Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.908 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:24:
[...]

Whizz komt met foto's binnenkort! En Henk ook als het goed is, de Stealth Reporter 300 is een tas die me ook wel wat lijkt!
* Henk wacht eerst even op een bergje gear...

Wat ik er nu in wegstouw is absoluut niet representatief voor wat de tas herbergen kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb het idee dat veel mensen vergeten te kijken op http://www.cambags.com/ over wat wel en niet past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Ter info : 'k wou vorige week via crumpler.nl een pretty boy bestellen, maar toen waren de kleuren die ik wou niet in stock (nu lijken ze allemaal out of stock te zijn). Heb toen gemailed naar crumpler en kreeg een mailtje terug dat the pretty boy niet meer gemaakt wordt en dat er binnen een 2 tot 3 weken een vervangend product voor in de plaats komt...benieuwd hoe die er uit zal zien ! ;)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
denivan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:05:
Ter info : 'k wou vorige week via crumpler.nl een pretty boy bestellen, maar toen waren de kleuren die ik wou niet in stock (nu lijken ze allemaal out of stock te zijn). Heb toen gemailed naar crumpler en kreeg een mailtje terug dat the pretty boy niet meer gemaakt wordt en dat er binnen een 2 tot 3 weken een vervangend product voor in de plaats komt...benieuwd hoe die er uit zal zien ! ;)
Vrijwel hetzelfde.
(Heb ze gezien op de PhotoKina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anghell schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:25:
[...]

Vrijwel hetzelfde.
(Heb ze gezien op de PhotoKina)
Er komt een tas genaamd Muffing Top, soort van prettyboy maar dan met bredere bovenflap zodat het water minder snel naar binnen loopt. Geen streep meer op de voorkant en in rood, zwart, bruin en ik dacht wit. Ook de bevestiging is beter weggewerkt.
Van deze lijn is ook een vrouwenserie die blauw is met kringen erop, Pretty Bella heet die.

Dan komt er een soort van "Premium Prettyboy" maar ben eventjes de naam daarvan kwijt. Leuke kleurtjes, blauw, zwart, bruin en nogiets, wit wederom dacht ik. Streep op het midden mooier afgewerkt, buitenmaat evengropot als huidige prettyboy lijn maar binnenin 20% groter. Erg mooi en snel systeem waarmee de draagriem te verstellen is en geen klitteband meer voor het afsluiten van de bovenflap. Dat maakt minder herrie als je de tas openmaakt en dat is in de natuur etc wel prettig.

:-]

Ga anders bij winkels in de buurt kijken die hebben al enkele modellen van de nieuwe series binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Tarin

Just plain weird.

Die "Premium Prettyboy" is de vervanger van de Daily-serie, en heet Delhi, geloof ik.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Dat je bij die nieuwe serie meer binnenruimte in verhouding met de buitenmaat krijgt mag ook wel. Ik heb zo'n daily 490 voor erbij, maar dat ding is echt enorm en je kan er nog niet veel in kwijt. Vooral wanneer je 'm vergelijkt met een billingham of domke met dezelfde buitenmaat.
Meestal pak ik de binnentas en zet die in een normaal waterafstotend schoudertasje (eastpack of vanz), dan heb je nog meer dan genoeg padding en loop je niet met zo'n belachelijke luiertas rond ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:32:
Die "Premium Prettyboy" is de vervanger van de Daily-serie, en heet Delhi, geloof ik.
Nope dat is niet waar, de daily serie blijft. Is alleen een beetje aangepast en heeft nu een handvat aan de achterkant van de bovenflap, deze serie komt er tussenin te zitten. Die naam kan wel eens kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Okee, ik had de Pretty Boys en de Dailies in de uitverkoop gezien, en de Muffin Top en Delhi al bij andere winkels zien staan (maar zonder duidelijke plaatjes helaas), en trok daaruit m'n conclusie.
Niet dat ik nog een fototas nodig heb.. als ik alle zooi mee wil nemen past dat in m'n 370 Daily (de 490 was idd echt te groot - en ik hoef er geen laptop bij mee te slepen), als ik fiets past er redelijk wat in m'n Slingshot 200, en als ik alleen m'n camera mee wil nemen heb ik nog een hostertas, en neem ik een evt. extra lens mee in zo'n wrap van Domke.

Moet nog wel langs de Crumpler-store voor een nieuwe messenger-tas (waarschijnlijk een Hairy Lee), maar dat is wat anders :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik ga donderdag wss naarr de Crumpler store (omdat de klitteband stukken van m'n weenie loslaten :( ) dus ik zal dan eens kijken of de nieuwe tassen er al zijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:27:
Ik ga donderdag wss naarr de Crumpler store (omdat de klitteband stukken van m'n weenie loslaten :( ) dus ik zal dan eens kijken of de nieuwe tassen er al zijn :)
ben daar vorige week geweest als je die winkel in a'dam op de haarlemmerdijk bedoeld
op dat moment was er weinig van de voorraad van de tassen over, heb nog wel een prettyboy op de kop weten te tikken waar mn 40d + 2 lensen ( ruimte voor meer ) gemakkelijk in konden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Den Haag

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:40
Ik heb een Lowepro Slingshot 100 maar deze begint er krap te worden...
Dit is wat er nu in zit:
Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/5104/dsc02349600pxgy0.jpg

Sony DSLR-A200 met Sony VG-B30AM Battery Grip
Sony DT 18-70 mm F3.5-5.6
Minolta AF 28-105 F3.5-4.5
Minolta AF 70-210 F4 Beercan
Sony HVL-F42AM

Ik heb meestal de Minolta 28-105 aan de camera zitten tijdens vervoer in ik wil de grip er ook aan kunnen laten. In mijn Slingshot 100 gaat dit net niet eigenlijk.

Iemand een idee of ik met een Slingshot 200 wel de grip kan laten zitten en de camera via de zijkant kan blijven pakken, want dat vind ik erg prettig werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ja, in een Slingshot 200 past je cam + grip. Waarschijnlijk past deze hele verzameling: in die van mij past m'n 350D+grip met 70-300IS USM eraan vast (of los staand), Tamron 18-50mm/2.8, 50mm/1.8, Peleng fish en flitser, en dan heb ik nog een hoekje over voor lader/kabeltjes/draadontspanner/remote enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:17

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik zit me nu al een tijdje te verkijken op een schoudertas die en ruimte biedt voor een camera met een standaard/walk-around lens erop, en daarnaast, wat heel belangrijk is, ruimte voor "werkspul". etui, schrijfblok en af en toe een laptop (13-15") etc. Dat vak moet dus ook aardig aan de maat zijn.

Ben altijd fan van Crumpler. Echter bij deze is het óf een gewone tas, of een camera tas. En die camera tas heeft vaak niet voldoende ruimte voor de dingen die ik wil.

Nu weet ik dat veel van de cameratassen een apart "cameravak" hebben. Als een soort zakje dat je erin hangt. Hoeveel stevigheid beidt de tas nog als je deze eruit haalt? Of is dat dan gelijk aan een gewone schoudetas?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
kan je dan niet beter de insert van een camera tas (verkopen ze bij konijnenberg van o.a. domke) in een gewone schoudertas zetten?
Kan je ook nog eens een mooie tas kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
abrakadaver schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:01:
kan je dan niet beter de insert van een camera tas (verkopen ze bij konijnenberg van o.a. domke) in een gewone schoudertas zetten? Kan je ook nog eens een mooie tas kiezen.
Een prima idee, maar hoe zit het met bijvoorbeeld waterdichtheid? Zo'n insert is waarschijnlijk stevigheid+padding+indeling, maar de tas eromheen dient voor de waterdichtheid te zorgen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Veel rugzakken zijn al aardig waterdicht. Wil je echt hoosbui proof kun je net zo goed zo'n plastic universeel cover halen bij de bever ofzo.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wijnands schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:44:
Veel rugzakken zijn al aardig waterdicht. Wil je echt hoosbui proof kun je net zo goed zo'n plastic universeel cover halen bij de bever ofzo.
Het ging om een schoudertas toch?

Verder moet ik bekennen dat ik altijd een flinke plastic boodschappentas meeneem, want de "AW" overtrek van m'n Nova 4 omsluit niet de hele tas en ik zet m'n tas nog wel eens in de modder. Niet echt leuk om daarna de overtrek te moeten schoonmaken, terwijl een plastic tasje zo kan worden weggegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:33:
[...]

Qua grootte vind ik hem echt aanwezig maar wel lekker de ruimte. Zal vanavond ff passen of me laptop erin past want anders heb ik er niets aan (17"bb)
Heb er nu de A300 + Sigma 17-70 in zitten en los de SAL70-300 en dan heb je echt ruimte over want de TELE zit er gewoon in de diepte in en er zou als ik hem anders zou indelen makkelijk 1 body + 2/3 losse lenzen + flitser in kunnen zonder problemen. Het schedingsstuk tussen het fotogedeelte en de rest is ook met klittenband rondom ingezet en zou je dus kunnen verwijderen om zo 1 grote ruimte te krijgen. De voering is ook goed dik en ik vind het voor het geld een toptas.
Heeft de tas (Aero 80) rechte banden? of van die wat scheve?

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/924%23VIEW400x400_1/file1222861494.jpeg
dit bedoel ik met iets scheve :P

En weet iemand hoe groot het laptopvak is van de muffin top half photo backpack? Er staat 15", maar ik heb een 15,4"W laptop. Had liever de Pretty Boy XL gehad, maar die kan ik nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 12:07
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 08:38:
[...]
Had liever de Pretty Boy XL gehad, maar die kan ik nergens meer vinden...
Foto Booms in Amsterdam heeft de Pretty Boy XL (rode en witte versie) in de aanbieding voor 59 euro:

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb vandaag een Muffin Top 4000, Espresso Sand gekocht voor € 45. Mijn E520 + kitlenzen (ED 14-42 + ED 40-150) + Canon MV750i gaan in het hoofdvak.
2 DV-bandjes, 2 CF-cards, 1 reserve accu voor beide apparaten elk en een Zeiss kwastje + doekje in het voorvak.
Accu-opladers, extra bandjes en schoonmaakkit in apart tasje. Dat blijft in de auto.

Er is net ruimte voor een extra accu van de Canon Ixus 870 IS (volgende maand kopen), als point en shoot, reserve en zakcamera.
Helaas geen ruimte voor, nog aan te schaffen , pancake, 70-300mm, flitser en remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
3 vragen:

- Wat is precies het verschil tussen een Slingshot 300 AW en een Slingshot 350 AW ?

- Ik heb nu een schoudertas (drama) en vraag me af of een Slingshot een groot verschil is qua draagcomfort.

- Is een Slingshot echt zo ideaal voor mij ? Ik struin vooral automeetings af en ik doe werk op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 -
5 cm diepte (dus van rug tot de kant waar mensen tegenaan kijken die achter jou lopen) verschil. De 300 AW is 33 X 23 X 44 cm en de 350 AW is 33 X 27.5 X 44 cm (goed 24 en een half, maar om die tas nu 245 AW te noemen...). dit zijn wel de buitenmaten.

2-
Als bij jou de schoudertas steeds afglijd (dat gebeurd mij nl. wel vaak) dan is een slingshot wel leuk. Mede omdat het gewicht over 2 schouders is verdeeld. Dat draagt stukken makkelijker.

3-
Als je veel bij bij automeetings bent, is het niet heel handig om daar met een heel arsenaal lenzen en acceroires
aan te komen zetten. Maar je kunt bijvoorbeeld ook naar andere backpacks kijken zoals de Mini Trekker of de Super Trekker, maar die laatste is e-r-u-g groot: 59.5 X 38 X 70 cm.....
Je moet gewoon een keer al je gear meenemen naar een fotoboer die flink wat tassen in z'n assortiment heeft, en net zo lang passen/dragen tot je voor jezelf de juiste hebt gevonden, en die eventueel kopen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 00:46 . Reden: niet alles beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Iemand ervaring met 't merk timbuk2?

Wel geinig dat je je eigen tas kan samen stellen, lijkt er ook wel op dat de binnenkant van m'n crumpler erin past.
http://www.timbuk2.com/tb2/products/bagbuilder#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

abrakadaver schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:44:
Iemand ervaring met 't merk timbuk2?

Wel geinig dat je je eigen tas kan samen stellen, lijkt er ook wel op dat de binnenkant van m'n crumpler erin past.
http://www.timbuk2.com/tb2/products/bagbuilder#
Ja, ik heb daar een gewone rugzak van gekregen. Toen ik verleden jaar mijn verjaardag in San Francisco vierde, het merk komt uit SFO. Mooi degelijk spul.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:32:
Als bij jou de schoudertas steeds afglijd (dat gebeurd mij nl. wel vaak) dan is een slingshot wel leuk. Mede omdat het gewicht over 2 schouders is verdeeld. Dat draagt stukken makkelijker.
Bij een slingshot rust het gewicht nog steeds op een enkele schouder. De Kata 3N1 kan zowel als slingshot (1 band) en als rugzak (2 banden) gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Heb vandaag mijn Lowepro Slingshot 200AW binnen en gelijk mijn gear erin: camerabody met walkaround 2.8 zoom en zonnekap, een telezoom, lensdoppen, bounceflits, omnibounce en extra batterijen, ministatiefje, enige filters en wat schoonmaakspul. Bij elkaar een redlijk gewicht om te torsen en dan heb ik nog niet eens mijn lader, een groothoekzoom en binnenkort een batterygrip er in zitten. Ziet er zeer degelijk uit en geeft goede bescherming.
Alleen één minpuntje (voor mij althans): ik ben brildrager en moet iedere keer de schouderband losklikken en dan het hele zaakje op mijn rug slingeren met een hand, op zijn plek houden en met andere hand het zaakje weer vastmaken. Zonder bril kan je de schouderband gewoon over je hoofd trekken. Zonder inhoud een eitje, maar met inhoud is het wel ff oefenen geblazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

BellySM schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:41:
Heb vandaag mijn Lowepro Slingshot 200AW binnen en gelijk mijn gear erin: camerabody met walkaround 2.8 zoom en zonnekap, een telezoom, lensdoppen, bounceflits, omnibounce en extra batterijen, ministatiefje, enige filters en wat schoonmaakspul. Bij elkaar een redlijk gewicht om te torsen en dan heb ik nog niet eens mijn lader, een groothoekzoom en binnenkort een batterygrip er in zitten. Ziet er zeer degelijk uit en geeft goede bescherming.
Alleen één minpuntje (voor mij althans): ik ben brildrager en moet iedere keer de schouderband losklikken en dan het hele zaakje op mijn rug slingeren met een hand, op zijn plek houden en met andere hand het zaakje weer vastmaken. Zonder bril kan je de schouderband gewoon over je hoofd trekken. Zonder inhoud een eitje, maar met inhoud is het wel ff oefenen geblazen :P
Sinds enkele maanden heb ik ook een Lowepro Slingshot 200AW, ben ook bril drager. Zelf hoef ik dat spul niet los te klikken, kan hem gewoon over me hoofd doen zonder mijn bril te raken.

Als ik deze dagen tijd heb zal ik wat foto's maken van de tas (heb hem hier nog niet gezien wel de 100 versie).

De reden dat ik de tas heb gepakt is om het volgende:
Ik zocht een tas die ik snel kon bereiken om bij me gear te komen.

De rugtas viel af, want je moet daar redelijk wat voor doen om hem van je rug te krijgen vooral is je in krappe ruimtes bent.

Toen kwam ik bij de schoudertas uit. Had me even in gedachte genomen, een dagje Efteling met een schouder tas, nee dat viel ook af want aan het einde van de dag heb je een lamme schouder en arm. De schoudertas is wel vele malen sneller dan een rugtas om bij je gear te komen en je hebt niet zoveel ruimte nodig.

Wat nu.... Na een tijdje zoeken kwam ik op het model: Slingshot uit. Ik noem het een combi van rug en schouder tas. Waarom? Het heeft de snelheid van een schoudertas maar de draag functionaliteit van een rugzak.

Edit: De foto's

Als je op de foto klik is de beschrijving weg, foto 3 is niet klikbaar en is gemaakt met mijn telefoon, om zo de camera te laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vandemeulenhof2/tas/1_dis.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vandemeulenhof2/tas/2_dis.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vandemeulenhof2/tas/3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 30-10-2008 13:50 . Reden: Foto's erbij gezet ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Weet iemand toevallig wat de afmeting is in de Slingshot 100, van het lange "vakje" wat hier op de afbeelding direct rechts naast de camera te zien is (links zit een kort vakje, recht een lang vakje). Ik sta nl. op het punt een Slingshot voor de kerst te vragen, maar er moet een Panasonic NV-GS75 bij in en die zou dan in dat lange vakje moeten gaan passen. Afmeting van deze camcorder is 7.7 x 7.6 x 12 cm.

Afbeeldingslocatie: http://media.the-digital-picture.com/Images/Other/Lowepro-Slingshot-100-AW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hars73 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:48:
Weet iemand toevallig wat de afmeting is in de Slingshot 100, van het lange "vakje" wat hier op de afbeelding direct rechts naast de camera te zien is (links zit een kort vakje, recht een lang vakje). Ik sta nl. op het punt een Slingshot voor de kerst te vragen, maar er moet een Panasonic NV-GS75 bij in en die zou dan in dat lange vakje moeten gaan passen. Afmeting van deze camcorder is 7.7 x 7.6 x 12 cm.

[afbeelding]
Ikzelf vind de slingshot100 te klein. Niet alleen qua vervoer qua camera, maar vooral ook op mijn rug zelf. Hij is ielig klein. De 200 voelt lekkerder op je rug, is mijn mening. De moeite waard om even naar te kijken denk ik.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nomad schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:20:
[...]
Ikzelf vind de slingshot100 te klein. Niet alleen qua vervoer qua camera, maar vooral ook op mijn rug zelf. Hij is ielig klein. De 200 voelt lekkerder op je rug, is mijn mening. De moeite waard om even naar te kijken denk ik.
Okee, maar wil eigenlijk een zo klein mogelijke tas om alleen de camera met lens (D50 met waarschijnlijk 18-105VR) en dan een videocamera (of SB-600 op die plek in sommige gevallen) te kunnen vervoeren. Is in eerste instantie voor de dagtrips tijdens de reis in Lapland komende winter. Wil daar overdag tijdens sneeuwscooterritten e.d. zo min mogelijk meenemen (mijn microtrekker blijft dan in de hut). En ik denk dat ik in een dik thermopak niet het verschil voel tussen de 100 en 200 op mijn rug.

Daarentegen moet de camcorder wel kunnen passen in dat vakje, anders heb ik nog niks aan de Slingshot 100. En als ik de foto's hierboven bekijk, vind ik de 200 toch wel aan de grote kant voor mijn doel.

Maar goed, de slingshot zal zeker vaker worden gaan gebruikt in de toekomst en dan is dat misschien wel weer een aandachtspunt.

[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 30-10-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vandeMeulenhof: dat ? vakje is voor dat micro vezeldoekje als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:40
hars73 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:48:

[afbeelding]
Qua lengte moet het sowieso passen,
ik heb er een Minolta Beercan inzitten en die is 152 mm lang en dat past net.
Qua beedte zou ik het niet durven zeggen. Je zou gewoon even naar een winkel moeten gaan en passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:11:
@ vandeMeulenhof: dat ? vakje is voor dat micro vezeldoekje als ik het goed heb.
Hmm dat zou kunnen iets anders zou ik zo 1,2,3 niet weten want op dat vakje staat de camera.

Dat doekje zit wel vast aan de tas en nu doe ik dat doekje over dat LCD schermpje (als de tas dicht is) voor extra bescherming.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben op zoek naar een nieuwe tas want mijn slingshot 100 is te klein geworden. Ik ben op zoek naar een stevige rugzak die ik zonder moeite de hele dag kan dragen. Hij moet uit twee compartimenten bestaan zodat ik nog andere dingen kan meenemen (water, eten kaarten etc). Dit is geen probleem tot nu toe, veel tassen voldoen aan deze eisen. Het grote probleem is dat er een 70-200 2.8 in moet passen welke 20 cm lang is. Hij hoeft niet op mijn camera te zitten, daar zit dan mijn 10-22 op. De orion trekker 2 ziet er erg goed uit maar deze is maar 16.5 cm diep http://products.lowepro.c...on-Trekker-II,1989,14.htm. Is deze tas zo in te delen dat hij er overdwars in kan? Of is er een andere tas die aan mij wensen voldoet.

EDIT: volgens mij voldoet de LOWEPRO Rover AW II wel voor mijn wensen. Zo te zien zijn er meer mensen hier tevreden met deze tas

[ Voor 7% gewijzigd door Moby op 30-10-2008 21:44 . Reden: Nieuwe tas gevonden ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:57:
Ik ben op zoek naar een nieuwe tas want mijn slingshot 100 is te klein geworden. Ik ben op zoek naar een stevige rugzak die ik zonder moeite de hele dag kan dragen. Hij moet uit twee compartimenten bestaan zodat ik nog andere dingen kan meenemen (water, eten kaarten etc). Dit is geen probleem tot nu toe, veel tassen voldoen aan deze eisen. Het grote probleem is dat er een 70-200 2.8 in moet passen welke 20 cm lang is. Hij hoeft niet op mijn camera te zitten, daar zit dan mijn 10-22 op. De orion trekker 2 ziet er erg goed uit maar deze is maar 16.5 cm diep http://products.lowepro.c...on-Trekker-II,1989,14.htm. Is deze tas zo in te delen dat hij er overdwars in kan? Of is er een andere tas die aan mij wensen voldoet.

EDIT: volgens mij voldoet de LOWEPRO Rover AW II wel voor mijn wensen. Zo te zien zijn er meer mensen hier tevreden met deze tas
Mini Trekker AW al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Zeer mooie tas maar helaas past hier alleen foto spullen in. Hij bestaat niet uit twee compartimenten wat echt een eis is om ook wat andere spulletjes mee te nemen. Zoveel fotospullen heb ik ook niet om hem helemaal te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:53:
[...]

Zeer mooie tas maar helaas past hier alleen foto spullen in. Hij bestaat niet uit twee compartimenten wat echt een eis is om ook wat andere spulletjes mee te nemen. Zoveel fotospullen heb ik ook niet om hem helemaal te vullen.
Ligt er aan wat je precies onder andere spullen verstaat. Ik kan mijn jas, flesje, koekjes, tasje in mijn minitrekker AW best kwijt. Het vak bovenop, dus bovenop de klep, is goed uitrekbaar en er kan veel zooi in. Wordt waarschijnlijk zelfs mijn flitser compartiment als ik nog er nog een lensje erbij ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Check ook 's de flipside, vind ik erg comfortabel. Dit is mijn 300. Vak rechts past nu een sb-600 met omnibounce erop in. Daarachter zit nog een vakje waar ik m'n 50mm in heb, haal dat tussenschot los en je hebt knap wat ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/2768405868_eae43e8b48_b.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Wijnands op 01-11-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan vraag ik me af of de 70-200 f2.8 van Mobyrick daarin gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat weet ik ook niet zeker, daarom laat ik 'm zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:11
Als je een Flipside koopt neem dan gelijk de 400.

Deze is ruimer en heeft hele goede schouderbanden.
De heupbanden zijn ook sterk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:53:
[...]

dan heb je niet goed gekeken, want hij bevat wel degelijk een groot voorvak! En daarnaast heb je nog een klein vakje dáárvoor, voor wat kleiner spul.

Echt, wat Redhero zegt is absoluut waar, in deze tast een berg spul. 8) Bij lang lopen wordt het soms wel zwaar, maar ja, met welke tas niet? Ik vind hem geweldig. Heb mijn 70-200 f4 er meestal mounted op zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mike-Nikon schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:18:
Als je een Flipside koopt neem dan gelijk de 400.

Deze is ruimer en heeft hele goede schouderbanden.
De heupbanden zijn ook sterk verbeterd.
Schouderbanden zat, dacht ik, weinig verschil in. Heupband is wel een stuk beter ja. Winkel waar ik mijn 300 kocht hadden ze de 400 nog niet, bovendien zat ik al aan de top van m'n budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 16-09 09:28
Wijnands schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:47:
[...]

Schouderbanden zat, dacht ik, weinig verschil in. Heupband is wel een stuk beter ja. Winkel waar ik mijn 300 kocht hadden ze de 400 nog niet, bovendien zat ik al aan de top van m'n budget.
Ik heb een 70-200 erin gehad met mijn D60 erop .... ging net aan!

Ook mijn 17-55 paste er nog in + 1 flitser, lichtmeter en nog wat frummels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dank voor al het commentaar: de mini trekker AW gaat het niet worden, het fotovak is veel te groot in verhouding met het andere vak. Hij is wel erg mooi maar niet voor wat ik ga doen. Eigelijk geld hetzelfde voor de flipside 300 en 400.
Ik blijf bij de Rover plus AW tot nu toe. Als iemand ie ook deze tas heeft nog kan aangeven dat er inderdaad een 70-200 2.8 inpast: graag! Hij is slecht op voorraad dus even testen is er voor mij niet bij. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Mobyrick schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:20:
Dank voor al het commentaar: de mini trekker AW gaat het niet worden, het fotovak is veel te groot in verhouding met het andere vak. Hij is wel erg mooi maar niet voor wat ik ga doen. Eigelijk geld hetzelfde voor de flipside 300 en 400.
Ik blijf bij de Rover plus AW tot nu toe. Als iemand ie ook deze tas heeft nog kan aangeven dat er inderdaad een 70-200 2.8 inpast: graag! Hij is slecht op voorraad dus even testen is er voor mij niet bij. Nogmaals dank!
Als je nu eens hier klikt, dan zie je dat er ook een Bigma in past. Of je het wilt, geen idee. Die site heeft goede beschrijvingen van veel tassen inclusief plaatjes.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 17:13
Ik heb even advies nodig. Sinds een week of twee heb ik een EOS 40D incl. grip. Nu had ik een Crumpler Match Maker M rugzak voor mijn 'oude' 400d, echter is de 40d zo'n stuk groter dat ie niet meer fatsoenlijk in de rugzak past.

De stijl van Crumpler bevalt me wel, en daarom zoek ik eigenlijk naar een groter formaat rugzak die net zo lekker draagt als de huidige. Wat erin moet passen: 40D+grip incl 24-105L, 70-200L, 100mm Macro, Flitser, en natuurlijk nog wat batterijen, lader, geheugenkaartjes, etc.

Iemand die me een tip kan geven? Andere merken mogen ook, maar het moet niet zo'n 'vierkant, overduidelijke fototas'-rugzak zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Gelukkig heeft Crumpler niet zo'n 'overduidelijke-dure-laptop-bij-voorkeur-een-mac-of-anders-een-dure-SLR-tas' uiterlijk.. ;)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergis je daar vooral niet in, dieven kunnen ook even Googelen op de nieuwste mode in cameratassen. Ben zelf gewoon van de LowePro, gewoon je zooi goed verzekeren. Kans op diefstal heb je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:25

Marc H

- - Is wakker - -

TranceSetter schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:31:
Ik heb even advies nodig. Sinds een week of twee heb ik een EOS 40D incl. grip. Nu had ik een Crumpler Match Maker M rugzak voor mijn 'oude' 400d, echter is de 40d zo'n stuk groter dat ie niet meer fatsoenlijk in de rugzak past.

De stijl van Crumpler bevalt me wel, en daarom zoek ik eigenlijk naar een groter formaat rugzak die net zo lekker draagt als de huidige. Wat erin moet passen: 40D+grip incl 24-105L, 70-200L, 100mm Macro, Flitser, en natuurlijk nog wat batterijen, lader, geheugenkaartjes, etc.

Iemand die me een tip kan geven? Andere merken mogen ook, maar het moet niet zo'n 'vierkant, overduidelijke fototas'-rugzak zijn ;)
Jij haalt je camera nooit uit je tas? Gewoon de tas kopen waar je gear het beste inpast. Een goede verzekering helpt ook. ;)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 17:13
Nou, laten we het zo zeggen, mijn camera en de rest van het fotospul is allemaal goed verzekerd, ik heb echter een grotere tas nodig, en de stijl van Crumpler bevalt me wel. De dichtsbijzijnde Crumpler store is echter in Utrecht, wat voor 1 tas wel ver weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Tipje: Crumpler Geekstar :) Is de grootste 'normale' vorm Crumpler schoudertas. Ik heb hier nog een minireviewtje staan in een van de eerdere fototas topics :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Slingshot 100AW klein? Dacht het niet.

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/Volletas.jpg

U ziet een 400D met de 50mm f1.8 erop, de 10-22 met zonnekap en de 70-200 2.8 IS met zonnekap. NIet echt ideal, eigenlijk helemaal niet, het geheel is veel te zwaar en leunt slechts op 1 schouder maar het kan in ieder geval. Toch nog maar even een echte tas voor erbij halen.

Sorry voor de slechte kwaliteit, komt uit een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mobyrick schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:31:

[afbeelding]

U ziet een 400D met de 50mm f1.8 erop, de 10-22 met zonnekap en de 70-200 2.8 IS met zonnekap. NIet echt ideal, eigenlijk helemaal niet, het geheel is veel te zwaar en leunt slechts op 1 schouder maar het kan in ieder geval. Toch nog maar even een echte tas voor erbij halen.

Ligt je gear nu tegen elkaar te rammelen in je tas? Ik zie geen tussenschotten op de foto iig.
Verder is groot of klein een relatief begrip. Zelf heb ik graag m'n 70-200+1.4x schietklaar aan een body in een tas (Lowepro Toploader 75AW) en m'n tweede body zoekt ook een plekje, liefst met een objectief erop. Wil je dan nog wat extra dingen meenemen, dan loop je met 2 tassen te zeulen. Alternatief is, dat je de meeste foto's mist omdat je bezig bent om je bouwpakket in elkaar te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattijsken
  • Laatst online: 13-09 18:21
Heeft er iemand al ervaring met die nieuwe Crumpler Muffin Top schoudertassen? Er zijn erg weinig foto's te vinden over wat er precies in kan, alleszins toch niet over de grootste maat (7500). Volgens de Crumpler-site gaan er 2 slr's en 4 lenzen, maar ik zou het toch graag een beetje meer visueel hebben (en er is geen foto van de binnenkant van de 7500, wel van de 5500). Dus, heeft er al iemand zo'n tas, of een goeie foto gevonden van de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sinds ik die flipside heb zou ik toch echt niet meer graag terug gaan naar een "normale" schoudertas. Heb nou na een middagje schieten geen last meer van m'n rug of schouder en dat was vroeger wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wijnands schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:00:
Sinds ik die flipside heb zou ik toch echt niet meer graag terug gaan naar een "normale" schoudertas. Heb nou na een middagje schieten geen last meer van m'n rug of schouder en dat was vroeger wel anders.
Maar dat is ook weer een stukje persoonlijk ;) Ik heb mijn lowepro minitrekker classic niet meer aangeraakt sinds ik mijn stealth reporter D300 heb, tenzij ik zeker weet dat ik mijn tas weg kan leggen bij een opdracht. Daarvoor gebruikt ik al vreselijk vaak mijn (veel te kleine) Nikon-schoudertas :P

Voordeel van een schoudertas is ook dat mensen niet even snel iets uit je tas trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Henk schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:22:
[...]

Voordeel van een schoudertas is ook dat mensen niet even snel iets uit je tas trekken ;)
Knappe jongen die dat lukt bij een flipside die op m'n rug hangt. Hooguit m'n waterflesje maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 14-09 16:42
Wijnands schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:00:
Het blijft iets persoonlijks... ik heb mijn Slingshot 200 AW in nog geen week ingeruild voor een schoudertas: Lowepro Mini Mag AW. Qua inhoud kleiner, dus moet ik slimmer inpakken, maar draagt voor mij comfortabeler. Door een lichte kromming van de gevatte schouderband hangt de tas goed en comfortabel om de schouders, beurtelings over de schouder aan de ene kant vh lichaam, over het hoofd aan de andere schouder, of voor op de buik met de band om de nek.
Dit is niet mogelijk met de Slingshot. Door de asymetrische schouderband kan het alleen over de rechterschouder en alleen op de 'officiele' manier gedragen worden.

Heb twee dagen beurzen gelopen met de Mini Mag en aan het eind alleen vermoeide voeten aan overgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een slingshot 300, gekocht op de Zoom beurs voor slechts 85 euro ben der erg blij mee, kan ik teminste genoeg meenemen en ben voorbereid op mijn toekomstige 70-200 f2.8 L

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 15:46

MBV

slingshot 200 niet groot genoeg? Hoe wil je dat meeslepen zonder last van je schouder te krijgen? :X Ik heb zeker een dag last gehad van mijn schouder na de Zoom-beurs, dan heb ik een D70+kitlens+50mm+70-210+flitser en wat los grut bij me. Past makkelijk in die slingshot 200, maar mijn schouders vinden het niet leuk.

Ik ben voor de LowePro rover gegaan, ook op de Zoom-beurs ;) 120 euro is een schappelijk prijsje voor zo'n mooie tas. Nu nog een camelbak-uitbreiding maken (gaatje voor een slangetje bovenin maken), die zit alleen in de gele (zware/dure/waterdichte) versie. Hopen dat het bevalt, en niet al te zweterig zit tijdens het mountainbiken.

Wat doen jullie trouwens met die sliplock-touwtjes die je niet gebruikt? En waar zal ik mijn CF-kaartjes gaan stoppen in die Rover? In de slingshot zitten daar speciale vakjes voor, de rover heeft die niet :/

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 11-11-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb alweer een tijdje terug een Lowepro Fastpack 200 gehaald en ik vind 'm erg fijn. Onderin genoeg ruimte voor m'n gear en in het bovenste vak is er nog plek voor extra zaken (eten of iets dergelijks). In het 'Show hier je gear' topic heb ik de onderstaande foto geplaatst. Eigenlijk past hij perfect in dit topic, dus plaats ik 'm ook hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3020/3031747133_98c2484182.jpg

Dit zit er op het moment in en ik heb nog genoeg ruimte (zowel boven- als onderin):

- Nikon D80 + MB-D80 Battery Grip (zit eronder)
- Nikon AF-D Nikkor 50mm f/1.8
- Sigma AF 70-200mm f/2.8 APO EX DG HSM
- Nikon Speedlight SB-600
- Lowepro Fastpack 200

[ Voor 4% gewijzigd door ktart op 15-11-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik kwam deze tas laatst tegen, en ik vond hem er zelf wel goed uitzien verder weet ik er niet zoveel van af maar om jullie er toch even op te attent te maken
http://www.kata-bags.com/...sp?p_Id=400&Version=Photo

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DML
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 12:17

DML

Mattijsken schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:29:
Heeft er iemand al ervaring met die nieuwe Crumpler Muffin Top schoudertassen? Er zijn erg weinig foto's te vinden over wat er precies in kan, alleszins toch niet over de grootste maat (7500). Volgens de Crumpler-site gaan er 2 slr's en 4 lenzen, maar ik zou het toch graag een beetje meer visueel hebben (en er is geen foto van de binnenkant van de 7500, wel van de 5500). Dus, heeft er al iemand zo'n tas, of een goeie foto gevonden van de binnenkant?
Ik heb net een Crumpler Muffin Top 7500 gekocht, bevalt goed maar is niet heel groot. 2x Slr + 3 lenzen en dan zit ie wel aardig vol. Hier zie je Tokina 12-24, D80 + Tamron 17-50, D40 + Nikkor 55-200 VR. Zie niet in hoe je nog een 4e lens er kwijt in kan. Er kan nog net een SB-600 bij maar dan zit de tas echt vol.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3229/3039247580_87fc42bdae.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DML op 17-11-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ktart schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:19:
Ik heb alweer een tijdje terug een Lowepro Fastpack 200 gehaald en ik vind 'm erg fijn. Onderin genoeg ruimte voor m'n gear en in het bovenste vak is er nog plek voor extra zaken (eten of iets dergelijks). In het 'Show hier je gear' topic heb ik de onderstaande foto geplaatst. Eigenlijk past hij perfect in dit topic, dus plaats ik 'm ook hier.

[afbeelding]

Dit zit er op het moment in en ik heb nog genoeg ruimte (zowel boven- als onderin):

- Nikon D80 + MB-D80 Battery Grip (zit eronder)
- Nikon AF-D Nikkor 50mm f/1.8
- Sigma AF 70-200mm f/2.8 APO EX DG HSM
- Nikon Speedlight SB-600
- Lowepro Fastpack 200
Is die zoveel kleiner dan de slingshot 200? Ik heb mijn D70+grote lens in het midden, links 'horizontaal' (naast mijn camera dus) mijn andere grote lens (wissel dus tussen de kitlens en 70-210), daar boven mijn 50mm, en rechts de flitser. Als ik alles er 'vertikaal' in stop, dan kunnen er nog 2 lenzen bij ofzo.

Vraagje die ik al had gesteld: hoe bewaren eigenaars van de LowePro Rover hun kleine grut als SD-kaarten, statiefplaatjes enzovoort? Bij mijn slingshot zitten daar een paar handige vakjes voor, die heb ik bij de rover niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattijsken
  • Laatst online: 13-09 18:21
DML schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:01:
[...]

Ik heb net een Crumpler Muffin Top 7500 gekocht, bevalt goed maar is niet heel groot. 2x Slr + 3 lenzen en dan zit ie wel aardig vol. Hier zie je Tokina 12-24, D80 + Tamron 17-50, D40 + Nikkor 55-200 VR. Zie niet in hoe je nog een 4e lens er kwijt in kan. Er kan nog net een SB-600 bij maar dan zit de tas echt vol.
[afbeelding]
Ok, heel erg bedankt! Ik wilde nog een schoudertas omdat dat toch net iets makkelijker is als je gewoon rondloopt door de stad en zo. Al men gear moet er dus in feite niet ik kunnen, maar ik wilde toch minimum D80(+grip) + 2 lenzen + flits meenemen. En dat gaat dus wel passen denk ik. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Mobyrick schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:31:

[afbeelding]

Fantastische indeling! Hulde! Vaker doen, zeker als je ETBass als beste vriend wil gaan beschouwen. |:( Misschien handig om die 'dividers' te gebruiken om er voor te zorgen dat alles niet tegen elkaar aan ligt te klotsen :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Qua indeling past het best hoor, dus ik hoopte dat hij ze er alleen tussenuit had gelaten voor de foto.
Mijn vraag staat nog open: wat doen jullie met klein grut in een tas zonder klein vakje? (LowePro Rover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb een verder-geëvolueerde versie van:

Afbeeldingslocatie: http://floor-is.nl/GoT/fotos/ThinkTank-tekst.jpg

Die 1D2 heb ik vaker uitgeleend dan ik hem zelf gebruik inmiddels, er zit nu vaak een EOS 3 in de tas. De laders heb ik niet meer bij me en de lenzen zijn iets anders ingedeeld. Verder gebruik ik het vrijgekomen gedeelte aan 'de bovenkant' voor schone T-shirts, sokken, deo/luchtje etc.

[ Voor 59% gewijzigd door Floor-is op 18-11-2008 16:36 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat doe jij dan dat je schone kleding in je fototas wil hebben?

Heeft iemand trouwens tips om het rammelen van m'n statief in te perken als het op m'n rugzak hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Euhm....zweten?
Moet je eens een avondje rond gaan lopen in een club/feest/whatever Floor-is allemaal rondloopt.
Ik weet wel dat als ik een paar uurtjes ergens druk bezig ben ik soms flink wat afzweet dus dan is een schoon shirt en deo altijd welkom :)

Nog maar te zwijgen van bier over je kleren heen ed.

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 18-11-2008 18:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah, het party gebeuren, ja daar heb ik wel een beeld bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Floor-is schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:25:
[...]

Fantastische indeling! Hulde! Vaker doen, zeker als je ETBass als beste vriend wil gaan beschouwen. |:( Misschien handig om die 'dividers' te gebruiken om er voor te zorgen dat alles niet tegen elkaar aan ligt te klotsen :P
Ja is uiteraard een geintje, een stukje terug in het topic staat al dat ik op zoek ben naar een nieuwe tas omdat deze te klein is. Dividers waren er inderdaad even uit voor de foto. Evengoed bedankt voor de loftuitingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik ben op zoek naar een nieuwe fototas en zit te denken aan de Lowepro Slingshot 200AW of een Kata 3N1-20. De Lowepro heb ik al bekeken en gevuld met mijn spullen, maar ik twijfel een beetje aan het comfort van één schouderband. Vandaar dat de Kata mij wel een goed alternatief lijkt (keuze tussen slingshot of rugzak). Maar.... ik kan de 3N1-20 niet in winkel in de buurt van Eindhoven vinden. Weet iemand waar ik deze zou kunnen bekijken? De importeur komt met Cityfoto op de proppen, maar die heeft 'em niet.

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Pancake schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:39:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fototas en zit te denken aan de Lowepro Slingshot 200AW of een Kata 3N1-20. De Lowepro heb ik al bekeken en gevuld met mijn spullen, maar ik twijfel een beetje aan het comfort van één schouderband. Vandaar dat de Kata mij wel een goed alternatief lijkt (keuze tussen slingshot of rugzak). Maar.... ik kan de 3N1-20 niet in winkel in de buurt van Eindhoven vinden. Weet iemand waar ik deze zou kunnen bekijken? De importeur komt met Cityfoto op de proppen, maar die heeft 'em niet.
Hoe zwaar weegt je gear? Ik heb 1.5 jaar lang met een Lowepro Slingshot 100AW zonder problemen met een 400D, 50mm 1.8 en een 10-22 met nog wat kleine prullen. Niet al te zwaar dus.

Ik heb zelf ook nog een vraagje MBT de Lowepro Rover AW II Grijs: zijn er mensen met een 70-200 2.8 die deze tas hebben? Zo ja hoe hebben jullie deze lens mounted in de tas zitten? Ik ben er niet helemaal uit namelijk. Hij ligt nu zo een beetje op het vakjescompartiment. Hij past zeker niet in zo een vakje want dan steekt de camera eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Mobyrick: en in 't grote middenstuk dan? Je hebt immers 5 vakken. 1 groot middengedeelte en links en rechts daarvan 2 gedeeltes die elk opgedeeld zijn in 2 vakken dankzij elk een divider.

Verder heb ik nog steeds niet de geschikte tas gevonden. Of die bestaat niet of ik heb telkens last van cognitieve dissonantie. Maar enfin. Ik gooi het ditmaal over de boeg van de holsters/toploaders/snuittassen. En wel in de vorm van een Off Trail. Krijg je in weze een Toploader inclusief 2 lenscases. Denk dat het gewoon uiteindelijk het meest praktische is voor mezelf. Want wanneer ik op vakantie ga en van A naar B ga neem ik al genoeg bagage mee dat een aparte fototas (rugzak dan wel schoudertas) niet handig is. En wanneer ik de stad in ga om foto's te maken heb ik in weze toch genoeg aan enkel ruimte voor mijn camera + lens die ik meesjouw.

Voor extra spul als eten/drinken/wat al niet meer pak ik wel mijn Eastpak tas mee. Nog een voordeeltje van die toploaders, ze hebben dezelfde werking als een slingshot geval maar zijn compacter. Vind het alleen jammer dat er nergens meer een Off road te halen valt, want die is eigenlijk qua vorm nog fijner vind ik (gewoon een rechthoekig tasje i.p.v. snuitvorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mobyrick schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:49:
[...]

Hoe zwaar weegt je gear? Ik heb 1.5 jaar lang met een Lowepro Slingshot 100AW zonder problemen met een 400D, 50mm 1.8 en een 10-22 met nog wat kleine prullen. Niet al te zwaar dus.

Ik heb zelf ook nog een vraagje MBT de Lowepro Rover AW II Grijs: zijn er mensen met een 70-200 2.8 die deze tas hebben? Zo ja hoe hebben jullie deze lens mounted in de tas zitten? Ik ben er niet helemaal uit namelijk. Hij ligt nu zo een beetje op het vakjescompartiment. Hij past zeker niet in zo een vakje want dan steekt de camera eruit.
Ik heb mijn 70-210 nikkor (11cm lang) op mijn D70 gewoon recht naar beneden, in de standaardindeling zoals ik hem gekocht heb. Maar ik heb zo'n vermoeden dat jouw 70-200 een stukje langer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

MBV schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:47:
[...]

Ik heb mijn 70-210 nikkor (11cm lang) op mijn D70 gewoon recht naar beneden, in de standaardindeling zoals ik hem gekocht heb. Maar ik heb zo'n vermoeden dat jouw 70-200 een stukje langer is ;)
nee dat pas idd niet echt, ik geloof dat de lens 20cm is ofzo. De vraag blijft dus nog even staan: hoe de 70-200 2.8 mounted in de Lowepro Rover AW II te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Mobyrick schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:49:
Dat gaat alleen lukken als je het schot tussen het boven- en ondervak losmaakt. Ik heb dit regelmatig gedaan met de 80-400VR op m'n D200 (inclusief zonnekap) en de 70-200VR is ongeveer even lang als de 80-400VR. Je verliest hierdoor wel behoorlijk wat opslagruimte maar voor een korte wandeling (geen volledige dagtochten) is dat geen probleem. Ik heb nog een 2-tal Lowepro flessenhouders die ik aan de heupband bevestig om water of zo mee te nemen aangezien de zijvakjes bij mij niet echt veel rek meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mobyrick schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:21:
[...]

nee dat pas idd niet echt, ik geloof dat de lens 20cm is ofzo. De vraag blijft dus nog even staan: hoe de 70-200 2.8 mounted in de Lowepro Rover AW II te krijgen.
offtopic:
Gewoon een lens kopen die geschikt is voor de situatie waar je hem voor gebruikt? :+ 70-200/4 scheelt de helft in gewicht dacht ik, en in lengte ook een behoorlijk stuk * MBV is maar een klein beetje jaloers O-)
kdbruin schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:12:
Ik heb nog een 2-tal Lowepro flessenhouders die ik aan de heupband bevestig om water of zo mee te nemen aangezien de zijvakjes bij mij niet echt veel rek meer hebben.
Waarom van Lowepro, en niet een willekeurige universele? 't lijkt mij dat dat nogal wat scheelt in prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door MBV op 01-12-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
MBV schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:18:
Waarom van Lowepro, en niet een willekeurige universele? 't lijkt mij dat dat nogal wat scheelt in prijs.
1 word : SlipLock >:)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je ze niet gebruikt vind ik het lelijke rotdingen. Maar zo'n elastiekje kan je toch ook een willekeurige andere drinkfles in vasthouden? Ach, de prijzen vallen me heel erg mee, ik had van LowePro erger verwacht.

Verder vind ik dat sliplock systeem een beetje onzin: je gaat toch niet je duurste lens of je geheugenkaartjes (vooral die) aan de buitenkant van je tas hangen? :X Zeker die geheugenkaartjes gaan ergens waar grappenmakers niet bij kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 01-12-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
MBV schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:18:
Verder vind ik dat sliplock systeem een beetje onzin: je gaat toch niet je duurste lens of je geheugenkaartjes (vooral die) aan de buitenkant van je tas hangen? :X Zeker die geheugenkaartjes gaan ergens waar grappenmakers niet bij kunnen.
Ik gebruik al mijn sliplock stuff dan ook niet op mijn tas, maar aan mijn harnas ;)
En m'n CF'jes gaan mooi in een PixelPocketRocket (of hoe dat ding ook heet) van ThinkTank (met dank aan ome Geer en ome Floor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

kijk, dan snap ik hem al beter. CF-kaartjes ga ik een andere oplossing voor kopen: 4GB of 8GB kost tegenwoordig bijna niks meer, dan hoef ik nog maar 1 reservekaartje aan te houden :Y) D70, 6MPix, dus daar kan ik wel een weekje mee vooruit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 01-12-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
dodge_911 schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:07:
[...]

Ik gebruik al mijn sliplock stuff dan ook niet op mijn tas, maar aan mijn harnas ;)
En m'n CF'jes gaan mooi in een PixelPocketRocket (of hoe dat ding ook heet) van ThinkTank (met dank aan ome Geer en ome Floor!)
offtopic:
Bah, als je het zo zegt moet ik aan Gerard Joling denken :+ Ik heb dat ding ook btw, werkt prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
sOid schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:08:
[...]
Ik heb dat ding ook btw, werkt prettig :)
Heeft de jouwe ook zakjes die *iets* kleiner zijn dan de andere?
Er past wel allebei een CF in, maar uit de rechterrij krijg ik ze met heel veel moeite uit.
En da's soms wel kut als je heel snel ff card moet wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
dodge_911 schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:26:
[...]

Heeft de jouwe ook zakjes die *iets* kleiner zijn dan de andere?
Er past wel allebei een CF in, maar uit de rechterrij krijg ik ze met heel veel moeite uit.
En da's soms wel kut als je heel snel ff card moet wisselen ;)
Ja, ontzettend irritant. Het is soms behoorlijk oneven genaaid. Maar als ik ze er verticaal in stop, is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je ze niet gebruikt vind ik het lelijke rotdingen. Maar zo'n elastiekje kan je toch ook een willekeurige andere drinkfles in vasthouden? Ach, de prijzen vallen me heel erg mee, ik had van LowePro erger verwacht.

Ideaal in combinatie met die LowePro S&F Deluxe Waistbelt, of je eigen riem natuurlijk ;). Of in combinatie met een harness, dat kan natuurlijk ook. Of een combinatie van die twee.

Wat betreft die flessenhouder: als je hem niet gebruikt, dan haal je hem er toch fijn af en laat je hem thuis / in de auto / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Heeft iemand de nieuwe Crumpler Pretty Bella Full Photo backpack in het echt gezien?
Ben zo dom geweest er op de Kina niet naar te kijken. Lijkt me momenteel één van de leukere tassen voor mij en mijn uitbreidings-wensenlijstje.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Probleem is dat het elastiek van de zijvakken van m'n Rover helemaal gaar is. Nu kan ik toch m'n waterflessen mee nemen door ze aan m'n heupband te bevestigen.
Wanneer je met een rugzak loopt, is het erg makkelijk om via een sliplock tasje aan je harnas/heupband een (extra) lens paraat te hebben zodat je de rugzak niet af hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Vandaag heb ik de Off Trail 1 van Lowepro ontvangen. Er past 1x Tamron 17-50mm f/2.8 in ´t zijvak, 30D met 10-22 erop in het middenvak en 1x Canon 55-250mm in het andere zijvak. Past allemaal precies, alleen is de zonnekap van de 10-22 die ik heb zo groot dat die er niet in past :P Dus ik moet maar eens nagaan hoe groot de officiele canon zonnekappen zijn. En anders sjouw ik die los wel mee.

Ik had alleen gedacht dat er ook een schouderriem bij zou zitten, maar das niet het geval. Was ergens wel te verwachten, tis immers een beltpack. Maargoed, klein maar fijn en de beltpack zit zodra je hem eenmaal om hebt wel goed. Qua gewicht hangt het natuurlijk af wat je zelf meesleept. Maar met een 10-22 op de 30D, 55-250 en 17-50 vind ik ´t niet loodzwaar. Zal dit weekend wel zien hoe praktisch het uitvalt tijdens fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Niemand die de Pretty Bella Ful Photo in het echt kent?
Hij staat niet meer op de Crumpler site, maar nog wel leverbaar via div andere zaken.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@RZor:

Heeft tasschenfreak.de of cambags.com geen foto's van die tas? Ik ga nog een paar tientjes bij elkaar schrapen en dan met mijn fotospul een winkel binnenstappen om tassen te passen. Dus ik zou dan voor je kunnen kijken of ze die PB FP hebben staan en zo ja of ik daar een foto van kan maken. Of wil je weten hoe groot ie uitvalt? Buitenmaat: 35 x 44 x 20 cm zegt de website van tassenwarenhuis mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Joosie200 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:49:
@RZor:

Heeft tasschenfreak.de of cambags.com geen foto's van die tas? Ik ga nog een paar tientjes bij elkaar schrapen en dan met mijn fotospul een winkel binnenstappen om tassen te passen. Dus ik zou dan voor je kunnen kijken of ze die PB FP hebben staan en zo ja of ik daar een foto van kan maken. Of wil je weten hoe groot ie uitvalt? Buitenmaat: 35 x 44 x 20 cm zegt de website van tassenwarenhuis mij.
Tassenwarenhuis is handig! Thnx. Hij is groot genoeg voor mijn spul en uitbreidingen dus das wel ok, was ook benieuwd of iemand em al had. Je ziet em niet echt veel namelijk. Mocht je een foto kunnen maken mag dat altijd, denk toch wel dat dit em gaat worden.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

ik heb een Mini Trekker AW, maar ik vind deze te groot om zomaar "onbewaakt" weg te zetten tijdens bepaalde concerten waar geen garderobe is. Ik wil nu graag iets uit de Stealth Reporter lijn, dus een schoudertas. Ik ben echt LowePro fan, vanwege het grote draagcomfort, wat wel fijn is met een zwakke rug.
Maar welke zouden jullie me aanraden?

Wat mee moet kunnen:

40D + grip
17-50 f2.8
50mm f1.8
70-200 f4 (zal niet altijd mee hoeven, maar moet wel passen)
85mm f 1.8 (heb ik nog niet, maar voor de toekomst)
580EX II
andere meuk: zonnekappen, accu's, geheugen, reserve batterijen, kaartjes

Ik denk zelf aan de Stealth Reporter 300 of 400, of is de 200 ook een optie? Vind de internet plaatjes wat onhandig vergelijken!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:05:
ik heb een Mini Trekker AW, maar ik vind deze te groot om zomaar "onbewaakt" weg te zetten tijdens bepaalde concerten waar geen garderobe is. Ik wil nu graag iets uit de Stealth Reporter lijn, dus een schoudertas. Ik ben echt LowePro fan, vanwege het grote draagcomfort, wat wel fijn is met een zwakke rug.

Wat mee moet kunnen:

40D + grip
17-50 f2.8
50mm f1.8
580EX II

Ik denk zelf aan de Stealth Reporter 300 of 400, of is de 200 ook een optie? Vind de internet plaatjes wat onhandig vergelijken!
Ik heb zelf de SR300, en van wat ik daar in wegprop (1x 1D + 3 lenzen + 2x580EXII + meuk) kan ik jou die ook wel aanraden. Wellicht dat je 70-200 zonder zonnekap mee moet, dat is iig iets waar ik wel last van heb :P

Voor je kaartjes krijg je een mooi tasje meegeleverd btw :)

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:05:

Wat mee moet kunnen:

40D + grip
17-50 f2.8
50mm f1.8
580EX II

Vergeet niet dat een schoudertas (met wat spullen erin) ontzettend gaat zeuren op je schouder/rug. En dat lijkt me zelf niet zo prettig aangezien je al aangeeft dat je een zwakke rug hebt.

Je zou evt ook eens kunnen kijken naar een flinke heuptas of een harnassysteem. Think Tank Photo maakt goede spullen, wel prijzig.

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:18:
[...]

Ik heb zelf de SR300, en van wat ik daar in wegprop (1x 1D + 3 lenzen + 2x580EXII + meuk) kan ik jou die ook wel aanraden. Wellicht dat je 70-200 zonder zonnekap mee moet, dat is iig iets waar ik wel last van heb :P

Voor je kaartjes krijg je een mooi tasje meegeleverd btw :)
wederom bedankt voor de tip, Henk :P
Ik denk ook dat dat het beste is, de 400 wordt meteen erg groot.

@ sOid; goeie tips, dankjewel, zal eens kijken. Het blijft altijd lastig. Een rugzak vind ik indeaal, alleen kan je het dus niet altijd velig kwijt. De schoudertas zou ik dan ook alleen gebruiken als ik geen lange afstanden hoef te lopen. Het is gewoon de luxe dat je je boeltje bij kunt houden als dat nodig is. En mijn huidige Nova 1 is te klein geworden sinds ik de 40D heb!
Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.