Problemen bij iComputers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK in "Problemen bij iComputers"
Niet helemaal. Het teruggeven van je eigen spullen wordt door een eventueel faillissement niet geblokkeerd, het terugbetalen van geld wel.
Denk je dat? Als jouw hardware bij hun klaar ligt om verstuurd te worden en ze spreken het faillissement uit verkopen ze dat spul dan niet? Je moet er iig veel moeite voor doen om het terug te krijgen.

Correct me if i'm wrong.
Yep. De curator zal zaken waarvan hij weet dat die buiten de boedel vallen, niet verkopen, maar teruggeven.
In andere woorden; je hebt nog steeds recht op de RMA artikelen en zodra een currator is aangesteld zou je hem/haar kunnen mailen lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^
Modbreak:We verwachten minimaal dat iedereen de moeite neemt het topic goed door te nemen. Het blijven stellen van dezelfde vragen terwijl die al beantwoord zijn is erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie nergens maar dan ook nergens een concreet antwoord van Icomputers. Met dank aan StevenK voor het proberen te verduidelijken van deze kwestie, maar van Icomputers zie ik niets concreets.

Misschien dan nog even een noob vraag: Waarom blijf je RMA zendingen accepteren als je er uiteindelijk toch niets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrabbit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09-2017
Ook ik ben gedupeerd, maar dan (gelukkig) met een klein bedrag. Maar goed, vele kleintjes....

Naam: Benita
Bestelling: Belkin FM Transmitter
Bedrag: € 29,00
Besteld op: 10 september 2007
Betaald op: 11 september 2007

Bedankt voor het toevoegen alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xe0n schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 03:13:
Heb al aardig wat pagina's hier zitten lezen, maar lees eigenlijk nergens wat nou concreet de reden is van de huidige situatie van iComputers kan iemand dit ophelderen?
De status van iComputers en de redenen daarvan? Er zijn diverse redenen waarom iComputers op het punt staat failliet te gaan. Het lijkt mij dat dit duidelijk genoeg is. Alle interne informatie is toch niet van belang? Toch zal ik het een klein beetje ophelderen.

Door een te snelle groei die wij niet konden bijhouden zijn we uiteindelijk samen met een aantal andere voorvallen in de financiele problemen terrecht gekomen. We hebben er van alles aan gedaan om deze problemen te verhelpen helaas heeft dit niet mogen baten, nu staat de zaak dus op het punt van failliet gaan. Andere redenen vind ik niet relatief, het is duidelijk voor jullie dat iComputers dus failliet gaat. Wat wil je nog meer weten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:18:
[...]

De status van iComputers en de redenen daarvan? Er zijn diverse redenen waarom iComputers op het punt staat failliet te gaan. Het lijkt mij dat dit duidelijk genoeg is. Alle interne informatie is toch niet van belang? Toch zal ik het een klein beetje ophelderen.

Door een te snelle groei die wij niet konden bijhouden zijn we uiteindelijk samen met een aantal andere voorvallen in de financiele problemen terrecht gekomen. We hebben er van alles aan gedaan om deze problemen te verhelpen helaas heeft dit niet mogen baten, nu staat de zaak dus op het punt van failliet gaan. Andere redenen vind ik niet relatief, het is duidelijk voor jullie dat iComputers dus failliet gaat. Wat wil je nog meer weten? ;)
Of we ons geld ooit gaan weer zien en wanneer de onderdelen in RMA gaan terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me wat af: de mensen die gezegd hebben hun bank erachteraan te zetten om hun geld terug te krijgen, is daar iemand succesvol mee geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:32:
Ik vraag me wat af: de mensen die gezegd hebben hun bank erachteraan te zetten om hun geld terug te krijgen, is daar iemand succesvol mee geweest?
Vergeet het maar. Belastingdienst>curator>salarissen personeel>1e hypotheekhouder>evt. volgende hypotheekhouders>aanvragers faillisement>evt.schuldeisers die later een claim hebben ingediend>>>eventuele andere schuldeisers>>>>>>>>>>als er nog iets over is>>>>>>>de mensen die gezegd hebben hun bank erachteraan te zetten om hun geld terug te krijgen. Meer als bidden voor een overname zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

redrabbit schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:04:
Ook ik ben gedupeerd, maar dan (gelukkig) met een klein bedrag. Maar goed, vele kleintjes....

Naam: Benita
Bestelling: Belkin FM Transmitter
Bedrag: € 29,00
Besteld op: 10 september 2007
Betaald op: 11 september 2007

Bedankt voor het toevoegen alvast!
Ben je al naar de bank geweest om het terug te laten storten.
Neem gewoon eens contact op met je bank.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

Modbreak:We verwachten minimaal dat iedereen de moeite neemt het topic goed door te nemen. Het blijven stellen van dezelfde vragen terwijl die al beantwoord zijn is erg storend.

[ Voor 70% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 16:06 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:14:
@Dennis

Ik begrijp het wel. 1k is inderdaad niet veel maar momenteel heb ik dat niet eens. Elke cent dat ik in mijn bezit heb is 1 te veel. Alles gaat straks helemaal op de kop, het is echt vervelend en ik baal ook als een stekker. Alleen er is niet dat ik kan doen (tenzij ik de staatslot win) om het bedrijf te redden, het is gewoon overmacht. Ik was met een partij in gesprek over een mogelijk overname en die is mede dankzij de aanhoudende negatieve berichten misgelopen.
@ icomputers
Heb je niet iets bij te zetten als een bedrijfsgebouwtje of wagenparkje waarmee een soortgelijk bedrijf mee kan paaien? Het is natuurlijk gissen, maar als jij een van de betere shops van nederland hebt, heb je ook nog een aardig bedrag aan goodwill bij te zetten. Ik kan niet in je boeken kijken, maar een ander bedrijf jouw orders laten uitvoeren, met als beloning jouw goodwill en een stukje onroerend goed en/of bedrijfsauto is vaak een efficientere oplossing dan een faillissement. Het vervelendst na een faillisement is vaak dat de mensen nog jaren boos blijven, terwijl een overname dat kan voorkomen. Vaak kom je er zelf ook beter vanaf. Ik heb dit van dichtbij meegemaakt en weet waar ik over praat. Helaas voor jouw in een andere sector, dus ik kan je niet echt voorthelpen. Je moet met de billen bloot bij het aanschrijven van je concurrenten (Je grootste concurrent is de beste overnamecandidaat), maar het is een veel bevredigendere oplossing dan een faillisement, voor alle partijen.

En zorg dat je tijdens de onderhandelingen je klanten achter deze oplossing krijgt, en breng duidelijk in beeld wie/hoeveel dat (er) zijn.

Een lijst met klanten die wachten op de overname klinkt veelbelovender dan een lijst met schuldeisers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga echt niks meer over de RMA's vertellen, ik heb het net zelf terug gezocht en heb het gevonden...

zoek het maar op, niet de moeite doen op topic door te nemen en wel zo lekker navragen. Neem even de moeite beste mensen is echt binnen 30sec gevonden.

Ik wil jullie de topic actiever doornemen, dat heeft de mod hierboven met een mod-break nog duidelijk gemaakt....

Dit bericht schrijven duurde langer dan de antwoord, maar ik wil niet blijven herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Loninkwoner

Opzich heb je gelijk maar de overname ligt niet aan me handen, opzich zijn de schulden bij klanten maar een fractie van totale pakket (bestaat uit belastingdienst, banken (veruit de grootste), leverancier en nog een kleine fractie van het totaal onze klanten bestand)

Ik sta wel opzich open voor overname, engiste serieuze kandidaat heeft afgehaakt (met alle begrip, want we praten over een aardig bedrag)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak::( Check je mail.

[ Voor 96% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizmac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07-2023
Modbreak:Overbodig en voegt niets toe aan dit topic.

[ Voor 75% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Icomputers

Als ik zo in de pricewatch kijk kom ik toch zo wel wat bedrijven tegen die het zouden kunnen dragen. Kun je de heren van VNU/Tweakers niet zo gek krijgen dat ze je een lift geven op de frontpage zodat je een overname kunt promoten? (Een gratis banner op tweakers voor een overnamekanidaat! Reageer>) ofzo.... En dan je eigen verhaal erachter met wat je te bieden hebt. Ik begrijp uit je replies dat je toch persoonlijk meegaat in het verhaal. Dan heb je dus nog wat eigen vermogen te bieden. Wanneer een bedrijf nogal wat geinvesteerd heeft in de afgelopen tijd, weet die wel raad met de belastingdienst. Daarnaast is een bank ook niet zo bang voor dit soort initiatieven, wanneer die een rekensommetje gemaakt hebben over potentiele gevolgen. Ik geef toe dat er een koehandel kan ontstaan, maar neem van mij aan dat een overname beter is. Als je een rits Tweakers zo gek kan krijgen om je te helpen met een soort van "Help de russen de winter door"-achtige promotieactie loop je meer kans dan wanneer je op het forum naar bovenstaande reacties moet luisteren. Vergeet niet dat wanneer je 1000 succesreplies krijgt, dat dat ook een behoorlijke reclame voor een overname partner kan betekenen.

Misschien is er wel een duitser die in Nederland voet aan de grond wil krijgen, die je wel een doorstart wil laten maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

Laat ik daar nou een voorbeeld van hebben:

3 Juli besteld (stond op de site paar dagen levertijd)
4 Juli betaald
19 Juli product nog steeds niet op voorraad dus geannuleerd en iComputers zou geld binnen paar dagen terugstorten
19 - Heden; Tientallen mailtje en telefoontjes gericht aan icomputers waarin in het begin op gereageerd werd en mij steeds verteld werd dat het zo snel mogelijk goed zou komen. Heb zelfs nog 2x aangeboden om het geld op te komen halen.

Maar je voelt hem al aankomen, heb tot op heden heb ik nog geen cent mogen zien. Ben dus gewoon vanaf 19 juli tot nu aan het lijntje gehouden en voorgelogen.

[ Voor 29% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 16:00 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank46
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07-2024
Dit staat er nu op de website van iComputers:
"iComputers heeft momenteel haar bedrijfsactiviteiten beëindigd. Er is een faillissementsverzoek ingediend bij de rechtbank."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jizmac

Je naam komt mega bekend voor (zit op het puntje van me tong), wie ben jij precies:)
Ken echt zoveel mensen

@X.ExceL als je de topic door hebt genomen heb ik erin gezet wat we veel meer dan de 23k waarover jij het hebt in het bedrijf hebben gestopt (AANTOONBAAR), dus lekker slim dan om zoveel geld in een zinkende ship te zetten. Ik heb tot de 12e deze maand niet de hoop opgegeven!!. Nog steeds niet maar het ziet er met de dag minder rooskleurig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak::( Prettige vakantie.

[ Voor 95% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizmac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07-2023

[ Voor 80% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik trek met terug uit deze discussie, ik zal er ook niet meer op kijken. Het is een ja/nee spel aan het worden en ik heb meerdere malen gezegt dat ik daar geen behoefte heb. Het voegt niets toe aan de thread en iedere dag dezelfde vragen zonder de thread goed door te nemen.

Het wordt dus afwachten wat de rechtbank te vertellen heeft, als ik gegevens van curator heb zal ik die hier doorspelen, zodat iedereen een kans heeft op een vordering. Het spijt me dat het voor de gedupeerde zo heeft gelopen.

Rest mij niks meer dan de beste te wensen aan iedereen.

Mvg,

Ismail

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

[ Voor 85% gewijzigd door Longbeard op 30-10-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Nou, het hoge woord is er iig uit. Hier ging het toch al heel de tijd om?

Blijft dat ik het vreemd vind dat je nog RMA zendingen waar je niets aan hebt accepteert op het moment dat je allang ziet dat het misloopt. Maar goed, zal wel een geval van 'overmacht' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrY
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08-2024

DrY

Zoals al eerder gezegd is. Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken. Op het moment dat je dat doet zullen er altijd personen gedupeerd zijn. Al dat persoonlijk geblaat over hoe jij of hij of je broer of je moeder uit je geld "genaait" bent, is storend.

Als iComputers kwaad in de zin had was hij al lang met 26000E (+ de rest) op zak met de noorderzon vertrokken. Hij heeft echt niet op een labeltje gekeken met het idee "laat ik die gozer nou is even flink naaien en 1000 Euro achterover drukken".

In het topic staat duidelijk aangegeven dat alle binnengekomen RMA's gelabeld zijn en zo ver nog mogelijk naar de leverancier worden gestuurd. Uiteraard is het wenselijk dat het snel wordt opgelost echter bezeerd reageren op alles wat door iComputers wordt gepost werkt niet in ons voordeel.

Misschien is het handig om te achterhalen wie het faillisement heeft aangevraagd. Kunnen personen die nog geld moeten ontvangen zich daarbij aansluiten.

Ik wacht rustig af of ik nog wat verneem van mijn semi overleden videokaart door zo nu en dan dit topic op te zoeken en de site van iComputers regelmatig te bekijken.

Ik hoop dat iComputer ondanks alle nare posts zich toch nog zal uitlaten op dit board i.v.m. verandering plannen en eventuele opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Eigenlijk kan ik als buitenstaander zeggen dat dit hele draadje (en anderen op internet) ervoor zorgt dat icomputers totaal niets meer waard is. De naam staat nu gekoppeld aan bedrog. Of het nu waar is of niet (persoonlijk denk ik van niet)
Hierdoor zal geen van de gedupeerde nog iets zien van zijn vordering.

Wanneer de naam van icomputers niet bedoezeld was geweest, dan had de naam en klantenbestand van icomputers nog geld waard geweest (en misschien nog best veel geld waard geweest). Dan was de toko waarschijnlijk nog failliet gegaan, maar de eigenaar had minder grote restschulden gehad en in elk geval had iedereen zijn spullen alsnog gekregen (of anders het geld). Want je kan moeilijk een herstart maken als je klanten houdt die financieel gedupeerd zijn. Dus die moet je eerst compenseren.

Anderzijds begrijp ik ook dat mensen graag medestanders zoeken. Ook speelde mee dat icomputers te lang de waarheid niet heeft verteld. Hierdoor gaan mensen sneller klagen. Op het moment dat er eerlijk gemeld wordt wat de problemen zijn, dan zullen mensen ook wel draadjes als dit openen, maar het zal dan niet gaan op de "bedrieger dit, bedrieger dat"-toon. Men zal dan meer als toon hebben dat men hoopt dat er een oplossing komt.
Uiteindelijk is de eigenaar hiervoor verantwoordelijk, ondanks dat dit vast echt zijn bedoeling niet was.
Hopelijk kunnen andere bedrijven die in de shit zitten hiervan leren. Ga niet doen alsof er niets aan de hand is, terwijl je weet dat de zaak binnen enkele weken failliet zal gaan.

Ik denk alleen absoluut dat de eigenaar financieel gezien niet goed genoeg onderlegt is. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij geld van zijn familie in het bedrijf heeft gestopt terwijl het eigenlijk zinloos was.

Overigens heb ik er ook van geleerd: Een logo van allerlei organisaties zegt niets, als je dit ook niet controleert. Pas als de organisatie zegt dat een bedrijf lid is, dan heb je er iets aan. En als bedrijven geen lid zijn van een organisatie als thuiswinkel, dan kan je maar beter voor onder rembours kiezen.

Voor de gedupeerde hoop ik dat er toch een 'gek' is die graag de naam icomputers wil gebruiken en daar als compensatie alle lopende orders voor wil compenseren. Dat is nog de enige kans waarop iemand nog iets van zijn geld krijgt.

(hopelijk wordt door de mods begrepen dat dit wel ontopic is, ondanks dat het vrij negatief is voor de gedupeerden)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:53
Modbreak:Prettige vakantie.

[ Voor 95% gewijzigd door Microkid op 30-10-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
  • Laatst online: 03-08 10:45
Hallo,

Ik heb zojuist zoals is voorgesteld aangifte gedaan bij de politie. Aangiftenummer is: PL0641/07-392497. Kon dit niet eerder doen. Men wist te vertellen dat je met een aangifte eventueel sterker staat met zijn alle. Maar het garandeerd natuurlijk niets.

Ik weet niet of "Whatthefuck" er nog iets mee doet, maar ik vermeld het maar even.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmoh
  • Laatst online: 23-09 13:02
eerlijk gezegd vind ik het kwalitatief uitermate teleurstellend dat iComputers niets meer post hier, ik vond het fijn en handig zo nu en dan te horen hoe het zat, wat de vorderingen waren. Hiervoor in ieder geval bedankt mede gedupeerde, en niet gedupeerde die onzinnige gal spuwden over iComputers.

Nogmaals hoop ik dat iedereen in ieder geval een deel terug krijg van zijn/haar geld, al is dat in de vorm van een overname, ik heb dit bedrijf eerst opgezocht (reviews) en kon niets dan goeds vinden, jammer dat het na zo'n akkefietje helemaal de grond in geboord word aangezien iedereen dit kan overkomen!

Heel erg veel succes Ismail, mocht je dit nog lezen..
Ik hoop dat we nog op de hoogte worden gehouden!
Denk even na over dat overname idee, klinkt aantrekkelijk als ik het zo lees en als het haalbaar is!

En ik neem het advies maar aan dat ik kan fluiten naar mijn €750.. maar goed, het is niet anders.. :)

Edit; Overigens geef ik niet iComputers de schuld van het feit dat deze niet meer wil posten! dat was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk..

[ Voor 7% gewijzigd door Jelmoh op 30-10-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:05
Paquito schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:31:
Nou, het hoge woord is er iig uit. Hier ging het toch al heel de tijd om?
Er is ook duidelijk uitgelegd dat de eigenaar zich in een nare spagaat bevond: doordat zijn echtgenote niet meewerkt, kan hij niet zijn eigen faillissement aanvragen. Zolang het faillissement niet door een schuldeiser aangevraagd is, kon hij dus geen kant op.
Blijft dat ik het vreemd vind dat je nog RMA zendingen waar je niets aan hebt accepteert op het moment dat je allang ziet dat het misloopt. Maar goed, zal wel een geval van 'overmacht' zijn.
Eerder in het topic is al aangegeven dat vanaf het moment dat duidelijk was dat het fout ging, er geen RMA's meer geaccepteerd zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben gedupeerd door hun.

Als er sprake is van een te niet gedane firma laten ze dat dan melden.

Het ruikt naar rotte vis.
wat denken de gedupeerden van de consumenten programmas zoals Radar of Opgelicht??

Ik vind dat ze veel mensen aan een lijntje hebben gehouden,mijn zaak speelt vanaf Juli.
Elke keer werd er mij beloofd via de mail dat ik mijn geld terug gestort zou krijgen.
Helaas is dit niet gebeurd.

ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

suc6 alle andere gedupeerden:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft naar mijn mening ook veel te lang geduurd met de waarheid !

Toen ik daar achter kwam heb ik ook direct aangifte gedaan..

Ik heb dan ook geen enkele medelijden met diegene die niet meteen de waarheid hebben gesproken en mij/ ons hebben voorgelogen.

Via een incassobureau ga ik alsnog proberen mijn geld terug te krijgen.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een gedupeerde. Onderdelen besteld, vooruit betaald, PC langsgebracht, een vriendin heeft pc opgehaald, moest ze nogmaals het bedrag betalen. Bedrag is 322 euro. Heb ze toen dezelfde dag gebeld en gaven toe dat het een foutje was. Bedrag zou binnen een maand worden teruggestort. Had tevens een harddisk laten inbouwen, deze was niet op voorraad. Heb toen mn order geannuleerd. Bedrag van de harddisk (78 euro) zou binnen een maand worden teruggestort. Tot op heden niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:08:
Ook ik ben gedupeerd door hun.

Als er sprake is van een te niet gedane firma laten ze dat dan melden.

Het ruikt naar rotte vis.
wat denken de gedupeerden van de consumenten programmas zoals Radar of Opgelicht??

Ik vind dat ze veel mensen aan een lijntje hebben gehouden,mijn zaak speelt vanaf Juli.
Elke keer werd er mij beloofd via de mail dat ik mijn geld terug gestort zou krijgen.
Helaas is dit niet gebeurd.

ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

suc6 alle andere gedupeerden:-(
bedrag en pv nummer graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
StevenK schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Er is ook duidelijk uitgelegd dat de eigenaar zich in een nare spagaat bevond: doordat zijn echtgenote niet meewerkt, kan hij niet zijn eigen faillissement aanvragen. Zolang het faillissement niet door een schuldeiser aangevraagd is, kon hij dus geen kant op.

[...]

Eerder in het topic is al aangegeven dat vanaf het moment dat duidelijk was dat het fout ging, er geen RMA's meer geaccepteerd zijn.
Rond 22 oct zijn de bedrijfsactiviteiten stop gezet idd. Echter, zoals het volgende mailtje 09/20/07 van een poster hier getuigd, waren er al eerder duidelijke problemen.
Ik begrijp dat dit te lang wachten word voor u voordat u de overige onderdelen binnen krijgt.
Helaas voor u en voor ons zit hier een reden achter die bij iComputers tot dus ver onbekend is.
Onze leverancier, (waar de rest van uw onderdelen vandaan komen) heeft te maken met interne problemen.
Om deze reden hebben wij nog steeds niets van hun ontvangen. Wat zich daar afspeelt is tot dusver onbekend bij ons.
Wij hebben geprobeerd extra druk op hun uit te voeren, maar hun medewerkers laten niks los richting ons.
Dus voor zowel u (onze klant) en ons (iComputers) is het gewoon een ontzettend lastige situatie.
Het is helaas een kwestie van afwachten, wij willen u uiteraard niet aan het lijntje houden omdat wij door onze leverancier niet onze afspraken na kunnen komen.
Dus als u opmerking / suggesties heeft m.b.t. uw order dan horen wij deze graag.
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
iComputers
Och en die nare spagaat. Daar doelde ik niet eens op. Ik bedoelde meer op zijn zakelijke karakter dat eindelijk eens te voorschijn kwam. Dat is naar mijns inziens vanaf begin aan al zijn insteek geweest. ("vooral geen aangifte doen, heeft geen zin") De rest is een mooie verpakking. Cyberpope schreef er eerder in dit topic nog een mooi stukje over.

Weet je wat Icomputers had gesierd? Als hij op de laatste dag nog terug naar zijn pand had gerend en alle aanwezige nog RMA's terug had gestuurd naar zijn klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 31-10-2007 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Paquito schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:48:
Weet je wat Icomputers had gesierd? Als hij op de laatste dag nog terug naar zijn pand had gerend en alle aanwezige nog RMA's terug had gestuurd naar zijn klanten.
Dat ben ik helemaal met je eens en ik heb ook nog steeds geen enkele afdoende verklaring gezien waarom dat niet alsnog is gebeurd, want ook de curator kan met die artikelen niet anders dan ze terugsturen.

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 31-10-2007 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hoe kan je nu een RMA terugsturen als je geen geld hebt om het vervoer te betalen?
Sorry, ik begrijp hoe lullig jullie situatie is, maar geen geld is geen geld. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
(Ik heb zelf mijn gedachten over deze zaak die ik niet zal uiten, omdat het topic dan misschien dicht gaat. Laat ik voorop stellen dat er in veel faillissementszaken sprake is van malversaties.)

Wat de eigenaar ook had kunnen doen was iedereen een mailtje sturen dat hij niet in staat was aan zijn verplichtingen te voldoen, en dat RMA-artikelen opgehaald konden worden. Maar of dat verstandig was? Hij had met een grote toeloop te maken kunnen krijgen of zelfs met geweld.

Je krijgt nu te maken met een gigantische kapitaalvernietiging, want de boedel wordt opgekocht tegen een schijntje, en de kans dat géén van de eisers hier iets zal krijgen is erg groot. Sorry, maar dat is de normale gang van zaken in dergelijke gevallen, ook waar het eenmanszaken betreft.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:23:
Hoe kan je nu een RMA terugsturen als je geen geld hebt om het vervoer te betalen?
Sorry, ik begrijp hoe lullig jullie situatie is, maar geen geld is geen geld. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Er zijn altijd oplossingen; Ik zou bijvoorbeeld best de vervoerskosten willen betalen voor mijn videokaart; immers is de kaart zelf meer waard dan de verzendkosten. Maargoed ik heb via de mail begrepen dat het afwachten is op de curator..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Tot over een week.

[ Voor 95% gewijzigd door Longbeard op 31-10-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:12:
Hoe kun je nu zeggen dat er geen geld was om RMA's terug te sturen? Dat geld hebben we met z'n allen verstrekt!
Als er één ding duidelijk is, dan is dat dat het geld op is. Dat is tenslotte wat een faillissement is: 'een opgehouden zijn te betalen'.

Bedrijven (en particulieren) gaan nu éénmaal failliet en daar zijn de schuldeisers de dupe van.

[ Voor 23% gewijzigd door StevenK op 31-10-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak::(

[ Voor 93% gewijzigd door Longbeard op 31-10-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:23:
Precies, terugzenden van RMA's was geen optie omdat er gewoon weg geen geld voor beschikbaar was. Alles was bevroren door de banken. Waar haal je dan het geld vandaan?
pinockio schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:28:
(Ik heb zelf mijn gedachten over deze zaak die ik niet zal uiten, omdat het topic dan misschien dicht gaat. Laat ik voorop stellen dat er in veel faillissementszaken sprake is van malversaties.)

Wat de eigenaar ook had kunnen doen was iedereen een mailtje sturen dat hij niet in staat was aan zijn verplichtingen te voldoen, en dat RMA-artikelen opgehaald konden worden. Maar of dat verstandig was? Hij had met een grote toeloop te maken kunnen krijgen of zelfs met geweld.

Je krijgt nu te maken met een gigantische kapitaalvernietiging, want de boedel wordt opgekocht tegen een schijntje, en de kans dat géén van de eisers hier iets zal krijgen is erg groot. Sorry, maar dat is de normale gang van zaken in dergelijke gevallen, ook waar het eenmanszaken betreft.
Kijk jij snapt het, natuurlijk zijn er vele uitwegen in de schuldeisers hun opzichten. Maar als je geen geld heb heb je gewoon geen geld. Dan kun je uiteraard een email rondsturen naar mensen om hun RMA's op te halen, maar ja .. wat als daar inderdaad geweld bij komt kijken. Er zijn gewoon aan al deze aspecten risico's verbonden die je als werkgever niet wilt lopen.

Of de RMA's ooit retour komen bij de eigenaren, dat zou ik echt niet weten ik hoop het wel natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat dit een gebed zonder einde wordt. Ik ga er maar vanuit dat ik mijn geld niet meer terug zie.. Ondertussen heb ik ergens anders maar een laptop gekocht. Het is een héle dure geworden, maar ik weet wel dat ik in het vervolg liever elders wat meer betaal dan dat ik dit nog een keer doe.

Steven, bedankt voor de verduidelijkingen die je ons gegeven hebt. Mijn rechtsbijstand zegt ook dat we het geld hoogstwaarschijnlijk niet meer terug zullen zien. (blijf natuurlijk wel hoop houden, maar reken er niet meer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:38
Modbreak:Lees het topic door voordat je post.

[ Voor 76% gewijzigd door Longbeard op 31-10-2007 19:46 ]

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Modbreak:Check je mail en lees de topicwarning nogeens goed door.

[ Voor 90% gewijzigd door Longbeard op 31-10-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Modbreak:Schijnbaar zijn, zelfs de gedupeerden, degenen die baat hebben bij dit topic, niet in staat zich te houden aan de topicwarning en de diverse modbreaks. Zelf na tweemaal dit topic te hebben opgeruimd dringt het niet door dat men zich dient te houden aan de policy in dit topic.

Helaas gaat dit topic dan ook op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

Zoals op de website van icomputers (http://www.icomputers.nl/) te lezen valt is de uitspraak cq zitting verplaatst naar 8 januari, dat was dus gister.

Nu heb ik zelf net naar de rechtbank van Rotterdam gebeld ((010) 297 12 34) waar deze faillissementsverzoek loopt, maar van hun antwoord werd ik net echt wijzer.

Omdat icomputers een eensmanzaak kon de medewerker alleen op de naam van de eigenaar zoeken (Ismail Yildirim). De medewerker kon mij alleen vertellen, dat er op die naam nog geen faillisement stond, maar wat niet is kan nog komen voegde hij daaraan toe. Verder kon hij mij geen informatie over de zaak verstrekken aangezien dit geheim?? was?

Wat kan ik hiernu mee? En weten andere mensen misschien al iets meer?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de post van het nieuwe topic verplaatst naar dit gesloten topic - ik heropen het topic vooralsnog overigens niet, aangezien het ook in het verleden niet mogelijk is gebleken het topic op fatsoenlijke en opbouwende manier voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij werden erop geattendeerd dat op de site van iComputers een nieuwe update is verschenen:
Update 3: zitting heeft dinsdag 8 januari plaatsgevonden, echter is de uitspraak cq zitting wederom verplaatst naar 28 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site bevat wederom een andere melding,
iComputers is opheven wegens gebrek aan baten.
De website van de KvK vermeld inmiddels ook uitschrijving:
https://server.db.kvk.nl/...SWS001@?BUTT=243485690000
Let op dat dit *niet* betekent dat er een faillissement is uitgesproken of een schuldsanering in werking is gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Update:
Helaas moet ik u het navolgende mededelen. Bij vonnis van de Rechtbank Rotterdam d.d. 5 februari 2008 is voor de de eigenaar voorheen h.o.d.n. IComputers, gevestigd aan de 3e Industriestraat 25A te (3133 EJ) Vlaardingen, de definitieve toepassing van de schuldsaneringsregeling uitgesproken. Daarbij is mr. I.C. Prenger-de Kwant benoemd tot rechter-commissaris en is mr. M.W. Huijzer aangesteld tot bewindvoerder.

Indien u meent een vordering te hebben dan kunt u die gespecificeerd bij de bewindvoerder indienen ter verificatie. Bij de indiening duidelijk uw naam en adres vermelden, bewijs van betaling meezenden en aangeven hoeveel omzetbelasting (BTW) er in uw vordering is begrepen. Indienen kan per mail naar info[AT]hr-advocaten[DOT]nl of per post naar Huijzer & Renzen Advocaten, Postbus 35105 te (3005 DC) Rotterdam.

Indien u een vordering ter verificatie indient, ontvangt u te zijner tijd automatisch bericht over de afloop van de schuldsaneringsregeling. Voor tussentijdse inlichtingen verwijs ik u naar de openbare verslagen die periodiek worden gedeponeerd ter griffie van de Rechtbank te Rotterdam onder nummer R 08/54.

[ Voor 86% gewijzigd door Longbeard op 18-02-2008 16:04 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero tolerance beleid. Wanneer je niets relevants toe te voegen hebt, post dan niet, aangezien je dat een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban oplevert.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
* Gooien met 'modder'.
* Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Dit topic is ten tweede male geschoond. Degenen die niet relevant of offtopic reageren kunnen een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban verwachten.

Dit is de laatste kans, voor dit topic, wanneer men zich nu niet aan de regels houdt is dit topic permanent dicht.