Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.907 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:52:
[...]

wederom bedankt voor de tip, Henk :P
Ik denk ook dat dat het beste is, de 400 wordt meteen erg groot.

@ sOid; goeie tips, dankjewel, zal eens kijken. Het blijft altijd lastig. Een rugzak vind ik indeaal, alleen kan je het dus niet altijd velig kwijt. De schoudertas zou ik dan ook alleen gebruiken als ik geen lange afstanden hoef te lopen. Het is gewoon de luxe dat je je boeltje bij kunt houden als dat nodig is. En mijn huidige Nova 1 is te klein geworden sinds ik de 40D heb!
Het lopen met een zware schoudertas vind ik persoonlijk nog wel oké, maar het stilstaan met zo'n ding is killing :P

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de Nova 2 AW gekocht als aanvulling op mijn Bravo rugtas.

Binnenmaat qua hoogte issie volgens de site van Lowepro 19,5 cm. En de 70-200mm f/4 is 172 mm, dus los moet ie erin kunnen. De 17-50 f/2.8 heb ik ook en die past er zo waar 2x in, zelfs met zonnekap erop heb je nog ruimte over. Je hebt alleen een 40D met grip en ik enkel een 30D. En dat past net voor mij in de Nova 2 AW.

Dus @Sophietje: ik zou dan iig kijken naar een Nova 200 AW als ik jou was. Heb je net wat meer ruimte. Of een stealth reporter D200. Komt denk ik ook wel in de buurt. Als ik zo deze beschrijving doorneem op cambags moet het denk ik allemaal wel erin kunnen wat jij aan spullen hebt.

Verwijderd

Joosie200 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:45:
Ik heb de Nova 2 AW gekocht als aanvulling op mijn Bravo rugtas.

Binnenmaat qua hoogte issie volgens de site van Lowepro 19,5 cm. En de 70-200mm f/4 is 172 mm, dus los moet ie erin kunnen. De 17-50 f/2.8 heb ik ook en die past er zo waar 2x in, zelfs met zonnekap erop heb je nog ruimte over. Je hebt alleen een 40D met grip en ik enkel een 30D. En dat past net voor mij in de Nova 2 AW.

Dus @Sophietje: ik zou dan iig kijken naar een Nova 200 AW als ik jou was. Heb je net wat meer ruimte. Of een stealth reporter D200. Komt denk ik ook wel in de buurt. Als ik zo deze beschrijving doorneem op cambags moet het denk ik allemaal wel erin kunnen wat jij aan spullen hebt.
misschien is de 300 toch beter, die is net een slagje groter. Er zullen namelijk ook nog wel dingetjes bij komen. Nova 200 aw zou ook kunnen inderdaad.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:40

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:26:
[...]

misschien is de 300 toch beter, die is net een slagje groter. Er zullen namelijk ook nog wel dingetjes bij komen. Nova 200 aw zou ook kunnen inderdaad.
Ik heb de Stealth 300, en het is mijn favoriete rondloop tas. Ik gebruikte eerst een nova 2, maar die was te klein. Verder gebruik ik ook nog een minitrekker AW en sporadisch een Minitrekker Plus AW als ik alles moet meeslepen.

Meestal heb ik het volgende erin zitten: 40D met 24-105 L erop, Canon 100-400 L, Sigma 10-20 EX, en een Canon 580 EXII flitser. Alleen de zonnekap van de 24-105 zit niet op de lens, maar in een apart vakje naast de 10-20.

ik heb er in dit topic ooit eens wat foto's van gepost.

De belangrijkste tip is, ga passen. Ga naar een winkel die de tassen op voorraad heeft en neem je gear mee, en kijk welke jou beter bevalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 11-12-2008 16:03 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Joosie200
  • Niet online
Een slagje groter kan ik je aanraden. Want dat is iets wat je bij Lowepro in je achterhoofd moet houden. Tassen als de Nova's/Toploaders/Rezo's vallen vaak kleiner uit dan gedacht. Zo meende ik wel toe te kunnen met een Nova 1 AW. Op papier zou het net kunnen. Maar toen ging ik in de winkel passen en dan pas merk je hoe klein in weze de binnenruimte is. Je kunt dus idd beter kijken naar D300/Nova 300 AW. Heb je meteen een slag groter en ookal hou je met je huidige setup dan ruimte over, dan kom je iig niet in 't nauw bij het wijzigen van je setup.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1010704.jpg

Waarbij ik de 30D even een kwart slag gedraaid heb zodat je links en rechts de Tamron 17-50 en Canon 55-250 kunt zien (de 10-22 zit op de 30D)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/P1010705.jpg

En zo ziet het er dan volledig opgeborgen uit. Past voor mij dus precies en of ik nu de Tamron verkoop en een Canon 17-55 terugkoop of nadat ik de 55-250 aan mijn ouders gegeven heb een 70-200 f/4 IS USM terughaal, ook die past erin. Alleen niet op de 30D en in de tas. Los wel. Voor jou gaat het denk ik anders uitpakken en eindigen in: 't past niet. Want je mist ruimte voor 1 objectief en je filtser of 2 objectieven zodat je flitser wel meekan. Bovendien gooit die grip roet in 't eten. Want zonder grip past mijn 30D net, "snug fit" zoals de Amerikanen dat noemen. Voor mij ideaal, voor jou niet. (de Nova 2 dus, Nova 200 AW/Nova 3/Stealth Reporter D300 wèl)

Verwijderd

Joosie200 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:15:
Een slagje groter kan ik je aanraden. Want dat is iets wat je bij Lowepro in je achterhoofd moet houden. Tassen als de Nova's/Toploaders/Rezo's vallen vaak kleiner uit dan gedacht. Zo meende ik wel toe te kunnen met een Nova 1 AW. Op papier zou het net kunnen. Maar toen ging ik in de winkel passen en dan pas merk je hoe klein in weze de binnenruimte is. Je kunt dus idd beter kijken naar D300/Nova 300 AW. Heb je meteen een slag groter en ookal hou je met je huidige setup dan ruimte over, dan kom je iig niet in 't nauw bij het wijzigen van je setup.

[afbeelding]

Waarbij ik de 30D even een kwart slag gedraaid heb zodat je links en rechts de Tamron 17-50 en Canon 55-250 kunt zien (de 10-22 zit op de 30D)

[afbeelding]

En zo ziet het er dan volledig opgeborgen uit. Past voor mij dus precies en of ik nu de Tamron verkoop en een Canon 17-55 terugkoop of nadat ik de 55-250 aan mijn ouders gegeven heb een 70-200 f/4 IS USM terughaal, ook die past erin. Alleen niet op de 30D en in de tas. Los wel. Voor jou gaat het denk ik anders uitpakken en eindigen in: 't past niet. Want je mist ruimte voor 1 objectief en je filtser of 2 objectieven zodat je flitser wel meekan. Bovendien gooit die grip roet in 't eten. Want zonder grip past mijn 30D net, "snug fit" zoals de Amerikanen dat noemen. Voor mij ideaal, voor jou niet. (de Nova 2 dus, Nova 200 AW/Nova 3/Stealth Reporter D300 wèl)
thnx voor de foto's, het wordt nu zeker de SR D300! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
ktart schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:19:
Ik heb alweer een tijdje terug een Lowepro Fastpack 200 gehaald en ik vind 'm erg fijn. Onderin genoeg ruimte voor m'n gear en in het bovenste vak is er nog plek voor extra zaken (eten of iets dergelijks). In het 'Show hier je gear' topic heb ik de onderstaande foto geplaatst. Eigenlijk past hij perfect in dit topic, dus plaats ik 'm ook hier.

[afbeelding]

Dit zit er op het moment in en ik heb nog genoeg ruimte (zowel boven- als onderin):

- Nikon D80 + MB-D80 Battery Grip (zit eronder)
- Nikon AF-D Nikkor 50mm f/1.8
- Sigma AF 70-200mm f/2.8 APO EX DG HSM
- Nikon Speedlight SB-600
- Lowepro Fastpack 200
Ten eerste mooie foto! Verder ben ik benieuwd hoeveel ruimte je nou nog over houdt voor andere dingen. Ik heb een Rover AW II maar mijn camera gear is expanding en mijn tas wordt te klein. Verder vind ik het lastig dat ik niet snel bij m'n camera kan. Ik wil dus een shoulder/back-pack of een sling tas. Waar naast m'n camera gear genoeg ruimte overblijft voor andere dingen. Tas wordt veel gebruik op reizen, dus moet een passport, wat eten, shirte, boek en mp3 speler in passen.... Ik heb de gouden combi alleen nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Maat van me mms-de net wat foto's van de Crumpler Pretty Bella Full Photo, maar die blijkt nogal ondiep te zijn, een 30d met grip gaat proppen worden. Is er zo'n zelfde soort tas (van een ander merk) met meer ruimte? Voordeel van Crumpler vind ik het design.
Dit zijn de foto's die Parle85 ff voor me gemaakt had:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/cr01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/cr02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/cr03.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door RZor op 12-12-2008 11:32 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:26:
Maat van me mms-de net wat foto's van de Crumpler Pretty Bella Full Photo, maar die blijkt nogal ondiep te zijn, een 30d met grip gaat proppen worden. Is er zo'n zelfde soort tas (van een ander merk) met meer ruimte? Voordeel van Crumpler vind ik het design.
Dit zijn de foto's die Parle85 ff voor me gemaakt had:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
voel je iets voor de lowe pro mini trekker AW? die is voor mijn gevoel wel groter, maar ook wel meteen echt GROOT. Maar ja, dan heb je dus wel meer ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:17:
[...]

voel je iets voor de lowe pro mini trekker AW? die is voor mijn gevoel wel groter, maar ook wel meteen echt GROOT. Maar ja, dan heb je dus wel meer ruimte..
Heb ik wel al naar zitten kijken, heb zelf de classic gehad, maar die is verkocht aan parle85. Kwa ruimte wel goed inderdaad, vind em alleen echt schurftig lelijk. :) Das mijn grootste probleem eigenlijk. Kawa heeft ook wel hele nette tassen. Stress, hou niet van keuze.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:43:
[...]

Heb ik wel al naar zitten kijken, heb zelf de classic gehad, maar die is verkocht aan parle85. Kwa ruimte wel goed inderdaad, vind em alleen echt schurftig lelijk. :) Das mijn grootste probleem eigenlijk. Kawa heeft ook wel hele nette tassen. Stress, hou niet van keuze.
ja, dat is lastig. Wat je het belangrijkste vindt telt. Ik vind hem ook niet super mooi ofzo, maar wel heel handig, en dat telt bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:01:
[...]

ja, dat is lastig. Wat je het belangrijkste vindt telt. Ik vind hem ook niet super mooi ofzo, maar wel heel handig, en dat telt bij mij ;)
Hm, tja, denk dat er gewoon niks anders op zit dan een pasrondje in Rotterdam. Ben daar gelukkig vaak genoeg in de buurt. Gelijk een reflectiescherm meenemen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik vind de classic niet eens zo lelijk, kijk eht is geen crumpler maar eth kan er mee door voor een lowepro :+ M'n vriendin durt iig nog net naast me te lopen als ik hem op m'n rug heb.

Mocht er behoefte aan zijn kan ik wel pics schieten ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

sapphire schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:52:
Ik vind de classic niet eens zo lelijk, kijk eht is geen crumpler maar eth kan er mee door voor een lowepro :+ M'n vriendin durt iig nog net naast me te lopen als ik hem op m'n rug heb.

Mocht er behoefte aan zijn kan ik wel pics schieten ?
Heb de classic gehad, hij is miss niet heel lelijk maar t is geen crumpler... Denk dat ik me er maar gewoon ff overheen moet zetten.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 14-09 23:58
• Waarom wil ik een nieuwe tas
Omdat ik nog geen tas heb voor m'n vorige week aangeschafte 450D.

• Wat voor tas wil ik
Een schoudertas. Ik wil namelijk een tas die ik kan combineren met een gewone rugzak.

• Wat erin moet passen
- 450D + Canon 18-55IS + Canon 55-250IS (beide lenzen incl. zonnekappen)
- Extra accu en geheugenkaartjes
Ik ben nog niet zover dat ik nu al weet wat er nog aan extra "accessoires" bij gaat komen, maar ik houd vooralsnog maar vast even rekening met een flitser.

• Welke tassen je zelf al hebt gevonden
LowePro Rezo 170 AW
LowePro Nova 2
Tamrac Adventure Messenger 3

• Waarom deze niet aan je eisen voldoen
Dat is juist wat ik probeer uit te zoeken. Vooralsnog heb ik betrekkelijk kleine camera's gehad, zodat je verder niet echt hoeft stil te staan bij de keuze van de tas. Daarom heb ik nu telkens het idee dat ik dingen over het hoofd zie, maar ik weet dus niet wat. Mogelijk dat iemand daar enige bijstand bij zou kunnen verlenen?
Om te kijken of het gaat passen zal ik naar een winkel gaan, maar even voor dit moment wekt hetgeen op Taschenfreak en CamBags te zien is, in ieder geval de indruk dat deze drie tassen de benodigde ruimte zouden bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door voske op 13-12-2008 00:31 . Reden: aanvulling ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Nova 2 vind ik zelf wel een leuk ding voor een schoudertas, andere twee ken ik niet.

Ik ga dinsdag naar Foka om tassen te kijken, dus als iemand nog wat foto's van gear in een tas wil hebben, geef ff een gil :)

Update:
Bij Foka geweest en hun een na laatste Pretty Bella Full Photo Backpack toch maar meegenomen!
Blij mee!
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/tas/gearnaam.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/tas/klepmap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/tas/tas.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door RZor op 16-12-2008 21:40 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn Dakine Mission photo '09 binnen gekregen....geweldig gewoon!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ RZor: Zo te zien flink op de groei gekocht ;) Waar zijn die handschoenen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Toff schreef op woensdag 17 december 2008 @ 01:15:
@ RZor: Zo te zien flink op de groei gekocht ;) Waar zijn die handschoenen voor?
Check :) Dan heb je er wat aan tenminste, en vind t handig dat me laders etc gewoon ook mee kunnen, alles bij elkaar. Handschoenen om in de kou te fotograferen. Dun, warm en extra grip aan de binnenkant. Werkt super. Vriezen je tengels tenminste niet meer aan je cam of statief vast.

@Wacky: Foto's!!!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Ik zit alleen steeds ontzettend te kloten om mijn Nikon lensdop eraf te halen als de zonnekap gemonteerd is 8)7 (op de puntjes van de vingers zit geen grip:P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Dan doe je er gewoon geen lensdop op wanneer je de zonnekap gebruikt?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:42:
Ik zit alleen steeds ontzettend te kloten om mijn Nikon lensdop eraf te halen als de zonnekap gemonteerd is 8)7 (op de puntjes van de vingers zit geen grip:P).
Huh, heb ik nooit last van gehad. De Nikon doppen zijn een stuk beter dan die van Sigma / Tamron / Tokina etc.

Wel ideaal dat er bij elke broek rekening is gehouden met lensdoppen :P Waar is je linker kontzak anders voor :P (naast DECT telefoon(s)).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Pakje kauwgom, je rooster:P ga zo maar door 8)

Maar ik heb zeg maar het probleem, als ik in het midden knijp met mijn duim en wijsvinger, dan glijden die van de dop af...

• Toff

Toff

FP ProMod
RZor schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:40:
Handschoenen om in de kou te fotograferen. Dun, warm en extra grip aan de binnenkant. Werkt super. Vriezen je tengels tenminste niet meer aan je cam of statief vast.
Aha, op die fiets. Nooit aan gedacht dat je die ook in fotokwaliteit kan kopen, maar rond het vriespunt is een paar dunne handschoenen wel fijn ja. Van mij hoeven ze dan weer niet in mijn fototas, maar goed, het kan wel natuurlijk.
gelukkie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:42:
Hoe moeilijk is het om eventueel eerst de zonnekap te demonteren bij Nikon dan? Meeste Canonkappen zijn "bajonet", soms "klik", maar altijd makkelijk te verwijderen/plaatsen. Al vraag ik me met abra^^ wel af, waarom je een frontlensdop zou willen plaatsen, terwijl de zonnekap gemonteerd is.
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:45:
Wel ideaal dat er bij elke broek rekening is gehouden met lensdoppen :P Waar is je linker kontzak anders voor :P (naast DECT telefoon(s)).
Ik stop lensdoppen toch liever in een apart vakje van m'n fototas. Mijn zakken zijn iig minder stof- en vochtvrij.

• RZor

RZor

Sorry!

Toff schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:52:
[...]

Aha, op die fiets. Nooit aan gedacht dat je die ook in fotokwaliteit kan kopen, maar rond het vriespunt is een paar dunne handschoenen wel fijn ja. Van mij hoeven ze dan weer niet in mijn fototas, maar goed, het kan wel natuurlijk.
Wist niet zo goed waar anders, zo heb ik ze tenminste altijd bij me.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Toff

Toff

FP ProMod
RZor schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:29:
[...]
Wist niet zo goed waar anders, zo heb ik ze tenminste altijd bij me.
Probleem is meer, waar je ze na gebruik laat. Vaak zijn ze dan toch wat vochtig - van binnenuit door zweet of van buitenaf door condens of neerslag - en dat vocht heb ik liever niet in mijn fototas. Mijn "systeem" is, dat alles een vaste plek heeft, zodat ik niet na hoef te denken waar iets is of waar ik het moet opbergen (heb ik het gebruikt of niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb gisteren ook me eerste foto rugzak gehaald.
Had een schoudertas , maar vond het niet fijn dat alles op 1 schouder hing.

Wel een beetje een goedkope tas (€25 bij dixons) , maar misschien zijn er wel mensen hier die daar toch interrese in hebben.

hier even een plaatje van internet , zal vanavond even een eigen pic met indeling plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7087041A.gif

Toch een hele redelijke ruime rugzak , die lekker op de schouders hang.
De kwaliteit van de indeel vakken is wel wat minder, had nu al klitteband want los liet van de indeelvakken.
Maar zelf gerepareerd, voor €25 geen slechte rugzak,

Zit momenteel bij mij in:

- Canon 350D + Batterygrip
- Kitlens 18-55MM
- Tamron 70-300MM
- 50MM 1.8
- Metz 36 Flitser
- Canon Acculader + AA batterijen snellader

En nog vol op ruimte in mijn tas over.

[ Voor 14% gewijzigd door degroot op 19-12-2008 09:56 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
RZor schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:26:
Nova 2 vind ik zelf wel een leuk ding voor een schoudertas, andere twee ken ik niet.

Ik ga dinsdag naar Foka om tassen te kijken, dus als iemand nog wat foto's van gear in een tas wil hebben, geef ff een gil :)

Update:
Bij Foka geweest en hun een na laatste Pretty Bella Full Photo Backpack toch maar meegenomen!
Blij mee!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben je er tevreden mee?
Denk er aan die ook te kopen, hoewel hij niet meer te bespeuren is op de crumpler site :(

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Gezocht: Rugtas

Wat moet erin passen:
- Canon 40D met grip
- Canon 100-400 L is
- Canon 24-105 L is
- Sigma 10-20 EX
- Canon 580 EXII + omnibounce
- Statief/monopod

Bijzondere vereisten: Tas moet open kunnen zonder statief te verwijderen. Ik heb nu o.a. een minitrekker, en op zich is het een fijne tas, maar ik find het niet fijn om voor een lens wissel eerst je statief los te moeten halen, lens wisselen, en statief weer vast te moeten zetten. Resultaat is dat ik vrijwel nooit een statief meeneem.

Ik zoek hier vrij specifiek een tas voor, voor andere situaties heb ik al 4 andere tassen: een Nova 3, Stealth Reporter D300, Minitrekker AW, Computrekker AW Plus. (Ja, ergens is het te gek dat ik nog een vijfde tas nodig heb.)

Ik heb al even gekeken naar een flipside, maar twijfel nog over de grootte, maar zijn er nog andere tassen die aan te raden zijn?

• RZor

RZor

Sorry!

ComBax schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:50:
[...]

Ben je er tevreden mee?
Denk er aan die ook te kopen, hoewel hij niet meer te bespeuren is op de crumpler site :(
Ik ben er erg blij mee, hij is alleen bijna nergens meer te krijgen...
Meer foto's nodig?
2 Body's, 3 lenzen en zooi is geen probleem om mee te nemen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
RZor schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:26:
[...]

Meer foto's nodig?
Ik zie hem toch op cameranu.nl op voorraad staan voor 149 euro. Denk dat ik die maar eens ga bestellen daar.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
RZor schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:26:
[...]

Meer foto's nodig?
Heb je dan nog wat plaats over?
Want momenteel heb ik 2 body's, 3 lenzen (waaronder een sigma 70-200) en een extra flits (nikon SB-900, ook geen kleintje).
Zou wel handig zijn moest er dan nog wat ruimte over zijn voor oa oplader etc...
Als ik me niet vergis, is er ook plaats in voor een laptop?

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 12:07
Ik zie hem toch op cameranu.nl op voorraad staan voor 149 euro. Denk dat ik die maar eens ga bestellen daar.
Bij Booms in Amsterdam is ie 109 euro: Klik

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Is verschil tussen Pretty Bella en Messenger Boy alleen puur design? Ze lijken allebei even groot en even veel ruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07 00:56
Kan ik hier ook mijn vragen stellen voor een laptop tas? Ik heb namelijk een 16" inch notebook en die wil ik graag veilig verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Die Pretty Bella, is die nou ook echt groter als een Match Maker M? Met die tas heb ik namelijk het probleem dat hij te ondiep is voor een 40D + grip. Ook wil ik net wat meer ruimte hebben voor wat extra lenzen/flitser etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
S. van der Meer schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:34:
Kan ik hier ook mijn vragen stellen voor een laptop tas? Ik heb namelijk een 16" inch notebook en die wil ik graag veilig verplaatsen.
Als d'r ook nog fotogear in die tas gaat, dan wel, anders niet 8)7
* dodge_911 wijst op de titel van het topic...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
KNIP

[ Voor 97% gewijzigd door Nomad op 29-12-2008 22:50 . Reden: IK DENK HET NIET! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Wat denk je nou zelf?..Waarom vraag je dat hier?. Volgens mij snap je het niet helemaal.
|:(

[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 29-12-2008 22:51 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Iemand hier ervaring met een Crumpler Pretty Bella Full Photo-tas en een 40D+grip? Wil eigenlijk weten of die tas diep genoeg is voor deze combi, aangezien mijn huidige dat niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

MBV

Marc H schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:15:
Gezocht: Rugtas

Wat moet erin passen:
- Canon 40D met grip
- Canon 100-400 L is
- Canon 24-105 L is
- Sigma 10-20 EX
- Canon 580 EXII + omnibounce
- Statief/monopod

Bijzondere vereisten: Tas moet open kunnen zonder statief te verwijderen. Ik heb nu o.a. een minitrekker, en op zich is het een fijne tas, maar ik find het niet fijn om voor een lens wissel eerst je statief los te moeten halen, lens wisselen, en statief weer vast te moeten zetten. Resultaat is dat ik vrijwel nooit een statief meeneem.
Ik weet niet of hij groot genoeg is, maar je zou naar het systeem van de lowepro rover kunnen kijken. Als je die neerzet kan je zo het onderste deel losklikken, en zonder problemen bij je camera e.d. :)
Waarschijnlijk kan je het er wel in vervoeren, want als ik naar deze pagina kijk, denk ik dat ook je 100-400 erin past (volgens het kaartje moet er een 70-200 op passen). Ik kan me alleen slecht voorstellen dat hij ook mounted past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
Even duidelijk maken waarom ik dat hier had gepost:

Ik post het hier omdat er geen speciaal topic over laptoptassen is. Ik vond het onnodig om voor een klein vraagje een geheel nieuw topic te openen of een 3 jaar oud topic de leven weer in te blazen. Tevens is het zo dat er niet veel verschil zit in een laptop tas en een fototas. De merken zijn tevens bijna identiek. Ik vind het jammer dat jullie reageren op mijn post met dingen zoals "hier kan je dit niet posten" in plaats van gewoon even mijn vraag beantwoorden. Jullie doen net of de wereld vergaat als er een klein vraagje wordt beantwoord. Alsof alles hier zo formeel moet blijven.

Lang leve de nieuwe regels van GoT.

Ik doe jullie allemaal de Groeten, met als laatste reactie dat de crumpler tas die ik net gekocht heb niet stuk te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

S. van der Meer schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:56:
Even duidelijk maken waarom ik dat hier had gepost:

Ik post het hier omdat er geen speciaal topic over laptoptassen is. Ik vond het onnodig om voor een klein vraagje een geheel nieuw topic te openen of een 3 jaar oud topic de leven weer in te blazen. Tevens is het zo dat er niet veel verschil zit in een laptop tas en een fototas. De merken zijn tevens bijna identiek. Ik vind het jammer dat jullie reageren op mijn post met dingen zoals "hier kan je dit niet posten" in plaats van gewoon even mijn vraag beantwoorden. Jullie doen net of de wereld vergaat als er een klein vraagje wordt beantwoord. Alsof alles hier zo formeel moet blijven.

Lang leve de nieuwe regels van GoT.

Ik doe jullie allemaal de Groeten, met als laatste reactie dat de crumpler tas die ik net gekocht heb niet stuk te krijgen is.
Groeten terug. Iedereen moet zich aan de regels houden, zo blijft het overzichtelijk. Als je het daar niet mee eens bent, dan is tweakers misschien inderdaad niet de beste plek voor je.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
MBV schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:51:
[...]

Ik weet niet of hij groot genoeg is, maar je zou naar het systeem van de lowepro rover kunnen kijken. Als je die neerzet kan je zo het onderste deel losklikken, en zonder problemen bij je camera e.d. :)
Waarschijnlijk kan je het er wel in vervoeren, want als ik naar deze pagina kijk, denk ik dat ook je 100-400 erin past (volgens het kaartje moet er een 70-200 op passen). Ik kan me alleen slecht voorstellen dat hij ook mounted past.
Ik weet niet hoe groot de Canon 70-200 is maar m'n Nikon 70-200VR (21cm lang) past niet in de Rover AW-II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Ik raak altijd een beetje in de war van dit soort opmerkingen... nieuwe regels? Heb ik iets gemist?

OT

Heeft er iemand ervaring met de Topload serie van Lowepro in combi met de lowepro lenscases? Ik heb een Rover AW die vaak wat te groot is om even mee te nemen en een off-road die niet iets te klein is voor een D200 en een extra lens. De lenscases die aan de off-road hangen zijn eigenlijk ook te klein om een stevige lens vast te houden vandaar dat ik over de Topload aan het nadenken ben.

[ Voor 4% gewijzigd door DeFeCt op 31-12-2008 09:13 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

kdbruin schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:50:
[...]

Ik weet niet hoe groot de Canon 70-200 is maar m'n Nikon 70-200VR (21cm lang) past niet in de Rover AW-II.
Niet mounted, of helemaal niet? staand aan de zijkant zou toch moeten passen, lijkt mij zo. Dan komt hij niet eens tegen de bovenkant aan :)

Met een grotere body wordt dat wel krap, ik heb een D70 die tussen de zijschotten in de standaard-instelling past en dan zou het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

kdbruin schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:50:
[...]
Mounted past hij niet, maar ik had toch geen problemen de 70-200VR kwijt te raken in mijn Rover AW-II....ja, had, totdat de fototas met de 70-200 bij een inbraak werd meegenomen :'(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

toen had je toch ook geen probleem meer om je 70-200 in je tas te stoppen? O-)

[/voorspelbaar]

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 31-12-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

MBV schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:51:
[...]

Tnx, zal eens gaan passen. Als ik naar de maat kijk zou het inderdaad moeten passen :) Of ik de 100-400 niet op de camera kwijt kan, maakt mij niet zoveel uit. in mijn Stealth 300 schoudertas past de 100-400 ook alleen los

Heb laatst de Flipside 300 gepast, en die is te krap, Ondanks dat Lowepro hem op de site heeft staan met een 100-400L.Zonder zonnekappen is het geen probleem, maar ik wil die wel graag meenemen. In een Fastpack 350 past het ook niet, de 100-400 gemount op de camera is geen probleem, maar de 24-105 L past dan niet in de oveige ruimte.

De flipside 400 AW heb ik nog niet gepast, maar als ik de maten op de site van Lopepro bekijk, is die weer te groot.

[ Voor 5% gewijzigd door Marc H op 31-12-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Goed, ik heb dus tegenwoordig een 450D + 18-55 IS kitlens + 55-250 IS lens en ik heb nog een tas nodig. Nu heb ik persoonlijk nooit een schoudertas gedragen dus ik heb werkelijk enoclue hoe dat zit qua comfort etc.

Mijn oog valt op dit moment op de Lowepro Slingshot 200 AW, mijn originele idee was namelijk een schoudertas vanwege de bereikbaarheid van de camera en dit is daar een mooie upgrade van (lijkt mij?). Nu zit ik alleen met de volgende zaken:

- Past een 450D + 55-250 IS lens aan elkaar in de tas?
- Ik ben flink van formaat en heb absoluut geen idee of dat ding uberhaupt past...
- Hoe zwaar wordt de load op de schouder met zo'n tas. Alles hangt natuurlijk aan 1 schouder maar in hoeverre krijg je daar snel last van? Even testen in de winkel zegt vrij weinig namelijk en uren mee rondlopen kan alleen pas na betaling ;)
- Hoe veilig is de rugtas? Als ik het zo zie kan iemand gewoon achter me gaan staan, sluiting openritsen en ermee vandoorhobbelen zonder enige moeite (gat richting achterkant). Klopt dit?
- Zijn er alternatieve 'rugtassen' ipc schoudertassen waarbij je de camera snel kunt bereiken?

Op korte termijn komt er niet heel veel troep bij en gebruik ik em alleen om door de natuur te hobbelen en eventueel als ik door een stad heen tour (begin volgende maand richting Parijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Marc H schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:15:
[...]

Tnx, zal eens gaan passen. Als ik naar de maat kijk zou het inderdaad moeten passen :) Of ik de 100-400 niet op de camera kwijt kan, maakt mij niet zoveel uit. in mijn Stealth 300 schoudertas past de 100-400 ook alleen los

Heb laatst de Flipside 300 gepast, en die is te krap, Ondanks dat Lowepro hem op de site heeft staan met een 100-400L.Zonder zonnekappen is het geen probleem, maar ik wil die wel graag meenemen. In een Fastpack 350 past het ook niet, de 100-400 gemount op de camera is geen probleem, maar de 24-105 L past dan niet in de oveige ruimte.

De flipside 400 AW heb ik nog niet gepast, maar als ik de maten op de site van Lopepro bekijk, is die weer te groot.
Hoe lang is hij met zonnekap? Ik kan je namelijk met vrij grote zekerheid vertellen dat die niet gaat passen (als je ook iets anders mee wilt nemen, dwars onderin moet wel lukken ;)). Even voor referentie: aan de achterkant is hij zo breed als een A4 lang is (30cm), voor naar achter is ongeveer de breedte van een A4 (20cm), en de hoogte is iets van 25cm. Je kan wel het tussenschot loshalen naar boven, maar erg praktisch is je tas dan niet meer.
Waarom niet een kleinere tas met een slip-lock lens-ding eraan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

MBV schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:56:
[...]

Hoe lang is hij met zonnekap? Ik kan je namelijk met vrij grote zekerheid vertellen dat die niet gaat passen (als je ook iets anders mee wilt nemen, dwars onderin moet wel lukken ;)). Even voor referentie: aan de achterkant is hij zo breed als een A4 lang is (30cm), voor naar achter is ongeveer de breedte van een A4 (20cm), en de hoogte is iets van 25cm. Je kan wel het tussenschot loshalen naar boven, maar erg praktisch is je tas dan niet meer.
Waarom niet een kleinere tas met een slip-lock lens-ding eraan vast?
Die zonnekappen gaan er "verkeerd om" op de lens, de tas in. De hoogte veranderd niet, en dat is dus ook geen probleem. Met zonnekappen worden de lenzen breder, waardoor er in de flipside 300 te weinig ruimte in de breedte overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 20:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

degroot schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:48:
Heb gisteren ook me eerste foto rugzak gehaald.
Had een schoudertas , maar vond het niet fijn dat alles op 1 schouder hing.

Wel een beetje een goedkope tas (€25 bij dixons) , maar misschien zijn er wel mensen hier die daar toch interrese in hebben.
Zou je een paar foto's kunnen posten van de tas met je gear erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
* Waarom je een nieuwe tas wil
Ik heb er nog geen en dat wordt wat lastig (en niet goed voor de camera) op lange termijn

* Wat voor tas je wil,
Schoudertas is goed voor mij, rugzakken enzo worden al gauw omvangrijk of duur

* Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Canon 450D, 18-50 lens, 18-200 lens, 430ex flitser, UV en POLA-filter met doosje, zonnekap, omnibounce, extra accu, 4xAA batterijen, dunne portefeuile, gsm.

* Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ;) ),
Lowepro Rezo 160, 170, 180... En soortgelijke van andere merken/reeksen. Simpel en betaalbaar, zo heb ik het graag!

* Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
Ik heb nergens in de buurt de kans ze naast mekaar te zien/proberen en ben dus niet erg zeker of alles er wel in zal passen...

Ik wil dus een simpele DEGELIJKE schoudertas die m'n gear (ookal is het maar 'gewoon' spul) deftig beschermt. Ik dacht eerst aan de Rezo 160 maar vrees dat deze er op foto groter uitziet dan ie werkelijk is en dat dus niet alles er in zal gaan. Als die rezo's werkelijk steeds kleiner uitvallen dan ze lijken is de kans groot dat ik eerder een 180 zal nodig hebben.

Edit: heb ook eens deftig het aanbod van Crumpler bekeken en deze spreken me VEEL meer aan. Zijn deze even beschermend voor je gear (mensen die tegen je aan lopen enzo)? Zou in een pretty boy XXXL al m'n gear gaan? Of kom ik al toe met de XXL? Die (Nikon)Crumpler "The This" Spreekt me ook wel aan maar daarbij kan je je lens er niet opgeschroefd laten als ik het goed begrijp? En het apparte foto-gedeelte zou sowieso misschien wat te klein zijn voor al m'n spulletjes misschien?
Dat de lens op de body kan blijven is een vereiste dus ook!

[ Voor 23% gewijzigd door Tunboy op 03-01-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 20:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

Kijk hier even voor foto's van de tassen;
Van de Rezo 180 kon ik geen foto's vinden.

Lowepro Rezo 160;
http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/Rezo160AW/index.htm

Lowepro Rezo 170;
http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/Rezo170/index.htm

Ik heb zelf een Crumpler schoudertas die erg goed bevalt, misschien dat je daar ook eens naar moet kijken ?

[ Voor 18% gewijzigd door -Sander- op 03-01-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Crumpler is net zo dik en stevig beschermend als lowepro, heb zelf van beide merken tassen.
In een XXXL past meer dan jij nodig hebt, maar een beetje ruimte om alles mooi te verdelen is wel fijn.
In mijn XXXL stop ik (met beetje moeite):
5D+grip+24-70L
70-200 2.8L
105 2.8
430ex
+accessoires, zoals 2 accu's, 8 AA's, geheugen etc.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Hm, die Rezo 160 is afgaande op je foto's zeker te klein! Kan maar net een body+lens met een extra zoomlens in. Daar zie ik me geen flits met bounce, filters, etc... meer bijproppen.

Om eerlijk te zijn had ik het Crumpler-gamma niet echt goed bekeken omdat uit wat ik hier vroeger al gelezen bleek dat ze duur en moeilijk verkrijgbaar zijn, maar CAMERANU.nl (waar ik m'n kit+flits gekocht heb) levert een groot aanbod aan sterke prijzen.

Voor mij gaat nu dus de keuze tussen de verschillende groottes schoudertassen van Crumpler. De rugzakken komen nu ook wel terug in de running aangezien deze er lang niet zo log en vierkant uitzien als die van Lowepro. Prijs moet wel onder de 100euro blijven.

Iemand ervaring met "The This"? En welke crumpler-schoudertas zou net al m'n gear (zie vorige post) aankunnen?

EDIT:
iedereen wordt hier net wakker blijkbaar, telkens ik wat typ komt er een andere post bij;-p
Dat is inderdaad veel meer dan ik nodig heb dat in die XXXL past. Is die XXL veel kleiner? Of net goed voor me dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Tunboy op 03-01-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zou zeggen, ga bij een winkel langs om het hele spul te passen. Maar kennelijk vind je het dan te duur worden. Bij nederlandse webshops kan je je zooi binnen 7 dagen terugsturen voor geld-terug of ruilen zonder opgaaf van reden. Je kan dus de XXL kopen, en mocht het niet passen, ruilen voor de XXXL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs mocht ik de P&S camera en zijn totaal ondoordacht aldus te kleine en onhandige Samsonite-tasje opbergen omdate we er eindelijk toe zijn gekomen een DSLR aan te schaffen. Ik ben nu al een week op zoek naar de ideale tas, blijkt dit bijna even moeilijk te zijn als de keuze van DSLR/Lenzen...

Wat voor tas ik wil

Ik ben er al uit dat ik een rugtas/zak wil, die wat makkelijk draagt, goed beschermd is en waar ik makkelijk bij mijn spullen kan, ook als ik alleen op stap ben en niet iemand in de buurt heb om ff iets vast te houden. Liefst ziet de tas er een beetje leuk uit en als het kan niet als een typische fototas waar voor enkele duizend euro aan materiaal in zit. (mijn vriendin moet zich er ook mee op haar gemak voelen als ze er alleen mee op stap is).Tas mag vooral niet té groot zijn, ik wil er niet uitzien als iemand die de himalaya straks nog gaat beklimmen. Prijs is niet van belang.

Wat erin moet passen

450D met battery grip, 18-55 kitlens, 55-250 kitlens, extra nog niet aangekochte (macro)lens en ditto flitser en eventueel wat kleine spulletjes zoals sd-kaarten, batterijen...

Tassen die ik zelf al gevonden heb + commentaar
Lowepro Slingshot 200AW - ziet er handig en vooral stevig uit, kan makkelijk bij de camera, regenkap, maar met een lowepro tas loop je wel met een plakkaat 'heb dure spullen bij' op je rug. Kunnen al mijn spullen in deze tas, of eventueel al in de 100AW? Groter dan de 200AW wil ik niet gaan.

Tamrac Velocity 7 of 8 - itt de slingshot van lowepro kan je hier bij al je spullen (en niet enkel je camera) zonder de tas uit te doen, maar de slingshot lijkt mij wel iets handiger van formaat om te dragen. Uit het filmpje van tamrac blijkt die nogal laag op je rug te hangen. Verder ziet de deze er helemaal niet uit als een fototas. Ik vrees dat de Velocity 7 krap wordt.

Crumpler Muffin Top Backpack De mooiste tas, alleen wat groot en zonder 'slingshot' systeem. Jammer dat Crumpler niet zoiets biedt, of ik kijk erover.

Misschien kunnen jullie mij wel op een andere soortgelijke tas wijzen, maar ik heb toch al de catalogi van een zestal merken grondig doorzocht. Bedankt alvast voor de input :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
Heb vandaag Crumpler Muffin Top Half Photo bij Booms besteld. Ga in Februari naar Australie dus had een rugzak nodig voor vrij weinig gear (D80, 18-200mm, 50mm en misschien SB-600) en nog wat ruimte om wat levensmiddelen mee te sjouwen. Zal volgende week wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

@Arakin en anderen:

Kijk ook eens naar de Kata 3N1 serie. Ga er zelf ook een halen voor de zomervakantie. Combinatie van rugtas met bijbehorend draagcomfort en een slingbag. Vind het een slim design.
Belangrijke reden voor mij is dat ik een brakke rug heb, dus een rugtas erg fijn is boven een schouder/slingbag voor de langere tochten. Deze tas kun je ook als linkshandige gebruiken en dat is voor mij ook een pre.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Ik heb de knoop doorgehakt, voor mij wordt het na lang rondsurfen niet een schoudertas (zoals eerst gezegd) maar een rugzak. De Crumpler Pretty Boy XL is binnen enkele dagen de mijne :-)
Toch maar voor rugzak gegaan omdat ik dan tijdens vakanties/citytrips maar 1 zak bij me moet hebben waar alles ingaat, zowel kwa photogear als kwa andere zooi...
Zal em zo goed mogelijk reviewen als ik em heb, om de eventuele twijfelaars zo goed mogelijk van dienst te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 09:36
wolver1ne schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:00:
Heb vandaag Crumpler Muffin Top Half Photo bij Booms besteld. Ga in Februari naar Australie dus had een rugzak nodig voor vrij weinig gear (D80, 18-200mm, 50mm en misschien SB-600) en nog wat ruimte om wat levensmiddelen mee te sjouwen. Zal volgende week wat foto's posten.
Ik heb daar précies ook naar zitten kijken bij Foto Booms, ik wacht graag op je foto's, ben erg benieuwd naar hoe hij op je rug zit en hoe/wat er in past! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djkooij schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:19:
@Arakin en anderen:

Kijk ook eens naar de Kata 3N1 serie. Ga er zelf ook een halen voor de zomervakantie. Combinatie van rugtas met bijbehorend draagcomfort en een slingbag. Vind het een slim design.
Belangrijke reden voor mij is dat ik een brakke rug heb, dus een rugtas erg fijn is boven een schouder/slingbag voor de langere tochten. Deze tas kun je ook als linkshandige gebruiken en dat is voor mij ook een pre.
Het principe is precies hetzelfde als dat van de LowePro Fastpack. Persoonlijk zou ik dan toch voor de LowePro gaan, die lijkt me een stuk degelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:31:
[...]
Het principe is precies hetzelfde als dat van de LowePro Fastpack. Persoonlijk zou ik dan toch voor de LowePro gaan, die lijkt me een stuk degelijker.
Toch handig zo'n forum, want die kende ik zelf nog niet. Ga ik meenemen in de overweging, dank.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er hier iemand de LowePro Deluxe Waistbelt met lenscases etc.? Het lijkt mij ideaal om volledig je rug te ontlasten. Het recent een LowePro Toploader 65AW gekocht met dat idee in m'n achterhoofd, maar het ding hangt op de waistbelt van m'n Specialist 85AW helemaal naar buiten toe; helemaal niet fijn. Nu blijkt dat Karl Grobl dat ook vond en die had zijn set in vast laten naaien voor anderhalve dollar, ergens in de rimboe. Het schijnt in ieder geval beter te gaan op de achterkant van de Deluxe Waistbelt, omdat die daar breder is en hij dan ook met klitterband vast zit. Op internet is er echter gewoon erg weinig over te vinden.

Overigens nog een handige site gevonden, net zoiets als cambags.com:
http://www.taschenfreak.de/indexliste.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wat verder gezocht en ik denk dat het toch de tamrac wordt, na het lezen van verschillende reviews is deze comfortabeler te dragen dan de slingshot en op cambags.com heb ik een goed zicht gekregen over wat er zoal in kan aan de hand van userpics (echt een aanrader die site).

Het enige wat ik mij eigenlijk nog afvraag is het volgende; als je het toestel met gemonteerde lens uit de tas haalt, blijven de andere lenzen links en rechts wel mooi op de plaats zitten of lopen die het risico naar het middencompartiment te vallen?

Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/LA-5768-M.jpg

(pic komt van tamrac.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daar heb ik met mijn slingshot nooit last van gehad, en die heeft bij mij grofweg dezelfde indeling. Ik heb trouwens wel 1 ding veranderd: een van die schotten ligt 'horizontaal' boven mijn camera met gemountte lens, zodat die wat steviger zit, en er zonnekapjes e.d. boven kunnen. Ook zonder dat zaten de schotjes stevig met klitteband vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb vanmiddag 3 uur met een Crumpler schoudertas rondgelopen waarin een 70-200 en 100mm Macro-lens zaten. samen zo'n 1,3kg. Daar komt nog een manfrotto statief bij die ik er voor de gein bij-in had geklemd, die ook nog eens ruim 3 kilo weegt. Totaal wat aan mijn schouder hing kwam dus in de buurt van de 5kg. Ik had er totaal geen last van. Echter weet ik uit ervaring dat als ik een dagje met zo'n combinatie rond zou lopen, of die 2 lenzen, plus nog een body+lens erin, dat hij me dan wél gaat irriteren. En op het moment dat je zo'n tas gaat voelen, dan wordt het alleen maar erger.
Voor lange dagen heb ik dan ook een rugzak, maar die is ondertussen te klein geworden en ben dus op zoek naar een grotere.

Hoop echter dat je hier wat aan hebt ;)

edit: waar ik nu op gereageerd heb weet ik zelf ook niet. Zie die post niet meer staan :o Ging iig over of een schoudertas niet een te zware belasting geeft op 1 schouder ;)
Was dus de post van Red Nalie op de vorige bladzijde 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door TranceSetter op 05-01-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:18:
Het enige wat ik mij eigenlijk nog afvraag is het volgende; als je het toestel met gemonteerde lens uit de tas haalt, blijven de andere lenzen links en rechts wel mooi op de plaats zitten of lopen die het risico naar het middencompartiment te vallen?
Ja hoor, die blijven netjes zitten. Ik heb de Velocity 7, daar passen naast de camera met lens nog 2 andere lenzen in. En daarnaast nog een boel accessoires. Hij zit bij mij ook vrij laag, maar dat is wel bewust eigenlijk, ik vind dat prettiger. Overigens vind ik hem in de zomer (+30 graden) erg warm zitten. Ik doe hem dan zelf altijd weer in mijn wandelrugzak met rugpand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
wolver1ne schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:00:
Toevallig de tas al binnengekregen? :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
Ruben [NL] schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:18:
[...]

Toevallig de tas al binnengekregen? :) O-)
Helaas nog niet. :/ Ligt volgens T&T sinds maandag bij de TNT Post depot in Amsterdam. Gebeld eerst met TNT en dan Booms en beide kunnen op dit moment weinig doen. Ik werk zelf bij een postorder bedrijf, dus ik weet dat het meestal een zooitje is daar bij TNT in Amsterdam. Wacht morgen nog af, ga dan Booms weer bellen. Mogen ze zelf uit gaan zoeken hoe en wat. Wel jammer, maar is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
Ik heb hem vandaag eindelijk binnen gekregen. Eerste indruk, ziet er goed uit. Hij lijkt groot, maar de meeste ruimte wordt door de dikke wanden in beslag genomen. Heb ermee ook gelijk naar huis van me werk gefietst en het zat goed op me rug. Geen last van de banden in ieder geval. Thuis even snel geprobeerd met me D80 en 18-200 erop. Past goed in. Steekt wel een stukje uit, maar in principe is dat niet zo erg. Als je het onderste deel dicht doet, kun je wel een beetje zien dat de bodem van het bovenste deel aangedrukt wordt door de camera. Maar het is te verwaarlozen en nogmaals niet zo erg. De bodem is dik genoeg om je gear te beschermen. En zo zit je camera in ieder geval goed strak.

De bodem van het bovenste deel zit met een rits vast, dus het kan losgekoppeld worden om een normale rugzak van te maken. Zelfde geldt overigens ook voor de camera gedeelte. Die kan ook los, waardoor je dus wat extra ruimte kan creëren. Bovendeel is niet bepaald groot, wel een stuk groter dan het onderste deel, maar even goed niet groot. In mijn geval zal ik in dat gedeelte eten/water en misschien wat kledij mee sjouwen, wat in principe genoeg ruimte biedt. Er kunnen ongetwijfeld makkelijk 2x 70-200 in om een beetje het idee te geven.

Foto's zal ik wat later posten.

Hier zijn wat foto's (kan helaas op dit moment geen foto's schieten van D80 in de tas zelf)

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0559/DSC_6218_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0350/DSC_6214_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0643/DSC_6217_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0755/DSC_6220_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0712/DSC_6209_1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door wolver1ne op 08-01-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
wolver1ne schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:30:
Ik heb hem vandaag eindelijk binnen gekregen. Eerste indruk, ziet er goed uit. Hij lijkt groot, maar de meeste ruimte wordt door de dikke wanden in beslag genomen. Heb ermee ook gelijk naar huis van me werk gefietst en het zat goed op me rug. Geen last van de banden in ieder geval. Thuis even snel geprobeerd met me D80 en 18-200 erop. Past goed in. Steekt wel een stukje uit, maar in principe is dat niet zo erg. Als je het onderste deel dicht doet, kun je wel een beetje zien dat de bodem van het bovenste deel aangedrukt wordt door de camera. Maar het is te verwaarlozen en nogmaals niet zo erg. De bodem is dik genoeg om je gear te beschermen. En zo zit je camera in ieder geval goed strak.

De bodem van het bovenste deel zit met een rits vast, dus het kan losgekoppeld worden om een normale rugzak van te maken. Zelfde geldt overigens ook voor de camera gedeelte. Die kan ook los, waardoor je dus wat extra ruimte kan creëren. Bovendeel is niet bepaald groot, wel een stuk groter dan het onderste deel, maar even goed niet groot. In mijn geval zal ik in dat gedeelte eten/water en misschien wat kledij mee sjouwen, wat in principe genoeg ruimte biedt. Er kunnen ongetwijfeld makkelijk 2x 70-200 in om een beetje het idee te geven.

Foto's zal ik wat later posten.

Hier zijn wat foto's (kan helaas op dit moment geen foto's schieten van D80 in de tas zelf)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Bedankt voor je informatie en wat foto's :)
Ik zit erg te twijfelen of ik hier wel mijn apparatuur in kwijt kan, maar ik heb dit ook nog even gevraagd aan de gebruiker die een review heeft geschreven die hier staat. (staat er net een week op)
Ik moet er namelijk onderin in kwijt:

30D incl. Grip
Canon 17-85 (gemonteerd bijv.)
Canon 70-200
Canon 580EX

edit: Ohja en dus een Macbook Pro 15,4 inch in het laptop gedeelte.

Zou balen zijn als dat niet past want dit is kort gezegd de enige cameratas die ik er nog een beetje uit vind zien voor mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

2.8 of f/4? Ik heb een pretty boy die er qua formaat zo te zien redelijk bij in de buurt komt en daar past onderin geen f/4 netjes. Met een beetje proppen net aan, maar dan gaat de rest zeker niet passen.

Bij mij of:
17-40, 10-22, 50, losse body en klein grut onderin, 70-200 en flits in bovenvak
of
70-200 (proppen), body met 17-40 mounted en de flits er bovenop, maar dan kan je de cam er niet snel uit halen

Niet ideaal, dus ik ben ook al op zoek...

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
De 70-200 raak je sowieso niet in het onderste deel kwijt (nou ja, wel met proppen zoals Ethirty al zei, maar is niet echt handig). Eventueel boven in eigen tasje of die van third-party bijvoorbeeld, dat het dus niet tegen andere los zittende voorwerpen stoot. De rest van je spullen zou in het onderste deel moeten kunnen passen. Ik zou zeggen, bestel het en probeer het. Je hebt altijd 7 dagen om het te retourneren. Of anders langs Booms gaan en daar proberen, als het uitkomt.

Lowepro Micro Trekker 200 misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door wolver1ne op 08-01-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Ikzelf zoek er een schoudertas oid bij voor body met 17-40, de 70-200 en mijn flits. Kan ik wat makkelijker een volledige basisset meenemen en ook wat makkelijker wisselen van lens. Zit te denken aan weer een Crumpler, ben alleen niet tevreden met die klitteband dingen in mijn rugzak. Die laten veels te snel los als ik een deel van de gear eruit heb.

Die Lowepro is misschien wel wat voor Ruben.

[ Voor 0% gewijzigd door Ethirty op 08-01-2009 21:33 . Reden: typo ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
Heb zelf een Samsonite Trekking Premium DFV90 shoudertas. Goede kwaliteit op zich, maar je kunt helaas geen camera met grip en nog eens met een lens kwijt.

Crumpler New Delhi modellen zien er trouwens best goed en functioneel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ethirty schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:56:
Ikzelf zoek er een schoudertas oid bij voor body met 17-40, de 70-200 en mijn flits. Kan ik wat makkelijker een volledige basisset meenemen en ook wat makkelijker wisselen van lens. Zit te denken aan weer een Crumpler, ben alleen niet tevreden met die klitteband dingen in mijn rugzak. Die laten veels te snel los als ik een deel van de gear eruit heb.

Die Lowepro is misschien wel wat voor Ruben.
Past makkelijk in een slingshot 200, valt volgens mij binnen 'schoudertas o.i.d.' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand die nog een leuke schoudertas kent waarin je zowel een MBP in kwijt kan als een DSLr met een flits en lens en zo klein mogelijk? Deze dingen neem ik dan ook vaak mee en heb geen zin on met twee tassen te gaan sjouwen. T is wel lastig om iets te vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

klein, maar met ruimte voor een 15" (of 17"?) breedbeeld laptop, dSLR en iets van een SB600? En dan vind je het raar dat je niks kan vinden? :+

Om het iets constructiever te maken: wat voor lens? 50mm is makkelijker dan 18-200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm

Die FastPack250 en CompuDaypack vind ik beide niet heel groot, maar ik weet niet wat jij onder groot verstaat ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Red Nalie schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:54:
Goed, ik heb dus tegenwoordig een 450D + 18-55 IS kitlens + 55-250 IS lens en ik heb nog een tas nodig. Nu heb ik persoonlijk nooit een schoudertas gedragen dus ik heb werkelijk enoclue hoe dat zit qua comfort etc.

Mijn oog valt op dit moment op de Lowepro Slingshot 200 AW, mijn originele idee was namelijk een schoudertas vanwege de bereikbaarheid van de camera en dit is daar een mooie upgrade van (lijkt mij?). Nu zit ik alleen met de volgende zaken:

- Ik ben flink van formaat en heb absoluut geen idee of dat ding uberhaupt past...
- Hoe zwaar wordt de load op de schouder met zo'n tas. Alles hangt natuurlijk aan 1 schouder maar in hoeverre krijg je daar snel last van? Even testen in de winkel zegt vrij weinig namelijk en uren mee rondlopen kan alleen pas na betaling ;)
- Hoe veilig is de rugtas? Als ik het zo zie kan iemand gewoon achter me gaan staan, sluiting openritsen en ermee vandoorhobbelen zonder enige moeite (gat richting achterkant). Klopt dit?
- Zijn er alternatieve 'rugtassen' ipc schoudertassen waarbij je de camera snel kunt bereiken?

Op korte termijn komt er niet heel veel troep bij en gebruik ik em alleen om door de natuur te hobbelen en eventueel als ik door een stad heen tour (begin volgende maand richting Parijs).
Niemand die antwoord heeft gegeven, dus vraag ik het nog maar een keertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
MBV schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:55:
klein, maar met ruimte voor een 15" (of 17"?) breedbeeld laptop, dSLR en iets van een SB600? En dan vind je het raar dat je niks kan vinden? :+

Om het iets constructiever te maken: wat voor lens? 50mm is makkelijker dan 18-200 .
Flitser ben ik nog aan het zoeken maar er moet ene 17-70 lens in met een D90 inderdaad.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:56:
http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm

Die FastPack250 en CompuDaypack vind ik beide niet heel groot, maar ik weet niet wat jij onder groot verstaat ;).
Ga ik naar kijken, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Red Nalie schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:54:

Geen idee. Hoe lang is dat van voor naar achter?
No worries, ik geloof dat ik hem 2x om kan :X
Heel erg lastig te zeggen. Ik heb zelf snel last van mijn rug, dus voor mij is het niet ideaal, maar als je zelf wat zwaarder bent zal het gewicht iets minder uitmaken. Het is puur het gewicht op 1 schouder waardoor ik na 4 uur last van mijn nek krijg, de vorm en instelmogelijkheden zijn prima.
Is simpel op te lossen door de rits naar 1 kant te doen, en dan de klikdingen voor 'halverwege' dicht te doen. Als je dat niet hoort... Maar inderdaad, hij is gemaakt voor gemak, en dat dient ook de dief.
Ja, diverse merken hebben een 'slingshot'. Lowepro heeft de fastpack, schijnt ook goed te werken en heeft 2 schouderbanden.

Webshops moeten hem trouwens zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen terugnemen, dus je kan hem altijd even 2 dagen uitproberen [/misbruik van wetgeving]

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 10-01-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
MBV schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:41:
[...]

Geen idee. Hoe lang is dat van voor naar achter?

[...]

No worries, ik geloof dat ik hem 2x om kan :X

[...]

Heel erg lastig te zeggen. Ik heb zelf snel last van mijn rug, dus voor mij is het niet ideaal, maar als je zelf wat zwaarder bent zal het gewicht iets minder uitmaken. Het is puur het gewicht op 1 schouder waardoor ik na 4 uur last van mijn nek krijg, de vorm en instelmogelijkheden zijn prima.

[...]

Is simpel op te lossen door de rits naar 1 kant te doen, en dan de klikdingen voor 'halverwege' dicht te doen. Als je dat niet hoort... Maar inderdaad, hij is gemaakt voor gemak, en dat dient ook de dief.

[...]

Ja, diverse merken hebben een 'slingshot'. Lowepro heeft de fastpack, schijnt ook goed te werken en heeft 2 schouderbanden.

Webshops moeten hem trouwens zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen terugnemen, dus je kan hem altijd even 2 dagen uitproberen \[/misbruik van wetgeving]
Goed, even naar de fastpack gekeken en dat lijkt me ook wel wat. Vrij slechte rug dus het gewicht verdelen over beide schouders is erg prettig en bovendien is de extra ruimte erg prettig als ik door Parijs moet huppelen.

Net gemeten en de camera +zoomlens is maar 20CM lang, dus dat lijkt mij makkelijk moeten passen. Nu nog even kijken welk model fastpack ik wil hebben, de 200 of de 250. Het komt eigenlijk neer op of ik mn laptop wil meenemen of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben dus van plan om ook een nieuwe tas aan te gaan schaffen en wel de Sony ACC-AMFM11

Ik kan alleen met geen mogelijkheid afbeeldingen vinden van de indeling van de tas.
Is er iemand weet die wat plaatjes heeft, of deze tas ook heeft, en die een linkje heeft naar wat afbeeldingen ?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:13:
Hoi,

Ben dus van plan om ook een nieuwe tas aan te gaan schaffen en wel de Sony ACC-AMFM11

Ik kan alleen met geen mogelijkheid afbeeldingen vinden van de indeling van de tas.
Is er iemand weet die wat plaatjes heeft, of deze tas ook heeft, en die een linkje heeft naar wat afbeeldingen ?

Alvast bedankt,
Als je niet weet hoe het ding in gedeeld is, waar heb je dan je keuze op gebaseerd als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ben inderdaad heel benieuwd. Ik vind hem er niet mooi, stevig of handig uitzien. Zo te zien kan de regen er gewoon inlopen, als de kap een beetje scheef zit :X Loop eens een mediamarkt binnen, ik gok dat ze daar wel zo'n tas hebben staan.

Ik zou je aanraden om ergens een mooie, handigere tas te kopen, en een imitatie-accu die de helft kost van de originele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Tunboy schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:27:
Ik heb de knoop doorgehakt, ... De Crumpler Pretty Boy XL is binnen enkele dagen de mijne :-)
...
Zal em zo goed mogelijk reviewen als ik em heb, om de eventuele twijfelaars zo goed mogelijk van dienst te zijn...
Heb hem dus binnen en al heel wat mee gepruld (nog niet mee rondgereisd).
En hier zijn dus mijn bevindingen:

Op het eerste zich leek de gehele rugzak wat groot, en het foto-compartiment wat klein, maar dat bleek maar een idee. Als je de rugzak op je rug hebt valt hij niet bepaald op. Zeker niet de donkergroene. Ik dacht de witte te nemen, maar dit zou na een citytrip met regen niet meer proper te krijgen zijn. Hij is wel mooi, maar opvallen doet ie dus niet, en dat is goed... toch?

Het fotogedeelte blijkt exact voor mij op maat gemaakt te zijn, na een uurtje de compartimenten met velcro te herschikken past alles er in, dat is dus:
Canon 450D body
Sigma 18-50 2.8 Macro lens
Canon 18-200 IS lens
Canon 430EX II flits
Omnibounce voor flits
zonnekap voor 18-50
UV filter doosje
polarisatiefilter met doosje
Carl Zeiss lens clean kitje
Zakje van m'n 430EX met daarin: batterijlader Canon, extra batterij 450D, 4xAA voor flits, afstandsbediening 450D

In het bovenste compartiment past dan nog het volgende:
Joby Gorillapod SLR Zoom statief
Macbook Pro
lader voor Macbook Pro
portefeuille
gsm
Panasonic Lumix FZ-7 in lowepro tas. (of boterhammen en een drankje, want daar heb je meer aan als je al een DSLR bij je hebt.

En dan zou er nog een dunne A4 map bijkunnen bij de laptop en in het voorste zakje nog je treintickets en een stadsplannetje ofzo.

Maar dan zit ie wel vol.

denk dat jullie nu wel een goed beeld moeten hebben over de grootte van de Pretty Boy XL backpack.

De ritsen gaan wel wat moeilijk open wegens die flappen die er over zitten, en het geheel is ook nog wat stijf, MAAR daardoor kan er ook geen regen/vuil in, zal er niets per ongeluk uit je tas vallen EN kunnen dieven nooit bij je spullen op de metro ofzo zonder dat je het duidelijk voelt dat ze aan je rugzak trekken.
Ik heb ook de indruk dat alles zeer goed beschermd word en op deze manier wel tegen een stootje kan.

Al bij al een tevreden klant dus, al had ik de prijs (100 euro) liever wat lager gezien, het kost tenslotte al genoeg allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Goed, beslissing genomen dat ik wel mn laptop mee wil 'kunnen' nemen omdat de fastpack ook ga gebruiken tijdens city-trips zoals naar Parijs. Nu dan de kwestie 250 of 350. Verschil in prijs is minimaal (€10,-) dus daar zit het em niet in.

Er moet een 450D + 18-55mm IS + 55-250mm IS in, op zich niet heel spannend dus. Later misschien nog een fliters maar dit is het eerste jaar iig genoeg. Daarnaast moet er een 13" MacBook in.

Nu ben ik vrij vors dus ik vraag me uberhaupt af of de band om mn middel past, kan iemand de maat van dat ding eens opnemen voor me?

Zijn er mensen die de 250 en 350 hebben kunnen adviseren om em wel of niet te nemen? Zou het zonde vinden om de 250 te nemen om er dan later achter te komen dat ik beter de 350 had kunnen nemen. Aan de andere kant weet ik niet of in de 350 alles gaat schuiven omdat er niet zo veel in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:35:
[...]

Als je niet weet hoe het ding in gedeeld is, waar heb je dan je keuze op gebaseerd als ik vragen mag? :)
Ik ben ten eerste op zijn uiterlijk gevallen...vind het gewoon een hele mooie tas,qua indeling ben ik niet zo heel veel eisend, maar was gewoon erg benieuwd hoe de indeling was.

en wat betreft de mediamarkt.....daar ligt echt niks fatsoelijks vind ik, allemaal van die kleine pruttasjes, schier echt niet op daar/ (media markt Deventer trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:02:
[...]
en wat betreft de mediamarkt.....daar ligt echt niks fatsoelijks vind ik, allemaal van die kleine pruttasjes, schier echt niet op daar/ (media markt Deventer trouwens)
Ik bedoelde niet dat ik de mediamarkt een goeie zaak vindt, maar zo'n 'starterspakket' zou ik juist bij de mediamarkt o.i.d. verwachten. En ik verwacht eerlijk gezegd ook dat dit een kleine pruttas is, dus daarom verwachtte ik hem bij de mediamarkt :+ (€40 voor een tas is vrij weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 20:10
Als ik zoek op Crumpler Pretty Boy XL dan kom ik een schoudertas tegen en geen rugzak?

Ik moet zeggen deze schoudertas lijkt me ook wel wat.
Past precies een 450d in met kitlens formaat en een 55-250 oid.

Tenminste dat is wat ik op de foto zie.

Iemand ervaring?

(ik heb het al gezien er zijn ook rugzakken met dezelfde naam)

[ Voor 11% gewijzigd door Btje op 12-01-2009 13:18 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Ja, die naam kan inderdaad voor verwarring zorgen, is exact hetzelfde maar dan met de toevoeging "backpack"
De codenaam is PB4000 voor de schoudertas en PBBPXL voor de rugzak (met daarachter steeds een toevoeging 00x voor de kleur).
Ik heb ook lang getwijfeld tussen de rugzak en de schoudertas. Het foto-gedeelte zal vermoedelijk wel gelijkaardig zijn, maar bij de rugzak kan er nog een laptop en een lunchpak ofzo bij, en bij de schoudertas niet. Met de rugzak kan je trouwens ook vrij veel meenemen zonder dat het zwaar lijkt te gaan wegen, ideaal voor lange tijd mee rond te lopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 22:05

polthemol

Moderator General Chat
Red Nalie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:56:
[...]

Niemand die antwoord heeft gegeven, dus vraag ik het nog maar een keertje :P
ik heb hier ook een slingshot en ik krijg erin:

400D met grip
tamron 90mm
tamron 28-75 met zonnekap erop gemonteerd
flitsert
canon kitlens
canon 70-300 IS

Alles kan ik gewoon gemount op de camera laten zitten. Nog plaats genoeg in de andere vakjes (flitser past precies in het rugvakje (430ex that is, het model hoger gaat niet lukken denk ik ;) ).

Over postuur van je kan ik geen uitspraken doen hoe gemakkelijk dit gaat zitten, dat is gewoon even proberen in de winkel, maar moet lukken, zit veel extra riem aan de beide sluitingen.

Voor het leeghalen van de tas: dit gaat niet zo makkelijk dat je het niet gaat merken. De rits gaat vrij stroef is mijn ervaring en je kunt desnoods de ritsen onder de clipjes doen. Als je er echt voor vreest: turtle shell om je tas heen doen, in slingshotstand kun je die makkelijk aan de kant schuiven en je gear eruit halen (ik heb de lenzen wel plat erin gelegd, niet rechtop zoals de originele indeling is: maw. als ik hem plat voor mijn buik heb, dan staan de lenzen recht erin, is imo wat makkelijker met wisselen, dan kun je hem als tafeltje gebruiken als het ware).

Draaggemak is redelijk, meer dan wat je ervan zou kunnen verwachten bij het eerste zicht, minder als een degelijke rugzak, maar wel stukken makkelijker in gebruik. In Italie hele dagen mee door Milaan rondgeschooid en was goed te doen.

-was nog een reactie op je vorige bericht :( was te traag met lezen :P -

[ Voor 2% gewijzigd door polthemol op 12-01-2009 20:39 . Reden: -bleh eerst de replys lezen >.< ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

polthemol schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:38:
(ik heb de lenzen wel plat erin gelegd, niet rechtop zoals de originele indeling is: maw. als ik hem plat voor mijn buik heb, dan staan de lenzen recht erin, is imo wat makkelijker met wisselen, dan kun je hem als tafeltje gebruiken als het ware).
Goh, ik ook. Echt veel handiger :) Ik heb zoveel ruimte over dat ik met het ding op m'n buik in het midden mijn D70 heb, daarboven (overgebleven tussenschotje erboven gedaan, boven de lens) wat losse meuk als doekjes of zonnekappen, links mijn telelens en daarboven mijn 50mm en Joby, rechts mijn flitser en pola-filter. Ik snap werkelijk niet dat ze die standaardindeling zo stom hebben kunnen doen 8)7

Dat betekent dus dat er achter mijn flitser nog ruimte is voor een lens. Ik had daar de 35-105 van mijn vader, maar die gebruikte ik nooit.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 12-01-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 22:05

polthemol

Moderator General Chat
njah ik snap maar niet dat mijn lenzencollectie nog niet tegen de vlakte was gegaan met die standaardindeling :P

Maar idd, lenzen plat werkt meesterlijk ! lens die je wil in middelste vakje zetten, dopje losdraaien, lens die je eraf haalt in vak dat leeg is gekomen, dopjes omwisselen, lens erop en klaar \o/

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sib
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 10:28

Sib

Ik ben op zoek naar een kleine rugtas welke ongeveer voor de helft bedoelt is voor camera spullen. De functie is voornamelijk voor vakantie (een dag rugzak zeg maar). Dus moet plaats hebben voor portemonnee, flesje water, DS, tshirtje, medicijnen, etc. En voor de andere helft mijn camera spul. Op vakantie zal ik max 2 lenzen meenemen en 1 body (450d, 17-55 en evt tele of prime)

Weet iemand welke richting/merk/site ik het beste kan kijken? Ik zie en vind een heleboel aardige tassen, maar ik vind de meesten teveel gericht op het sjouwen van alleen camera spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De Lowepro Rover AW, of een vergelijkbare tas.
Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.