Zo, bij deze de pics van de Crumpler Pretty Boy Backpack. Dit is dus niet de XL versie, die heeft nog een extra laptop vak.
Er zitten een paar brakke iPhone pics tussen, omdat m'n camera dus in de tas zat.. sorry, maar beide batterijen van m'n compact waren leeg

..
Zo ziet de tas eruit:
Dit is het fotovak met daarin de bijgeleverde tussenschotten die eruit te halen zijn. Je ziet een 450D met een 18-55 IS gemount. Verder zie je links een 55-250 IS met omgekeerde zonnekap erop:
Het is ook mogelijk om de 55-250 te mounten met omgekeerde zonnekap en deze dan staand in de tas te stoppen. De camera komt dan iets boven de schotten uit, maar deze komen niet tot bovenaan het vak. Verder is het tussenschot dik genoeg om de camera goed te beschermen:
Ook kun je hem er dan liggend in leggen, rechts zie je de 18-55 IS dan:
Zoals je ziet is er nog voldoende ruimte voor extra lenzen en accessoires. Zeker in de 1e setup.
Het bovenvak biedt voor mij voldoende ruimte voor dingen die op een dagje weg meegaan. Op onderstaande foto heb ik er voor de vergelijking een thermos-liter-kan en een flesje water in gedaan. Nu is er nog voldoende ruimte voor een dunne jas en wat eten e.d.
Ook zit er aan de voorkant nog een klein vakje voor bv. reispapieren, bij mij zit er meestal een klein notitieboekje (zie foto voor grootte), een usb-stick en wat zakdoekjes (in de winter

) in. Maar dit biedt natuurlijk voldoende ruimte voor kaartjes en extra accu's.
Overigens zit er aan de zijkant nog 1 vakje met klitteband. Dit is echter niet echt noemenswaardig, maar er past met gemak een iPhone (of iPod) in. Dat is ook waar ik hem voor gebruik. Ook hier zou je natuurlijk extra kaartjes of accu's kunnen stoppen.
Ten slotte dan een foto met een tussenschot naar beneden geklapt. Omdat ik hem doordeweeks als schooltas gebruik vind ik het wel fijn dat ik m'n laptop mee kan nemen (ik had ook voor de XL kunnen gaan, maar deze was op het moment van aanschaffen maar 40 euro i.t.t. de XL die 90 was (
www.photokina.nl voor de geïnteresseerden) dus vandaar de keuze voor de 'kleinere' versie).
Op de foto zie je de sleeve van m'n MacBook. Dus die past er met gemak in, dit houdt ook in dat je tijdschriften en boeken e.d. mee kunt nemen.
Het enige nadeel ik tot nu toe heb ondervonden is dat je niet even heel snel je camera eruit haalt. Maar wat heet snel, een halve minuut is voor mij snel genoeg. Verder loopt de bodem van de tas niet geheel recht. Hij loopt een stukje recht en dan schuin op. Verder heb ik hem nog maar 1 dag mee gehad en toen regende het af en toe, dus dat was iedere keer erin en eruit, wat toen wel een gedoe was (mssn toch maar een 1D kopen

).
Voor mijn doeleinden de ideale tas, maar als de XL goedkoper was geweest was ik daarvoor gegaan. Ik heb hem trouwens wel goedkoper gezien, maar dan alleen in het rood of wit. Tsja..