Over het voortbestaan van Brugman Computers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.502 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213613

Topicstarter
Topic is afgesplitst uit Brugman Computers verwijderd? Onderstaande mededeling is van de crew.

User la_fusion heeft zich opgeworpen als woordvoerder voor de gedupeerden. Je kunt hem mailen op het volgende emailadres: gedupeerdenbrugman AD gmail DOT com. la_fusion opereert op eigen initiatief, en is op geen enkele wijze gerelateerd aan Tweakers.net of zijn medewerkers.

Geef in de mail de volgende informatie:

Naam (voor- en achternaam):
Bedrag nog te ontvangen:
Extra informatie die van belang kan zijn:

Oorspronkelijke post van mvbeheer:

Ik heb kort geleden een 1GB Micro SD Card besteld, nooit ontvangen en nooit geld retour gehad.
Heb tevens aangifte van diefstal gedaan.
Brugman Computers is Falliet, en ik lijd daar weer onder :(

[ Voor 138% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 09-04-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
Je kunt ook effe normaal met de situatie omgaan. Kijk heb je er nu net voor 1000 euro besteld, kan ik me voorstellen dat je boos bent, maar om nu uit je slof te schieten voor een 10tje, dat bedrijf gaat ook niet voor de lol over de kop.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213613

Topicstarter
Failliet Verklaart.

Naam: Brugman Computers
Vestigingsadres: Burg Schafratstraat 39
Vestigingsplaats: 5427SP Boekel
KvK-nummer: 17184233 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Uitschrijving uit het handelsregister is geen faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Prima oplichting dus, over een maandje heeft ie weer een andere computerzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 18:44

Sen

<-->

Oplichting voor 20 euro kom op nou. Je laat je echt niet zomaar failiet verklaren of uit het handelsregister schrijven. Als ondernemer wil je geld verdienen door iets op te bouwen. Er zijn maar heel weinig ondernemers die echt oplichten om het oplichten en dat gaat dan niet om bedragen van 10 euro. Want dan kan je net zo goed gaan bedelen op amsterdam centraal.

90% van de bedrijven die failiet gaan gaan niet failiet omdat ze dat zo leuk vinden en om andere op te lichten maar hebben geprobeerd een bedrijf te starten maar dat is mislukt door domme pech of slecht managment dat laat ik maar in het midden.

Dus iedereen hou op met oplichting te roepen zodra er weer een bedrijf failiet gaat want waarschijnlijk heeft betreffende persoon echt wel een goede reden en meer problemen de komende jaren het is namelijk echt geen lolletje om te zien hoe je bedrijf afgebroken wordt waar jij zo lang voor hebt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is echter, dat na een paar weken (ja ik ze!) ze zichzelf onder een andere naam weer inschrijven bij de KvK. Hier wordt helaas niet tegen opgetreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus T.net moet maar politie en justitie gaan spelen en er iets aan gaan doen?
Ik snap niet echt wat je probeert te bereiken door hier winkels van oplichten te beschuldigen alleen omdat hun bedrijf failliet is gegaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:26:
Dus T.net moet maar politie en justitie gaan spelen en er iets aan gaan doen?
Ik snap niet echt wat je probeert te bereiken door hier winkels van oplichten te beschuldigen alleen omdat hun bedrijf failliet is gegaan.
Dat zeg ik niet, ik had het over in het algemeen. Als je je zaakjes niet op orde kan krijgen dan moet je geen winkel opzetten waardoor mensen gedupeerd kunnen raken. Sommige mensen klooien maar wat aan en nemen geen verantwoordelijkheid. Niet iedereen is er geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 198% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Engineer schreef op maandag 26 maart 2007 @ 02:55:
Als je bij brugman computers nu toevallig een order van 40,- op bestelling had staan, betekent dit nu automatisch dat je een probleem hebt (in de zin van byebye money)? :X
Helaas wel. De ervaring leert dat je als gewone consument vrijwel nooit iets terugziet van je vordering op een failliet bedrijf. Een reden te meer om de ShopSurvey goed te bestuderen voor je ergens iets bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 12:19
Aan de andere kant vind ik het wel netjes dat ze voor zover mogelijk de meeste klanten toch nog hebben geleverd of het geld hebben teruggestort. Tevens is het netjes dat ze waarde hechten aan t.net en de PW en ShS hebben laten weghalen.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:43
Anoniem: 27535 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:50:
Brugman Computers heeft verzocht iedere vermelding op Tweakers.net te verwijderen. Ze worden dus niet meer vermeld in de Pricewatch en de Shop Survey.
<knip> dit gaat naar het 'functioneren ShS' topic.

[ Voor 43% gewijzigd door StevenK op 26-03-2007 08:54 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-07 09:55

ikbenwouter

! w t R

Polaris schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:26:
[...]

Helaas wel. De ervaring leert dat je als gewone consument vrijwel nooit iets terugziet van je vordering op een failliet bedrijf. Een reden te meer om de ShopSurvey goed te bestuderen voor je ergens iets bestelt.
Probleem bij deze shop was dat er nog geen negatieve ervaringen in de ShS stonden.
Aphelion schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:34:
Aan de andere kant vind ik het wel netjes dat ze voor zover mogelijk de meeste klanten toch nog hebben geleverd of het geld hebben teruggestort. Tevens is het netjes dat ze waarde hechten aan t.net en de PW en ShS hebben laten weghalen.
Ik vind het helemaal niet netjes van Brugman aangezien hij op het moment dat de negatieve Shop Surveys tevoorschijn kwamen hij eruit wilde.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213864

Polaris schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:26:
[...]

Ik heb helaas net voor er sprake was van deze problemen een zeer grote bestelling gedaan. Weet er iemand wat ik nog kan proberen om alsnog mijn geld terug te zien (al vrees ik er eerlijk gezegd wel voor)?

Weet overigens iemand hoe deze hele brugman-situatie echt ineenzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 213864 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:47:
[...]

Ik heb helaas net voor er sprake was van deze problemen een zeer grote bestelling gedaan. Weet er iemand wat ik nog kan proberen om alsnog mijn geld terug te zien (al vrees ik er eerlijk gezegd wel voor)?

Weet overigens iemand hoe deze hele brugman-situatie echt ineenzit?
Zolang die tent niet failliet is, kun je 'gewoon' via de rechter je geld terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 199% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Engineer schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:22:
Als het een V.O.F was kun je volgens mij nog je geld terugeisen.. bij een B.V. gaan alle schulden van het bedrijf de doofpot in. Geloof ik teminste. Maar dan zul je het wel via een rechter moeten gaan spelen.
Er staat nergens dat 'ie failliet is. Als 'ie failliet is of in de schuldsanering zit, dan staat er in de kvk een telefoonnummer van de curator of bewindvoerder bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 208% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213874

Hoi mensen,

Bij mij is het als volgt allemaal. Ik heb de 5 maart een Logitech dinovo edge toetsenbord besteld a €156 bij Brugman Computers en deze de zelfde avond nog via internetbankierne betaald. Op de site van Brugman werd toen nog geen melding gedaan.

6 maart ontving ik een mailtje met daarin het bericht dat mijn betaling binnen was, maar dat er leveringsproblemen waren en dat dit 10 t/m 14 dagen extra kon gaan duren. Dit was ook de dag dat er melding werd gemaakt op de website van Brugman zelf.

Deze tijd heb ik (misschien wel te naief) laten verlopen en op de laatste dag maar eens een mailtje gestuurd naar verkoop@brugmancomputers.com hoe de stand van zaken was.

Na 2 a 3 dagen geen reactie heb ik het KvK maar eens gebeld. Het bleek dat *snip* Brugman zijn bedrijf (privé NAW gegevens verwijderd ) een dag eerder (de 21e mrt) had uitgeschreven bij de Kvk. Volgens de medewerker betekent dit niet per direct een faillissement, de opgegeven reden was 'overige'. Direct na dit telefoontje heb ik Brugman Computers zelf gebeld om de status van mijn bestelling maar eens na te gaan. De verkoper klonk niet ongewoon, gewoon dat ze echt een leveringsprobleem hadden. Veel klanten bleken de bestellingen al te hebben geannuleerd. Dit heb ik ook direct gedaan (niet verder gevraagd naar de uitschrijving, mijn geld terug is belangrijker). Het geld zou worden teruggestort op mijn rekening.

Inmiddels (26e mrt) heb ik nog geen cent teruggezien en maar weer eens gebeld, zijn vrouw nam op en zei dat ik *snip* Brugman vanavond kon bereiken.

Conclusie: Het staat dus niet vast of het bedrijf failliet is. Het enige feit is dat ze niet meer staan ingeschreven bij het kvk (wat ik persoonlijk vreemd vind), maar er zijn meer redenen tot uitschrijven mogelijk. Ook is de melding op de site een feit. De telefoon wordt opgenomen al was het dus vandaag niet door een werknemer (misschien op maandag dicht, zoals wel meer winkels?).
Persoonlijk vind ik het vreemd dat je je uitschrijft bij het kvk, het bedrijf houdt hoe dan ook, ongeacht de reden, op te bestaan in zijn huidige samenstelling. De melding op de site is zeker weten een standaardmelding, die je nog kunt gebruiken als je geen zin hebt om boodschappen te doen... 8)7
De enige echte waarheid denk ik: tijd zal het leren, blijven proberen...

Ik kreeg nog de volgende tip: www.rechtspraak.nl in de gaten houden.

(Ps. en ik bid voor al onze centen...)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 08-06-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Engineer schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:32:
[...]

Waarom zegt mvebeheer dan dat het failliet verklaart is?
Dat denkt 'ie, omdat de boel uitgeschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Vandaag een mailtje ontvangen van Brugman Computers:

"
Geachte Klant.

Door verschillende problemen zijn wij in financiële problemen gekomen waar wij niet direct uit komen daarom hebben wij besloten om onze bedrijfsvoering voorgoed te staken, onze website zal zeer binnenkort van internet worden verwijderd.

Wij zijn inmiddels al uitgeschreven bij de kamervankoophandel.

Mocht u als klant nog een vordering tegoed hebben van ons dan willen wij u verzoeken

Een email te sturen naar info@brugmancomputers.com

Daarin graag u naam en adres en een kopie van u orderbevestiging.

Wij zullen dan binnen 30 dagen schriftelijk contact met u opnemen hoe wij het een en ander proberen te regelen.

Onze bedoeling is om zo veel mogelijk mensen schadeloos te stellen maar op dit moment kunnen wij dat niet garanderen daarom nemen wij een termijn van 30 dagen om mensen een kans te geven hun vordering bij ons in te dienen zodat wij daarna kunnen bekijken in hoe verren wij dit zelf kunnen oplossen.

Mvg

Brugman computers
"

't rare is overigens dat onderaan de mail gewoon een kopie van de orderbevestiging staat, je kunt dus mijns inziens gewoon een reply doen met de tekst 'zie onderaan'?

Overigens is't hopen dat ik m'n geld terugkrijg. Hopelijk voegen ze daad bij hun woord dat ze ook binnen die 30 dagen contact met je opnemen.

edit:
Na een reactie op dat mailtje kreeg ik als reactie daarop dat ze binnen 30 dagen schriftelijk contact met me gaan opnemen. Wat ik mij dan afvraag: Als zij schriftelijk contact met me gaan opnemen, waarom staat er dan verderop in't mailtje dat ze de klanten een kans geven om een vordering in te dienen? Is dat niet tegenstrijdig?

[ Voor 11% gewijzigd door OCTheEagle op 26-03-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 200% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Bij een déconfiture zie je vaak dit gedrag (zie HWT) ze houden iedereen aan het lijntje, betalen de kleine bedragen terug en laten de grote bedragen zitten.

Mijn advies: (samen) beslag leggen en zo snel mogelijk voor de rechter brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213874

Same here, het duurste mailtje wat ik ooit heb gehad...Wat kan ik hier ontzachelijk van balen en wat heb ik een gruwelijke hekel aan standaardberichten, zoals in de mails en op de site...

De kleine bedragen terug...het is vast niet je bedoeling geweest, maar ergens heb je een klein beetje hoop bij me weten los te peuteren. Persoonlijk denk ik dat de kans op een centje terug klein is. Hopelijk valt € 156 te combineren met je stelling.

Iedereen sterkte met zijn financiele verlies.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 213874 op 26-03-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

OCTheEagle schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:22:
Vandaag een mailtje ontvangen van Brugman Computers:

"
Geachte Klant.

Door verschillende problemen zijn wij in financiële problemen gekomen waar wij niet direct uit komen daarom hebben wij besloten om onze bedrijfsvoering voorgoed te staken, onze website zal zeer binnenkort van internet worden verwijderd.

Wij zijn inmiddels al uitgeschreven bij de kamervankoophandel.

Mocht u als klant nog een vordering tegoed hebben van ons dan willen wij u verzoeken

Een email te sturen naar info@brugmancomputers.com

Daarin graag u naam en adres en een kopie van u orderbevestiging.

Wij zullen dan binnen 30 dagen schriftelijk contact met u opnemen hoe wij het een en ander proberen te regelen.

Onze bedoeling is om zo veel mogelijk mensen schadeloos te stellen maar op dit moment kunnen wij dat niet garanderen daarom nemen wij een termijn van 30 dagen om mensen een kans te geven hun vordering bij ons in te dienen zodat wij daarna kunnen bekijken in hoe verren wij dit zelf kunnen oplossen.

Mvg

Brugman computers
"

't rare is overigens dat onderaan de mail gewoon een kopie van de orderbevestiging staat, je kunt dus mijns inziens gewoon een reply doen met de tekst 'zie onderaan'?

Overigens is't hopen dat ik m'n geld terugkrijg. Hopelijk voegen ze daad bij hun woord dat ze ook binnen die 30 dagen contact met je opnemen.

edit:
Na een reactie op dat mailtje kreeg ik als reactie daarop dat ze binnen 30 dagen schriftelijk contact met me gaan opnemen. Wat ik mij dan afvraag: Als zij schriftelijk contact met me gaan opnemen, waarom staat er dan verderop in't mailtje dat ze de klanten een kans geven om een vordering in te dienen? Is dat niet tegenstrijdig?
toon volledige bericht
Er staat niet dat ze een faillisement hebben aangevraagd. Als het een eenmanszaakje is dan heb je nog best wel kans. Als de eigenaar een huis of auto heeft, moet die gewoon worden verkocht.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174790

Ook ik had besteld bij Brugman Computers (voor 442 euro) en ook ik heb het mailtje ontvangen. Maar het vreemde is dat ik mijn bestelling had geannuleerd vorige week en daar kreeg ik keurig een mailtje op terug dat ik het geld binnen 14 dagen terug gestort krijg. Nu neem ik aan dat ze ook al vorige week wisten dat ze het niet terug konden betalen dus dat vind ik nogal vreemd.

Ik zou wel verdere stappen willen zetten heb alleen geen idee hoe??

Heb sowieso alles al doorgespeeld naar mijn rechtsbijstandverzekering kijken wat die kunnen doen.

Ik wens iedereen succes en ik blijf het topic in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 15:37

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ik heb een hele pc besteld, 1200 euro, en krijg nu het volgende mailtje:
quote: brugman computers
Geachte Klant.

Door verschillende problemen zijn wij in financiële problemen gekomen waar wij niet direct uit komen
Bekend verhaal, zag ik nu.
Ik ben benieuwd naar mijn rechten en hun plichten in dit geval, omdat ik mij zorgen maak om de investering, die ook nog niet de mijne is, maar slechts op mijn advies is gedaan.

[ Voor 49% gewijzigd door DualDevil op 27-03-2007 10:26 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
StevenK schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:36:
Bij een déconfiture zie je vaak dit gedrag (zie HWT) ze houden iedereen aan het lijntje, betalen de kleine bedragen terug en laten de grote bedragen zitten.

Mijn advies: (samen) beslag leggen en zo snel mogelijk voor de rechter brengen.
Het lijkt mij ook wel logisch dat ze de kleine bedragen doen aangezien ze daarmee meer mensen kunnen helpen met het zelfde geld dan de grote bedragen te verwerken. Hoe lullig het ook klinkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

DaannO schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:34:
[...]

Het lijkt mij ook wel logisch dat ze de kleine bedragen doen aangezien ze daarmee meer mensen kunnen helpen met het zelfde geld dan de grote bedragen te verwerken. Hoe lullig het ook klinkt. :)
.
Zitten zoals je zelf kan verzinnen altijd 2 kanten aan, beiden manieren van niet betalen zijn in mijn ogen even onlogisch.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DualDevil schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:14:
[...]

.
Zitten zoals je zelf kan verzinnen altijd 2 kanten aan, beiden manieren van niet betalen zijn in mijn ogen even onlogisch.
Tuurlijk, echter kan ik wel de logica er achter vinden. Als je deze zaak bekijkt met HWT, dan pakt dit bedrijf het nog erg netjes aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jecede
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-07 22:49
Weet misschien iemand hoe je achter hun tefefoonnummer kunt komen?
Het staat niet in het telefoonboek, en ook niet op hun site.
En op de site van kvk kan ik dat ook niet opvragen.
Aangezien ze alleen die standaard reactie geven op mailtjes, en dan weet je nog niets.
Ik wil toch ook nog wel mijn best doen voor mijn 560 euro :'(

[ Voor 20% gewijzigd door jecede op 27-03-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Ik heb mijn geld netjes terug gehad, hoop hetzelfde voor jullie heren en dames. Jammer dat het zo is gelopen maar de schade valt hier gelukkig mee.

Succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
DualDevil schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:35:
Ik heb mijn geld netjes terug gehad, hoop hetzelfde voor jullie heren en dames. Jammer dat het zo is gelopen maar de schade valt hier gelukkig mee.

Succes allemaal.
Even een paar vragen:

Wat heb je daarvoor gedaan? Heb je alleen op het mailtje gereplied? Heb je ze gebeld? Hoe groot was (ongeveer) het bedrag?

[ Voor 11% gewijzigd door OCTheEagle op 27-03-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 21:24
Ook ik zit in dezelfde situatie; gisteren mail gehad, gereplied en vanochtend weer een standaard mail gekregen.

Heeft er iemand geld terug na deze berichten of aangifte gedaan of iets dergelijks?

Het gaat bij mij dan maar om 19 euro, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Wat ik me dus afvraag is of het gescheeld had als Brugman wel in de Shop Survey was blijven staan. Vlak voordat Brugman eruit werd gehaald begonnen namelijk de negatieve surveys te verschijnen.

Ik kan me zo voorstellen dat het veel gedupeerden gescheeld had als Brugman was blijven staan namelijk, het blijft jammer dat een webshop kan besluiten dat ze uit het t.net systeem willen.

Voor de gedupeerden: succes met je geld terug krijgen!

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

OCTheEagle schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:22:
[...]

Even een paar vragen:

Wat heb je daarvoor gedaan? Heb je alleen op het mailtje gereplied? Heb je ze gebeld? Hoe groot was (ongeveer) het bedrag?
Ik zag iets van onheil aankomen, toen ik de vertraging doorkreeg, en dus de bestelling geannuleert, omdat ik voor het moment van problemen geannuleert heb ben ik net veilig.

Bedrag was 1197,77 om precies te zijn, maar ik heb al om annulering gevraagd voordat brugman met dit mailtje kwam. Godzijdank, zal daardoor vooraan in de terugbetaal rij gestaan hebben, of iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door DualDevil op 27-03-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214046

mm toch vreemd, ik had twee weken geleden een bestelling van 112 eetjes neergezet, twee dagen geleden om een bevestiging van betaling gevraagd, gekregen, met de mededeling dat het wat langer kon duren. Nu 2,5 weken later, op zoek gegaan naar telefoonnummer (was ook niet op de site te vinden) gekregen via kvk, en zijn naam, probeer hem te bellen knip, het publiceren van NAW gegevens van Medewerker of eigenaar is niet toegestaan, maar geen gehoor, via 118 telefoonnummer van huis geprobeerd te krijgen, geheim nummer..... nu vraag ik me af stinkt dit niet?

gegroet,

[ Voor 8% gewijzigd door Longbeard op 10-04-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81727

Ik heb een Geforce 8800 GTS besteld bij Brugman computers. Heb ook de emailtjes gehad met bullshit over de leveringtijd en nu dat ik moet wachten op me geld.

Ik heb die kaart als cadeautje gehad ,omdat de oude kapot is,van mijn ouds en heb nu helemaal geen videokaart en dus ook geen computer. :/

Ik zit er hard over naar te denken naar de politie te gaan. Ik zal morgen mijn rechtsbijstandsverzekering checken, misschien dat die wat kunnen doen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214065

Ook ik heb een bestelling gedaan op 4 mrt. voor 927 euro. Kreeg dezelfde bullshit mail. Heb verscheidene keren mailwisseling gehad met ze en kreeg een reply dat ze zouden proberen een faillisement te voorkomen. Mensen die voor hoge bedragen hadden besteld hebben de voorkeur wat betreft geld terug te krijgen en mensen met kleine bedragen kunnen een deal verwachten. Ik baal als een stekker dat ik ooit een bestelling heb geplaatst. Ik zit sterk te overwegen naar de rechter te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04
DualDevil schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Ik zag iets van onheil aankomen, toen ik de vertraging doorkreeg, en dus de bestelling geannuleert, omdat ik voor het moment van problemen geannuleert heb ben ik net veilig.

Bedrag was 1197,77 om precies te zijn, maar ik heb al om annulering gevraagd voordat brugman met dit mailtje kwam. Godzijdank, zal daardoor vooraan in de terugbetaal rij gestaan hebben, of iets dergelijks.
Ik heb ook vorige week al om een annulering gevraagd maar heb mijn geld niet terug gekregen. Het ging ook een Geforce 8800 van 278 euro (incl verzendkosten). Eerst werd mij verteld dat het nog 10 tot 14 dagen ging duren. Na die 14 dagen kreeg ik het idee dat het nog heel lang kon gaan duren, vooral ook omdat ze volgens de website geen nieuwe orders meer aannamen vanwege leveranciersproblemen. Toen dus een mailtje gestuurd dat als het nog lang ging duren ik graag m'n bestelling wilde annuleren. Meteen een antwoord gehad dat ik binnen 14 dagen mijn geld terug zou krijgen.

Gisterenavond dus ook het bekende mailtje gehad...

Is trouwens bekend of het bedrijf nu echt failliet is of er alleen mee gestopt vanwege financiële problemen. Als dat laatste het geval is lijkt het mij dat ze verplicht zijn om alle bedragen terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174790

MysticMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:55:
[...]

Ik heb ook vorige week al om een annulering gevraagd maar heb mijn geld niet terug gekregen. Het ging ook een Geforce 8800 van 278 euro (incl verzendkosten). Eerst werd mij verteld dat het nog 10 tot 14 dagen ging duren. Na die 14 dagen kreeg ik het idee dat het nog heel lang kon gaan duren, vooral ook omdat ze volgens de website geen nieuwe orders meer aannamen vanwege leveranciersproblemen. Toen dus een mailtje gestuurd dat als het nog lang ging duren ik graag m'n bestelling wilde annuleren. Meteen een antwoord gehad dat ik binnen 14 dagen mijn geld terug zou krijgen.

Gisterenavond dus ook het bekende mailtje gehad...

Is trouwens bekend of het bedrijf nu echt failliet is of er alleen mee gestopt vanwege financiële problemen. Als dat laatste het geval is lijkt het mij dat ze verplicht zijn om alle bedragen terug te betalen.
Ik heb precies hetzelfde gedaan.

Dualdevil wanneer heb jij je bestelling geannuleerd?

Ik heb ook mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld kijken wat er te regelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
wat ik niet helemaal begrijp is dat iedereen het hele bedrag vooraf betaald.
Wanneer ik iets koop voor 50 of meer, dan zeker niet via vooraf betaling maar bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 200% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Tja voorlopig even afwachten. Voor zover ik weet heeft een bedrijf inderdaad 30 dagen de tijd om het geld terug te storten. Mocht er na 30 dagen niks gebeurd zijn dan volgt de aangetekende brief. Als dat niet werkt dan aangifte doen bij de politie.

Voor zover ik weet, is/was brugmancomputers een eenmanszaak. Wat ik vroeger geleerd had bij economie was dat als je failliet gaat als eenmanszaak, dat je dan alle kosten uit eigen zak moet betalen. Zolang meneer Brugman nog in een huis woont, valt er dus mijns inziens wel geld bij hem te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

OCTheEagle schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:36:
Tja voorlopig even afwachten. Voor zover ik weet heeft een bedrijf inderdaad 30 dagen de tijd om het geld terug te storten. Mocht er na 30 dagen niks gebeurd zijn dan volgt de aangetekende brief. Als dat niet werkt dan aangifte doen bij de politie.

Voor zover ik weet, is/was brugmancomputers een eenmanszaak. Wat ik vroeger geleerd had bij economie was dat als je failliet gaat als eenmanszaak, dat je dan alle kosten uit eigen zak moet betalen. Zolang meneer Brugman nog in een huis woont, valt er dus mijns inziens wel geld bij hem te halen.
Als je gelijk hebt over de eenmanszaak klopt het wat je zegt, dan zal al het geld dus terugbetaald worden. Mocht het een BV geweest zijn hebben ze een flinke rekening gehad moeten hebben ( minimum = 10.000 euro toen ik in klas 2 zat ;) ) waarvan dit betaald moet kunnen worden zover mogelijk. Maar theoriën gaan lang niet altijd op, zeker niet zonder slag of stoot. Succes heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:09

aex351

I am the one

Zelfs als het een BV is betekend het niet automatisch dat zijn schulden worden kwijtgescholden hoor.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als Brugman niet meer kan betalen zijn er een paar mogelijkheden. Faillissement aanvragen (moeten geloof ik twee mensen doen om het te laten voorkomen) en afwachten. Brugman kan ook surséance van betaling aanvragen. Dit kan alleen als er een mogelijkheid is dat zijn bedrijf nog te redden is.

Een faillissement is niet altijd handig, aangezien wanneer een bedrijf failliet wordt verklaard, er een curator wordt aangesteld die de boel gaat indexeren en regelen.
Deze curator zal eerst zichzelf betalen (à xxx euro per uur), in het rijtje komen vervolgens eerst de grote schuldeisers en daarna pas de kleintjes.

Is de eigenaar van het bedrijf hoofdelijk aansprakelijk, dan zal inderdaad zijn privévermogen ook worden aangesproken en komt hij mogelijk in de schuldsanering. Het is dus afhankelijk van de hoogte van de schulden of je je geld nog weer terug gaat zien.

Mocht Brugman een regeling aanbieden, dan is dat misschien beter, mits hij deze kan onderbouwen (met een soort begroting). Dan hoeft er namelijk geen rechtszaak te komen, hoeft er geen dure curator aan het werk. Maar dan moet je er wel op kunnen vertrouwen dat het goedkomt.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

qtee schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:23:
Als Brugman niet meer kan betalen zijn er een paar mogelijkheden. Faillissement aanvragen (moeten geloof ik twee mensen doen om het te laten voorkomen) en afwachten. Brugman kan ook surséance van betaling aanvragen. Dit kan alleen als er een mogelijkheid is dat zijn bedrijf nog te redden is.

Een faillissement is niet altijd handig, aangezien wanneer een bedrijf failliet wordt verklaard, er een curator wordt aangesteld die de boel gaat indexeren en regelen.
Deze curator zal eerst zichzelf betalen (à xxx euro per uur), in het rijtje komen vervolgens eerst de grote schuldeisers en daarna pas de kleintjes.

Is de eigenaar van het bedrijf hoofdelijk aansprakelijk, dan zal inderdaad zijn privévermogen ook worden aangesproken en komt hij mogelijk in de schuldsanering. Het is dus afhankelijk van de hoogte van de schulden of je je geld nog weer terug gaat zien.

Mocht Brugman een regeling aanbieden, dan is dat misschien beter, mits hij deze kan onderbouwen (met een soort begroting). Dan hoeft er namelijk geen rechtszaak te komen, hoeft er geen dure curator aan het werk. Maar dan moet je er wel op kunnen vertrouwen dat het goedkomt.
Dat geeft hoop. Mr. Brugman heeft inderdaad hetzelfde verhaal gemailed (min of meer). Zullen de 30 dgn maar afwachten. Veel success gewenst aan de gedupeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214295

Wegens gebrek aan bewijs verwijderd.

[ Voor 88% gewijzigd door Longbeard op 30-03-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Wat heeft Brugman Keukens te maken met Brugman Computers? Lees svp volgs eerst het topic door voordat je post! Daarnaast mag je als het hier Brugman Computers betreft je post onderbouwen.

[ Voor 40% gewijzigd door Longbeard op 30-03-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, was te snel met tikken en zat met mijn gedachten ergens anders. Maar het is inderdaad Brugman computers uit Boekel waar mijn post over gaat. Heb zelf diverse contacten uit Boekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Anoniem: 214295 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:04:
Sorry, was te snel met tikken en zat met mijn gedachten ergens anders. Maar het is inderdaad Brugman computers uit Boekel waar mijn post over gaat. Heb zelf diverse contacten uit Boekel.
Dan zul je nog steeds je bewering met feiten moeten staven. Aan geruchten doen we op Tweakers.net niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
Ook ik heb nog een vordering open staan bij Brugman Computers. Had na de mail dat er problemen waren met de leverancier direct bestelling gecanceld. Alleen gister nog steeds geen geld terug. Zou vandaag wel komen. Niet ontvangen, toen maar weer een mail gestuurd alleen kreeg geen reactie. Nogmaals verstuurd en ineens kreeg ik een mailtje dat mijn mail niet de ontvanger bereikt heeft.

Hoe kunnen we nu nog in contact komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 88% gewijzigd door Longbeard op 30-03-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion

[ Voor 90% gewijzigd door Longbeard op 30-03-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
la_fusion schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:12:
Hoe kunnen we nu nog in contact komen?
Even googlen en je hebt zo de adresgegevens te pakken.

Verder kan, zoals Longbeard zei, iedereen beweren dat het een oplichter is/naar Spanje is gegaan etc. Zolang dat niet onderbouwt wordt zou ik er niet teveel waarde aan hechten en gewoon ff wachten totdat de 30 dagen voorbij zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door OCTheEagle op 30-03-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

In verband met onduidelijkheid omtrent het voortbestaan van Brugman Computers, naar aanleiding van diverse mails hierover en de geluiden hierover in BuyersZone, hebben we dit topic geopend.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Brugman Computers.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Kamer van Koophandel gegevens:
Naam: Brugman Computers
Vestigingsadres: Burg Schafratstraat 39
Vestigingsplaats: 5427SP Boekel
Internetadres: http://www.brugmancomputers.com
KvK-nummer: 17184233 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
update
User la_fusion heeft zich opgeworpen als woordvoerder voor de gedupeerden. Je kunt hem mailen op het volgende emailadres: gedupeerdenbrugman AD gmail DOT com. la_fusion opereert op eigen initiatief, en is op geen enkele wijze gerelateerd aan Tweakers.net of zijn medewerkers.

Bedrag nog te ontvangen:

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 09-04-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214364

Precies op dezelfde manier als dit maal heeft dhr Brugman in 2003 zijn bedrijf computerboot.com uitschreven bij de KvK en een heleboel gedupeerde achtergelaten. Ook toen kregen mensen een e-mail dat er geen leveringen meer mogelijk waren en werd er beloofd dat binnen 30 dagen het geld teruggestort werd.

De bron is nog na te lezen in de google cache. Let ook op de datums van de postings. En zie ook de gegevens. Het gaat om dezelfde persoon. Die later (nu dus) weer hetzelfde heeft geflikt.

http://66.102.9.104/searc...=2&gl=nl&client=firefox-a

Bovenstaande bron bewijst dat we te maken hebben met een oplichter. Het beste is gewoon dat iedereen hiervan aangifte doet bij de Politie. En uitkijken dat het in de toekomst niet weer gebeurd want hij zal elders wel weer opduiken en hetzelfde kunstje flikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Wat ik zo vreemd vind is dat mijn bestelling van 5 maart door Brugman zelf is terug gestort (ging om bijna 200 euro) omdat hij levering binnen een week niet kon garanderen.

Was hij toen soms nog bezig met goodwill kweken om uiteindelijk zijn slag te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Anoniem: 214364 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:16:
Bovenstaande bron bewijst dat we te maken hebben met een oplichter. Het beste is gewoon dat iedereen hiervan aangifte doet bij de Politie. En uitkijken dat het in de toekomst niet weer gebeurd want hij zal elders wel weer opduiken en hetzelfde kunstje flikken.
Helaas opereert Brugman Computers op dit moment nog volgens de wet, omdat het bedrijf 30 dagen de tijd heeft om het verschuldigde geld terug te boeken. Aangifte kun je dus wel doen, maar je hebt dan niet genoeg bewijzen om aan te tonen dat het een oplichter is (kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
OCTheEagle schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:59:
[...]

Helaas opereert Brugman Computers op dit moment nog volgens de wet, omdat het bedrijf 30 dagen de tijd heeft om het verschuldigde geld terug te boeken.
Die dertig dagen geldt alleen bij een herroeping van een koop op afstand. Daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Vandaag bij de politie geweest om aangifte te doen. Heel gezeur natuurlijk aangezien de politie zelf maar half weet hoe de eigen organisatie in elkaar steekt maar dat ter zijde.

Tijdens de aangifte kwam de man zoals in mijn verklaring werd gezegd ook voor de politieagente over als oplichter. Vooral doordat hij het al eerder heeft gedaan bij computerboot.com. Kreeg alleen te horen dat zolang het aantal aangiftes beperkt bleef dat er weinig aan gedaan zou worden. Althans dat dacht ze ;)

Daarna nog even langs het adres gereden en waar dinsdag de voordeur nog bestond uit glas was deze vervangen door hout. Ook stond dit keer zijn auto niet op de oprit. Ik ben benieuwd wat er nu nog mee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 206% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Hou er allemaal rekening mee dat de Politie heel druk en onderbezet is in de meeste gemeentes. Je komt gewoon in een wachtrij te staan en er word een soort prioriteitsscore aan je aangifte gegeven. Als er dus ernstige dingen gebeuren gaan die voor.

Bij mij hebben ze er 6 maanden over gedaan voordat ze er mee aan de slag zijn gegaan (andere zaak, meer geld, zakelijk).

Suc6 iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 31-03-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

la_fusion schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:50:
Vandaag bij de politie geweest om aangifte te doen. Heel gezeur natuurlijk aangezien de politie zelf maar half weet hoe de eigen organisatie in elkaar steekt maar dat ter zijde.

Tijdens de aangifte kwam de man zoals in mijn verklaring werd gezegd ook voor de politieagente over als oplichter. Vooral doordat hij het al eerder heeft gedaan bij computerboot.com. Kreeg alleen te horen dat zolang het aantal aangiftes beperkt bleef dat er weinig aan gedaan zou worden. Althans dat dacht ze ;)

Daarna nog even langs het adres gereden en waar dinsdag de voordeur nog bestond uit glas was deze vervangen door hout. Ook stond dit keer zijn auto niet op de oprit. Ik ben benieuwd wat er nu nog mee gaat gebeuren.
Dat van de computerboot is nieuw voor mij. Ben vandaag naar de politie geweest. Ze zouden de zaak zo snel mogelijk oppakken en doorgeven aan hun collega's in de betreffende gemeente. Verder raadden ze aan dat iedereen die opgelicht is door Brugman aangifte te laten doen binnen de 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Dat van die computerboot wist ik iid ook niet.

Morgen ga ik aangife doen, zelf heb ik ff alle bewijzen uitgeprint waarmee ik morgen ff m'n verhaal ga doen. Laten we hopen dat we allemaal ons geld terugkrijgen.

Overigens kan ik uit dat dichtgespijkerde huis opmaken dat Brugman en co hun koffers hebben gepakt en er vandoor zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Het is inderdaad bij mij ook doorgestuurd naar de betreffende gemeente(Boekel dus). Het is natuurlijk zo dat de politie het altijd druk heeft maar zodra er veel aangiftes komen word de prioriteit ook hoger.

Het huis zelf is niet helemaal dichtgetimmerd. Het gaat alleen om de voordeur. Echter hier zat nog gewoon glas in afgelopen dinsdag. Verder is de kamer grenzend aan de straat wel nog ingericht. Echter ziet het er verlaten uit, echt een huis waar je als normaal mens wat aan doet dat het er fatsoenlijk uit ziet ;)

Het is verder bij je aangifte erg belangrijk dat je alles meeneemt of in ieder geval opschrijft. Ook kan ik iedereen aanraden de googlecache die ColdIce postte uit te printen en mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De politie gaf ook aan om TROS Radar / Opgelicht of iets dergelijks in te schakelen.

Dus de politie stuurt je door naar een TV programma ???? Dus in dit land heeft schijnbaar een
TV programma meer impact dan de politie op dit soort zaken.

Wat ik heb gedaan is hetvolgende:

Een e-mail gestuurd naar TROS Radar als tip om deze zaak mee te nemen in hun uitzending.
En op deze site een topic gestart. Dit om te kijken of er meerdere gedupeerde zich aan melden behalve de mensen die hier communiceren op Tweakers.

De URL is als volgt:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=611462#611462

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 214364 op 04-04-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een mailtje gestuurd naar opgelicht met het bekende verhaal. Heb nog geen reactie van ze gekregen. Op zich is het best wel triest dat de politie moet verwijzen naar een tv-programma i.p.v. dat ze zelf actie ondernemen. Zou dit een zaakje zijn voor de misdaad verslaggever?!

Ik heb verder mijn bank gebeld met de vraag of de transactie mogelijk ongedaan kan worden gemaakt (wanhopige poging :'( ). Ze hebben de naam en rekening nummer genoteerd. Advies was om zowiezo aangifte te doen en ze zouden me van de week terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Vandaag ook aangifte gedaan bij de politie.

Ik heb het verhaal verteld over Brugmancomputers en Computerboot. Ook heb ik de gegevens overhandigd van Dhr Brugman over zijn woonlocatie in Eindhoven, de woonlocatie van zijn vrouw/vriendin in Boekel en de KVK gegevens.

De agente heeft contact opgenomen met de politie van Eindhoven. Hierop stonden op de woonlocatie van Dhr Brugman geen aangiften of andere bijzonderheden. De agente heeft daarna contact opgenomen met de politie van Boekel. Hierop werd verteld dat er één aangifte loopt op de woonlocatie van zijn vriendin/vrouw. De agente heeft daarop heel het verhaal genoteerd in de politie database.

Verder raad ik gedupeerden wel aan om ook aangifte te doen bij de politie. Hoe meer mensen aangifte doen, des te sneller is de kans dat de politie harder aan het werk gaat bij deze zaak. Let erop dat je tijdens je verhaal ook het verhaal over Computerboot verteld.
Anoniem: 214364 schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:32:

De politie gaf ook aan om TROS Radar / Opgelicht of iets dergelijks in te schakelen.

Dus de politie stuurt je door naar een TV programma ???? Dus in dit land heeft schijnbaar een
TV programma meer impact dan de politie op oplichters.
Door het verhaal over Brugmancomputers op Rader/ Opgelicht uit te zenden krijgt de zaak publiciteit.
Door meer publiciteit gaan meer mensen aangifte doen, ook gaat de politie harder aan het werk om die zaak op te lossen.

[ Voor 23% gewijzigd door OCTheEagle op 02-04-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Ik denk meteen aan de mensen van bijvoorbeeld Hauze Padua. Als je daar een hobby hebt met computers en je sluit een zaak in Boekel dan kan dat voor hun en uiteraart vele andere een serieus probleem worden. Sorry dat ik er meteen geestelijk beperkte bijhaal, maar dat is een van de groepen die zich meestal vertrouwelijk steld aan een bepaalde winkel.

je hebt altijd mensen die het willwn verpesten voor een ander. Hou je gewoon aan de regels en er is niets aan de hand denk ik dan.

Succes met de zaak

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 02-04-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Anoniem: 214364 schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:32:
De dienstdoende agente gaf aan dat dhr. achter dit bedrijf woonachtend op dat adres al bekend was bij de poltie vanwege een compleet andere zaak dat er verder niet aan toe doet wat dit betreft maar even hetvolgende:

TV programma meer impact dan de politie op oplichters.

Wat ik heb gedaan is hetvolgende:

Een e-mail gestuurd naar TROS Radar als tip om deze zaak mee te nemen in hun uitzending.
En op deze site een topic gestart. Dit om te kijken of er meerder gedupeerde zich aan melden behalve de mensen die hier communiceren op Tweakers.

De URL is als volgt:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=611462#611462
toon volledige bericht
Duidelijk dat er werk van gemaakt moet worden. Ooit gedacht aan rechtshulp voor zo'n commercieel programma in te schakelen wat de relatie met zo'n bedrijf ernstig kan schaden. Een brief op hoge poten wil ook nog wel eens succes hebben.

Ik heb leukere topics gezien. Laat het recht de sterkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(zie latere postings)

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 214364 op 04-04-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had mijn bank (Rabobank) nog gebeld met de vraag of ze wat konden betekenen. Werd vandaag terug gebeld met de melding dat de bank normaliter niet veel te maken heeft in dit soort zaken aangezien de transactie meteen van de ene rekening naar de andere plaatsvindt. Nadat hij het verhaal gehoord had en o.a. ook het gedeelte over de computerboot vroeg hij de order samen met een kopie van de politie aangifte op te sturen. Hij gaat dit overleggen met de bank waar de rekening van brugman loopt en op die manier kijken of de transactie alsnog ongedaan kan worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopenlijk valt er wat te regelen. Schijnbaar heb je geluk dat je net met het juiste persoon in contact bent gekomen en het juiste Rabo filliaal. Want hier wijzen dit gelijk af en bestempelen ze dat schijnbaar als "onmogelijk"

Let wel: er is op donderdag nog e-mail contact geweest met dhr Brugman, hij beweerde dat hij niets terug kon storten en zou dat de volgende dag doen aangezien het geld niet van zijn zakelijke rekening moest komen.

Waarschijnlijk heeft de beste man het geld oversgestort naar een andere rekening en die rekening is leeg of afgesloten.

Maar nogmaals houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen want niet geschoten is altijd misgeschoten! Dus proberen kan nooit geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164030

Beste Forrum gangers,

Via meerdere bronnen heb ik vernomen wat hier op dit topic word geschreven.
Aangezien ik dingen liever niet via het internet uitpraat wil ik toch even reageren
Aangezien er een hoop onwaarheden worden verteld.

Ik heb niets met de firma computerboot te maken gehad en ben ook geen eigenaar geweest van deze zaak en ik heb er ook geen werksaamheden voor gedaan.
Jullie vertellen hier dus complete onzin en jullie hebben blijkbaar niet goed bij de Kvk gekeken.

Ook woon ik al jaren niet meer in eindhoven jullie geven dus adressen door van mensen die nergens wat mee te maken hebben en van plekken waar ik al jaren niet woon of verblijf.

Ook is mijn huis niet dicht gespijkerd maar zitten er gewoon 2 kartonnen platen voor de ruiten.

De emails werken niet meer omdat er een paar zo leuk geweest zij zoveel spam mail te versturen naar mij dat de boel compleet vast liep.

Ik heb begrepen dat er een aantal mensen aangiften hebben gedaan bij de politie,ik heb gisteren contact gehad met de politie noordoost Brabant met mevrouw Weerepas die op dat moment in Oss werkzaam was.
Ik heb deze agente precies verteld wat er aan de hand is en hoe de vork in de steel steekt..

Ook hebben er meerdere mensen op dit forum tot stalke toe contact gehad met mijn buren en hun medegedeeld dat ik een oplichter ben en nog veel meer, ook zijn er mensen op mijn terrein geweest terwijl ze daar geen toestemming voor hadden.

De verhalen op het forum worden zo opgeblazen en veel te ver uit hun verband getrokken en er staan tal van onwaarheden in en er worden verhalen de wereld in gebracht waar nog geen bewijs voor is of een uitspraak van de politierechter daarom
Heeft de politie mij het advies gegeven om aangifte te doen wegens smaad en
Ook heb ik de politie verteld dat als mensen het niet eens zijn met de gang van zaken dat ze gewoon een advocaat kunnen nemen en dan moet het maar via de rechter uitgevochten worden.
De politie heeft mij ook medegedeeld dat zij niet voor deurwaarder gaan spelen en alleen onderzoeken naar strafrechtelijke feiten doen. En uiteindelijk komt de geld claim bij de civiele rechter.

Ik heb afgesproken met de politie agente ik dan aangifte ga doen van smaad tegen een aantal mensen op dit forum die zich daar schuldig aan hebben gemaakt want ook de politie vind dit niet kunnen en veel te ver gaan zeker omdat de helft niet klopt en de politie was ook van mening dat dit wat op het forum gebeurd echte smaad is.

Iedereen heeft het recht om aangiften te doen dus als er mensen zijn die dit nodig vinden moeten zij dit doen want ik heb niets te verbergen en mocht de politie een onderzoek instellen zal ik daar netjes aan meewerken en mensen die aangifte doen moeten verder het onderzoek afwachten en niet heel tweakers met valse beschuldigingen vol schrijven of mensen lastig vallen die er niets mee te maken hebben.

Ik heb afgeproken met de politie dat mijn verhaal opgeslagen zal worden in de database van de politie Noord Oost Braband en dat ik op elke aanklacht een reactie mag geven als er onduidelijkheden zijn.

En de mensen die het niet eens zijn met de situatie nodig ik uit om een advocaat te nemen dan vechten we het verder uit via de rechtbank
En ik verzoek hun te stoppen met leugens te verspijden via verschillende bronnen en beschuldegingen te uiten tegen mij persoon die niet waar zijn,je kunt niet zomaar via het internet iemand een oplichter noemmen terweil een rechter dat niet heeft bevestigd.

Mvg

*snip* Brugman

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 08-06-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118799

Geachte heer Brugman,

is het mogelijk om met u in contact te komen om voor een eventuele nette afhandeling te zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Die reactie van dhr. Brugman lijkt me duidelijk: het is zaak zo snel mogelijk - morgen dus - conservatoir beslag leggen en daarna kijken wat de rechter ervan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dan zou ik graag willen weten waarom beloftes die mij via de mail gedaan worden (terugstorten betaling) niet na worden gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04
Ik vind het fijn dat er nu weer iets meer duidelijk is vanuit uw kant. Toch snap ik niet waarom de eerdere afspraak waarin u via de mail heeft gezegd dat vanwege annulering het geld binnen 14 dagen wordt teruggestort, niet is nagekomen. Het lijkt mij dat deze gevallen toch anders zijn omdat deze door de klant zelf zijn geannuleerd met vervolgens een bevestiging van uw bedrijf uit, nog in de tijd dat het voor de klant niet bekend was dat het bedrijf in financiële problemen zat.

Is er ook al iets bekend hoe het verder gaat? Of er überhaupt nog een kans is dat wij ons geld terugzien of zal het allemaal via een curator gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte heer Brugman,

A. U schrijft zich ineens uit bij de KvK (aantoonbaar)
B. Uw haalt info van uw website direct offline. (aantoonbaar)
C. U doet beloftes die niet worden nagekomen (aantoonbaar)
D. U bent per mail nog per telefoon ineens niet meer bereikbaar. (aantoonbaar)
E. Iemand heeft omstreeks 2002 deze URL geplaatst.

(LET WEL DAT IS NIEMAND VAN DIT FORUM DUS!!!)
(aantoonbaar door i.p. en datum van posting)
http://66.102.9.104/searc...=2&gl=nl&client=firefox-a

U spreekt over onwaarheden, maar alles wat men schrijft zijn waarheden. Want nog NIEMAND heeft zijn geld terug of duidelijkheden wat er precies met het bedrijf aan de hand is. Beloften van binnen 14 dagen betalen zijn niet nagekomen, en contact per mail of telefoon is voor klanten niet meer mogelijk geweest. Dan had u via een ander mail adres, of PER post mensen moeten informeren over de stand van zaken. Dan had ook niemand aangifte hoeven te doen maar had men dit door kunnen sturen naar rechtsbijstand. En werden er geen speculatie's gedaan. Deze speculaties komen voort uit nalatigheid van U en uit aantoonbare waarheden zodat het voor eenieder duidelijk is dat het geen smaad betreft dit gaf de POLITIE ZELF al aan!

Aangezien u nu contact legt met de mensen hier zal ik eerdere speculatie's ook netjes verwijderen en de zaak verder over laten aan de politie en de rechter.

[ Voor 128% gewijzigd door Anoniem: 214364 op 04-04-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 164030 op 13-05-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Laatst online: 16:24
Om de bovenstaande post iets duidelijker te maken: Dit is er onder de link te vinden ( en nog veel meer.)
Reageer #1 - 08/26/03 om 13:15:04
Hier zijn de gegevens van Computerboot.com.
Misschien dat je hier iets aan hebt.

Registrant:
brugman, *snip*
Blijkbaar heeft iemand tijdens het registreren van de url computerboot.com de naam *snip* Brugman opgegeven. Of dit dezelfde is weet ik niet. Het opgegeven adres komt trouwens ook bekend voor.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 08-06-2024 21:52 ]

Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Brugman Computers
(hardware, leverancier )

Burg.Schafratstraat 39
5427 SP Boekel
NL
0492
info@brugmancomputers.com
www.brugmancomputers.com
Bron 1
Computerboot

Tel. 0492 - 849482

Burgemeester Schafratstr 39 - 5427 SP - Boekel
Categorie: Computerapparatuur en computersystemen
Bron 2

Bron 3

Alle drie de bronnen zijn gevonden door te googlen op de woorden computerboot en brugman

Beide bedrijven zijn in ieder geval op hetzelfde adres gevestigd geweest. Dit is de enige relatie die ik tussen de twee winkels kan aantonen. *snip* Brugman kan handig zijn geweest door een winkel te openen waar een ander net over de kop is gegaan. ( gratis klantenbestand ) Of er is iets anders aan de hand. Daarover heb ik geen kennis en kan ik derhalve geen uitspraken over doen.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 08-06-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 164030 op 13-05-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Bronvermeldingen staan er bij en ik werk alleen voor mezelf, ik heb nog nooit een betaling gedaan aan of ontvangen van Tweakers.net.

Ik stel echter voor dat u ook via uw website mensen uitnodigd een vorderin in te dienen in de richting van een werkend Email en of post adres. Het is misschien een idee om hiervoor het adres van uw advocaat voor te nemen.

Laat ik ook om me nog een beetje voor te stellen mezelf quoten met mijn eerste post over dit onderwerp:

Geplaatst op woensdag 14 maart 2007 11:27 in het gesloten Brugman Computers topic
Door: sanderhak
Misschien geeft onderstane melding op de FP van Brugman Computers de TS een verhelderend inzicht in de situatie.

Beste klant,

Door leveringsproblemen bij onze leverancier is er een grote achterstand ontstaan in onze leveringen daarom hebben wij besloten dat er even geen aankopen meer in onze shop gedaan kunnen worden totdat wij deze achterstand hebben weg gewerkt,wij hopen dat het probleem zo snel mogelijk is opgelost.

Onze verontschuldiging voor het eventuele ongemak.

Mvg

Brugman Computers

[ Voor 123% gewijzigd door sanderhak op 04-04-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 164030 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:19:
Beste,

Ik weet niet hoe u aan deze informatie komt maar blijkbaar bent u een medewerker van tweakers en ik dacht dat tweakers neutraal was,dit klopt dus blijkbaar niet.

Ik ga hier verder ook niet meer op reageren maar laat dit aan de politie over maar ik ben wel blij dat ik gelijk heb dat tweakers dus ook meewerkt aan dit soort valse beschuldigingen en niet neutraal is.
Aangezien tweakers dus nu partij kiest zal ben ik dus ook benieuwd zijn wat hun gaan doen als dit eventueel voor de politierechter komt en deze beslist dat ze ongelijk hebben.
En aangezien ze nu dus actief meewerken aan deze zaak zijn ze dus ook partij.

mvg
Hoezo doet tweakers.net hier aan mee? Dit is een publiek forum waar iedereen die zich registreert kan reageren. Medewerkers/mods/admins van tweakers.net zijn te herkennen aan de gekleurde namen.
Als je erop doelt dat die gegevens hier staan, de moderators/admins zijn niet 24u per dag hier aanwezig en de kans is dus aanwezig dat bovenstaande gegevens nog verwijderd worden net zoals Anoniem: 214295 in "Over het voortbestaan van Brugman Comput...".
Dus waar je nu het idee vandaan haalt dat t.net niet neutraal is, is voor mij en vele andere een raadsel.
De manier waarop je hier reageert zal niet echt vertrouwen wekken bij de mensen die een bestelling hebben gedaan maar er nog niets van gezien hebben. Als je wat meer info zou geven over het waarom de afhandeling van de terugbetaling langer op zich laat wachten als gedacht, dan geef je sowieso al weer wat meer vertrouwen naar de nog op geld wachtende personen.

Ik beschuldig niemand (heb ook totaal niks besteld/whatever), maar op de manier zoals je reageert kan ik me best inbeelden dat sommige mensen er steeds minder vertrouwen in krijgen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
FlipFluitketel schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:40:
[...]

Als je erop doelt dat die gegevens hier staan, de moderators/admins zijn niet 24u per dag hier aanwezig en de kans is dus aanwezig dat bovenstaande gegevens nog verwijderd worden
Ik post alleen het handelsadres waar de winkel gevestigd is (geweest), dit adres is door Longbeard zelf ook al gepost. Of post ik per ongeluk iets anders mee wat ik mag weggooien? Ik loop niet over van wetkennis tov Law of GOT dus help me ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 164030 op 13-05-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik zou graag ook een reactie zien op mijn bericht. Waarom is het bedrag niet teruggestort terwijl dit via mail wel word beloofd.

/edit

De vordering van mij is allang ingedient en zou afgelopen vrijdag voldaan worden. Geef nu gewoon antwoord waarom dat niet is gebeurd!

[ Voor 36% gewijzigd door la_fusion op 04-04-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 164030 op 13-05-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Anoniem: 164030 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:44:
je kunt niet zomaar via het internet iemand een oplichter noemmen terweil een rechter dat niet heeft bevestigd.
Hier kan ik niet helemaal in meegaan, ik kan u geen oplichter noemen en voel daar ook absoluut de behoefte niet toe.

Als ik echter op heterdaad een misdrijf meemaak, mag ik de dader en niet verdachte direct bijvoorbeeld een dief noemen.

Centraal bij de vraag of er al dan niet is opgelicht, staat of u *snip* Brugman vooraf de intentie hebt gehad wel bv. geld aan te nemen zonder ooit de intentie te hebben te gaan leveren. Aangezien ik noch tweakers noch uw klanten noch de gerechtelijke macht in uw hoofd kan kijken is oplichting nooit aantoonbaar. Daar geef ik u dan ook volledig in gelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 08-06-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Anoniem: 164030 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:49:
Over internet verschaf ik geen informatie meer mochten mensen informatie willen dan doen ze dat maar via hun advocaat dan weet ik zeker dat het gerechtelijk goed loopt.
Ik vind het jammer dat Dhr. Brugman hier komt reageren om vervolgens met dit bericht te komen. Begin dan ook niet met reageren hier als je niet de intentie hebt om het op een normale manier op te lossen met de gedupeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Ik vind het jammer dat op de kritiek tegen (de werkwijze van) Dhr Brugman wordt gereageerd met 'kritiek' in plaats van dat er inzicht wordt gegeven in hoe het bedrijf er op dit moment voor staat, en wat er gedaan gaat of moet worden om de problemen op te lossen. Een emotioneel standpunt is begrijpelijk, maar met het kritiek vs kritiek gevecht kom je niet ver en win je geen vertrouwen dat alles (voor de klant) goed zal komen.

Om iets meer oplossend te denken: Dit betekent dus dat u inderdaad binnen de gestelde termijn van 30 dagen schriftelijk contact op gaat nemen met uw klanten om zo tot een oplossing mbt het geld te komen? Mocht dit daadwerkelijk plaatsvinden dan ben ik bereid mijn aangifte terug te draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door OCTheEagle op 04-04-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
OCTheEagle schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:24:
Ik vind het jammer dat op de kritiek tegen (de werkwijze van) Dhr Brugman wordt gereageerd met 'kritiek' in plaats van dat er inzicht wordt gegeven in hoe het bedrijf er op dit moment voor staat, en wat er gedaan gaat of moet worden om de problemen op te lossen. Een emotioneel standpunt is begrijpelijk, maar met het kritiek vs kritiek gevecht kom je niet ver en win je geen vertrouwen dat alles (voor de klant) goed zal komen.

Om iets meer oplossend te denken: Dit betekent dus dat u inderdaad binnen de gestelde termijn van 30 dagen schriftelijk contact op gaat nemen met uw klanten om zo tot een oplossing mbt het geld te komen? Mocht dit daadwerkelijk plaatsvinden dan ben ik bereid mijn aangifte terug te draaien.
Als Brugman uitbetaald seponeerd de Officier van Justitie al voor je. Hoef je echt niet zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Anoniem: 164030 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:19:
Beste,

Ik weet niet hoe u aan deze informatie komt maar blijkbaar bent u een medewerker van tweakers en ik dacht dat tweakers neutraal was,dit klopt dus blijkbaar niet.

Ik ga hier verder ook niet meer op reageren maar laat dit aan de politie over maar ik ben wel blij dat ik gelijk heb dat tweakers dus ook meewerkt aan dit soort valse beschuldigingen en niet neutraal is.
Aangezien tweakers dus nu partij kiest zal ben ik dus ook benieuwd zijn wat hun gaan doen als dit eventueel voor de politierechter komt en deze beslist dat ze ongelijk hebben.
En aangezien ze nu dus actief meewerken aan deze zaak zijn ze dus ook partij.

mvg
Aangezien je een redelijk diepgravende mening hebt onheus behandeld te worden, en dat voor een rechter wenst te toetsen, zou je dan tegelijk dergelijk ongefundeerde opmerkingen willen laten tenzij die door een rechter getoetst zijn?

Met deze opmerkingen poog je schade toe te brengen aan de neutraliteit en reputatie van Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 164030 op 13-05-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Meneer Brugman, ondanks dat u volgens u niet via internet er verder op in wil gaan zou ik graag nog wel een reactie krijgen op mijn bericht waarom u het beloofde bedrag niet terugstort binnen de termijn die u beloofd.

In mijn ogen is iemand toch echt een oplichter als die iets beloofd en het niet na komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Anoniem: 164030 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:48:
waarom zou ik dat doen,dit is toch een open bron ,jullie laten toch ook toe dat er onterecht schade aan mij word toegebracht zonder dat het door en rechter is getoets
Als alleen datgene waar is wat door de rechter getoetst is, waarom studeer ik dan natuurkunde?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Brugman Computers.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Dit topic is zero tolerance wat betreft het posten van persoonsgegevens
===============

Bedrag nog te ontvangen: