Ik heb een Canon Eos 450D met EFS 18-200mm IS aangeschaft. Nu zoek ik hiervoor een leuke tas (Crumpler heeft naar mijn smaak de mooiste) waar deze camera mounted (juiste woord?) inpast, aangezien ik niet elke keer de camera uit elkaar wil halen. Het liefste wil ik een schoudertas, waar naast ruimte voor de camera, ook iets ruimte is voor wat kleine andere dingetjes (denk aan flesje drinken, brood, kladblok e.d.). Er hoeft niet al te veel extra ruimte te zijn. Welke tas is dan aan te raden?
zou eens naar de Crumpler Pretty Boys kijken, die zijn meestal wel leuk geprijsd, zien er goed uit.. en er kan nog best redelijk wat in..
Ik heb zelf een Pretty Boy XL als tasje als ik lichtgewicht op pad wil. Hier kan ik mijn 20D (zonder grip) met Tamron 17-50 kwijt met flitser (incl. omnibounce). En dan past er waarschijnlijk nog wel meer in het hoofdcompartiment.
En zojuist de Crumpler Pretty Boy XL Dull Black/Orange besteld. Bedankt voor het advies!
Viel mij trouwens op dat er erg veel verschil zit in prijzen, zo is de winkel waar ik hem heb besteld bijna de helft goedkoper dan de andere plaatsen waar de tas te koop was...
Viel mij trouwens op dat er erg veel verschil zit in prijzen, zo is de winkel waar ik hem heb besteld bijna de helft goedkoper dan de andere plaatsen waar de tas te koop was...
Verwijderd
Waar heb jij hem besteld dan? En is die XL variant wel groot genoeg? Ik denk toch eerder een XXXL variant nodig te hebben, zoals deze:DarkFly schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:12:
En zojuist de Crumpler Pretty Boy XL Dull Black/Orange besteld. Bedankt voor het advies!
http://www.dewinkel.nl/Cr...etty_Boy_XXXL-p-2994.html
Goede keus! Ik heb hem ook, en bevalt prima.. (ook van factoryprices by the way)DarkFly schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:12:
Jou gear past er zeker in. Ik heb een soort gelijke hoeveelheid aan camera gear. Pretty Boy is echt een fijne tas, voelt degelijk aan en kan tegen een stoot.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik heb de tas besteld bij Factoryprices.nl, zie ook de link in mijn bericht.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:25:
[...]
Waar heb jij hem besteld dan? En is die XL variant wel groot genoeg? Ik denk toch eerder een XXXL variant nodig te hebben, zoals deze:
http://www.dewinkel.nl/Cr...etty_Boy_XXXL-p-2994.html
De tas is voor mijn gear (Canon EOS 450D met 18-200mm lens) groot genoeg. Als je meer spullen wilt meenemen, dan heb je waarschijnlijk een grotere tas nodig (bijvoorbeeld je eigen keuze, of de tip van jejeh)...
Verhip.. ik heb de XXL i.p.v. de XL

Was even in de war..
Verwijderd
Ik twijfel tussen een rugtas of schoudertas van Pretty Boy. Wat raden jullie mij aan en waarom?
wat wil je er in stoppen?
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Een 450D met lens en wat accessoires.abrakadaver schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:40:
wat wil je er in stoppen?
Dan is de XXL perfect voor je zoals vermeld in de link naar factoryprices van jehjeh
Ik heb een D40 met 18-55 erop, en dan heb ik nog plaats voor mijn 55-200, en in het voorvakje kun je nog SD-kaartjes of kabels etc in stoppen.
Ik zou eventueel ook nog een (kleine) flitser of 50 mm prime er bij kunnen leggen. Maar dan is ie toch echt vol.
Ik heb een D40 met 18-55 erop, en dan heb ik nog plaats voor mijn 55-200, en in het voorvakje kun je nog SD-kaartjes of kabels etc in stoppen.
Ik zou eventueel ook nog een (kleine) flitser of 50 mm prime er bij kunnen leggen. Maar dan is ie toch echt vol.
Verwijderd
Heb zojuist de XL besteld bij Factory Prices. Had liever de witte gewild, maar voor een prijsverschil van 40 euro vind ik zwart toch ook wel errug mooi.Vis schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:01:
Dan is de XXL perfect voor je zoals vermeld in de link naar factoryprices van jehjeh
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 16:06 ]
Het foto-compartiment is bij zulk een rugzak even groot dan zijn schoudertas-tegenhanger. Het verschil zit 'm dus niet in het aantal 'gewone' gear dat je wil meenemen maar ook in de extra's (zie mijn posts een bladzijde (of 2 of 3) terug.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:22:
Ik twijfel tussen een rugtas of schoudertas van Pretty Boy. Wat raden jullie mij aan en waarom?
Het bovenste gedeelte van die rugzak dient immers eerder voor de niet-foto-gerelateerde zaken. Zoals eten, drinken, laptop, dunne regenjas, en dat soort dingen. Ik heb in het bovenste vak wel nog mijn Gorillapod staitefje zitten maar denk er aan dat dit het ENIGE statief is dat er in zal passen.
De keuze tussen rugzak en schoudertas hangt dus meer af van of je vooral lange vakanties en daguitstappen gaat doen, of er gewoon effe een uurtje tussenuit wil met de camera.
Voor veel mensen is die tas ook voornamelijk voor het vervoer met de auto, of gewoon om thuis alle spulletjes mooi bij mekaar te hebben liggen. Dan heb je dus niet veel aan die rugzak.
In het laptop-vak passen trouwens alleen de dunnere en kleinere 15" laptops. Een ouderwetse Acer Aspire 15,4 inch gaat er net niet in, terwijl een nieuwe Macbook Pro 15,4" nog veel plaats over heeft.
O ja, een rugzak heeft ook wel als grote voordeel dat het gewicht beter verdeeld is over je schouders, maar ook hier geldt dus dat dat voor een uurtje niet relevant is, en vooral belangrijk is voor daguitstappen en vakanties, maar dan had je dus toch al meer aan de rugzak gehad.
Zo beetje duidelijk?
EDIT: zie nu pas net dat je al een keuze had gemaakt maar voor de andere twijfelaars kan dit ook handig zijn.
Heb ook lang getwijfeld welke kleur ik zou nemen en daar durfde inderdaad veeeeel verschil in prijs tussen te zitten door de verkrijgbaarheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Tunboy op 15-01-2009 16:59 ]
Verwijderd
Erg duidelijk verhaal over de afwegingen die je kan (en wellicht ook moet) maken. Op de lange termijn is denk ik zowel een schoudertas als een rugtas iets wat je nodig zal hebben. Heb dus inmiddels de schoudertas, maar ga over een tijdje ook zeker nog wel kijken voor een rugtas.Tunboy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:57:
[...]
Het foto-compartiment is bij zulk een rugzak even groot dan zijn schoudertas-tegenhanger. Het verschil zit 'm dus niet in het aantal 'gewone' gear dat je wil meenemen maar ook in de extra's (zie mijn posts een bladzijde (of 2 of 3) terug.
Het bovenste gedeelte van die rugzak dient immers eerder voor de niet-foto-gerelateerde zaken. Zoals eten, drinken, laptop, dunne regenjas, en dat soort dingen. Ik heb in het bovenste vak wel nog mijn Gorillapod staitefje zitten maar denk er aan dat dit het ENIGE statief is dat er in zal passen.
De keuze tussen rugzak en schoudertas hangt dus meer af van of je vooral lange vakanties en daguitstappen gaat doen, of er gewoon effe een uurtje tussenuit wil met de camera.
Voor veel mensen is die tas ook voornamelijk voor het vervoer met de auto, of gewoon om thuis alle spulletjes mooi bij mekaar te hebben liggen. Dan heb je dus niet veel aan die rugzak.
In het laptop-vak passen trouwens alleen de dunnere en kleinere 15" laptops. Een ouderwetse Acer Aspire 15,4 inch gaat er net niet in, terwijl een nieuwe Macbook Pro 15,4" nog veel plaats over heeft.
O ja, een rugzak heeft ook wel als grote voordeel dat het gewicht beter verdeeld is over je schouders, maar ook hier geldt dus dat dat voor een uurtje niet relevant is, en vooral belangrijk is voor daguitstappen en vakanties, maar dan had je dus toch al meer aan de rugzak gehad.
Zo beetje duidelijk?
EDIT: zie nu pas net dat je al een keuze had gemaakt maar voor de andere twijfelaars kan dit ook handig zijn.
Heb ook lang getwijfeld welke kleur ik zou nemen en daar durfde inderdaad veeeeel verschil in prijs tussen te zitten door de verkrijgbaarheid.
Ik heb recent een nikon D700 met 24-70 gekocht, met als hoofd-doel om binnen te kunnen fotograferen, ik kom dan vaak in de situatie dat ik mijn tas bij me wil/moet houden en niet weg zet. Omdat ik wel tussen de mensen door wil kunnen lopen, mag de tas niet te groot zijn.
Voorop staat dat het een schoudertas moet worden, rugtas is te lastig met opbergen en slingshot vind ik niets. Ik heb de Lowepro Stealth Reporter serie bekeken, maar de D300 is net te klein voor de camera, de D400 vind ik te groot van buiten. Iemand tips?
Voorop staat dat het een schoudertas moet worden, rugtas is te lastig met opbergen en slingshot vind ik niets. Ik heb de Lowepro Stealth Reporter serie bekeken, maar de D300 is net te klein voor de camera, de D400 vind ik te groot van buiten. Iemand tips?
Als je verder geen spul meeneemt, waarom zou je dan een tas mee willen sjouwen? Ik ga vaak zat met een enkele body+lens op pad en dan laat ik mijn tassen lekker thuis. Voor noodgevallen een lensdop en plastic boodschappentasje mee, that's it!GFoAP schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:04:
Ik heb recent een nikon D700 met 24-70 gekocht, met als hoofd-doel om binnen te kunnen fotograferen. Iemand tips?
Als je ergens enkel als fotograaf aanwezig bent (en dus niet als gast/genodigde/feestvierder) dan is een tas idd niet nodig (al leg ik m'n camera ook graag veilig in de wagen zodat ik niet moet bang zijn van een noodstop maken als dat nodig is.
Als je op een hele avond je camera maar af en toe nodig hebt is een tas wel een must, het zal niet de eerste camera zijn die van een tafeltje valt en stuk gaat lijkt me.
Als je op een hele avond je camera maar af en toe nodig hebt is een tas wel een must, het zal niet de eerste camera zijn die van een tafeltje valt en stuk gaat lijkt me.
bedankt voor de reacties, maar als ik geen tas nodig zou hebben zou ik hier niet posten.
Ik wil een tas, om veilig op te kunnen bergen, veilig mee te kunnen nemen, extra accu kwijt te kunnen etc. Bovendien wil ik af en toe nog wel een extra lens mee oid.
Ik wil een tas, om veilig op te kunnen bergen, veilig mee te kunnen nemen, extra accu kwijt te kunnen etc. Bovendien wil ik af en toe nog wel een extra lens mee oid.
Misschien een kleine domke? F5xb, F5xc of F803? Die zijn behoorlijk plat, duurzaam en vormen zich een beetje naar je lichaam.GFoAP schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:04:
Ik heb recent een nikon D700 met 24-70 gekocht, met als hoofd-doel om binnen te kunnen fotograferen, ik kom dan vaak in de situatie dat ik mijn tas bij me wil/moet houden en niet weg zet. Omdat ik wel tussen de mensen door wil kunnen lopen, mag de tas niet te groot zijn.
Die F5xb zal waarschijnlijk te klein zijn voor die enorme 24-70.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Dat is een heel andere tas dan die je eerst beschreef...GFoAP schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:32:
bedankt voor de reacties, maar als ik geen tas nodig zou hebben zou ik hier niet posten.
Als je een body met een objectief eraan in een tas wilt doen, zit je al snel aan een behoorlijk dikke schoudertas, waarmee ik niet graag "tussen de mensen door" zou lopen. Misschien kan je (ook) eens kijken naar z.g. "toploaders", van Lowepro. Die zijn er in vele afmetingen en hebben als voordeel dat ze niet zo breed zijn als een schoudertas. Je kunt ze dragen als schoudertas, maar je kan ze met een riem ook aan je heup hangen, eventueel op je rug draaien en de grotere modellen hebben zelfs hulpstukken zoals een buikharnas (al ben ik daar zelf niet zo'n liefhebber van).
Ik ben sinds gister in het bezit van een 40D+17-55/2.8 lens met zonnekap en ben op zoek naar een tas.
Heb wat uitgezocht en vind de lowepro slingshots leuk. Je kunt ze mooi van je rug naar voren toe zwiepen en het bedient zich makkelijk.
Maar de enige eis die ik heb is dat ik geen 2 rugzakken ga omdoen. Dus ik zoek een slingshot die naast deze setup en mijn latere 10-22 lens nog meer ruimte overheeft voor andere dingetjes. Dus een soort cameratas en rugzak in in.
Ik heb de lowepro slingshot 100 aw hier op het werk gezien van een collega en die is echt veel te klein. De 200 aw heeft een andere collega van mij en daar zou hij volgens hem zeker in moeten passen.
Het verschil tussen de 200aw en 300aw is vrij groot. In de 300 past nog een laptop erbij bij wijze van en de A200 zou misschien alleen voldoende zijn voor mijn setup + 1 of 2 lenzen. Maar ik moet ook andere "rommel" erin kwijt; een flesje water of een zak chips, een hele dunne (en dus kleine) jas.
Maar ja, ik vind het concept slingshot erg handig, maar kan me voorstellen dat als je geen rugzak hebt (dus tas over 2 schouders) dat het dan irritant gaat aanvoelen aan 1 schouder als je rugzak wat zwaarder is.....
Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat het verstandigste is....
Als ik de omschrijving van fotokonijnenberg mag geloven zou de 300AW ideaal zijn...
Wat zeggen jullie?
Heb wat uitgezocht en vind de lowepro slingshots leuk. Je kunt ze mooi van je rug naar voren toe zwiepen en het bedient zich makkelijk.
Maar de enige eis die ik heb is dat ik geen 2 rugzakken ga omdoen. Dus ik zoek een slingshot die naast deze setup en mijn latere 10-22 lens nog meer ruimte overheeft voor andere dingetjes. Dus een soort cameratas en rugzak in in.
Ik heb de lowepro slingshot 100 aw hier op het werk gezien van een collega en die is echt veel te klein. De 200 aw heeft een andere collega van mij en daar zou hij volgens hem zeker in moeten passen.
Het verschil tussen de 200aw en 300aw is vrij groot. In de 300 past nog een laptop erbij bij wijze van en de A200 zou misschien alleen voldoende zijn voor mijn setup + 1 of 2 lenzen. Maar ik moet ook andere "rommel" erin kwijt; een flesje water of een zak chips, een hele dunne (en dus kleine) jas.
Maar ja, ik vind het concept slingshot erg handig, maar kan me voorstellen dat als je geen rugzak hebt (dus tas over 2 schouders) dat het dan irritant gaat aanvoelen aan 1 schouder als je rugzak wat zwaarder is.....
Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat het verstandigste is....
Als ik de omschrijving van fotokonijnenberg mag geloven zou de 300AW ideaal zijn...
Wat zeggen jullie?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@deatchchant:
Kijk anders ook eens naar de combitassen (backpack en slingbag in één).
De Lowepro Fastpack, de Kata 3N1 zijn daar voorbeelden van.
Tamrac heeft ze ook in het assortiment, maar de naam weet ik niet.
Ik heb de Kata op mijn lijst staan vanwege de vele draagmogelijkheden (normaal rugtas, sling en kruislings (slingready zeg maar), moet alleen nog even passen.
Kijk anders ook eens naar de combitassen (backpack en slingbag in één).
De Lowepro Fastpack, de Kata 3N1 zijn daar voorbeelden van.
Tamrac heeft ze ook in het assortiment, maar de naam weet ik niet.
Ik heb de Kata op mijn lijst staan vanwege de vele draagmogelijkheden (normaal rugtas, sling en kruislings (slingready zeg maar), moet alleen nog even passen.
Dat fototassen altijd kleiner zijn dan de omschrijving. Per definitie krimpen die dingen, want op den duur past om de een of andere magische reden mijn gear er nooit meer inDeathchant schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:20:
Wat zeggen jullie?

@Deathchant: ik raad het je niet aan om met meer dan mijn gear (D70 + kit + 50mm + tele + sb600) in een slingshot rond te lopen. Dat is namelijk erg slecht voor je rug. Die slingshot ben ik na een uur of 4 al wel zat, ik moet er niet aan denken dat er ook nog een laptop bij zit

@MBV, velen hebben er last van, velen niet. Ik zou wat meer van je gezondheid/omstandigheden moeten weten. Als ik door ierland loop met de rugzak, hetzij door de stad of door de natuur, niet al te bergachtig, heb ik ook een redelijk zware rugzak: mijn Z5+ 12 reservebatterijen, regenjas+dunne jas erin, 2 flesjes drinken (0,5L) en wat te eten en ik heb nooit echt last van mijn rug/schouders.
Ik heb echter nog nooit met een slingshot met daarin een kilo of 5/6 rondgelopen de hele dag. Ik ben rugzak gewend zeg maar. Dus...
Ik heb echter nog nooit met een slingshot met daarin een kilo of 5/6 rondgelopen de hele dag. Ik ben rugzak gewend zeg maar. Dus...
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Mijn rug is niet zo sterk, maar met een goede rugzak en een vergelijkbaar gewicht kan ik best een hele dag in de alpen rondlopen. Wat jij zo beschrijft is ook niet zo zwaar (in vergelijking met een dSLR en zooi erbij): 1kg water, 0.5kg eten, 1kg jassen (ruim geschat), 0.5kg batterijen, 0.5kg camera, 1kg rugzak = 4.5kg op 2 schouderbanden. Mijn cameratas met zooi erin weegt 5kg (dacht ik), en dat zit dan allemaal op 1 schouderband. Doordat het op 1 schouderband is ga je snel een beetje scheef lopen (hoeft niet door het korte riempje van rechtsonder naar midden op je borst), wat de situatie niet beter maakt.
Door de vorm is het slecht te vergelijken met een gewone rugzak over 1 schouder dragen, maar ik zou het wel even overwegen
Ook zie ik nu dat je niet eens zo gek veel gewicht mee wilt nemen, op de 2 flesjes water na dan. 't zou best kunnen met een slingshot 300, een 200 wordt echt te krap om een jas in mee te nemen.
Door de vorm is het slecht te vergelijken met een gewone rugzak over 1 schouder dragen, maar ik zou het wel even overwegen
Ook zie ik nu dat je niet eens zo gek veel gewicht mee wilt nemen, op de 2 flesjes water na dan. 't zou best kunnen met een slingshot 300, een 200 wordt echt te krap om een jas in mee te nemen.
Ik ben in de mediamarkt geweest om eens te kijken. Ik ben erg teleurgesteld in de Lowepro slingshot 200 en 300AW. Ik dacht echt dat die groot genoeg waren. Ik heb mijn camera erin gelegd en de tas ging maar NET dicht. En dat kwam niet doordat de lens te groot was, maar de 40D blijkbaar te diep was, waardoor hij tegen de flap aankwam. Dus ik moest de ritssluitng enigszins geforceerd dichtdoen. Dit was zo bij beide exemplaren.
Daarnaast een sh!tload aan plaats voor 100 lenzen, maar verder geen plaats voor een jasje een trui en 2 flesjes drinken. In het bovenste compartiment om het maar zo te zeggen passen net 2 van die 0.5L flesjes in, maar echt geen jas.
Ik heb ook van een ander merk (geen idee meer wat dat was) een rugzak gezien, dus ik dacht laat ik eens kijken. Een laptop in het rugvak geen probleem, 10 lenzen+camera, geen probleem, maar verder was het dat ook wel.
Ik ga toch even verder kijken dan deze slingshots....
Daarnaast een sh!tload aan plaats voor 100 lenzen, maar verder geen plaats voor een jasje een trui en 2 flesjes drinken. In het bovenste compartiment om het maar zo te zeggen passen net 2 van die 0.5L flesjes in, maar echt geen jas.
Ik heb ook van een ander merk (geen idee meer wat dat was) een rugzak gezien, dus ik dacht laat ik eens kijken. Een laptop in het rugvak geen probleem, 10 lenzen+camera, geen probleem, maar verder was het dat ook wel.
offtopic:
De prijzen bij de MM zijn sowieso belachelijk. 129 euro voor de 200AW, bij oom konijn voor 65 euro
De prijzen bij de MM zijn sowieso belachelijk. 129 euro voor de 200AW, bij oom konijn voor 65 euro
'n Lowepro FastPack XXX niet wat voor je?Deathchant schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:48:
Ik ben erg teleurgesteld in de Lowepro slingshot 200 en 300AW.
[...]
offtopic:
Semi-slingshot, maar dan op 2 schouders...
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Hey bedankt voor deze tip! Ik kende deze variant nog niet, maar hij lijkt me enorm handig!dodge_911 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:15:
[...]
'n Lowepro FastPack XXX niet wat voor je?
Semi-slingshot, maar dan op 2 schouders...
Je kan die vakken ook anders indelen. Volgens mij kan je het probleem 3/4 wegnemen door de tussenschotten verder naar 'achteren' te plaatsen.Deathchant schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:48:
Ik ben in de mediamarkt geweest om eens te kijken. Ik ben erg teleurgesteld in de Lowepro slingshot 200 en 300AW. Ik dacht echt dat die groot genoeg waren. Ik heb mijn camera erin gelegd en de tas ging maar NET dicht. En dat kwam niet doordat de lens te groot was, maar de 40D blijkbaar te diep was, waardoor hij tegen de flap aankwam. Dus ik moest de ritssluitng enigszins geforceerd dichtdoen. Dit was zo bij beide exemplaren.
Je hóeft al die ruimte voor lenzen niet alleen voor lenzen te gebruikenDaarnaast een sh!tload aan plaats voor 100 lenzen, maar verder geen plaats voor een jasje een trui en 2 flesjes drinken. In het bovenste compartiment om het maar zo te zeggen passen net 2 van die 0.5L flesjes in, maar echt geen jas.
Lowepro Computrekker look-a-like?Ik heb ook van een ander merk (geen idee meer wat dat was) een rugzak gezien, dus ik dacht laat ik eens kijken. Een laptop in het rugvak geen probleem, 10 lenzen+camera, geen probleem, maar verder was het dat ook wel.
Het nadeel is dat er weinig tassen zijn die makkelijk pakken combineren met ruimte voor niet-camera-zooiIk ga toch even verder kijken dan deze slingshots....
offtopic:
@Deathchant
Ik heb ook de Lowepro Slingshot 300 AW gehad en ik kon mijn 30D met de 70-200 IS gemount gewoon in de tas kwijt. Weliswaar met de zonnekap omgedraaid.

Inmiddels heb ik de Slingshot omgeruild voor de Lowepro Rolling CompuTrekker AW, simpelweg omdat ik totaal geen gewicht meer op mijn schouders wilde hebben, maar waar nodig wel de mogelijkheid is om als rugtas te gebruiken. Bovendien wilde ik nog extra ruimte voor een groothoeklens en tweede flitser.
Ik heb ook de Lowepro Slingshot 300 AW gehad en ik kon mijn 30D met de 70-200 IS gemount gewoon in de tas kwijt. Weliswaar met de zonnekap omgedraaid.

Inmiddels heb ik de Slingshot omgeruild voor de Lowepro Rolling CompuTrekker AW, simpelweg omdat ik totaal geen gewicht meer op mijn schouders wilde hebben, maar waar nodig wel de mogelijkheid is om als rugtas te gebruiken. Bovendien wilde ik nog extra ruimte voor een groothoeklens en tweede flitser.
@Oemfoefoe, ik wil naast mijn camgear ook mijn tennisjas en een fleece vest erin kwijt samen met 2 flesjes water ofzo, dat kan met die slingshot van jou niet. Ik had gister al mijn gear meegenomen naar de MM en mijn vriendin had de flesjes water bij zich en de tennisjas. Met veel geprop past het jasje en 1 flesje nog maar net.MBV schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:31:
[...]
Je kan die vakken ook anders indelen. Volgens mij kan je het probleem 3/4 wegnemen door de tussenschotten verder naar 'achteren' te plaatsen.
de tussenschotten wel maar die 2 langstee tussenschotten niet, die hebben een vaste lengte zeg maar en die kun je niet verder naar achteren plaatsen
Je hóeft al die ruimte voor lenzen niet alleen voor lenzen te gebruiken![]()
Ik ga het niet riskeren om brood en flesjes water BIJ mijn cameraspullen te leggen
Het nadeel is dat er weinig tassen zijn die makkelijk pakken combineren met ruimte voor niet-camera-zooi
ik heb nu een tas van een collega even te leen. Dit lijkt echt op een grote trekkingrugzak met onderin het cameracompartiment. En hier lijk ik wel genoeg plaats te hebben, alleen de rugzak zelf is al zwaar. Ik hoop dat ik ermee door de security kom op vliegvelden. Naneu Pro K3L dacht ik...
Zoals je ziet bij de foto van Oemfoefoe kan je de lange schotten wat verder uit elkaar zetten, zodat je body daartussen kan
Water doe ik altijd in het bovenste compartiment (bij mijn slingshot 200), brood zou ik geen problemen mee hebben (in een dichte plastic zak) en een droge jas ook niet. Maar het wordt wel erg krap.
K3L is geloof ik net zoiets als mijn LowePro Rover AW, en dat is inderdaad bijna ideaal voor op reis. Bijna, omdat je hem neer moet zetten om je camera eruit te halen, een andere manier gaat simpelweg niet.
K3L is geloof ik net zoiets als mijn LowePro Rover AW, en dat is inderdaad bijna ideaal voor op reis. Bijna, omdat je hem neer moet zetten om je camera eruit te halen, een andere manier gaat simpelweg niet.
Ik ga binnenkort een rondreis maken door mexico en guatamala. Nu neem ik voor het eerst een digitaal spiegelreflex mee. Een Nikon D80 met een sigma 17-70 lens, Nu zoek ik een goede rugzak waar je iig je camera goed kan opbergen en daarnaast ruimte hebt voor wat eten, een reisboekje, portomonnee, fles(jes) water voor als je op stap gaat. Nu heb de slingshots gezien en de fastpack, qua fotoruimte is er genoeg maar voor de andere spullen te weinig. Welke advies hebben jullie?
Lowepro heeft in ieder geval nog 2 modellen die je nog niet genoemd hebt en mogelijk wel een goede optie zijn:AleSyS schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:41:
Ik ga binnenkort een rondreis maken door mexico en guatamala. Nu neem ik voor het eerst een digitaal spiegelreflex mee. Een Nikon D80 met een sigma 17-70 lens, Nu zoek ik een goede rugzak waar je iig je camera goed kan opbergen en daarnaast ruimte hebt voor wat eten, een reisboekje, portomonnee, fles(jes) water voor als je op stap gaat. Nu heb de slingshots gezien en de fastpack, qua fotoruimte is er genoeg maar voor de andere spullen te weinig. Welke advies hebben jullie?
niet zo groot (waarschijnlijk te klein)
best groot (fijn groot, ook prettig op je rug :) )
Ik ben ook op zoek naar een goede 'travelrugzak' naast mijn backpack. Dus dan komt de orion trekker II wel erg goed over. Niet te groot, toch ruimte voor eten, water en andere nutteloze toelie en voldoende fotoruimte voor (volgens mij) een 450D, 18-55 IS, 55-250 IS, 10-22 en accesoires.
Is er iemand hier die er ervaring mee heeft?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Hij is kleiner dan je waarschijnlijk denktRobbieB schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:22:
Ik ben ook op zoek naar een goede 'travelrugzak' naast mijn backpack. Dus dan komt de orion trekker II wel erg goed over. Niet te groot, toch ruimte voor eten, water en andere nutteloze toelie en voldoende fotoruimte voor (volgens mij) een 450D, 18-55 IS, 55-250 IS, 10-22 en accesoires.
Helemaal waar, alhoewel de userreviews vrij positief zijn over het fotocompartiment. . Daar kan, met passen en meten, vrij veel in (foto maar even geplaatst, voor mensen die ook interesse hebben):Nomad schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:26:
[...]
Hij is kleiner dan je waarschijnlijk denkt. Koop hem niet zonder even zeker te weten dat alles wat je wilt er in past. Lowepro bekijkt altijd inhoud mogelijkheden met een D40 en allemaal 50mm 1.8 lensjes heb ik wel eens het gevoel
Het gewone compartiment kan ik vrij weinig over vinden. Belangrijk voor mij is, dat ik hem kan gebruiken voor daguitjes, dus het formaat (qua hele rugzak) is eigenlijk ideaal. Ik ga binnenkort eens even in de winkel kijken hoe groot hij nu werkelijk is, ik zal m'n bevindingen hier dan nog wel posten.
Ik ben op zoek naar een (relatief) compacte schoudertas en ik twijfel tussen de Lowepro Mini Mag AW en de Lowepro Pro Mag 2 AW. Ik wil in ieder geval mee kunnen nemen: mijn 5D, 24-105L, 17-40L en mijn 100mm macro (waarbij één van die lenzen op de body gemonteerd). Pas dat nog in de Mini Mag, of heb ik de Pro Mag nodig? In de buurt heb ik nog geen zaak gevonden die deze tassen op voorraad heeft (waar ik dus zou kunnen passen).
Suggesties voor andere compacte schoudertassen zijn ook welkom.
Crumpler PB XXXL?, over die tas is ook genoeg te vinden denk ik binnen got./\/\|) schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:14:
Ik ben op zoek naar een (relatief) compacte schoudertas en ik twijfel tussen de Lowepro Mini Mag AW en de Lowepro Pro Mag 2 AW. Ik wil in ieder geval mee kunnen nemen: mijn 5D, 24-105L, 17-40L en mijn 100mm macro (waarbij één van die lenzen op de body gemonteerd). Pas dat nog in de Mini Mag, of heb ik de Pro Mag nodig? In de buurt heb ik nog geen zaak gevonden die deze tassen op voorraad heeft (waar ik dus zou kunnen passen).
Via de search vind je vast ook wel een paar posts van mij waarin ik opnoem wat er in past.
In het kort, de spullen die je noemt passen er in, met nog wel ruimte voor een flitser en wat klein grut
Ziet er bijzonder aantrekkelijk uit! Dank.Nomad schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:25:
[...]
Crumpler PB XXXL?, over die tas is ook genoeg te vinden denk ik binnen got.
Via de search vind je vast ook wel een paar posts van mij waarin ik opnoem wat er in past.
In het kort, de spullen die je noemt passen er in, met nog wel ruimte voor een flitser en wat klein grut
Ik zie dat Crumpler ook weer een nieuwe full-photo backpack op zijn site heeft staan. 3 eigenlijk. En omdat ik mijn huidige matchmaker zou willen vervangen omdat deze te klein wordt lijken deze me interessant. De aangegeven inhoud vind ik altijd lastig in te schatten, omdat een 70-200 een lens is, maar een 50mm ook. Zit maar een klein verschil in kwa grootte. En omdat Utrecht of Maastricht toch ver weg zijn om alleen even naar een tas te kijken, is mijn vraag of iemand ze al in het echt gespot heeft. De inhoud van de grootste versie:

Wat ik erin kwijt wil:
40d + grip + mounted lens (24-105)
70-200
100mm macro
430ex
17-40
en in de toekomst nog een 10-22.
Omdat het voor langere wandeldagen nog steeds lekker moet zitten, wil ik een rugzak, en dus geen schoudertas. Daar heb ik er al een van, en die gebruik ik voor kortere stukken waar ik niet zoveel met mee hoef te nemen. Iemand een idee?

Wat ik erin kwijt wil:
40d + grip + mounted lens (24-105)
70-200
100mm macro
430ex
17-40
en in de toekomst nog een 10-22.
Omdat het voor langere wandeldagen nog steeds lekker moet zitten, wil ik een rugzak, en dus geen schoudertas. Daar heb ik er al een van, en die gebruik ik voor kortere stukken waar ik niet zoveel met mee hoef te nemen. Iemand een idee?
Kheb nog even verder gezocht tijdens mijn quest voor de ideale foto/combo-dagjes-uit-rugzak, en kwam toen uit bij de Kata DR-467.
Het merk zelf zegt me echt helemaal niks, maar ze zien er vrij goed uit. Het is in ieder geval niet zo'n rugzak die DURE APPARATUUR TAS schreeuwt. Voordeel van deze tov de LowePro Orion Trekker is dat deze wat meer vakjes heeft en een regenhoes. Zijn er hier mensen die ervaring met de tas hebben? Want de meningen op internet lopen nogal uiteen..
Het merk zelf zegt me echt helemaal niks, maar ze zien er vrij goed uit. Het is in ieder geval niet zo'n rugzak die DURE APPARATUUR TAS schreeuwt. Voordeel van deze tov de LowePro Orion Trekker is dat deze wat meer vakjes heeft en een regenhoes. Zijn er hier mensen die ervaring met de tas hebben? Want de meningen op internet lopen nogal uiteen..
Iemand ervaring met de Crumpler Messenger Boy 7500? Deze schoudertas gaat het denk ik voor mij worden. In de winkel was het mogelijk om hem dusdanig in te delen dat de camera met lens en zonnekap in de lengerichting geplaatst kan worden. Hierdoor zou je dan denk ik een combo van 30cm mee kunnen nemen. Daarnaast vind ik een schoudertas denk ik het prettigst wat betreft de snelheid waarmee je bij de apparatuur bent.
Oh en het design vind ik ook niet verkeerd
Maar goed zijn er toevallig al mensen met ervaring met deze tas? De prijs is vrij hoog en ik ben ook wel benieuwd hoe deze tas in de praktijk bevalt
Oh en het design vind ik ook niet verkeerd
Het is een prettig tasje als je vaak met kleine lenzen werkt. Meestal heb ik er een K20D met grip en lens(16-50 2.8), 2-3 lenzen(30-40-50-135mm primes) en een flitser in. Een body gigateletoeter(135-400) past er zijwaarts ook nog wel in en met een beetje creatief indelen met de schotjes kun je ook nog wel een niet al te grote lens en flitser meenemenNomad schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:26:
[...]
Hij is kleiner dan je waarschijnlijk denkt. Koop hem niet zonder even zeker te weten dat alles wat je wilt er in past. Lowepro bekijkt altijd inhoud mogelijkheden met een D40 en allemaal 50mm 1.8 lensjes heb ik wel eens het gevoel
Reactie op verzoek van: Servor n.a.v. post uit aanbiedingen forum.
--------------------------------------------------------------------------------
Zie aanbieding: http://www.factoryprices....Laptop-_Rugtas_3380_zwart

Servor: Hoe bevalt jou deze tas? Of zou je dat anders in Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 kunnen posten? Thanks alvast!
Deze tas bevalt mij uitstekent. Ik heb deze juist nodig in de combinatie waar die voor bedoeld is namelijk dat ik ook mijn 17"laptop erin mee wil vervoeren. Prima tas en zeker voor de aanbeidingsprijs!!!! voor € 39,95
--------------------------------------------------------------------------------
Zie aanbieding: http://www.factoryprices....Laptop-_Rugtas_3380_zwart

Servor: Hoe bevalt jou deze tas? Of zou je dat anders in Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 kunnen posten? Thanks alvast!
Deze tas bevalt mij uitstekent. Ik heb deze juist nodig in de combinatie waar die voor bedoeld is namelijk dat ik ook mijn 17"laptop erin mee wil vervoeren. Prima tas en zeker voor de aanbeidingsprijs!!!! voor € 39,95
Hey bedankt!
. Kun je nog een beeld schetsen van wat je allemaal in het bovenvak kunt meenemen? Zou het een geschikte tas als daypack zijn voor op vakantie bijv?
Bovenvak is best ruim. Kan je zeker het een en ander aan spul in kwijt. Ik denk dat je deze wel als een daypack kan gebruiken.
Ik heb de Tamrac tas als daypack op vakantie in Zuid Afrika gebruikt. Erg handige tas! Bovenin voldoende ruimte voor een trui, een flesje water, etc.. Onderin zat een 400D + 17-85 lens, een Ixus en de opladers voor beide camera's. Aanrader voor het geld.
Verwijderd
Dat lijkt mij ook wel een mooi tasje inderdaad. Het enige waar ik bang voor ben, is dat de flap eenvoudig open gemaakt kan worden door zakkenrollers. Als je door de stad loopt sta ook je nog wel eens stil, en zeker op drukke plaatsen zal je misschien niet eens door hebben als er iets uitgehaald wordt (op een markt bijv). Hoe denken jullie hierover?
Ik denk er als volgt over. Een klein schoudertasje voor de dagjes uit van enkele uren of wanneer je een wandeling door de binnenstad maakt. En een grotere tas als opbergruimte voor al je spullen. Als je op vakantie bent en je je dSLR met lenzen meeneemt zou ik dus een selectie maken van lenzen die je meeneemt. Hooguit 2 of 3 stuks, zoiets moet wel passen in zo'n klein schoudertasje. Die stop je tijdens het reizen in een rugzak met andere spullen (een normale, ruime rugzak). Eenmaal op bestemming ga je verder met enkel het schoudertasje.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:01:
Hoe denken jullie hierover?
Ben zelf nog steeds in de verleiding een Lowepro Compurover te halen bijv. Geen last van die irritante waist belt die vast zit aan de Rover AW II, want je kunt hem loskoppelen. Maar op zo'n moment denk ik ook van: waarom wil je zo'n tas? Omdat het makkelijk vervoert op reis. Maar persoonlijk heb ik ondervonden nooit genoeg "daypack" ruimte te kunnen hebben in van die half daypack/half photo rugzakken. En dat ontbreekt dus voor mijn gevoel. Je krijgt genoeg fotovakruimte, maar te weinig daypack. Dus hou ik nu een Lowepro Nova 2 AW er op na voor mijn foto spul en ga ik nog een keer een echte flinke rugzak aanschaffen voor daypack ruimte. Eentje die dus groot genoeg is voor allerlei non foto spul en waar die Nova 2 AW ook nog in past in 't geheel.
Als je je op stap bent met een schoudertas kun je ook sneller bij je fotospul komen, het bungelt aan je zij dus je kunt een oogje in het zeil houden i.v.m. diefstal. En hoe ik 't dan op los met non foto spul mee te sjouwen terwijl ik de hort op ben met die Nova 2? Flesje water in 't zijnet en wat te knabellen in de 2 vakjes die je hebt stoppen. Mobiel/portemonnaie sjou ik wel mee in mijn jaszakken en meer heb ik niet nodig op een dagwandeling van hooguit een paar uur.
Verder, Slash305, kun je ook kijken naar rugzakken die de toegang tot je fotospul achter op de rugzijde hebben. Waardoor je dus terwijl je die rugzak draagt, je de toegang tot je fotospul hebt ontnomen omdat je hem afdekt met je rug. Een Naneu Pro Military Ops Alpha of Bravo bijv, maar er zijn vast tig anderen. Is wel praktisch want zo kun je zonder zorgen door de drukste straten lopen. Vond ik iig een fijne gedachte toen ik de Bravo in gebruik had. Had ja, want ik heb aardig wat tassen ge/verkocht
Collectie tassen van begin tot nu:
- Lowepro Rover AW II
- Crumpler The This
- Lowepro Fastpack 200 AW
- Crumpler Opulent Rooster XL
- Crumpler Jimmy Bo 400
- Naneu Pro Military Ops Bravo
- Naneu Pro Military Ops Lima
- Lowepro Nova 2 AW
Denk dat ik nu pas uitgekomen ben bij de juiste tas voor mezelf

Op dat soort plekken moet je je tas ook niet op je rug dragen maar op je buik. Vooral op die crowded marktjes in Bangkok etc.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:01:
Dat lijkt mij ook wel een mooi tasje inderdaad. Het enige waar ik bang voor ben, is dat de flap eenvoudig open gemaakt kan worden door zakkenrollers. Als je door de stad loopt sta ook je nog wel eens stil, en zeker op drukke plaatsen zal je misschien niet eens door hebben als er iets uitgehaald wordt (op een markt bijv). Hoe denken jullie hierover?
Ik zie veel tassen waar de fotogear eigenlijk maar op 1 manier in past. Mij lijkt het handig om een tas te hebben waarin niet per sé de ene lens op de body moet om het netjes in de tas te krijgen. Dit om het aantal lenswissels te beperken (en een beetje luiheid van mijzelf).
Ik ben zelf dik tevreden over mijn Lowepro Rover AW II alleen ben ik een beetje uit deze tas gegroeid en begeef ik mij weer in een zoektocht naar een geschikte tas. Want in deze steekt de camera met mijn langste lens erop naar mijn mening net te ver in het compartiment bovern de vakjes. Hierdoor is het compatiment niet meer goed te benutten (omdat de "bodem" nergens hoger is vast te zetten met klitteband) en de camera in de tas kan schommelen steunend op de lens wat ook de bescherming niet ten goede komt.
Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar een Slingshot type of misschien een Backpack om het gewicht een beetje dragelijk te houden als ik de tas met gear mee neem voor een dagje uit waarbij er veel gelopen gaat worden. Ik zal de tas voornamelijk in outdoor situaties gaan gebruiken dus zou het wel handig zijn als die tegen een paar druppels water kan. Ik weet dat het met mijn spulletjes bijna niet mogelijk is maar een tas die niet té bulky is als dei op mijn rug hangt heetf de voorkeur, dit om het verplaatsen met gear op een druk evenement wat makkelijker te maken.
Wat ik graag mee zou nemen:
- EOS 40D+Grip
- 24-70 f/2.8L + Zonnekap
- 70-200 f/2.8L IS + Zonnekap
- 10-22
- 580EXII+Omnibounce
- Verschillende filters
- in de toekomst een 1.4x extender en een 2.0x extender
- Laders/extra Accu's/Cardreader wat kabeltjes
- Canon TC-80N3
en Eventueel in dezelfde tas, handig maar niet per sé noodzakelijk
- Mijn oude Powershot G3
- EOS 10D+Grip (liefst ook met 24-70 of 70-200 er nog op terwijl de 40D de andere lens er op heeft)
Ik verwacht zelf niet dat ik er nog grote lenzen bij aan ga schaffen, misschien nog een keer een 16-35 maar dat is niet voordat ik ook naar een full-frame camera overstap en verwacht dat dat nog wel even gaat duren.
Een paar suggesties voor tassen waar ik eens naar zou kunnen kijken zijn zeer welkom.
Ik ben zelf dik tevreden over mijn Lowepro Rover AW II alleen ben ik een beetje uit deze tas gegroeid en begeef ik mij weer in een zoektocht naar een geschikte tas. Want in deze steekt de camera met mijn langste lens erop naar mijn mening net te ver in het compartiment bovern de vakjes. Hierdoor is het compatiment niet meer goed te benutten (omdat de "bodem" nergens hoger is vast te zetten met klitteband) en de camera in de tas kan schommelen steunend op de lens wat ook de bescherming niet ten goede komt.
Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar een Slingshot type of misschien een Backpack om het gewicht een beetje dragelijk te houden als ik de tas met gear mee neem voor een dagje uit waarbij er veel gelopen gaat worden. Ik zal de tas voornamelijk in outdoor situaties gaan gebruiken dus zou het wel handig zijn als die tegen een paar druppels water kan. Ik weet dat het met mijn spulletjes bijna niet mogelijk is maar een tas die niet té bulky is als dei op mijn rug hangt heetf de voorkeur, dit om het verplaatsen met gear op een druk evenement wat makkelijker te maken.
- EOS 40D+Grip
- 10-22
- 580EXII+Omnibounce
- Verschillende filters
- Canon TC-80N3
- Mijn oude Powershot G3
- EOS 10D+Grip (liefst ook met 24-70 of 70-200 er nog op terwijl de 40D de andere lens er op heeft)
Ik verwacht zelf niet dat ik er nog grote lenzen bij aan ga schaffen, misschien nog een keer een 16-35 maar dat is niet voordat ik ook naar een full-frame camera overstap en verwacht dat dat nog wel even gaat duren.
Een paar suggesties voor tassen waar ik eens naar zou kunnen kijken zijn zeer welkom.
Murphy was an optimist
Wat te denken van de Lowepro Mini/Microtrekkers? Dat zijn rugzakken waarin je genoeg spul in kwijt kunt en ze zijn niet bepaald bulky te noemen. Blijft over: wil je ook non fotospul meesjouwen en zo ja, welke dingen en hoeveel?
Slingshot gaat niet passen, en zoveel gewicht wil je echt niet op 1 schouder hebben. Lowepro minitrekker of een Flipside 400 AW. En dat is voor je primaire eisen. Als je echt beide bodies tegelijk met lenzen erop wil meenemen zal ook de flipside te klein zijn.GoGoHaRrY schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:10:
Ik zie veel tassen waar de fotogear eigenlijk maar op 1 manier in past. Mij lijkt het handig om een tas te hebben waarin niet per sé de ene lens op de body moet om het netjes in de tas te krijgen. Dit om het aantal lenswissels te beperken (en een beetje luiheid van mijzelf).
- EOS 40D+Grip
- 10-22
- 580EXII+Omnibounce
- Verschillende filters
- Canon TC-80N3
- Mijn oude Powershot G3
De flipside heeft een heel fijne heupband, fijner als de minitrekker, en het mooie van de tas is dat je je statief/monopd niet eerst van de tas hoeft te halen voor het wisselen. Ik heb de tas nu een kleine twee weken in gebruik en bevalt erg goed. Enige nadeel tot nu toe is dat de bevestiging voor een statief een beetje te laag zit, maar dat is simpel op te lossen door een elastiek aan de bovenkant.

Wat er in past:
30D los, 40D met grip en 24-205L erop, 100-400L, Sigma 10-20 EX, 580EXII flitser.
Links: Vrije ruimte en 100-400L,
Midden 40D met grip en 24-105L, 30D
Rechts: 580EXII, Sigma 10-20EX, Bouncekap

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ik heb het ooit eerder geroepen, maar ik ben zo blij dat de Slingshot de deur uit is. Het is een hele fijne tas totdat er behoorlijk wat gewicht ingaat.
Ik ben overgestapt naar de Lowepro Rolling CompuTrekker AW. Je hoeft totaal geen gewicht meer te dragen en de tas voortrekken kost praktisch geen moeite.
En wanneer de ondergrond ongeschikt is voor de wieltjes; de tas heeft een volledig harnas en laat zich goed dragen. Echt een aanrader!
Qua volume eis hebben wij redelijk dezelfde gear.

Er is zelfs nog ruimte over voor de toekomstige 10-22 en tweede 580EX II
Meer voorbeelden op Flickr.
Er is ook nog een PLUS-versie met meer volumeinhoud. Het verschil tussen die twee kan je hier vinden.
Ik ben overgestapt naar de Lowepro Rolling CompuTrekker AW. Je hoeft totaal geen gewicht meer te dragen en de tas voortrekken kost praktisch geen moeite.
En wanneer de ondergrond ongeschikt is voor de wieltjes; de tas heeft een volledig harnas en laat zich goed dragen. Echt een aanrader!
Qua volume eis hebben wij redelijk dezelfde gear.

Er is zelfs nog ruimte over voor de toekomstige 10-22 en tweede 580EX II
Meer voorbeelden op Flickr.
Er is ook nog een PLUS-versie met meer volumeinhoud. Het verschil tussen die twee kan je hier vinden.
Maar wat ik mij dan afvraag hé:
Is het niet ongelooflijk slecht voor je apparatuur om het op wieltjes voort te trekken?
Al dat gehobbel, van het ene ondergrond naar de andere, brr... nee, ik zie daar niks in. Kijk, ik heb ook een vakantietas, zo'n trolley geval. Maar daarin versleep ik enkel spul wat niet kapot kan gaan. Dus ik vraag me echt af in hoeverre zoiets nu praktisch is in gebruik met fotospul.
Is het niet ongelooflijk slecht voor je apparatuur om het op wieltjes voort te trekken?

Al dat gehobbel, van het ene ondergrond naar de andere, brr... nee, ik zie daar niks in. Kijk, ik heb ook een vakantietas, zo'n trolley geval. Maar daarin versleep ik enkel spul wat niet kapot kan gaan. Dus ik vraag me echt af in hoeverre zoiets nu praktisch is in gebruik met fotospul.
Ik zie mij als ik een fototas met wieltjes zou hebben mij ook nog niet met mijn spulletjes vern een klinkerweggetjes rijden maar een vlakke asfaltweg of een gladde vloer binnen lijken mij niet meer problemen te geven dan het vervoer in een auto of gewoon gebruik.Joosie200 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:55:
Maar wat ik mij dan afvraag hé:
Ik wou eens eenvoudig maten gaan verglijken van de tassen die Lowepro heeft maar ik kan nergens een tabelletje vinden met de afmetingen van de compartimenten van de verschillende modellen tassen. (Ook maar even een mailtje met de vraag hierover richting Lowepro gestuurd.
De afmetingen van de Rolling CompuTrekker (Plus) AW spreken mij in ieder geval aan, en hier ga ik komend weekend eens naar proberen te kijken in de winkel. Als ik het mij goed herinner heeft cameranu in urk een aardige verzameling Lowepro tassen staan/hangen in hun winkel.
Als ik zo kijk hoe de meeste mensen hun tas inpakken valt mij op dat de omnibounce bij het vervoer meestel niet op de flitser zit. Zelf laat ik die er eigenlijk gewoon op zitten in mijn tas. Ook knik ik mijn flitser niet zodat ie netjes slank en dun blijft, maar wel iets langer.
Murphy was an optimist
Ik kan me niet voorstellen dat een beetje gehobbel slecht is voor je camera. Hij zit in padding, dus de G-krachten vallen best mee. Ik doe ook niet moeilijk over mijn toestel op bed gooien, krachten die daarbij vrijkomen zijn minimaal (zolang hij niet op de grond valt dus
). Die tassen zijn er juist op gemaakt om schokabsorberend te zijn.
Ik heb ook regelmatig met mijn 40D + 24-70 tijdens de rit in een achtbaan gezeten om foto's te maken, zonder problemen. Bang voor een beetje gehobbel met mijn gear ben ik zelf dus niet. Ergens in mijn achterhoofd zegt mij ook iets dat "een beetje gehobbel" wat heel anders is dan het gerammel van wieltjes over een slechte ondergrond. Dat gerammel kan wel eens overkomen als heel veel kleine stootjes waar de G-Krachten best wel eens erg hoog van kunnen zijn.
Hoe het gedempt word hangt in grote mate af van de wijze waarop de wieltjes op aan de tas zijn vastgemaakt, hier is waarschijnlijk al goede demping haalbaar. En natuurlijk het materiaal van de wieltjes zelf, ik loop de hele tijd met die hard-plastic wieltjes die op goedkope koffers zitten in mijn hoofd. Ik denk dat daardoor mijn gevoel ook deels komt dat dat niet gezond is voor de apparatuur.
Hoe het gedempt word hangt in grote mate af van de wijze waarop de wieltjes op aan de tas zijn vastgemaakt, hier is waarschijnlijk al goede demping haalbaar. En natuurlijk het materiaal van de wieltjes zelf, ik loop de hele tijd met die hard-plastic wieltjes die op goedkope koffers zitten in mijn hoofd. Ik denk dat daardoor mijn gevoel ook deels komt dat dat niet gezond is voor de apparatuur.
Murphy was an optimist
Dat maakt allemaal niet uit: de camera zit niet vast aan het stalen (of plastic) frame, maar in dempend materiaal (tussenschotjes). Juist de kleine stootjes (stoeprandje etc) worden daardoor genoeg gedempt.
En dan nog kan een SLR erg veel hebben. Vroeger werden die dingen nog gebruikt om met een slingerbeweging mensen aan de kant te meppen, nu de buitenkant van plastic is is dat wat minder populair
Het enige mechanische aan een DSLR is de spiegel en de sluiter, die beide al zoveel G-krachten krijgen bij het maken van een foto (binnen 1/5000 open en dicht, binnen 1/10 omhoog en omlaag) dat het mij erg zou verbazen als die daarvoor gevoelig zijn.
Los daarvan zijn zachtere, grotere wieltjes een stuk prettiger om mee rond te lopen, het rolt een stuk soepeler
En dan nog kan een SLR erg veel hebben. Vroeger werden die dingen nog gebruikt om met een slingerbeweging mensen aan de kant te meppen, nu de buitenkant van plastic is is dat wat minder populair
Los daarvan zijn zachtere, grotere wieltjes een stuk prettiger om mee rond te lopen, het rolt een stuk soepeler
[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 06-02-2009 13:14 ]
FYI
De wieltjes die worden gebruikt zijn gewoon wieltjes van inline skates. Je kan dus ook zachtere exemplaren gebruiken.
De wieltjes die worden gebruikt zijn gewoon wieltjes van inline skates. Je kan dus ook zachtere exemplaren gebruiken.
Als je ze kan verwisselen wel, en sommige koffers hebben veel kleinere wieltjes dus dan past het alsnog niet.
Okay ik had misschien wat duidelijker moeten zijn. Ik had het over de wieltjes van mijn tas, de Lowepro Rolling CompuTrekker AW.
Dus eventueel nadat ze zijn versleten óf bij gewenste zachtere wielen, is er een mogelijkheid om ze te vervangen door andere inline skate wieltjes.
Dus eventueel nadat ze zijn versleten óf bij gewenste zachtere wielen, is er een mogelijkheid om ze te vervangen door andere inline skate wieltjes.
Ik heb inmiddels ook een reactie van Lowepro terug, en ze hebben zo 123 niet een lijstje/overzichtje van hun tassen met de interne (en externe) afmetingen onder elkaar.
Eens kijken of ik creatief zo'n lijstje kan klussen om de inhoud van de tassen eens makkelijk te kunnen vergelijken. Het zal wel iets in Excel worden ofzo, ik vind een database klussen hiervoor nét iets te ver gaan.
Eens kijken of ik creatief zo'n lijstje kan klussen om de inhoud van de tassen eens makkelijk te kunnen vergelijken. Het zal wel iets in Excel worden ofzo, ik vind een database klussen hiervoor nét iets te ver gaan.
Murphy was an optimist
Hallo allemaal,
Gistermiddag heb ik het een en ander binnengekregen aan tasspul:
Toploader 75 AW en de Waistbelt 'deluxe' (maatje 13 voor hen met interesse
)
Deze twee wilde ik graag samen gebruiken: de toploader links op m'n heup zodat ik m'n rug kan ontlasten. Ik loop alleen tegen een aantal problemen aan.
-De toploader lijkt alleen achterop de waistbelt te willen (met het klittenband). Hij zit dan helemaal achterop, en daar past 'ie eigenlijk ook niet goed omheen.
-Ik zie geen ' normale' sliplock-aansluitingsmogelijkheden om de tas aan de belt vast te maken.
Ik heb:
de site van lowepro doorzocht;
een pdf met alle tassen van ze doorgeploeterd;
onderin de doos gekeken;
alle mogelijke dingen op, in en aan de tas geprobeerd;
en de eerste twee pagina's van google op relevante dingen doorgezocht (al ben ik een held in het uitzoeken van slechte zoektermen).
Ik vrees stiekem dat ik iets mis (fysiek aan de tas, to be precise). Is er iemand die dat vermoeden kan bevestigen of ontkennen? Ik zou 't liefst morgenavond die tas al gebruiken, maar zo is er geen lol aan
.
Toploader 75 AW en de Waistbelt 'deluxe' (maatje 13 voor hen met interesse
Deze twee wilde ik graag samen gebruiken: de toploader links op m'n heup zodat ik m'n rug kan ontlasten. Ik loop alleen tegen een aantal problemen aan.
-De toploader lijkt alleen achterop de waistbelt te willen (met het klittenband). Hij zit dan helemaal achterop, en daar past 'ie eigenlijk ook niet goed omheen.
-Ik zie geen ' normale' sliplock-aansluitingsmogelijkheden om de tas aan de belt vast te maken.
Ik heb:
onderin de doos gekeken;
en de eerste twee pagina's van google op relevante dingen doorgezocht (al ben ik een held in het uitzoeken van slechte zoektermen).
Ik vrees stiekem dat ik iets mis (fysiek aan de tas, to be precise). Is er iemand die dat vermoeden kan bevestigen of ontkennen? Ik zou 't liefst morgenavond die tas al gebruiken, maar zo is er geen lol aan
@ vegetoot: Bij mij zat er een "buikharnas" (van niks) bij en wat overbodige lintjes aan de zijkanten. Dat er klittenband aan zat, zag ik pas na jouw post. Ik gebruik hem uitsluitend als schoudertas, mede omdat hij toch flink lomper bleek dan in de winkel leek, maar ik denk niet dat je iets mist.
Thnx Toff, dan weet ik dat.
Nu weet ik zeker dat 't tijd is voor een die-hard noob-tweak
.
Nu weet ik zeker dat 't tijd is voor een die-hard noob-tweak
Verwijderd
Ik heb nu ook de lowepro fastpack 250 gekocht. Wat een verademing tegenover men cobra schoudertasje, nu kijk ik er naar uit om nog eens opstap te gaan met de camera!
Mijn keuze is vandaag gevallen op de Lowepro Vertex 300 AW, deze kwam mij iets minder lomp over dan mijn andere alternatief de Lowepro Rolling Computrekker Plus AW en welke meteen ook een kilo zwaarder is.
Ik verwachtte van mijzelf ook niet dat ik snel de het rollen zal gaan gebruiken, en ik de Vertex 300 AW aangenaam vond met het gewicht op mijn rug.
Ik verwachtte van mijzelf ook niet dat ik snel de het rollen zal gaan gebruiken, en ik de Vertex 300 AW aangenaam vond met het gewicht op mijn rug.
Murphy was an optimist
Verwijderd
Ah, eindelijk nog iemand met hetzelfdevegetoot schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:25:
Hallo allemaal,
Toploader 75 AW en de Waistbelt 'deluxe' (maatje 13 voor hen met interesse)
Ik heb:
onderin de doos gekeken;
Ik vrees stiekem dat ik iets mis (fysiek aan de tas, to be precise). Is er iemand die dat vermoeden kan bevestigen of ontkennen? Ik zou 't liefst morgenavond die tas al gebruiken, maar zo is er geen lol aan.
Ik heb een 65AW en overweeg de aanschaf van een Deluxe waistbelt. Ik heb er eigenlijk al een, maar dit zit vast aan m'n Specialist 85AW
Karl Grobl heeft ook het LowePro systeem gebruikt en had hetzelfde probleem. Hij heeft het geheel laten vastnaaien bij een schoenmaker ergens in de jungle van Peru.
Wat volgens mij ook wel aardig werkt is om door die lusjes die zeg maar verticaal lopen een smalle carabiner te doen die precies lang genoeg is en vrij smal en die carabiner ook door een sliplocklus op de belt halen. Het staat in ieder geval op mijn lijstje van dingen die ik nog moet doen. Maar daar staat wel meer op
Kloppen de maten die LowePro opgeeft voor de Belt wel? Minimaal 86.5 cm? Bij het Shoulder Harness kwam ik aardig lelijk uit. Ik dacht: die S/M zal wel op de Aziaten gericht zijn, en gezien ik bij kleding vaker L heb, koop ik die L. Niet dus... nu krijg ik de hele combi niet zo hoog opgehangen als ik soms zou willen omdat het ding al op z'n kortst zit terwijl er echt een eindeloos stuk band over is om hem enorm groot te maken. (Waar is in vredesnaam die XL voor dan?) Maarja, ik kom sowieso altijd een beetje lelijk uit qua maten, omdat ik relatief smal en lang ben en m'n armen en benen aap-achtig lang zijn. (Wat er dus meestal in resulteerd dat een jas te lang is terwijl de mouwen nog te kort zijn.) Het leuke is wel dat je een flink eind kunt komen als je iemand een schop wilt verkopen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 02:01 ]
Verwijderd
Wellicht past het niet helemaal binnen dit topic, maar ik heb gisteren een Lowepro Apex 20 AW voor mijn Panasonic DMC-TZ5 gekocht. Camera past er precies in, en in het voorste vakje heb je dan nog ruimte voor een aantal SD kaartjes en een reserve accu.
Tasje schijnt behoorlijk all-weather proof te zijn. Aan de achterkant zit een soort 'regen cape', die je er onder vandaan kunt trekken, en over de voorkant kunt doen, zodat hij nog beter beschermd is tegen de regen

Tasje schijnt behoorlijk all-weather proof te zijn. Aan de achterkant zit een soort 'regen cape', die je er onder vandaan kunt trekken, en over de voorkant kunt doen, zodat hij nog beter beschermd is tegen de regen

Crumpler Jimmy Bo 400 aangeschaft voor Sony @300 met kitlens. Past nog een handleiding, lader en stekker bij. kwaliteit voelt goed aan. Prijs net geen 40 euro.

Lotgenoten hebben is gaaf
Aan dergelijke oplossingen heb ik ook zitten denken. Ze zijn alleen zo weinig flexibel, stiekem is dat wat me van sliplock zo aanspreekt.Karl Grobl heeft ook het LowePro systeem gebruikt en had hetzelfde probleem. Hij heeft het geheel laten vastnaaien bij een schoenmaker ergens in de jungle van Peru.
Dat ga ik dus ASAP proberen, het klinkt heel haalbaar. Bedankt voor de tip!Wat volgens mij ook wel aardig werkt is om door die lusjes die zeg maar verticaal lopen een smalle carabiner te doen die precies lang genoeg is en vrij smal en die carabiner ook door een sliplocklus op de belt halen. Het staat in ieder geval op mijn lijstje van dingen die ik nog moet doen. Maar daar staat wel meer op
Bij mij past 'ie ook niet geweldig. Ik heb mezelf opgemeten (op de lowepro-site stonden de omtrekmaten), en ik kwam op de large-versie uit (maat 13). Ik vond het een tikje vreemd, en dat bleek niet onterecht. In de kleinste stand blijft 'ie redelijk op m'n botten hangen.Verhaal over rare maten.

Iemand hier al ervaring met de nieuwe Italian Connection rugzak van Crumpler?
Ik twijfel nog tussen deze en de Pretty Bella Full Photo Backpack, alleen is die eerste ruim €50 duurder en ik heb geen idee of het dat wel waard is...
Ik twijfel nog tussen deze en de Pretty Bella Full Photo Backpack, alleen is die eerste ruim €50 duurder en ik heb geen idee of het dat wel waard is...
Na wat wikken en wegen toch maar de Italian Connection besteld (gaat hopelijk wel even mee, dus mag wel wat kostenComBax schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:57:
Iemand hier al ervaring met de nieuwe Italian Connection rugzak van Crumpler?
Ik zal hier wat indrukken posten als ik hem binnen heb.
heeft iemand hier de crumpler new delhi 620 schoudertas??
Das mooi, want ik ben ook aan het wikken en wegen. Moet nogal een hoop in bij mij namelijk. Hoop dat je hem snel binnen krijgtComBax schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:07:
[...]
Ik zal hier wat indrukken posten als ik hem binnen heb.
Mijn nieuwe aanwinst, de Lowerpro Fastpack 350. Met name uitgezocht voor het slingshot principe en ik wilde persee een tas met ruimte voor niet camera gerelateerde producten.
Voor het formaat gekozen ivm de aanstaande glas uitbreiding

U ziet:
SB-600, oplader voor de accu van de body en voor de batterijen van de SB-600, Nikkor 50mm f/1.8 en blaasbalgje.
Nikkor 10,5mm Fish, en een Nikon D90 met battery grip waarop een Sigma 18-200 OS zit. (in de toekomst wordt dat een 24-70 en een 70-200.
Bij deze is mijn oude tas een Lowepro Rover AW II te koop

U ziet:
SB-600, oplader voor de accu van de body en voor de batterijen van de SB-600, Nikkor 50mm f/1.8 en blaasbalgje.
Nikkor 10,5mm Fish, en een Nikon D90 met battery grip waarop een Sigma 18-200 OS zit. (in de toekomst wordt dat een 24-70 en een 70-200.
[ Voor 35% gewijzigd door Noxa op 18-02-2009 18:35 ]
Ik ben zo eigenwijs geweest om een Slingshot 350 AW te gaan bestellen terwijl iedereen in dit topic van z'n Slingshot af wil. Het lijkt me toch een ideaal systeem, en als je 'm niet te vol bepakt valt het qua gewicht enzo best mee denk ik. En m'n rug en schouder zijn gelukkig niet van karton, dus ik verwacht dat het wel te doen is. Ik heb nu trouwens een veel te kleine schoudertas, dus ik ben wel wat gewend.
't Is een mooie tas in elk geval, laptop past er ook in, kan niet wachten tot 'ie binnen is
.
't Is een mooie tas in elk geval, laptop past er ook in, kan niet wachten tot 'ie binnen is
[ Voor 8% gewijzigd door mcdronkz op 18-02-2009 18:39 ]
Verwijderd
Noxa, zou je misschien wat fototjes van de Rover en de Fastpack naast elkaar kunnen nemen? Voor wat simpele vergelijkingen qua formaat enzo
.
Verwijderd
ik heb de Crumpler Italian Connection Full Photo Backpack besteld, en vandaag ontvangen.
Ik kan er helaas nog geen foto van posten, maar ik zet hier even mijn eerste indrukken neer.
Dit zit er momenteel allemaal in:
-Canon 40D
-EF 24-70 f2.8L
-EF 135 f2L
-EF 70-200 f2.8L IS
-580 EX II
-3x B+W Filter in doosje
-3x omnibounce (geel/blauw/wit) gestapeld op elkaar
-Blaasbalgje
-Oplader Canon en oplader IPC-1L voor de flitser
-1 extra batterij canon
-2 batterijsets (in totaal 8 AA batterijen in 2 doosjes) voor de flitser
en dit moet er nog in: Cokin Z-PRO filterset (houder + 4 filters) [nog niet binnen
]
Volgens de website van Crumpler staat er dat er ruimte is voor 2 body's en 6 lenzen. Dat is natuurlijk relatief, maar ik kan je zeggen dat voor alles hierboven genoemd de zak vol zit.. Zij nemen waarschijnlijk 6 kleine lenzen
Bovenal is het draagcomfort (wat toch belangrijk is) uit-ste-kend te noemen! , al moet ik er nog wel is een dagje mee stappen om daar een gefundeerde uitspraak over te kunnen doen.
Bovendien zit de 24-70 gemonteerd op m'n 40D in de rugzak, en kan ik via het klepje bovenaan makkelijk aan m'n camera zonder gans de zak open te doen (ook aan de 70-200 kan ik van boven uit).
Al bij al ben ik tot nu toe zeer tevreden met deze rugzak, alleen laat hij weinig ruimte voor uitbreiding.. Maar daar is natuurlijk een mouw aan te passen .. gewoon wat overtollig materiaal eruit en huppaké ..
. Laptop kan er wel nog bij
, maar die gaat nooit mee
. Bovendien is hij ook niet supergroot, wat toch ook weer scheelt
Conclusie: aanrader
Ik kan er helaas nog geen foto van posten, maar ik zet hier even mijn eerste indrukken neer.
Dit zit er momenteel allemaal in:
-Canon 40D
-EF 24-70 f2.8L
-EF 135 f2L
-EF 70-200 f2.8L IS
-580 EX II
-3x B+W Filter in doosje
-3x omnibounce (geel/blauw/wit) gestapeld op elkaar
-Blaasbalgje
-Oplader Canon en oplader IPC-1L voor de flitser
-1 extra batterij canon
-2 batterijsets (in totaal 8 AA batterijen in 2 doosjes) voor de flitser
en dit moet er nog in: Cokin Z-PRO filterset (houder + 4 filters) [nog niet binnen
Volgens de website van Crumpler staat er dat er ruimte is voor 2 body's en 6 lenzen. Dat is natuurlijk relatief, maar ik kan je zeggen dat voor alles hierboven genoemd de zak vol zit.. Zij nemen waarschijnlijk 6 kleine lenzen
Bovenal is het draagcomfort (wat toch belangrijk is) uit-ste-kend te noemen! , al moet ik er nog wel is een dagje mee stappen om daar een gefundeerde uitspraak over te kunnen doen.
Bovendien zit de 24-70 gemonteerd op m'n 40D in de rugzak, en kan ik via het klepje bovenaan makkelijk aan m'n camera zonder gans de zak open te doen (ook aan de 70-200 kan ik van boven uit).
Al bij al ben ik tot nu toe zeer tevreden met deze rugzak, alleen laat hij weinig ruimte voor uitbreiding.. Maar daar is natuurlijk een mouw aan te passen .. gewoon wat overtollig materiaal eruit en huppaké ..

Conclusie: aanrader
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 20:07 ]
Wish granted:Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:45:
Noxa, zou je misschien wat fototjes van de Rover en de Fastpack naast elkaar kunnen nemen? Voor wat simpele vergelijkingen qua formaat enzo.

Links de Rover AW II rechts de Fastpack 350.
Verwijderd
wat is het voordeel van een losse 24-70 een 70-200 in vergelijking met een 18-200 lens?Noxa schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:28:
Mijn nieuwe aanwinst, de Lowerpro Fastpack 350. Met name uitgezocht voor het slingshot principe en ik wilde persee een tas met ruimte voor niet camera gerelateerde producten.
[afbeelding]
U ziet:
Is dat puur vanwege de compactheid van de 24-70 in het geval je niet meer nodig hebt?
Ik zit namelijk te denken aan mijn eerste D90, en dan met een 18-200 nikkor lens, gelijk goed te kopen voor een flink bereik.
Stel die vraag nog ff in het nikon of nikon objectieven topic. Babbelen we daar verder.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:28:
[...]
wat is het voordeel van een losse 24-70 een 70-200 in vergelijking met een 18-200 lens?
Is dat puur vanwege de compactheid van de 24-70 in het geval je niet meer nodig hebt?
Ik zit namelijk te denken aan mijn eerste D90, en dan met een 18-200 nikkor lens, gelijk goed te kopen voor een flink bereik.
Kan het hier ontopic blijven.
Mooi stukje tekst. Wat jij erin heb zitten moet er bij mij ook ongeveer in, en heb het idee dat the big-cheese toch nét te groot is. Thanks!
In welke Lowepro rugzak/trolley past eigenlijk een Canon 70-200 2.8 IS rechtop, danwel staand?
Ik denk dat'ie wel past in 'n Lowepro Pro Roller 2, als ik de maten zo bekijk, maar die kan dan weer niet op je rug
Hoewel, een goedgevulde Rolling Computrekker Plus als de mijne weegt eigenlijk al best veel, en de rugzak is eigenlijk 'dieper' dan de persoon die 'm draagt
Maar toch vind ik 't wel fijn om 'm als het moet, toch ff op je rug te nemen, bvb bij
trappen ofzo.
Ik denk dat'ie wel past in 'n Lowepro Pro Roller 2, als ik de maten zo bekijk, maar die kan dan weer niet op je rug

Hoewel, een goedgevulde Rolling Computrekker Plus als de mijne weegt eigenlijk al best veel, en de rugzak is eigenlijk 'dieper' dan de persoon die 'm draagt
Maar toch vind ik 't wel fijn om 'm als het moet, toch ff op je rug te nemen, bvb bij
trappen ofzo.
Zie ik het goed dat de fastpack geen heupband en riempje tussen de schouderbanden heeft?Noxa schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:10:
[...]
Wish granted:
[afbeelding]
Ik heb een fastpack 200 en die heeft dat inderdaad niet. Mis het ook niet moet ik zeggen, die riempjes tussen schouderbanden haal ik altijd meteen weg. Heupbanden zijn wel prettig als de tas heel erg zwaar is, zo'n 350 is wel wat groter dan de 200 natuurlijk. Maar met al m'n gear erin plus een laptop en wat eten/drinken is ie prima te doen op je rug. De banden en de rug zijn goed gevoerd en het trekt niet. Zit erg comfortabel.
Fastpack 350 heeft zowel heupband als riempje tussen de schouderbanden, als ik 'm hier naast me zo eens bekijk...MBV schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:56:
[...]
Zie ik het goed dat de fastpack geen heupband en riempje tussen de schouderbanden heeft?
Ik zit nog wel eens op een mountainbike, en als je dan een hobbeltje tegenkomt knalt een tas zonder heupband zo tegen je achterhoofd aan. Dan heb ik het nog niet over wat een slingerende tas met je balans doetSick Nick schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:59:
Ik heb een fastpack 200 en die heeft dat inderdaad niet. Mis het ook niet moet ik zeggen, die riempjes tussen schouderbanden haal ik altijd meteen weg. Heupbanden zijn wel prettig als de tas heel erg zwaar is, zo'n 350 is wel wat groter dan de 200 natuurlijk. Maar met al m'n gear erin plus een laptop en wat eten/drinken is ie prima te doen op je rug. De banden en de rug zijn goed gevoerd en het trekt niet. Zit erg comfortabel.
Hmm, dan is het misschien jammer dat ik mijn Rover al heb gekochtdodge_911 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:25:
[...]
Fastpack 350 heeft zowel heupband als riempje tussen de schouderbanden, als ik 'm hier naast me zo eens bekijk...

Ik doe niet zoveel aan mountainbiken dus daar heb ik gelukkig niet zoveel last van
Als ik al sportief onderweg ben met m'n gear bij me dan is het in de auto en die ligt dan goed verankert in de kofferbak als ik over het circuit ga.
Ik heb nu een LowePro Mini Trekker, maar die begint wat krap te worden. Daarnaast is de bescherming wat minder (relatief dun materiaal). Ik heb eens zitten kijken en nu ziet zo'n Kata HB-205 er wel kek uit. Met name de accessoires die er al dan niet standaard bij zitten.
Iemand ervaring met deze rugzak (of de HB-207)?
Update: Tas inmiddels aangeschaft. Vandaag een dagje volledig beladen op stap met de Kata. Ik zal van de week wel een review in elkaar knutselen.
Eerste indruk: stevig. Errug stevig die tas. Da's wel ff wennen na die LowePro Mini Trekker.
Iemand ervaring met deze rugzak (of de HB-207)?
Update: Tas inmiddels aangeschaft. Vandaag een dagje volledig beladen op stap met de Kata. Ik zal van de week wel een review in elkaar knutselen.
Eerste indruk: stevig. Errug stevig die tas. Da's wel ff wennen na die LowePro Mini Trekker.
[ Voor 22% gewijzigd door BlaTieBla op 21-02-2009 08:20 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Naast mijn The Daily XL zou ik nog graag een kleinere cameratas willen hebben om wat mobieler te zijn. Ik heb al wat rond gezocht voor een nieuwe en natuurlijk 2e hands tas maar ik kom er niet echt uit.
Ik heb momenteel een Canon 400D met grip en als lenzen de kitlens, 50mm en binnenkort een 28-135 (hopelijk).
Modellen die ik heb gevonden zijn eigenlijk alleen van Crumpler namelijk de Long Schlong (2e hands) en de Messenger Boy Maxis. Ik heb wel eens gekeken naar een Lowerpro maar vanwege mijn voorkeur naar Crumpler ben ik daar niet echt meer ver op ingegaan.
Ik heb natuurlijk wel de nodige reviews van tassen bekeken maar er wordt niet echt gesproken van camera's+ grip. Mijn grote vraag is dus of en hoe dit allemaal past.
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting sturen
(langs gaan bij de betere fotozaak kan natuurlijk altijd, alleen moeten deze een beetje in de buurt liggen
)
Ik heb momenteel een Canon 400D met grip en als lenzen de kitlens, 50mm en binnenkort een 28-135 (hopelijk).
Modellen die ik heb gevonden zijn eigenlijk alleen van Crumpler namelijk de Long Schlong (2e hands) en de Messenger Boy Maxis. Ik heb wel eens gekeken naar een Lowerpro maar vanwege mijn voorkeur naar Crumpler ben ik daar niet echt meer ver op ingegaan.
Ik heb natuurlijk wel de nodige reviews van tassen bekeken maar er wordt niet echt gesproken van camera's+ grip. Mijn grote vraag is dus of en hoe dit allemaal past.
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting sturen
(langs gaan bij de betere fotozaak kan natuurlijk altijd, alleen moeten deze een beetje in de buurt liggen
Ik heb vorige week een Crumpler Pretty Boy BackPack (niet XL) aangeschaft. (nu 40 euro bij photokina.nl, dus goed te doen). Hier past mijn 450D met 55-250IS gemount in (rechtopstaand). Je grip moet er dan dus ook wel bijpassen, want die leg je dan gewoon in de breedte. Daarnaast kun je er dan nog makkelijk 2-3-(4) lenzen bij kwijt. Het ideale van de tas vind ik dat je het tussenschot tussen het bovengedeelte en fotogedeelte naar beneden kunt klappen, waardoor je 1 groot vak krijgt en hem dus ook als gewone rugzak kunt gebruiken.
Ik zal na de carnavalsvakantie hier even wat foto's posten..
Ik zal na de carnavalsvakantie hier even wat foto's posten..
Verwijderd
Dank u zeer!Noxa schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:10:
[...]
Wish granted:
[afbeelding]
De Fastpack 350 is toch een flink stuk groter dan ik had verwacht, zo te zien ongeveer even groot als de Rover. Was de snelle access tot de gear de enige reden om over te stappen van de Rover naar de Fastpack? De Rover biedt immers ook wel wat ruimte voor andere, non-foto meuk
Mja je vergist je snel in de groote hoor. Ik vind de 350 (vooral het camera gedeelte) wel een stuk groter. Maar vooral veel steviger!Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:43:
[...]
Dank u zeer!
De Fastpack 350 is toch een flink stuk groter dan ik had verwacht, zo te zien ongeveer even groot als de Rover. Was de snelle access tot de gear de enige reden om over te stappen van de Rover naar de Fastpack? De Rover biedt immers ook wel wat ruimte voor andere, non-foto meuk
2e voordeel ten opzichte van de rover is die irritante heupband. Die gebruikte ik nooit.
En idd het makkelijk bij de camera kunnen. Dat was eigenlijk mijn grootste reden.
Ik wil graag een fototas kopen voor m'n splinternieuwe Pentax K200d met kitlens, en ik heb wat specifieke eisen, dus dat scheelt:
Er hoeft niet zoveel ruimte voor de camera te zijn. Ik neem een body mee met de kitlens en filters, that's it. Ik hou van reizen en ik neem dus vooral niet teveel mee.
Er moet wel aardig wat ruimte zijn voor andere dingen, een literfles drinken, eten en een kaart minimaal. Ik heb geen zin om met 2 tassen rond te lopen.
De tas meot tegen een stootje en veel zand kunnen.
De camera moet er makkelijk uit te halen zijn.
Iemand suggesties?
Er hoeft niet zoveel ruimte voor de camera te zijn. Ik neem een body mee met de kitlens en filters, that's it. Ik hou van reizen en ik neem dus vooral niet teveel mee.
Er moet wel aardig wat ruimte zijn voor andere dingen, een literfles drinken, eten en een kaart minimaal. Ik heb geen zin om met 2 tassen rond te lopen.
De tas meot tegen een stootje en veel zand kunnen.
De camera moet er makkelijk uit te halen zijn.
Iemand suggesties?
Dit topic is gesloten.