Problemen bij iComputers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 6.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Via de website http://www.faillissementen.com/registernl.php kom ik Icomputers verder ook niet tegen.
Dit zou naar mijn idee inderdaad betekenen dat er nog geen faillissement oid is aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Warri schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:32:
Een doorstart lijkt me zeer onwaarschijnlijk, gezien de negatieve publiciteit die ze overal op internet hebben gekregen. Het lijkt me dus zaak om snel te handelen en het geld b.v. via de rechtsbijstand te gaan vorderen.
Dit kan zeker voor degene die een rechtsbijstand hebben en een relatief klein bedrag hebben interessant zijn. Het komt namelijk voor de een rechtsbijstand verzekering liever zelf de schade op zich neemt dan dat ze een zaak begint.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste forum-lezer,

Wat ik al al eerder schreef, wij kunnen pas over enkel weken onze continuïteit vermelden, die staat nu op het geding. Hierdoor zijn tijdelijk onze bedrijfsactiviteiten beëindigt (juridisch is dit de juiste term, ook op advies van thuiswinkel.org) totdat wij meer helderheid kunnen verschaffen. De reden waarom wij momenteel ook crediteringen stil leggen is het feit dat wij velen crediteringen hebben, en ik van mening ben dat je of iedereen crediteert of helemaal niet (tot nader order natuurlijk). Ik kan niet waarborgen dat iedereen gecrediteerd word. Je kan het niet maken dat ene klant wel wordt gecrediteerd en de andere niet, iedereen heeft recht op een gelijke behandeling en niemand wordt voorgetrokken. Er is een rechte lijn en dat is dat er op dit moment NIETS gecrediteerd word, punt. Kort samengevat bedrijfsvoering is moment beëindigd totdat wij meer helderheid hierover kunnen geven en garanderen. Ik hou jullie op de hoogte….

Met vriendelijke groet,

Ismail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrY
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08-2024

DrY

Beste iComputers,

Zit er ook één lijn in de RMA procedures? Dat wil zeggen mensen die in goed vertrouwen hun defecte spullen hebben opgestuurd maar daar nog geen enkele berichtgeving over hebben ontvangen.

Ik heb op 8 oktober mijn defecte videokaart (aangetekend) verstuurd. Mocht u niet meer in staat zijn deze ter reparatie aan te bieden bij de leverancier dan wil ik zelf wel stappen ondernemen omdat persoonlijk te regelen.

Moet ik uiteraard wel mijn kaart terug krijgen. Wil hem eventueel nog wel ophalen op het (een) adres in Vlaardingen ook.

Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te horen.

MvG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmoh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 13:02
Eindelijk weer een langverwacht bericht van de eigenaar.
Heel erg bedankt Ismail!
Het heeft niet veel licht op de zaak geholpen maar geeft mij in ieder geval een soort van geruststelling.
Ik hoop dat er nog wat te redden valt van iComputers aangezien ik daar ook veel geld ingestoken heb.

Groet, Jelmoh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Is het geen optie om iedereen 40% te crediteren van het openstaande bedrag. Op die manier kan (waarschijnlijk) iedereen gecrediteerd worden en hebben zij in ieder geval een gedeelte van het bedrag terug. Het is wel een administratieve romslomp, maar zal de gemoederen wel wat meer gerust stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMA producten zijn allemaal gelabeld en kunnen en gaan nog uitgeleverd worden!.

Dingen die in onze macht zijn en producten die nog onder onze handen vallen van klanten gaan wel geretourneerd worden. Echter in welke staat moet nog bekeken worden, dat is altijd goed ipv het kwijt te raken natuurlijk. Wat ik al zei we doen zo eerlijk mogelijk zaken alleen zitten wij nu in een parket en of we eruit komen weet ik niet (net zoals jullie). Komende weken is alles helder en kan ik de daadwerkelijke toedracht vermelden, of het goed of slecht is kan ik niet zeggen. Ik hou zelf niet van vooruitlopen op zaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:39:
Roman, zou jij voor mij dan even willen checken of hij toch niet weer geopend is morgen? Als dat zo is, wil ik de rit naar Vlaardingen wel maken nl., maar als dat niet zo is, zit ik voor nop een paar uur in de auto.

Sippy
Ik ben er vorige week geweest en toen was er niemand. Ik zal van de week nog even langs gaan. Vandaag lukt denk ik niet.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gideon82,

Kan ik niets over uitlaten, het is in de handen van onze geldverstrekker. Als zei de stekker uittrekken dan is een faillissement onvermijdelijk, echter is dit niet gebeurd en zijn wij in beraad over de continuïteit van iComputers. Als zei wil met onze het minnelijke traject willen volgen dan gaan wij dat ook voorstellen aan onze klanten, echter zijn wij nog niet zo ver. Dit zijn onder andere de zaken waarmee wij momenteel bezig zijn.

Mvg,

Ismail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

gideon82 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:13:
Is het geen optie om iedereen 40% te crediteren van het openstaande bedrag.
Er is meerdere malen aangegeven dat er op het moment even niets gaat gebeuren met geld.

offtopic:
Ik weet niet hoe en wat, maar succes Ismail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Beste Ismail

Ik heb net contact gehad met thuiswinkel.org en die zeggen jullie niet in het systeem te hebben en dat jullie hun naam ten onrechte voert,
Hoe zit het nou? Ik ben van plan stappen te ondernemen samen met andere gedupeerde,dit zal je niet meer tegen kunnen houden, Maar toch wil ik graag jouw kant horen.

Groet
TeGek

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic:

Yapser dank je wel!!
zal komende tijd wel goed nodig hebben, ik ken je ook persoonlijk en je bent altijd een zeer gewaardeerde klant bij mij/ons. Alleen allemaal vervelend hoe het nu loopt, na regen komt zonneschijn. Laat we het daarop maar op houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Voor de eigenaar (die hier netjes reageert) veel sterkte toegewenst. Het lijkt me een enorme klote situatie om in te zitten.

Echter ik zou niet wachten met het ondernemen van juridische actie als ik een gedupeerde was. Die kun je nog altijd stop zetten als het nodig is. Als je te laat opstart bent je "te laat".

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo TeGek,

Ieder keurmerk heeft z'n gedragsregels, je moet je als bedrijf zijnde daaraan houden. Dus als je er niet aan kan houden wordt het ontnomen. Wij kunnen op dit moment hier niet meer aan voldoen, de gestelde levertijd kunnen wij niet handhaven en crediteringen lopen ook niet vlekkeloos, dus wordt de keurmerk ontnomen van je. Vrij simpel en logisch verklaring.

Je kan ondernemen wat je wild maar als de bedrijf toch op de fles zou gaan, kom je als consument altijd achteraan en is het zonde van de extra ingestoken geld. Er zijn tal van instantie's die naar voren worden getrokken bij het opdoeken van een onderneming. Echter als de crediteuren bereid zijn te saneren en de geldverstrekker werkt ook mee dan hebben we weer een case. Wat het gaat en mag worden moet nog blijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ismail,

Laten we hopen dat het inderdaad zonneschijn wordt, want ik heb voor het eerst een bestelling bij je gedaan en dan blijkt dat ik én geen computer geleverd krijg én m'n geld niet terugkrijg!! Toch wel heel zuur voor een nieuwe klant of niet dan? Het is echt voor het eerst en voor het laatst dat ik iets bestel op deze manier. Toch zonde, want tegenwoordig wordt er zoveel via het internet verhandeld en dit schaadt toch wel degelijk het vertrouwen in dit soort dingen.

sippy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel fijn, Roman.

Dank je wel..

sippy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 28-09 18:05
TeGek schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:17:
@Pcdealer
FIFO werkt toch ook op basis van bedragen, Dus eerste bedragen binnen eerste naar buiten,Niet op volgorde van ingekomen bestellingen?(Want die zijn misschien geanuleerd e.d.)

toch ben ik van mening dat iedereen gewoon ZSM stappen moet ondernemen.
Het enige wat je daarmee bereikt is dat er per vonnis een paar honderd euro extra kosten zijn en er dus weer minder overblijft voor de rest.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:18
Beste Ismael,

Ik zie dit als een goede eerste stap dat je weer reageerd op berichten die hier gepost worden.
Toch ben ik van mening dat je het beste een bepaald percentage vast terug kan boeken naar de mensen die een onverschuldigde betaling hebben gedaan. (Dus de mensen die alleen geld hebben overgemaakt en niks hebben terug gezien in de vom van een product of geldbedrag)
De reden hiervoor is wij dan weer een stukje vertrouwen terug hebben dat jij niet alleen aan je eigen hachje denkt, maar ook dat van een ander. Wij hebben allemaal hard moeten werken voor het geld.
Zoals het er nu voor staat ga ik toch stappen ondernemen, want 1150 euro is een hoop geld.
Ik hoop dat je wat doet met mijn tip, want volgens mij gaat dat iedereen een hoop tijd en geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajopie
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo, ik ben vandaag nog langs gegaan maar de rolluiken waren dicht.
Ik zou graag willen weten of ik morgen mijn RMA router kan op komen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
StevenK schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:12:
[...]

Het enige wat je daarmee bereikt is dat er per vonnis een paar honderd euro extra kosten zijn en er dus weer minder overblijft voor de rest.
Of het is zo dat er minder over blijft voor de hypotheekschulden... Het is echt niet zeker of bij een faillissement wel iets uigekeerd gaat worden. Ik heb echt alle begrip voor de mensen die het middels een dagvaarding gaan proberen.
Misschien heb je gelijk, maar je zou heel anders reageren als je zelf het slachtoffer was met een groot bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imail praat nu nog steeds over een paar weken. Dat was een paar weken geleden ook al zo. Hoe lang gaan die paar weken eigenlijk nog duren voor dat we duidelijkheid krijgen?

sippy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
savale schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:30:
[...]

Of het is zo dat er minder over blijft voor de hypotheekschulden... Het is echt niet zeker of bij een faillissement wel iets uigekeerd gaat worden. Ik heb echt alle begrip voor de mensen die het middels een dagvaarding gaan proberen.
Misschien heb je gelijk, maar je zou heel anders reageren als je zelf het slachtoffer was met een groot bedrag.
Ik zou doen wat ik hier al eerder heb geadviseerd: eerst uitzoeken of er verhaal mogelijk is (overwaarde woning, auto's, noem maar op) en dan naar de rechter stappen.

Als er geen verhaal mogelijk is, dan wordt het lastiger. Zelf zou ik dan die 600 euro voor een faillissementsaanvraag neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05-2024
Ismail,

Daar dit de enige weg is tot communicatie zou ik het volgende willen zeggen.
Dat er problemen zijn kan ik best geloven en betreur ik ook het is nl niet prettig, niet voor u maar ook niet voor ons gedupeerden, welke geld of materiaal kwijt zijn.Als ondernemer moet je hier wel rekening mee houden dat dit kan gebeuren.Wat ik echter absoluut niet kan begrijpen is het niet eerlijk zijn over de situatie. Vertellen dat er verbouwingswerken gaan plaats vinden terwijl dat dit absoluut niet waar is, het open houden van de site waardoor er nietsvermoedende klanten ,tot over enkele weken,nog bestellingen hebben gedaan en betaald dit terwijl jullie heel goed wisten dat je je verplichtingen niet kon nakomen vind ik absoluut niet kunnen als ondernemer die het met zijn klanten goed voor heeft.Tevens het aan het lijntje houden van de mensen met allerlei uitvluchten over leveringen kan niet. Als Icomputers hierin eerlijk was geweest, want ga me nu niet vertellen dat deze problemen plots zijn ontstaan er zal enkele maanden geleden (maart/april) al wel een belletje aan het rinkelen geweest zijn, waren er nu een aantal klanten minder geweest die in de problemen zaten. Dit is mijn zienswijze op de huidige situatie en het kan best dat u ook slachtoffer bent van een situatie buiten uw wil om maar dat geldt voor mij ook. Ik hoop dat alles nog op zijn pootjes komt en iedereen terug krijgt waar hij recht op heeft. Ik hoop dat u het weinige vertrouwen dat ik in u nog heb niet in rook laat opgaan.

[ Voor 9% gewijzigd door doggy007 op 23-10-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ismail,

Ben blij dat je reageert. In principe heb je een punt, als je zegt dat of iedereen een betaling krijgt of niemand. Maar het is best lastig voor mensen om dat te slikken na alle onduidelijkheid omtrent jouw zaak. Dat je niets kan zeggen over de gang van zaken, ook prima, maar probeer aub niet telkens met de term 'weken' te smijten. Dit is namelijk erg slecht voor het vertrouwen in jouw zaak. Probeer als het kan een 'deadline' te geven wanneer het e.e.a. duidelijker zal worden.

Dat RMA spullen terug bezorgd gaan worden, lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch, aangezien het eigendom van de personen is die het opgestuurd hebben. Met die spullen mag niets gebeuren, want IComp. is alleen in het bezit van die spullen. Hoop dat je het snel voor elkaar gaat krijgen om deze spullen aan de personen die het ingeleverd hebben terug te geven. Misschien is het ook een optie om mensen die spullen hebben liggen bij IComp (en enigzins in de buurt wonen), hun spullen op te laten komen halen. Ikzelf zou dan namelijk de ingeleverde OCZ geheugen module (welke dus niet defect was, vraag maar aan Patrick) op willen halen, want als ik die €145,- dus niet van de rest van de openstaande bestelling af kan halen en ik ook het geld niet terug kan krijgen, dan heb ik liever die module terug (ook dit is immers nog mijn eigendom).

Ik hoop dat je er weer bovenop komt en dat iedereen hier op de een of andere manier gerust gesteld kan worden de volgende keer dat je weer wat post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:54:
De reden waarom wij momenteel ook crediteringen stil leggen is het feit dat wij velen crediteringen hebben, en ik van mening ben dat je of iedereen crediteert of helemaal niet (tot nader order natuurlijk). Ik kan niet waarborgen dat iedereen gecrediteerd word. Je kan het niet maken dat ene klant wel wordt gecrediteerd en de andere niet, iedereen heeft recht op een gelijke behandeling en niemand wordt voorgetrokken.
Laat je niet misleiden mensen! Wat hij echt zegt is dat hij alles lekker zelf houdt als hij niet genoeg geld heeft om iederéén terug te betalen. De kans daarop is 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb zojuist gebelt naar Tros Radar:

0800 1343

Ze hebben alles duidelijk genoteerd en als er meer klachten binnenkomen gaat of radar of opgelicht er naar kijken of ze wat kunnen doen. Bellen dus!

ps. Het duurde hier 8 minuten voordat ik erdoorheen kwam, dus even geduld (hands free kan ik aanraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ismail,

Bedankt voor de verdere toelichting maar veel duidelijkheid schept dit allerminst. Ik vind het erg dat dit je overkomt want je leek mij nochthans een goeie kerel en klantvriendelijk. Dit was niet altijd het geval met ander werknemers als ik zo vrij mag zijn dit te zeggen. Graag zou ik toch een oplossing zien voor de RMA toestanden. Je kan de mensen geen weken gegijzeld houden als het ware. Sommigen onder ons hebben hun hardware immers dringend nodig voor hun studies of voor proffessionele doeleinden. Hou daar rekening mee aub! Ook zou het veel gemakkelijker zijn te communiceren via de hotmail van iComputers. Iedereen kan dan persoonlijk contact leggen met u en zo kan de juiste informatie gegeven worden voor een bepaalde situatie. Indien mogelijk ook afspraken maken voor het ophalen van RMA spullen. Ik denk dat dit al een deel van een oplossing zou kunnen zijn. Dit neemt niet weg dat er nog altijd mensen zullen zijn die ook zo snel mogelijk hun geld of de bestelde spullen willen zien, hoe zou je zelf zijn?! Als er niet snel een positieve reactie komt van u kant, zal een doorstart van uw zaak vrij moeilijk worden naar mijn eigen bescheiden mening. Het is aan u om te bewijzen dat u u klanten ter goeder trouw bent.

Mvg. Melgun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 17:54

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Morgen verloopt de initiele deadline van 23 oktober. We moeten nu echt in actie komen mensen voordat het te laat is. Belangrijk is nu dat we een duidelijke lijst krijgen waar iedereen opstaat die nog wat te goed heeft. Als we dit vervolgens leggen naast eventuele kosten van gerechtelijke stappen dan kunnen we zien of dit de moeite waard is, en wat het voor iedereen aan kosten inhoudt. Ook voor de mensen die niet gezamelijk stappen willen ondernemen is het belangrijk om op deze lijst te komen om in ieder geval een goed beeld van de situatie te krijgen.

Ik zal hier zo alvast een begin aan maken.

Zie ook bijvoorbeeld het onderstaande nieuwsitem over faillissementsfraude (voor de mods: ik wil niets insinueren, ik bekijk alleen de mogelijkheid): http://www.nu.nl/news/128...faillissementsfraude.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats mij alvast maar op de lijst
H. van Rijn uit Almere wacht op creditering van 668,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

EDIT: Ga deze lijst NIET!!! quoten!!!!!! (want dan wordt het topic gesloten, niet doen dus)

Dit is de voorlopige tussenstand: En wij zijn over de 10.000 -O-

In totaal is het tot nu toe € 10.444,75, maar ik vermoed dat dit slechts het tipje van de ijsberg is.
Als je nog niet op deze lijst staat en/of het bedrag niet klopt, meldt dit, dan pas ik het aan.

* € 521 Warrie
* € 145 Crocster
* € 78 Dr. Ed
* ? 50 Viper2001
* € 84 Davidshadow13
* € 140 keldererik
* € 413 Fumble
* € 1100 adroa
* € 300 TeGek
* € 1049 doggy007
* € 514,95 8800GTX Remco_Groningen
* € 1150 Savale
* € 1549 Hc_Kenny
* € ??? ElmarK
* € 260 QsT (Reiskosten
* € 242 Manson
* € 437 Beenen
* € 750 Jelmoh
* € ??? Asus videokaart Melgun
* € 79 WhatTheFuck
* € 699,95 Card Nox
* € 700 sippy
* € 63.95 XiN-eViL
* € 668,95 H. van Rijn uit Almere
* € 149,95 Freez

En nog de lijst van internetoplichting.nl (kunnen dubbele instaan):

Forumnaam Opgelost Aangiftenummer
Atenias Nee --
jknegt Nee --
jpk Nee --
Warri1980 Nee --
Erna Nee --
Sundown1987 Nee --
Kater Nee --
notabene Nee --
michiel123 Nee --
Morena Nee --
WhatTheFuck Nee --
Crocster Nee --
Fumble Nee --
savale Nee --

[ Voor 8% gewijzigd door WhatTheFuck op 23-10-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 12:10
snip
* € 149,95 Freez
snip

Mezelf toegevoegd, ben onder michiel123 registreerd op internetoplichting.nl
Ik heb op 28-09 een DFI Lanparty UT 855GME MGF mobo besteld.

Modbreak:svp geen volledige lijsten quoten en door iedereen laten aanpassen ten behoeve van het overzicht. Als er iemand is die de lijsten al bijhoudt, laat die dan de toevoegingen doen. - Overigens hoeft dat niet iedere paar posts opnieuw gepost te worden

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Je kunt je Bedrag + naam (chatnaam) noemen dan pas ik de lijst wel aan (en het totaal bedrag).
Anders wordt het zo onoverzichtelijk. Ik zal de lijst regelmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Er komen achter de schermen met enige regelmaat vragen binnen of de gebruiker iComputers inderdaad gerelateerd is aan iComputers. De betreffende gebruiker staat bij ons bekend als contactpersoon voor iComputers, zoals ook te zien is in de door winkel geplaatste reacties in de Shop Review (http://tweakers.net/shopreview/6026?Page=2#r_59049)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack1986
  • Laatst online: 09-01-2008
Mack1986 (M@ck) te Emmen
897.95 Euro

Ik ben geregistreerd als Mack1986 op internetoplichting.nl

Ik heb al contact gehad met mij rechtsbijstand, ook zij werken aan de zaak, echter is alle gezamelijke hulp meegnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melgun

Het is niet alleen mijn videokaart maar gans mijn pc die ze hebben. 945€!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
coolfris €248.95 (Rojost bij oplichters.nl)

Een deel hiervan is van een RMA van een videokaart (€235) en €13.95 heb ik later overgemaakt omdat ik toch maar voor een artikel uit hun shop heb gekozen. Dit omdat het crediteren wat moeizaam ging. Toen heb voor een voeding gekozen die welliswaar niet in het assortiment stond, maar volgens hun binnenkort voorradig zou zijn (over 7 werkdagen geloof ik dat er gezegd werd). Net toen ik een maandje of twee later weer eens via een mailtje polshoogte wilde nemen, begon dit gedoe.
De RMA had ik 16 juni dit jaar aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

Hey,Ik heb de bon opgezocht:
Tegek: 273,51

Dus het bedrag kan aangepast worden!:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Weet iemand of iComputers een surseance (recht op uitstel van betaling) heeft ingediend? Waar wordt dit gedaan? Het is namelijk nogal een belangrijk detail bij het nemen van verdere stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajopie
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik woon vlakbij dus ben net nog even langs geweest en alles nog steeds potdicht.
Ben even met de buurman wezen praten of er nog weleens iemand komt. Er lag geen post voor de deur, hij zei dat die dus wel opgehaald wordt. Kan meneer Ismail in ieder geval even een dagje vrijmaken voor iedereen die zijn apparatuur ter reparatie of vervanging heeft ingeleverd. Ikzelf had een niet meer te repareren router. Hiervoor reeds een nieuwe besteld welke ik af zou kunnen komen halen. Doe in ieder geval mij en andere mensen die in hetzelfde schuitje zitten een plezier en geef onze eigen spullen terug.
Dit moet toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum leden + Ismael.

Inmiddels heb ik heel het topic doorgeleven en heb ik me verbaasd over wat er allemaal word geschreven.

Mijn order heb ik geplaatst op 13 september. De betaling is toen ook ontvangen. Het gaat hier om een bedrag van 926,95!
Dit zou na annulering op 24 spetember gecrediteerd worden. Hiermee ben ik al veel te geduldig geweest vind ik zelf.

Ik zou dan graag ook meewerken om de bedragen terug te krijgen!

kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen ?

Mvg, Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kun je mij ook op de lijst zetten?
Het gaat bij mij om 70,95(ik sta wel op internetoplichtinglijst)
Ik heb gisteren ook naar radar gebeld, maar betwijfel of zij hier iets aan gaan doen, bij de politie kon ik ook al niet terecht, hier werd ik geadviseerd om naar kassa te gaan....

Ik wilde nog even zeggen dat ik het knap vind dat Ismael nog iets durft te zeggen hier op het forum, aangezien hij tegen heel veel mensen glashard heeft lopen liegen.
Het is toch heel erg gluiperig als je ziet dat het niet goed gaat met je zaak om dan ca 4 maanden wel mensen geld te laten overmaken en dan niets leveren(dit was bij mij het geval).
Bij mij komt dit over om over de rug van anderen je schulden af te betalen met geld wat niet van jou is.
Ik hoop voor je dat je de gedupeerde mensen het verschuldigde geld terugbetaald want het lijkt me niet echt een prettig idee dat er een hoop mensen rondlopen(die inmiddels ook je adres hebben)die niet erg vrolijk zullen zijn als ze jou tegenkomen.
Je hebt hier op het forum in eerste instantie net gedaan of jullie gingen uitbreiden terwijl je gewoon zoveel mogelijk geld aan het binnenhalen was om je persoonlijke schulden af te lossen, ik heb hier echt geen goed woord voor over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mailen naar info@icomputers.nl heeft ook geen zin meer hij heeft zijn disk quota overschreden.
(leest hij ook niet meer dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:23
Heb helaas gister avond niet kunnen bellen.
Ben nu bezig met contact op te nemen met Radar, kreeg in eerste instantie een robot aan de lijn die zei dat ik maar moest mailen. Wanneer ik nu bel krijg ik een dubbele overgang toon (tutu ipv tuu). Ik zal wanneer ik er nog iemand aan krijg mijn klacht duidelijk doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is ten tweede male geschoond. Degenen die niet relevant of offtopic reageren kunnen een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban verwachten.

Dit is de laatste kans, voor dit topic, wanneer men zich nu niet aan de regels houdt is dit topic permanent dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf,
Ik heb het even opgezocht en het exacte bedrag is: 1056,95

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het precieze bedrag van mijn schade is: €663.95

sippy :(

Modbreak:svp geen volledige lijsten quoten en door iedereen laten aanpassen ten behoeve van het overzicht. Als er iemand is die de lijsten al bijhoudt, laat die dan de toevoegingen doen. - Overigens hoeft dat niet iedere paar posts opnieuw gepost te worden

[ Voor 82% gewijzigd door Microkid op 23-10-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag aangifte gedaan bij de politie. Als tip kreeg ik dat het beter zou zijn als zoveel mogelijk mensen die gedupeerd zijn, dit zouden doen. Met hoe meer mensen we zijn, des te sterker we staan, volgens de politie.

Sippy

Ps. ik heb de aangifte in Delfzijl gedaan. (kan je dat in ieder geval melden als je ook aangifte gaat doen. Misschien dat het handig is dat men weet waar er allemaal aangifte gedaan is).

Is er al iemand bij de zaak langs geweest om te kijken of er iets verandert is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Mocht dit topic nogmaals op slot gezet worden dan stel ik alvast voor om bij
het topic op www.internetoplichting.nl verder te gaan.

Voorlopig nog even hier verder, maar mocht dit niet meer mogen van de moderators, dan daar dus verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Modbreak:Laat dat maar aan de mods over aub.

[ Voor 112% gewijzigd door Microkid op 23-10-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centersphere79
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 21:03
Hoi,

Ik heb wat koeling spul besteld op 2 oktober bij Icomputers en helaas ook niets ontvangen
dus hij kan bij het lijstje 98,95
Ik hou het kort vanwege de moderator warnings ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een Razer muis in bestelling staan (30 sept. besteld), bedrag: € 52,95. Ben verder niet geregistreerd op oplichtingsfora.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 23-10-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wat vaag, ik heb vanmorgen getracht aangifte te doen van mijn creditering die nog steeds niet is uitgevoerd door iComputers. Maar de politie Almere stelt dat dit een Civiele zaak is, wat inhoud dat je hier met Bureau Rechtshulp of een jurist achteraan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwolfje heeft sinds 6 september voor €381,96 besteld.Sta niet op oplichtingsfora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

Ik kan ook bij het lijstje toegevoegd worden:

Externe hardeschijf € 163,95 besteld op 3 Juli, betaald op 4 Juli en geannuleerd op 19 Juli
Tot op heden niks geleverd of terug betaald.

Heb al wel aangifte gedaan van verduistering, het aangiftenummer is PL1820/07-116128

Als er een mailing list is voor gedupeerde zou ik ook daar graag opkomen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:09:
Tis wat vaag, ik heb vanmorgen getracht aangifte te doen van mijn creditering die nog steeds niet is uitgevoerd door iComputers. Maar de politie Almere stelt dat dit een Civiele zaak is, wat inhoud dat je hier met Bureau Rechtshulp of een jurist achteraan moet.
Is lees hier regelmatig dat de politie weigert van een aangifte op te nemen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze hier wel toe verplicht zijn. Aangezien icomputers (welke al enkele maanden in de problemen zit) tot begin oktober bestellingen heeft genoteerd en tevens de betalingen heeft aangenomen terwijl de eigenaar heel goed wist dat hij zijn verplichtingen ,beschreven in zijn verkoopsvoorwaarden, niet kon nakomen kan men hier toch wel spreken van oplichting.Hier in België is dat wel degelijk strafrechtelijk vervolgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
doggy007 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:33:
Is lees hier regelmatig dat de politie weigert van een aangifte op te nemen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze hier wel toe verplicht zijn.
Politie is verplicht van elk feit de aangifte op te nemen, ongeacht of dit nu ewl of niet een strafbaar feit betreft.
Aangezien icomputers (welke al enkele maanden in de problemen zit) tot begin oktober bestellingen heeft genoteerd en tevens de betalingen heeft aangenomen terwijl de eigenaar heel goed wist dat hij zijn verplichtingen ,beschreven in zijn verkoopsvoorwaarden, niet kon nakomen kan men hier toch wel spreken van oplichting.
De eigenaar was, zoals het er nu naar uitziet, nog steeds bezig met het voeren van zijn onderneming en dan is er nog niet direct sprake van een strafbaar feit. Anders zou elk faillissement een strafbaar feit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast mij zeer sterk dat het zo dreigt af te lopen met iComputers. Ik bestel er al jaren met grote tevredenheid. Altijd goed telefonisch bereikbaar. Ook snelle reactie op emails. Goede prijzen. Ik heb één keer eerder een crediteringsprobleempje gehad, maar na een mailtje was dat binnen 48 uur opgelost.
Alleen levertijden waren wel eens jammer.

Nu wacht ik net als velen van jullie op de creditering van een deel van mijn order (van 1 september). Je mag mij voor 276 euro ook op de lijst zetten.

@iComputers: goed dat je gisteren wel van je hebt laten horen hier! Ik hoop dat je je zaken weer op de rails krijgt, zodat je klantafhandeling weer goed komt en de mensen hier krijgen waar ze recht op hebben. Wellicht is een verduidelijkende mail sturen naar de klanten die wachten op producten of geld een goede zet. En zoals al eerder gesuggereerd is het een aardig idee om alvast een bepaald percentage van de te crediteren bedragen te storten.

Jammer dat we zo'n goede webshop dreigen te verliezen op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Tussenstand is nu 36 gedupeerden, voor een totaalbedrag van € 16.018,67.
Morgen post ik weer een complete lijst.

Heeft iemand al een reactie van zijn rechtsbijstand/advocaat/radar/politie/etc. ?

Als je trouwens een aangiftenummer hebt van de politie, graag ook vermelden dan zet ik die er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook wel aangifte willen doen..

maar wat moet ik dan aangeven? verduistering? oplichting ?

alvast bedankt. mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bericht gehad van mijn rechtsbijstand en die heeft een aangetekende brief naar Ismail gestuurd om het openstaande bedrag terug te vorderen. Daar heeft hij veertien dagen voor (wettelijk verplicht om die tijd te geven). Hierna gaan ze strafrechtelijke stappen ondernemen.

De aangifte van de politie is ook belangrijk vanwege een strafrechtelijke vervolging. Een aangifte is inderdaad niet de manier om je geld terug te krijgen (daar is een civiele procedure voor nodig). De aangifte is echter wel belangrijk. Mijn aangiftenummer is PL01ME/07-134917.
Het bureau waar ik aangifte heb gedaan, heeft heel duidelijk gezegd, dat we met zoveel mogelijk gedupeerden samen moeten werken. Ik heb aangifte gedaan van internet-oplichting!!!!!!! en ze namen het wel degelijk hoog op.

sippy
WhatTheFuck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:27:
Tussenstand is nu 36 gedupeerden, voor een totaalbedrag van € 16.018,67.
Morgen post ik weer een complete lijst.

Heeft iemand al een reactie van zijn rechtsbijstand/advocaat/radar/politie/etc. ?

Als je trouwens een aangiftenummer hebt van de politie, graag ook vermelden dan zet ik die er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Als je aangifte gaat doen, vergeet dan vooral niet het aantal gedupeerden en het totaalbedrag te noemen wat hierboven staat. Ik weet zeker dat ze sneller actie ondernemen als ze bedragen van 16.000 euro (wat slechts het topje van de ijsberg is) voorbij zien komen.

Vergeet ook niet de al bekende aangiftenummers van andere gedupeerden te melden bij jouw aangifte.

EDIT: wel opvallend trouwens om te horen hoe verschillend de politie met aangiften als deze omgaat, de een wordt weggestuurd de ander wordt zeer serieus genomen.

[ Voor 18% gewijzigd door WhatTheFuck op 23-10-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik ga morgen proberen aangifte te doen. Ik hoop dat ze het serieus opvatten. Trouwens Sippy heeft je rechtsbijstand die brief verzonden met jouw naam eronder of namens de rechtsbijstand?
Ik ben trouwens benieuwd wat er gebeurd als die brief nooit aankomt (omdat niemand is op het adres van de winkel) of is het naar het thuisadres gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De brief van de rechtsbijstand is ondertekend door de jurist. De brief is aangetekend verzonden, zowel naar het adres van de zaak alsmede naar het huisadres van Ismail.

sippy
savale schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:13:
Ik ga morgen proberen aangifte te doen. Ik hoop dat ze het serieus opvatten. Trouwens Sippy heeft je rechtsbijstand die brief verzonden met jouw naam eronder of namens de rechtsbijstand?
Ik ben trouwens benieuwd wat er gebeurd als die brief nooit aankomt (omdat niemand is op het adres van de winkel) of is het naar het thuisadres gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Modbreak:Check je mail

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz8v
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik heb er weer één voor de lijst.
Rickz8v: 614,95
Bestelde (vooruitbetaalde) laptop, kon niet meer geleverd worden, dus zal de order gecrediteerd worden.
Op maandag 3 september mailtje van iComputers gehad dat het geld binnen 7 dagen werd overgeschreven (bekende verhaal), maar dus nog niets ontvangen.

Ik hoop net als de rest van de gedupeerde hier dat dit snel opgelost wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook iets :)

Op 25 september besteld.
3 oktober geannuleerd.

Nu is mijn geld nog niet gecrediteerd. Maar het bedrijf is gestopt.
Wat kan ik doen ? Mail werkt niet. Ik probeer morgen overdag nog even te bellen.

Mag ik ook op het lijstje ?
inanc € 97,95

Ik heb net even het hele topic gelezen, nadat ik had gepost.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ook ik ben de dupe heb een Asus Nvidia EN8800GTX/HTDP 768MB DDR3 (PCI-E)
besteld € 558,95
en nog niks van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Tussenstand is nu 43 gedupeerden, voor een totaalbedrag van € 18.856,32

Als je er dubbel/nog niet of met een verkeerd bedrag op staat laat het me weten, dan pas ik het aan.

Er zijn ook al 2 aangiftenummers bekend (en in ieder geval nog 2 nummers die er binnenkort bijkomen). Blijf dus vooral deze aangiftenummers noemen. (samen staan we veel sterker en komt de politie eerder in actie)

Ik heb van de gedupeerden-lijst een afbeelding gemaakt (zie hieronder) zodat er niet meer gequote kan worden (doe dit dus ook niet, anders gaat het topic weer dicht). De excelsheet die ik hiervan heb is op aanvraag beschikbaar. Ik kan het ook uploaden als iemand een plekkie heeft waar ik het kan zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.upload-images.net/imagen/95c6eb8e68.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zat met een defecte pc die ik besteld heb bij icomputers begin mei,toen ik deze opstarte had ik zwart beeld terwijl de pc goed draaide dus dacht ik dat de oorzaak bij de grafische kaart lag,dus deze heb ik dan in RMA opgezonden naar icomputers(deze werd opgestuurd tussen juli en augustus),zij hebben dan testen gedaan,en hebben mij dan gemaild dat deze perfect werkte,dus dacht ik dat de oorzaak dan aan de voeding zou liggen,deze pc heeft een paar maand stilgestaan,en ik dacht er vandaag eens aan om mijn voeding in een pc winkel vandaag te laten testen om zeker te weten of ze geen leugens wijs maakte,want na al wat hier te lezen staat,ik wou geen risico's nemen,om mijn pc nog verder te beschadigen,en wat blijkt er nu,de voeding werkt perfect.

Persoonlijk vind ik dit raar,volgens mij is mijn grafische kaart echt defect,want wat kan er anders de oorzaak zijn als je een zwart beeld krijgt terwijl de pc goed opstart?

Ik zou hier graag eens wat meer uitleg over hebben van ismail???
Want naar de leverancier opsturen kost natuurlijk geld he.
Weer een leugen??

Met vriendelijke groeten

Kenny

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wil me ook graag aanmelden op de lijst, ik had een hitachi 500 gb schijf besteld in augustus, deze bleek niet leverbaar te zijn.
Op 13 september het laatste mailcontact gehad dat het geld binnen 7 dagen gecrediteerd zou worden. Het gaat om een bedrag van 102 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Misschien ook handig om een lijst te maken van mensen die onlangs een product voor RMA hebben teruggestuurd? Ik heb zelf op 6 Oktober mijn DVD brander naar iComputers gestuurd omdat deze kuren vertoonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Younesse88 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:59:
Misschien ook handig om een lijst te maken van mensen die onlangs een product voor RMA hebben teruggestuurd? Ik heb zelf op 6 Oktober mijn DVD brander naar iComputers gestuurd omdat deze kuren vertoonde.
Als je een bedrag + naam opgeeft zal ik je erbij zetten, en dan zet ik er (RMA) bij.

Schade = Schade in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben de dupe van onze (vriend) Ismael. Ik heb een bestelling geplaatst en direct betaald voor een Chieftec behuizing op 01 okt jl - kosten Eur 78,95
Ik heb per direct daarna geen kontakt kunnen krijgen via telefoon en mail.
Heb vervolgens de thuiswinkel geinformeerd en een officieele klacht via hen ingediend, deze organisatie heeft correct gehandeld echter resultaat blijft nop.

Zou deze heer wellicht het fatsoen kunnen opbrengen om de gedupeerden te informeren. Is hij failliet dan denk ik dat we pech gehad hebben maar dan kunnen we in ieder geval verdere stappen zetten.

eugenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrY
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08-2024

DrY

Voor de "RMA lijst"

MSI 7800GTX (Nieuw waarde 500E. Dagwaarde 200E (?) )

[volledig offtopic]

Als je pc wel opstart maar een zwart beeld geeft kan het ook een doorgefikte chipset betekenen ie. kapot moederbord al is dit natuurlijk niet echt waar dit topic over gaat

[/volledig offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 21:02

charrel

Cortisol4life..

DrY schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:40:
Voor de "RMA lijst"

[volledig offtopic]

Als je pc wel opstart maar een zwart beeld geeft kan het ook een doorgefikte chipset betekenen ie. kapot moederbord al is dit natuurlijk niet echt waar dit topic over gaat

[/volledig offtopic]
RMA hoeft niet perse via Icomputers, maar dat is niet voor dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synneh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 22:12
Ook ik kan op de lijst:

Onlangs een bestelling geplaatst (20 september). Nadat de levertijd met een week overschreden was een paar e-mails gestuurd en uiteraard geen reactie gekregen. Het gaat om een bedrag van € 63,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

charrel schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:01:
[...]

RMA hoeft niet perse via Icomputers, maar dat is niet voor dit topic!
Producten die je opgestuurd hebt naar iComputers en die je (nog) niet terug gekregen hebt (al dan niet gerepareerd) horen wel gewoon thuis in onze lijst natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
WhatTheFuck schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:36:
[...]

Producten die je opgestuurd hebt naar iComputers en die je (nog) niet terug gekregen hebt (al dan niet gerepareerd) horen wel gewoon thuis in onze lijst natuurlijk.
Niet helemaal. Het teruggeven van je eigen spullen wordt door een eventueel faillissement niet geblokkeerd, het terugbetalen van geld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

StevenK schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:26:
[...]

Niet helemaal. Het teruggeven van je eigen spullen wordt door een eventueel faillissement niet geblokkeerd, het terugbetalen van geld wel.
Denk je dat? Als jouw hardware bij hun klaar ligt om verstuurd te worden en ze spreken het faillissement uit verkopen ze dat spul dan niet? Je moet er iig veel moeite voor doen om het terug te krijgen.

Correct me if i'm wrong.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Dennahz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:28:
[...]

Denk je dat? Als jouw hardware bij hun klaar ligt om verstuurd te worden en ze spreken het faillissement uit verkopen ze dat spul dan niet? Je moet er iig veel moeite voor doen om het terug te krijgen.
Yep. De curator zal zaken waarvan hij weet dat die buiten de boedel vallen, niet verkopen, maar teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Maar dan zullen ze wel moeten weten dat die spullen van jou zijn.
Dus een aangetekende brief waarin je aangeeft dat product X in bezit is van icomputers, maar eigendom van jou lijkt mij wel een noodzaak.
Al kan je ook wachten tot er echt een curator is aangesteld. Maar het is in het belang van de eigenaar om de hoeveelheid producten in eigendom te verhogen. Want de opbrengst daarvan wordt gebruikt om schulden af te lossen. Dus de meer spullen, hoe groter de opbrengst

Vergeet trouwens niet dat mocht icomputers echt failliet gaan, dat de uitbetaling nog zeer lang op zich zal laten wachten. Daar kan jaren overheen gaan. Het beste zou het zijn dat icomputers een regeling kan sluiten met zijn financiers (lees: banken) en zijn andere schuldeisers. Anders kan het echt lang gaan duren.

Wellicht een idee voor de initiatiefnemer om eens contact op te nemen met Ismael. Wellicht is hij wel bereid tot een gesprek, waarin hij openheid van zaken geeft. (een persoonlijk gesprek ipv een reactie in dit draadje)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:28:
[...]

Correct me if i'm wrong.
Sorry als ik offtopic ga; maar het is eigendom van de klant niet van de ondernemer. Welk recht heeft de currator om JOUW wettelijke spullen te gaan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenspider
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10-2024
Ook ik ben gedupeerd, maar dan (gelukkig) met een klein bedragje. Maar goed, vele kleintjes....

Naam: Morena
Bestelling: Logitech TrackMan Wheel
Bedrag: €43,95
Besteld op: 31-9 of 1-10 (slecht geheugen;))
Betaald op: 1-10

Bedankt voor het toevoegen alvast!

Modbreak:Oplichting is een gerechtelijke uitspraak. Dat je het gevoel hebt opgelicht te zijn is natuurlijk mogelijk en de situatie is begrijpelijk vervelend. Desalniettemin is de conclusie oplichting voorbehouden aan een rechter, en zien we die conclusie zolang er geen uitspraak is liever niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 13:23 ]

Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
screenspider schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:32:
Besteld op: 31-9 of 1-10 (slecht geheugen;))
31-9 bestaat niet eens, dus het lijkt me vrij sterk dat je het dan hebt besteld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
Ik zou aan Ismail willen vragen of onderstaande tekst welke ik ontvangen heb van icomputers op 20/9/2007 te maken heeft met de huidige problemen?Tevens zou ik willen vragen of er onder de posters hier nog mensen zijn die soortelijk bericht hebben ontvangen.

Ik begrijp dat dit te lang wachten word voor u voordat u de overige onderdelen binnen krijgt.
Helaas voor u en voor ons zit hier een reden achter die bij iComputers tot dus ver onbekend is.
Onze leverancier, (waar de rest van uw onderdelen vandaan komen) heeft te maken met interne problemen.
Om deze reden hebben wij nog steeds niets van hun ontvangen. Wat zich daar afspeelt is tot dusver onbekend bij ons.
Wij hebben geprobeerd extra druk op hun uit te voeren, maar hun medewerkers laten niks los richting ons.
Dus voor zowel u (onze klant) en ons (iComputers) is het gewoon een ontzettend lastige situatie.
Het is helaas een kwestie van afwachten, wij willen u uiteraard niet aan het lijntje houden omdat wij door onze leverancier niet onze afspraken na kunnen komen.
Dus als u opmerking / suggesties heeft m.b.t. uw order dan horen wij deze graag.
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
iComputers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy007
Quacka schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:18:
Maar dan zullen ze wel moeten weten dat die spullen van jou zijn.
Dus een aangetekende brief waarin je aangeeft dat product X in bezit is van icomputers, maar eigendom van jou lijkt mij wel een noodzaak.
Al kan je ook wachten tot er echt een curator is aangesteld. Maar het is in het belang van de eigenaar om de hoeveelheid producten in eigendom te verhogen. Want de opbrengst daarvan wordt gebruikt om schulden af te lossen. Dus de meer spullen, hoe groter de opbrengst

Vergeet trouwens niet dat mocht icomputers echt failliet gaan, dat de uitbetaling nog zeer lang op zich zal laten wachten. Daar kan jaren overheen gaan. Het beste zou het zijn dat icomputers een regeling kan sluiten met zijn financiers (lees: banken) en zijn andere schuldeisers. Anders kan het echt lang gaan duren.

Wellicht een idee voor de initiatiefnemer om eens contact op te nemen met Ismael. Wellicht is hij wel bereid tot een gesprek, waarin hij openheid van zaken geeft. (een persoonlijk gesprek ipv een reactie in dit draadje)
Hij mag me altijd een mailtje sturen met zijn telefoonnummer ik ben er zeker voor te vinden om een constructief gesprek te voeren over de huidige probleemsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doggy; het is wel zo netjes om de naam van de medewerker weg te halen zoals er ook in de topicwaarschuwing staat

edit:
Inmiddels weg gehaald zie ik, perfect :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

@Dennis

Ismail post zelf ook in dit topic,dus ik geloof dat er uitzondering wordt gemaakt voor zijn voornaam

@Doggy
Ik heb geen mailtje van die aard gehad, en ik geloof tot nu toe niemand hier,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelhout
  • Laatst online: 05-03-2024
Ook ik kan aan het lijstje toegevoegd worden, ik heb 16-08-2007 2 geheugenmodules besteld en betaald ter waarde van € 116,95. Ik heb steeds gemaild, vanwege de verstreken levertijd daarop kreeg ik de volgende antwoorden;

Ik heb zojuist vernomen van onze inkoopsafdeling dat de door u bestelde onderdelen van Kingston in een vertraagde zending zitten.

Deze worden helaas pas halverwege volgende week op voorraad verwacht.

Wilt u hier alsnog op blijven wachten ?

Onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

....... ... ......

iComputers

Een week later de volgende;
Onze excuses voor de vertraging van uw order.

Volgens Kingston was er schaarste op het gebied van DDR 1 modules. Daarom is uw order nog
Niet uitgeleverd geworden. De modules staan nog steeds in backorder bij de Distributeur.
De levertijd is teruggeplaatst naar totaal nog onbekend.

Onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

.... ........
iComputers

en nu kan ik waarschijnlijk volledig fluiten naar mijn onderdelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Helaas moet ik mij ook voor de lijst aanmelden, op 28 September heb ik voor 149,54EUR een bestelling geplaatst. Zou binnen 5 werkdagen leverbaar moeten zijn maar nooit meer wat gehoord en de rest is bekend. Ik vraag me nu toch af of hier op landelijk niveau niet wat aan moet gebeuren, ik weet niet of mensen zich de hardwaretotaal zaak van begin dit jaar nog herinneren maar daar was ik ook slachtoffer van dus dit wordt nu wel een duur grapje zo. Maar goed, ik zou het dus waarderen als ik ook op de lijst kan :) :

les_paulde
bedrag: 149,54EUR
nog geen aangifte gedaan, doe ik als ik weer in NL ben.

bedankt trouwens voor deze organisatie!!

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben een gedupeerde in dit verhaal. Op 29-09 heb ik een bestelling gedaan op de volgende artikelen die ik op 30-09 betaald heb.

- Coolermaster Stacker CrossFlow Fan
- Logitech LX5 Cordless Optical Mouse zilver
- Logitech Cordless DiNovo Media Desktop fo Notebooks

Deze bestelling komt op een bedrag uit van €122,95. De betaling is bevestigd door Medewerker*, werknemer bij icomputers.
Modbreak:* Is het nu zo moeilijk om de Topicwarning te lezen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Longbeard op 26-10-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrY schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:40:
Voor de "RMA lijst"

[volledig offtopic]

[/volledig offtopic]
[/volledig offtopic]

Nee het is de grafische kaart die defect is,werk nu terug met deze pc maar met een andere grafische kaart,mobo werkt perfect.

[Volledig Topic]

Als het waar is wat ismail zegt worden de RMA's opgezonden,het is natuurlijk eerst zien en dan geloven,als het zo is valt er bij mij 520€ van mijn totale bedrag weg.Maarja als ze defect is ben ik er niet veel meer mee he.
Als ik ze ooit ontvang,zal ik hier wel een bericht posten,willen de mensen die ook RMA's opgezonden hebben,na ontvangst ook hier een bericht nalaten.

M.v.g.

Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Op 29 september 2007 heb ik onder ordernummer 2007306006 een Swiftech MCP655 12v pomp besteld.

Waarde is € 92,00 inclusief verzendkosten. Dit bedrag is vooruitbetaald.

Geen levering ontvangen, en op mijn annuleringsmail wordt niet geantwoord.

Ik ga voortaan gewoon weer rembours bestellen. Dit is een mooie reminder voor iedereen dat deze vorm van zakendoen een hoop ellende kan besparen (op het cash betalen aan een postbode die geen wisselgeld heeft na ;) ).

Overigens geeft de boodschap zoals deze nu op de website van icomputers te zien is weinig vertrouwen in een goede afloop. Alhoewel er wel uit spreekt dat men de beste intenties had. Maar goed, dat zal best. Mijns inziens toon je pas werkelijk je goede intenties wanneer je op de vooravond van continuïteitsproblemen géén nieuwe orders meer aanneemt. Van de andere kant draait de eigenaar persoonlijk op voor de schulden gezien de eenmansvorm van icomputers. Dus dan snap je ook dat iedere Euro die nog binnenkomt meegenomen is voor deze man.

Modbreak:Niet eens met het beleid? Je input is altijd welkom via pricewatch op tweakers punt net of via DM. Discussie over ons beleid is in dit topic echter offtopic.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook al iets meer over een faillissement? Volgens mijn rechtsbijstand staan ze op het punt om een faillissement aan te vragen, maar ik kan er verder nog niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen

Ook ik zit in de problemen met icomputers.
Ik heb nog €456.00 euro van ze terug te krijgen.
Dus bij deze voeg, mij ook maar toe aan de lijst.
Samen staan we sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:57:
Weet iemand ook al iets meer over een faillissement? Volgens mijn rechtsbijstand staan ze op het punt om een faillissement aan te vragen, maar ik kan er verder nog niks over vinden.
Denkt jou rechtsbijstand dat of hebben ze info vergaard van belastingdient of KvK? Gisteren nog contact gehad met KvK maar die wisten me nog niets nieuws te vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Op 12 sept 2007 een order geplaatst (nr.2007305300), en direct het bedrag overgemaakt (Euro 153,95
Op 13 sept 2007 een tweede order geplaatst (nr.2007305304) en het bedrag overgemaakt (Euro 407,00)

Ik heb bevestiging van beide betalingen via email ontvangen.

Vervolgens veel mail uitwisseling en tel. contact, echter zonder resultaat.

Op 4 okt. heb ik beide orders geannuleerd, en via mail de bevestiging gekregen dat het geld wordt teruggestort. Echter tot op heden heb ik niets ontvangen. Vanavond keek ik op de site van iComputers, en toen .......

Heeft iemand een advies? In elk geval ga ik aangifte doen bij de politie wegens het niet nakomen van gedane beloften.

Wanneer het zo is dat er een verzamellijst wordt gemaakt, dan zou ik het op prijs stellen dat ook mijn case wordt toegevoegd. Ik zou graag willen meewerken om deze vervelende zaak uit de wereld te helpen. Ik gooi niet met modder, en tot het tegendeel is bewezen geef ik iComputers het voordeel van de twijfel. Echter gezien de vele reacties op dit forum en ook elders op internet is het mogelijk dat we gedupeerd zijn. Als dit inderdaad zo is, dan moet het toch mogelijk zijn om ons recht te halen. Laten we elkaar informeren over deze mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
H.J.M. Schraven, info [AT] fam-schraven [DOT] nl

[ Voor 0% gewijzigd door Longbeard op 25-10-2007 22:46 . Reden: E-mailadres aangepast ivm harvesters. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:57:
Aanvraag faillissement / wsnp zou logisch zijn en mogelijk verschuilt jouw RB verzekeraar zich daarachter omdat ze dan geen kosten hoeven te maken.

'Probleem' met aanvraag eigen faillissement is dat de route om na de eigen aanvraag toelating tot de WSNP te vragen veel lastiger is dan wanneer de faillissementsaanvraag door een derde is gedaan.

Voordeel van een eigen aanvraag is dat deze geen geld kost, terwijl een gewone aanvraag ingediend moet worden door een procureur en tegen betaling van 300 euro griffierecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 30-09 een 7900 gtx besteld van €200.
De rest van het verhaal is bekend.Op de web site van icomp stond een reklame boodschap dat ze wel 100 stacker coolermaster kasten op voorraad hadden.Dan geeft je een solide indruk. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere klachten over iComputers bij dezelfde rechtsbijstand binnen gekomen en één van de collega's (jurist) daar had verteld dat een faillessement eraan zit te komen. Zeker weten doe ik het ook nog niet, maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat zij weten waar ze over praten.. Aan één kant hoop ik dat het niet zover komt, omdat we dan nog een kleine kans op ons geld hebben, bij een faillissement is de kans nihil.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero tolerance beleid. Wanneer je niets relevants toe te voegen hebt, post dan niet, aangezien je dat een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban oplevert.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
* Gooien met 'modder'.
* Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Dit topic is ten tweede male geschoond. Degenen die niet relevant of offtopic reageren kunnen een Officiële Waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs een permanente ban verwachten.

Dit is de laatste kans, voor dit topic, wanneer men zich nu niet aan de regels houdt is dit topic permanent dicht.