Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.584 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21

Centraal Fototas Topic - Deeltje 3

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1924-IMG1_LRG.jpegAfbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/5747la.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/LS-001/image_small1126015936.jpeg

Meer dan een jaar geleden begonnen als Remy's "jacht naar de ideale midsize fototas"-topic, uiteindelijk uitgegroeid tot Centraal fototas topic, inmiddels zit ook de opvolger alweer rond de 1000 posts.

Ik hoop dat deze ook deze thread weer de tweakers assisteert in hun zoektocht naar een tas voor hun geliefde fotospullen.
Inhoudsopgave
In deze startpost vind je:
Soorten Tassen
Fototassen zijn er natuurlijk in alle soorten en maten, en ze zijn ook in veel soorten en veel maten voorbijgekomen in het vorige topic. Ik heb besloten ze in vijf categorieën onder te verdelen: [list]
Schoudertassen: Belangrijkste voordeel van schoudertassen is dat je snel bij je spullen kunt, belangrijkste nadeel is dat het gewicht over 1 schouder nog weleens teveel kan worden. Populaire schoudertassen zijn bijv. de Crumpler Pretty Boy (bijv XL, XXL) en de
Lowepro Nova 4 AW.
Rugtassen: Voordeel van dit rugtassen is het draagcomfort, nadeel is dat je vaak lastig bij je spullen kunt. Populaire voorbeelden: Crumpler Brian's Hottub en Lowepro Mini Trekker.
"Slingshot"-tassen: Een soort kruising tussen rugtas en schoudertas: Normaal zit de tas op je rug, maar de indeling is zodanig dat je hem heel gemakkelijk voor je buik kunt draaien en je spullen eruit kunt halen. Nadeel is wel dat deze tassen, in ieder geval de Lowepro's, maar 1 schouderband hebben. Xon schrijft hierover:
xon schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:16:Slingshot haal je met 1 beweging van je rug en draai je naar je buik en je pakt de camera..uiteraard ook andersom werkt dit perfect. Heb er voor het eerst tijdens citytrip mee gelopen in berlijn en je hebt nog geen eens door dat je hem op je rug hebt..ideaal!
De categorienaam heb ik gejat van Lowepro: Slingshot 200 AW, maar Tamrac maakt iets soortgelijks in de vorm van de Velocity serie.
Klein spul: Het aanbod in de categorie "klein" (voor alleen body en 1 lens of compact camera) is echt oneinding. Daarvoor zou ik gewoon naar de dichtsbijzijnde winkel gaan en iets moois uitzoeken voor een zacht prijsje, daar heb je onze hulp niet bij nodig ;) Het gaat in dit topic in het algemeen over tassen om wat meer spullen mee te nemen (gezien de hoeveelheid glaswerk van de gemiddelde aanwezige).
Harnesses: Ik heb er nog nooit iemand mee zien lopen, maar het past niet in één van de categoriën hierboven, en ze zijn een enkele keer langsgekomen in het vorige topic. Voorbeeld: Lowepro S&F Vest Harness.
Trollies: Populair bij feestjesgangers zoals Floor-is en GerardHenninger ;) Handig als je (heel) veel spullen moet meenemen en ze niet wil sjouwen. Zie deze foto van Floor-is van de gigantische Thinktank Airport International, en ook deze message over zijn Lowepro Rolling CompuTrekker Plus AW.

Een paar van de rugtassen bieden de mogelijkheid om naast fotogear ook andere spullen mee te nemen, en zelfs het fotospuldeel eraf te halen en tijdelijk als schoudertas te gebruiken, zoals bijvoorbeeld de Lowepro Orion Trekker (II) en de Tamrac Adventure 7. Vaak gaat dit ten koste van de hoeveelheid ruimte voor fotospullen, maar je moet echt helemaal zelf bepalen of dit iets voor jou is.

Ook bieden sommige rugtassen de mogelijkheid om naast je fotogear een laptop mee te nemen, zoals de Crumpler Brian's Hottub, de Lowepro Compudaypack en de Lowepro Computrekker AW. Bedenk je wel dat dit soort rugtassen al snel vrij log worden, dat is niet altijd handig. Een enkele schoudertas is ook laptop-compatible, maar dat zijn uitzonderingen.

Fabrikanten
Op een gedeelde eerste plaats in de fototas-fabrikant-populariteit van het vorige topic staan Crumpler en Lowepro. (De volgorde waarin ik ze steeds noem is alfabetisch, en heeft niets te maken met mijn persoonlijk favoriet O-) ).
Crumpler:
Australische fabrikant (al begreep ik vandaag dat Europa een min of meer onafhankelijk bedrijf is). De tassen zien er over het algemeen vrij vlot uit, maar bieden desondanks behoorlijk veel bescherming. De prijs is heel behoorlijk, maar de consensus hier lijkt te zijn dat je wel waar voor je geld krijgt.

Hun aanbod verschilt per continent, dus kijk ook eens op de Australische site, wellicht dat je daar een tas vindt die beter bij je past dan één van de Nederlandse modellen (zie evt Waar kopen hieronder). Verder geeft Remy in deze post een aardig overzichtje van de inhoud van de verschillende schoudertassen.

Populaire tassen van Crumpler zijn op het moment qua schoudertassen de Pretty Boy XL (en XXL en XXXL) en de The Daily 490, en qua rugtassen de Perry Boy Backpack (ook daar is een XL variant van). De Pyama Pride XL is een (grote) gecombineerde foto/laptoptas.

Oudere populaire tassen (tweedehands of nog in winkels te vinden) de Stunner, de Loyal Chap, de Geekstar, de Long Schlong en de Ben's Pizza Serie (S tot XXXXL), qua rugtassen de Schrinkle, de Brian's Hottub.

Let op: Hun aanbod verandert vrij snel, dus het kan best zijn dat je tassen die in het vorige topic staan nu al niet meer kunt krijgen (verkrijgbaarheid houdt trouwens sowieso niet over, zie Waar kopen hieronder). Zo is Brian's Hottub bijvoorbeeld inmiddels uit productie.

Let op (2): Nomad heeft geen hele denderende ervaringen met de Crumpler online store, het lijkt belangrijk te zijn om ze achter de vodden te zitten als het je niet genoeg opschiet. Zie verder natuurlijk ook altijd de Pricewatch Shopreviews.
Lowepro:
Waarschijnlijk de bekendste bij mensen die het vorige topic niet hebben gelezen ;). Bewezen kwaliteit, overal verkrijgbaar, en een werkelijk gigantisch aanbod. Hun naamgeving is soms tamelijk verwarrend, met veel tassen met bijna dezelfde naam die bij nader inzien toch heel erg verschillen. Laat je vooral niet in de war brengen door de "AW" aanduiding, die voor All Weather staat, maar vaak is de AW variant van een tas ook groter, en/of heeft die een betere padding, etc etc (de AW variant is voor zover ik weet wel altijd duurder ;) ). Lowepro maakt kwaliteit, daar betaal je ook voor, maar in mijn ervaring zijn de prijzen wat redelijker dan die van Crumpler.

Zie ook deze post van Fingerprint88, met een overzicht van de verschillende tassen met "Orion" in de naam. De website van Lowepro is erg goed trouwens, veel informatie over de verschillende tassen, en bij elke fototassen staat een voorbeeld met spullen erin.

Populaire Lowepro tassen zijn qua schoudertassen de
Lowepro Nova 4 AW, de Stealth Reporter en de Rezo serie, qua rugtassen de Orion Trekker (II), de Micro Trekkers, de Mini Trekker en de Computrekker (Plus (AW)), qua Slingshotters is met name de Slingshot 200AW redelijk populair. Kleine tassen zijn er bijv. in de vorm van de Nova Mini AW, en tot slot is er dus nog het Lowepro S&F Vest Harness ;)

Let op: sommige mensen hebben wat moeite om de regenhoezen van de AW's te vinden... Onderaan tegen de rug zit een sleuf met klitteband ;)
Tamrac:
Dit is zo'n beetje "The Best of the Rest". Reacties zijn behoorlijk goed op deze tassen, vooral in de laatste helft van 't topic worden ze wat vaker genoemd. laat het me weten als je iets zinnigs te zeggen hebt over de verkrijgbaarheid van Tamrac tassen dan voeg ik een opmerking toe.

Let erop dat Tamrac twee verschillende namen voor hun tassen hanteert: Model 5747 is bijvoorbeeld hetzelfde als Velocity 7.

Populaire Tamrac tassen: Qua schoudertas is de Adventure 8 vaak langsgekomen, qua rugtassen de Expdition 5 en qua Slingshot-achtigen de Velocity 7 en 9.
Verder
heb ik nog voorbij zien komen: Samsonite, Vanguard, Domke, Tenba, Billingham, Safrotto, Mountainsmith, het eigen merk van Foto Konijnenberg, ThinkTank, tweak je tas op timbuk2.com en tot slot een aanbieding van Lidl.

Handige sites
Google en zoeken in de oude topics (Centraal fototas topic en Centraal Fototas Topic - Deeltje 2) zijn je vriend natuurlijk. En dan zijn er ook nog: [list]
cambags.com: een aanrader, met onder andere een overzicht van "aanbevolen" (whatever that may be) tassen per camera,
taschenfreak.de: Van heel veel tassen een paar foto's, waarop je ook kunt zien hoeveel er ongeveer in kan. Wel in het Duits.
Meer sites welkom

Waar kopen
De fotoboer om de hoek is natuurlijk altijd een goeie, zeker aangezien je dan je spullen kunt meenemen en even kunt passen en proberen hoe het zit, en als je een beetje geluk hebt heeft hij een mooie aanbieding (is mij al twee keer gebeurd :) ). Dat gezegd hebbende zijn er natuurlijk veel mensen die tassen via internet besteld hebben, bijvoorbeeld bij Foto Konijnenberg (shopreview), deWinkel.nl (shopreview), of cameranu.nl (shopreview).

Internationaal zijn B&H en Photococan populair, en ook eBay (Nederlands of internationaal) is een optie natuurlijk. Bedenk wel dat als je iets uit het buitenland laat komen dat je het risico loopt op een naheffing van BTW van de Nederlandse douane, dus een tas kan zomaar 20% duurder worden dan je denkt. Sommige mensen hoeven 5 keer niet te betalen, bij anderen is het de eerste keer raak. Dat gezegd hebbende lijkt het risico dat je moet betalen evenredig met de waarde van het pakket.

Zoals boven gezegd is Crumpler soms wat moeilijk verkrijgbaar in Nederland. Waar je in ieder geval terecht kunt zijn de Crumpler Shops, ook al zijn die zeker niet goedkoop. Niet zo kort geleden meldde Hiigara vol vreugde een winkel in Nijmegen waar ze Crumpler tassen hebben. Een min of meer bekende in Rotterdam zit aan de weg tussen het Eendrachtsplein en CS (met dank aan Eksit). Anders loont het gewoon wat van de betere fotowinkels binnen te lopen, vaak hebben ze wel iets staan en soms kunnen ze andere modellen bestellen.

Overige random opmerkingen
  • Eerste en belangrijkste: Ga passen. Neem de spullen die je in je tas wil stoppen mee naar een winkel, en ga rustig passen of het er een beetje in past. Dat is meer waard dan plaatjes op internet of een review van iemand anders, ook al omdat het persoonlijk is wat je als handige indeling ervaart.
  • Koop een tas liever te groot dan te klein. Je zou niet de eerste zijn die nu een tas koopt en er over een (half) jaar achterkomt dat alle nieuwe lenzen die hij heeft aangeschaft er niet meer bij passen.
  • Of: Koop een tas liever te klein dan te groot. Als je een grote tas hebt neem je alles wat erin past ook mee, bij een kleine tas ga je wat beter daarover nadenken.
  • Kortom: Denk er goed over na ;), jij bent de enige die kan bepalen wat je nodig hebt of zal hebben. En anders kun je hem natuurlijk altijd verkopen aan een medetweaker :)
  • Geld: Vaak komt er in de te kopen tas voor vele honderden zoniet duizenden euro's aan spullen, en het is toch erg fijn als die goed beschermd zijn. Realiseer je dat als je overweegt om een paar tientjes te besparen op (de kwaliteit van) je tas.
  • Je kunt ook zelf een tas maken (zie bijv. Zandor in "Centraal fototas topic" en Heaget in "Centraal fototas topic"). Dat is natuurlijk leuk, stoer en goedkoop, maar (zie het vorige puntje).
  • Jatkans: Een argument wat vaak wordt gebruikt om de aanschaf van een Crumpler tas (maar ook andere merken, alleen Lowepro niet geloof ik ;) ) te rechtvaardigen is dat hij "er niet uitziet als een fototas". Hoewel dat best zo kan zijn is het dievengilde ook niet dom (Crumpler is behoorlijk populair de laatste tijd), en als je rondloopt met een 30D met 70-200L f/2.8 IS laat het zich raden wat er in de tas zit natuurlijk...
  • Leuk detail van de Lowepro AW serie is dat de regenhoes 18% grijs is.
Administratieve zaken
Om dit topic een beetje overzichtelijk en schoon te houden:
  • Het komt nog weleens voor dat mensen een camera hebben gekocht en graag een tas willen. Prima, natuurlijk, maar van een vraag als: "Ik heb XYZ en ik wil een tas" wordt niemand wijzer, want er zijn gewoon heel veel mogelijkheden. Doe zoals Gizz in "Centraal fototas topic", dus geef aan:
    • Waarom je een nieuwe tas wil,
    • Wat voor tas je wil,
    • Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
    • Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ;) ),
    • Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
    Op die manier kunnen mensen gericht advies geven, en hebben mensen met soortgelijke wensen ook nog wat aan de discussie.
  • Als je een tas hebt gekocht is het natuurlijk erg fijn als je je ervaringen deelt met ons! Ik was eerst van plan om in deze startpost links te geven naar alle reviews die in het vorige topic zijn gegeven, maar het zijn er zoveel geworden dat dat niet te doen is ;) De reviews van Remy over de Crumpler Geekstar, the_shadow over de Lowepro Slingshot 200 AW en gium over de Tamrac Adventure 7 vielen mij in positieve zin op, maar een eenvoudig fotootje zoals Nielsracing over de Mini Trekker AW is natuurlijk ook erg nuttig :) (graag wel even het model tas waarvan je een foto maakt in dezelfde post vermelden, dat scheelt zoekwerk...). Ook in het tweede topic zijn er weer heel veel mooie reviews en foto's, dus lees/zoek (ook) zeker dat topic door :)
Tot slot...
Verder credits naar Remy voor het openen van het vorige topic dat (onverwacht?) zo succesvol werd. Als je klachten over, opmerkingen over of op deze post hebt, stuur een DM of een mailtje, dan doe ik er iets mee.

En tot slot tot slot: Enjoy :)

[ Voor 1% gewijzigd door Dannr op 22-01-2008 21:42 . Reden: bugfix ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
klaasopurk schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:59:
hallo,

Op het moment heb ik alleen een snuittas daar kan me 30D en bijna elke lens erop wel in plus kleine acc. Maar als ik meer wil meenemen dan gaat dit niet. Ik ben daarom op zoek naar een andere tas. Ik wil graag het volgende:

Een grote tas met een kleine die er los uitkan nemen zonder dat dit irritant wordt ivm bereikbaarheid camera als alles in de grote zit. In de kleine moet kunnen bevatten met een plusje en derest in de grote

[...]

wie kan dit kwijt in een dergelijke tas?
Ik heb geloof ik nog nooit zo'n soort tas gezien... Je kunt natuurlijk altijd een grote schoudertas kopen en de snuittas (of een andere nieuw te kopen kleine tas) er los in leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162261

Hallo!

Ik ben op zoek naar een goeie rugtas voor al m'n fotozooi >:)
Wat er in moet passen:
- 350D+grip
- 18-55
- 50mm f/1.8
- 70-300 is
- 430ex
- in de toekomst wss nog een 10-22
en verder de zonnekappen en alle accesoires die hierbij horen... :+

Iemand die een rugzak heeft met ongeveer deze gear erin? En hoe bevalt die tas?
Zelf zit ik al te denken aan een Crumpler Match Maker M, maar zou dat gaan passen?

Bvd! :)

offtopic: ook al gepost in deel 2, had niet gezien dat deel 3 al open was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het misschien een idee, om de meest verkochte fototassen bij elkaar te zetten in een mooie lijst?
Voordeel hiervan is denk ik toch wel, dat de info voor de meeste tassen gauw gevonden is.

Ik ben overigens ook nog steeds op zoek naar een mooie tas, vergelijkbaar met de Tamrac 5603 'Messenger 3' en de Crumpler The Daily Threeseventy (370). Iemand nog ideeën? :)

Via een posting uit het vorige deel, ben ik op een kleiner broertje van de Domke F-2 gestuit, te weten de Domke F-5XB. Volgens Fotokonijnenberg past er een camera, 2 lenzen een flitser en zelfs wat accessoires in, meer dan ik eigenlijk nodig heb dus.
Punt is alleen, op de foto's die er van beschikbaar zijn op het internet, kan ik niet goed zien hoe dat met de lenzen gaat. Ik wil namelijk wel een lens gemount hebben op de body. Ook een zoomlensje tot 200mm a 300mm, van Nikon (Ik heb zelf een Nikon D40).
Ik zoek eerst naar foto's en info op internet, om te kijken of de tas voldoet naar wat ik wens, dan ga ik later de tassen die ik op het oog heb, in het echie bekijken of het ook zo is... :)

EDIT:
De Domke F-5XB valt af, als ik de Product Page zo bekijk... De lens kan namelijk niet gemount op de camera blijven zitten... :(

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik zou dus wel die F-5XB willen, maar ga er toch geen 100eu voor neertellen.
Iemand een winkel gevonden waar ie goedkoper is? (Of een vergelijkbaar degelijk, compact en leuk uitziend tasje)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

abrakadaver schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:10:
Ik zou dus wel die F-5XB willen, maar ga er toch geen 100eu voor neertellen.
Iemand een winkel gevonden waar ie goedkoper is? (Of een vergelijkbaar degelijk, compact en leuk uitziend tasje)
Bij Fotokonijnenberg kost ie nog net geen €75.- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17
Wegens nieuw tpic even nogmaals

Op het moment heb ik alleen een snuittas daar kan me 30D en bijna elke lens erop wel in plus kleine acc. Maar als ik meer wil meenemen dan gaat dit niet. Ik ben daarom op zoek naar een andere tas. Ik wil graag het volgende:

Een grote tas met een kleine die er los uitkan nemen zonder dat dit irritant wordt ivm bereikbaarheid camera als alles in de grote zit. In de kleine moet kunnen bevatten met een plusje en derest in de grote

+ canon 30D
+ sigma 18-200 OS
+ flister 580EX
+ 2 omnibounces
+ canon 60 mm macro
+ geheugenkaarten
+ accus voor flitser en camera beide 1 set
- canon 70-300
- nog een flitser 580EX
- nog 1 omnibounce
- filters verschillende maten
- opladers voor camera en batterijen
- nog te kopen canon 10-22
- kleine statief van 25 cm
- wat ik nog vergeten ben aan klein spul

Ik vind een Lowepro Orion Trekker (II) en de Tamrac Adventure 7 via de startpost van dit nieuwe topic. Echter er kunnen niet meer lenzen in. Er kunnen wel accesoires genoeg bij, maar in het deel wat achterblijft kunnen geen lenzen. Daar zitten geen gaten/vakken voor.

Iemand nog een idee? Cameranu en fotokonijnenberg ed weten het ook niet meer.

@Dannr dit is een idee maar we konden geen passende tassen vinden. En het kosten enorm veel ruimte omdat het niet lekker past.

[ Voor 5% gewijzigd door klaasopurk op 09-10-2007 15:46 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03

djkooij

voorheen Facemodder

klaasopurk schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:45:
Wegens nieuw tpic even nogmaals

....
+ canon 30D
+ sigma 18-200 OS
+ flister 580EX
+ 2 omnibounces
+ canon 60 mm macro
+ geheugenkaarten
- canon 70-300
- nog een flitser 580EX
- nog 1 omnibounce

...
Wellicht is de Tamrac Adventure 9 iets voor je als je een combipack wilt. Als ik het zo zie gaat het ook prima passen in een Computrekker AW van Lowepro.
In het Crumpler veld ben ik niet zo thuis, daar hou ik niet van, maar er zullen ook prima tassen zijn voor je fotozut.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uit het verhaal van klaasopurk kan ik opmaken dat ie alles in 1 tas wilt...
Als ik kijk naar de productpage van Tamrac zelf, gaat er het volgende in:
- 3 lenzen
- Flitser
- Camera
- Laptop
Lijkt me dan niet wat klaasopurk zoekt... ;) Of je moet er 2 op elkaar leggen :+

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03

djkooij

voorheen Facemodder

Mmm, ligt eraan, want de tas is heel erg diep. Ik kan mijn 350d (met grip) + Sigma 80-400 + 430ex + 60mm macro + 18-50 en wat klein grut er in kwijt. Met die 80-400 is het wat passen en meten, maar het kan prima.
De product omschrijving is derhalve wat bescheiden en ik vermoed (je moet het altijd proefondervindelijk nagaan imho) dat het gaat passen.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Facemodder schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:48:
Wellicht is de Tamrac Adventure 9 iets voor je als je een combipack wilt. Als ik het zo zie gaat het ook prima passen in een Computrekker AW van Lowepro.
In het Crumpler veld ben ik niet zo thuis, daar hou ik niet van, maar er zullen ook prima tassen zijn voor je fotozut.
Ik zoek een tas die je in tweeen kan delen. De adventure 7 kan dat als ik het verhaal goedbegrijp en de plaatjes zie. Maar ik verwacht dat die te klein is. Ik vind het jammer dat in het bovenste stuk geen vakindeling te krijgen is. Dan was deze goed geweest.
De adventure 9 is niet deelbaar en alleen in onderste stuk kan je lenzen kwijt. Het is namelijk hetzelfde model als de 7.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 21:44

DeFeCt

je wéét toch

Wegens weinig succes in het vorige deeltje post ik mijn vraag ook nog een keer...

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de LowePro Primus? Ik kan hem hier in de buurt niet vinden en zal hem dus ergens online moeten bestellen, mijn oog was eigenlijk gevallen op de LowePro Rover, maar metname het easy access gedeelte van de Primus spreekt me erg aan, ik vraag me alleen af of deze tas in z'n geheel nu veel kleiner is dan de Rover of dat ze ongeveer even groot zijn en als ie veel kleiner is of de Primus dan toch nog genoeg ruimte overlaat voor andere bagage.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Haha, in de topicstart wordt er nog gerefereerd aan mijn jacht naar de ideale midsize-tas (voor mij). Toendertijd is dat de Geekstar geworden. Sinds ik kortgeleden echter een D40x heb gekocht, zocht ik ook een wat kleinere tas. En dat om 2 redenen:

- het spul wat ik meeneem is over het algemeen kleiner
- zorgen dat ik niet zo veel spul meeneem in the first place! :P

De Geekstar nodigt uit om gewoon altijd veel mee te nemen: ik kan er zonder problemen 2 body's en 3 lenzen in kwijt (waarvan een flinke, een 70-200 VR), plus nog een flitser en los grut. Echter zorgt dit ook dat je flink wat kilo's met je mee sleept :P

Nu met de D40x gebruik ik echter een dual lens setup (18-200 VR en 10-20 HSM) die ideaal werkt als lichtere setup die zo mee te nemen is. Hiervoor heb ik sinds kort een Crumpler Ben's Pizza XL te pakken: een paar maatjes kleiner dan de Geekster, maar zeker een prima tas! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jessen-technik.de/images/product_images/info_images/118_0.jpg

Ik kan er het volgende in kwijt:

D40x, 18-200 VR, 10-20 HSM, SB-800. Dan zit ie wel vol en kan er voorin nog wat heel klein grut (geheugenkaartje, cd's, extra accu of batts voor de flitser) bij. De 18-200 en 10-20 zijn medium-sized lenzen: niet klein, niet supergroot. Past prima in de Ben's Pizza XL en zit daar ook nog eens droog als het regent.

Zeker een aanrader dus als je een wat kleinere tas wil, maar ook weer niet zo klein dat je bv geen extra lens en/of flitser mee kan nemen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan je misschien een foto (of wat foto's) maken van de spullen in de tas (je Crumpler)? :)
Ik ben namelijk nog op zoek naar verschillende tassen, die mijn huidige én toekomstige spullen met zich mee kan dragen... :)

Ik ben dan voornamelijk benieuwd naar hoe de D40x in je tas zit.
Ik heb namelijk een D40 (nu nog met alleen de standaard lens) en wil die graag met lens gemount in de tas kunnen doen... :)

In de toekomst wil ik dan nog een macrolensje doen en zoomlensje (beiden wel met AF-S) er bij kwijt kunnen. Accessoires zoals kabels zou wel handig zijn, maar niet nodig. Geheugenkaartjes e.d. dito. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Laat ik ook maar een duit in het zakje doen, en mijn request in het topic gooien.

Ik heb een D40, met kitlens 1(8-55 DXII) en een 55-200 DX, en ik voorzie in de nabije toekomst een SB-600 die toegevoegd gaat worden.
De kit zal dus bestaan uit 1 D40 body en 2 lenzen van niet al te grote afmetingen, met een externe flitser.

Tegenwoordig zit alles (ex. flitser dus) in een Crumpler That-bag
Afbeeldingslocatie: http://www.photographyblog.com/images/products/nikon_crumpler_bags_2.jpg,
maar dit is suboptimaal omdat ik eigenlijk toch altijd een rugzak bij me heb als ik ergens heen ga/moet.

Ik zoek nu een rugtas om alles kwijt te kunnen, een gecombineerde tas met ruimte naast/boven/bij de fotogear is een must.
't Liefste heb ik een type als de Slingshot van Lowepro vanwege het gemak van in- en uitladen van het fototoestel, maar ik moet bekennen dat ik erg onder de indruk ben van de kwaliteit en vormgeving van de Crumpler tassen. Daarnaast vind ik de Lowepro toch wel erg opvallen als fototas; hij roept als het ware dat er een camera in zit, en dat naast het feit dat ik de Slingshot serie echt heel erg lelijk vindt.

Ik heb naast de genoemde Slingshot (100) ook gekeken naar de Pretty Boy backpack, die me erg aangenaam lijkt.

Zijn er nog aanvullingen op deze twee bekend?
Is mijn tas (slingshot, aangenaam voor het oog, extra ruimte naast de fotospullen) wel verkrijgbaar, of wil ik te veel?

Mijn budget gaat tot 200 euro.
Alvast bedankt voor het lezen & reageren!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
1 body, 2 lenzen, 1 flitser past volgens mij mooi in het onderste vak van een Pretty Boy Backpack, of niet? Lowepro heeft naast de slingshot (die me minder handig lijkt voor de combi fotospullen / andere zooi) trouwens ook de Orion Trekker, die is hier misschien ook wel geschikt voor?

Als je trouwens in de extra ruimte een laptop mee wil nemen wordt het een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb sinds kort een National Geographic tas. Valt me op dat deze in dit topic eigenlijk nooit langskomen? :? De schoudertas vind'k heel erg fijn. Vergelijkbaar met Domke. Past ook ziekelijk veel in.

Ik noem:
Vivitar 285HV
430EX + omnibounces
350D
40D
17-55
85mm
35mm
Ebay flashtriggers
batterijen,CF, etc

En dan kan ik nog eventueel mn macbook er ook in kwijt :) En tussendoor gebruik ik hem als schooltas, ideaal :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/22390.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Timo op 10-10-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Dannr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:11:
1 body, 2 lenzen, 1 flitser past volgens mij mooi in het onderste vak van een Pretty Boy Backpack, of niet? Lowepro heeft naast de slingshot (die me minder handig lijkt voor de combi fotospullen / andere zooi) trouwens ook de Orion Trekker, die is hier misschien ook wel geschikt voor?

Als je trouwens in de extra ruimte een laptop mee wil nemen wordt het een ander verhaal...
Thanks! Die Orion Trekker kende ik nog niet, goede kandidaat.

Ik hoef geen laptop mee te nemen; de tas wordt daar direct erg veel groter van & ik ga toch nooit on-site mijn foto's bewerken ;)

Maar er is dus geen tas die én als een slingshot werkt, en geen Slingshot is? :)

EDIT: was ik gewoon de This Bag vergeten!
Afbeeldingslocatie: http://www.photographyblog.com/images/products/nikon_crumpler_bags_1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Swaptor op 10-10-2007 15:00 . Reden: laatste regel + this bag ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
fooker schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:26:
Ik heb sinds kort een National Geographic tas. Valt me op dat deze in dit topic eigenlijk nooit langskomen? :? De schoudertas vind'k heel erg fijn. Vergelijkbaar met Domke. Past ook ziekelijk veel in.
[...]
En dan kan ik nog eventueel mn macbook er ook in kwijt :) En tussendoor gebruik ik hem als schooltas, ideaal :)
Ziet er erg mooi uit! Zal hem binnenkort in de startpost opnemen.
Swaptor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:41:
[...]

Maar er is dus geen tas die én als een slingshot werkt, en geen Slingshot is? :)
Jawel, de Tamrac Velocity, zoals je in de startpost kunt lezen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Dannr op 10-10-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Imo is het slingshot principe overrated. Of een rugtas, of een schoudertas. Geen mixje :X

* Timo heeft de slingshot 200aw bevalt die NG me toch veel beter :)

@hieronder
Ga eens naar de betere fotozaak en probeer die NG eens uit :)

[ Voor 50% gewijzigd door Timo op 10-10-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Dannr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:46:[...]
Jawel, de Tamrac Velocity, zoals je in de startpost kunt lezen ;)
Maar daar kan dan weer geen extra bagage in mee :Y)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb eigenlijk op mijn lijstje de volgende tassen staan, die ik mogelijk zou kunnen gebruiken:
Tamrac's '5603', de 'Messenger 3'
Crumpler's 'The Daily Three Seventy'
Nikon/Crumpler's 'The That'

Ik weet alleen niet of het allemaal gaat passen, vooral in The That niet, ik wil namelijk de volgende spullen er in kwijt:
Nikon D40
De standaard 18-55 lens
Een macrolens (wel van Nikon zelf, zodat ik zeker ben dat ik AF-S heb)
Een zoomlens (Ook van Nikon, wederom om de AF-S). Ik weet alleen nog niet wélke zoomlens, ik zit iig te denken aan een 200mm lens... :)

Ik ben overigens op zoek naar een shoulderbag... :)

Het liefste zou ik overigens ook een lens gemount aan mijn D40 in de tas willen doen.
Zal ik dat redden met bovenstaande tassen? Zo nee, waarom niet? En zijn er ook nog andere mogelijke kandidaten, die aan mijn wensen voldoen? Echt een prijs of zo heb ik nog niet.
Ik wil eerst even kijken wat er allemaal is in fototassen land... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zou ook nog even foto's posten van mijn nieuwe Crumpler Pretty Boy BackPack, met wat vulling!

Let niet op de crappy pics, zijn met mn telefoon gemaakt, en moest bijschijnen met een burolamp... O-)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2029/1545677512_b9825a6afb_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2035/1544808121_d592998337.jpg

Alles mijn gear kan ik er mooi in kwijt, en heb zelfs nog wat ruimte over bij de lenzen en het 'losse spul' vakje!
Zoals op de onderste foto misschien al opvalt, is dat de flitser en de cam wel iets boven de rits uitsteken, maar dit is verder geen probleem.
De rist gaat gemakkelijk dicht, en de boel zit verder niet strak ofzo.

Aan de voorkant zit dus ook nog een vakje met een rits, daar kan ik met gemak 2 accus, 2 setjes van 4xAA batterijen, en wat geheugenkaartjes kwijt.

Verder is de tas ideaal voor mij, zo kan ik naast mijn foto-gear ook nog een hoop spul in het vak bovenin kwijt, dat is wel lekker voor mijn vakantie van volgende week, hoef ik me in het vliegtuig niet te vervelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

@fooker: Ik wil gewoon een rugtas. Ik loop al een tijd met verschillende schoudertassen (ook voor analoog) en wil nu voor het draagcomfort op de langere afstanden (dagjes door steden slepen, wandelvakanties, etc.) een rugtas. Mijn That gaat niet weg in de tussentijd ;)

@GJ-tje: Ik denk niet dat dat in The That gaat passen. De D40 + kitlens + extra lens past, maar de derde lens er bij is een van de redenen dat ik op zoek ben gegaan naar iets groters. (Alleen door een flitser in plaats van een lens.)

@RonnieB82: Mooie pics :+
Ik ga dus aanstaande zaterdag maar ff koekeloeren bij een zaakje in R'dam waar ze die Crumpler tassen hebben.

Heeft iemand ervaringen in de offline winkels van Crumpler? Is 'passen en meten' geen probleem?
Zijn er naast de Crumpler store ook andere verkooppunten in Rotterdam voor Crumpler?
Bedankt!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik woon vlakbij de crumpler store in rotterdam, en aangezien alle tassen net zo duur zijn als op internet, en zehaast nooit aanbiedingen hebben, is het altijd rustig zat om makkelijk te passen. Ze wilden helaas niks van hun prijs af doen voor mn pretty boy rugzak die op internet toch even 20 euro goedkoper was.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:42

Sponge

Serious Game Developer

Heb nu dus de Daily 370. Wat er op dit moment in gaat: 400D met de 24-105 erop, Flitser, 70-200mm (zonnekap er los op), en de EF-S 60mm Macro. Past allemaal overigens 'net', zou nog eens lens op de 60mm macro kunnen denk ik. Daarnaast natuurlijk wat andere spulletjes in de andere vakjes.

Maak dit weekend wel even een foto denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 18-06 22:00
M'n Crumpler The Shrinkle heb ik bij de Crumpler Store in Rotterdam met een aardige korting kunnen kopen, omdat het de laatste was (oud model). Hiervoor heb ik 150 euro neer gelegd. Voor m'n Daily 490 heb ik bij Cameranu.nl maar 99 euro betaald, terwijl hij op de site van Crumpler zelf staat voor 140 euro. Flink verschil...

Zal binnenkort eens wat pics schieten van beide tassen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Ik noem:
Vivitar 285HV
430EX + omnibounces
350D
40D
17-55
85mm
35mm
Ebay flashtriggers
batterijen,CF, etc

[afbeelding]
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een nieuwe schoudertas (wordt waarschijnlijk een domke messenger bag) om m'n camera+wat lensjes+schoolspullen mee te nemen.

Vind die national geographic ook wel mooi, kan je eens een foto maken als je hem om hebt? Vraag me af hoe groot hij precies is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

GJ-tje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:20:
...
Een macrolens (wel van Nikon zelf, zodat ik zeker ben dat ik AF-S heb)
..
Even tussendoor :P
Sigma heeft ook een aantal Macro HSM lenzen hoor, zoals de 150mm en de 180mm :) Die hebben gewoon AF op de D40 en D40x, geen probleem. Ik zal voor jou nog wat foto's maken van de indeling van de tas met de D40x, moet even kijken of dat vandaag of morgen wordt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Dit is de 2345 toch?

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remy schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:07:
Even tussendoor :P
Sigma heeft ook een aantal Macro HSM lenzen hoor, zoals de 150mm en de 180mm :) Die hebben gewoon AF op de D40 en D40x, geen probleem. Ik zal voor jou nog wat foto's maken van de indeling van de tas met de D40x, moet even kijken of dat vandaag of morgen wordt.
Als je dat zou willen doen, graag, zou ik zeer waarderen.
Verschil tussen een D40x en een D40 is er toch niet... ;)
Alvast bedankt in ieder geval! :*)

offtopic:
Ik weet dat bepaalde Sigma lenzen AF hebben op een D40 en die schelen ook wel in prijs geloof ik, maar ik heb hier op GoT ook wel is gelezen, dat de lenzen van Sigma lang niet altijd zo goed zijn, als die van Nikon zelf. Maar ach, eer ik lenzen koop, zijn we weer een paar maanden verder... ;) Dat ik nu al naar een tas kijk die er wél rekening mee houdt, dat voorkomt dat later wéér een tas moet kopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe cameratas. Ik heb er nu 2: een Lowepro toploader zoom en een crumpler Long Schlong. De Crumpler ben ik wel tevreden over, want al mn spullen passen er keurig in (350D+grip, Sigma 17-70, Sigma 70-300. Canon 50/1.8, 430EX en kleine accesoires. Het probleem is dat ik niet altijd zin heb om al mn spullen mee te slepen. En daarom zoek ik een kleinere tas, waar mn camera (met gemounte lens en met grip erop, das belangrijk!) en 2 lenzen of een lens en flitser in kunnen. Wie weet een tas die daar geschikt voor is? Het moet een schoudertas zijn. Ik heb zelf al wat gekeken en ik kom bij de Lowepro Nova 2 of 3 uit, maar ik weet niet of de 350D met grip daar wel in past....
De toploader is ongeschikt omdat de camera daar met de grip er maar moeilijk ingaat en een extra lens meenemen gaat dan niet.

[ Voor 8% gewijzigd door LameDog op 15-10-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
crumpler pretty boy serie? de xxxl misschien? heb m zelf niet, maar zijn mooie tasjes

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-06 16:39
Ik heb zelf de crumpler pretty boy xxxl en daar past met gemak m'n 400D + BG-E3 in met 1 lens gemount en 1 lens ernaast. Ik denk dat er zo nog een extra lens en flitser bij kunnen (ik weet niet precies hoe groot die flitsers zijn).
Ik vindt het zelf een super fijne tas die ruimer is dan hij lijkt en daarnaast ook nog erg stylish is natuurlijk :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Crumpler XXXL is wel een mooi tasje, maar zoals alle Crumplers wel weer erg prijzig. En omdat het een tas voor erbij is een beetje te duur imho. Dus zijn er nog tassen van andere merken waar het genoemde (350D+grip met 1 lens erop en daarnaast 2 lenzen of lens en flitser) goed in past en waarvan de prijs wat lager is dan € 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
sOid schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:31:
[...]

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een nieuwe schoudertas (wordt waarschijnlijk een domke messenger bag) om m'n camera+wat lensjes+schoolspullen mee te nemen.

Vind die national geographic ook wel mooi, kan je eens een foto maken als je hem om hebt? Vraag me af hoe groot hij precies is :)
en met je macbook erbij graag... :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ga morgen waarschijnlijk naar Utrecht, om even in die Crumpler zaak aan de Oude Gracht aldaar te kijken, welke tassen er voor mij geschikt zijn.

Hebben jullie een idee?
- Nikon D40 + 1 lens mounted
- 2 lenzen los in tas
- Eventuele accessoires

Al met al niet zo heel gigantisch veel, 1 camera, 3 lenzen (waarvan 1 dus (het liefst) mounted op de camera zelf, misschien ooit een flitser, maar ben daar nog niet zo in thuis, dus bij lange na niet nog niet nodig.

Any ideas? Echt een prijs heb ik nog niet, ik ben nog altijd in de oriënteer fase... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Volgens mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Volgens mij heb ik m'n ideale fototas gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/ReporterD_frontpockets_N.jpg
LowePro Stealth Reporter D200 AW. Licht, compact en toch veel ruimte (relatief dan) en stevigheid.

Alleen vroegen ze er 169 Euro voor, terwijl 'ie bij bv. onsale.com $89.85 kost... :(

Edit: zie net dat 'ie bij Konijn 99,50 kost. Da's al een stuk beter...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14829 op 21-10-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GJ-tje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:40:
Ik ga morgen waarschijnlijk naar Utrecht, om even in die Crumpler zaak aan de Oude Gracht aldaar te kijken, welke tassen er voor mij geschikt zijn.

Hebben jullie een idee?
- Nikon D40 + 1 lens mounted
- 2 lenzen los in tas
- Eventuele accessoires

Al met al niet zo heel gigantisch veel, 1 camera, 3 lenzen (waarvan 1 dus (het liefst) mounted op de camera zelf, misschien ooit een flitser, maar ben daar nog niet zo in thuis, dus bij lange na niet nog niet nodig.

Any ideas? Echt een prijs heb ik nog niet, ik ben nog altijd in de oriënteer fase... ;)
Ben gisteren niet geweest, dus ik ga het Donderdag a.s. een gokje wagen, tijdens de koopavond.
Iemand die nog tips of ideeën voor me heeft om naar te kijken? :)
Dr-b schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:36:
Ik heb zelf de crumpler pretty boy xxxl en daar past met gemak m'n 400D + BG-E3 in met 1 lens gemount en 1 lens ernaast. Ik denk dat er zo nog een extra lens en flitser bij kunnen (ik weet niet precies hoe groot die flitsers zijn).
Ik vindt het zelf een super fijne tas die ruimer is dan hij lijkt en daarnaast ook nog erg stylish is natuurlijk :p .
Als je kijkt naar dit plaatje past er inderdaad nog een en ander bij.
Maar wat zoals altijd lekker onduidelijk is: zit er nou een lens onder die body of niet? :)

Overigens heb ik deze tas nu ook op mijn 'To See' lijstje gezet... :+

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
klaasopurk schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:45:

+ canon 30D
+ sigma 18-200 OS
+ flister 580EX
+ 2 omnibounces
+ canon 60 mm macro
+ geheugenkaarten
- canon 70-300
- nog een flitser 580EX
- nog 1 omnibounce
Ik ben bij konijnenberg geweest en gekeken naar tassen. Ik heb daar gepast maar niet kunnen vinden wat precies mijn wensen vervuld. Ik ben tijdens het bezoek overgestapt naar slingshottassen.
De beste die ik kon vinden was de 300Aw van Lowe Pro.
Echter mijn spullen pasten er allemaal wel in, maar voor uitbreidingen werd het krapjes. Weet iemand een iets groter model. Ik kon deze niet vinden bij andere merken.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Allemachtig, die 300AW is knap groot :|

De enige andere die ik zo weet is de Tamrac Velocity 5769/9x, maar die slingt wat minder gemakkelijk en volgens mij past daar verder ook niet zoveel bij... Ik weet niet of er een tas is die groter slingt dan de 300AW...

Wordt dat trouwens niet erg zwaar over 1 schouder? Vooral ook omdat je met zo'n slingshot niet van schouder kunt wisselen volgens mij?

[ Voor 18% gewijzigd door Dannr op 22-10-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Dannr schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:50:
Allemachtig, die 300AW is knap groot :|

De enige andere die ik zo weet is de Tamrac Velocity 5769/9x, maar die slingt wat minder gemakkelijk en volgens mij past daar verder ook niet zoveel bij... Ik weet niet of er een tas is die groter slingt dan de 300AW...

Wordt dat trouwens niet erg zwaar over 1 schouder? Vooral ook omdat je met zo'n slingshot niet van schouder kunt wisselen volgens mij?
De tas is ook knap groot dat wel. Maar ik kan er nu met alles erin nog 1 lens kwijt. En aangezien ik nog een 1-22 wil kopen is dat gat ook opgevuld. Dan is de tas al weer vol. Tenzij de 10-22 en de 60mm macro op elkaar kunnen. Maar daarvoor worden geen tussenschotjes meegeleverd. zonder bescherming tussen de lensen zet ik die 2 niet opelkaar ook al zitten de doppen erop.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

GJ-tje schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 02:05:
[...]
Als je dat zou willen doen, graag, zou ik zeer waarderen.
Verschil tussen een D40x en een D40 is er toch niet... ;)
Alvast bedankt in ieder geval! :*)
Zo, de foto's:

Tas ingepakt naast een D200 voor formaat-vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4878s.jpg

Tas open:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4879s.jpg

Tas met D40x + 10-20 ervoor, 18-200 VR en SB-800 erin:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4880s.jpg

Alles eruit:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/foto/2007/IMG_4881s.jpg

Voorin is dus nog een smal vak voor bv cd's, accu's en wat geheugen of een filtertje, maar niet meer dan dat :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Dank d:)b (dit is dus de Ben's Pizza XL he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Yep klopt. Erg leuke tas, gauw 2 a 3 maten kleiner dan mijn Geekstar (waar ook gauw ruim 2x zoveel in kan). Mooie vorm, niet te lomp en je kan als je wil ook 3 kleine lenzen meenemen: bv een 24mm, een 50mm en een 85mm waarvan 1 van de 3 op de body zelf zit. Dan moet je wel de flitser achterlaten, maarja.

Het voorvakje onder de flap is ook erg handig: je hebt altijd wel een kabeltje, extra penlites/accu of kaartje bij je. De ruimte is niet superveel maar precies goed werkbaar :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Het duurde ff voordat ik weer postte, maar uiteindelijk is het (zoals wel een beetje uit mijn posts doorschemerde) een Crumpler Pretty Boy BackPack geworden. Niet de XL omdat deze gewoon echt veeel te groot is voor wat ik meedraag. Ik heb overigens de Dull Black/Orange

Bedankt voor alle hulp, vooral RonnieB82.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Wil een tweede tas voor 40d+17-55 en nog twee lenzen: 10-22 en 70-300. Zal het evt in een Pretty boy XXXL in passen? Of Daily M/XL? Smuggler? Of bovenstaande Pizza?

Weet iemand toevallig wat er op dit moment bij Crumler te Utrecht te kopen is? Was er een tijdje geleden: ze hadden daar geen pretty boy...serie, en ook geen pizza serie... Iemand, toevallig?

[ Voor 4% gewijzigd door K.P.A.X. op 23-10-2007 10:27 ]

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik meen ergens gelezen te hebben dat crumpler vrij weinig op voorraad heeft op het moment aangezien de nieuwe collectie binnenkomt.

Wellicht een idee om daar op te wachten, je weet niet waar ze mee komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
sOid schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:03:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat crumpler vrij weinig op voorraad heeft op het moment aangezien de nieuwe collectie binnenkomt.

Wellicht een idee om daar op te wachten, je weet niet waar ze mee komen :)
Maar volgens mij duurt het al een tijdje dat ze niets op voorraad hebben...en misschien kan het nog een tijdje duuren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:53

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

K.P.A.X. schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:26:
Wil een tweede tas voor 40d+17-55 en nog twee lenzen: 10-22 en 70-300. Zal het evt in een Pretty boy XXXL in passen? Of Daily M/XL? Smuggler? Of bovenstaande Pizza?

Weet iemand toevallig wat er op dit moment bij Crumler te Utrecht te kopen is? Was er een tijdje geleden: ze hadden daar geen pretty boy...serie, en ook geen pizza serie... Iemand, toevallig?
Werkelijk kerel, gebruik de zoekfunctie eens. En dan niet in dit topic want deze is net nieuw, maar op de vorige. Als je deze vraag dan nog hebt, ben ik met stomheid geslagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 23-10-2007 12:53 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
K.P.A.X. schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:59:
[...]

Maar volgens mij duurt het al een tijdje dat ze niets op voorraad hebben...en misschien kan het nog een tijdje duuren :?
Dat weet ik niet. Misschien moet je ff contact met crumpler opnemen, dan weet je het snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43231

V&A hoort niet op GoT, dit mag bij http://tweakers.net/aanbod graag.

[ Voor 81% gewijzigd door Remy op 24-10-2007 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oops, dubbelpost, sorry!

Gaat in schaamhoekje schamen :$

[ Voor 98% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

K.P.A.X. schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:26:
Als je zoekt in het topic, kom je een posting van mij tegen... Staat het precies...
Oude Gracht (210, Fashion United)... ;) Of Google de volgende keer... ;)
Remy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:15:
Yep klopt. Erg leuke tas, gauw 2 a 3 maten kleiner dan mijn Geekstar (waar ook gauw ruim 2x zoveel in kan). Mooie vorm, niet te lomp en je kan als je wil ook 3 kleine lenzen meenemen: bv een 24mm, een 50mm en een 85mm waarvan 1 van de 3 op de body zelf zit. Dan moet je wel de flitser achterlaten, maarja.

Het voorvakje onder de flap is ook erg handig: je hebt altijd wel een kabeltje, extra penlites/accu of kaartje bij je. De ruimte is niet superveel maar precies goed werkbaar :)
Held! _O_ Allereerst dankjewel voor de foto's! :+
Ik heb nu wel een beter beeld van de tas... Vanmiddag is het toch koopavond hier in Utrecht, dus misschien dat ik de tas ook in levende lijve ga bekijken... :)

Probleem is alleen dat ik (uiteindelijk) niet met alleen kleine lenzen kom te zitten.
Ik wil in de toekomst namelijk een zoomlens (toch wel zo'n 200mm) en een macrolensje scoren voor mijn camera, die ik -uiteraard- ook mee wil nemen in de tas... :)

Overigens, op http://www.taschenfreak.de kun je vaak veel foto's van een bepaalde tas vinden.
Ook zie je dan (grote) foto's van de tas, met inhoud er in. Doe er dus je voordeel mee! :)
Het geeft lijkt mij ook wel een redelijke inzicht op de tassen... :)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GJ-tje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:41:
[...]
Als je zoekt in het topic, kom je een posting van mij tegen... Staat het precies...
Oude Gracht (210, Fashion United)... ;) Of Google de volgende keer... ;)
[...]
Held! _O_ Allereerst dankjewel voor de foto's! :+
Ik heb nu wel een beter beeld van de tas... Vanmiddag is het toch koopavond hier in Utrecht, dus misschien dat ik de tas ook in levende lijve ga bekijken... :)

Probleem is alleen dat ik (uiteindelijk) niet met alleen kleine lenzen kom te zitten.
Ik wil in de toekomst namelijk een zoomlens (toch wel zo'n 200mm) en een macrolensje scoren voor mijn camera, die ik -uiteraard- ook mee wil nemen in de tas... :)
Kijk even naar de XXXL pretty boy van crumpler. Wat er in past?....klik
en preciese link naar een post van mij, klik

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 25-10-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nomad schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:44:
Kijk even naar de XXXL pretty boy van crumpler. Wat er in past?....klik
en preciese link naar een post van mij, klik
Hmmm... Ik zat al naar die tas te kijken inderdaad... :)
Maar met een 200mm lens is het bij jou dus wat krapjes... Maar goed, aan de andere kant heb ik (nog) geen flitser oid nodig. Hoe past jouw 200mm zonder die flitser? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43
@ nomad: jij zegt eht ik dacht het. Iedere keer als de PB XXXL ed weer voorbij komen zie ik jou posten wat er allemaal zo'n beetje inpast :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ondanks de search er nog niet helemaal uitgekomen:

Ik heb nu de Pizza M en de Pretty Boy XL.
En ook dit is weer te klein geworden.

Ik wil mijn 400D met gemounte 70-200 F4/L in de tas kunnen vervoeren. Extra ruimte is niet noodzakelijk.

De Pretty Boy XL is 23cm breed, de combinatie 24cm denk ik want het past net niet. De XXL van Crumpler is 26cm breed en de XXXL zelfs 30cm.

Welke ervaringen hebben jullie met deze tassen en deze combinatie?

Dan de slingshot serie van lowepro: ook aantrekkelijk: maar dan lees ik op cambags dat de AW200 net past als je daar de 400D met 70-200 lens gemount in wil doen en de AW300 een enorm stuk groter is. Hoe "net" is het bij de AW200?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GJ-tje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:09:
[...]
Hmmm... Ik zat al naar die tas te kijken inderdaad... :)
Maar met een 200mm lens is het bij jou dus wat krapjes... Maar goed, aan de andere kant heb ik (nog) geen flitser oid nodig. Hoe past jouw 200mm zonder die flitser? :)
70-200 2.8 past gewoon in een vak. Ik heb mijn pb verdeeld in 3 vakken, links zit een medium lens met flitser, midden de body met lens en rechts bijvoorbeeld de 70-200 2.8 of zoals op het moment een 100-300 F/4, maar die past niet lekker.
sapphire schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:18:
@ nomad: jij zegt eht ik dacht het. Iedere keer als de PB XXXL ed weer voorbij komen zie ik jou posten wat er allemaal zo'n beetje inpast :+
idd, maar daar heb ik nu genoeg van, dus meestal quote ik mezelf gewoon. Wel nog steeds een erg fijne tas qua formaat, klein genoeg om altijd mee te kunnen nemen en groot genoeg voor een medium gear pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Bedankt voor de reacties.

Ben vandaag naar de Crumpler te Utrecht geweest. Pizza serie word niet meer gemaakt volgens de verkoper. Ze hadden Pretty boy en Daily series. Daily is net wat te duur en heb daar niet echt naar gekeken, heb gelijk Pretty Boy XXXL gepakt. XXXL was net wat te groot, heb toch al een slingshot 200AW.
Het werd dus een XXL :9
Afbeeldingslocatie: http://www.preistrend.de/img/picts/I496314.jpg
Kan makkelijk 40d+17-55 + 70-300 of 10-22 in. Met een beetje proppen kunnen beide lenzen mee. 70-300 (non DO) op de body kan in principe ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gisteren ben ik bij Crumpler geweest in Utrecht (heb 1,5 uur moeten zoeken, wist niet dat de Oude Gracht 'gesplitst' is, ben niet zo heel bekend in Utrecht... ;))
En heb uiteindelijk daar de The Daily 370 gekocht... :)

Mocht iemand pics willen van de tas, let me know, liefst met DM of zo...
Ik wil eventueel dan ook wel pics maken met mijn camera in de tas (Nikon D40), maar heb nog geen extra lenzen, die ik in de toekomst wel hoop te hebben... :) Maar dan moet ik de foto's wel maken met mijn telefoon (Nokia N70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:38
Ik ben vanaf volgende week in het bezit van een Canon 400D. Nu zoek ik nog een tas.
Ik ga 4 maanden naar Kenia voor onderzoek in een sloppenwijk, en verder nog safari's en wandelingen maken enzo.

Wat moet erin passen:

Canon 400D
18-55 kitlens
Canon 55-200, Tamron AF 55-200 of Tamron AF-D 70-300mm (ik moet nog kiezen..)
1 extra CF geheugenkaart

Beetje draagcomfort voor lange dagen zou niet verkeerd zijn :)
En een beetje goedkoop graag, de aanschaf van deze spullen gaat me ook al de nodige centen kosten.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Leolinedance op 27-10-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Als je er lang mee op stap gaat is een rugzak misschien wel handig (2 banden in plaats van 1 bij een schoudertas). Miscchien is het ook wel handig als er in de bovenste helft wat te eten/drinken of iets anders kan.

Voor op safarie zou ik trouwens de 70-300 doen. Waarschijnlijk dat die als nog regelmatig te kort is.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 27-10-2007 16:21 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Eens met martijn_tje. Neem een rugtas, en idd die 70-300. Of een 70-200 F4 L lens met 1.4 TC als het budget dat toe laat :).
Als tas kun je kijken naar een oriontrekker van lowepro, degelijke tas, maar misschien wat te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Nomad schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:56:
Eens met martijn_tje. Neem een rugtas, en idd die 70-300. Of een 70-200 F4 L lens met 1.4 TC als het budget dat toe laat :).
Als tas kun je kijken naar een oriontrekker van lowepro, degelijke tas, maar misschien wat te klein.
Hartelijk bedankt voor de tips!
Deze lens die jij noemt kost zelfs op marktplaats nog zo'n 500 euro..dat ligt op dit moment écht buiten mijn budget helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Leolinedance schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:58:
Ik ben vanaf volgende week in het bezit van een Canon 400D. Nu zoek ik nog een tas.
Ik ga 4 maanden naar Kenia voor onderzoek in een sloppenwijk, en verder nog safari's en wandelingen maken enzo.
Totaal off-topic: Maar regel aub wel een goede verzekering!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 12:12
Schoudertassen: Belangrijkste voordeel van schoudertassen is dat je snel bij je spullen kunt, belangrijkste nadeel is dat het gewicht over 1 schouder nog weleens teveel kan worden. Populaire schoudertassen zijn bijv. de Crumpler Pretty Boy Backpack en de
Lowepro Nova 4 AW.
volgens mij moet de link van de pretty boy backpack verandert worden in de normale PB serie?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
ajhaverkamp schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:06:
[...]

Totaal off-topic: Maar regel aub wel een goede verzekering!
Ik zal eraan denken!

Denk dat het die bovengenoemde tas gaat worden..
En de lens een Tamron 70-300mm met manual focus (er schijnt ook een auto focus versie te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Voor 140 a 150 euro heb je een hele prima 70-300 van tamron met autofocus. Denk dat je van autofocus toch wel heel veel plezier gaat beleven, juist omdat de zoeker van de 400D gewoon mini is en je dus slecht manual kan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Mcdeath schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:52:
[...]

volgens mij moet de link van de pretty boy backpack verandert worden in de normale PB serie?
Fixed, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Ik heb een aantal inkopen gedaan voor de huwelijksreis. Ben van het idee om een goede lens (heb alleen nog de kitlens op het moment) aan te schaffen afgestapt vanwege het feit dat meer bereik niet echt nodig zal zijn en dat de kitlens ook wel goede foto's kan maken.
Ik heb nu het volgende:
Canon 350d,
430EX flitser met diffuser,
BG-E3 grip en
kitlens.
Daarnaast nog wat batterijen voor het geval dat.

Later wil ik nog wel een aantal lenzen hebben:
Een vervanging voor de kitlens, maar nog in dubio (24-70 2.8L, 24-105 4L of 17-85),
daarnaast nog een zoomlens zoals de 70-300 IS of iets dergelijks,
en de 50mm Prime.
Als ik voor een 24mm vervanging ga, komt er natuurlijk nog een wide-angle bij.

Daarnaast nog ruimte om andere zooi mee te nemen zoals eten e.d.

Het was mijn bedoeling om zo'n ready case aan te schaffen, maar aangezien ik dan nog een andere tas moet kopen, lijkt me dat ook weer niet zo handig. Daarnaast vind ik die slingshot serie van LowePro erg aantrekkelijk en volgens mij zelfs sneller dan een ready case.
Mijn eerste keuze ging uit naar de 200AW, maar denk dat dit uiteindelijk op lange termijn een beetje krapjes gaat worden, dus ben ik nu aan het kijken naar de 300AW.
Totdat ik meer spullen heb, kan er mooi wat voedsel en drinken voor onderweg bij, dus dat is achteraf ook wel erg handig. Voor Italië wil ik er wel nog een slot voor hebben, maar dat is zo ook wel te vinden.

Na dit getypt te hebben, bedenk ik me dat er weinig qua keuze over blijft, behalve als de 300AW echt heel erg groot is, maar voor zover ik die in mijn handen heb gehad, valt dat nog wel mee vergeleken met de 200AW. De 100AW is in iedergeval wel veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geen idee of jullie deze cambase.com website al kennen. Daar kun je ook heel veel foto's vinden van tassen met inhoud.

Als je goed zoekt kun je ook een foto vinden van 1 van mijn tassen met inhoud, ze hebben me ooit om toestemming gevraagd voor het gebruik van de Flickr-foto, zo ken ik de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Hij staat al een poosje in de startpost, dus iedereen die hem niet kent moet zich diep schamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lowepro Photo Trekker AW II:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2045/1841853934_342db85838.jpg
Klikbaar zodat je weet wat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 20:54
Aangezien ik opzoek ben naar een trolley die ik ook als handbage kan inchecken, heb ik een Lowepro Pro Roller Mini op het oog. Het gaat me voornamelijk erom dat ik bijvoorbeeld mijn 30D+grip,24-70 en 580EXII kan meenemen en wat kleren.

Maar het liefst ook mogelijk om alles mee te nemen:

* Canon EOS 30D + BG-E2(Battery Grip)
* Canon EOS 30
* Canon EF 17-40mm f/4 L USM
* Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM
* Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM
* Canon Speedlite 580EX II+ Sto-Fen Omni Bounce
* Cokin P filter systeem+ 0.3, 0.6, 0.9 Hitech ND Grads
* Imagetank: Nexto CF OTG Xpress ND2300 + 40GB
* Geheugen: 2 keer 2GB Transend 120x CompactFlash
* En nog wat klein spul...

Iemand ervaring met deze tas? Vind alleen de review van cambags namelijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Jeroennl op 09-11-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kwam met m'n RSS feeds deze tegen, een nieuwe Lowepro tas. Wellicht interessant. Ik vind hem er iig goed uitzien! Als ze deze een paar jaar geleden hadden, had ik deze zeker gekocht ipv m'n MiniTrekker AW.

http://www.hiking-site.nl/materialen_nieuwsitem.php/527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Inderdaad leuke tassen heb hem al in real life gezien wel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jeroennl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:17:
Aangezien ik opzoek ben naar een trolley die ik ook als handbage kan inchecken, heb ik een Lowepro Pro Roller Mini op het oog. Het gaat me voornamelijk erom dat ik bijvoorbeeld mijn 30D+grip,24-70 en 580EXII kan meenemen en wat kleren.
Je hebt er nu een rugzak voor? Waarom die niet meenemen. Als carry-on bagage is het dan goed genoeg verpakt.
Bij mijn laatste USA trip had ik gewoon de Lowepro Mini Trekker AW mee met daarin, 20D, 30D, 70-200+extender, 17-85, 10-22, imagetank, TomTom, Cokin P-filters. De trolley was voorzien van kleding + laptop zodat alles mee kon in de cabine. 2 Items meenemen in de kist mag op intercontinentale vluchten (check airliner). Enkel carry-on is wel zo handig als je stand-by vliegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Sleep het normaal mee in een domke dus dat is het probleem eigenlijk niet. Daarnaasr vlieg voornamelijk europees en dan mag je vaak maar 1 stuks handbage meenemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jeroennl op 09-11-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123864

Ik ben op zoek naar een fototas voor me panasonic FZ18. Iemand enige suggesties. Ik heb bij mediamarkt de Samsonite Samoa DFV 40 geprobeerd maar deze is te klein.
De tas moet niet te groot zijn want ik neem hem ook mee op vakantie, maar wil wel me extra kapjes die er bij geleverd worden er wel in bewaren. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds kort een Sony A-700 met de standaard kitlens en ben op zoek naar een rugzak.
Waarom een rugzak? Omdat ik met snowboarden e.d. mijn toestel wel wil meenemen zonder dat er iets om mijn middel hangt of over mijn schouder.

Ik moet alleen zeggen dat mooie cameratassen een zeldzaamheid zijn.. Makkelijk zou zijn als er nog een aantal objectieven in zouden passen + flitser.. Misschien A-700 met grip..
Wel wil ik ook nog wat andere dingen kunnen meenemen... zoals een fles water, handoek, wat eten je kent het wel... iemand suggesties?

Groeten!

Anoniem: 137471

Er zijn al meerdere keren meerdere tassen voorbij gekomen die aan deze eisen voldoen als ik me niet vergis. Dus je zou ff verder terug in dit topic kunnen kijken.

Het is een kwestie van smaak en details denk ik, maar ik heb een Lowepro Rover AW II. Deze Rover is niet mooi (in mijn ogen :)) maar wel redelijk functioneel. Hij heeft 2 compartimenten, onder voor cam + lenzen en boven voor trui, drank, voer ed. Verder (wat ik belangrijk vond) heeft hij een heupband wat ik bij het boarden heel erg makkelijk vind. Dan stuitert je tas niet op je rug en glijdt hij niet van je schouders af als de 'ride' wat 'ruiger' wordt ;) Als laatste heeft hij een weather hoes (zakje dat je om tas heen kan doen) en dat komt weer goed uit als je in een (natte) sneeuwstorm zit.

Crumpler heeft ook nog tassen die aan je wensen voldoen (meot je ff op site kijken want ik weet types niet pcies), maar die zijn wat duurder in veel gevallen. En ik heb toen der tijd ook gekeken naar Dakine (sequence dacht ik) die heeft ook wat modellen in de klasse die jij zoekt.

• sOid
  • Niet online
AAAAAAAAAAAH CRAP!

Ik heb zoujuist Fimex Amsterdam even gebeld met twee vragen: of ik als particulier bij hen terecht kon. Antwoord: Nee, helaas niet. Daarvoor moet je bij onze buren zijn.

Tweede vraag: Weet jij of jullie buren Domke in het assortiment hebben?
Antwoord: Nee dat hebben ze niet. Domke is sowieso heel moeilijk te krijgen omdat de Nederlandse importeur ermee gestopt is en het heel slecht met Domke zelf gaat.

Ofterwel: Het is gigantisch moeilijk om het nu nog in Nederland te krijgen (en zou het graag ook wel ff vast willen houden voordat ik het koop...) Misschien maar eens een belletje naar Konijnenberg doen of ze de F-802 nog hebben. Slecht nieuws zo op de vroege ochtend in ieder geval :(

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
Na het aanschaffen van een EOS 30D + 17-85IS wil ik natuurlijk ook een tas. Bij een abo op Zoom magazine wordt een Lowepro EX 140 'gratis' gegeven. Nu lijkt die tas me niet bepaald een knapperd, maar is het een praktische tas? Wie heeft er ervaring mee en raadt hem aan, of kan ik deze beter even laten liggen?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Brum schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:17:
Na het aanschaffen van een EOS 30D + 17-85IS wil ik natuurlijk ook een tas. Bij een abo op Zoom magazine wordt een Lowepro EX 140 'gratis' gegeven. Nu lijkt die tas me niet bepaald een knapperd, maar is het een praktische tas? Wie heeft er ervaring mee en raadt hem aan, of kan ik deze beter even laten liggen?
Ik zag hem idd ook staan, in dezelfde zoom staat ook nog een advertentie van KATA, de website is alleen een drama, dus alleen daardoor valt ie al af ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
sOid schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:11:
AAAAAAAAAAAH CRAP!

Ik heb zoujuist Fimex Amsterdam even gebeld met twee vragen: of ik als particulier bij hen terecht kon. Antwoord: Nee, helaas niet. Daarvoor moet je bij onze buren zijn.

Tweede vraag: Weet jij of jullie buren Domke in het assortiment hebben?
Antwoord: Nee dat hebben ze niet. Domke is sowieso heel moeilijk te krijgen omdat de Nederlandse importeur ermee gestopt is en het heel slecht met Domke zelf gaat.

Ofterwel: Het is gigantisch moeilijk om het nu nog in Nederland te krijgen (en zou het graag ook wel ff vast willen houden voordat ik het koop...) Misschien maar eens een belletje naar Konijnenberg doen of ze de F-802 nog hebben. Slecht nieuws zo op de vroege ochtend in ieder geval :(
Je moet eens naar photococan op eBay kijken, die zijn erg goedkoop, heb net mijn Domke tas er besteld. Gaat 't zo slecht met Domke dan? Domke is van tiffen, en met tiffen gaat 't niet slecht.

|>

• sOid
  • Niet online
Simon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:57:
[...]

Je moet eens naar photococan op eBay kijken, die zijn erg goedkoop, heb net mijn Domke tas er besteld. Gaat 't zo slecht met Domke dan? Domke is van tiffen, en met tiffen gaat 't niet slecht.
Tsja blijkbaar, ik weet er het fijne ook niet van...
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken. Welke tas heb je besteld? Overigens kan ik de tas dan nog steeds niet irl bekijken :/ (geen tijd om naar Konijnenberg te reizen helaas).

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
De oudere modellen Crumpler tassen zijn nu voor een leuke prijs te krijgen. Ik twijfel tussen een That (38 euro) en de Ben's Pizza L (25 euro). Ik wil er een Nikon D40 met de kitlens plus lader en geheugenkaartje in vervoeren. In de toekomst zal daar een tweede lens en wellicht een flitser bij gaan komen. Gaat dit passen, is de that een ruim 10tje meer waard en welke raden jullie aan? Bedankt!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
Waar zijn die oudere modellen voor een leuk prijsje te krijgen?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Dewinkel.nl heeft de Ben's Pizza, factoryprices.nl vind je de That.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 08:56
Ik ben nu ook op zoek naar een mooie tas en mij leek het Slingshot-principe wel erg praktisch. Nu is de 200AW voor mij in principe groot genoeg, maar het zou handig zijn om, als ik eens op pad ga, ook wat spullen als een vest/jas/etc. mee te kunnen nemen. Past dat in de 300AW er gemakkelijk bij? Of zijn deze tassen sowieso niet geschikt om dat soort spul mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
maikel schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:14:
Ik ben nu ook op zoek naar een mooie tas en mij leek het Slingshot-principe wel erg praktisch. Nu is de 200AW voor mij in principe groot genoeg, maar het zou handig zijn om, als ik eens op pad ga, ook wat spullen als een vest/jas/etc. mee te kunnen nemen. Past dat in de 300AW er gemakkelijk bij? Of zijn deze tassen sowieso niet geschikt om dat soort spul mee te nemen?
Mijns inziens kan je daarvoor beter een (Lowepro) rugzak kopen met een apart compartiment voor dat soort spullen.

Ik heb vandaag trouwens de Domke F-802 met 720-230 insert en F-901 pouch besteld :)
Kan niet wachten tot ze binnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Domke wordt volgens mij al jaren geimporteerd door transcontinenta. Het kan zeker zijn dat dit bedrijf het product slecht op voorraad hebben aangezien zij de afgelopen jaren een beetje zijn afgedwaald naar partijhandel. Je kunt natuurlijk zelf even contact opnemen om te vragen aan wie zij in jouw buurt leveren. Tel nr is 0252687555 (uit mijn hoofd, dus ff checken klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:32:
Domke wordt volgens mij al jaren geimporteerd door transcontinenta. Het kan zeker zijn dat dit bedrijf het product slecht op voorraad hebben aangezien zij de afgelopen jaren een beetje zijn afgedwaald naar partijhandel. Je kunt natuurlijk zelf even contact opnemen om te vragen aan wie zij in jouw buurt leveren. Tel nr is 0252687555 (uit mijn hoofd, dus ff checken klopt).
Bedankt, maar is dus al niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

maikel schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:14:
Ik heb de 200 en bovenin is het vakje te klein voor een vest of jas. Dat vakje zal bij de 300 iets groter zijn, maar nog te klein vermoed ik. Bij mij is het door een flitser + omnibounce + extra batterijen + extra accu's + lader al bijna vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 08:56
sOid schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:55:
[...]

Mijns inziens kan je daarvoor beter een (Lowepro) rugzak kopen met een apart compartiment voor dat soort spullen.

Ik heb vandaag trouwens de Domke F-802 met 720-230 insert en F-901 pouch besteld :)
Kan niet wachten tot ze binnen zijn!
Daar was ik al bang voor ja, maar bij een rugzak mis ik weer het handige slingshot-principe. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij het zwaarst weegt: slingshot of een jas mee kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ares schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:59:
De oudere modellen Crumpler tassen zijn nu voor een leuke prijs te krijgen. Ik twijfel tussen een That (38 euro) en de Ben's Pizza L (25 euro). Ik wil er een Nikon D40 met de kitlens plus lader en geheugenkaartje in vervoeren. In de toekomst zal daar een tweede lens en wellicht een flitser bij gaan komen. Gaat dit passen, is de that een ruim 10tje meer waard en welke raden jullie aan? Bedankt!
Nu: ja dat gaat passen. Net....

Maar een extra lens, flitser noway. Stap je van de kitlens over naar een andere lens (die langer is) dan wordt het ook lastig.

Ik heb de Ben's Pizza L maar gebruik die alleen voor mijn 400d met 17-70. De rest past er gewoon niet in. Daarvoor heb ik een Pretty Boy XL, maar daar past de 400d met 17-70 en flits net in. Mijn 70-200 met wat kunst en vliegwerk.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik kom ook met mijn grote vraag:

Ben in het bezit van:
-350D + batterygrip
-430 EX
-tamron 17-50 2.8
-kitlensje

wil in de toekomst in ieder geval nog een telelens (en een niet te groot statief) erbij hebben.

Ben al redelijk wat uurtjes aan het scrollen geweest, maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik een rugtas wil, dus geen schoudertas.

Nu neem ik mijn cam overal mee naartoe (school, andere bezigheden enzo) en neem dus graag nog wat andere dingen mee. Tot nu toe mn SLR+lens altijd in een kleine 110 AW meegenomen..

ben al tegengekomen de potentiële:
-crumpler warm shower M
-tamrac adventure 9
-lowepro compu daypack

mijn lokale fotoboer heeft alleen lowepro standaard in het assortiment, met als 'meest extreme' de slingshot 100. Weinig mogelijkheden om te passen dus.

Iemand aanbevelingen?

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43
Crumpler Pretty boy backpack (XXL) een idee?

Onderin je spul, past makkelijk, en boven in wat los spul :)

Gabriël AM5

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.