Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:57:
Naar mijn gevoel en mening is tweakers het makkelijkste forum om iemand compleet kapot te maken en zijn leven te verwoesten en dat van zijn gezin, familie en vrienden als je verhaal maar goed is geformuleerd en geloofwaardig overkomt en goed is onderbouwd of deze onderbouwing een leugen is maakt blijkbaar niet uit.
Tsja, ik zie niet in waarom persé tweakers.net hier het makkelijkste forum voor zou moeten zijn. Er zijn genoeg fora's waar net zo goed een dergelijk topic kan worden gestart. Een eigen website hierover is ook zo gemaakt, gratis hosting vind je overal. Reageer je dus niet af op tweakers.net, zij bieden alleen de mogelijkheid om berichten te plaatsen en hebben verder in principe niets met het topic van doen (behalve modden van reacties en dergelijke mochten deze offtopic of te ver gaan).
Vergelijk het met de volgende situatie: met je vrienden ga je elke week naar een cafe. op een gegeven moment laten je vrienden je in de steek en iedereen hoort roddels over je. ga je dan ook de caféhouder beschuldigen?
Als ik als buitenstaander een kort advies zou mogen geven wat ik in een dergelijke situatie zou doen: Ik zou toch zoveel mogelijk betrokken willen zijn bij de gang van zaken. Ik zou aan la_fusion vragen of je in ieder geval ook de betreffende mailtjes mag lezen, als je dat nog niet hebt gedaan.
En dan een berichtje, mede aan de moderators van dit (sub)forum. Het lijkt me ook beter dat zulke zaken beter niet via een forum kunnen worden besproken. Het probleem is dat je naam voor de rest van je leven lang op het internet blijft staan (ook al zou het complete topic worden verwijderd, er zijn genoeg caching hosters die het halve internet opslaan).
Verder is het misschien ook beter dat men de betreffende zaken via de gerechtelijke gangen uit laat vechten. Via een forum werkt dit toch niet. Mensen kunnen zaken verzinnen (dingen die ze nooit hebben gekocht) om mee te kunnen praten in een topic en zaken kunnen enorm worden opgeblazen. Wanneer de betreffende persoon dit zal ontkennen is hij de eerste die daarop aangekeken wordt. Bronnen zijn ook niet controleerbaar, wat in een rechtzaak wel is. Hierdoor neemt het vertrouwen in beide personen af en dit zal de medewerking aan beide kanten niet ten goede komen wat uiteindelijk het probleem des te groter maakt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Steephh op 12-05-2007 19:53
]