Over het voortbestaan van Brugman Computers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
la_fusion schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:13:
[...]

Klopt, maar doordat er geen werkend emailadres en telefoonnummer bekend is en ook zijn post niet meer word gelezen, aldus de politie, is het vrij lastig om met hem in contact te komen. Je zou dan alsnog hem persoonlijk aan kunnen spreken maar goed omdat hij in Spanje zit is dat natuurlijk wat lastiger.
Ik denk niet zozeer aan 'contact maken' als wel aan 'faillissement aanvragen'.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Sorry hoor, maar ik begrijp er niets meer van. Wél naar Spanje gaan, maar ondertussen niet voldoende financiele middelen hebben om een terugbetaling te kunnen doen? Verder, volgens Wikipedia blijkt dit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenmanszaak
Alle schulden die deze persoon als ondernemer maakt zijn dus persoonlijke schulden. Een schuldeiser kan dus bij uitblijven van betaling verhaal halen op de ondernemer zelf. Indien de ondernemer in gemeenschap van goederen is getrouwd dan is het vermogen van de echtgeno(o)t(e) ook aanspreekbaar voor schulden.
Verder, dhr. Brugman, als u aangeeft geen zaken meer te doen via dit forum, waarom blijft u dan toch reageren? U moet het zelf weten, maar uw reacties zijn wat dat betreft nogal tegenstrijdig met elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Steephh op 09-05-2007 03:46 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:38
StevenK, hoe lang duurt het voordat een vordering verjaard, zodat je die vordering niet meer kunt gebruiken om faillisement aan te vragen?

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
sanderhak schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:53:
StevenK, hoe lang duurt het voordat een vordering verjaard, zodat je die vordering niet meer kunt gebruiken om faillisement aan te vragen?
De normale verjaringstermijn is vijf jaar. En die verjaring wordt gestuit door aanmaningen etc.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hou het svp bij *deze* zaak, en voeg enkel iets toe wat relevant is aangaande het al dan niet voortbestaan, of andere vorm van afwikkeling ten aanzien van deze kopers en verkoper

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zoals in de Topic warning al staat vermeld zijn ongefundeerde beschuldigingen richting de Brugman Computers niet gewenst.

[ Voor 83% gewijzigd door Longbeard op 12-05-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
@knolleke

Zou jij contact op willen nemen met gedupeerdenbrugman AD gmail DOT com zodat we dmv die weg kunnen bekijken in hoeverre jij ons mogelijk nog van informatie zou kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:57:
Naar mijn gevoel en mening is tweakers het makkelijkste forum om iemand compleet kapot te maken en zijn leven te verwoesten en dat van zijn gezin, familie en vrienden als je verhaal maar goed is geformuleerd en geloofwaardig overkomt en goed is onderbouwd of deze onderbouwing een leugen is maakt blijkbaar niet uit.
Tsja, ik zie niet in waarom persé tweakers.net hier het makkelijkste forum voor zou moeten zijn. Er zijn genoeg fora's waar net zo goed een dergelijk topic kan worden gestart. Een eigen website hierover is ook zo gemaakt, gratis hosting vind je overal. Reageer je dus niet af op tweakers.net, zij bieden alleen de mogelijkheid om berichten te plaatsen en hebben verder in principe niets met het topic van doen (behalve modden van reacties en dergelijke mochten deze offtopic of te ver gaan).

Vergelijk het met de volgende situatie: met je vrienden ga je elke week naar een cafe. op een gegeven moment laten je vrienden je in de steek en iedereen hoort roddels over je. ga je dan ook de caféhouder beschuldigen?

Als ik als buitenstaander een kort advies zou mogen geven wat ik in een dergelijke situatie zou doen: Ik zou toch zoveel mogelijk betrokken willen zijn bij de gang van zaken. Ik zou aan la_fusion vragen of je in ieder geval ook de betreffende mailtjes mag lezen, als je dat nog niet hebt gedaan.

En dan een berichtje, mede aan de moderators van dit (sub)forum. Het lijkt me ook beter dat zulke zaken beter niet via een forum kunnen worden besproken. Het probleem is dat je naam voor de rest van je leven lang op het internet blijft staan (ook al zou het complete topic worden verwijderd, er zijn genoeg caching hosters die het halve internet opslaan).

Verder is het misschien ook beter dat men de betreffende zaken via de gerechtelijke gangen uit laat vechten. Via een forum werkt dit toch niet. Mensen kunnen zaken verzinnen (dingen die ze nooit hebben gekocht) om mee te kunnen praten in een topic en zaken kunnen enorm worden opgeblazen. Wanneer de betreffende persoon dit zal ontkennen is hij de eerste die daarop aangekeken wordt. Bronnen zijn ook niet controleerbaar, wat in een rechtzaak wel is. Hierdoor neemt het vertrouwen in beide personen af en dit zal de medewerking aan beide kanten niet ten goede komen wat uiteindelijk het probleem des te groter maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 12-05-2007 19:53 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een eerder bericht had ik mijn e-mail vermeld waar de woordvoerder of de advocaat van de gedupeerde StevenK mij kon bereiken,maar deze heb ik inmiddels weer verwijderd aangezien een aantal gebruikers die wel of niet gedupeerd zijn het gebruiken om bedrijgende emails te sturen,een van die mails heb ik doorgestuurd naar StevenK omdat ik vermoet dat het om een gedupeerde gaat
Blijkbaar mag ik mijn verhaal ook niet schrijven op tweakers want dan word je direct bedrijgd en wie weet wat er straks nog meer gebeurd....ik hoop dat dit topic van het internet gehaald word
Ik ben van mening dat dit soort zaken niet via het forum besproken moeten kunnen worden want nu zijn het dit soort emails en straks gaat het van kwaad naar erger want er zijn altijd mensen die zich ergens toe geroeppen voellen en tot alles in staat zijn.

Modbreak:Er is nu al vaak zat gewaarschuwd over het publiceren van privé gegevens. De eerst volgende die ik dit nog zie doen krijgt van mij een OW of erger aan zijn broek :{

[ Voor 54% gewijzigd door Crash op 13-05-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Als je niets concreets hebt toe te voegen aan het topic, hou je dan afzijdig.

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:06:
@knolleke

Zou jij contact op willen nemen met gedupeerdenbrugman AD gmail DOT com zodat we dmv die weg kunnen bekijken in hoeverre jij ons mogelijk nog van informatie zou kunnen voorzien.
Sorry ik wil me er verder niet meer mee bemoeien.
Ik heb jullie laten weten wat ik had gehoord en dacht dat het waar was.
Of het waar is kan ik hier niet nagaan,maar ik denk van wel omdat het van een betrouwbare bron kwam.
Ik wil dhr Brugman niet verder in het nauw drijven en ik heb er verder niets mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Is er misschien al nieuws? Ben erg benieuwd hoe dit verhaal afloopt, vooral voor de gedupeerden.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Hij is ten iedere geval druk bezig geweest om zijn posts te deleten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
Wat is de status nu??? Al iets over bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dweeper schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:33:
Wat is de status nu??? Al iets over bekend??
En dat interesseert je, omdat :?
- dit je eerste post in /PW is?
- je gewoon nieuwsgierig bent?

De gedupeerden worden al enige tijd geholpen door StevenK. Dus als je gedupeerd bent neem ik aan dat je op de hoogte bent, zo niet zou ik eerst (a) de topic warning doorlezen of (b) de draad doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
Longbeard schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:43:
[...]

En dat interesseert je, omdat :?
- dit je eerste post in /PW is?
- je gewoon nieuwsgierig bent?

De gedupeerden worden al enige tijd geholpen door StevenK. Dus als je gedupeerd bent neem ik aan dat je op de hoogte bent, zo niet zou ik eerst (a) de topic warning doorlezen of (b) de draad doorlezen.
Heb de topic doorgelezen (duh voor de zoveelste keer!!!) en de topicwarning.. En niets...dat voor mij van toepassing is...

Ja, vraag het uit nieuwsgierigheid. Heb het topic vanaf het begin gevolgt en vroeg me nu af hoe het geeindigd is. !! Een soort lessons learned misschien.. Hoe hebben de tweakers het aangepakt om tot elkaar te komen (juridisch dan hé en niet in dit topic) .

Daarbuiten vind ik de reactie van je erg vreemd..
Waarom mag ik (of een ander) er nu niet meer in geintresseerd zijn?.
enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Lees de Topic Warning dan nog maar eens:

* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Ik zie in de bevrediging van jouw nieuwsgierigheid niets dat toevoegt aan dit topic en/of de gedupeerden helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet veel spannends gebeurd. De zaak rolt nog steeds en is zeker nogniet afgelopen. Ik heb mijn verloren deel van mijn bijstand verzekering gekregen. Veder hadden we afgesproken om de onderhandelingen via mail te doen en forums buiten wegen te laten. Wel grappig dat brugmans emailadress op dook in de forwards email lijst waardoor hij een paar mails heeft kunnen lezen die niet voor hem bedoeld waren.

De politie is traag maar de zaak leeft voor hun in prenciepe ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Inmiddels zijn we een flink aantal jaar verder maar is er recent iemand naar mij toegekomen met nieuwe informatie omtrent dezelfde persoon en dat hij weer nieuwe zaken is opgestart. Ditmaal in Leeuwarden.

Met dit bericht wil mensen vooral waarschuwen voor mogelijke problemen en waar mogelijk nieuw leven blazen in het terug vorderen van geld. Bij mij is het destijds afgesloten als zijnde geld kwijt wat voor veel mensen hier ook zo zal zijn.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Brugman Computers.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Dit topic is zero tolerance wat betreft het posten van persoonsgegevens
===============
User la_fusion heeft zich opgeworpen als woordvoerder voor de gedupeerden. Je kunt hem mailen op het volgende emailadres: gedupeerdenbrugman AD gmail DOT com. la_fusion opereert op eigen initiatief, en is op geen enkele wijze gerelateerd aan Tweakers.net of zijn medewerkers.

Geef in de mail de volgende informatie:

Naam (voor- en achternaam):
Bedrag nog te ontvangen:
Extra informatie die van belang kan zijn: