Problemen bij iComputers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.392 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Dit topic is bestemd ter bespreking van de levering en communicatie problemen bij iComputers. Dit naar aanleiding van diverse mails en de geluiden hierover in de Shopreview van iComputers.

Aangezien iComputers aangeeft tot 23 oktober gesloten te zijn en ze telefonisch onbereikbaar zijn, heeft de crew van Tweakers.net de shop voorlopig op prijsloos geplaatst.

Tweakers.net wil hierbij uitdrukkelijk vermelden dat ons niets bekend is over een eventueel faillissement of surseance van betaling van iComputers.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Lijst met gedupeerden ( 29-10-07)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3299322abae103b77d41c716b860ea35/thumb.jpg

Update:
Helaas moet ik u het navolgende mededelen. Bij vonnis van de Rechtbank Rotterdam d.d. 5 februari 2008 is voor de de eigenaar voorheen h.o.d.n. IComputers, gevestigd aan de 3e Industriestraat 25A te (3133 EJ) Vlaardingen, de definitieve toepassing van de schuldsaneringsregeling uitgesproken. Daarbij is mr. I.C. Prenger-de Kwant benoemd tot rechter-commissaris en is mr. M.W. Huijzer aangesteld tot bewindvoerder.

Indien u meent een vordering te hebben dan kunt u die gespecificeerd bij de bewindvoerder indienen ter verificatie. Bij de indiening duidelijk uw naam en adres vermelden, bewijs van betaling meezenden en aangeven hoeveel omzetbelasting (BTW) er in uw vordering is begrepen. Indienen kan per mail naar info[AT]hr-advocaten[DOT]nl of per post naar Huijzer & Renzen Advocaten, Postbus 35105 te (3005 DC) Rotterdam.

Indien u een vordering ter verificatie indient, ontvangt u te zijner tijd automatisch bericht over de afloop van de schuldsaneringsregeling. Voor tussentijdse inlichtingen verwijs ik u naar de openbare verslagen die periodiek worden gedeponeerd ter griffie van de Rechtbank te Rotterdam onder nummer R 08/54.

Modbreak:Dit topic is ten tweede male geschoond. Degenen die niet relevant of offtopic reageren kunnen een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban verwachten.

Dit is de laatste kans, voor dit topic, wanneer men zich nu niet aan de regels houdt is dit topic permanent dicht.

[ Voor 55% gewijzigd door Longbeard op 18-02-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warri
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-06 15:04
Ik heb genoeg problemen gehad met Icomputers, dit is ook te lezen in de review die ik heb geschreven op de site. Ik heb op 10 Augustus een bestelling geplaats, en na veel mailen en bellen heb ik na bijna een maand een gedeelte thuis gekregen. De rest wat niet op voorraad was heb ik laten crediteren. €500,- op 3 september kreeg ik de bevestiging van Icomputers dat mijn order binnen 7 werkdagen gecrediteerd zou worden.
Uiteraard is dit niet gebeurd en ik wacht nu al meer dan een maand op mijn centen.
Nu is de winkel dicht tot 23 oktober. m.a.w. Zijn bezig met een faillissement. Ik ken geen enkele winkel / webshop die zijn deuren voor bijna een maand sluit, en daarbij niet telefonisch of via de e-mail bereikbaar is. Ik heb inmiddels de KVK gebeld en bij hen was nog niets bekend van een faillisement. Ik wacht nu nog op een reactie via de e-mail van de thuiswinkel organisatie, maar zij zijn ook niet de snelste. Mocht ik meer info hebben, dan zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228233

Tot op heden heb ik nooit problemen met IComputers gehad. Vond het altijd goed en snel gaan daar. Totdat ik op 14 september een bestelling plaatste voor enkele onderdelen voor een nieuwe pc. Ik had al het een en ander gekocht wat op voorraad was toen ik in de winkel was. De levering van een aantal onderdelen zou volgens de site 1-5 werkdagen duren. Ik zit helaas nog te wachten op de onderdelen. Krijg steeds te horen dat het lastig leverbaar is.

Daarbij kwam ineens dat ze sinds vorige week niet meer bereikbaar zijn per telefoon. Ik besloot daarop om afgelopen woensdag langs te gaan. Ik wilde weten hoe het met mijn bestelling stond en bovendien had ik een geheugen module gekocht, waarvan ik dacht dat ik de verkeerde had gekregen (of dat ik er teveel voor had betaald). Ze waren gewoon open en de medewerker daar vertelde mij dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn, vanwege een overstap van KPN naar TELE2. KPN had hen al afgesloten en TELE2 had hen nog niet aangesloten. Goed ik dacht nog, ach dat kan gebeuren. Ik had de geheugen modules bij me en ik wilde deze weer teruggeven. Nu had ik al het een en ander gelezen over dat IComputers niet al te snel met terugbetalen was, dus vroeg ik of de €145 van mijn nog te ontvangen artikelen afgetrokken kon worden. Dit was geen probleem. De medewerker maakte een notitie in de computer en ik (achteraf STOM STOM STOM), ging weer naar huis. Zonder dus enige vorm van bewijs dat ik die geheugen modules van OCZ weer in had geleverd.

Nu weer een week later zijn ze nog steeds niet telefonisch bereikbaar en dat is toch wel vreemd, want een bedrijf zou toch zeker wel snel aangesloten moeten worden door een telefoonleverancier. Op diverse mailtjes wordt helaas ook niet meer gereageerd :(

Verder was het inderdaad nogal vreemd dat er ineens sinds gister een (heel klein) berichtje op de site geplaatst is, dat ze tot de 23e gesloten zijn. Dit wekt enigzins wat argwaan natuurlijk.

Dus als er een faillissement aankomt, zou dat best wel pijnlijk zijn voor mij, omdat ik in principe nog €145 krijg van hun.

Iemand advies voor mij, wat ik nu moet doen?

@Warri
een maand? van de 10e tot de 23e is 13 dagen....toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 228233 op 11-10-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warri
@CLB - Ze komen inderdaad goed over, anders had ik daar nooit iets besteld. Tevens zag ik de logo's van de thuiswinkel organisatie en Qshops dus dacht dat het wel goed zou zitten.

@Crocster - Dat ze niet meer op de Qshops website staan, kan komen doordat ze geroyeerd zijn totdat alle lopende problemen opgelost zijn.

Afhalen is altijd iets anders dan via Internet bestellen. Als de verkopers je recht in de ogen kijken, dan zullen ze je minder snel onzin verkopen als via de mail of telefoon. Aangezien ik in Zuid Limburg woon is afhalen geen optie.

Kortom: ik ben daar aan het lijntje gehouden en meerdere keren voorgelogen. Persoonlijk heb ik zoiets als een bedrijf zo met zijn klanten omgaat, dan heb ik er absoluut geen moeite mee als ze failliet gaan. Dat hebben ze dan tenslotte aan zichzelf te danken. Ik hoop alleen dat als ze failliet gaan ze dat doen nadat ik mijn centjes terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warri
Ik mijn geval heb ik de rekeningen en de credits gekregen die bij de gedeeltelijk levering zaten.
Verder heb ik natuurlijk alle e-mails van en naar icomputers bewaard en voor de zekerheid ook screenshots gemaakt van de website, met daarop de status wacht op creditering.

Op dit moment heb ik een officiele klacht ingediend bij de thuiswinkel organisatie. Deze is daar op dit moment in behandeling. bij Qshops een klacht indienen heeft naar mijn mening geen nut, aangezien Icomputers daar geroyeerd is.
Op dit moment wacht ik af tot 23 Oktober,dan zouden ze volgens de website weer open zijn.
Daarna schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in en voder mijn geld via deze weg incl. de wettelijke rente die hier voor staat.

Crocster, in jouw geval wordt het inderdaad wat lastiger, aangezien jij geen bewijs hebt dat je het geugen dar hebt afgegeven. Als je via de e-mail hebt gecommuniceerd hebt met Icomputers, dan zou ik die zeker bewaren. Ik zou in jouw geval terug gaan naar de winkel zodra ze weer open zijn. En de verkoper hiermee confronteren. Wat vaak goed werkt is om je probleem aan te kaarten als de zaak vol staat. Dan zijn ze volgens mijn eigen ervaring vaker geneigd om hun fouten toe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Ed
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-04 23:52
Ik zou iedereen willen adviseren om bij Qshops een klacht in te gaan dienen. iComputers is daar idd geroyeerd, maar je bestelling is toen w.s. wel onder de Qshops vlag gedaan. Voor wat het waard is. Je kan de thuiswinkel organisatie ook inschakelen om een klacht in te gaan dienen. Maar zo ik begrepen heb is (was??) iComputers daar aspirant lid van. Men is nog steeds niet bereikbaar, dus zal je klacht niet verder komen als de desbetreffende organisatie. Maar ook ik ga strijden voor mijn €77,95!

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 00:36

VIPER2001

[GOT]The Source

Ik heb ook naar beide organisaties toegemaild , en het is afwachten

Een asrock moederboard , herkende 1 bank ,bank b was als het ware uit o.i.d..

aankoop 14-08-2007 ; geleverd 30-08-2007 teruggestuurd binnen een week (was defect),gekozen voor crediteren.
meer als een maand aan het wachten voor terugboeking van het geld.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:30
Heb ook een bestelling bij hun geplaats voor Team Xtreme geheugen, voor € 83,95, maar die heb ik
geannuleerd omdat het al 2 maanden duurde voor levering terwijl er 14 werkdagen gemeld was, kreeg
ik bevestinging van anuulering, zouden ze binnen 7 dagen geld terugstorten. dat is nu 3 weken geleden en ik heb nog steeds niets terug.

Voor mij is het een redelijk groot probleem aangezien ik 14 ben en niet heel veel te besteden heb.

Ik zal ook een klacht indienen bij Qshops en het Thuiswinkelwaarborg, mabye is het een idee met ze'n allen een klacht in te dienen bij zo'n consumenten programma als "Kassa' of 'Radar''

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Voor degene die even geen contact kunnen krijgen. Je kunt gewoon je stappen nemen die je wilt nemen. Een ondernemer heeft de plicht om voor zijn vakantie een zaakwaarnemer aan te stellen. Als hij/zij dat niet doet, is hij/zij zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.

Dus als je stappen wil ondernemen (inclusief termijnen), zou ik dat gewoon doen, ook als ze claimen niet bereikbaar of op vakantie te zijn.

Zou het bedrijf in moeilijkheden zijn, is het zaak om zo snel mogelijk te handelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 13:27
Misschien een beetje off-topic maar voor degenen die nog geen geld terg hebben gehad.. Ik keek zojuist mijn bankrekening online na en zag dat mijn geannuleerde bestelling er eindelijk na 2,5 maand terug gestort is (volgdesn de Postbank is het gisteren erop gezet)! Dacht zelf al van dat ik het geld gewoon kwijt was (gelukkig geen bijzonder hoog bedrag maar wel leuk om terug te krijgen (€68)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Ik ben nu al een aantal weken bezig om mijn geld terug te krijgen. Het zou teruggestort worden maar duurt nu al 1.5 maand. Plus dat ze nu aan het verbouwen zijn, hoe lang gaat dat duren? 2 maanden? 3 maanden?

Een medewerker zou mij vorige week bellen maar dit is niet gebeurt. Sinds 27 augustus wacht ik op teruggave van mijn geld. Het betreft hier €140 omdat de asus p5b deluxe end-of-life is.

Ik hoop dat jullie alles na de interne veranderingen weer op orde krijgen want de laatste maanden is het toch flink achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is wel iemand van iComputers online op MSN doordeweeks, ik heb namelijk klantenservice@icomputers.nl toegevoegd. Ik heb alleen de tijd nog niet gehad om ze te spreken over mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:20
Ik raad gedupeerden aan zich net zoals bij Brugman Computers zich te verenigen en organiseren. Omdat ik niet in herhaling wil vallen: Over het voortbestaan van Brugman Computers

Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumble
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 20:37

Fumble

Crazy Cow squad

Ten 1e ben ik niet blij om te horen dat meer mensen er last van hebben. Ik krijg nog €413,- euro van ze te goed, lees me shop review.

Wat mischien wel intressant is dat ik naar hun pand ben gegaan en dat het daar ook angstvallig stil was. Ik heb de buurman van het pand ernaast gesproken en die vertelde mij dat hij bij Icomputers al weken niemand meer gezien heeft (eigenaar/medewerker) en dat het niet goed ging en dat waarschijnlijk een faillissement niet lang meer kan duren.

Hebben mensen hier advies om mijn €413,- terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fumble schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:03:
Ten 1e ben ik niet blij om te horen dat meer mensen er last van hebben. Ik krijg nog €413,- euro van ze te goed, lees me shop review.

Wat mischien wel intressant is dat ik naar hun pand ben gegaan en dat het daar ook angstvallig stil was. Ik heb de buurman van het pand ernaast gesproken en die vertelde mij dat hij bij Icomputers al weken niemand meer gezien heeft (eigenaar/medewerker) en dat het niet goed ging en dat waarschijnlijk een faillissement niet lang meer kan duren.

Hebben mensen hier advies om mijn €413,- terug te krijgen?
Dat vind ik toch wel erg vreemd, want ik ben er nog geweest op 3 oktober, toen heb ik dus ook dat geheugen ingeleverd, wat ik eerder al had gepost. Dus dat die buurman van IComp. al weken niemand gezien heeft, vind ik nogal vreemd. Wanneer ben je langsgeweest dan?

Maar goed, ik denk dat we maar even moeten kijken naar wat Sanderhak zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46570

Ik wacht sinds 24 augustus op een bestelling van bijna 1100,- euro.. Wat zijn eigelijk de opties als ze wel failliet gaan? Ben ik me geld kwijt of kan rechtshulp een uitkomst bieden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 46570 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 01:44:
Ik wacht sinds 24 augustus op een bestelling van bijna 1100,- euro.. Wat zijn eigelijk de opties als ze wel failliet gaan? Ben ik me geld kwijt of kan rechtshulp een uitkomst bieden? :?
Dan ben je zeer waarschijnlijk je geld kwijt:
Als een webwinkel failliet is, wat waarschijnlijk het geval is bij Hardwaretotaal, kun je fluiten naar je centen omdat de consument uiteindelijk achter in de rij van schuldeisers staat.
Volgens mij komen eerst de schuldeisers (bedrijven zoals leveranciers e.d.) aan bod voordat uiteindelijk de klanten, die reeds hebben betaald, aan bod komen. Als ze idd failliet zouden worden verklaard, wat zeker nu nog niet duidelijk is, kan je rechtshulp in de hand nemen maar ik ben bang dat je dat niet veel op gaat leveren. Sowieso komt er dan een curator bij wie je je kan melden. Als je rechtsbijstand hebt, kan je eens bij hen informeren.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
pven schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:09:
[...]

Dan ben je zeer waarschijnlijk je geld kwijt:

[...]

Volgens mij komen eerst de schuldeisers (bedrijven zoals leveranciers e.d.) aan bod voordat uiteindelijk de klanten, die reeds hebben betaald, aan bod komen.
Niet alleen leveranciers, maar ook klanten zijn 'schuldeiser' en staan in gelijke rang. Grootste probleem zijn de bevoorrechte schuldeisers, zoals de belastingdienst.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zover mij op dit moment bekend, is iComputers niet failliet verklaard. Wat er gebeurt bij een faillissement en wat je kan/moet doen is allemaal bruikbare informatie, echter, enkel wanneer daadwerkelijk sprake is van een faillissement.

Laten we zolang daar geen duidelijkheid over is, het even houden bij de huidige status en problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumble

Fumble

Crazy Cow squad

Ik heb contact gehad met Qshop (waar ze lid van waren) en die vertelde me dat zelf ook niet meer contact kunnen komen met Icomputers. En dat ze inderdaad nog niet failliet zijn. Wat hij me aanraden is om (in mijn geval) aangifte te gaan doen bij de politie in Vlaardingen . Maar hij kon niks beloven dat er ook echt wat gaat gebeuren.

@Crocster: Maandag middag 15-09-07

[ Voor 12% gewijzigd door Fumble op 17-10-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Vandaag dus contact gehad met de hoster van Icomputers,
Deze kon mij vertellen dat hun nu een betaling achterstand van 4 maanden hebben,En dat er in het laatste contact is vertelt dat ze bezig waren met een failliasment aanvraag,Maar daarna niks meer hebben gehoord.
Zelf had ik een Freecom 500GB nas met 2X usbhost besteld, dus ik ben 300 euro kwijt.

Ze(de hoster) hebben op de bestellings pagina delen van de betaal scripts weggehaald zodat niemand meer gedupeerd kan worden

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:51:
Ik snap iets niet. Als een winkel bezig is met faillissements-aanvraag, hoe kan het dan dat de betalingen dan wel blijven lopen? Is dat opzettelijk? Waarom doet de beheerder daar niets tegen? Als het plan er al ligt, waarom de website wel nog laten lopen? Soort toch nog met geld ervandoor proberen te gaan?

Kan er niet mee inkomen :)
Mensen die zeggen met een aanvraag bezig te zijn, doen meestal helemaal niets en wachten gewoon af tot er faillissement aangevraagd wordt. Ontzettend lame, omdat het zelf aanvragen gratis is, terwijl het aanvragen door een derde behoorlijk wat geld kost, te beginnen met 300 euro griffierecht en daarbij de kosten van de advocaat die het rekest opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 16:24

BHQ

en de site is down: (toeval ;))
iComputers legt momenteel bedrijfsvoering stil tot nader order. Wij kunnen en mogen tot een periode van 2 a 3 weken niets meer uitlaten. Echter willen wij nog in het kort reageren op geruchten die circuleren op internet dat wij met al het geld vandoor zijn gegaan, dit is dusver onwaar. Tevens worden wij aangemerkt als oplichters, wij bestaan al dik 4.5 jaar en hebben zelfs nominatie voor beste online webshop van 2005 altijd nog op zak, wij hebben en hadden dan ook de intentie om een van het grootste webshop te worden binnen Nederland, dit gaat niet over 1 nacht. Bedrijf is ook altijd een eenmanszaak, als wij willens en wetens mensen oplichten, zoals wordt beweerd, dan zijn wij een zeer slechte oplichter (gezien de vorm van het bedrijf). Dit is een korte huishoudelijke mededeling en wij hopen binnen de kortste keren hier te berichten over de continuïteit van iComputers. Word vervolgd…..
-edit- Text is inmiddels paar keer lichtjes aangepast met een extra entertje, maar dit is dus hooguit enkele minuten geleden.

Ik hoop voor de eigenaar dat het toch op goede pootjes komt. Het is/was een prima gast.

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 17-10-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm ik zit nu te denken dat ik liever me geheugen module weer terug wil, dan dat ik op me geld moet gaan wachten. Ik bedoel, die module zouden ze dan gewoon nog op voorraad moeten hebben, ik heb em immers teruggegeven..... zal ook wel niet meer kunnen dan :(

Vind het alleen zo zuur dat die medewerker daar mijn geheugen module zonder blikken of blozen inneemt. Hij had ook kunnen zeggen, lever je geheugen maar in op het moment dat je de rest van je bestelling af komt halen :(

Ach laten we hopen dat die 2 a 3 weken goed uitpakken voor Icomp en iedereen die nog geld tegoed heeft, want als ze weten te overleven, heb ik een goed gevoel dat het allemaal goed zal komen met ze. Positief blijven zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik wacht ook al geruime tijd op mijn geld nl 1049,00 euro. Waarom kunnen die mensen van icomputers nu eens niet gewoon eerlijk zijn. Ze gaan zo gezegd verbouwen nu is de bedrijfsvoering weer stilgelegd. Wat is het nu? Ze gaan in de aanval omdat ze oplichters worden genoemd door bepaalde klanten, maar ja hoe zou dat nu komen. Als ze iedereen op een correcte manier hadden geholpen was het nooit zover gekomen. Dat ze in financiele problemen zitten zal wel een oorzaak hebben.
Ik ben dus nog steeds in blijde verwachting van mijn zuurverdiende centjes en hoop dat er één van de weken een oplossing komt zowel voor hun als voor mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:40:
Zover mij op dit moment bekend, is iComputers niet failliet verklaard. Wat er gebeurt bij een faillissement en wat je kan/moet doen is allemaal bruikbare informatie, echter, enkel wanneer daadwerkelijk sprake is van een faillissement.

Laten we zolang daar geen duidelijkheid over is, het even houden bij de huidige status en problemen. :)
Aangifte doen bij politie is redelijk zinloos als je geen kwade opzet kan aantonen. Dit is kort gezegd de strafrechterlijke route. Alleen als een onderneming geld aan neemt waarvan het weet dat het nooit gebruikt kan gaan worden om de order uit te voeren, begeeft de onderneming zich op glad ijs.

Civiel rechterlijk is er echter veel meer mogelijk. Onder andere het gezamelijk aanvragen van een faillisement. Als de directeur eigenaar van een eenmanszaak failliet wordt verklaard wordt er een curator aangesteld die vrij rigoreus alle bezittingen ten gelde gaat maken om schuldeisers te betalen. Mocht de gezamelijke vorderingen niet tot een faillisement leiden maar tot een vonnis, dan kan een deurwaarder ook beslag gaan leggen en gaan veilen.

De eigenaar geeft aan twee tot drie weken niks te betalen. Dit recht heeft hij echter niet.

Procederen is voor studenten met weinig bezittingen bijna gratis en in deze fase van je leven bijzonder leerzaam.

Dus Floppus, dat het bedrijf tot nu toe niet failliet verklaard is kan een probleem op zich zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
sanderhak schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:03:
Procederen is voor studenten met weinig bezittingen bijna gratis en in deze fase van je leven bijzonder leerzaam.
Probleem is dat een faillissementsaanvraag redelijk duur is en niet gedekt wordt door een gefinancierde rechtsbijstand. Procederen over je geld valt er wel onder, maar daar heb je niks aan als je wint en er volgt alsnog een faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234452

Neee...... Begin deze maand een 8800GTX bij ze besteld en gelijk betaald...

Voortaan alleen nog onder rembours voor mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Inmiddels is meer informatie door de aangepaste website beschikbaar.

We willen topics als deze zoveel mogelijk vrij houden van geruchten en moddergooien, met name omdat geruchten een eigen leven kunnen gaan leiden en uiteindelijk zelfs de oorzaak van nog grotere problemen kunnen worden dan die er op een moment zijn met uiteindelijk als gedupeerden de klant.

Het zal zeker zo zijn dat het uitblijven van een faillissement of aanvraag daartoe onderdeel van het probleem kan zijn. Daarom staan we overige informatie ook toe, zolang bewijs /bron overlegd kan worden. Helaas moet het zo strak, maar daar waar mensen belang hebben schromen sommigen niet over lijken te gaan (persoonlijke bedreigingen, concurrenten die het laatste zetje willen geven, chantage om je zin te krijgen... We hebben het allemaal al voorbij zien komen.)

Maar genoeg over deze achtergond, back ontopic svp. Als er vragen zijn dan staat mijn DM box altijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:50
Ouch zit hier ook met een flink probleem. Ik krijg nog 1150 euro van ze, maar tot op heden nog niks van gezien. Eerst houden ze mij al een tijd lang voor de gek dat een laptop leveringsproblemen heeft en geld terugstorten ho maar :( Wat kan ik het beste doen, behalve wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Zoals ik hierboven al schreef: naar de rechter gaan heeft alleen zin als er iets te halen is. Is er niets te halen, dan is het vonnis verspilde moeite. Anders wordt het als blijkt dat niemand het faillissement aanvraagt. Dan moet er een doorbraak geforceerd worden in de vorm van een faillissementsaanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik zit te denken aan een dagvaarding aangezien iComputers nog niet failliet is. Een nadeel is dat het wel een paar honderd euro gaat kosten.
In principe zijn die kosten voor iComputers, maar de vraag is wat er gaat gebeuren als iComputers op dat moment failliet wordt verklaard. Het risico zal dan wel zijn dat ik ook nog eens de kosten van de dagvaarding procedure over mij heen ga krijgen. Ik wil dit nog even uitzoeken voordat ik dit ga doen.
Het lijkt me handig om een maillijst op te zetten waardoor de gedupeerden elkaar op de hoogte kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Overeenkomsten met Brugman Computers:
  1. eenmanszaak, eigenaar prive aansprakelijk
  2. stapel vorderingen van onschuldige tweakers is zelfde orde van grote
  3. Winkel stopt met aannemen orders
  4. Winkel stopt met leveren orders
  5. Winkel stopt met betalen
  6. Communicatie onmogelijk
  7. Geen contactgegevens op website
  8. Vage prognose "2 tot 3 weken"
  9. Geen openheid van zaken mbt grote van het probleem of te verwachte oplossing
Verschillen:
  • Nog geen vereninging van gedupeerden bij iComputers
  • Passieve houding gedupeerden iComputers
Deurwaarder langsturen met explootje kost € 90. Dagvaarden max € 300. Samen met zijn twaalven praat je dus over € 25 de man / vrouw.

Faillisementsaanvraag is volgens een advocaten kantoor die daar op zijn site een uitspraak over doet € 600 - € 1200. Dat is heel veel als je een order hebt van € 60 - € 120. Echter op het moment dat zoiets door 12 gedupeerden samen wordt neergelegd praat je over € 50 - € 100 euro.

Totale vorderingen tot op heden in dit topic:Huidige stand is dus ruim € 5.000 vanuit 12 schuldeisers.

Ik zou Savale aanraden te boel te verenigen. Samen sta je sterker en jij als grootste schuldeiser hebt daar het meeste belang bij. Samen met een advocaat kan je dan de beste gang van zaken voor de groep kiezen. En omdat ik te lang zit te typen is Savale me nog voor ook. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door sanderhak op 18-10-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
reden genoeg om dringend actie te gaan ondernemen inderdaad. Ik ga een mailinglist opzetten en het plan is om in ieder geval zo snel mogelijk rechtshulp in te schakelen.
Verder heb ik gebeld met bedrijven die in hetzelfde pand zitten en het blijkt nu dat er inderdaad al een tijdje niemand gezien is. Eén van de bedrijven dacht zelfs al dat er beslag gelegd is op de spullen die er staan. Van een verbouwing is al helemaal geen sprake. Slecht nieuws dus.
De beste optie is om proberen contact te krijgen met Ismael zelf. Ik neem aan dat zijn gegevens wel te achterhalen moeten zijn via de KvK?
De beste man zegt zelf geen oplichter te zijn dus ik ben wel heel benieuwd wat hij dan te zeggen heeft.

edit: ik probeer op meerdere paarden te wedden dus ook contact opgenomen met thuiswinkel.org iets dat me opvalt: http://www.icomputers.nl/contact/ de site draagt het logo. vervolgens staat iComputers niet geregistreerd als lid hier: http://www.thuiswinkel.or...lomA=4141&kolomB=&navid=9
Inmiddels ben ik verhaal aan het halen bij thuiswinkel.org

[ Voor 21% gewijzigd door savale op 18-10-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236849

Hallo,

Ik heb bij icomputers een tal van artikelen besteld en betaald,aan een bedrag van 1029€,ik heb een tal van mails verstuurd,dat het zolang duurde voor dat men geheugen geleverd word,ze zeiden dat het moeilijk leverbaar is,dat was nog in begin van juli.In september hebben ze mijn order aangepast naar een ander geheugen,waarvan het wel snel leverbaar is,dit geheugen was wat goedkoper,dus ik heb/had een credit staan bij hen,heb ondertussen mijn geheugen nog niet gezien.en de rest van men orders ook nog niet + dat er nog eens een grafische kaart van mij bij hen ligt onder RMA.(Ik heb wel gezegd dat ze deze samen met mijn andere orders mochten opsturen)Die heb ik 520€ betaald,dus dat is een som van 1549€,dat ik kwijt ga zijn indien de geruchten kloppen.

Maar indien icomputers de waarheid spreekt,dat ze hun bedrijf uit gaan breiden,is een verhuis naar een ander locatie dan geen optie?
Want als ik via de site kan zien,is het precies wel een klein bedrijfje.
Ik zeg niet dat het waar is,ik veronderstel dit maar,want een mens kan snel geruchten verspreiden.
Er zijn natuurlijk mensen die er al ervaring bij hebben,via een webshop iets bestellen en nadien ga het bedrijf falliet.
Hopelijk zegt icomputers de waarheid.
Ik heb dan eens gekeken op de website van KVK en daar sta icomputers nog actief.
Dusja ik ga afwachten tot 23-10-2007.
Ik kan het moeilijk begrijpen dat deze webshop falliet zou gaan,want het was toch een van de grootste webshop van nederland.

Met vriendelijke groeten,

Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193810

Ook ik heb een bestelling geplaatst, betaald en nog niet ontvangen. Ik heb het advies opgevolgd om een klacht in te dienen bij Qshops en Thuiswinkel. Ik had al vernomen dat iComputers aspirant-lid is bij Thuiswinkel maar ik krijg nu ook een reactie van Qshops waarin wordt gemeld dat iComputers onterecht gebruik maakt van hun keurmerk:

"Helaas moeten wij u mededelen dat de Icomputers misbruik maakt van ons keurmerk. Dit bedrijf voert dit ten onrechte. Wij krijgen geen response meer van dit bedrijf... ...Inmiddels hebben wij ons keurmerk door een extern bureau laten verwijderen."

Ik begrijp dat ze geen keurmerk meer mogen gebruiken naar aanleiding van de problemen, maar deze reactie suggereert dat ze nooit het keurmerk gebruikt hadden mogen hebben. Dit doet mijn zorgen vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumble

Fumble

Crazy Cow squad

Omdat nu steeds meer mensen ook het probleem hebben (ook de mensen op http://www.internetoplich...YaBB.cgi?num=1191491348/0) lijkt het mij verstandig om samen wat op te gaan zetten zoals al sommige mensen aangegeven hebben.

Ben zelf naar de politie geweest (ook aangifte gedaan) en hun hebben mij aangeraden om contact op te nemen met het Juridisch loket: (gratis)
http://www.hetjl.nl/
Hun kunnen ons verder helpen bijvoorbeeld ook al we een rechtszaak moeten opzetten wanneer nodig.

Verder is het verstandig denk ik om bij alle instanties de problemen aan te kaarten. Dan moet er tog wel wat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Modbreak:Zero tolerance beleid.

Degenen die nu nog gaan speculeren of die offtopic reageren, kunnen een OW verwachten.

[ Voor 80% gewijzigd door Microkid op 18-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Ik weet dat jullie collega`s gewoon gmail gebruiken en de reply all functionaliteit.

Teller staat nu op ruim 6500 euro en 14 gedupeerden.

@Kenny, dat ze bij de KvK nog als actief staat zegt niets. Eigenlijk alleen dat ze bij de KvK een betalingsachterstand hebben van minder als drie jaar.

[ Voor 35% gewijzigd door sanderhak op 18-10-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Offtopic:

Helaas moet ik dit vervelende verhaal aanzien als ex-werknemen.
Ook ik zit in het zelfde schuitje. Op dit moment verwacht ik nog EUR 260+ binnen te krijgen voor achterstallige reiskosten.

Weet iemand toevallig hoe sterk ik hierin sta als dit naar de rechter zal gaan?
Vanavond een afspraak bij een rechtswinkel.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 18-10-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Anoniem: 101953 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:19:
Offtopic:

Helaas moet ik dit vervelende verhaal aanzien als ex-werknemer.
Ook ik zit in het zelfde schuitje. Op dit moment verwacht ik nog EUR 260+ binnen te krijgen voor achterstallige reiskosten.

Weet iemand toevallig hoe sterk ik hierin sta als dit naar de rechter zal gaan?
Vanavond een afspraak bij een rechtswinkel.
Weet jij meer van de problemen van het moment? is "Ismeal" bijvoorbeeld er mee gestopt of falliet?

Ik geloof dat we dat allemaal graag willen weten,
Vandaag contact gehad met de bank,die kunnen het bedrag misschien terug halen dankzij de tip van "Erna" op het internet oplichtings forum,Pagina 2 van **DIT** topic

Klikage

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer een positief iets wat ik net hoorde... Een vriend van me kreeg nog een racestuur van Icomputers en die heeft hij vrijdag binnen gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236881

Goedemiddag

Ik heb met regelmaat altijd besteld bij I-computers. Tot voor kort altijd tot volle tevredenheid. De laatste 2 maanden gaat het inderdaad allemaal problematisch.

Er staat nog voor 242 euro in bestelling en alles is natuurlijk betaald. Het enige dat positief is, dat ik anderhalve week geleden nog wel een HD toegestuurd kreeg.

Mocht er daadwerkelijk door gedupeerden stappen worden ondernomen, wil ik overwegen hier aan bij te dragen. Mits het in verhouding blijft staan tot het bedrag dat ik nu mogelijk kwijt ben.

Hoop eigenlijk dat het achteraf allemaal meevalt. Vond het altijd een fijne zaak met een goed assortiment.

Groet Jeroen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 236881 op 18-10-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

TeGek schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:15:
[...]

Weet jij meer van de problemen van het moment? is "Ismeal" bijvoorbeeld er mee gestopt of falliet?

Ik geloof dat we dat allemaal graag willen weten,
Vandaag contact gehad met de bank,die kunnen het bedrag misschien terug halen dankzij de tip van "Erna" op het internet oplichtings forum,Pagina 2 van **DIT** topic

Klikage
Ik zelf ben sinds 2 augustus weg bij iComputers.
Heb hierna nog verschillende keren contact gehad met de eigenaar "Ismail".
Echter is het sinds een maand akelig stil. Tevens ben ook ik naar het pand afgereist en daar is ook geen enkel teken van leven te bekennen. ( der is dan ook wel aangegegeven dat het gesloten is op de website )

Ik weet verder dan ook niets over de huidige situatie van het bedrijf. ( wat ik wel weet, is dat ik ontslagen ben wegens economische omstandigheden er op dit moment haast niemand meer werkzaam is )

Ontslagen personeel: webdesigner, verkoop, technische dienst en wie weet ook wel het logistieke gedeelte.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 18-10-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Thuiswinkel.biz stond icomputers alleen geregistreerd als aspirant lid (zoals ook bleek uit het logo dat icomputers voerde). Inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik ben op zich bereid juridische stappen te ondernemen, maar de kosten hiervan zullen oplopen tot een paar honderd euro. Als ik er dan alleen voor moet opdraaien mocht het mislukken. (stel dat Ismael in het gelijk wordt gesteld vanwege een faillisement?) dan is het de gok niet echt waard.
Daarom ga ik proberen om iedereen bij elkaar te krijgen om zodoende samen de stap te kunnen nemen. Een idee is dan om de kosten van de juridische stappen te verdelen over alle gedupeerden. Maar dan wel zo dat iemand die 100 euro terug krijgt een tiende betaald dan iemand die 1000 euro terug krijgt bijvoorbeeld.
Wat denken jullie daarvan?
Ik zal nog wel moeten uitzoeken of het mogelijk is om een dagvaarding op te zetten voor meerdere mensen, maar ik zie op dat gebied eigenlijk geen problemen.
Let wel op een dagvaarding heeft dus alleen zin als iComputers nog wel in staat is om wat terug te betalen + dat het in de tussentijd nog niet failiet gegaan is. Als dat het geval is dan is het maar afwachten of er nog wat te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
savale schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:39:

Ik zal nog wel moeten uitzoeken of het mogelijk is om een dagvaarding op te zetten voor meerdere mensen, maar ik zie op dat gebied eigenlijk geen problemen.
Dat is op zich geen enkel probleem.
Let wel op een dagvaarding heeft dus alleen zin als iComputers nog wel in staat is om wat terug te betalen + dat het in de tussentijd nog niet failiet gegaan is. Als dat het geval is dan is het maar afwachten of er nog wat te halen valt.
precies: als het tot een faillissement of schuldsanering komt, is het voeren van een rechtzaak over geld waarvan niet betwist wordt dat het verschuldigd is verspilde moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warri
Beste gedupeerden,

Op dit moment heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld om mijn geld via deze weg terug te vorderen.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik me niet zal aansluiten bij de rest van de gedupeerden. Indien wij als groep het totaal bedrag willen vorderen, doe ik daar graag aan mee ook al kost het me een paar centen. Dus Savale kunnenals we allemaal samen leggen en de kosten rijzen niet de pan uit, dan ben ik dus van de partij!

wat ik heb begrepen is dat Icomputers een éénmanszaak is. Dit heeft als voordeel dat de eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk is voor een faillisement. De schade kan dan ook op de eigenaar verhaald worden. Bij een b.v. is dit niet het geval. Wat dat betreft klopt de informatie wel op de site van Icomputer. Als hij al een oplichter zou zijn, dan wel een hele slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Warri schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:04:
Beste gedupeerden,

Op dit moment heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld om mijn geld via deze weg terug te vorderen.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik me niet zal aansluiten bij de rest van de gedupeerden. Indien wij als groep het totaal bedrag willen vorderen, doe ik daar graag aan mee ook al kost het me een paar centen. Dus Savale kunnenals we allemaal samen leggen en de kosten rijzen niet de pan uit, dan ben ik dus van de partij!

wat ik heb begrepen is dat Icomputers een éénmanszaak is. Dit heeft als voordeel dat de eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk is voor een faillisement. De schade kan dan ook op de eigenaar verhaald worden. Bij een b.v. is dit niet het geval. Wat dat betreft klopt de informatie wel op de site van Icomputer. Als hij al een oplichter zou zijn, dan wel een hele slechte.
Zoals ik al schreef gaat het allereerst om de vraag of er iets te halen is. Als hij geen middelen heeft, of althans te weinig om zijn schulden te voldoen, dan is het nog maar de vraag of het zinvol is om geld uit te geven om je gelijk te halen.

Voor mensen die weinig verdienen (www.rvr.org) is het mogelijk om voor relatief weinig geld (eigen bijdrage van 92 euro) een advocaat in te schakelen. Maar elke advocaat zal ook zeggen dat de vraag of dit zinvol is afhankelijk is van de vraag of er geld is.

Het grootste probleem daarmee is dat de paar mensen die een vonnis halen voorlopig voorrang krijgen bij het krijgen van - een deel van - hun geld. Wil je dat niet, dan moet je op een faillissement aansturen, omdat bij een faillissement de koek enigszins eerlijk verdeeld wordt. Maar het aanvragen van een faillissement kost redelijk wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beenen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 02:03
Hier nog een mede -gedupeerde.Op 26 september voor €437 aan spullen besteld,daarna uiteraard niets meer vernomen.Ik heb mij ook aangemeld bij internetoplichting.nl.
Ik ben notabene op vrijdag 5 oktober nog bij Icomputers geweest waar een vriendelijke medewerker mij vertelde dat oa. de bestelde processor nog niet binnen was....,heb dit geslikt en ben daarna weggegaan.DOM!
Dat wij,gedupeerden, ons verenigen vind ik een prima idee,ook die € 25 voor een eventule dagvaarding is geen probleem. Sterkte allemaal, Groeten,Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14

Apoca

Array Technology Industry

Nou lekker, ik had dus ook wat besteld en mooi geannuleerd. Geen probleem, mooi mailtje gestuurd enz en toen was het stil. Nu is de 30 dagen nog niet voorbij, maar als ik dit lees dan gaat me de zin alweer over om te wachten. Het is geen bedrag waarvan ik zeg nou nu kan ik de huur niet meer aflossen, maar een leuk weekend stappen had je der zeker van kunnen doen.

Maar even to the point, je kunt je als persoon toch ook failliet laten verklaren of niet? En als dat gebeurt dan zijn altijd eerst de bedrijven /belastingdienst/ bank aan de beurt om geld te vangen en als klant hebt je altijd pech... Das mijn ervaring met dergelijke dingen maar goed, kan ook dat het anders in elkaar zit.

Ik ben erg benieuwd welke kant dit op zal gaan, en mocht het zin hebben om ons samen te pakken om toch enige aanspraak te maken op iets dan hoor ik dat graag.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik was er vanavond even niet. Ik was even lekker jammen met de band (even lekker aan wat anders denken, dat scheelt weer wat grijze haren) :)
Ik kreeg de tip even om contact op te nemen met een zwager van één van mijn bandleden omdat deze bij een rechtswinkel werkt. Ik hoop morgen dus weer wat meer te weten. Voorlopig kun je ook even een email achterlaten (zie mn profiel) dan zorg ik dat iedereen op de hoogte blijft. Vooralsnog gaat dit nog wel in dit topic, maar er zijn ook mensen buiten tweakers betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236849

Hallo,

Ik heb gisteren en vandaag gemaild met KVK,met de vraag of ze meer informatie konden geven,en er werd mij gezegd,dat de KVK nog geen informatie hebben binnengekregen van de rechtbank dat de onderneming icomputers falliet verklaard is,maar ze zullen mij op de hoogte houden.

Hopelijk komt dit nog tot een goed eind.

M.v.g.

Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ik heb contact gehad met de rechtswinkel in Utrecht en een rechtstudente. Ik heb met hen de situatie besproken. Wat blijkt: bij een faillisement is er echt voor niemand een uizondering te maken.

Laten we er van uitgaan dat dit niet het geval is. Dan is het zaak zo snel mogelijk je geld terug zien te eisen. Een duidelijke aangetekende brief versturen is dan een goede optie. Ik kan je aanraden om bij een groot bedrag de brief te laten opstellen door www.actarechtshulp.nl (kosten ca 25 euro).
Verder raad ik iedereen aan om nu te gaan klagen over iComputers bij Kassa, Radar, Opgelicht en bij thuiswinkel.org Deze instanties hebben meer middelen dan wij om actie te ondernemen. Allemaal doen dus!

doggy007: heb jij inmiddels een adres van ismael? Hij is de enige die duidelijkheid kan geven en misschien voor ons nog wat kan betekenen.

Edit: We hebben zijn 06 weten te achterhalen, maar deze werkt niet. Is er niet iemand die in de buurt van Maassluis woont?

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 19-10-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmoh
  • Laatst online: 01-07 22:03
Wow, ik kwam hier om informatie te winnen...
Aanvankelijk was ik niet zeer geschrokken door het bericht vanwege de thuiswinkel waarborg etc.

Maar nu ik dit allemaal lees ben ik zelfs zeer bezorgt...
Ik heb daar mijn mooie nieuwe laptop besteld, die nabesteld moest worden en hierdoor al 2 weken op producten wachtte, ik wilde ze vandaag gaan bellen maar dat ging dus niet meer.
Toen ik op de website keek las ik het bericht.

Kan iemand me advies geven, ik ben niet graag €750 armer zonder er iets voor terug te krijgen.

Als het zover komt als juridische stappen ben ik bereid mee te betalen zolang er daadwerkelijk iets terug te krijgen valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jelmoh op 19-10-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195109

Hallo beste mensen,

Wat een reactie's allemaal!!

Ik ga toch hier in het kort op in zonder al te veel over de zaak uit te laten, als ik hier mag geloven ben ik nog meer gezocht dan Bin Laden. Even 2 feiten op een rij:

a) ik ren niet weg, dus opzoeken heeft geen zin
b) we zijn niet failliet

Ook loopt het niet lekker dat klopt, wij wachten op bepaalde partijen om mee over de brug te komen. Lukt dat niet is de kans zeer groot dat wij inderdaad op de fles gaan. Ik adviseer dan ook niet via rechtelijke wegen je gelijk te krijgen. Als het daadwerkelijk uitkomt tot een faillisement (en die kans bestaat) trek je (vooral) als consument aan de kortste end.

Van een faillisement is niemand mee gebaat, zelf ik, als eigenaar van iComputers. Meeste snappen denk ik ook niet wat voor concequentie's het heeft voor mij, als ik failliet verklaard zou zijn, dan betekend het dat ik ook prive failliet ben en bovendien er een beslag komt op al mijn bezitting (ja ook mijn huis).

Op dit moment weet ik, net zoveel als jullie en dat is niet veel. Ik vindt het echt jammer dat alles zo moet lopen, toen iComputers bestond, had ik dit nooit voorzien. Iedereen die mij persoonlijk kent, weet ook dat ik gedreven ben, en alles wat ik voor deze zaak deed met hart deed. Ik vindt het dan ook spijtig dat ik zelfs termen zie als oplichter. Onze financiele middelen zijn dan ook bevroren totdat we met alle partijen over de brug komen. Nogmaals adviseer ik om geen stappen te nemen, het is ook voor mij afwachten, straks kost alles NOG meer dan dat het allemaal heeft gekost.

Ik vraag dus om geduld te bewaren en ons/mij goed in de gaten houden, zodra ik meer weet post ik ook hier weer. Totdan blijft het bij deze verhaal....

Wordt vervolgd..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmoh
  • Laatst online: 01-07 22:03
Ik hoop hierbij toch zeker dat het snel opgelost is en dat we snel weer wat van je horen.
Tot dan, veel succes met de zaken.
Ik hoop ook zeker dat het goed komt aangezien ik anders €750 kwijt ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warri
Beste Ismael,

Allereerst ben ik blij dat we nu eindelijk iets meer duidelijkheid krijgen over de situatie.
Dit had echter al veel eerder moeten gebeuren!

Ik wil ook even wat feiten op een rij zetten:

1) Ik wordt door Icomputers al 2 maanden aan het lijntje gehouden. Eerst met de zogenaamde onderdelen die niet te leveren zijn, en daarna de terugbetaling.

2) Ik wordt meerdere malen zowel telefonisch als via de E-mail verkeerd voorgelicht.
In eerste instantie zou ik mijn geld terug ontvangen binnen 7 werkdagen, daarna opeens binnen 30 dagen. En ik heb nog niets ontvangen

3) Er werd op de website gelogen over de daadwerkelijke problemen bij Icomputers ( er zou namelijk een verbouwing zijn )

Laat ik over één ding duidelijk zijn. Ik ga hoe dan ook mijn geld eisen via mijn rechtsbijstand verzekering! Faillissement of niet.
In de reactie die jij hier plaatst doe je het overkomen alsof jij het slachtoffer hier bent, maar dat zijn de mensen hier die nog geld en/of onderdelen van je tegoed hebben.
Ik vind het vervelend voor je dat het zo is gelopen, maar dat is nu eenmaal het risico van een ondernemer. Als ik van begin af aan op tijd en juiste informatie had ontvangen was ik misschien geneigd om nog af te wachten, maar jullie hebben mijn vertrouwen van begin af aan op de proef gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

dr.lowtune

Deugt niet

Warri schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:40:
Beste Ismael,

Allereerst ben ik blij dat we nu eindelijk iets meer duidelijkheid krijgen over de situatie.
Dit had echter al veel eerder moeten gebeuren!

Ik wil ook even wat feiten op een rij zetten:

1) Ik wordt door Icomputers al 2 maanden aan het lijntje gehouden. Eerst met de zogenaamde onderdelen die niet te leveren zijn, en daarna de terugbetaling.

2) Ik wordt meerdere malen zowel telefonisch als via de E-mail verkeerd voorgelicht.
In eerste instantie zou ik mijn geld terug ontvangen binnen 7 werkdagen, daarna opeens binnen 30 dagen. En ik heb nog niets ontvangen

3) Er werd op de website gelogen over de daadwerkelijke problemen bij Icomputers ( er zou namelijk een verbouwing zijn )

Laat ik over één ding duidelijk zijn. Ik ga hoe dan ook mijn geld eisen via mijn rechtsbijstand verzekering! Faillissement of niet.
In de reactie die jij hier plaatst doe je het overkomen alsof jij het slachtoffer hier bent, maar dat zijn de mensen hier die nog geld en/of onderdelen van je tegoed hebben.
Ik vind het vervelend voor je dat het zo is gelopen, maar dat is nu eenmaal het risico van een ondernemer. Als ik van begin af aan op tijd en juiste informatie had ontvangen was ik misschien geneigd om nog af te wachten, maar jullie hebben mijn vertrouwen van begin af aan op de proef gesteld!
Je kan het proberen, en ik kan het me ook goed voorstellen dat je dat je je geld wilt...maar: pas op met hoge kosten maken. Van een kale kip kan je niet plukken en het zou vervelend zijn als dit verhaal je nog veel meer geld gaat kosten (of wordt dat volledig door je rechtsbijstand vergoed? ik heb daar namelijk geen idee van).

Ik hoop overigens echt dat je je geld terugkrijgt, want het lijkt me heel erg frustrerend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 15-06 09:18
Anoniem: 195109 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:54:
Hallo beste mensen,

Ik ga toch hier in het kort op in zonder al te veel over de zaak uit te laten, als ik hier mag geloven ben ik nog meer gezocht dan Bin Laden. Even 2 feiten op een rij:

b) we zijn niet failliet

Ook loopt het niet lekker dat klopt, wij wachten op bepaalde partijen om mee over de brug te komen. Lukt dat niet is de kans zeer groot dat wij inderdaad op de fles gaan. Ik adviseer dan ook niet via rechtelijke wegen je gelijk te krijgen. Als het daadwerkelijk uitkomt tot een faillisement (en die kans bestaat) trek je (vooral) als consument aan de kortste end.

Van een faillisement is niemand mee gebaat, zelf ik, als eigenaar van iComputers. Meeste snappen denk ik ook niet wat voor concequentie's het heeft voor mij, als ik failliet verklaard zou zijn, dan betekend het dat ik ook prive failliet ben en bovendien er een beslag komt op al mijn bezitting (ja ook mijn huis).

Op dit moment weet ik, net zoveel als jullie en dat is niet veel. Ik vindt het echt jammer dat alles zo moet lopen, toen iComputers bestond, had ik dit nooit voorzien. Iedereen die mij persoonlijk kent, weet ook dat ik gedreven ben, en alles wat ik voor deze zaak deed met hart deed. Ik vindt het dan ook spijtig dat ik zelfs termen zie als oplichter. Onze financiele middelen zijn dan ook bevroren totdat we met alle partijen over de brug komen. Nogmaals adviseer ik om geen stappen te nemen, het is ook voor mij afwachten, straks kost alles NOG meer dan dat het allemaal heeft gekost.

Ik vraag dus om geduld te bewaren en ons/mij goed in de gaten houden, zodra ik meer weet post ik ook hier weer. Totdan blijft het bij deze verhaal....

Wordt vervolgd..........
Lijkt me inderdaad niet vreemd dat mensen het gevoel krijgen dat ze opgelicht worden en dat feitelijk ook daadwerkelijk zijn, als zij hun bestelling niet geleverd krijgen .Sommigen gaan voor honderden euro's het schip in als jij je verplichtingen als webshop / verkoper niet na komt.

Als ondernemer zijnde neem je een risico, maar als je je zaakjes goed hebt geregelt zorg je dat je schuldeisers niet aan je prive bezittingen kunnen komen. blijkbaar is dat in jou geval niet zo.

Het is dus niet op zijn plaats om slachtoffer rol in te nemen in dit verhaal, maar eerder om gewoon je verplichtingen na te komen t.o.v. deze mensen.

[ Voor 14% gewijzigd door netvista op 19-10-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Als de eigenaar van dit bedrijf daadwerkelijk een eigen woning heeft, is er een enigszins reële kans dat een faillissement kan leiden tot uitdeling. Bij een faillissement worden tenslotte alle bezittingen van failliet te gelde gemaakt. Als er overwaarde is, betekent dat er ook geld voor de schuldeisers overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ismael bedankt voor je reactie... :)

Hoelang gaat het dan nog allemaal duren? Blijft dat nog steeds 23 oktober of gaat dat weken of misschien zelfs maanden duren?

Ik heb onderdelen bestelt omdat ik een nieuwe pc nodig heb... Heb geen zin om nog weken te wachten... Dan bestel ik liever mn onderdelen ergens anders en laat mn order annuleren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024

...toen iComputers bestond, had ik dit nooit voorzien.
...
Bestaan ze dan nog wel?

Maar zonder gekheid, ik geloof niet zo gek veel meer wat icomputers te zeggen heeft. Ze zullen een redelijk lange tijd veel mensen met jokkebrok mailtjes aan het lijntje hebben gehouden. Dus ik weet echt niet wat voor waarde ik aan z'n berichtje moet gaan hechten.
Het is nu meer eerst zien dan geloven. Want ook al blijft z'n zaak overeind, ze zullen flink aan de bak moeten om het geschade vertrouwen weer te kunnen herstellen.

Wordt vervolgd..........

Over 7 werkdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 204528 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:42:
Overigens weet ik niet precies of het uitmaakt of je nu vandaag of over 2/3 weken rechterlijke stappen neemt zolang er officieel nog geen failissement is aangevraagd?
Het gaat erom of je een vonnis hebt voor het faillissement uitgesproken is. Lukt het je om een vonnis ten uitvoer te leggen, door ergens beslag op te leggen en de executeren dan heb je je geld.

Maar zo'n procedure heeft een behoorlijke doorlooptijd, terwijl een faillissement op eigen aanvraag met een paar dagen geregeld kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warri
Yapser schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:57:
Mensen, even serieus.

iComputers heeft waarschijnlijk op dit moment niet eens de macht om zaken op te kunnen lossen en mag (reden daarvoor in het midden) ook niets kwijt. Ergens is het te snappen dat men zijn geld terug wil na lang wachten, en replies op e-mail, maar bestaat er niet iets als begrip voor het bedrijf uberhaupt eigen problemen moet oplossen ipv. de eigenaar slapeloze nachten te bezorgen waar de beste persoon niet eens macht over heeft.

Ik vind idd. dat eea. wat duidelijker had gekund (gerepliede mails), maar verplaats je met de informatie die je hebt ook even in Ismail. Gun je een redelijk machteloos persoon (ga ik even vanuit, bevroren centjes) dat hij uiteindelijk op straat _kan_ komen te staan of in ieder geval in de shit komt (failissement)?

Mensen, gun iComputers wat ademruimte. Zaken moeten op orde komen en met praktijken zoals deze nu gebeuren kan dit alleen nadeliger werken.
@ Yasper - Als je zelf een paar honderd euro in deze zaak hebt zitten, dan denk je daar heel anders over. Vanaf de zijlijn is het makkelijk lullen natuurlijk. Als jij mij €521, - euro overmaakt, dan zal ik alle geduld hebben met Icomputers, maar aangezien dat niet zal gebeuren, rest mij niets anders dan gerechtelijk stappen te ondernemen ( sterker nog deze worden op dit moment al genomen ) Ik wil namelijk redelijk vooraan in de rij staan van schuldeisers en niet achteraan en dat is precies wat er gaat gebeuren als je nog een aantal weken wacht. ( dit is overigens ook het advies van mijn rechtsbijstand )

Laat duidelijk zijn dat ik GEEN persoonlijk conflict heb met Ismael, maar een zakelijk conflict.
Het is voor hem vervelend dat het zo gelopen is, absoluut! Ik ben er ook van overtuigd dat hij deze zaak met de beste bedoeling en met gedrevenheid is gestart, maar daar houd het dan voor mij ook op. Ik ga niet iemand zomaar €521, - schenken, simpelweg omdat ik medelijden met deze persoon heb. Ik moet veel te hard werken voor mijn centen!

Ik ben best bereid om mijn gerechtelijk stappen op te schorten, maar daar moet wel wat tegenover staan. Om maar eens een voorbeeld te noemen bv. al een gedeeltelijk terugbetaling. Maar aangezien hij in mijn ogen niet bij machte is om dit te doen, verwacht ik ook niet dat dit zal gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237005

Hallo allemaal, ik woon in België en ik heb op 24 aug. heb ik mijn pc voor RMA naar iComputers gestuurd omdat ik een probleem had met mijn systeem. Nu bleek het mijn videokaart te zijn die kapot was en die hebben ze naar ASUS gestuurd.
2 weken geleden kreeg ik een antwoord op een mail met de vraag hoe het zat met mijn PC. Hieronder het antwoord van *snip* geen namen *snip* hieromtrent;

Geachte Heer,

We begrijpen dat het lang duurt onze excuses hiervoor. Echter dienen alle defect worden geretourneerd naar de fabrikant.

Deze repareert of vervangt ze, de gemiddelde tijd hiervan is 6 tot 8 weken. We hebben hem zelf ook al besteld om er extra haast achter te zetten enkel

Is het model niet goed leverbaar. We zullen uw configuratie zo spoedig mogelijk afronden en retoursturen.

Onze excuses voor de vertraging vanuit Asus.

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

*snip* geen namen *snip*

Ik heb geen geld tegoed van iComputers, wel wil ik mijn rechtmatige eigendom terug!
Ik had mijn pc pas van 22 feb. en ik heb hem dringend nodig voor mijn CAD-cursus!
Het geld groeit mij ook niet op de rug, bij niemand denk ik...

Ismaël, is het mogelijk om mijn PC te komen ophalen. Anders zie ik mij ook genoodzaakt om gerechterlijke stappen te ondernemen.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 26-10-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zielige verhalen koop ik geen nieuwe videokaart! Feit is dat de shop openbleef en uitnodigde bestellingen en betalingen te doen terwijl de eigenaar wist of behoorde te weten dat het nooit tot levering zou komen en evenmin tot terugbetaling van geannuleerde orders. Zodoende voldoet het optreden van meneer Yildirim wat mij betreft zeker aan artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht (oplichting). Hij heeft ons klaarblijkelijk met het oogmerk zichzelf wederrechtelijk te bevoordelen bewogen afstand te doen van een goed, te weten euro's, door zich voor te doen als eigenaar van een webshop, waar hij in feite directeur was van de donatiesite "Help Ismail de winter door". Dat op deze site het logo van het CBF-keurmerk voor goede doelen ontbrak had wellicht argwaan moeten wekken. Dus lieve mensen: let voortaan goed op dit logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.cbf.nl/Images/VG/logo_cbf_keur.gif

Dit laakbare gedrag, nog versterkt door valse mededelingen op de site en in e-mails, is op zijn minst zeer klantonvriendelijk. Van mij hoeft hij geen medelijden te verwachten. SHOW ME THE MONEY!

P.S: dat geld is pleite mensen. Don't get your hopes up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het geld pleite is, hoe zit het dan met de hardware van de klanten. Is dat terug te krijgen. Ik heb immers de factuur van mijn configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo

Ik vind het op zich wel lovenswaardig dat Ismael hier een bericht achterlaat. Had hij ook niet kunnen doen en dan waren we enkel en alleen opgescheept met het bericht dat nu op de site staat. Ik hoop ook dat wanneer er meer nieuws is of ontwikkelingen zijn dat Ismael het hier post.

Wij zijn natuurlijk het slachtoffer, maar kan me inderdaad wel voorstellen dat wanneer je eigen shop (bijna) failliet is verklaard, je natuurlijk wel een portie zorgen met je meedraagt. Zijn reactie is natuurlijk geschreven vanuit zijn belevingswereld momenteel en daar word je natuurlijk zelf niet vrolijk van.

Neemt niet weg dat er dus vele mensen zijn die betaald hebben voor hardware e.d. en dit nooit hebben mogen ontvangen. Waaronder ik zelf ook. Weet niet of je daar nu het label "oplichting" op moet plakken. iComputers is gewoonweg een bedrijf wat in de laatste maanden een liquiditeitsprobleem heeft gekregen en niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen. Mijns inziens gebeurt dit bij elke webshop die (bijna) ter ziele gaat. Was het een half jaar eerder gebeurt dan waren nu andere klanten in deze topic, die precies hetzelfde was overgekomen als ons.

De dubieuze berichtgeving, reply mails e.d., kan dat ergens wel begrijpen. Een kat in het donker etc etc. Je probeert natuurlijk de boel te redden en wie weet hoeveel bedrijven die er nu nog zijn, deze taktiek hebben gehanteerd en er doorheen gekomen zijn. Toch was het naar ons toe misschien wel fair geweest om duidleijk te zijn vanaf het begin. Het vertrouwen is bij mij in ieder geval weg door dit alles.

Ik hoop dat het ergens goed komt. Of dat we in ieder geval ons geld terug kunnen krijgen of op zijn minst een deel ervan. Al heb ik daar ook een bijzonder hard hoofd in!

Bovenstaande komt misschien wel erg begripvol over. Begrijp me goed, ik heb ook liever vandaag dan morgen mijn geld terug. Baal ervan als een stekker!

Groet Jeroen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 236881 op 19-10-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Het blijkt maar weer dat we allemaal aan het lijntje gehouden zijn tot op het laatste moment. Ik heb dan ook alles behalve medelijden met Ismael.
Als hij een eerlijk man was geweest dan had hij niet tot op de laatste dag iedereen voor de gek moeten houden dat het alemaal wel goed zou komen want als je ziet dat je mensen niet meer kunt terugbetalen dan weet je dondersgoed dat het niet meer goed komt.
Het lullige van dit alles is dat het "mooi weer spelen" tegenover ons in zijn voordeel werkt, want de hypotheek/leningen zijn nu met ons geld misschien af te lossen, maar wij zijn ons geld kwijt.
Maar een consument die gaat zeuren om geld is voor hem minder erg aangezien wij de zwakste partij zijn. Hij gaat er vanuit dat wij niet een rechtzaak gaan spannen om die laatste paar te halen euro's. Een hypotheker zou met een goede advocaat aankomen om hem helemaal kaal te plukken.
Het is dus zaak dat we samen een front vormen om er in ieder geval voor te zorgen dat hij zal boeten voor zijn daden. Of wij uiteindelijk geld terug gaan zien betwijfel ik, maar voor mij is dit ook een principe kwestie.
Er zijn misschien mensen die dit "te hard" vinden, maar er zijn hier genoeg gedupeerden onder ons die weten hoe sluw hij ons aan het lijntje heeft weten te houden. De datum van mijn bestelling bij icomputers met een bedrag van 1150 euro is van mij inmiddels 2 en een halve maand geleden... Dat valt gewoon niet goed te praten.
Ik raad iedereen aan die het met mij eens is en stappen wil ondernemen *snip* om mij een email te sturen. (zie profiel)
Ik ga proberen een forum op te zetten waar we kunnen discusieren over de beste aanpak.

edit: volgens mij heb ik iig Warri & Remco_Groningen al achter mij staan. Laat even een email achter! Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-10-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ook ik krijg nog geld van iComputers. Ik wacht al bijna 2 maanden tot mijn 79 euro terug gestort wordt.

Op 30 juli heb ik mijn orginele bestelling geplaatst van +/- 450 euro aan losse onderdelen. Vanaf het begin was het al raak, doordat het bijna een maand duurde om mijn bestelling, (van alleen producten die 5 dagen levertijd hadden), naar mij op te sturen. Na een maand waren nog steeds 2 producten niet te leveren. Ik heb toen afgesproken om 4 van de 6 producten te leveren en de overige twee te crediteren (a 79 euro). De wel beschikbare producten heb ik gelukkig snel bij mij thuis gehad en er werd mij verteld dat binnen 7 werkdagen mijn geld terug gestort zou worden. Dit was 22 augustus (2 maanden geleden). Sindsdien heb ik al meerder malen contact opgenomen, maar helaas zonder succes.

Vergeleken met de bedragen van over de 1000 euro is mijn bedrag maar een schijntje, maar toch wil ik wel graag MIJN geld terug. Het blijft toch van de zotte dat dit zomaar mogelijk is. Ik leef heel erg mee voor diegene die nog een een groot bedrag open hebben staan.

Ondanks dat ik maar een "klein" bedrag te goed heb zal ik wel meedoen met eventuele juridische stappen die gezamelijk zullen worden ondernomen. Gerechtigheid is voor mij belangrijker dan een paar euro.

Ik krijg nog 79 euro van iComputers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusvw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01-2021
Mooi fuckedup allemaal om te lezen Ismail...

Als er iets is waar mee ik je nog van dienst kan zijn, je hebt me nummer...

Sterkte met de hele zaak!

Marius van Witzenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
Mijn tegoed bij iComputers is €699,95.
Mijn verhaaltje in het kort dan maar:

19/9/07 : Laptop, 1 GB So-Dimm, montage kosten besteld (levertijd 1 tot 5 werkdagen)
19/9/07 : Geld overgemaakt
20/9/07 : Geld ontvangen bij iComputers
20/9/07 : Mail van iComputers, beide producten (laptop + RAM) niet op voorraad, wordt besteld bij leverancier (zoals op de site stond aangegeven)
24/9/07 : Op site levertijd van 1 tot 5 werkdagen aangepast naar 6 tot 10 werkdagen (zonder kennisgeving (op site na) richting mij)
24/9/07 : Mail gestuurd of er wellicht een levertijd indicatie gegeven kan worden
25/9/07 : Mail terug, besteltijd was 10 dagen geworden werd begin volgende week verwacht (1 okt)
02/10/07 : Mail gestuurd met de vraag of de laptop al binnen was
02/10/07 : Mail terug, levertijd is onbekend
02/10/07 : Mail gestuurd, kan ik de laptop uberhaupt nog verwachten? (bij andere webshops was hij inmiddels ook te koop)
02/10/07 : Mail terug, Wij moeten dit zelf ook nog even afwachten. Het zou kunnen dat hij in verloop van tijd niet meer te leveren is. Maar dit is bij de leverancier nog niet bekend.
05/10/07 : Naar een update gevraagd
05/10/07 : Helaas is er momenteel nog zeer weinig bekend. Wij zouden ingelicht worden door onze leverancier dit is helaas nog steeds niet gebeurd. Ik zal langs deze weg wederom contact met hun zoeken zodat ik u z.s.m. nader kan inlichten over de laptop.
06/10/07 : Order geannuleerd. Om na 18 dagen nog niets over de levertijd te weten gaat er bij mij niet in. Vooral niet wanneer hij bij andere shops gewoon op voorraad ligt.
08/10/07 : Het bedrag van € 669,95 zal binnen 30 dagen worden gecrediteerd.
Graag ontvangen wij van u de volgende gegevens die wij nogdig hebben voor de creditering:
- ordernummer
- bank- of gironummer
- naam
- plaats
(Eigenlijk onzin, want deze data hebben ze al allemaal van mij, maarja.)
10/10/07 : Mail met data op bovenstaande gestuurd

Tevens is mij toendertijd verteld dat de laptop zou beschikken over 1 * 1 GB geheugen. Waardoor is dus 1 * 1 GB extra So-Dimm geheugen had besteld. Nu is de laptop inmiddels via een ander kanaal heb gekocht (had mijn andere laptop inmiddels verkocht dus was weinig keus) kwam ik er achter dat de laptop beschikte over 2 * 512MB. Of te wel, er werd mij verkeerde informatie toegespeeld.

Radiostilte sindsdien...

Ik vind het zeer spijtig voor Ismael dat hij zijn eigen bedrijf iComputers in de problemen ziet. Wanneer je veel tijd en energie in iets steekt en deze vervolgens in de problemen komt is dit natuurlijk nooit leuk. Vanuit dit standpunt krijgt Ismael dan ook mijn volle sterkte.

Wat ik echter een mindere kant van het verhaal vind is dat:
- iComputers momenteel gewoon contact verbreken met klanten. Dit moet NOOIT kunnen. Het belangrijkste in het slagen van een project is een zo helder mogelijke communicatie. Dit zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Zonder communicatie weet niemand exact wat er aan de hand is en ontstaat er chaos.
- iComputers nieuwe orders aanneemt en klanten laat betalen wanneer iComputers weet dat ze in ernstige moeilijkheden verkeerd. Ik snap best dat iComputers wellicht dacht dat wanneer de consumenten maar zouden blijven betalen ze uiteindelijk uit de problemen zouden komen, maar daar had iComputers dan een andere manier op moeten bedenken.
- iComputers klanten constant bleef wijsmaken dat de orders uitgeleverd werden, terwijl dit dus niet zo was.
- Binnen twee uur de bestelling geplaatst en betaald is en dat het vervolgens (18 dagen bestelling + 30 dagen creditering) 48 dagen duurt voordat ik het geld weer zie.

Verder heb ik vernomen vanuit verschillende hoeken maar niet persoonlijk ondervonden dat er op de site werd aangegeven dat er een verbouwing gaande zou zijn terwijl het dus in deze situatie verkeerde, of te wel, liegen mbt huidige situatie.

Bovendien wist Ismael (als het goed is) dat er bij ondernemen een risico is. Wellicht heeft hij dit risico onderschat en gaat hij hier nu aan onderuit. Erg verveld voor de beste man, maar dit is geen reden om andere (hardwerkende) mensen zoals ons hiervoor te laten mee boeten.

Ik zal nogmaals trachten contact op te nemen met iComputers. Zal dit niet lukken zal ik andere stappen ondernemen die ik liever niet onderneem. Ik zal proberen het originele bedrag (€669,95) terug te krijgen. De rente die hij over deze periode heeft opgestreken mag hij zelf houden.

Hopelijk zal er binnen niet al te lange tijd een oplossing komen die voor iedereen, zowel iComputers (Ismael) en natuurlijk de financierders van dit alles (ons), acceptabel is.

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 20-10-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193810

Hallo beste mensen,

Ik ga toch hier in het kort op in zonder al te veel over de zaak uit te laten, als ik hier mag geloven ben ik nog meer gezocht dan Bin Laden. Even 2 feiten op een rij...

b) we zijn niet failliet

Wordt vervolgd..........
Ten eerste lijkt het mij niet het juiste moment om grappen te maken. Dit zijn serieuze zaken, bekijk alleen al het aantal posts en de bedragen die daarin genoemd worden. Nog maar te zwijgen over de mensen die dit topic niet kennen maar ook slachtoffer zijn. Daarnaast begrijp ik totaal niet dat de shop open is gebleven tot aan vorige week. Als ik andere berichten lees zijn er gedupeerden die wachten op orders gemaakt in juli. Ik zelf heb op 3 oktober een bestelling gemaakt en betaald en ik ga mij bijna schuldig voelen dat ik niet eerst tweakers gecheckt heb voor eventuele problemen. Dit is uiteraard onzin. Ik maak mij dan ook boos om het feit dat dit voorkomen had kunnen worden! Als je zulke goede intenties hebt waarom heb je de shop niet eerder gesloten voor nieuwe bestellingen? Financiele problemen komen niet op 1 dag binnenvallen die zie je aankomen. Als je verdachtmakingen van oplichter aan jou adres had willen voorkomen was het slimmer geweest om niet eerst maanden lang geld te innen zonder produceren.

Ten tweede kun je ons proberen te bedaren door te vragen om geen stappen te ondernemen en waarschuw je ons dat we waarschijnlijk naar ons geld kunnen fluiten wanneer we dit wel doen maar noem je geen andere oplossingen en vertel je niks over eventuele teruggave van bedragen aan gedupeerden op het moment dat je failliet gaat. Welke argumenten bestaan er om geen stappen te ondernemen? Je noemt niks over tegemoetkomingen op het moment dat we medelijden tonen en wachten?

Voor mij lijkt deze poging tot begrip dan ook op uitstel van executie en het proberen te redden van je eigen hachje door zo weinig mogelijk rechtzaken aan je broek te krijgen. Een logisch gedrag als je op het punt staat om alles te verliezen.

Ik ben benieuwd.

-----------------------
Fumble schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:51:
Omdat nu steeds meer mensen ook het probleem hebben (ook de mensen op http://www.internetoplich...YaBB.cgi?num=1191491348/0) lijkt het mij verstandig om samen wat op te gaan zetten zoals al sommige mensen aangegeven hebben.

Ben zelf naar de politie geweest (ook aangifte gedaan) en hun hebben mij aangeraden om contact op te nemen met het Juridisch loket: (gratis)
http://www.hetjl.nl/
Hun kunnen ons verder helpen bijvoorbeeld ook al we een rechtszaak moeten opzetten wanneer nodig.

Verder is het verstandig denk ik om bij alle instanties de problemen aan te kaarten. Dan moet er tog wel wat gebeuren?
Is er al iets meer duidelijk over een eventuele samenwerking bij het ondernemen van stappen?
Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reactie, maar ik ben van mening dat de webshop eerder gesloten had moeten worden. Mijn bestelling is nog maar een week of 3 geleden geplaatst (55 euro ongeveer) en ik ben tot nu toe m'n geld kwijt (helaas niet in de shop survey gekeken wegens goede ervaringen in het verleden.) Anyway, toen ik bestelde waren er (achteraf gezien in mijn geval) al duidelijk problemen binnen het bedrijf, dus ik vraag me af, waarom dan tot een paar dagen geleden nog steeds orders aannemen?

Ja, het is ook een beetje mijn eigen schuld, maar als ik hiervan op de hoogte was was het nooit gebeurd. Maar goed, sterkte aan de mensen die veel meer geld hebben besteed bij deze winkel. We zullen zien hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumble

Fumble

Crazy Cow squad

[b]ElmarK schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:42:
[...]

Is er al iets meer duidelijk over een eventuele samenwerking bij het ondernemen van stappen?
Ik hoor het graag
Savale probeert al mensen bij elkaar te krijgen. Stuur hem even een mailtje. Als we met een aantal mensen in contact kunnen komen kunnen we samen wat gaan opzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Fumble op 20-10-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Frietsaus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:36:
Bedankt voor de reactie, maar ik ben van mening dat de webshop eerder gesloten had moeten worden. Mijn bestelling is nog maar een week of 3 geleden geplaatst (55 euro ongeveer) en ik ben tot nu toe m'n geld kwijt (helaas niet in de shop survey gekeken wegens goede ervaringen in het verleden.) Anyway, toen ik bestelde waren er (achteraf gezien in mijn geval) al duidelijk problemen binnen het bedrijf, dus ik vraag me af, waarom dan tot een paar dagen geleden nog steeds orders aannemen?

Ja, het is ook een beetje mijn eigen schuld, maar als ik hiervan op de hoogte was was het nooit gebeurd. Maar goed, sterkte aan de mensen die veel meer geld hebben besteed bij deze winkel. We zullen zien hoe het afloopt.
Ik heb er wel begrip voor dat de onderneming niet gesloten is. Zolang je omzet maakt, verdien je geld. Op het moment dat je stopt met verkopen, weet je zeker dat het einde verhaal is.

Je kunt toch niet van elke ondernemer verwachten dat hij zodra het wat slechter gaat direct de stekker eruit trekt? Juist een ondernemer gaat door tot het echt niet meer gaat. Vaak zit daar ook een stevige persoonlijke tragedie achter omdat zo'n ondernemer die verlies lijdt vaak maanden lang onder het armoede niveau heeft geleefd.

Aan de andere kant zegt de meneer van icomputers dat hij een eigen woning heeft. In dat geval is het zo spoedig mogelijk de kadastrale gegevens op te vragen en te kijken of er mogelijk overwaarde is. Dan is het zeker de moeite waard om beslag te leggen en een vonnis te halen. En uiteraard is dat prettiger en goedkoper om dat met een groep te doen.

Maar je weet het nooit zeker. Je loopt altijd het risico dat op het moment dat je wilt gaan executeren een faillissement volgt en dan sta je ineens weer gelijk in rang met alle andere schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237069

Ik heb ruim een maand geleden een bestelling geplaatst en betaald van bijna €700. Nu heb ik nog geen computer en ik ben m'n geld kwijt.
Dan wordt er zo mooi gezegd, dat we maar geduld en vertrouwen moeten hebben, maar hoe is dat nou nog op te brengen?
Als iComputers zo ter goede trouw was, hadden ze geen bestellingen meer aan moeten nemen, toen bleek dat ze in de problemen zaten. Maar nee, gewoon mensen hun bestelling laten doen, het geld gewoon over laten maken, dan een mail sturen dat de computer binnen 5 werkdagen verzonden zou worden en vervolgens niets meer laten horen !!!!!!!!!

Om nou te zeggen dat een faillissement iedereen de kop kost en daarmee dus af proberen te dwingen dat niemand wat onderneemt, vind ik nogal wat. Sorry, maar ik ga niet lijdzaam toekijken, maar ga zeker alle mogelijkheden na om te kijken wat er nog voor mij te redden valt.

Sippy :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Ik heb al eens eerder problemen met iComputers gehad en heb hier dus ook nooit meer iets gekocht. Wat ik nu zou willen weten is: hoe bindend is de gedragscode van qshops, waarmee ook iComputers blijkbaar akkoord is gegaan? Daarin staan namelijk de volgende punten:

1.4 Consumenten dienen op een correcte en eerlijke manier behandeld te worden.
2.3 Aangesloten bedrijven zijn verplicht via telefoon bereikbaar te zijn voor de consument.
4.3 Terug betalen van bedragen aan de consument dient binnen 30 dagen gedaan te worden.
5.1 Ieder bedrijf zal een levering termijn van maximaal 30 dagen in acht nemen.
5.2 Mocht door welke reden dan ook de leveringstermijn niet gehaald worden dient een bedrijf dit kenbaar te maken. In overleg met de consument kan de levertermijn verlengd worden.
5.3 Consumenten kunnen na overschrijding van de levertermijn de overeenkomst kosteloos ontbinden.
5.4 Betalingen die door de consument reeds gedaan zijn worden bij het niet nakomen van levering binnen de 30 dagen levertermijn binnen 30 dagen terugbetaald.

Mocht het zover komen dat iComputers failliet gaat, dan zouden deze punten dus enig houvast kunnen bieden mits de overeenkomst tussen iComputers en qshops enige rechtswaarde heeft.

Als deze situatie buiten zijn schuld om is ontstaan dan heb ik wel enige sympathie met de heer Yildirim, maar dan nog is het volledig uitblijven van communicatie richting klanten (wat bij mij ca. een jaar geleden ook het eerste symptoom was) niet goed te praten.

[ Voor 12% gewijzigd door Kurgan op 21-10-2007 19:08 . Reden: typvauden en aanvulling ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Laten we allemaal morgenavond (22-10) bellen naar Tros Radar. Als er maar genoeg klachten binnenkomen is er kans dat ze actie gaan ondernemen. Het nummer is gratis dus er valt niets te verliezen.

Meld duidelijk de naam "iComputers" en het bedrag verschuldigt is. Laat duidelijk de ernst van deze zaak blijken. (probeer je dus niet af te laten poeieren)

Bellen tussen 19:30 en 22:00 of als je echt niet kunt bellen dan de dag erop (dinsdag 23-10) tussen 14:00 en 15:30

Ik zal dit bericht ook op andere fora posten en aan de mensen die mij een email gestuurd hebben.

het nummer: 0800-1343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Kurgan schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:03:
Mocht het zover komen dat iComputers failliet gaat, dan zouden deze punten dus enig houvast kunnen bieden mits de overeenkomst tussen iComputers en qshops enige rechtswaarde heeft.
Want? Als het tot een faillissement komt, dan is het enige houvast de Faillissementswet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Als het tot een faillissement komt, dan is het enige houvast de Faillissementswet.
Daar heb je uiteraard gelijk in, ik dacht alleen dat het in dat geval makkelijker zou zijn om via een grote organisatie je geld terug te halen i.p.v. als allemaal particulieren.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Kurgan schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:37:
[...]

Daar heb je uiteraard gelijk in, ik dacht alleen dat het in dat geval makkelijker zou zijn om via een grote organisatie je geld terug te halen i.p.v. als allemaal particulieren.
Nee, wanneer er sprake is van een faillissement maakt dat allemaal niets uit. Alleen wanneer er sprake is van een partij waar wel geld te halen is, dan heeft het zin om de krachten te bundelen, omdat dan een partij als Kassa, Radar of de consumentenbond druk uit kan oefenen. Is er geen geld, dan heeft die druk geen zin.

Waar je je dan als schuldeiser eerder druk om moet maken is de vraag of iemand mogelijk in de schuldsanering terecht komt omdat je dan (bijna) zeker weet dat je weinig kans maakt om het hele bedrag terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

savale schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:34:
Laten we allemaal morgenavond (22-10) bellen naar Tros Radar. Als er maar genoeg klachten binnenkomen is er kans dat ze actie gaan ondernemen. Het nummer is gratis dus er valt niets te verliezen.

Meld duidelijk de naam "iComputers" en het bedrag verschuldigt is. Laat duidelijk de ernst van deze zaak blijken. (probeer je dus niet af te laten poeieren)

Bellen tussen 19:30 en 22:00 of als je echt niet kunt bellen dan de dag erop (dinsdag 23-10) tussen 14:00 en 15:30

Ik zal dit bericht ook op andere fora posten en aan de mensen die mij een email gestuurd hebben.

het nummer: 0800-1343
Aan alle Belgische gedupeerde klanten van iComputers

Aangezien wij niks hebben aan het gratis nummer van Tros Radar wil ik langs deze weg vragen om mij een mailtje te sturen met jullie gegevens. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Even iets heel anders: we geloven allemaal Ismael dat zijn handelen daadwerkelijk is "bevroren" en dat er een curator aan het werk is om de financieele toestand te bekijken, maar volgens mij weet hier niemand of dat echt wel zo is.
Zo ja wanneer wordt er dan een beslissing genomen en door wie dan wel?
Dit is toch wel zeer belangrijke informatie. Heeft iemand een idee hoe we daar achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
savale schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:55:
Even iets heel anders: we geloven allemaal Ismael dat zijn handelen daadwerkelijk is "bevroren" en dat er een curator aan het werk is om de financieele toestand te bekijken, maar volgens mij weet hier niemand of dat echt wel zo is.
Nee, dat geloven we zeker niet. Als er sprake is van een curator dan blijkt dat uit het faillissementenregister en uit het handelsregister. Ismael is op dit moment kennelijk bezig met een minnelijk traject. Dat betekent dat het op dit moment mogelijk is om bijvoorbeeld beslag te leggen op zijn woning. Voor je die woning kunt verkopen, heb je echter een vonnis nodig en daar gaat enige tijd overheen. En als Ismael zijn eigen faillissement aanvraagt, wordt dan binnen enkele dagen uitgesproken. Als dat gebeurt voor een vonnis ten uitvoer is gelegd, zijn al die kosten vergeefs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:10

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mmmm, ook ik heb iets besteld bij iComputers (op 30-9, t.w.v. € 63.95). Het had een levertijd van 1-5 werkdagen, en was volgens de site niet op voorraad. Dit kreeg ik ook met de mail als status, dus dacht dat het wel goed zou zitten.
1.5 week later had ik nog niks gehoord van ze, toen maar een mail gestuurd. Daar geen reactie op gehad, dus wilde nog gaan bellen. Maar heb het de laatste tijd heel druk, dus nog geen tijd voor gehad.
En toen kwam ik vandaag dit topic degen, waar ik niet echt blij van werd :( .
Als gedupeerden samenkomen, join ik ook graag :) . Eventueel kan ik nog wel een siteje met info opzetten, of een mailinglist voor alle mensen die gedupeerd zijn, vraag dat dan maar via dit topic of PM ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
0800 is inderdaad niet bereikbaar vanuit het buitenland, jullie kunnen dan een email sturen naar radar(at)tros.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het verstandig is om nu al contact op te nemen met Radar. Ik wacht liever even mijn rechtsbijstand af wat hun zeggen.
Als die er geen kwaad in zien, doe ik met zeker mee om een gezamelijke klacht in te dienen.

Ik had ook nog een vraag: is er iemand in de buurt van Vlaardingen die morgen gaat kijken of de zaak toch nog weer opengaat? Ik woon namelijk in het noorden en het is voor mij dus niet zo makkelijk om even langs te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Als je het normaal vind dat een winkel opeens een tijd sluit wegens een vage reden en dat je geen contact meer kan krijgen met de eigenaar hoef je van mij geen klacht in te dienen... :?

Mocht de winkel weer open gaan dan zal hij dat zelf wel op de site melden.

[ Voor 17% gewijzigd door savale op 22-10-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb trouwens zojuist contact gehad met de KvK en het blijkt dat er nog geen 3e partij of curator is ingeschakeld om zijn zaak te bekijken.

iComputers legt momenteel bedrijfsvoering stil tot nader order. Wij kunnen en mogen tot een periode van 2 a 3 weken niets meer uitlaten.

Het woordje mogen is dus onterrecht. Het lijkt mij zaak om Ismael eens op te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 06:25

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik zou het jammer vinden als ze zouden stoppen. Is lekker dicht bij en vrij goedkoop. Ik heb redelijk veel bij iComputers gekocht de afgelopen jaren (10-15k), niet alleen voor mezelf uiteraard.

Dacht al waar blijft mijn bestelling. Ik wacht wel af...

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
savale schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:47:
0800 is inderdaad niet bereikbaar vanuit het buitenland, jullie kunnen dan een email sturen naar radar(at)tros.nl
Een mail sturen naar Radar heeft ook geen zin want dit krijg je terug:

Hartelijk dank voor uw email.
Gezien het grote aantal reacties kunnen wij helaas niet alle mail
persoonlijk beantwoorden. Daarom ontvangt u deze automatische reply.
Uw klacht/ suggestie wordt wel aandachtig gelezen door de redactie. Ook wordt de klacht opgeslagen in het archief. Mochten wij uw klacht kunnen behandelen in de uitzending , neemt de redactie contact met u op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
Roman schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:04:
Ik zou het jammer vinden als ze zouden stoppen. Is lekker dicht bij en vrij goedkoop. Ik heb redelijk veel bij iComputers gekocht de afgelopen jaren (10-15k), niet alleen voor mezelf uiteraard.

Dacht al waar blijft mijn bestelling. Ik wacht wel af...
Zou jij dan even op de vraag van Sippy kunnen ingaan gezien jij toch dicht bij woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14

Apoca

Array Technology Industry

Site is weer aangepast :/

iComputers heeft momenteel haar bedrijfsactiviteiten tot nader order beëindigd.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:25:
Site is weer aangepast :/

iComputers heeft momenteel haar bedrijfsactiviteiten tot nader order beëindigd.
Ik snap niet wat we hier nu weer van moeten denken. Betekent dit dat de zaak nu op de fles is. Beëindigd klinkt toch vrij terminaal als ik het zelf mag zeggen. Of wordt er nog met derden gepraat voor een latere doorstart. Gezien het "tot nadere order".

De einige die hier wat duidelijkheid in kan geven is de betrokkene zelf. Ik hoop dat Ismael in ieder geval nog eens wat tekst en uitleg kan geven in deze thread.

Groet Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou ik zou zeggen dat de gedupeerden snel moeten gaan schakelen voordat de eigenaar alle tijd heeft gehad om zijn eigen dingen veilig te stellen. Immers er is op dit moment nog geen officieel faillissement of andere actie.

De eigenaar kan dus nog alles doen en laten wat hij wil. Inclusief het opzetten van constructies waarmee hij er zelf het beste uitkomt. Als hij daarmee de belangrijkste (leest meest machtige) schuld eisers van zich af kan houden, kan hij het gevecht met de kleintjes makkelijk uitzingen.

Geloof niet in zaken als "geef mij de tijd om alles te regelen". Gewoon zo snel mogelijk regelen en goed juridische afhandelen. Minimale termijnen hanteren en vol erin vliegen.

Rader/kassa hebben in deze fase geen enkele nut (sterker nog, maakt alleen slapende honden wakker). Dat heeft alleen zin als de eigenaar kwade bedoeling heeft/had.(En daarin geloof ik niet). Natuurlijk probeert hij er nu wel zo gunstig mogelijk uit te komen (dat zou iedereen doen).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158360

Zometeen verkoopt de eigenaar alle inboedel (zover die er nog is) en wordt het hele zaakje opgedoekt... zitten wij met de gebakken peren.

Aan de andere kant: als hij een gedeelte van de boedel zou kunnen verkopen en daarmee een doorstart kan maken is er misschien wel licht aan het eind van de tunnel.

Tjee... valt niet mee om alle kanten van het verhaal te blijven bekijken hoor... zit er zelf ook voor 250 euro in en was in het begin toen ik aan deze draad begon te lezen erg kwaad, maar besef nu dat dat niets oplost.

Wat dan wel iets oplost is me nog niet helemaal duidelijk, behalve evt. rechtsmaatregelen, maar ja, dan ontneem je hem de kans om uberhaupt nog een doorstart te maken lijkt me :|

Moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warri
Anoniem: 158360 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:22:

Aan de andere kant: als hij een gedeelte van de boedel zou kunnen verkopen en daarmee een doorstart kan maken is er misschien wel licht aan het eind van de tunnel.
Een doorstart lijkt me zeer onwaarschijnlijk, gezien de negatieve publiciteit die ze overal op internet hebben gekregen. Het lijkt me dus zaak om snel te handelen en het geld b.v. via de rechtsbijstand te gaan vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roman, zou jij voor mij dan even willen checken of hij toch niet weer geopend is morgen? Als dat zo is, wil ik de rit naar Vlaardingen wel maken nl., maar als dat niet zo is, zit ik voor nop een paar uur in de auto.

Sippy
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero tolerance beleid. Wanneer je niets relevants toe te voegen hebt, post dan niet, aangezien je dat een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban oplevert.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
* Gooien met 'modder'.
* Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Dit topic is ten tweede male geschoond. Degenen die niet relevant of offtopic reageren kunnen een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban verwachten.

Dit is de laatste kans, voor dit topic, wanneer men zich nu niet aan de regels houdt is dit topic permanent dicht.