5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
yup, alles in mn sig past onderin de tasParle85 schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:28:
Zie zo snel op de site alleen de "pb backpack" en de XL versie, geen XXL.
Is ook nog een optie, groter dan warm shower zo te zien.
edit: is hij hoog genoeg voor een body+grip?
Dan nog plenty space voor andere dingen.
qua prijs issie ook een stukje aantrekkelijker dan mijn opgesomde opties.
op de eerste pagina had ik trouwens wat foto's van de tas met inhoud staan:Parle85 schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:15:
heb net ff de maten van de site geplukt (om toch maar soort van te passen), 70-300 is usm, body met lens en batterygrip erop en de flitser zouden erin moeten passen.
Dan nog plenty space voor andere dingen.
qua prijs issie ook een stukje aantrekkelijker dan mijn opgesomde opties.
RonnieB82 in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"
300D+tamron 17-50 erop, Sigma 70-300, canon 50mm 1.8, 2 extra accu's, Giotto rocket blower, schoonmaak kwastje en extra setje batterij'en en een crew badge. Dat was in eht ondervak en dan kan er nog wel wat kleine meuk bij maar neit heel veel meer
En dan in het bovenvak een paar bolletjes, chocoladeletter, paar cd's, deo, luchtje, sleutelbos en in het voorvak sleutels, paspoort en portomonee..
Persoonlijk zou ik voor een rugzak gaan. Naast het feit dat ik die slingshots niet mooi vind (maikel schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:22:
[...]
Daar was ik al bang voor ja, maar bij een rugzak mis ik weer het handige slingshot-principe. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij het zwaarst weegt: slingshot of een jas mee kunnen nemen...
Ik ben op zoek naar een rugtas voor mijn D50 met ruimte voor 2 a 3 lenzen. Het belangrijke bij deze tas is dat er een antizweet systeem opzit, dus dat je rug geen direct contact heeft met de achterkant van de rugzak. Het liefst ook twee compartimenten, 1 voor de camera en lenzen en de ander voor kleine reisspullen, zoals water, eten en een kledingstuk.
Weet iemand toevallig iets wat hier op lijkt?
mvg Atze
Crumpler Pretty Boy backpackatze schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:33:
Beste forumleden, dit is mn eerste poostje op het fotografie topic en bijdeze meteen een vraag.
Ik ben op zoek naar een rugtas voor mijn D50 met ruimte voor 2 a 3 lenzen. Het belangrijke bij deze tas is dat er een antizweet systeem opzit, dus dat je rug geen direct contact heeft met de achterkant van de rugzak. Het liefst ook twee compartimenten, 1 voor de camera en lenzen en de ander voor kleine reisspullen, zoals water, eten en een kledingstuk.
Weet iemand toevallig iets wat hier op lijkt?
mvg Atze
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Nau, die heeft geen antizweet systeem, iig niet zoals ik het bedoel. Deze maakt contact met de hele rug.
Het is nogal onlogisch imho om een paar kilo spullen wat al heel erg hangt, ook nog eens van je lichaam af te hangen wat eht dus alleen maar zwaarder laat aanvoelen omdat eht zwaartepunt naar achteren word verplaatst.
Tja; niet helemaal een optie maar wat ik nog wel eens wil doen is mijn body + cam in een kleine compacte tas (in mijn geval de Crumpler Ben's Pizza L). Deze tas doe ik vervolgens in mijn Deuter rugtas met regenhoes en anti-zweet systeem op de rug. Werkt goed, maar je hebt niet heel snel je camera.atze schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:25:
ach dat valt best mee, bij de meeste tassen die een antizweet systeem hebben is de afstand tussen je rug en de tas maar een paar cm.
Een rugzak voor camera's met een dergelijk frame ken ik niet, al zou ik de eerste zijn die hem zou willen kopen (en dan het liefst nog slingshot).
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ik ben zeer goed bekend met tassen die 'van je rug af staan', met name de betere wandel & trekking tassen. Ik heb in dat segment dan ook veel van die tassen gezien en gehad, maar nog nooit heb ik een fotorugzak met een dergelijk systeem gezien.atze schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:25:
ach dat valt best mee, bij de meeste tassen die een antizweet systeem hebben is de afstand tussen je rug en de tas maar een paar cm.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Created for photographers or photojournalists, our new model in the Adventure Series is stylish backpack designed to withstand the elements while providing maximum security, greater capacity and easy access to lenses and accessories. Lightweight, constructed of water-resistant rip-stop 600D nylon, the K3 has a unique “AirFlow Suspension System” (patent pending) that keeps the backpack from coming in contact with the user’s back, allowing air to circulate between the back and the pack itself. This uncommon design keeps the user much cooler, and more comfortable. Wherever travels take you, the K3 is a photo backpack that can be worn comfortably all day long. The durable spring steel frame provides a flexible, shock-absorbing and lightweight structure.
The K3’s main compartment is composed of a top section suitable for day gear and a bottom section housing a padded insert for a camera system, the divider between the top and bottom areas being removable to offer one large compartment for general use.
The K3 has also two hidden features: a rain cover (it stores away into its own special compartment) that protect the pack and its valuable contents from harsh weather and a tripod carrying system which folds down from the center of the backpack to securely hold a tripod, or monopod. The K3 features also side and front pockets for extra accessories.

http://www.naneupro.com/products/a-k3/#'
member of the Dark side: black Nikon gear
Goh. Mooi ding zeg! Eindelijk een fotorugzak met verstelbare rugmaat. ... toch?BaasG schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:58:
Born to protect your camera gear.
Created for photographers or photojournalists, our new model in the Adventure Series is stylish backpack designed to withstand the elements while providing maximum security, greater capacity and easy access to lenses and accessories. Lightweight, constructed of water-resistant rip-stop 600D nylon, the K3 has a unique “AirFlow Suspension System” (patent pending) that keeps the backpack from coming in contact with the user’s back, allowing air to circulate between the back and the pack itself. This uncommon design keeps the user much cooler, and more comfortable. Wherever travels take you, the K3 is a photo backpack that can be worn comfortably all day long. The durable spring steel frame provides a flexible, shock-absorbing and lightweight structure.
The K3’s main compartment is composed of a top section suitable for day gear and a bottom section housing a padded insert for a camera system, the divider between the top and bottom areas being removable to offer one large compartment for general use.
The K3 has also two hidden features: a rain cover (it stores away into its own special compartment) that protect the pack and its valuable contents from harsh weather and a tripod carrying system which folds down from the center of the backpack to securely hold a tripod, or monopod. The K3 features also side and front pockets for extra accessories.
[afbeelding]
http://www.naneupro.com/products/a-k3/#'
Edit: mooi qua functies. Ding ziet er niet uit
Anoniem: 137471
Ik gebruik de Crumpler Pretty Boy schouder tas voor mijn rondjes door de stad, of als ik ff ergens heen ga met cam. Ik ken de Canon formaten niet zo goed maar in mijn versie past makkelijk een D50 + mounted 18-200 + Flitser + 70-300 + batterijen, accus's, filters ed. Is et wel de XXXL versie (dacht ik), dus ik weet niet wat jij onder klein verstaat maar ik vind em qua stads gebruik in ieder geval heel erg makkelijk. Ik denk dat je zelfs nog een maatje (misschien twee) kleiner kan maar dat zal je zelf ff moeten proberen in de shopZoijar schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:04:
... Nu vind ik de backpack te groot om lekker mee rond te lopen, plus dat het lastig is je spullen eruit te halen, en zoek ik echt een handige en vooral kleine schoudertas die je gewoon even mee kan dragen als je een stukje door de stad loopt etc.
Het feit dat het hoofdvak af te sluiten is met een clip en een rits, geeft veel voordeel bij het verwisselen van batterijen/lenzen etc.
Ik heb erin zitten:
- Fuji S2 Pro
- Nikon F70
- 18-50 (diameter 58)
- 28-70 (diameter 77)
- Flitser
Heel veel los spul (gelukkig ook veel vakjes voor) :
-Handleidingen
- Cardreader
- 2x penlite oplader
- lenzendoekjes
- wat cd's
- zakmes
- zaklamp
etc etc etc
Daar past geen 15" laptop in heh (~35cm breed)? Op zich zou het wel handig zijn als ik de tas voor beiden kon gebruiken. Volgens mij kan dat in die daily tassen wel, maar ik ben bang dat die weer erg groot zijn...Anoniem: 137471 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:18:
Ik gebruik de Crumpler Pretty Boy schouder tas voor mijn rondjes door de stad,
D70s + Sigma 15-30 EX er op (geen kleine lens!)
Sigma 70-300 APO
Sigma 18-50
Sigma 24mm 2.8
SB-600 flitser
En er is nog ruimte over.
Moet nog steeds bekennen dat ik echt onwijs blij ben met mijn ThinkTank, hij is lekker stevig en ik hoef niet meer te tillen. Ja hij had wat groter mogen zijn (hoewel het ding al echt FIKS groot is), maar vooralsnog ben ik er errug blij mee.
Momenteel zit er 1 body in en 7 lenzen, 2 flitsers, wat laders en nog meer losse dingen.
[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 01-12-2007 17:29 ]
Bericht hierboven
Anoniem: 35517
Canon EOS 350D
Canon Speedltie 430EX
Tamron 28-75mm
Canon 50mm/1.8 prime
Canon 18-55 (Kitlens)
Omnibounce
Filtertasje met polarisatie, warmte en UV-filter (67mm)
Dell Inspiron 6000 (15,4" wide, alleen om te passen eigenlijk, heb meestal m'n MacBook 13" bij me)
Seitec P2S (ImageTank 40 GB)
Foto's:

Heeft mijn Lowepro Phototrekker AW II ook.sOid schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:33:
[...]
Goh. Mooi ding zeg! Eindelijk een fotorugzak met verstelbare rugmaat. ... toch?
This footer is intentionally left blank
haha die was eerst ook van me ma ;):P had ik voor haar gekocht om mee te spelen, 40 euro voor een 2.8 lensje (2e hands, paar krasjes in de verf, glas en mechanisch 100% in orde) was soort cadeautje voor d'r om te spelen met een 2.8 DoF... maar goed die lens is nu ook van mijFloor-is schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:28:
Als je nou gewoon zegt 'wat er in mijn sig staat'(Daar mist die 24mm wel trouwens)
Moet nog steeds bekennen dat ik echt onwijs blij ben met mijn ThinkTank, hij is lekker stevig en ik hoef niet meer te tillen. Ja hij had wat groter mogen zijn (hoewel het ding al echt FIKS groot is), maar vooralsnog ben ik er errug blij mee.
Momenteel zit er 1 body in en 7 lenzen, 2 flitsers, wat laders en nog meer losse dingen.

LowePro Rover AW II
Echt een geweldige tas, super veel ruimte, lekker stevige tas.
Erg blij mee!
Dit trouwens ter vervanging voor mijn LowePro Slingshot 200 AW

Ik vond het een fijna tas, maar als je er wat spullen in doet gaat het toch wat zeer doen aan mn schouder. Vind het veel fijner om een echt rugtas te hebben nu.
Ik gebruikte deze voor mijn compactcamera en had toen ik hem destijds kocht ook aangegeven dat ik hem in de toekomst voor een DSLR wilde gaan gebruiken.
Nu heb ik sinds vandaag een Canon EOS 350D, maar de camera is er op geen manier in te krijgen, zelfs met de vakkenindeling eruit. (klittenbandsysteempje)
Nu vraag ik me af, past deze camera in een Canon DSLR Gadget Bag 100BG, gewoon plat hoe je hem in de hand houdt. (dus niet schuin/dwars met wrikwerk

Wil er ook de USB-kabel, oplader, een extra objectief (kleintje, een EF 50mm f/1.8) in kwijt kunnen. Eventueel later nog een zonnekapje en een filtertje.

En met de camera erin:

Is het bezwaarlijk om de camera op bovenstaande manier op te slaan en te vervoeren? Ben een groentje op DSLR gebied.
=F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 01:23:
Heb de indeling van mijn mijn tas die ik altijd voor een compactcamera en accesoires gebruikte anders ingedeeld:
[afbeelding]
En met de camera erin:
[afbeelding]
Is het bezwaarlijk om de camera op bovenstaande manier op te slaan en te vervoeren? Ben een groentje op DSLR gebied.
Lijkt me goed dus, ben weer gerust, thanks!
O ja, heb een paar opgevouwen (schone nieuwe) vuilniszakken in een zijvakje gedaan, mocht ik ooit in een plensbui terecht komen.
Edit:
Mocht ik of iemand anders in de buurt van Trier in Duitsland vertoeven, wandel dan eens de Media Markt in aldaar. Lowepro tassen die ik in NL zag voor 200> euro zag ik daar voor 80 euro. Is inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was. Had toen net bovenstaande tas gekocht in NL voor 45 euro.
[ Voor 34% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 04-12-2007 01:42 ]
Anoniem: 176826
Daar bestaan zelfs speciale zogenaamde snuittassen voor.
|>
Lang over gewacht en ook nog getwijfeld tussen de 200 en 300, maar de 300 is wel een heeeele grote tas. De 200 is toch net wat praktiser en mijn 70-200 past hier net in.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Past in zo'n rover aw II nu een 70-200 2.8 gemount op een body? (30d bijvoorbeeldAnoniem: 137471 schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:24:
Ik heb ook een Rover AW II en opzich is het een fijne tas. Enige nadeel vind ik toch wel dat er wat weinig opberg vakjes ed zijn. Kleine zooi eindigt dan ook al snel in 1 groot vak. Verder kan je er jammer genoeg net geen A4 map in proppen, maar voor op vakanties en weekendjes weg is hij ideaal.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Anoniem: 176826
Ik heb de CompuRover AW, volgens mij is het lensvak daarvan net zo groot. (opgemeten binnenmaat ~20 cm.) Daar past een normale 70-200 f2.8 net aan in (De sigma uit mijn sig.)
Overigens kan je gerust wat in het daypack vak gooien. De schuimrubberlaag tussen het lenzen vak en het daypack vak kan best wat hebben.
Echter deze afscheiding is wel vastgezet met klitteband. Die scheiding kan je er dus ook uithalen, zodat je bijvoorbeeld een 70-200 met drie converters, gemount vanuit je daypack in je lenzen stuk kan steken.
Het lenzenstuk is ook uitneembaar, zodat je gewoon een best stevige rugtas over hebt.
Maar goed, samengevat denk ik dus niet dat je een 70-200 f2.8 gemount in die tas kan steken.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 04-12-2007 17:28 . Reden: samenvatting ]
Nouuu 22 x 15 x 30 cm binnenmaat is niet zo heel groot hoorJivecar schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:53:
Zo, ik heb net de LowePro Slingshot 200 AW besteld (voor 68 euro).
Lang over gewacht en ook nog getwijfeld tussen de 200 en 300, maar de 300 is wel een heeeele grote tas. De 200 is toch net wat praktiser en mijn 70-200 past hier net in.
Ik heb twee tassen, een LowePro DryZone100: 28 x 14 x 38 cm
En een ThinkTankPhoto Airport International: 33 x 16.5-19 x 47 cm
Die laatste vind ik al wat klein en zou ik daarom willen verruilen voor een ThinkTankPhoto Airport Security met binnenmaten van 33 x 20 x 53 cm...
Ergo: Voor iedereen is het anders, ieder heeft zijn eigen wensen en eisen.
Jij hebt misschien (ik roep maar iets): Nikon D40+kitlens+50/1.8+70-300VR+SB600
Terwijl iemand anders een tas zoekt voor: 2x1D2n+400IS/2.8+16-35+70-200LIS/2.8+28-300L+1.4EXT+2.0EXT+580EX+laders, kabels, batterijen... (Zoals dit)
Misschien wil je wel een tas waar je naast je fotocamera ook een videocamera in kunt meenemen, of een oude Hassie of misschien een schone set kleding en een toilettas.
Nee, past niet. De lens is ongeveer 20cm lang en je body is de "dik" om dan nog bovenop de lens te passen. SorryNomad schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:41:
[...]
Past in zo'n rover aw II nu een 70-200 2.8 gemount op een body? (30d bijvoorbeeld)
[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 04-12-2007 21:51 ]
Bericht hierboven
De 400D met de 17-70 van Sigma, de plastic fantastic, 70-200 F4 en een Speedlite flitser moeten tenminste in de tas passen samen met wat filters. Voor het vervoer zou het fijn zijn als ook de imagetank mee zou kunnen.Floor-is schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:44:
[...]
Ergo: Voor iedereen is het anders, ieder heeft zijn eigen wensen en eisen.
Jij hebt misschien (ik roep maar iets): Nikon D40+kitlens+50/1.8+70-300VR+SB600
Terwijl iemand anders een tas zoekt voor: 2x1D2n+400IS/2.8+16-35+70-200LIS/2.8+28-300L+1.4EXT+2.0EXT+580EX+laders, kabels, batterijen... (Zoals dit)
Misschien wil je wel een tas waar je naast je fotocamera ook een videocamera in kunt meenemen, of een oude Hassie of misschien een schone set kleding en een toilettas.
Ik heb de 400D met 70-200 gepast in de 200 AW, en dat past... net... Maar in de 300 AW verzoop de camera bijna. En vast helemaal als er de 50mm op zit
Het is een lastige keuze, zoals aangegeven door veel gebruikers zo er eigenlijk een 250aw moeten zijn. Een tussenmaat. Nu is de 300 AW gewoon huge, en de 200 AW misschien aan de te kleine kant.
2 grote camera's (1d en 20d met grip)
1 grote lens: 70-200 2.8 + 1,4x converter
2 middelgrote lenzen: 24-70 f/2.8 en 12-24 f/4.0
En evt wat tussenringen en een imagetank.. hoewel die niet per se in deze tas hoeven te passen.
Nou komt ie: liefst ook nog met 1 of 2 lenzen gemount (iig de 24-70@1d en liefst ook de 70-200@20d)
Ben niet zo heel paranoid met stof, maar als ik elke keer dat ik m'n cam ff wegstop de lenzen eraf moet halen zie ik 't lijk al drijven.
De laders enz bewaar ik wel bij m'n kleren in een andere grote tas.
Ik zat te kijken naar een tamrac expedition 5 (5575)... iemand ervaring met die tas?
'k heb nu een pretty boy backpack, en die buitenmaat zoek ik ongeveer... (die is van binnen maar de helft voor fotoapp.. de rest is gewoon daypack dus past 't allemaal niet in).
Misschien is een (crumpler) schoudertas ook nog wel te doen, maar ik weet niet of ie dan te zwaar wordt op 1 schouder... iemand misschien ervaring met een vergelijkbare set in een goede schoudertas?
De lowepro minitrekker computrekker stijl tassen vind ik oerlelijk... probeer ik te vermijden maar als 't echt niet anders kan dan moet dat maar
En ik zou echt voor een tas gaan waar je lens + body mounted in kan... want anders kan je je spullen blijven schoonmaken. Zeker in de drogere tijden zweeft er een zooi stof rond, je zou er bijna een dagtaak van kunnen maken om je lenzen weer een beetje schoon te krijgen
--- off topic ---
Uit nieuwsgierigheid... waar ga je heen?
't is geloof ik wel een redelijk droge tijd dan (eind januari)... 't zal voornamelijk vanuit auto's fotograferen zijn, maar denk dat ik dat gewicht gewoon maar een keer in de winkel moet gaan passen.
PB Back pack XL
normaal staat mijn camera horizontaal, met de lens op het horizontaal geplakte sementje rustend.
Waar nu mijn kitlens nog zit, kan de toekomstige 70-300 IS USM rechtop staan, precies wat ik nodig had.

Regenseizoen in die regio was dacht ik van november t/m mei, maar de zware regens heb je pas in ons voorjaar (rond april). Anyways, wat je natuurlijk ook kan doen is een combi van rugzak en schoudertas. Gewoon crumpler tas met spullen die je niet direct denkt te gebruiken en je main body + lens in een schoudertas (aangevuld met uiteraard extra kaartjes, accu's, image tank, wide angle lens ed).abrakadaver schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:20:
't is geloof ik wel een redelijk droge tijd dan (eind januari)... 't zal voornamelijk vanuit auto's fotograferen zijn, maar denk dat ik dat gewicht gewoon maar een keer in de winkel moet gaan passen.
En uiteindelijk is het dan toch de Slingshot AW 300 geworden, vandaag de bestelling in de winkel opgehaald. De 200 was besteld maar was toch te klein. De prijs was dik in orde met 95 euro.
ah jammer. Had gehoopt dat dit een fijne tas zou zijn voor vakanties. Maar ik wil niet nog een tas waarbij ik lenzen moet wisselen voordat ik dingen kan opbergen, die tassen heb ik genoeg.Floor-is schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:44:
[...]
Nee, past niet. De lens is ongeveer 20cm lang en je body is de "dik" om dan nog bovenop de lens te passen. Sorry
Zoals ik net ook al zeiParle85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:26:
even een paar foto's van mijn fotobooms.nl aanbiedinkje:
PB Back pack XL
normaal staat mijn camera horizontaal, met de lens op het horizontaal geplakte sementje rustend.
Waar nu mijn kitlens nog zit, kan de toekomstige 70-300 IS USM rechtop staan, precies wat ik nodig had.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice dude! Vind t wel een nette tas, kan je em binnenkort niet eens in t eggie komen laten zien? Wel benieuwd naar de ruimte.
Om ook nog iets zinnigs bij te dragen, heb net de Lowepro Micro Trekker meegenomen van me werk.
Fijn ding en veeeeeel ruimte, alleen met een grip onder me 30D gaat t niet passen...
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik heb vandaag mijn 430EX en de canon 100bg tas binnen gekregen. De camera met zijn 17-85 lens past ruim in de tas. Maar er moet ook niet meer bij. De flitser past als ik deze om de tas heen vouw. Net echt een fijne oplossing.Parle85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:26:
even een paar foto's van mijn fotobooms.nl aanbiedinkje:
PB Back pack XL
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu heb ik het gevoel dat Pretty Boy backpack XL een erg fijne tas is. Waarom ? Omdat deze dus goedkoop te krijgen is bij fotobooms. Maar wat ik nog veel belangrijker vind. Er is ruimte voor een laptop. Mijn trouwe metgezel is een Apple Macbook. Ik ben zo gewend aan dit formaat laptop dat ik prive altijd met deze kleine machines ga blijven werken. Hoe past de laptop in de Pretty Boy backpack XL ? Is die een beetje goed beschermd ? Ik zie iedereen de 430ex in zijn Pretty Boy backpack XL rechop hebben staan. Is het foto gedeelte echt zo diep ?
Als de Pretty Boy backpack XL echt de beste keuze is. Dan moet die mijn canon houden met twee lensen. Flitser. lader en cardreader. macbook met lader en muis. flesje water en een broodtrommeltje. En nog een leren kladblok houden met papier erin. Maar dat is niet verplicht. Ik kan altijd terug naar old-school schriften
(konijn belgie heeft er niet zoveel op voorraad zie ik)
En hoe zijn de ervaringen met die tassen? qua degelijkheid enzo?
Alleen het indelen van de vakken is wel een beetje beperkt, het had handiger geweest als er wat meer klitteband bevestigingen waren geweest.
Nu eens hopen op wat mooier weer, zodat we ook eens naar buiten kunnen met de camera..
[ Voor 21% gewijzigd door M@cer op 07-12-2007 11:17 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb ook even geprobeerd met laptop in de tas (15,4"). Zoals ik al eerder gepost heb, is het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden, het wat moelijker bij je fotospul kunnen als de laptop in het vak zit. Volgens de site kan er een 17" in de tas, maar de 15,4"houdt al niet veel ruimte over.4POX schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:22:
[...]
Nu heb ik het gevoel dat Pretty Boy backpack XL een erg fijne tas is. Waarom ? Omdat deze dus goedkoop te krijgen is bij fotobooms. Maar wat ik nog veel belangrijker vind. Er is ruimte voor een laptop. Mijn trouwe metgezel is een Apple Macbook. Ik ben zo gewend aan dit formaat laptop dat ik prive altijd met deze kleine machines ga blijven werken. Hoe past de laptop in de Pretty Boy backpack XL ? Is die een beetje goed beschermd ? Ik zie iedereen de 430ex in zijn Pretty Boy backpack XL rechop hebben staan. Is het foto gedeelte echt zo diep ?
Die tas is zeker diep, mijn 430 EX past er met gemak rechtop in. Deze lengte komt overeen met ongeveer 145 mm. Stond ook van de ruimte versteld, maar dit lever je gewoon in in je bovenvak.
Verder een heerlijke tas om tegen je rug aan te hebben.
Gerjo!RZor schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:58:
[...]
Zoals ik net ook al zei
Nice dude! Vind t wel een nette tas, kan je em binnenkort niet eens in t eggie komen laten zien? Wel benieuwd naar de ruimte.
Om ook nog iets zinnigs bij te dragen, heb net de Lowepro Micro Trekker meegenomen van me werk.
Fijn ding en veeeeeel ruimte, alleen met een grip onder me 30D gaat t niet passen...
Toch ook maar aan de grip? De 350D + grip past goed qua hoogte in de PBBP XL.
Jullie toko doet toch helemaal niet aan crumpler, of vergis ik me nou?
Ik ben op zoek naar een tas voor mijn camera(s). Volgens die richtlijnen:
Waarom je een nieuwe tas wil.
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Ik ga in juli de alpen in. De Matterhorn is het doel. Daar moeten natuurlijk mooie kiekjes van gemaakt worden. Zowel van het landschap als de klim acties zelf van mij en mijn maten.
Omdat ik als het goed is al een hele buil om me rug meesleur en ik het vooral belangrijk vind dat ik snel bij mijn camera kan, zoek ik iets wat licht en flexibel is. Het moet niet in de weg zitten en mij nog genoeg bewegingsvrijheid geven. Misschien is een tas die je op je borst/buik draagt wel het beste. Ik vroeg mij af of mensen hier ervaring met dit soort actiesport en fotografie hebben..
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
Zowieso mijn 400D met 17-70 sigma. Dat word mijn walkaround set in de bergen. Wat groothoek en wat zoom, gecombineerd met redelijk wat lichtsterkte. Daarbij nog een 5-tal accus en 4 CF kaartjes.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
Nog geen om eerlijk te zijn. Zowat alle tassen die hier in deze topic voorbij zijn gekomen zijn niet praktisch voor een bergbeklim sessie. In ieder geval niet als je ook nog een rugzak op je rug hebt hangen met ander spul. Misschien is het een optie om toch een rugzak te nemen waar en mijn spul in kan en mijn camera bovenop kan. Iemand daar ervaring mee?
Groetjes
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Anoniem: 172418
Ik kan me indenken van niet, omdat hij mounted overdwars zit.
De (afaik) meestgebruikte oplossing is een toploader aan de voorkant van je rugzak hangen. Op http://photography-on-the.net/forum/ is er een boel over te vindenblinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:56:
Hey allemaal,
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Ik ga in juli de alpen in. De Matterhorn is het doel. Daar moeten natuurlijk mooie kiekjes van gemaakt worden. Zowel van het landschap als de klim acties zelf van mij en mijn maten.
Omdat ik als het goed is al een hele buil om me rug meesleur en ik het vooral belangrijk vind dat ik snel bij mijn camera kan, zoek ik iets wat licht en flexibel is. Het moet niet in de weg zitten en mij nog genoeg bewegingsvrijheid geven. Misschien is een tas die je op je borst/buik draagt wel het beste. Ik vroeg mij af of mensen hier ervaring met dit soort actiesport en fotografie hebben..
Zowieso mijn 400D met 17-70 sigma. Dat word mijn walkaround set in de bergen. Wat groothoek en wat zoom, gecombineerd met redelijk wat lichtsterkte. Daarbij nog een 5-tal accus en 4 CF kaartjes.
Nog geen om eerlijk te zijn. Zowat alle tassen die hier in deze topic voorbij zijn gekomen zijn niet praktisch voor een bergbeklim sessie. In ieder geval niet als je ook nog een rugzak op je rug hebt hangen met ander spul. Misschien is het een optie om toch een rugzak te nemen waar en mijn spul in kan en mijn camera bovenop kan. Iemand daar ervaring mee?
Groetjes
Oh, zorg er trouwens voor dat je handschoenen hebt waarmee je de camera kan bedienen. Bijvoorbeeld deze http://www.sealskinz.com/cgi-bin/psProdDet.cgi/KJ751||~@c~@b|0|user|1,0,0,1|26|
Ik dacht de f4 wel maar de f2.8 niet.Anoniem: 172418 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:06:
Even een vraagje: Past een Canon 70-200 f4 L in een Slingshot? Alleen in de duurdere versies of helemaal niet?
[ Voor 12% gewijzigd door sOid op 08-12-2007 16:20 ]
Afgelopen zomer ben ik in de franse alpen geweest en daar had een vriend van me aan de voorkant aan de banden van zijn rugtas ook een soort topload tasje gehangen. Dus dat hing in het midden op zijn borst, zoeits is genoeg voor een 400D met 17-70 lens en extra accu(s) en CF kaartjes hoorblinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:56:
Hey allemaal,
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Groetjes
Ikzelf had een topload tasje aan de achterkant hangen en de camera gewoon met de band om m'n schouder gehangen....neit ideaal maja als je heele rg veel schiet is eht wel makkelijk
De 430EX is zeker geen kleine jongen. Ik heb de tas goed bekeken op internet. Het lijkt wel of het laptop compartiment over de volledige hoogte van de tas gaat. Gelukkig heb ik niet zo'n grote laptop. Ik heb de tas genoteerd op mijn verlanglijstje voor de kerstman.Parle85 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:38:
[...]
Heb ook even geprobeerd met laptop in de tas (15,4"). Zoals ik al eerder gepost heb, is het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden, het wat moelijker bij je fotospul kunnen als de laptop in het vak zit. Volgens de site kan er een 17" in de tas, maar de 15,4"houdt al niet veel ruimte over.
Die tas is zeker diep, mijn 430 EX past er met gemak rechtop in. Deze lengte komt overeen met ongeveer 145 mm. Stond ook van de ruimte versteld, maar dit lever je gewoon in in je bovenvak.
Verder een heerlijke tas om tegen je rug aan te hebben.
Of raden jullie hem aan zo snel mogelijk te bestellen. Die fotobooms.nl actie is zeker een hele mooie actie. Ik kom de tas nergens zo goedkoop tegen als bij fotobooms.
/me Rudedadude gooit weer wat geld in de bodemloze put die fotografie heet
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
De XL versie heeft ongeveer dezelfde binnenmaten, alleen daar past ook nog een laptop bij.
Ik ben voor mij D40 + lenzen voor de Pretty Boy BackPack gegaan (niet de XL dus) omdat ik a) toch geen laptop meeneem en b) de ruimte in de tas vergelijkbaar is.
M.a.w.: jouw gear past makkelijk
Aargh! Lezen Swaptor!
Excuses voor de mishap: ik las Pretty Boy BackPack...
[ Voor 17% gewijzigd door Swaptor op 10-12-2007 09:22 ]
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Anoniem: 180355
Zelf heb ik ook de Crumpler BP XL nog in gebruik. Ik denk dat de 20D (zonder grip) met één van de lensen en de flitser wel gaat passen. Zelf vervoer ik in die tas mijn 400d (wel kleiner dan de 20d en ook geen grip) er met gemount de Sigma 17-70 (iets korter dan de 17-40 maar niet probleemwaardig) en daarnaast de flitser. Is geen probleem, de tas zelf vind ik erg fijn.De_Klusjesman schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:32:
Ik heb al een Lowepro Minitrekker AW voor als ik al mijn fotogear mee wil nemen. Nu ben ik op zoek naar een tas om enkel mijn 20D met grip (eventueel zonder grip) + een 17-40 of Tamron 28-75 en flitser mee te nemen. Ik denk zelf aan een Crumpler Pretty Boy XL, maar kan niet helemaal wijs worden uit de afbeeldingen die ik hier en daar op internet kan vinden. Is er iemand die ervaring heeft met genoemde tas of met vergelijkbare fotospul die hier wat over kan zeggen (een beter suggestie kan natuurlijk ook).
Heej!blinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:56:
Hey allemaal,
Ik heb nog geen tas.
Wat voor tas je wil.
Groetjes
Ik ben voor precies hetzelfde doel aan het kijken voor een fototas. Ik was aan het denken aan een gewoon (nja gewoon: moet wel tegen een stootje kunnen en zeker tegen een druppel water) snuittasje met schouderband, die ik dan met wat kleine karabiners aan de voorkant van mijn rugzak hang.
Ik ga ook een touwtje aan mijn camera hangen met een karabinertje, zodat ik 'm altijd veilig aan me heb bungelen en me er niet al te druk om hoef te maken.
Hoe bevalt die sigma 17-70 voor bergsport en klimmen trouwens?
Anoniem: 111253
Ik was van het weekend even in een crumpler winkel om te passen(400d met kitlens) en ik had toch wel op zijn minst de XL nodig. Ze vallen hartstikke mee qua grote, je zou denken dat de XXXL super zou zijn maar dat viel best mee.De_Klusjesman schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:47:
Misschien toch maar een XXL of XXXL als ik mijn grip ook mee wil nemen. Alhoewel zeker die XXXL al een behoorlijk stuk groter lijkt en dan is het idee van een kleine tas erbij weer een beetje weg. Aan de andere kant vind ik de grip niet het belangrijkste dat ik graag in de tas wil hebben en dan is de XL wel perfect.
Dus... even naar de winkel en passen met de gear dan weet je gelijk "hoe en wat."
Dat laatste is zeker een goed advies, neemt niet weg dat een 400d met kitlens ook wel in een kleinere crumpler past. Althans bij mij past hij met gemak in de Crumpler ben's pizza M.Anoniem: 111253 schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:13:
[...]
Ik was van het weekend even in een crumpler winkel om te passen(400d met kitlens) en ik had toch wel op zijn minst de XL nodig. Ze vallen hartstikke mee qua grote, je zou denken dat de XXXL super zou zijn maar dat viel best mee.
Dus... even naar de winkel en passen met de gear dan weet je gelijk "hoe en wat."
100 AW niet;Anoniem: 172418 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:06:
Even een vraagje: Past een Canon 70-200 f4 L in een Slingshot? Alleen in de duurdere versies of helemaal niet?
200 AW wel, maar niet comfortabel (de rits staat niet onder spanning, maar het scheelt weinig).
300 AW met gemak;
Ik zag de tas bij Office Centre (40 eur ex btw, erg goedkoop volgens mij).carfreak02 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
Heeft iemand de Crumpler 'The This' voor een Nikon DSLR ? Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn DSLR en vond deze wel mooi , alleen er is weinig informatie van en alleen een foto van de buitenkant.
De tas zelf is van crumpler kwaliteit en dus ansich wel goed.
De tas vind ik zelf niet handig (wijze laden/lossen) maar dat is persoonelijk. Het is igg niet veel geld.
Ga eens in de winkel kijken zou ik zeggen
ik ben indd ook wel benieuwd hoe deze is ingedeeld.carfreak02 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
Heeft iemand de Crumpler 'The This' voor een Nikon DSLR ? Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn DSLR en vond deze wel mooi , alleen er is weinig informatie van en alleen een foto van de buitenkant.
Hmm, zo'n karabiner lijkt me wel een goed idee inderdaadIzign schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:27:
[...]
Heej!
Ik ben voor precies hetzelfde doel aan het kijken voor een fototas. Ik was aan het denken aan een gewoon (nja gewoon: moet wel tegen een stootje kunnen en zeker tegen een druppel water) snuittasje met schouderband, die ik dan met wat kleine karabiners aan de voorkant van mijn rugzak hang.
Ik ga ook een touwtje aan mijn camera hangen met een karabinertje, zodat ik 'm altijd veilig aan me heb bungelen en me er niet al te druk om hoef te maken.
Hoe bevalt die sigma 17-70 voor bergsport en klimmen trouwens?
Maareh, de 17-70 bevalt me tot nu toe redelijk goed. Niet te zwaar, vrij lichtsterk en voor mij in ieder geval wijd genoeg (zelfs als je bedenkt dat hij op een 1.6x crop camera zit).
Ik heb er nog niet echt mee geklommen. Wel een aantal hikes gemaakt. Zonder battery pack is de EOS 400d icm de 17-70 prima te handelen. Tot nu toe heb ik heb alleen in een rugtas bij me gehad. Als ik rond kerst mn toploader binnen heb en ik ben naar Ierland geweest moet ik meer weten over de combinatie 400d,17-70+toploader en 'klim' omstandiheden...
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Die is nog een stapje groter dan mijn Pyjama Pride, ik ben benieuwd wat je er van vind.Anoniem: 124681 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:45:
Vandaag mn Crumpler Zoomiverse gekregen. Zal morgen wat foto's posten
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Anoniem: 124681
Vind m topGrubeater schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 05:34:
[...]
Die is nog een stapje groter dan mijn Pyjama Pride, ik ben benieuwd wat je er van vind.

Sorry voor de brakke foto's, maar dan heb je iig een indruk. Er zit nu in:
1d mkII + 300
70-200
17-40
EOS 30
Blaasbalg
Voorin zitten mn geheugenkaartjes, accu's en dat soort meuk.
Ook moet er een 15" breedbeeld laptop + accesoires bij kunnen, en ik moet er kleding in kunnen doen voor 2 nachten weg.
Ik moet namelijk regelmatig voor mijn werk 1 of 2 daagjes naar het buitenland. Het liefst stop ik alles in 1 tas zodat ik maar 1 stuks handbagage heb.
Zelf zat ik te denken aan de LowePro Compurover AW. Echter is deze wel aan de prijs. Zijn er evt vergelijkbare tassen?
En de vraag, past hetgeen wat ik beschreef in een Compurover? Uiteraard komt er nog wat klein grut bij (tandenborstel ;-) )
Anoniem: 170472
maar wat ik me afvroeg of mijn Velbon CX-Mini statief (ingeklapt 30 cm) er ook in kan? (welk vak dan ook)
Ik heb een Rover AW II (iets kleinder dan de compu versie) en daar kan je een 1 a 2 dagen mee weg als je niet te veel kleding mee neemt. Het boven compartiment is niet heel groot maar een wat (kleine) kledingstukken en een tandeborstel passen er wel in. Je moet dan uiteraard niet een skibroek, winterjas en dikke trui proberen mee te nemenReley schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:07:
Zelf zat ik te denken aan de LowePro Compurover AW. Echter is deze wel aan de prijs. Zijn er evt vergelijkbare tassen?
--- edit ---
AW is idd heel erg handig... iig als je ergens door een klammige jungle aan het stappen bent of bij een regenbuitje in de stad
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 137471 op 19-12-2007 12:23 ]
Thx voor de info,Anoniem: 137471 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:22:
[...]
Ik heb een Rover AW II (iets kleinder dan de compu versie) en daar kan je een 1 a 2 dagen mee weg als je niet te veel kleding mee neemt. Het boven compartiment is niet heel groot maar een wat (kleine) kledingstukken en een tandeborstel passen er wel in. Je moet dan uiteraard niet een skibroek, winterjas en dikke trui proberen mee te nemen
--- edit ---
AW is idd heel erg handig... iig als je ergens door een klammige jungle aan het stappen bent of bij een regenbuitje in de stad
maar als ik het goed heb zit er in de Rover AW II geen laptop vak?
Anoniem: 8888
Op dit moment heb ik een Tamrac Velocity 9 (met ook zo'n slingbag achtig idee)
Waarom een nieuwe tas?
Als ik nu vaak naar party's ga, of het bos in en ik heb al mijn gear mee..
- Eos350d
- ex420
- 18-50 / 17-70
- 70-300
- 50mm
- 100mm macro
- 8mm fish-eye
- geheugen/accu's en regenjasje/handdoek etc
is die velocity te klein dus.. en ik wil maybe een 100-400 er nog bij. Dus groter moet er iig komen.
Mijn budget is..
ik ben net jarig geweest
Soort tas
Liefst een rugtas, die tamrac velocity begin vaak met 1 hengsel pijn te doen na lange afstanden.
Zelf al een leuke Lowepro Minitrekker classic gezien (99 euro) maar die is te klein. En de grote versie is mij te groot
Uiteraard ben ik al topics aan het doorspitten hier, maar wie me wat tips kan geven...
Bedankt voor alle adviezen! Het is uiteindelijk een Crumpler Pretty Boy XXXL geworden, in de kleinere versies pasten de 20D met grip niet. Ik kan mijn 20D met grip er goed kwijt en daar dan een Tamron 28-75 of flitser naast, er is ook nog wat ruimte voor de lader van de BP511's. In het voorvakje wil ik eigenlijk niet zoveel doen, daar wordt de tas namelijk wel erg bulky van, alleen een lensdoekje en geheugenkaartjes kan wel.De_Klusjesman schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:32:
Ik heb al een Lowepro Minitrekker AW voor als ik al mijn fotogear mee wil nemen. Nu ben ik op zoek naar een tas om enkel mijn 20D met grip (eventueel zonder grip) + een 17-40 of Tamron 28-75 en flitser mee te nemen. Ik denk zelf aan een Crumpler Pretty Boy XL, maar kan niet helemaal wijs worden uit de afbeeldingen die ik hier en daar op internet kan vinden. Is er iemand die ervaring heeft met genoemde tas of met vergelijkbare fotospul die hier wat over kan zeggen (een beter suggestie kan natuurlijk ook).
Gelukkig doet de XXXL niet erg groot aan, ook al doet de naam anders vermoeden.
[ Voor 3% gewijzigd door De_Klusjesman op 30-12-2007 13:51 ]
momenteel gebruik ik de tas die ik gratis bij mijn camera heb gehad. (een Olympus riem tas (bij een canon camera
deze is te klein en trekt je broek naar beneden.
het liefst had ik iets van een lowpro slingshot genomen alleen gaan die bij mij niet passen (wel qua inhoud maar niet qua lichaams formaat...
de tamrac velocity's ben ik nog niet tegen gekomen dus daar kan ik nog niets van zeggen, maar ik zie op hun site niet zo snel het verschil tussen de velocity 7 en de 9 (ja op de foto is hij groter maar als ik naar de inhoud sketches kijk kan er hetzelvde in)
wat er tot nu toe mee moet is;
1 Canon 400D met grip
1 Tamron 18-250mm f/3.5-6.3
1 EF 50mm f/1.8 II
1 Canon EF-S 60 mm F2.8 macro (moet ik nog kopen)
1 Canon 430EX flitser
1 defuser
paar filters
paar extra accu's
soms een cullmann tripod
het liefst ook mijn Dell D420
nu kwam ik op het inet deze tegen
http://www.rotation360.com/
en dat ziet er wel stoer uit, heeft iemand hier al ervaring mee?
voor mij is heel belangrijk hoe de tas aan je lichaam hangt, en of het na een paar uur nogsteeds goed aanvoelt (één hernia is genoeg).
verder zou ik het liefst een tas hebben waar de ritssluiting weggewerkt zit voor de kijker (de mensen die achter je lopen) ik loop namelijk nogal eens door rotterdam en heb het al meerdere malen gehad dat het achtervak van mijn rugtas open staat als ik thuiskom.
budget maakt me niet zo heel veel uit (maar het moet ook weer niet net zo duur worden als de spullen die erin zitten)
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Heb vandaag de Fastpack 350 (nieuwste serie van Lowepro) gekocht. Kan ook een hoop in en heeft een Slingshot-achtig zij-ingang. Maar dan wel met 2 schouderbanden, laptopvak, bidonvak, enz... wereldtas (vind ik nu al

"250" past een 15,4" laptop in.
"350" past een 17" laptop in.
Maten:
Fastpack 100 binnenmaten: 18.5 x 14.0 x 20cm (wxdxh)
Fastpack 100 buitenmaten: 22.0 x 18.5 x 41cm
Fastpack 200 binnenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm
Fastpack 200 buitenmaten: 31.5 x 20.5 x 46cm
Fastpack 250 binnenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm
Fastpack 250 buitenmaten: 31.5 x 24.0 x 46cm
Fastpack 350 binnenmaten: 28.0 x 15.5 x 27cm
Fastpack 350 buitenmaten: 31.5 x 24.5 x 49cm
check: http://www.lowepro.nl
of http://haendler.lowepro-d...atenblatt_Fastpack_de.pdf
[ Voor 59% gewijzigd door dutch79 op 14-01-2008 10:14 ]
- Canon EOS 350D + Kitlens 18-55 mm
- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO Canon
Nu ben ik op zoek naar een mooie schoudertas om dit in kwijt te kunnen. In de nabije toekomst wil ik nog graag de Canon EF 50mm f/1.8 II (ø52mm) erbij kopen dus die moet erbij passen. Daarnaast de usual stuff: CF-kaartjes, extra accu, ruimte voor lensdoppen etc..
Ik heb zelf even rondgezocht en kwam op de volgende tas uit:
- Lowpro Nova 2 AW bij oa Kamera-express.nl
Heb gekeke bij cambags.com en wat ik zag beviel me: niet extreem groot, maar wel voldoende ruimte. Als ik de Camera-Fototas-Topics doorlees zie ik alleen iedereen voor veel grotere tassen gaan (vanaf Nova 4). Komt dat nou omdat iedereen een veel uitgebreidere setup heeft dan ik (ben net begonnen, dus dan mag het, toch
Heb helaas geen goede fotowinkel in de buurt (groningen) om het even uit te proberen, dus das wel jammer. Iemand ervaringen/ideeen?
Die ziet er erg handig uit! Zal hem tzt in de startpost opnemen ook; vond het nadeel van de slingshot altijd dat je maar 1 schouderband hebt.. Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen!sdirkx schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:43:
Rotation 360 ken ik, maar is erg duur.
Heb vandaag de Fastpack 350 (nieuwste serie van Lowepro) gekocht. Kan ook een hoop in en heeft een Slingshot-achtig zij-ingang. Maar dan wel met 2 schouderbanden, laptopvak, bidonvak, enz... wereldtas (vind ik nu al)....
[...]
Ik ben geneigd het eerste te zeggenAJ1815 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:39:
[...] Komt dat nou omdat iedereen een veel uitgebreidere setup heeft dan ik (ben net begonnen, dus dan mag het, toch?) of is die Nova 2 gewoon een klein prutsding?
Die zijn er volgens mij wel -- woonde Nomad niet ook daar in de buurt?Heb helaas geen goede fotowinkel in de buurt (groningen) om het even uit te proberen, dus das wel jammer. Iemand ervaringen/ideeen?
Weet je zeker dat je een schoudertas wilt? Echt draagcomfort geeft het meestal niet als je 'm behoorlijk vol wilt laden. Een rugzak is nog steeds 1 van de betere oplossingen als het wat zwaarder gaat worden.Nu ben ik op zoek naar een mooie schoudertas om dit in kwijt te kunnen
[ Voor 20% gewijzigd door dutch79 op 13-01-2008 11:34 ]
30D
70-200 2.8
105 2.8
17-50 2.8
430ex
toch samen wel een eh: 3.5kg ofzo gokje?
wow vette tas! Daar zat ik al een tijdje aan te denken! Een soort slingshot, maar wel met 2 banden én de mogelijkheid je laptop mee te nemen.sdirkx schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:43:
Rotation 360 ken ik, maar is erg duur.
Heb vandaag de Fastpack 350 (nieuwste serie van Lowepro) gekocht. Kan ook een hoop in en heeft een Slingshot-achtig zij-ingang. Maar dan wel met 2 schouderbanden, laptopvak, bidonvak, enz... wereldtas (vind ik nu al)....
[afbeelding]
"250" past een 15,4" laptop in.
"350" past een 17" laptop in.
Maten:
Fastpack 100 binnenmaten: 18.5 x 14.0 x 20cm (wxdxh)
Fastpack 100 buitenmaten: 22.0 x 18.5 x 41cm
Fastpack 200 binnenmaten: 18.5 x 14.0 x 20cm
Fastpack 200 buitenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm
Fastpack 250 binnenmaten: 28.0 x 15.0 x 23.5cm
Fastpack 250 buitenmaten: 31.5 x 24.0 x 46cm
Fastpack 350 binnenmaten: 28.0 x 15.5 x 27cm
Fastpack 350 buitenmaten: 31.5 x 24.5 x 49cm
check: http://www.lowepro.nl
Heel sterk van Lowepro! Als die macbook nog eens komt weet ik het wel
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
IS dat bij die fastpack ook nog zo?
Dat is anmelijk de grootste reden waarom ik nog geen mini trekekr classic gekocht heb, want k heb ondertussen echt een andere tas nodig
Bij de Fastpack vind ik dat zeker niet het geval. Er is wel verschil tussen series, want bij de Slingshots bv. is dit wel wat minder goed.ik vind eht ergste nadeel van veel lowepro tassen altijd dat de schouderbanden zo dun zijn
IS dat bij die fastpack ook nog zo?
Maar de Fastpack is één van de nieuwste series en het viel me op dat de banden behoorlijk dik zijn en net als de gehele rugzijde van de tas is uitgevoerd met ventilatie-gaas.
Het draagcomfort is echt wel optimaal te noemen denk ik.
Ga 'm gewoon 's uitproberen zou ik zeggen.
Heb je misschien een foto van hoe je de tas dan hebt ingedeeld? Zoveel krijg ik er zelf met geen mogelijkheid in.Nomad schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:33:
Eens met sdirkx, als het teveel wordt qua gewicht, dan is een schoudertas niet fijn, maar mij lukt het met een goede schoudertas (crumpler PB XXXL) best met de volgende dingen:
30D
70-200 2.8
105 2.8
17-50 2.8
430ex
toch samen wel een eh: 3.5kg ofzo gokje?
Dit topic is gesloten.