ik wil graag weten wate jullie hierover denken.

Hij lijkt het vooralsnog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:57:
Heb ook de tussenstand maar eens opgemaakt.

Overall rendement over beleggingen: +10%
Uitgesplitst:
Aandelen: +19%
Vastgoed: -30%

Ja, dat vastgoed heb ik niet slim aangepakt :+
Maar je spreiding wel :+ Mooi rendement over je aandelen, en ook overall heel behoorlijk.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.